Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 792 Megjelenítve: 1 - 10
Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala

Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala

2021. augusztus 02.
Esteban Ocon, az Alpine francia versenyzője nyerte meg a 36. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen. A 24 éves pilóta pályafutása során először győzött.  
Részletek

Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala

A vasárnapi programnak idén ismét része volt a versenyzők parádéja, a holland nézők pedig kedvencük, Max Verstappen (Red Bull) mellett kitörő tapssal "jutalmazták" a pályatakarító autót is, mely a mezeikhez hasonlóan narancssárga színben pompázott.
   
A Haasnál sikerült összeszerelni a szombati szabadedzésen bukott Mick Schumacher autóját, és a Ferrari is elkészült az időmérőn a gumifalba csapódó Carlos Sainz járművével, így mindketten felsorakozhattak a rajtrácsra.
   
Az éjszakai zivatar nyomai kora délutánra eltűntek a pályáról, ám a rajt előtt 25 perccel megint eleredt az eső, így a Red Bullnál hiába reménykedtek abban, hogy a lágyabb gumikon le tudják rajtolni az első sort elfoglaló Mercedeseket, mivel mindenki a vizes és száraz pályára egyaránt alkalmas, vegyes abroncsokkal indult.
   
A startnál a pole-ból induló, címvédő Lewis Hamilton (Mercedes) meglógott, csapattársát, Valtteri Bottast azonban Verstappen mellett Lando Norris (McLaren) is lerajtolta, a Mercedes finnje pedig "elnézte" az első féktávot, tömegbalesetet okozva ezzel: autója belecsúszott Norrisba, aki kilökte Verstappent, aki csapattársa, Sergio Pérez versenyének vetett véget az első kanyarban. Az ütközésből előnyt akart kovácsolni Lance Stroll, azonban az Aston Martin pilótája is elmérte a kanyart, kilökte Charles Leclercet (Ferrari) és Daniel Ricciardót (McLaren) is.
   
Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala

Az egyes kanyarban felhalmozódott törmelék miatt a második körben piros zászlóval félbeszakították a versenyt, a pilóták pedig visszatértek a boxba - ennek Verstappen örült legkevésbé, ugyanis ő az első kör végén is bejött kerékcserére.
   
A mintegy 20 perces pihenő alatt a Red Bullnál kicserélték a 13. helyre visszacsúszó Verstappen autójának jobb oldali takarólemezeit, de a többi csapat is lázasan dolgozott. A csetepatéból Hamilton mellett a második helyre ugró Ocon és a négyszeres világbajnok, harmadik helyre előre jövő Sebastian Vettel (Aston Martin) jött ki a legjobban, de a két Williams is a legjobb tízből várta az új rajtot, amelyre öten - Stroll, Leclerc, Bottas, Pérez és Norris - nem tudtak odaállni.
   
Az ismételt startra kisütött a nap Mogyoródon, így bár állórajtot rendelt el a zsűri, csak Hamilton állt fel a rajtrácsra, az összes többi pilóta a biztonsági autót követve beviharzott a boxutcába gumicserére. Az egyedül álló címvédőnek aztán meg kellett várnia, amíg a szabályok szerint elalszanak a piros lámpák, és akkor indulhatott el, ám ezzel tetemes hátrányba került, ugyanis a többiek a kerékcsere végeztével visszajöhettek, a britnek pedig egy körrel később - amikor mindenki már javában száguldott - kellett kijönnie a száraz pályára alkalmas gumikért és a mezőny nyomába erednie.
   
A Mercedes ritkán látható nagy bakija után Ocon, Vettel, Nicholas Latifi (Williams) volt az élen a sorrend, Verstappen a 13., Hamilton a 14. helyről eredt a pontok nyomába, de mindkettőjüknek alaposan meggyűlt a baja a többiekkel: a holland Schumacherrel ütközött, a brit pedig Gasly üldözésénél csúszott le a pályáról. A 19. körben ezért taktikát is váltott a német csapat, kihívta Hamiltont és kemény keverékű abroncsokat raktak fel a kocsijára, azokon eredt ismét a mezőny nyomába. Hamarosan Ricciardo és Verstappen is kiment kerékcserére, a brit mindkettőjüket megelőzte, és már tizedik volt.
   
Hamilton sorra futotta a leggyorsabb köröket az egyre jobban száradó pályán, így a táv harmadánál már nyolcadik volt, miközben Verstappen sérült autójával a 12. helyről nem tudta megelőzni Ricciardót. Az élmezőnyben Sainz feljött a harmadik helyre, mögötte Fernando Alonso (Alpine) és Pierre Gasly (Alpha Tauri) száguldott. Hamilton mindenkinél egy másodperccel gyorsabb volt, így féltávnál már ötödikként haladt - a fő kérdés pedig esetében az volt, hogy a gumijai ki fogják-e bírni a célig, vagy még egyszer ki kell mennie a boxba. Elöl továbbra is Ocon és Vettel száguldott, a Ferrari viszont kihívta Sainzot, így a kétszeres világbajnok Alonso jött fel harmadiknak.
   
A 38. körben Ocon és Vettel is megkapta a kemény keverékeket, így a csütörtök óta 40 éves Alonso vette át a vezetést csapattársa előtt, mögöttük Vettel, Sainz, majd Hamilton következett.
   
