Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 793 Megjelenítve: 121 - 130
Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

2018. június 15.
Besenyei Péter, Geszti Péter, Kemény Dénes, Polgár Judit, Andy Vajna – csak néhány név azok közül, akik szerepelnek az OXXO Hungary Truck Racing Team, „A győzelem művészete” című kiadványában.
Részletek

Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

A könyvben 13 híresség mondja el gondolatait a győzelemről, a szerzők emellett bemutatják a kétszeres Európa-bajnok, kétszeres angol-bajnok csapat 10 évét. „A győzelem művészete” a Kamion Európa-bajnokság magyar futamára jelenik meg.
 
Formabontó kiadványt fog megjelentetni Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata, az OXXO Hungary Truck Racing Team.  A kétszeres Európa-bajnok, kétszeres angol-bajnok csapat „A győzelem művészete” címmel olyan igényes kivitelezésű albumot állított össze, melyben a sport, az alkotóművészetek, a társadalmi- és üzleti élet területén tevékenykedő közéleti személyiségek mondják el gondolataikat a kimagasló emberi erőfeszítések mögött rejlő győzni akarásról.

A felkért személyiségek győzelemmel kapcsolatos gondolatai mellett egy-egy saját környezetükben készült portréfotó is helyet kap. A győzelem művészetében szerepel Badár Sándor, Besenyei Péter, Csipes Tamara, ef Zámbó István, Geszti Péter, Kemény Dénes, Kótai Misi, Pistyur Imre, Polgár Judit, Stefano Favaro, Szabó Bence, Tóth Vera és Andy Vajna is.

Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

- A versenysportban eltöltött éveink alatt sikereket, kudarcokat, örömöt és nehézségeket egyaránt megéltünk, miközben töretlenül, mindvégig a győzelem, az első pozíció megszerzése hajtott minket. Hitvallásunk szerint a győzelemre való törekvés ugyanakkor nem öncélú tevékenység: a győzelem művészete az önmegvalósításnak és egyéni képességeinknek a világ javára fordításának művészete. Könyvünkhöz hasonló filozófiát valló személyiségeket kértünk fel, hogy mondják el gondolataikat. Büszkék vagyunk rá, hogy elfogadták a felkérésünket – mondta Tökölyi László, az OXXO Hungary Truck Racing Team elnöke.
 
A könyv a fentiek mellett bemutatja a kamionversenyző-csapat 10 éves munkáját, eredményeit és az ezek mögött álló szakembereket, versenyzőket is.
 
„A győzelem művészete” című könyv megalkotásának nem titkolt célja ugyanis, hogy a szereplők személyes gondolatainak bemutatása mellett a szerzők méltó kiadványban hagyjanak lenyomatot a kamionversenyző szakágról, amely igazi magyar sikertörténet, és amely bátran odatehető más magyar vonatkozású világsiker mellé.
 
A könyv a Kamion Európa-bajnokság magyar futamán, a Hungaroringen június 16-17-én megrendezésre kerülő versenyhétvégén jelenik meg.



Kulcsszavak: autósport, kamionverseny, OXXO Racing Team, versenykamion
 
Kiss Norbert magasan a tabella élén a szezon felénél Kiss Norbert magasan a tabella élén a szezon felénél Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Érzelmekben gazdag volt a WEC utolsó, São Paulo-i versenye az Audi számára Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Ázsiai turné kezdete: Négy Citroën C-Elysée WTCC sorakozik majd fel a rajthoz Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Minden jó, ha jó a vége!
 
A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

2018. június 13.
A jövő héten (június 16-17.) zajló Le Mans 24 órás versenyen a Ford Chip Ganassi Racing csapat minden eddiginél komolyabb kihívásra készül. A GTE Pro géposztályban – ahol a Ford GT is versenyez – most a világ 17 legjobb GT-gépe és a sportág 51 leggyorsabb pilótája gyűlik össze, vagyis a csapat minden eddiginél keményebb küzdelemre számíthat.
Részletek

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A Ford Chip Ganassi Racing magabiztosan tekint erre kihívásra, hiszen az idei szezon immár a Ford GT versenyprogram harmadik éve, amelyből az első, 2016-os Le Mans futamot győzelemmel, a 2017-es versenyt pedig egy második helyezéssel tette emlékezetessé a csapat.

“Nagyon jó érzés látni, hogy Le Mans-ra minden évben összegyűlik mind a négy autónk, hogy közös csapattá kovácsolódva versenyezzenek,” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsport globális igazgatója.

“Le Mans mindig is a legizgalmasabb esemény, ám most e téren is sikerült szintet lépni, hiszen sosem volt még ilyen népes és kemény a mezőny. Már alig várjuk, hogy összemérhessük erőnket a Ferrari, a Porsche, az Aston Martin, a Corvette és a BMW legjobbjaival. Pontosan ez az, amiért érdemes versenyezni.”

