Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 720 Megjelenítve: 1 - 10
Herczig: reális célkitűzés a dobogó

Herczig: reális célkitűzés a dobogó

2019. március 22.
Csütörtökön az Azori-szigeteken elkezdődik a rali Európa-bajnokság (ERC) idei szezonja, melynek Herczig Norbert és Ferencz Ramón, a MOL Racing Team párosa azzal a célkitűzéssel vág neki, hogy az év végén dobogós helyen zárjon.
Részletek

Herczig: reális célkitűzés a dobogó

A korábbi négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta a molcsapat.hu oldalnak azt mondta, az Azori-szigeteken jól sikerült a tesztjük, amely a magyarországi után a második volt az új autójukkal, a VW Polo GTI R5-össel.

"A pályák között van, amin tavaly is mentünk, akad olyan, aminek az irányát változtatták meg, és lesznek teljesen új szakaszok is, de gyorsan sikerült újra megszoknunk az itteni útburkolatot, és nagyon jól képben vagyunk az egész versennyel" - nyilatkozta Herczig, aki 2018-ban az összetett hatodik helyén végzett.

A versenyző szerint több a lehetőség az idei autójukban, és csak rajtuk múlik, mennyit tudnak kihozni ebből, de mindenképpen gyorsabbnak kell lenniük, mint egy évvel ezelőtt.

"Az a legnagyobb kérdés az, hogy a tavaly megszerzett tudást miként tudjuk majd a gyakorlatban kamatoztatni. A legfrissebb fejlesztésű R5-ös versenyautóval fogunk menni, azaz tényleg csak rajtunk múlik, mennyire tudjuk a versenyrutint a sebesség szolgálatába állítani" - tette hozzá a pilóta.

Herczig kiemelte, hogy az Azori-szigetek egy különösen nehéz versenyhelyszín, ahol nagy szerepe van a pályarutinnak, mert egy apró hiba is végzetes lehet.   

Herczig: reális célkitűzés a dobogó

"Hogy még nehezebb legyen a helyzet, egy szakaszon kétszer megy végig a mezőny, ami alaposan igénybe veszi a pályát, így a második körben már nagyon kell figyelni, mert nemcsak hordalékkal lesz tele a pálya, hanem adott esetben nyomvonalak alakulnak ki, és előfordulhat, hogy ez megvezeti az autót" - vélekedett Herczig.

A pilóta azt mondta, az év végén dobogón akarnak zárni, kiváló a háttér és a versenyautó, és jó az összhang a navigátorával.

"A technikai sportokban lehetetlen jósolni, de úgy gondolom, reális célkitűzés számunkra az első háromban végezni" - mondta Herczig.

Az Azori-szigeteken 15 gyorsasági szakasz és több mint 220 kilométer versenytáv vár az ERC mezőnyére. A verseny csütörtök délután kezdődik és szombat este ér véget.

Az Európa-bajnokság második versenyét május elején rendezik a Kanári-szigeteken, a nyolc állomásból álló sorozat pedig november elején Nyíregyházán, a magyar futammal fejeződik be.

Kulcsszavak: autósport, erc, Herczig Norbert, MOL Racing Team
 
Belga Nagydíj - Ricciardo Mogyoród után Spában is nyert Belga Nagydíj - Ricciardo Mogyoród után Spában is nyert A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás Folytatódnak a fejlesztések: új motor-elektronikát tesztel Nogaroban Kiss Norbi! Folytatódnak a fejlesztések: új motor-elektronikát tesztel Nogaroban Kiss Norbi! Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!
 
Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

2019. március 17.
Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat vasárnap Melbourne-ben, megelőzve csapattársát, a címvédő brit Lewis Hamiltont.
Részletek

Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

Az ötszörös világbajnok mögött Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája lett a harmadik, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője pedig a negyedik.

A 29 éves Bottasnak - aki az előző szezonban egyszer sem tudott nyerni - ez volt pályafutása negyedik futamgyőzelme és 31. dobogós helyezése.

A futam előtt a csapatok és a nézők egyperces gyászszünettel emlékeztek Charlie Whitingra, a világbajnoki sorozat versenyigazgatójára, aki csütörtökön, 66 éves korában tüdőembóliában hunyt el Melbourne-ben. Whiting 1988-ban került a Nemzetközi Automobil Szövetséghez, és 1997 óta látta el a versenyigazgatói feladatokat a Forma-1-ben.

Az első helyről induló Hamiltont csapattársa rögtön a rajt után megelőzte. A mezőny egyetlen ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo ugyanekkor komoly hátrányba került, mert kiszorult az aszfaltcsíkról, és a füvön leszakadt az első légterelő szárnya, ezért orrkúpot kellett cserélni a Renault-ján. Végül a 31. körben fel kellett adnia a futamot.

Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

Bottas előnye tíz kör után már több mint három másodperc volt az élen Hamiltonnal szemben, a harmadik helyen haladó Vettelt pedig több mint hat másodperccel előzte meg.

Carlos Sainz Jr., a McLaren spanyol pilótája volt az első kieső, mivel a 11. körben lángra kapott az autója. Perceken belül elkezdődtek a kerékcserék, a címvédő a 16. körben állt ki, csapattársa viszont kivárt, tovább növelte a különbséget, majd a 24. körben új abroncsokat kapott és jelentős előnnyel tért vissza Hamiltonnal szemben, amit a folytatásban gyarapítani is tudott.

