Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 1 - 10
A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá

A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá

2018. december 06.
Együttműködési megállapodást írt alá a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete(NIT) és Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata, a kétszeres EB győztes, kétszeres angol bajnok OXXO Hungary Truck Racing Team.
Részletek

A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá

A megállapodás célja a magyar kamionsport és a hazai fuvarozói szakma közötti szinergiák kiaknázása, valamint a két terület együttes, közös erővel történő népszerűsítése.
 
A NIT, mint a közúti fuvarozók szakmai érdekképviseleti és érdekvédelmi társadalmi szervezete, fő céljának és fő feladatának a nemzetközi, vagy belföldi relációban dolgozó hazai árufuvarozó és autóbuszos személyszállító vállalkozások népszerűsítésének, szakmai érdekvédelmének és érdekképviseletének ellátását tekinti.
 
Kevés olyan sportág létezik, amely egy szakmából nőtt ki és amelyet egy egész szakma szimpátiája, lelkesedése övez.

Ezen törekvés jegyében kiemelten fontosnak tartja a fuvarozói szakmához szorosan kötődő technikai sportág, a kamionversenyző szakág csapatszinten egyetlen magyar képviselőjével, az OXXO Hungary Truck Racing Teammel történő együttműködést. Teszi ezt egyrészt a kamionsportág országimázs szempontból minél sikeresebb nemzetközi működése érdekében, másrészt pedig azért, mert felismerte a sportágban rejlő lehetőségeket a fuvarozói szakma hazai népszerűsítésének vonatkozásában.
 
A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá, melynek célja a magyar kamionsport és a hazai fuvarozói szakma közötti szinergiák kiaknázása, valamint a két terület együttes, közös erővel történő népszerűsítése. A megállapodás ünnepélyes aláírásán a NIT részéről Dittel GáborÜgyvezető Főtitkár, az OXXO Hungary Truck Racing Team részéről pedig Tökölyi László elnök vett részt.
 
A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá

"Kevés olyan sportág létezik, amely egy szakmából nőtt ki és amelyet egy egész szakma szimpátiája, lelkesedése övez. Mi szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert a fuvarozásból kinőtt kamionversenyzés ilyen. Ennek szellemében hoztuk létre fuvaros vállalkozókat tömörítő támogatói klubunkat, és ennek egyik újabb, igen fontos állomása a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületével aláírt megállapodásunk. Hisszük, hogy az együttműködés mindkét fél számára gyümölcsöző lesz" – mondta az OXXO Hungary Truck Racing Team elnöke, Tökölyi László.

Az OXXO Hungary Truck Racing Team nemrégiben szerződést írt alá az egyik legnagyobb hazai autóversenyző tehetséggel, Molnár Bendegúzzal. A csapat és új pilótája az év hátralévő időszakát felkészüléssel és új versenykamion építésével tölti, 2019-ben pedig ismét versenybe szállnak a Kamion Európa-bajnokságban.  

Kulcsszavak: autósport, együttműködés, NIT, OXXO Racing Team
 
Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC Michelisz Norbert, legjobb hondásként várja a hétvégi Kínai futamot Michelisz Norbert, legjobb hondásként várja a hétvégi Kínai futamot Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját
 
A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja

A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja

2018. november 30.
A ŠKODA Motorsport új 16.400 m2-es létesítményben működik tovább a jövőben a ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i gyára mellett. Az erre a célra kialakított helyiségek elegendő helyet biztosítanak a mérnököknek, a műhelymunkák és a logisztika számára.
Részletek

A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja

A ŠKODA Motorsport mostantól az új központjában működik tovább, közel a ŠKODA AUTO gyárához Mladá Boleslav külvárosában. Az erre a célra tervezett épület egy fedél alá hozza a ŠKODA Motorsport minden részlegét, így még hatékonyabban szolgálhatja az ügyfelek és a gyári csapat szükségleteit.

Kutatás és fejlesztés, gyártás, műhely, raktár, prototípus műhely, logisztika, irodák és egy bemutatóterem összpontosul a teljesen új létesítményben közel a ŠKODA AUTO gyárához Mladá Boleslav mellett. A ŠKODA Motorsport alkalmazottai ezután egy 1859 m2 iroda és 3844 m2 műhely és raktár területen dolgoznak. Az új létesítmény alapterülete összesen 16400 négyzetméter.

Christian Strube, a ŠKODA AUTO Technikai Fejlesztési Vezetője szerint: „Ezzel az új központtal, felkészültünk a jövőbeli kihívásokra. A jobb munkafolyamatoknak köszönhetően, hatékonyabban tudunk fejleszteni és építeni az autókat, illetve még több szolgáltatást tudunk nyújtani ügyfeleinknek. Múlt évben 200 darab Fabia R5 átadása volt a tervünk világszerte. És megcsináltuk! Monstanáig mintegy 250 FABIA került értékesítésre. Annak érdekében, hogy megőrizzük ezt a lendületet, ezek az új helyiségek ideális alapot nyújtanak Motorosport programunk jövőbeli sikereihez.

A ŠKODA Motorsport vezetője Michal Hrabánek hangsúlyozza: „ Ez az új létesítmény mutatja meg igazán a ŠKODA elkötelezettségét az autósport iránt. Ezután még többet tudunk segíteni vevőink kiszolgálásában és folytatjuk a ŠKODA Motorsport sikereit világszerte!”

