Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 758 Megjelenítve: 1 - 10
A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája

A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája

2020. január 16.
A Magyarországon nevelkedett és a versenyzést magyar licenccel kezdő izraeli Roy Nissany lett a Forma-1-es Williams hivatalos tesztpilótája az idei szezonra.
Részletek

A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája

A brit csapat Tel-Avivban rendezett szerdai sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a 25 éves pilóta az idény során több F1-es futamon ott lesz a Williamsszel, három alkalommal pedig vezetni is fogja az istálló egyik autóját a pénteki első szabadedzésen.

A szerződés aláírásával egybekötött eseményen Claire Williams helyettes csapatfőnök azt mondta, az elmúlt év végén Abu-Dzabiban rendezett teszten Nissany az egész istállót meggyőzte arról, hogy alkalmas lesz arra a feladatra, amelyet a tesztpilótának az idén el kell végeznie.

"A legtöbb versenyző ahogy lehetőséget kap, azonnal azt akarja megmutatni, hogy mennyire gyors, Roy ezzel ellentétben megértette, hogy a tesztprogramot az előzetesen tervezetteknek megfelelően kell végrehajtania, és ezt a legkisebb hiba nélkül meg is tette"

- jelentette ki Claire Williams.

Nissany elmondta, gyerekkori álma válik valóra azzal, hogy bekerül egy Forma-1-es csapathoz, és a célja az, hogy a lehető legértékesebb munkát végezze el a brit istállónál, mert ez elengedhetetlen feltétele annak, hogy a későbbiekben akár állandó ülést is kapjon az autósport elitkategóriájában. Az izraeli versenyzőnek még nincsenek meg az F1-es szerepléshez szükséges, úgynevezett szuperlicenc pontjai, melyeknek megszerzése érdekében a Forma-2-es világbajnoki sorozat idei mezőnyében a tervek szerint ott lesz.


A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája

Roy Nissanynak 2004 óta Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke a menedzsere, a pilóta a kecskeméti gokartpályán kezdte versenyzői pályafutását.

"Nagyon sok minden köt Magyarországhoz, Budapestet ugyanúgy az otthonomnak érzem, és ha tehetném, egy magyar zászlót is felfestetnék a versenyautóra az izraeli mellé"

- mondta az MTI kérdésére Nissany, kiemelve, hogy a világon a Hungaroring az a pálya, amelyet a legjobban ismer, és hazai futamának tekinti, valahányszor Mogyoródon versenyezhet.

Oláh Gyárfás az MTI-nek azt mondta, Nissany az elmúlt 16 év munkájának eredményeként jutott el az F1-es tesztpilótai állásig, ugyanakkor az ebben az időszakban kialakított kapcsolatok a későbbiekben akár egy magyar tehetség Forma-1-es szerepeltetésében is jelentős szerepet játszhatnak.

"Mivel időközben az MNASZ elnöke is lettem, és számos jó viszony alakult ki a nemzetközi szövetségben, a Forma-1-ben, és az egyes csapatoknál dolgozó szakemberekkel, biztos vagyok abban, hogy ezeket eredményesen használhatjuk majd a jövőben akkor, ha egy magyar pilóta közel kerül ahhoz, hogy Baumgartner Zsolt után bemutatkozhasson az F1-ben"

- fogalmazott a sportvezető.

A Williams istálló versenyautóit az idei szezonban a brit George Russell és a kanadai Nicholas Latifi vezeti majd, a 22 futamos szezon március 15-én, Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, mnasz, Oláh Gyárfás, Roy Nissany, Williams
 
Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját A Hyundai fokozott ütemben készül a WRC részvételre, kinevezték a csapatfőnököt A Hyundai fokozott ütemben készül a WRC részvételre, kinevezték a csapatfőnököt
 
Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso

Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso

2020. január 14.
Továbbra is versenyben van az elsőségért a Toyota Gazoo Racing South Africa csapata az idei, 42. Dakar ralin. A nyolcadik nap egyértelmű hőse Fernando Alonso volt – és nem csak a Toyotánál.
Részletek

Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso

Négy perc négy másodperccel lemaradva a második helyen ért célba, és ezzel rövid Dakaros pályafutása eddigi legjobb eredményét könyvelhette el Fernando Alonso. Bravúros teljesítményével egyre előrébb lépdel az összesítésben a spanyol motorsport-zseni. Jelenleg, a 2020-as Dakar kétharmadánál a 13. helyen autózik; további négy nap és több mint 2600 kilométer áll rendelkezésére, hogy navigátorával, a szintén spanyol Marc Comával még előrébb araszoljon a ranglistán.