A 31. körben Verstappen megelőzte Vettelt, egy ideig a címvédőt is kitartóan üldözte, de amikor elrontott egy kanyart, elveszítette esélyét az újabb előzésre.

Az utolsó bő negyedórában már csak az okozott izgalmakat, hogy ki teljesíti a leggyorsabb kört, és ki kapja az új szabályok szerint járó pluszpontot, végül ez is Bottasnak sikerült.

Az idény három újonca közül a brit Lando Norris (McLaren) a 12., a thaiföldi Alexander Albon (Toro Rosso) a 14., és a szintén brit George Russell (Williams) a 16. helyen végzett. Utóbbi márkatársa, a 2011 februárjában elszenvedett súlyos ralibalesete után visszatérő lengyel Robert Kubica az utolsó, 17. helyen zárt, három kör hátránnyal.

A világbajnokság két hét múlva Bahreinben folytatódik.


Kulcsszavak: Ausztrália, autósport, forma 1, Valtteri Bottas
 
Toyota GT86 Shoting Brake tanulmányautó Ausztráliából Toyota GT86 Shoting Brake tanulmányautó Ausztráliából Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és Michelisz Norbert Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és Michelisz Norbert Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban Spanyol Nagydíj - Alonso nyerte az első szabadedzést Spanyol Nagydíj - Alonso nyerte az első szabadedzést Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont
 
Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

2019. március 14.
Magyarország egyik legtehetségesebb autóversenyzőjét a HONDA gyári pilótájaként szerződtette, és főtámogatója, a HELL ENERGY segítségével a túraautó világbajnokságon indul.
Részletek

A HELL ENERGY tehetségkutató programjának köszönhetően újabb versenyzőt adhat Magyarország a WTCR mezőnyének. Tassi Attila a HONDA versenyzőjeként folytatja pályafutását, amely bizonyíték arra, hogy a fiatal pilóta elmúlt két évben mutatott teljesítménye a világ egyik legnagyobb autógyártójának a figyelmét is felkeltette.

Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

Tassi tehetsége és kitartása lehetővé tette, hogy 2019-ben Tiago Monteiro csapattársaként szálljon majd versenybe a győzelemért, amely amellett, hogy hatalmas előrelépés, komoly lehetőséget is biztosít arra, hogy egy, a Formula-1-ben is bizonyított versenyző mellett fejlessze tovább tudását.

Tassi a mezőny egyik, ha nem legfiatalabb versenyzője lesz, mégsem riad vissza a kihívástól: „A legnagyobb álmom vált valóra. Tudom, sokszor említettem tavaly, hogy 2019-ben már a WTCR-ben szeretnék versenyezni, de ez eddig csak álom volt, amiről most szinte el sem hiszem, hogy valóra vált! Nagyon megtisztelő, hogy a Honda ennyire bízik bennem, és mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy bizonyítsak nekik, és a közönségnek. Fontos megjegyeznem, hogy a HELL ENERGY és a családom támogatása nélkül nem tartanék most itt, ezúton köszönöm nekik ezt a fantasztikus lehetőséget. Arról nem is beszélve, hogy a mezőny egyik legtapasztaltabb pilótája lesz a csapattársam. Biztos vagyok benne, hogy Tiago Monteiro-tól rengeteget fogok tanulni, és ütős csapat leszünk. Már most nagyon jó a kapcsolatunk Tiagoval, remélem ez így is marad. A mezőny idén erősebb, mint valaha. Többszörös világbajnokok ellen kell helytállnom, de mindent megteszek azért, hogy a maximumot hozzam ki magamból.  – mondta Tassi Attila.

Kulcsszavak: autósport, Tassi Attila, WTCR
 
GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen A Toyota TS040 HYBRID Silverstone-i premierje A Toyota TS040 HYBRID Silverstone-i premierje Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja! Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja!
 
Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

2019. január 24.
Az elektromos versenysorozat január 26-án Santiago de Chile pályájára látogat. A szezon első eseménye az amerikai kontinensen, amely szinte hazai pálya Lucas di Grassi számára.
Részletek

Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

Az ABB FIA Formula E bajnokság Dél-Amerika felé veszi az irányt: január 26-án szombaton megkezdődik a tisztán elektromos autókkal felálló versenysorozat harmadik fordulója Santiago de Chile pályáján, amely az idei szezon első amerikai eseménye lesz. Miután az idei évad mindkét versenyén pontot szereztek az Audi Sport ABT Schaeffler csapat pilótái, Chilében már Daniel Abt és Lucas di Grassi is a dobogós helyekért száll harcba.
    
A versenyt az O’Higgins parkban rendezik, amely 750 000 négyzetméteres területével a második legnagyobb park a chilei fővárosban. A 2,348 kilométer hosszú, Santiago belvárosát átszelő pálya hosszú egyeneseivel, hajtűkanyarjaival és sikánjaival a Movistar Aréna körül kanyarog. „A pálya kialakítása izgalmasnak tűnik, de azt, hogy pontosan mi is vár minket, majd csak ott helyben tudjuk meg.” – nyilatkozta Allan McNish csapatvezető. „Ugyanakkor egy dologban teljesen biztosak vagyunk: ez teljesen más verseny lesz, mint az idei szezon két korábbi viadala. Először is, itt lényegesen magasabb hőmérséklettel kell megküzdenünk, másodszor pedig ez az első igazi városi pálya a versenynaptárban, amely magán hordozza a városi aszfaltcsíkok összes jellegzetességét.”

