Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 788 Megjelenítve: 1 - 10
Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény

Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény

2021. január 05.
Sajtóértesülések szerint Ausztrália helyett Bahreinben kezdődik majd márciusban a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság 2021-es idénye.
Részletek

Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény
   
A nemzetközi szaklapok közül több is arról írt hétfőn, hogy a melbourne-i futam szervezői már egyeztetnek arról, hogy egy későbbi időpontban pótolják az Ausztrál Nagydíjat, mivel az országban szigorú intézkedéseket, többek között 14 napos kötelező karantént vezettek be a beutazóknak a koronavírus-járvány miatt. A pandémia és az azzal összefüggő előírások miatt az Australian Open tenisz Grand Slam-tornát is elhalasztották már, erre a hagyományos január végi időpont helyett február 8-tól kerül sor.
   
A Forma-1 irányítói a rekordhosszúságú, 23 futamos versenynaptár első viadalát március 21-re tervezték Melbourne-be, míg a bahreini GP-t egy héttel későbbre, március 28-ra írták ki.
   
A belépőjegyeket még nem kezdték el árulni Ausztráliában, a hétfői sajtóértesüléseket pedig egyelőre hivatalosan sem a melbourne-i szervezők, sem az F1 vezetése nem kommentálta.
   
A tavalyi idénynyitó versenyhétvégét nem tudták megrendezni Melbourne-ben a koronavírus-járvány miatt, és később sem került rá sor, a szezon pedig csak júliusban, Ausztriában kezdődhetett el, végül 22 helyett csupán 17 futamos volt. Bahreinben tavaly két versenyt is rendeztek, november végén Bahreini Nagydíj, december elején Szahíri Nagydíj néven.

    Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény

A helyzetet bonyolítja, hogy a 10 Forma-1-es csapat közül hétnek az Egyesült Királyságban van a központja, ahol a vírus egy új mutációja bukkant fel, és a pozitív esetek száma is megnőtt az utóbbi hetekben. Nagy-Britanniából ezért jelenleg nem lehet elutazni a világ számos országába.
   
Tavaly három versenyző, Sergio Pérez, Lance Stroll (mindkettő Racing Point), valamint az immár hétszeres világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) kapta el a vírust, és kellett karanténba vonulnia. Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója az idényzáró Abu-Dzabi Nagydíj után arról számolt be, hogy 2020-ban a 17 futam alatt mintegy 80 ezer tesztet végeztek el a sportágban dolgozókon, az eredmény pedig kevesebb mint 100 esetben lett pozitív, ez 0,11 százalékot jelent.
   
A Magyar Nagydíjra tavaly július 19-én, zárt kapuk mögött került sor a Hungaroringen, az idei naptárban pedig augusztus 1-jei dátummal szerepel a mogyoródi versenyhétvége.

Kulcsszavak: autósport, forma 1
 
Startol a tereprali Világkupa Startol a tereprali Világkupa Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen A Porsche csapatai Dunlopra váltottak a FIA World Endurance Championship és Le Mans versenyekhez A Porsche csapatai Dunlopra váltottak a FIA World Endurance Championship és Le Mans versenyekhez Tripla BMW-dobogóval búcsúzik Európától a DTM Tripla BMW-dobogóval búcsúzik Európától a DTM Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték
 
A bajnoki címek küszöbén

A bajnoki címek küszöbén

2020. október 20.
A hétvégén a Hungaroringen rendezik az FIA Central Zone Trophy és az MNASZ Autós Gyorsasági OB utolsó bajnoki fordulóját is a tavaszról elhalasztott LAPTIMING Kupa futamain ahol az OB értékelésében a megszokottak szerint három versenyfutamban kell összemérnie a versenyzőknek az erejüket az utolsó bajnoki pontokért.
Részletek

A bajnoki címek küszöbén


Ráadásul a legutolsó dupla bajnoki pontokkal számít a végelszámolásnál ezért egyes kategóriákban még akár az utolsó pillanatig nyitottak lehetnek a bajnoki címek sorsai.

A Gender Racing két fiatal versenyzője is izgatottan készül az utolsó bajnoki fordulóra, akik év elején az új kategóriába belevágva talán nem reménykedtek abban, hogy ez a furcsán alakuló évad rögtön egy-egy bajnoki cím lehetőségét is eléjük sodorja első formula autós évükben. 

