Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 755 Megjelenítve: 151 - 160
A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl

A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl

2017. július 21.
2017.07.14-én szabadedzések voltak, ahol a technikai újításainknak köszönhetően Petra és Adri is nagyon jó tempót tudott menni. Petra szempontjából az volt a cél, hogy a Q2-t elérje és tovább tudjon jutni az időmérő edzésen. Idén először ez sikerült is. Adrinál pedig szerettük volna elérni, hogy tudjon az első 5-el menni.
Részletek

A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl

2017.07.15-én az időmérőn Adri 6. lett, de nagyon szoros volt a küzdelem. Majd technikai szabálytalanság miatt kizárták azt a versenyzőt, aki megnyerte az időmérőt.

2017.07.16-án az első versenyen a 66-os rajtszámú versenyző meglökte Adrit, majd mindketten a szallagkorlátnak csapódtak, onnan Adri vissza a pályára, ahol sajnos Petra is ütközött vele. Adri és Petra is fel kellett adja a versenyt az autók sérülései miatt. A 66-os rajtszámú versenyző pedig kapott egy box áthajtásos büntetést.

A második versenyen Petra az utolsó elötti helyről indult, de fantasztikus versenyzéssel a 11. helyen fejezte be a versenyt. Petrának ez volt az idei év legjobb eredménye.

Adri az utolsó helyről indult, az első körben már 4 versenytársát megelőzte, amikor egy kicsúszó autónak ütközött a külső íven. Sajnos Adri autója megint sérült, ezért ki kellett állnia és nem tudta befejezni a versenyt.

A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl

A csapat számára pontok tekintetében nem volt nagyon gazdag ez a hétvége. Petra számára viszont ez volt az idei év legjobb hétvégéje, hiszen bekerült a Q2-be a 12.helyen és a második versenyen megszerezte idei legjobb eredményét.

“Nagyon örülünk annak, hogy a tempónk most már az élmezőnnyel egyezik, úgyhogy nagyon várjuk a következő versenyhétvégét és a megmérettetést. Jó érzés volt ezen a hétvégén látni, hogy milyen sokan követik a csapat munkásságát és mennyien szurkolnak nekünk. Sok rajongónk és Partnerünk látogatott meg minket ezen a versenyen, hogy személyesen szurkolhassanak nekünk.”

A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl

Kulcsszavak: autósport, Kia Lotos Cup, Slovakiaring
 
A motosport legjobb baguette-jei A motosport legjobb baguette-jei Bahreini Nagydíj - Rosberg indulhat az első rajtkockából Bahreini Nagydíj - Rosberg indulhat az első rajtkockából A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában Michelisz Norbi világkupa-győztes! Michelisz Norbi világkupa-győztes! Le Mans 1966 -  interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal Le Mans 1966 - interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal
 
Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is

Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is

2017. július 18.
Bár szombat estére harminchatan maradtak versenyben a 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen, az éjszaka nem telt el hasztalan, és vasárnap reggelre már negyvennégyen álltak rajthoz a hegyi bajnokság következő, negyedik futamának első időmérőjére.
Részletek

Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is

Elsőként ismét a Hankook Racer Cup versenyzői vágtak neki a még hideg pályának. Ezúttal Somogyi Márknak sikerült a legjobban a próba, 3:18,72 perccel adta meg az alaphangot a mai napra márkatársainak. Boldizs Bence lett a második 0,328 másodperc hátránnyal, a harmadik legjobb időt pedig György Gábor autózta.

A túraautósoknál Nagy Norbert ott folytatta, ahol tegnap abbahagyta – 2:40,688 perccel futott be tizenhármuk közül leggyorsabbként a célba. Bódis Kálmán és Turán Frigyes volt mögötte a sorrend. A negyedik helyre a szombaton időnként technikai problémákkal küzdő lengyel Grzegorz Duda jött fel, őt Gáspár Csaba és Gál Szabolcs követte.

Tovább csökkent a pályacsúcs! A formaautós Josef Beres jun. 2:26,792 percre faragta le eredményét az 5410 méteren. Mögötte Milos Zmeskal és Miroslav Ciliak végzett.

A Hegyi Kupában Szekeres Péter folytatta szombati menetelését. Ideje (2:52,465) ugyan még csak megközelítette előző napi legjobbját, de első próbálkozásra ez sem volt rossz. Ahogy eddig is, Strider Zoltán és Lángi Attila követték Szekerest gyorsaságban. Szabó Attila, Somogyi Zoltán, és Jozef Beres voltak a további helyeken.

Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is

Zoltán Kevin autójának a féltengelye eltört útközben, emiatt kicsit elvitte a korlátot, a lehozatala és a korlát kijavítása némi időbe telt, néhányan új rajtot kaptak. Krizsán Péter, Tóth József Yondi és Palasics László sem fejezte be ezt az időmérőt.

Egyre jobbak az idők

Boldizs Bence igen megnyomta a második időmérőt, 3:13,815 percet teljesített a 24-es úton. Ez két másodperccel kevesebb eddigi legjobb idejénél. Somogyi Márk is javult pár másodpercet, de ez a második legjobb időre volt elég. György Gábor stabilan tartotta a harmadik helyet.

A túraautóknál változás történt az élen: Bódis Kálmán csodálatos 2:36,771 perccel lett a leggyorsabb, 1,4 másodpercet vert Nagy Norbertre. Bódisnak úgy látszik, jót tesz, hogy ezüstnyilával a futam után taxiztat is. A lengyel versenyző, Grzegorz Duda egyre javul, most már a harmadik időt futotta, és Gál Szabolcs is előrébb tört, negyedik lett. Őket Turán Frigyes és Gáspár Csaba követte.

Josef Beres junior ebben a felfutásban már 2:26 alá szaladt, 2:25,941 perccel uralja a mezőnyt, és a formaautós kategóriát.

A Hegyi Kupában Szekeres Péternek most nem sikerült jó időt futnia, helyét Strider Zoltán vette át, 2:52,228 perc alatt végzett a távval. Lángi Attila lett a második, Szepesi Péter pediga harmadik. A legjobb Ladás Faragó Richárd lett.

Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is

Pályacsúcsok futama


A Hankook Racer Cup vasárnapi első versenyfutamán Boldizs Bence nem engedte ki kezéből a vezetést, 3:13,286-tal övé lett a legjobb idő. Mögötte 2,7 másodperccel Somogyi Márk állt. Kismarthy-Lechner Gábor erre a felfutásra összeszedte magát, és a harmadik legjobb időt autózta.

A túraautók kategóriájában Bódis Kálmán új kategória pályacsúcsot állított fel, 2:35,340 perccel adta meg az alaphangot a futamra. Ez jobb, mint Turán Frigyes eddigi pályacsúcsa. Nagy Norbert ezúttal hiába igyekezett, 2:37,192-vel ért csak fel. Mindenestre a következő versenyfutamban nagy csatára számíthatunk a két aranyra esélyes között. Gál Szabolcs is odataposott, a harmadik helyet szerezte meg. Turán Frigyes, Grzegorz Duda, Gáspár Csaba lett a további sorrend.

Josef Beres junior annak ellenére, hogy saját bevallása szerint már nem akart javítani idején, azért több mint hét tized másodpercet így is gyorsult. 2:25:216 percnél jár most a pályacsúcs…

Szekeres Péter ugyan picit megingott a második időmérőn, de az első versenyfutamra visszatért a régi lendülete és leggyorsabbként végzett a Hegyi Kupában, 2:49,352 perccel. Strider Zoltán lett a második több mint három másodperc különbséggel, a harmadik helyre Béres Jozef jött fel. Lángi Attila autójából olaj folyt ki a pályára – a versenyző kiesett, a pályát kis ideig takarították. A legjobb ladás Ózsvári József lett.

Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is

Utolsó lehetőség

Hogy még izgalmasabb legyen a hétvégi 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny, a vasárnapi utolsó felfutás kezdetekor csepegni kezdett az eső. Szerencsére a futam közepére el is állt.

A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence a végére kitermelt még egy 3:13-as időt a felfutásból, őt Somogyi Márk és Kismarty-Lechner Gábor követte. Takács Balázs, György Gábor és Kovács Zoltán a további sorrend.

Bódis Kálmán és Nagy Norbert túraautós csatájában négy tized másodperc döntött Bódis Kálmán javára. Minkét eredmény 2:37 perces, úgyhogy valószínűleg ebben a körben már a biztonságos célba érésre inkább koncentráltak a versenyzők, nem csak a csúcsok döntögetésére. A harmadik legjobb időt Grzegorz Duda futotta. Gál Szabolcs a negyedik, Turán Frigyes az ötödik, Gáspár Csaba a hatodik lett.

A formaautós Josef Beres jun. 2:26,329-es időt ment. Kétszer kellett elrajtolnia, mert kategóriatársa technikai hibája miatt elsőre nem tudott zavartalanul végigmenni a pályán.

A Hegyi Kupában Szekeres Péter, aki először versenyez ezen a pályán, töretlenül haladt a győzelem felé. Ő is lassult picit, de az első helyhez a 2:50,888 perces idő is elégnek bizonyult. Strider Zoltán, mint állandó üldözője ezúttal is a második helyre futott be. A harmadik legjobb időt Szepesi Péter futotta, További sorrend: Jozef Béres, Szabó Attila.

Kulcsszavak: autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, Parádsasvár
 
Új kihívásokkal néznek szembe idén a Toyota hibrid versenygépei és Fernando Alonso Új kihívásokkal néznek szembe idén a Toyota hibrid versenygépei és Fernando Alonso Malajziai Nagydíj - Vettel nyert, kettős Red Bull-siker Malajziai Nagydíj - Vettel nyert, kettős Red Bull-siker Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n ‘Told neki ezerrel!’ – erre készül a Ford a Le Mans 24 órás futamon ‘Told neki ezerrel!’ – erre készül a Ford a Le Mans 24 órás futamon
 
Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

2017. július 17.
Pontban reggel nyolc órakor, napsütésben, az időmérő edzésekkel megkezdődött a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny Parádsasváron. Negyvenhét autó vágott neki négy kategóriában az 5410 méteres pályának. A tavaly felújított versenypálya szintkülönbsége 250 méter.
Részletek

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Az időjárás egyelőre kegyesnek mutatkozik a versenyzőkkel, akik minden nézővel együtt remélik, hogy nem ismétlődik meg az előző évi két napos folyamatos esőzés.

A Hankook Racer Cup-ban itt van a bajnokságot jelenleg vezető Somogyi Márk, a túraautók között elindul a tavalyi győztes helyi versenyző Nagy Norbert. Ebben a kategóriában láthatunk egy ralis Hyundai i20 WRC-t, a lengyel Grzegorz Duda kormányzásával. Itt vannak a parádi verseny tapasztalt rókái is: Bódis Kálmán, Turán Frigyes, valamint Gál Szabolcs, aki tavaly hat év kihagyás után igen jól ment itt egy régebbi autóval.

Háromnegyed kilencre a túraautós és Hankook-os versenyzők összesen tizennyolc fős csapata megtette az első lépéseket, befejezte az első időmérő edzést. A leggyorsabbnak a túraautók között Nagy Norbert bizonyult, aki 2:42,729 perc alatt teljesítette a távot Turán Frigyes és Jedlóczky L. Márk előtt. Gál Szabolcs a felfutás közben megdörzsölte a korlátot. A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence 3:24,760 perccel végzett elsőként, őt Somogyi Márk és Kismarty-Lechner Gábor követte.

Az időmérő edzés második felében a formaautók és a Hegyi Kupa versenyzői kerültek sorra. A két formaautós közül a szlovák ifjabb Josef Beres futott fel a legjobban, 2:31,563 perces eredménye nem csak itt, az egész mezőnyben a legjobb lett. Ez nem csoda, hiszen Tatuus PY012-es autója a legnagyobb teljesítményű ezen a versenyen. Mögötte Milos Zmeskal végzett, ő 39,136 másodperccel volt lassabb Beresnél. A Hegyi Kupában huszonhárman csaptak össze: ebben a felfutásukban Strider Zoltáné lett a legjobb idő, Mitsubishijével 2:58,209 perc alatt tette meg a több mint öt kilométert. Második Szekeres Péter lett 0,839 másodperces hátránnyal. A harmadik leggyorsabb időt Lángi Attila szerezte meg 2:59,56-nal. A felfutást rövid időre megakasztotta Szabó Viktor és az ő gyönyörű világoskék BMW2002-ese – az autó elfolyatta az olaját és trélerrel kellett lehozni.

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

A második tapogatózás


Alighogy kipihenték az első időmérő kör fáradalmait a versenyzők, már mehettek is a második idővadászatra. A Hankook Racer Kupában második nekifutásra is Boldizs Bence lett a leggyorsabb, hat másodpercet javítva idején (3:18,885 perc). A második helyen most is Somogyi Márk zárta ezt az időmérőt, ő hét másodpercet javult. A harmadik legjobb időt ismét Kismarty-Lechner Gábor futotta, ő is hét másodpercet hozott az idején.

A túraautók versenyében Bódis Kálmán 2:39,215-perccel utasította maga mögé a többieket, ez tíz másodperccel jobb eredmény, mint az előző körben. Nagy Norbert ezúttal a második helyre szorult idejével, ami csak 0,455 másodperccel volt rosszabb Bódisénál. Mögéjük a lengyel Grzegorz Duda zárkózott fel, ideje 2:45,246 perc. Az előző időmérő éllovasai közül Jedlóczky L. Márk az ötödik, Turán Frigyes pedig tizenkettedik lett. Gál Szabolcs kettőt előreugrott és negyedik időt ment.

A formulaautóknál ifjabb Beres 2:28,620-ra tornázta le az idejét, ezzel ő lett a leggyorsabb Milos Zmeskal előtt, és az első időmérőhöz hasonlóan az egész mezőnyben is. A harmadik versenyzőnek, Miroslav Ciliaknak már a rajtolásnál eltört a féltengelye, pár méter után megállt és lehozták a pályáról.

A Hegyi Kupában ezúttal Szekeres Péter (2:53,464) lett Strider Zoltán előtt (ez pont fordítottja az előző felfutás eredményének), a különbségük 0,135 másodperc. Lángi Attila ezúttal is a harmadik leggyorsabb időt futotta. Az élmezőny ideje úgy átlagban öt másodperccel lett jobb, mint az előző körben. Krizsán Péter technikai hiba miatt nem fejezte be ezt a próbálkozást.

Még jó idő van, de már gyülekeznek a felhők, meglátjuk, mit mutat az időjárás a hamarosan kezdődő versenyfutamokon.
Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Nagy Norbert


Az elsőnek az elején még zsír új gumikkal mentem és megcsúsztam azon a szilikon rétegen, ami ezeken van rajta. Kicsit óvatosabban mentem fel, a következőn már egy fokkal lendületesebben. Sőt, szinte már nem sokat hagytam benne. Most a Kálmán gyorsabb tudott lenni négy tized másodperccel, ha ő nem gyorsul, akkor talán még ennyi van bennem. Nagy meccs lesz!