Az új helyszín és az ismeretlen pálya nem befolyásolja a gyári csapat céljait. „Ismerjük az Audi e-tron FE05 versenyautónkban, a csapatunkban és a pilótáinkban rejlő lehetőségeket, most már csak össze kell állítsuk belőle azt az egyveleget, amely dobogós helyet ér majd.” – tette hozzá Allan McNish. „A Dél-Amerikában rendezett versenyek mindig nagyon különlegesek, köszönhetően a lelkes szurkolóknak, akik nagyszerű hangulatot teremtenek.”

Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

Ez Lucas di Grassinak, az Audi versenyzőjének ad egy kis plusz motivációt. „Santiago de Chile mindössze négy órás repülőútra van az otthonomtól, Sao Paulotól, így ez a verseny szinte olyan, mintha hazai pályán rendeznék.” – nyilatkozta a brazil pilóta. „A kemény szezonnyitó futam után sikerült előrébb lépnünk Marrakeshben. Kis szerencsével akár a dobogós helyezés is elérhető lett volna ott. Most Santiagora koncentrálunk. A pálya mindenkinek új, így a lehető legkeményebben kell dolgoznunk és tökéletesen összpontosítanunk már az első pillanattól fogva.”

Csapattársához hasonlóan Daniel Abt is pontszerző helyen zárta a szezon első versenyeit, de lemaradt a dobogós helyekről. „A teljes csapat ki van éhezve a sikerre és vágyik arra, hogy a lehető leghamarabb ismét hazavihesse a trófeát.” – nyilatkozta a német versenyző. „Mindenki keményen dolgozik ezért a célért, mind a pályán, mind az Audi neuburgi központjában és persze a szimulátorokon is. Egyre jobban megismerjük és megértjük az autót és ennek megfelelően optimalizáljuk a folyamatainkat. Biztos vagyok benne, hogy Santiagoban sikerül még előrébb lépnünk az élmezőny irányába.”

A Santiago de Chilében rendezett verseny helyi idő szerint 16 órakor rajtol el (közép-európai idő szerint 20 órakor) és az érdeklődők élőben követhetik az Eurosport csatornáján. A versenyt közvetítő további csatornákról és azok programjáról bővebb információ a www.fiaformulae.com oldalon érhető el.

Az idei évadban a Formula E rajtrácsán négy olyan autó foglal helyet, amely az Audi és Schaeffler technológiáját alkalmazza. Az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapata mellett az Envision Virgin Racing alakulata is rajthoz áll, náluk Sam Bird és Robin Frijns ülnek az Audi e-tron FE05 volánja mögött. A brit csapat mindkét versenyzője dobogós helyen végzett a legutóbbi marrakeshi versenyen.
 
Kulcsszavak: audi, Audi Sport Formula E, autósport, Formula E
 
Yvan Muller a Moszkvai Esőben is a pódiumon Yvan Muller a Moszkvai Esőben is a pódiumon Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban 13 extrém alacsony üzemanyag-fogyasztású ultra-modell az Audi palettáján 13 extrém alacsony üzemanyag-fogyasztású ultra-modell az Audi palettáján Az Audi e-tron quattro tanulmány bepillantást enged a márka jövőjébe Az Audi e-tron quattro tanulmány bepillantást enged a márka jövőjébe Éld át az őrületes Juke Nismo élményt Éld át az őrületes Juke Nismo élményt
 
Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

2019. január 21.
Csapaton belül és a teljes mezőnyt tekintve is nagy kihívásként tekint a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonjára Michelisz Norbert, a Hyundai magyar versenyzője, aki tavaly az összetett pontverseny negyedik helyén végzett.
Részletek



Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

A 34 éves pilóta az MTI-nek azt mondta, decemberben már tesztelték Portugáliában a 2019-es versenyautót, és elsősorban olyan apróbb módosításokat, fejlesztéseket próbálgattak, amelyekkel kapcsolatban hiányosságokat éreztek 2018-ban. Hozzátette, hogy a teszten a tavalyi bajnok olasz Gabriele Tarquini és a Hyundai két új versenyzője, a holland Nick Catsburg és a brazil Augusto Farfus is részt vett, s a négy pilóta felosztotta egymás között a feladatokat.

"Az új csapattársak közül Catsburgöt egy picit jobban ismerem, ő 2017-ben, a WTCR jogelődjének számító túraautó-világbajnokságon a végső győzelemért is harcban volt a Volvóval, és egy viszonylag fiatal, nagyon jó versenyző, aki biztosan kihívást jelent majd mindannyiunknak a csapaton belüli versenyben is" - mondta Michelisz, aki Farfust kevésbé ismeri, mert a 35 esztendős pilóta éppen 2010-ben teljesítette az utolsó szezonját a túraautó-vb-n, amikor a magyar versenyző debütált a sorozatban. "Ő aztán 2012-től hét éven keresztül versenyzett a német túraautó-bajnokságban (DTM) a BMW-nél, ennél többet pedig talán nem is kell mondani róla, hiszen ez jól mutatja, hogy szintén egy nagyon gyors pilótáról van szó, aki a 2000-es években meghatározó alakja volt a túraautó-vb mezőnyének is."