A 48. körben Hamiltont kihozták egy újabb kerékcserére, ezzel egy helyet veszített csak, és a friss gumikon azonnal üldözőbe vette az előtte haladókat. Alonsót hat körrel később érte utol, de a kétszeres világbajnok nem hagyta magát, és többször is sikerrel verte vissza a brit támadásait: Hamilton végül csak a 64. körben tudta őt megelőzni, két körrel később azonban Sainz mellett is elment és feljött harmadiknak, de Alonso mögött annyi időt vesztegetett el, hogy az élen haladókra már nem tudott veszélyt jelenteni.
   
Az első helyért folytatott küzdelemben Ocon a befutóig megtartotta egy másodperces előnyét Vettellel szemben, így pályafutása során először ünnepelhetett győzelmet a Forma-1-ben. Mögötte Vettel és Hamilton ért célba, utóbbi ezzel átvette a vezetést az összetettben, mivel nagy riválisa, az eddigi éllovas Verstappen csak tizedik lett sérült autójával.
   
Az első körben tömegbalesetet okozó Bottast súlyos büntetéssel sújtották: elért eredményéhez képest öt hellyel hátrébb kell majd rajtolnia a Belga Nagydíjon. Emellett kapott két büntetőpontot is, így az elmúlt egy évet tekintve már négynél tart - 12 esetén automatikusan ki kell hagynia egy futamot.
   
Az Alpine első diadala mellett a Williams megszerezte szezonbeli első pontjait: Latifi a nyolcadik, Russell a kilencedik helyen ért célba.
   
A szezon a nyári szünet után, négy hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, hungaroring
 
Már a Hungaroringen is lehet az elektromos autót tölteni Már a Hungaroringen is lehet az elektromos autót tölteni Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala Két Polo R WRC, két világpremier Két pole, két győzelem és a legtöbb megszerzett pont a Nürburgringen Két pole, két győzelem és a legtöbb megszerzett pont a Nürburgringen Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing
 
Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen

Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen

2021. június 14.
A kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, a Révész Racing pilótája győzött a gyorsasági kamion Eb idénynyitó magyarországi versenyhétvégéjének vasárnapi második futamán a Hungaroringen.
Részletek

Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen

A 36 éves szombathelyi pilóta a nyolcadik helyről startolt, mivel a kora délutáni versenyt megnyerte. A fordított rajtrács szabályának értelmében annak a futamnak az első nyolc helyezettje fordított sorrendben áll fel a starthoz a következő viadalon.
   
Kiss jól kapta el a gördülő rajtot, az első kanyarban pedig a külső ívet választotta, mellyel előnybe került a kettes kanyar előtt. A magyar versenyző az első kör végén már hatodik volt, kisvártatva pedig negyediknek, majd harmadiknak jött fel. Az ötödik kört úgy fejezték be, hogy az élen Halm száguldott, mögötte Lacko és Kiss haladt, hárman kevesebb mint egy másodpercen belül voltak egymáshoz.
   
Kiss a hetedik kör végén kihasználta az előtte egymással küzdő riválisok kisebb hibáját, majd a célegyenesben megtámadta Lackót, akit az első féktávon meg is tudott előzni. A következő kör elején a Révész Racing versenyzője ugyanezt a manővert hajtotta végre sikeresen Halmmal szemben, és átvette a vezetést.
   
A leintésig Kiss magabiztosan épített ki magának néhány másodperces megnyugtató előnyt, és megérdemelten diadalmaskodott hazai közönsége előtt. A második helyen Halm, a harmadikon Lacko végzett.
   
Kiss Norbert a szombat délelőtti időmérő edzésen is a leggyorsabb volt, ám az első futamon műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. A szombatra tervezett második versenyt nem tudták megrendezni, egy balesetben ugyanis megrongálódott a pályát szegélyező gumifal és szalagkorlát, amelynek a helyreállítása sok időt vett igénybe.
   
"Ez egy jó hétvége volt, és most is látszott, hogy erősek vagyunk a Hungaroringen, de szerintem máshol is azok leszünk" - nyilatkozta az MTI-nek Kiss, aki szerint a német Sascha Lenz lesz a legnagyobb ellenfele a bajnoki címért folyó küzdelemben, a többi versenypályán pedig a magyar versenyző arra számít, hogy ők ketten nagy küzdelmet vívnak majd egymással.
   
"Ha azt nézzük, hogy a Révész Racing egy új csapat, és a tavalyi, csonka idény miatt ez mindössze a harmadik közös versenyhétvégénk volt, akkor azt hiszem, kijelenthetjük, hogy jól állunk" - mondta Kiss, és hozzátette: az Eb-cím megnyerése szempontjából kulcsfontosságú, hogy ne hibázzon, és hogy a műszaki, technikai problémák elkerüljék a csapatot.
   
A Hungaroring tájékoztatása szerint a kamion Eb idénynyitó hétvégéjének két napján összesen 10 ezer néző látogatott ki a mogyoródi létesítménybe.
   
Az Európa-bajnokság július közepén folytatódik a Nürburgringen.
Kulcsszavak: hungaroring, Kamion Eb, Kiss Norbert, versenykamion
 
Hivatalos: Ficza Ferenc a TCR-ben versenyez, a Zengő Motorsporttal is! Hivatalos: Ficza Ferenc a TCR-ben versenyez, a Zengő Motorsporttal is! Szemléletformáló szezonindító volt a Hungaroringen Szemléletformáló szezonindító volt a Hungaroringen A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát
 
Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

2021. március 17.
Kevesen tudják, de mindössze két műhely van a világon, ahol a Peugeot Sport Rally4-es versenyautói épülnek. Az egyik Portugáliában, a másik Magyarországon, Budakeszin. Ez utóbbi vezetője, Tagai Tamás közel másfél évtizede dolgozik együtt a márkával; nála jobban aligha ismeri bárki is az autót és a Peugeot ügyfél-versenyprogramját.
Részletek

Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

A 2021-es Peugeot kupa tavaszi nyitóversenye különleges jelentőséggel bír a negyedik éve megrendezésre kerülő márkabajnokság történetében: ez lesz az első futam, ahol már a vadonatúj Peugeot 208 Rally4 versenyautókkal állnak rajthoz a versenyzők.

