Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 726 Megjelenítve: 151 - 160
Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

2017. március 17.
A téli szünet lassan véget ér és az Országos Rallye Bajnokság miskolci rajtja előtt, immár hagyományosan Orfűre látogatnak azok, akik a borsodi futam előtt élesben is próbára teszik magukat és autóikat. Az orfűi Teszt Rallye lesz az első fellépése 2017-re átalakuló MR Racing csapatának is.
Részletek

Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

Maricsek Miklós már izgatottan várja a 2017-es szezon első versenyét, az orfűi Teszt Rallye-t. A Mitsubishis pilóta 10 kg-ot fogyott a holt idényben, de nem csak a súlyvesztés az egyetlen jelentős változás, amiről beszámolhatunk a rutinos versenyző esetében.

„Végre túl vagyunk a téli szüneten!”  Vágott rögtön a közepébe a váci pilóta. „A két és fél hónapos szünet egyrészt nagyon hosszú idő, mert ha tehetném, minden hétvégén versenyautóban ülnék, másrészről viszont majdnem rövidnek bizonyult a holtidőszak, hisz a csapat körüli teendőkkel éppen, hogy végeztünk a szezon kezdetére. Temérdek munka van a hátunk mögött és remélem, hogy ott tudjuk folytatni a csapattal, ahol tavaly a Szilveszter Rallye-n abbahagytuk.

Két komoly változás történt 2017-re: Az egyik a navigátor személye. Ivett az üzleti, illetve munkahelyi elfoglaltságai miatt nem tudná vállalni teljes szezont, ezért az idei évben Bán Viktor foglalja el a Jobb1-et a Mitsubishiben. Viktor egy kiváló és rettenetesen elhivatott navigátor, így biztosan remekül tudunk majd együtt dolgozni.

A másik változás pedig, hogy idén nem az ORB, hanem az ORC mezőnyét fogjuk erősíteni. Köztudott, hogy az R4-es Mitsubishik mandátuma lejárt az első osztályban és csak az Országos Rallye Challenge-ben értékelik ezeket az autókat. Ez azonban nem jelent problémát számunkra, hisz az ORC a Rallye szerves részét képezi, minden futamon ott leszünk, a változás csak annyi, hogy ezúttal nem a 2-es kategóriában, hanem az ORC-ben értékelnek minket.”

Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

Tóth Tibor tavaly 10 év szünetet követően tért vissza a rali vérkeringésébe. A Mitsubishis pilóta az idei szezonban a 3-as kategóriában méretteti meg magát az MR Racing N csoportos Lancerével, így természetesen Orfűn is ott lesz, hogy a lehető legalaposabban felkészüljön az ORB nyitó futamára, a Miskolc Rallye-ra.

„A téli szünetben már Orfű előtt is teszteltünk aszfalton. A kiskunlacházi reptéren megrendezett FRT sorozat állomásain álltunk rajthoz. Hasznosak voltak ezek a versenyek, mert képet kaptam arról, hogy hogy viselkedik az autó aszfalton, ráadásul az eső is esett múlt szombaton, így nedves körülmények között is gyűjtöttük a kilométereket.

Orfűt egy Miskolci előtti tesztnek szánjuk, jó lesz egy kicsit mozogni az autóval. Figyelni fogom az időeredményeket és megpróbálom a lehető legjobbat kihozni a hétvégi versenyből, de az elsődleges cél, hogy állítgassuk a Mitsubishit és készüljünk Miskolcra. Nekem egyébként a keskenyebb, dobálós, kicsit csúszós szakaszok jobban fekszenek, mert ott jobban mozog alattam az autó, több visszajelzés jön az útról. Ezért is lesz jó teszt Orfű, mert tudunk kilométert gyűjteni a szélesebb, jó minőségű aszfalton. Az idei évben gyorsulni szeretnék, ez lesz a célom minden egyes versenyen. Tervben van, hogy a verseny előtt szombaton Zobákon is megyünk, mert az a szakasz jobban hasonlít a miskolci pályákhoz.”

Az előfutó László Zoltán nélkül talán nem is rendeznének meg kis hazánkban egy-egy komolyabb rali futamot. Nem lesz ez másként Orfűn sem, ahol a rutinos sofőr a Mitsubishi Lancer WRC Replikával száguld majd végig a Licenszes mezőny előtt.

Kulcsszavak: autósport, MR Racing, Orfű rallye
 
A „Vörösök” Oroszországban is győztek A „Vörösök” Oroszországban is győztek Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota Racing Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota Racing Alonso: Vettelnél van a jobb autó Alonso: Vettelnél van a jobb autó Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen
 
Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!

Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!

2017. március 14.
Megszületett a döntés, a korábban már bejelentett Aurélien Panis mellett 2017-ben Nagy Dániel szerepel a Zengő Motorsport színeiben a Túraautó Világbajnokság futamain.
Részletek

 Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!
A tavalyi szezonban már öt versenyhétvégét teljesítő és a WTCC Trophy értékelésben huszonkét pontot szerző Nagy Dániel a tervek szerint teljes szezont fut majd a túraautózás elit kategóriájában.