Michelisz számára december 21-én, a portugáliai teszteket követően ért véget az előző idény, így az elmúlt hetekben igyekezett a lehető legtöbb időt a családjával tölteni, feltöltődni és pihenni, de figyelemmel követte a várható riválisokkal kapcsolatos információkat is.

Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

"Esélylatolgatásba egyelőre még nem mennék bele, de a Lynk & Co kínai-svéd autógyár a legújabb modelljét fogja promotálni a WTCR-ben, így egy teljesen új versenyautóval állnak majd rajthoz olyan pilótákkal, mint a 2017-es világbajnok Thed Björk, a négyszeres vb-győztes Yvan Müller és a háromszoros világbajnok Andy Priaulx" - mondta Michelisz, aki egyelőre úgy véli, a végső győzelemért a Hyundai és a Lynk & Co versenyzői lesznek majd nagy harcban.

Saját versenycsapatával, a tavaly a túraautós Európa-kupában (TCR) szerepelt M1RA-val kapcsolatban a magyar pilóta kiemelte, hogy az elmúlt évben "visszavonult" a napi ügymenetből, melyet üzlettársa, Bári Dávid vett át, de a téli szünet idején mindig többet foglalkozik a csapat ügyeivel és a következő idényre vonatkozó tervekkel.

"Idén is legalább a TCR Európa-kupában szeretnénk folytatni, de már a győzelemért akarunk küzdeni, és változatlanul az a tervünk, hogy egy fiatal magyar és egy külföldi pilóta versenyezzen nálunk" - jelentette ki Michelisz, hozzátéve, hogy akár a háromautós felállás is elképzelhető, de ez még minden szempontból képlékeny.

A hímesházai születésű pilóta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) által tavaly létrehozott tehetséggondozó program kuratóriumának is tagja, és megfogalmazása szerint elsősorban szakmai szemmel igyekszik felügyelni, hogy a rendelkezésre álló pénzügyi forrásokat a lehető leghatékonyabban osszák el a tehetséges magyar versenyzők között.

"Egyértelműen látszik, hogy a financiális segítségre bőven van igény, és úgy gondolom, hogy tavaly azt is tapasztalhattuk, hogy a pályázati anyagok elkészítése még finomhangolásra szorul, de ebben is igyekszünk segíteni" - mondta Michelisz, és kitért rá, hogy a rendelkezésre álló teljes összeg 12 millió forint volt, ezt több mint 40 tehetség között osztották el.

"Az autósport persze költséges, és egy több százezer forintos támogatás nem tűnik soknak, de azért lényeges, mert lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy egyről a kettőre jussanak. A rendelkezésre álló forrás idővel biztosan bővülni fog, én azt remélem, hogy ez így lesz, nekünk pedig az marad a feladatunk, hogy célirányosan és hatékonyan osszuk szét az összeget" - jelentette ki Michelisz.

A magyar pilóta kitért rá, hogy az elmúlt években egyre több nemzetközi versenysorozat, a Forma-1 mellett a DTM, a WTCR, a kamion Európa-bajnokság, vagy akár a rali-Eb futamait rendezik Magyarországon, ehhez pedig a hazai szövetség és a versenyeket szervezők részéről is "kemény munkára volt és van szükség."

"Azt gondolom, hogy ennek azért van nagy jelentősége, mert ezek a hazai események a magyar autósport kultúrának segítenek, ugyanis azok, akik eddig csak itthon versenyeztek, testközelből láthatják, hogy hol és miben lehet még fejlődni"

- mondta Michelisz, aki utalt rá, hogy pályafutása elején az országos bajnokságokban maga is úgy érezte, "ezt nem lehet ennél jobban csinálni", a nemzetközi környezetben viszont hamar rádöbbent, hogy a versenyzés számos területén van még előrelépési lehetősége.

A WTCR 2019-es idénye április elején, Marokkóban kezdődik, majd április végén a Hungaroringre látogat a mezőny.

Kulcsszavak: autósport, M1RA, michelisz, TCR Europe, WTCR
 
A Ford a vadonatúj Ford GT-vel tér vissza Le mans-ba A Ford a vadonatúj Ford GT-vel tér vissza Le mans-ba Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban A japán gyártó kihívja a Le Mans-i mezőnyt uraló régi gárdát A japán gyártó kihívja a Le Mans-i mezőnyt uraló régi gárdát Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló Az új Audi RS 5 DTM tesztje a Hungaroringen Az új Audi RS 5 DTM tesztje a Hungaroringen
 
Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

2019. január 16.
Mind a négy Audi e-tron FE05 versenyautó pontszerző helyen végzett Marrakeshben. Az Audi ügyfélcsapata, az Envision Virgin Racing alakulata a második és a harmadik helyet szerezte meg. Lucas di Grassi teljesítette a leggyorsabb kört a verseny során.
Részletek

Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

Az Envision Virgin Racing ügyfélcsapatának köszönhetően az Audi lett az első gyártó, amely a Formula E versenyautók új generációjával két dobogós helyet is meg tudott szerezni egy verseny során. Az ABB FIA Formula E Bajnokság második fordulóján Marokkóban mind a négy Audi e-tron FE05 versenyautó pontszerző helyen zárta a viadalt. A második, harmadik, hetedik és tizedik hely mellett az első rajthelyért és a leggyorsabb versenykörért járó plusz pontokat is az Audi e-tron FE05 versenyautó gyűjtötte be.
   