Ezek az autók ugyanúgy a Tagai Racing Technology (TRT) budakeszi műhelyében készülnek, mint elődeik éveken át, ám a Peugeot Sport az új konstrukcióval párhuzamosan, alapjaitól kezdve átdolgozta versenyprogramját, amiben minden eddiginél fontosabb szerepet szánt a TRT műhelynek – nem csak a régióban, de az egész világon.

Tagai Tamás az ezredforduló óta épít és ad bérbe versenyautókat – eleinte magának, később pedig egyre növekvő számú megrendelőinek. Mire a Peugeot Hungária 2007-ben megkereste egy különleges ajánlattal, az aktív versenyzéstől már visszavonult, autóit már nem ő vezette, de csapatvezetőként felügyelte a TRT bérbeadói tevékenységét, és a csapat komoly sikereket ért el szerte a térségben. A francia márka magyarországi képviselete az akkoriban futó Super 2000 szériához fejlesztett, Peugeot 207-esen alapuló versenyautó bérlésére keresett partnert a régióban.
Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

„A Super 2000 géposztály amolyan arany középutat jelentett a csúcstechnológiát képviselő, de megfizethetetlen WRC versenyautók és az akkoriban könnyebben elérhető, kevesebb beruházást igénylő utcai autókon alapuló N-csoportos kocsik között” – emlékszik vissza a Peugeot-s kezdetekre Tagai Tamás, akivel a finnországi Arctic-ralit megelőző napokban beszélgettünk. „A Super 2000 komoly versenytechnika volt, sokkal több fejlesztési lehetőséggel, mint a jelenlegi – az S2000 helyébe lépő - R5 (2021-től Rally2) kategóriás autóknál. Ezért az ára, fenntartási költsége és a bérlete is drágább volt”.

A Peugeot 207 S2000 versenyautók megvételekor dönthetett az ügyfél, hogy kit-ként veszi meg az autót, és azt otthon építi össze magának, vagy pedig a Peugeot Sport párizsi központjában - a cég szakértőinek segítségével – ott helyben rakja össze.

Ezzel szemben az R2-es és R5-ös autók megvételére már nem csak a fenti két módon, hanem kész, összeépített autóként is lehetősége volt az ügyfélnek. Az egyéni szerződéskötés lehetőségét felváltotta a disztribútori rendelés: az ügyfél részére a területi forgalmazók rendelték meg az autót, az utolsó csavarig ellenőrizték a kit tartalmát, majd megépítették az autót, és végül átadták azt az ügyfélnek.


Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

Tagai Tamásékkal 2014-ben kötött regionális disztribútori szerződést a Peugeot sportrészlege, nem utolsósorban annak köszönhetően, hogy a térségben remek
referenciát hoztak az általuk épített autók nemzeti és nemzetközi bajnokságokban elért, kiváló eredményei.

Öt éven át épült és mélyült a kapcsolat, mígnem 2019-ben vadonatúj kérdéssel fordult hozzájuk a Peugeot. Az R2-es géposztály Rally4-re történő átminősítése apropóján nem csak vadonatúj autót terveztek, de annak a gyártását és forgalmazását is új alapokra kívánták helyezni.

Az új rendszerben a disztribútorok már nem építenek, csupán forgalmaznak; a gyártást pedig, ahogy már korábban említettük, kizárólag két kiemelt minőségű műhelyre bízták – ezek egyike a Tagai Racing Technology.

„Ha világszerte több száz műhelyben gyártanak valamit, az sajnos nagyon változó minőségű lesz. A Peugeot azonban most abszolút célként tűzte ki, hogy minden egyes versenyautója tökéletesen azonos minőséget képviseljen, ami a gyártási folyamat teljes újragondolását tette szükségessé. 2020 márciusában, a lezárásokkal egy időben érkeztek meg az első készletek, amiken nem csak mi, de maga a gyár is megtanulta az építés folyamatát.
Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

Olyan apróságokat is meg kellett határoznunk, mint hogy hol vezessünk el egy kábelköteget, mit hogyan ragasszunk, rögzítsünk és fényezzünk le. Ehhez a folyamathoz mi is hozzátettük a magunk know-how-ját, bár azt talán túlzás volna állítani, hogy hozzájárultunk a fejlesztéshez. Az első három autó építése rendkívül sok időt és energiát emésztett fel, ám miután azokkal - a Peugeot Sport vezetői szakembereivel szoros együttműködésben - elkészültünk, gyorsan és külföldi felügyelet nélkül készültek nálunk a Franciaországból érkező, becsövezett karosszériákból a versenyautók. Mintegy 25 darab Rally4-est építettünk az elmúlt másfél év alatt; nagyjából ugyanannyit, mint ahány Peugeot-t az előző öt évben”- hangsúlyozta Tagai Tamás.

Tagaiék négy évre, havi három versenyautó gyártására kötöttek szerződést, azzal a kitétellel, hogy igény esetén bármikor képesnek kell lenniük havi hat darab 208-ast összeszerelni. A Peugeot Sport jelenleg ki is használja ezt a megduplázott kapacitást: beszélgetésünkkor épp perui ügyfelek részére szereltek össze két autót, a várakozók sora pedig meglehetősen hosszú.

