Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 151 - 160
Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

2016. december 22.
Egy hónappal a 2017-es FIA rali-világbajnokság monte-carlói nyitóversenye előtt a Citroën Racing Abu Dhabi-ban hivatalosan is leleplezi a C3 WRC–t.
Részletek

Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

A Citroën Racing eddigi legjobb motorja


A közvetlen befecskendezésű 1,6 literes turbómotor jól kihasználhatóvá teszi a konstruktőr különböző bajnokságokban megszerzett tapasztalatait. A Citroën a C-Elysée WTCC motorjának megtervezésekor a WRC-ben megszerzett tapasztalatait hasznosította. Most az elmúlt három WTCC szezon versenypályán szerzett tapasztalatait használta fel Citroën C3 WRC motorjának tervezése során.

A 2017-ben várt teljesítményjavulást főleg a turbószűkítő átmérőjének 33-ról 36 mm-re történő megnövelése adja. A teljesítmény mintegy 20%-kal nő, elérve a 380 LE-t. Ellenben a turbónyomás limitálása (2,5 bar) nem teszi lehetővé a 400 Nm-es nyomaték további növelését.  

Minden talajon jobb menettulajdonságok

A Citroën C3 felépítése hasonló az elődeiéhez. A széria karosszéria szétvágásával építhetők be a kompozit anyagú hátsó sárvédők, a bukócső-rendszer, az erőátviteli alagút és a futóműveket tartó bölcsők.

Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

A C3 WRC a Citroën első 5 ajtós karosszériára épülő World Rally Car autója. A hátsó ajtók nem nyithatóak, de ez a karosszériatípus jelentős többletmunkával járt az ergonómia, valamint a tömegeloszlással, a kilátással és a passzív biztonsággal kapcsolatos kritériumok szempontjából is.

A karosszéria szélessége 1875 mm-re nőtt (+55 mm), ami javítja a stabilitást és növeli az aerodinamikai módosítások lehetőségeit.

Az összkerékhajtási rendszer is lényeges változáson ment át a hidraulikusan vezérelt középső differenciálműhöz való visszatéréssel. Ez a berendezés – amely a Xsara és a C4 WRC-ben is megtalálható volt - lehetővé teszi, hogy az első és a hátsó tengelyek eltérő sebességgel forogjanak. A hidraulikus nyomás vezérlésével lehetőség nyílik a nyomaték egyik tengelyről a másikra történő átvitelére, kiküszöbölve az alulkormányozottságot és csökkentve az esetleges kipörgést.

Erőtől duzzadó dizájn

A C3 lenyűgöző látványt nyújt erőtől duzzadó dizájnjával és jellegzetes felépítésével. Az új szabályozás nagyobb szabadságot engedett meg az aerodinamikai módosítások terén, amelyek aktívan befolyásolják az autó teljesítményét. A légterelők segítségével nagy sebességnél nő a stabilitás, a légbeömlők kialakítása a motor, az erőátviteli egység és a fékek hűtését segíti.

Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

Az autó karizmatikus, magasra emelt eleje robusztusságot sugároz. Egybeolvadva az övvonallal megteremti a karosszéria optikai egyensúlyát és dinamikussá teszi a megjelenését. Az aerodinamikai teljesítmény kulcselemeként az első lökhárító kialakítása jelentősen csökkenti az alulkormányozottságot. Az alsó rész eltérést mutat a földútra és az aszfaltra szánt verziók között. A légbeömlők friss levegővel látják el a hűtőt, az intercooler-t és a fékeket. A meleg levegő a motorházfedélen és az első sárvédőkön kialakított réseken át távozik.

A karosszéria küszöbvonalainak speciális kialakítása az oldalsó légörvények elvezetését szolgálja. A hátsó ajtóknál kialakított légbeömlők a fékeket hűtik. Ahogy elöl is, a levegő kivezetése a sárvédők felső részén történik.  

A hátsó diffúzoron kívül a látványos, komplex kialakítású hátsó légterelő teszi teljessé az aerodinamikai arzenált. A teljes elem hátrébb és mintegy 50 mm-rel feljebb került az előző szabályozáshoz képest.

Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

Kulcsszavak: autósport, C3 WRC, Citroën
 
Harmadik, majd negyedik lett Michelisz Portugáliában Harmadik, majd negyedik lett Michelisz Portugáliában Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi Ausztrál Nagydíj - Mercedes-fölény az első két szabadedzésen Ausztrál Nagydíj - Mercedes-fölény az első két szabadedzésen A Skoda Fabia R5 az aszfalton is bemutatkozik A Skoda Fabia R5 az aszfalton is bemutatkozik Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása
 
A Toyota visszatér a WRC-be

A Toyota visszatér a WRC-be

2016. december 20.
Alig egy héttel azután, hogy a Toyota Helsinkiben bemutatta a Yaris WRC versenyautót, amellyel a vállalat versenycsapatának pilótái a rally világbajnokság következő szezonján méretik meg magukat, a világ vezető autógyártója bejelentette, a jövőben nagyteljesítményű utcai változatot is kínál népszerű kisautójából.
Részletek

A Toyota bejelentette, hogy nem csupán a rally világbajnokságba (WRC), hanem ezzel egy időben a kompakt izomautók piacára is visszatér, így nemcsak a WRC-pályákon lesz látható a Toyota utcai modelljének lenyűgöző technológiai fejlődése, hanem a Yaris kínálatában is, ami egy teljesítmény-orientált variánssal bővül majd.

1999-es bemutatása idején az első generációs Yaris alighanem kategóriája egyik leginnovatívabb modellje volt – köszönhetően remek térbeosztásának és újszerű dizájn-megoldásainak, amelyek közt olyan ötletek szerepeltek, mint a 3D-hatású digitális központi kijelző. Az innováció azóta is fontos eleme a Yarisról kialakult képnek. A második modellgenerációban jó néhány olyan tétel jelent meg, amelyek addig ismeretlenek voltak a szegmensben: például a térdlégzsák és a kulcs nélküli ajtónyitás.