Le Mans vastag betűkkel szerepel Chip Ganassi versenynaptárában, aki idén is elszánta magát, hogy győzelemre viszi a Fordot.

“Ez az a futam, amit lehetetlen kihagyni,” nyilatkozta Ganassi. “Ez a verseny mindent megtestesít: a legendás francia pályán rendezett hosszútávú futam a világ egyik leglátványosabb motorsport-eseménye. Aki itt győzni tud, az már elmondhatja magáról, hogy elért valamit. Itt gyűlnek össze a világ legjobb pilótái, csapatai és autógyártói. Már alig várom, hogy újra győzni lássam az autóinkat!”

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A 66-os rajtszámú gép pilótái, Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (USA) már a FIA Hosszútávú Világbajnokság nyitó futamán, Spa-ban megszerezték első győzelmüket. Az elmúlt két évben nem voltak ugyan túl szerencsések Le Mans-ban, de remélhetőleg Spa most azt jelzi, hogy fordul a szerencse.

A 67-es számú Ford GT legénységét Andy Priaulx (GB) és Harry Tincknell (GB) alkotja, akikhez most az Indycar sztárja, Tony Kanaan (BRA) csatlakozik. A trió egyértelműen a dobogó legfelső fokát célozza meg.

A 68-as rajtszámú gép pilótái már idén is begyűjtöttek egy dobogós helyezést, és ők azok, akik történelmet írtak 2016-ban, győzelemre vezetve a Fordot, amikor a márka visszatért Le Mans-ba, Joey Hand (USA), Sébastien Bourdais (FRA) és Dirk Müller (GER) mindennél jobban vágynak arra, hogy most ráduplázzanak erre az eredményre.

A 69-es számú Ford GT pilótái a lehető legjobban kezdték a 2018-as idényt, győzelmet aratva a Rolex 24 Daytona futamon. Ryan Briscoe (AUS), Richard Westbrook (GB) és Scott Dixon (NZ) kiválóan felkészültek egy újabb 24 órás versenyre.

A Ford GT-k összes pilótája pontosan tudja, mi a dolga Le Mans-ban. Most néhány mondatban összefoglalják az elmúlt két év tapasztalatait és az idei futammal kapcsolatos gondolataikat.

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

#66 FORD GT: “Minél többet teszünk bele, annál jobbak leszünk!” (Olivier Pla)

“Az első Le Mans-i évünk kemény volt a 66-os rajtszámú GT-vel, mert két kört is veszítettünk a bokszutcában, ahol cserélni kellett az ajtó világító panejét,” mesélte Olivier Pla. “Ugyanolyan tempóban autóztunk, mint a többi Ford, így nem véletlen, hogy a késlekedés miatt lecsúsztunk a dobogóról. A második évben egészen hajnali egy óráig jónak tűnt a dolog, de akkor meghibásodott a hátsó futómű, ami majdnem hét kör hátrányt jelentett.

A harmadik évben ugyanaz a célunk, ami eddig: győzni akarunk! A GTE Pro mezőnye még sosem volt ilyen erős, így hihetetlenül nehéz lesz nyerni. De erős csapat vagyunk, erős autóval és remek pilótákkal. Nem kell más, mint hogy mindent tökéletesen csináljunk, és hogy legyen némi szerencsénk. Minél többet teszünk bele, annál jobbak leszünk!”

#67 FORD GT: “Le Mans-ban mindig tanul valami újat az ember.” (Andy Priaulx)

“2016-ban, a Ford első Le Mans futamán akadtak nehézségeink: a rajtrácson elromlott a váltó, így a versenyünknek már majdnem azelőtt vége szakadt, hogy egyáltalán elkezdődött volna,” emlékszik vissza Andy Priaulx. “A második év viszont remekül sikerült, mert jó iramot diktáltunk, és az utolsó körben a szerencse is segített, így végül második helyezettek lettünk.

Az idei év keménynek ígérkezik, de éppen így szép nyerni. Nagyon szeretnék a dobogó legfelső fokán állni Le Mans-ban, hiszen már van itt egy harmadik és egy második helyezésem, pár éve pedig a 24-ből 23 órán át én autóztam az élen. Lesz itt még 16 másik GTE Pro versenygép, és mindegyikhez három pilóta, akik mind ugyanezt mondják, úgyhogy izgalmas lesz a dolog! Le Mans-ban mindig tanul valami újat az ember. Ez egy olyan verseny, amire nagyon fel kell készülni. Ez már az ötödik itteni futamom, és minden évben egyre jobbak az eredményeim, de még így sem könnyű!”