Berta Beni végig hajtotta az évet az F4-es új versenygéppel és a kategóriájában magabiztosan vezeti is a bajnokságot, valamint a magyar bajnokság és a Drexler Formel Cup F4 értékelésében is ő áll az élen. Beni nagyszerűen építgette fel pályáról pályára, körről körre, az évet és gyűjtögette szorgosan a győzelmeket és dobogós helyeket, míg a hétvégén már „csak” biztos célba érkezésekkel kell bebiztosítania a bajnoki címeket.

Oliver Michl némileg kényszerűségből váltott az év elején az F4-ről a jól bevált Formula Renault 2.0-ra miután Horvátországban a Grobnik-i pályán az időmérőn megtörte az F4-est. A Renault-al korábban már teljesített egy hosszú tesztnapot így már versenykörülmények között sem volt idegen a az autó a Slovakiaringtől kezdve.

A bajnoki címek küszöbén

A gyorsabb erősebb versenygéppel hamar összebarátkozott és innen ezzel gyűjtögette a dobogós helyeket és futamgyőzelmeket. Ezzel a CEZ Trophy Formula Renault-os értékelésében is az élen áll a magyar bajnoki tabellán pedig a második helyről várhatja a folytatást.

Sajnos a fokozódó járványhelyzet miatt a rendezők zártkapus rendezvényként tudják csak lebonyolítani a bajnoki fordulót, így sajnos szurkolókat közvetlenül nem invitálhatunk a pálya mellé, de csapatunk közösségi média oldalain próbálunk minél színesebb tudósítást adni a versenyhétvégéről a lehetőségek szerint, az időeredményeket pedig az alábbi linken kísérhetik majd figyelemmel.



Kulcsszavak:
 
A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban 50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián 50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián Háromból két DTM-címet az Audi nyert el Háromból két DTM-címet az Audi nyert el A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot Dakar 2013 - Minden magyar célban Dakar 2013 - Minden magyar célban
 
Egy drámai szezon drámai befejezése!

Egy drámai szezon drámai befejezése!

2020. október 20.
Portugáliában, az estorili pályán zárta a 2020-as szezont a Supersport-vb mezőnye. Sebestyén Peti és csapata,  az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team remek ritmusban kezdett, a pénteki szabadedzéseket az összetett  7. helyen zárták.
Részletek

Egy drámai szezon drámai befejezése!

A szombati versenyen történt óriási bukást követően, Peti még rajthoz állt a vasárnapi futamon, de törött ujja miatt néhány kör után ki kellett állnia. Az idei év nehézségei ellenére egy remek szezont zárt az alakulat! Peti a VB egyetlen magyar szereplőjeként minden befejezett versenyén pontszerző helyen zárt.  A TOP 10-es helyezések mellett, Aragóniában a kimagasló 6. és 7. helyet szerezte meg, melyek 2012 óta a legjobb magyar eredmények számítanak világbajnoki szinten.
 
Lassan egy éve indult útjára az OXXO Racing és a TEAM TOTH közös projektje. OXXO HUNGARY Yamaha TOTH Team felállásban neveztek a 2020-as Supersport-világbajnokságra. Voltak akik bizakodva, voltak akik kétkedve szemlélték az eseményeket. De mi is volt az egésznek az igazi célja?  A szakvezetők egy olyan motorost vettek pártfogásukba, aki egyrészt már nagyon sok mindent bizonyított és tett le az asztalra, de az igazi áttörés még előtte állt. Így lett Sebestyén Peti egy magyar csapat versenyzője.

A szezon egy hullámvasút volt, kimagasló eredmények, COVID, a fő támogató visszalépése, hatalmas bukások, de ami a lényeg megcsinálták, végigcsinálták! Sebestyén Peti és a 100%-ban magyar csapat megmutatta, hogy képesek akár a legjobb 6-al is felvenni a versenyt, ha összeállnak a dolgok. De a dolgok idén nem mindig álltak össze.


Egy drámai szezon drámai befejezése!

Minden magyar motorversenyző, vagy talán a világ összes motorversenyzőjének az álma, hogy  egy világbajnoki szériában húzhassa a gázt. Csakhogy ez sokkal nehezebb, mint bárki el tudná képzelni. Ezek a motorosok igazi gladiátorok, szó szerint a testi épségüket veszélyeztetik minden alkalommal, mikor nyeregbe szállnak. A háttérben pedig családi vagyonok, egzisztenciák, euró milliók égnek el a benzingőzben.

Belülről is látva a történéseket,  talán úgy lehetne összefoglalni, hogy egész évben zajlott a dráma, de az utolsó futamra érte el a csúcspontját. Az utolsó futamon Peti az előző napi óriási bukása után törött ujjal állt rajthoz, verseny előtt nem ment orvoshoz, nehogy ne engedjék versenyezni.
 