„Fantasztikus napot zártunk. Sajnos volt egy defektünk, és ezzel veszítettünk némi lendületet, de ettől eltekintve szinte tökéletesen mentünk. Marc (Coma) hihetetlen volt a dűnéken… a vége felé láttuk, hogy az előttünk haladók kissé elveszítették a fonalat, mi azonban nem, és így még több időt nyertünk. Marc olyan volt, mint egy varázsló. Ma nem voltak motorok a mezőnyben, és ez teljesen megváltoztatta a versenyt az élen rajtolók számára, nem tudták elérni a korábbi tempót. Előnyös volt, hogy hátulról indultam. Egyébként gyönyörű volt a mai szakasz, gyönyörű és gyors, tele dűnékkel. A homokdombokon valamivel nehezebben boldogulok, mint amikor mások nyomvonalát követhetem, valamiért mégis jobban szeretem őket. Úgy tűnik, jobban elkapom a ritmusukat. Egyelőre nagyon élvezem a Dakart” – nyilatkozta a célba érve Alonso, akit jelenleg négy és fél perc választ el attól, hogy a Top 10-ben autózzon!


Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso

A második helyezett Alonso mögött mindössze 2 perc 25 másodperccel ért célba Giniel de Villiers és Alex Haro Bravo párosa. A rutinos dél-afrikai versenyző, aki a Dakar második napján elért győzelmével az első olyan pilótaként vonult be a történelembe, aki három földrészen is tudott Dakar-szakaszt győzni, stabilan őrzi összesített hatodik helyét. A holland Bernhard ten Brinke, aki reggel a leggyorsabb idővel haladt át a nap első ellenőrző pontján, hetedikként ért célba, mindössze 3 perc 50 másodperccel lemaradva de Villiers mögött, így összesített nyolcadikként várja a kedd reggeli rajtot.

Ha Alonso szárnyalt, Nászer el-Attija éppen ellenkezőleg: pontosan kiszámítva, végtelenül óvatosan autózott. A nap hősei helyett két legfontosabb vetélytársára kellett koncentrálnia, hozzájuk mérve kellett jó időt futnia. Ez sikerült is neki: már száz kilométer után három perccel gyorsabb volt, mint Carlos Sainz, és mivel előnyét estig sikerült megtartania, összesítésben megőrizte második helyét a spanyol legenda mögött; hátránya mindössze hat perc 40 másodperc.

„Az utolsó szakasz tele volt dűnékkel, nagyon nehéz volt. Csak jöttek rám a többiek. Az utolsó 50 kilométeren hatalmas harcot vívtunk, de végül nagyszerűen teljesítettünk, elégedett vagyok. A motorosok nélkül nagyon nehéz volt, nem voltak nyomvonalak, amiket kövessünk. Mégis sikerült, Matthieu [Baumel] kiválóan navigált” – értékelte a napot el-Attija.


Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso

Ami a független Toyotás versenyzőket illeti, a helybeli Jazíd el-Radzsi (Overdrive Toyota) a harmadik nap óta őrzi negyedik helyét a versenyen; a jelek szerint szerencsés döntés volt, hogy a 2020-as Dakarra visszatért a japán márkához. Csapattársa, Erik van Loon a nyolcadik helyen, Stéphane Peterhanselt megelőzve zárta a napot, a rali első harmadában mutatott teljesítményét idézve. Akkor még a Top 10-es végső eredményre is esélyes volt a holland pilóta, ám később autója felborult, majd meghibásodott, és ezzel minden reális esélye elszállt az értékelhető végeredményre. A 11. Dakarján részt vevő pilóta így is szerencsésebbnek érezheti magát, mint a szintén Toyota Hilux-szal versenyző litván Edvinas Juškauskas, akinek pénteken kigyulladt, ma pedig felborult az autója, és a verseny feladására kényszerült.

Kulcsszavak: autósport, dakar, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában Kiváló szakember erősíti a Toyota hazai kommunikációs tevékenységét, Varga Zsombor személyében Kiváló szakember erősíti a Toyota hazai kommunikációs tevékenységét, Varga Zsombor személyében Murván mindig könnyedebb! Murván mindig könnyedebb! Már látható Közlekedési Magazinunk februári műsora Már látható Közlekedési Magazinunk februári műsora Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota
 
Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos

Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos

2020. január 13.
A brit petrolkémiai cég  a honlapján jelentette be, hogy az együttműködés keretében megosztja egymással a sportban szerzett tapasztalatait és technikai fejlesztéseit a Mercedes világbajnok Forma-1-es istállója, az Ineos kerékpárcsapata, valamint az Ineos Team UK vitorláscsapat.
Részletek

Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos

"A vitorlázáshoz és a kerékpározáshoz hasonlóan a Forma-1-ben is az ember és a technika összehangolása vezet a sikerhez, így tanulhatunk egymástól. Az együttműködés és az innováció kulcsfontosságú sportcsapataink eredményes szerepléséhez, ez még erősebbé válik a Mercedesszel kötött megállapodásnak köszönhetően" - fogalmazott Jim Ratcliffe, az Ineos alapítója és elnöke.

A közlemény kitér rá, többek között a Mercedes világszínvonalú szakértőire is számíthatnak majd, illetve aerodinamikai és szimulációs technológiai lehetőségeit is használhatják.