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

#68 FORD GT: “A Ford lenyűgöző történelmet írt Le Mans-ban, és ebben mi is szerepet kaptunk.” (Joey Hand)

“Az első év emlékezetes marad számomra, hiszen győztünk. A Ford lenyűgöző történelmet írt Le Mans-ban, és ebben mi is szerepet kaptunk. Beírhattuk a magunk fejezetét ebbe a történelemkönyvbe, ami elég komoly dolog; amikor majd megöregszem, és nem vezetek többé, ez a fejezet még mindig ott lesz. Tavaly nem volt esélyünk a győzelemért autózni, ezért idén mindent megteszünk azért, hogy mi nyerjünk. Ráadásul az ember sosem tudhatja, hányszor állhat még életében rajthoz Le Mans-ban, ezért aztán minden lehetőséget ki kell használni.

A csapat évről évre jobb, és ha az ember jól érzi magát, az a teljesítményén is látható. Ma már többet tudunk erről a futamról, mint kezdetben: tudjuk, mit hol találunk, hogyan működik a gépátvétel, szóval rutinosabbak lettünk. És minél magabiztosabb az ember, annál kevésbé izgul azon, hogy mi lesz pár perc vagy pár óra múlva. Mindig is azt vallottam, hogy a jó eredményhez jó közérzet és magabiztosság kell.”

#69 FORD GT: “Úgy gondolom Le Mans mindig tartogat valami sosem látott meglepetést.” (Ryan Briscoe)

“Az első év hihetetlen volt: kezdő csapatként is nagyon kemény iramot diktáltunk, végül pedig a dobogóra álltunk – szinte szürreális érzés volt. De emlékszem a második évre is, amikor nem volt elég a teljesítményünk a győzelemhez, így aztán idén újra győzni akarunk! Az első évben elég magasra került a mérce, így ami ez alatt marad, többé nem elfogadható. Az idényt mindenesetre sikerült remekül nyitnunk, hiszen a Daytona 24 futamot megnyertük, és a 66-os autónk is másodikként ért célba.

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

“Már harmadik éve jövök el ide Le Mans-ba, de még mindig ugyanolyan érzés. Mindig ugyanúgy viszonyulok ehhez a futamhoz, ahogy a felkészülés is ugyanaz, és minden más is. Nem tudok relaxáltan hátradőlni, és azt mondani magamnak: nyugi, már harmadik éve csinálod! Szerintem La Mans – mint minden komoly verseny – mindig képes valami sosem látott meglepetéssel előrukkolni, nekünk pedig számítanunk kell erre. Az első év hihetetlen volt: a várakozás, az 1966-os győzelem ötvenedik évfordulója, a Ford visszatérése a hosszú kihagyás után… Emlékszem, milyen különleges érzés volt ez az egész.”

Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT, Le Mans
 
A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban Augusztusban ismét élen a Ford A Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrása immár zsinórban hatodszor nyert az Év Motorja versenyen A Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrása immár zsinórban hatodszor nyert az Év Motorja versenyen Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban Monacói Nagydíj - A szombati szabadedzés legjobbja is Rosberg volt Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem
 
Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

2018. június 04.
Marco Wittmann, a BMW német pilótája nyerte meg a német túraautó-bajnokság (DTM) mogyoródi versenyhétvégéjének vasárnapi futamát, amelyet súlyos sérülés árnyékolt be.
Részletek

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

A viadal elején hirtelen nyári eső zúdult a pályára, így a versenyzők kimentek az esőgumikért. A boxutcában azonban a rendkívül csúszóssá vált talaj miatt megnőtt a féktáv, három autó is nekicsapódott a falnak. A balesetveszély miatt félbe kellett szakítani a versenyt, amely mintegy 15 perc után folytatódott.

A rendezők arról tájékoztatták az MTI-t, hogy az eset során három személy sérült meg. Egyikük, egy sportbíró súlyos lábsérülést szenvedett, de állapota nem kritikus. Őt másik két - közepesen súlyosan sérült - személlyel további kezelésre kórházba szállították.

A sorozat honlapja szerint a futamgyőztes Wittmann mögött a szintén BMW-s német Timo Glock, valamint az osztrák Philipp Eng végzett a második, illetve a harmadik helyen.

A szombati versenyen a brit Paul Di Resta (Mercedes) diadalmaskodott, az osztrák Lucas Auer (Mercedes) és a svájci Nico Müller (Audi) előtt.

Eredmények:

1.Marco Wittmann (német, BMW) 1:17:50.129 óra
2. Timo Glock (német, BMW) 5.870 másodperc hátrány
3. Philipp Eng (osztrák, BMW) 13.457 mp h.
   
