Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 161 - 170
Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing!

Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing!

2016. november 08.
Hétvégén Brands Hatch-ben rendezték az angol kamionverseny bajnokság (BTRC) idei záró fordulóját. Ryan Smith, az OXXO Racing versenyzője egész éves kimagasló és stabil teljesítményének köszönhetően akkora előnnyel érkezett az utolsó versenyre, hogy mindössze egyetlen pontra volt szüksége a bajnoki cím megnyeréséhez.
Részletek

Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing!

Hétvégén Brands Hatch-ben rendezték az angol kamionverseny bajnokság (BTRC) idei záró fordulóját. Ryan Smith, az OXXO Racing versenyzője egész éves kimagasló és stabil teljesítményének köszönhetően akkora előnnyel érkezett az utolsó versenyre, hogy mindössze egyetlen pontra volt szüksége a bajnoki cím megnyeréséhez.

- Fantasztikus szezonon vagyunk túl - mondta el Ryan -, az angol bajnokság sokkal keményebb, mint az Eb, több a kamion, nagyobbak a csaták, úgyhogy nem könnyű folyamatosan jó eredményt elérni,de a csapat nagyon jó munkát végzett, a versenykamion végig kitűnően működött, nem voltak technikai problémáink, szinte mindig a győzelemért tudtam vele harcolni.

Most szombaton második lettem az első futamon, ezzel megnyertem a bajnokságot, ezért szerződtem az OXXO Racing csapatához, hogy ilyen sikereket érhessünk el együtt.

Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing!

Ryan a számos dobogó mellett 19 futamgyőzelmet szerzett, két hétvégén is minden futamon - a fordított mezőny végéről is - felért a dobogóra, ezért tudta ilyen nagy előnnyel nyerni a bajnokságot.

- Köszönöm mindenkinek, aki hozzátett ehhez a bajnoki címhez - nyilatkozta Ryan vasárnap -, sokat dolgoztunk, hogy eljussunk idáig, voltak nehéz versenyek, voltak nagyon sikeres hétvégék, dobogón álltam csapatom hazájában a Hungaroringen, nyertünk futamot az Eb-n is, a hazai bajnokságban pedig végig az élmenők között tudtunk autózni, nagyon boldog vagyok, hogy ilyen évet tudhatunk magunk mögött.

- A mezőny nagyon erős volt, Dave Jenkins bajnok, Stuart Oliver tízszeres bajnok, egyszeres Európa-bajnok, Mat Summerfield négyszeres bajnok, ellenük kellett bizonyítanom, sikerült legyőznöm őket, büszke vagyok a teljesítményünkre.

Ryan Smith megszerezte tehát első angol bajnoki címét, az OXXO Racing csapata pedig két Európa-bajnoki cím mellé begyűjtötte a motorsport hazájának bajnoki címét is.

Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing!
 

 
Kulcsszavak: autósport, OXXO Racing Team, versenykamion
 
A Nissan a GT-R LM Nismo-val visszatér Le Mans-ba A Nissan a GT-R LM Nismo-val visszatér Le Mans-ba Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t Kiváló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán Kiváló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán
 
Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka

Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka

2016. október 22.
Mattias Ekström az Esteringen szerzett ötödik helyével már szezon közben bebiztosította magának a FIA Rallycross Világbajnokságának bajnoki címét.
Részletek

Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka

A 2016-os szezon utolsó előtti versenyén részt vevő svéd úgy állt rajthoz, hogy a párhuzamosan zajló hockenheimi DTM finálét kihagyta, amely eddig egyszer sem fordult elő 16 éves DTM karrierje során.

„Azt hiszem ez motorsportos karrierem legjobb napja.” – nyilatkozta Ekström. „Annyi csodás pillanatot élhettem át az Audi Sporttal a DTM-ben, de ez a mostani valóban különleges. A nulláról indultunk három évvel ezelőtt. 2013 októberében még semmink sem volt. Csupán néhány ember tudja elképzelni azt, amit a csapatom és én alkottunk azóta. Nyilvánvalóan óriási hálával tartozom a munkaadómnak, az Audi Sport csapatának. A vezetők engedélyezték, hogy versenyezzek itt az Esteringen, bebiztosítva ezzel az esélyemet a bajnoki cím elnyerésére. Nem lehettünk biztosan a sikerben, éppen ezért különösen hálás vagyok nekik a lehetőségért. Remélem, hogy a bajnoki cím elnyerésével sikerült mosolyt csalnom az arcukra.”

A világbajnoki cím elnyerésével Ekström újra bebizonyította, hogy ő a világ egyik legsokoldalúbb autóversenyzője. 2001 óta az Audi Sport Team Abt Sportsline színeiben összesen 177 DTM versenyen állt rajthoz, amelyeken 22 győzelmet aratott és begyűjtött két bajnoki címet is (2004 és 2007). Ezzel Ekström a DTM történetének legsikeresebb Audi pilótája. Karrierje során a 38 éves versenyző négyszer állhatott fel a Bajnokok Tornája (Race of Champions) dobogójának legfelső fokára. 2005-ben a Tom Kristensennel alkotott csapatuk diadalmaskodott, 2006-ban, 2007-ben és 2009-ben pedig az egyéni versenyben végzett az élen, többek között olyan legendás versenyzők előtt, mint a hétszeres Forma-1 világbajnok Michael Schumacher. Versenyzői karrierje során sikerrel szerepelt a Svéd Túraautó Világbajnokságban (Swedish Tourinc Car Championship – STCC), a Rali Világbajnokságban (World Rally Championship – WRC), a NASCAR és az ausztrál V8 Supercars sorozatban is.

Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka

A világbajnoki cím elnyerése az Audi Sport számára is különleges jelentőséggel bír, hiszen a Rallycross Világbajnoki cím a Forma-1, a WRC, a WEC és a WTCC mellett egyike az öt FIA világbajnoki elismerésnek. A World Endurance Championship (WEC) megbízhatósági versenyein legutóbb 2012-ben és 2013-ban ünnepelhettek győzelmet az Audi csapat pilótái. Egyéni Audi versenyző bajnoki címének 32 évvel ezelőtt örülhettek utoljára, 1984-ben ugyanis Ekström honfitársa, Stig Blomqvist nyerte a Rally Világbajnokságot. „Stig bajnoki címét a quattro hajtással nyerte. A WEC sorozatban az Audi R18 e-tron quattro igen sikeresen szerepelt és most én is hozzátehetek egy fejezetet ehhez a sikertörténethez az Audi S1 EKS RX quattro versenyautóval elért bajnoki címemmel.” – tette hozzá Ekström.

A rallycross tulajdonképpen a svéd versenyző vérében van. Édesapja, Bengt az 1980-as és 1990-es Európa Bajnokságon versenyzett, utóbbit pedig az előkelő harmadik helyen zárta. „Kisfiúként mindig ott voltam ezeken a versenyeken, de valahogy nem igazán vonzott ez a sportág.” – nyilatkozta Ekström. „A rallycrosst túl piszkosnak találtam, én inkább a tiszta és rendezett dolgokat kedvelem.” Ekström és a rallycross viszonya 2013-ban változott meg, amikor vendég versenyzőként részt vehetett a Rallycross Európa Bajnokság höljesi futamán. „Másodikként végeztem és teljesen magával ragadott a verseny hangulata. Hazafelé menet azon gondolkodtam, hogy 2014-ben visszatérek és győzni fogok. Majd hozzáláttam az ötlet megvalósításához, amelyben barátaim, partnereim és régi társaim segédkeztek.”

Az EKS 2014. június 14-én született meg. Egészen pontosan 857 nappal ezelőtt Ekström először állt rajthoz a Rallycross Világbajnokságon 560 lóerős Audi S1 EKS RX quattro versenyautójával. Három héttel később a svéd pilóta már a dobogó legfelső fokán állt a hazai futamnak számító höljesi versenyen, valóra váltva ezzel az egy évvel korábbi célját. 2015-ben megismételte sikerét Höljesben, az évad végén pedig hatodik helyen végzett a pilóták versenyében. Az idei szezon nagyszerűen indult Ekström számára. Az évad elején begyűjtött sorozatban három győzelmet, köztük egy igen emlékezetes kettős diadalt, amelyet csapattársával, Toomas Heikkinennel aratott a DTM sorozat első fordulójával együtt megrendezett versenyen a Hockenheimringen. Ezzel elindult a bajnoki cím felé vezető úton, amelyet Barcelonában egy további győzelem, majd a norvégiai Hellben és a lettországi Rigában egy dobogós helyezés követett.

Az Esteringen megszerzett ötödik helye után Ekströmöt már senki sem taszíthatja le az első helyről a szezonzáró futamon az argentin Rosarioban. A csapatok versenye azonban még mindig nyitott, így november 26-27-én Ekström és Heikkinen várhatóan nagy harcot vív majd a 17 ponttal mögöttük álló második Peugeot Hansen gyári csapattal.

Kulcsszavak: audi, autósport, rallycross, Rallye
 
Michelisz Norbert, legjobb hondásként várja a hétvégi Kínai futamot Michelisz Norbert, legjobb hondásként várja a hétvégi Kínai futamot Az Audi és az Ericsson úttörőként alkalmazza az 5G technológiát az autógyártásban Az Audi és az Ericsson úttörőként alkalmazza az 5G technológiát az autógyártásban A Dunlop készen áll a legnagyobb erőpróbára – a 24 órás nürburgringi versenyre A Dunlop készen áll a legnagyobb erőpróbára – a 24 órás nürburgringi versenyre Az Audi tovább növeli előnyét a fénytechnika terén Az Audi tovább növeli előnyét a fénytechnika terén A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben
 
Háromból két DTM-címet az Audi nyert el

Háromból két DTM-címet az Audi nyert el

2016. október 21.
Háromból két DTM-címet is bebiztosított magának az Audi a hockenheimi finálén, a négykarikás márka így immár harmadszor nyerte meg a DTM konstruktőri bajnokságát, míg az Audi Sport Team Abt Sportsline negyedik alkalommal végzett a csapatbajnokság élén.
Részletek

Háromból két DTM-címet az Audi nyert el

A pilóták pontversenyében Edoardo Mortara a Castrol EDGE Audi RS 5 DTM volánja mögött szezonbeli ötödik győzelme ellenére kevéssel, mindössze négy ponttal, de lemaradt a bajnoki címről.

„A legkeserűbb győzelem, amire csak emlékszem” – jelentette ki Dieter Gass, az Audi Sport DTM-igazgatója. „Bekövetkezett, amit nem szerettünk volna: megnyertük ugyan a csapat- és a konstruktőri bajnokságot, ami egyértelmű siker, ám a pilóták versenyében kevesebb pont hiányzott, mint amennyit Edoardo Mortara jogtalanul elveszített Zandvoortban. Ezt a keserű pirulát igencsak nehéz lenyelni.”