Alig egy héttel azután, hogy a Toyota Helsinkiben bemutatta a Yaris WRC versenyautót, amellyel a vállalat versenycsapatának pilótái a rally világbajnokság következő szezonján méretik meg magukat, a világ vezető autógyártója bejelentette, a jövőben nagyteljesítményű utcai változatot is kínál népszerű kisautójából.  A Toyota bejelentette, hogy nem csupán a rally világbajnokságba (WRC), hanem ezzel egy időben a kompakt izomautók piacára is visszatér, így nemcsak a WRC-pályákon lesz látható a Toyota utcai modelljének lenyűgöző technológiai fejlődése, hanem a Yaris kínálatában is, ami egy teljesítmény-orientált variánssal bővül majd. 1999-es bemutatása idején az első generációs Yaris alighanem kategóriája egyik leginnovatívabb modellje volt – köszönhetően remek térbeosztásának és újszerű dizájn-megoldásainak, amelyek közt olyan ötletek szerepeltek, mint a 3D-hatású digitális központi kijelző. Az innováció azóta is fontos eleme a Yarisról kialakult képnek. A második modellgenerációban jó néhány olyan tétel jelent meg, amelyek addig ismeretlenek voltak a szegmensben: például a térdlégzsák és a kulcs nélküli ajtónyitás. A harmadik generáció hybrid hajtása újra csak felforgatta a szegmenst. A 2014-ben bemutatott jelenlegi modell szintén hű marad az innováció szellemiségéhez, aktív biztonságát pedig a Toyota Safety Sense emeli a kategória élvonalába. Eredeti bemutatása óta több mint 3,5 millió Yaris talált eddig gazdára. Az elmúlt öt évben a modell megerősítette pozícióját a B-szegmensben: 2011-ben körülbelül 144.000 darab kelt el belőle, 2016 első tíz hónapjában pedig már mintegy 180.000 darabra nőtt a forgalom, és a szegmensben elért piaci részesedése 6 százalék körül alakul. A jelenlegi értékesítési sikerben nagy szerepet játszik a Yaris Hybrid. A full hybrid modell teszi ki az európai Yaris-eladások több mint 40 százalékát, és ez az arány folyamatosan növekszik. Az Európában tervezett és fejlesztett Toyota Yaris egy kifejezetten erre a célra épített üzemben, a franciaországi Valenciennes-ben készül. Az itt gyártott Yarisok túlnyomó része Európában talál gazdára, 12 százalékukat pedig más kontinensek piacaira exportálják. Amellett, hogy a Yaris 2017-ben a TOYOTA GAZOO Racing kötelékében rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokságon, a Toyota más, hasonlóan kemény sportágakban is próbára teszi modelljeit, hogy az így nyert tapasztalatok révén egyre jobb autókat készíthessen. A Yaris WRC-vel szerzett tudás azonban nem csupán a holnap közúti Toyotáinak technológiáját gazdagítja, hanem már a jelenlegi kínálatra is közvetlen hatást gyakorol, hiszen Yaris-család egy teljesítményorientált modellváltozattal bővül.   Túllépni a határokon A TOYOTA GAZOO Racing Toyota azon törekvését testesíti meg hogy mindent határt áthágva egyre jobb és jobb autókat alkosson azáltal, hogy az innovatív, új technológiákat az autóversenyek kőkemény világában csiszolja tökéletessé.   „Mindenütt versenybe szállunk,semmilyen kihívástól nem riadunk vissza, és ugyanezért akarunk  mindig egyre jobb autókat építeni. Megformáljuk a Toyota jövőbeli génjeit. Állandóan versenyben vagyunk azért, hogy mindenkinek megadhassuk a vezetés szabadságát, kalandját és örömét.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke.  Az évek során a Toyota rengeteg különböző motorsportban tette próbára képességeit, olyan megmérettetéseken, mint a Formula 1, a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) és a Nürburgring 24 órás futam. A különféle versenyekhez különféle szervezetek alakultak ki a vállalaton belül, mint a “Toyota Racing”, a “Lexus Racing” és a “GAZOO Racing”. Ezek közül a „GAZOO Racing” volt az, amelyik 2007-ben első ízben nevezett be a Nürburgring 24 órás versenyre. A csapat két használt Altezzával állt rajhoz, a boxutcában pedig olyan szerelők és mérnökök dolgoztak, akik a Toyota különböző részlegeiből érkeztek azzal a közös hittel, hogy „az út formálja az embert, az ember pedig az autót”. Ez teljesen összecseng azzal, amit a Toyota cégalapítója, Kiichiro Toyoda már 1952-ben megfogalmazott: „A motorsport nem csupán egyszerű szórakozás, hanem létfontosságú az autóipar fejlődése szempontjából. Ahogyan az atléták összemérik erejüket az olimpián, úgy az autógyárak is a versenyek révén növelhetik autóik teljesítményét, itt merészkedhetnek el a határokig, itt bizonyíthatják be egyértelműen fölényüket, és itt fedezhetnek fel új módszereket az autók technológiájának továbbfejlesztésére.” Ugyanez az alapelv vezérelte a vállalatot, amikor 2015 áprilisában egyetlen név alatt egyesítette minden verseny-aktivitását: így született meg a TOYOTA GAZOO Racing, vele együtt pedig a szemlélet, hogy maga a motorsport is hatékony eszköz az egyre jobb autók megalkotásához. A versenyeken való részvétellel tovább tökéletesedett a Toyota technológiája, amit aztán az utcai autókban is meghonosított a vállalat. A Toyota 2012-ben lépett először pályára a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), 2014-ben pedig már meg is szerezte a bajnoki címet – és ugyanilyen fontos, hogy az itt indított TS030 és TS040 HYBRID LMP1 versenyautók nagy teljesítményű hajtásláncaival szerzett tapasztalat jelentősen felgyorsította az utcai autók hybrid hajtástechnológiájának fejlesztését. Jó példa erre a hybrid hajtáslánc méretcsökkentése vagy az elektromotor új hűtőrendszere. A versenyzéssel a Toyota kilépett a komfortzónájából, és nagy mértékben bővítette ismereteit. E tapasztalatok azonban nemcsak a vállalat ismereteit gazdagították, hanem a Toyotánál dolgozó emberek szaktudását is fejlesztették. Végül pedig – de semmiképpen sem utolsó sorban – a motorsport révén a Toyota a vezetés izgalmát kínálja vásárlóinak és rajongóinak, megosztva velük a versenyzés szenvedélyét. A Toyota 2017-es visszatérésével a FIA Rally Világbajnokságra (WRC) a “TOYOTA GAZOO Racing” újabb kemény versenysorozatban hajszolja autóit egészen a határig – hogy aztán a vállalat „egyre jobb és jobb” járműveket alkothasson.  A Toyota visszatérése a WRC-be A WRC könyörtelen iramú futamait a világ legkülönfélébb közútjain rendezik, amelyek között ugyanúgy találni sima aszfaltburkolatot, mint gödrös és murvás földutakat. A vezetőknek minden pillanatban új meg új döntéseket kell hozniuk, hogy padlógázzal száguldhassanak végig az adott útszakaszon. A WRC-autók építése nem csupán elméleti kérdés. Olyan gépet kell alkotni, ami bármilyen úton teljes erőbedobással vezethető – ehhez pedig komoly szakértelem és tapasztalat szükséges. A TOYOTA GAZOO Racing pontosan tisztában volt ezzel, amikor benevezett a 2017-es WRC bajnokságra. A projekt vezetését Tommi Mäkinen vállalta, és a Yaris WRC már majdnem teljesen elkészült. A csapat mélyen elkötelezett szakemberekből állt össze, akiknek szenvedélye a rallyversenyzés.   „Egy győztes jármű megalkotásának legfontosabb feltétele, hogy olyan embereket találjunk, akik ugyanarra a célra törnek, és akik örömöt lelnek a munkájukban. Olyan csapattal akarunk a világ színe elé lépni, akik a Toyota ’Imádom az autókat!’ jelszava alatt egyesültek.” –avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke  A GAZOO  jelentése A „GAZOO” szó „garázst” jelent; egy jó hangulatú helyet, ahol az emberek közösen dolgoznak akár a legkisebb részletmegoldások tökéletesítésén is, hogy minden vásárló számára egyre jobb autókat és egyre jobb szolgáltatásokat kínálhassanak. A Toyota szerint a TOYOTA GAZOO Racing neve érzékletesen testesíti meg a csapat szellemiségét. A név eredete valójában jó húsz évvel korábbra nyúlik vissza: egészen pontosan a GAZOO.com honlap megjelenéséhez, amely a márkakereskedésekben készleten lévő autók fotóit gyűjtötte össze. E lap neve, a „GAZOO” a japán „gazo” szóból ered, ami képet vagy fotót jelent. Bár ma már mindennapos dolognak számít, hogy egy weboldalon fotók vannak, az 1990-es évek közepén még Japánban is forradalmi újdonságot jelentett egy képgyűjtő internetes honlap. A GAZOO.com látogatói rengeteg termék közül választhattak, megkeresve a legjobb ajánlatokat – ahogyan a Toyota „egyre jobb autók” filozófiája is pontosan erre az alapelvre épül.  Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke a világelső autógyártó visszatéréséről a rally világbajnokságba a kövekezőképp fogalmaz: „Amikor 2014 júliusában nézőként ott voltam a WRC finn futamán, sok szurkoló kérdezte tőlem, mikor tér már vissza a Toyota a rally világába. Hat hónappal ezután úgy döntöttünk, hogy visszatérünk a WRC-be, ma pedig nagy örömmel mutatom be a WRC-n induló autónkat és csapatunkat, és persze partnereinket, akik támogattak minket e törekvésünkben. Kellemes meglepetés volt számomra, hogy még közel két évtized múltán is milyen sokan emlékeztek a Toyota WRC-szereplésére. Éppen ezért elsősorban a rajongók ezreinek szeretném kifejezni hálámat és tiszteletemet, akik 17 évet vártak erre a napra, valamint a rally szervezőinek, résztvevőinek és az autógyáraknak, akik távollétünkben is látványosan fejlesztették a rally-sportot. Mindenkinek köszönjük, most pedig visszatértünk!”  „Ugyanakkor szeretném megragadni az alkalmat, hogy tisztelettel megemlékezzek mindazokról, akik ilyen erős és emlékezetes köteléket kovácsoltak a rally és a Toyota között. Ove Andersson a ’70-es évek óta vezette a Toyota csapatát; utána Björn Waldegård következett, aki a ’80-as években a WRC-ig röpítette a Toyotát, és persze nem hagyhatjuk ki a felsorolásból Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol nevét sem, akik bajnoki címeket nyertek a Toyotának a ’90-es években. Mivel ez a verseny rendkívül sokféle úton és környezetben folyik, a rally tökéletes alkalom arra, hogy ember és autó egyaránt megcsillogtassa képességeit. A Toyota hosszú időn át nem élt ezzel a lehetőséggel, ezért most különösen örülök annak, hogy visszatértünk a rallypályákra. Az autókat és az embereket egyaránt hatalmas próbatétel elé állítja ez a versenysorozat. Tommi Mäkinen számos győzelmet aratott már a WRC-ben, és sokféle autóval versenyzett, köztük a Mitsubishi és a Subaru gépeivel. Így aztán Tommi olyan széles körű tapasztalattal érkezett a Toyotához, ami szinte páratlan – éppen ezért arra kértük őt, hogy vezetőként vegyen részt autónk és csapatunk építésében. Ahogy az idei Le Mans 24 órás futam után mondtam, a TOYOTA GAZOO Racing „utál” veszíteni. Biztosak lehetnek benne, hogy a WRC-ben is ugyanez a helyzet. Nemrégiben az a szerencse ért, hogy beülhettem a Yaris WRC vezetőülésébe, és Tommival az oldalamon pár mérföldet autózhattam az új versenygéppel. Megmerítkezhettem az autó hangjában és illatában, a kormánykerék és a pedálok reakciójában – és ami mindennél többet ért, láthattam Tommi arcát, és meggyőződhettem róla, hogy jó okkal bízunk az autó és a csapat versenykészségében. Finn, német és japán csapattársainkkal minden tőlünk telhetőt megteszünk majd az előttünk álló utolsó hónapban, hogy régi rajongóink okkal örüljenek a Toyota visszatérésének, és jogosan mondhassák: „büszke vagyok arra, hogy a Toyotának szurkolok”. Bízom benne, hogy a TOYOTA GAZOO Racing számíthat a támogatásukra – hiszen ez az a csapat, amely minden WRC-vetélytársánál jobban utál veszíteni!” – teszi hozzá a Toyota elnöke.

