Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 779 Megjelenítve: 1 - 10
Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

2020. július 28.
Győzelmi szándékkal érkezett a szezonnyitó futamra a Gulf Racing Hungary R5-ös párosa, a Velenczei-Szőke duó.
Részletek

Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Az idén összeállt csapat a kisvaszari tesztfutam győzelme után az első helyért szeretett volna küzdeni a pilóta hazainak számító futamán. Az utolsó szakasz előtt a második helyen álltak, de a végén egy defekt idén is a harmadik helyre engedte felállni a Skoda Fabia R5-ös autóval versenyző legénységet. A csapat többi párosa is hatalmasat csatázott a szezonnyitón. Volt, amikor az elemekkel, volt, amikor a technikával…

Hatalmas érdeklődést hozott az idei Salgó Rally. Összesen 190 páros érkezett a szezonnyitóra, 28 top R5-ös autó legénysége küzdött az első helyekért és a Velenczei Ádám – Szőke Tamás duó is azok közé tartozott, akik nyerni szerettek volna. A vírus-helyzet miatt egy napba sűrített versenyprogram és az extrém időjárási körülmények igazán megnehezítették a versenyzők dolgát.

Velenczei Ádám az elmúlt három évben mindig a dobogó legalsó fokán állt ezen a hazai futamon. A szécsényi pilóta joggal szeretett volna előrébb, feljebb lépni. „Nagyon komoly volt a mezőny! Nehéz pályákon, folyamatosan változó útviszonyok között versenyeztünk és az utolsó szakasz előtt már a második helyen álltunk.” – emlékszik vissza a pilóta. „Odatettük magunkat az utolsó szakaszra is, de a vége előtt két és fél kilométerrel defektet kaptunk. Nem tudom, hogy miért, utólag is próbáltuk kielemezni, de nem jöttünk rá.”


Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Harmadik helyre tudtak bejönni Ádámék és a céldobogón Szőke Tamás azon túl, hogy megköszönte minden sportbírónak és médiamunkatársnak a helytállást már az elkövetkező futamokra összpontosított. „Az utolsó körben nagyon felpörgettem a pilótámat, próbáltuk legtöbbet kihozni magunkból, de sajnos a defekt hátrébb sorolt minket. Harcolunk, megyünk tovább, küzdelmes csaták várnak még ránk!”

A Gulf Racing Hungary oszlopos tagjai a Strider – Apkó duó, akik idén Peugeot R2 autóra váltottak. A csapatvezető/pilóta Strider Zoltán nagy reményekkel indult első futamán a kis kétkerekes oroszlánnal. Aztán nem úgy sikerült, ahogy eltervezték, hiszen a leghosszabb szakasz rajtja után közvetlenül defektet kaptak, ki kellett cserélniük a gyorsaságin a kereket, rengeteg időt vesztettek. A kerékcsere közben beázott az átbeszélőjük, ami később fülsiketítő sípolással jelezte a hibát. Ez megzavarta őket és becsúsztak egy árokba. A nézők kötéllel tudták csak kihúzni a Peugeot-t és a szakasz végén már azon gondolkozott a pilóta, hogy nincs is miért folytatni a versenyt, de a csapat biztatása végül nem engedte ezt és sokat tanulva jutottak el a céldobogóig.

Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Az ORC bajnokságban is érdekelt a narancs-kék csapat, hiszen Szilágyi Patrik Deák Henriettával szintén Gulf Racing színeiben versenyez. A BMW-s egység hatalmasat autózott, a kategóriatársak elismerő szavai mellett toronymagasan vezette kategóriáját és az Országos Rally Challenge sorozatban is a dobogón állt, mígnem az utolsó előtti szakaszon letört a váltókihajtásuk, nagy károkat okozva az autóban és fel kellett adniuk a további küzdelmet.

A következő bajnoki futam a Miskolc Rally, amely augusztus közepén kerül megrendezésre.

Kulcsszavak: autósport, Gulf Racing Hungary, Salgó Rally
 
Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Kiss Norbi is Goodyearrel versenyez a Hungaroringen Kiss Norbi is Goodyearrel versenyez a Hungaroringen Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Nagy Norbert elsősége Nagy Norbert elsősége
 
Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen

Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen

2020. július 20.
A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte meg a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíjat - zárt kapuk mögött - vasárnap a Hungaroringen, ahol pályafutása során immár nyolcadik alkalommal diadalmaskodott.
Részletek

Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen

A 35 éves pilótának ez az idei második, és karrierje során a 86. futamgyőzelme, így már csak öt hiányzik neki ahhoz, hogy beállítsa a hétszeres vb-győztes Michael Schumacher 91 sikert számláló rekordját. Egy másik Schumacher-csúcsot most beállított Hamilton Mogyoródon, eddig ugyanis csak a legendás német versenyzőnek sikerült egy pályán - a franciaországi Magny-Cours-ban - nyolcszor is nyernie.