Toto Wolff, a Forma-1-es istálló csapatfőnöke ugyancsak nagyszerű lehetőségnek nevezte az együttműködést, melynek révén kölcsönösen tanulhatnak egymástól "a világ sportéletének legeredményesebbjei közé tartozó csapatok".

A Mercedes idén az autósport királykategóriájában megszerezte az egyéni pontverseny első két helyét a brit Lewis Hamilton és a finn Valtteri Bottas révén, egyúttal elhódította az konstruktőri elsőséget is.

Az Ineos országúti kerékpárcsapata a Tour de France sárga trikóját nyerte el a kolumbiai Egan Bernal jóvoltából. A Ben Ainslie vezette brit vitorláscsapat pedig 2021-ben részt vesz az 2021-es Amerika Kupán.

A kerékpársport és a Forma-1-hez kapcsolódó autógyártó összefonódása nem egyedülálló, az elmúlt idényben még Bahrain-Merida néven szereplő kerékpáristálló 2020-ban Bahrain McLaren néven versenyez a World Tour-sorozatban.

Kulcsszavak: együttműködés, Ineos, mercedes-benz
 
Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company 2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium személyautót 2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium személyautót Jelentősen nőtt a használtautó értékesítés a harmadik negyedévben Jelentősen nőtt a használtautó értékesítés a harmadik negyedévben Vakításmentes, folyamatos távolsági fényszórás a Mercedestől Vakításmentes, folyamatos távolsági fényszórás a Mercedestől Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a kormány és a Continental AG Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a kormány és a Continental AG
 
Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye

Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye

2019. december 15.
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar versenyzője rajt-cél győzelmet aratott a túraautó-világkupa (WTCR) szezonzáró hétvégéjének vasárnapi első futamán a malajziai Sepangban, ezzel növelte az előnyét az összetett pontversenyben.
Részletek

Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye

A 10 körös viadalon az esőzés miatt a biztonsági autó mögött rajtolt el a mezőny, de a Safety Car egy kör után útjára engedte a versenyautókat. Michelisz a pole pozícióból startolva nemcsak megőrizte a vezető helyet, hanem a rövid idő alatt kiépített 2.5-3 másodperces előnyét a leintésig megtartva magabiztosan nyert.

"Az időjárás miatt nagyon nehéz volt a futam, az elején muszáj volt igyekeznem, mert nem tudtam, hogy a mögöttem érkezők esetlegesen nem gyorsulnak-e fel a változó körülmények között" - nyilatkozta az M4 Sportnak Michelisz a verseny után. "Egy ilyen futamon szerencsére is szükség van, nagyon boldog vagyok, hogy nekem most minden összejött" - tette hozzá.

A 34 éves magyar versenyző összetettbeli legnagyobb riválisa, az argentin Esteban Guerrieri (Honda) a kilencedik pozícióból rajtolva negyedikként ért célba, ezzel 27 pontosra nőtt a lemaradása Michelisszel szemben az összetett pontversenyben.

A futamon Michelisz mögött a francia Aurélien Panis (Cupra) végzett a második, a címvédő olasz Gabriele Tarquini (Hyundai) pedig a harmadik helyen. A mezőny másik magyar pilótája, Tassi Attila (Honda) 13. lett.

A WTCR idényzáró hétvégéjének második futamát magyar idő szerint 11.15 órakor rendezik, a szezon utolsó versenyére pedig 13.05 órakor kerül sor Sepangban.

Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye
Kulcsszavak: autósport, michelisz, WTCR
 
Az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal Az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal Bemutatták Szalayék új autóját Bemutatták Szalayék új autóját A bajnokok autója – Honda Civic Type R A bajnokok autója – Honda Civic Type R NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival!
 
Michelisz Norbi világkupa-győztes!

Michelisz Norbi világkupa-győztes!

2019. december 15.
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonját, miután az idényzáró malajziai futamon összetettbeli riválisa műszaki hiba miatt nem szerzett pontot, a magyar versenyző pedig ötödik lett.
Részletek

Michelisz Norbi világkupa-győztes!

A 34 éves, hímesházai születésű Michelisz pályafutása legnagyobb sikerét érte el Sepangban a WTCR bajnoki címének megszerzésével, 2017-ben az akkor még túraautó-világbajnokságnak (WTCC) nevezett sorozatban volt második.

A 14 körös sepangi zárófutamot Michelisz kezdte a pole pozícióból, mellőle pedig riválisa, Esteban Guerrieri (Honda) startolt. A rajtnál az argentin pilóta azonnal elment Michelisz mellett, akit a harmadik helyről induló spanyol Mikel Azcona (Cupra) is megelőzött az első kanyarban. A magyar versenyző aztán még egy pozíciót veszített a svéd Johan Kristofferssonnal (Volkswagen) szemben, majd a versenybíróság egy kicsúszott autó műszaki mentésének az idejére a pályára küldte a biztonsági autót.