A harmadik generáció hybrid hajtása újra csak felforgatta a szegmenst. A 2014-ben bemutatott jelenlegi modell szintén hű marad az innováció szellemiségéhez, aktív biztonságát pedig a Toyota Safety Sense emeli a kategória élvonalába. Eredeti bemutatása óta több mint 3,5 millió Yaris talált eddig gazdára. Az elmúlt öt évben a modell megerősítette pozícióját a B-szegmensben: 2011-ben körülbelül 144.000 darab kelt el belőle, 2016 első tíz hónapjában pedig már mintegy 180.000 darabra nőtt a forgalom, és a szegmensben elért piaci részesedése 6 százalék körül alakul. A jelenlegi értékesítési sikerben nagy szerepet játszik a Yaris Hybrid. A full hybrid modell teszi ki az európai Yaris-eladások több mint 40 százalékát, és ez az arány folyamatosan növekszik. Az Európában tervezett és fejlesztett Toyota Yaris egy kifejezetten erre a célra épített üzemben, a franciaországi Valenciennes-ben készül. Az itt gyártott Yarisok túlnyomó része Európában talál gazdára, 12 százalékukat pedig más kontinensek piacaira exportálják. Amellett, hogy a Yaris 2017-ben a TOYOTA GAZOO Racing kötelékében rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokságon, a Toyota más, hasonlóan kemény sportágakban is próbára teszi modelljeit, hogy az így nyert tapasztalatok révén egyre jobb autókat készíthessen.

A Yaris WRC-vel szerzett tudás azonban nem csupán a holnap közúti Toyotáinak technológiáját gazdagítja, hanem már a jelenlegi kínálatra is közvetlen hatást gyakorol, hiszen Yaris-család egy teljesítményorientált modellváltozattal bővül.

Túllépni a határokon

A TOYOTA GAZOO Racing Toyota azon törekvését testesíti meg hogy mindent határt áthágva egyre jobb és jobb autókat alkosson azáltal, hogy az innovatív, új technológiákat az autóversenyek kőkemény világában csiszolja tökéletessé.

„Mindenütt versenybe szállunk,semmilyen kihívástól nem riadunk vissza, és ugyanezért akarunk  mindig egyre jobb autókat építeni. Megformáljuk a Toyota jövőbeli génjeit. Állandóan versenyben vagyunk azért, hogy mindenkinek megadhassuk a vezetés szabadságát, kalandját és örömét.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke.