A Hungaroringen sorozatban harmadszor győztes címvédő mögött Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője ért célba másodikként, a finn Valtteri Bottas (Mercedes) pedig harmadik lett. Hamilton ezzel a sikerrel átvette a vezetést az összetettben Bottastól.

A start előtt egy órával még esett az eső a Hungaroringen, ezért a teljes mezőny az átmeneti, félig vizes, félig száraz aszfaltra alkalmas gumikkal állt fel a rajtrácsra, ugyanakkor Verstappennek akadt egy kis problémája, mert a kivezető körén megcsúszott és a gumifalba csapódott, ezért a szerelőknek a rajtrácson kellett első szárnyat cserélni és felfüggesztést javítani a Red Bullon. A csapat sikerrel járt, Verstappen elstartolhatott.

A rajtnál Hamilton jól jött el, Bottas és mögötte Sergio Pérez (Racing Point) viszont beragadt egy kicsit, miután a finn versenyautója bemozdult a piros lámpák kialvása előtt. Hamilton megtartotta a vezető helyet, mögé Lance Stroll (Racing Point) és Verstappen sorolt be a második és harmadik helyre. Bottas és Pérez sok pozíciót veszített, ugyanakkor mivel a pályán az ideális ív folyamatosan egyre szárazabbá vált, a harmadik és az ötödik kör között a teljes mezőny a boxban járt, és száraz aszfaltra alkalmas abroncsokra váltott.


Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen

A 20. körben Hamilton csaknem 11 másodperces előnnyel vezetett Verstappen előtt, a harmadik helyen pedig Stroll száguldott, aztán Bottas következett a negyedik pozícióban.

A 35. körben, a versenytáv feléhez érve elkezdődtek a második kerékcserék, melyek után Bottas átvette a harmadik helyet Strolltól, az élen pedig Hamilton maradt, mögötte Verstappen száguldott másodikként.

Az 50. körhöz érve Hamilton győzelme már nem volt veszélyben, Bottas viszont még egyszer kiment a boxba, hogy friss gumikkal támadhassa a hajrában a második helyért Verstappent. A finn az utolsó előtti körben utolérte holland riválisát, de az előzésre már nem maradt ideje, így meg kellett elégednie a harmadik hellyel.

Hamiltonnak még arra is volt lehetősége, hogy az utolsó körökre teljesen új gumikat tegyenek fel az autójára, ezzel a leggyorsabb kört is meg tudta futni, és az ezért járó plusz egy vb-pontot is megkapta.

"Köszönettel tartozom az egész csapatnak, azoknak is, akik a központban dolgoznak, mert nagyon jó autót fejlesztettek az idei évre. Ez az egyik kedvenc versenyem a naptárban, és ma az volt a különleges kihívás, hogy végig egyedül voltam az élen. Összességében minden tökéletesen alakult a számomra ezen a hétvégén" - nyilatkozta a futam után Hamilton.

Verstappen azt mondta, látta, hogy az utolsó körökben Bottas egyre közelebb kerül hozzá, de végül valahogyan ki tudott tartani, és megőrizte a pozícióját.

"A szerelőink elképesztő munkát végeztek, amit ezzel a második hellyel tudtam meghálálni. Nagyon örülök az eredménynek, mert sikerült beférnünk a két Mercedes közé" - mondta a holland versenyző.

Bottas csalódottan nyilatkozott a leintés után, és elismerte, hogy elrontotta a rajtot.

"Őszintén szólva a startnál el is ment a futamom, nem reagáltam jól, sokat estem vissza, és onnantól nagyon nehéz volt a dolgom" - foglalta össze röviden a történteket a finn pilóta.

A szezon két hét múlva Nagy-Britanniában folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, hungaroring
 
Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét Három MINI ALL4 Racing versenyautó áll rajthoz a 2016-os FIA Cross Country Világkupa magyarországi futamán Három MINI ALL4 Racing versenyautó áll rajthoz a 2016-os FIA Cross Country Világkupa magyarországi futamán Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével
 
Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él

Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él

2020. július 17.
Roy Nissany, a Forma-1-es Williams istálló Magyarországon nevelkedett izraeli tesztversenyzője szerint a magyar motorsport lüktet és él, és ehhez hasonlót sehol máshol a világon nem tapasztal.
Részletek

Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él

A 25 éves pilóta - aki a Forma-2-es világbajnoki sorozatban versenyez ebben a szezonban - az M1 aktuális csatornának adott interjút. Ebben úgy fogalmazott, hogy a magyar autó- és motorsport erős gyökerekkel és támogatottsággal rendelkezik, ez a sportági kultúra pedig a pályafutásának kezdeti szakaszában neki is nagy lökést adott.