Zengő Zoltán: "Nagyon nehéz helyzetben voltam, nem volt könnyű döntés, de végül a választásom Nagy Danira esett, Ő szerepel majd a csapat TC1-es Hondájával a világbajnokságon. Keményen dolgozunk egy másik nagyszabású projekten is, amiről részleteket még nem árulhatok el, annyit azonban elmondhatok, hogy szerepel benne ifj. Ficza Feri is."

Nagy Dani: "Hosszú és feszült hónapok állnak a hátam mögött! Miközben keményen készültem - tudat alatt talán már a WTCC-re - végig benne volt a levegőben, hogy az idei évem akár másképp is alakulhat. Ennek ellenére a cél ott lebegett a szemem előtt és most eljött a várva várt pillanat. Elképesztően boldog vagyok, hogy végre kijelenthetjük, megkaptam a Zengő Motorsport bizalmát, és életem első teljes Túraautó-világbajnoki évére készülhetek. Nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki valamilyen formában hozzájárult ehhez."

Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!

Kulcsszavak: Aurélien Panis, autósport, Ifj. Ficza Ferenc, Nagy Dániel, wtcc, Zengő Motorsport
 
Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik
 
Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

2017. március 13.
Kris Meeke et Paul Nagle a Mexikói Rali utolsó versenynapján is (szinte végig) szilárdan tartotta formáját és a kormányt. A Citroën Total Abu Dhabi WRT pilótái – egy néhány kanyarral a Power Stage célja előtt tett váratlan „kitérő” ellenére is – megszerezték a C3 WRC legelső győzelmét!
Részletek

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Az utolsó versenynap programjában már csak két gyorsasági szakasz szerepelt: a La Calera (32,96 km) és a  derra-madero-i Power Stage (21,94 km).

Ahogy az autók elhagyták a szervizparkot, ismét eleredt az eső. A Citroën Total Abu Dhabi WRT klán tagjai eltérő döntésre jutottak abroncs-ügyben. Kris Meeke négy lágy Michelin LTX Force mellé két kemény gumit választott, Stéphane Lefebvre pedig hat lágy abronccsal indult útnak.

Az utolsó előtti felvonásban Kris Meeke ötödször autózott abszolút időt a hétvégén. Ezzel 6’’3 másodperccel növelte előnyét Sébastien Ogier előtt; Stéphane Lefebvre pedig szintén remekelt egy harmadik legjobb idővel.

Az egész csapat lélegzetvisszafojtva várta a TV-ben is élőben közvetített Power Stage szakaszt. És nem is csalódtak…       A cél előtt alig néhány kanyarral azonban a brit versenyző Citroën C3 WRC-je egy hosszú jobbkanyarban lecsúszott a pályáról és… egyszer csak a nézők út mentén parkoló autói között találta magát!

Krisnek azonban sikerült megőriznie hidegvérét, visszatalálnia a pályára és – 13’’8 mp-et megőrizve előnyükből – célba érnie. A hatalmas ijedség után az egész főhadiszállás hatalmas örömujjongásban tört ki, és hosszasan ünepelte a leóni szervizparkba visszatért győzteseket.

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

A Kris Meeke és Paul Nagle alkotta duó ezzel negyedik WRC-győzelmének örülhetett: korábban a 2015-ös Argentin, illetve a 2016-os Portugál és Finn Ralin diadalmaskodtak. A Citroën márka pedig immár 97. győzelmét ünnepelhette a rali-világbajnoki sorozatban.

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója

„Szinte hihetetlen, ami a Power Stage-en történt, pedig volt már ilyesmire példa korábban is. Hatalmas volt a zűrzavar, a fedélzeti kamerák szerint az autó jócskán elhagyta a pályát, a nyomkövető viszont azt mutatta, hogy továbbra is mozgásban van. Amikor aztán áthaladt a célvonalon, a hihetetlen izgalmak után örömujjongásban törtünk ki. Ezzel az első győzelemmel sikerült bebizonyítanunk, hogy a C3 WRC remek ’alapanyag’, és hogy a Citroën Racing kiváló munkát végzett a fejlesztés során. Mostantól kicsit nyugodtabban menetelhetünk előre.”

Kris Meeke

„Attól tartok, még jó párszor el kell majd mesélnem ezt a történetet… Bánom ezt a hibát, az autó a nagy kompressziót követően kisodródott, de végül szerencsénk volt. Megpróbáltam mielőbb visszatalálni a pályára, mert tudtam, hogy még nyerhetünk. De a lényeg, hogy ezzel az első győzelemmel megmutattuk, milyen potenciál rejlik a Citroën C3 WRC-ben. Nagyon büszke vagyok az egész csapatra ezért az eredményért.”

Stéphane Lefebvre

„Rengeteget tanultunk ebből a hétvégéből. A tizenegyedik helyről ma például sikerült úgy elkapnom a ritmust, mint az éllovasoknak. Gratulálok Krisnek, Paulnak és az egész csapatnak, ez a győzelem igazi nagy esemény a Citroën Racing életében.”