Alig egy héttel azután, hogy a Toyota Helsinkiben bemutatta a Yaris WRC versenyautót, amellyel a vállalat versenycsapatának pilótái a rally világbajnokság következő szezonján méretik meg magukat, a világ vezető autógyártója bejelentette, a jövőben nagyteljesítményű utcai változatot is kínál népszerű kisautójából.  A Toyota bejelentette, hogy nem csupán a rally világbajnokságba (WRC), hanem ezzel egy időben a kompakt izomautók piacára is visszatér, így nemcsak a WRC-pályákon lesz látható a Toyota utcai modelljének lenyűgöző technológiai fejlődése, hanem a Yaris kínálatában is, ami egy teljesítmény-orientált variánssal bővül majd. 1999-es bemutatása idején az első generációs Yaris alighanem kategóriája egyik leginnovatívabb modellje volt – köszönhetően remek térbeosztásának és újszerű dizájn-megoldásainak, amelyek közt olyan ötletek szerepeltek, mint a 3D-hatású digitális központi kijelző. Az innováció azóta is fontos eleme a Yarisról kialakult képnek. A második modellgenerációban jó néhány olyan tétel jelent meg, amelyek addig ismeretlenek voltak a szegmensben: például a térdlégzsák és a kulcs nélküli ajtónyitás. A harmadik generáció hybrid hajtása újra csak felforgatta a szegmenst. A 2014-ben bemutatott jelenlegi modell szintén hű marad az innováció szellemiségéhez, aktív biztonságát pedig a Toyota Safety Sense emeli a kategória élvonalába. Eredeti bemutatása óta több mint 3,5 millió Yaris talált eddig gazdára. Az elmúlt öt évben a modell megerősítette pozícióját a B-szegmensben: 2011-ben körülbelül 144.000 darab kelt el belőle, 2016 első tíz hónapjában pedig már mintegy 180.000 darabra nőtt a forgalom, és a szegmensben elért piaci részesedése 6 százalék körül alakul. A jelenlegi értékesítési sikerben nagy szerepet játszik a Yaris Hybrid. A full hybrid modell teszi ki az európai Yaris-eladások több mint 40 százalékát, és ez az arány folyamatosan növekszik. Az Európában tervezett és fejlesztett Toyota Yaris egy kifejezetten erre a célra épített üzemben, a franciaországi Valenciennes-ben készül. Az itt gyártott Yarisok túlnyomó része Európában talál gazdára, 12 százalékukat pedig más kontinensek piacaira exportálják. Amellett, hogy a Yaris 2017-ben a TOYOTA GAZOO Racing kötelékében rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokságon, a Toyota más, hasonlóan kemény sportágakban is próbára teszi modelljeit, hogy az így nyert tapasztalatok révén egyre jobb autókat készíthessen. A Yaris WRC-vel szerzett tudás azonban nem csupán a holnap közúti Toyotáinak technológiáját gazdagítja, hanem már a jelenlegi kínálatra is közvetlen hatást gyakorol, hiszen Yaris-család egy teljesítményorientált modellváltozattal bővül.   Túllépni a határokon A TOYOTA GAZOO Racing Toyota azon törekvését testesíti meg hogy mindent határt áthágva egyre jobb és jobb autókat alkosson azáltal, hogy az innovatív, új technológiákat az autóversenyek kőkemény világában csiszolja tökéletessé.   „Mindenütt versenybe szállunk,semmilyen kihívástól nem riadunk vissza, és ugyanezért akarunk  mindig egyre jobb autókat építeni. Megformáljuk a Toyota jövőbeli génjeit. Állandóan versenyben vagyunk azért, hogy mindenkinek megadhassuk a vezetés szabadságát, kalandját és örömét.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke.  Az évek során a Toyota rengeteg különböző motorsportban tette próbára képességeit, olyan megmérettetéseken, mint a Formula 1, a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) és a Nürburgring 24 órás futam. A különféle versenyekhez különféle szervezetek alakultak ki a vállalaton belül, mint a “Toyota Racing”, a “Lexus Racing” és a “GAZOO Racing”. Ezek közül a „GAZOO Racing” volt az, amelyik 2007-ben első ízben nevezett be a Nürburgring 24 órás versenyre. A csapat két használt Altezzával állt rajhoz, a boxutcában pedig olyan szerelők és mérnökök dolgoztak, akik a Toyota különböző részlegeiből érkeztek azzal a közös hittel, hogy „az út formálja az embert, az ember pedig az autót”. Ez teljesen összecseng azzal, amit a Toyota cégalapítója, Kiichiro Toyoda már 1952-ben megfogalmazott: „A motorsport nem csupán egyszerű szórakozás, hanem létfontosságú az autóipar fejlődése szempontjából. Ahogyan az atléták összemérik erejüket az olimpián, úgy az autógyárak is a versenyek révén növelhetik autóik teljesítményét, itt merészkedhetnek el a határokig, itt bizonyíthatják be egyértelműen fölényüket, és itt fedezhetnek fel új módszereket az autók technológiájának továbbfejlesztésére.” Ugyanez az alapelv vezérelte a vállalatot, amikor 2015 áprilisában egyetlen név alatt egyesítette minden verseny-aktivitását: így született meg a TOYOTA GAZOO Racing, vele együtt pedig a szemlélet, hogy maga a motorsport is hatékony eszköz az egyre jobb autók megalkotásához. A versenyeken való részvétellel tovább tökéletesedett a Toyota technológiája, amit aztán az utcai autókban is meghonosított a vállalat. A Toyota 2012-ben lépett először pályára a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), 2014-ben pedig már meg is szerezte a bajnoki címet – és ugyanilyen fontos, hogy az itt indított TS030 és TS040 HYBRID LMP1 versenyautók nagy teljesítményű hajtásláncaival szerzett tapasztalat jelentősen felgyorsította az utcai autók hybrid hajtástechnológiájának fejlesztését. Jó példa erre a hybrid hajtáslánc méretcsökkentése vagy az elektromotor új hűtőrendszere. A versenyzéssel a Toyota kilépett a komfortzónájából, és nagy mértékben bővítette ismereteit. E tapasztalatok azonban nemcsak a vállalat ismereteit gazdagították, hanem a Toyotánál dolgozó emberek szaktudását is fejlesztették. Végül pedig – de semmiképpen sem utolsó sorban – a motorsport révén a Toyota a vezetés izgalmát kínálja vásárlóinak és rajongóinak, megosztva velük a versenyzés szenvedélyét. A Toyota 2017-es visszatérésével a FIA Rally Világbajnokságra (WRC) a “TOYOTA GAZOO Racing” újabb kemény versenysorozatban hajszolja autóit egészen a határig – hogy aztán a vállalat „egyre jobb és jobb” járműveket alkothasson.  A Toyota visszatérése a WRC-be A WRC könyörtelen iramú futamait a világ legkülönfélébb közútjain rendezik, amelyek között ugyanúgy találni sima aszfaltburkolatot, mint gödrös és murvás földutakat. A vezetőknek minden pillanatban új meg új döntéseket kell hozniuk, hogy padlógázzal száguldhassanak végig az adott útszakaszon. A WRC-autók építése nem csupán elméleti kérdés. Olyan gépet kell alkotni, ami bármilyen úton teljes erőbedobással vezethető – ehhez pedig komoly szakértelem és tapasztalat szükséges. A TOYOTA GAZOO Racing pontosan tisztában volt ezzel, amikor benevezett a 2017-es WRC bajnokságra. A projekt vezetését Tommi Mäkinen vállalta, és a Yaris WRC már majdnem teljesen elkészült. A csapat mélyen elkötelezett szakemberekből állt össze, akiknek szenvedélye a rallyversenyzés.   „Egy győztes jármű megalkotásának legfontosabb feltétele, hogy olyan embereket találjunk, akik ugyanarra a célra törnek, és akik örömöt lelnek a munkájukban. Olyan csapattal akarunk a világ színe elé lépni, akik a Toyota ’Imádom az autókat!’ jelszava alatt egyesültek.” –avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke  A GAZOO  jelentése A „GAZOO” szó „garázst” jelent; egy jó hangulatú helyet, ahol az emberek közösen dolgoznak akár a legkisebb részletmegoldások tökéletesítésén is, hogy minden vásárló számára egyre jobb autókat és egyre jobb szolgáltatásokat kínálhassanak. A Toyota szerint a TOYOTA GAZOO Racing neve érzékletesen testesíti meg a csapat szellemiségét. A név eredete valójában jó húsz évvel korábbra nyúlik vissza: egészen pontosan a GAZOO.com honlap megjelenéséhez, amely a márkakereskedésekben készleten lévő autók fotóit gyűjtötte össze. E lap neve, a „GAZOO” a japán „gazo” szóból ered, ami képet vagy fotót jelent. Bár ma már mindennapos dolognak számít, hogy egy weboldalon fotók vannak, az 1990-es évek közepén még Japánban is forradalmi újdonságot jelentett egy képgyűjtő internetes honlap. A GAZOO.com látogatói rengeteg termék közül választhattak, megkeresve a legjobb ajánlatokat – ahogyan a Toyota „egyre jobb autók” filozófiája is pontosan erre az alapelvre épül.  Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke a világelső autógyártó visszatéréséről a rally világbajnokságba a kövekezőképp fogalmaz: „Amikor 2014 júliusában nézőként ott voltam a WRC finn futamán, sok szurkoló kérdezte tőlem, mikor tér már vissza a Toyota a rally világába. Hat hónappal ezután úgy döntöttünk, hogy visszatérünk a WRC-be, ma pedig nagy örömmel mutatom be a WRC-n induló autónkat és csapatunkat, és persze partnereinket, akik támogattak minket e törekvésünkben. Kellemes meglepetés volt számomra, hogy még közel két évtized múltán is milyen sokan emlékeztek a Toyota WRC-szereplésére. Éppen ezért elsősorban a rajongók ezreinek szeretném kifejezni hálámat és tiszteletemet, akik 17 évet vártak erre a napra, valamint a rally szervezőinek, résztvevőinek és az autógyáraknak, akik távollétünkben is látványosan fejlesztették a rally-sportot. Mindenkinek köszönjük, most pedig visszatértünk!”  „Ugyanakkor szeretném megragadni az alkalmat, hogy tisztelettel megemlékezzek mindazokról, akik ilyen erős és emlékezetes köteléket kovácsoltak a rally és a Toyota között. Ove Andersson a ’70-es évek óta vezette a Toyota csapatát; utána Björn Waldegård következett, aki a ’80-as években a WRC-ig röpítette a Toyotát, és persze nem hagyhatjuk ki a felsorolásból Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol nevét sem, akik bajnoki címeket nyertek a Toyotának a ’90-es években. Mivel ez a verseny rendkívül sokféle úton és környezetben folyik, a rally tökéletes alkalom arra, hogy ember és autó egyaránt megcsillogtassa képességeit. A Toyota hosszú időn át nem élt ezzel a lehetőséggel, ezért most különösen örülök annak, hogy visszatértünk a rallypályákra. Az autókat és az embereket egyaránt hatalmas próbatétel elé állítja ez a versenysorozat. Tommi Mäkinen számos győzelmet aratott már a WRC-ben, és sokféle autóval versenyzett, köztük a Mitsubishi és a Subaru gépeivel. Így aztán Tommi olyan széles körű tapasztalattal érkezett a Toyotához, ami szinte páratlan – éppen ezért arra kértük őt, hogy vezetőként vegyen részt autónk és csapatunk építésében. Ahogy az idei Le Mans 24 órás futam után mondtam, a TOYOTA GAZOO Racing „utál” veszíteni. Biztosak lehetnek benne, hogy a WRC-ben is ugyanez a helyzet. Nemrégiben az a szerencse ért, hogy beülhettem a Yaris WRC vezetőülésébe, és Tommival az oldalamon pár mérföldet autózhattam az új versenygéppel. Megmerítkezhettem az autó hangjában és illatában, a kormánykerék és a pedálok reakciójában – és ami mindennél többet ért, láthattam Tommi arcát, és meggyőződhettem róla, hogy jó okkal bízunk az autó és a csapat versenykészségében. Finn, német és japán csapattársainkkal minden tőlünk telhetőt megteszünk majd az előttünk álló utolsó hónapban, hogy régi rajongóink okkal örüljenek a Toyota visszatérésének, és jogosan mondhassák: „büszke vagyok arra, hogy a Toyotának szurkolok”. Bízom benne, hogy a TOYOTA GAZOO Racing számíthat a támogatásukra – hiszen ez az a csapat, amely minden WRC-vetélytársánál jobban utál veszíteni!” – teszi hozzá a Toyota elnöke.