Turán Frigyes

A második időmérőn nem volt egyértelmű, hogy mennyire rajtolok. Készültem a 30 másodperces rajtra. Fel volt kapcsolva a rajtprogram, majd nem váltott zöldre és én lekapcsoltam, aztán a computer letiltott. Van egy gomb, amit vissza kellett volna kapcsolni, de nem jutott eszembe. Aztán egy darabig felfelé utcai tempóban gurultam és az első kanyarban megtaláltam. Szóval teljes bénázás volt… Az autó rendben van, úgyhogy a versenyfutamra nem lesz gond, azt hiszem.

Gál Szabolcs

Új gumikat raktunk fel, és ennek a felülete kicsit szilikonos, a második kanyarban kicsit megúszott a hátulja, kicsit hozzá értem a korláthoz. Onnantól kezdve nagyon-nagyon óvatosan mentem fel. Most megyek ezzel az autóval először, szeretném egyben visszaadni. A második felfutásomra már elégedett voltam az idővel is és a gumi sem csúszkált. 

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Jedlóczky L. Márk


Ezzel az autóval már régen mentem, azóta sokkal erősebb lett. Kétszer tudtam felmenni a pályán, nagyon teszik. Igen gyors, sok és szűk kanyarokkal, amit élvezek. A harmadik idővel már meg vagyok elégedve. Szeretnék minél jobb időket menni! Van még az autóban és bennem is egy kicsi.

Grzegorz Duda (Lengyelország)

A pálya tökéletes, akár egy világbajnoki futamot is lehetne rendezni itt. Nagyon jó a szervezés és igen kedvesek az emberek. Az autómmal minden rendben van. Győzni szeretnék, mint mindenki, aki ide jött versenyezni.

Bódis Kálmán

Minden rendben van. Először az egyik autómmal megyek gyorsan, azután a másikkal, azután megint az elsővel nagyon gyorsan.

Josef  Beres jun

Nagyon tetszik a pálya. Régen indultam rajta, még az Eger Rallye-n és akkor még nagyon rossz minőségű volt az aszfalt. Neten láttam sok videót arról, hogy mostanra milyen jó lett a felület, ezért is jöttünk most ide. Nagyon gyors a pálya, változtatja a ritmusát, a kis, tempós részből hirtelen lesz nagyon gyors, hosszú egyenes. Az autó most már nagyon jól működik, az első tréningen nagyon meglepett, tolta az elejét. Megváltoztattuk a dőléseket és gumit cseréltünk, ezzel kiküszöböltük a problémákat. Most már tökéletesen működik.

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Kovács Endre


Nagyon örülök, hogy jó időnk van. A tavalyi év után ez nagyon nagy ajándék. Sok nevezőnk van, bár szerettem volna, ha még több nevez! Minden a legnagyobb rendben. A pálya, így szárazon, teljesen tökéletes. A kategóriámban pedig szeretnék egy 3-4. helyet.

Élesben

A mezőny megkezdte az éles versenyt, jó hír, hogy száraz pályán. A Hankook Racer Cup-ban továbbra is Boldzs Bence a leggyorsabb, 3:16,548-perccel nyerte az első, az eredménybe beszámító felfutást. A versenyhelyzet nála két másodperces javulást jelentett. A második helyre Kismarty-Lechner Gábor jött fel, Somogyi Márk, aki mindkét időmérőn a második legjobb időt futotta, most harmadik lett. György Gábor, Kovács Zoltán, és Takács Balázs a további sorrend.

A túraautók versenyében Nagy Norbert tett egy lépést a mai győzelem felé, 2:37,705 perccel megnyerte az első felfutást. Bódis Kálmán ezúttal a második lett (2:40,315) talán ebben az is közrejátszott, hogy a rajtnál várakoznia kellett, mert az előtte induló lengyel Duda pár kanyar után feladta a versenyt és lejött a pályáról. A harmadik helyet Turán Frigyes szerezte meg, úgy két másodperccel volt lassabb, mint Bódis. Mögöttük Gál Szabolcs, Jedlóczky L. Márk és Gáspár Csaba végzett.

A formaautók 13 órai rajtját megelőzte az az izgalom is, hogy elkezdett esni az eső, de mire a rajthelyre ért az első autó, elállt. Josef Beres jun. Most sem hagyott kétséget afelől, hogy ő a leggyorsabb a pályán, 2:26,875 perccel megfutotta a pálya mai eddigi legjobb eredményét. Mögé Milos Zmeskal érkezett, 39 másodperc hátránnyal.

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

A Hegyi Kupában Szekeres Péter megismételte a második időmérőn nyújtott teljesítményét, Strider Zoltán és Lángi Attila előtt első lett 2:52,113 perccel. Szekeres még tudott javulni több mint egy másodpercet. Szepesi Péter, Szabó Attila és Magda Róbert futott be utánuk.

Élesben, másodszor

Térültek-fordultak a versenyzők, és már másodszor is ott találták magukat a rajtvonalnál, hogy megküzdjenek a végső szombati győzelemért.

Boldizs Bence most sem adta alább, 3:15,312 perccel, egy másodpercet faragva első lett a második versenyfutamon a Hankook Racer Cup-ban. Somogyi Márk egy hellyel előbbre hajtotta a gépét, a második legjobb idővel végzett. A harmadik helyre Kismarty-Lechner Gábor hozta be Suzukiját.

A túraautók második tétre menő próbálkozásán Nagy Norbert ismét bebizonyította, hogy igen jól ismeri ezt a pályát, és hogy bátran oda is lép a gázra. 2:38,184  perces idejével igen jó esélye van arra, hogy megnyerje a mai napot, főleg, hogy Bódis Kálmán, Gál Szabolcs és Turán Frigyes is másodpercekkel mögötte van. Nagy Norbert győzelme tehát nem lehet kétséges, a mögötte lévő helyek elosztása lesz majd izgalmas a két felfutás eredménye alapján.

Josef Beres junior a mai nap utolsó felfutási lehetőségén még egy utolsó két tized másodpercet lereszelt az idejéből, 2:26,854-gyel futott be a formaautók versenyében - a nap legjobb eredménye mára ez marad. Versenytársa, Milos Zmeskal magára talált ezen a felfutáson, húsz másodpercet javult.

A Hegyi Kupában ismét előállt a Szekeres-Strider-Lángi sorrend az élen. Mindannyian javítottak az előző felfutáshoz képest.

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Nagy Norbert szárazon is megvédte címét


A 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen a túraautós Európa-bajnokság résztvevője, Nagy Norbert mindkét felfutásban a legjobb időt autózta a Seat Leonnal, és megnyerte a szombati futamot a túraautók kategóriájában, ezzel megismételte tavalyi, esős időben elért sikerét. A Zengő Motorsport recski születésű, huszonegy éves versenyzője végig tudott faragni idejéből. A 2016-os ETCC bronzérmes leggyorsabb felfutása 2:37,705 perc volt az 5410 méteres, tavaly teljesen felújított szakaszon.

A kategória további dobogós helyeiért nagy harc folyt, végül Bódis Kálmán szerezte meg a második, Turán Frigyes pedig a harmadik helyet. Nagy Norbertet sebességben csak a szlovák Josef Beres jun. tudta megelőzni, aki 2:26,854-gyel döngetett végig a pályán a formaautók kategóriájában. Ideje nem csoda, a negyvenhét fős mezőnyben neki volt a leggyorsabb autója. Ezt a fergeteges időt tekinthetjük a tavaly felújított parádi pálya jelenlegi pályacsúcsának is.

    A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence egy percre sem engedte ki kezéből az irányítást, magabiztosan győzött mindkét felfutásban. A második helyre Somogyi Márk hozta be autóját, a dobogó harmadik fokára György Gábor állhatott.

