Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 716 Megjelenítve: 1 - 10
Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

2019. január 21.
Csapaton belül és a teljes mezőnyt tekintve is nagy kihívásként tekint a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonjára Michelisz Norbert, a Hyundai magyar versenyzője, aki tavaly az összetett pontverseny negyedik helyén végzett.
Részletek



Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

A 34 éves pilóta az MTI-nek azt mondta, decemberben már tesztelték Portugáliában a 2019-es versenyautót, és elsősorban olyan apróbb módosításokat, fejlesztéseket próbálgattak, amelyekkel kapcsolatban hiányosságokat éreztek 2018-ban. Hozzátette, hogy a teszten a tavalyi bajnok olasz Gabriele Tarquini és a Hyundai két új versenyzője, a holland Nick Catsburg és a brazil Augusto Farfus is részt vett, s a négy pilóta felosztotta egymás között a feladatokat.

"Az új csapattársak közül Catsburgöt egy picit jobban ismerem, ő 2017-ben, a WTCR jogelődjének számító túraautó-világbajnokságon a végső győzelemért is harcban volt a Volvóval, és egy viszonylag fiatal, nagyon jó versenyző, aki biztosan kihívást jelent majd mindannyiunknak a csapaton belüli versenyben is" - mondta Michelisz, aki Farfust kevésbé ismeri, mert a 35 esztendős pilóta éppen 2010-ben teljesítette az utolsó szezonját a túraautó-vb-n, amikor a magyar versenyző debütált a sorozatban. "Ő aztán 2012-től hét éven keresztül versenyzett a német túraautó-bajnokságban (DTM) a BMW-nél, ennél többet pedig talán nem is kell mondani róla, hiszen ez jól mutatja, hogy szintén egy nagyon gyors pilótáról van szó, aki a 2000-es években meghatározó alakja volt a túraautó-vb mezőnyének is."

Michelisz számára december 21-én, a portugáliai teszteket követően ért véget az előző idény, így az elmúlt hetekben igyekezett a lehető legtöbb időt a családjával tölteni, feltöltődni és pihenni, de figyelemmel követte a várható riválisokkal kapcsolatos információkat is.

Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

"Esélylatolgatásba egyelőre még nem mennék bele, de a Lynk & Co kínai-svéd autógyár a legújabb modelljét fogja promotálni a WTCR-ben, így egy teljesen új versenyautóval állnak majd rajthoz olyan pilótákkal, mint a 2017-es világbajnok Thed Björk, a négyszeres vb-győztes Yvan Müller és a háromszoros világbajnok Andy Priaulx" - mondta Michelisz, aki egyelőre úgy véli, a végső győzelemért a Hyundai és a Lynk & Co versenyzői lesznek majd nagy harcban.

Saját versenycsapatával, a tavaly a túraautós Európa-kupában (TCR) szerepelt M1RA-val kapcsolatban a magyar pilóta kiemelte, hogy az elmúlt évben "visszavonult" a napi ügymenetből, melyet üzlettársa, Bári Dávid vett át, de a téli szünet idején mindig többet foglalkozik a csapat ügyeivel és a következő idényre vonatkozó tervekkel.

"Idén is legalább a TCR Európa-kupában szeretnénk folytatni, de már a győzelemért akarunk küzdeni, és változatlanul az a tervünk, hogy egy fiatal magyar és egy külföldi pilóta versenyezzen nálunk" - jelentette ki Michelisz, hozzátéve, hogy akár a háromautós felállás is elképzelhető, de ez még minden szempontból képlékeny.

A hímesházai születésű pilóta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) által tavaly létrehozott tehetséggondozó program kuratóriumának is tagja, és megfogalmazása szerint elsősorban szakmai szemmel igyekszik felügyelni, hogy a rendelkezésre álló pénzügyi forrásokat a lehető leghatékonyabban osszák el a tehetséges magyar versenyzők között.

"Egyértelműen látszik, hogy a financiális segítségre bőven van igény, és úgy gondolom, hogy tavaly azt is tapasztalhattuk, hogy a pályázati anyagok elkészítése még finomhangolásra szorul, de ebben is igyekszünk segíteni" - mondta Michelisz, és kitért rá, hogy a rendelkezésre álló teljes összeg 12 millió forint volt, ezt több mint 40 tehetség között osztották el.

"Az autósport persze költséges, és egy több százezer forintos támogatás nem tűnik soknak, de azért lényeges, mert lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy egyről a kettőre jussanak. A rendelkezésre álló forrás idővel biztosan bővülni fog, én azt remélem, hogy ez így lesz, nekünk pedig az marad a feladatunk, hogy célirányosan és hatékonyan osszuk szét az összeget" - jelentette ki Michelisz.

A magyar pilóta kitért rá, hogy az elmúlt években egyre több nemzetközi versenysorozat, a Forma-1 mellett a DTM, a WTCR, a kamion Európa-bajnokság, vagy akár a rali-Eb futamait rendezik Magyarországon, ehhez pedig a hazai szövetség és a versenyeket szervezők részéről is "kemény munkára volt és van szükség."

