Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 740 Megjelenítve: 1 - 10
Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben

Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben

2019. szeptember 15.
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) kínai versenyhétvégéjének második futamát vasárnap, és sikerével átvette a vezetést az összetettben.
Részletek

Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben

A 35 éves versenyző a Ningpóban rendezett hétvége első, szombati futamán negyedik lett, majd a vasárnapi fordított rajtrácsos versenyen elsőként intették le. Ezen a futamon Michelisz a második rajtkockából indult, és végig harcban volt az első helyért, amelyet aztán csapattársától, Gabriele Tarquinitől "örökölt meg", miután az olasz a leintés előtt átengedte a vezetést a bajnoki címért küzdő magyarnak. Michelisz autója egy korábbi ütközésben megsérült, de így is be tudta hozni a Hyundait az élen, ezzel 16 pontos előnyre tett szert az összetettben az argentin Esteban Guerrierivel (Honda) szemben, aki Ningpóban nem szerzett pontot.

Michelisz a hétvége harmadik futamát nem tudta befejezni. A mezőny másik magyar pilótája, Tassi Attila (Honda) az első versenyen nem szerzett pontot, a másodikon viszont hatodik, a harmadikon pedig 13. lett.

Michelisz az összetettben 247 ponttal áll az élen, a második Guerrierinek 231 pontja van, míg a Ningpóban két futamot is nyerő francia Yvan Müller (Lynk&Co) 230 ponttal feljött a harmadik helyre. Tassi a 21. 52 ponttal.

A WTCR idei szezonja Japánban folytatódik október végén.

Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben
Kulcsszavak: autósport, kína, michelisz, WTCR
 
Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Okosautókat fejlesztenek már Kínában is Okosautókat fejlesztenek már Kínában is A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben
 
Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét

Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét

2019. szeptember 04.
A Toyota az elmúlt években sikert sikerre halmozó versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelemmel kezdte a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2019-2020-as évadát – ennél jobban nem is indulhatott volna az új idény a címvédő csapat számára. Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke – aki maga is mesterpilóta – személyesen kommentálta a nem mindennapi sikert.
Részletek

Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét

Az elmúlt években sikert sikerre halmozó (a 2018-as Rally Világbajnokságot, a 2019-es Dakart és a 2018/2019-es Hosszútávú Világbajnokságot egyaránt megnyerő TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló talán legnagyobb rajongója nem más, mit Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke. Abban, hogy a cégvezér ilyen nagy jelentőséget tulajdonít az öntöltő hibrid elektromos modelljeinek elképesztő sikere révén a környezetbarát autózás szinonimájának számító autógyártó által elért motorsport sikereknek, kétségkívül szerepe van annak is, hogy Toyoda maga is mesterpilóta. Ezáltal nem csupán az autózás iránti szenvedélyében osztozik a versenyistálló pilótáival, de személyesen tapasztalatainak köszönhetően különösen értékelni tudja az általuk az asztalra letett teljesítményt is. A versenypályákon csak ’Morizo’ becenéven ismert Toyoda az alábbi szavakkal emlékezett meg az újabb Toyota bravúrról:

„Hat pilótánk és csapatunk tökéletesen kezdte a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) új idényét ezzel a kettős győzelemmel. Hogy őszinte legyek, ez nem magától értetődő dolog. Valójában a pénteki szabadedzésen  súlyosan megrongálódott a 7. rajtszámú TS050 Hybrid, és jelentős javításokat kellett elvégezni rajta, beleértve a monocoque cseréjét is. Emlékszem, hogy hasonló helyzetben voltunk az legutóbbi Le Mans 24 órás futamon is júniusban.

Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét

Tekintettel a rendelkezésre álló idő szűkösségére, nagy nyomás volt a csapaton és ezért hibáztunk is, ami miatt a 24 órás futam legvégén a 7. rajtszámú TS050 Hybrid legénysége lemaradt a győzelemről. Biztos vagyok benne, hogy ez az élmény elevenen élt szerelőink emlékezetében a Silverstone futam alatt.  Most viszont sikerült higgadtan és precízen megjavítani az autót, így a pilóták keményen és magabiztosan küzdhettek a futam során. Szeretnék köszönetet mondani szerelőinknek és mérnökeinknek, akik a “kaizen” szellemében folyamatosan javuló teljesítményt nyújtanak még Le Mans után is. 