A safety car a negyedik kör végén állt ki a mezőny elől, és az élen száguldó négyes, Guerrieri, Azcona, Kristoffersson, valamint Michelisz óriási csatába kezdett, amelynek során szinte csak millimétereken múlt, hogy a versenyautók ne érjenek össze, vagy hogy valamelyik versenyzőnek fel kelljen adnia a futamot. Egy környi küzdelem után Azcona állt az élre, őt Kristoffersson követte, Guerrieri pedig folyamatosan lassulni kezdett, s előbb Michelisz, majd szinte az egész mezőny elment mellette.

Michelisz Norbi világkupa-győztes!

Mint kiderült, az argentin versenyzőnek műszaki problémája volt, csapatrádión azt közölte, hogy vége a futamának, és bár a boxból arra bíztatták, hogy ne adja fel, a nyolcadik körben már 10. volt, és a folytatásban egyre hátrébb csúszott.

Michelisznek így egyetlen feladata maradt, mégpedig az, hogy célba érjen, ezt pedig az ötödik pozícióban haladva teljesítette is a magyar pilóta, aki ezzel megszerezte a WTCR bajnoki trófeáját.

Az idényzáró futamot Kristoffersson nyerte, Azcona ért célba másodikként, az olasz Kevin Ceccon (Alfa Romeo) pedig harmadikként.

Michelisz ebben a szezonban 30 futamból ötöt nyert meg, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupa-győztes.

"Egészen hihetetlen, hogy megcsináltuk, pedig ez a malajziai záró hétvége nagyon trükkös volt a három futammal, a váltakozó időjárási körülményekkel, és mindennel, ami a pályán történt" - nyilatkozta a verseny után Michelisz. "Ez a siker a csapaté, a családomé, a barátaimé, és az összes magyar szurkolóé, aki az elmúlt több mint tíz évben mögöttem állt" - tette hozzá a WTCR új bajnoka.

Michelisz Norbi világkupa-győztes!
Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó-vb, WTCR
 
Michelisz futamot nyert Szuzukában Michelisz futamot nyert Szuzukában A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Michelisz Norbi világkupa-győztes! Veszprémen a rallye szeme
 
Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

2019. november 22.
Nagy várakozás előzi meg az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idényét. A 14 állomást szám-láló versenysorozat helyszínéül a világ 12 nagyvárosa szolgál majd, köztük a szaúd-arábiai Diriyah ősi települése, ahová a sorozat november 22-én és 23-án ismét visszatér.
Részletek

Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

A nagy sajtóvisszhangot kiváltó fejlemények valóságos áradatával induló új idény a Formula-E ver-senyek gyors ütemben növekvő látogatottságának lendületére és az elektromos járművek használatának globális szinten érzékelhető hirtelen felfutására alapoz.

A dél-koreai Szöul és az indonéziai Dzsakarta felvétele a versenysorozat helyszínei közé a vezető beszédtémák közé tartozik. London is visszakerült a 2019/2020-as idény verseny-naptárába, ahol a bajnokság küzdelmei július 25-én és 26-án egy kétnapos versenyhétvégé-vel zárulnak. A záróversenyekre példa nélkül álló módon a Temze partján, a Royal Docks területén és az ExCeL London kiállítási központon keresztül – részben tehát kül- részben pedig beltéren – kialakított pályán kerül sor.

Az ABB Formula-E sorozat egyre nagyobb népszerűsége – az 5. idényben 400.000-nél is több látogatót csábított ki a városi utakon megrendezett versenyekre, és mellette 411 milli-ós televíziós nézettséget is produkált (ami 24%-os növekedést jelent a 4. versenyidényhez képest) – jól jelzi, hogy az embereket igenis érdekli a megújuló energia és az e-mobilitás. A pályákon versenyről versenyre látható izgalmas jelenetek mindent megmutatnak a jórészt közösségi médián nevelkedett fiatalokból álló közönségnek mindabból, amire egy elektro-mos jármű képes lehet.

Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

Az autó-motor sport elkötelezett hívei és a technika megszállottjai alig várják már az új idény kezdetét, amikor első ízben gyári csapatok is rajthoz állnak, nevezetesen a Mercedes-Benz és a Porsche – mindkettő igencsak jónevű versenyistálló –, és így már 24-állásos rajt-rácsra lesz szükség. A legmagasabb színvonalat képviselő két német induló annak apropóján szállt be a versenysorozatba, hogy maguk is teljesen elektromos hajtású autókkal jelentek meg a piacon. Ezekben a motor és az akkumulátorok kialakítása, valamint a töltési techno-lógiák kölcsönösen termékenyítőleg hatottak egymásra, ami még inkább fokozza az elekt-romos járművek globális elfogadottságát.

Miután az 5. idény tavaly júliusban a New York-i versennyel lezárult, a csapatok az előző hónapban a valenciai (Spanyolország) Ricardo Tormo ringen jöttek össze egy 3 napos, idény előtti tesztelésre. A pályán versenykörülmények között is kipróbálhatták új fejlesztésű al-katrészeiket, és újabb pilótákat dobtak be a mély vízbe. Az új szerződéssel rendelkező ver-senyzők között találjuk a svájci Simona De Silvestrót, az ABB nagykövetét, aki ebben az idényben a Porsche teszt- és tartalékpilótája lesz.