"Kecskeméten kezdtem el gokartozni, az első formaautós tapasztalataimat pedig a Hungaroringen szereztem, ezért ezer szállal kötődöm Magyarországhoz és az itteni autósportos tradíciókhoz" - mondta Nissany, aki az elmúlt két hétvégén rendezett Forma-2-es első és második fordulóról azt mondta, a futamokon nem volt igazán szerencséje, de összességében jó volt a tempója, amit bizonyít, hogy kétszer futotta meg a leggyorsabb kört a Red Bull Ringen.

Az izraeli versenyző elárulta, nagy a különbség az F2-es és az F1-es autó között, különösen technológiai szempontból, ezért amikor az egyik autóból át kell ülni a másikba, akkor a pilótának fejben át kell váltania.

"Jelenleg úgy tűnik, hogy ha a körülmények lehetővé teszik, akkor Barcelonában, a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén tudom majd vezetni a Forma-1-es Williamst, a további lehetőségeimet pedig a most is kialakulóban lévő versenynaptár határozza majd meg" - mondta Nissany.

Hozzátette, a Williams istálló oxfordi központjában nagyon sokat dolgozik a csapat saját szimulátorában, ahol a tervezett aerodinamikai és más fejlesztéseket teszteli, és ad ezek működéséről visszajelzéseket a mérnököknek.

A 35. Forma-1-es Magyar Nagydíj - zárt kapuk mögött - vasárnap 15.10 órakor rajtol, a Forma-2-esek első futama szombaton 16.45-kor, a második versenye pedig vasárnap 11.10-kor lesz a Hungaroringen. Az M4 Sport a teljes versenyhétvégét élőben közvetíti.

Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él
Kulcsszavak: forma 1, hungaroring, Magyar Nagydíj, Roy Nissany
 
Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él Hazánkba érkezik a Volkswagen GTI Vision Roadster és a legutolsó T2 Last Edition A Hungaroring Rescue Team-nél debütál az új SsangYong Rexton és Musso Grand Pick-Up A Hungaroring Rescue Team-nél debütál az új SsangYong Rexton és Musso Grand Pick-Up Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él A hétvégén igazi Volkswagen ünnep lesz a Hungaroringen Ferrari Racing Days a Hungaroringen Ferrari Racing Days a Hungaroringen Végső harc a bajnoki címért Végső harc a bajnoki címért
 
Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

2020. július 09.
Két helyszínen, Portugáliában és Magyarországon, idehaza a TRT műhelyében épülnek majd a Peugeot Rally4 versenyautók. A budakeszi műhely komoly versenyfutásban van az idővel, mivel a járványhelyzet sokáig nehezítette a karosszériák és az alkatrészek szállítását.
Részletek

Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

Július folyamán elkészült az első két autó, de ennél jóval nagyobb mennyiségre van igény.  Az új Peugeot 208 R4 versenyautó három nagy nemzetközi versenyen is indul a Peugeot Rally Academy programjában és remélhetőleg hamarosan idehaza is bemutatkozik.

Hazánkban, a Tagai Racing Technology műhelyében építik az új Rally4-es Peugeot-kat. Hogy mit kell tudni az új kategóriáról, a megújult Peugeot 208-asról, s hogy hány év alatt épült ki az a bizalom, amelynek köszönhetően hazánk lett a versenygép építésének egyik bázisa, arról Tagai Tamást, a TRT vezetőjét kérdeztük.

Szögezzük le először azt a tényt, hogy az új Rally4-es kategória autói nem négykerékhajtásúak, egyszerűen az történt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) újrastrukturálta a saját rendszerét, átnevezte a kategóriákat, és a hajdani R2-ből lett a Rally4. Vagyis ez a kategória az R2 utóda, a kétkerékhajtású autók kategóriája. Itt versenyeznek majd az új Peugeot 208-asok. Július 1-én megtörtént a homologizáció és időközben az is kiderült, két helyszínen, Portugáliában, és Magyarországon, a TRT műhelyében épülnek majd a versenyautók. Ez a bizalom tökéletes jele a magyar csapat irányába.

Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

„2007 óta dolgozunk együtt a Peugeot Sporttal, ami azt jelenti, hogy tökéletesen sikerült megismernünk egymás munkamódszereit, de így is nagy büszkeség, hogy ránk bízták ezt a nagy feladatot – mondta Tagai Tamás, a TRT vezetője. – Két kollégánk márciusban Franciaországban dolgozott, a Peugeot Sport műhelyében, ahol francia segítséggel összerakták az első két Peugeot 208-ast, ezt követően kezdődött az itthoni munka. Becsövezett karosszériák és alkatrészek érkeznek a műhelyünkbe, a karosszériát le kell fényezni, az autót összeépíteni, letesztelni, leellenőrizni, hogy minden megfelelően működik-e, majd visszaszállítani a Peugeot Sporthoz.

