Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 792 Megjelenítve: 121 - 130
A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

2018. június 13.
A jövő héten (június 16-17.) zajló Le Mans 24 órás versenyen a Ford Chip Ganassi Racing csapat minden eddiginél komolyabb kihívásra készül. A GTE Pro géposztályban – ahol a Ford GT is versenyez – most a világ 17 legjobb GT-gépe és a sportág 51 leggyorsabb pilótája gyűlik össze, vagyis a csapat minden eddiginél keményebb küzdelemre számíthat.
Részletek

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A Ford Chip Ganassi Racing magabiztosan tekint erre kihívásra, hiszen az idei szezon immár a Ford GT versenyprogram harmadik éve, amelyből az első, 2016-os Le Mans futamot győzelemmel, a 2017-es versenyt pedig egy második helyezéssel tette emlékezetessé a csapat.

“Nagyon jó érzés látni, hogy Le Mans-ra minden évben összegyűlik mind a négy autónk, hogy közös csapattá kovácsolódva versenyezzenek,” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsport globális igazgatója.

“Le Mans mindig is a legizgalmasabb esemény, ám most e téren is sikerült szintet lépni, hiszen sosem volt még ilyen népes és kemény a mezőny. Már alig várjuk, hogy összemérhessük erőnket a Ferrari, a Porsche, az Aston Martin, a Corvette és a BMW legjobbjaival. Pontosan ez az, amiért érdemes versenyezni.”

Le Mans vastag betűkkel szerepel Chip Ganassi versenynaptárában, aki idén is elszánta magát, hogy győzelemre viszi a Fordot.

“Ez az a futam, amit lehetetlen kihagyni,” nyilatkozta Ganassi. “Ez a verseny mindent megtestesít: a legendás francia pályán rendezett hosszútávú futam a világ egyik leglátványosabb motorsport-eseménye. Aki itt győzni tud, az már elmondhatja magáról, hogy elért valamit. Itt gyűlnek össze a világ legjobb pilótái, csapatai és autógyártói. Már alig várom, hogy újra győzni lássam az autóinkat!”

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A 66-os rajtszámú gép pilótái, Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (USA) már a FIA Hosszútávú Világbajnokság nyitó futamán, Spa-ban megszerezték első győzelmüket. Az elmúlt két évben nem voltak ugyan túl szerencsések Le Mans-ban, de remélhetőleg Spa most azt jelzi, hogy fordul a szerencse.

A 67-es számú Ford GT legénységét Andy Priaulx (GB) és Harry Tincknell (GB) alkotja, akikhez most az Indycar sztárja, Tony Kanaan (BRA) csatlakozik. A trió egyértelműen a dobogó legfelső fokát célozza meg.

A 68-as rajtszámú gép pilótái már idén is begyűjtöttek egy dobogós helyezést, és ők azok, akik történelmet írtak 2016-ban, győzelemre vezetve a Fordot, amikor a márka visszatért Le Mans-ba, Joey Hand (USA), Sébastien Bourdais (FRA) és Dirk Müller (GER) mindennél jobban vágynak arra, hogy most ráduplázzanak erre az eredményre.

A 69-es számú Ford GT pilótái a lehető legjobban kezdték a 2018-as idényt, győzelmet aratva a Rolex 24 Daytona futamon. Ryan Briscoe (AUS), Richard Westbrook (GB) és Scott Dixon (NZ) kiválóan felkészültek egy újabb 24 órás versenyre.

A Ford GT-k összes pilótája pontosan tudja, mi a dolga Le Mans-ban. Most néhány mondatban összefoglalják az elmúlt két év tapasztalatait és az idei futammal kapcsolatos gondolataikat.

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

#66 FORD GT: “Minél többet teszünk bele, annál jobbak leszünk!” (Olivier Pla)

“Az első Le Mans-i évünk kemény volt a 66-os rajtszámú GT-vel, mert két kört is veszítettünk a bokszutcában, ahol cserélni kellett az ajtó világító panejét,” mesélte Olivier Pla. “Ugyanolyan tempóban autóztunk, mint a többi Ford, így nem véletlen, hogy a késlekedés miatt lecsúsztunk a dobogóról. A második évben egészen hajnali egy óráig jónak tűnt a dolog, de akkor meghibásodott a hátsó futómű, ami majdnem hét kör hátrányt jelentett.

A harmadik évben ugyanaz a célunk, ami eddig: győzni akarunk! A GTE Pro mezőnye még sosem volt ilyen erős, így hihetetlenül nehéz lesz nyerni. De erős csapat vagyunk, erős autóval és remek pilótákkal. Nem kell más, mint hogy mindent tökéletesen csináljunk, és hogy legyen némi szerencsénk. Minél többet teszünk bele, annál jobbak leszünk!”

#67 FORD GT: “Le Mans-ban mindig tanul valami újat az ember.” (Andy Priaulx)

“2016-ban, a Ford első Le Mans futamán akadtak nehézségeink: a rajtrácson elromlott a váltó, így a versenyünknek már majdnem azelőtt vége szakadt, hogy egyáltalán elkezdődött volna,” emlékszik vissza Andy Priaulx. “A második év viszont remekül sikerült, mert jó iramot diktáltunk, és az utolsó körben a szerencse is segített, így végül második helyezettek lettünk.

