Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 755 Megjelenítve: 131 - 140
Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport

Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport

2017. december 06.
Jövőre alapjaiban változik meg a WTCC helyzete: olcsóbbá válnak a versenyautók, ami kiváló lehetőséget ad a kisebb csapatok kibontakozására. Zengő Zoltán „magyar” autóval vágna bele a következő évbe.
Részletek

Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport

Minden valószínűség szerint a WTCC és a TCR nemzetközi sorozata jövőre összeolvad. A WTCC főként gyártóközpontú gondolkozásmódja ezzel alapvetően változik majd meg: előtérbe kerülnek az olcsóbb és egyszerűbb, privát kezekben lévő versenyautók, ennek következménye pedig, hogy a kisebb költségvetésű csapatok várhatóan nagyobb mozgástérrel fognak majd rendelkezni, már ami a pénzügyeket érinti. Zengő Zoltán ezt kihasználva máris a jövő évi lehetőségeket firtatja.

“Természetesen szeretnénk maradni a bajnokságban, és komoly terveink vannak 2018-ra, de akadnak még bizonytalanságok, amiknek a végére kell járni, mielőtt elkötelezzük magunkat. Ez elsősorban a nevezési díjakat érinti; pontosan látnunk kell, milyen költségvetésből lehet majd csapatot indítani a WTCR-ben. Egyelőre az esetleges pénzdíjakkal kapcsolatban is ellentmondásos hírek érkeztek, úgyhogy az első feladat ezeknek a tisztázása lesz” – nyilatkozott a WTCC Blognak.

A hosszabbitas.hu értesülései szerint a 2018-as idényre megnőnek majd a nevezési díjak, aminek egyetlen oka van: mivel a gyári istállók eltűnnek, a többi nevezőnek kell majd összedobnia az éves költségvetést. Idén például a Volvo és a Honda gyári istállója is fejenként 315 ezer eurót fizetett be a közösbe, amit ezek után a privát csapatoknak kell majd pótolniuk. Az egekbe azért várhatóan nem fognak felugrani a költségek – 26 autó nevezhet a következő szezonra, és jó esély van rá, hogy közel teljes létszámot érjen el a szervezőség, így a terhek is szétoszlanának. Csapatonként egyébként minimum 2, maximum 4 autóval nevezhetnek majd a résztvevők, a Zengő Motorsport pedig a felső limitig menne – a részben Magyarországon gyártott Audi RS3-mal.

Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport

“A terveim szerint 2-4 autót indítanánk jövőre, csupa magyar versenyzővel" - folytatta a csapattulajdonos.

"Az elmúlt években bizonyítottuk, hogy vannak még magyar tehetségek. Nagy Dani, Nagy Norbi, Ficza Feri és Szabó Zsolti is megfordult a csapatunknál; közülük kerülhetnek ki a 2018-as pilóták. Ami pedig az autót illeti, az idén bemutatkozó Audi RS3 LMS szerepel a terveink között, ami újabb magyar kapcsolódási pontot jelenthet, hiszen az autó 2 literes turbómotorja Győrben készül” – zárta nagyravágyó terveit.

Zengő Zoltán csapata (néhány beugró szerepléstől eltekintve) 2010-ben Michelisz Norberttel debütált a túraautós világbajnokságban, ám szinte minden évben erőn felül teljesítve, az utolsó pillanatokban hozták össze az aktuális év költségvetését. Az említett szabályváltoztatások vélhetően hirtelen lélegzethez juttatják majd a csapatot, akik így újult erővel vághatnak bele egy nemzetközi megmérettetésbe - írja a formula.hu.

Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, Nagy Dániel, Nagy Norbert, TCR International Series, wtcc, Zengő Motorsport, zengő zoltán
 
Nagy Norbert elsősége Nagy Norbert elsősége Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen! Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen! „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth
 
Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót

Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót

2017. december 02.
Michelisz Norbert második helyen zárta a túraautó-világbajnokságot, miután az utolsó versenyhétvége, a Katari Nagydíj pénteki második, fő futamán nyolcadik helyen ért célba, míg az éllovas Thed Björk negyedik lett.
Részletek



Michelisz másodikként zárta a WTCC utolsó versenyhétvégét

A Honda gyári csapatának magyar pilótája 16,5 pontos hátrányból, a 11. helyről várhatta a záró viadalt, a Volvo svéd versenyzője pedig a negyedik pozícióból indult.