„Jól indult a hétvége, aminek nagyon örültem. Jó volt a tempónk, egyből rátaláltunk egy jó alap beállításra. Szombaton nagyon magabiztosan indultam neki az első futamnak, de egy rossz gumi választás miatt nem tudtam tartani a tempót az élmezőnnyel. Beleadtam így is mindent, de végül egy óriási bukás lett  a vége. A csapat minden tőlük telhetőt megtett, újra építettek a motort, amiért nagyon hálás vagyok, de sajnos a vasárnapi versenyen a fizikális állapotom nem volt megfelelő, igy ki kellett állnom. Nem igy terveztem az évadzárót, mert a részeredményeink nagyon biztatók voltak. Mindenestre az egész évet köszönöm a csapatnak és minden támogatómnak! ”- foglalta össze Peti a történteket.
 
Egy drámai szezon drámai befejezése!

Tökölyi László, az OXXO Racing elnöke kiemelte az idei évben rengeteg nehézséggel kellett megküzdenie az egész csapatnak:
 
„Hogyan tudtuk ezt végigcsinálni – magam sem értem igazán. De fantasztikus érzés, hogy sikerült. Ráadásul ott tudtunk lenni a TOP csapatok között. Nem tudom mit hoz a holnap, de ezek most dicsőséges pillanatok. Nem értem miért vagyunk így magunkra hagyva, miért nem segítenek az illetékesek. Nagyon köszönöm az egész csapatnak a kiemelkedő, kemény munkát, mindenki minden alkalommal erőn felül teljesített. Dolgozunk tovább, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet és, hogy Peti ott legyen a MotoGP valamelyik kategóriájában 2023-ban, ha felépül a magyar pálya. Köszönet hűséges partnereinknek, támogatóinknak és a csapattagoknak. Megtiszteltetés volt Veletek dolgozni. Az tisztán látszik, ha még előrébb akarunk lépni, kell a külső beavatkozás is!!!”
 
Kulcsszavak: OXXO Hungary Yamaha-Toth Team, Renault F1 Motorsport, Sebestyén Péter
 
Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Öko bombázó- Renault Twizy F1 Öko bombázó- Renault Twizy F1 Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Egy drámai szezon drámai befejezése! Superbike - világbajnokság Sepangban
 
Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók

Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók

2020. október 16.
A túraautó-világkupában (WTCR) címvédő Michelisz Norbertnek, és a gyorsasági kamion Európa-bajnokságon szereplő Kiss Norbertnek is hiányoznak a magyar szurkolók a pénteken (ma) kezdődő Super Racing Festival elnevezésű autósport-rendezvényről, amelyet a koronavírus-járvány miatt zárt kapuk mögött rendeznek a Hungaroringen.
Részletek

Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók

Az esemény pénteki online sajtótájékoztatóján Michelisz Norbert úgy fogalmazott, nem tudja, nehezebb vagy könnyebb, de biztosan más lesz számára nézők nélkül versenyezni. Hozzátette, menet közben látni szokta, de nem hallja a tömeget, nagy különbséget akkor érez, amikor nem ül az autóban.

"Olyankor jó értelemben nagyobb a feszültség és a nyomás, ez mindig segít a maximumon pörögni. Most nagyon furcsa a teljes üresség" - nyilatkozta a Hyundai Motorsport pilótája.

A kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert úgy fogalmazott, nagyon különleges érzés számára hazai pályán szerepelni, nézők nélkül valóban más lesz a hangulat, ezért nagyon sajnálja, hogy így alakult. Elárulta, még a családjuk sem lehet jelen a mogyoródi pályán.

Az eseményre eredetileg áprilisban került volna sor, a világjárvány miatt azonban elhalasztották, és sokáig kétséges volt az is, hogy egyáltalán megrendezhető lesz-e idén.

Michelisz közölte, nagy érvágás volt, hogy a Nürburgringen bojkott miatt nem indultak, mert száraz és esős időben is versenyezhettek, ezáltal jelentős tapasztalatokkal gazdagodtak volna. A Hyundai Motorsport mindkét csapatával, így a címvédő Micheliszt foglalkoztató BRC Racinggel is visszalépett a nürburgringi versenyhétvégétől.

Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetője indokként elmondta, érzésük szerint a vállalatukat és a csapataikat sem kezelik egyenlően a többiekkel, és nem szívesen látják őket a mezőnyben. A döntés előzménye, hogy Adamo már az első, Zolderben rendezett forduló után kritizálta a motorvezérlő-egységre (ECU) vonatkozó, idén bevezetett szabályozást, valamint aggályokat fogalmazott meg a teljesítménykiegyenlítő (BOP) rendszer alkalmazásáról.

"Szépen lassan haladunk, nem teszteltünk sokat a szezon előtt, jelenleg a megismerési folyamat kellős közepén vagyunk. Látok rá esélyt, hogy szombaton esni fog az eső, ami kiszámíthatatlanná teszi az erőviszonyokat, a mi esetünkben pláne" - magyarázta Michelisz.

Hangsúlyozta, örül neki, hogy tempóban ott voltak a mezőny elején Szlovákiában, de sok ponttól estek el szerencsétlen szituációk miatt.

"Egy jó mogyoródi hétvégével minden elképzelhető, most már különös jelentősége van annak, hogy az ember ne hibázzon. Az erőviszonyok hétvégéről hétvégére változni fognak, és immár kulcskérdés, hogy mindig ott legyünk első tízben az időmérőn" - vélekedett.

A WTCR idei szezonja szeptember közepén rajtolhatott el a belgiumi Zolderben, és azóta további két fordulót rendeztek meg, szeptember végén a Nürburgringen, az elmúlt hétvégén pedig a magyar-szlovák határhoz közeli Slovakiaringen. Michelisz dobogóra még nem tudott állni. A túraautósoknál még két versenyhétvége lesz a magyarországi eseményt követően, Spanyolországban és Olaszországban.

Kiss Norbert reményét fejezte ki, hogy nagy előnyt jelent majd számára a hazai, jól ismert környezet, hiszen sokat tesztelhettek a Hungaroringen, ahol bíztató köridőket ért el, vagyis a hazai pályája előnye nem csak a régi tapasztalatokon alapul.

"Nem ijedünk meg az esőtől, de kiszámíthatatlanná teszi a versenyt, könnyebben történnek meg váratlan események" - mondta a Révész Truck Racing Team pilótája.

Hozzáfűzte, nagyon jók a tapasztalataik az új versenyautóval, és ha nem történik valami váratlan, mindenképpen a győzelemért fognak harcolni, vagyis ismét ott lesznek a mezőny elején. Jelezte, az összetettben éllovas német Sascha Lenz ezúttal nem indul.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, WTCR
 
Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Michelisz Norbi világkupa-győztes! Michelisz Norbi világkupa-győztes! Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen Versenyre készen - SEAT Leon Cup Racer 2016 Versenyre készen - SEAT Leon Cup Racer 2016
 
Super Racing Festival a Hungaroringen

Super Racing Festival a Hungaroringen

2020. október 16.
A hétvégén kerül sor a Hungaroringen a Super Racing Festival elnevezésű autósport-rendezvényre, melyen a túraautó-világkupa (WTCR) és a gyorsasági kamion Európa-bajnokság mezőnye is versenyez, így öt magyar pilóta lesz érdekelt, de a koronavírus-járvány miatt zárt kapuk mögött tartják meg a viadalt.
Részletek

Super Racing Festival a Hungaroringen

Az eseményre eredetileg áprilisban került volna sor, a pandémia miatt azonban elhalasztották, és sokáig kétséges volt az is, hogy egyáltalán megrendezhető lesz-e az idén.

A WTCR-ben a címvédő Michelisz Norbert (Hyundai) mellett Tassi Attila (Honda), valamint a Zengő Motorsport két versenyzője, Boldizs Bence (Cupra) és Kismarty-Lechner Gábor (Cupra) áll rajthoz, míg a kamionosoknál a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert (MAN) új csapatával, a Révész Truck Racing Teammel közösen most mutatkozik be Magyarországon versenykörülmények között.

A Hungaroring Sport Zrt. sokáig várt azzal, hogy lesz-e lehetősége - akár korlátozott számban - a nézők beengedésére, de végül október 6-án bejelentette, "hosszas mérlegelés után" úgy döntött, zárt kapuk mögött bonyolítja le az eseményt. A mogyoródi versenypályát üzemeltető cég közölte, az illetékes hatóságokkal történt egyeztetés után, a Nemzeti Népegészségügyi Központ ajánlása alapján hozta meg a döntést, melyet "a versenyzők, a közreműködők és a nézők egészségének megóvása motivált."