Az idei év keménynek ígérkezik, de éppen így szép nyerni. Nagyon szeretnék a dobogó legfelső fokán állni Le Mans-ban, hiszen már van itt egy harmadik és egy második helyezésem, pár éve pedig a 24-ből 23 órán át én autóztam az élen. Lesz itt még 16 másik GTE Pro versenygép, és mindegyikhez három pilóta, akik mind ugyanezt mondják, úgyhogy izgalmas lesz a dolog! Le Mans-ban mindig tanul valami újat az ember. Ez egy olyan verseny, amire nagyon fel kell készülni. Ez már az ötödik itteni futamom, és minden évben egyre jobbak az eredményeim, de még így sem könnyű!”

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

#68 FORD GT: “A Ford lenyűgöző történelmet írt Le Mans-ban, és ebben mi is szerepet kaptunk.” (Joey Hand)

“Az első év emlékezetes marad számomra, hiszen győztünk. A Ford lenyűgöző történelmet írt Le Mans-ban, és ebben mi is szerepet kaptunk. Beírhattuk a magunk fejezetét ebbe a történelemkönyvbe, ami elég komoly dolog; amikor majd megöregszem, és nem vezetek többé, ez a fejezet még mindig ott lesz. Tavaly nem volt esélyünk a győzelemért autózni, ezért idén mindent megteszünk azért, hogy mi nyerjünk. Ráadásul az ember sosem tudhatja, hányszor állhat még életében rajthoz Le Mans-ban, ezért aztán minden lehetőséget ki kell használni.

A csapat évről évre jobb, és ha az ember jól érzi magát, az a teljesítményén is látható. Ma már többet tudunk erről a futamról, mint kezdetben: tudjuk, mit hol találunk, hogyan működik a gépátvétel, szóval rutinosabbak lettünk. És minél magabiztosabb az ember, annál kevésbé izgul azon, hogy mi lesz pár perc vagy pár óra múlva. Mindig is azt vallottam, hogy a jó eredményhez jó közérzet és magabiztosság kell.”

#69 FORD GT: “Úgy gondolom Le Mans mindig tartogat valami sosem látott meglepetést.” (Ryan Briscoe)

“Az első év hihetetlen volt: kezdő csapatként is nagyon kemény iramot diktáltunk, végül pedig a dobogóra álltunk – szinte szürreális érzés volt. De emlékszem a második évre is, amikor nem volt elég a teljesítményünk a győzelemhez, így aztán idén újra győzni akarunk! Az első évben elég magasra került a mérce, így ami ez alatt marad, többé nem elfogadható. Az idényt mindenesetre sikerült remekül nyitnunk, hiszen a Daytona 24 futamot megnyertük, és a 66-os autónk is másodikként ért célba.

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

“Már harmadik éve jövök el ide Le Mans-ba, de még mindig ugyanolyan érzés. Mindig ugyanúgy viszonyulok ehhez a futamhoz, ahogy a felkészülés is ugyanaz, és minden más is. Nem tudok relaxáltan hátradőlni, és azt mondani magamnak: nyugi, már harmadik éve csinálod! Szerintem La Mans – mint minden komoly verseny – mindig képes valami sosem látott meglepetéssel előrukkolni, nekünk pedig számítanunk kell erre. Az első év hihetetlen volt: a várakozás, az 1966-os győzelem ötvenedik évfordulója, a Ford visszatérése a hosszú kihagyás után… Emlékszem, milyen különleges érzés volt ez az egész.”

Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT, Le Mans
 
Nem vezetünk ittasan – de mi a helyzet másnap reggel? Nem vezetünk ittasan – de mi a helyzet másnap reggel? A vadonatúj Ford Kuga közel 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal A vadonatúj Ford Kuga közel 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal 48 percenként talált gazdára egy Ford Magyarországon 48 percenként talált gazdára egy Ford Magyarországon Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen
 
Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

2018. június 04.
Marco Wittmann, a BMW német pilótája nyerte meg a német túraautó-bajnokság (DTM) mogyoródi versenyhétvégéjének vasárnapi futamát, amelyet súlyos sérülés árnyékolt be.
Részletek

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

A viadal elején hirtelen nyári eső zúdult a pályára, így a versenyzők kimentek az esőgumikért. A boxutcában azonban a rendkívül csúszóssá vált talaj miatt megnőtt a féktáv, három autó is nekicsapódott a falnak. A balesetveszély miatt félbe kellett szakítani a versenyt, amely mintegy 15 perc után folytatódott.

A rendezők arról tájékoztatták az MTI-t, hogy az eset során három személy sérült meg. Egyikük, egy sportbíró súlyos lábsérülést szenvedett, de állapota nem kritikus. Őt másik két - közepesen súlyosan sérült - személlyel további kezelésre kórházba szállították.

A sorozat honlapja szerint a futamgyőztes Wittmann mögött a szintén BMW-s német Timo Glock, valamint az osztrák Philipp Eng végzett a második, illetve a harmadik helyen.