Emellett örömmel látom, hogy a TGR csapat összes tagja folyamatosan fejlődik és tanul minden egyes futam során. Mike, Kamui és Jose, köszönöm nektek az idény első győzelmét. Mike, úgy hiszem, te mindenki másnál boldogabb vagy a hazai pályán elért diadallal. Gratulálok! Szintén szeretném megköszönni minden szurkolóinknak a támogatásukat. A következő fordulót hazánkban, Japánban rendezik majd. Kérjük, buzdítsák csapatunkat a helyszínen!”


Kulcsszavak: autósport, Silverstone, Toyota Gazoo Racing
 
A súlykompenzáció növeli Michelisz esélyeit a Hungaroringen A súlykompenzáció növeli Michelisz esélyeit a Hungaroringen „Súlyos” győzelem a Citroën számára „Súlyos” győzelem a Citroën számára A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius NISMO.TV, az új YouTube csatorna NISMO.TV, az új YouTube csatorna A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját
 
A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz

A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz

2019. augusztus 23.
A nyári szünet végén újra aszfalton dübörög a Rallye1 mezőnye. Ózd és Salgótarján közösen ad otthont a bajnokság ötödik futamának.
Részletek

A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz

A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz és verseny előtti hosszabb teszt után a szécsényi születésű Velenczei Ádám nem titkolt célja: az első helyért küzdeni a hazai pályákon!

Másfél hónapig tartott a ’vakáció’ a magyar ralibajnokságban. A júliusi veszprémi futam után a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor duó a bajnokság negyedik helyén áll, az idén alakult csapat lépésről lépésre ismerkedik az autóval és az eredmények bizonyítják, a Citroën jól választott, amikor a fiatal tehetséges pilótának adott lehetőséget a kormányhoz ülni.

„Szécsényi lévén a nógrádi gyorsaságik ismerősök számomra. Lesznek új pályák, lesznek ismert szakaszok. Mindig jó, ha van egy kis frissítés a programban.” – ezt még a versenyt megelőző sajtótájékoztatón nyilatkozta Ádám, amikor meghívást kapott a duó a salgótarjáni polgármester és a rendező társaságában promótálni a nógrádi megyeszékhelyen a futamot.

A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz

Vége a nyárnak és a verseny előtt egy nullkilométeres autó fogadta a párost. „Az előző versenyautó egy másik magyar csapathoz került, ez pedig egy vadonatúj kocsi. Igazából pontosan ugyanolyan, mint a korábbi volt, a futóművében van egy kisebb fejlesztés” – mondta Tagai Tamás, a Tagai Racing Technology csapatfőnöke.

A futam előtt nem maradt el az autó beállítása sem. „Egy hosszabb teszttel kompenzáltuk a nagyobb szünetet két futam között. A már eddig használt beállításokból tudtunk kiindulni és azokat kellett csak finomítanunk. A teszt alatt folyamatosan gyorsultunk és bízom benne, hogy már az első helyért fogunk tudni küzdeni. Minden adott hozzá!” – árulta el a hétvégi célkitűzéseket a pilóta.

Pénteken, Ózdon kezdődik a salakpályás prológgal a futam és szombaton is ózdi központtal folytatódik a verseny, vasárnap pedig a nógrádi pályákon kell a leggyorsabban végigszáguldani, hogy aztán Salgótarján fő terén felállított dobogón ünnepelhessenek a győztesek.