A Hegyi Kupában szép versenyzéssel Szekeres Péter győzedelmeskedett 5:43,104 perces összidővel Strider Zoltán és Lángi Attila előtt.

A szombati nap végére harminchat autó maradt versenyben.


Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hegyiverseny
 
Április utolsó hétvégéjén kezdődött az Apex Racing Team első éles bevetése Április utolsó hétvégéjén kezdődött az Apex Racing Team első éles bevetése A Škoda is beállt az Apex Racing mögé A Škoda is beállt az Apex Racing mögé A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! Jövőre beszáll a Dakarba a Ford Jövőre beszáll a Dakarba a Ford
 
Újra felbőgne a motorok Parádsasváron

Újra felbőgne a motorok Parádsasváron

2017. július 14.
A hétvégén, július 15-16.-án Parádsasváron rendezik a 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyt az MNASZ HE-DO Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és Hegyi Kupa III-IV. futamát, a tavalyi évben teljesen felújított mátrai versenypályán.
Részletek

Újra felbőgne a motorok Parádsasváron

A Mátrai Hegyiverseny a magyar autósport egyik legtradicionálisabb rendezvénye melynek komoly hagyományát a fő támogató segítségével tavaly egy nyolc éves kényszerszünet után nyílt lehetőség tovább vinni a 24-es út Parádsasvár és Galyatető közötti útszakaszának teljes felújításával. A felújítás az útfelületen kívül az épített versenypályákéhoz hasonló biztonsági eszközök beépítésével – mint például az erősebb dupla szalagkorlát – alkalmas lett komoly nemzetközi szintű versenyek lebonyolítására is.

Már az idei évben is a CEZ, az FIA Közép Európai Zóna Trófea versenynaptárában is szerepel ez a versenyhétvége, de akár már a jövő évben az FIA Hegyi Európa Bajnokságának naptárába is bekerülhet mely szakmailag a legmagasabb szintű sorozat ebben a versenyágban.

Az idén az Országos Bajnokság és a Hegyi Kupa magyar indulói mellett szlovák és lengyel versenyzőket is várnak a rendezők a versenyhétvégére. Több kategóriában számos érdekes és különleges versenygép áll majd rajthoz a hétvégén, mint például egy lengyel csapat által nemrég csatasorba állított Hyundai i20 WRC melyet először láthatnak Magyarországon élőben az autósport rajongók.

Újra felbőgne a motorok Parádsasváron

A teljesség igénye nélkül a hazai versenyzők közül itt lesz a gyorsasági autós mezőny korelnöke Bódis Kálmán az egyik imádott 911-es Porsche-jával, rajthoz áll a karosszériás autók pálya csúcsát jelenleg is birtokló Turán Frigyes a megszokott FORD FIESTA R5-el, itt lesz természetesen az abszolút hazai hős a tavalyi ETCC bronzérmes Nagy Norbert is.

A kevésbé erős ámde annál nagyobb lendületet és bátorságot igénylő Suzuki Swift-ekkel itt lesz a Hankook Racer Kupa mezőnye több fiatal tehetséggel, akik először vágnak majd neki a parádsasvári pályának, valamint érkezik még számos versenyző a rally és rallycross szakágakból, de az örök nagy közönség kedvenc márka a LADA különböző típusaival is számos versenyző áll majd rajthoz.
 
Az előrejelzések szerint az időjárás a tavalyinál jóval kedvezőbb lesz, így vélhetőleg száraz pályán várhatóan izgalmas küzdelmekben az összes eddigi pályacsúcs megdől majd a klasszikus közel hat kilométeres kanyarhalmazon!

Az edzés futamok szombaton és vasárnap is reggel 8 órakor, míg a versenyfutamok délben 12 órakor kezdődnek. A verseny történetében először egy érdekes újítással is szolgálnak a rendezők.

Újra felbőgne a motorok Parádsasváron

A HE-DO Hill Climb Rádió az FM 103.8-as hullámhosszon hangban valamint a http://hedohegyiverseny.hu/ weboldalon, az interneten képben is online streamben is követhetőek lesznek a verseny eseményei és eredményei! Például a célba érkezés után már rögtön meghallgathatják a versenyzőktől az aktuális felfutásban szerzett élményeiket, eredményeiket, de figyelemmel követhetik majd például a versenyzők által elért legnagyobb sebességeket is!

A nézők természetesen a depó területére is beléphetnek, ahol testközelből találkozhatnak a versenyzőkkel és megnézhetik a versenyautókat is.

Kulcsszavak: autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, Parádsasvár
 
Újra felbőgne a motorok Parádsasváron Huszonhat év után először a Hungaroringen versenyez a Német Túraautó Bajnokság mezőnye Újra felbőgne a motorok Parádsasváron Ázsiai turné kezdete: Négy Citroën C-Elysée WTCC sorakozik majd fel a rajthoz Egy legendás versenypálya újraéled! Egy legendás versenypálya újraéled! Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR Indul a SEAT Leon Eurocup Indul a SEAT Leon Eurocup
 
Örömünnep a Hyundai-nál!

Örömünnep a Hyundai-nál!

2017. július 03.
A Hyundai Motorsport történetében kiemelkedő futamot tudhat maga mögött, mindhárom pilótája az élmezőnyben futott be, megszerezve az első és második helyezéseket is.
Részletek

Örömünnep a Hyundai-nál!

Ezzel a csapat úgy erősítette meg második helyezését a gyártói bajnokságban, hogy az M-Sporttól már csak 22 ponttal marad el. Az idei bajnokságban még öt futamon bizonyíthatnak.

Új mérce

 A Hyundai Motorsport csapatának elkötelezettsége mutatkozik meg a lengyelországi futam 1-2-4 helyezésében. Ez egy új mérce, mely a csapat képességeit tükrözi. Michel Nandan csapatfőnök így értékel: “Az eredmény nemcsak érzelmi okokból fontos számunkra, hiszen a bajnokságban elfoglalt helyezésünk a tét. Látjuk, hogy a csapat milyen lelki és fizikai állapotban képes a kiemelkedő eredményt elérni.

Ezen a hétvégén kivétel nélkül mindenki a legjobbat hozta ki magából, az első és második dobogó az Alzenauban doglozó minden munkatársunkké is. Szívből gratulálok Thierrynek és Nicolasnak a szezon harmadik győzelméért és persze Haydennek és Sebnek is az első idei dobogóért. Dani és Marc sem maradt le, a negyedik hely fontos eredmény, és ezzel lett teljes a hétvége öröme. Sajnáljuk, hogy Ott búcsúzuik a ralitól, főleg a hétvége hősies küzdelme után. A WRC igazán erős és egészséges közeg, komoly versenyszellemmel – nagyon büszkék vagyunk, hogy részesei lehetünk.”

Örömünnep a Hyundai-nál!

Kulcsszavak: autósport, Hyundai, wrc
 
Kis autó, nagy sikerek: Több mint egymillió darabot adtak el a Hyundai i20-ból Kis autó, nagy sikerek: Több mint egymillió darabot adtak el a Hyundai i20-ból A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor A Hyundai i20 WRC sikeresen teljesítette első próbafutamát A Hyundai i20 WRC sikeresen teljesítette első próbafutamát Örömünnep a Hyundai-nál! Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével
 
A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit

A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit

2017. június 30.
A 2017-es dakari sikeren felbuzdulva a Peugeot Sport mérnökei bemutatják az új Peugeot 3008DKR Maxit. A Peugeot Total álomcsapatának nem kis örömére a méreteket és a felfüggesztést érintő fejlesztések következtében még nagyobb lett az autó stabilitása és teljesítménye. Az új modellt Sébastien Loeb avatja fel a július 7. és 22. között megrendezésre kerülő Selyemút-ralin.
Részletek

A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit

A legendás Dakar-ralin aratott 2016-os, illetve 2017-es győzelem után a Peugeot Sport hamarosan leleplezi a januári dél-amerikai győztes Peugeot 3008DKR utódját. Az új autó annak az új 3008 SUV szériamodellnek a versenyváltozata, mely 2017-ben elnyerte az „Év autója” címet.