Az évek során a Toyota rengeteg különböző motorsportban tette próbára képességeit, olyan megmérettetéseken, mint a Formula 1, a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) és a Nürburgring 24 órás futam. A különféle versenyekhez különféle szervezetek alakultak ki a vállalaton belül, mint a “Toyota Racing”, a “Lexus Racing” és a “GAZOO Racing”. Ezek közül a „GAZOO Racing” volt az, amelyik 2007-ben első ízben nevezett be a Nürburgring 24 órás versenyre. A csapat két használt Altezzával állt rajhoz, a boxutcában pedig olyan szerelők és mérnökök dolgoztak, akik a Toyota különböző részlegeiből érkeztek azzal a közös hittel, hogy „az út formálja az embert, az ember pedig az autót”. Ez teljesen összecseng azzal, amit a Toyota cégalapítója, Kiichiro Toyoda már 1952-ben megfogalmazott:

„A motorsport nem csupán egyszerű szórakozás, hanem létfontosságú az autóipar fejlődése szempontjából. Ahogyan az atléták összemérik erejüket az olimpián, úgy az autógyárak is a versenyek révén növelhetik autóik teljesítményét, itt merészkedhetnek el a határokig, itt bizonyíthatják be egyértelműen fölényüket, és itt fedezhetnek fel új módszereket az autók technológiájának továbbfejlesztésére.”

Ugyanez az alapelv vezérelte a vállalatot, amikor 2015 áprilisában egyetlen név alatt egyesítette minden verseny-aktivitását: így született meg a TOYOTA GAZOO Racing, vele együtt pedig a szemlélet, hogy maga a motorsport is hatékony eszköz az egyre jobb autók megalkotásához. A versenyeken való részvétellel tovább tökéletesedett a Toyota technológiája, amit aztán az utcai autókban is meghonosított a vállalat. A Toyota 2012-ben lépett először pályára a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), 2014-ben pedig már meg is szerezte a bajnoki címet – és ugyanilyen fontos, hogy az itt indított TS030 és TS040 HYBRID LMP1 versenyautók nagy teljesítményű hajtásláncaival szerzett tapasztalat jelentősen felgyorsította az utcai autók hybrid hajtástechnológiájának fejlesztését.

Jó példa erre a hybrid hajtáslánc méretcsökkentése vagy az elektromotor új hűtőrendszere. A versenyzéssel a Toyota kilépett a komfortzónájából, és nagy mértékben bővítette ismereteit. E tapasztalatok azonban nemcsak a vállalat ismereteit gazdagították, hanem a Toyotánál dolgozó emberek szaktudását is fejlesztették. Végül pedig – de semmiképpen sem utolsó sorban – a motorsport révén a Toyota a vezetés izgalmát kínálja vásárlóinak és rajongóinak, megosztva velük a versenyzés szenvedélyét. A Toyota 2017-es visszatérésével a FIA Rally Világbajnokságra (WRC) a “TOYOTA GAZOO Racing” újabb kemény versenysorozatban hajszolja autóit egészen a határig – hogy aztán a vállalat „egyre jobb és jobb” járműveket alkothasson.

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye
Technológiai fejlesztési együttműködést kötött a Toyota és a BMW Technológiai fejlesztési együttműködést kötött a Toyota és a BMW A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota
 
Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték

Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték

2016. december 19.
A vanyarci születésű Tim Gábor karrierjének legfontosabb eredményét érte el 2016-ban.
Részletek

Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték

A 2006-os Magyar Gokart Bajnoki cím, a 2011-es Suzuki Swift Kupa és a 2014-es RCM Cup bajnoki cím után, eljutott egy nemzetközi márkakupa csúcsára is. A Skoda Octavia Cup egy cseh szervezésű sorozat, a legújabb Skoda Octavia RS modellel, összesen öt versenyhétvégét foglalt magába az első szezonban.

Tim Gábor az öt hétvége 10 versenyén végig dominált, hat futamot megnyert. Ugyan az utolsó futamon egy baleset miatt kiállt a versenyből, de így is megnyerte a bajnokságot. A díjátadó ünnepségre a csehországi Vrchbélá-ban került sor, ahol Tim Gábor átvehette a bajnoki címért járó trófeát.

“Nagyon nehéz idény volt. Az első két helyszínen még megvolt az előnyünk, de a mezőny egyre közelebb ért hozzánk. A fordulópont a Slovakiaring-i hétvége volt, ahol egyáltalán nem volt meg a tempónk, az időmérésen több mint egy másodpercet kaptunk az első három versenyzőtől, mégis megnyertük mindkét futamot. Itt már tudtuk, hogy nálunk az előny, csak ésszel be kell fejezni a szezont. Ez sikerült, és végre felkerültünk a nemzetközi pilótapiac térképére is. Persze, emiatt nem fognak a támogatók sorban állni, de mi bebizonyítottuk, ha lehetőséget kapunk, élünk vele.” - foglalta össze Tim az Octavia Cup idei évét.

Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték

A csehországi díjátadó után Tim a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság évzáró ünnepségére volt hivatalos. Mivel 2011-ben megnyerte a Suzuki Swift Kupát, az idén 10 éves márkakupa külön díjjal készült az eddigi összes bajnok számára. Olyan versenyzőkkel együtt hívták ki a színpadra, mint Michelisz Norbert, Kiss Norbert, ifj. Ficza Ferenc, Nagy Dániel. Végül az MNASZ egy külön díjat is átadott Tim Gábornak, megköszönve a nemzetközi mezőnyben elért sikereket.

“Sűrű két napon vagyunk túl, már őrülök hogy levehetem az öltönyt, az overálhoz vagyok szokva. Nagy megtiszteltetés volt a 10 éves Suzuki Kupa emlékplakettet átvenni, jó látni mennyi nagyszerű pilótát nevelt ki ez a sorozat. Az, hogy külön is értékelt az MNASZ Gyorsasági szakága, nagyon meglepett, de persze jól is esett. Remélem a jövőben újra tudok majd bizonyítani a nemzetközi színtéren.

Fontos megjegyeznem, hogy ez nemcsak az én sikerem, köszönöm az Apex Racing-nek hogy 2012 óta végig mögöttem állt, partnerei és támogatói által pedig versenyzési lehetőséget kaptam.” - nyilatkozott Tim a díjátadók után.

Tim Gábor számára még idény egy verseny hátravan, hisz már 2010 óta minden Szilveszter Rally-n részt vesz. Most sem lesz másként, a saját maga által épített Nissan Sunny GTi-vel áll rajthoz a közel 300 főt számláló mezőnyben. 2015-ben 1mp-el maradt le a kategória győzelemről, most ezen az eredményen próbál majd javítani.

Kulcsszavak: autósport, Skoda Octavia Cup, tim gábor
 
Borkovic elképesztő győzelme a Hungaroringen! Borkovic elképesztő győzelme a Hungaroringen! Próbáld ki magad egy verseny BMW kormánya mögött Próbáld ki magad egy verseny BMW kormánya mögött Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen Michelisz februárban már teszteli a Hondát Michelisz februárban már teszteli a Hondát Pascal Wehrlein és a snowboard világbajnok Isabella Laböck szerepet cserélt Pascal Wehrlein és a snowboard világbajnok Isabella Laböck szerepet cserélt
 
Teszt a lelke mindennek!

Teszt a lelke mindennek!

2016. december 17.
A versenyautó lelke a motor, a felkészülés lelke pedig a teszt. Így azután a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős az utóbbi két napban tesztelt még egyet, hogy tökéletesen felkészülten érkezhessen meg az Africa Race szilveszteri rajtjához.
Részletek

Teszt a lelke mindennek!

Az Opel Mokka új motort kapott, azt is be kellett állítani, s arról, hogy miként sikerült, Szalay Balázs arca mindent elárult 200 kilométer megtétele után. 