A nagynevű versenycsapatok és több csúcskategóriás pilóta – köztük a Mercedes kiválósá-ga, a 2019-es Formula 2 bajnok, Nick de Vries – beszállása tovább fokozza a 6. idény ver-senyeinek intenzitását. Megtörténtek azok a szabálymódosítások, amelyek lehetővé teszik a versenyautók sebességének növelését, illetve jutalmazzák az energiatakarékos vezetést. A pálya egy kijelölt szakaszán áthaladva extra teljesítményt biztosító Attack Mode funkció igénybevétele esetén rendelkezésre álló energiaszintet 235 kW-ra (320 LE) emelték, de ez a funkció csak akkor aktiválható, ha a mezőny megkapja a zöld zászlót (az Attack Mode nem hozzáférhető, ha óvatos vezetésre figyelmeztető sárga zászló van érvényben).

Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

A szabályváltozások célja, hogy szoros legyen a verseny, és megmutatkozhassanak a máso-dik generációs Formula-E versenyautók erőátviteli rendszerének speciális előnyei. Most a kvalifikációs csoportfutamok leggyorsabb pilótáinak is bajnoki pontok járnak, ami már a verseny kezdete előtt csúcsteljesítményre ösztönzi őket. A 45 perces verseny utolsó pillana-táig nyílttá teszi a küzdelmet az az új szabály, mely szerint meghatározott mennyiségű energiát levonnak a mezőny minden tagjának fedélzeti tartalékából, ha baleset miatt a ver-senyautók csak lassabban hajthatnak, például akkor, ha bejön a pályára a biztonsági autó, vagy teljes pályás sárga zászlós megszakítás van érvényben.

Azzal a Jean-Éric Vergne-nel – a Formula-E első kétszeres egyéni bajnokával – kell most versenybe szállni, aki az 5. és a 6., tehát két egymást követő idényben zárt az élen. Idén csatlakozott a DS Techeetah csapatához, ahol Antonio Felix da Costa, a versenysorozat egyik veteránja lesz a csapattársa.

Az előző idény hatalmas küzdelmét – a sorozat első nyolc versenyét nyolc különböző pilóta nyerte meg – várhatóan még kiélezettebbé teszi több nagy név indulása, köztük a Geox Dragon színeit képviselő Brendon Hartley és a Tag Heuer Porsche pilótája, Neel Jani, akik mindketten SportsCar bajnokok.

Az ABB Formula-E idény egyik kiegészítő eseménye a Jaguar I-PACE eTROPHY második éva-da lesz. Ezekben a betétfutamokban a Jaguar I-PACE elektromos sport-szabadidőautók (SUV) versenyverziói indulnak. Az I-PACE eTROPHY versenysorozat indulói 8 városban meg-rendezésre kerülő 10 fordulóban mérik össze erejüket. A széria célja, hogy bemutassa a Jaguar akkumulátorral működő elektromos autóinak teljesítményét és tartósságát. Az ABB – mint a versenysorozat hivatalos járműtöltési partnere – a 6. versenyidényben is speciálisan módosított Terra 53 DC töltőket bocsát a csapatok rendelkezésére.

Az ABB a teljesen elektromos hajtású együléses versenyautók nemzetközi ABB FIA Formula-E Championship vesenysorozatának névadó partnere. Világszerte saját technológiájával tá-mogatja a városi helyszínek ideiglenesen kialakított versenypályáin megrendezett esemé-nyeket. Az ABB a gyorstöltő állomások telepítésének globális piacvezetőjeként a világ 77 országában eddig több mint 11.500 töltőpontot épített ki.

A 6. idény versenynaptára

1    Diriyah    Szaúd-Arábia    2019. november 22.
2    Diriyah    Szaúd-Arábia    2019. november 23.
3    Santiago    Chile    2020. január 18.
4    Mexico City    Mexikó    2020. február 15.
5    Marrakesh    Marokkó    2020. február 29.
6    Sanya    Kína    2020. március 21.
7    Róma    Olaszország    2020. április 4.
8    Párizs    Franciaország    2020. április 18.
9    Szöul    Dél-Korea    2020. május 3.
10    Dzsakarta    Indonézia    2020. június 6.
11    Berlin    Németország    2020. június 21.
12    New York    USA    2020. július 11.
13    London    Egyesült Királyság    2020. július 25.
14    London    Egyesült Királyság    2020. július 26.


Kulcsszavak: ABB, Audi Sport Formula E, autósport, elektromos autó
 
Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye Az Apple-t is nekivezeti az autóiparnak a Vasember Második lett a Herczig/Bacigal páros a Miskolc ralin Második lett a Herczig/Bacigal páros a Miskolc ralin Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup
 
Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón

Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón

2019. november 14.
Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón, és ezzel az eredménnyel a Rali Európa-bajnokságban is ötödik helyen zárták a szezont.
Részletek

Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón

A MOL Racing Team párosa négy alkalommal is defektet kapott az év utolsó ERC futamán, de nem adták fel, és a hazai közönség előtt az utolsó pillanatig extra teljesítményt nyújtottak.