Az élcsoport: 1. Glock 90 pont, 2. Gary Paffett (brit, Mercedes) 79., 3. Di Resta (brit, Mercedes) 67

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült
Kulcsszavak: autósport, DTM, hungaroring, Marco Wittmann
 
10 éves az OXXO Racing Team 10 éves az OXXO Racing Team Yvan Muller a Moszkvai Esőben is a pódiumon Yvan Muller a Moszkvai Esőben is a pódiumon Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon
 
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

2018. május 29.
2018. június 1-3. között a Hungaroring ad otthont a Német Túraautó Bajnokság harmadik versenyhétvégéjének, amelyen a BMW a pilóták közötti pontverseny éléről, egy múltbéli futamgyőzelem és hat dobogós helyezés tapasztalatával várhatja a rajtot.
Részletek

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye idén először érkezik külföldi helyszínre: a Hockenheimringen megrendezett szezonnyitó és a lausitzringi második felvonás után a Hungaroring ad otthont a 2018-as szezon harmadik versenyhétvégéjének. Az első négy megmérettetés után továbbra is Timo Glock vezeti a pilóták közötti pontversenyt, 72 ponttal. Az ötödik futam előtti állás szerint a BMW második legeredményesebb pilótája a sorozat kétszeres bajnoka, Marco Wittmann, aki a pilóták közötti pontverseny hetedik helyéről folytatja a küzdelmet. Az első két versenyhétvégén Timo Glock összesen egy futamgyőzelmet, egy második helyezést és egy harmadik helyet zsebelt be, miközben már Marco Wittmann és a DTM-újonc Philipp Eng nevéhez is fűződik egy-egy dobogós helyezés.

A Hungaroring 4 381 méter hosszú aszfaltcsíkja, amely kiválóan fekszik a BMW versenyautóinak, sorozatban ötödik alkalommal fogadja a Német Túraautó Bajnokság mezőnyét. A mogyoródi versenypályán eddig hét alkalommal rendeztek DTM-futamot, a bajor prémiumgyártó összesen egy futamgyőzelmet és hat dobogós helyezést ünnepelt itt.

A BMW Motorsport igazgatójának, csapatfőnökeinek és DTM-pilótáinak nyilatkozatai a hungaroringi versenyhétvége előtt
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója:

„A hockenheimringi és a lausitzringi versenyhétvége izgalmakban, drámában és érzelmekben bővelkedett. A Német Túraautó Bajnokság 2018-as szezonja nem is indulhatott volna ennél jobban. A következő fordulónak a Hungaroring ad otthont, ahol biztos vagyok benne, hogy a rajongók újabb lélegzetelállító futamok szemtanúi lesznek. Rendkívül erős hátszéllel érkezünk Magyarországra, miután Timo sikeresen megvédte első helyét a pilóták közötti pontversenyben, a szezon eddigi futamain pedig legalább egy BMW-pilóta mindig a dobogón állt. A Hungaroring mindig is nagyon passzolt nekünk, így a célunk nem más, mint hogy minél több pontot hazahozzunk.”

Stefan Reinhold, a BMW RMG csapat főnöke:

„A Hungaroring mindig is feküdt nekünk. Az első két versenyhétvége után pedig most még eltökéltebbek vagyunk. Meg akarjuk őrizni Timo és Marco előkelő helyezését, Augusto-val pedig újabb sikereket célzunk meg. Eközben mind tisztában vagyunk vele, hogy a siker hullámait meglovagolva rendkívül keményen kell dolgoznunk azon, hogy megőrizzük ezt a pozíciót.”

Marco Wittmann, a 11-es rajtszámú BMW Driving Experience M4 DTM német pilótája:

„Imádom a Hungaroring vonalvezetését. Nagyon technikás pálya, ugyanakkor rendkívül gyors is. A Hungaroringen mindenféle kanyar megtalálható, a magyar rajongók pedig egyszerűen fantasztikusak. 2014-ben megnyertem az ottani futamot, meleg szívvel gondolok vissza arra a meccsre. Az utóbbi időben azonban sok minden változott és a verseny is összetettebb lett, de mindezek ellenére nagyon várom a mostani hétvégét. A lausitzringi dobogó hatalmas lendületet adott nekem.”

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Augusto Farfus, a 15-ös rajtszámú Shell BMW M4 DTM versenyautó brazil pilótája:

„A Hungaroring tavaly nagyon kedvező pályának bizonyult, szerettem ott versenyezni. A pálya vonalvezetése a lausitzringi aszfaltcsík tökéletes ellentéte, hiszen rendkívül sima, amely gyökeresen más beállítást igényel. A domboldalban egymást váltják a kellemesen gyors kanyarok, amelynek hamar fel tudom venni a tempóját. Remélhetőleg egy újabb jó hétvégét zárunk.”

Timo Glock, a 16-os rajtszámot viselő DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautó német pilótája:

„Meg kell látnunk, hogy idén mennyire vagyunk ütőképesek a Hungaroringen. Az Audi tavaly nagyon jót autózott ott, idén viszont rendkívül erős technikával állunk rajthoz. Magyarország mindig is kedves volt a szívemnek, nagyon szeretek ott versenyezni. Izgatottan várom, hogy folytassuk a szezon elején elkapott töretlen lendületet.”