Kulcsszavak: autósport, Citroën, Citroën Rally Team Hungary
 
Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai A BMW Motorsport negyven éve indította útjára tehetséggondozó programját A BMW Motorsport negyven éve indította útjára tehetséggondozó programját Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában
 
NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul

NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul

2019. július 24.
A Spa-Francorchamps pályán folytatódik az Intercontinental GT Challenge versenysorozat. Olyan nagyágyúk terelgetik majd a Honda Team Motul autóját, mint Bertrand Baguette, Mario Farnbacher vagy Renger van der Zande.
Részletek

NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul

Az Intercontinental GT Challenge (IGTC) legkeményebb versenyén, a hétvégén esedékes Spa 24 órás autóversenyen is rajthoz áll a Honda Team Motul.

A viadalnak ezúttal is a legendás Spa-Francorchamps ad otthon, s nemcsak a IGTC széria legizgalmasabb fordulójának ígérkezik, hanem a Blancpain GT Series Endurance Cup kupasorozat csúcspontjának is. Különleges mivoltához idén a rengeteg nevező is hozzájárul, hiszen nem kevesebb, mint 73-an állnak rajthoz, közöttük a Honda egy NSX GT3 Evóval.

A Bertrand Baguette, Mario Farnbacher és Renger van der Zande alkotta pilótatrió igen meggyőzően debütált az IGTC-ben, tudniillik a márciusban a kaliforniai Laguna Secában megrendezett 8-óráson sikerült megszerezniük a pole pozíciót és az összecsapáson is roppant gyors volt az autó.

Bertrand (33) napjaink egyik legsikeresebb belga versenypilótája, 2013-ban az LMP2 Világbajnokságot és a Le Mans 24 órást is megnyerte, nem mellesleg a Honda Racing Super GT kötelékében – a japán legnagyobb endurance-versenyeként számon tartott – Suzuka 1000 km-en is aranyérmet akaszthattak a nyakába.

Tavaly már láthattuk Spában róni a köröket, akkor a WTCC-élmenő Esteban Guerrieri, a Formula-1 futamgyőztes Riccardo Patrese és a francia Loic Depailler társaként terelgette az NSX GT3-at.

A 27 éves Mario jelenleg is vezeti az IMSA Weathertech SportsCar Bajnokságot, legutóbb a 6 órás Watkins Glenen kapaszkodott fel a dobogó legfelső fokára.

A Spa 24 óráson most áll először rajthoz, de korántsem tapasztalatlan, ugyanis itt húzta be 2017-ban az International GT Open nyertesének járó trófeát.

NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul

Renger (33) élete talán legjobb 12 hónapját ünnepelheti. Tavaly győzelmet hozott neki az IMSA sorozat Petit Le Mans-ként emlegetett zárófutama, és karrierjének eddigi legértékesebb medálját gyűjthette be januárban a Daytonai 24 óráson megszerzett első hellyel.

Idén újfent az IMSA indulói között találjuk, s immáron negyedszer teszi tiszteletét a Spa 24 óráson, ahol eddig egy negyedik és egy második pozíciót sikerült megkaparintania.

Az autót, miként minden évben, ezúttal is a Honda műszaki partnere, a JAS Motorsport készíti fel, méghozzá Alessandro Mariani csapatvezető irányításával.

A második NSX GT3 Evo a Jenson Team Rocket RJN színeiben, a Silver Cup nevezőjeként gördül fel a pályára. A csapat már elhódította a Blancpain GT Endurance egyéni bajnoki címét, ráadásul a Pro-AM kategóriában a konstruktőrök kupáját is magukhoz ragadták az elmúlt 5 évben.

Autójukat az amerikai Matt McMurry, a svájci Philipp Frommenwiler, a brit Struan Moore és a mexikói Ricardo Sanchez hivatott első helyre kormányozni, s bizony van esélyük a győzelemre, elvégre az NSX GT3 igencsak versenyképesnek mutatkozott 2016-os debütálásakor. Az idén leleplezett Evo kivitel a szériagyártású NSX alapjain nyugszik, s többek között az észak-amerikai IMSA WeatherTech Sports Car Bajnokságon, a Blancpain GT World Challenge Americán és az európai Blancpain Sports Clubon is győzedelmeskedett.