A szombati versenyen a brit Paul Di Resta (Mercedes) diadalmaskodott, az osztrák Lucas Auer (Mercedes) és a svájci Nico Müller (Audi) előtt.

Eredmények:

1.Marco Wittmann (német, BMW) 1:17:50.129 óra
2. Timo Glock (német, BMW) 5.870 másodperc hátrány
3. Philipp Eng (osztrák, BMW) 13.457 mp h.
   
Az élcsoport: 1. Glock 90 pont, 2. Gary Paffett (brit, Mercedes) 79., 3. Di Resta (brit, Mercedes) 67

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült
Kulcsszavak: autósport, DTM, hungaroring, Marco Wittmann
 
Élete versenyére készül a címvédő Kiss Norbert Élete versenyére készül a címvédő Kiss Norbert Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült A Citroen Racing Salzburgban NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Szikszón épül az új Hungaroring Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal
 
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

2018. május 29.
2018. június 1-3. között a Hungaroring ad otthont a Német Túraautó Bajnokság harmadik versenyhétvégéjének, amelyen a BMW a pilóták közötti pontverseny éléről, egy múltbéli futamgyőzelem és hat dobogós helyezés tapasztalatával várhatja a rajtot.
Részletek

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye idén először érkezik külföldi helyszínre: a Hockenheimringen megrendezett szezonnyitó és a lausitzringi második felvonás után a Hungaroring ad otthont a 2018-as szezon harmadik versenyhétvégéjének. Az első négy megmérettetés után továbbra is Timo Glock vezeti a pilóták közötti pontversenyt, 72 ponttal. Az ötödik futam előtti állás szerint a BMW második legeredményesebb pilótája a sorozat kétszeres bajnoka, Marco Wittmann, aki a pilóták közötti pontverseny hetedik helyéről folytatja a küzdelmet. Az első két versenyhétvégén Timo Glock összesen egy futamgyőzelmet, egy második helyezést és egy harmadik helyet zsebelt be, miközben már Marco Wittmann és a DTM-újonc Philipp Eng nevéhez is fűződik egy-egy dobogós helyezés.

A Hungaroring 4 381 méter hosszú aszfaltcsíkja, amely kiválóan fekszik a BMW versenyautóinak, sorozatban ötödik alkalommal fogadja a Német Túraautó Bajnokság mezőnyét. A mogyoródi versenypályán eddig hét alkalommal rendeztek DTM-futamot, a bajor prémiumgyártó összesen egy futamgyőzelmet és hat dobogós helyezést ünnepelt itt.

A BMW Motorsport igazgatójának, csapatfőnökeinek és DTM-pilótáinak nyilatkozatai a hungaroringi versenyhétvége előtt
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója:

„A hockenheimringi és a lausitzringi versenyhétvége izgalmakban, drámában és érzelmekben bővelkedett. A Német Túraautó Bajnokság 2018-as szezonja nem is indulhatott volna ennél jobban. A következő fordulónak a Hungaroring ad otthont, ahol biztos vagyok benne, hogy a rajongók újabb lélegzetelállító futamok szemtanúi lesznek. Rendkívül erős hátszéllel érkezünk Magyarországra, miután Timo sikeresen megvédte első helyét a pilóták közötti pontversenyben, a szezon eddigi futamain pedig legalább egy BMW-pilóta mindig a dobogón állt. A Hungaroring mindig is nagyon passzolt nekünk, így a célunk nem más, mint hogy minél több pontot hazahozzunk.”

Stefan Reinhold, a BMW RMG csapat főnöke:

„A Hungaroring mindig is feküdt nekünk. Az első két versenyhétvége után pedig most még eltökéltebbek vagyunk. Meg akarjuk őrizni Timo és Marco előkelő helyezését, Augusto-val pedig újabb sikereket célzunk meg. Eközben mind tisztában vagyunk vele, hogy a siker hullámait meglovagolva rendkívül keményen kell dolgoznunk azon, hogy megőrizzük ezt a pozíciót.”

Marco Wittmann, a 11-es rajtszámú BMW Driving Experience M4 DTM német pilótája:

„Imádom a Hungaroring vonalvezetését. Nagyon technikás pálya, ugyanakkor rendkívül gyors is. A Hungaroringen mindenféle kanyar megtalálható, a magyar rajongók pedig egyszerűen fantasztikusak. 2014-ben megnyertem az ottani futamot, meleg szívvel gondolok vissza arra a meccsre. Az utóbbi időben azonban sok minden változott és a verseny is összetettebb lett, de mindezek ellenére nagyon várom a mostani hétvégét. A lausitzringi dobogó hatalmas lendületet adott nekem.”

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Augusto Farfus, a 15-ös rajtszámú Shell BMW M4 DTM versenyautó brazil pilótája:

„A Hungaroring tavaly nagyon kedvező pályának bizonyult, szerettem ott versenyezni. A pálya vonalvezetése a lausitzringi aszfaltcsík tökéletes ellentéte, hiszen rendkívül sima, amely gyökeresen más beállítást igényel. A domboldalban egymást váltják a kellemesen gyors kanyarok, amelynek hamar fel tudom venni a tempóját. Remélhetőleg egy újabb jó hétvégét zárunk.”

