Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 131 - 140
A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek

A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek

2017. március 30.
A hosszú pihenő után egy rendkívül hasznos, „nagyteszttel” hangolt a magyar bajnokság nyitányára a címvédő SKODA Rally Team Hungaria csapata.
Részletek

A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek

A csapat versenyzői, Herczig Norbert és Bacigál Igor már nagyon várják, hogy ismét élesben, bajnoki pontokért autózhassanak, hiszen ezt a tavaly júliusban megrendezett Fehérvár Rallye óta nem tehették meg. A tavalyi évben a megszerzett abszolút bajnoki cím után ugyanis két versenyen már csak a nézők és a saját szórakoztatásukra indultak. A Skoda Rally Team Hungária csapatánál úgy tűnik minden a régi: a páros, a technika és a szervizcsapat is. Ebben a megszokott felállásban várják a miskolci hétvégét.

-  A szezonnyitó futam előtt úgy döntöttünk, hogy két helyszínen is kipróbáljuk a SKODA R5-ös Fabia új fejlesztéseit, ezért a Mátrában jártunk, ahol a jobb és a rosszabb minőségű aszfaltra is megtaláltuk a beállításokat – árulta el Herczig Norbi. – Persze a hosszú szünet miatt egy kicsit akklimatizálódnunk is kellett, a féktávok, a kanyarsebesség és a gyorsulás szempontjából is vissza kellett rázódnunk a régi kerékvágásba, de úgy tűnt Igor is a csapat is és én is gyorsan felvettük a tőlünk megszokott dinamikus ritmust.

A SKODA Rally Team Hungaria pilótájának figyelmét azonban az elmúlt hetekben többfelé is meg kellett osztania, ugyanis számos eseményre volt hivatalos, melyek közül számára a legkedvesebb a MOL Értékesítési- és Kommunikációs osztályának közös sajtótájékoztatója volt, ahol Herczig Norbertet az a megtiszteltetés érte, hogy bejelentésre került, 2017-től ő is a MOL Csapat tajga lett.

A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek

- Igen. Ez a bejelentés számomra valóban óriási megtiszteltetést jelent. Évek óta erről álmodom és most, hogy megkaptam az elismerő címet, és egy fantasztikus csapat tagja lehetek, mindent meg fogok tenni érte, hogy méltó legyek rá. Készen állunk tehát és nagyon várjuk a rajtot. – folytatta a pilóta. Sőt! Óriási várakozással állunk a 2017-es bajnokság elé, ahol az élmezőny az elmúlt évekhez képest igen népes és erős lesz. Az idei évben szoros bajnokságra, nagy csatákra számítunk.

A Hell 23. Miskolc Rallye pénteken az adminisztratív és a technikai átvételekkel kezdődik, 17:00 órától pedig a népkerti salakmotor stadionban tartják meg a prológot. Szombaton két pályán összesen hat, vasárnap három helyszínen további nyolc mért szakasz vár a párosokra, végül vasárnap délután a célba érkezett párosokat Szikszón köszöntik majd.  

Kulcsszavak: autósport, Herczig Norbert, Miskolc Rallye, SKODA Rally Team Hungaria
 
Pascal Wehrlein és a snowboard világbajnok Isabella Laböck szerepet cserélt Pascal Wehrlein és a snowboard világbajnok Isabella Laböck szerepet cserélt Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén Új korszak kezdődik a hibrid motorsport történetében Új korszak kezdődik a hibrid motorsport történetében 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit
 
Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát

Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát

2017. március 28.
Mindhárom előfutamot, a középdöntőt, és a döntőt is megnyerte Kiss Pál Tamás a Rallycross Országos Bajnokság első fordulójában a Slovakiaringen. A SPEEDBOX Racing Team versenyzője, a maximális 30 ponttal zárta az első futamot.
Részletek

Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát

A télen technikailag és megjelenésében is megújult Peugeot 208 WRX első éles bevetése ennél jobban nem is sikerülhetett volna, bebizonyosodott, hogy a csapat az előző szezonban tökéletesen összeszokott, és a fejlesztések is beváltak.

A szombati szabadedzés első körétől kezdve nagyon gyors volt a 47-es rajtszámú autó, és az első két előfutamot is komoly fölénnyel nyerte Kiss Pál Tamás. A vasárnap rendezett harmadik előfutam  rajtja azonban nem úgy sikerült, ahogy várta a csapat.