"Azt gondolom, hogy ennek azért van nagy jelentősége, mert ezek a hazai események a magyar autósport kultúrának segítenek, ugyanis azok, akik eddig csak itthon versenyeztek, testközelből láthatják, hogy hol és miben lehet még fejlődni"

- mondta Michelisz, aki utalt rá, hogy pályafutása elején az országos bajnokságokban maga is úgy érezte, "ezt nem lehet ennél jobban csinálni", a nemzetközi környezetben viszont hamar rádöbbent, hogy a versenyzés számos területén van még előrelépési lehetősége.

A WTCR 2019-es idénye április elején, Marokkóban kezdődik, majd április végén a Hungaroringre látogat a mezőny.

Kulcsszavak: autósport, M1RA, michelisz, TCR Europe, WTCR
 
Estorilban tesztel a B3 Racing Estorilban tesztel a B3 Racing Pascal Wehrlein és a snowboard világbajnok Isabella Laböck szerepet cserélt Pascal Wehrlein és a snowboard világbajnok Isabella Laböck szerepet cserélt A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel Michelisz Norbert, legjobb hondásként várja a hétvégi Kínai futamot Michelisz Norbert, legjobb hondásként várja a hétvégi Kínai futamot Újra lesz német túraautó-bajnokság a Hungaroringen Újra lesz német túraautó-bajnokság a Hungaroringen
 
Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

2019. január 16.
Mind a négy Audi e-tron FE05 versenyautó pontszerző helyen végzett Marrakeshben. Az Audi ügyfélcsapata, az Envision Virgin Racing alakulata a második és a harmadik helyet szerezte meg. Lucas di Grassi teljesítette a leggyorsabb kört a verseny során.
Részletek

Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

Az Envision Virgin Racing ügyfélcsapatának köszönhetően az Audi lett az első gyártó, amely a Formula E versenyautók új generációjával két dobogós helyet is meg tudott szerezni egy verseny során. Az ABB FIA Formula E Bajnokság második fordulóján Marokkóban mind a négy Audi e-tron FE05 versenyautó pontszerző helyen zárta a viadalt. A második, harmadik, hetedik és tizedik hely mellett az első rajthelyért és a leggyorsabb versenykörért járó plusz pontokat is az Audi e-tron FE05 versenyautó gyűjtötte be.
   
A nehézkesen induló szaúd-arábiai szezonnyitó verseny után az új Audi e-tron FE05 és az Audi illetve technológiai partnere, a Schaeffler vállalat által közösen kifejlesztett MGU névre hallgató motor-generátor egység letette a névjegyét Észak-Afrikában. Az utolsó pillanatig izgalmas versenyen Jérôme d’Ambrosio (Mahindra) szerezte meg a győzelmet egy, a verseny utolsó szakaszában bekövetkező biztonsági autós fázist követő, mindössze egy körös sprint után. A célfotóval rögzített befutó során az első hét autó mindössze 1,633 másodperc különbségen belül haladt át a célvonalon, néhányan közülük szorosan egymás mellett.

Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

„Ismét egy kifejezetten izgalmas Formula E versenyt láthattunk, amely összességében jó eredménnyel zárult az Audi számára” – nyilatkozta az Audi Motorsport igazgatója, Dieter Gass. „Az Envision Virgin Racing ügyfélcsapatunk két autója Robin Frijns és Sam Bird pilótákkal a kormány mögött második és harmadik helyen zárt. Gyári autóink Lucas (di Grassi) és Daniel (Abt) irányításával a jó rajtot követően kissé szenvedtek a verseny záró szakaszában. Meg kell vizsgálnunk, hogy miért is vesztettek a tempójukból a verseny előrehaladtával.”

Egy nem teljesen tökéletes időmérő után di Grassi és Abt szenzációs rajtot vettek. Di Grassi az első körben öt helyezést javított, Abt pedig hét helyet jött előre. Néhány körrel a rajt után az Audi Sport ABT Schaeffler csapat két pilótája – akik a tizenegyedik és a tizenhatodik helyről vágtak neki a versenynek – már az élen állókhoz zárkóztak fel. Az eseménydús viadal után végül a hetedik és a tizedik helyen zárt az Audi két gyári versenyzője.

„Őrült egy verseny volt.” – nyilatkozta Lucas di Grassi. „Miután visszaküzdöttem magam, közel jártam hozzá, hogy a vezetést is megszerezzem, de a biztonsági autó igencsak keresztülhúzta a stratégiánkat. Hetedik hely és a leggyorsabb versenykör – újra meccsben vagyunk!”


Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

„Igazán jól sikerült a rajtom.” – értékelt Daniel Abt. „Utána is úgy tűnt, minden rendben van. Már a hetedik helyen autóztam és felzárkóztam az élen haladók mögé. De miután első alkalommal elindítottam a „támadó üzemmódot”, hirtelen nem volt több, amit tenni tudtam. Utána kell járnunk, miért történhetett ez meg.”