Kimagasló teljesítményéről – a Honda Motor Company, a JAS Motorsport és a Honda Performance Development (HPD) szervezésében kiírt – NSX GT3 Customer Racing Program európai, ázsiai és észak-amerikai versenyein is tanúbizonyságot adott, így a rajongók világszerte megismerhették a lélegzetelállító gépet.

Bertrand Baguette az alábbiakat nyilatkozta: „A spái összecsapás a legnagyobb presztízsű GT3-as verseny, így aztán roppant boldog vagyok, hogy a Honda Team Motul tagja lehetek. Tavaly – a Pro-AM kategóriában – sokat tanultunk itt, és a márciusi Laguna Seca is tanulságos volt, ahol pole pozíciót szerzett az NSX GT3 Evo, de a versenyen nem tudta kamatoztatni rendkívüli teljesítményét. Bárhogy is, rengeteg tapasztalatot szereztünk, és azóta is keményen dolgozunk. Szerencsére mindenki roppant motivált a csapatban, így remélhetőleg remek teljesítményt nyújtunk majd. Ez nagyon fontos lenne nekem a hazai közönség előtt.”

Mario Farnbacher elmondta: „Nagyon izgatott vagyok, hiszen elsőként indulok a Spa 24 óráson. Ez egy hihetetlen verseny a világ egyik legjobb pályáján, szóval igen nagy megtiszteltetés, hogy a Honda csapatának tagja lehetek. Rengerrel egyetemben csak másfél napom volt a hivatalos tesztre, mert vissza kellett térnünk az amerikai versenyekre, de máris óriási élménnyel gazdagodtunk, különösképpen, hogy az NSX GT3 Evo abroncsait egészen más karakterisztika jellemzi, mint az IMSA-versenygépem köpenyeit. Már nyertem az autóval az idén, mégis nagyon várom a 24 órás futamot, hiszen bármi megtörténhet.”

Renger van der Zande az alábbi gondolatokat osztotta meg: „Nagyon várom a Spa 24 órást, imádom ezt a pályát, illetve ezt a versenyt, és 2016-os debütálásomkor nagyon közel voltam itt a győzelemhez. Ez lesz a harmadik futamom az NSX GT3-mal, és egészen megdöbbentő mennyit fejlődött, mióta 2017 októberében utoljára volánjához ültem. Az idén bemutatott Evo változatot határozottan könnyebb és élvezetesebb vezetni, ami igen fontos egy ilyen hosszú távú összecsapáson. Úgy gondolom, hogy képesek vagyunk kivédeni a 24 órás versenyekre jellemző hibákat, és megfelelő stratégiával – a biztonsági autók és a lassú zónák kihasználásával – az első helyért küzdhetünk majd. Ez az egyike azon viadaloknak, ahol muszáj, hogy a szerencse a csapat mellé álljon. Elvégre több mint 70 autó lesz a pályán, és soha nem lehet tudni, mi vár minket a következő kanyarban.”


Kulcsszavak: autósport, honda, NSX GT3
 
Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét Sikeres, de nehéz szezonzáró! Sikeres, de nehéz szezonzáró! Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! Az Audi TT kupában indul Keszthelyi Vivien autóversenyző Az Audi TT kupában indul Keszthelyi Vivien autóversenyző Az új Civic Tourer lesz a Honda stand főszereplője a 2013-as Frankfurti Autószalonon Az új Civic Tourer lesz a Honda stand főszereplője a 2013-as Frankfurti Autószalonon
 
Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki

Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki

2019. július 12.
Az idei Rallye2 Országos Bajnokság az elmúlt hétvégén Veszprémben folytatódott, ez volt a szezon negyedik versenye és egyben 2019 egyetlen murvás futama.
Részletek

Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki

Tim Gábor bizakodva érkezett a helyszínre, hisz bizonyítani akarta, murván is megvan a tempója.

A Tim Gábor - Timár Tamás páros a szezon első versenyét megnyerte, majd a Miskolc Rallye-n a vezető helyről esett ki motorhiba miatt. A harmadik futamot kényszerűségből egy csere autóval teljesítették és ott is dobogóra állhattak, összetettben pedig a bajnokság harmadik helyén várták a Veszprém Rallye-t.