A júliusi Forma-1-es versennyel ellentétben viszont a sajtó képviselői ezúttal ott lehetnek a Hungaroringen, negatív koronavírusteszt birtokában, és a szigorú higiéniai, valamint távolságtartási szabályok betartása mellett.

Super Racing Festival a Hungaroringen

A versenyzőknek és a csapatoknak bizonyára nem lesz könnyű dolguk az időjárás szempontjából sem, az eredeti, áprilisi időpontban vélhetően melegebb körülmények között tudtak volna körözni a versenyautók a pályán, az október közepi időpontnak megfelelően most viszont nagyjából 10 Celsius fok körüli levegőhőmérséklet várható, és esőre is van némi esély.

A WTCR idei szezonja szeptember közepén rajtolhatott el a belgiumi Zolderben, és azóta további két fordulót rendeztek meg, szeptember végén a Nürburgringen, az elmúlt hétvégén pedig a magyar-szlovák határhoz közeli Slovakiaringen. Michelisz dobogóra még nem tudott állni, igaz, a németországi második fordulót a teljes Hyundai csapat kihagyta. Tassi két harmadik hellyel hívta fel magára a figyelmet, a zolderi dobogós helyezése pályafutása során az első volt a WTCR-ben. Az összetettben a francia Yann Ehrlacher (Lynk&Co) áll az élen 113 ponttal, második a holland Tom Coronel (Audi, 92 pont), harmadik pedig a belga Gilles Magnus (Audi, 82). A magyarok közül Tassi áll a legelőkelőbb helyen, 43 ponttal a 13., mögötte rögtön Michelisz következik (39), Boldizs a 18. (14), Kismarty-Lechner pedig a 20. (8). A Zengő Motorsport spanyol versenyzője, Mikel Azcona eddig remekül teljesített, 51 pontjával az összetett 11. helyén áll.

Super Racing Festival a Hungaroringen

A kamion Eb szezonja szintén csúszott a koronavírus-járvány miatt, sőt, az előzetesen betervezett viadalok közül azóta már kettőt törölni kellett. Az idény augusztus végén Csehországban kezdődött, Kiss Norbert a háromból egy futamot megnyert, valamint egy harmadik és egy hatodik helyet szerzett. Ezzel az összetettben a második helyen áll a német Sascha Lenz (MAN) mögött, lemaradása csupán négy pont. A versenysorozatban nagy jelentősége van a Hungaroringen sorra kerülő fordulónak, ezután ugyanis már csak az olaszországi Misanóban áll rajthoz a mezőny november közepén. A túraautósoknál még két versenyhétvége lesz a magyarországi eseményt követően, Spanyolországban és Olaszországban.

A mogyoródi hétvége pénteken kezdődik a kamionosok szabadedzéseivel, majd szombaton 10.30 órakor időmérő edzést, 12.45-kor és 14.50-kor pedig két futamot rendeznek nekik. Vasárnap 10 órakor újfent időmérő, 13.05-kor és 15.05-kor pedig két verseny következik. A túraautósok számára szombaton 15.30-kor indul az időmérő, a versenyeket pedig vasárnap rendezik, 9.15-kor, 12.15-kor, valamint 16.15-kor.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, WTCR
 
Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét!
 
A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből

A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből

2020. október 06.
A 2021-es idény végén befejezi motorbeszállítói tevékenységét a Forma-1-ben a Honda, mert a károsanyag-kibocsátás nélkül működő erőforrások technológiai fejlesztésére akar koncentrálni a továbbiakban.
Részletek

A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből

A döntést, amely szeptember végére született meg, pénteken jelentette be a japán cég. Vezérigazgatója, Hacsigo Takahiro azt mondta, nem is szándékoznak visszatérni az autósport elitkategóriájába.

"Az elhatározásunkat nem a koronavírus-járvány befolyásolta, hanem az, hogy hosszú távon a károsanyag-kibocsátás nélküli technológia kifejlesztése a célunk" - mondta a vezérigazgató, aki hozzátette, a forradalmian új műszaki megoldások kidolgozásának lehetősége olyan, amely "egy évszázadban csak egyszer fordul elő."

A Honda 2015-ben tért vissza az F1-be, és jelenleg a Red Bullnak, valamint az Alpha Taurinak szállít motorokat.

"Tudjuk, hogy mennyire nehéz volt egy ilyen döntést meghoznia a Hondának, az okot pedig értjük és tiszteletben tartjuk" - reagált a bejelentésre Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

A Honda októberben mutatja be első tömeggyártásra szánt, teljes mértékben elektromos autóját, a Honda e-t, és korábbi bejelentése szerint a gyár kapacitásának kétharmadát 2030-ra már csak az ilyen technológiával működő gépjárművek elkészítésére fordítja.