A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja


Kulcsszavak: autósport, Fabia R5, Mladá Boleslav, skoda
 
Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban Az új ŠKODA Fabia R 5 „Zebra-Look“ felvillanyozta a közösségi média táborát Az új ŠKODA Fabia R 5 „Zebra-Look“ felvillanyozta a közösségi média táborát Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon Visszaesett a Skoda eladása szeptemberben Visszaesett a Skoda eladása szeptemberben OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt! OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt!
 
Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját

Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját

2018. november 26.
A már ötszörös világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjat, megkoronázva ezzel karrierje egyik legsikeresebb szezonját
Részletek

Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját

A 33 éves versenyzőnek ez volt az idei 11., és pályafutása 73. futamgyőzelme, Abu-Dzabiban negyedszer állhatott a dobogó felső fokára.

A második helyen a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája végzett, harmadikként pedig Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője ért célba

A rajtot nagyobb probléma nélkül "túlélte" a mezőny, azonban még az első körben megtörtént a szezon egyik leglátványosabb balesete: Nico Hülkenberg (Renault) csatázott Romain Grosjeannal (Haas), és az egyik kanyarban a Renault jobb hátsó kereke összeért a Haas bal első abroncsával, aminek következtében Hülkenberg autója kétszer megpördült a tengelye körül, s végül fejjel lefelé állt meg a pályát övező gumifalban. A német pilóta sérülés nélkül megúszta az esetet, de a biztonsági autónak a pályára kellett hajtania a mentés idejére.

A Safety Car a negyedik körben engedte útjára a mezőnyt, a sorrend a dobogós helyeken Hamilton, Bottas, Vettel volt.

A hetedik körben a finn Kimi Räikkönen Ferrarija műszaki hiba miatt a célegyenesben megállt, így a 2007-es világbajnoknak nem sikerült jó eredménnyel búcsúznia az olasz csapattól. A műszaki mentés ideje alatt Hamilton a boxba hajtott kerékcserére, és ötödiknek tért vissza a pályára.

Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját

Vettel a 16., Bottas pedig a 17. körben kapta meg a friss abroncsokat, és az élmezőnyben a sorrend nem változott, igaz, ideiglenesen az ausztrál Daniel Ricciardo (Red Bull) vette át a vezetést, mivel ő csak a 34. körben állt ki kerékcserére.   

Vettel a 35. körben utolérte és meg is előzte a hibázó Bottast, ezzel feljött Hamilton mögé a második helyre. Bottast rövidesen Verstappen is beérte, és egy agresszív manőverrel elment mellette, majd a másik Red Bull-lal Ricciardo is lehagyta a finnt.   

Tíz körrel a leintés előtt Hamilton, Vettel, Verstappen volt az első három sorrendje, s ez a leintésig már nem változott.

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso egy 11. hellyel búcsúzott a McLarentől és a Forma-1-től, a 37 éves spanyol pilótának ugyanis ez, pályafutása 312. futama volt az utolsó az F1-ben.

A levezető körön Hamilton és Vettel "közrefogta" Alonsót, a három versenyautó egyszerre fordult be a célegyenesbe, ahol aztán mindhárom pilóta gumiégetéssel ünnepelt.

A Forma-1-es vb következő idénye jövő márciusban startol Ausztráliában.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton
 
A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót Hatból három a szezon legnehezebb versenyén Hatból három a szezon legnehezebb versenyén A háromszoros Forma 1-es világbajnok lett az Infiniti teljesítményért felelős igazgatója A háromszoros Forma 1-es világbajnok lett az Infiniti teljesítményért felelős igazgatója Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Sikeres, de nehéz szezonzáró! Sikeres, de nehéz szezonzáró!
 
Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája

Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája

2018. november 20.
Az egyik legnagyobb hazai autóversenyző tehetség, Molnár Bendegúz lett az OXXO Hungary Truck Racing Team versenyzője.
Részletek

Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája

A kétszeres EB győztes, kétszeres angol-bajnok kamionversenyző csapat és új pilótája az év hátralévő időszakát felkészüléssel és új versenykamion építésével tölti, 2019-ben pedig ismét versenybe száll a Kamion Európa-bajnokságban. 

Újabb mérföldkőhöz érkezett Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata, az OXXO Hungary Truck Racing Team. A csapat vezetői, Tökölyi László elnök és Sárosi Brúnó csapatfőnök Molnár Bendegúzt igazolták le a csapat versenyzőjeként. A pilóta érkezésével immár 100%-osan magyar összetételű az OXXO Hungary Truck Racing Team.

„Régen vártunk erre a pillanatra, óriási öröm számunkra, hogy magyar versenyzővel folytathatjuk a működésünket. Bendegúz roppant tehetséges és ambiciózus pilóta, a magyar autósport óriási reménysége. Büszkék vagyunk rá, hogy csapatunkban folytatja karrierjét” – mondta Tökölyi László, elnök.
 