A nehézkesen induló szaúd-arábiai szezonnyitó verseny után az új Audi e-tron FE05 és az Audi illetve technológiai partnere, a Schaeffler vállalat által közösen kifejlesztett MGU névre hallgató motor-generátor egység letette a névjegyét Észak-Afrikában. Az utolsó pillanatig izgalmas versenyen Jérôme d’Ambrosio (Mahindra) szerezte meg a győzelmet egy, a verseny utolsó szakaszában bekövetkező biztonsági autós fázist követő, mindössze egy körös sprint után. A célfotóval rögzített befutó során az első hét autó mindössze 1,633 másodperc különbségen belül haladt át a célvonalon, néhányan közülük szorosan egymás mellett.

Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

„Ismét egy kifejezetten izgalmas Formula E versenyt láthattunk, amely összességében jó eredménnyel zárult az Audi számára” – nyilatkozta az Audi Motorsport igazgatója, Dieter Gass. „Az Envision Virgin Racing ügyfélcsapatunk két autója Robin Frijns és Sam Bird pilótákkal a kormány mögött második és harmadik helyen zárt. Gyári autóink Lucas (di Grassi) és Daniel (Abt) irányításával a jó rajtot követően kissé szenvedtek a verseny záró szakaszában. Meg kell vizsgálnunk, hogy miért is vesztettek a tempójukból a verseny előrehaladtával.”

Egy nem teljesen tökéletes időmérő után di Grassi és Abt szenzációs rajtot vettek. Di Grassi az első körben öt helyezést javított, Abt pedig hét helyet jött előre. Néhány körrel a rajt után az Audi Sport ABT Schaeffler csapat két pilótája – akik a tizenegyedik és a tizenhatodik helyről vágtak neki a versenynek – már az élen állókhoz zárkóztak fel. Az eseménydús viadal után végül a hetedik és a tizedik helyen zárt az Audi két gyári versenyzője.

„Őrült egy verseny volt.” – nyilatkozta Lucas di Grassi. „Miután visszaküzdöttem magam, közel jártam hozzá, hogy a vezetést is megszerezzem, de a biztonsági autó igencsak keresztülhúzta a stratégiánkat. Hetedik hely és a leggyorsabb versenykör – újra meccsben vagyunk!”


Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

„Igazán jól sikerült a rajtom.” – értékelt Daniel Abt. „Utána is úgy tűnt, minden rendben van. Már a hetedik helyen autóztam és felzárkóztam az élen haladók mögé. De miután első alkalommal elindítottam a „támadó üzemmódot”, hirtelen nem volt több, amit tenni tudtam. Utána kell járnunk, miért történhetett ez meg.”

Az Audi Sport ABT Schaeffler csapatvezetője, Allan McNish így értékelte a futamot: „Lucas (di Grassi) majdnem az egész verseny során harcban volt a dobogóért. Számára egyértelműen rosszkor jött a biztonsági autós fázis. Az új „támadó üzemmód” mindenki számára egyfajta szerencsejáték volt, sajnos nekünk nem volt szerencsénk vele. Daniel (Abt) gyorsan tört előre a verseny kezdetén. Neki sem kedvezett igazán a biztonsági autó. A legfontosabb tapasztalat most számunkra az, hogy az Audi e-tron FE05 tudja tartani a tempót. Örömmel tölt el bennünket, hogy két Audi versenyautó is felért a dobogóra, de dolgozunk rajta, hogy a gyári csapatunk napja is felragyogjon majd Santiago városában.”

Az elektromos versenyautók sorozatának harmadik futamát Santiago de Chile városában rendezik január 26-án.
Kulcsszavak: audi, Audi Sport Formula E, autósport, Formula E
 
Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei Az Audi-főnök Rupert Stadler a városi infrastruktúra következetes digitalizálására buzdít Az Audi-főnök Rupert Stadler a városi infrastruktúra következetes digitalizálására buzdít
 
A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

2019. január 14.
Az elmúlt hétvégén egy kellemes hangulatú díjátadó gálán vehették át az elért eredményekért járó díjakat a 2018-as MNASZ He-Do Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság versenyzői és csapatai.
Részletek

A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

A győzelmi serlegekből szerencsére a Gender Racing Team versenyzőinek is jutott bőven, hiszen a csapat az idei évben is a hazai gyorsasági autósport legsikeresebb alakulata volt a kategóriájában.

A formula autós kategória bajnoki címének megszerzésére inkább csak matematikai esélye volt Rónai Tamásnak a tavalyi szezonban, de általában mindig nagyon közel volt a legerősebb ellenfeléhez a pályán és a bajnoki tabellán is a pontversenyben. Tamás számára a sok második hely mellett azért szerencsére jutott futamgyőzelem is az elmúlt évad folyamán és a nagyszerű teljesítményének köszönhetően így méltán megérdemelten vehette át az év végi magyar bajnoki ezüstért járó trófeát.