A Peugeot 3008DKR Maxit úgy tervezték, hogy a legnehezebb terepralis pályákkal, dűnékkel és útviszonyokkal is meg tudjon birkózni. A nevéhez híven teljesítménye is megnövekedett. Elődjénél 20 centiméterrel lett szélesebb (összesen 2,40 m), hála a két oldalt 10-10 cm-rel megnövelt nyomtávnak. Új alsó és felső keresztlengőkarokat, nyomtávrúd fejeket, valamint kardántengelyeket kapott. A fejlesztések legfőbb célja a stabilitás növelése és a menetdinamika javítása volt.

Noha az említett módosításokat eredményező egyéves fejlesztési program még nem ért véget, a Peugeot 3008DKR Maxi már a 2017-es Selyemút-ralin rajthoz áll. A műszaki folyamat szempontjából is döntő fontosságú megmérettetésen a kazah sztyeppék érintésével Oroszországtól Kínáig nem kevesebb, mint 10 000 km-t kell megtenni. Sébastien Loebnek többek között az is feladata lesz, hogy tesztelje a legújabb módosításokat, és a 2018-as Dakart szem előtt tartva segítse megszabni a további fejlesztések irányát. De természetesen – ahogy Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója kifejtette – a 15 napos erőpróba egyetlen igazi célja a győzelem.

A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit

Sébastien Loeb társai a Dakar-győztes Stéphane Peterhansel és a tavalyi Selyemút-rali címvédője, Cyril Despres lesznek. Az utóbbi két pilóta a 2017-es Dakar-ralin triplázó Peugeot 3008DKR volánja mögött versenyez.
 
A Peugeot 3008DKR Maxi tökéletesítését célzó marokkói, portugáliai és franciaországi tesztvezetésen a következő Dakaron induló álomcsapat negyedik tagjának, Carlos Sainznak a szakértelme is sorsdöntőnek bizonyult.

Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója

„Épp hogy befejeztük a januári Dakart, máris elkezdtünk dolgozni a Peugeot 3008DKR újabb generációján. A mérnökeink folyamatosan kutatják az újabb műszaki fejlesztések lehetőségeit. A mostani változtatásoknak köszönhetően a következő versenyeken várhatóan nagyobb lesz az autó teljesítménye, ami növeli az esélyét a sikeres szereplésnek. A győzelemnél ugyanis csak egy dolog nehezebb: megismételni a győzelmet. A Peugeot 3008DKR Maxi Selyemút-ralis debütálásakor Sébastien Loeb és Daniel Elena ülnek majd a volánnál, a tesztvezetéseken azonban minden pilótánk részt vett. A jövő évi Dakaron induló végleges változatot a mostani versenyen szerzett tapasztalatok alapján fogjuk kialakítani.”

Sébastien Loeb, a Peugeot Total csapat pilótája

„Úgy gondolom, hogy a szélesebb kialakításnak köszönhetően az autó jóval stabilabb lett. Vezetni is egészen más érzés. A keskenyebb, technikásabb szakaszokon kicsit nehézkesebbé vált, de stabilitás és irányíthatóság tekintetében egyértelműen jobb lett. Kevésbé himbálódzik, ezért bátrabban támad vele és teszi keresztbe az ember.
A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit

Szerintem a Peugeot 3008DKR Maxi leginkább az off-road szakaszokon van elemében: a széles nyomtávval és a nagy kerekeivel gyakorlatilag bárhol elboldogul. A ralis speciálszakaszokra emlékeztető utakon talán nem annyira fürge, de ez amúgy is inkább a 4x4-esek terepe. A mi autónk előnye az, hogy bármilyen tereppel meg tud birkózni, különösen a dűnékkel.”

Carlos Sainz, a Peugeot Total csapat pilótája

„A teszteléskor kifejezetten jó benyomásaim voltak az új Peugeot 3008DKR Maxiról. Tagadhatatlan előrelépést jelent az előző változathoz képest, egyértelműen érezhető a javulás. A leglátványosabb változás a szélesebb nyomtáv, ami lehetőséget ad arra, hogy a kanyarokban bátrabban támadjunk. A gyorsabb szakaszokon és a nehezebb, köves utakon is stabilabb lett az autó. Az évek múlásával egyre nehezebb javulást elérni, de a Peugeot Sport mérnökei kiváló munkát végeztek. Igyekeztem én is mindenben a segítségükre lenni. Fantasztikus, ahogy megpróbálnak mindent kihozni egy már tökéletes autóból. Alig, hogy vége volt a Dakarnak, máris a következő lépésen törték a fejüket.”
 
Kulcsszavak: 3008DKR, autósport, dakar, fejlesztés, Peugeot, Peugeot Sport
 
A Volvo Cars új Drive-E hajtásláncai - hatékony vezetési élmény világelső technológiákkal A Volvo Cars új Drive-E hajtásláncai - hatékony vezetési élmény világelső technológiákkal A Continental új „AllCharge” töltőrendszere világelsőként debütál A Continental új „AllCharge” töltőrendszere világelsőként debütál Elektromos gokart az erdőben? Az Avalon Parkban hamarosan ez is kipróbálható! Elektromos gokart az erdőben? Az Avalon Parkban hamarosan ez is kipróbálható! A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit Nem az elektromos autóké a jövő? - Hát akkor meg mié?! Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem
 
Ferrari Racing Days a Hungaroringen

Ferrari Racing Days a Hungaroringen

2017. június 29.
Vannak olyan autógyártók, amik nem egyszerű közlekedési eszközöket állítanak elő, hanem annál sokkal többet, egy életérzést is kínálnak. Ilyen a Ferrari is, amely csúcsminőségű, immár 70 esztendeje a világ élvonalába tartozó sportkocsijai nem csak a tulajdonosaikat, használóikat ejtik rabul.
Részletek

Ferrari Racing Days a Hungaroringen

A Ferrari nem csak egy autó, amit az is jelez, hogy nagyon sok tulajdonosnak nem csak egy Ferrarija van. Ebbe a világba adott bepillantást a Passione Ferrari és Ferrari Corse Clienti a Hungaroringen, ami remek otthont adott az autók „rendeletésszerű” használatára, azaz a versenyzésre is.

A márka fennállásának 70 éves évfordulóját Magyarországon is megünnepelte a Ferrari. Az eseménynek a Hungaroring adott otthont, ahol a versenypályán (pl. a Ferrari Corse Clienti versenyfutamaival) és azon kívül (Passione Ferrari) is számos izgalmas és érdekes program, kiállítás várta az ügyfeleket, gyűjtőket, rajongókat.

A versenypályán az utcai modellek élményautózása mellett a 25 éves Ferrari Challenge Európai Bajnokságsorozatainak versenyei szolgáltatták a folyamatos programot. A június végi időpontban az időjárás már a legnyáriasabb arcát mutatta, így nem csak a versenyzőknek, hanem a Ferrari motoroknak is meg kellett küzdeniük a hőség jelentette kihívásokkal. Ilyenkor a motorolaj is különös terhelésnek van kitéve, hiszen a motorok maximális fordulatszámon – ez a 8-9 ezer/percet is meghaladhatja! – üzemelnek, folyamatosan teljes terhelést kapnak, a maximális teljesítményüket kell leadniuk. Ennek a kihívásnak csak a legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelő, a legszélsőségesebb körülmények között is mindig maximális védelmet adó motorolaj tud megfelelni.

