Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 737 Megjelenítve: 111 - 120
Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén

Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén

2017. december 11.
Jean Alesi szerint Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája, aki pályafutása negyedik világbajnoki címét szerezte meg az idén, soha nem volt még ennyire jó, mint 2017-ben.
Részletek

Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén

Az 53 éves francia versenyző - aki 1989 és 2001 között 201 futamon indult a száguldó cirkuszban - az MTI-nek adott exkluzív interjúban azt mondta, mivel Ferrari-szurkoló, ezért szomorú, hogy nem az olasz istállóhoz került a vb-trófea, de minden tekintetben elismeri Hamilton teljesítményét.

"Ebben az évben elképesztően erős volt, óriásit küzdött a vb-címért, és még azokból a helyzetekből is kihozta a maximumot, amelyekben úgy tűnt, nincs esélye a jó eredményre" - nyilatkozta Alesi, aki a TOP 50 magyar autóversenyző elnevezésű díjátadó gála díszvendégeként járt Budapesten az elmúlt hétvégén.

A Forma-1-es pályafutása során egyszer - az 1995-ös Kanadai Nagydíjon - győztes, 32 dobogós helyezéssel és 241 vb-ponttal büszkélkedő Alesi szerint az F1 kereskedelmi jogainak új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media által már megvalósított és a jövőben javasolt változtatások vegyes fogadtatásra találtak.

"Ecclestone úr, vagyis Bernie megálmodta és megteremtette a Forma-1-et, én abban az érában versenyeztem és abba az F1-be szerettem bele" - mondta a francia pilóta. "Természetes, hogy az új tulajdonosok igyekeznek másképpen hozzáállni az üzemeltetéshez, de amennyire én látom, a konstruktőrök nem minden módosításnak örülnek."

Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idénA 2018-as idénytől életbe lépő szabályváltoztatások közül Alesi a pilóták fejét védő, úgynevezett HALO-rendszert emelte ki, mert szerinte a versenyautók látványa szempontjából ez lesz majd a leginkább szembetűnő módosítás.

"Ott voltam, amikor 1994-ben Ayrton Senna életét vesztette San Marinóban, és a televíziós közvetítésben láttam Jules Bianchi 2014-es horrorisztikus balesetét a japán GP-n, amely végül a fiatal pilóta életébe került. Sokan sokféleképpen vélekednek a HALO-ról, de mindenkinek meg kell értenie, hogy a nemzetközi szövetség számára mindig is a versenyzők biztonsága lesz az első, és legfontosabb szempont" - jelentette ki Alesi, akinek a fia, Giuliano az F1 egyik "előszobájának" tekinthető GP3 sorozatban versenyez, és elkísérte édesapját a budapesti gálára.

"Giuliano viszonylag későn, 13 évesen, pályafutásom utolsó versenyén, a 2012-es indianapolisi IndyCar-futamon döntött úgy, hogy versenyezni szeretne, én pedig támogattam és azóta is támogatom benne" - mondta a francia pilóta,  aki a magyar autóversenyzők közül korábban csak az ország első és eddigi egyetlen F1-es pontszerzőjét, Baumgartner Zsoltot ismerte.

"Most tanulom a neveket, de nagyszerű látni, hogy a szurkolókon túl maguk a versenyzők, csapattagok és szakemberek is hatalmas szenvedéllyel viseltetnek az autósport iránt" - nyilatkozott Alesi, aki arról is beszélt, hogy az elmúlt évtizedekben nemcsak a Hungaroringen, hanem a fővárosban is számtalan fejlesztés történt.

"Most vagyok itt első alkalommal a téli időszakban, korábban mindig nyáron, valamilyen versenysorozat aktuális hétvégéjén tartózkodtam itt. Meg kell valljam, 1989-hez képest óriási fejlődésen ment keresztül a mogyoródi pálya és Budapest is, csak kapkodom a fejemet, hogy mennyi mindent felújítottak, fejlesztettek itt a fővárosban, amely egyre szebb és vonzóbb lesz" - mondta a versenyző.