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Kulcsszavak: autósport, C3 WRC, Citroën
 
Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring  I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Belga Nagydíj - Ricciardo Mogyoród után Spában is nyert Belga Nagydíj - Ricciardo Mogyoród után Spában is nyert Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen A PSA Peugeot Citroen csoport eladásai 1,2%-kal növekedtek a 2015-ös évben A PSA Peugeot Citroen csoport eladásai 1,2%-kal növekedtek a 2015-ös évben
 
A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

2017. március 10.
A négyszeres világbajnok Yvan Muller mostantól a Cyan Racing FIA túraautó világbajnokság programjának fejlesztő pilótája és rangidős tanácsadója.
Részletek

A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

A francia versenyző 2017. január elseje óta erősíti a Cyan Racing csapatát, és azóta a Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó minden egyes tesztjén részt vett, szorosan együttműködve Thed Björk, Néstor Girolami és Nicky Catsburg pilótákkal, illetve egyéb fejlesztési területeken a csapat egészével.
 
„Örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy Yvant a Cyan Racing berkein belül tudhatjuk. Az egész világon nincs még egy hozzá hasonlóan tapasztalt túraautó-versenyző, jelenléte meghatározó jelentőségű az egész csapat számára. Máris szemmel látható fejlődést értünk el, habár együttműködésünk még csak most vette kezdetét. Egyelőre úgy tervezzük, hogy nem indul versenyeken; tapasztalatát inkább a tesztelésben és fejlesztésben szeretnénk kamatoztatni.” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója.
 
Muller az elmúlt tíz évben minden bajnokságban legalább dobogós helyezést ért el. 2008-ban, 2010-ben, 2011-ben és 2013-ban világbajnok lett, így ő minden idők legsikeresebb WTCC pilótája.
 
A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

„Örülök, hogy együtt dolgozhatom a Cyan Racing csapattal. Az előző, legelső évadban nagyon erősen jöttek fel; most, a téli tesztidőszakban pedig máris izgalmas eredményeket értünk el. Nagyon várom, hogy folytassuk az együttműködést, hogy az autót és a csapatot egyaránt fejlesszük.” – mondta Yvan Muller.
 
A francia pilóta tavaly bejelentette, hogy visszavonul az aktív versenyzéstől, ám idén március 14-15-én, a hivatalos szezon előtti teszten ott lesz Monzában, a Volvo S60 Polestar TC1 volánja mögött.
 
Kulcsszavak: autósport, Polestar Cyan Racing, túraautó, volvo, Yvan Muller
 
Indul a SEAT Leon Eurocup Indul a SEAT Leon Eurocup Téged is vár a 19. Szilveszter Rallye! Téged is vár a 19. Szilveszter Rallye! Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik Nagyszerű Audi-teljesítmény a Norisringen Nagyszerű Audi-teljesítmény a Norisringen Új korszak kezdődik az M-Sport történetében Új korszak kezdődik az M-Sport történetében
 
A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

2017. március 03.
A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel száll versenybe március 18-án a Sebring 12 órás futamon, hogy a csapat kilenc hónapon belül besöpörhesse a világ három leghíresebb hosszútávú autóversenyének trófeáit.
Részletek

 A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

Jó esély kínálkozik arra, hogy folytatódhat az a lendület, amellyel a pilóták és szerelőik megnyerték a Daytona Rolex 24 órás futamot, és ami a Le Mans 24 órás versenyen is röpítette őket.

“Szerettük volna, ha a Daytona Rolex 24 órás futamon versenyző mind a négy autónkat csatasorba állíthatjuk, de a WEC gépeinket már felkészítettük a monzai tesztre és a Silverstone-i első futamra,” mondta el Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója.

Ahogy a Rolex 24-en, Stefan Mücke, Olivier Pla és Billy Johnson most is a 68-as rajtszámú Ford GT-vel állnak rajthoz, így három autóra bővül a 66-os és 67-es rajtszámú gépekből álló IMSA WeatherTech flotta. Sébastien Bourdais továbbra is a 66-os autót vezeti Joey Handdel és Dirk Müllerrel, Scott Dixon pedig újra Ryan Briscoe és Richard Westbrook társaként autózik a 67-es rajtszámú Ford GT-ben.

Pla, Mücke és Johnson – akik most csatlakoznak a FIA Hosszútávú Világbajnokság idei első futamának állandó versenyzőihez – Monzában kezdik a FIA WEC szezont a versenysorozat The Prologe nevű hivatalos tesztjén, méghozzá még ezen a héten a Sebring 12 órás futam után; a bajnokság első megmérettetése áprilisban lesz Silvestone-ban.

A szezon során Mücke és Pla autóját kezelő WEC-személyzet Sebringben a 68-as rajtszámú Ford GT-ért felel.

 A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

“A közös munka remek lehetőséget jelent WEC és IMSA csapataink számára, hiszen az adatok közvetlen cseréje nagyon fontos dolog,” vélekedett Chip Ganassi, a Ford Chip Ganassi Racing tulajdonosa. “Nincs túl sok lehetőségünk arra, hogy együtt legyünk, így ha mégis összejön a dolog, mindig megpróbáljuk kihasználni az alkalmat. Arról nem is beszélve, hogy mindannyiunk számára izgalmas esemény, hogy újabb autót nevezhetünk be egy ilyen legendás eseményre, mint a sebringi futam.”

