Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 121 - 130
Herczigék ismét győztek Szombathelyen

Herczigék ismét győztek Szombathelyen

2017. május 24.
2015 és 2016 után idén is megnyerte a szombathelyi murvás futamot Herczig Norbert és Bacigál Igor. A SKODA Rally Team Hungaria párosa szenzációs teljesítményt nyújtott az M6Log Iseum Rallye-n, ezzel megerősítették a vezető helyüket az éves összesítésben.
Részletek

Herczigék ismét győztek Szombathelyen

Herczigék a harmadik szakasztól kezdve végig az élen álltak, bár az 1. versenynap végén csupán szűk négy másodperc volt az előnyük.

- Az 1. versenynapon egyszerűen nem lehetett taktikázni. A versenytársaink rendkívül gyorsak voltak, ezért semmi más dolgunk nem volt, csak hiba nélkül, kőkeményen nyomni a gázpedált. – értékelt a címvédő. – Tudtuk, hogy Szombathelyen is kiélezett csata vár ránk, de azt is tudtuk, hogy műszaki szempontból tökéletes autót kaptunk a BRR csapattól, ezért csak rajtunk múlhatott a siker. Azt ismét el kell mondanom, hogy rendkívül motiváló számunkra, a mezőny eleje. Ennyire szoros élbolyban régen versenyezhettünk, ezért egy pillanatra sem lehet kiengedni, végig koncentrálni kell ahhoz, hogy a nap végén dobogós pozícióban térhessünk vissza a szervizparkba.

Herczigék egyáltalán nem taktikáztak, bár a mezőny elejéből a legtöbb páros azt mondta: ”nem feltétlenül előnyös másnap az 1-es rajtpozícióból indulni”. Erre az SRTH párosa azonban egyértelműen rácáfolt. Vasárnap ugyanis mind az öt gyorsasági szakaszt megnyerték, így meggyőző előnnyel gurulhattak fel a céldobogó 1. helyére.

Herczigék ismét győztek Szombathelyen
- Minden úgy alakult, ahogy elterveztük, sikerült megvalósítani az elképzeléseinket, tökéletes hétvége volt. – mondta arcán óriás mosollyal a futam céljában Herczig Norbert. – Nagyszerű versenyt vívtunk Szombathely környékén, amit a rendező olyan elemekkel tett érdekessé, amelyekre sokáig emlékezni fogunk. Ezek közül kiemelném a 25 kilométeres Power Stage-et, ami számunkra egy fantasztikus rallye pálya volt. Többek között az ilyen szakaszokért szeretjük ezt a sportot. Arról nem is beszélve, hogy az élmény mellett a megszerezhető plusz pontok is motiváltak bennünket. Így tehát Miskolchoz hasonlóan most is a megszerezhető maximális pontszámmal zártuk a futamot, ami igen fontos a csapat számára, hiszen az abszolút értékelésben ez rendkívül sokat ér.

Az Országos Rallye Bajnokság következő futama ismét három hét múlva következik, amikor is a mezőnynek egy aszfaltos futamot kell majd teljesíteniük Székesfehérvár környékén.

Kulcsszavak: autósport, Herczig Norbert, SKODA Rally Team Hungaria
 
Célban a homokdűnék között! Célban a homokdűnék között! Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen Kiváló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán Kiváló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán Rallycross világbajnok a Ford Rallycross világbajnok a Ford A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója
 
Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

2017. május 15.
Michelisz Norbert negyedikként ért célba a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi versenyhétvégéjének vasárnapi második, fő futamán.
Részletek

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

A Honda magyar pilótája - aki a nyitófutamot autója sérülése miatt ötkörös hátránnyal fejezte be - a hatodik pozícióból vágott neki a versenynek. A rajtnál megtartotta helyezését, majd egyet előrelépett egy kiesés nyomán. Egy rövid biztonsági autós fázist követően, Rob Huff büntetése miatt már a negyedik helyen körözött, de a verseny második felében már nem tudott javítani.

"Rengeteg szurkolóm volt itt, szerettem volna visszaadni valamit nekik a drukkolásból egy dobogós helyezéssel - mondta Michelisz a futamok utáni sajtótájékoztatón. - Dupla dobogóban bíztam, ehhez több szerencse kellett volna az első, és jobb rajt a második futamon, de persze ez sem lett volna garancia. Szükség van elemzésre, pláne a második versenyt tekintve, mert bármennyire próbálkoztam, azt éreztem, nem tudok nyomást kifejteni az előttem haladókra."

Az MTI kérdésére, hogy esőben jobb szereplésre lett volna-e módja, kiemelte, szombaton nedves körülmények között jól működött az autója.

"Ha ma esett volna, akkor nagyobb eséllyel fogalmazhattam volna meg futamgyőzelemmel kapcsolatos elvárásokat." - mondta.

Azt az érzést, amelyet a hungaroringi hangulat kelt benne, az apaságéhoz hasonlította: "mesélhetnek róla mások, de csak akkor érzed át igazából, ha itt vagy, ha megtörténik" - szögezte le friss édesapaként Michelisz.

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

Ezzel a hétvége előtti negyedik pozíciójából az összetettben a holtversenyes hetedik helyre csúszott vissza Michelisz, a szintén 62 ponttal álló argentin Esteban Guerrieri már nyert futamot az idényben.