Jean Alesi a Forma-1-es pályafutása után a német túraautó-bajnokságban (DTM) versenyzett 2002 és 2006 között a Mercedesszel, amellyel 62 futamon ötször nyert és nyolc alkalommal állt dobogón. A francia pilóta 2010-ben indult a Le Mans-i 24 órás versenyen egy Ferrarival, és az Alesi, Giancarlo Fisichella, valamint Toni Vilander által alkotott trió a negyedik helyen ért célba a GT2 kategóriában.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, Jean Alesi
 
Japán Nagydíj - Hamilton nyerte a kétszer félbeszakított versenyt Japán Nagydíj - Hamilton nyerte a kétszer félbeszakított versenyt Ifj. Ficza Ferenc: „Az RCM Kupa megtanította nekem a túraautózás alapjait” Ifj. Ficza Ferenc: „Az RCM Kupa megtanította nekem a túraautózás alapjait” Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre
 
Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán

Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán

2017. december 10.
A túraautó-világbajnokság (WTCC) idei második helyezettje, Michelisz Norbert lett az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin által összeállított rangsor alapján.
Részletek

Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán

A 33 éves pilóta a Top 50 magyar autóversenyző elnevezésű, szombat esti budapesti gálán vehette volna át a díjat, de mivel éppen a nemzetközi szövetség (FIA) díjkiosztó gáláján tartózkodott, helyette versenymérnöke, Bári Gergő vette át az elismerést.

A gála díszvendége a korábbi Forma-1-es pilóta, a 201 GP-n indult francia Jean Alesi volt, akinek fia, a GP3-ban versenyző Giuliano Alesi az Év nemzetközi tehetsége díjat kapta meg a szervezőktől.

A budapesti Boscolo Hotelben megtartott eseményen mutatták be az Autósport és Formula Magazin gondozásában megjelent Autósport Évkönyv 2017, illetve a Száguldás és Cirkusz 2017-2018 című köteteket. Előbbi a nemzetközi és a hazai sorozatok idei történéseit foglalja össze, míg utóbbi csak a Forma-1 2017-es idényéről szól.

Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán

Kulcsszavak: autósport, michelisz, wtcc
 
Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Tim Gábor az Euroring-en készült a Szilveszer Rallye-ra Tim Gábor az Euroring-en készült a Szilveszer Rallye-ra A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Öt magyar versenyző indul a hétvégén a Hungaroringen a WTCR idei szezon második állomásán Öt magyar versenyző indul a hétvégén a Hungaroringen a WTCR idei szezon második állomásán Ifjabb Tóth: versenyen innen, teszten túl Ifjabb Tóth: versenyen innen, teszten túl
 
Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport

Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport

2017. december 06.
Jövőre alapjaiban változik meg a WTCC helyzete: olcsóbbá válnak a versenyautók, ami kiváló lehetőséget ad a kisebb csapatok kibontakozására. Zengő Zoltán „magyar” autóval vágna bele a következő évbe.
Részletek

Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport

Minden valószínűség szerint a WTCC és a TCR nemzetközi sorozata jövőre összeolvad. A WTCC főként gyártóközpontú gondolkozásmódja ezzel alapvetően változik majd meg: előtérbe kerülnek az olcsóbb és egyszerűbb, privát kezekben lévő versenyautók, ennek következménye pedig, hogy a kisebb költségvetésű csapatok várhatóan nagyobb mozgástérrel fognak majd rendelkezni, már ami a pénzügyeket érinti. Zengő Zoltán ezt kihasználva máris a jövő évi lehetőségeket firtatja.

“Természetesen szeretnénk maradni a bajnokságban, és komoly terveink vannak 2018-ra, de akadnak még bizonytalanságok, amiknek a végére kell járni, mielőtt elkötelezzük magunkat. Ez elsősorban a nevezési díjakat érinti; pontosan látnunk kell, milyen költségvetésből lehet majd csapatot indítani a WTCR-ben. Egyelőre az esetleges pénzdíjakkal kapcsolatban is ellentmondásos hírek érkeztek, úgyhogy az első feladat ezeknek a tisztázása lesz” – nyilatkozott a WTCC Blognak.