Ferrari Racing Days a Hungaroringen

A versenypályán használt Ferrarik mindegyikében Shell Helix Ultra 5W-40 teljesen szintetikus motorolaj volt, ami most is bebizonyította, hogy az ilyen szélsőséges körülmények között is megfelelő kenést biztosít. Ez a motorolaj ráadásul nem csak verseny idején, hanem annál jóval tovább megőrzi tulajdonságait, elősegíti a nagyteljesítményű motorok teljesítményt korlátozó kopástól és lerakódásoktól való védelmét, lehetővé teszi a motorélettartam meghosszabbítását, védi a felületeket és semlegesíti az égéstermékben lévő korróziót okozó savakat. A Shell Helix és a Ferrari mérnökei együtt fejlesztik a motorolajat, mivel a két cég között stratégiai együttműködés van, ami hosszú múltra nyúlik vissza. A Shell és a Ferrari partneri kapcsolata a Formula–1 indulásának időszakára vezethető vissza. 1950-től egészen 1973-ig a Shell szállította az összes szükséges üzemanyagot és kenőanyagot a Ferrari részére, majd a műszaki együttműködést 1996-ban kezdték el újra.

A versenypályán a Ferrari Budapest képviseletében a Budapesten élő Josh Cartunak is lehetett szurkolni, aki a Pirelli Am értékelésben a harmadik helyen végzett. De nem csak versenyautóval, hanem a „hétköznapi” Ferrarijai egyikével is megtett néhány kört.

„A Passione Ferrari szerintem a legjobb elnevezés. Milyen jobb módja lehetne az utcai Ferrarik nyújtotta örömök élvezetének, mint egy Formula-1-es versenypályán, egy versenyhétvége keretében megtenni néhány felszabadult kört? Azon kívül, hogy erre akár utcai modellekkel is lehetőség volt, a Ferrari Challenge-ben versenyautókkal is megtették ezt a pilóták.

Ferrari Racing Days a Hungaroringen

Ezeken kívül a számtalan egyéb programnak köszönhetően mindenki számára egy nagyon összetett, izgalmas hétvége volt. Fantasztikusan éreztem magam, és nagyon fogom élvezni ezt az új formátumot az évad hátralevő részében!” - mondta a Budapesten élő kanadai üzletember.

„Mindig igazán különleges érzés egy Formula-1-es versenypályán autózni, és nagyon vártam már ezt az alkalmat, mert a Hungaroring teljesen más, mint pl. Monza. Itt kanyar hátán kanyar van, folyamatosan dolgozni kell, de ettől igazán élvezetes az egész! Egy álmom valósult meg ma!” - folytatta Josh Cartu.

„Josh a Ferrari Budapest versenyzője a 2017-es szezonban.” - kezdte összefoglalóját Alessandro Lippi, a Ferrari Budapest tulajdonosa és a versenycsapat vezetője. „Ez az esemény nem csak a verseny miatt fontos számunkra, hanem azért is, mert itt igazán méltó módon ünnepelhetjük meg a Ferrari 70. születésnapját.”

Kulcsszavak: autósport, Ferrari Racing Days, hungaroring
 
Éld át az őrületes Juke Nismo élményt Éld át az őrületes Juke Nismo élményt Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen Ferrari Racing Days a Hungaroringen Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye Bemutatkozott a Citroën C3 WRC Bemutatkozott a Citroën C3 WRC
 
Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen

Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen

2017. június 27.
Részben az egykori World Series by Renault-rendezvények hangulatát megidéző ingyenes hétvégét tartanak július 1-jén és 2-án a Hungaroringen.
Részletek

Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen

A Forma-Renault 2.0 Európa-kupa mezőnye mellett Mogyoródra látogat az ezúttal főszereplő International GT Open is, amely az egyik legkomolyabb GT3-as versenysorozat a legkülönfélébb túraautókkal.

Harmadszor látogat a Hungaroringre az International GT Open nemzetközi túraautós sorozat, amely részben megidézi majd az egykori World Series by Renault-hétvégék hangulatát. Csakúgy, mint sok éven keresztül a WSR, a július 1-jén és 2-án megrendezésre kerülő hétvége is teljesen ingyenes lesz a nézők számára, ráadásul nemcsak a lelátóról, hanem a paddockból is szabadon követhetők az események.

További párhuzam, hogy az International GT Open egyik betétsorozata lesz a korábban a WSR keretében megrendezett Forma-Renault 2.0 Európa-kupa is, amely mögött továbbra is teljes mellszélességgel áll a Renault Sport.

A hétvége főszereplői azonban az International GT Open mezőnyében versenyző túraautósok lesznek. A 2006-ban indult széria mára az egyik legkomolyabb GT3- as sorozattá nőtte ki magát, a több száz lóerős Ferrarik, BMW-k és Lamborghinik mellett még Lexusokkal is találkozni a roppant színes mezőnyben.

Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen

A szériában szerepel a korábban a Forma-1-ben is megfordult, és ott botrányhőssé vált Nelsinho Piquet, de ismerős lehet a Red Bull-hátterű Antonio Felix da Costa neve is, aki többek között a DTM-ben is kapott már lehetőséget.

A hétvége programját színesíti a Forma-3-as autókat felvonultató Euroformula Open, valamint a szintén nyitott tetős autókkal zajló Radical European Masters, és a Lotus-kupa is.

A Hungaroringen már csütörtökön elkezdődik a program privát tesztekkel, pénteken a szabadedzéseket tartják. Szombaton reggel fél kilenckor kezdődnek az időmérők, az első verseny 13.50-kor startol. A vasárnapi versenyprogram délelőtt tízkor indul. Az International GT Open első versenye 70, míg a vasárnapi második 60 perces lesz.

Jó hír a nézőknek, hogy nemcsak autóval, hanem a 321-es menetrendszerinti buszjárattal is el lehet érni a versenypályát.

Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen

Kulcsszavak: autósport, GT Open, hungaroring
 
Szeptemberben ismét Volkswagen-találkozó a Hungaroringen Szeptemberben ismét Volkswagen-találkozó a Hungaroringen A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen A SEAT 45 év a motorsportban A SEAT 45 év a motorsportban Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás
 
Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

2017. június 26.
Az első napon délelőtt az időmérő edzések zajlottak, majd délben, embert próbáló hőségben rajtolt az első verseny, melyen az OB I. kategória kilenc résztvevője mérte össze tudását.
Részletek

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

A három tagú magyar mezőny mellett öt lengyel és egy osztrák pilóta állt fel a rajtrácsra, előbb a GT 3-as Porschék, majd a TCR-es autók. A futam a nézők számára nem okozott különösebb izgalmakat, és maguk a versenyzők is inkább csak az idővel versenyeztek, mivel már az első kör után egymástól biztonságos távolságban autóztak. A lengyel Lukas WIeslaw egy kör után a boxutcába hajtott, a többiek közül pedig a 25 perc alatt csak az utolsó két helyen kőröző Tóth és Király cseréltek helyet. A rajt cél győzelmet arató Jedlinski az ötödik kör végére már csaknem fél perces előnyre tett szert az őt követő Lucas Roberttel szemben, ami a 15 kör végére közel másfél percre dagadt. A negyedik legjobb lengyel egy kört kapott a győztestől. Nem meglepő, hogy a magyar mezőny legjobbja Bódis Kálmán alul maradt a GT 3-as technikákhoz képest, hatodik legjobb időt autózva. A második Király Richárd, aki abszolútban hetedikként hozta be az Alfát, őt követően Tóth Csaba zárta a sort a Seattal.