Timo Glock, a 16-os rajtszámot viselő DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautó német pilótája:

„Meg kell látnunk, hogy idén mennyire vagyunk ütőképesek a Hungaroringen. Az Audi tavaly nagyon jót autózott ott, idén viszont rendkívül erős technikával állunk rajthoz. Magyarország mindig is kedves volt a szívemnek, nagyon szeretek ott versenyezni. Izgatottan várom, hogy folytassuk a szezon elején elkapott töretlen lendületet.”

Bart Mampaey, a BMW RBM csapat főnöke:

„Magyarország lesz az idei versenynaptár első külföldi helyszíne, ahol mindig egyedi hangulat fogad minket. A rajongók évről évre meleg fogadtatásban részesítenek. A pálya minden kétséget kizáróan technikás, ahol sok izgalmas DTM-futamot megéltünk már. Az első két versenyhétvége után rendkívül jó pozícióból várhatjuk a magyarországi felvonást, reméljük, hogy a sikerszériánk Mogyoródon tovább folytatódik.
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Bruno Spengler, a 7-es rajtszámú BMW Bank M4 DTM versenyautó kanadai pilótája:

„Tavaly sikerült dobogóra állnom a Hungaroringen, így nagyon várom már, hogy visszatérjek Magyarországra. Roppant izgalmas pályáról beszélünk, amely telis tele van félig gyors visszafordítókkal. Nagyon nehéz előzni ezen a pályán, ezért kiemelkedően fontos, hogy az időmérőn jó eredményt érjünk el. Az autónknak nagyon fekszik ez a pálya, így pilótaként is egy kivételes élmény elé nézünk.“

Philipp Eng, a 25-ös rajtszámú SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó osztrák pilótája:

„Imádok Budapestre utazni, fantasztikus egy város. Igaz, a DTM-hétvégén nem sokat fogunk látni belőle, de a hangulata egyedülálló. A hungaroringi vonalvezetés nagyszerű versenyt kínál nekünk, pilótáknak, egy DTM-versenyautóval rajthoz állni itt minden kétséget kizáróan különleges élmény. Bízom benne, hogy elhoztuk a Lausitzringről a kiváló lendületet.”

Joel Eriksson, a 47-es rajtszámot viselő BMW M4 DTM versenyautó svéd pilótája:

„Csupa szép emléket őrzök a Hungaroringről, ez az egyik kedvenc versenypályám. Budapestet is imádom. Jó kedvvel érkezem a hétvégén Magyarországra, hiszen tavaly a Forma-3-ban sikerült megnyernem a futamot. Akkor a pole pozíció is összejött, úgyhogy elég jól ismerem a pályát.”


Kulcsszavak: autósport, DTM, Timo Glock
 
Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót
 
Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

2018. május 28.
Május 26-27-én Misanoban kezdetét vette a 2018-as Kamion Európa-bajnokság. Míg a versenysorozatban a korábbi években átlag 15 versenykamion indult, az idei évben 21-re nőtt a mezőny. Mindez jól jelzi, hogy míg például a DTM egyre csökkenő létszámmal veszít a népszerűségéből, addig a kamionversenyzés iránt csapatszinten is egyre nagyobb az érdeklődés.
Részletek

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

Az idei Kamion Európa-bajnokságon egyetlen magyar csapatként az OXXO Hungary Truck Racing Team indult Ryan Smith pilótával, és már az első futamhétvégén óriási sikert ért el. A kétszeres Európa-bajnok, kétszeres angol bajnok csapat kamionja, Jázmin futotta a leggyorsabb versenykört, sőt, a négy futamból álló hétvégén egy futamot meg is nyert!
 
Utóbbi eredménnyel az OXXO Hungary Truck Racing Team megszerezte az idei év első magyar futamgyőzelmét az EB-n!
 
Pedig a csapatnak nem indult jól a hétvége: az első futamban két boxáthajtásos büntetést is kapott, a másodikban pedig egy komolyabb ütközés csaknem totálkárosra törte a kamionjuk pilótafülkéjét. A csapat szerelői egész éjszaka dolgoztak rajta, hogy a másnapi versenynapra működőképes állapotba hozzák az autót. Ezután a gyors felkészítés után nyerte meg a csapat a hétvége negyedik futamát.
 
A bravúros eredményt a versenyhétvége hivatalos kommentátora is értékelte, aki megszakítva a műsort az OXXO Hungary Truck Racing Team teljes stábját felhívta a tribünre, bemutatva a nézőknek és újságíróknak őket.

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!
Kulcsszavak: autósport, OXXO Racing Team, Ryan Smith, versenykamion
 
Újonc orosz pilóta a Forma-1-es Willams istállónál Újonc orosz pilóta a Forma-1-es Willams istállónál Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén" Oláh Gyárfás: Michelisz a magyar autósport legnagyobb sikerét érte el Oláh Gyárfás: Michelisz a magyar autósport legnagyobb sikerét érte el
 
Indul a Kamion Európa-bajnokság!