A Ford Chip Ganassi Racing történelmi győzelmet aratott a 2016-os Le Mans 24 órás verseny GTE Pro kategóriájában, idén pedig a Daytona Rolex 24 órás futamon is első helyezést szerzett a GTLM osztályban.

Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT
 
A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel Ken Block bemutatta legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet Ken Block bemutatta legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság Küzdelmes idény nyitón van túl a Lexus RC F GT3 Küzdelmes idény nyitón van túl a Lexus RC F GT3
 
A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

2017. március 02.
Az Audi a portugáliai Portimão versenypályáján háromnapos teszttel készül az új DTM szezon rajtjára. Az átmeneti autó utolsó tesztje során összesen 1971 kilométert tettek meg a portugál versenypályán.
Részletek

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Az új Audi RS 5 DTM világpremierjét március 7-én, a Genfi Autószalonon tartja a négykarikás márka, ahol a DTM versenyautó és az új sorozatgyártású modell egyszerre mutatkozik majd be.

Az Audi DTM csapata számára különösen intenzív napok ezek. Az új Audi RS 5 DTM aerodinamikájának és műszaki megoldásainak finomhangolása egészen jövő keddig folytatódik. A végső terveket március 1-jén kell benyújtani a motorsport felügyelethez, azt követően nincs mód a változtatásra.

A 2017-es DTM szezonban rengeteg új dologgal találkozhatunk: erősebb motorok, kisebb leszorító erő, még hatékonyabb légellenállás-csökkentő rendszer (DRS), lágyabb gumiabroncsok, amelyeket nem lehet többé előmelegíteni. A változtatások célja, hogy a DTM futamok az eddigieknél még izgalmasabbak és változatosabbak legyenek a nézők számára.

„A Portimãoban végzett tesztek megerősítették, hogy jó irányba indultunk el.” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője, aki személyesen vett részt a teszten, hogy tájékozódjon a jelenlegi helyzetről. „Az autóknak öblösebb a hangjuk és gyorsabbak is lettek. Úgy vélem, ez a pályán is észrevehető lesz. A legnagyobb változás azonban a lágyabb gumiabroncsok használata lesz. Attól függően, hogyan használjuk őket, a köridőkben tapasztalt különbségek jelentősek lehetnek. Számos stratégiai lehetőség létezik, amely igen izgalmassá teszi az eseményeket. A pilótáknak az eddiginél is nagyobb szerepük lesz majd.”

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Ennek megfelelően a Mattias Ekström, Loïc Duval, René Rast és Jamie Green által a három tesztnap során gyűjtött benyomások és adatok kiemelt jelentőséggel bírnak az Audi számára. A téli tesztek során a két legrutinosabb versenyzőnek számító Ekström (177 DTM futam) és Green (139 DTM futam) teljesítette a 2017-es szezonra való felkészülés feladatainak oroszlánrészét. A két DTM újonc Duval és Rast számára a portimãoi három nap arról szólt, hogy a lehető leghatékonyabban kihasználják az összes olyan tesztlehetőséget, amely a szezonnyitó hockenheimi hétvége (2017. május 6-7.) előtt rendelkezésükre áll.
„Ez nagyszerűen sikerült.” – nyilatkozta a Le Mans-i győztes és a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) bajnoka, Loïc Duval. „Igen eredményes napot zártam, a versenyprogram minden elemét, az időmérőt, a versenytávot és a rajt szituációt is sikerült gyakorolnunk. Most első alkalommal tudtam együtt dolgozni az új mérnökömmel, Mathieu Le Nail-lel. Mindannyian tudjuk, hogy a pilóta és a mérnök közötti kapcsolat kiemelkedően fontos a DTM-ben.”

A szerdai teszteket Duval és René Rast közösen teljesítette, utóbbi láthatóan igen elégedett volt a 2017-es műszaki változtatásokkal: „Az autó kezelhetősége teljesen más. Elképesztő élmény volt vezetni. Érdekes lesz látni, melyik gyártó végzi a legjobb munkát az idei évben.”

„Az új gumiabroncsok sokkal lágyabbak és gyorsabban kopnak.” – mondta Mattias Ekström, aki kedden tesztelt Portugáliában. „Rengeteg gumit égettünk el. A pálya környéke már egy nap után elég zűrösen festett. Nagyon várom már, hogy mind a 18 autó birtokba vegye a pályát Hockenheimben – biztosan rengeteg gumit hagynak majd maguk után.”

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Jamie Green csütörtökön, az utolsó tesztnapon vezette az átmeneti autót. „Ismét rengeteget tanultunk a tesztek során.” – nyilatkozta a brit versenyző. „Alig várom, hogy végre vezethessem az új autót. Lenyűgöző látványt nyújt, és persze bízunk benne, hogy gyors is lesz.”

A genfi világpremiert követően az új Audi RS 5 DTM első nyilvános tesztköreit az olaszországi Valleleunga versenypályáján futja majd március 14. és 16. között. A szezonnyitó előtti utolsó tesztre pedig április 3. és 6. között kerül sor Hockenheimben.

