Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 717 Megjelenítve: 121 - 130
Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

2017. június 26.
Az első napon délelőtt az időmérő edzések zajlottak, majd délben, embert próbáló hőségben rajtolt az első verseny, melyen az OB I. kategória kilenc résztvevője mérte össze tudását.
Részletek

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

A három tagú magyar mezőny mellett öt lengyel és egy osztrák pilóta állt fel a rajtrácsra, előbb a GT 3-as Porschék, majd a TCR-es autók. A futam a nézők számára nem okozott különösebb izgalmakat, és maguk a versenyzők is inkább csak az idővel versenyeztek, mivel már az első kör után egymástól biztonságos távolságban autóztak. A lengyel Lukas WIeslaw egy kör után a boxutcába hajtott, a többiek közül pedig a 25 perc alatt csak az utolsó két helyen kőröző Tóth és Király cseréltek helyet. A rajt cél győzelmet arató Jedlinski az ötödik kör végére már csaknem fél perces előnyre tett szert az őt követő Lucas Roberttel szemben, ami a 15 kör végére közel másfél percre dagadt. A negyedik legjobb lengyel egy kört kapott a győztestől. Nem meglepő, hogy a magyar mezőny legjobbja Bódis Kálmán alul maradt a GT 3-as technikákhoz képest, hatodik legjobb időt autózva. A második Király Richárd, aki abszolútban hetedikként hozta be az Alfát, őt követően Tóth Csaba zárta a sort a Seattal.

Bódis Kálmán - Porsche 997     2:03.212

Az volt a feladat, hogy teljesíteni kell a 25 percet, plusz egy kört. nni a rajtnál, de felesleges volt. Gyorsabbak, újabbak, így ez egy biztonságos autózás volt számomra. Ezek az autók legalább 10 másodperccel tudnak többet az enyémnél.

Király Richárd - Alfa Romeo Giuiletta TCR         2:12.029

Nem volt baj, hogy a rajtnál a Seat elment, így is terveztem. Új gumival mentem, az első pár kör alatt be kellett koptatni, inkább az óvatosságra mentem, alulról építkeztem fölfelé. A harmadik körben már bemelegedtek a gumik, akkor már picit útban is volt a Seat. Most jó volt a pálya, sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat, tegnap még nagyon szenvedtünk, így már csak nekem kell finomítani, hogy javítsak az időkön. A végén már visszavettem egy kicsit, kíméltem a gumikat és inkább az ívek tanulásával foglalkoztam.

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Tóth Csaba - Seat Leon         2:12.029

Nem volt könnyű megtanulni a pályát, nagyon gyors, bevállalós. Még kicsit gyakorolni kell, de nagyon élvezem, és úgy érzem, már jó tempóban tudok menni. Számítottam arra, hogy az Alfa el fog menni, az egy TCR-es szekvenciális váltós autó. Legfőképp magammal és az idővel harcoltam. A Király Ricsivel harcoltunk egy darabig, de aztán az autó ereje felül kerekedett és el tudott menni.

Ebéd után a Porsche GT3 CUP nyolc résztvevője foglalta el a rajtrácsot. Egyedüli magyarként Bódis Kálmán állt ki a főleg lengyelekből álló ellenfelekkel, és most sem tudta felvenni a versenyt az 500 LE-vel bíró társaival, így utolsóként gurult be a 13 kör megtétele után. Robert Lucas közvetlenül a rajt után megelőzte Piotr Paryst, aki minden próbálkozása ellenére sem tudta visszavenni elsőségét, míg mögöttük a többiek tisztes távolságot tartva egymástól, csak az idővel harcoltak.

OB II. kat. Formula Autók


A hazai formula autós mezőny nem túl népes, de annál tehetségesebb, lendületes fiatal versenyzők fémjelzik. Ez a szombati versenyfutamon is bebizonyosodott.

A rajtnál Rónai Tamás meglepte a jóval erősebb autóval, a pole poziciót megszerző Magyar Jánost és az első kanyarban már az ő piros Renaultja fordult az élen. A hátsó régiókban is történtek izgalmak: az első körben Volentér a negyedik helyről megelőzte Stern Rolandot, míg Turák László csak a bokszutcából rajtolva eredhetett a mezőny után.

Végül aztán a nagy erő fölény döntött, Magyar a Formula Master Hondával visszavette az első helyet Rónaitól. Ezalatt a bokszutcából rajtoló Turák folyamatosan zárkózott fel a mezőnyre, és hamarosan beérte, majd meg is előzte az ötödik helyen autózó Szekeres Gábort. A célba Magyar, Rónai, Volentér sorrendben futottak be, míg a mezőnyt Turák és Szekeres zárta, egy kör hátrányban.

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Magyar János - Formula Master Tatus Honda

A rajtnál sajnos most is jelentkezett egy korábbi hibánk, hogy „három hegerezett” a motor, ami teljesítményvesztéssel jár, így sajnos adtam Rónai Tominak egy kis előnyt. El tudott menni, de aztán néhány kör után vissza tudtam előzni. Utána már csak a tükröt kellett néznem, hogy tudjam kontrollálni a futamot. Sikerült felépíteni egy komolyabb előnyt, aztán már tényleg csak autókázás volt. Próbáltam egy spórolós, de erős tempót autózni. Új gumikkal mentünk, de azért vigyázni kellett a gumikkal a nagy hőség miatt. Sajnos az előbb említett hiba többször is visszajött ezért még a fiuknak lesz dolga, hogy megoldják.