Indul a Kamion Európa-bajnokság!

2018. május 24.
Május 26-27-én Misanoban elindul a 2018-as Truck Race Európa-bajnokság, majd rögtön utána a magyar résztvevők számára legfontosabb állomás, a várva várt futam következik a Hungaroringen, június 16-17-én.
Részletek

Indul a Kamion Európa-bajnokság!

Ebben az évben két magyar érdekeltség is lesz az egyébként is népes mezőnyben. 2014 és 2015 Európa-bajnoka, Kiss Norbi és az elmúlt 4 évben 4 bajnoki címet szerző OXXO Hungary Truck Racing Team. Az egyetlen magyar csapat először megy teljes szezont az EB-n külföldi pilótával, a nemzeti színű kamion volánja mögött 2018-ban a kétszeres brit bajnok, Ryan Smith ül.

 Kiss Norbert zsenialitását nem kell bemutatnunk, és lassan Norbi kamionjából, a korábban sereghajtó Mercedesből is ütőképes versenyjármű született. Ryan korábban is bizonyította már tehetségét az Európa-bajnokságon: bár csak pár versenyen indult, de így is ő minden idők legkorábban dobogóra álló versenyzője. Van két futamgyőzelme, valamint ő szerezte meg a Krasznai János emlékére kiírt, a versenyben a leggyorsabb kört teljesítő versenyzőnek járó különdíjat első ízben 2016-ban. Később, 2017-ben Kiss Norbi is megkapta ezt a díjat.

 Megkérdeztük Sárosi Brúnót, az OXXO Hungary Truck Racing Team csapatvezetőjét, hogyan látja az idei évet.

Indul a Kamion Európa-bajnokság!•    Az idei év újabb komoly kihívás az OXXO Hungary Truck Racing Team életében. Az elmúlt két évet az angol bajnokságban töltöttük, így most vissza kell rázódni az Európa-bajnoki szériába. A két bajnokság sokban különbözik egymástól, az egyik lényegi különbség, hogy a briteknél lazábban kezelik a „harcot” - mint a tipikus angol fociban is - sokkal inkább megengedett a férfias, test-test elleni küzdelem. Az Európa-bajnokságban ezt másképpen szemlélik, itt is előfordul ugyan, de sokkal szigorúbban szabályozzák.  Ezen túl vannak technikai különbségek is: mások a versenyzők, a versenykamionok. Idén először megy két magyar érdekeltség egymás ellen teljes szezont, a hazai közönségnek lesz miről beszélnie a csaták után, ez garantált. Ez kontakt sport, biztos lesz köztünk ütközés, lökdösődés, ami után nehéz lesz igazságot tenni, de ez igaz minden versenyzőre, ilyenkor nem számít, ki honnan jött, milyen pilóta vagy csapat. Az FIA szabályok alapján dönt, mikor ki a hibás, ki kap büntetést vagy csak egyszerű versenybaleset volt – ez ismerős a Forma1-ből mindenkinek.
 
A csapatfőnök szerint az OXXO Hungary Truck Racing Team felkészülten és szép reményekkel várja a szezonkezdést.

•    Azt gondolom, mindent elkövettünk, hogy megfelelően felkészüljünk. Ryan családi problémái ugyan kicsit megnehezítették az utolsó néhány hétben ezt a folyamatot, de Misanoban már száz százalékban fog tudni koncentrálni a versenyre.Úgy gondoljuk, technikailag továbbra is ott vagyunk az élmezőnyben, a nagy kérdés, hogy Ryan mentálisan mennyire fogja tudni kezelni az új kihívást. Ez egy harcos versenysorozat, a kamionok általában nem férnek el a számukra szűk pályákon, így garantált az ütközés, lökdösődés, de természetesen maximálisan törekedni fogunk a sportszerű versenyzésre.

Kulcsszavak: autósport, OXXO Energy Truck Race Team, versenykamion
 
Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és Michelisz Norbert Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és Michelisz Norbert Készül a Ford az új WRC szezonra Készül a Ford az új WRC szezonra
 
Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában

Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában

2018. május 22.
Michelisz Norbert eredménytelen futamokon van túl a túraautó-világkupa (WTCR) hollandiai versenyhétvégéje után.
Részletek

Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában

A sorozat honlapja szerint a Hyundai-jal versenyző, 33 éves magyar pilóta vasárnap az első futamon az első körben összeütközött a vk-éllovas Yvan Mullerrel, és mindketten kiestek.

Hétfőn a második etapon Hyundai teljesítményének lecsökkentése és tíz rajthelyes büntetése miatt hátulról rajtoló Michelisz a 23. helyen ért célba. A többi magyar közül Szabó Zsolt a 17., míg Nagy Norbert a 20. helyen zárt.

A harmadik futamban Michelisz a 19. helyről indulva a 22. lett, Nagy a 17., Szabó a 26. helyen végzett.

A teljesítmény-kiegyenlítő rendszer szabályai alapján a mezőny eddigi leggyorsabb autói plusz nehezítéseket kaptak Zandvoortban. A Hyundai-ok motorteljesítménye ezért 2,5 százalékkal csökkent, nőtt az autók súlya és 100 milliméterre emelkedett a hasmagasságuk.