"Ebben az évben szerencsés vagyok a magánéletben, szerencsétlen a versenypályán. Ilyen rosszul még nem indult szezon számomra, pedig a jó rajt tényleg nagyon fontos lett volna" - fejtette ki. Kiemelte, a bajnokság ugyan szoros, de a lemaradása az összetettben nagy. Meglátása szerint hat-nyolc, a végső győzelemre esélyes versenyző is van a mezőnyben.

Az idényre előretekintve elmondta, nem adta fel célját, a végső elsőséget, ám csak sok szerencsével lehetne ismét versenyben a vb-címért. Leszögezte, ha olyan helyzetbe kerül, hogy megteheti, segíteni fogja éllovas csapattársát, Tiago Monteirót.

"Eljött az a pillanat, hogy nem kell sokat gondolkodni, hanem lehet menni. Az a célom, hogy minél több pontot gyűjtsek, de a csapat szempontjából a legfontosabb a vb cím, és ebben a sportágban is jó csapatjátékosnak kell lenni" - folytatta.

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

A Zengő Motorsport magyar versenyzője, Nagy Dániel nem fejezte be a fő futamot, amelyet a marokkói Mehdi Bennani nyert meg.

A szervezők tájékoztatása szerint a versenyhétvégére szombaton 8 ezer, vasárnap 35 ezer néző látogatott ki.

A világbajnokság két hét múlva a Nürburgringen folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, wtcc
 
Két pole, két győzelem és a legtöbb megszerzett pont a Nürburgringen Két pole, két győzelem és a legtöbb megszerzett pont a Nürburgringen Herczigék ismét győztek Szombathelyen Herczigék ismét győztek Szombathelyen A Hyundai piacra dobja a Michelisz Norbert i30 N Limited edition modellt A Hyundai piacra dobja a Michelisz Norbert i30 N Limited edition modellt „Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal „Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal Rallycross világbajnok a Ford Rallycross világbajnok a Ford
 
Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

2017. május 12.
A csapatban meglévő lendületben és a Hungaroring hangulatában is bízik Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság mogyoródi versenyhétvégéje előtt, ahol egy futamgyőzelmet tűzött ki célul.
Részletek

Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

"Arra számítok, hogy azt a lendületet, amit a szezon elejétől megtapasztaltam a Honda csapatban, tovább tudjuk vinni, és a Hungaroringen futamgyőzelmet ünnepelhetünk" - nyilatkozta az összetettben negyedik helyen álló pilóta a viadal csütörtöki sajtótájékoztatóján. "Elsősorban a hangulat az, amely tized- vagy századmásodperceket szabadít fel bennem Mogyoródon."

Michelisz hozzátette, rendkívül profi közeg fogadja a versenyzőket a Hungaroringen. Nagy Dániel, a Zengő Motorsport versenyzője az elmúlt években szurkolóként, tavaly már mint csapattag volt kint a Hungaroringen.

"Ezúttal egészen más érzés lesz, hiszen idén már értem is szorítanak majd egy kicsit a nézők" - jelentette ki.

Nagy Norbert, a Zengő Motorsport túraautó Európa-bajnokságban (ETCC) induló versenyzője elmondta, dobogóra szeretne állni a sorozatban.

Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta:

"Nemrég visszagondoltam rá, hogy hét évvel ezelőtt mekkora kockázatot vállaltunk azzal, hogy idehoztuk ezt a sorozatot. Nagy vállalkozás volt, és most méltán lehetünk büszkék rá, a Hungaroring életében az egyik legjobb döntés volt."

Kitért rá, hogy több mint 450 önkéntes, pályabíró és sportbíró segíti a munkát a WTCC-futamon. A hétvégi WTCC-forduló keretében szombaton 14 órától rendezik az időmérő edzést, vasárnap pedig a két futamot 12.35-től, illetve 13.45-től.

A mogyoródi versenyhétvégén nemcsak a WTCC-ben és ETCC-ben induló magyaroknak, hanem az egyik betétsorozat hazai pilótáinak is szurkolhatnak a kilátogatók. A Kia Picanto Kupa 18 fős nemzetközi mezőnyében Vogel Adrienn és Krajnyák Petra személyében két női versenyző áll rajthoz, ráadásul előbbi összetettben a negyedik helyet foglalja el a magyarországi versenyek előtt.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, wtcc
 
Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek
 
Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció

Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció

2017. május 11.
Miután két héttel ezelőtt történelmi győzelmet aratott az FIA túraautó világbajnokság monzai futamán, a mostani hétvégén máris új kihívással kell szembenéznie a Polestar Cyan Racing csapatának: a szurkolók kedvencének számító Hungaroringen a maximális 80 kilogrammos súlykompenzációval terhelve áll rajthoz a Volvo S60 Polestar TC1.
Részletek

Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció

A kompenzációs súlyt az előző versenyen elért átlagos köridők alapján számolják ki; ott a Volvo S60 Polestar TC1 bizonyult a mezőny leggyorsabbjának, fej-fej mellett a legnagyobb vetélytársnak számító Hondával.

„Kemény, de tisztességes versenyre számítok, főleg a Hondával, akivel egy súlycsoportba kerültünk, de a Citroënnel is. Remélem, itt is ugyanazzal a pozitív érzéssel foghatok neki a versenynek, mint Monzában - ott csodálatosan futott az autó. Tavaly jól teljesítettünk a Hungaroringen, szerintem idén képesek vagyunk felülmúlni akkori önmagunkat.” - nyilatkozta Thed Björk.