A hosszabbitas.hu értesülései szerint a 2018-as idényre megnőnek majd a nevezési díjak, aminek egyetlen oka van: mivel a gyári istállók eltűnnek, a többi nevezőnek kell majd összedobnia az éves költségvetést. Idén például a Volvo és a Honda gyári istállója is fejenként 315 ezer eurót fizetett be a közösbe, amit ezek után a privát csapatoknak kell majd pótolniuk. Az egekbe azért várhatóan nem fognak felugrani a költségek – 26 autó nevezhet a következő szezonra, és jó esély van rá, hogy közel teljes létszámot érjen el a szervezőség, így a terhek is szétoszlanának. Csapatonként egyébként minimum 2, maximum 4 autóval nevezhetnek majd a résztvevők, a Zengő Motorsport pedig a felső limitig menne – a részben Magyarországon gyártott Audi RS3-mal.

Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport

“A terveim szerint 2-4 autót indítanánk jövőre, csupa magyar versenyzővel" - folytatta a csapattulajdonos.

"Az elmúlt években bizonyítottuk, hogy vannak még magyar tehetségek. Nagy Dani, Nagy Norbi, Ficza Feri és Szabó Zsolti is megfordult a csapatunknál; közülük kerülhetnek ki a 2018-as pilóták. Ami pedig az autót illeti, az idén bemutatkozó Audi RS3 LMS szerepel a terveink között, ami újabb magyar kapcsolódási pontot jelenthet, hiszen az autó 2 literes turbómotorja Győrben készül” – zárta nagyravágyó terveit.

Zengő Zoltán csapata (néhány beugró szerepléstől eltekintve) 2010-ben Michelisz Norberttel debütált a túraautós világbajnokságban, ám szinte minden évben erőn felül teljesítve, az utolsó pillanatokban hozták össze az aktuális év költségvetését. Az említett szabályváltoztatások vélhetően hirtelen lélegzethez juttatják majd a csapatot, akik így újult erővel vághatnak bele egy nemzetközi megmérettetésbe - írja a formula.hu.

Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, Nagy Dániel, Nagy Norbert, TCR International Series, wtcc, Zengő Motorsport, zengő zoltán
 
Újabb világszínvonalú motorsport esemény Magyarországon Újabb világszínvonalú motorsport esemény Magyarországon Lévai Zoltán dupla győzelemmel átvette a vezetést a Közép Európa Kupában Lévai Zoltán dupla győzelemmel átvette a vezetést a Közép Európa Kupában A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál Spanyol Nagydíj - Alonso nyerte az első szabadedzést Spanyol Nagydíj - Alonso nyerte az első szabadedzést Új arculatot kapott a 325i.hu weboldala Új arculatot kapott a 325i.hu weboldala
 
Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót

Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót

2017. december 02.
Michelisz Norbert második helyen zárta a túraautó-világbajnokságot, miután az utolsó versenyhétvége, a Katari Nagydíj pénteki második, fő futamán nyolcadik helyen ért célba, míg az éllovas Thed Björk negyedik lett.
Részletek



Michelisz másodikként zárta a WTCC utolsó versenyhétvégét

A Honda gyári csapatának magyar pilótája 16,5 pontos hátrányból, a 11. helyről várhatta a záró viadalt, a Volvo svéd versenyzője pedig a negyedik pozícióból indult.

"Második lettem év végén, van ennél azért rosszabb is a világon, de most még csalódást kelt bennem az elszalasztott világbajnoki lehetőség."

A rajtot jól kapta el Michelisz, a második kör elejére a nyolcadik helyre lépett előre, a kissé beragadó Björköt viszont eddigre visszaengedte eredeti pozíciójába a csapattársa. Michelisz beszorult a volvós Yvan Muller mögé, s nem is tudta megelőzni őt. Így is pályafutása legjobb idényét érte el azzal, hogy 255 pontot gyűjtve második lett. A vb-címet Björk 283,5 ponttal szerezte meg.

"Nagyon csalódott vagyok a futamok után, mert nem voltam olyan helyzetben, hogy önerőből támadjak" - mondta a Facebook-oldalán közzétett videóban Michelisz, aki a magyar autósport első világbajnoki érmét nyerte. "Második lettem év végén, van ennél azért rosszabb is a világon, de most még csalódást kelt bennem az elszalasztott világbajnoki lehetőség."