Michelisz nem gyűjtött újabb pontokat Hollandiában, így a vk-ban 102 ponttal a nyolcadik helyen áll.

A vk-sorozat június 23-24-én Portugáliában folytatódik.

Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában
Kulcsszavak: autósport, Hollandia, michelisz, WTCR
 
A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén Michelisz Norbert világbajnok is Goodyear gumikon versenyez a túraautó-világkupa 2020-as szezonjában Michelisz Norbert világbajnok is Goodyear gumikon versenyez a túraautó-világkupa 2020-as szezonjában A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen Dakar - Peterhansel újból az élen Dakar - Peterhansel újból az élen
 
Célban a homokdűnék között!

Célban a homokdűnék között!

2018. május 21.
A 16. helyről indulva a 12. helyen sikerült a célba érés Jedlóczky L Márk harmadik TCR Europe futamán a hollandiai Zandvoortban.
Részletek

Célban a homokdűnék között!

Ahogy az várható volt, egy komoly rajtbalesettel indult a futam, amit versenyzőnk ügyesen és szerencsésen kikerült csak egy ellenfél autójáról lerepülő műanyag darab pattant meg a CUPRA szélvédőjén, de szerencsére semmi sérülés nem keletkezett az autóban. A mezőny elé bejött a safety car míg a sérült autókat el tudták távolítani a célegyenesből. Az újra indítás után Márk több versenyzőt is meg tudott előzni, elkerült egy újabb komoly ütközéssel járó balesetet, majd üldözőbe vett egy portugál Peugeot-os versenyzőt, akit többször is megpróbált megelőzni, ám a végére a CUPRA-n annyira elfogytak már a gumik, hogy inkább nem akart felesleges kockázatot vállalva belemenni egy esetleges komolyabb ütközéssel járó szituációba. Az alap célkitűzés így is sikerült, hogy lehetőleg a középmezőnyben sérülés nélkül hozza célba az autót élete harmadik TCR Europe futamán.

A helyezésen kívül a legfőbb eredmény, hogy folyamatosan sikerült gyorsulni, fokozatosan egyre jobbak a részeredmények és ez egy igazi jó kis csapatmunka eredménye, amiből mindenki kiveszi a részét és Márk a még mindig rettentően kevés versenyzői tapasztalata ellenére hozzá tudja adni a lehető legtöbbet a pályán a volán mögött.

Célban a homokdűnék között!

Holnap a második futamon ismét a 16. helyről rajtolhat majd és várhatóan egy nem kevésbé izgalmas versenynek nézhetünk elébe! Természetesen a cél holnap is elsősorban a verseny sikeres teljesítése kihasználva a jól megtalált beállítások előnyeit esetleg még egy kicsit előbbre lépdelve az eredménylistán.
Valamint végül, de nem utolsósorban az eddigi hétvégi nagy eredmény egy újabb óriási autósportélmény, hiszen a JLG Motorsport csapata és fiatal versenyzője több mint százezer lelkes autósport néző előtt futhatta le történetének hatodik igazán komoly nemzetközi sorozatban teljesített versenyfutamát!

Kulcsszavak: autósport, Jedlóczky Márk, TCR Europe
 
Célban a homokdűnék között! Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en Célban a homokdűnék között! Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Célban a homokdűnék között! Alonso nyert, Vettel maradt az élen ifj. Tóth: Hatalmas hajrá! ifj. Tóth: Hatalmas hajrá!
 
Autósport népünnepély a dűnéken!

Autósport népünnepély a dűnéken!

2018. május 20.
Talán sosem gondoltuk volna, hogy kis csapatunk ilyen elképesztő autósport népünnepélybe csöppen így hirtelen a TCR Europe versenysorozat második fordulóján!
Részletek

 Autósport népünnepély a dűnéken!

Hittük is meg nem is, hogy a rendezők 200000 igen nem tévedés, kettőszázezer nézőt várnak a nagy holland „Michelisz Norbi simogatóba” mely természetesen az Ő Norbijukra, vagyis Max Verstappen Forma1-es versenyzőre épül! Aztán vasárnap reggel elképesztő látvány tárult elénk a Zandvoort-i versenypályán! Végeláthatatlan tömegben hömpölyög a holland autósport szerető közönség, hogy láthassák a hazai hősüket hazai pályán F1-es versenygéppel száguldani! Ezen kívül még több versenysorozat is helyet kapott a hétvége sűrű programjában, aminek Max mellett a WTCR a fő „műsorszáma”, na és persze a mi szívünk csücske, a kistesó a TCR Europe.