"Második lettem év végén, van ennél azért rosszabb is a világon, de most még csalódást kelt bennem az elszalasztott világbajnoki lehetőség."

A rajtot jól kapta el Michelisz, a második kör elejére a nyolcadik helyre lépett előre, a kissé beragadó Björköt viszont eddigre visszaengedte eredeti pozíciójába a csapattársa. Michelisz beszorult a volvós Yvan Muller mögé, s nem is tudta megelőzni őt. Így is pályafutása legjobb idényét érte el azzal, hogy 255 pontot gyűjtve második lett. A vb-címet Björk 283,5 ponttal szerezte meg.

"Nagyon csalódott vagyok a futamok után, mert nem voltam olyan helyzetben, hogy önerőből támadjak" - mondta a Facebook-oldalán közzétett videóban Michelisz, aki a magyar autósport első világbajnoki érmét nyerte. "Második lettem év végén, van ennél azért rosszabb is a világon, de most még csalódást kelt bennem az elszalasztott világbajnoki lehetőség."

Michelisz másodikként zárta a WTCC utolsó versenyhétvégét

Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó, túraautó-vb, wtcc
 
Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót Országos körútra indul a Mercedes-Benz DTM bemutató autója A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn Michelisz Norbert a Hyundainál folytatja a versenyzést Michelisz Norbert a Hyundainál folytatja a versenyzést Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn
 
Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn

Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn

2017. december 01.
Michelisz Norbert csak a 11. helyen végzett a túraautó-világbajnokság záró futama, a Katari Nagydíj pénteki időmérő edzésén.
Részletek

Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn

A magyar autóversenyző, aki a versenynap előtt 6,5 pontos hátránnyal az összetett második helyén állt, az időmérő első szakaszában a leggyorsabb volt, a másodikban azonban nem ment jól, technikai gondok miatt a 11. helyen zárt, így mindkét futamot a top 10-en kívülről kezdi.

"Még nem tudom, mi történt, mintha beragadt volna a fék, nem tudtam jobb időt menni. Szégyen, ami történt, de azt hiszem, mindennek megvan a maga oka. Próbálom kihozni magamból a maximumot, meglátjuk, mire lesz ez elég. Van két futam, csalódott vagyok, sajnálom, de ez van" - mondta Michelisz az edzés után az Eurosportnak.

Michelisz riválisa, az összetettben vezető svéd Thed Björk (Volvo) a negyedik rajtkockát szerezte meg, ezért két pontot kapott, s tovább növelte előnyét az összetettben.

Az első futamot magyar idő szerint 19.20-tól, a másodikat 20.35-től rendezik. Az első futam győztese 25, a második verseny legjobbja 30 pontot kap.

Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn

Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó-vb, wtcc
 
Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordja Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordja Somfaiék teljesítették a második szakaszt Somfaiék teljesítették a második szakaszt Fiatal pilóták vitték pályára a BMW M4 DTM versenyautót Fiatal pilóták vitték pályára a BMW M4 DTM versenyautót Dakar 2013 - Szalaynak nem kedvezett a szerdai lerövidítés Dakar 2013 - Szalaynak nem kedvezett a szerdai lerövidítés A Toyota visszatér a WRC-be A Toyota visszatér a WRC-be
 
Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert

Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert

2017. november 30.
Michelisz Norbert 6,5 pontos hátrányból várja a túraautó-világbajnokság utolsó, Katari Nagydíját, melyet péntek este rendeznek.
Részletek

Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert

A magyar autóversenyző a mostani szezonban három futamot nyert meg eddig, s 249 pontot gyűjtve a vb-pontverseny második helyén áll a 255,5 pontos svéd Thed Björk mögött. Egy versenyen 60 pont szerezhető (ötöt kap az első rajtkockát megszerző pilóta, 25 pont jár az első, 30 a második futam győztesének), így a Honda magyarjának van esélye a vb-cím megszerzésére.

"Úgy érzem, készen állok a feladatra, és Katarban megvan az esélyem, hogy befejezzem azt, amin már hét éve keményen dolgozom"

 - írta blogján Michelisz arra utalva, hogy 2010-ben, az első WTCC-s futamgyőzelme után fogalmazta meg először azt, hogy világbajnok akar lenni.

Megemlítette, hogy nem ő az esélyes a közel-keleti futamon, hiszen ő az üldöző, ráadásul a pálya is a Volvóknak - ilyennel versenyez Björk is - és a Citroëneknek kedvez inkább.

Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert

"Ha nem vették volna el a Hondától a Kínában szerzett pontokat, Norbi vezetné az összetettet" - mondta Ficza Ferenc autóversenyző az M1 aktuális csatornán csütörtök reggel arra emlékeztetve, hogy szabálytalan motorok használata miatt 27,5 ponttól fosztották meg Micheliszt a kínai Ningpóban.

A tavaly a túraautó-világbajnokságon szerepelt versenyző szerint Michelisznek elsősorban arra kell figyelnie, hogy a rajtnál elkerülje a balesetet. Szerinte taktikázásnak nincs értelme, mert a 6,5 pontos hátrányt anélkül is le lehet dolgozni.

A katari viadal pénteken 12.30-kor kezdődik az időmérő edzésekkel, az első futamot 19.20-tól, a másodikat 20.35-től rendezik.

Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó, túraautó-vb
 
Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Szalayék az élen Szalayék az élen Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek
 
Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

2017. november 27.
Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája nyerte a vasárnapi szezonzáró Forma-1-es Abu-Dhabi Nagydíjat.
Részletek

Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

A 28 éves versenyzőnek ez volt idén a harmadik sikere, pályafutása mindhárom futamgyőzelmét 2017-ben aratta.

A rajt-cél győzelmet arató Bottas mögött csapattársa, a brit Lewis Hamilton végzett a második helyen, aki negyedik világbajnoki címét már korábban megszerezte.

A dobogó alsó fokára a szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája állhatott fel, míg a pályafutása 269., egyben utolsó versenyét teljesítő, 36 éves brazil Felipe Massa (Williams) a 10., egy pontot érő helyen fejezte be a futamot.

A rajtot egyformán jól kapta el Bottas, Hamilton és Vettel is, így az első kanyarban nem változott a dobogósok sorrendje. Egy kör után Bottas előnye valamivel több mint egy másodperc volt a második Hamiltonnal szemben, akit Vettel próbált üldözni.

Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

Az élen száguldó három pilóta közül Vettel állt ki elsőként kerékcserére a 21. körben, egy körrel később pedig Bottas járt a boxban. Hamilton megpróbált még két gyors kört teljesíteni, ez sikerült is neki, de a 24. körben végrehajtott kerékcseréje után ennek ellenére Bottas mögött tért vissza a pályára.

Féltávhoz közeledve így Bottas egy másodperc körüli előnnyel vezetett Hamilton előtt, miközben a harmadik Vettel hátránya hozzájuk képest 10-11 másodperc volt.

Hamilton néhány körön keresztül agresszívan üldözte Bottast, de nem sikerült előzési pozícióba kerülnie. A hajráig nem változott a sorrend az élen, Vettel hátránya viszont 21 másodperc fölé nőtt.

Hét körrel a leintés előtt Hamilton ismét nagyon közel került Bottashoz, de a finn pilóta nem hagyott esélyt a támadásra csapattársának.

Kulcsszavak: Abu-Dhabi, autósport, forma 1, Hamilton, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas
 
Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe! Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe! Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását! Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását! Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Visszatér Le Mans-ba a Peugeot A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” Gyorsasági OB a Logi-Store Kupáért Gyorsasági OB a Logi-Store Kupáért
 
Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

2017. november 22.
A 2012 és 2015 között bezsebelt négy abszolút győzelem, valamint az első tízben elért legutóbbi három helyezés után a MINI és az X-raid csapat egy minden eddiginél erőteljesebb palettával tér vissza a Dakar Rali dűnéi közé.
Részletek

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

Fennállása során most először a brit prémiumgyártó két különböző hajtásláncot állít csatasorba: 2018. január 6-án, a világ legkeményebb terepralijának negyvenedik rajtrácsára az összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally mellett a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is felgurul.

A legfrissebb versenyautó-paletta hivatalos leleplezésével a MINI és a németországi székhelyű X-raid csapat a 2018-as Dakar Rali előtti felkészülés utolsó fázisába érkezett. Közel hat évtizede íródó sikertörténete során a brit prémiumgyártó most először két különböző hajtáslánccal néz szembe a világ legkeményebb terepralijának kihívásaival: 2018. január 6-án, Peru fővárosában a 2017-es bemutatkozó szezonjában azonnal abszolút hatodik helyen záró, összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally továbbfejlesztett változata és a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is rajthoz áll.