Az Audi Sport ABT Schaeffler csapatvezetője, Allan McNish így értékelte a futamot: „Lucas (di Grassi) majdnem az egész verseny során harcban volt a dobogóért. Számára egyértelműen rosszkor jött a biztonsági autós fázis. Az új „támadó üzemmód” mindenki számára egyfajta szerencsejáték volt, sajnos nekünk nem volt szerencsénk vele. Daniel (Abt) gyorsan tört előre a verseny kezdetén. Neki sem kedvezett igazán a biztonsági autó. A legfontosabb tapasztalat most számunkra az, hogy az Audi e-tron FE05 tudja tartani a tempót. Örömmel tölt el bennünket, hogy két Audi versenyautó is felért a dobogóra, de dolgozunk rajta, hogy a gyári csapatunk napja is felragyogjon majd Santiago városában.”

Az elektromos versenyautók sorozatának harmadik futamát Santiago de Chile városában rendezik január 26-án.
Kulcsszavak: audi, Audi Sport Formula E, autósport, Formula E
 
Maxime Martin a DTM második hétvégéjének legeredményesebb BMW-pilótája Maxime Martin a DTM második hétvégéjének legeredményesebb BMW-pilótája Szikszón épül az új Hungaroring Szikszón épül az új Hungaroring Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen Dakar 2015 - Három autóval áll rajthoz az UNIQA Sandlander Team Dakar 2015 - Három autóval áll rajthoz az UNIQA Sandlander Team Kiss Norbert ismét dobogóra állt a kamion Eb-n Kiss Norbert ismét dobogóra állt a kamion Eb-n
 
A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

2019. január 14.
Az elmúlt hétvégén egy kellemes hangulatú díjátadó gálán vehették át az elért eredményekért járó díjakat a 2018-as MNASZ He-Do Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság versenyzői és csapatai.
Részletek

A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

A győzelmi serlegekből szerencsére a Gender Racing Team versenyzőinek is jutott bőven, hiszen a csapat az idei évben is a hazai gyorsasági autósport legsikeresebb alakulata volt a kategóriájában.

A formula autós kategória bajnoki címének megszerzésére inkább csak matematikai esélye volt Rónai Tamásnak a tavalyi szezonban, de általában mindig nagyon közel volt a legerősebb ellenfeléhez a pályán és a bajnoki tabellán is a pontversenyben. Tamás számára a sok második hely mellett azért szerencsére jutott futamgyőzelem is az elmúlt évad folyamán és a nagyszerű teljesítményének köszönhetően így méltán megérdemelten vehette át az év végi magyar bajnoki ezüstért járó trófeát.

A Gender Racing versenyzői csapatának korelnöke Stern Roland a 2018-as szezonban nagyon keményen megküzdött a fiatal tinédzserek között a Formula Renault Kupa mezőnyében. Az év eleji komoly baleset és a további versenyhétvégéken is főleg technikai gondokban felbukkanó hullámvölgyek ellenére szó szerint az utolsó pillanatig versenyben tudott lenni a Formula Renault Kupa bajnoki ezüstérméért és a Hungaroringen az utolsó futamon sikerült is megszereznie azt! Ez az eredmény kiváló motiváció az idei évadra, melyben Roland számára egy újabb régi nagy álom válhat valóra az imádott sportágában!

A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

Végül, de cseppet sem utolsó sorban következzen a csapat tavalyi újonca, akinek a fantasztikus 2018-as teljesítménye talán a csapat számára a sportszakmailag is legértékesebb elismerést is meghozta a tavalyi versenyszezonban. Hefler Róbert ugyanis a Formula Renault Kupában egy futam kivételével az összesen győzelmet aratott megszerezve a bajnoki címet megfejelve ezt az országos bajnokság bronzérmes helyével is. Ezt a nagyszerű teljesítményt a sportág vezetése az elért eredményekért járó díjak mellett a 2018-as év felfedezettje különdíjjal is jutalmazta. A Gender Racing Team méltán büszke arra, hogy egy újabb ilyen különösen kiemelkedő fiatal tehetség került a csapatba a tavalyi év folyamán!

Természetesen az ünneplés közben a csapatvezetés a háttérben gőzerővel dolgozik folyamatosan a 2019-es bajnoki szezon előkészítésén is. Az idei évben több új versenyzővel és várhatóan új versenyautókkal is bővül majd a csapat! Az ehhez kapcsolódó örömteli hírekről remélhetőleg hamarosan részletesebben is beszámolhatunk majd!

Kulcsszavak: autósport, díjátadó, Gender Racing, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, mnasz
 
2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa A Dunlop készen áll a legnagyobb erőpróbára – a 24 órás nürburgringi versenyre A Dunlop készen áll a legnagyobb erőpróbára – a 24 órás nürburgringi versenyre Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!
 
Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

2019. január 10.
Az Audi Sport a német piacon már sikeresen létrehozta az Audi Sport drivers club közösségét. 2019-ben pedig az R és az RS modellek tulajdonosai számára indított különleges program a következő fázisába lép: az Audi Sport további piacokon is megnyitja az Audi Sport drivers club kapuit, ezzel együtt pedig bővíti az elérhető szolgáltatások körét, többek között egy kizárólag tagoknak szóló Audi Sport online tartalommal.
Részletek

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

Az Audi Sport drivers club egyedülálló eseményeket kínál, amelyben egyaránt szerepelnek élményvezetések, az Audi gyártási helyszínein és üzemeiben vezetett látogatások és olyan exkluzív rendezvények, ahol a jövő modellkínálatába nyerhetnek bepillantást a közösség tagjai.
    