Michelisz másodikként zárta a WTCC utolsó versenyhétvégét

Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó, túraautó-vb, wtcc
 
A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Pontszerzéssel indult az ERT-szezon Bessenyey számára Pontszerzéssel indult az ERT-szezon Bessenyey számára Kiss Norbi átdriftelte a Lóerők Éjszakáját! Kiss Norbi átdriftelte a Lóerők Éjszakáját! Itt fognak először versenyezni az elektromos Forma-1-es autók Itt fognak először versenyezni az elektromos Forma-1-es autók
 
Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn

Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn

2017. december 01.
Michelisz Norbert csak a 11. helyen végzett a túraautó-világbajnokság záró futama, a Katari Nagydíj pénteki időmérő edzésén.
Részletek

Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn

A magyar autóversenyző, aki a versenynap előtt 6,5 pontos hátránnyal az összetett második helyén állt, az időmérő első szakaszában a leggyorsabb volt, a másodikban azonban nem ment jól, technikai gondok miatt a 11. helyen zárt, így mindkét futamot a top 10-en kívülről kezdi.

"Még nem tudom, mi történt, mintha beragadt volna a fék, nem tudtam jobb időt menni. Szégyen, ami történt, de azt hiszem, mindennek megvan a maga oka. Próbálom kihozni magamból a maximumot, meglátjuk, mire lesz ez elég. Van két futam, csalódott vagyok, sajnálom, de ez van" - mondta Michelisz az edzés után az Eurosportnak.

Michelisz riválisa, az összetettben vezető svéd Thed Björk (Volvo) a negyedik rajtkockát szerezte meg, ezért két pontot kapott, s tovább növelte előnyét az összetettben.

Az első futamot magyar idő szerint 19.20-tól, a másodikat 20.35-től rendezik. Az első futam győztese 25, a második verseny legjobbja 30 pontot kap.

Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn

Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó-vb, wtcc
 
Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett Szikszón épül az új Hungaroring Szikszón épül az új Hungaroring Suliváró családi versenynap a B3 Racinggel az Europarkban Suliváró családi versenynap a B3 Racinggel az Europarkban Brno után ismét dobogón Makai György Brno után ismét dobogón Makai György A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit
 
Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert

Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert

2017. november 30.
Michelisz Norbert 6,5 pontos hátrányból várja a túraautó-világbajnokság utolsó, Katari Nagydíját, melyet péntek este rendeznek.
Részletek

Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert

A magyar autóversenyző a mostani szezonban három futamot nyert meg eddig, s 249 pontot gyűjtve a vb-pontverseny második helyén áll a 255,5 pontos svéd Thed Björk mögött. Egy versenyen 60 pont szerezhető (ötöt kap az első rajtkockát megszerző pilóta, 25 pont jár az első, 30 a második futam győztesének), így a Honda magyarjának van esélye a vb-cím megszerzésére.

"Úgy érzem, készen állok a feladatra, és Katarban megvan az esélyem, hogy befejezzem azt, amin már hét éve keményen dolgozom"

 - írta blogján Michelisz arra utalva, hogy 2010-ben, az első WTCC-s futamgyőzelme után fogalmazta meg először azt, hogy világbajnok akar lenni.

Megemlítette, hogy nem ő az esélyes a közel-keleti futamon, hiszen ő az üldöző, ráadásul a pálya is a Volvóknak - ilyennel versenyez Björk is - és a Citroëneknek kedvez inkább.

Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert

"Ha nem vették volna el a Hondától a Kínában szerzett pontokat, Norbi vezetné az összetettet" - mondta Ficza Ferenc autóversenyző az M1 aktuális csatornán csütörtök reggel arra emlékeztetve, hogy szabálytalan motorok használata miatt 27,5 ponttól fosztották meg Micheliszt a kínai Ningpóban.

A tavaly a túraautó-világbajnokságon szerepelt versenyző szerint Michelisznek elsősorban arra kell figyelnie, hogy a rajtnál elkerülje a balesetet. Szerinte taktikázásnak nincs értelme, mert a 6,5 pontos hátrányt anélkül is le lehet dolgozni.