Rövid visszatekintés: Zandvoortban, az idény kilencedik futamán Edoardo Mortara épp a hatodik helyen állt csapattársa, Jamie Green mögött, amikor az olasz pilóta ellen a Slow Zone szabályok állítólagos megsértése okán boxáthajtási büntetést ítéltek meg. A versenyvezetőség még aznap este elismerte, hogy eltérések adódtak a hivatalos GPS-rendszer működésében.

„Természetesen elszomorít minket, hogy éppen ezek a pontok hiányoztak a bajnoki címhez” – mondta Mortara. „Ám ezzel együtt kell élnem. A csapat, a versenymérnököm és a szerelőim mindannyian fantasztikus munkát végeztek idén, és én is nagyon jól éreztem magam Audi RS 5 DTM versenygépemben. Ma már nem tehettem többet, mint hogy megnyertem a versenyt. Ez az ötödik diadalom ebben az évben, amire nagyon büszke vagyok.”

Háromból két DTM-címet az Audi nyert el

Akárcsak az előző nap, a DTM bajnokságának újdonsült második helyezettje ez alkalommal is látványos előretörésével kényeztette a nézőket. Noha az időmérőn adódó műszaki problémája miatt Mortara a leggyorsabb Audi-versenyzőként csupán a hatodik rajthelyről indulhatott, a versenyben mindössze hat kör alatt a mezőny élére állt, majd magabiztos győzelmet aratott.

Ennek során Mortara a hatodik körben Marco Wittmannt, azaz pontversenybeli közvetlen vetélytársát is megelőzte. Noha a BMW pilótája nem tudta tartani Mortara tempóját, Wittmann negyedik helyezése is elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy szűken bár, de megnyerje a pilóták bajnokságát. A végeredmény 206:202 pont.

A konstruktőrök bajnokságában az Audi márka a 700 pontjával jelentős előnnyel végzett a BMW (647 pont) és a Mercedes-Benz (471 pont) előtt, így 2004 és 2014 után immár harmadik DTM-konstruktőri bajnoki címét könyvelhette el. Az összesen 18 futamból ismét tíz győzelmet szerzett, így a tavalyi évhez hasonlóan idén is az Audi RS 5 DTM bizonyult az idény legsikeresebb versenygépének.

A csapatbajnoki címet 2004, 2007 és 2011 után immár negyedik alkalommal hódította el az Audi Sport Team Abt Sportsline. A csapat színeiben idén Edoardo Mortara és Mattias Ekström, valamint az újdonsült ralikrossz-világbajnok Ekströmöt a hockenheimi idényzárón helyettesítő Mike Rockenfeller állt rajthoz.

A pilóták pontversenyének harmadik helyét Jamie Green szerezte meg, aki az Audi Sport Team Rosberg csapatának Hoffmann Group Audi RS 5 DTM versenygépével a rajt utáni tülekedést követően a 22. helyről egészen a nyolcadikig küzdötte fel magát, s aki Edoardo Mortara mellett az egyetlen Audi-pilótaként szerzett pontot vasárnap.

Háromból két DTM-címet az Audi nyert el

Mike Rockenfeller (Schaeffler Audi RS 5 DTM), Nico Müller (Playboy Audi RS 5 DTM) és Miguel Molina (Teufel Audi RS 5 DTM) a 11., 13., illetve 14. helyen egyaránt kevéssel maradt le a pontszerzésről. René Rast (Red Bull Audi RS 5 DTM) az Audi Sport Team Phoenix legjobbjaként a 17., míg Timo Scheider az AUTO BILD MOTORSPORT Audi RS 5 DTM volánja mögött áthajtási büntetését követően a 18. helyen zárta utolsó DTM-futamát. Adrien Tambay (Speedweek.com Audi RS 5 DTM) a rajt utáni tolongásban egy ütközés miatt idő előtt fejezte be a versenyt.

„Bár igen szoros küzdelemben lemaradtunk a bajnoki címről, az Audi összességében igen sikeres DTM-szezont zárt” – vonta meg a mérleget Dieter Gass. „Mi hoztuk össze a legütőképesebb felállást, megnyertünk összesen tíz futamot és a háromból két címet elhódítottunk. Köszönetemet fejezném ki mindenkinek, aki keményen dolgozott ezért, vagyis az Audi Sport teljes neuburgi és neckarsulmi csapatának, az ingolstadti kollégáinknak, a három csapatunknak, a pilótáinknak és természetesen a partnereinknek.”

Kulcsszavak: audi, autósport, DTM
 
Kiss Norbi már az első hétvége után vezeti a Kamion Európa-bajnokságot! Kiss Norbi már az első hétvége után vezeti a Kamion Európa-bajnokságot! Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Újabb Citroen diadal – Ezúttal hazai pályán Újabb Citroen diadal – Ezúttal hazai pályán Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára
 
Izgalmakban bővelkedő futammal zárult a Hankook Racer Cup idei idénye a Hungaroringen

Izgalmakban bővelkedő futammal zárult a Hankook Racer Cup idei idénye a Hungaroringen

2016. október 19.
A Hankook Racer Cup az a versenysorozat, ahol nincsenek papírformák, minden futam tartogat meglepetéseket, ez így történt a bajnokság évadzáró viadalán is a Hungaroringen. Igazi pozícióharc alakult ki a három fordulós versenyen, melyből végül az ifjú tehetség, Báldi Gergő jött ki a legjobban.
Részletek

Izgalmakban bővelkedő futammal zárult a Hankook Racer Cup idei idénye a Hungaroringen