A nemzeti márkakupákban versenyző csapatok elsőbbséget élveznek a gyártásban, ám egy teljesen független pilótának hosszú hónapokat kell várnia az autóra – de kivárják, mert lehet tudni, hogy az új versenyautót a rendkívül népszerű és igen sikeres elődmodell továbbfejlesztett változataként tervezték meg, ami azt jelenti, hogy megőrizték legjobb értékeit, és kiküszöbölték gyengeségeit.

Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

„Nyugat-Európában külön szakma a versenyautó-építés; nálunk nincs ilyen képzés. Több köze van az autógyártáshoz, mint a szereléshez: kis túlzással fehér kesztyűben, laboratóriumi tisztaságban kell dolgoznunk, az autót makulátlan állapotban kell átadnunk. Egy 300 négyzetméteres műhelyben készülnek a versenyautók – amihez egy 200 négyzetméteres raktár kapcsolódik, ahová a 3-6 versenyautó alkatrészei megérkeznek -, a munkamennyiségtől függően három-öt dedikált szerelő dolgozik az autókon. Egy-egy autó összeszerelése 120-140 munkaórát igényel: a karosszéria előkészítését és a fényezést követően jön az összeépítés, a beállítások, majd egy mintegy 40 kilométeres tesztút, ahol szigorú terv szerint ellenőrzünk minden mechanikus és elektronikus rendszert.

Ezután jöhet egy újabb ellenőrzés, majd lecseréljük az olajat és a kerekeket is – a teszt alatt használtak helyett új felniket és abroncsokat teszünk fel, és egy végső ellenőrzés után – a szerződésnek megfelelően - az autó utazik vissza Franciaországba a Peugeot Sport központjába.

Persze ha helybéli versenyzőnek készül az autó, ez utóbbitól eltekintenek: végtére is azért volt olyan szigorú a minőség-ellenőrzés az első pár autónál, hogy utána biztosak lehessünk benne: minden egyes 208 Rally4 modell pontosan ugyanolyan ütőképes lesz a pályákon.”

Kulcsszavak: Peugeot Sport Rally4, Tagai Racing, Tagai Tamás
 
Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében Hamilton győzött és növelte az előnyét összetettben Hamilton győzött és növelte az előnyét összetettben Autóverseny a javából - Hungaroringen  a Hankook Racer Cup Autóverseny a javából - Hungaroringen a Hankook Racer Cup
 
A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár

A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár

2021. március 09.
Hivatalossá vált, hogy május 2-án megrendezik a Portugál Nagydíjat, így végleges a rekordot jelentő, 23 futamból álló idei Forma-1-es világbajnoki sorozat versenynaptára.
Részletek

A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár

   
Az F1 irányítóinak pénteki közleménye szerint most azon dolgoznak a promóterrel és a portugál kormánnyal közösen, hogy nézők is jelen lehessenek az algarvei pálya lelátóin.
   
Portimao tavaly októberben mutatkozott be az F1-ben, 27 ezer néző előtt az azóta hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte a futamot, mely 25 év szünet után az első volt Portugáliában.
   
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) motorsport világtanácsa december közepén fogadta el az F1 idei versenynaptárát, melyben augusztus 1-jei dátummal szerepel a Magyar Nagydíj. Az április 25-i időpontot azonban szabadon hagyták, abban az időpontban a koronavírus-járvány miatt tavalyról elhalasztott első Vietnami Nagydíjra került volna sor, ám Hanoi idén sem vállalja a rendezést a pandémia nyomán kialakult helyet miatt. Az ázsiai helyszín helyett így egy héttel később, Portugáliában versenyez a mezőny.
   
A szezon március 28-án kezdődik Bahreinben.

A Forma-1 2021-es versenynaptára:

március 28., Bahreini Nagydíj, Szahír
április 18., Imola
május 2., Portugál Nagydíj, Portimao
május 9., Spanyol Nagydíj, Barcelona
május 23., Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
június 6., Azeri Nagydíj, Baku
június 13., Kanadai Nagydíj, Montreal
június 27., Francia Nagydíj, Le Castellet
július 4., Osztrák Nagydíj, Spielberg
július 18., Brit Nagydíj, Silverstone
augusztus 1., MAGYAR NAGYDÍJ, HUNGARORING
augusztus 29., Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 5., Holland Nagydíj, Zandvoort
szeptember 12., Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 26., Orosz Nagydíj, Szocsi
október 3., Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
október 10., Japán Nagydíj, Szuzuka
október 24., Egyesült Államok Nagydíja, Austin
október 31., Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
november 7., Brazil Nagydíj, Sao Paulo
november 21., Ausztrál Nagydíj, Melbourne
december 5., Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
december 12., Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
Kulcsszavak: autósport, forma 1
 
A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár Magyar Nagydíj - Ricciardo győzött a Hungaroringen Ma tesztelt először a B3 Racing új pilótája a Hungaroringen Ma tesztelt először a B3 Racing új pilótája a Hungaroringen A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét
 
Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény

Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény

2021. január 05.
Sajtóértesülések szerint Ausztrália helyett Bahreinben kezdődik majd márciusban a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság 2021-es idénye.
Részletek

Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény
   
A nemzetközi szaklapok közül több is arról írt hétfőn, hogy a melbourne-i futam szervezői már egyeztetnek arról, hogy egy későbbi időpontban pótolják az Ausztrál Nagydíjat, mivel az országban szigorú intézkedéseket, többek között 14 napos kötelező karantént vezettek be a beutazóknak a koronavírus-járvány miatt. A pandémia és az azzal összefüggő előírások miatt az Australian Open tenisz Grand Slam-tornát is elhalasztották már, erre a hagyományos január végi időpont helyett február 8-tól kerül sor.
   