A MINI és az X-raid csapat minden korábbinál eltökéltebb célja, hogy 2018-ban tovább írják közös sikertörténetüket, amely 2012 és 2015 között négy egymást követő abszolút győzelemben teljesedett ki. „Két legfrissebb versenyautónkkal a Dakar Rali történetének eddigi legerősebb MINI-flottáját gurítjuk rajtrácsra” – mondta Sebastian Mackensen, a MINI márka alelnöke a MINI John Cooper Works Rally és a MINI John Cooper Works Buggy közös párizsi premierjén.

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

A második hajtáslánc-változatot a Dakar Rali speciális szabályrendszere hívta életre, amely jelenlegi formájában a csupán hátsókerék-meghajtású technikákat számos előnnyel ruházza fel. Sven Quandt, az X-raid csapat igazgatója már 2017 februárjában zöld utat adott a MINI John Cooper Works Buggy megépítésének. „Ez volt csapatunk történetének eddigi legátfogóbb projektje, rendkívül keményen dolgoztunk rajta az elmúlt hónapokban” – fogalmazott az igazgató Párizsban.

A MINI John Cooper Works Buggy meghajtásáról egy 3.0 hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítménnyel és 800 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A váltó, a hajtáslánc és a BMW TwinPower Turbo technológia alapjaira épülő turbófeltöltés teljes egészében újragondolt fejlesztés. A MINI John Cooper Works Rally motorterében ugyanez az erőforrás dolgozik. A pilóta és a navigátor maximális biztonságáért még a legextrémebb versenykörülmények közepette is masszív bukókeret felel, amelyre szénszál-erősítésű műanyagból és kevlárból készült, minden részletében kidolgozott karosszériát erősítettek fel. A hátsókerék-meghajtású versenyautó egyedülálló, aerodinamikailag is tökéletesített „buggy” megjelenését a MINI járműtervezési részlegének dizájncsapatával karöltve alkották meg.

Az elmúlt hónapok során az új MINI John Cooper Works Buggy valós körülmények között, intenzív tesztelésen esett át, többek között Magyarországon és Marokkóban is. „A buggy ez idő alatt egyszer sem állt meg technikai meghibásodás miatt, amely kiváltképp figyelemreméltó eredmény” – hangsúlyozta Sven Quandt. „Az örömmámorban azonban a MINI John Cooper Works Rally-ról sem szabadott megfeledkeznünk, hiszen az összkerékhajtású technika megannyi terepen és útfelületen előnyt élvez. Ráadásul rendkívül megbízható autónk van” – tette hozzá a csapatigazgató. A tavalyi Dakar-futam előtt leleplezett MINI John Cooper Works Rally, amellyel az argentin Orlando Terranova az abszolút hatodik helyen ért célba, idén új futómű-technológiával áll rajthoz, elsősorban nagyobb rugóúttal és jelentős súlycsökkenéssel.

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

2018-ban a MINI és az X-raid csapat hét versenyautót gurít a Dakar Rali rajtrácsára. A három MINI John Cooper Works Buggy volánjánál a finn Mikko Hirvonen, az egyesült államokbeli Bryce Menzies és a szaúd-arábiai Yazeed Al-Rajhi foglal majd helyet. A négy MINI John Cooper Works Rally versenyautót az argentin Orlando Terranova, a lengyel Jakub Przygonski, a spanyol Joan „Nani” Roma és a chilei Boris Garafulic vezeti.

Kiváló pilótáival és navigátoraival, valamint rendkívüli tapasztalattal rendelkező háttértámogatásával és szervizcsapatával az X-raid csapat minden szempontból felkészülten vág neki a negyvenéves jubileumát ünneplő Dakar Rali embert és gépet egyaránt kihívó megpróbáltatásainak. A világ legkeményebb terepralija, amelynek Dél-Amerika immáron sorozatban tizedik alkalommal ad otthont, a negyvenedik felvonás során ismét Peru, Bolívia és Argentína tájain kalauzolja keresztül az indulókat. A 2018-as Dakar Rali végeláthatatlan sivatagi szakaszok, sziklás terepek és aszfaltozott utak több ezer mérföldnyi forgatagát ígéri, akár az Andok-hegység 4000 méteres magasságában is. A verseny 2018. január 20-án, az argentin Córdoba városában érkezik be a célba.