A JG2 Racing ismét csatasorba állította az Opel Adam R2-t, mely idén már futamgyőzelemhez segítette a párost, igaz Miskolcon cserbe hagyta Őket. A verseny előtti teszten finomították a beállításokat, a tempóval nem volt baj.

A verseny első gyorsasági szakaszán súlyos baleset történt, így azt törölték. A második szakaszon, a több mint 21 km-es pályán jó időt autóztak Timék, a második helyen álltak. Innen próbálták volna növelni a tempót, de a harmadik szakaszon az Opel felfüggesztése megadta magát.

Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki

“Elmondhatatlanul csalódott vagyok, mert egyszerűen idén nem akar sikerülni semmi, pedig bőven megvan a tempónk a győzelmekhez. A csonkállvány eltörése felett még mindig értetlenül állunk, nem mentünk semminek és az alkatrész új volt. Nincs is értelme foglalkozni ezzel. Most jelentős hátrányba kerültünk a bajnokság szempontjából, de nem adjuk fel. Hátrányunk ledolgozható a maradék három versenyen, de kiesés már nem fér bele.” - nyilatkozta Tim Gábor a verseny után.

A Rallye2 bajnokság mezőnyének nincs sok ideje a pihenésre, hisz a következő futam július végén következik Komlón. Tim Gáborék 25 pontos hátrányban a negyedik helyen várják a folytatást.

Kulcsszavak: autósport, tim gábor, Veszprém Rallye
 
A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá Michelisz februárban már teszteli a Hondát Michelisz februárban már teszteli a Hondát Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron
 
Tassi Attila ötödik lett a Nürburgringen

Tassi Attila ötödik lett a Nürburgringen

2019. június 24.
Tassi Attila, a KCMG csapat magyar versenyzője az ötödik helyen végzett a túraautó-világkupa (WTCR) Nürburgringen rendezett állomásának második, szombati futamán.
Részletek

Tassi Attila ötödik lett a Nürburgringen

A sorozat honlapja szerint a Hondával versenyző Tassi a harmadik helyről rajtolt, majd az első körben négy pozíciót rontott, majd kettőt javított, így lett végül ötödik.

A BRC Hyundai pilótája, Michelisz Norbert - aki megnyerte a pénteki futamot - ezúttal a rajthelyezését megtartva nyolcadikként zárt.

A hétvége harmadik, utolsó futamán Michelisz defekt, Tassi pedig motorhiba miatt kiállni kényszerült.

A tíz állomásból álló versenyidény felénél az argentin Esteban Guerrieri vezet összetettben 214 ponttal, a második helyen Michelisz Norbert áll 169 ponttal, a 24 pontos Tassi Attila pedig a 27.

Tassi Attila ötödik lett a Nürburgringen
Kulcsszavak: Nürburgring, Tassi Attila, WTCR
 
Az első futamon a negyedik helyen végzett Michelisz Norbi a Nürburgringen Az első futamon a negyedik helyen végzett Michelisz Norbi a Nürburgringen Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában Michelisz Norbi győzött a Slovakia Ringen Michelisz Norbi győzött a Slovakia Ringen
 
Forddal is dobogó Tim Gábor

Forddal is dobogó Tim Gábor

2019. június 19.
Az Eger Rallye-n bezsebelt maximális pontszám és győzelem után Miskolcon kiesett vezető helyről Tim Gábor, így nagyon fontos volt a jó szereplés Székesfehérváron.
Részletek

Forddal is dobogó Tim Gábor

Végül a Tim - Timár páros dobogóra állhatott a Rallye2 bajnokság harmadik futamán, bár az utolsó pillanatban autót kellett találniuk, hogy rajthoz állhassanak.