Volentér Balázs – Formula Renault

Mar a rajtrácsra való eljutás is izgalmas volt, mert volt egy önindító hibánk, így éppen csak az utolsó pillanatban tudtam elhagyni a bokszutcát, és felállni a rajtrácsra. Nagyon jó kis csatát vívtunk Stern Rolandal, fair play csata volt, ő próbált védekezni, de aztán érezte, hogy gyorsabb vagyok. A gumikra a hőségben nagyon kellett vigyáznunk. Az időmérőn voltak ezzel gondjaink, de most bevállaltunk egy elég extrém beállítást, ami szerencsére nagyon bejött és ezzel nagyon jól tudtam menedzselni a gumikat is.

Rónai Tamás – Formula Renault

A rajtokat általában nagyon jól el szoktuk kapni a sok gyakorlásnak köszönhetően. Lehetett volna sokkal több előnyt is összeszedni, de aztán az egyenesekben látszott, hogy nem fogom tudni tartani Janit a sokkal erősebb autója miatt. Három kör után utol is ért, én próbáltam tartani vele a lépést, ami a technikás részeken nagyjából sikerült is, de az egyenesekben mindig visszaszedte az előnyt. Aztán már csak arra figyeltem, hogy hiba nélkül behozzam az autót. Nagyon jó kis verseny volt, pozitív érzésekkel várjuk a holnapi futamokat.

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Az Endurance OB egy órás versenyének összesen három induló vágott neki. A futam 28 körét mindvégig egyedül teljesítő Bódis Kálmán bizonyult a leggyorsabbnak a Quantis Silver Stinggel. A Gregor ZSIGO/BARTA Attila páros 44 másodperccel lemaradva másodikként futott be a BMW volánja mögött, utánuk a Tóth Csaba/ Kismarty-Lechner Gábor duó érkezett célba Seat Leonnal.

OB I. -2.0 kategória és Hankook Racer Kupa

A szombati nap legizgalmasabb futamát hozta a két kategória összevont mezőnyéből álló első futam. A lebonyolítás rendje szerint egy kis késleltetéssel rajtolt a -2000 cm3 kategória mögül a Hankook Racer Suzikis mezőnye. A pole pozícióból a rallycross szakágból átruccant Gerencsér Dávid vágott neki a futamnak, míg a Hankook Racer mezőnyében Somogyi Márk rajtolhatott az élről.

A futamban aztán minden megtörtént, ami a túraautózásban megtörténhet. Szélárnyékos vonatozás, kiforgatás, előzések és közben az első hely is többször cserélt gazdát a Hankook Racer mezőnyében, akik elvitték a showt a mai napon. Az élről induló Somogyit egy lökdösődésben kiforgatták, majd a kemény csatában legvégül a sorozat elődjének az RCM Kupának alapítója, Csuti László állt az élre.

Ezalatt az élen stabilan tartotta az első helyet Gerencsér Dávid és ezúttal a nem az üzembiztonságáról híres Peugeot 406 sem hagyta cserben fiatal versenyzőjét az első gyorsasági versenyén. Gerencsér még annak ellenére is stabilan tudta tartani az első helyet, hogy jó rallycross versenyzőhöz illően a kavicságyat is megjárta a Peugeot-val. Egy ütközésben vérzett el a mezőny egyetlen külföldi versenyzője Pavol Dlugos egy Honda Civic-el.

Az elsőnek befutó Gerencsért Merk József követte, harmadiknak a korábbi Swift Cup Europe junior bajnok Benyó Máté érkezett célba. A Hankook Racerben Csuti mögött végül Somogyi Márknak jutott a második, a sorozat jelenlegi gazdájának, Kismarty-Lechner Gábornak pedig a harmadik helyezés.

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Somogyi Márk

Igazából én sem tudom, mit csináltam a rajt után. Szerintem picit elaludtam, csak a melegre tudom fogni, csak az én hibám volt, valamit nagyon elrontottam. Nagyon küzdelmes volt feljönni a második helyre. Sokáig úgy voltam vele, hogy negyedikként érek csak be a csapattársam mögött, aztán be tudtam jönni a második helyre, aztán kaptam egy ütést a hátsó visszafordítóban hátulról. Akkor belenéztem a tükörbe és láttam, hogy a Boldizs Bence kiforgott és a Kismathy fél eleje hiányzott, nem tudom, mi történt. Keserédes most a hangulatom, örültem volna, ha első, második helyre be tudtuk volna hozni megint az autókat, sajnos így sikerült.