„Lehűlt az idő, és amíg várakoztunk a rajtban, annyira lecsökkent a motorhőmérséklet, hogy nem működött az ALS, így Vass Zoli, Kárai Tomi és Max Pucher mögött tudtam csak elindulni. Azonnal a joker kört választottam, és addigra már újra száz százalékos volt a kocsi. A jokeren majdnem olyan gyors voltam, mint Pucher a normál körön. Jó kis csata alakult ki, mert épp kívülről dobtam volna be mellé az autót, amikor Kárai Tamás felborult, és piros zászlóval leintették a futamot. Az újraindítás már jól sikerült, így akkor már csak a tempómra kellett figyelni.” – mondta Kiss Pál Tamás a kalandos utolsó előfutamról.

A három előfutam győzelem után első helyen jutott a középdöntőbe Kiss Pál Tamás, és a saját futamát ott is majd nyolc másodperces előnnyel nyerte Kárai Tamás előtt.

Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát

A döntőben újra Max Pucher volt a közvetlen ellenfél, de Kiss Pál Tamás és a Peugeot 208-as ezen a napon megállíthatatlan volt, így a hat kör után több mint nyolc másodperccel Max Pucher előtt intette le a kockás zászló a SPEEDBOX versenyzőjét.

A Szlovákiaringen Kiss Pál Tamás ezzel megismételte tavalyi teljesítményét, és minden futamot megnyerve, maximális pontszámmal kezdte a szezont, ezzel vezeti a bajnoki értékelést. A hazai bajnoki siker mellett fontos tapasztalatokat is gyűjtött a csapat, ezek hasznosak lesznek az európa bajnoki küzdelmekben.

„Egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk. Az autó tökéletesen vezethető, és annyira jól irányítható, hogy azt, amit tavaly hiányoltam, és néha már magamban kerestem a hibát, most úgy érzem megkaptam a kocsitól. A versenyek alatt annyira higgadtak, nyugodtak lettek a mozdulataim, amit tavaly konstansan nem tudtam hozni. A visszafordítókban is álomszerűen viselkedett az autó. Nagyon várom már a jövő heti Eb futamot, mert most úgy érzem, technikailag is sikerült felzárkóznunk az élmezőnyhöz.”

Pihenésre nincs sok idő, a csapat kamionja Szlovákiából egyenesen Barcelona felé indult, mert a következő hétvégén már az Eb szezonnyitó futamán versenyez Kiss Pál Tamás.

Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát

Kulcsszavak: autósport, kiss pál tamás, rallycross, Rallye
 
Jaramában már szombaton, az első futamon meglehet a címvédés Jaramában már szombaton, az első futamon meglehet a címvédés Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját Elindult a Nismo pilóta-csereprogram Elindult a Nismo pilóta-csereprogram Magyar győzelem Brnoban Magyar győzelem Brnoban
 
ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja!

ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja!

2017. március 24.
A Zengő Motorsport a facebook oldalán közölte a hírt, miszerint ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja a 2017-es versenyszezont.
Részletek

ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja!

A háttérben hónapok óta zajló előkészítő munka eredményeként immáron hivatalosnak tekinthető, hogy a 2017-es szezonban a Zengő Motorsport és Ficza Ferenc visszatér a TCR International sorozatba. A KIA Ceed TCR-t építő STARD és a Zengő Motorsport között létrejött megállapodásnak köszönhetően, a bahreini futamot követően indul az új, két autós program.

Mivel a csapat teljes évadra kötelezte el magát a TCR-ben, és minden bajnoki pontra szükség van, így Ficza már az első grúziai futamon is rajthoz áll, ugyan még nem a KIA-val, de egy SEAT León volánja mögött ott lesz Rustaviban.

Ficza Ferenc: nagyon-nagyon boldog vagyok! Örülök, hogy ismét lehetőséget kapok a csapattól és persze mindent megteszek majd azért, hogy jó eredményekkel viszonozzam azt a rengeteg befektetett munkát, amit Zoli elvégzett azért, hogy a nevem felkerülhessen a nevezési listára. A TCR nem ismeretlen a számomra hiszen a történelmi első futamon én is rajthoz álltam, és azóta is folyamatosan figyeltem a bajnokság alakulását. Egy harcos, küzdelmes szezonra számítok, sok-sok kemény, kilincs a kilincsen csatával. A KIA egy nagyon jó autó, biztosan hamar összebarátkozunk majd.

ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja!

Zengő Zoltán: büszke vagyok, hogy a STARD a TCR projektjéhez minket választott partnernek, bízom benne, hogy eredményeinkkel igazoljuk majd hogy jó döntést hoztak. Továbbra is ragaszkodom az elképzelésemhez, hogy fiatal magyar tehetségnek adjak lehetőséget, ebbe a koncepcióba pedig Fecó tökéletesen bele illik.

Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, TCR International Series, Zengő Motorsport, zengő zoltán
 
A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Idényzáró bajnoki a Hungaroringen Idényzáró bajnoki a Hungaroringen 2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán 2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán Michelisz Norbert a vb-címért hajt Makaóban Michelisz Norbert a vb-címért hajt Makaóban
 
A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás

A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás

2017. március 22.
A 2017-es Rallycross szezonban Peugeot színekben versenyez a magyar rallycross bajnok Kiss Pál Tamás. Az elmúlt évhez hasonlóan újra két bajnokságban is elindul a SPEEDBOX Racing Team versenyzője, a hétfutamos magyar bajnokság mellett mind az öt európa-bajnoki fordulóban is ott lesz a Peugeot 208-as.
Részletek

A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás

A cél a bajnoki címvédés és a dobogó az Európa-bajnokságban.

„Egy versenyző életében mindig óriási eredmény, ha gyári támogatást kap. 2015-ben találtunk egymásra a Peugeot-val, a tavalyi évünk fantasztikusan alakult, hiszen hibátlan teljesítménnyel megnyertük a hazai bajnoki címet, és az Eb-n is két dobogós helyet szereztünk, az év végén pedig ötödikek lettünk. Eddig is szoros kapcsolatom volt a Hansen csapattal, de most a Peugeot magyarországi importőre jóvoltából egy szinttel feljebb lépett az együttműködésünk. Az én autómra és versenyzőoverálomra is felkerültek azok a logók amiket Sebastien Loeb, Timmy Hansen, vagy éppen Carlos Sainz autóin láthatunk.”

A magyarországi Peugeot márkaképviselet úgy döntött, hogy 2017-ben a rallycross magyar bajnokát, Kiss Pál Tamást, illetve profi munkáját és versenyzését támogatja.

A Peugeot márka 2000 óta Magyarországon is meghatározó szerepet vállal a technikai sportok népszerűsítésében, illetve mint kommunikációs eszközt használja is azt, hisz a Peugeot modellek ismertségének növelésében fontos szerepet játszanak.

Nincs ez másként 2017-ben sem, hiszen a népszerű 208 modell egyik „továbbfejlesztett” változatáról beszélünk. A Peugeot 208 WRX nemzetközi versenyeken szép sikereket ért el és Kiss Pál Tamás révén itthon is bizonyította már a modell dinamikus menettulajdonságait, aerodinamikus, kompakt méreteinek és formájának előnyeit.

A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás

A téli szünetben teljesen megújult a 600 lóerős, összkerékhajtású Peugeot 208 WRX. A miskolci műhelyben az alapoktól gondolták újra a versenyautót, változott a karosszéria, erősebb lett a motor, megújult az elektronika, és minden olyan fejlesztést megkapott a kocsi, ami jelen pillanatban elérhető. Kiss Pál Tamás az első teszt után elégedetten szállt ki a 208-asból.

„ Már amikor beindítottuk az autót, más volt a hangja. Esőben teszteltünk, de így is éreztem, hogy a könnyebb és merevebb karosszériával jobban irányítható az autó. Az új motor nagyon erős, három napon át közösen dolgoztunk az Oreca mérnökével, és a pályán érezhető az eredmény. A télen sikerült a cockpitet is átalakítani, mindent hozzám szabtunk, szinte otthon érzem magam a 208-asban.”

A hétfutamos Magyar-bajnokság március végén indul a Szlovákiaringen, a magyar ellenfelek mellett a világbajnokságon induló MJP csapat is nevezett a versenyre, így Kiss Pál Tamás már az első futamon összemérheti tudását a rallycrossra váltó kétszeres DTM bajnok Timo Scheiderrel.

A hazai bajnoki nyitány után egy héttel már Barcelonában versenyez a SPEEDBOX csapat. Az Európa-bajnokságban minden eddiginél erősebb mezőny indul majd, mondta Kiss Pál Tamás.

A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás

„Nem lesz könnyű évünk, de szeretem a kihívásokat. A hazai versenyeken a nagy ellenfelek is új technikával indulnak, alig várom már az első futamot. Az Eb színvonalát és a rallycross népszerűségének növekedését pedig jól mutatja, hogy korábbi Vb futamgyőztesek, és Európa-bajnokok is ott vannak a mezőnyben, és a létszámot is korlátozni kellett, annyian szeretnének indulni. Mindent megteszünk, hogy elérjük az idei célokat, úgy érzem tökéletesen sikerült a felkészülésünk, a csapat tavaly összeszokott, az autónk pedig minden eddiginél ütőképesebb.”