„Izgalmas, fordulatokban gazdag idényzárón vagyunk túl. Jelentős előnnyel érkeztem a hazai pályára, ám az első futam nem úgy alakult, ahogy azt elképzeltem. Sajnos verseny közben felnyílt az autó csomagtartója, ami komoly gondot okozott a felzárkózásban, így végül a 11. helyen sikerült behozni a Swiftet. A második körben azonban minden megváltozott, a fordított rajtrács szerint a 15. helyről rajtoltam, de nagy küzdelem árán átverekedtem magam a teljes mezőnyön és nyerni tudtam a Hungaroringen, ami hatalmas élmény volt. Minden összejött, mintha az égiek akarták volna, hogy bajnok legyek. Számomra az idény utolsó viadala már tétnélküli volt, de azért behoztam az autót a negyedik helyre, így összességében 234 ponttal fejeztem be az idei szezont. Mindenkinek köszönöm, aki segített a sikerek elérésében” – számolt be a hazai versenyről Báldi Gergő, az újdonsült bajnok.

A legnépesebb rajtrácsot felvonultató Hankook Racer Cup záró versenyének első futamán még a poleból induló Kismarty-Lechner Gábor is jó esélyekkel állt rajthoz, gyorsan az élre is állt, sőt el is lépett a mezőnytől egy kis időre a Swiftek versenyében. Nem sokkal később viszont egy baleset miatt, ahol Németh és Sebestyén ütközött össze, új rajtot rendeltek el, ekkor azonban Kismartynak már nem sikerült megtartania pozícióját, sőt egy elrontott féktávnak köszönhetően hamar átadta vezető helyét Boldizs Bencének.

Izgalmakban bővelkedő futammal zárult a Hankook Racer Cup idei idénye a Hungaroringen

A Lotusok versenyében Tomas Bizub rajtolhatott elsőként, ezt a helyezést a verseny leintéséig meg is tartotta a hazai pályáján versenyző György Anettel szemben. A küzdelem itt is rendkívül kiélezett volt, ami nem meglepő, hiszen pár pont a különbség a magyar hölgy és a szlovák fiatalember között a bajnokságban. A dobogó harmadik fokára a szlovák Ivan Lexa állhatott, aki maga mögé utasította az olykor a leggyorsabb köröket teljesítő Veronika Vanyovát.

A Hankook Racer Cup második futama a fordított rajtrács miatt ismét sok izgalmat rejtett magában, a 15. helyről rajtoló bajnokaspiráns Báldi Gergő tarolt és bebiztosította vezető helyét a bajnokságban. Vogel Adrienn sem tétlenkedett, másodikként ért célba, ezzel negyedik helye már biztossá vált. A harmadik helyen végző Boldizs Bence azonban nem sokáig örülhetett annak, hogy csökkentette hátrányát Kismarty-Lechner Gáborral szemben, hiszen míg a futómű-problémával küzdő tapasztalt pilóta szabályosan közlekedett, addig Boldizs hét másodperces büntetést kapott pályaelhagyás miatt, így gyorsan helyet is cseréltek.

„Úgy gondolom, hogy kicsit több volt ebben a futamban, negyedikként végeztem, a pontszerző hely megvan, ami nagyon fontos volt. Sajnos a futóművemet elütötték, így már az is öröm, hogy egyáltalán célba értem. Boldizs Bencével vagyok óriási csatában, ugyan még mindig mögöttem áll, 5 pont a különbség, de nagy harc lesz a második helyért az utolsó futamon” – mondja Kismarty-Lechner Gábor.

Izgalmakban bővelkedő futammal zárult a Hankook Racer Cup idei idénye a Hungaroringen

„A rajtos kalamajkából nem jöttem ki túl jól, sajnos a riválisaim el tudtak húzni mellettem, egy-két autóval előttem voltak. Szerencsére félig-meddig sikerült áthámoznom magam a mezőnyön, azonban Csucsu kicsit meglökött, amikor már bőven előtte voltam, így újra kellett kezdenem az előzgetést. Szerencsére sikerült még egyszer a bravúr, ám többre már sem időm, sem energiám nem volt,  így Adriékat nem értem be. Örülök a harmadik helynek és annak, hogy Gábor mögöttem végzett, most hoztam rajta három pontot. Öt pontra csökkent a különbség, így izgalmas lesz az utolsó verseny” – meséli izgatottan Boldizs Bence. A Lotusok versenyében a második futamon Veronika Vanyova ünnepelhetett, hiszen maga mögé utasította a két bajnoki címre hajtó pilótát, Ivan Lexát és György Anettet.

A Hankook Racer Cup hungaroringi zárófutamán fordított sorrendben rajtolt a népes mezőny, ahol Takács Balázs tört az élre, aki elsőségét három körön keresztül tartani tudta, azonban az erős támadásokat már nem tudta visszaverni, így készségesen átengedte vezető pozícióját Boldizs Bencének. A fiatal pilóta nagyon higgadtan és kiegyensúlyozottan versenyzett, célja az abszolút második hely megszerzése volt csapattársa, Báldi Gergő mögött. Ezt sikerült is bezsebelnie, azonban dobogóját egy tisztességes csatában szerette volna megszerezni nem egy szerencsétlen baleset folytán. A verseny felénél ugyanis riválisát Kismarty-Lechner Gábort hátulról meglökték, keresztbe fordult és a falba csapódott, szerencsére egy kisebb agyrázkódással megúszta a balesetet, azonban így számára csak a dobogó legalsó foka jutott az év végi elszámolásban. Vogel Adri duplázott, így újabb dobogós pozíciójával a negyedik helyet szerezte meg. A XII. futam harmadik helyén a fiatal újonc, László Martin végzett.