A márciusi teszten megszerzett jó kis pályaismeret birtokában Jedlóczky L Márk lelkesen készült a holland hétvégére! Ehhez képest a szabadedzéseket vegyes érzelmekkel zárta, mert a CUPRA-val sajnos nagyon nem akartak jönni azok a köridők, mint márciusban az Audival! Azért elkeseredésre nem volt ok, hiszen az egy más autó volt más körülmények között, így a csapat mérnöke Monori Gyula és egy nagyon kedves régi sporttársunk külső segítségével az időmérőre egy teljesen más beállítás került az autóra, mint a szabad edzéseken. A bátor változtatás meg is hozta az eredményt, a CUPRA sokkal jobban viselkedett és a köridők rögtön több mint másfél másodpercet javultak! Aztán a Q1 második felében beköszönt a technika fránya ördöge, ahogy a múltkor a Hungaroringen is. Ismét a CUPRA önindító motorjánál keletkezett elektromos hiba miatt elgyengült az autó és Márk épphogy csak ki tudott gurulni a boxba és ott véget is ért számára az időmérő.

 Autósport népünnepély a dűnéken!

A „mi lett volna ha” gondolatsorba bele se kezdünk, hiszen ez az autósportban a legértelmetlenebb, így a versenyfutamokra marad a bíztató tény, hogy az autó, sokkal jobban viselkedik a pályán és Márk a 16. rajtkockából vághat neki a két versenyfutamnak! Ebből kell kihozni a legjobbat a futamokon, ami a többi sorozat már lezajlott versenyeit látva várhatóan a TCR Europe-ban sem lesz egy cseppet sem unalmas és eseménymentes a homokdűnék közti száguldásban. Az ismétlődő bosszantó technikai hibát a SEAT Sport szerelői és mérnöke az önindító és egy elektronikai alkatrész cseréjével ismét orvosolták, így remélhetőleg a futamokon már megint ereje teljében futhat majd a CUPRA Márk alatt!

Kulcsszavak: autósport, Jedlóczky Márk, TCR Europe
 
Hogyan érezheti magát egy női autóversenyző egy hagyományosan férfiak uralta sportágban? Hogyan érezheti magát egy női autóversenyző egy hagyományosan férfiak uralta sportágban? Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben! Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben! Autósport népünnepély a dűnéken! Gyönyörű Pécs, gyönyörű eredmény! Autósport népünnepély a dűnéken! Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián
 
Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

2018. május 17.
Akár ez is lehetne a mottója a JLG Motorsport és Jedlóczky L Márk második TCR Europe hétvégéjének melyet Hollandiában rendeznek meg a gyakorlatilag a tengerparton fekvő Zandvoort-i pályán. A jó öreg pálya a döntött kanyarjaival és a sok helyen meglepően szűk nyomvonalával nem kis kihívás lesz a TCR-es mezőnyöknek!
Részletek

Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

Bizony mezőnyöknek, hiszen itt a WTCR és TCR Europe mezőnye is rajthoz áll kiegészülve a TCR Benelux indulóival. Így az OB futamgyőzelmet is hozó Hungaroringi évadnyitóhoz hasonlóan fiatal versenyzőnk megint egy pályán autózik majd a világ kupa mezőnyével, ami ismét egy jó kis értékmérő szakmai összehasonlítási alapnak ígérkezik. Jedlóczky L Márk nem csak az FIA-s nagy testvér WTCR mezőnnyel osztozik majd a pályán, a hétvégén, hanem magával a Forma1 új fenegyerekével Max Verstappen-el is, aki a RedBull Racing-el egy kis F1-es bemutató autózásra érkezik a tengerpartra, így vélhetően egy igazi holland autósport népünnepély közepébe csöppen majd a JLG Motorsport kis csapata!

Na de persze számunkra nem a fapapucsos F1 őrület lesz a legfontosabb, hanem a TCR Europe második fordulója és hogy Márk ismét sikeresen teljesítse mindkét versenyfutamot! A francia hétvégével szemben itt nem okoz majd hátrányt a pályaismeret hiánya, hiszen március elején versenyzőnk már futott egy 50-60 körös tesztet ezen a pályán egy TCR és egy GT Audi-val. Az akkori mínusz hat fokos hőmérséklethez és a jeges szélhez képest most remélhetőleg jóval kedvezőbbek lesznek az időjárási viszonyok és a már akkor sem rossz köridőket vélhetően sikerül majd tovább javítani Márk kis szerelmével az új CUPRA-val is! Ráadásul a márciusi tesztre versenyzőnk a napokban egy komoly szimulátoros felkészüléssel is ráerősített!

Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

Sok szempontból izgatottan várja a csapat ezt a versenyhétvégét, hiszen ismét az igen erős, és most a helyi élmenőkkel is kiegészülő mezőnyben kell versenyzőnknek helyt állnia. Várjuk a Márk és a kétszeres TCR bajnok közötti újabb párharcot is, hogy az idén SUBARU-t hajtó Stefano Cominivel ismét összeakadnak e a pályán. A svájci bajnok a Paul Richard-i évadnyitón nagyon díjazta Márk küzdőszellemét és a jó magyar pálinkát, amivel áldomást ivott a legújabb svájci-magyar sportbarátságra!

A nagyszerű hazai autósport rajongó közönségtől pedig ezúton kérjük, hogy legalább olyan szívvel és lélekkel bíztassák most a távolból is a hétvégén a holland pályára lépő mind a hat magyar versenyzőt, mint a Hungaroringen!