A katari viadal pénteken 12.30-kor kezdődik az időmérő edzésekkel, az első futamot 19.20-tól, a másodikat 20.35-től rendezik.

Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó, túraautó-vb
 
Célban a homokdűnék között! Célban a homokdűnék között! Michelisz Norbert Klaus Ludwig autóversenyző legendával készül a németországi futamra Michelisz Norbert Klaus Ludwig autóversenyző legendával készül a németországi futamra A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól
 
Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

2017. november 27.
Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája nyerte a vasárnapi szezonzáró Forma-1-es Abu-Dhabi Nagydíjat.
Részletek

Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

A 28 éves versenyzőnek ez volt idén a harmadik sikere, pályafutása mindhárom futamgyőzelmét 2017-ben aratta.

A rajt-cél győzelmet arató Bottas mögött csapattársa, a brit Lewis Hamilton végzett a második helyen, aki negyedik világbajnoki címét már korábban megszerezte.

A dobogó alsó fokára a szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája állhatott fel, míg a pályafutása 269., egyben utolsó versenyét teljesítő, 36 éves brazil Felipe Massa (Williams) a 10., egy pontot érő helyen fejezte be a futamot.

A rajtot egyformán jól kapta el Bottas, Hamilton és Vettel is, így az első kanyarban nem változott a dobogósok sorrendje. Egy kör után Bottas előnye valamivel több mint egy másodperc volt a második Hamiltonnal szemben, akit Vettel próbált üldözni.

Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

Az élen száguldó három pilóta közül Vettel állt ki elsőként kerékcserére a 21. körben, egy körrel később pedig Bottas járt a boxban. Hamilton megpróbált még két gyors kört teljesíteni, ez sikerült is neki, de a 24. körben végrehajtott kerékcseréje után ennek ellenére Bottas mögött tért vissza a pályára.

Féltávhoz közeledve így Bottas egy másodperc körüli előnnyel vezetett Hamilton előtt, miközben a harmadik Vettel hátránya hozzájuk képest 10-11 másodperc volt.

Hamilton néhány körön keresztül agresszívan üldözte Bottast, de nem sikerült előzési pozícióba kerülnie. A hajráig nem változott a sorrend az élen, Vettel hátránya viszont 21 másodperc fölé nőtt.

Hét körrel a leintés előtt Hamilton ismét nagyon közel került Bottashoz, de a finn pilóta nem hagyott esélyt a támadásra csapattársának.

Kulcsszavak: Abu-Dhabi, autósport, forma 1, Hamilton, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas
 
Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére Magyarországon mutatta be új DTM arculatait a BMW Motorsport Magyarországon mutatta be új DTM arculatait a BMW Motorsport Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára 3 futamgyőzelmet ünnepelhetett az OXXO Hungary Truck Racing Team pilótája a Nürburgringen! 3 futamgyőzelmet ünnepelhetett az OXXO Hungary Truck Racing Team pilótája a Nürburgringen! A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője! A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!
 
Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

2017. november 22.
A 2012 és 2015 között bezsebelt négy abszolút győzelem, valamint az első tízben elért legutóbbi három helyezés után a MINI és az X-raid csapat egy minden eddiginél erőteljesebb palettával tér vissza a Dakar Rali dűnéi közé.
Részletek

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

Fennállása során most először a brit prémiumgyártó két különböző hajtásláncot állít csatasorba: 2018. január 6-án, a világ legkeményebb terepralijának negyvenedik rajtrácsára az összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally mellett a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is felgurul.

A legfrissebb versenyautó-paletta hivatalos leleplezésével a MINI és a németországi székhelyű X-raid csapat a 2018-as Dakar Rali előtti felkészülés utolsó fázisába érkezett. Közel hat évtizede íródó sikertörténete során a brit prémiumgyártó most először két különböző hajtáslánccal néz szembe a világ legkeményebb terepralijának kihívásaival: 2018. január 6-án, Peru fővárosában a 2017-es bemutatkozó szezonjában azonnal abszolút hatodik helyen záró, összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally továbbfejlesztett változata és a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is rajthoz áll.