„Az Audi Sport drivers club egy, az ügyfelek iránti nagyrabecsülésünket kifejező kezdeményezés. Célunk, hogy az Audi Sport márka még inkább kézzel fogható legyen számukra.” – nyilatkozta Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH. ügyvezető igazgatója. „Ennek egyik módja, hogy az ügyfeleinknek lehetőséget biztosítunk arra, hogy a kulisszák mögé tekintve páratlan élményekkel legyenek gazdagabbak.”

Az Audi R és RS modellek tulajdonosai az Audi honlapján regisztrálhatnak. Ehhez mindössze az adott Audi Sport modell járműazonosító számára és a myAudi felhasználó nevükre van szükségük. A regisztrációt követően exkluzív hozzáférésük lesz az ügyfélprogramhoz, ahol a tagok olyan páratlan, önköltséges programokra jelentkezhetnek, amelyek sehol máshol, semmilyen formában és áron nem elérhetőek. 2018-ban például az ügyfelek ellátogathattak az Audi gyártási helyszíneinek legtitkosabb területeire is a „Színfalak mögött – Ingolstadt” és a „Színfalak mögött – Neckarsulm” túrák keretében.

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

További előnyök, amelyeket az Audi Sport drivers club az ügyfeleinek kínál: látogatás különböző nemzetközi motorsport eseményekre, ahol az ügyfelek kis csoportjai közelről is megtapasztalhatják a boxutcák világát és találkozhatnak az Audi Sport pilótáival és más motorsport legendákkal.

„Az Audi Sport drivers club elindítása és az első, alapvetően rendezvényekre összpontosító időszak óriási siker volt.” – árulta el Jan-Philipp Heuveldop, az új ügyfélprogram projektmenedzsere. „Az Audi Sport ügyfeleinek lehetőségük nyílt egymással felvenni a kapcsolatot illetve találkozni a szakembereinkkel.”

2019-ben az Audi Sport nemzetközi szinten is igyekszik meghonosítani a programot és kibővíti az elérhető szolgáltatások körét, többek között egy kizárólag tagoknak szóló Audi Sport online tartalommal. A myAudi felületen történő belépés után az ügyfelek – a hagyományos tartalmi elemek mellett - átfogó multimédiás tájékoztatót kaphatnak a jelenlegi és jövőbeni termékekről. Az „Audi Sport Pillanatok” rész bepillantást enged az R és RS modellek tulajdonosai számára az Audi Sport csapatának világába és munkájába. Az Audi Sport az év során számos alkalommal mutat be olyan munkatársakat, akik kulcsfontosságú munkát végeznek a formatervezés, a műszaki fejlesztés vagy a motorsport területén. Az Audi Sport drivers club tagjai így folyamatos, közvetlen és személyes kapcsolatban lehetnek az Audi Sport izgalmas világával.

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja


 
Kulcsszavak: audi, Audi Sport, járműipar
 
Árverésre bocsátják az állami luxusautókat Kínában Árverésre bocsátják az állami luxusautókat Kínában Kanárisárgától a holografikusig: az autófóliák új generációjával határ a csillagos ég Kanárisárgától a holografikusig: az autófóliák új generációjával határ a csillagos ég Tovább csökkent a használtautó-index az első negyedévben Tovább csökkent a használtautó-index az első negyedévben DasWeltauto: sok korszerűtlen használt jármű érkezik importból DasWeltauto: sok korszerűtlen használt jármű érkezik importból Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban
 
Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját

Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját

2019. január 04.
Ez sorozatban a harmadik kategória győzelmük volt, de a páros ezt az elsőséget sokkal többre értékeli, mint az előzőeket, hisz több R5-ös és négykerekes autót megelőzve az abszolút 14. helyen zártak a Peugeot 208 R2-vel.
Részletek

Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját

A vanyarci Tim Gábor már második éve ralizik. Pályaautós karrierjét kényszerből hagyta el, de beleszeretett a rali világába, és az első MARB szezonja után - ahol 2017-ben megnyerte az Északi Régió Bajnokságát - 2018-ban teljes szezont futott a Rallye2-ben. Az Országos bajnokság 5. helyén zárt, és kategóriájában a harmadik lett.

A sikeres Rallye2 bemutatkozás után a JG2-Racing újabb lehetőségeket adott Tim-nek. Új autóba ülhetett a Mikulás Rallye-n, ahol harmadik lett, majd ugyanezzel az autóval, a Peugeot 208 R2-vel benevezte a Szilveszter Rallye-ra.

A peugeot-s páros a verseny hajrájában vette át a vezetést, majd több mint 20 másodperces előnnyel nyerte a Szilveszter Rallye H7-es kategóriáját, sőt az R2 kupában is győzedelmeskedtek.

Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját

“Fantasztikus lehetőség volt ez a csapattól! Már a Mikulás Rallye-n is fülig ért a szám, hogy a Peugeot 208 R2-vel mehettem, de a Szilveszter Rallye egy igazi jutalom játék volt. Imádom a Hungaroringi versenyt, nekem fekszenek ezek a technikás, kanyargós pályák. Ebben remek partnernek bizonyult a Peugeot. Végig jól éreztem benne magam, azt csinálta az autó, amit szerettem volna. A versenyen hátrányból kellett felállnunk, és így sikerült nyerni, nem volt könnyű. Kőkemény verseny volt! Az abszolút 14. hely remélem mások számára is azt mutatja, hogy kezd beérni a ralis versenyzés is, ebben a szakágban is gyors tudok lenni. Ezt szeretném majd bizonyítani 2019-ben is, akárhol is tudok majd indulni, bajnoki címért szeretnék majd küzdeni.” - nyilatkozta Tim Gábor a verseny után.

Kulcsszavak: autósport, Szilveszter Rallye, tim gábor
 
Indul a SEAT Leon Eurocup Indul a SEAT Leon Eurocup A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt Dobogó után akciódús kilencedik hely Dobogó után akciódús kilencedik hely Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Két ország, három bajnokság, hat dobogó Két ország, három bajnokság, hat dobogó
 
Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

2018. december 17.
Egy öt hónapos szünetet követően a Formula E sorozat most szombaton, december 15-én tér vissza a versenypályára.
Részletek

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

Szaúd-Arábia fővárosának, Rijádnak a külvárosában található Ad Diriyah ad otthont a tisztán elektromos versenysorozat ötödik szezonjában az évadnyitó küzdelmeknek. Az Audi Sport ABT Schaeffler csapat Daniel Abt és Lucas di Grassi pilótákkal a soraiban és az új fejlesztésű Audi e-tron FE05 versenyautó címvédőként áll rajthoz a hétvégén.
    
Egy lenyűgöző felzárkózással és egy látványos hajrával az Audi Sport ABT Schaeffler csapatának sikerült az utolsó, New Yorkban rendezett versenyhétvégén elhódítani a csapatbajnoki címet az előző szezonban. Most azonban újra keverték a kártyákat. „Már alig várjuk, hogy ismét elkezdődjön a verseny.” - nyilatkozta a csapatvezető Allan McNish. „Olyan, mintha a szezonzáró futam - annak minden érzelmével - már egészen régen történt volna. Most azonban előre tekintünk: a közös, idény előtti tesztelés során Valenciában kaptunk egy körülbelüli képet az új szezonban várható erőviszonyokról. De a motorsportban semmi sem hasonlítható az első versenynap varázsához, amikor az első időmérő és verseny során tényleg kiderül, hol állunk valójában - különösen az elmúlt hónapokban Neuburgban végzett kemény munka után. Az érzéseimet leginkább az ideges várakozás jellemzi leginkább.”

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

Az Ad Diriyah pályáján rendezendő nyitóforduló egy új korszak kezdetét jelzi a Formula E sorozat életében. A legfontosabb fejlesztésnek, az új generációs versenyautó nagyobb akkumulátor kapacitásának köszönhetően a korábban nélkülözhetetlen verseny közbeni autócsere mostantól nem szükséges. A lebonyolítás azonban így is alapvetően izgalmas marad az új „támadó üzemmód” bevezetésével. Ez akkor alkalmazható, amikor a pilóta áthalad egy úgynevezett „aktiváló zónán”. Ennek lényege, hogy az áthaladás során az autó átmenetileg egy magasabb, 225 kW (306 LE) teljesítményű üzemmódba kapcsolhat. Ez kihívást jelent a stratégák számára is, hiszen a FIA határozza meg az aktiválások számát és időtartamát minden egyes futamnál külön-külön és csupán a verseny rajtja előtt hozza azokat nyilvánosságra.

Az új szezonra a korábban körökben meghatározott versenytáv minden futam esetében 45 perc és még 1 kör hosszú lesz. A versenyek alkalmával az autók teljesítményét 180 kW-ról 200 kW-ra emelik. A rajongók továbbra is támogathatják kedvenc pilótájukat a Formula E honlapján illetve egyéb szavazófelületen leadott szavazataikkal. A szavazatokat legkorábban hat nappal a verseny előtt, de legkésőbb 15 perccel a futam indítása előtt adhatják le. Az öt legtöbb szavazatot begyűjtő versenyző élhet a „FanBoost” lehetőségével és a verseny második felében aktiválhat egy átmeneti, 250 kW (340 LE) teljesítménynövekedést jelentő „löketet”.

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

A szezonnyitó két további Audi e-tron FE05 debütálását is jelenti, mégpedig az Envision Virgin Racing csapat színeiben. Az Egyesült Királyságból érkező alakulat két pilótája, Sam Bird és Robin Frijns ebben a szezonban az Audi versenyautóit használja, beleértve az Audi Schaeffler MGU03 névre hallgató motor-generátor egységét körbevevő hajtásláncot is. „Nagyszerű, hogy az Envision Virgin Racing csapatával négy Audi e-tron FE05 küzd majd a trófeákért idén.” - nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport igazgatója. „A tény, hogy ez a jónevű csapat a mi hajtásláncunk mellett tette le a voksát, egy újabb bizonyíték arra a kiemelkedő munkára, amelyet mérnökeink közösen a Schaeffler vállalat kollégáival végeztek.”