Az egri győzelem és a miskolci kiesés után a bajnoki tabella második helyén várta a folytatást a Tim Gábor - Timár Tamás kettős. Az Opel Adam R2-ben Miskolcon felrobbant a motor, így egy teljesen új erőforrás után kellett néznie a csapatnak, ám ez nem készült el időben. A JG2-Racing így a verseny előtti napon meghozta a döntést, egy bérelhető autó után kell nézni. Így esett a választás a Ford Fiesta R2-re, mely közel azonos teljesítménnyel bírt mint elődje.

Azonban tesztre és felkészülésre már nem maradt idő, így Tim az első gyorsasági szakaszon kezdte meg az ismerkedés az M-Sport technikájával. A Rallye2 mezőnyének csak hat szakasz volt a táv Székesfehérváron, így sokat számított, ki tud az első méterektől a határon menni.

Timék az utolsó három szakaszra tudták felvenni a tempót, és a 13. helyről fokozatosan léptek előre. Az 5. és 6. szakaszon is abszolút második időt autóztak, kategóriájukban pedig a leggyorsabbak voltak.

Forddal is dobogó Tim Gábor

A célba az abszolút ötödik helyen érkeztek, kategóriájukban pedig 0,1 mp-el maradtak el a második helytől.
“Egyrészt hatalmas csalódás, hogy nem a saját autóval álltunk rajthoz, úgy hiszem, azzal a győzelemre lett volna esélyünk. De fantasztikus lehetőség is volt, hogy kipróbálhattam egy másik top technikát, a Fordot! Köszönöm ezt a csapatnak! Az autó nagyon más volt, mint amiket megismertem eddig, 1 literes, három hengeres turbós motor. Nagyon furcsa, de látható, erre halad a világ, és el kell ismerni, nagyon gyors autó. Én azért jobban szeretem az üvöltő szívó motort. De az ötödik hellyel elégedett vagyok, a kategóriánkban pedig dobogóra álltunk. Nincs nagy hátrányunk a bajnokságban, van még esélyünk a bajnoki címre!” - nyilatkozta Tim a verseny után.

A Tim - Timár páros a bajnokság harmadik helyén várja a folytatást, mely Veszprémben lesz júliusban.

Kulcsszavak: autósport, Rallye2, tim gábor
 
Africa Race - Szalayék újabb második helyükkel a hatodikok Africa Race - Szalayék újabb második helyükkel a hatodikok Két top-párossal indul az APRC címvédésre a Skoda Két top-párossal indul az APRC címvédésre a Skoda Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját Michelisz harmadik helyen végzett Michelisz harmadik helyen végzett Ferrari Racing Days a Hungaroringen Ferrari Racing Days a Hungaroringen
 
Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon

Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon

2019. június 04.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke szívesen látna Magyarországon Formula-E és ralikrossz-világbajnoki futamokat - számolt be a francia sportvezető múlt csütörtöki látogatásakor elhangzottakról az MTI-nek Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke.
Részletek

Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon

A 73 éves FIA-elnök Palkovics László innovációs és technológiai miniszter meghívására utazott el Zalaegerszegre, ahol megtekintette a május 20-án felavatott ZalaZone járműipari tesztpályát, illetve tárgyalásokat folytatott a miniszterrel, Szabó Tünde sportért felelős államtitkárral és Oláh Gyárfással.

"Az elnök úrnak tartottunk egy prezentációt a magyar autósport általunk elképzelt jövőjéről, amelyben a kiemelt rendezvényekről, mint például a Forma-1, illetve az ehhez és más világesemények megrendezéséhez szükséges létesítményekről is beszéltünk. Megismertettük vele, hogy a jövőben milyen pályákat szeretnének fejleszteni, és milyen versenysorozatoknak szeretnénk otthont adni" - nyilatkozta az MNASZ elnöke.

Hozzátette, az elektromos formaautós világsorozat, a Formula-E esetleges magyarországi rendezéséről is egyeztettek Jean Todttal, akivel ismertették a Nyíregyházára tervezett multifunkcionális pályával kapcsolatos legfontosabb információkat is. Ez lenne ugyanis a helyszíne a ralikrossz-vb futamainak, ha Magyarország elnyerné a rendezési jogot.