Kulcsszavak: autósport, kiss pál tamás, rallycross, SPEEDBOX Racing Team
 
A világ legfiatalabb női pilótájaként versenyezhet GT-sorozatban Keszthelyi Vivien A világ legfiatalabb női pilótájaként versenyezhet GT-sorozatban Keszthelyi Vivien Megvan a címvédés, Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok! Megvan a címvédés, Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok! Teljesen új Shell üzemanyagokkal és kenőanyagokkal indul a Scuderia Ferrari F14T Forma-1-es autója Teljesen új Shell üzemanyagokkal és kenőanyagokkal indul a Scuderia Ferrari F14T Forma-1-es autója Michelisz nem tartja esélyesnek magát a Hungaroringen Michelisz nem tartja esélyesnek magát a Hungaroringen Michelisz Norbert dobogón végzett Makaóban Michelisz Norbert dobogón végzett Makaóban
 
Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

2017. március 17.
A téli szünet lassan véget ér és az Országos Rallye Bajnokság miskolci rajtja előtt, immár hagyományosan Orfűre látogatnak azok, akik a borsodi futam előtt élesben is próbára teszik magukat és autóikat. Az orfűi Teszt Rallye lesz az első fellépése 2017-re átalakuló MR Racing csapatának is.
Részletek

Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

Maricsek Miklós már izgatottan várja a 2017-es szezon első versenyét, az orfűi Teszt Rallye-t. A Mitsubishis pilóta 10 kg-ot fogyott a holt idényben, de nem csak a súlyvesztés az egyetlen jelentős változás, amiről beszámolhatunk a rutinos versenyző esetében.

„Végre túl vagyunk a téli szüneten!”  Vágott rögtön a közepébe a váci pilóta. „A két és fél hónapos szünet egyrészt nagyon hosszú idő, mert ha tehetném, minden hétvégén versenyautóban ülnék, másrészről viszont majdnem rövidnek bizonyult a holtidőszak, hisz a csapat körüli teendőkkel éppen, hogy végeztünk a szezon kezdetére. Temérdek munka van a hátunk mögött és remélem, hogy ott tudjuk folytatni a csapattal, ahol tavaly a Szilveszter Rallye-n abbahagytuk.

Két komoly változás történt 2017-re: Az egyik a navigátor személye. Ivett az üzleti, illetve munkahelyi elfoglaltságai miatt nem tudná vállalni teljes szezont, ezért az idei évben Bán Viktor foglalja el a Jobb1-et a Mitsubishiben. Viktor egy kiváló és rettenetesen elhivatott navigátor, így biztosan remekül tudunk majd együtt dolgozni.

A másik változás pedig, hogy idén nem az ORB, hanem az ORC mezőnyét fogjuk erősíteni. Köztudott, hogy az R4-es Mitsubishik mandátuma lejárt az első osztályban és csak az Országos Rallye Challenge-ben értékelik ezeket az autókat. Ez azonban nem jelent problémát számunkra, hisz az ORC a Rallye szerves részét képezi, minden futamon ott leszünk, a változás csak annyi, hogy ezúttal nem a 2-es kategóriában, hanem az ORC-ben értékelnek minket.”

Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

Tóth Tibor tavaly 10 év szünetet követően tért vissza a rali vérkeringésébe. A Mitsubishis pilóta az idei szezonban a 3-as kategóriában méretteti meg magát az MR Racing N csoportos Lancerével, így természetesen Orfűn is ott lesz, hogy a lehető legalaposabban felkészüljön az ORB nyitó futamára, a Miskolc Rallye-ra.

„A téli szünetben már Orfű előtt is teszteltünk aszfalton. A kiskunlacházi reptéren megrendezett FRT sorozat állomásain álltunk rajthoz. Hasznosak voltak ezek a versenyek, mert képet kaptam arról, hogy hogy viselkedik az autó aszfalton, ráadásul az eső is esett múlt szombaton, így nedves körülmények között is gyűjtöttük a kilométereket.

Orfűt egy Miskolci előtti tesztnek szánjuk, jó lesz egy kicsit mozogni az autóval. Figyelni fogom az időeredményeket és megpróbálom a lehető legjobbat kihozni a hétvégi versenyből, de az elsődleges cél, hogy állítgassuk a Mitsubishit és készüljünk Miskolcra. Nekem egyébként a keskenyebb, dobálós, kicsit csúszós szakaszok jobban fekszenek, mert ott jobban mozog alattam az autó, több visszajelzés jön az útról. Ezért is lesz jó teszt Orfű, mert tudunk kilométert gyűjteni a szélesebb, jó minőségű aszfalton. Az idei évben gyorsulni szeretnék, ez lesz a célom minden egyes versenyen. Tervben van, hogy a verseny előtt szombaton Zobákon is megyünk, mert az a szakasz jobban hasonlít a miskolci pályákhoz.”