A járványhelyzet nehézségeket okozott a karosszériák és az alkatrészek szállításában, így márciusban csak 3 karosszéria és némi alkatrész érkezett.  Jelen pillanatban az első 3 autóból kettőt adunk át július folyamán.  Az eredeti tervek szerint havi hat autót kellett volna átadnunk, mert már kora tavasszal volt száznegyven megrendelés.”

Tagai Tamás elmondta, az előző generációs Peugeot 208 R2-höz képest a legnagyobb előrelépés a motor terén történt: az eddigi 1.6 literes szívó motort felváltja az 1.2-es turbó, aminek nagyobb lesz a nyomatéka és a teljesítménye is, ez várhatóan jóval nagyobb versenytempót is eredményez.

Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

A jól bevált megoldásokat meghagyták a versenyautóban (amely alapvetően egy nagyon sikeres széria volt), ezeket „csak” továbbfejlesztették, modernizálták őket.
 
Amikor arról kérdeztük, vajon hol helyezkedik majd el a mezőnyben az új Peugeot 208 Rally4, Tagai Tamás azt válaszolta, valahol a jelenlegi R2-esek előtt. De hogy mennyivel lesz gyorsabb náluk, azt egyelőre nehéz megmondani. Ha hamarabb nem, az első nemzetközi „bevetésen” kiderül, amely reményeink szerint (amennyiben a járványhelyzet lehetővé teszi) a Castelo Branco Rallye aszfaltos futama lesz, majd az ERC nyitófutamán a július 24-26. közötti Rally Di Roma-n is találkozhatunk vele.  

A Peugeot 208 Rally4

A Peugeot Sport két évvel ezelőtt, 2018 nyarán kezdett hozzá a vadonatúj raliautó fejlesztéséhez. Az alapokat az akkor még szintén fejlesztés alatt álló, új generációs Peugeot 208 adta: egymással párhuzamosan öltött tehát testet a versenyautó és a közúti modell. Közös alapjuk az a szintén új fejlesztésű CMP padlólemez, amely optimalizált tömegével, alacsony tömegközéppontjával és kiemelkedő szerkezeti szilárdságával ideális kiindulópont egy kezes és dinamikus, jól hangolható versenyautó megalkotásához. Ezzel összhangban az autó állítható Öhlins lengéscsillapítókkal szerelt MacPherson rugóstagokat kapott; a fékek hátul 290 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget alkalmaznak, elöl aszfaltra 330, murvára 290 mm-es tárcsát ajánlanak a fejlesztők, négydugattyús nyergekkel. Ez utóbbiak valamivel nagyobbak, mint az előd Peugeot 208 R2 310 / 285 mm-es első tárcsái.

Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

A szabályzathoz igazodva nehezebb lett az autó - 1030-ról 1080 kilogrammra nőt az üres tömeg -, a teljesítménynövekedés azonban kompenzálja a jármű nagyobb tehetetlenségét. A korábbi 1,6 literes motor (185 LE, 190 Nm) helyébe a Peugeot többszörösen díjnyertes, 1,2 literes, háromhengeres turbómotorja lépett. A PureTech erőforrást nagyobb turbófeltöltővel és Magnetti Marelli motorvezérléssel tették versenyzésre alkalmassá: a motor 208 lóerőt és 290 Nm forgatónyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére. Az erőt ötfokozatú, szekvenciális Sadev versenyváltó juttatja el az első tengelyre, ahol mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű osztja el azt a két kerék között. A keréktárcsák 15 vagy 17 colos Speedline darabok.

Kulcsszavak: 208 R4, autósport, Peugeot, Tagai Racing, versenyautó
 
Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében Somfaiék teljesítették a második szakaszt Somfaiék teljesítették a második szakaszt Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók 12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akarat
 
Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót

Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót

2020. július 06.
A pole pozícióból rajtoló Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője nyerte vasárnap a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat, amely a koronavírus-járvány miatt csaknem négy hónapos csúszással kezdődő idény első futama volt.
Részletek



Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót

A 30 éves Bottasnak ez pályafutása nyolcadik futamgyőzelme, Ausztriában pedig 2017 után másodszor diadalmaskodott.

A második helyen Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője, a harmadikon pedig Lando Norris, a McLaren brit pilótája végzett, miután a másodikként célba érő, címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) öt másodperces időbüntetést kapott, mert korábban kilökte Alexander Albont (Red Bull).

Hamiltont, aki az időmérő edzésen másodikként zárt, röviddel a rajt előtt a versenybíróság háromhelyes rajtbüntetéssel sújtotta, mert nem lassított a kvalifikáció során sárga zászlós jelzés alatt.

A pole pozícióból startoló Bottas jól és viszonylag kényelmesen el tudott fordulni vezető helyen az első kanyarban, mögötte Max Verstappen (Red Bull) és Lando Norris (McLaren) küzdött egymással, őket pedig az egymással harcoló Albon és Hamilton követte. Bottas körről körre stabil előnyt épített ki magának, közben Norris két pozíciót vesztett, Verstappennek pedig műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt.