Bart Mampaey, a BMW RBM csapat főnöke:

„Magyarország lesz az idei versenynaptár első külföldi helyszíne, ahol mindig egyedi hangulat fogad minket. A rajongók évről évre meleg fogadtatásban részesítenek. A pálya minden kétséget kizáróan technikás, ahol sok izgalmas DTM-futamot megéltünk már. Az első két versenyhétvége után rendkívül jó pozícióból várhatjuk a magyarországi felvonást, reméljük, hogy a sikerszériánk Mogyoródon tovább folytatódik.
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Bruno Spengler, a 7-es rajtszámú BMW Bank M4 DTM versenyautó kanadai pilótája:

„Tavaly sikerült dobogóra állnom a Hungaroringen, így nagyon várom már, hogy visszatérjek Magyarországra. Roppant izgalmas pályáról beszélünk, amely telis tele van félig gyors visszafordítókkal. Nagyon nehéz előzni ezen a pályán, ezért kiemelkedően fontos, hogy az időmérőn jó eredményt érjünk el. Az autónknak nagyon fekszik ez a pálya, így pilótaként is egy kivételes élmény elé nézünk.“

Philipp Eng, a 25-ös rajtszámú SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó osztrák pilótája:

„Imádok Budapestre utazni, fantasztikus egy város. Igaz, a DTM-hétvégén nem sokat fogunk látni belőle, de a hangulata egyedülálló. A hungaroringi vonalvezetés nagyszerű versenyt kínál nekünk, pilótáknak, egy DTM-versenyautóval rajthoz állni itt minden kétséget kizáróan különleges élmény. Bízom benne, hogy elhoztuk a Lausitzringről a kiváló lendületet.”

Joel Eriksson, a 47-es rajtszámot viselő BMW M4 DTM versenyautó svéd pilótája:

„Csupa szép emléket őrzök a Hungaroringről, ez az egyik kedvenc versenypályám. Budapestet is imádom. Jó kedvvel érkezem a hétvégén Magyarországra, hiszen tavaly a Forma-3-ban sikerült megnyernem a futamot. Akkor a pole pozíció is összejött, úgyhogy elég jól ismerem a pályát.”


Kulcsszavak: autósport, DTM, Timo Glock
 
Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye A Hyundai Shell World Rally Team kihirdette a Lengyel-ralin érvényes felállását
 
Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

2018. május 28.
Május 26-27-én Misanoban kezdetét vette a 2018-as Kamion Európa-bajnokság. Míg a versenysorozatban a korábbi években átlag 15 versenykamion indult, az idei évben 21-re nőtt a mezőny. Mindez jól jelzi, hogy míg például a DTM egyre csökkenő létszámmal veszít a népszerűségéből, addig a kamionversenyzés iránt csapatszinten is egyre nagyobb az érdeklődés.
Részletek

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

Az idei Kamion Európa-bajnokságon egyetlen magyar csapatként az OXXO Hungary Truck Racing Team indult Ryan Smith pilótával, és már az első futamhétvégén óriási sikert ért el. A kétszeres Európa-bajnok, kétszeres angol bajnok csapat kamionja, Jázmin futotta a leggyorsabb versenykört, sőt, a négy futamból álló hétvégén egy futamot meg is nyert!
 
Utóbbi eredménnyel az OXXO Hungary Truck Racing Team megszerezte az idei év első magyar futamgyőzelmét az EB-n!
 
Pedig a csapatnak nem indult jól a hétvége: az első futamban két boxáthajtásos büntetést is kapott, a másodikban pedig egy komolyabb ütközés csaknem totálkárosra törte a kamionjuk pilótafülkéjét. A csapat szerelői egész éjszaka dolgoztak rajta, hogy a másnapi versenynapra működőképes állapotba hozzák az autót. Ezután a gyors felkészítés után nyerte meg a csapat a hétvége negyedik futamát.
 
A bravúros eredményt a versenyhétvége hivatalos kommentátora is értékelte, aki megszakítva a műsort az OXXO Hungary Truck Racing Team teljes stábját felhívta a tribünre, bemutatva a nézőknek és újságíróknak őket.

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!
Kulcsszavak: autósport, OXXO Racing Team, Ryan Smith, versenykamion
 
Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók Végső megmérettetés a Hungaroringen Végső megmérettetés a Hungaroringen Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Éld át az őrületes Juke Nismo élményt
 
Indul a Kamion Európa-bajnokság!

Indul a Kamion Európa-bajnokság!

2018. május 24.
Május 26-27-én Misanoban elindul a 2018-as Truck Race Európa-bajnokság, majd rögtön utána a magyar résztvevők számára legfontosabb állomás, a várva várt futam következik a Hungaroringen, június 16-17-én.
Részletek

Indul a Kamion Európa-bajnokság!

Ebben az évben két magyar érdekeltség is lesz az egyébként is népes mezőnyben. 2014 és 2015 Európa-bajnoka, Kiss Norbi és az elmúlt 4 évben 4 bajnoki címet szerző OXXO Hungary Truck Racing Team. Az egyetlen magyar csapat először megy teljes szezont az EB-n külföldi pilótával, a nemzeti színű kamion volánja mögött 2018-ban a kétszeres brit bajnok, Ryan Smith ül.