Az előfutó László Zoltán nélkül talán nem is rendeznének meg kis hazánkban egy-egy komolyabb rali futamot. Nem lesz ez másként Orfűn sem, ahol a rutinos sofőr a Mitsubishi Lancer WRC Replikával száguld majd végig a Licenszes mezőny előtt.

Kulcsszavak: autósport, MR Racing, Orfű rallye
 
A Nissan megmutatta az új festésű Formula E versenyautóját A Nissan megmutatta az új festésű Formula E versenyautóját A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” Jedlóczky L Márk 2018-ban a TCR Europe-ban áll rajthoz Jedlóczky L Márk 2018-ban a TCR Europe-ban áll rajthoz Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra
 
Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!

Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!

2017. március 14.
Megszületett a döntés, a korábban már bejelentett Aurélien Panis mellett 2017-ben Nagy Dániel szerepel a Zengő Motorsport színeiben a Túraautó Világbajnokság futamain.
Részletek

 Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!
A tavalyi szezonban már öt versenyhétvégét teljesítő és a WTCC Trophy értékelésben huszonkét pontot szerző Nagy Dániel a tervek szerint teljes szezont fut majd a túraautózás elit kategóriájában.

Zengő Zoltán: "Nagyon nehéz helyzetben voltam, nem volt könnyű döntés, de végül a választásom Nagy Danira esett, Ő szerepel majd a csapat TC1-es Hondájával a világbajnokságon. Keményen dolgozunk egy másik nagyszabású projekten is, amiről részleteket még nem árulhatok el, annyit azonban elmondhatok, hogy szerepel benne ifj. Ficza Feri is."

Nagy Dani: "Hosszú és feszült hónapok állnak a hátam mögött! Miközben keményen készültem - tudat alatt talán már a WTCC-re - végig benne volt a levegőben, hogy az idei évem akár másképp is alakulhat. Ennek ellenére a cél ott lebegett a szemem előtt és most eljött a várva várt pillanat. Elképesztően boldog vagyok, hogy végre kijelenthetjük, megkaptam a Zengő Motorsport bizalmát, és életem első teljes Túraautó-világbajnoki évére készülhetek. Nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki valamilyen formában hozzájárult ehhez."

Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!

Kulcsszavak: Aurélien Panis, autósport, Ifj. Ficza Ferenc, Nagy Dániel, wtcc, Zengő Motorsport
 
Gyulay: egymilliárdos gyorssegély kell a Hungaroringnek Gyulay: egymilliárdos gyorssegély kell a Hungaroringnek Magyar Nagydíj - Ricciardo győzött a Hungaroringen Magyar Nagydíj - Ricciardo győzött a Hungaroringen A világ legfiatalabb női pilótájaként versenyezhet GT-sorozatban Keszthelyi Vivien A világ legfiatalabb női pilótájaként versenyezhet GT-sorozatban Keszthelyi Vivien Bahreini Nagydíj - Rosberg indulhat az első rajtkockából Bahreini Nagydíj - Rosberg indulhat az első rajtkockából A súlykompenzáció növeli Michelisz esélyeit a Hungaroringen A súlykompenzáció növeli Michelisz esélyeit a Hungaroringen
 
Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

2017. március 13.
Kris Meeke et Paul Nagle a Mexikói Rali utolsó versenynapján is (szinte végig) szilárdan tartotta formáját és a kormányt. A Citroën Total Abu Dhabi WRT pilótái – egy néhány kanyarral a Power Stage célja előtt tett váratlan „kitérő” ellenére is – megszerezték a C3 WRC legelső győzelmét!
Részletek

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Az utolsó versenynap programjában már csak két gyorsasági szakasz szerepelt: a La Calera (32,96 km) és a  derra-madero-i Power Stage (21,94 km).

Ahogy az autók elhagyták a szervizparkot, ismét eleredt az eső. A Citroën Total Abu Dhabi WRT klán tagjai eltérő döntésre jutottak abroncs-ügyben. Kris Meeke négy lágy Michelin LTX Force mellé két kemény gumit választott, Stéphane Lefebvre pedig hat lágy abronccsal indult útnak.

Az utolsó előtti felvonásban Kris Meeke ötödször autózott abszolút időt a hétvégén. Ezzel 6’’3 másodperccel növelte előnyét Sébastien Ogier előtt; Stéphane Lefebvre pedig szintén remekelt egy harmadik legjobb idővel.