A Forma-1 irányítói a rekordhosszúságú, 23 futamos versenynaptár első viadalát március 21-re tervezték Melbourne-be, míg a bahreini GP-t egy héttel későbbre, március 28-ra írták ki.
   
A belépőjegyeket még nem kezdték el árulni Ausztráliában, a hétfői sajtóértesüléseket pedig egyelőre hivatalosan sem a melbourne-i szervezők, sem az F1 vezetése nem kommentálta.
   
A tavalyi idénynyitó versenyhétvégét nem tudták megrendezni Melbourne-ben a koronavírus-járvány miatt, és később sem került rá sor, a szezon pedig csak júliusban, Ausztriában kezdődhetett el, végül 22 helyett csupán 17 futamos volt. Bahreinben tavaly két versenyt is rendeztek, november végén Bahreini Nagydíj, december elején Szahíri Nagydíj néven.

    Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény

A helyzetet bonyolítja, hogy a 10 Forma-1-es csapat közül hétnek az Egyesült Királyságban van a központja, ahol a vírus egy új mutációja bukkant fel, és a pozitív esetek száma is megnőtt az utóbbi hetekben. Nagy-Britanniából ezért jelenleg nem lehet elutazni a világ számos országába.
   
Tavaly három versenyző, Sergio Pérez, Lance Stroll (mindkettő Racing Point), valamint az immár hétszeres világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) kapta el a vírust, és kellett karanténba vonulnia. Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója az idényzáró Abu-Dzabi Nagydíj után arról számolt be, hogy 2020-ban a 17 futam alatt mintegy 80 ezer tesztet végeztek el a sportágban dolgozókon, az eredmény pedig kevesebb mint 100 esetben lett pozitív, ez 0,11 százalékot jelent.
   
A Magyar Nagydíjra tavaly július 19-én, zárt kapuk mögött került sor a Hungaroringen, az idei naptárban pedig augusztus 1-jei dátummal szerepel a mogyoródi versenyhétvége.

Kulcsszavak: autósport, forma 1
 
Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény Borbás Szabiék a csúcson!
 
A bajnoki címek küszöbén

A bajnoki címek küszöbén

2020. október 20.
A hétvégén a Hungaroringen rendezik az FIA Central Zone Trophy és az MNASZ Autós Gyorsasági OB utolsó bajnoki fordulóját is a tavaszról elhalasztott LAPTIMING Kupa futamain ahol az OB értékelésében a megszokottak szerint három versenyfutamban kell összemérnie a versenyzőknek az erejüket az utolsó bajnoki pontokért.
Részletek

A bajnoki címek küszöbén


Ráadásul a legutolsó dupla bajnoki pontokkal számít a végelszámolásnál ezért egyes kategóriákban még akár az utolsó pillanatig nyitottak lehetnek a bajnoki címek sorsai.

A Gender Racing két fiatal versenyzője is izgatottan készül az utolsó bajnoki fordulóra, akik év elején az új kategóriába belevágva talán nem reménykedtek abban, hogy ez a furcsán alakuló évad rögtön egy-egy bajnoki cím lehetőségét is eléjük sodorja első formula autós évükben. 

Berta Beni végig hajtotta az évet az F4-es új versenygéppel és a kategóriájában magabiztosan vezeti is a bajnokságot, valamint a magyar bajnokság és a Drexler Formel Cup F4 értékelésében is ő áll az élen. Beni nagyszerűen építgette fel pályáról pályára, körről körre, az évet és gyűjtögette szorgosan a győzelmeket és dobogós helyeket, míg a hétvégén már „csak” biztos célba érkezésekkel kell bebiztosítania a bajnoki címeket.

Oliver Michl némileg kényszerűségből váltott az év elején az F4-ről a jól bevált Formula Renault 2.0-ra miután Horvátországban a Grobnik-i pályán az időmérőn megtörte az F4-est. A Renault-al korábban már teljesített egy hosszú tesztnapot így már versenykörülmények között sem volt idegen a az autó a Slovakiaringtől kezdve.

A bajnoki címek küszöbén

A gyorsabb erősebb versenygéppel hamar összebarátkozott és innen ezzel gyűjtögette a dobogós helyeket és futamgyőzelmeket. Ezzel a CEZ Trophy Formula Renault-os értékelésében is az élen áll a magyar bajnoki tabellán pedig a második helyről várhatja a folytatást.

Sajnos a fokozódó járványhelyzet miatt a rendezők zártkapus rendezvényként tudják csak lebonyolítani a bajnoki fordulót, így sajnos szurkolókat közvetlenül nem invitálhatunk a pálya mellé, de csapatunk közösségi média oldalain próbálunk minél színesebb tudósítást adni a versenyhétvégéről a lehetőségek szerint, az időeredményeket pedig az alábbi linken kísérhetik majd figyelemmel.



Kulcsszavak:
 
A bajnoki címek küszöbén Monacói Nagydíj - Harminc év után ismét Rosberg-siker a hercegségben A bajnoki címek küszöbén Szalay fogadott – megint A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit
 
Egy drámai szezon drámai befejezése!

Egy drámai szezon drámai befejezése!