Kulcsszavak: Audi Sport, autósport, DTM
 
A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság Több tízezer ember előtt száguldhat a Lotus Ladies Cup mezőnye Több tízezer ember előtt száguldhat a Lotus Ladies Cup mezőnye Irány a Zempléni-hegység Irány a Zempléni-hegység Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik! Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik! Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül
 
Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

2017. március 01.
Miután 2016-os bemutatkozó évada minden várakozást felülmúlóan sikeres volt az FIA WTCC túraautó világbajnokságban, a Polestar Cyan Racing 2017-re kibővítette WTCC programját, és három új Volvo S60 Polestar TC1 versenyautóval, valamint új pilótákkal tör eltökélt célja: a világbajnoki cím felé.
Részletek

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

„Teljes mértékben megbízunk a Polestar Cyan Racing csapat és pilótáik: Thed, Néstor és Nicky felkészültségében és képességeiben. Ugyanakkor semmiképpen nem gondoljuk, hogy könnyű út vezetne célunk eléréséhez, hiszen egy évvel korábbra hoztuk a megvalósítás határidejét, miközben versenytársaink cseppet sem gyengültek. Egy dolgot azonban le kell szögeznünk: az idei szezonban a világbajnoki cím megszerzésére törekszünk.” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója.

Továbbra is a Polestar Cyan Racing színeiben versenyez Thed Björk négyszeres STCC-bajnok, aki nem csupán a fejlesztési programnak volt nélkülözhetetlen tagja, de legelső WTCC győzelmét is neki köszönhette a csapat tavaly Sanghajban. Björk oldalán két új pilóta csatlakozik a csapathoz.

Néstor Girolami kétszeres argentin Super TC 2000 bajnok az előző évadban egy versenyen indult a csapattal, és az itt mutatott teljesítménye nyomán nem csak állandó pilótaként, de a fejlesztési program értékes tagjaként is számít rá a Polestar Cyan Racing.

A tapasztalt holland pilóta, Nicky Catsburg 2015 óta versenyez sikeresen a WTCC-ben, a Polestar Cyan Racing csapattal azonban idén találkozik először.

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

„Fantasztikus érzés volt már az első szezonban megszerezni első versenygyőzelmünket; a siker nyomán még magabiztosabban közelítem meg az idei évadot, amelyben új, még magasabb célokat tűztünk ki magunk elé. A szezonon kívüli tesztprogram eredményes volt. Soha nem vezettem még ilyen sokat egy évad bevezetéseként, úgy érzem, készen állok arra, hogy versenybe szálljak a világbajnoki címért. Alig várom, hogy Néstor és Nicky csatlakozzon a csapathoz; mindketten nagyon gyorsak, és igazi profik.” – mondta Thed Björk.

„Rendkívül hálás vagyok, hogy ilyen nagyszerű lehetőséget kaptam a Polestar Cyan Racing csapattól.” – folytatta Néstor Girolami. „Tavalyi első közös versenyünk igazán ígéretes volt, azonnal a csapat részének éreztem magam. Bízom benne, hogy idén a csapattal, Theddel és Nicky-vel együtt még magasabb szintre léphetünk, ami az eredményeket illeti.”

„2016-ban egy vetélytárs csapat tagjaként követtem nyomon a Polestar Cyan Racing teljesítményét, és rendkívüli örömömre szolgál, hogy csatlakozhatok hozzájuk. Tavalyi eredményeik lenyűgözőek voltak, és bízom abban, hogy Thed és Néstor oldalán idén én is kiemelkedő teljesítménnyel járulhatok hozzá a 2017-re kitűzött, igen kemény céljaink megvalósításához.” – zárta a gondolatsort Nicky Catsburg.

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

A Polestar Cyan Racing csapat a 2016-ös évad novemberi lezárása óta dél-európai körpályákon folytatja a 400 lóerős Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó szezonon kívüli tesztprogramját.

A felkészülést megkönnyíti és felgyorsítja az új, 18 millió eurós beruházási értéket képviselő CYAN Motorsport Center a svédországi Göteborgban. A létesítmény minden idők legnagyobb szabású skandináv motorsport-projektje; az építkezés várhatóan márciusra véget ér. A műhely alapterülete több mint 6000 m2, és megtalálható benne minden, ami a sikeres WTCC részvételhez szükséges lehet, az F1-szabvány szimulátortól a fékpadig, a futómű- és motorgyártó állomásoktól a tervező irodáig, és így tovább.

„Hosszú évek kemény munkájának gyümölcse ez a központ, büszkék vagyunk arra, hogy Skandináviában eddig ismeretlen léptékű motorsport háttéripart hozunk létre. A létesítmény nélkülözhetetlen, ám önmagában korántsem elegendő alapfeltétele a 2017-es WTCC bajnoki címre való törekvésünknek. Tesztprogramunk a tervek szerint zajlott, hatalmas lépéseket tettünk az S60 Polestar TC1 versenyautó fejlesztése terén.” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója.

A 2017-es WTCC évad április 8-9. hétvégéjén veszi kezdetét Marokkóban, hogy aztán négy földrészen és tíz versenyhétvégén át eljusson a december 1-2. hétvégéjén zajló, katari zárófutamig. A Polestar Cyan Racing számára a soron következő lépés a WTCC hivatalos szezon előtti tesztje március 14-15-én, a legendás monzai körpályán, Olaszországban.