 Kiss Norbert zsenialitását nem kell bemutatnunk, és lassan Norbi kamionjából, a korábban sereghajtó Mercedesből is ütőképes versenyjármű született. Ryan korábban is bizonyította már tehetségét az Európa-bajnokságon: bár csak pár versenyen indult, de így is ő minden idők legkorábban dobogóra álló versenyzője. Van két futamgyőzelme, valamint ő szerezte meg a Krasznai János emlékére kiírt, a versenyben a leggyorsabb kört teljesítő versenyzőnek járó különdíjat első ízben 2016-ban. Később, 2017-ben Kiss Norbi is megkapta ezt a díjat.

 Megkérdeztük Sárosi Brúnót, az OXXO Hungary Truck Racing Team csapatvezetőjét, hogyan látja az idei évet.

Indul a Kamion Európa-bajnokság!•    Az idei év újabb komoly kihívás az OXXO Hungary Truck Racing Team életében. Az elmúlt két évet az angol bajnokságban töltöttük, így most vissza kell rázódni az Európa-bajnoki szériába. A két bajnokság sokban különbözik egymástól, az egyik lényegi különbség, hogy a briteknél lazábban kezelik a „harcot” - mint a tipikus angol fociban is - sokkal inkább megengedett a férfias, test-test elleni küzdelem. Az Európa-bajnokságban ezt másképpen szemlélik, itt is előfordul ugyan, de sokkal szigorúbban szabályozzák.  Ezen túl vannak technikai különbségek is: mások a versenyzők, a versenykamionok. Idén először megy két magyar érdekeltség egymás ellen teljes szezont, a hazai közönségnek lesz miről beszélnie a csaták után, ez garantált. Ez kontakt sport, biztos lesz köztünk ütközés, lökdösődés, ami után nehéz lesz igazságot tenni, de ez igaz minden versenyzőre, ilyenkor nem számít, ki honnan jött, milyen pilóta vagy csapat. Az FIA szabályok alapján dönt, mikor ki a hibás, ki kap büntetést vagy csak egyszerű versenybaleset volt – ez ismerős a Forma1-ből mindenkinek.
 
A csapatfőnök szerint az OXXO Hungary Truck Racing Team felkészülten és szép reményekkel várja a szezonkezdést.

•    Azt gondolom, mindent elkövettünk, hogy megfelelően felkészüljünk. Ryan családi problémái ugyan kicsit megnehezítették az utolsó néhány hétben ezt a folyamatot, de Misanoban már száz százalékban fog tudni koncentrálni a versenyre.Úgy gondoljuk, technikailag továbbra is ott vagyunk az élmezőnyben, a nagy kérdés, hogy Ryan mentálisan mennyire fogja tudni kezelni az új kihívást. Ez egy harcos versenysorozat, a kamionok általában nem férnek el a számukra szűk pályákon, így garantált az ütközés, lökdösődés, de természetesen maximálisan törekedni fogunk a sportszerű versenyzésre.

Kulcsszavak: autósport, OXXO Energy Truck Race Team, versenykamion
 
A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl Indul a Kamion Európa-bajnokság! A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban Indul a Kamion Európa-bajnokság! 12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akarat A Goodyear kamion-versenyabroncsokról szóló szerződést írt alá az FIA-val A Goodyear kamion-versenyabroncsokról szóló szerződést írt alá az FIA-val
 
Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában

Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában

2018. május 22.
Michelisz Norbert eredménytelen futamokon van túl a túraautó-világkupa (WTCR) hollandiai versenyhétvégéje után.
Részletek

Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában

A sorozat honlapja szerint a Hyundai-jal versenyző, 33 éves magyar pilóta vasárnap az első futamon az első körben összeütközött a vk-éllovas Yvan Mullerrel, és mindketten kiestek.

Hétfőn a második etapon Hyundai teljesítményének lecsökkentése és tíz rajthelyes büntetése miatt hátulról rajtoló Michelisz a 23. helyen ért célba. A többi magyar közül Szabó Zsolt a 17., míg Nagy Norbert a 20. helyen zárt.

A harmadik futamban Michelisz a 19. helyről indulva a 22. lett, Nagy a 17., Szabó a 26. helyen végzett.

A teljesítmény-kiegyenlítő rendszer szabályai alapján a mezőny eddigi leggyorsabb autói plusz nehezítéseket kaptak Zandvoortban. A Hyundai-ok motorteljesítménye ezért 2,5 százalékkal csökkent, nőtt az autók súlya és 100 milliméterre emelkedett a hasmagasságuk.

Michelisz nem gyűjtött újabb pontokat Hollandiában, így a vk-ban 102 ponttal a nyolcadik helyen áll.

A vk-sorozat június 23-24-én Portugáliában folytatódik.

Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában
Kulcsszavak: autósport, Hollandia, michelisz, WTCR
 
Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Az új Audi RS 5 DTM tesztje a Hungaroringen Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Teljesítmény és exkluzivitás: a Mercedes-AMG története Jövőre a Nissan is csatlakozik a Formula E elektromos versenysorozat mezőnyéhez Jövőre a Nissan is csatlakozik a Formula E elektromos versenysorozat mezőnyéhez
 
Célban a homokdűnék között!

Célban a homokdűnék között!

2018. május 21.
A 16. helyről indulva a 12. helyen sikerült a célba érés Jedlóczky L Márk harmadik TCR Europe futamán a hollandiai Zandvoortban.
Részletek

Célban a homokdűnék között!

Ahogy az várható volt, egy komoly rajtbalesettel indult a futam, amit versenyzőnk ügyesen és szerencsésen kikerült csak egy ellenfél autójáról lerepülő műanyag darab pattant meg a CUPRA szélvédőjén, de szerencsére semmi sérülés nem keletkezett az autóban. A mezőny elé bejött a safety car míg a sérült autókat el tudták távolítani a célegyenesből. Az újra indítás után Márk több versenyzőt is meg tudott előzni, elkerült egy újabb komoly ütközéssel járó balesetet, majd üldözőbe vett egy portugál Peugeot-os versenyzőt, akit többször is megpróbált megelőzni, ám a végére a CUPRA-n annyira elfogytak már a gumik, hogy inkább nem akart felesleges kockázatot vállalva belemenni egy esetleges komolyabb ütközéssel járó szituációba. Az alap célkitűzés így is sikerült, hogy lehetőleg a középmezőnyben sérülés nélkül hozza célba az autót élete harmadik TCR Europe futamán.

A helyezésen kívül a legfőbb eredmény, hogy folyamatosan sikerült gyorsulni, fokozatosan egyre jobbak a részeredmények és ez egy igazi jó kis csapatmunka eredménye, amiből mindenki kiveszi a részét és Márk a még mindig rettentően kevés versenyzői tapasztalata ellenére hozzá tudja adni a lehető legtöbbet a pályán a volán mögött.

Célban a homokdűnék között!

Holnap a második futamon ismét a 16. helyről rajtolhat majd és várhatóan egy nem kevésbé izgalmas versenynek nézhetünk elébe! Természetesen a cél holnap is elsősorban a verseny sikeres teljesítése kihasználva a jól megtalált beállítások előnyeit esetleg még egy kicsit előbbre lépdelve az eredménylistán.
Valamint végül, de nem utolsósorban az eddigi hétvégi nagy eredmény egy újabb óriási autósportélmény, hiszen a JLG Motorsport csapata és fiatal versenyzője több mint százezer lelkes autósport néző előtt futhatta le történetének hatodik igazán komoly nemzetközi sorozatban teljesített versenyfutamát!

Kulcsszavak: autósport, Jedlóczky Márk, TCR Europe
 
Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam Michelisz Norbi nyerte a második futamot a Hungaroringen Michelisz Norbi nyerte a második futamot a Hungaroringen Célban a homokdűnék között! Belgiumban A Citroen Racing Célban a homokdűnék között! Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás
 
Autósport népünnepély a dűnéken!

Autósport népünnepély a dűnéken!

2018. május 20.
Talán sosem gondoltuk volna, hogy kis csapatunk ilyen elképesztő autósport népünnepélybe csöppen így hirtelen a TCR Europe versenysorozat második fordulóján!
Részletek

 Autósport népünnepély a dűnéken!

Hittük is meg nem is, hogy a rendezők 200000 igen nem tévedés, kettőszázezer nézőt várnak a nagy holland „Michelisz Norbi simogatóba” mely természetesen az Ő Norbijukra, vagyis Max Verstappen Forma1-es versenyzőre épül! Aztán vasárnap reggel elképesztő látvány tárult elénk a Zandvoort-i versenypályán! Végeláthatatlan tömegben hömpölyög a holland autósport szerető közönség, hogy láthassák a hazai hősüket hazai pályán F1-es versenygéppel száguldani! Ezen kívül még több versenysorozat is helyet kapott a hétvége sűrű programjában, aminek Max mellett a WTCR a fő „műsorszáma”, na és persze a mi szívünk csücske, a kistesó a TCR Europe.

A márciusi teszten megszerzett jó kis pályaismeret birtokában Jedlóczky L Márk lelkesen készült a holland hétvégére! Ehhez képest a szabadedzéseket vegyes érzelmekkel zárta, mert a CUPRA-val sajnos nagyon nem akartak jönni azok a köridők, mint márciusban az Audival! Azért elkeseredésre nem volt ok, hiszen az egy más autó volt más körülmények között, így a csapat mérnöke Monori Gyula és egy nagyon kedves régi sporttársunk külső segítségével az időmérőre egy teljesen más beállítás került az autóra, mint a szabad edzéseken. A bátor változtatás meg is hozta az eredményt, a CUPRA sokkal jobban viselkedett és a köridők rögtön több mint másfél másodpercet javultak! Aztán a Q1 második felében beköszönt a technika fránya ördöge, ahogy a múltkor a Hungaroringen is. Ismét a CUPRA önindító motorjánál keletkezett elektromos hiba miatt elgyengült az autó és Márk épphogy csak ki tudott gurulni a boxba és ott véget is ért számára az időmérő.