Hiába reménykedett a csapat abban, hogy a sors itthon kegyes lesz hozzájuk a magyarországi szezonzárón, a forgatókönyv szinte ugyanaz volt, mint az idei év többi versenyén: alapos felkészülés után jól sikerült a kvalifikáció, majd hiába volt jó a versenytempó egy-egy balszerencsés momentum után már csak felzárkózni tudott a versenyzőpáros.

„Még gombócból is sok lenne ennyi” – summázott a defektek kapcsán Herczig Norbert. „Rögtön a szombati első gyorsaságin 4-5 kilométert mentünk defektes abronccsal, és az átbeszélővel is problémánk volt. A következő körben aztán ugyanazon a szakaszon újra defektet kaptunk, és a nap végén is így jártunk. Szerencsére mindegyik alkalommal jó döntést hoztunk, és nem álltunk meg kereket cserélni bent a szakaszon, így a három defekt ellenére is a hetedik helyen zártuk a szombatot.”

Az alapos felkészülésnek köszönhetően a nagyon nehéz körülmények között is az élmezőnyben versenyzett a MOL Racing Team párosa, és a Volkswagen Polo GTI R5 is helytállt az esős, saras, párás körülmények között. Vasárnap pedig tovább gyorsult a Polo, jöttek a dobogós időeredmények.

Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón

„Frusztráló volt a szombati pechsorozat, ennek ellenére vasárnap reggel úgy álltunk oda a rajthoz Ramónnal, mintha akkor kezdődött volna a Rally Hungary. Végre semmi sem hátráltatott bennünket, szakaszgyőzelmet is szereztünk. Folyamatosan dolgoztuk le a hátrányunkat, és az utolsó pillanatig harcolni akartunk a dobogóért. Aztán mintegy összefoglalva az idei évünket, az utolsó szakaszról is defektes kerékkel jöttünk ki, így visszaestünk az ötödik helyre. Mivel az EB-n a napokat külön is értékelik ezzel a 2. napi teljesítményünkkel másodikak lettünk, amiért plusz Eb pontokat kaptunk” – mondta a zárónapról Herczig Norbert.

A Rally Hungaryn elért ötödik hely azt is jelentette, hogy Herczig Norbert és Ferencz Ramón az ERC év végi értékelésében szintén ötödik lett, ezzel egy helyet előrelépett a tavalyi eredményhez képest.

„A bajnoki ötödik hely jól mutatja, hogy az idei balszerencse-sorozat ellenére is sikerült előre lépnünk. Bár kisebb lépéssel, mint azt terveztük, de nagyon fontos, hogy az idei munka nem veszett el, a következő években meghozza gyümölcsét. Egyre jobban ismerjük a pályákat, olyan versenyeken is elindultunk, ahol eddig még nem jártunk. A Volkswagen Polo GTI R5 versenyautónk pedig a szezon során kiforrott versenyautóvá fejlődött, amiben nekünk is sok munkánk volt, így a 2020-as szezonban már egy megbízható, üzembiztos autóval állhatunk rajthoz. Idén ki kell emelnem és külön köszönetet kell mondanunk az év közben biztos pontot jelentő MOL Hi5 versenyüzemanyagért, amely minden körülmények között nagyon jól vizsgázott. Akár a közel 40 fokos melegben, akár a szezonzáró hűvös, párás időjárás közepette.

Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón

Ebben az évben is fantasztikus versenyeken vehettünk részt, az idén megtett több száz versenykilométer tovább mélyítette a tudásunkat, rutinunkat. Az pedig kifejezetten nagy örömet és büszkeséget jelentett számunkra, hogy ezt az évet hazai pályán fejezhettük be. Gratulálok a szervezőknek, mert nemzetközi mércével mérve is remek versenyt szerveztek. Óriási élmény volt a Rabócsiringen rendezett szuperspeciál, ahol telt ház előtt, látványos showelemekkel tarkított pályán versenyezhettünk és természetesen extra köszönet a hazai közönség támogatásáért. Le a kalappal a szurkolók előtt! Az esős időjárás ellenére is rengetegen jöttek el azért, hogy egész hétvégén kitartóan buzdítsanak bennünket” – zárta az értékelést Herczig Norbert.

Küzdelmes versennyel küzdelmes szezont zárt a MOL Racing Team. Ha a futamokon elért eredmények tekintetében nem is sikerült úgy a 2019-es év, ahogy azt a csapat tervezte, számtalan területen sikerült előre lépni, így mostantól visszaszámolunk és talán még soha nem vártuk ennyire a következő szezont, mint most a 2020-at.