Bódis Kálmán - Porsche 997     2:03.212

Az volt a feladat, hogy teljesíteni kell a 25 percet, plusz egy kört. nni a rajtnál, de felesleges volt. Gyorsabbak, újabbak, így ez egy biztonságos autózás volt számomra. Ezek az autók legalább 10 másodperccel tudnak többet az enyémnél.

Király Richárd - Alfa Romeo Giuiletta TCR         2:12.029

Nem volt baj, hogy a rajtnál a Seat elment, így is terveztem. Új gumival mentem, az első pár kör alatt be kellett koptatni, inkább az óvatosságra mentem, alulról építkeztem fölfelé. A harmadik körben már bemelegedtek a gumik, akkor már picit útban is volt a Seat. Most jó volt a pálya, sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat, tegnap még nagyon szenvedtünk, így már csak nekem kell finomítani, hogy javítsak az időkön. A végén már visszavettem egy kicsit, kíméltem a gumikat és inkább az ívek tanulásával foglalkoztam.

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Tóth Csaba - Seat Leon         2:12.029

Nem volt könnyű megtanulni a pályát, nagyon gyors, bevállalós. Még kicsit gyakorolni kell, de nagyon élvezem, és úgy érzem, már jó tempóban tudok menni. Számítottam arra, hogy az Alfa el fog menni, az egy TCR-es szekvenciális váltós autó. Legfőképp magammal és az idővel harcoltam. A Király Ricsivel harcoltunk egy darabig, de aztán az autó ereje felül kerekedett és el tudott menni.

Ebéd után a Porsche GT3 CUP nyolc résztvevője foglalta el a rajtrácsot. Egyedüli magyarként Bódis Kálmán állt ki a főleg lengyelekből álló ellenfelekkel, és most sem tudta felvenni a versenyt az 500 LE-vel bíró társaival, így utolsóként gurult be a 13 kör megtétele után. Robert Lucas közvetlenül a rajt után megelőzte Piotr Paryst, aki minden próbálkozása ellenére sem tudta visszavenni elsőségét, míg mögöttük a többiek tisztes távolságot tartva egymástól, csak az idővel harcoltak.

OB II. kat. Formula Autók


A hazai formula autós mezőny nem túl népes, de annál tehetségesebb, lendületes fiatal versenyzők fémjelzik. Ez a szombati versenyfutamon is bebizonyosodott.

A rajtnál Rónai Tamás meglepte a jóval erősebb autóval, a pole poziciót megszerző Magyar Jánost és az első kanyarban már az ő piros Renaultja fordult az élen. A hátsó régiókban is történtek izgalmak: az első körben Volentér a negyedik helyről megelőzte Stern Rolandot, míg Turák László csak a bokszutcából rajtolva eredhetett a mezőny után.

Végül aztán a nagy erő fölény döntött, Magyar a Formula Master Hondával visszavette az első helyet Rónaitól. Ezalatt a bokszutcából rajtoló Turák folyamatosan zárkózott fel a mezőnyre, és hamarosan beérte, majd meg is előzte az ötödik helyen autózó Szekeres Gábort. A célba Magyar, Rónai, Volentér sorrendben futottak be, míg a mezőnyt Turák és Szekeres zárta, egy kör hátrányban.

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Magyar János - Formula Master Tatus Honda

A rajtnál sajnos most is jelentkezett egy korábbi hibánk, hogy „három hegerezett” a motor, ami teljesítményvesztéssel jár, így sajnos adtam Rónai Tominak egy kis előnyt. El tudott menni, de aztán néhány kör után vissza tudtam előzni. Utána már csak a tükröt kellett néznem, hogy tudjam kontrollálni a futamot. Sikerült felépíteni egy komolyabb előnyt, aztán már tényleg csak autókázás volt. Próbáltam egy spórolós, de erős tempót autózni. Új gumikkal mentünk, de azért vigyázni kellett a gumikkal a nagy hőség miatt. Sajnos az előbb említett hiba többször is visszajött ezért még a fiuknak lesz dolga, hogy megoldják.

Volentér Balázs – Formula Renault

Mar a rajtrácsra való eljutás is izgalmas volt, mert volt egy önindító hibánk, így éppen csak az utolsó pillanatban tudtam elhagyni a bokszutcát, és felállni a rajtrácsra. Nagyon jó kis csatát vívtunk Stern Rolandal, fair play csata volt, ő próbált védekezni, de aztán érezte, hogy gyorsabb vagyok. A gumikra a hőségben nagyon kellett vigyáznunk. Az időmérőn voltak ezzel gondjaink, de most bevállaltunk egy elég extrém beállítást, ami szerencsére nagyon bejött és ezzel nagyon jól tudtam menedzselni a gumikat is.

Rónai Tamás – Formula Renault

A rajtokat általában nagyon jól el szoktuk kapni a sok gyakorlásnak köszönhetően. Lehetett volna sokkal több előnyt is összeszedni, de aztán az egyenesekben látszott, hogy nem fogom tudni tartani Janit a sokkal erősebb autója miatt. Három kör után utol is ért, én próbáltam tartani vele a lépést, ami a technikás részeken nagyjából sikerült is, de az egyenesekben mindig visszaszedte az előnyt. Aztán már csak arra figyeltem, hogy hiba nélkül behozzam az autót. Nagyon jó kis verseny volt, pozitív érzésekkel várjuk a holnapi futamokat.

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Az Endurance OB egy órás versenyének összesen három induló vágott neki. A futam 28 körét mindvégig egyedül teljesítő Bódis Kálmán bizonyult a leggyorsabbnak a Quantis Silver Stinggel. A Gregor ZSIGO/BARTA Attila páros 44 másodperccel lemaradva másodikként futott be a BMW volánja mögött, utánuk a Tóth Csaba/ Kismarty-Lechner Gábor duó érkezett célba Seat Leonnal.

OB I. -2.0 kategória és Hankook Racer Kupa

A szombati nap legizgalmasabb futamát hozta a két kategória összevont mezőnyéből álló első futam. A lebonyolítás rendje szerint egy kis késleltetéssel rajtolt a -2000 cm3 kategória mögül a Hankook Racer Suzikis mezőnye. A pole pozícióból a rallycross szakágból átruccant Gerencsér Dávid vágott neki a futamnak, míg a Hankook Racer mezőnyében Somogyi Márk rajtolhatott az élről.

A futamban aztán minden megtörtént, ami a túraautózásban megtörténhet. Szélárnyékos vonatozás, kiforgatás, előzések és közben az első hely is többször cserélt gazdát a Hankook Racer mezőnyében, akik elvitték a showt a mai napon. Az élről induló Somogyit egy lökdösődésben kiforgatták, majd a kemény csatában legvégül a sorozat elődjének az RCM Kupának alapítója, Csuti László állt az élre.

Ezalatt az élen stabilan tartotta az első helyet Gerencsér Dávid és ezúttal a nem az üzembiztonságáról híres Peugeot 406 sem hagyta cserben fiatal versenyzőjét az első gyorsasági versenyén. Gerencsér még annak ellenére is stabilan tudta tartani az első helyet, hogy jó rallycross versenyzőhöz illően a kavicságyat is megjárta a Peugeot-val. Egy ütközésben vérzett el a mezőny egyetlen külföldi versenyzője Pavol Dlugos egy Honda Civic-el.

Az elsőnek befutó Gerencsért Merk József követte, harmadiknak a korábbi Swift Cup Europe junior bajnok Benyó Máté érkezett célba. A Hankook Racerben Csuti mögött végül Somogyi Márknak jutott a második, a sorozat jelenlegi gazdájának, Kismarty-Lechner Gábornak pedig a harmadik helyezés.