Az egész csapat lélegzetvisszafojtva várta a TV-ben is élőben közvetített Power Stage szakaszt. És nem is csalódtak…       A cél előtt alig néhány kanyarral azonban a brit versenyző Citroën C3 WRC-je egy hosszú jobbkanyarban lecsúszott a pályáról és… egyszer csak a nézők út mentén parkoló autói között találta magát!

Krisnek azonban sikerült megőriznie hidegvérét, visszatalálnia a pályára és – 13’’8 mp-et megőrizve előnyükből – célba érnie. A hatalmas ijedség után az egész főhadiszállás hatalmas örömujjongásban tört ki, és hosszasan ünepelte a leóni szervizparkba visszatért győzteseket.

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

A Kris Meeke és Paul Nagle alkotta duó ezzel negyedik WRC-győzelmének örülhetett: korábban a 2015-ös Argentin, illetve a 2016-os Portugál és Finn Ralin diadalmaskodtak. A Citroën márka pedig immár 97. győzelmét ünnepelhette a rali-világbajnoki sorozatban.

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója

„Szinte hihetetlen, ami a Power Stage-en történt, pedig volt már ilyesmire példa korábban is. Hatalmas volt a zűrzavar, a fedélzeti kamerák szerint az autó jócskán elhagyta a pályát, a nyomkövető viszont azt mutatta, hogy továbbra is mozgásban van. Amikor aztán áthaladt a célvonalon, a hihetetlen izgalmak után örömujjongásban törtünk ki. Ezzel az első győzelemmel sikerült bebizonyítanunk, hogy a C3 WRC remek ’alapanyag’, és hogy a Citroën Racing kiváló munkát végzett a fejlesztés során. Mostantól kicsit nyugodtabban menetelhetünk előre.”

Kris Meeke

„Attól tartok, még jó párszor el kell majd mesélnem ezt a történetet… Bánom ezt a hibát, az autó a nagy kompressziót követően kisodródott, de végül szerencsénk volt. Megpróbáltam mielőbb visszatalálni a pályára, mert tudtam, hogy még nyerhetünk. De a lényeg, hogy ezzel az első győzelemmel megmutattuk, milyen potenciál rejlik a Citroën C3 WRC-ben. Nagyon büszke vagyok az egész csapatra ezért az eredményért.”

Stéphane Lefebvre

„Rengeteget tanultunk ebből a hétvégéből. A tizenegyedik helyről ma például sikerült úgy elkapnom a ritmust, mint az éllovasoknak. Gratulálok Krisnek, Paulnak és az egész csapatnak, ez a győzelem igazi nagy esemény a Citroën Racing életében.”

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Kulcsszavak: autósport, C3 WRC, Citroën
 
Országos körútra indul a Mercedes-Benz DTM bemutató autója Országos körútra indul a Mercedes-Benz DTM bemutató autója Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Hat ország pilótái száguldanak majd a hungaroringi Szilveszter Rallye-n Hat ország pilótái száguldanak majd a hungaroringi Szilveszter Rallye-n Irányjelző Közlekedési Magazin - októberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - októberi ajánló A Citroen rádupláz az elektromos autókra igényelhető állami támogatásra A Citroen rádupláz az elektromos autókra igényelhető állami támogatásra
 
A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

2017. március 10.
A négyszeres világbajnok Yvan Muller mostantól a Cyan Racing FIA túraautó világbajnokság programjának fejlesztő pilótája és rangidős tanácsadója.
Részletek

A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

A francia versenyző 2017. január elseje óta erősíti a Cyan Racing csapatát, és azóta a Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó minden egyes tesztjén részt vett, szorosan együttműködve Thed Björk, Néstor Girolami és Nicky Catsburg pilótákkal, illetve egyéb fejlesztési területeken a csapat egészével.
 
„Örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy Yvant a Cyan Racing berkein belül tudhatjuk. Az egész világon nincs még egy hozzá hasonlóan tapasztalt túraautó-versenyző, jelenléte meghatározó jelentőségű az egész csapat számára. Máris szemmel látható fejlődést értünk el, habár együttműködésünk még csak most vette kezdetét. Egyelőre úgy tervezzük, hogy nem indul versenyeken; tapasztalatát inkább a tesztelésben és fejlesztésben szeretnénk kamatoztatni.” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója.
 
Muller az elmúlt tíz évben minden bajnokságban legalább dobogós helyezést ért el. 2008-ban, 2010-ben, 2011-ben és 2013-ban világbajnok lett, így ő minden idők legsikeresebb WTCC pilótája.
 