„Szezon közben több versenyző neve is felmerült. Azért döntöttünk Bendegúz mellett, mert kimagasló tehetsége mellett olyan szellemiséget képvisel, ami egyezik a miénkkel: maximális elkötelezettség a sport és a versenyzés iránt, csapatszellem és szorgalom. Bendegúz és a csapat életében a 2018-as év a felkészülésről szól, hogy 2019-ben a Kamion Európa-bajnokságon minél eredményesebben képviseljük a nemzeti színeket, dobogó közeli helyet elérve” – mondta Sárosi Brúnó, csapatfőnök.

Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája

A 20 éves Molnár Bendegúz 2016-ban a Szlovákiaringen zajló Race Star nevű tehetségkutatóban fedezte fel Burkus Egon, a GFS Racing Team tulajdonosa, aki egyben az OXXO Hungary Truck Racing Team utánpótlásprogramjának vezetője is. A fiatal tehetségeknek kiírt versenyen 100 jelölt közül Bendegúz bizonyult a legjobbnak. Fődíja egy teljes szezon volt a Swift Cup Europe sorozatban, amit a szezon végén mindössze 1 pont hátránnyal a második helyen zárt. A következő évben, 2017-ben már nem volt ellenfele: 13 futamból kilencet megnyert, hatalmas előnnyel hódította el a nemzetközi helyszíneken futó széria bajnoki címét. Az üstökösként feltűnt pilótát 2017-ben az Autósport évkönyv szerzői a 12. helyre sorolták a legjobb 50 magyar autóversenyző ranglistáján, a Formula.hu közönségszavazásán pedig az előkelő második helyre szavazták az olvasók.
 
„Hatalmas öröm, hogy egy ilyen nagymúltú csapatban folytathatom a versenyzői pályafutásomat. Megtiszteltetés, hogy elnyertem a csapat vezetőinek bizalmát. Célom, hogy Európa-bajnok lehessek, és ha lehetőség adódik rá, világbajnok” – mondta Molnár Bendegúz.

Kulcsszavak: autósport, kamionverseny, Molnár Bendegúz, OXXO Racing Team, Sárosi Brúnó, versenykamion
 
Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Örömünnep a Hyundai-nál! Örömünnep a Hyundai-nál! Hogyan érezheti magát egy női autóversenyző egy hagyományosan férfiak uralta sportágban? Hogyan érezheti magát egy női autóversenyző egy hagyományosan férfiak uralta sportágban? Megvan a címvédés, Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok! Megvan a címvédés, Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok!
 
Michelisz Norbert dobogón végzett Makaóban

Michelisz Norbert dobogón végzett Makaóban

2018. november 19.
Harmadik hellyel zárta a 2018-as szezont az utolsó makaói futamon Michelisz Norbert, és Yvan Mullert végig kivédekezve sokat tett csapattársa, Gabriele Tarquini bajnoki címéért.
Részletek

Michelisz Norbert dobogón végzett Makaóban

Komplett jobboldali futóműcserére volt szükség Michelisz Norbert autóján, amely a második makaói futam balesetében sérült meg az első körben. Bár ezzel az a versenye véget is ért, a BRC Racing Team szerelőinek sikerült a harmadik futamra rendbehozniuk a Hyundait, így felállhatott a második időmérőn megszerzett harmadik helyre a rajtrácson.

A második futamhoz hasonlóan ezúttal is jól rajtolt Michelisz, felért a pole pozícióból induló Rob Huff mellé, végül azonban az élre álló Esteban Guerrieri szélárnyékát kihasználva a brit maga mögött tudta őt tartani, miközben a magyar versenyző kivédekezte Yvan Muller előzési kísérletét. Hátulról azonban Jean-Karl Vernay az Audival megelőzte mindkét Hyundait, amivel Norbi a negyedik, Muller az ötödik helyre visszacsúszva folytatta.

Közben a 14. helyről rajtoló Gabriele Tarquini fellépett a pontszerző kilencedik helyre, a bajnoki címe azonban részben csapattársa, Michelisz Norbert kezében volt, hiszen a nagy rivális Mullernek rajta keresztül vezethetett volna az út a dobogós helyekig. Norbi elsődleges feladata tehát a négyszeres világbajnok féken tartása volt.

Michelisz Norbert dobogón végzett Makaóban

A harmadik körben Aurélien Panis autója állt meg rossz helyen, amiért bejött a safety car. A biztonsági autós szakasz után a hatodik körben Muller is segítséget kapott a saját csapattársától: Thed Björk megelőzte Tarquinit, aki ezzel visszaesett tizediknek. Ennek azért is volt jelentősége, mert ezzel az Yvan Muller Racing egyetlen ponttal átvette a vezetést a csapatok bajnokságában a BRC előtt.

A 11. körben Vernay beleállt a falba, amivel Michelisz visszaugrott a harmadik helyre. Az utolsó előtti körben a zengős Szabó Zsolt törte össze az autóját, ami miatt bejött a biztonsági autó, és mögötte fejeződött be a makaói harmadik futam, valamint a 2018-as WTCR-szezon. Michelisz Norbert hatodszor végzett dobogós helyen az idényben, és a negyedik pozícióban zárta a bajnokságot. A BRC végül második lett, mivel Tarquinit Björk után Berthon is megelőzte.