Kulcsszavak: autósport, Polestar Cyan Racing, wtcc
 
Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért
 
Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

2017. február 16.
Három hónappal a DTM 2017-es szezonnyitója előtt az Audi bemutatta csapatait. A prémiummárka egyedüliként indul három csapattal a versenysorozatban, amely május 5-én, a Hockenheimringen veszi kezdetét.
Részletek

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

Dieter Gass, az Audi versenyigazgatója a csapatok kialakításakor a tapasztalt versenyzők és az ígéretes tehetségek kombinációját tartotta szem előtt: „Mattias Ekström az ABT, Jamie Green a Rosberg, míg Mike Rockenfeller a Phoenix csapatában áll rajthoz, így mindhárom gárda rendelkezik top-versenyzővel. Az ilyen csapatbeosztás korábban is igen ütőképesnek bizonyult. A fiatal Nico Müller most Edoardo Mortara nyomdokain folytathatja, de két új DTM-igazolásunk, Loïc Duval és René Rast is sokat profitálhat csapattársa tapasztalataiból” – hangsúlyozta Gass.

Nico Müller első ízben indul Mattias Ekström oldalán az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatban. A svájci pilóta tavaly az allgäui gárdával ünnepelhette első DTM-győzelmét. A francia Loïc Duval az Audi Sport Team Phoenix együttesében lesz Mike Rockenfeller csapattársa, s az Audi LMP-programjából már jól ismerik egymást. René Rast az idén Jamie Green mellett az Audi Sport Team Rosberg színeiben indul, akikkel tavaly első DTM-futamán állhatott rajthoz.

„Mattias (Ekström) már családtag az ABT-nál, de Nico (Müller) is kiválóan beilleszkedett első szezonja során” – mondta Hans-Jürgen Abt, az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatfőnöke. „Meggyőződésem, hogy az idősebb svéd és a fiatal svájci pilóta személyében az egyik legerősebb gárdával állhatunk fel.”

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

„Rocky (Mike Rockenfeller) 2013-ban már mesterit alkotott a Phoenix csapattal a DTM-ben, s most együtt szeretnénk visszatérni a csúcsra” – nyilatkozott Ernst Moser, az Audi Sport Team Phoenix csapatfőnöke. „Loïc (Duval) az Audi Sport téli edzőtáboraiból ismerős. Már több kategóriában is jól szerepelt, s remélem, friss lendületet hoz a csapatba és a DTM-ben is sikeres lesz.”

„Jamie (Green) kétségkívül az egyik leggyorsabb DTM-pilóta, akinek immár több mint esedékes első bajnoki címe” – emelte ki Arno Zensen, az Audi Sport Team Rosberg csapatfőnöke. „René (Rast) tavaly jól teljesített első DTM-futamain és igazán megnyerő személyiség. Most megmutathatja, hogy egy egész szezonon át is hasonlóan jó tud lenni.”

Az Audi DTM-projektjében február 20-23-án szerepelnek a következő tesztek, mégpedig Portimão (Portugália) pályáján, az Audi RS 5 DTM egy átmeneti verziójával. Az új Audi RS 5 DTM március 7-én, a Genfi Autószalonon tartja majd világpremierjét, s március 13-16-án Vallelungában (Olaszország) látható az első nyilvános teszteken. A szezonnyitó előtti zárótesztre április 3-6-án, Hockenheimben kerül sor.

A DTM-idény ugyancsak Hockenheimben, május 5-7-én veszi kezdetét. A 2017-es szezonra szóló jegyek és szurkolói csomagok már megrendelhetők az audi.com/dtm oldalon.

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

Kulcsszavak: audi, Audi Sport, autósport, DTM
 
A Q-sorozat első RS-modellje – Az Audi RS Q3 A Q-sorozat első RS-modellje – Az Audi RS Q3 Az Audi története legnagyobb átszervezését indítja el Az Audi története legnagyobb átszervezését indítja el A B3 Racing szerb pilótája a vezeti az ETCC összetett pontversenyét A B3 Racing szerb pilótája a vezeti az ETCC összetett pontversenyét Dusan Borkovic a B3 Racinggel Európa tetején - A szerb pilóta nyerte az ETCC sorozatát Dusan Borkovic a B3 Racinggel Európa tetején - A szerb pilóta nyerte az ETCC sorozatát Küldetés a Holdra: a „Part-Time Scientists” kutatócsoport és az Audi lunar quattro készen áll az indulásra Küldetés a Holdra: a „Part-Time Scientists” kutatócsoport és az Audi lunar quattro készen áll az indulásra
 
A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

2017. január 30.
A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három startpozíciót a Daytona International Speedway pályán 55. alkalommal megrendezett Rolex 24 órás futamon.
Részletek

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

Joey Hand 1:43.473 időeredménnyel szerezte meg az első helyet, míg Richard Westbrook és Olivier Pla a második és harmadik helyet biztosította a 67. és 68. rajtszámú Ford GT-k számára. A 69. rajtszámú autó az ötödik pozícióból vág neki a versenynek.