Boldizs Bence

Végig küzdöttem a kigyorsítással, egyszerűen nem volt kigyorsításom. Rögtön a rajtnál sikerült átvennem a vezetést, de Csuti Laci elképesztő gyors volt, nem is értettem. Ahogy a Laci megelőzött, sajnos elment a Gábor is. Úgy éreztem, Gábornál gyorsabb vagyok, de nem volt kigyorsításom, így esélyem sem volt támadni. Az utolsó körben megpróbáltam mindent, az volt a terv, hogy az beesek mellé, ez sikerült is. Egymás mellett mentünk négy-öt kanyaron keresztül, az egyenesben végig mellette voltam. Szerintem nem hagyott nekem helyet és a füvön mentem, ezért beesett a fékem és szegény Márkon álltam meg. Aztán bekerültem a szendvicsbe és a Gábor megforgatott. Nagyon nem erre számítottam, nagyon nem jött jól. A harmadik, de akár a második hely is meg lehetett volna.

Gerencsér Dávid

Mindig is tetszett a túraautózás, több junior társam is kipróbálta, mondták, hogy egyszer megéri eljönni, teljesen más érzés itt versenyezni, mint a rallycrossban. Hallottam, hogy ezzel az autóval voltak problémák, a Hungaroringen nekem is volt vele kisebb-nagyobb bajom, de orvosolható volt és próbáltam vigyázni rá. A legelején a kavicságyat megnéztem egyszer, de utána sikerült jól beosztani az autót és minden rendben volt. Az autó nagyon stabil, könnyű vezetni, semmi panaszom nem lehet rá.

Csuti László

A második kanyarban már a második helyen mentem, Elrontották a rajtot a fiúk. Kismartytól szeretnék is elnézést kérni, mert azt mondta, kétszer leszorítottam, de majd megnézzük a kamerát. Egyébként meg élet-halál harc volt, egy másodpercen belül voltunk hatan. Én sejtettem, hogy ez így lesz, már az edzéseken is tizedekre voltunk egymástól öten. Nagyon boldog vagyok, bízom benne, hogy meg tudom ismételni a hétvégén.

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Kismarty-Lechner Gábor

Nekem volt sanszom a győzelemre. Úgy gondolom, végre megvolt a tempónk. Köszönöm a csapatnak, mert tökéletesen végrehajtották azt, amit megbeszéltünk, csak mi, pilóták nem. A rajtot Márk elrontotta előttem, én ezért beszorultam egy kicsit és visszaestem a negyedik, ötödik helyre, és onnan kezdtem építkezni. Feljöttem a Laci mögé a második helyre. Sokáig vívtunk egymással, úgy gondolom, hogy lett volna lehetőségem megelőzni. Nagyon szoros csata volt és talán az utolsó három körre roncs derbivé alakult ez a futam. Amikor ennyire kicsik a különbségek, mindenki szeretne előrébb jönni. Ezúton kérek elnézést a Boldizs Bencétől, akivel többször összeakadtunk. Volt, hogy kicsit én tereltem le a pályáról, volt, hogy ezt visszakaptam, és akkor két helyet buktam, visszaestem negyedik helyre. Aztán ők a Somogyi Márkkal kezdtek vívni, mind a ketten leestek az ívről. Azt gondoltam, meg tudom őket előzni, de Bence valahogy visszafordult elém én meg nekimentem, beforgattam. Abban a szituációban ártatlan voltam. Előtte, hogy mi volt a kakaskodásban, azt nagyon nehéz megítélni. Azt kértem tőle, üljünk le, beszéljük meg, hogy mit kellett volna másképp csinálni.

Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, Hankook Racer Cup, Pannónia Ring
 
Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC
 
Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen

Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen

2017. június 23.
Extrém meleg körülmények között zajlik a Hankook Racer Cup második versenyhétvégéje a Pannóniaringen. Az izgalmas idénynyitó után, ahol még a hó nyomai nehezítették a pilóták dolgát, az előrejelzések szerint most a hőséggel kell megbirkózniuk, no és persze az ellenfelekkel, a szoros pontverseny alapján izgalmas megmérettetésnek nézünk elébe.
Részletek

Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen

A nyitó hungaroringi viadalok után, ezúttal is három futam vár a Hankook Racer Cup mezőnyére, nem is akármilyen, hiszen a Pannóniaring a versenyeik közül a legérdesebb aszfalttal rendelkező pálya, ahol – június végéről lévén szó- ismét kánikula várható. A hőség okán a gumitaktika kerül előtérbe, vagyis ezen az aszfaltminőségen ki, hogyan tudja beosztani az abroncsait. A szabályok szerint csupán hat darab abroncs áll rendelkezésre az egész hétvégére, ami az időmérőt és a három futamot is jelenti. Az utolsó futamon lehet az első tengelyekre két új gumiabroncsot felrakni, tehát a második futam már kopott abroncsokon zajlik, az utolsó versenyen pedig a hátsó abroncsokban van nagyon sok kilométer, ilyenkor pedig az autó hátulja külön életet kezd élni.

Az izgalmakhoz még az is hozzájárul, hogy fordított rajtrács lesz, ezért már most borítékolható, hogy a gyorsabb pilóták mihamarabb szeretnék magukat előrébb küzdeni. A Pannóniaringen azonban nem lesz könnyű dolguk, mert nagyon szűkek a kanyarok, ami miatt nagy tömörülés várható.

Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen

Szerencsére tavaly is tiszta versenyeket futottak, mint ahogy a Hungaroringen is, hiszen a sorozatra a sportszerűség jellemző. Ez a morál nagyon  vonzó pontja a kupasorozatnak, emiatt is olyan nagy az érdeklődés és várhatóak újabb versenyzők az elkövetkezendő futamokon.

Még csak a bajnokság elején járunk, a bajnoki pontok szempontjából messze még a vége, de minden pilótának az a célja, hogy ne nullázzon és pontokkal térjen haza. A Pannóniaring után pedig sor kerül a Hankook Racer Cup hegyi bajnokságára is, ami ugyan egyetlen futamból áll, de magyar bajnoki címet ér.

A parádsasvári verseny egy komoly autósport esemény, ahol teljesen más körülmények között kell megmérkőzniük egymással, csak a stopper lesz a mérce - í­rja a gyorsasagi.com

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, Pannónia Ring
 
Škoda győzelem Egerben Škoda győzelem Egerben Michelisz nem tartja esélyesnek magát a Hungaroringen Michelisz nem tartja esélyesnek magát a Hungaroringen Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota Racing Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota Racing
 
Hazai pályán az Audi a DTM hétvégi magyarországi fordulóján

Hazai pályán az Audi a DTM hétvégi magyarországi fordulóján

2017. június 20.
Két kitűnő németországi hétvégét követően az Audi csapat most először viszi nemzetközi aszfaltra az új RS 5 DTM versenyautót. A június 16 – 18-i hétvégén a DTM sorozat a Budapesthez közeli Hungaroringen rendezi következő versenyeit.
Részletek

Hazai pályán az Audi a DTM hétvégi magyarországi fordulóján

Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője és csapata számára a magyarországi látogatás szinte olyan, mintha hazajárnának, hiszen az Audi győri gyára mindössze másfél órás autóútra található a versenypályától. Így a közel 11 000 dolgozó közül sokan személyesen is kilátogatnak a Hungaroringre, hogy az Audi versenyzőiért élőben szorítsanak.

A tavalyi évben az Audi rajongók történelmi eseményeknek lehettek szemtanúi a Hungaroringen. Most először fordult ugyanis elő, hogy egy gyártó a rajtrács első négy sorát elfoglalja, majd az első versenyen az elsőtől a hatodik helyig minden helyezést, a második napon pedig egy első és egy második pozíciót megszerezzen. „Az új Audi RS 5 DTM versenyautónkkal hasonlóan erős teljesítményben reménykedünk.” – nyilatkozta Gass. „Hockenheimben és a Lausitzringen nagyszerűen teljesítettünk. Azonban a Hungaroringen – mivel kevés előzési lehetőség van a pályán – a jó rajtpozíció különösen fontos. A szezon első versenyeit követően ebben a tekintetben még van lehetőségünk a fejlődésre.”

Az összetett eredménylista második helyén álló, jelenleg legtöbb pontot szerzett Audi versenyző Jamie Green is részt vesz az idei év harmadik DTM versenyhétvégén. A brit versenyző éppen a magyar verseny előtt ünnepli 35. születésnapját és nem mellesleg óriási rajongója a Hungaroring versenypályájának: „A magyar pálya egyike a legnagyobb kihívást jelentő aszfaltcsíkoknak a versenynaptárban. Számos kanyarjának és rövid egyeneseinek köszönhetően folyamatosan kell fékezni majd újra kigyorsítani. Nincs olyan szakasz, ahol kicsit lazábban foghatom a kormányt és nincs idő gondolkodni sem. 2014-ben igencsak szenvedtem ezen a pályán. Tavaly a szombati napon a második helyet szereztem meg, ez már lényegesen jobb eredmény volt, innen szeretném most folytatni.”

Hazai pályán az Audi a DTM hétvégi magyarországi fordulóján

Mike Rockenfeller arra számít, hogy „a gumik a Hungaroringen gyorsabban kopnak majd, mint az első két versenyen.” Mattias Ekström, a 2016-os magyar versenyhétvége vasárnapi futamának győztese abban bízik, hogy „az időmérőn sikerül az öt legjobb helyezés egyikét megszerezni, ebben az esetben pedig bármi lehetséges a versenyen.” René Rast és Nico Müller más versenysorozatok kapcsán szereztek szép emlékeket a pályáról, amely azonban a DTM újonc Loïc Duval számára teljesen ismeretlen terep lesz. „Ennek ellenére mindkét futamon pontszerzőként szeretnék végezni” – nyilatkozta a francia pilóta.

Az új Audi RS 5 DTM versenyautó mellett a rajongók láthatják az Audi RS 3 LMS versenygépét is, hiszen a TCR Nemzetközi Sorozat sorozatgyártás közeli túraautóival most először szerepel a DTM betétfutamaként. A két DTM futamot élőben közvetíti az ARD német csatorna szombaton 14:10 órai kezdettel, vasárnap pedig 15 órától. Jegyek és Audi rajongói csomagok a www.audi.com/dtm oldalon érhetők el.