A Gender Racing versenyzői csapatának korelnöke Stern Roland a 2018-as szezonban nagyon keményen megküzdött a fiatal tinédzserek között a Formula Renault Kupa mezőnyében. Az év eleji komoly baleset és a további versenyhétvégéken is főleg technikai gondokban felbukkanó hullámvölgyek ellenére szó szerint az utolsó pillanatig versenyben tudott lenni a Formula Renault Kupa bajnoki ezüstérméért és a Hungaroringen az utolsó futamon sikerült is megszereznie azt! Ez az eredmény kiváló motiváció az idei évadra, melyben Roland számára egy újabb régi nagy álom válhat valóra az imádott sportágában!

A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

Végül, de cseppet sem utolsó sorban következzen a csapat tavalyi újonca, akinek a fantasztikus 2018-as teljesítménye talán a csapat számára a sportszakmailag is legértékesebb elismerést is meghozta a tavalyi versenyszezonban. Hefler Róbert ugyanis a Formula Renault Kupában egy futam kivételével az összesen győzelmet aratott megszerezve a bajnoki címet megfejelve ezt az országos bajnokság bronzérmes helyével is. Ezt a nagyszerű teljesítményt a sportág vezetése az elért eredményekért járó díjak mellett a 2018-as év felfedezettje különdíjjal is jutalmazta. A Gender Racing Team méltán büszke arra, hogy egy újabb ilyen különösen kiemelkedő fiatal tehetség került a csapatba a tavalyi év folyamán!

Természetesen az ünneplés közben a csapatvezetés a háttérben gőzerővel dolgozik folyamatosan a 2019-es bajnoki szezon előkészítésén is. Az idei évben több új versenyzővel és várhatóan új versenyautókkal is bővül majd a csapat! Az ehhez kapcsolódó örömteli hírekről remélhetőleg hamarosan részletesebben is beszámolhatunk majd!

Kulcsszavak: autósport, díjátadó, Gender Racing, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, mnasz
 
Ifjabb Tóth: versenyen innen, teszten túl Ifjabb Tóth: versenyen innen, teszten túl Elkészült a Hungaroringen az újraaszfaltozás Elkészült a Hungaroringen az újraaszfaltozás Turán Frigyes újra Forddal indul a ralis bajnoki címért Turán Frigyes újra Forddal indul a ralis bajnoki címért A Nissan megmutatta az új festésű Formula E versenyautóját A Nissan megmutatta az új festésű Formula E versenyautóját Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen állnak Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen állnak
 
Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

2019. január 10.
Az Audi Sport a német piacon már sikeresen létrehozta az Audi Sport drivers club közösségét. 2019-ben pedig az R és az RS modellek tulajdonosai számára indított különleges program a következő fázisába lép: az Audi Sport további piacokon is megnyitja az Audi Sport drivers club kapuit, ezzel együtt pedig bővíti az elérhető szolgáltatások körét, többek között egy kizárólag tagoknak szóló Audi Sport online tartalommal.
Részletek

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

Az Audi Sport drivers club egyedülálló eseményeket kínál, amelyben egyaránt szerepelnek élményvezetések, az Audi gyártási helyszínein és üzemeiben vezetett látogatások és olyan exkluzív rendezvények, ahol a jövő modellkínálatába nyerhetnek bepillantást a közösség tagjai.
    
„Az Audi Sport drivers club egy, az ügyfelek iránti nagyrabecsülésünket kifejező kezdeményezés. Célunk, hogy az Audi Sport márka még inkább kézzel fogható legyen számukra.” – nyilatkozta Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH. ügyvezető igazgatója. „Ennek egyik módja, hogy az ügyfeleinknek lehetőséget biztosítunk arra, hogy a kulisszák mögé tekintve páratlan élményekkel legyenek gazdagabbak.”

Az Audi R és RS modellek tulajdonosai az Audi honlapján regisztrálhatnak. Ehhez mindössze az adott Audi Sport modell járműazonosító számára és a myAudi felhasználó nevükre van szükségük. A regisztrációt követően exkluzív hozzáférésük lesz az ügyfélprogramhoz, ahol a tagok olyan páratlan, önköltséges programokra jelentkezhetnek, amelyek sehol máshol, semmilyen formában és áron nem elérhetőek. 2018-ban például az ügyfelek ellátogathattak az Audi gyártási helyszíneinek legtitkosabb területeire is a „Színfalak mögött – Ingolstadt” és a „Színfalak mögött – Neckarsulm” túrák keretében.

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

További előnyök, amelyeket az Audi Sport drivers club az ügyfeleinek kínál: látogatás különböző nemzetközi motorsport eseményekre, ahol az ügyfelek kis csoportjai közelről is megtapasztalhatják a boxutcák világát és találkozhatnak az Audi Sport pilótáival és más motorsport legendákkal.

„Az Audi Sport drivers club elindítása és az első, alapvetően rendezvényekre összpontosító időszak óriási siker volt.” – árulta el Jan-Philipp Heuveldop, az új ügyfélprogram projektmenedzsere. „Az Audi Sport ügyfeleinek lehetőségük nyílt egymással felvenni a kapcsolatot illetve találkozni a szakembereinkkel.”