"A Formula-E kapcsán hat lehetőséget vázoltunk fel Jean Todtnak, nyomvonalterveket és lehetséges helyszíneket mutattunk be, Budapest belvárosi, illetve külvárosi részein" - mondta Oláh Gyárfás, hangsúlyozva: az egyik szempont az, hogy izgalmas, látványos és érdekes versenyekre alkalmas nyomvonalat alakítsanak ki a Formula-E mezőnyének, a másik fontos tényező pedig az, hogy Budapest látványosságait, szépségét, múltját a televíziós közvetítéseken keresztül eljuttassák a Formula-E nézőinek. "Ezek azok az alapelvek, amelyeket majd figyelembe kell venni, ha a fővárosban Formula-E futamot tudunk rendezni" - jelentette ki az MNASZ elnöke.

Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon

Jean Todt az egyeztetésen örömmel fogadta, hogy a Forma-1, a túraautó-világkupa (WTCR), a gyorsasági kamion Európa-bajnokság, valamint a rali-Eb (ERC) mellett a hazai szövetség és a sportra, azon belül is az autósportra nagy hangsúlyt fektető kormány további versenysorozatok Magyarországra hozatalát tervezi.

"Az ország földrajzi elhelyezkedése miatt a FIA-elnök Kelet-Európához sorol minket, ezért különösen tetszik neki a gondolat, hogy a Formula-E és a ralikrossz-vb mezőnye is eljöjjön ide versenyezni, s biztosított is arról, hogy ő támogatja ezeket a kezdeményezéseket" - mondta Oláh Gyárfás, akinek elmondása szerint Jean Todt megjegyezte, az elmúlt öt évben a FIA nagyon jó kapcsolatot alakított ki az MNASZ-szel, s bár legutóbb nyolc évvel ezelőtt járt Magyarországon, a következő látogatására biztosan nem kell ennyit várni.

A FIA offroad bizottságának elnökeként is dolgozó magyar sportvezető arról is beszámolt, hogy a nemzetközi szövetség közlekedésbiztonsági kampányának népszerűsítése céljából Jean Todt arra kérte a magyarokat, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíjat megelőző egy hetet szenteljék ennek a kampánynak. Így az F1-es pilóták bevonásával várhatóak majd ehhez kapcsolódó programok július utolsó és augusztus első napjaiban.

Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon

Kulcsszavak: autósport, FIA, Formula E, Jean Todt, mnasz, Oláh Gyárfás, ralikrossz
 
A hátulról rajtoló Michelisz 10. a második hungaroringi futamon A hátulról rajtoló Michelisz 10. a második hungaroringi futamon Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira Tim Gábor: Hivatalosan visszalépünk az RCM CUP-ból Tim Gábor: Hivatalosan visszalépünk az RCM CUP-ból
 
Magyarország folytatni szeretné a Forma-1-es részvételt, és érdeklődik a Formula E iránt is

Magyarország folytatni szeretné a Forma-1-es részvételt, és érdeklődik a Formula E iránt is

2019. május 31.
A magyar kormány szándéka, hogy a versenysport területén erősítse részvételét, meg kívánja hosszabbítani a Forma-1 lejáró licencét, és lehetőséget lát arra, hogy helyet adjon az újgenerációs, Formula E autók versenyének is - jelentette ki Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével megtekintették csütörtökön a ZalaZone járműipari tesztpályát Zalaegerszegen.
Részletek

Magyarország folytatni szeretné a Forma-1-es részvételt, és érdeklődik a Formula E iránt is

A miniszter elmondta, hogy egyebek mellett a Hungaroring továbbfejlesztésével járulnának hozzá, ahhoz, hogy a Forma-1-es futamok továbbra is Magyarországon maradjanak. Az elektromos csúcsversenyatók versenyéhez, többek között a tesztpálya adta lehetőségeknek köszönhetően új technológiákkal is hozzá tud járulni az ország. Erről egyeztettek a FIA elnökével - tette hozzá.