Összefoglalva 234 ponttal a dobogó legmagasabb fokára Báldi Gergő állhatott fel az idei 5 versenyhétvégét követően, a második helyre Boldizs Bence ért fel 194 ponttal, míg a harmadik helyet Kismarty-Lechner Gábor szerezte meg 180 ponttal.

Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, Hankook Racer Cup, hungaroring
 
Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját Kimagasló pontszámmal nyerte a Citroën a magyar fordulót Kimagasló pontszámmal nyerte a Citroën a magyar fordulót Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik! Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik! 48. Mecsek Rallye 48. Mecsek Rallye Dakar 2013 - Hornék még nem értek célba Dakar 2013 - Hornék még nem értek célba
 
Vonatozás felsőfokon

Vonatozás felsőfokon

2016. október 18.
A fordított rajsorrend szerint Mészáros Gábor indult a pole pozícióból, és az első helyet a negyedik körig meg is tudta tartani.
Részletek

Vonatozás felsőfokon

Ekkor Molnár Bendegúz került az élre, és meg is tartotta előnyét a verseny végéig, annak ellenére, hogy Forrai Gábor és Csík János folyamatosan üldözte. Molnár ma már a második győzelmét könyvelhette el. A negyedik helyre Bernula István futott be, ebbe belefért még az az öt másodperces büntetés is, amit kapott. Az ötödik-kilencedik helyek között igen parányi idők döntöttek, Balogh, Benyó, Mészáros, Borsi lett a sorrend - í­rja a gyorsasagi.com.

Az 1300-as kategóriában a nap során már másodszor a ralikrosszból ide kirándult Kovács Marcell nyert. Kovács kitartó munkával került egyre előbbre, míg aztán a kilencedik körben végleg átvette a vezetést. Mögötte Körmöczi Balázs és Hefler Róbert csatázott a dobogós helyekért. A hetedik körig még Kovács Kolos is beleszólt az élen a küzdelmekbe, ám ekkor Fodor Árpáddal ütközött és kiállt a versenyből; Fodor Árpádot a manőver miatt kizárták.

Kovács Marcell: „Igazából ebben a gyorsasági szakágban új vagyok, ma volt az első futamom. Furcsa volt először ezt a monotonitást megszokni, de nagyon élveztem. Az első és az utolsó futamon sikerült nyernem, a köztes futamban én is hibázgattam és a kocsi sem volt olyan jó, de így a végére minden összeállt. Hogy lesz-e folytatás? Ralikrosszban versenyzem, de alapvetően ez is tetszik, négy kereke van, megy.”

Vonatozás felsőfokon

Körmöczi Balázs: „Nagyon tetszett a futam. Az első két verseny nem volt annyira jó, de a harmadikra megvolt, amit elvártam.”

Hefler Róbert: „Nagyon élvezetes volt a verseny sok csatát megvívtunk, de az autó nem működött tökéletesen, és csak a harmadik helyre volt elég.”

He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB XVI. futam, OB. V. kategória Swift Cup Europe:

    Molnár Bendegúz (GFS Racing Team) Suzuki Swift Sport 27:30.758 perc
    Forrai Gábor (Apex Racing) Suzuki Swift Sport +0.792 mp
    Csík János (GFS Racing Team) Suzuki Swift Sport                    +2.514 mp

Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, Hankook Racer Cup, hungaroring, Swift Cup Europe
 
Megszerezte ötödik győzelmét Tim Gábor Megszerezte ötödik győzelmét Tim Gábor Tim Gábor vezeti a bajnokságot az első hétvége után Tim Gábor vezeti a bajnokságot az első hétvége után Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Gyönyörű Pécs, gyönyörű eredmény! Gyönyörű Pécs, gyönyörű eredmény! Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját
 
Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen

Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen

2016. október 18.
A Lotus Cup Eastern Europe sorozat XII. futamán ismét Mór Csaba brillírozott, a fordított rajtrács miatt igaz, hogy az utolsó helyről kezdte meg a felzárkózást.
Részletek

Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen

A Lotus V6 Cup R-rel gyorsan átküzdötte magát a többieken, és már az első kör végén az élre állt. Az élről induló Burkus Egont nemcsak Mór utasította maga mögé, hanem Baloghék is, előbb Balogh György, majd Bence - írja a gyorsasagi.com.

 Az első futamon itt véget is ért a csata, most azonban az ifjonc Balogh nem engedte édesapját újból tündökölni, így megelőzte és felzárkózott a második helyre. A végső sorrend tehát: Mór Csaba, Balogh Bence, Balogh György, Sánta János, majd Burkus Egon.

Mór Csaba: „Nagyon jó rajt után az első kanyarban már az élre álltam. Fordított rajtrács volt, onnantól kezdve a szokásos volt a menetrend, mint ahogy egész évben, saját magammal versenyeztem. Ideálisnak találom ezt a Lotus-kupát arra, hogy az ember felkészüljön komoly profi sorozatokra.”

Balogh Bence: „Jó és élvezetes volt a futam, egyre jobban hozzászokom az autóhoz. Ez volt a második napom az autóban, amit nagyon élveztem. Még egy kicsit szeretnék gyorsulni, egy másodpercet kell javítani a legjobb köridőmön.”

Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen

Balogh György: „Tök jó volt verseny. A pálya kellemesen felszáradt, szinte hibátlanok voltak a körülmények. Csabi leszakadt már az elején, mi meg a Bence fiammal elfoglaltuk egymást. Jót autóztunk!”
He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB XII. futam, OB VII. kategória, Lotus Cup Eastern Europe:

    Mór Csaba (GFS Racing Team, Lotus V6 Cup R) 28:13.959 perc
    Balogh Bence (GFS Racing Team, Lotus Evora GT 4) +47.356
    Balogh György (GFS Racing Team, Lotus Evora GT 4) +48.798

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Lotus Cup Eastern Europe
 
Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén Nyert a Wittmann fiú: BMW-s győzelem az idei első DTM-futamon Nyert a Wittmann fiú: BMW-s győzelem az idei első DTM-futamon
 
Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen

Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen

2016. október 12.
Mint ahogy az elmúlt hétvégén, most is az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság évadzáró futamainak résztvevői veszik birtokba a hungaroringi pályát.
Részletek

Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen

Ezúttal a márkakupák mezőnyéből avatnak magyar bajnokot, vagyis eldől, hogy a Hankook Racer Cup 2016-os abszolút győztese a Swiftek mezőnyében Báldi Gergő, a Lotus-al versenyzők között György Anett lesz? Mindketten vezetik a kategóriájukat.

Mindenesetre nem lesz ennyire egyszerű, hiszen a Hankook Racer Cup utolsó három futama kerül megrendezésre, ami mint az egész idényben hatalmas izgalmakat tartogat… Egyrészt óriási kihívás, hogy a három versenyt és az időmérőt is egy nap alatt teljesíti a mezőny, másrészt október közepe lévén az időjárás kiszámíthatatlansága is borsot törhet a pilóták orra alá.

A bajnoki cím sorsa a Swifteknél és a Lotusoknál is nyitott, így ez a hétvége dönti el ki lesz a 2016-os abszolút győztes. A Hankook Racer Cup népszerűségét támasztja alá, hogy nagyon népes lesz a mogyoródi rajtrács, 17 Swift és 4 Lotus méretteti meg magát. Ez jól mutatja a sorozat iránti érdeklődést, ami valamit előrevetít a következő évre is, ez a kupasorozat mindenkinek lehetőséget ad, akinek a vérében van a versenyzés, itt folyamatosan test-test elleni küzdelemben bizonyíthatnak a résztvevők, ami nagyon nagy érték, mert jó alapokat ad a továbblépéshez.

Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen

Nézzük szépen a versenyzőket: Báldi Gergő előnye a Swiftek mezőnyében elég tetemes, vagyis matematikailag még más is labdába rúghat, azonban ha Gergő pontszerző helyen teljesíti a futamokat, bajnokká avatják. A dobogó többi fokára azonban több jelentkező is benyújthatja az igényét, óriási csata várható.

A Lotusok versenyében viszont nagyon szoros a bajnoki tabella állása, a kiélezett küzdelemben György Anett néhány pont előnnyel kezdi a hazai viadalt, szlovák riválisaival szemben. Így mindenkire egy extra teher, nyomás nehezedik, nagyon ott kell lenniük fejben, és nem lehet megjósolni, kinek jöhet ki legjobban a lépés. Mindenesetre a múlt hétvégén az OB I. kategóriában is neveztek, hogy minden lehetőséget megragadjanak a versenyzésre, tesztelésre.

Egy izgalmas versenyre készülünk, ahol pilóta, csapat és autó egyszerre vizsgázik, ki tud legjobban alkalmazkodni a hétvége adta körülményekhez!

Kulcsszavak: autósport, Hankook Racer Cup, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring, Swift Cup Europe
 
Győzni akar Mercedesével is a hazai versenyén Kiss Norbi! Győzni akar Mercedesével is a hazai versenyén Kiss Norbi! Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig Magyar Nagydíj - Vettel nyerte a jubileumi futamot Magyar Nagydíj - Vettel nyerte a jubileumi futamot Újabb pályacsúccsal zárult a szombat a mátrai hegyipályán Újabb pályacsúccsal zárult a szombat a mátrai hegyipályán
 
Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen

Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen

2016. október 11.
Az évadzáró hungaroringi hétvégén a Formaautók nyitó versenyét nem sokkal a rajt után leintették, mert komolyabb mennyiségű olaj került a pályára. Major Bence Máté Formula BMW-je hibásodott meg és ontotta magából a káros folyadékot.
Részletek

Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen

A pálya takarítása után a biztonsági autó felvezetésével újraindult a verseny az addigi sorrendben, vagyis Rónai Tamás vezetésével – írja a gyorsasagi.com.

Egy körrel később Pödör Balázs átvette a vezetést márkatársától Rónaitól, akinek egy váratlan helyzetben kitört a hátsó futóműve, így a verseny feladására kényszerült. A meghibásodott autó elszállítása miatt ismét a Safety Car vezette a mezőnyt. Az ötödik kört már újra versenytempóban teljesítette a mezőny, ahol már egyre inkább kirajzolódott, hogy a majd egy esztendőt kihagyó Pödör Balázs cseppet sem felejtette el, hogyan is kell vezetni a Formula Renault-t. A legjobb köridőket teljesítő pilóta mögött azonban folyamatosan ment az adok-kapok Voluntér Balázs és Stern Roland között, végül a váltóval bajlódó Volunter szorult a harmadik helyre. Ez az eredmény viszont csak a leintésig volt aktuális, mert a sok pályaelhagyás miatt sokan időbüntetést kaptak, így a Formaautók versenyében Pödör, Turák és Balogh állhatott a dobogóra.