A MINI és az X-raid csapat minden korábbinál eltökéltebb célja, hogy 2018-ban tovább írják közös sikertörténetüket, amely 2012 és 2015 között négy egymást követő abszolút győzelemben teljesedett ki. „Két legfrissebb versenyautónkkal a Dakar Rali történetének eddigi legerősebb MINI-flottáját gurítjuk rajtrácsra” – mondta Sebastian Mackensen, a MINI márka alelnöke a MINI John Cooper Works Rally és a MINI John Cooper Works Buggy közös párizsi premierjén.

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

A második hajtáslánc-változatot a Dakar Rali speciális szabályrendszere hívta életre, amely jelenlegi formájában a csupán hátsókerék-meghajtású technikákat számos előnnyel ruházza fel. Sven Quandt, az X-raid csapat igazgatója már 2017 februárjában zöld utat adott a MINI John Cooper Works Buggy megépítésének. „Ez volt csapatunk történetének eddigi legátfogóbb projektje, rendkívül keményen dolgoztunk rajta az elmúlt hónapokban” – fogalmazott az igazgató Párizsban.

A MINI John Cooper Works Buggy meghajtásáról egy 3.0 hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítménnyel és 800 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A váltó, a hajtáslánc és a BMW TwinPower Turbo technológia alapjaira épülő turbófeltöltés teljes egészében újragondolt fejlesztés. A MINI John Cooper Works Rally motorterében ugyanez az erőforrás dolgozik. A pilóta és a navigátor maximális biztonságáért még a legextrémebb versenykörülmények közepette is masszív bukókeret felel, amelyre szénszál-erősítésű műanyagból és kevlárból készült, minden részletében kidolgozott karosszériát erősítettek fel. A hátsókerék-meghajtású versenyautó egyedülálló, aerodinamikailag is tökéletesített „buggy” megjelenését a MINI járműtervezési részlegének dizájncsapatával karöltve alkották meg.

Az elmúlt hónapok során az új MINI John Cooper Works Buggy valós körülmények között, intenzív tesztelésen esett át, többek között Magyarországon és Marokkóban is. „A buggy ez idő alatt egyszer sem állt meg technikai meghibásodás miatt, amely kiváltképp figyelemreméltó eredmény” – hangsúlyozta Sven Quandt. „Az örömmámorban azonban a MINI John Cooper Works Rally-ról sem szabadott megfeledkeznünk, hiszen az összkerékhajtású technika megannyi terepen és útfelületen előnyt élvez. Ráadásul rendkívül megbízható autónk van” – tette hozzá a csapatigazgató. A tavalyi Dakar-futam előtt leleplezett MINI John Cooper Works Rally, amellyel az argentin Orlando Terranova az abszolút hatodik helyen ért célba, idén új futómű-technológiával áll rajthoz, elsősorban nagyobb rugóúttal és jelentős súlycsökkenéssel.

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

2018-ban a MINI és az X-raid csapat hét versenyautót gurít a Dakar Rali rajtrácsára. A három MINI John Cooper Works Buggy volánjánál a finn Mikko Hirvonen, az egyesült államokbeli Bryce Menzies és a szaúd-arábiai Yazeed Al-Rajhi foglal majd helyet. A négy MINI John Cooper Works Rally versenyautót az argentin Orlando Terranova, a lengyel Jakub Przygonski, a spanyol Joan „Nani” Roma és a chilei Boris Garafulic vezeti.

Kiváló pilótáival és navigátoraival, valamint rendkívüli tapasztalattal rendelkező háttértámogatásával és szervizcsapatával az X-raid csapat minden szempontból felkészülten vág neki a negyvenéves jubileumát ünneplő Dakar Rali embert és gépet egyaránt kihívó megpróbáltatásainak. A világ legkeményebb terepralija, amelynek Dél-Amerika immáron sorozatban tizedik alkalommal ad otthont, a negyvenedik felvonás során ismét Peru, Bolívia és Argentína tájain kalauzolja keresztül az indulókat. A 2018-as Dakar Rali végeláthatatlan sivatagi szakaszok, sziklás terepek és aszfaltozott utak több ezer mérföldnyi forgatagát ígéri, akár az Andok-hegység 4000 méteres magasságában is. A verseny 2018. január 20-án, az argentin Córdoba városában érkezik be a célba.