Kulcsszavak: autósport, Ferencz Ramón, Herczig Norbert, Rally Hungary
 
Örömünnep a Hyundai-nál! Örömünnep a Hyundai-nál! Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban A bőség zavara az Audi Sport TT Cup sorozatban A bőség zavara az Audi Sport TT Cup sorozatban A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport
 
Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén

Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén

2019. november 03.
Tóth László a hetedik helyen ért célba a Formula-4-esek vasárnap rendezett főversenyén a Róma közelében elhelyezkedő Vallelunga versenypályán zajló Motorsport Games zárónapján.
Részletek

Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén

A 19 éves magyar pilóta szombaton a kvalifikációs futamon negyedik volt, így ebből a pozícióból vághatott neki a kategória hétvégi utolsó viadalának, amely előtt a versenybíróság elrendelte a vizes pályára alkalmas gumik használatát annak ellenére, hogy az aszfalt az éjszakai és reggeli esőzés után szinte már teljesen száraz volt. A 30 perces viadalon így minden versenyzőnek kötelező volt vizes gumival startolni.

Tóth a rajt után nyolcadiknak csúszott vissza, az első kör végén pedig már csak 10. volt. A folytatásban a magyar pilóta további két helyet veszített, de a 8-13. helyen száguldók nagy csatában voltak a helyezésekért. Miközben Tóth feljött a 10. pozícióba, egy belga pilóta balesete miatt a pályára hajtott a biztonsági autó, amely mögött hét perccel a leintés előtt feltorlódott a mezőny.

Az újraindítás gond nélkül lezajlott, Tóth azonnal előzött egyet, majd az utolsó körben még két pozíciót tudott javítani, kihasználva az előtte csatázók hibáit.

A versenyt a hazai közönség előtt szereplő Andrea Rosso nyerte, a német Niklas Krütten lett a második, míg a finn William Alatalo a harmadik.

A magyarok közül még egy versenyző, Kiss Norbert lesz érdekelt vasárnap, a túraautós géposztály 13.20 órakor kezdődő futamán.

Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén
Kulcsszavak: autósport, Formula-4, Tóth László
 
Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén Ahol a madár se jár, de mi már igen Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán
 
Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián

Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián

2019. október 30.
Öt kategóriában hat magyar versenyző száll harcba a hétvégén az érmekért és a helyezésekért a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által létrehozott Motorsport Games elnevezésű eseményen Rómában és az olasz főváros közelében elhelyezkedő Vallelunga versenypályán.
Részletek

Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián

A FIA motorsport világtanácsa még júniusban döntött az "autósport olimpia" elindításáról, és azóta az is biztossá vált, hogy a következő három évben más-más helyszín lesz a házigazda. A versenyzők a nemzetüket képviselve csapnak össze egymással, akárcsak a nyári és a téli olimpiákon.

A római viadalon hat kategóriában, GT-ben, túraautóban, Formula-4-ben, driftben, szimulátorban, valamint gokart szlalomban rendeznek versenyeket, a dobogósok az ötkarikás játékokhoz hasonlóan érmeket kapnak. Magyarországot hat pilóta képviseli, a GT kivételével minden géposztályban lesz versenyzője a Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnek (MNASZ), amely pályázati úton választotta ki a válogatott tagjait.

Túraautóban a kétszeres gyorsasági kamionos Európa-bajnok Kiss Norbert indul majd egy Alfa Romeo Giulietta TCR volánjánál, míg Formula-4-ben Tóth László, driftben Szántó Zoltán, szimulátorban Báder Benjámin, gokart szlalomban pedig Németh Bálint és Kiss Dorka áll rajthoz.

A versenyeket minden kategóriában a Vallelunga versenypálya területén bonyolítják le, de az eseményt csütörtökön megelőzi egy utcai parádé Róma belvárosában, ahol a hivatalos megnyitóra is sor kerül.


Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián

Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke, a magyar csapat vezetője azt mondta az MTI-nek, nagy megtiszteltetés a hazai autósport és a szövetség, valamint a versenyzők számára is, hogy az első Motorsport Games-en ott lehet a magyar válogatott.

"Ötvenegy nemzet pilótái versenyeznek majd Vallelungában, és azt gondolom, mindenki számára hatalmas élmény lesz, hogy a Colosseum mellett mutatják majd be a versenyzőket, mi pedig büszkén vonulhatunk fel a nemzeti lobogónk alatt"

- mondta a FIA motorsport világtanács üléseinek magyar résztvevője.

Kiss Norbert a Hungaroringen tesztelte az Alfa Romeót az elmúlt hetekben, és úgy véli, sikerült egy jó alapbeállítást találniuk, amelyen reményei szerint már csak finomítani kell majd Vallelungában.

"Nagyon nagy jelentősége lesz a pénteki szabadedzéseknek, az ott rendelkezésre álló időt kell majd hatékonyan kihasználnunk, hogy aztán az időmérő edzésen és persze a versenyeken minél jobb eredményt tudjunk elérni" - nyilatkozta az MTI-nek a 34 éves szombathelyi versenyző, aki pályafutásának korai szakaszában, 2005 és 2010 között Magyarországon különböző túraautós sorozatokban nyert országos bajnoki címeket.