Pödör Balázs: „Ez egy izgalmas verseny volt, mert elméletileg ebben az esztendőben én nem indulok, a héten tudtam meg, hogy ezen a hétvégén még is rajthoz állok. Tegnap éjszakáig dolgoztam, így csak ma érkeztem, és egy év után újra versenyautót vezettem. Furcsa volt visszaszokni, de van egy erős autóm és kis szerencsével sikerült megnyernem a futamot!”

Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen

Voluntér Balázs: „Igencsak izgalmas és egyben drámai futamon vagyunk túl, a második kör után félbeszakították, majd az új rajt is jól sikerült, az újabb Safety Car-nál viszont újra összerázódott a mezőny. Nem örültem neki, mert már kétszer kiépítettem egy viszonylag nagy előnyt, amit kétszer buktam el, de hát ez a verseny, benne van a pakliban. Nem sokkal később a váltóm elkezdett rosszalkodni és kidobálta a sebességeket, nem vette be felváltásoknál – az utolsó körben teljesen megadta magát, csak negyedik sebességben teljesítettem, emiatt elbuktam a kategória első helyet.”

Balogh Zsolt: „Számunkra nagyon kemény volt az egész év a folyamatos technikai hibák miatt. Most hál’ Istennek nem volt ilyen, igaz használt gumival tudtunk csak menni, ez nehezítette most a dolgom. Kemény küzdelmet vívtunk a Rolanddal, folyamatosan előzgettük egymást, a hibáiból egy pici előnyt tudtam szerezni. Sajnos a végére a tapadás hiánya miatt már nem tudtam tartani a lépést. Később mégis úgy alakult, hogy időbüntetést kaptak a többiek a pályaelhagyások miatt, így felállhattam a dobogó harmadik fokára.”

Turák László: “Nagyon élveztem az egész futamot, nem is gondoltam, hogy a harmadik helyre állhatok. A jó széria már a szabadedzéseken elkezdődött, folyamatosan gyorsulni tudtam, bízom benne, hogy ez az eredmény a hétvége további részében is folytatódni fog.”

Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen

Kulcsszavak: autósport, formaautó, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring, Pödör Balázs, Voluntér Balázs
 
Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen a célban, Despres élre állt a motorosoknál Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen a célban, Despres élre állt a motorosoknál Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Daniel Elena C-ZERO-val indul a „Zero Emission – No Noise” ralin Monte Carlóban Daniel Elena C-ZERO-val indul a „Zero Emission – No Noise” ralin Monte Carlóban
 
Lekeny duplázott a Hungaroringen

Lekeny duplázott a Hungaroringen

2016. október 10.
A nagy túraautók vasárnapi második futamán az első futamhoz hasonlóan Lekeny Györgyöt nem lehetett legyőzni, a rajttól a célig őrizte vezető helyét.
Részletek

Lekeny duplázott a Hungaroringen

Öt másodperccel volt gyorsabb a körideje a mezőny első felénél, és a verseny végére Lekeny több mint negyven másodperces előnyt halmozott fel a második helyen végző Fekete Dominik előtt. Fekete Dominik a hatodik körben előzte meg az addig a második helyen autózó Fekete Zoltán, és ez a sorrend megmaradt egészen a befutóig - írja a gyorsasagi.com.

A két literesnél kisebb autók mezőnyében ma már másodszor Keszthelyi Vivien győzött, megelőzve a szlovák Ondrej Szilágyit és Bohus Sestakot. Ifjabb Ficza Ferenc most nem tudott befurakodni a nagyobb kategóriájú kocsik elé, autója a rajtnál feladta a harcot, ki kellett tolni a pályáról.

Az 1600 köbcentinél kisebb autók versenyében a Szlovákiából érkezett Ivan Lexa lett a legjobb, Füge Krisztián előtt, a harmadik helyet pedig György Anett szerezte meg. Egy ütközés is történt a futamon, Bohus Sestak a tizedik körben oldalról belement Tóth Csaba Seat Leonjába – mindketten bejöttek a boxba, Tóth már nem tudta folytatni a versenyt, Sestak visszatért a pályára.

Fekete Dominik: „Küzdöttem az elemekkel. A rajtot most pont fordítva rontottam el, inkább visszafulladt az autó, ezt még össze kell raknom. Itt sok ment el… Utána igazából hamar fel tudtam jönni. Eltörött az üléskonzolom, elég libikókás volt így a futam, és persze fizikailag fárasztóbb. A matek még mindig megvan a bajnoki címre, de elég minimális, az utolsó versenyen múlik majd minden. Odarakjuk magunkat, aztán meglátjuk!”

Lekeny duplázott a Hungaroringen

Fekete Zoltán: „Igazából taktikai harc folyik a bajnoki címért, mindenki megpróbálja a legjobb opciót kihozni a versenyzésből. Sikerült jó rajtot fogni, a technikás részét a pályának kicsit elrontottam, így el tudott Dominik mellettem menni. Utána az volt a feladat, hogy védjem a pozícióját, ez sikerült.”

Ivan Lexa: „Nagyon tetszett a verseny, és természetesen nagyon elégedett vagyok az eredménnyel.”