A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből
Kulcsszavak: autósport, forma 1, honda
 
A SEAT a túraautó világbajnokságban A SEAT a túraautó világbajnokságban A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből A Ford Racing csapata néhány héten belül debütál a Dakar Rallyn Gyulay Zsolt maradna az autósport-szövetség élén Gyulay Zsolt maradna az autósport-szövetség élén A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből Érzelmekben gazdag volt a WEC utolsó, São Paulo-i versenye az Audi számára A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre
 
Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől

Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől

2020. szeptember 25.
A Hyundai Motorsport csütörtökön közleményben jelentette be, hogy mindkét csapatával, így a címvédő Michelisz Norbertet foglalkoztató BRC Racinggel is visszalép a túraautó-világkupa (WTCR) hétvégén sorra kerülő nürburgringi versenyhétvégéjétől.
Részletek

Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől

"Úgy érezzük, hogy sem a vállalatunkat, sem pedig a csapatainkat nem kezelik egyenlően a többiekkel, és nem szívesen látnak minket a mezőnyben"

- idézte a csütörtöki közlemény Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetőjét, aki hozzátette, bár a BRC Racing és az Engstler Racing Team is elutazott a Nürburgringre, rajthoz állni nem fognak az eseményen.

A döntés előzménye, hogy Adamo már az első, Zolderben rendezett forduló után kritizálta a motorvezérlő-egységre (ECU) vonatkozó, idén bevezetett szabályozást, valamint aggályokat fogalmazott meg a teljesítménykiegyenlítő (BOP) rendszer alkalmazásáról. Utóbbival még úgy sem elégedett a Hyundai, hogy éppen a németországi versenyhétvége előtt emelték 2,5 százalékkal, 95-ről 97,5 százalékra a teljesítményét.

A WTCR második fordulóján így három magyar lesz a mezőnyben, Tassi Attila (Honda), valamint Boldizs Bence (Cupra) és Kismarty-Lechner Gábor (Cupra) személyében. Utóbbi kettő csapatának, a Zengő Motorsportnak a harmadik autóját a spanyol Mikel Azcona vezeti majd a Nürburgringen.

Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől
Kulcsszavak: autósport, michelisz, WTCR
 
Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Újra felbőgne a motorok Parádsasváron Újra felbőgne a motorok Parádsasváron Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől 48. Mecsek Rallye
 
Klasszikus pályán klasszikus F1-esekkel

Klasszikus pályán klasszikus F1-esekkel

2020. szeptember 04.
A hétvégén rendezik a Masaryk Racing Days versenyhétvégéjét a Cseh országi Brno-ban ahol a Gender Racing két fiatal versenyzője is rajthoz áll a szlovák versenyhétvégéhez hasonló felállásban.
Részletek

Klasszikus pályán klasszikus F1-esekkel

Berta Benjámin a sikeres előző hétvégi Imolában teljesített DREXLER Formel Cup hétvége után itt is a megszokott F4-essel, míg Oliver Michl a Slovakiaringen versenyben is kipróbált és futamgyőzelmet hozó Formula Renault 2.0 –val vág majd neki a Cseh pályának.

A Brno-i aszfaltcsík már tavaly is hozott a csapatnak egy bajnoki címet a FIA CEZ Formula Renault kategóriában és egyébként is a legkedvesebb versenyhelyszínek közé tartozik a csapat számára. A jelenleg közel öt és fél kilométeres izgalmas szintkülönbségekkel és kanyarokkal rendelkező pályán eredetileg már az 1930-as évektől kezdve rendeznek versenyeket, míg a jelenlegi vonalvezetését az 1980-as évek vége felé nyerte el. Ennek a versenyhétvégének mindig izgalmas és üde színfoltja, hogy versenyzőink egy pályán hajthatnak a főleg a korábbi 2000-es és késői 90-es évekből származó Forma1-es versenygépeket felvonultató BOSS GP versenysorozat mezőnyével.

A csapat reményei szerint Beni és Olivér itt is további dobogós helyezésekkel és akár további futamgyőzelmekkel gazdagítja majd az idei eredmények sorát az FIA CEZ a DREXLER Formel Cup és az MNASZ OB értékelésében is.