„Remek csapatom van!” nyilatkozta Hand. „Nagyszerű érzés a Ford Chip Ganassi Racing tagjának lenni. Mindenki pontosan tudja, hogyan tegye a dolgát ezen a versenyen, így mindenki jókedvű. Aki ebben a programban lehet pilóta, az jól tudja, hogy itt tényleg van esélye nyerni!”

Ez az eredmény drasztikus változást jelent az egy évvel ezelőtt történtekhez képest, amikor a Ford GT még kiforratlanul állt rajthoz a legendás 24 órás futamon.

„Tavaly óta rengeteget fejlődtünk,” magyarázta el Hand. „A tavalyi verseny volt az autó legelső futama, így aztán nem is tudtuk, mire számíthatunk; egyszerűen csak megpróbáltunk sikeresen teljesíteni néhány kört. Azóta volt időnk kijavítani a hibákat, sőt meg is nyertünk egy 24 órás futamot Le Mans-ban a GTE Pro kategóriában. Ma már tudjuk, mire képes ez a gép, rengeteget dolgoztunk a teljesítményen, és sikerült sokkal gyorsabbá formálnunk. Még ma is változtattunk rajta egy kicsit (az edzés és az időmérő között), úgyhogy nagyon jól ment az autó; végre úgy éreztem, hogy tényleg jók vagyunk – de persze sosem lehet tudni.”

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

Hand és pilótatársai, Dirk Müller és Sébastien Bourdais tavaly elsők lettek a Le Mans 24 GTE Pro osztályában – éppen 50 évvel azután, hogy a Ford 1966-ban ugyanitt történelmi győzelmet aratott a Ferrari fölött. A Ford számára egyébként a Daytona 24 órás futam is igencsak emlékezetes, hiszen a legendás Le Mans-i győzelem évében Ken Miles és Lloyd Ruby Daytonában is nyertek, méghozzá az itt megrendezett első 24 órás futamon.

Hand sokra értékeli mindazt az előrelépést és erőfeszítést, aminek gyümölcse most, a 2017-es szezonban érhet be.

„A versenyzés leginkább a lendületről szól,” vélekedett a pilóta. „Mindenki mondhat, amit a akar a szerencséről meg az ilyesfajta dolgokról, de a lendület a legfontosabb. Mi pedig nagyon jó lendületet hoztunk magunkkal az elmúlt évből. Dirk és én ugyan nem tudtunk mindent megcsinálni az IMSA-ban, amit szerettünk volna, Le Mans-ban viszont nagy győzelmet arattunk. Ezt a hullámot még mindig remekül lovagoljuk, és azt szeretném, ha ez a lendület itt is kitartana. Megszereztük a pole pozíciót, és szerintem jó csapattal és jó partnerekkel vágunk neki az évadnak.”

Westbrook 1:43.704 köridőt futott az időmérőn, így autója a rajtrács második helyéről indulhat.

„Nagyon elégedett vagyok,” nyilatkozta Westbrook. „Micsoda eredmény ez a Ford Chip Ganassi részéről! Ennél már csak akkor leszek boldogabb, ha Joey mellett én is ott száguldhatok majd az élen!”

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

Pla is parádés köridőt futott (1:43.987), ami a harmadik rajthelyet eredményezte, bár később egy trükkös hajtűkanyarban kicsúszott a pályáról.

„Az első két edzés után nagyon magabiztosan kezdtünk neki az időmérőnek,” mesélte. „Kicsit jobb eredményre számítottam, de sajnos a 3. kanyarban elrontottam a fékezést, és megpördültem. Ettől függetlenül fantasztikus dolog, hogy a Ford begyűjtötte az első-második-harmadik startpozíciót. Persze boldog vagyok, hogy pole pozícióból rajtolhatok, de tegyük hozzá, hogy 24 óra alatt még bármi történhet.”

Kulcsszavak: autósport, Daytona, ford, Ford GT
 
Tim Gábor: Újra vezetjük a bajnokságot! Tim Gábor: Újra vezetjük a bajnokságot! December 5-én mutatkozik be a Ford Mustang Európában December 5-én mutatkozik be a Ford Mustang Európában Ecclestone-per - Megszüntetik a pert, Ecclestone 100 millió dollárt fizet Ecclestone-per - Megszüntetik a pert, Ecclestone 100 millió dollárt fizet Időutazás: Az első Ford Escort Időutazás: Az első Ford Escort A Ford 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát A Ford 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát
 
Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

2017. január 24.
Michelisz Norbert és Tiago Monteiro marad a Honda versenyzője a 2017-es WTCC-szezonban is, hozzájuk harmadik pilótaként a japán Ryo Michigami csatlakozik.
Részletek

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

A Honda örömmel jelenti be, hogy Michelisz Norbert, Tiago Monteiro és Ryo Michigami lesz a három versenyzője a túraautó-világbajnokságon 2017-ben. Nemcsak a pilótafelállás, hanem az autó is frissül, hiszen a téli tesztidőszakban folytatódik a Honda Civic WTCC-s változatának fejlesztése a Honda R&D és a JAS Motorsport felügyelete alatt.