He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB XI. futam, OB I. kategória:

1.Lekeny György (Opció Kft., BOVI Motorsport) Renault RS01 27:14.778 perc
2.Fekete Dominik (F&F Menedzsment Kft.) BMW Alpine +41.553 mp,
3.Fekete Zoltán (F&F Menedzsment Kft.) BMW Alpine +42.355 mp

Kulcsszavak: autósport, Fekete Dominik, Fekete Zoltán, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring, Lekeny György
 
Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Michelisz: megismételhető a tavalyi futamgyőzelem Michelisz: megismételhető a tavalyi futamgyőzelem 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa Háromból két DTM-címet az Audi nyert el Háromból két DTM-címet az Audi nyert el Szinte tökéletes versennyel is "csak" ötödikek Szinte tökéletes versennyel is "csak" ötödikek
 
Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

2016. október 09.
Elkezdődött az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság utolsó megmérettetése a Hungaroringen. A szakág ezúttal elosztva két hétvégén keresztül veszi birtokba a mogyoródi aszfaltcsíkot.
Részletek

Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

Elkezdődött az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság utolsó megmérettetése a Hungaroringen. A szakág ezúttal elosztva két hétvégén keresztül veszi birtokba a mogyoródi aszfaltcsíkot: az október 8-9.-ei hétvégén a nagytúrások, vagyis az OB I.-es kategória a 2000cm3 alatti és feletti autók versenyeznek a formaautókkal (OB II. kategóriával) megosztva, míg egy héttel később a márkakupák viadalait rendezik meg – í­rja a gyorsasagi.com.


OB I. kategória -2000 ccm, +2000 ccm- 1. futam

A nagytúrások első futamán abszolútban a pole pozíciót is megszerző Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott remek, 1:47-es 1:48-as köridőket futva. A verseny végére Lekeny több mint 36 másodperces előnyt harcolt ki a második helyezett Fekete Dominikkal szemben. A harmadik helyre Fekete Zoltán futott be, aki az ötödik körig a második helyen állt, majd letöltötte áthajtásos büntetését, amit rossz rajt miatt kapott. A 2000 köbcenti alatti kategória élén az abszolútban hatodik helyezett Keszthelyi Vivien végzett. Az 1600 köbcenti alatti versenyutók között ifj. Ficza Ferenc lett a leggyorsabb.

Lekeny György: „Hála Istennek kisütött a nap, reggel az időmérőn még lehetett látni a gumik nyomait a pályán. Elég szépen felszáradt, így puhább gumit választottunk. Nagyon jó volt, mert biztosan megszereztem a pole pozíciót, utána pedig lehetséges volt egy kényelmes verseny.”

Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

Fekete Dominik: „Igazából nem lett volna rossz a verseny, de a rajtot kicsit elrontottam. Ez volt igazából az első álló rajtom ezzel az autóval, aztán sokat forogtak a kerekek, ki kellett volna tapasztalni. A második körre szerencsére ötödiknek fordultam. Hamar visszaértem a harmadik helyre, sikerült utolérnem Zotyát, aki kapott egy büntetést, én pedig bejöttem a második helyre.  Ez a bajnokság szempontjából nem rossz, mert a matematikai esélyem még megvan. Másrészről nem örülök, mert aki előtt kettővel kellett volna végeznem, az előtt csak eggyel sikerült, de ilyen a technikai sport.”

Fekete Zoltán: „Elégedettek vagyunk az eredménnyel, mert ma reggel még technikai problémákkal küzdöttünk. Végre sikerült, összeállt az autó, és működött. Elkövettem egy amatőr hibát, a felvezető körnél korábban indultam el, ezért kaptam egy áthajtásos büntetést. Délután javítunk.”

Keszthelyi Vivien: „Jó volt a verseny, csak az a furcsa nekem, hogy nyilván így októberben nem meglepő, de elég hideg az aszfalt, öt fokos, és elég rossz, amikor a gumi teljesen meleg és csúszkálunk össze-vissza, nem tapad be az autó. Hiányoltam a Seatokat.”

Ifj. Ficza Ferenc: „Az eleje úgy-ahogy izgalmas volt, de mivel a kategóriatársaimnál gyorsabb tudtam lenni, a nagyobb kategóriánál meg lassabb, pont abban a lukban voltam, amikor a második-harmadik kör után már nem láttam az előttem meg a mögöttem lévőket. Mondtam is apának, hogy beszélgessünk már egy kicsit rádión… Ettől függetlenül mindig élvezem az országos bajnokságot, végül is itt kezdtem, és jó élmény itthon menni, annak ellenére, hogy kint megyek a vébén. Kint sokkal nehezebb a kommunikáció. Szeretem az autót is, már 2006 óta megyünk ezzel, apukám versenyzett még vele, én pedig már ötödik vagy hatodik éve hajtom. Csalódott vagyok azért picit, mert az erősebbik motor, ami tavaly felrobbant, nem készült el, de jövőre reméljük, meglesz, és két literben tudunk majd menni. Nagyon várom a ma délutáni két futamot, remélem, kicsit izgalmasabb lesz!”

He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB X. futam, OB I. kategória:

1.Lekeny György (Opció Kft., BOVI Motorsport) Renault RS01 27:17.708 perc
2.Fekete Dominik (F&F Menedzsment Kft.) BMW Alpine +36.333 mp
3.Fekete Zoltán (F&F Menedzsment Kft.) BMW Alpine                        +43.285 mp.


Kulcsszavak: autósport, Fekete Dominik, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring, Ifj. Ficza Ferenc, Keszthelyi Vivien, Lekeny György
 
Új korszak kezdődik az M-Sport történetében Új korszak kezdődik az M-Sport történetében A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit Ismét Opel Családi Nap a Hungaroringen Ismét Opel Családi Nap a Hungaroringen Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen
 

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 161 - 170