2019-ben az Audi Sport nemzetközi szinten is igyekszik meghonosítani a programot és kibővíti az elérhető szolgáltatások körét, többek között egy kizárólag tagoknak szóló Audi Sport online tartalommal. A myAudi felületen történő belépés után az ügyfelek – a hagyományos tartalmi elemek mellett - átfogó multimédiás tájékoztatót kaphatnak a jelenlegi és jövőbeni termékekről. Az „Audi Sport Pillanatok” rész bepillantást enged az R és RS modellek tulajdonosai számára az Audi Sport csapatának világába és munkájába. Az Audi Sport az év során számos alkalommal mutat be olyan munkatársakat, akik kulcsfontosságú munkát végeznek a formatervezés, a műszaki fejlesztés vagy a motorsport területén. Az Audi Sport drivers club tagjai így folyamatos, közvetlen és személyes kapcsolatban lehetnek az Audi Sport izgalmas világával.

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja


 
Kulcsszavak: audi, Audi Sport, járműipar
 
Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba 122 könnyű vasúti jármű Seattle és a Central Puget Sound terület számára 122 könnyű vasúti jármű Seattle és a Central Puget Sound terület számára Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac az első félévben Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac az első félévben
 
Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját

Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját

2019. január 04.
Ez sorozatban a harmadik kategória győzelmük volt, de a páros ezt az elsőséget sokkal többre értékeli, mint az előzőeket, hisz több R5-ös és négykerekes autót megelőzve az abszolút 14. helyen zártak a Peugeot 208 R2-vel.
Részletek

Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját

A vanyarci Tim Gábor már második éve ralizik. Pályaautós karrierjét kényszerből hagyta el, de beleszeretett a rali világába, és az első MARB szezonja után - ahol 2017-ben megnyerte az Északi Régió Bajnokságát - 2018-ban teljes szezont futott a Rallye2-ben. Az Országos bajnokság 5. helyén zárt, és kategóriájában a harmadik lett.

A sikeres Rallye2 bemutatkozás után a JG2-Racing újabb lehetőségeket adott Tim-nek. Új autóba ülhetett a Mikulás Rallye-n, ahol harmadik lett, majd ugyanezzel az autóval, a Peugeot 208 R2-vel benevezte a Szilveszter Rallye-ra.

A peugeot-s páros a verseny hajrájában vette át a vezetést, majd több mint 20 másodperces előnnyel nyerte a Szilveszter Rallye H7-es kategóriáját, sőt az R2 kupában is győzedelmeskedtek.

Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját

“Fantasztikus lehetőség volt ez a csapattól! Már a Mikulás Rallye-n is fülig ért a szám, hogy a Peugeot 208 R2-vel mehettem, de a Szilveszter Rallye egy igazi jutalom játék volt. Imádom a Hungaroringi versenyt, nekem fekszenek ezek a technikás, kanyargós pályák. Ebben remek partnernek bizonyult a Peugeot. Végig jól éreztem benne magam, azt csinálta az autó, amit szerettem volna. A versenyen hátrányból kellett felállnunk, és így sikerült nyerni, nem volt könnyű. Kőkemény verseny volt! Az abszolút 14. hely remélem mások számára is azt mutatja, hogy kezd beérni a ralis versenyzés is, ebben a szakágban is gyors tudok lenni. Ezt szeretném majd bizonyítani 2019-ben is, akárhol is tudok majd indulni, bajnoki címért szeretnék majd küzdeni.” - nyilatkozta Tim Gábor a verseny után.

Kulcsszavak: autósport, Szilveszter Rallye, tim gábor
 
Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon Új autóval, ismét dupla győzelem Új autóval, ismét dupla győzelem
 
Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

2018. december 17.
Egy öt hónapos szünetet követően a Formula E sorozat most szombaton, december 15-én tér vissza a versenypályára.
Részletek

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

Szaúd-Arábia fővárosának, Rijádnak a külvárosában található Ad Diriyah ad otthont a tisztán elektromos versenysorozat ötödik szezonjában az évadnyitó küzdelmeknek. Az Audi Sport ABT Schaeffler csapat Daniel Abt és Lucas di Grassi pilótákkal a soraiban és az új fejlesztésű Audi e-tron FE05 versenyautó címvédőként áll rajthoz a hétvégén.
    
Egy lenyűgöző felzárkózással és egy látványos hajrával az Audi Sport ABT Schaeffler csapatának sikerült az utolsó, New Yorkban rendezett versenyhétvégén elhódítani a csapatbajnoki címet az előző szezonban. Most azonban újra keverték a kártyákat. „Már alig várjuk, hogy ismét elkezdődjön a verseny.” - nyilatkozta a csapatvezető Allan McNish. „Olyan, mintha a szezonzáró futam - annak minden érzelmével - már egészen régen történt volna. Most azonban előre tekintünk: a közös, idény előtti tesztelés során Valenciában kaptunk egy körülbelüli képet az új szezonban várható erőviszonyokról. De a motorsportban semmi sem hasonlítható az első versenynap varázsához, amikor az első időmérő és verseny során tényleg kiderül, hol állunk valójában - különösen az elmúlt hónapokban Neuburgban végzett kemény munka után. Az érzéseimet leginkább az ideges várakozás jellemzi leginkább.”