Michelisz Norbert 2016-ban csatlakozott a Honda gyári csapatához, miután három szezonon keresztül egy privát Civicet vezetett, és pályafutása során kétszer is megszerezte a legjobb független versenyző címet a WTCC-ben. Tavaly az ő vezetésével jött össze a Honda híres hármas győzelme Japánban, és végül a negyedik helyen zárta a világbajnoki pontversenyt.

Michelisz Norbert (Castrol Honda World Touring Car Team)

„Nagyon boldog vagyok, hogy 2017-ben is a Hondával versenyezhetek. Az első évem egy gyári csapatnál kicsit a beilleszkedésről, tanulásról is szólt, de a szezon második felében már fontos pillanatokban is sikerült előrelépnem, a kvalifikációkon rendre jó tempót mentem, és büszke vagyok a győzelmemre, amelyet a Honda hazai versenyén, Japánban értem el. Biztos vagyok benne, hogy olyan autóval és csapattal dolgozhatok majd, amelyek segítenek a célom valóra váltásában, hogy világbajnok legyek. Elértem azt a szintet, hogy készen álljak erre. Úgy gondolom, hogy Tiagóval és Ryóval az oldalamon nagyon erősek lehetünk az egész szezon során.”

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

Tiago Monteiro 2016-ban az eddigi legjobb eredményét érte el a WTCC-ben, Szlovákiában és a hazai versenyén, Portugáliában győzelmet ünnepelt, a harmadik helyet szerezte meg a bajnokságban. A 40 éves pilóta az ötödik teljes szezonjára készül a Hondával azok után, hogy 2012-ben vele debütált a Civic a WTCC-ben Szuzukában.

Tiago Monteiro (Castrol Honda World Touring Car Team)

„Fantasztikus, hogy a Hondával maradhattam, hihetetlenül bizakodó vagyok azzal kapcsolatban, ami ránk vár 2017-ben. Amikor 2012-ben csatlakoztam a Honda WTCC-s programjához, azt azzal a szándékkal tettem, hogy világbajnok legyek, és a célom nem változott. Tavaly voltam eddig a legközelebb ennek az eléréséhez a harmadik helyemmel és azzal hogy én lettem az első portugál, aki vezette a világbajnokságot. Érzelmileg a Vila Realban aratott győzelem jelentett a legtöbbet, hiszen a helyszín nagyon közel van ahhoz, ahol felnőttem. Az előző szezonban a Civic erősebb volt, mint valaha, és ha ezen tovább tudunk dolgozni 2017-ben, akkor biztosak lehetünk abban, hogy jó esélyünk lesz a bajnoki cím elhódítására.”

Ryo Michigami 2016-ban Motegiben debütált a Civickel a WTCC-ben, és további tapasztalatokat szerezhet az autóval kapcsolatban a téli teszteken. A 43 éves versenyző 2000-ben megnyerte a nagy presztízsű japán Super GT bajnokságot egy Honda NSX-szel, és idén ő lesz az első japán pilóta, aki teljes szezont teljesít a WTCC-ben.

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

Ryo Michigami (Honda Racing Team JAS)


„Japán versenyzőként elmondhatatlanul büszke vagyok arra, hogy egy japán gyártót képviselhetek a világbajnokságon. Tisztában vagyok vele, hogy ez a szezon nagy kihívás lesz nekem, de hasznomra lesz mindaz a tapasztalat, amelyet a pályafutásom során Japánban szereztem, és rendkívül motivált vagyok, hogy jó teljesítményt nyújtsak a szezonban. Azt szeretném, ha karrierem csúcsa lenne ez az év, és a Hondával, a JAS Motorsporttal, Tiagóval és Norbival közösen mindent megteszünk azért, hogy így legyen. Mindenkinek köszönöm a segítséget és a támogatást 2017-re!”

A Honda 2017-es felállásának már nem tagja Rob Huff, aki tavaly hatodik lett a bajnokságban és az első csapatnál töltött versenyhétvégéjén futamgyőzelemmel debütált Franciaországban.

Masashi Yamamoto (általános motorsport igazgató, Honda Motor Co Ltd)

„Boldogsággal tölt el minket, hogy 2017-ben a világ legjobb túraautósai közül kettő, Michelisz Norbert és Tiago Monteiro, valamint a WTCC történetének első teljes szezonos japán versenyzője, Ryo Michigami alkotja a pilótahármasunkat. Hosszú és sikeres pályafutás van mögötte Japánban, biztosak vagyunk benne, hogy a legtöbbet hozza majd ki a lehetőségből, amit kapott. Ilyen erős versenyzőkkel és a télen a valaha volt legversenyképesebbé váló Civickel az a célunk, hogy az egyéni és a gyártói világbajnoki címet is elhódítsuk idén. Végezetül szeretnék köszönetet mondani Rob Huffnak a jelentős hozzájárulásáért a 2016-os WTCC-programunkhoz, és minden jót kívánok neki a jövőben!”

Kulcsszavak: autósport, honda, michelisz, wtcc
 
Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing Dakar 2013 - Minden magyar célban Dakar 2013 - Minden magyar célban A Honda a Bécsi Autókiállításon A Honda a Bécsi Autókiállításon Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság
 

Találatok száma: 726 Megjelenítve: 151 - 160