Kulcsszavak: audi, autósport, DTM, hungaroring
 
Meghallotta az idők szavát az Audi is Meghallotta az idők szavát az Audi is 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik A Hyundai Shell World Rally Team kihirdette a Lengyel-ralin érvényes felállását A Hyundai Shell World Rally Team kihirdette a Lengyel-ralin érvényes felállását Már a Citroën zsebében a második FIA WTCC világbajnoki cím Már a Citroën zsebében a második FIA WTCC világbajnoki cím
 
Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért

Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért

2017. június 08.
Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokértA SKODA Rally Team Hungaria csapatát a szombathelyi murvás győzelem után továbbra is a lendület és az elszántság jellemzi. Nem kérdés számukra, hogy a csapat Székesfehérváron is szeretné folytatni az idei remek szereplését.
Részletek

Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért

Ehhez minden adott. Herczig Norbert és Bacigál Igor kellőképpen felkészültek a következő megmérettetésre, ráadásul a személyes érintettség miatt még motiváltabb a pilóta.

- Igen. Több szempontból is kötődöm Székesfehérvárhoz. – mondta Herczig Norbert. Egyrészt itt él a családom egyik része, másrészt az idei versenykiírásban szerepel az a gyorsasági szakasz, ahol rallyepilóta pályafutásom kezdetén az első szárnypróbálgatásaimat tettem meg. Ha visszaemlékezem, jókat mosolygok magamon, hiszen akkor, kb. 20 évvel ezelőtt még a „megy a kuplung, jön a gáz” mondat volt számunkra a legfontosabb. Abban az időben még az unokatestvéremmel, Herczig Róberttel versenyeztünk és egyetlen célunk volt: végigérni az egyes gyorsasági szakaszokon.

Akkor még csak a legmerészebb álmaimban mertem arra gondolni, hogy egyszer a mezőny elején és ráadásul a bajnoki címért autózhatunk. El kell ismernem, az elmúlt 20 év alatt rengeteg minden megváltozott a csapat körül: az autó, a csapattagok, a szervizcsapat. Csupán három dolog maradt állandó: a rallye sport iránti elkötelezettségem, a sport iránti alázatom és a versenytársak iránti tiszteletem. Az elmúlt 20 évben ez a gondolatiság vitt egyre előbbre és előbbre. Szeretek Székesfehérváron versenyezni, mert ez az a futam, ahol egy kicsit mindig megállok, számot vetek a múlttal és előre tekintek a jövőbe.

Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért

Ha már szép emlékek, azt se felejtsük el, hogy a SKODA Rally Team Hungaria versenyzőpárosa Herczig Norbert és Bacigál Igor tavaly ráadásul éppen Székesfehérváron ünnepelhette a 2016. éves Abszolút Bajnoki címét, melyet egy fantasztikus, ötös győzelmi sorozat végén tehettek meg.

Idén azonban más a helyzet. Egyenlőre rendkívül éles és szoros a csata zajlik a mezőnyben, ezért minden egyes megszerzett pontnak komoly jelentősége van Herczigék és a többiek számára is. A címvédők szerint továbbra is az aszfaltos futamon folytatódik a nagy adok-kapok, ahogyan ez a nemzeti sorozatban eddig is jellemző volt.

- Elérkeztünk a negyedik futamhoz. Azt gondoljuk, mostanra minden versenyzőpáros tapasztalatot, rutint, és sok-sok versenykilométert szerzett. – fogalmazott Herczig Norbert és Bacigál Igor. – Idén már két alkalommal mehettünk aszfalton és egyszer murván, ráadásul az egyes versenyek nagyon kicsi szünettel követik egymást. Éppen ezért azt gondoljuk, hogy a mezőny gyorsul, ezért nekünk is így kell tennünk. Bár vezetjük az összetett pontversenyt, a különbség egyenlőre nem nevezhető megnyugtatónak, így nincs kérdés, rápattanunk a gázpedálra. Természetesen a ránk váró hétvégén a Székesfehérvárra összeállított taktikánkat fogjuk követni, így az ésszerű kockázatvállalás lesz ránk jellemző.

Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért

Ezen a futamon nem lehet egyetlen olyan gyorsasági szakaszt sem kiemelni, ami vízválasztó lehet a végeredmény szempontjából. Mindegyik pályának vannak olyan kanyarjai, szakaszai, amelyekre nagyon oda kell figyelni, ezért mind a kettő versenynapon óriás koncentrációra lesz szükségünk. A SKODA Rally Team Hungaria csapata felkészült, várjuk a szombat délutáni rajtot, annak pedig kimondottan örülünk, hogy idén ismét megmutatjuk magunkat Fehérvár központjában is, hiszen nagyon fontos, hogy az emberek szabályozott keretek között minél közelebbről megismerkedhessenek a rallye sport varázslatával.

Az idei Székesfehérvár Rallye szombaton 12:00 órakor kezdődik, az első gyorsasági szakaszt délután 13:00 óra előtt néhány perccel teljesíti az ORB mezőnye. A két nap leforgása alatt 12 szakasz vár a versenyzőpárosokra, melynek teljes távja meghaladja az ötszáz kilométert, a mért szakaszok pedig valamivel több, mint 150 kilométert tesznek majd ki. A futamot követően végül a célba érkezetteket vasárnap délután, a Székesfehérvár belvárosában felállított céldobogón köszönthetjük.