A bajnokság végeredménye: 1. Tarquini 306 pont, 2. Muller 303, 3. Guerrieri 267, 4. Michelisz 246, 5. Vernay 245, 6. Oriola 245, 7. Björk 242, 8. Huff 242, 9. Vervisch 228, 10. Ehrlacher 204.

Kulcsszavak: autósport, Makaó, michelisz, WTCR
 
Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Az új Audi RS 5 DTM tesztje a Hungaroringen Az új Audi RS 5 DTM tesztje a Hungaroringen Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!
 
Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban

Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban

2018. november 17.
Michelisz Norbert a rajthoz képest egy helyet javítva ötödik lett a makaói első futamon, miközben csapatemberként segítette BRC-s társát, a bajnoki címért harcoló Tarquinit.
Részletek

Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban

A makaói első futam rajtsorrendjét az első időmérő végeredménye határozta meg, amelyen Michelisz Norbert ugyan a hetedik helyen végzett, de a rajtrácson a hatodik pozíciót foglalta el, mivel az eredetileg negyedik Yann Ehrlacher-t motorcsere miatt a mezőny végére küldték.

Mivel Michelisz BRC Racing Teames csapattársa, a bajnoki éllovas Gabriele Tarquini a második időmérőn csak a 14. helyen végzett, így a második és a harmadik futamokon nehéz lesz számára az erős pontszerzés, a magyar pilótának az első futamon érthető módon segítenie kellett a mögüle induló olaszt, aki a végső győzelemért küzdött a rivális hyundaios csapat versenyzőjével, Yvan Mullerrel.

A rajtnál jól jött el Michelisz, aki megelőzte az ötödik helyért Mehdi Bennanit, mögötte Tarquini ugyanígy tett. Ami viszont nem volt jó hír az olasz számára, hogy a harmadik helyről rajtoló Muller átvette a vezetést Rob Huff-fot és Esteban Guerrierit megelőzve. Norbi a megbeszéltek szerint az első adandó alkalommal maga elé engedte Tarquinit, de így is maradt ötödik, mivel Guerrieri visszaesett mögéjük a hatodik helyre a Lisboa-kanyarban.

Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban

Még az első körben bejött a safety car, miután Bennani vezetésével több autó összekoccant. Egy körrel növekedett meg emiatt a versenytáv. A folytatásban Michelisz sérült technikával igyekezett feltartani a mezőnyt Tarquini mögött, ugyanis a rajt után egy ütközésben kapott az autója. Közben a második helyre fellépő Jean-Karl Vernay megelőzte az élen haladó Mullert. Az ötödik körben piros zászlós szünet következett, miután Gordon Shedden Audija kötött ki a falban, mögötte pedig feltorlódtak az autók.

Miután újraindult a futam, a nyolcadik körben Michelisz mögött Oriola megelőzte Guerrierit, de az argentin hamar visszaszerezte a pozícióját tőle. A leintésig viszont Norbit hiába üldözte a hondás, mert a Hyundai magyarja okosan tartotta őt maga mögött, és szerezte meg az ötödik helyért járó 12 pontot az első futamon.

A második és a harmadik makaói futamokat magyar idő szerint vasárnap 1:20-kor és 4:00-kor rendezik, amelyeken Michelisz Norbert a 8., illetve a 3. helyről rajtol majd, és az M4 Sport, valamint az Eurosport 1 élőben közvetíti.

Kulcsszavak: autósport, Makaó, michelisz, WTCR
 
A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra Örömünnep a Hyundai-nál! Örömünnep a Hyundai-nál! Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup
 
Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!

Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!

2018. október 31.
A Peugeot Márka 2018-ban visszatért a magyar ralibajnokságba, pénzdíjas 208 R2 márkakupa szervezésével. FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautókat állított csatasorba, melyhez egységesen a PIRELLI szállította a gumiabroncsokat, a szakmai ellenőrzést pedig a TRT (Tagai Racing Technology) biztosította.
Részletek

Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!

A sorozat utolsó állomása és egyben a magyar ralibajnokság utolsó 2018-as futama a Nyíregyháza rali, melyet két tapasztalt pilóta részvételével ünnepel a Peugeot márka.

Két nagymenő tér vissza a Nyíregyháza ralin – a magyar ralisport legeredményesebb versenyzője, a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János, és a kétkerékhajtású kategóriák (F2, S1600) koronázott királya, Bútor Róbert.

Mindketten egy-egy Peugeot 208 R2-t vezetnek az idényzáró viadalon, méghozzá promóciós céllal – a sorozatot népszerűsítve, tanácsaikkal segítve a mezőny tagjait.

A Peugeot 208 R2 Rali Kupát az idén hívták életre, és kiderült, hogy van benne perspektíva, a hazai utánpótlás-nevelés egyik alappillére lehet az elkövetkező években.

„A Peugeot 208 R2 márkakupa nagyon jó kezdeményezés, és nemcsak azért, mert a futamok végén az első három helyezett pénzdíjat kap, hanem mert egyforma körülmények között versenyez a mezőny, azonos PIRELLI abroncsokkal, azonos feltételekkel – mondta ifjabb Tóth János. –


Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!