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Somogyi Márk

Igazából én sem tudom, mit csináltam a rajt után. Szerintem picit elaludtam, csak a melegre tudom fogni, csak az én hibám volt, valamit nagyon elrontottam. Nagyon küzdelmes volt feljönni a második helyre. Sokáig úgy voltam vele, hogy negyedikként érek csak be a csapattársam mögött, aztán be tudtam jönni a második helyre, aztán kaptam egy ütést a hátsó visszafordítóban hátulról. Akkor belenéztem a tükörbe és láttam, hogy a Boldizs Bence kiforgott és a Kismathy fél eleje hiányzott, nem tudom, mi történt. Keserédes most a hangulatom, örültem volna, ha első, második helyre be tudtuk volna hozni megint az autókat, sajnos így sikerült.

Boldizs Bence

Végig küzdöttem a kigyorsítással, egyszerűen nem volt kigyorsításom. Rögtön a rajtnál sikerült átvennem a vezetést, de Csuti Laci elképesztő gyors volt, nem is értettem. Ahogy a Laci megelőzött, sajnos elment a Gábor is. Úgy éreztem, Gábornál gyorsabb vagyok, de nem volt kigyorsításom, így esélyem sem volt támadni. Az utolsó körben megpróbáltam mindent, az volt a terv, hogy az beesek mellé, ez sikerült is. Egymás mellett mentünk négy-öt kanyaron keresztül, az egyenesben végig mellette voltam. Szerintem nem hagyott nekem helyet és a füvön mentem, ezért beesett a fékem és szegény Márkon álltam meg. Aztán bekerültem a szendvicsbe és a Gábor megforgatott. Nagyon nem erre számítottam, nagyon nem jött jól. A harmadik, de akár a második hely is meg lehetett volna.

Gerencsér Dávid

Mindig is tetszett a túraautózás, több junior társam is kipróbálta, mondták, hogy egyszer megéri eljönni, teljesen más érzés itt versenyezni, mint a rallycrossban. Hallottam, hogy ezzel az autóval voltak problémák, a Hungaroringen nekem is volt vele kisebb-nagyobb bajom, de orvosolható volt és próbáltam vigyázni rá. A legelején a kavicságyat megnéztem egyszer, de utána sikerült jól beosztani az autót és minden rendben volt. Az autó nagyon stabil, könnyű vezetni, semmi panaszom nem lehet rá.

Csuti László

A második kanyarban már a második helyen mentem, Elrontották a rajtot a fiúk. Kismartytól szeretnék is elnézést kérni, mert azt mondta, kétszer leszorítottam, de majd megnézzük a kamerát. Egyébként meg élet-halál harc volt, egy másodpercen belül voltunk hatan. Én sejtettem, hogy ez így lesz, már az edzéseken is tizedekre voltunk egymástól öten. Nagyon boldog vagyok, bízom benne, hogy meg tudom ismételni a hétvégén.

Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen

Kismarty-Lechner Gábor

Nekem volt sanszom a győzelemre. Úgy gondolom, végre megvolt a tempónk. Köszönöm a csapatnak, mert tökéletesen végrehajtották azt, amit megbeszéltünk, csak mi, pilóták nem. A rajtot Márk elrontotta előttem, én ezért beszorultam egy kicsit és visszaestem a negyedik, ötödik helyre, és onnan kezdtem építkezni. Feljöttem a Laci mögé a második helyre. Sokáig vívtunk egymással, úgy gondolom, hogy lett volna lehetőségem megelőzni. Nagyon szoros csata volt és talán az utolsó három körre roncs derbivé alakult ez a futam. Amikor ennyire kicsik a különbségek, mindenki szeretne előrébb jönni. Ezúton kérek elnézést a Boldizs Bencétől, akivel többször összeakadtunk. Volt, hogy kicsit én tereltem le a pályáról, volt, hogy ezt visszakaptam, és akkor két helyet buktam, visszaestem negyedik helyre. Aztán ők a Somogyi Márkkal kezdtek vívni, mind a ketten leestek az ívről. Azt gondoltam, meg tudom őket előzni, de Bence valahogy visszafordult elém én meg nekimentem, beforgattam. Abban a szituációban ártatlan voltam. Előtte, hogy mi volt a kakaskodásban, azt nagyon nehéz megítélni. Azt kértem tőle, üljünk le, beszéljük meg, hogy mit kellett volna másképp csinálni.

Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, Hankook Racer Cup, Pannónia Ring
 
Hatból három a szezon legnehezebb versenyén Hatból három a szezon legnehezebb versenyén A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben Michelisz Norbert, legjobb hondásként várja a hétvégi Kínai futamot Michelisz Norbert, legjobb hondásként várja a hétvégi Kínai futamot
 
Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen

Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen

2017. június 23.
Extrém meleg körülmények között zajlik a Hankook Racer Cup második versenyhétvégéje a Pannóniaringen. Az izgalmas idénynyitó után, ahol még a hó nyomai nehezítették a pilóták dolgát, az előrejelzések szerint most a hőséggel kell megbirkózniuk, no és persze az ellenfelekkel, a szoros pontverseny alapján izgalmas megmérettetésnek nézünk elébe.
Részletek

Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen

A nyitó hungaroringi viadalok után, ezúttal is három futam vár a Hankook Racer Cup mezőnyére, nem is akármilyen, hiszen a Pannóniaring a versenyeik közül a legérdesebb aszfalttal rendelkező pálya, ahol – június végéről lévén szó- ismét kánikula várható. A hőség okán a gumitaktika kerül előtérbe, vagyis ezen az aszfaltminőségen ki, hogyan tudja beosztani az abroncsait. A szabályok szerint csupán hat darab abroncs áll rendelkezésre az egész hétvégére, ami az időmérőt és a három futamot is jelenti. Az utolsó futamon lehet az első tengelyekre két új gumiabroncsot felrakni, tehát a második futam már kopott abroncsokon zajlik, az utolsó versenyen pedig a hátsó abroncsokban van nagyon sok kilométer, ilyenkor pedig az autó hátulja külön életet kezd élni.

Az izgalmakhoz még az is hozzájárul, hogy fordított rajtrács lesz, ezért már most borítékolható, hogy a gyorsabb pilóták mihamarabb szeretnék magukat előrébb küzdeni. A Pannóniaringen azonban nem lesz könnyű dolguk, mert nagyon szűkek a kanyarok, ami miatt nagy tömörülés várható.

Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen

Szerencsére tavaly is tiszta versenyeket futottak, mint ahogy a Hungaroringen is, hiszen a sorozatra a sportszerűség jellemző. Ez a morál nagyon  vonzó pontja a kupasorozatnak, emiatt is olyan nagy az érdeklődés és várhatóak újabb versenyzők az elkövetkezendő futamokon.

Még csak a bajnokság elején járunk, a bajnoki pontok szempontjából messze még a vége, de minden pilótának az a célja, hogy ne nullázzon és pontokkal térjen haza. A Pannóniaring után pedig sor kerül a Hankook Racer Cup hegyi bajnokságára is, ami ugyan egyetlen futamból áll, de magyar bajnoki címet ér.

A parádsasvári verseny egy komoly autósport esemény, ahol teljesen más körülmények között kell megmérkőzniük egymással, csak a stopper lesz a mérce - í­rja a gyorsasagi.com

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, Pannónia Ring
 
A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen Ecclestone-per - Megszüntetik a pert, Ecclestone 100 millió dollárt fizet A Herczig-Bacigál páros a kategória BAJNOKAI A Herczig-Bacigál páros a kategória BAJNOKAI Remekül teljesített a Lexus a legendás 24 órás futamon Remekül teljesített a Lexus a legendás 24 órás futamon
 

Találatok száma: 755 Megjelenítve: 151 - 160