Thed Björk monzai győzelmével előre lépett a bajnokság második helyére, míg csapattársa, Nicky Catsburg annak ellenére a harmadik, hogy olaszországi hétvégéje szerencsétlenül alakult.

„Maximális kompenzációs súllyal állunk rajthoz, és reméljük, hogy ez az év végéig így marad.” - mondta Nicky. „Ez elsőre furcsán hangozhat, pedig ez pont azt mutatja, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak a mezőnyben. Szerintem a Hungaroring idén is fekszik majd nekünk, bár az időjárás még kérdéses. Esőben minden előzetes számítás felborulhat, de a legrosszabb helyzetben sem hiszem, hogy visszaesne a tempónk. Tökéletesen uraljuk az autót, minden eshetőségre készen állunk.”

Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció

Csapattársa, Néstor Girolami jó tempót ment Monzában, ám hiába autózott dobogós helyen, fel kellett adnia a versenyt, miután egy versenytárssal ütközött. Reményei szerint azonban ezen a hétvégén még erősebben tér majd vissza.

„Próbálok nem a kompenzációs súlyra gondolni, ezen a hétvégén nincs más célom, mint hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsem be. Létfontosságú, hogy mindkét futamon célba érjek, hiszen Monzában fel kellett adnom a versenyt, és ezzel pontot veszítettem. Korai azonban még azon töprengeni, hány pont választ el a bajnokságban vezető pilótától. Hosszú még az évad, és nagyszerű autónk van, amely elég gyors ahhoz, hogy ringbe szálljon az elsőségért. Minden futamon maximálisan fogok teljesíteni.” ¬ mondta Néstor Girolami.

A Hungaroring kanyargós vonalvezetésével komoly megterhelést jelent az abroncsoknak, szemben a villámgyors monzai pályával. Most mindenki arra kíváncsi, a Polestar Cyan Racing folytatja-e eddigi teljesítményét.

„A csapat minden tagja keményen dolgozik. Az évad egyik legkeményebb versenye vár ránk, hiszen a magyar szurkolók jellemzően ellenfeleinknek szurkolnak. Meg kell őriznünk hidegvérünket, és hozni a formánkat. A lényeg, hogy stabilan pontszerző helyeken végezzünk, ahogy azt a szezon eddigi részében is tettük" - mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Polestar Cyan Racing, wtcc
 
Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny Herczigék ismét győztek Szombathelyen Herczigék ismét győztek Szombathelyen Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC Dakar 2013 - Célban a magyarok, Szalay harmincadik Dakar 2013 - Célban a magyarok, Szalay harmincadik Kazár Miklós és Ferencz Ramón futamgyőzelemmel lettek bajnokok Kazár Miklós és Ferencz Ramón futamgyőzelemmel lettek bajnokok
 
Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén

Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén

2017. május 09.
2017.04.28-án elkezdődött az idei KIA LOTOS versenysorozat, melynek első állomása Oschersleben-ben került megrendezésre.
Részletek

Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén

A versenyzők  és a csapat izgatottan várták, hogy Krajnyák Petra és Vogel Adrienn és a csapatnak hogy sikerül teljesíteni ebben a még ismeretlen szériában.

Az első szabadedzésen Adri 4-ik időt ment, ami igen jó teljesítmény a fiúk között. Petra a 13. lett a 17 versenyzőből.

2017.04.29-én az időmérő csak 2 kör volt egy baleset miatt és piros zászlót kaptak, így a versenyzőknek csak 6 percük maradt teljesíteni. Adri hatodik időt ment, Petrának kisérleteztek a beállításokkal, nyomásokkal és az időmérő végére a 15. helyet hozta be.

2017.04.30-án az első versenyen sok baleset történt, 2 autó felborult és 1 a falba került. Egy előzés alatt a Petra elött lévő autó pilótája túl hamar fékezett így összeütköztek, emiatt a sárvédő beleért a gumiba és ki is vágta, így Petra kénytelen volt kimenni a box-ba.

Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén

A szervíz csapat gyorsan orvosolta a problémát és leszedte a lökhárítót, hogy Petra mihamarabb újra a pályán lehessen. A versenyt Petra a 15. helyen fejezte be. Adri az első verseny végére 6. lett, úgy gondolta ez félelmetes küzdelem lesz, de amikor kiszállt a kocsiból nagyon izgult, mert a második versenyen a pole-ból kellett rajtolnia. Minden izgalom ellenére a második versenyt a 4. helyen zárta.

A mezőny erősebbnek bizonyult mint gondoltuk, de a lányok egész hétvégén nagyon jól szerepeltek. Izgatottan várjuk a következő versenyhétvégét ami a Hungaroringen lesz 2017.05.13-14-én.