Kulcsszavak: autósport, autóverseny, Mini
 
Visszahozott bajnoki esélyek SPA-ra a GT4 EB olasz-magyar párosának! Visszahozott bajnoki esélyek SPA-ra a GT4 EB olasz-magyar párosának! Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén" Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén" Felemás hétvégét zárt a 22. Miskolc Rallye-n az MR Racing csapat Felemás hétvégét zárt a 22. Miskolc Rallye-n az MR Racing csapat Autósport népünnepély a dűnéken! Autósport népünnepély a dűnéken! Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán Egymárkás sorozatként indítja a SEAT 2014-ben Leon Eurocup szériáját
 
Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon

Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon

2017. november 20.
Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.
Részletek

Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.

Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.

Michelisz szombaton ötödik lett a balesete miatt idő előtt leintett nyitó futamon. A Honda gyári csapatának magyar pilótája honlapja tudósítása szerint a vasárnapi fő viadalon a második helyről indult, s meg is tudta tartani pozícióját, míg a vb-éllovas svéd versenyző ötödikként ért célba.

Ezzel a december 1-jei katari szezonzáró előtt mindössze 6,5 pont Michelisz hátránya Björk mögött, így reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.

Kulcsszavak: autósport, Makaó, michelisz, túraautó-vb, wtcc
 
Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Hatból három a szezon legnehezebb versenyén Hatból három a szezon legnehezebb versenyén Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor
 
Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

2017. november 13.
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Brazil Nagydíjat, amelyen a negyedik vb-címét két hete bebiztosító Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a boxutcából rajtolva negyedik lett.
Részletek

Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

A 30 éves Vettelnek ez az idei ötödik, és pályafutása 47. futamgyőzelme, Sao Paulóban 2010 és 2013 után harmadszor győzött.

Vettel mögött Hamilton csapattársa, a finn Valtteri Bottas ért célba másodikként, Kimi Räikkönen, a Ferrari finn pilótája pedig harmadikként.

A rajtot Vettel kapta el a legjobban, és az első kanyarban meg is előzte a pole pozícióból induló Bottast. Romain Grosjean (Haas) és Esteban Ocon (Force India) ütközése miatt a versenybíróság már az első körben a pályára küldte a biztonsági autót, a boxutcából rajtoló Hamilton közben máris feljött a 14. helyre. A dobogós helyeken Vettel, Bottas, Räikkönen volt a sorrend, a Safety Car pedig az ötödik körben engedte útjára a mezőnyt.

A futam csaknem feléig leginkább Hamilton felzárkózása szolgáltatta a show-t, a friss négyszeres világbajnok ugyanis a 15. körben már a hatodik helyen száguldott, elképesztően gyorsnak tűnt az ellenfelekhez képest, akiket egymás után "vadászott le."

A kerékcserék sorát a 28. körben Bottas kezdte meg, egy körrel később Vettel, a 30. körben pedig Räikkönen is új gumikat kapott a boxban.

Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

Ekkor Hamilton átvette a vezetést, s egészen a 44. körig haladt boxkiállás nélkül, majd megkapta a friss abroncsokat, s az ötödik helyen állt vissza a versenybe, valamivel több, mint 18 másodperccel lemaradva az élen száguldó Vetteltől.

Hamiltonnak a csapatrádión azt mondták, hogy elérhető számára a dobogós hely, a brit pilóta ennek megfelelően igyekezett egymás után megfutni a lehető leggyorsabb köröket.

Tíz körrel a leintés előtt Hamilton már negyedik volt, és üldözőbe vette a harmadik pozícióért Räikkönent, de a rutinos finn maga mögött tudta tartani, így a britnek meg kellett elégednie a negyedik hellyel.

A vb két hét múlva, az Abu-Dzabi Nagydíjjal fejeződik be.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, Sebastian Vettel
 
Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik! Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik! Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Kamion Eb - Major Benedek ismét futamot nyert Kamion Eb - Major Benedek ismét futamot nyert Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Michelisz második, Tarquini nyert a zárófutamon a WTCR magyarországi versenyén Michelisz második, Tarquini nyert a zárófutamon a WTCR magyarországi versenyén
 
A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját

A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját

2017. október 17.
A Német Túraautó Bajnokság 2017-es idénye több mint százötvenezer néző előtt, Marco Wittmann kilencedik sorozatbeli diadalával ért célba vasárnap délután. A bajor prémiumgyártó dupla pole pozícióval és két dobogós helyezéssel zárta a szezon utolsó versenyhétvégéjét.
Részletek

A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját

2017. október 13-15. között a németországi Hockenheimring adott otthont a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei utolsó versenyhétvégéjének, amelyet az Audi, a BMW és a Mercedes pályagépei mellett egy látványos bemutató erejéig a Nismo és a Lexus versenyautói színesítettek. A hétvége két futamát a lelátókról nem kevesebb, mint 152 000 motorsport-rajongó követte figyelemmel élőben.