Klasszikus pályán klasszikus F1-esekkel

A csütörtöki napon szabadedzésekkel telik majd a program négy alkalommal is ismerkedhetnek a GRT-s fiatal versenyzők a jó öreg cseh aszfaltcsíkkal, hogy aztán pénteken az első időmérő edzésen eldönthessék a rajhelyek sorsát.

Az első versenyfutamra szombaton kora délelőtt, míg a második időmérő edzésre vasárnap reggel, a második versenyfutamra vasárnap dél körül kerül majd sor.

A csapat az idei év eddigi sikerei alapján reménykedik benne, hogy a most induló utolsó előtti versenyhétvégét követően már abszolút bajnokesélyesként várhatják az utolsó hazai bajnoki fordulót az ősszel a Hungaroringen!

Kulcsszavak: autósport, Formula Renault, Gender Racing
 
A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét 10 éves az OXXO Racing Team 10 éves az OXXO Racing Team Klasszikus pályán klasszikus F1-esekkel Távozik az autósport-szövetség elnöksége Goodyear Truck Race abroncsokon futnak a most kezdődő Kamion Európa-bajnokság autói Goodyear Truck Race abroncsokon futnak a most kezdődő Kamion Európa-bajnokság autói
 
Halálos baleset a Miskolc ralin,  leállították a versenyt

Halálos baleset a Miskolc ralin, leállították a versenyt

2020. augusztus 15.
Leállították, majd le is fújták a szombati Miskolc-ralit, az országos bajnokság második fordulóját, miután a második gyorsasági szakaszon halálos baleset történt.
Részletek

Halálos baleset a Miskolc ralin,  leállították a versenyt

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) közleménye szerint a Rally1-es kategóriában versenyző Dudás Gergő, Tóth Zsolt páros versenybalesetet szenvedett, melynek következtében a navigátor olyan súlyosan megsérült, hogy életét veszítette. Dudás nem sérült meg komolyabban, de a mentőorvosok sokkos állapotban kezelték. Tóth Zsolt 48 éves volt.

"Zsolt régóta tagja a ralis társadalomnak, halála óriási veszteség mindannyiunk számára" - írta Facebook-oldalán az MNASZ, amelynek tájékoztatása szerint a baleset körülményeit a rendőrség bevonásával még vizsgálják.

Az MNASZ, a versenyigazgatóság, a rendező és a versenyzők képviselőjének javaslata alapján a felügyelő testület azt a döntést hozta, hogy a rendezvény nem folytatódik.

"Az MNASZ vezetősége, versenyzők, csapattagok és a ralis társadalom minden tagja együtt érez a versenyző hozzátartozóival, és ezúton őszinte részvétét fejezi ki Tóth Zsolt közvetlen családjának" - olvasható az MNASZ közleményében.

Halálos baleset a Miskolc ralin,  leállították a versenyt

Holczer Dániel navigátor a Kossuth Rádiónak úgy nyilatkozott, hogy szörnyű tragédia történt, ami nagyon ritkán, de előfordul.

"A világ legbiztonságosabb autóival versenyzünk, azt kell, hogy mondjam, hogy méltó körülmények mellett, olyan biztonsági terv, betartott és betartatott biztonsági követelmények mellett, amelyek mellett százezerből egyszer, de sajnos előfordulhat (ilyen baleset). Nincs garancia. Zsolttal most olyan tragédia történt, ami, azt gondolom, hogy évtizedenként egy sajnos előfordul és megtörténik."

Hangsúlyozta, hogy "nagyon komoly személyiséget, egy nagyon komoly egyéniséget, egy értékes sportembert veszítettünk el itt ma", és hozzátette, a versenyzőtársaknak egyértelmű volt, hogy egy ilyen baleset után nem folytatódik a viadal.

"Számunkra ez teljesen evidencia. Azt gondolom, abban a pillanatban, ahogy híre ment, mi történt Zsoltival, mindenki levette a bukósisakot és lekapcsolta a motort. Egy ilyen helyzetben, egy ilyen szituációban, egy ilyen veszteség mellett, én azt gondolom, hogy nem lehet tovább versenyezni" - mondta
Az MNASZ és a rendezők a Diósgyőri VTK stadionja mellett kialakított szervizparkban 13 órára megemlékezést szerveztek.