2020. október 20.
Portugáliában, az estorili pályán zárta a 2020-as szezont a Supersport-vb mezőnye. Sebestyén Peti és csapata,  az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team remek ritmusban kezdett, a pénteki szabadedzéseket az összetett  7. helyen zárták.
Részletek

Egy drámai szezon drámai befejezése!

A szombati versenyen történt óriási bukást követően, Peti még rajthoz állt a vasárnapi futamon, de törött ujja miatt néhány kör után ki kellett állnia. Az idei év nehézségei ellenére egy remek szezont zárt az alakulat! Peti a VB egyetlen magyar szereplőjeként minden befejezett versenyén pontszerző helyen zárt.  A TOP 10-es helyezések mellett, Aragóniában a kimagasló 6. és 7. helyet szerezte meg, melyek 2012 óta a legjobb magyar eredmények számítanak világbajnoki szinten.
 
Lassan egy éve indult útjára az OXXO Racing és a TEAM TOTH közös projektje. OXXO HUNGARY Yamaha TOTH Team felállásban neveztek a 2020-as Supersport-világbajnokságra. Voltak akik bizakodva, voltak akik kétkedve szemlélték az eseményeket. De mi is volt az egésznek az igazi célja?  A szakvezetők egy olyan motorost vettek pártfogásukba, aki egyrészt már nagyon sok mindent bizonyított és tett le az asztalra, de az igazi áttörés még előtte állt. Így lett Sebestyén Peti egy magyar csapat versenyzője.

A szezon egy hullámvasút volt, kimagasló eredmények, COVID, a fő támogató visszalépése, hatalmas bukások, de ami a lényeg megcsinálták, végigcsinálták! Sebestyén Peti és a 100%-ban magyar csapat megmutatta, hogy képesek akár a legjobb 6-al is felvenni a versenyt, ha összeállnak a dolgok. De a dolgok idén nem mindig álltak össze.


Egy drámai szezon drámai befejezése!

Minden magyar motorversenyző, vagy talán a világ összes motorversenyzőjének az álma, hogy  egy világbajnoki szériában húzhassa a gázt. Csakhogy ez sokkal nehezebb, mint bárki el tudná képzelni. Ezek a motorosok igazi gladiátorok, szó szerint a testi épségüket veszélyeztetik minden alkalommal, mikor nyeregbe szállnak. A háttérben pedig családi vagyonok, egzisztenciák, euró milliók égnek el a benzingőzben.

Belülről is látva a történéseket,  talán úgy lehetne összefoglalni, hogy egész évben zajlott a dráma, de az utolsó futamra érte el a csúcspontját. Az utolsó futamon Peti az előző napi óriási bukása után törött ujjal állt rajthoz, verseny előtt nem ment orvoshoz, nehogy ne engedjék versenyezni.
 
„Jól indult a hétvége, aminek nagyon örültem. Jó volt a tempónk, egyből rátaláltunk egy jó alap beállításra. Szombaton nagyon magabiztosan indultam neki az első futamnak, de egy rossz gumi választás miatt nem tudtam tartani a tempót az élmezőnnyel. Beleadtam így is mindent, de végül egy óriási bukás lett  a vége. A csapat minden tőlük telhetőt megtett, újra építettek a motort, amiért nagyon hálás vagyok, de sajnos a vasárnapi versenyen a fizikális állapotom nem volt megfelelő, igy ki kellett állnom. Nem igy terveztem az évadzárót, mert a részeredményeink nagyon biztatók voltak. Mindenestre az egész évet köszönöm a csapatnak és minden támogatómnak! ”- foglalta össze Peti a történteket.
 
Egy drámai szezon drámai befejezése!

Tökölyi László, az OXXO Racing elnöke kiemelte az idei évben rengeteg nehézséggel kellett megküzdenie az egész csapatnak:
 
„Hogyan tudtuk ezt végigcsinálni – magam sem értem igazán. De fantasztikus érzés, hogy sikerült. Ráadásul ott tudtunk lenni a TOP csapatok között. Nem tudom mit hoz a holnap, de ezek most dicsőséges pillanatok. Nem értem miért vagyunk így magunkra hagyva, miért nem segítenek az illetékesek. Nagyon köszönöm az egész csapatnak a kiemelkedő, kemény munkát, mindenki minden alkalommal erőn felül teljesített. Dolgozunk tovább, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet és, hogy Peti ott legyen a MotoGP valamelyik kategóriájában 2023-ban, ha felépül a magyar pálya. Köszönet hűséges partnereinknek, támogatóinknak és a csapattagoknak. Megtiszteltetés volt Veletek dolgozni. Az tisztán látszik, ha még előrébb akarunk lépni, kell a külső beavatkozás is!!!”
 
Kulcsszavak: OXXO Hungary Yamaha-Toth Team, Renault F1 Motorsport, Sebestyén Péter
 
Egy drámai szezon drámai befejezése! Superbike - világbajnokság Sepangban Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Egy drámai szezon drámai befejezése! Öko bombázó- Renault Twizy F1 Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti
 
Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók

Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók

2020. október 16.
A túraautó-világkupában (WTCR) címvédő Michelisz Norbertnek, és a gyorsasági kamion Európa-bajnokságon szereplő Kiss Norbertnek is hiányoznak a magyar szurkolók a pénteken (ma) kezdődő Super Racing Festival elnevezésű autósport-rendezvényről, amelyet a koronavírus-járvány miatt zárt kapuk mögött rendeznek a Hungaroringen.
Részletek

Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók

Az esemény pénteki online sajtótájékoztatóján Michelisz Norbert úgy fogalmazott, nem tudja, nehezebb vagy könnyebb, de biztosan más lesz számára nézők nélkül versenyezni. Hozzátette, menet közben látni szokta, de nem hallja a tömeget, nagy különbséget akkor érez, amikor nem ül az autóban.