A Formula E sorozatot érintő minden változás mellett az Audi az állandóságra esküszik a csapaton belül. Daniel Abt és Lucas di Grassi két versenyző abból az öt rajthoz álló pilótából, akik mind a 45 eddig megrendezett Formula E versenyen elindultak. A mostanáig megszerzett 35 dobogós helyezéssel ők aratták a sorozat során a legtöbb diadalt, Lucas di Grassi pedig 27 trófeájával és 611 pontjával a legsikeresebb pilóta a Formula E viszonylag fiatal, négy éves történetében.

„Nehéz elhinni, hogy most, 26 évesen már a tapasztalt vén rókák egyike vagyok egy versenysorozatban.” - nyilatkozta mosolyogva Daniel Abt. „De ha azt nézzük, hogy mennyi minden változik majd a Formula E sorozatban, akkor tulajdonképpen mind a 22 versenyző az új szezont újoncként kezdi majd. Keményen dolgoztunk az elmúlt néhány hónapban, mind a pályán, mind pedig azon kívül. Most pedig a lehető legjobb rajthelyet szeretnénk megszerezni Rijádban és bízunk benne, hogy emlékezetes lesz a nyitány.”

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

A négy évvel ezelőtti távol-keleti szezonnyitó után most először Szaúd-Arábia látja vendégül a sorozatot az első versenyhétvégén. A 2,494 kilométer hosszú pálya hosszú egyeneseivel, 90 fokos kanyarjaival és történelmi hátterével igazán izgalmas versenyt ígér. „Szeretnénk magunkkal vinni a tavalyi év lendületét: csapatként nyolc egymást követő alkalommal álltunk a dobogón és szeretnénk ezt a sikersorozatot folytatni.” - nyilatkozta Lucas di Grassi. „Az e-tron FE05 egy igen erős autó, a csapat még inkább összeért, még szorosabb lett köztünk a kapcsolat. A küzdelem nyilvánvalóan keményebb lesz, hiszen mindenki egyre többet fektet a Formula E sorozatba. Mi megvizsgáltunk minden részletet és tovább javítottunk rajtuk. Készen állunk.”

December 16-án vasárnap a verseny után még egy tesztnapot tart a Formula E sorozat Ad Diriyahban. Az Audi Sport ABT Schaeffler csapatnál ekkor a teszt és fejlesztési pilóta, Nico Müller veszi majd át az irányítást az Audi e-tron FE05 fölött.
Kulcsszavak: audi, autósport, e-tron, Formula E
 
A San Franciscóban bemutatott Audi e-tron modellt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV gumiabroncsokkal szerelték fel A San Franciscóban bemutatott Audi e-tron modellt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV gumiabroncsokkal szerelték fel Dakar 2013 - Minden magyar célban Dakar 2013 - Minden magyar célban Novemberben is növelte eladásait az Audi Novemberben is növelte eladásait az Audi Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8 A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8
 
A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá

A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá

2018. december 06.
Együttműködési megállapodást írt alá a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete(NIT) és Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata, a kétszeres EB győztes, kétszeres angol bajnok OXXO Hungary Truck Racing Team.
Részletek

A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá

A megállapodás célja a magyar kamionsport és a hazai fuvarozói szakma közötti szinergiák kiaknázása, valamint a két terület együttes, közös erővel történő népszerűsítése.
 
A NIT, mint a közúti fuvarozók szakmai érdekképviseleti és érdekvédelmi társadalmi szervezete, fő céljának és fő feladatának a nemzetközi, vagy belföldi relációban dolgozó hazai árufuvarozó és autóbuszos személyszállító vállalkozások népszerűsítésének, szakmai érdekvédelmének és érdekképviseletének ellátását tekinti.
 
Kevés olyan sportág létezik, amely egy szakmából nőtt ki és amelyet egy egész szakma szimpátiája, lelkesedése övez.

Ezen törekvés jegyében kiemelten fontosnak tartja a fuvarozói szakmához szorosan kötődő technikai sportág, a kamionversenyző szakág csapatszinten egyetlen magyar képviselőjével, az OXXO Hungary Truck Racing Teammel történő együttműködést. Teszi ezt egyrészt a kamionsportág országimázs szempontból minél sikeresebb nemzetközi működése érdekében, másrészt pedig azért, mert felismerte a sportágban rejlő lehetőségeket a fuvarozói szakma hazai népszerűsítésének vonatkozásában.
 
A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá, melynek célja a magyar kamionsport és a hazai fuvarozói szakma közötti szinergiák kiaknázása, valamint a két terület együttes, közös erővel történő népszerűsítése. A megállapodás ünnepélyes aláírásán a NIT részéről Dittel GáborÜgyvezető Főtitkár, az OXXO Hungary Truck Racing Team részéről pedig Tökölyi László elnök vett részt.
 