"Megnéztük már az ellenfeleket, azt gondolom, hogy a belga, holland, szlovák és brit rivális erős lesz, de azért ez a verseny mindenki számára egy kicsit ugrás az ismeretlenbe, mert ezek a pilóták eddig nem igazán mentek még egymás ellen" - mondta Kiss, aki szerint, ha a szabadedzések jól sikerülnek, és a versenyautó beállításai is megfelelőek lesznek, akkor lehet esélye a dobogóra, vagy akár a futamgyőzelemre.

Az első Motorsport Games programja csütörtökön a római városi felvonulással és ünnepélyes megnyitóval kezdődik, a versenyekre - a szabadedzésekre, időmérőkre és kvalifikációs futamokra, illetve futamokra - péntektől vasárnapig kerül sor.

Kulcsszavak: autósport, autósport olimpia, FIA, Oláh Gyárfás
 
Startol a tereprali Világkupa Startol a tereprali Világkupa Hat Audi RS 3 LMS versenyautó áll majd rajthoz az új WTCR-FIA sorozatban Hat Audi RS 3 LMS versenyautó áll majd rajthoz az új WTCR-FIA sorozatban Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is
 
Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

2019. október 29.
Véget ért a Supersport-világbajnokság 2019-es szezonja a katari fordulóval. Sebestyén Peti a mezőny egyetlen magyar pilótája a VB összetett 11. helyét szerezte meg és a versenyen - csupán 7 ezreddel lemaradva -  szintén a 11. helyen ért célba. Bebiztosította a legjobb Hondásnak járó címet és minden idők legjobb összetett magyar eredményét érte el ebben a kategóriában.
Részletek

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

A katari hétvége sajnos a vártánál több nehézséget hozott, a pénteki első szabadedzés 45 percéből, a transzponder meghibásodása miatt, Peti csupán 5 percet töltött a pályán, így a többiekhez képest lépéshátrányban vághatott neki a délutáni edzésnek. Az FP2 bizakodóan alakult, ám másnap a 3. szabadedzésen és időmérőn további technikai problémák jelentkeztek, így csupán a 14. pozícióba sikerült kvalifikálnia magát a CIA Landlord Insurance Honda magyarjának. A versenyen a rajtot jól elkapva gyorsan fel tudott zárkózni a 11. pozícióig, aztán a verseny végéig a felzárkózás volt a feladat, ami remekül sikerült, hiszen a célvonalon csupán 7 ezreddel gyorsabban haladt át előtte, az így 10. helyen végző Badovini.
 
„Azt hiszem egy ilyen nehézkes hétvége után ez volt a maximum. Lehetett volna jobb, de a futam  elején tömegbe kerültem és néhány kanyarig nem tudtam a saját tempómat motorozni. Aztán letisztult a mezőny, láttam magam előtt Badovinit. A verseny elején ahogyan általában szokott történni az élboly  jobb tempóban tudott haladni, de amint sikerült kikerülnöm a középmezőny sűrűjéből tudtam jobb köridőket is motorozni és folyamatosan felzárkóztam.

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

Jó volt a versenytempóm és utol tudtam érni Badovinit, de a végén egy kisebb hiba miatt nem sikerült megelőznöm. Azt hiszem mindent összevetve jól teljesítettünk a versenyen és szeretném megköszönni a támogatóimnak és a csapatnak az egész éves munkát! Köszönet illeti a felkészülésemről gondoskodó csapatot is, fizikailag remek formában éreztem magam egész évben. Külön köszönöm Daróczy Attilának az egész éves szakmai tanácsadását és támogatását!”
 
A CIA Landlord Insurance Honda csapatfőnöke is értékelt a verseny után:

„Péter a végén nagyon jó tempót motorozott, sikerült felzárkóznia Badovinihez és csupán 7 ezred döntött köztük a végén. Sajnos értékes időt vesztettünk az FP1-ben, aztán a kvalifikációra sem voltak tökéletesek a beállítások, egyébként Péterben megvolt a potenciál a TOP6 és TOP10 között harcolni, nem csak ezen a versenyen, de az év több futamán is. Remek volt ez a szezon, nagyon stabilan tudott Péter és a csapat szerepelni, élveztük a közös munkát!”
 
A Supersport-világbajnokság ezzel véget ért, már folynak a tárgyalások a 2020-as szezonról, heteken belül érkezik majd a hivatalos bejelentés a jövőt illetően!

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője
Kulcsszavak: Sebestyén Péter, Supersport-világbajnokság, versenymotor
 
Oldalkocsis Motorkerékpár Világbajnokság volt hétvégén a Pannónia-Ringen Oldalkocsis Motorkerékpár Világbajnokság volt hétvégén a Pannónia-Ringen A H-MOTO Team családi napot rendezett a Hungaroringen A H-MOTO Team családi napot rendezett a Hungaroringen Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Superbike - világbajnokság Sepangban Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Ismét BMW-vel versenyez Alex Zanardi
 

Találatok száma: 758 Megjelenítve: 1 - 10