Ez egy nagyon tiszta sorozat a magyar raliban, így jó lenne, ha jövőre még többen állnának rajthoz a kategóriában. Így jött az ötlet, hogy Bútor Robival mi is rajthoz álljunk a Nyíregyháza ralin, ami nagyon érdekesnek ígérkezik. Számomra azért is, mert két éve nem versenyeztem, arról nem beszélve, hogy versenykörülmények között még nem is vezettem elsőkerekes autót – úgyhogy nagy érdeklődéssel várom a hétvégét. Ráadásul ha a mezőny tagjai leszünk, plusz segítséget tudunk nyújtani a kupa résztvevőinek is…”

A verseny azonban verseny – ezt „Janika” is elismeri, mint ahogy azt is, hogy mindenki azért áll oda a rajthoz, hogy minél előrébb végezzen. „Sok minden kell ahhoz, hogy megnyerd egy ilyen kategória versenyét, én őszintén szólva nem tudom, hogy mire számíthatok. Nem hinném, hogy én vagyok ennek a kategóriának a legnagyobb esélyese, de ezúttal nem is ez a lényeg. A Nyírség ralikról egyébként jó emlékeim vannak – nyolc-kilencéves lehettem, amikor apukám elvitt oda, úgyhogy kicsit nosztalgiázom majd a jövő hét végén. Másrészt pedig ez egy hosszú és nehéz viadal lesz – egy kicsit mindenki kizökken majd a megszokott, ORB-komfortzónájából, ami szerintem jó hatással lesz a küzdelemre.”

A versenyt jövő hét végén, vagyis november 11-13-án tartják meg Nyíregyháza központtal, pénteken egy városi gyorsasági szakasszal kezdődik a csata, majd pedig hosszú pályák következnek szombaton és vasárnap.

Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!

S hogy mit vár az előtte álló versenynapoktól Bútor Róbert?

„A Peugeot Márka keresett meg, hogy lenne-e kedvem visszaülni egy R2-esbe, én pedig nagyon megörültem a lehetőségnek, mert mindig kihívás egy kisebb autót vezetni – mondta Bútor. – A célunk az, hogy minél több tapasztalatot adjunk át első kézből a márkakupa fiatal versenyzőinek, ebben a gumiválasztás, a beállítások terén szerzett nagy tapasztalatunk segíthet, és az, hogy jó néhány profi csapattal dolgoztunk együtt korábban, tőlük is sok mindent tanultunk. A verseny maga hatalmas kihívást jelent majd, egyrészt az össztávja miatt – a pécsi IRC-futam óta ez a leghosszabb itthoni verseny –, másrészt ahogy hallom, új pályák is várnak ránk, ami a navigátoroknak is ad pluszfeladatot.

És hát… Van az embernek egója is, úgyhogy értelemszerűen megpróbálunk majd nyerni. Nekem van a legtöbb F2-es, illetve S1600-as bajnoki címem, nem lenne jó érzés, ha nem lennénk a mezőny elejében. Eddig összesen egyszer versenyeztem R2-es autóval, 2010-ben Veszprémben, ami egyrészt nagyon régen volt, és murván történt, úgyhogy nagyon új lesz számomra minden. Janinak meg talán még inkább. De ettől is izgalmas. Szeretnék jól és bátran menni, segíteni mindenkinek a gumiválasztás és a beállítások terén. S remélem jó kis harcok, jó kis küzdelmek alakulnak majd ki a kategóriában...”


Kulcsszavak: autósport, Bútor Róbert, ifjabb Tóth János, Peugeot 208 R2, rali
 
Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben Dakar 2013 - Szalaynak nem kedvezett a szerdai lerövidítés Dakar 2013 - Szalaynak nem kedvezett a szerdai lerövidítés A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit
 
Dobogó után akciódús kilencedik hely

Dobogó után akciódús kilencedik hely

2018. október 29.
Nagy izgalmak és sok oda-vissza előzés után a kilencedik helyen végzett Michelisz Norbert a harmadik szuzukai futamon.
Részletek

Dobogó után akciódús kilencedik hely

Vasárnap hajnalban Michelisz Norbert úgy készült a szuzukai versenyhétvégét záró harmadik futamra, hogy nem sokkal korábban megszerezte az első dobogós helyezését a nyári szünet után a WTCR-ben.

"Nagyon vissza akartam térni a dobogóra, mert kellettek a pontok. Az utolsó futamon sok múlik majd a rajton, mert nehéz előzni ezen a pályán. Ha túl közel kerülsz az előtted lévőhöz, elhasználod a gumikat és veszítesz a tapadásból. De mindent megteszek, szeretnék további pontokat gyűjteni"

- nyilatkozta a Hyundai magyar pilótája a két futam között.

A hétvégét záró versenyen a hetedik helyről indult Michelisz Norbert, és a rajt után a külső ívre szorult, így visszaesett a kilencedik helyre. Nem sokkal később az Esteban Guerrierivel való csata közben újabb két helyet veszített. Még mindig az első kör végén jártuk, amikor Norbi Rob Huff elé került, így visszakapaszkodott a pontszerző tizedik helyre.

A harmadik körben Pepe Oriola és Yvan Muller összecsapására megérkezett hátulról Michelisz és Huff, ők ketten össze is értek kicsit, amit kihasználva a brit visszaelőzte a magyar versenyzőt. Ezt követően Norbi leszakadt Huffról a 11. helyen, de két körrel később újra ott volt a közvetlen közelében. A hetedik helyen autózó Guerrieri mögött kialakult egy öt-hat autóból álló vonatozás. Ebben a bolyban Norbi hol feljebb lépett, hol hátrébb esett a 9. és a 11. hely között.