Kulcsszavak: autósport, kia, Kia Lotos Cup, Krajnyák Petra, Picanto, Vogel Adrienn
 
Világrekordot állított fel a KIA új modellje Világrekordot állított fel a KIA új modellje Mérföldkő a Kia történetében: elindult a Soul EV gyártása a Koreán kívüli piacokra Mérföldkő a Kia történetében: elindult a Soul EV gyártása a Koreán kívüli piacokra Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Kiemelkedően magas teljesítménysűrűség és akár 200 km hatótávra képes a Kia Soul EV Kiemelkedően magas teljesítménysűrűség és akár 200 km hatótávra képes a Kia Soul EV Rallycross világbajnok a Ford Rallycross világbajnok a Ford
 
A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára

A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára

2017. május 04.
Joey Hand szerint a Circuit of the Americas (COTA) „a pilóták pályája”, mert ezen az élvezetes aszfaltcsíkon elég hely van az előzéshez – annak, aki képes kihasználni az alkalmat. Hand úgy érzi, hogy jól szerepel majd május 6-án a texasi Austin közelében megrendezett futamon.
Részletek

A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára

Most mindannyian abban bíznak, hogy az év elején a COTA pályán végzett tesztekkel tökéletesen felkészültek a következő sikerre.

„Tavaly jók voltunk az időmérőn (p1, Ryan Briscoe, 67-es rajtszámú Ford GT), de a futam nem sikerült valami jól,” idézte fel vissza Mike O’Gara csapatfőnök. „A 67-es autónk összekoccant egy másik versenyautóval és a 66-os rajtszámú Ford GT-vel, szóval az nem a mi napunk volt. Éppen ezért idén, néhány héttel ezelőtt extra felkészülést szerveztünk itt. A 66-os autónk még mindig vezet a bajnoki tabellán, és reméljük, hogy ez így is marad. A 67-es gép második helyezése Long Beach-en szintén értékes pontokat hozott. Szeretnénk megőrizni ezt a lendületet, és továbbra is dobogós helyen zárni a futamokat, így aztán a COTA-n is első-második helyre számítunk.”

Briscoe tavaly a COTA-n szerezte meg a Ford GT első pole pozícióját. 2015-ben Hand győzött ezen a pályán a Ford Chip Ganassi Racing színeiben versenyző Ford EcoBoost prototípussal, és ez zsinórban már a második év volt, amikor a csapat győzelmet aratott itt.

„Nagyon szeretem ezt a versenypályát,” mondta el Hand. „Olyan hely ez, ahol egy pilóta a legjobbat hozhatja ki magából, ha alaposan ismeri a pályát. Itt tényleg nagyon lehet menni.

A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára

Sok helyen tudunk előzni, és rengeteg az izgalmas kanyarkombináció. Szóval ez a hely sok alkalmat kínál a sikeres versenyzéshez, és a Ford Chip Ganassi Racing csapattal alaposan fel is készültünk arra, hogy kihasználjuk ezeket a lehetőségeket. Remélem, hamarosan volán mögé ülhetünk, hogy elvégezzük a finomhangolást – aztán vár minket a verseny!”

A 66-os rajtszámú Ford GT az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokság három futama után kétpontos előnnyel vezet a versenysorozatban. A 67-es számú autó a harmadik helyen áll, kilenc ponttal a listavezető mögött. A Ford egypontos előnnyel vezet a GTLM gyártói tabelláján.

Kulcsszavak: autósport, Egyesült Államok, ford, Ford GT
 
Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Csaknem ötödével több autót helyeztek forgalomba februárban, mint egy éve Csaknem ötödével több autót helyeztek forgalomba februárban, mint egy éve Hamiltoné a pole pozíció a Hungaroringen Hamiltoné a pole pozíció a Hungaroringen Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin
 
Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup

Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup

2017. április 20.
Immár negyedik szezonjára készül a sikeres versenysorozat, az MNASZ Autós Gyorsasági OB - Hankook Racer Cup, mely a kezdetektől a fiatal tehetségek felfedezését tűzte ki célul. Idén a kupa ismert helyszínei mellett egy különleges állomás is vár a versenyzőkre.
Részletek

Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup

„A Hankook Racer Cup tavalyi szezonja nagyon jól sikerült, idén is hasonló hangulatú versenysorozatot szeretnénk lebonyolítani, ahol mind a pilóták, mind a szurkolók remekül érzik magukat. Természetesen 2017-ben is vannak pilótamozgások, lesznek, akik más sorozatban folytatják, de a legnagyobb nevekkel most is találkozhatnak a drukkerek. Az idei évben is több mint 10 autó nagy csatáira számíthatunk, a tavalyihoz hasonlóan ezúttal is 5 helyszínen és 13 futamon mérik össze erejüket a Swiftek, melyek teljesen új design-t is kaptak. A Hankook Racer Cup természetesen idén is a magyar bajnokság része, de nagy örömünkre a megszokott külföldi pályákon túl, most egy új, nemzetközi helyszín is bekerült a naptárba, ugyanis Brno-ba is ellátogat majd a mezőny, ahol gyönyörű környezetben, dinamikus, szintkülönbségekkel tarkított pályán mutathatják meg a tizenéves fiúk, hogy mit tudnak” – mesél az idei szezonról Kismarty-Lechner Gábor, a márkakupa promótere.

Magyarország teljesen új márkabajnoksága - mely a fiatal tehetségek felkutatását tűzte ki célul - 2014-ben indult útjára, minden évben a Hankook versenyabroncsok támogatásával rendezik meg. 2016 óta Hankook Racer Cup-ként szerepel az Országos Gyorsasági Bajnokságban. A nagy népszerűségnek örvendő nemzetközi kupa egy beszálló kategória az autósport világába, mely alkalmas arra, hogy felfedezze a tizenéves tehetségeket, elindítsa őket ezen a küzdelmes pályán, hogy később külföldi versenyeken is megállják a helyüket.

Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup

Ami a pilótákat illeti, 2017-ben is óriási küzdelem várható a tehetségek között. A szurkolók olyan nagy nevekkel találkozhatnak mint Boldizs Bence, László Martin vagy Kismarty-Lechner Gábor, aki szintén a bajnoki címért küzd majd.

„Szeretnénk az idei évben még jobban összefogni a csapatokat, mivel most két verseny között akár két hónap is eltelhet, ebben az időben a közösségépítés kerül majd előtérbe. Csapatépítő játékokat szervezünk, közös gokartozást, kirándulásokat, melyekkel szeretnénk még jobban erősíteni a versenysorozat szellemiségét. A pályán ugyan kemény csaták folynak az ifjú titánok között, de azon kívül igazi barátságok szövődnek. Ettől is különleges ez a sorozat. Idén újdonság még, hogy a teszteken sokkal kedvezőbb feltételekkel lehet részt venni, a tavaly elért eredmények miatt pedig egyre többen érdeklődnek a Hankook Racer Cup iránt, így további előnyökhöz juthat a népszerű sorozat.” – teszi hozzá boldogan Kismarty-Lechner Gábor.

A kupasorozathoz idén egy új támogató is csatlakozott, a versenyautókat ugyanis az Orbico Hungary Kft. látja el Shel Helix motorolajjal.

Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup

"Mi az Orbico Hungary Kft-nél - mint a Shell kenőanyagok hivatalos magyarországi importőre - folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, melyek során mind a szakma mind a nagyközönség számára bemutathatjuk a Shell előremutató technológiáit, fejlesztéseit. A személygépjármű kenőolajok fejlesztésében élen járunk, így adta magát a lehetőség, hogy együttműködve a Hankook Racer Cup szervezőivel a 2017-es szezon során Shell Helix motorolajjal töltsük fel a versenyautókat, így támogatva a sorozatban versenyző ifjú tehetségeket. A kiváló minőségű kenőolajok használatával a versenyautó motorja az extrém körülmények között is kiváló kenést és így maximális teljesítményt biztosít, így a versenyzőknek nincs más dolga mint a versenyre összpontosítva a lehető legjobb eredményt elérni" – mondja Tamás Tamás, a Shell kenőanyagok üzletágvezetője.

A versenykupa idén a magyar szurkolók legnagyobb örömére a Hungaroringen startol április 21-23. között, ezután június 23-tól június 25-ig a Pannoniaringen száguldanak a versenyzők. A nyár utolsó futamára a jól ismert Slovakiaringen kerül sor augusztus 18-20. között, majd az őszi szezont szeptember 8-10. között a különleges brno-i verseny nyitja meg. A kupasorozat október 6-8. között szintén hazai pályán, a Hungaroringen zárul majd.

Kulcsszavak: autósport, Hankook Racer Cup
 
Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota Racing Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota Racing Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében „Súlyos” győzelem a Citroën számára „Súlyos” győzelem a Citroën számára Tripla BMW-dobogóval búcsúzik Európától a DTM Tripla BMW-dobogóval búcsúzik Európától a DTM
 
A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit

A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit

2017. április 11.
A Hyundai első győzelmét aratta a 2017. évi FIA Rali-világbajnokságon (WRC), miután Thierry Neuville az 5-ös számú Hyundai i20 Coupe WRC kormányánál elsőként ért célba a korzikai futamon.
Részletek

A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit

Dani Sordo tette még emlékezetesebbé a ralit a csapat számára idei első dobogós helyezésével, miután magabiztos vezetéssel a harmadik helyen végzett, mindössze 1,3 másodperccel lemaradva a dobogó második fokáról. Ez az eredmény összességében a negyedik WRC győzelmet jelenti a Hyundai történetében és az ötödik kettős dobogós helyezést a csapat számára.

Hayden Paddon hatodikként fejezte be a versenyt, így mind a három Hyundai Shell Mobis World Rally Team legénysége célba ért a kimerítő korzikai versenyen.

Felérni a csúcsra

Látszólag kényelmes 39 másodperces előnnyel indulva vasárnap reggel, Neuville és navigátora, Nicolas Gilsoul igyekezett bebiztosítani előnyét a második helyen álló Sébastien Ogier-vel szemben.

A keskeny, kanyargós hegyi utakon vezető 53,78 kilométer hosszú Antisanti-Poggio di Nazza-n, a verseny leghosszabb szakaszán, a belgák a hétvégén immár negyedik szakaszgyőzelmüket gyűjtötték be.

Miután Ogier-nek gondja akadt a 9. speciális szakaszon, Sordo és navigátora, Marc Martí a második lett a nap végén, ezzel feljöttek csapattársaik mögé az összesített eredménytáblán. A spanyolokat csupán 2,5 másodperc választotta el a harmadikként szorosan mögöttük haladó M-Sport legénységétől a gyorsasági szakasz előtt. Az izgalmas végjátékban végül Ogier futott be másodikként, így a spanyoloknak meg kellett elégedniük a harmadik hellyel.

A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit

Sordo a gyorsasági szakaszon elért negyedik helyezésével két extra pontot gyűjtött, míg az ötödik helyen végző Neuville megőrizte eddigi gyorsasági szakasz pontjait.