A kerékcserékhez közeledve Kevin Magnussen (Haas) kicsúszása után a versenyautó mentésének idejére a pályára hajtott a biztonsági autó, és ekkor a teljes mezőny letudta az első boxkiállását.

Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót

A Safety Car a 30. kör végén engedte útjára a mezőnyt, Bottas az élen maradt, mögötte sorrendben Hamilton és Albon száguldott, Sergio Perez (Racing Point) negyediknek jött fel Norris megelőzésével, Sebastian Vettel (Ferrari) pedig egy elhibázott féktáv és egy megforgás nyomán egészen a 15. helyig esett vissza.

Húsz körrel a leintés előtt a műszaki hiba miatt a pálya szélén leálló George Russell (Williams) autójának mentése miatt ismét bejött a Safety Car, ezekben a körökben néhányan újfent kereket cseréltek. Az újraindításkor Kimi Räikkönen Alfa Romeójának jobb első kereke leszakadt a célegyenesre fordulva, így azonnal visszajött a mezőny elé a biztonsági autó.

A versenyzőket az utolsó 10 körre engedte szabadon ismét a Safety Car, a sorrend Bottas, Hamilton, Albon volt a dobogós helyeken. A nagyobb tempót biztosító lágy gumikat használó Albon azonnal támadni kezdte a kemény keveréket használó Hamiltont, a kigyorsítás közben a Red Bull jobb hátsó és a Mercedes bal első kereke összeért, Albon megpördült, Hamilton viszont tovább tudott menni.

Bottas győzelmét a végén már semmi sem veszélyeztette, Hamilton még a leintés előtt büntetést kapott az Albonnal történt ütközés miatt, így a folyamatosan egyre feljebb kapaszkodó Leclerc, valamint Norris kaparintotta meg a dobogó második és harmadik fokát. Norrisnak ez pályafutása első dobogós helyezése.

A verseny utáni eredményhirdetésnél az első három helyezett a biztonsági előírásnak megfelelően arcmaszkban állt fel a dobogóra.

A vb egy hét múlva, szintén a Red Bull Ringen, a Stájer Nagydíjjal folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Osztrák Nagydíj, Valtteri Bottas
 
Borkovic továbbra is vezeti az ETCC-t Borkovic továbbra is vezeti az ETCC-t Ferrari Racing Days a Hungaroringen Ferrari Racing Days a Hungaroringen Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén
 
Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé!

Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé!

2020. június 05.
A 2020-as szezonban a Yamaha után a  GULF is Sebestyén Peti kiemelkedő támogatói közé lépett.
Részletek

Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé!

Peti menedzsmentje keményen dolgozik a szezon kezdete óta, hogy minél versenyképesebb csomagot biztosítsanak a fiatal magyar pilóta számára a Supersport-világbajnokságon. Peti az egyetlen olyan magyar pilóta aki több, mint 10 éve nemzetközi bajnokságban szerepel és ő napjaink legmagasabb szinten versenyző hazai motorosa. Bár a kialakult vírushelyzet megnehezítette a csapat terveit, pozitívum, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a motorsport iránt és olyan nagyszerű és különleges cégek állnak a projekt mellé, mint a GULF.
 
A GULF évtizedek óta a motorsportok állandó szereplője és elkötelezett támogatója.

A Superbike-világbajnokságon globálisan a 2017-es évtől két csapat használta a GULF csúcsminőségű motorolajait: a Milwaukee Aprilia World Superbike Team és az Althea BMW Racing Team.

Az exkluzív Competition termékcsaládot, több kifejezetten versenycélokra kifejlesztett termékükkel karöltve, a GULF szponzorprogram keretein belül Sebestyén Peti és az OXXO Hungary Yamaha-Tóth Team is használatba veszi az idei VB versenyekre.

Az együttműködést a GULF 2019-es szponzorprogramjának díjkiosztójával egybekötve jelentették be.

Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé!

Strider Zoltán a Gulf Hungary vezetője több okból is örül az együttműködésnek:
 
„A GULF egy különleges márka, ezért mi sosem csupán az alapján támogatunk versenyzőket, hogy éppen ki a legsikeresebb vagy legnépszerűbb. Természtesen ezek sem elhanyagolható tényezők, de a legfontosabb mindig az adott személyiségben rejlő hozzáadott érték. Petivel egy kisebb együttműködés már korábban is létrejött, Daróczy Attila által, aki a fiam gyorsulási versenygépét készíti fel. Ami pedig szintén jó előjel, hogy édesapámnak a GULF Lubricants Hungary Kft. egyik tulajdonosának az 56-os szám az abszolút szerencseszáma, ami Peti rajtszáma is.

Petiben egy olyan sportolót ismertünk meg aki hűen tudja képviselni a márka lefontosabb értékeit, ezért nagyon boldog vagyok, hogy egy új szintre léphet az együttműködésünk. A szponzorprogramunk keretein belül szeretnénk segíteni, hogy meg tudja mutatni a benne rejlő potenciált és minél jobb eredményeket érhessen el a Világbajnokságon.”