A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

„Örülök, hogy együtt dolgozhatom a Cyan Racing csapattal. Az előző, legelső évadban nagyon erősen jöttek fel; most, a téli tesztidőszakban pedig máris izgalmas eredményeket értünk el. Nagyon várom, hogy folytassuk az együttműködést, hogy az autót és a csapatot egyaránt fejlesszük.” – mondta Yvan Muller.
 
A francia pilóta tavaly bejelentette, hogy visszavonul az aktív versenyzéstől, ám idén március 14-15-én, a hivatalos szezon előtti teszten ott lesz Monzában, a Volvo S60 Polestar TC1 volánja mögött.
 
Kulcsszavak: autósport, Polestar Cyan Racing, túraautó, volvo, Yvan Muller
 
López és Loeb osztoztak a serlegeken López és Loeb osztoztak a serlegeken A Hyundai fokozott ütemben készül a WRC részvételre, kinevezték a csapatfőnököt A Hyundai fokozott ütemben készül a WRC részvételre, kinevezték a csapatfőnököt Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán Az Audi R18 e-tron quattro készen áll a hivatalos Le Mans-i tesztnapra Az Audi R18 e-tron quattro készen áll a hivatalos Le Mans-i tesztnapra Ecclestone-per - Megszüntetik a pert, Ecclestone 100 millió dollárt fizet Ecclestone-per - Megszüntetik a pert, Ecclestone 100 millió dollárt fizet
 
A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

2017. március 03.
A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel száll versenybe március 18-án a Sebring 12 órás futamon, hogy a csapat kilenc hónapon belül besöpörhesse a világ három leghíresebb hosszútávú autóversenyének trófeáit.
Részletek

 A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

Jó esély kínálkozik arra, hogy folytatódhat az a lendület, amellyel a pilóták és szerelőik megnyerték a Daytona Rolex 24 órás futamot, és ami a Le Mans 24 órás versenyen is röpítette őket.

“Szerettük volna, ha a Daytona Rolex 24 órás futamon versenyző mind a négy autónkat csatasorba állíthatjuk, de a WEC gépeinket már felkészítettük a monzai tesztre és a Silverstone-i első futamra,” mondta el Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója.

Ahogy a Rolex 24-en, Stefan Mücke, Olivier Pla és Billy Johnson most is a 68-as rajtszámú Ford GT-vel állnak rajthoz, így három autóra bővül a 66-os és 67-es rajtszámú gépekből álló IMSA WeatherTech flotta. Sébastien Bourdais továbbra is a 66-os autót vezeti Joey Handdel és Dirk Müllerrel, Scott Dixon pedig újra Ryan Briscoe és Richard Westbrook társaként autózik a 67-es rajtszámú Ford GT-ben.

Pla, Mücke és Johnson – akik most csatlakoznak a FIA Hosszútávú Világbajnokság idei első futamának állandó versenyzőihez – Monzában kezdik a FIA WEC szezont a versenysorozat The Prologe nevű hivatalos tesztjén, méghozzá még ezen a héten a Sebring 12 órás futam után; a bajnokság első megmérettetése áprilisban lesz Silvestone-ban.

A szezon során Mücke és Pla autóját kezelő WEC-személyzet Sebringben a 68-as rajtszámú Ford GT-ért felel.

 A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

“A közös munka remek lehetőséget jelent WEC és IMSA csapataink számára, hiszen az adatok közvetlen cseréje nagyon fontos dolog,” vélekedett Chip Ganassi, a Ford Chip Ganassi Racing tulajdonosa. “Nincs túl sok lehetőségünk arra, hogy együtt legyünk, így ha mégis összejön a dolog, mindig megpróbáljuk kihasználni az alkalmat. Arról nem is beszélve, hogy mindannyiunk számára izgalmas esemény, hogy újabb autót nevezhetünk be egy ilyen legendás eseményre, mint a sebringi futam.”

A Ford Chip Ganassi Racing történelmi győzelmet aratott a 2016-os Le Mans 24 órás verseny GTE Pro kategóriájában, idén pedig a Daytona Rolex 24 órás futamon is első helyezést szerzett a GTLM osztályban.

Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT
 
Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron A SEAT 45 év a motorsportban A SEAT 45 év a motorsportban Szlovákiában folytatja Tim Gábor Szlovákiában folytatja Tim Gábor A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup
 
A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

2017. március 02.
Az Audi a portugáliai Portimão versenypályáján háromnapos teszttel készül az új DTM szezon rajtjára. Az átmeneti autó utolsó tesztje során összesen 1971 kilométert tettek meg a portugál versenypályán.
Részletek

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Az új Audi RS 5 DTM világpremierjét március 7-én, a Genfi Autószalonon tartja a négykarikás márka, ahol a DTM versenyautó és az új sorozatgyártású modell egyszerre mutatkozik majd be.