Kulcsszavak: autósport, Herczig Norbert, SKODA Rally Team Hungaria
 
2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója Új arculatot kapott a 325i.hu weboldala Új arculatot kapott a 325i.hu weboldala Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon A hétvégén rendezték meg az I. Sárvár Kupát a Pannónia Ringen A hétvégén rendezték meg az I. Sárvár Kupát a Pannónia Ringen
 
Abszolút győzelem a Borsodnádasd Rallye-n!

Abszolút győzelem a Borsodnádasd Rallye-n!

2017. május 30.
A háromszoros magyar bajnok, és a 2016-os Octavia Cup bajnoka idén nem tudta folytatni a gyorsasági autós karrierjét, így úgy döntött, hogy Timár Tamás navigátorával a MARB Rallye versenyein vesz részt.
Részletek

Abszolút győzelem a Borsodnádasd Rallye-n!

Az első próbálkozásuk a Kazár Rallye volt, ahol megnyerték a kategóriájukat, és összetettben a 4. helyet érték el.

A sorozat második állomása a Borsodnádasd - Balaton Rallye volt, ahova újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel neveztek be.

A verseny sokkal jobban sikerült, mint a bemutatkozó futamuk, hisz újra nyertek a kategóriájukban, de most az összetett első helyet is megszerezték, az 58 induló közül.

Tim Gáborék célja, hogy ahova csak tudnak, idén elmenjenek versenyezni, és év végéig harcban legyenek a Magyar Bajnoki címért.

Abszolút győzelem a Borsodnádasd Rallye-n!

“Nagyon jó futam volt, az utolsó gyorsig végig vezettünk, de nem lehetett lazítani, mert Bukulya Istvánék nagyon jöttek. A pálya borzalmasan tetszett, szinte egy hegyi gyorsaságira emlékeztetett. Jó volt az aszfalt, és sok néző volt a pálya mellett. Szerencsére az időjárás mellénk állt, így végig nyárias időben tudtunk versenyezni. Már az első szakaszon megvolt az első hely, lényegében azt az előnyünket tartottuk a végigég, de pokoli izgalmas volt. Nagyon köszönöm a maroknyi támogatónknak, hogy el tudunk jutni ezekre a versenyekre! Reméljük még többen csatlakoznak majd hozzájuk” – összegezte Tim a verseny után.

Abszolút győzelem a Borsodnádasd Rallye-n!

Kulcsszavak: autóverseny, Rallye, tim gábor
 
Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n A Škoda is beállt az Apex Racing mögé A Škoda is beállt az Apex Racing mögé Grobnik után már 23 pont az előny Grobnik után már 23 pont az előny A SEAT 45 év a motorsportban A SEAT 45 év a motorsportban Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén
 
Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen

Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen

2017. május 29.
Michelisz Norbert előbb a hetedik, majd a pole pozícióból indulva második helyen végzett a túraautó-világbajnokság (WTCC) idei negyedik versenyhétvégéjén, a szombati Német Nagydíjon.
Részletek

Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen

A Hondával versenyző magyar pilóta az első futamot - a fordított rajtsorrend miatt - a tizedik helyről kezdte, így ért be hetediknek.

A második versenynek az élről vághatott neki Michelisz, aki a rajt után visszacsúszott egy pozíciót, ám ezt egészen a futam végéig meg tudta tartani.

Az első versenyt a svéd Thed Björk, a másodikat a holland Nick Catsburg nyerte, utóbbi az összetett pontversenyben is átvette a vezetést.

A mezőny másik magyar versenyzője, Nagy Dániel előbb 14. lett, majd a második futamban kicsúszott és összetörte az autóját.

Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen

Kulcsszavak: autósport, michelisz, Nürburgring, wtcc
 
„Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén Teljesen új Shell üzemanyagokkal és kenőanyagokkal indul a Scuderia Ferrari F14T Forma-1-es autója Teljesen új Shell üzemanyagokkal és kenőanyagokkal indul a Scuderia Ferrari F14T Forma-1-es autója Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén" Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén" Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban
 
Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n

Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n

2017. május 25.
Tim Gábor, háromszoros gokart és gyorsasági magyar bajnok, és a 2016-os Skoda Octavia Cup bajnoka, az idei szezonban a MARB Rallye sorozat futamain indul, mely bajnokság következő helyszíne a Borsodnádasd - Balaton Rallye.
Részletek

Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n

A pilóta, a bajnokság előző versenyét, a Kazár Rallye-t megnyerte a kategóriájában.

Irány a Balaton! Ez elsőre egy strandozó hétvégének hangzik, azonban itt most az észak magyarországi településé a főszerep, amely a MARB soron következő futamának helyszíne. A MARB éves értékelésébe beleszámító futamon Tim Gábor, Timár Tamás navigálásával áll rajthoz, akivel sikeresen szerepeltek az áprilisi Kazár Rallye-n, megnyerték a kategóriájukat, összetettben pedig negyedikek lettek.

Újra az 1991-es Nissan Sunny GTi lesz a társ a versenyen, mely Tim Gábor saját építésű autója.