Kulcsszavak: autósport, Jedlóczky Márk, JLG Motorsport, TCR Europe
 
Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Kettős győzelmet aratott a BMW a DTM ötödik futamán Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára Michelisz harmadik az utolsó futamon, övé a privát bajnoki cím Michelisz harmadik az utolsó futamon, övé a privát bajnoki cím
 
Elrajtolt a Type R Challenge - 2018

Elrajtolt a Type R Challenge - 2018

2018. május 14.
Nem sokkal a Type R Challenge 2018 genfi bejelentését követően máris bizonyított a Honda Civic Type R. A nagy teljesítményű hot hatch 2 perc 1,51 másodperc alatt ért körbe a franciaországi Magny-Cours versenypályán, azaz minden eddigi fronthajtású autónál gyorsabbnak bizonyult.
Részletek

Elrajtolt a Type R Challenge - 2018

A volánnál Esteban Guerrieri (ARG) FIA Túraautó-világkupa  versenyzője ült, aki a Münnich Motorsport pilótájaként indul a 2018-as szezonban.

A 4,4 km hosszú Magny-Cours igencsak technikás pálya, szűk hajtókanyarjai, gyors sikánjai és elnyújtott egyenesei komoly felkészültséget követelnek meg a versenyzőktől. A Civic Type R továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO erőforrása 320 LE-t és 400 Nm-t szabadít az első kerekekre, ezt a rendkívüli teljesítményt aknázta ki Guerrieri a rekorddöntés során. Sikeréhez természetesen a fejlett aerodinamikai csomag is hozzájárult, hiszen az áramvonalas karosszéria és a szpoilerszett a leszorítóerő/felhajtóerő arányt illetően is kategória legjobbjává teszi a Civic Type R-t. A sportos menettulajdonságok másik kulcsa a +R üzemmódba kapcsolt Adaptív Lengéscsillapító Rendszer volt, ami feszesebb rugózást, biztosabb útfekvést és még fordulékonyabb viselkedést garantált menet közben.

A rekorddöntést követően Esteban Guerrieri elmondta: „A Civic Type R legjobb tulajdonsága, hogy magabiztossá teszi az embert. Nagyon közvetlen, villámgyorsan reagál a parancsokra és pontos visszajelzéseket ad. Nem véletlenül tartják számon minden idők legjobb teljesítményorientált ferdehátújaként, miként a sikeres rekorddöntés sem egyszerű szerencse. Ez a modell messze kitolta a fronthajtású autók határait, hihetetlenül gyors.”

Elrajtolt a Type R Challenge - 2018

A Type R sokoldalúságát illetően hozzátette: „Ennél is meglepőbb, hogy milyen rugalmas konstrukció. +R üzemmódban a legvadabb versenypályákat is meghódíthatja a tulajdonos, majd átkapcsol Comfort fokozatba, és a legnagyobb kényelemben hazagurulhat.”

Az új pályacsúcs a Type R Challenge - 2018 sorozat első állomása, amit további rekorddöntések követnek majd különböző legendás európai aszfaltcsíkokon.

A Civic Type R előző generációja 2016-ban ejtette ámulatba a motorsport szerelmeseit és a vásárlóközönséget. Akkor Estorilban, a Hungaroringen, Monzában, Silverstone-ban és a Spa-Francorchampson javított a pályacsúcsokon a különleges sportkocsi, a most beállított Magny-Cours-rekordot pedig – a Honda tervei szerint – négy másikkal fejelik meg az idén.

A különféle pályákon más és más ül majd a volánnál, s bizony nagy izgalmakra számíthatunk, a Honda ugyanis csupa sztárpilótát kért fel. A csapat legnevesebb tagja egyértelműen a korábbi F1-világbajnok Jenson Button (UK) lesz, aki jelenleg a japán Super GT szériában versenyez egy NSX GT-vel. Mellette sorakozik fel a WTCR-ben induló Tiago Monteiro (PRT), a BTCC-legenda Matt Neal (UK) és a szintén Super GT-ben szereplő Bertrand Baguette (BEL).

Elrajtolt a Type R Challenge - 2018

A Magny-Courson elért pályacsúcs már az új Honda Civic Type R második sikere, tudniillik, 2017 áprilisában 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe a Nürburgring Nordschleifén, így a leggyorsabb fronthajtású, sorozatgyártású szériaautóként írta be magát a motorsport történetébe.

Az új Civic Type R a Honda nagy teljesítményű ferdehátúinak hagyományát viszi tovább, ennek megfelelően a kategória legdinamikusabban gyorsuló, legnagyobb végsebességű szereplője. A szokás szerint piros H-val jelölt Type R modellt a minden ízében megújult, tizedik generációs Civic fejlesztési programjának részeként dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektre. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a modell közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét. Alapját kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja, ehhez kapcsolódik a kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást, és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót.

Kulcsszavak: autósport, Civic Type R, honda, Type R Challenge
 
Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Spanyol Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Szalayék az élen A Honda elindítja az NSX GT3 versenyautó-gyártó programját a privát csapatok részére A Honda elindítja az NSX GT3 versenyautó-gyártó programját a privát csapatok részére Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban
 

Találatok száma: 792 Megjelenítve: 121 - 130