Kulcsszavak: autósport, autóverseny, Mini
 
Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez Daniel Elena C-ZERO-val indul a „Zero Emission – No Noise” ralin Monte Carlóban Daniel Elena C-ZERO-val indul a „Zero Emission – No Noise” ralin Monte Carlóban
 
Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon

Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon

2017. november 20.
Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.
Részletek

Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.

Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.

Michelisz szombaton ötödik lett a balesete miatt idő előtt leintett nyitó futamon. A Honda gyári csapatának magyar pilótája honlapja tudósítása szerint a vasárnapi fő viadalon a második helyről indult, s meg is tudta tartani pozícióját, míg a vb-éllovas svéd versenyző ötödikként ért célba.

Ezzel a december 1-jei katari szezonzáró előtt mindössze 6,5 pont Michelisz hátránya Björk mögött, így reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.

Kulcsszavak: autósport, Makaó, michelisz, túraautó-vb, wtcc
 
Magyar Nagydíj - Perez nagy bukása indította a hétvégét Magyar Nagydíj - Perez nagy bukása indította a hétvégét Két pole, két győzelem és a legtöbb megszerzett pont a Nürburgringen Két pole, két győzelem és a legtöbb megszerzett pont a Nürburgringen Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat Borbás Szabiék a csúcson! Borbás Szabiék a csúcson! WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon
 
Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

2017. november 13.
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Brazil Nagydíjat, amelyen a negyedik vb-címét két hete bebiztosító Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a boxutcából rajtolva negyedik lett.
Részletek

Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

A 30 éves Vettelnek ez az idei ötödik, és pályafutása 47. futamgyőzelme, Sao Paulóban 2010 és 2013 után harmadszor győzött.

Vettel mögött Hamilton csapattársa, a finn Valtteri Bottas ért célba másodikként, Kimi Räikkönen, a Ferrari finn pilótája pedig harmadikként.

A rajtot Vettel kapta el a legjobban, és az első kanyarban meg is előzte a pole pozícióból induló Bottast. Romain Grosjean (Haas) és Esteban Ocon (Force India) ütközése miatt a versenybíróság már az első körben a pályára küldte a biztonsági autót, a boxutcából rajtoló Hamilton közben máris feljött a 14. helyre. A dobogós helyeken Vettel, Bottas, Räikkönen volt a sorrend, a Safety Car pedig az ötödik körben engedte útjára a mezőnyt.

A futam csaknem feléig leginkább Hamilton felzárkózása szolgáltatta a show-t, a friss négyszeres világbajnok ugyanis a 15. körben már a hatodik helyen száguldott, elképesztően gyorsnak tűnt az ellenfelekhez képest, akiket egymás után "vadászott le."

A kerékcserék sorát a 28. körben Bottas kezdte meg, egy körrel később Vettel, a 30. körben pedig Räikkönen is új gumikat kapott a boxban.

Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

Ekkor Hamilton átvette a vezetést, s egészen a 44. körig haladt boxkiállás nélkül, majd megkapta a friss abroncsokat, s az ötödik helyen állt vissza a versenybe, valamivel több, mint 18 másodperccel lemaradva az élen száguldó Vetteltől.

Hamiltonnak a csapatrádión azt mondták, hogy elérhető számára a dobogós hely, a brit pilóta ennek megfelelően igyekezett egymás után megfutni a lehető leggyorsabb köröket.

Tíz körrel a leintés előtt Hamilton már negyedik volt, és üldözőbe vette a harmadik pozícióért Räikkönent, de a rutinos finn maga mögött tudta tartani, így a britnek meg kellett elégednie a negyedik hellyel.

A vb két hét múlva, az Abu-Dzabi Nagydíjjal fejeződik be.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, Sebastian Vettel
 
Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában A hétvégén rajtol az Eger-rali A hétvégén rajtol az Eger-rali Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Magyar Nagydíj - A kormány támogatja a szerződéshosszabbítást Magyar Nagydíj - A kormány támogatja a szerződéshosszabbítást Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR
 

Találatok száma: 737 Megjelenítve: 111 - 120