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

Az Ad Diriyah pályáján rendezendő nyitóforduló egy új korszak kezdetét jelzi a Formula E sorozat életében. A legfontosabb fejlesztésnek, az új generációs versenyautó nagyobb akkumulátor kapacitásának köszönhetően a korábban nélkülözhetetlen verseny közbeni autócsere mostantól nem szükséges. A lebonyolítás azonban így is alapvetően izgalmas marad az új „támadó üzemmód” bevezetésével. Ez akkor alkalmazható, amikor a pilóta áthalad egy úgynevezett „aktiváló zónán”. Ennek lényege, hogy az áthaladás során az autó átmenetileg egy magasabb, 225 kW (306 LE) teljesítményű üzemmódba kapcsolhat. Ez kihívást jelent a stratégák számára is, hiszen a FIA határozza meg az aktiválások számát és időtartamát minden egyes futamnál külön-külön és csupán a verseny rajtja előtt hozza azokat nyilvánosságra.

Az új szezonra a korábban körökben meghatározott versenytáv minden futam esetében 45 perc és még 1 kör hosszú lesz. A versenyek alkalmával az autók teljesítményét 180 kW-ról 200 kW-ra emelik. A rajongók továbbra is támogathatják kedvenc pilótájukat a Formula E honlapján illetve egyéb szavazófelületen leadott szavazataikkal. A szavazatokat legkorábban hat nappal a verseny előtt, de legkésőbb 15 perccel a futam indítása előtt adhatják le. Az öt legtöbb szavazatot begyűjtő versenyző élhet a „FanBoost” lehetőségével és a verseny második felében aktiválhat egy átmeneti, 250 kW (340 LE) teljesítménynövekedést jelentő „löketet”.

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

A szezonnyitó két további Audi e-tron FE05 debütálását is jelenti, mégpedig az Envision Virgin Racing csapat színeiben. Az Egyesült Királyságból érkező alakulat két pilótája, Sam Bird és Robin Frijns ebben a szezonban az Audi versenyautóit használja, beleértve az Audi Schaeffler MGU03 névre hallgató motor-generátor egységét körbevevő hajtásláncot is. „Nagyszerű, hogy az Envision Virgin Racing csapatával négy Audi e-tron FE05 küzd majd a trófeákért idén.” - nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport igazgatója. „A tény, hogy ez a jónevű csapat a mi hajtásláncunk mellett tette le a voksát, egy újabb bizonyíték arra a kiemelkedő munkára, amelyet mérnökeink közösen a Schaeffler vállalat kollégáival végeztek.”

A Formula E sorozatot érintő minden változás mellett az Audi az állandóságra esküszik a csapaton belül. Daniel Abt és Lucas di Grassi két versenyző abból az öt rajthoz álló pilótából, akik mind a 45 eddig megrendezett Formula E versenyen elindultak. A mostanáig megszerzett 35 dobogós helyezéssel ők aratták a sorozat során a legtöbb diadalt, Lucas di Grassi pedig 27 trófeájával és 611 pontjával a legsikeresebb pilóta a Formula E viszonylag fiatal, négy éves történetében.

„Nehéz elhinni, hogy most, 26 évesen már a tapasztalt vén rókák egyike vagyok egy versenysorozatban.” - nyilatkozta mosolyogva Daniel Abt. „De ha azt nézzük, hogy mennyi minden változik majd a Formula E sorozatban, akkor tulajdonképpen mind a 22 versenyző az új szezont újoncként kezdi majd. Keményen dolgoztunk az elmúlt néhány hónapban, mind a pályán, mind pedig azon kívül. Most pedig a lehető legjobb rajthelyet szeretnénk megszerezni Rijádban és bízunk benne, hogy emlékezetes lesz a nyitány.”

Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban

A négy évvel ezelőtti távol-keleti szezonnyitó után most először Szaúd-Arábia látja vendégül a sorozatot az első versenyhétvégén. A 2,494 kilométer hosszú pálya hosszú egyeneseivel, 90 fokos kanyarjaival és történelmi hátterével igazán izgalmas versenyt ígér. „Szeretnénk magunkkal vinni a tavalyi év lendületét: csapatként nyolc egymást követő alkalommal álltunk a dobogón és szeretnénk ezt a sikersorozatot folytatni.” - nyilatkozta Lucas di Grassi. „Az e-tron FE05 egy igen erős autó, a csapat még inkább összeért, még szorosabb lett köztünk a kapcsolat. A küzdelem nyilvánvalóan keményebb lesz, hiszen mindenki egyre többet fektet a Formula E sorozatba. Mi megvizsgáltunk minden részletet és tovább javítottunk rajtuk. Készen állunk.”

December 16-án vasárnap a verseny után még egy tesztnapot tart a Formula E sorozat Ad Diriyahban. Az Audi Sport ABT Schaeffler csapatnál ekkor a teszt és fejlesztési pilóta, Nico Müller veszi majd át az irányítást az Audi e-tron FE05 fölött.
Kulcsszavak: audi, autósport, e-tron, Formula E
 
Hat győzelemmel megvan Tim Gábor bajnoki harmadik helye Hat győzelemmel megvan Tim Gábor bajnoki harmadik helye Elkészült a 30 milliomodik motor és az 1 milliomodik autó Győrben Elkészült a 30 milliomodik motor és az 1 milliomodik autó Győrben Teljesítmény és exkluzivitás: a Mercedes-AMG története Teljesítmény és exkluzivitás: a Mercedes-AMG története Az Audi öt modellsorozatát már LED technológiával szereli Az Audi öt modellsorozatát már LED technológiával szereli Sikeres évet zárt az Audi márka Sikeres évet zárt az Audi márka
 

Találatok száma: 720 Megjelenítve: 1 - 10