Miután az első négy futamon négy különböző győztes született a WRC 2017. évi futamain, a bajnokságban a küzdelem valóban teljesen nyitott. A Korzikán elért 1-3 helyezésekkel a Hyundai a második helyre jött fel a gyártók rangsorában, 24 pontra csökkentve az első helyezett előnyét. Neuville a mostani hétvégén begyűjtött 26 pontjával a versenyzők rangsorában a harmadik helyre lépett előre.

Csapatnapló: Neuville/Gilsoul (#5 Hyundai i20 Coupe WRC)

Miután Monte-Carlóban és Svédországban már megmutatták, hogy megvan bennük minden, ami a győzelemhez szükséges, a Neuville - Gilsoul páros végre elhódította a győzelmet Korzikán. Félretették a szezon két nyitó futamán elszenvedett csalódásaikat és a belga párosra ezek után érdemes lesz odafigyelni 2017-ben.

Neuville a következőképpen kommentálta az eredményt: „Csodás érzés, hogy győztünk itt, Korzikán a hétvégén. Biztos vagyok benne, rengetegen vannak, akik együtt örülnek velünk, nem is beszélve a teljes Hyundai csapatról. Nagyon sok támogatást kaptam tőlük Monte-Carlo és Svédország után, és most igazán boldog vagyok. Ez a győzelem a miénk! Nehéz kezdés volt, apróbb problémákkal küzdöttünk pénteken, de sikerült mindent megoldani és még erősebben visszatérni. Dani harmadik helyezésével elegendő számú pontot gyűjtöttünk, hogy visszatérjünk a címért folyó küzdelembe. Hihetetlen volt ez a hétvége számunkra.”

A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit

Csapatnapló: Sordo/Martí (#6 Hyundai i20 Coupe WRC)


Sordo és Martí bátor vezetéssel első dobogós helyezésüket érték el a szezonban, harmadikként zárva a versenyt, bár nekik is adódtak gondjaik a hétvége során. A 2014/2015-ös németországi és a 2015/2016-os spanyolországi után ez pályafutásuk ötödik dobogós WRC helyezése a Hyundai színeiben.

Sordo a következőket mondta: „Tudtuk, hogy ma nehéz lesz megtartanunk a második helyet, miután megörököltük Sébastien-től az első szakasz után. Nyomtuk, amennyire bírtuk, de így is boldog vagyok, hogy sikerült felállni a dobogóra a hétvégén. Furcsa verseny volt és néha szinte szerencsejátéknak tűnt, az érzetünk az autóban nem egyezett meg az egyes szakaszokon elért eredményeinkkel. Mai célunk a harmadik hely megvédése volt, ebből a szempontból tehát elmondható, hogy a küldetést sikerrel teljesítettük. Nagy siker ez a csapat számára és most már van mire építenünk a következő, murvás versenyen.”

Csapatnapló: Paddon/Kennard (#4 Hyundai i20 Coupe WRC)

A Korzika Rally nem volt könnyű Paddon és navigátora, John Kennard számára, az újzélandi kettős ugyanis mind a tíz szakaszon a megfelelő tempóért küzdött. Annak ellenére, hogy a korzikai aszfalton nyújtott tavalyi teljesítményükön sikerült kissé javítaniuk, meg kellett elégedniük a hatodik helyezéssel.

Paddon szerint: „Az utolsó reggel során csak arra koncentráltunk, hogy befejezzük a versenyt és szerezzünk még néhány pontot. Tanulságos hétvége volt számunkra, de meg kell találnunk a pozitív oldalát is. Még ha a végeredményből nem is látszik, de közelebb kerültünk az élmezőnyhöz és javítottunk a tavalyi versenyen elért eredményeinken. Természetesen még rengeteget kell tanulnunk, de haladunk előre. Most a következő versenyre kell figyelnünk, mely egy öt murvás versenyből álló sorozat kezdete lesz. Argentína fekszik nekünk, ezért bízom benne, hogy jobb helyezéseket érünk majd el a következő versenyeken. Gratulálok Thierry-nek és Nicolas-nak – és persze mindenki másnak is Alzenau-ban – a győzelemhez.”

Minden, ami jó…

A Hyundai vasárnapi eredményei régóta várattak magukra, azok után, amilyen versenyképes teljesítményt a csapat Hyundai i20 Coupe WRC autói ebben a szezonban idáig nyújtottak. A csapat most már 24 szakaszgyőzelemmel rendelkezik a 2017-es évben és a negyedik olyan gyártó, akinek sikerült ilyen sok versenyen diadalmaskodnia.

A csapat vezetője, Michel Nandan a következőképpen kommentálta a hírt: „Azt mondják, a türelem rózsát terem, és ez esetünkben nem is lehetne igazabb. Ez a mostani eredmény fantasztikus és végtelenül boldog vagyok, amiért végre sikerült elérni az eredményt, amiért olyan keményen dolgoztunk egész szezonban. Remélem, ez csak az első volt és még sok követi ezt idén. Thierry és Nicolas nagyszerű hétvégét tudhat maga mögött, a bonyolult pénteki indulás után megmutatták, milyen kitartóak tudnak lenni. Négy szakaszgyőzelmükkel és eltökéltségükkel igazán lendületbe jöttek, míg mások problémákkal küzdöttek. Teljesen megérdemelik a győzelmet és ez kárpótolja őket, amiért balszerencsések voltak Monte-Carloban és Svédországban. Nagyszerű látni, hogy Dani és Marc az idén először megint a dobogón állnak. Az idei bajnokság különösen szorosan alakul a gyártók között, így aztán nem pihenhetünk. Argentína következik – ami kellemes emlékeket ébreszt bennünk Hayden és John múlt évi győzelme okán – és továbbra is ebbe az irányba kívánunk haladni. Egyelőre ízlelgetjük a győzelem édes ízét.”