„Most úgy érzem, még sohasem volt ennyire jó az autó – mondta Szalay, aki immár több mint húsz éve járja a világ különböző sivatagjait, s most a negyedik Africa Race-ére készül – dobogós reményekkel. – Új motor került a Mokkába, és az elismert motorspecialista, Tarlós István eljött a hajmáskéri tesztre, hogy együtt állítsuk be a kocsit a versenyre.  Azt mondhatom, nagyon jól sikerült, az eddigi ötezer helyett simán lehet hatezerig forgatni a motort, amellyel az autó sokkal gyorsabb. Legalább kétszáz kilométert teszteltünk, ami azt jelenti, hogy nagyjából be is járattuk az új erőforrást, vagyis az első napokban így nem kell rá annyira vigyázni, mint egyébként kellett volna. Alig várom, hogy versenykörülmények között is kipróbáljam!”

Teszt a lelke mindennek!

Ami Bunkoczi Lászlót illeti, számára a zárt pályás teszteknek nincs nagy hozadéka, hiszen ilyenkor nincs szükség improvizálásra, de azért a navigátor ezúttal is tudott hozzátenni a csapat munkájához: „Munkagéppel építettem a tesztpályát, hogy a lehető legváltozatosabb körülmények között próbálhassuk ki a Mokkát, és egy kicsit visszajött a verseny-érzés, éppen annyira, hogy még jobban várjam a rajtot” – mondta Bunkoczi. 

Az Opel Dakar Team legénysége (a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert irányította MAN versenykamionnal kiegészülve) december 27-én, ünnepélyes keretek között a Hősök terérõl indul el az Africa Race-re, amelynek adminisztratív és technikai ellenőrzését december 30-án tartják, az ünnepélyes rajtceremónia pedig szilveszter délelõtt lesz Monacóban. A behajózás után Marokkóban, Mauritániában, illetve Szenegálban összesen 6500 kilométer vár a mezőnyre. 

Teszt a lelke mindennek!
Kulcsszavak: Africa Race, autósport, Bunkoczi László, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
 
A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon Michelisz harmadik helyen végzett Michelisz harmadik helyen végzett Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban A Slovakia Ringen Lopez keményen megdolgozott a győzelemért A Slovakia Ringen Lopez keményen megdolgozott a győzelemért
 
Az OXXO Racing a Kia Lotos Cup-ban!

Az OXXO Racing a Kia Lotos Cup-ban!

2016. december 14.
Az OXXO Racing két hölgy versenyzője 2017-ben a Kia Lotos Cup-ban áll rajthoz, mely sorozat  Európa legdinamikusabban fejlődő márkakupája.
Részletek

Az OXXO Racing a Kia Lotos Cup-ban!

Vogel Adrienn és Krajnyák Petra jelen állás szerint az egyetlen női alakulat lesz a lengyel sorozatban, mely olyan nagy versenyek betétfutama szokott lenni, mint a WTTC, DTM, Truck Race.

A két női pilóta Suzukiból ül át a Kia volánja mögé, melyet Adrienn már élőben is látott versenyezni:

„Nagyon keményen versenyeznek, Most-ban láttam pár futamukat, alapos felkészülés kell, ha jó eredményt akarunk elérni, márpedig ez a cél - mondta el Vogel Adrienn -. Új kihívás lesz számomra, nemzetközi mezőnyben még nem versenyeztem, de bízom benne, hogy az elmúlt évek tapasztalatait felhasználva dobogóért tudok majd harcolni.”

Krajnyák Petra mögött még nincs annyi rutin, mint amivel csapattársa rendelkezik, így más célokkal is vág neki a sorozatnak:

„A nemzetközi versenyek által, biztos vagyok benne, hogy rengeteg kihívás és tapasztalatszerzés vár rám a következő szériában. Úgy gondolom, hogy minél szélesebb a verseny helyszínek palettája, annál többet lehet tanulni és fejlődni. Bizonyos vagyok benne, hogy a számomra teljesen idegen pályák rengeteg izgalmat és reményeim szerint számos sikert is hoznak majd az életembe.

Az OXXO Racing a Kia Lotos Cup-ban!

Biztosan kemény munka lesz, de a jó autó, a jó csapathangulat és az egész helyzet varázsa mellett el fog törpülni minden nehézségjellege a dolognak. Célom, hogy az edzőm és én is elégedettek lehessünk az eredményekkel, hiszen még most is kezdőnek számítok, bár már várom, hogy a befektetett idő és energia még jobban jelentkezzenek az elért eredményeimben. Izgatottan várom az új szezont egy remek autóval. Meglátjuk mit tudunk kihozni egymásból.”

Kulcsszavak: autósport, Kia Lotos Cup, Krajnyák Petra, OXXO Racing Team, Vogel Adrienn
 
Michelisz Norbert Oroszországban száguld Michelisz Norbert Oroszországban száguld Folytatódnak a fejlesztések: új motor-elektronikát tesztel Nogaroban Kiss Norbi! Folytatódnak a fejlesztések: új motor-elektronikát tesztel Nogaroban Kiss Norbi! Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Goodyear Truck Race abroncsokon futnak a most kezdődő Kamion Európa-bajnokság autói Goodyear Truck Race abroncsokon futnak a most kezdődő Kamion Európa-bajnokság autói
 
Hat ország pilótái száguldanak majd a hungaroringi Szilveszter Rallye-n

Hat ország pilótái száguldanak majd a hungaroringi Szilveszter Rallye-n

2016. december 13.
Úgy tűnik, idén is megdőlnek a legfontosabb rekordok a 18. alkalommal megrendezendő Szilveszter Rallye-n.
Részletek

Hat ország pilótái száguldanak majd a hungaroringi Szilveszter Rallye-n

A nevezési lehetőséget öt nap után le kellett zárni, és már most biztosra lehet venni az előzetes lista alapján, hogy megdől az eddigi részvételi rekord a december 27-29 között hagyományosan a Hungaroringen megrendezendő évbúcsúztató versenyen, és várhatóan hat országból érkező majd 300 versenyző áll majd rajthoz. A Szilveszter Rallye szervezői elárulták, a viadal történetében először belépőt kell váltania a kilátogatóknak, ugyanakkor a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is élő televíziós és rádiós közvetítés lesz a versenyről az interneten.

Vélhetően mindenki, aki él és mozog, valamint valami köze van az autóversenyzéshez, az december 27-től 29-ig a Hungaroringen fogja búcsúztatni az Óévet. Ugyanis idén is megrendezik a méltán népszerű Szilveszter Rallye-t, amely a 18. verseny lesz a viadal történetében. Ráadásul már most biztos, hogy az eddigi részvételi rekord megdől az évzáró versenyen.

„Hatalmas érdeklődés mutatkozik meg a verseny iránt, és örömmel mondhatom, hogy egy rekordot máris megdöntöttünk, hiszen egy óra alatt elkelt az összes boksz, míg a szerda esti nyitás után alig harminc óra alatt több mint kétszázan adták le a nevezésüket. Miután ilyen rövid idő alatt majdnem elértük a háromszázas álomhatárt, így már ma lezártuk a nevezési lehetőséget. Bízunk abban, hogy az időjárás kegyes lesz hozzánk, mert akkor akár nézőcsúcs is születhet az idén”

– árulta el Füredi András, a verseny egyik főszervezője.

A verseny történetében először egyébként a nézők csak belépőjegy megvásárlásával juthatnak el a viadal belső és külső helyszíneire a Hungaroringen. A 2000 forintos jegyeket – amely mindkét napra és a viadalt kísérő rendezvényeire is belépést biztosít – kizárólag a helyszínen, több értékesítési ponton lehet majd megvásárolni, melyek helyét a közvetlenül a rendezvény időpontja előtt a Szilveszter Rallye hivatalos honlapján minden érdeklődő megtalálhatja.

Jó hír, hogy a tavalyi évhez hasonlóan a 18. alkalommal megrendezendő Szilveszter Rallyen is hat ország versenyzői lesznek ott a rajtnál – csehek, szlovákok, németek, osztrákok, lengyelek és a magyarok –, ráadásul amellett, hogy most is biztosan lesz WRC autó a mezőnyben, az eddig rallyeversenyeken megjelent összes R5-ös típus is megcsodálható lesz a Hungaroringen. Egyébként a pályavonal – mind a belső, mind pedig a külső részen – némileg módosul az eddigiekhez képest, és ezek a változások még látványosabb versenyt ígérnek.