Kulcsszavak: Gulf Racing Hungary, OXXO Hungary Yamaha-Toth Team, OXXO Racing Team, támogatás
 
Bővül az elektromos autók vásárlásának támogatási köre Bővül az elektromos autók vásárlásának támogatási köre A Suzuki uniós támogatással fejleszt új modelleket A Suzuki uniós támogatással fejleszt új modelleket Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója Gumiabroncsokkal segíti a mentőmotorosokat a Bridgestone Gumiabroncsokkal segíti a mentőmotorosokat a Bridgestone
 
Július 19-én lesz a Forma 1-es Magyar Nagydíj a Hungaroringen

Július 19-én lesz a Forma 1-es Magyar Nagydíj a Hungaroringen

2020. június 03.
Július 19-én versenyez a Forma-1-es világbajnokság mezőnye a Hungaroringen - derült ki a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media keddi közleményéből, amely a koronavírus-járvány miatt csak júliusban elrajtoló idény első nyolc versenyhétvégéjét tartalmazza.
Részletek



Július 19-én lesz a Forma- 1 Magyar Nagydíj a Hungaroringen

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is elfogadott naptár szerint július első két hétvégéjén az osztrák Spielbergben, a Red Bull Ringen két versenyt is rendeznek, majd a csapatok Magyarországra utaznak.

A mogyoródi futam után két héttel Nagy-Britannia következik, Silverstone-ban szintén két egymást követő hétvégén versenyez a mezőny, amely aztán Spanyolországba, Belgiumba és Olaszországba látogat el szeptember elejéig.

A közleményben hangsúlyozták, az elmúlt két hónapban a Forma-1 vezetése a FIA-val, a 10 csapattal, valamint a partnerekkel és az egyes országos illetékes hatóságaival együttműködve dolgozott azon, hogy elfogadjon egy olyan módosított naptárat, amely lehetőséget teremt a versenyek biztonságos megrendezésére. Hozzátették, a koronavírus-járvány nemzetközi jelenléte és terjedése miatt a további részletek, valamint a naptár fennmaradó részének kidolgozása a következő hetekben történhet meg, és a Liberty Media reményei szerint 15-18 futamra sor kerülhet a mostani idényben, amely decemberben érhet véget.
   
Július 19-én lesz a Forma- 1 Magyar Nagydíj a Hungaroringen

Kiemelték, egyelőre zárt kapus eseményekre készülnek, de bíznak abban, hogy a nézők visszatérhetnek a pályákra, amint ezt biztonságosnak bizonyul.
    
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a hungaroring.hu-n olvasható közleményben azt mondta, végig rugalmasan álltak hozzá az egyeztetésekhez, mert a pálya készen áll, bármikor lehet rajta versenyt rendezni és mindenképpen szerették volna megtartani a 35. Magyar Nagydíjat. A futam eredetileg augusztus 2-i dátummal szerepelt a 2020-as naptárban.
   
"A zárt kapus verseny során a járványügyi előírásokat szem előtt tartjuk, folyamatosan egyeztetünk az illetékes hatóságokkal, hiszen nemcsak jó versenyt akarunk rendezni, de azt is szeretnénk, hogy a paddockban mindenki biztonságban érezhesse magát" - jelentette ki Gyulay.
    
"Szeretném megköszönni minden partnerünknek és az összes promóternek a támogatást és az elkötelezettséget a Forma-1 irányába"

- idézte a Liberty Media közleménye az F1-et irányító Chase Carey-t.
    
A Forma-1 2020-as módosított versenynaptára (első 8 forduló):

július 3-5.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
július 10-12.: Stájer Nagydíj, Spielberg
július 17-19.: Magyar Nagydíj, Mogyoród
július 31-augusztus 2.: Brit Nagydíj, Silverstone
augusztus 7-9.: 70. Évforduló Nagydíja, Silverstone
augusztus 14-16.: Spanyol Nagydíj, Barcelona
augusztus 28-30.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 4-6.: Olasz Nagydíj, Monza

Kulcsszavak: autósport, forma 1, hungaroring
 
Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton Zolderben Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton Zolderben CUPRA versenyautók a Hungaroringen CUPRA versenyautók a Hungaroringen Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé
 
Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n!

Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n!

2020. május 29.
Az Európa‐bajnok is megtisztelte a Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship sorozatot és elindult a második versenyen. Sajnos már az első gyorson defektet kapott és két szakasszal később kiesett, de ha ideje engedi, a következő futamon újból nekivág majd.
Részletek

Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n!