A következő rali

A hónap folyamán a 2017. évi FIA rali világbajnokság visszatér a tengerentúlra az 5. versenyre, az Argentin Ralira, ahol a Hyundai egy évvel ezelőtt győzni tudott. A 18 szakaszból álló murvás pályán a versenyt április 27-30 között rendezik.

Kulcsszavak: autósport, Hyundai, Hyundai Motorsport, wrc
 
Második lett a Herczig/Bacigal páros a Miskolc ralin Második lett a Herczig/Bacigal páros a Miskolc ralin Jedlóczky Márk Hollandiában tesztelte az Audi RS3 LMS-t és R8 GT-t Jedlóczky Márk Hollandiában tesztelte az Audi RS3 LMS-t és R8 GT-t Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben Marco Wittmann rajt-cél győzelmet aratott a Nürburgringen Marco Wittmann rajt-cél győzelmet aratott a Nürburgringen
 
A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet

A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet

2017. április 08.
A soron következő hétvégén, Marokkóban (Észak-Afrika) veszi kezdetét az FIA WTCC túraautó világbajnokság 2017-es évada. A Polestar Cyan Racing pilótái, Thed Björk, Néstor Girolami és Nicky Catsburg a technikás Circuit Moulay El Hassan utcai pályán veszik fel a versenyt a vetélytársakkal.
Részletek

A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet

Újdonságok 2017-re:

•    A cél a világbajnoki cím
•    Immár három Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó indul
•    Tapasztalt pilóták: Thed Björk, Néstor Girolami és Nicky Catsburg
•    Visszatértek a bajnokságba az olyan legendás versenypályák, mint Monza vagy Makaó

Az intenzív, több ezer tesztkörből és vég nélküli fejlesztésekből álló téli tesztidőszak lezárultával ideje szembenézni az ellenfelekkel a tíz állomásra tervezett évad első versenyhétvégéjén, és megkezdeni az utat a végső cél: a világbajnoki cím felé.

Thed Björk négyszeres STCC-bajnok remekül zárta a csapat tavalyi, felkészülő évét: Kínában megszerezte a csapat első futamgyőzelmét, majd a katari szezonzárón a dobogóról búcsúztatta az évet.

„Az előttünk álló évad minden eddiginél izgalmasabb lesz a csapat számára, és nekem is. Egyetlen szezonunk előtt sem voltak még ilyen kedvezőek a feltételek. Egész életemben arról álmodtam, hogy a világbajnoki címért küzdhessek. Természetesen csapatmunkáról van szó, ám mindkét másik pilóta rendkívül gyors, a csapat többi tagja pedig elképesztően keményen dolgozott a szezont megelőző időszakban. Marrákes alighanem az egész év legkeményebb versenye, ám remek alkalom lesz arra, hogy kielemezzük a versenytársakat. Nagy tisztelettel várom a fejleményeket.” – mondta Thed Björk.

A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet

Néstor Girolami kétszeres argentin bajnok tavaly Japánban versenyzett először a csapattal, és mindkét futamán pontszerző helyen ért célba. Az idei első hétvégén komoly feladat vár rá, hiszen soha életében nem versenyzett még a Moulay El Hassan pályán.

„Rengetegszer végigmentem a pályán a szimulátorban, ez sokat segített. De persze a való életben is meg kell ismerni a pályát, és ezt módszeresen kell csinálnom, körről körre növelve a sebességet, mert a Marrákeshez hasonló utcai pályák kíméletlenül megbosszulják a tévesztéseket. Bízunk az autóban, remélem, hogy Theddel és Nicky-vel együtt a lehető legtöbb pontot hozhatjuk el a hétvégén.” – mondta Néstor Girolami.

Nicky Catsburg Marrákesben fog először versenyezni a Polestar Cyan Racing színeiben, és máris dobogós helyezésre törekszik.

„Alig várom, hogy elinduljon az évad, és szorosan együtt dolgozhassunk a csapattal, a csapattagokkal. A marrákesi utcai verseny kemény lesz és intenzív. Hiszem és remélem, hogy képesek vagyunk dobogós helyért küzdeni, erre törekszünk.” – mondta Nicky Catsburg.

A Polestar Cyan Racing gyorsított ütemben vág neki az idei évadnak: az eredetileg tervezett 2018. helyett már 2017-ben világbajnoki címre törnek, ami különösen nagy terhet jelent a csapat összes tagja számára.

„Habár a tényeken alapuló, racionális döntést hoztunk, amikor 2017-re hoztuk előre a bajnoki cím megszerzésének célját, érzelmileg hatalmas nyomás alatt van mindenki. A csapat minden egyes tagja legvégső energiáit is mozgósította. Nem hiszem, hogy az idei évadban lesz a Polestar Cyan Racingnél motiváltabb, keményebben dolgozó csapat a boxutcákban.” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport-igazgatója.