A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá

"Kevés olyan sportág létezik, amely egy szakmából nőtt ki és amelyet egy egész szakma szimpátiája, lelkesedése övez. Mi szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert a fuvarozásból kinőtt kamionversenyzés ilyen. Ennek szellemében hoztuk létre fuvaros vállalkozókat tömörítő támogatói klubunkat, és ennek egyik újabb, igen fontos állomása a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületével aláírt megállapodásunk. Hisszük, hogy az együttműködés mindkét fél számára gyümölcsöző lesz" – mondta az OXXO Hungary Truck Racing Team elnöke, Tökölyi László.

Az OXXO Hungary Truck Racing Team nemrégiben szerződést írt alá az egyik legnagyobb hazai autóversenyző tehetséggel, Molnár Bendegúzzal. A csapat és új pilótája az év hátralévő időszakát felkészüléssel és új versenykamion építésével tölti, 2019-ben pedig ismét versenybe szállnak a Kamion Európa-bajnokságban.  

Kulcsszavak: autósport, együttműködés, NIT, OXXO Racing Team
 
Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn
 
A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja

A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja

2018. november 30.
A ŠKODA Motorsport új 16.400 m2-es létesítményben működik tovább a jövőben a ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i gyára mellett. Az erre a célra kialakított helyiségek elegendő helyet biztosítanak a mérnököknek, a műhelymunkák és a logisztika számára.
Részletek

A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja

A ŠKODA Motorsport mostantól az új központjában működik tovább, közel a ŠKODA AUTO gyárához Mladá Boleslav külvárosában. Az erre a célra tervezett épület egy fedél alá hozza a ŠKODA Motorsport minden részlegét, így még hatékonyabban szolgálhatja az ügyfelek és a gyári csapat szükségleteit.

Kutatás és fejlesztés, gyártás, műhely, raktár, prototípus műhely, logisztika, irodák és egy bemutatóterem összpontosul a teljesen új létesítményben közel a ŠKODA AUTO gyárához Mladá Boleslav mellett. A ŠKODA Motorsport alkalmazottai ezután egy 1859 m2 iroda és 3844 m2 műhely és raktár területen dolgoznak. Az új létesítmény alapterülete összesen 16400 négyzetméter.

Christian Strube, a ŠKODA AUTO Technikai Fejlesztési Vezetője szerint: „Ezzel az új központtal, felkészültünk a jövőbeli kihívásokra. A jobb munkafolyamatoknak köszönhetően, hatékonyabban tudunk fejleszteni és építeni az autókat, illetve még több szolgáltatást tudunk nyújtani ügyfeleinknek. Múlt évben 200 darab Fabia R5 átadása volt a tervünk világszerte. És megcsináltuk! Monstanáig mintegy 250 FABIA került értékesítésre. Annak érdekében, hogy megőrizzük ezt a lendületet, ezek az új helyiségek ideális alapot nyújtanak Motorosport programunk jövőbeli sikereihez.

A ŠKODA Motorsport vezetője Michal Hrabánek hangsúlyozza: „ Ez az új létesítmény mutatja meg igazán a ŠKODA elkötelezettségét az autósport iránt. Ezután még többet tudunk segíteni vevőink kiszolgálásában és folytatjuk a ŠKODA Motorsport sikereit világszerte!”

A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja


Kulcsszavak: autósport, Fabia R5, Mladá Boleslav, skoda
 
Alonso nyert, Vettel maradt az élen Alonso nyert, Vettel maradt az élen Ötödik hellyel kezdtek Szalayék Ötödik hellyel kezdtek Szalayék A Volkswagen átszervezi motorsport programját A Volkswagen átszervezi motorsport programját Dakar - Peterhansel újból az élen Dakar - Peterhansel újból az élen Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t
 
Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját

Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját

2018. november 26.
A már ötszörös világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjat, megkoronázva ezzel karrierje egyik legsikeresebb szezonját
Részletek

Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját

A 33 éves versenyzőnek ez volt az idei 11., és pályafutása 73. futamgyőzelme, Abu-Dzabiban negyedszer állhatott a dobogó felső fokára.

A második helyen a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája végzett, harmadikként pedig Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője ért célba

A rajtot nagyobb probléma nélkül "túlélte" a mezőny, azonban még az első körben megtörtént a szezon egyik leglátványosabb balesete: Nico Hülkenberg (Renault) csatázott Romain Grosjeannal (Haas), és az egyik kanyarban a Renault jobb hátsó kereke összeért a Haas bal első abroncsával, aminek következtében Hülkenberg autója kétszer megpördült a tengelye körül, s végül fejjel lefelé állt meg a pályát övező gumifalban. A német pilóta sérülés nélkül megúszta az esetet, de a biztonsági autónak a pályára kellett hajtania a mentés idejére.

A Safety Car a negyedik körben engedte útjára a mezőnyt, a sorrend a dobogós helyeken Hamilton, Bottas, Vettel volt.

A hetedik körben a finn Kimi Räikkönen Ferrarija műszaki hiba miatt a célegyenesben megállt, így a 2007-es világbajnoknak nem sikerült jó eredménnyel búcsúznia az olasz csapattól. A műszaki mentés ideje alatt Hamilton a boxba hajtott kerékcserére, és ötödiknek tért vissza a pályára.

Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját

Vettel a 16., Bottas pedig a 17. körben kapta meg a friss abroncsokat, és az élmezőnyben a sorrend nem változott, igaz, ideiglenesen az ausztrál Daniel Ricciardo (Red Bull) vette át a vezetést, mivel ő csak a 34. körben állt ki kerékcserére.   

Vettel a 35. körben utolérte és meg is előzte a hibázó Bottast, ezzel feljött Hamilton mögé a második helyre. Bottast rövidesen Verstappen is beérte, és egy agresszív manőverrel elment mellette, majd a másik Red Bull-lal Ricciardo is lehagyta a finnt.   

Tíz körrel a leintés előtt Hamilton, Vettel, Verstappen volt az első három sorrendje, s ez a leintésig már nem változott.

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso egy 11. hellyel búcsúzott a McLarentől és a Forma-1-től, a 37 éves spanyol pilótának ugyanis ez, pályafutása 312. futama volt az utolsó az F1-ben.

A levezető körön Hamilton és Vettel "közrefogta" Alonsót, a három versenyautó egyszerre fordult be a célegyenesbe, ahol aztán mindhárom pilóta gumiégetéssel ünnepelt.

A Forma-1-es vb következő idénye jövő márciusban startol Ausztráliában.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton
 
Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautói Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautói A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen állnak Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen állnak A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban Megnyerte az angol kamionbajnokságot a magyar OXXO Racing Team Megnyerte az angol kamionbajnokságot a magyar OXXO Racing Team
 
Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája

Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája

2018. november 20.
Az egyik legnagyobb hazai autóversenyző tehetség, Molnár Bendegúz lett az OXXO Hungary Truck Racing Team versenyzője.
Részletek

Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája

A kétszeres EB győztes, kétszeres angol-bajnok kamionversenyző csapat és új pilótája az év hátralévő időszakát felkészüléssel és új versenykamion építésével tölti, 2019-ben pedig ismét versenybe száll a Kamion Európa-bajnokságban. 

Újabb mérföldkőhöz érkezett Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata, az OXXO Hungary Truck Racing Team. A csapat vezetői, Tökölyi László elnök és Sárosi Brúnó csapatfőnök Molnár Bendegúzt igazolták le a csapat versenyzőjeként. A pilóta érkezésével immár 100%-osan magyar összetételű az OXXO Hungary Truck Racing Team.

„Régen vártunk erre a pillanatra, óriási öröm számunkra, hogy magyar versenyzővel folytathatjuk a működésünket. Bendegúz roppant tehetséges és ambiciózus pilóta, a magyar autósport óriási reménysége. Büszkék vagyunk rá, hogy csapatunkban folytatja karrierjét” – mondta Tökölyi László, elnök.
 
„Szezon közben több versenyző neve is felmerült. Azért döntöttünk Bendegúz mellett, mert kimagasló tehetsége mellett olyan szellemiséget képvisel, ami egyezik a miénkkel: maximális elkötelezettség a sport és a versenyzés iránt, csapatszellem és szorgalom. Bendegúz és a csapat életében a 2018-as év a felkészülésről szól, hogy 2019-ben a Kamion Európa-bajnokságon minél eredményesebben képviseljük a nemzeti színeket, dobogó közeli helyet elérve” – mondta Sárosi Brúnó, csapatfőnök.

Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája

A 20 éves Molnár Bendegúz 2016-ban a Szlovákiaringen zajló Race Star nevű tehetségkutatóban fedezte fel Burkus Egon, a GFS Racing Team tulajdonosa, aki egyben az OXXO Hungary Truck Racing Team utánpótlásprogramjának vezetője is. A fiatal tehetségeknek kiírt versenyen 100 jelölt közül Bendegúz bizonyult a legjobbnak. Fődíja egy teljes szezon volt a Swift Cup Europe sorozatban, amit a szezon végén mindössze 1 pont hátránnyal a második helyen zárt. A következő évben, 2017-ben már nem volt ellenfele: 13 futamból kilencet megnyert, hatalmas előnnyel hódította el a nemzetközi helyszíneken futó széria bajnoki címét. Az üstökösként feltűnt pilótát 2017-ben az Autósport évkönyv szerzői a 12. helyre sorolták a legjobb 50 magyar autóversenyző ranglistáján, a Formula.hu közönségszavazásán pedig az előkelő második helyre szavazták az olvasók.
 
„Hatalmas öröm, hogy egy ilyen nagymúltú csapatban folytathatom a versenyzői pályafutásomat. Megtiszteltetés, hogy elnyertem a csapat vezetőinek bizalmát. Célom, hogy Európa-bajnok lehessek, és ha lehetőség adódik rá, világbajnok” – mondta Molnár Bendegúz.

Kulcsszavak: autósport, kamionverseny, Molnár Bendegúz, OXXO Racing Team, Sárosi Brúnó, versenykamion
 
A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál Spanyol Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen Spanyol Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot
 

Találatok száma: 716 Megjelenítve: 1 - 10