A magyar virtuális ralibajnokság első murvás versenyén majdnem 600‐an rajtoltak el. A szervezők nagyon nehéz körülmények elé állították az indulókat, aminek az lett az eredménye, hogy a mezőny fele nem ért célba. A világbajnokságban jelenleg ötödik helyen álló Suborits Péter ezúttal sem talált legyőzőre, magabiztosan nyert, de mögötte nagyon komoly csaták alakultak ki minden kategóriában.

Murvás pályák, szemerkélő eső, hatalmas levágási lehetőségek és a falevelek között megbújó kövek nehezítették meg a Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship indulóinak dolgát a hétvégén. A bajnoki sorozat második fordulója a Dirt Rally 2.0 játék amerikai murvás szakaszain lett kijelölve és a négy szakaszonkénti szerviz, a Hardcore Damage beállítás mind ahhoz vezetett, hogy a vártnál többen elvéreztek. Szerencsére a versenyzői interjúkból kiderül: senki sem kereste másban a hibát, mindenki tudta és elismerte: aki hiba nélkül végig tudott menni a futamon, az már nyert.

Nem sikerült a célba érés a tavalyi nyíregyházi Rally Hungary futamon Európa‐bajnoki címet szerző Chris Ingramnak sem, aki örömmel fogadta el a szervezők felkérését és szívesen versenyzett a magyarok ellen.

Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n!

„Az első gyorson már defektet kaptam és hibáztam a rajtnál, elfelejtettem pótkereket rakni az autóba…” – nyilatkozta a bajnokság zárt csoportjában a szimpatikus angol versenyző. „Próbáltam továbbmenni, végigszenvedtem magam még két szakaszon jobb hátsó defekttel, de aztán egy kanyarban nagyon lecsúsztam és nem tudtam befejezni a versenyt. Köszönöm a meghívást, bízom benne, hogy a Rally Hungary‐n találkozhatunk!”

Chris nem tudta befejezni, de azért sokan taktikusan és nagyon tempósan tudtak ezeken a pályákon is közlekedni.

A leggyorsabb, az első futamhoz hasonlóan az a Suborits Péter volt, aki párhuzamosan a WRC hivatalos
sorozatában is játszik,‐ egy másik programmal – és jelenleg az ötödik helyen áll.

Rally1 pilóták közül Hoffer Zsolt ugyan defekttel fejezte be a versenyt, de az előtte lévők is hibáztak, így 2.96 másodperccel nyert a Hungarian Police Rally Team pilótája.

Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n!
Kulcsszavak: autósport, Hungarian Virtual Dirt Rally, rali
 
Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Kamion Eb - Major Benedek ismét futamot nyert Kamion Eb - Major Benedek ismét futamot nyert Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye
 
Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok

Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok

2020. május 12.
Május utolsó hétvégéjén már lehet országos bajnoki versenyt rendezni Magyarországon autósportban - döntött pénteki ülésén a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöksége.
Részletek

Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok

A testület korábban úgy határozott, hogy május 31-ig tartja érvényben a versenyrendezésre vonatkozó tiltást, ugyanakkor a hétfőn országos szinten életbe lépett enyhítő intézkedések nyomán ezt a határidőt két nappal, május 29-ig rövidítette le.

Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke az MTI-nek azt mondta, május utolsó hétvégéjén a gokart szakág országos bajnoki fordulójával indul újra az autósport-élet Magyarországon, ezt követően pedig már a többi szakágban is lesz lehetőség a versenyek megrendezésére.

"Más döntéseket is hoztunk, ezekre azért került sor, mert a szövetség igyekszik minden olyan lépést megtenni, amellyel a versenyzőket tudjuk segíteni" - nyilatkozta az MNASZ elnöke. Később az M1 aktuális csatornának úgy nyilatkozott: volt igény szakágvezetőktől arra, hogy hamarabb induljon el a bajnoki sorozat, de az elnökség egyhangú döntést hozott, mert idő kell a felkészüléshez.

A kecskeméti gokart ob-futam után június 6-án Kiskunlacházán a drag és a szlalombajnokság fog beindulni, június közepére rali 3-as bajnoki fordulót terveztek, onnantól pedig gyakorlatilag az összes szakág versenyei tervezés alatt vannak - ismertette az első programokat a szövetségi elnök.


Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok

"Az előzetes beszélgetések alapján a versenyzők mind várják, hogy újra a pályán lehessenek" - mondta Oláh Gyárfás, majd hozzátette,: az év elején kiadott versenynaptár már nem aktuális.

A szövetség június 1-jén teljesen új versenynaptárt tervez megjelentetni, a hazai futamok rendezőinek május 15-ig be kell jelenteniük rendezési szándékukat az MNASZ-nél.

"Mindannyian nehéz helyzetben vagyunk, mert még nem tudjuk, meddig tart a veszélyhelyzet, meddig kell zárt kapus rendezvényekben gondolkodnunk" - tette hozzá a szövetség vezetője, aki szerint hosszú távon fogják majd annak a hatásait érzékelni, hogy nem versenyezhettek, és ezért támogatóik nem kapták meg azokat a felületeket, amelyekre szerződésük volt.