Dobogó után akciódús kilencedik hely

A kilencedik körben Michelisz összeért Yvan Muller autójával, aminek következtében a francia kiesett, a magyar versenyzőt pedig Thed Björk és Jean-Karl Vernay is megelőzte, így megint visszaesett a 11. helyre. Hamarosan Norbi azonban visszaelőzte Vernayt, majd miután Pepe Oriola letöltötte a boxutca áthajtásos büntetését, a kilencedik helyet szerezte meg, amivel két pontot gyűjtött.

Mivel Muller nem szerzett pontot, Gabriele Tarquini pedig Kevin Ceccon 5 másodperces büntetésének köszönhetően nyert, 40 pontos előnnyel utazik a makaói szezonzáróra az olasz. Plusz a BRC Racing Team kilenc pontos előnnyel átvette a vezetést az YMR előtt.

Kulcsszavak: autósport, japán, michelisz, WTCR
 
Michelisz Norbert a Hyundainál folytatja a versenyzést Michelisz Norbert a Hyundainál folytatja a versenyzést Két ország, három bajnokság, hat dobogó Két ország, három bajnokság, hat dobogó Már több elektromos töltőállomás van Japánban, mint benzinkút Már több elektromos töltőállomás van Japánban, mint benzinkút Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen
 
Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban!

Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban!

2018. október 28.
Egy szép előzéssel feljött a dobogós helyekre Michelisz Norbert a második szuzukai futamon, amelyen a harmadik pozícióban intették le.
Részletek

Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban!

Miután a szombati első futamon pont nélkül maradt Michelisz Norbert, a vasárnapi fordított rajtrácsos futamon a negyedik helyről indult magyar idő szerint vasárnapra virradó éjjel három órakor. A rajt után a Hyundai magyar versenyzője maradt a negyedik helyen, és rögtön a futam elején bejött a safety car, mivel Mehdi Bennani meglökte Esteban Guerrierit, aki emiatt a gumifalba ütközött.

Tíz körre növekedett a versenytáv a biztonsági autózás miatt. A harmadik kör végén, a célegyenes előtt Michelisz kifékezte Denis Dupont, szép előzéssel lépett fel a harmadik helyre az Audit megelőzve. Ezután rögtön megkezdte a felzárkózást az első két helyen ellépő Rob Huff, Pepe Oriola kettősre, a hetedik kör végére már hat tizedre megközelítette a Cuprát, de az egyenesekben sokat segített a spanyolnak az 50 kilóval könnyebb autója.

A kilencedik körben Oriola lecsúszott kicsit az ívről, Michelisz közvetlenül mögé ért, de az előzésre nem volt hely. Hiába tett meg mindent az újabb előzésért, az egyenesekben túl nagy volt a Cupra gyorsaságbeli fölénye, így Norbi maradt a harmadik helyen, és a nyári szünet után először állt fel a dobogóra a WTCR-ben.

Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban!
Kulcsszavak: autósport, japán, michelisz, WTCR
 
José María López történelmet írhat Suzukában José María López történelmet írhat Suzukában Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Dakar 2013 - Szalaynak nem kedvezett a szerdai lerövidítés Dakar 2013 - Szalaynak nem kedvezett a szerdai lerövidítés Két pole, két győzelem és a legtöbb megszerzett pont a Nürburgringen Két pole, két győzelem és a legtöbb megszerzett pont a Nürburgringen
 
Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

2018. október 08.
Október első hétvégéjén zajlott az MNASZ HE-DO Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság három záró futama. A 2018-as bajnoki sorozat a jól ismert mogyoródi pályán kezdődött áprilisban, és itt dőlt el a bajnoki címek sorsa most vasárnap.
Részletek

Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

A hétvége második futamai


Gregor Zsigo magabiztos győzelmével zárult a Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának vasárnap délelőtti, hétvégi második versenye. A Hungaroringen zajló megmérettetés második körében a szlovák versenyző jól kapta el a gördülő rajtot, így őrizve meg vezető pozícióját. A tapasztalt pilótának, Bódis Kálmánnak hazai pályáján csupán az üldöző szerepe jutott, de tisztességes helytállással végig megőrizte második helyét. A legjobb Lotusos Balogh Bence állhatott az abszolút dobogó harmadik helyére, azonban kategóriája győzelmét is a zsebében tudhatja.

A sorban ismét egy Lotus Exigé-t irányító pilóta Vizin Tamás érkezett a negyedik, a Lotus Cup Eastern Europe második helyével a Seat-os Kismarty-Lechner Gábor előtt.

A Hankook Racer Cup sorozatának élén ismét a bajnoki címre hajtó Makai György végzett, míg a „kistúrások” között Lengyel Ádám diadalmaskodott.

Nyilatkozatok:

Bódis Kálmán (BMW Z4 GT3): „Szép az idő, megyünk. Utolsó verseny, kicsit autókázunk, a végeredményen ez már nem változtat.”

Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

Lengyel Ádám (Suzuki Swift): „Nagyon jól jött ki az első kanyarom, a kategóriatársamat gyakorlatilag már ott sikerült megelőznöm. Utána eseménytelen volt a futam, spóroltam a gumikkal a harmadik versenyre. Ugyanígy szeretnék nyerni ott is.”

Balogh Bence (Lotus Exige): „Jó versenyen vagyunk túl, Vizin Tomival jót játszottunk. Kálmán hideg  slickkel kicsit feltartott minket, kellett egy kis idő mire megmelegítette. Szerencsére egy kicsit meg tudtam lógni, ami így az év végén különösen jó levezetés. Nagyon boldog vagyok, hogy ebben az évben megnyertem az Európa Kupát.”

Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Itt vagyok a célban, ami a tegnaphoz képest már nagy eredmény, amit köszönök  a csapatomnak. Az utolsó helyről indultam, ami nem volt jó érzés, de próbáltam koncentrált lenni, és gyorsan átmenni a mezőny végén. Igyekeztem Csabit gyorsan utolérni, ami a második kanyarra sikerült is. Egymásra vigyázva megelőztem, és gyorsan felzárkóztam Egonra. Itt kezdődött egy élet-halál harc, ami ízig-vérig autóverseny volt, egy fair csata, aminek minden percét élveztem. Egy tervezett előzéssel végül sikerült megelőznöm, aminek nagyon örülök.”

Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „Azt gondolom, hogy ma is egy izgalmas futamon vagyunk túl, bár a végére kissé elszakadtunk egymástól. Most több volt itt a lekörözés, ami megrostálta a mezőnyt, mert mindig figyelni kellett a kék zászlót, mindig jött valaki, ezért nem tudtunk akkora figyelmet szentelni egymásnak, nem lett késhegyre menő harc, mint tegnap. Az első pár körben azonban  jó kis márkakupás élményeket szereztünk.”

Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

A He-Do Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság ez évi utolsó előtti formaautós futamán Magyar János ismét legyőzhetetlennek bizonyult, rajt-cél győzelmet aratott. A második helyen befutó Rónai Tamás hátránya verseny kezdetén még csak fél másodperc volt Magyarhoz képest, ez az utolsó körökre öt másodperc fölé emelkedett. A harmadik helyet Pénzes Attila szerezte meg.

Nyilatkozatok:

Magyar János (Tatuus Honda): „A rajt most kevésbé sikerült, mint tegnap, de ennek ellenére elsőként sikerült elfordulnom az első kanyarban. Innentől kezdve végig kontroll alatt tudtam tartani a versenyt, folyamatosan figyeltem Tomit a tükörből, hogy néha jobb időket ment, néha rosszabbat, én próbáltam konstans tempót autózni, majd megtartottam egy kis előnnyel a vezető helyet, és behoztam az első helyre az autót.”

Rónai Tamás (Tatuus Formula Renault): „Jól éreztem magam a mai első versenyen is, futottam a saját versenyemet. Ugyanaz történt, mint tegnap, mint ahogy egész évben is… Elfogadtuk, tudjuk azt, hogy hányadán állunk, mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, folyamatosan gyorsulunk, fejlődünk, ez az, amihez mi magunkat mérjük. Van egy kis fékproblémánk, amivel igazából már régóta küszködünk, emiatt nem teljesen komfortos az autó.”

Az Int. Suzuki Cup Europe vasárnapi első futamát nagyszerű versenyzéssel a nyolcadik helyről rajtoló Molnár Bendegúz nyerte. Molnár a tizenöt körös verseny nyolcadik körében megelőzte az élről induló Nagy Benjámint és onnantól kezdve csak növelte előnyét. Nagy Benjámin végzett tehát a második helyen, mögé pedig Körmöczy Balázs jött fel a harmadik helyre. A futam harmadik helyezettje végül hivatalosan az ötödik helyen befutó Bernula István lett, mert Körmöczy Balázs 27 másodperces büntetést kapott.

Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

Molnár Bendegúz: „Nagyon jó volt. Megtaláltuk az autónak azt a hibáját, amivel egész évben gondunk volt. Igazából egy csatlakozó volt kontakthibás. Tegnap még a verseny előtt is kidobta ezt a hibát, de most kicseréltek néhány alkatrészt. Már a második kanyarban harmadik voltam, onnan pedig kicsit taktikáztam, nem akartam az előttem lévőket azonnal megelőzni. Azt próbáltam felmérni, hogy hol vagyok gyorsabb. Amikor úgy láttam, hogy itt az idő, megelőztem az előttem haladót és meg is tudtam tartani a helyemet. Nagyon boldog vagyok.”

Nagy Benjámin: „Az első körökben kicsit elmentem a többiektől, utána Bendi feljött rám. Nagyon szoros csatát vívtunk. A verseny végéig tartani tudtam a helyet, a végére feljöttek a többiek, izgalmas verseny volt.”

Körmöczy Balázs: „A rajtnál nagyon beszorultam a többiek közé, így mindig középen voltam. A vége felé mindenkinek el volt már kopva a gumija és túl voltak melegedve a fékjeink, de szerencsére előrébb tudtam menni.”