Kulcsszavak: autósport, Polestar Cyan Racing, túraautó VB, wtcc
 
A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe Tim Gábor: Győzelem a Slovakiaring-en is! Tim Gábor: Győzelem a Slovakiaring-en is! A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen
 
Keszthelyi Vivien az első és egyedüli magyar a világ legerősebb elit márkakupájában!

Keszthelyi Vivien az első és egyedüli magyar a világ legerősebb elit márkakupájában!

2017. április 01.
Egy nappal a nemzeti ünnepet követően, március 16-át a magyar autósport rajongók piros betűvel véshetik be a naptárba, ugyanis az Audi hivatalos honlapján bejelentette: a magyar tehetséget, az elmúlt három évben folyamatosan kiemelkedőt nyújtó, mindössze 16 éves Keszthelyi Vivient a világ legerősebb elit márkakupa-sorozatában, az Audi TT Cupban indítja el.
Részletek

Keszthelyi Vivien az első és egyedüli magyar a világ legerősebb elit márkakupájában!

Hasonló bejelentésre még nem volt példa a magyar autósportban, hiszen a német autógyár a világ minden tájáról jelentkező több száz pilóta közül, számos teszt és vizsga után válogatta ki azokat, akik ebben a szezonban felállhatnak a rajtrácsra. Az Audi tehetséggondozó akadémiájának egyetlen magyar tagja, Keszthelyi Vivien - aki szenzációs módon már második éve tagja a gyár kiképzőprogramjának - a mezőny legfiatalabb tagja lesz, ráadásul a riválisok jelentős része 5-8 évvel idősebb, ez által pedig jelentős előnnyel indulnak vele szemben a versenytapasztalatot illetően. Számos olyan hosszabb ideje versenyző fiatal férfi pilótával kell majd felvennie a küzdelmet, akik közül többen is rangos versenyeken bizonyítottak már, többek között a Formula 4-ben is. Ahogyan azt az Audi már korábban jelezte, Vivien a gyár akadémiájának magyar pilótájaként versenyez majd.

Keszthelyi Vivien a korkülönbség és kevesebb tapasztalat ellenére szeretne folyamatosan a várhatóan erős mezőny legjobbjai között szerepelni, és minél több dobogós helyezéssel megajándékozni a sportszakmai sikerekre vágyó magyar és nemzetközi, jelenlegi és leendő rajongóit az egyenlő technikai feltételekkel elindított versenysorozatban, itt ugyanis legfőképpen a tehetség az, ami rangsorolja a pilótákat. Az elmúlt évekhez hasonlóan az Audi TT Cup mezőnye a német túraautó-bajnokság, a DTM mezőnyével együtt a híres nürburgringi 24 órás futam hétvégéjén is rajthoz áll. A hét állomásból álló sorozat első versenyére május 5. és 7. között Hockenheimben kerül sor, a magyar rajongók Vivien honlapján is, a vivienkeszthelyi.com oldalon minden futamot élőben követhetnek majd.

Keszthelyi Vivien az első és egyedüli magyar a világ legerősebb elit márkakupájában!

Vivien a múlt hét pénteken már elutazott az Audi németországi főhadiszállására, ahol a sorozatban részt vevő pilótatársaival együtt készítik fel őket megmérettetésre.

Vivien más versenysorozatok egy-egy versenyhétvégéjén is részt vesz majd csapatával, az Audi Sport Racing versenyakadémia támogatásával működő Team VRS-sel, a magyar szurkolók a Hungaroringen többször is különböző versenyhétvégéken, illetve országszerte további nagyszabású eseményeken találkozhatnak vele.

Keszthelyi Vivien nyilatkozata:

"Fantasztikus érzés, hogy három az autósportban töltött év alatt sikerült eljutnom abba a sorozatba, amiről - mint egy nagy lépés a DTM felé - álmodtam. Alig várom, hogy ebben a sorozatban versenyezzek, hiszen rendkívül nívós mezőnyben bizonyíthatok. Jelenleg a többi versenyzővel együtt veszünk részt egy felkészítő táborban, ahol már többek között az egyforma versenyoveráljainkat is felpróbálhattuk, és számos egyeztetést tartottunk a szezonról. Az első versenyig még lesz időnk gyakorolni, áprilisban lesz egy hivatalos teszt, amin két napig mindenki a pályán lesz, nekem pedig még az akadémián is készülni kell a következő feladatokra. A pilóták rendkívül barátságosak egymással, azonban természetesen azt lehet érezni, hogy már most a táborban, s majd a pályán is mindenki a legjobb akar lenni. Nagyon várom már az idénynyitót, új helyszínek, új riválisok, talán a legelső futam lesz a legérdekesebb."

Kulcsszavak: Audi TT Cup, autósport, Keszthelyi Vivien
 
SRTH mérleg = 3 Igen - 3 nem SRTH mérleg = 3 Igen - 3 nem Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Spanyol Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, ismét kettős Mercedes-diadal Spanyol Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, ismét kettős Mercedes-diadal Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Brit Nagydíj - Hamilton nyert, és csökkent a lemaradása összetettben Brit Nagydíj - Hamilton nyert, és csökkent a lemaradása összetettben
 

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 121 - 130