"A legfontosabb most az, hogy minél hamarabb elinduljanak a bajnokság. Bízom benne, hogy az idei csonka évben is minőségi és jó bajnokságokat tudunk megrendezni, és 2021-ben visszatérünk arra a magas színvonalra, ami 2020 elején várható volt" - folytatta.

A Forma-1 magyarországi versenyét illetően azt mondta, "az elmúlt napokban a nemzetközi és a magyar szövetség között nem volt ezzel kapcsolatosan kommunikáció".


Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok

Az utolsó állapot az, hogy esetlegesen, ha zárt kapusan is, dupla futamban gondolkodik a Liberty Media, a Forma-1 promótere.

"A Hungaroring készen áll arra, hogy dupla versenyt rendezzen és arra is, hogy zárt kapus Forma-1-es futamot rendezzen Magyarország. Bízunk benne, hogy a promóter pozitív döntést hoz, és nem marad el a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíj" - mondta Oláh.

Kulcsszavak: autósport, mnasz, Oláh Gyárfás
 
Negyedszer van autóversenyző a MOL által támogatott fiatal sportolók között! Negyedszer van autóversenyző a MOL által támogatott fiatal sportolók között! A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok Alessandro Zanardi hivatalosan is a BMW márkanagykövete lett Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok 12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akarat A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában
 
Több, mint 500‐an ünnepelték ralival a majálist!

Több, mint 500‐an ünnepelték ralival a majálist!

2020. május 06.
A Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship 2020 második fordulójára még két hetet várni kell, de a Munka Ünnepe Sprint is nagyon népszerű volt azok számára, akik szimulátoron próbálják kivárni a valódi rali futamok eljöttét.
Részletek

Több, mint 500‐an ünnepelték ralival a majálist!

A rendezők havas pályákat jelöltek ki és ezeket a szakaszokat R2‐es autóval kellett teljesíteni az indulóknak. A sorozat színességét jól jellemzi, hogy eddig még egyik korábbi futamgyőztesnek sem sikerült dupláznia, Szücs Márk személyében ezen a futamon is új játékost ismerhettünk meg a dobogó legfelső fokán.

A kormány legutóbbi, biztató bejelentései sem tántorították el azokat, akik eddig is élvezték a szimulátorozást és szép számmal vágtak neki a Munka Ünnepe Sprint nevet kapó, kilenc havas gyorsasági szakaszt magában foglaló versenynek. Három különböző szakaszon kellett a leggyorsabbnak lenni, a pénteki piros betűs ünnep reggelétől egészen vasárnap estig lehetett teljesíteni a gyorsaságikat.

A Dirt Rally 2.0 játékban változatos helyszínek és időjárás közül lehet választani és a rendezők éltek is ezzel a lehetőséggel. Az utolsó pillanatban, csütörtökön délután hirdették ki, hogy pontosan hol és milyen szakaszok várnak a mezőnyre. Így a több napos tréningezési lehetőségtől többen elestek, bár voltak, akik így is kihasználták maximálisan az időt a pályák betanulására, de volt, aki már pénteken letudta a futamot.

Több, mint 500‐an ünnepelték ralival a majálist!

Végül összesen 504‐en rajtoltak el. Az indulók több kategóriába lettek besorolva. Talán a Rally1 pilótáknál voltak a legkevesebben, de még itt is hatalmas csaták alakultak ki. Ranga Péter és Hevesi István futása másfél másodpercen belüli küzdelmet hozott a dobogó harmadik helyéért, amit végül Hevesi szerzett meg. Ifj.Szabó Zoltán nyerte a kategóriát Mucsina Tamás előtt.

Abszolútban az első 4 helyezett a ’rallyongó’ kategóriából került ki, míg a leggyorsabb, valódi versenyautóban is pilótaként szereplő Dénes Szabolcs ‐ aki hatalmas csatát vívott tavaly a Rally3 abszolút bajnoki címéért ‐ most az ötödik helyre tudott beérni.

A futamgyőztes Szücs Márk már 14 éve szimulátorozik és idén ez a siker volt a legnagyobb eredménye. Az egyetemista fiú elmondta: nem vezetett még sosem igazi versenyautót, de az élet más területein nagy motivációt ad az, hogy egyszer beteljesülhessen ez a vágya!

Több, mint 500‐an ünnepelték ralival a majálist!
Kulcsszavak: autósport, verseny, Virtual Dirt Rally
 
Újabb világrekord született! A Goodyear és Rainer Zietlow ismét az „első” Újabb világrekord született! A Goodyear és Rainer Zietlow ismét az „első” Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben Magyar siker született a napelemes autók európai versenyén Magyar siker született a napelemes autók európai versenyén
 

Találatok száma: 779 Megjelenítve: 1 - 10