 Autósport népünnepély a dűnéken!

A „mi lett volna ha” gondolatsorba bele se kezdünk, hiszen ez az autósportban a legértelmetlenebb, így a versenyfutamokra marad a bíztató tény, hogy az autó, sokkal jobban viselkedik a pályán és Márk a 16. rajtkockából vághat neki a két versenyfutamnak! Ebből kell kihozni a legjobbat a futamokon, ami a többi sorozat már lezajlott versenyeit látva várhatóan a TCR Europe-ban sem lesz egy cseppet sem unalmas és eseménymentes a homokdűnék közti száguldásban. Az ismétlődő bosszantó technikai hibát a SEAT Sport szerelői és mérnöke az önindító és egy elektronikai alkatrész cseréjével ismét orvosolták, így remélhetőleg a futamokon már megint ereje teljében futhat majd a CUPRA Márk alatt!

Kulcsszavak: autósport, Jedlóczky Márk, TCR Europe
 
Autósport népünnepély a dűnéken! Michelisz harmadik helyen végzett A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha Autósport népünnepély a dűnéken! Kettős győzelmet aratott a BMW a DTM ötödik futamán Michelisz dobogón az első futamon Michelisz dobogón az első futamon Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival!
 
Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

2018. május 17.
Akár ez is lehetne a mottója a JLG Motorsport és Jedlóczky L Márk második TCR Europe hétvégéjének melyet Hollandiában rendeznek meg a gyakorlatilag a tengerparton fekvő Zandvoort-i pályán. A jó öreg pálya a döntött kanyarjaival és a sok helyen meglepően szűk nyomvonalával nem kis kihívás lesz a TCR-es mezőnyöknek!
Részletek

Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

Bizony mezőnyöknek, hiszen itt a WTCR és TCR Europe mezőnye is rajthoz áll kiegészülve a TCR Benelux indulóival. Így az OB futamgyőzelmet is hozó Hungaroringi évadnyitóhoz hasonlóan fiatal versenyzőnk megint egy pályán autózik majd a világ kupa mezőnyével, ami ismét egy jó kis értékmérő szakmai összehasonlítási alapnak ígérkezik. Jedlóczky L Márk nem csak az FIA-s nagy testvér WTCR mezőnnyel osztozik majd a pályán, a hétvégén, hanem magával a Forma1 új fenegyerekével Max Verstappen-el is, aki a RedBull Racing-el egy kis F1-es bemutató autózásra érkezik a tengerpartra, így vélhetően egy igazi holland autósport népünnepély közepébe csöppen majd a JLG Motorsport kis csapata!

Na de persze számunkra nem a fapapucsos F1 őrület lesz a legfontosabb, hanem a TCR Europe második fordulója és hogy Márk ismét sikeresen teljesítse mindkét versenyfutamot! A francia hétvégével szemben itt nem okoz majd hátrányt a pályaismeret hiánya, hiszen március elején versenyzőnk már futott egy 50-60 körös tesztet ezen a pályán egy TCR és egy GT Audi-val. Az akkori mínusz hat fokos hőmérséklethez és a jeges szélhez képest most remélhetőleg jóval kedvezőbbek lesznek az időjárási viszonyok és a már akkor sem rossz köridőket vélhetően sikerül majd tovább javítani Márk kis szerelmével az új CUPRA-val is! Ráadásul a márciusi tesztre versenyzőnk a napokban egy komoly szimulátoros felkészüléssel is ráerősített!

Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

Sok szempontból izgatottan várja a csapat ezt a versenyhétvégét, hiszen ismét az igen erős, és most a helyi élmenőkkel is kiegészülő mezőnyben kell versenyzőnknek helyt állnia. Várjuk a Márk és a kétszeres TCR bajnok közötti újabb párharcot is, hogy az idén SUBARU-t hajtó Stefano Cominivel ismét összeakadnak e a pályán. A svájci bajnok a Paul Richard-i évadnyitón nagyon díjazta Márk küzdőszellemét és a jó magyar pálinkát, amivel áldomást ivott a legújabb svájci-magyar sportbarátságra!

A nagyszerű hazai autósport rajongó közönségtől pedig ezúton kérjük, hogy legalább olyan szívvel és lélekkel bíztassák most a távolból is a hétvégén a holland pályára lépő mind a hat magyar versenyzőt, mint a Hungaroringen!

Kulcsszavak: autósport, Jedlóczky Márk, JLG Motorsport, TCR Europe
 
Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC
 

Találatok száma: 793 Megjelenítve: 121 - 130