Kulcsszavak: baleset, Dudás Gergő, Miskolc Rallye, mnasz, Tóth Zsolt
 
Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon Halálos baleset a Miskolc ralin,  leállították a versenyt Lezuhant a Virgin Galactic űrrepülőgépe Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon A Lufthansa biztosítói 300 millió dollárt különítettek el a katasztrófa költségeire A Lufthansa biztosítói 300 millió dollárt különítettek el a katasztrófa költségeire Összeütközött két metró a Pillangó utcánál Összeütközött két metró a Pillangó utcánál
 
Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

2020. július 28.
Győzelmi szándékkal érkezett a szezonnyitó futamra a Gulf Racing Hungary R5-ös párosa, a Velenczei-Szőke duó.
Részletek

Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Az idén összeállt csapat a kisvaszari tesztfutam győzelme után az első helyért szeretett volna küzdeni a pilóta hazainak számító futamán. Az utolsó szakasz előtt a második helyen álltak, de a végén egy defekt idén is a harmadik helyre engedte felállni a Skoda Fabia R5-ös autóval versenyző legénységet. A csapat többi párosa is hatalmasat csatázott a szezonnyitón. Volt, amikor az elemekkel, volt, amikor a technikával…

Hatalmas érdeklődést hozott az idei Salgó Rally. Összesen 190 páros érkezett a szezonnyitóra, 28 top R5-ös autó legénysége küzdött az első helyekért és a Velenczei Ádám – Szőke Tamás duó is azok közé tartozott, akik nyerni szerettek volna. A vírus-helyzet miatt egy napba sűrített versenyprogram és az extrém időjárási körülmények igazán megnehezítették a versenyzők dolgát.

Velenczei Ádám az elmúlt három évben mindig a dobogó legalsó fokán állt ezen a hazai futamon. A szécsényi pilóta joggal szeretett volna előrébb, feljebb lépni. „Nagyon komoly volt a mezőny! Nehéz pályákon, folyamatosan változó útviszonyok között versenyeztünk és az utolsó szakasz előtt már a második helyen álltunk.” – emlékszik vissza a pilóta. „Odatettük magunkat az utolsó szakaszra is, de a vége előtt két és fél kilométerrel defektet kaptunk. Nem tudom, hogy miért, utólag is próbáltuk kielemezni, de nem jöttünk rá.”


Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Harmadik helyre tudtak bejönni Ádámék és a céldobogón Szőke Tamás azon túl, hogy megköszönte minden sportbírónak és médiamunkatársnak a helytállást már az elkövetkező futamokra összpontosított. „Az utolsó körben nagyon felpörgettem a pilótámat, próbáltuk legtöbbet kihozni magunkból, de sajnos a defekt hátrébb sorolt minket. Harcolunk, megyünk tovább, küzdelmes csaták várnak még ránk!”

A Gulf Racing Hungary oszlopos tagjai a Strider – Apkó duó, akik idén Peugeot R2 autóra váltottak. A csapatvezető/pilóta Strider Zoltán nagy reményekkel indult első futamán a kis kétkerekes oroszlánnal. Aztán nem úgy sikerült, ahogy eltervezték, hiszen a leghosszabb szakasz rajtja után közvetlenül defektet kaptak, ki kellett cserélniük a gyorsaságin a kereket, rengeteg időt vesztettek. A kerékcsere közben beázott az átbeszélőjük, ami később fülsiketítő sípolással jelezte a hibát. Ez megzavarta őket és becsúsztak egy árokba. A nézők kötéllel tudták csak kihúzni a Peugeot-t és a szakasz végén már azon gondolkozott a pilóta, hogy nincs is miért folytatni a versenyt, de a csapat biztatása végül nem engedte ezt és sokat tanulva jutottak el a céldobogóig.

Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Az ORC bajnokságban is érdekelt a narancs-kék csapat, hiszen Szilágyi Patrik Deák Henriettával szintén Gulf Racing színeiben versenyez. A BMW-s egység hatalmasat autózott, a kategóriatársak elismerő szavai mellett toronymagasan vezette kategóriáját és az Országos Rally Challenge sorozatban is a dobogón állt, mígnem az utolsó előtti szakaszon letört a váltókihajtásuk, nagy károkat okozva az autóban és fel kellett adniuk a további küzdelmet.

A következő bajnoki futam a Miskolc Rally, amely augusztus közepén kerül megrendezésre.

Kulcsszavak: autósport, Gulf Racing Hungary, Salgó Rally
 
Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Felpörög a Formula Ford Felpörög a Formula Ford Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Africa Race - Szalayék újabb második helyükkel a hatodikok Michelisz futamot nyert Szuzukában Michelisz futamot nyert Szuzukában Michelisz Norbi nyerte a második futamot a Hungaroringen Michelisz Norbi nyerte a második futamot a Hungaroringen
 

Találatok száma: 788 Megjelenítve: 1 - 10