Hat ország pilótái száguldanak majd a hungaroringi Szilveszter Rallye-n

Akárcsak tavaly, idén is élőben nyomon követhető lesz a viadal az interneten rádiós – Szilveszter Rallye Rádió a FM 92,4 MHz frekvencián – és televíziós – a hivatalos honlapon – közvetítés formájában.

„Az idei szezonban oly népszerű és eredményes R5-ös autókból minden típus rajthoz áll majd, ráadásul a nézők a technikailag csúcsragadozónak számító WRC-t is láthatják majd a mezőnyben, amelyben az elmúlt évek címvédői, számtalan magyar bajnok, illetve  CEZ, azaz Közép-Európa bajnok is található az előzetes nevezések alapján. Külön odafigyelünk arra, hogy különböző programokat biztosítsunk a kilátogatók számára, így  a  főbejárat mellett a verseny alatt és a 28-i esti körgyorsasági után szabadtéri, zenés Rally Hütte Partyra várunk mindenkit, ahol Red Bull promo és Foodtruck catering várja az éhes-szomjas vendégeket, de a Hungaroring belső területén is számos meglepetéssel várjuk a nézőket” – tette hozzá a másik főszervező, Garamvölgyi Zoltán.

Egy biztos, december 28-án, szerdán egy körgyorsra valamint a rajtceremóniára kerül majd sor, csütörtökön (december 29.) pedig hat gyorsasági vár majd a versenyzőkre. A 2016-os Szilveszter Rallye össztávja 79,33 kilométer lesz.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Szilveszter Rallye
 
Újabb Citroen diadal – Ezúttal hazai pályán Újabb Citroen diadal – Ezúttal hazai pályán A hétvégén igazi Volkswagen ünnep lesz a Hungaroringen A hétvégén igazi Volkswagen ünnep lesz a Hungaroringen Ötödik hellyel kezdtek Szalayék Ötödik hellyel kezdtek Szalayék Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Indul a Kamion Európa-bajnokság! Indul a Kamion Európa-bajnokság!
 
A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót

A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót

2016. december 06.
A Hyundai Motorsport vadonatúj autóval: a Hyundai i20 Coupe WRC-vel vesz részt a 2017-es FIA rali világbajnokságban (WRC). Az autót, amely teljes mértékben megfelel a WRC új műszaki előírásainak, a mai napon egy exkluzív sajtóeseményen, december 1-én az olaszországi Autodromo Nazionale Monzában leplezték le.
Részletek

A háromajtós i20 Coupe WRC a Hyundai Motorsport harmadik autója a csapat 2014-es debütálása óta; elődei a Hyundai i20 WRC (2014 és ´15), illetve az új generációs i20 WRC (2016) voltak. A negyedik WRC szezonjába lépő csapat reményei szerint képes lesz az elmúlt években tapasztalt, pozitív növekedésre építve új korszakot nyitni történetében.

A 2017-es évadban hatályba lépő, autókra vonatkozó új szabályozások célja, hogy az eddigieknél is látványosabbá tegyék a WRC-t; az új autó agresszív megjelenést és továbbfejlesztett technológiákat kínál. A változtatások középpontjában az aerodinamikai teljesítmény és a tapadás javítása állt, ugyanakkor a motorteljesítmény is nőtt, a korábbi 300 lóerőről 380-ra, miközben az autó össztömege csökkent.

A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót

Az új versenyautóval a csapat reményei szerint folytatja eddigi legsikeresebb évadának – amelyben két győzelmet és további tíz dobogós helyezést ért el – eredményeit. A Hyundai Motorsport a második helyen zárta a 2016-os gyártói világbajnokságot.  

„Vadonatúj korszak nyílik a sportban, hosszú idők óta nem voltak ilyen széles körűek a szabályok változásai.”

- mondta Michel Nandan csapatfőnök.

„Nagyszerű új műszaki kihívás ez a számunkra és hatalmas lelkesedéssel fogtunk hozzá. Remek alkalom, hogy az elmúlt három évadban szerzett összes tudásunkat és tapasztalatunkat a gyakorlatban is kipróbáljuk. Minden csapatnak a nulláról kellett kezdenie, így egyenlő esélyekkel indulunk. Miután 2016-ban, kemény küzdelemben második helyen zártuk a bajnokságot, most szeretnénk bebizonyítani, hogy a következő évadban is képesek leszünk harcba szállni a bajnoki címért, és hisszük, hogy az i20 Coupe WRC hozzásegít bennünket a sikerhez.”

2017-ben változatlan felállással indítja versenyzőit a csapat, amely így stabil, bevált legénységekkel vezetheti be új autóját. Thierry Neuville, Hayden Paddon és Dani Sordo a bajnokság összes fordulójában rész vesz.

Gyártóként képesek leszünk minden ralin három autót kiállítani; a Hyundai Motorsport három pilótája egységes zászló alatt: a Hyundai Shell Mobis World Rally Team színeiben versenyez 2017-ben.

Kulcsszavak: autósport, Hyundai, Hyundai Shell World Rally Team, i20
 
Felpörög a Formula Ford Felpörög a Formula Ford Dobogó után akciódús kilencedik hely Dobogó után akciódús kilencedik hely A japán gyártó kihívja a Le Mans-i mezőnyt uraló régi gárdát A japán gyártó kihívja a Le Mans-i mezőnyt uraló régi gárdát A Hyundai Motor kettős sikere az Autómárkák 2014-es Versenyén A Hyundai Motor kettős sikere az Autómárkák 2014-es Versenyén 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója
 
Első 10-ben a zengős pilóták!

Első 10-ben a zengős pilóták!

2016. november 25.
A Zengő Motorsport két, ifjú versenyzője – Ficza Ferenc (#55) és Nagy Dániel (#99) – történelmi sikert ért el a Dohában megrendezett FIA Túraautó-világbajnokság mai, második szabadedzésén, hiszen mind a ketten a legjobb 10 között végeztek. Nagy a hetedik lett, míg Ficza a kilencedik.
Részletek

Első 10-ben a zengős pilóták!

A Zengő Motorsport két, ifjú versenyzője – Ficza Ferenc (#55) és Nagy Dániel (#99) – történelmi sikert ért el a Dohában megrendezett FIA Túraautó-világbajnokság mai, második szabadedzésén, hiszen mind a ketten a legjobb 10 között végeztek. Nagy a hetedik lett, míg Ficza a kilencedik.

Az atari versenypálya látja utoljára vendégül a WTCC népes mezőnyét, ahol a versenyszezon során először vehetnek rész a pilóták éjszakai futamon. A mostani hétvége további érdekessége, hogy  ma rendezték meg mind a két szabadedzést, holnap kerül sor az időmérőre és a két lámpafényes futamra.

Nagy Dániel: Remekül vagyok, el sem hiszem, Sokat dolgoztunk ezért az eredményért. Jó a beszélőkém, de most nehezen találom a szavakat. Az FP1 nem a legjobban sikerült, a sóderágyba csúsztam sajnos, de lehet ez adta meg a plusz motivációt, adrenalint, ami ehhez az eredményhez kellett. Óriásit léptünk előre a beállításokkal, remélem, holnap is tudjuk hozni ezt a formát az időmérőn.

Első 10-ben a zengős pilóták!

Ficza Ferenc: Nem a legjobb lelki állapotban jöttem el otthonról, ezt mondanom sem kell, de nagyon felszívtam magam, dolgozott bennem az adrenalin. Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek, a csapat sok erőt adott nekem az elmúlt pár napban és sikerült csak az edzésre koncentrálnom. Bízom abban, hogy holnap is a legjobb 10-ben leszünk.

Zengő Zoltán: Nem tudom elmondani, hogy mennyire boldog vagyok. Büszke vagyok a versenyzőinkre és az egész csapatra. Nagyon keményen és nagyon sokat dolgozott mindenki ebben az évben, és úgy látszik, most az utolsó futamra lassan összeáll minden és befektetett munka megtérült.  Bízom abban, hogy holnap is ott leszünk a legjobbak között.

Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, Nagy Dániel, wtcc, Zengő Motorsport, zengő zoltán
 
Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Kiss Norbert ismét dobogóra állt a kamion Eb-n Kiss Norbert ismét dobogóra állt a kamion Eb-n Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt Michelisz Norbert a vb-címért hajt Makaóban Michelisz Norbert a vb-címért hajt Makaóban
 
A Volkswagen átszervezi motorsport programját

A Volkswagen átszervezi motorsport programját

2016. november 19.
A Volkswagen márka átszervezi motorsport programját. 2017-től kezdve a Volkswagen elsősorban az új műszaki megoldásokra és az ügyfélsportra kíván összpontosítani.
Részletek

A Volkswagen átszervezi motorsport programját

A FIA Rali Világbajnokság (WRC) sorozatához fűződő kapcsolata négy, történelmi sikereket hozó év után lezárul. Ebben az egymást követő négy évben a Polo R versenyautóval sikerült mind a pilóták, a másodpilóták és a gyártók küzdelmében is világbajnoki címet szereznie a Volkswagen márkának.

„A Volkswagen márka óriási kihívások előtt áll. Modellkínálatunk elektromos alapokra helyezése egyre nagyobb ütemben folyik, így minden figyelmünket most a jövő kulcsfontosságú technológiai megoldásaira kell fókuszálnunk. Messze felülmúltuk a WRC sorozattal kapcsolatos céljainkat, ezért most új alapokra helyezzük a Volkswagen Motorsport tevékenységét és egyre inkább a jövő járműtechnológiája felé fordulunk.” – nyilatkozta Frank Welsch, az igazgatótanácsnak a műszaki fejlesztésekért felelős tagja, majd közel 200 motorsport alkalmazott előtt hozzátette: „Ezzel együtt a Volkswagen egyre inkább az ügyfélsportra koncentrál. A pályaversenyen bevethető Golf GTI TCR és a rallycross versenyautó Beetle GRC mellett szeretnénk további kiemelkedő járműveket kínálni ügyfeleinknek, éppen ezért döntöttünk egy R5 szabályozásnak megfelelő új Polo kifejlesztése mellett.”

A 2016-os szezonnal kezdődően a Volkswagen Motorsport a Golf GTI TCR személyében olyan sorozatgyártású modellen alapuló, mégis ügyfélsportra kialakított járművet kínál, amely világszinten és a nemzeti sorozatokban is kiszolgálja az egyre növekvő számú, túraautó kategóriában rajthoz álló pilótákat és csapatokat.
A Volkswagen átszervezi motorsport programját

Az Egyesült Államokban a Volkswagen of America sikeresen szállt versenybe két, a Volkswagen Motorsport által Hannoverben fejlesztett Beetle modellel a Globális Rallycross Bajnokságban, az autók pedig már felkészülten várják a 2017-es versenyszezont is. A népszerű egyesült államokbeli sorozatban 2015-ben és 2016-ban is Scott Speed hódította el a pilóták bajnoki címét, a 2016-os szezon pedig a gyártók versenyében is a Volkswagen győzelmét hozta. A márka a meglévő rallycross tapasztalataira építve vizsgálja ezeknek a lehetőségeknek a további kiterjesztését. Ezen kívül a Volkswagen egy új rally versenyautó fejlesztését is megkezdte, amely a Polo következő generációjára építve az R5 kategóriában képviselné a márkát és 2018-tól vásárolhatnák meg a márka ügyfelei.

Az új, Polo modellen alapuló jármű hasznosíthatja a WRC sorozattal való sikeres együttműködés tapasztalatait. Közös történetük során a Sébastien Ogier / Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila és Andreas Mikkelsen / Anders Jæger felállásban versenyző gyári csapatok 51 versenyen 42 győzelmet arattak, 621 alkalommal értek el legjobb időt a speciális szakaszokon, amelyhez hasonlóan sikeres arányt egyetlen más autó sem tud felmutatni a Rali Világbajnokság történetében. Az elmúlt hétvégén sorozatban negyedik világbajnoki címét szerezte meg a Volkswagen a gyártók versenyében.

A Volkswagen átszervezi motorsport programját

„Szívből szeretnék gratulálni pilótáinknak és másodpilótáinknak egyedülálló teljesítményükhöz. Ők nem csupán hihetetlenül gyorsak, de elképesztően eredményes nagykövetei is a Volkswagen márkának. Minden egyes csapattag elképesztő elhivatottsággal dolgozott, a siker hátterét lényegében a motorsport igazgató Sven Smeets és a körülötte dolgozó alakulat teremtette meg. Továbbra is építünk ennek a kitűnő csapatnak a munkájára, segítségükkel valósul meg az átszervezés. Ugyanígy szeretnénk a termékfejlesztés és a motorsport részlegek együttműködését is szorosabbra fűzni, amely az elmúlt években már mindkét fél számára hasznosnak bizonyult. A Volkswagen Motorsport munkatársai számára foglalkoztatási garanciát vállalunk.” – nyilatkozta Frank Welsch.

Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója hozzátette: „Természetesen sajnáljuk, hogy el kell válnunk a WRC sorozattól, amely a Volkswagen márka motorsport történetének legsikeresebb fejezetét jelentette. A csapat igazán csodás dolgokat vitt véghez. Ugyanakkor előre kell tekintenünk, hiszen tisztában vagyunk a teljes vállalatot érintő kihívásokkal. Az átszervezéssel szeretnénk hozzájárulni a Volkswagen márka sikerességéhez. Mostantól kezdve elsőbbséget élveznek a motorsportban megjelenő új technológiák és az ügyfélsporttal kapcsolatos tevékenységek, ahol még szélesebb és vonzóbb kínálattal szeretnénk képviseltetni magunkat.”

Kulcsszavak: autósport, volkswagen, wrc
 
Tim Gábor Ausztriában is győzött! Tim Gábor Ausztriában is győzött! Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen „Leading the Way” – Az új Volkswagen Touareg „Leading the Way” – Az új Volkswagen Touareg Bahreini Nagydíj - Rosberg indulhat az első rajtkockából Bahreini Nagydíj - Rosberg indulhat az első rajtkockából Az új Crafter: saját kategóriájában a legjobb légellenállási együttható Az új Crafter: saját kategóriájában a legjobb légellenállási együttható
 
A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel

A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel

2016. november 15.
Utolsó állomásához érkezett a 2016. évi FIA Túraautó-világbajnokság versenysorozata a közel-keleti emírségbe, Katarba, ahol a Zengő Motorsport két versenyzője, Ficza Ferenc (#55) és Nagy Dániel (#99) természetesen rajthoz állnak a zengős a Hondákkal.
Részletek

A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel

Télből a nyárba utazik a Zengő Motrosport népes csapata, hiszen Dohában, napközben, most is felmegy a hőmérő higanyszála 30°C fölé.

A 2004-ben átadott Losail International Circuit másodszorra látja vendégül a FIA WTCC népes mezőnyét, így már másodszor láthatunk lámpafényes éjszakai futamot. 2007-ig ez a sportlétesítmény büszkélkedhetett a legnagyobb állandó világítással rendelkező projekt titulussal, amit ma már a Yas Marina Circuit (Abu Dhabi) birtokol.

Az 5380 méter hosszú versenypályán a Nyitó futamon 12, a Főfutamon 13 kört fognak megtenni a versenyzők. A legtöbb súlyt ismét a Citroenek fogják cipelni (+80 kg), a Hondákba +30 kg-ot fognak beletenni, a többi márka nem kap súlytöbbletet.

A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel

A világbajnoki cím sorsa már eldőlt, hiszen a Citroennel versenyző José-María López behozhatatlan előnyre tett szeret márka és csapattársa, Yvan Muller előtt, de a harmadik hely még kiadó, hiszen Michelisz Norbert (190 pont) még befoghatja és megelőzheti csapattárását a portugál Tiago Monteirot (204 pont).

Szintén eldőlt már Kínában, hogy a Yokohama Drivers’ Trophy  nyertese a marokkói Mehdi Bennani, a serleg idén hozzá került, így ő lett idén a Kisvilágbajnok.

Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, katar, Nagy Dániel, túraautó-vb, wtcc, Zengő Motorsport
 
A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára Végső harc a bajnoki címért Végső harc a bajnoki címért Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Dobogóra lépett a B3 Racing a Suzuki RCM Kupán Dobogóra lépett a B3 Racing a Suzuki RCM Kupán Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén
 

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 151 - 160