“Egy hónapunk volt felkészülni erre a versenyre, ami sok idő, mégis nehéz volt, mert csak hétvégén tudok ránézni az autóra. A Kazár Rallye-n kicsit megtörtük az elejét, de sikerült megcsinálni mindent. Bizakodva várjuk a Borsodnádasd - Balaton versenyt, sokan dicsérik a pályát. Nekünk ismeretlen terep, de ez idén minden pályára igaz lesz. Az első versenyen nyertünk, de most még erősebb lesz a mezőny. Mindenképp jó lenne elől végezni, de ehhez az ellenfeleknek is lesz egy két szavuk. Meglátjuk. Nagyon várjuk, úgy tűnik jó idő lesz, remélemsokan eljönnek szurkolni.” - nyilatkozta Tim a verseny előtt.

A futamra eddig több mint 80 páros adta le a nevezését, várhatóan ez tovább fog gyarapodni.

Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n

Kulcsszavak: autósport, Balaton Rallye, tim gábor
 
Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Lévai Zoltán Magyar Bajnok, Tim Gábor RCM CUP Bajnok! Lévai Zoltán Magyar Bajnok, Tim Gábor RCM CUP Bajnok! Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja! Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja!
 
Herczigék ismét győztek Szombathelyen

Herczigék ismét győztek Szombathelyen

2017. május 24.
2015 és 2016 után idén is megnyerte a szombathelyi murvás futamot Herczig Norbert és Bacigál Igor. A SKODA Rally Team Hungaria párosa szenzációs teljesítményt nyújtott az M6Log Iseum Rallye-n, ezzel megerősítették a vezető helyüket az éves összesítésben.
Részletek

Herczigék ismét győztek Szombathelyen

Herczigék a harmadik szakasztól kezdve végig az élen álltak, bár az 1. versenynap végén csupán szűk négy másodperc volt az előnyük.

- Az 1. versenynapon egyszerűen nem lehetett taktikázni. A versenytársaink rendkívül gyorsak voltak, ezért semmi más dolgunk nem volt, csak hiba nélkül, kőkeményen nyomni a gázpedált. – értékelt a címvédő. – Tudtuk, hogy Szombathelyen is kiélezett csata vár ránk, de azt is tudtuk, hogy műszaki szempontból tökéletes autót kaptunk a BRR csapattól, ezért csak rajtunk múlhatott a siker. Azt ismét el kell mondanom, hogy rendkívül motiváló számunkra, a mezőny eleje. Ennyire szoros élbolyban régen versenyezhettünk, ezért egy pillanatra sem lehet kiengedni, végig koncentrálni kell ahhoz, hogy a nap végén dobogós pozícióban térhessünk vissza a szervizparkba.

Herczigék egyáltalán nem taktikáztak, bár a mezőny elejéből a legtöbb páros azt mondta: ”nem feltétlenül előnyös másnap az 1-es rajtpozícióból indulni”. Erre az SRTH párosa azonban egyértelműen rácáfolt. Vasárnap ugyanis mind az öt gyorsasági szakaszt megnyerték, így meggyőző előnnyel gurulhattak fel a céldobogó 1. helyére.

Herczigék ismét győztek Szombathelyen
- Minden úgy alakult, ahogy elterveztük, sikerült megvalósítani az elképzeléseinket, tökéletes hétvége volt. – mondta arcán óriás mosollyal a futam céljában Herczig Norbert. – Nagyszerű versenyt vívtunk Szombathely környékén, amit a rendező olyan elemekkel tett érdekessé, amelyekre sokáig emlékezni fogunk. Ezek közül kiemelném a 25 kilométeres Power Stage-et, ami számunkra egy fantasztikus rallye pálya volt. Többek között az ilyen szakaszokért szeretjük ezt a sportot. Arról nem is beszélve, hogy az élmény mellett a megszerezhető plusz pontok is motiváltak bennünket. Így tehát Miskolchoz hasonlóan most is a megszerezhető maximális pontszámmal zártuk a futamot, ami igen fontos a csapat számára, hiszen az abszolút értékelésben ez rendkívül sokat ér.

Az Országos Rallye Bajnokság következő futama ismét három hét múlva következik, amikor is a mezőnynek egy aszfaltos futamot kell majd teljesíteniük Székesfehérvár környékén.

Kulcsszavak: autósport, Herczig Norbert, SKODA Rally Team Hungaria
 
Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot Waldviertel Rallye – a 2014. ORB záró futama Waldviertel Rallye – a 2014. ORB záró futama Lévai Zoltán dupla győzelemmel átvette a vezetést a Közép Európa Kupában Lévai Zoltán dupla győzelemmel átvette a vezetést a Közép Európa Kupában Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe
 
Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

2017. május 15.
Michelisz Norbert negyedikként ért célba a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi versenyhétvégéjének vasárnapi második, fő futamán.
Részletek

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

A Honda magyar pilótája - aki a nyitófutamot autója sérülése miatt ötkörös hátránnyal fejezte be - a hatodik pozícióból vágott neki a versenynek. A rajtnál megtartotta helyezését, majd egyet előrelépett egy kiesés nyomán. Egy rövid biztonsági autós fázist követően, Rob Huff büntetése miatt már a negyedik helyen körözött, de a verseny második felében már nem tudott javítani.