Palkovics László hangsúlyozta: Magyarország a zalaegerszegi tesztpálya létesítésével és a jogszabályi környezet biztosításával arra törekszik, hogy a térségben és Európában is vezető szerepe legyen az önvezető járművek fejlesztése terén. A közlekedési kockázatok mérséklésében ugyanis meghatározó az emberi tényező, ennek kiküszöbölésében nyit új korszakot az önvezető járművek elterjedése.

A Magyar Nagydíjnak nagyon fontos helye van a Forma-1 versenynaptárában - jelentette ki Jean Todt.

A Forma-1 nemcsak sport, hanem egy laboratórium is, ahol folyamatos fejlesztések zajlanak - tette hozzá, és méltatta, hogy Magyarországon olyan partnerekre talált, akik a közlekedésbiztonság fejlesztésében is komoly szerepet vállalnak.

Magyarország folytatni szeretné a Forma-1-es részvételt, és érdeklődik a Formula E iránt is

Jean Todt, aki az ENSZ közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja is különösen nagyra értékelte a Magyarországon megtett lépéseket a közlekedés biztonságának javításáért, amint azt a zalaegerszegi létesítmény is mutatja.

Látható, hogy az utasbiztonság, a balesetmegelőzés javítása érdekében jelentős lépéseket tesznek - fogalmazott Jean Todt.

Szabó Tünde sportért felelős államtitkár azt mondta: Magyarországon stratégiai ágazat a sport, ami ennek megfelelően kiemelt támogatásban is részesül, és ugyancsak kiemelt cél a nemzetközi sportesemények rendezése. Ezek sorába illeszkedik, hogy a Forma-1 mellett a Formula E, de más szakághoz tartozó versenyek rendezésére is lehetőség lenne, amihez a kormány minden támogatást megad.

Kulcsszavak: forma 1, Formula E, hungaroring
 
Itt fognak először versenyezni az elektromos Forma-1-es autók Itt fognak először versenyezni az elektromos Forma-1-es autók A "Nagy Futamon" debütált az ABB Formula-E versenyautó A "Nagy Futamon" debütált az ABB Formula-E versenyautó Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe Lévai Zoltán Magyar Bajnok, Tim Gábor RCM CUP Bajnok! Lévai Zoltán Magyar Bajnok, Tim Gábor RCM CUP Bajnok! Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez
 
Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán

Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán

2019. május 13.
Michelisz Norbert, a Hyundai versenyzője kétszer végzett dobogós helyen a túraautó-világkupa (WTCR) szlovákiai futamain.
Részletek

Michelisz kétszer végzett dobogós helyen

A sorozat honlapjának beszámolója szerint az első futamon a második pozícióból rajtoló Michelisz harmadikként zárt, a második versenyen a magyar pilóta a kilencedik helyről indult, és a hatodik lett. A harmadik versenyen csak a győztes ért be Michelisz előtt a célba, aki ezúttal is az első sorból kezdett.

A másik magyar pilóta, Tassi Attila (Honda) az első futamban a 18. helyen végzett, a második és a harmadik versenyt viszont nem tudta befejezni.

Az első futamot a belga Frédéric Vervisch (Audi), a másodikat az argentin Néstor Girolami (Honda), a harmadikat a kínai Ma Csing-hua (Alfa Romeo) nyerte meg.

Összetettben Girolami 125 ponttal vezet, őt honfitársa, Esteban Guerrieri (123 pont), valamint Michelisz (102) követi, Tassi (16) a 23. helyen áll.

A következő versenyt a hollandiai Zandvoortban rendezik meg május 18-19-én.

Kulcsszavak: autósport, michelisz, Slovakiaring, WTCR
 
Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! Michelisz: megismételhető a tavalyi futamgyőzelem Michelisz: megismételhető a tavalyi futamgyőzelem Luigi szerezte a legtöbb pontot a Pannónia-Ringen! Luigi szerezte a legtöbb pontot a Pannónia-Ringen! Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot
 

Találatok száma: 740 Megjelenítve: 1 - 10