A verőfényes szombati időmérőn Timo Glock autózta ki a mezőny leggyorsabb köridejét a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautóból, 1:30.648 perces idejével így ő indulhatott pole pozícióból márkatársa, a SAMSUNG BMW M4 DTM volánjánál helyet foglaló Maxime Martin mellől. A kiváló rajt után Glock elhúzott a mezőnytől, Maxime Martin azonban idejekorán átadta második helyét az audis Jamie Green-nek. Glock és Green látványos párbajt vívott az élen az első helyért, a dobogó legfelső fokára pedig végül Jamie Green állhatott fel. A verseny második felében, a kötelező box-kiállások után Mike Rockenfeller Martint és Glockot is megelőzte, a BMW német és belga pilótája így a harmadik és a negyedik helyen érkezett be a célba. Timo Glock ezzel megszerezte sorozatbeli kilencedik dobogós helyét. A BMW Bank M4 DTM kanadai pilótája, Bruno Spengler a futam hajrájában húzott el az audis Mattias Ekström mellett, így a pontot érő tizedik helyen végzett. Marco Wittmann szombaton a tizenharmadik, Tom Blomqvist a tizenötödik, míg Augusto Farfus a tizenhetedik lett.

A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját

Vasárnap ismét a BMW szerezte meg a pole pozíciót: Tom Blomqvist, a BMW Driving Experience M4 DTM brit pilótája 1:30.491 perces időeredménnyel, pályafutása során harmadik alkalommal érdemelte ki a rajtrács első kockáját. A kiváló rajtot követően a harmadik helyről induló Marco Wittmann azonnal feljött a második helyre, Tom Blomqvist mögé felzárkózva pedig hamar jelentős előnyre tettek szert. A futam felénél öt BMW-pilóta autózott pontszerző helyen, a kötelező kiállás után pedig Marco Wittmann abszolút elsőként gurult ki a boxból a Red Bull BMW M4 DTM versenyautóval. A kétszeres bajnok magabiztosan vezette a mezőnyt, Tom Blomqvist autójába azonban a mercedeses Robert Wickens beleszállt hátulról, ezzel véget vetve a fiatal brit pilóta versenyének. Marco Wittmann megszerezte szezonbéli első és DTM-pályafutása kilencedik futamgyőzelmét, a pontot érő hatodik és hetedik helyen pedig Maxime Martin és a Shell BMW M4 DTM brazil pilótája, Augusto Farfus érkezett be a célba. Timo Glock a tizenkettedik, míg Bruno Spengler a tizennegyedik helyen végzett.

„A 2017-es idény egy rendkívül látványos hétvégével zárult. A 152 000 néző fantasztikus hangulatot varázsolt a Hockenheimringre, ahol két nagyszerű, fair futam részesei lehettünk. Szombaton Timo Glock állhatott dobogóra, Marco Wittmann vasárnapi győzelme pedig a szezon tökéletes lezárása. Az utolsó futamon három pilótánk is pontszerző helyen végzett, a tizennyolc idei megmérettetésből négyet ráadásul abszolút győztesként ünnepelhettünk. Jóllehet, 2012-es visszatérésünk óta ez az első olyan szezonunk, amelyet serleg nélkül zárunk, hatalmas köszönettel tartozom az egész istállónak. Nagyon kemény idény volt, de mindenki beleadott apait-anyait, egészen az utolsó kockás zászlóig. Gratulálok René Rastnak és az Audinak az idei címekhez! A Hockenheimring ismét bebizonyította, hogy mitől olyan különleges ez a széria: a rendkívül szoros küzdelmek, a fantasztikus pilóták és a szenvedélyes rajongók találkozásától” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.

A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját

A Német Túraautó Bajnokság 2017-es szezonját az Audi német pilótája, az újonc René Rast nyerte. A legjobb csapatnak járó trófeát idén az Audi Sport Rosberg csapat, míg a gyártók közötti pontverseny aranyérmét az Audi hódította el. A BMW legeredményesebb pilótája az egyéni pontverseny ötödik helyén záró Marco Wittmann, legsikeresebb csapata pedig a BMW RBM csapat lett, amely az összetett tabella negyedik helyét szerezte meg. A gyártók végtelenül kiélezett versenyében a BMW idén a dobogó harmadik fokára állhatott fel.