Az Audi DTM csapata számára különösen intenzív napok ezek. Az új Audi RS 5 DTM aerodinamikájának és műszaki megoldásainak finomhangolása egészen jövő keddig folytatódik. A végső terveket március 1-jén kell benyújtani a motorsport felügyelethez, azt követően nincs mód a változtatásra.

A 2017-es DTM szezonban rengeteg új dologgal találkozhatunk: erősebb motorok, kisebb leszorító erő, még hatékonyabb légellenállás-csökkentő rendszer (DRS), lágyabb gumiabroncsok, amelyeket nem lehet többé előmelegíteni. A változtatások célja, hogy a DTM futamok az eddigieknél még izgalmasabbak és változatosabbak legyenek a nézők számára.

„A Portimãoban végzett tesztek megerősítették, hogy jó irányba indultunk el.” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője, aki személyesen vett részt a teszten, hogy tájékozódjon a jelenlegi helyzetről. „Az autóknak öblösebb a hangjuk és gyorsabbak is lettek. Úgy vélem, ez a pályán is észrevehető lesz. A legnagyobb változás azonban a lágyabb gumiabroncsok használata lesz. Attól függően, hogyan használjuk őket, a köridőkben tapasztalt különbségek jelentősek lehetnek. Számos stratégiai lehetőség létezik, amely igen izgalmassá teszi az eseményeket. A pilótáknak az eddiginél is nagyobb szerepük lesz majd.”

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Ennek megfelelően a Mattias Ekström, Loïc Duval, René Rast és Jamie Green által a három tesztnap során gyűjtött benyomások és adatok kiemelt jelentőséggel bírnak az Audi számára. A téli tesztek során a két legrutinosabb versenyzőnek számító Ekström (177 DTM futam) és Green (139 DTM futam) teljesítette a 2017-es szezonra való felkészülés feladatainak oroszlánrészét. A két DTM újonc Duval és Rast számára a portimãoi három nap arról szólt, hogy a lehető leghatékonyabban kihasználják az összes olyan tesztlehetőséget, amely a szezonnyitó hockenheimi hétvége (2017. május 6-7.) előtt rendelkezésükre áll.
„Ez nagyszerűen sikerült.” – nyilatkozta a Le Mans-i győztes és a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) bajnoka, Loïc Duval. „Igen eredményes napot zártam, a versenyprogram minden elemét, az időmérőt, a versenytávot és a rajt szituációt is sikerült gyakorolnunk. Most első alkalommal tudtam együtt dolgozni az új mérnökömmel, Mathieu Le Nail-lel. Mindannyian tudjuk, hogy a pilóta és a mérnök közötti kapcsolat kiemelkedően fontos a DTM-ben.”

A szerdai teszteket Duval és René Rast közösen teljesítette, utóbbi láthatóan igen elégedett volt a 2017-es műszaki változtatásokkal: „Az autó kezelhetősége teljesen más. Elképesztő élmény volt vezetni. Érdekes lesz látni, melyik gyártó végzi a legjobb munkát az idei évben.”

„Az új gumiabroncsok sokkal lágyabbak és gyorsabban kopnak.” – mondta Mattias Ekström, aki kedden tesztelt Portugáliában. „Rengeteg gumit égettünk el. A pálya környéke már egy nap után elég zűrösen festett. Nagyon várom már, hogy mind a 18 autó birtokba vegye a pályát Hockenheimben – biztosan rengeteg gumit hagynak majd maguk után.”

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Jamie Green csütörtökön, az utolsó tesztnapon vezette az átmeneti autót. „Ismét rengeteget tanultunk a tesztek során.” – nyilatkozta a brit versenyző. „Alig várom, hogy végre vezethessem az új autót. Lenyűgöző látványt nyújt, és persze bízunk benne, hogy gyors is lesz.”

A genfi világpremiert követően az új Audi RS 5 DTM első nyilvános tesztköreit az olaszországi Valleleunga versenypályáján futja majd március 14. és 16. között. A szezonnyitó előtti utolsó tesztre pedig április 3. és 6. között kerül sor Hockenheimben.

Kulcsszavak: Audi Sport, autósport, DTM
 
DTM szezonnyitó május 4-én a Hockenheimringen DTM szezonnyitó május 4-én a Hockenheimringen Magyar Nagydíj - Perez nagy bukása indította a hétvégét Magyar Nagydíj - Perez nagy bukása indította a hétvégét Több tízezer ember előtt száguldhat a Lotus Ladies Cup mezőnye Több tízezer ember előtt száguldhat a Lotus Ladies Cup mezőnye Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja! ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja!
 

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 131 - 140