"Olyankor jó értelemben nagyobb a feszültség és a nyomás, ez mindig segít a maximumon pörögni. Most nagyon furcsa a teljes üresség" - nyilatkozta a Hyundai Motorsport pilótája.

A kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert úgy fogalmazott, nagyon különleges érzés számára hazai pályán szerepelni, nézők nélkül valóban más lesz a hangulat, ezért nagyon sajnálja, hogy így alakult. Elárulta, még a családjuk sem lehet jelen a mogyoródi pályán.

Az eseményre eredetileg áprilisban került volna sor, a világjárvány miatt azonban elhalasztották, és sokáig kétséges volt az is, hogy egyáltalán megrendezhető lesz-e idén.

Michelisz közölte, nagy érvágás volt, hogy a Nürburgringen bojkott miatt nem indultak, mert száraz és esős időben is versenyezhettek, ezáltal jelentős tapasztalatokkal gazdagodtak volna. A Hyundai Motorsport mindkét csapatával, így a címvédő Micheliszt foglalkoztató BRC Racinggel is visszalépett a nürburgringi versenyhétvégétől.

Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetője indokként elmondta, érzésük szerint a vállalatukat és a csapataikat sem kezelik egyenlően a többiekkel, és nem szívesen látják őket a mezőnyben. A döntés előzménye, hogy Adamo már az első, Zolderben rendezett forduló után kritizálta a motorvezérlő-egységre (ECU) vonatkozó, idén bevezetett szabályozást, valamint aggályokat fogalmazott meg a teljesítménykiegyenlítő (BOP) rendszer alkalmazásáról.

"Szépen lassan haladunk, nem teszteltünk sokat a szezon előtt, jelenleg a megismerési folyamat kellős közepén vagyunk. Látok rá esélyt, hogy szombaton esni fog az eső, ami kiszámíthatatlanná teszi az erőviszonyokat, a mi esetünkben pláne" - magyarázta Michelisz.

Hangsúlyozta, örül neki, hogy tempóban ott voltak a mezőny elején Szlovákiában, de sok ponttól estek el szerencsétlen szituációk miatt.

"Egy jó mogyoródi hétvégével minden elképzelhető, most már különös jelentősége van annak, hogy az ember ne hibázzon. Az erőviszonyok hétvégéről hétvégére változni fognak, és immár kulcskérdés, hogy mindig ott legyünk első tízben az időmérőn" - vélekedett.

A WTCR idei szezonja szeptember közepén rajtolhatott el a belgiumi Zolderben, és azóta további két fordulót rendeztek meg, szeptember végén a Nürburgringen, az elmúlt hétvégén pedig a magyar-szlovák határhoz közeli Slovakiaringen. Michelisz dobogóra még nem tudott állni. A túraautósoknál még két versenyhétvége lesz a magyarországi eseményt követően, Spanyolországban és Olaszországban.

Kiss Norbert reményét fejezte ki, hogy nagy előnyt jelent majd számára a hazai, jól ismert környezet, hiszen sokat tesztelhettek a Hungaroringen, ahol bíztató köridőket ért el, vagyis a hazai pályája előnye nem csak a régi tapasztalatokon alapul.

"Nem ijedünk meg az esőtől, de kiszámíthatatlanná teszi a versenyt, könnyebben történnek meg váratlan események" - mondta a Révész Truck Racing Team pilótája.

Hozzáfűzte, nagyon jók a tapasztalataik az új versenyautóval, és ha nem történik valami váratlan, mindenképpen a győzelemért fognak harcolni, vagyis ismét ott lesznek a mezőny elején. Jelezte, az összetettben éllovas német Sascha Lenz ezúttal nem indul.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, WTCR
 
Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Ez a győzelem örökre emlékezetes marad! Ez a győzelem örökre emlékezetes marad! A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz Le Mans 1966 -  interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal Le Mans 1966 - interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul
 
Super Racing Festival a Hungaroringen

Super Racing Festival a Hungaroringen

2020. október 16.
A hétvégén kerül sor a Hungaroringen a Super Racing Festival elnevezésű autósport-rendezvényre, melyen a túraautó-világkupa (WTCR) és a gyorsasági kamion Európa-bajnokság mezőnye is versenyez, így öt magyar pilóta lesz érdekelt, de a koronavírus-járvány miatt zárt kapuk mögött tartják meg a viadalt.
Részletek

Super Racing Festival a Hungaroringen

Az eseményre eredetileg áprilisban került volna sor, a pandémia miatt azonban elhalasztották, és sokáig kétséges volt az is, hogy egyáltalán megrendezhető lesz-e az idén.

A WTCR-ben a címvédő Michelisz Norbert (Hyundai) mellett Tassi Attila (Honda), valamint a Zengő Motorsport két versenyzője, Boldizs Bence (Cupra) és Kismarty-Lechner Gábor (Cupra) áll rajthoz, míg a kamionosoknál a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert (MAN) új csapatával, a Révész Truck Racing Teammel közösen most mutatkozik be Magyarországon versenykörülmények között.

A Hungaroring Sport Zrt. sokáig várt azzal, hogy lesz-e lehetősége - akár korlátozott számban - a nézők beengedésére, de végül október 6-án bejelentette, "hosszas mérlegelés után" úgy döntött, zárt kapuk mögött bonyolítja le az eseményt. A mogyoródi versenypályát üzemeltető cég közölte, az illetékes hatóságokkal történt egyeztetés után, a Nemzeti Népegészségügyi Központ ajánlása alapján hozta meg a döntést, melyet "a versenyzők, a közreműködők és a nézők egészségének megóvása motivált."