A hétvége harmadik, egyben záró futamai

Az Int. Suzuki Cup Europe harmadik futamán kavargós rajt után Lengyel Ádám rajt-cél győzelmet aratott. Az élmezőny végső sorrendje tulajdonképpen már az első kör végére kialakult, az élen Lengyellel és egymással Bernula István és Molnár Bendegúz vívott nagy csatát. A negyedik helyen végig Vincze Ádám autózott, mögötte Körmöczy Balázs és Nagy Benjámin futott be az ötödik és hatodik helyre.


Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

Bernula Istvánt a verseny vége után diszkvalifikálták ezért a végső sorrend a következő lett: Lengyel Ádám, Molnár Bendegúz, Vincze Ádám.

Lengyel Ádám: „A Suzuki Swift kupában a harmadik versenyen elért győzelmem teljesen váratlanul ért. Nagyon örülök neki, ez volt életem olyan első abszolút győzelme, amikor én értem be az első helyen.”

Gregor Zsigo a harmadik futamgyőzelmet is bezsebelte a Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának évadzáró viadalán. Bódis Kálmán rutinos pilóta lévén is, most csak a második helyet tudta kibérelni magának. A harmadik helyen a most Seat Leónt kormányzó Kismarty-Lechner Gábor végzett.

A sorban a Lotusok legjobbja Vizin Tamás érkezett márkatársa Burkus Egon előtt. A Hankook Racer Cup sorozatának leggyorsabbja a fiatal tehetség Laczkó Levente volt, megelőzve a sorozat magyar bajnokát, Makai Györgyöt. A „kistúrások” között ismét Lengyel Ádám diadalmaskodott.

Nyilatkozatok:

Gregor Zsigo (BMW Z4 GT3): „Nagyon jó volt a hétvége, az autó nagyon jól működött. Megnyertük az összes versenyt. Kicsit fárasztó is volt, mert négy verseny nem kevés.”

Lengyel Ádám (Suzuki Swift): „Az ob kistúrában sikerült megszerezni az abszolút második helyet, a díjátadón jár majd érte a kupa, nagyon örülök neki.”

Vizin Tamás (Lotus Exige): „Kalandos volt a mostani verseny, kaptam egy drive through büntetést, a rajtnál lehetett valami. Volt miért rohanni, jó volt.”


Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Összejött a magyar bajnoki cím. 2017-ben is a bajnokság feléig esélyes lettem volna a bajnoki cím megszerzésére, de akkor a slovakiaringi balesetnél minden reményem elszállt, ennek ellenére becsülettel végigcsináltam. Idén minden úgy jött össze, ahogy terveztem, sikerült az összes futamot megnyernem, fordított rajtrács ellenére is. Talán egy kicsit hiányoltam a tavalyi srácokat, akikkel nagyon nagyokat mérkőztünk, de ettől ez még egy bajnoki cím, aminek nagyon örülök. Az endurance-ban is nyerni tudtunk Tóth Csaba csapattársammal, nagyon sikeres szezonon vagyunk túl, már most várom a 2019-es idényt.”

Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „2005-ben voltan utoljára magyar bajnok, de ez az év rendkívüli, hiszen ralikrosszban és a gyorsasági szakágban is sikerült a bajnoki cím. Az utolsó verseny örömautózásnak indult, azonban az egyik lekörözésnél egy kicsit rosszul jött ki az ütem, sajnos megütöttem az autó alját. Felmerült, lehet megsérült az olajdekni, mert jó büdös lett az autóban, kijöttem, a szerelők átnézték az autót. Visszaengedtek, mert nem sérült az autó alja, így az utolsó helyről nagy munkával visszajöttem a második helyre.”

Laczkó Levente (Hankook E30 Racer Cup): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem, kár, hogy Gyurit nem tudtam test-test elleni küzdelemben megverni. Tegnap megpróbáltuk, akkor ő fölényeskedett, most azonban én nyertem.”

A He-Do Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság idei utolsó formaautós futamán Rónai Tamás ebben az idényben másodszor, futamgyőzelmet aratott. A verseny első harmadában még Magyar János állt az élen, majd Rónai átvette a vezetést és az utolsó, tizenhatodik körben 0,9 másodperces előnnyel nyerni tudott. A harmadik helyen Pénzes Attila futott be.

Nyilatkozatok:

Rónai Tamás (Tatuus Formula Renault): „Izgalmas kis futam volt, az elején úgy tűnt minden veszve van, azonban utána sikerült felzárkóznom. A legvégére utolért a Jani, de a célegyenesben láttam, hogy nem nagyon tud velem mit kezdeni. Nagyon jó volt így zárni a szezont, nagy köszönet a csapatnak!”

Magyar János (Tatuus Honda): „Az utolsó versenyen is a pole pozícióból indultam, amit meg tudtam tartani, majd a verseny háromnegyed részénél, a kuplungom elkezdett rendetlenkedni. Nem tudtam rendesen váltani, próbáltam úgy segíteni a technikát, hogy a fordulatszámot figyeltem, hogy visszahűljön. Igaz csak a második helyen, de be tudtam hozni az autót a célba, ami a bajnoki címet jelentette.”

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring
 
Teszt a lelke mindennek! Teszt a lelke mindennek! Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját Pontszerzéssel indult az ERT-szezon Bessenyey számára Pontszerzéssel indult az ERT-szezon Bessenyey számára
 

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 1 - 10