"Rengeteg szurkolóm volt itt, szerettem volna visszaadni valamit nekik a drukkolásból egy dobogós helyezéssel - mondta Michelisz a futamok utáni sajtótájékoztatón. - Dupla dobogóban bíztam, ehhez több szerencse kellett volna az első, és jobb rajt a második futamon, de persze ez sem lett volna garancia. Szükség van elemzésre, pláne a második versenyt tekintve, mert bármennyire próbálkoztam, azt éreztem, nem tudok nyomást kifejteni az előttem haladókra."

Az MTI kérdésére, hogy esőben jobb szereplésre lett volna-e módja, kiemelte, szombaton nedves körülmények között jól működött az autója.

"Ha ma esett volna, akkor nagyobb eséllyel fogalmazhattam volna meg futamgyőzelemmel kapcsolatos elvárásokat." - mondta.

Azt az érzést, amelyet a hungaroringi hangulat kelt benne, az apaságéhoz hasonlította: "mesélhetnek róla mások, de csak akkor érzed át igazából, ha itt vagy, ha megtörténik" - szögezte le friss édesapaként Michelisz.

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

Ezzel a hétvége előtti negyedik pozíciójából az összetettben a holtversenyes hetedik helyre csúszott vissza Michelisz, a szintén 62 ponttal álló argentin Esteban Guerrieri már nyert futamot az idényben.

"Ebben az évben szerencsés vagyok a magánéletben, szerencsétlen a versenypályán. Ilyen rosszul még nem indult szezon számomra, pedig a jó rajt tényleg nagyon fontos lett volna" - fejtette ki. Kiemelte, a bajnokság ugyan szoros, de a lemaradása az összetettben nagy. Meglátása szerint hat-nyolc, a végső győzelemre esélyes versenyző is van a mezőnyben.

Az idényre előretekintve elmondta, nem adta fel célját, a végső elsőséget, ám csak sok szerencsével lehetne ismét versenyben a vb-címért. Leszögezte, ha olyan helyzetbe kerül, hogy megteheti, segíteni fogja éllovas csapattársát, Tiago Monteirót.

"Eljött az a pillanat, hogy nem kell sokat gondolkodni, hanem lehet menni. Az a célom, hogy minél több pontot gyűjtsek, de a csapat szempontjából a legfontosabb a vb cím, és ebben a sportágban is jó csapatjátékosnak kell lenni" - folytatta.

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

A Zengő Motorsport magyar versenyzője, Nagy Dániel nem fejezte be a fő futamot, amelyet a marokkói Mehdi Bennani nyert meg.

A szervezők tájékoztatása szerint a versenyhétvégére szombaton 8 ezer, vasárnap 35 ezer néző látogatott ki.

A világbajnokság két hét múlva a Nürburgringen folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, wtcc
 
Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal
 
Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

2017. május 12.
A csapatban meglévő lendületben és a Hungaroring hangulatában is bízik Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság mogyoródi versenyhétvégéje előtt, ahol egy futamgyőzelmet tűzött ki célul.
Részletek

Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

"Arra számítok, hogy azt a lendületet, amit a szezon elejétől megtapasztaltam a Honda csapatban, tovább tudjuk vinni, és a Hungaroringen futamgyőzelmet ünnepelhetünk" - nyilatkozta az összetettben negyedik helyen álló pilóta a viadal csütörtöki sajtótájékoztatóján. "Elsősorban a hangulat az, amely tized- vagy századmásodperceket szabadít fel bennem Mogyoródon."

Michelisz hozzátette, rendkívül profi közeg fogadja a versenyzőket a Hungaroringen. Nagy Dániel, a Zengő Motorsport versenyzője az elmúlt években szurkolóként, tavaly már mint csapattag volt kint a Hungaroringen.

"Ezúttal egészen más érzés lesz, hiszen idén már értem is szorítanak majd egy kicsit a nézők" - jelentette ki.

Nagy Norbert, a Zengő Motorsport túraautó Európa-bajnokságban (ETCC) induló versenyzője elmondta, dobogóra szeretne állni a sorozatban.

Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta:

"Nemrég visszagondoltam rá, hogy hét évvel ezelőtt mekkora kockázatot vállaltunk azzal, hogy idehoztuk ezt a sorozatot. Nagy vállalkozás volt, és most méltán lehetünk büszkék rá, a Hungaroring életében az egyik legjobb döntés volt."

Kitért rá, hogy több mint 450 önkéntes, pályabíró és sportbíró segíti a munkát a WTCC-futamon. A hétvégi WTCC-forduló keretében szombaton 14 órától rendezik az időmérő edzést, vasárnap pedig a két futamot 12.35-től, illetve 13.45-től.

A mogyoródi versenyhétvégén nemcsak a WTCC-ben és ETCC-ben induló magyaroknak, hanem az egyik betétsorozat hazai pilótáinak is szurkolhatnak a kilátogatók. A Kia Picanto Kupa 18 fős nemzetközi mezőnyében Vogel Adrienn és Krajnyák Petra személyében két női versenyző áll rajthoz, ráadásul előbbi összetettben a negyedik helyet foglalja el a magyarországi versenyek előtt.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, wtcc
 
A SEAT a túraautó világbajnokságban A SEAT a túraautó világbajnokságban Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén
 

Találatok száma: 717 Megjelenítve: 121 - 130