A júliusi Forma-1-es versennyel ellentétben viszont a sajtó képviselői ezúttal ott lehetnek a Hungaroringen, negatív koronavírusteszt birtokában, és a szigorú higiéniai, valamint távolságtartási szabályok betartása mellett.

Super Racing Festival a Hungaroringen

A versenyzőknek és a csapatoknak bizonyára nem lesz könnyű dolguk az időjárás szempontjából sem, az eredeti, áprilisi időpontban vélhetően melegebb körülmények között tudtak volna körözni a versenyautók a pályán, az október közepi időpontnak megfelelően most viszont nagyjából 10 Celsius fok körüli levegőhőmérséklet várható, és esőre is van némi esély.

A WTCR idei szezonja szeptember közepén rajtolhatott el a belgiumi Zolderben, és azóta további két fordulót rendeztek meg, szeptember végén a Nürburgringen, az elmúlt hétvégén pedig a magyar-szlovák határhoz közeli Slovakiaringen. Michelisz dobogóra még nem tudott állni, igaz, a németországi második fordulót a teljes Hyundai csapat kihagyta. Tassi két harmadik hellyel hívta fel magára a figyelmet, a zolderi dobogós helyezése pályafutása során az első volt a WTCR-ben. Az összetettben a francia Yann Ehrlacher (Lynk&Co) áll az élen 113 ponttal, második a holland Tom Coronel (Audi, 92 pont), harmadik pedig a belga Gilles Magnus (Audi, 82). A magyarok közül Tassi áll a legelőkelőbb helyen, 43 ponttal a 13., mögötte rögtön Michelisz következik (39), Boldizs a 18. (14), Kismarty-Lechner pedig a 20. (8). A Zengő Motorsport spanyol versenyzője, Mikel Azcona eddig remekül teljesített, 51 pontjával az összetett 11. helyén áll.

Super Racing Festival a Hungaroringen

A kamion Eb szezonja szintén csúszott a koronavírus-járvány miatt, sőt, az előzetesen betervezett viadalok közül azóta már kettőt törölni kellett. Az idény augusztus végén Csehországban kezdődött, Kiss Norbert a háromból egy futamot megnyert, valamint egy harmadik és egy hatodik helyet szerzett. Ezzel az összetettben a második helyen áll a német Sascha Lenz (MAN) mögött, lemaradása csupán négy pont. A versenysorozatban nagy jelentősége van a Hungaroringen sorra kerülő fordulónak, ezután ugyanis már csak az olaszországi Misanóban áll rajthoz a mezőny november közepén. A túraautósoknál még két versenyhétvége lesz a magyarországi eseményt követően, Spanyolországban és Olaszországban.

A mogyoródi hétvége pénteken kezdődik a kamionosok szabadedzéseivel, majd szombaton 10.30 órakor időmérő edzést, 12.45-kor és 14.50-kor pedig két futamot rendeznek nekik. Vasárnap 10 órakor újfent időmérő, 13.05-kor és 15.05-kor pedig két verseny következik. A túraautósok számára szombaton 15.30-kor indul az időmérő, a versenyeket pedig vasárnap rendezik, 9.15-kor, 12.15-kor, valamint 16.15-kor.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, WTCR
 
Dobogóra lépett a B3 Racing a Suzuki RCM Kupán Dobogóra lépett a B3 Racing a Suzuki RCM Kupán Az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal Az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt Fiatal pilóták vitték pályára a BMW M4 DTM versenyautót Fiatal pilóták vitték pályára a BMW M4 DTM versenyautót A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá
 
A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből

A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből

2020. október 06.
A 2021-es idény végén befejezi motorbeszállítói tevékenységét a Forma-1-ben a Honda, mert a károsanyag-kibocsátás nélkül működő erőforrások technológiai fejlesztésére akar koncentrálni a továbbiakban.
Részletek

A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből

A döntést, amely szeptember végére született meg, pénteken jelentette be a japán cég. Vezérigazgatója, Hacsigo Takahiro azt mondta, nem is szándékoznak visszatérni az autósport elitkategóriájába.

"Az elhatározásunkat nem a koronavírus-járvány befolyásolta, hanem az, hogy hosszú távon a károsanyag-kibocsátás nélküli technológia kifejlesztése a célunk" - mondta a vezérigazgató, aki hozzátette, a forradalmian új műszaki megoldások kidolgozásának lehetősége olyan, amely "egy évszázadban csak egyszer fordul elő."

A Honda 2015-ben tért vissza az F1-be, és jelenleg a Red Bullnak, valamint az Alpha Taurinak szállít motorokat.

"Tudjuk, hogy mennyire nehéz volt egy ilyen döntést meghoznia a Hondának, az okot pedig értjük és tiszteletben tartjuk" - reagált a bejelentésre Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

A Honda októberben mutatja be első tömeggyártásra szánt, teljes mértékben elektromos autóját, a Honda e-t, és korábbi bejelentése szerint a gyár kapacitásának kétharmadát 2030-ra már csak az ilyen technológiával működő gépjárművek elkészítésére fordítja.

A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből
Kulcsszavak: autósport, forma 1, honda
 
A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből Japán elszívja Korea erejét A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből A Párizsiban mutatkozik be a Honda Jazz legújabb generációjának prototípusa
 

Találatok száma: 792 Megjelenítve: 1 - 10