Kulcsszavak: autósport, bmw, DTM, túraautó
 
Az MR Racing SE színeit hat páros képviseli a heves megyei szezonnyitón Az MR Racing SE színeit hat páros képviseli a heves megyei szezonnyitón Kiváló 2017-es esztendőt zár a BMW Kiváló 2017-es esztendőt zár a BMW A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját BMW M Különdíj 2014: Marc Marquez nyerte az exkluzív BMW M4 Coupé modellt Designworks néven működik tovább a BMW Group leányvállalata Designworks néven működik tovább a BMW Group leányvállalata A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen
 
Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye

Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye

2017. október 16.
A Hankook Racer Cup összetett bajnokságának élén álló Csuti László az első versenynapon ötödik futamgyőzelmét aratta, amelyik talán a legkeményebbek egyike is volt, és ezzel olyan előnyre tett szert, amit szinte lehetetlen lett volna bárkinek is ledolgozni.
Részletek

Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye

A Csuti, Boldizs, Kismarty-Lechner és Somogyi alkotta négyes boly komoly küzdelemben osztotta szét a pozíciókat, egyik futamon sem volt ugyanaz az első négy sorrendje. Szinte mindegyik versenyző állt az élen, az utolsó pillanatig nem lehetett tudni, hogy ki fogja megnyerni a futamot és azzal az idei bajnokságot.

A nagyon éles, fej-fej melletti küzdelemben igaz, csak egy hajszállal, de Csuti László haladt át elsőként a célvonalon. Boldizs Bence érkezett másodikként, aki így továbbra is életben tartotta bajnoki esélyeit. A dobogó harmadik fokára a sokáig a futamot vezető Kismarty-Lechner Gábor állhatott, Somogyi Márkkal a nyomában.

Másnap két újabb futamon kezdhették meg a versenyzők a pontgyűjtést, azonban Csuti László személyében már korán bajnokot avattak. Vasárnap csupán a negyedik helyért járó 13 pont is elegendő lett volna Csutinak ahhoz, hogy 2017 legjobbja legyen. Nem bízta azonban a véletlenre, egy izgalmas versenyt abszolválva – egy ütközés következtében megpördült, csodával határos módon „csak” az utolsó helyre esett vissza, onnan azonban visszatornázta magát a második helyre – a dobogó második fokára állhatott.

Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye

Kismarty-Lechner Gábor futamgyőzelemmel hagyta életben esélyeit akár a második helyre is, szépen menetelve előre.  A versenyző a fordított rajtrács miatt a hatodik helyről rajtolt, a kilencedik körben az élre állt, ezt egészen a végéig meg is tartotta, csak a féltengelyből érkező, olykor furcsa hang okozott számára némi nehéz pillanatot. A harmadik helyre Somogyi Márk, míg a dobogóról éppen lecsúszva negyedikként Boldizs Bence érkezett.

A Hankook Racer Cup szezonzáró futamán, habár a bajnoki cím már eldőlt – már az előző futamon bajnokot avattak Csuti László személyében – a többi helyezés még gazdára várt, így izgalmas végjátéknak lehettünk tanúi. Különösen úgy, hogy ismét az előző verseny eredménye alapján fordult az első nyolc helyezett.

A folyamatos pozíciócsere közepette Boldizs Bence gyorsan az élre állt, majd elsőségét közel tíz másodperccel komolyan ki is építette. Ezzel a futamgyőzelemmel a fiatal tehetség bebiztosította éves ezüstös helyét, boldogsága azonban nem volt felhőtlen, hiszen tavaly is a második helyre szorult. Somogyi Márké lett a második hely, ami a bajnoki harmadikra volt elég, míg a magyar bajnok Csuti László a dobogó harmadik fokára állhatott - írja a gyorsasagi.com.

Kulcsszavak: autósport, Boldizs Bence, Csuti László, Hankook Racer Cup, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring, Kismarty-Lechner Gábor, Somogyi Márk
 
A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Készül a Ford az új WRC szezonra Készül a Ford az új WRC szezonra A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Spanyol Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, ismét kettős Mercedes-diadal
 

Találatok száma: 755 Megjelenítve: 131 - 140