Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 734 Megjelenítve: 161 - 170
Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

2017. március 13.
Kris Meeke et Paul Nagle a Mexikói Rali utolsó versenynapján is (szinte végig) szilárdan tartotta formáját és a kormányt. A Citroën Total Abu Dhabi WRT pilótái – egy néhány kanyarral a Power Stage célja előtt tett váratlan „kitérő” ellenére is – megszerezték a C3 WRC legelső győzelmét!
Részletek

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Az utolsó versenynap programjában már csak két gyorsasági szakasz szerepelt: a La Calera (32,96 km) és a  derra-madero-i Power Stage (21,94 km).

Ahogy az autók elhagyták a szervizparkot, ismét eleredt az eső. A Citroën Total Abu Dhabi WRT klán tagjai eltérő döntésre jutottak abroncs-ügyben. Kris Meeke négy lágy Michelin LTX Force mellé két kemény gumit választott, Stéphane Lefebvre pedig hat lágy abronccsal indult útnak.

Az utolsó előtti felvonásban Kris Meeke ötödször autózott abszolút időt a hétvégén. Ezzel 6’’3 másodperccel növelte előnyét Sébastien Ogier előtt; Stéphane Lefebvre pedig szintén remekelt egy harmadik legjobb idővel.

Az egész csapat lélegzetvisszafojtva várta a TV-ben is élőben közvetített Power Stage szakaszt. És nem is csalódtak…       A cél előtt alig néhány kanyarral azonban a brit versenyző Citroën C3 WRC-je egy hosszú jobbkanyarban lecsúszott a pályáról és… egyszer csak a nézők út mentén parkoló autói között találta magát!

Krisnek azonban sikerült megőriznie hidegvérét, visszatalálnia a pályára és – 13’’8 mp-et megőrizve előnyükből – célba érnie. A hatalmas ijedség után az egész főhadiszállás hatalmas örömujjongásban tört ki, és hosszasan ünepelte a leóni szervizparkba visszatért győzteseket.

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

A Kris Meeke és Paul Nagle alkotta duó ezzel negyedik WRC-győzelmének örülhetett: korábban a 2015-ös Argentin, illetve a 2016-os Portugál és Finn Ralin diadalmaskodtak. A Citroën márka pedig immár 97. győzelmét ünnepelhette a rali-világbajnoki sorozatban.

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója

„Szinte hihetetlen, ami a Power Stage-en történt, pedig volt már ilyesmire példa korábban is. Hatalmas volt a zűrzavar, a fedélzeti kamerák szerint az autó jócskán elhagyta a pályát, a nyomkövető viszont azt mutatta, hogy továbbra is mozgásban van. Amikor aztán áthaladt a célvonalon, a hihetetlen izgalmak után örömujjongásban törtünk ki. Ezzel az első győzelemmel sikerült bebizonyítanunk, hogy a C3 WRC remek ’alapanyag’, és hogy a Citroën Racing kiváló munkát végzett a fejlesztés során. Mostantól kicsit nyugodtabban menetelhetünk előre.”

Kris Meeke

„Attól tartok, még jó párszor el kell majd mesélnem ezt a történetet… Bánom ezt a hibát, az autó a nagy kompressziót követően kisodródott, de végül szerencsénk volt. Megpróbáltam mielőbb visszatalálni a pályára, mert tudtam, hogy még nyerhetünk. De a lényeg, hogy ezzel az első győzelemmel megmutattuk, milyen potenciál rejlik a Citroën C3 WRC-ben. Nagyon büszke vagyok az egész csapatra ezért az eredményért.”

Stéphane Lefebvre

„Rengeteget tanultunk ebből a hétvégéből. A tizenegyedik helyről ma például sikerült úgy elkapnom a ritmust, mint az éllovasoknak. Gratulálok Krisnek, Paulnak és az egész csapatnak, ez a győzelem igazi nagy esemény a Citroën Racing életében.”

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Kulcsszavak: autósport, C3 WRC, Citroën
 
Lotus Ladies Cup - Bende Adrienn tarolt Oscherslebenben Lotus Ladies Cup - Bende Adrienn tarolt Oscherslebenben Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Elektromos gokart az erdőben? Az Avalon Parkban hamarosan ez is kipróbálható! Elektromos gokart az erdőben? Az Avalon Parkban hamarosan ez is kipróbálható! Új korszak kezdődik az M-Sport történetében Új korszak kezdődik az M-Sport történetében Gyulay Zsolt maradna az autósport-szövetség élén Gyulay Zsolt maradna az autósport-szövetség élén
 
A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

2017. március 10.
A négyszeres világbajnok Yvan Muller mostantól a Cyan Racing FIA túraautó világbajnokság programjának fejlesztő pilótája és rangidős tanácsadója.
Részletek

A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

A francia versenyző 2017. január elseje óta erősíti a Cyan Racing csapatát, és azóta a Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó minden egyes tesztjén részt vett, szorosan együttműködve Thed Björk, Néstor Girolami és Nicky Catsburg pilótákkal, illetve egyéb fejlesztési területeken a csapat egészével.
 
„Örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy Yvant a Cyan Racing berkein belül tudhatjuk. Az egész világon nincs még egy hozzá hasonlóan tapasztalt túraautó-versenyző, jelenléte meghatározó jelentőségű az egész csapat számára. Máris szemmel látható fejlődést értünk el, habár együttműködésünk még csak most vette kezdetét. Egyelőre úgy tervezzük, hogy nem indul versenyeken; tapasztalatát inkább a tesztelésben és fejlesztésben szeretnénk kamatoztatni.” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója.
 
Muller az elmúlt tíz évben minden bajnokságban legalább dobogós helyezést ért el. 2008-ban, 2010-ben, 2011-ben és 2013-ban világbajnok lett, így ő minden idők legsikeresebb WTCC pilótája.
 
A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

„Örülök, hogy együtt dolgozhatom a Cyan Racing csapattal. Az előző, legelső évadban nagyon erősen jöttek fel; most, a téli tesztidőszakban pedig máris izgalmas eredményeket értünk el. Nagyon várom, hogy folytassuk az együttműködést, hogy az autót és a csapatot egyaránt fejlesszük.” – mondta Yvan Muller.
 
A francia pilóta tavaly bejelentette, hogy visszavonul az aktív versenyzéstől, ám idén március 14-15-én, a hivatalos szezon előtti teszten ott lesz Monzában, a Volvo S60 Polestar TC1 volánja mögött.
 
Kulcsszavak: autósport, Polestar Cyan Racing, túraautó, volvo, Yvan Muller
 
2008 DKR, az éhes oroszlán új vadászterületek után néz 2008 DKR, az éhes oroszlán új vadászterületek után néz Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Újra úton az Über önvezető autója Újra úton az Über önvezető autója A Volvo Cars vadonatúj XC90 modellje a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációja A Volvo Cars vadonatúj XC90 modellje a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációja
 
A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

2017. március 03.
A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel száll versenybe március 18-án a Sebring 12 órás futamon, hogy a csapat kilenc hónapon belül besöpörhesse a világ három leghíresebb hosszútávú autóversenyének trófeáit.
Részletek

 A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

Jó esély kínálkozik arra, hogy folytatódhat az a lendület, amellyel a pilóták és szerelőik megnyerték a Daytona Rolex 24 órás futamot, és ami a Le Mans 24 órás versenyen is röpítette őket.

“Szerettük volna, ha a Daytona Rolex 24 órás futamon versenyző mind a négy autónkat csatasorba állíthatjuk, de a WEC gépeinket már felkészítettük a monzai tesztre és a Silverstone-i első futamra,” mondta el Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója.

Ahogy a Rolex 24-en, Stefan Mücke, Olivier Pla és Billy Johnson most is a 68-as rajtszámú Ford GT-vel állnak rajthoz, így három autóra bővül a 66-os és 67-es rajtszámú gépekből álló IMSA WeatherTech flotta. Sébastien Bourdais továbbra is a 66-os autót vezeti Joey Handdel és Dirk Müllerrel, Scott Dixon pedig újra Ryan Briscoe és Richard Westbrook társaként autózik a 67-es rajtszámú Ford GT-ben.

Pla, Mücke és Johnson – akik most csatlakoznak a FIA Hosszútávú Világbajnokság idei első futamának állandó versenyzőihez – Monzában kezdik a FIA WEC szezont a versenysorozat The Prologe nevű hivatalos tesztjén, méghozzá még ezen a héten a Sebring 12 órás futam után; a bajnokság első megmérettetése áprilisban lesz Silvestone-ban.

A szezon során Mücke és Pla autóját kezelő WEC-személyzet Sebringben a 68-as rajtszámú Ford GT-ért felel.

 A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben

“A közös munka remek lehetőséget jelent WEC és IMSA csapataink számára, hiszen az adatok közvetlen cseréje nagyon fontos dolog,” vélekedett Chip Ganassi, a Ford Chip Ganassi Racing tulajdonosa. “Nincs túl sok lehetőségünk arra, hogy együtt legyünk, így ha mégis összejön a dolog, mindig megpróbáljuk kihasználni az alkalmat. Arról nem is beszélve, hogy mindannyiunk számára izgalmas esemény, hogy újabb autót nevezhetünk be egy ilyen legendás eseményre, mint a sebringi futam.”

A Ford Chip Ganassi Racing történelmi győzelmet aratott a 2016-os Le Mans 24 órás verseny GTE Pro kategóriájában, idén pedig a Daytona Rolex 24 órás futamon is első helyezést szerzett a GTLM osztályban.

Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT
 
Jelentősen nőtt a használtautó értékesítés a harmadik negyedévben Jelentősen nőtt a használtautó értékesítés a harmadik negyedévben Legördült a Ford gyártószalagjáról az 500.000-ik EcoBoost motoros jármű Legördült a Ford gyártószalagjáról az 500.000-ik EcoBoost motoros jármű A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 A Ford megosztja a biztonsági övbe épített légzsák szabadalmát a többi gyártóval A Ford megosztja a biztonsági övbe épített légzsák szabadalmát a többi gyártóval Az idei első negyedévben 23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás Az idei első negyedévben 23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás
 
A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

2017. március 02.
Az Audi a portugáliai Portimão versenypályáján háromnapos teszttel készül az új DTM szezon rajtjára. Az átmeneti autó utolsó tesztje során összesen 1971 kilométert tettek meg a portugál versenypályán.
Részletek

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Az új Audi RS 5 DTM világpremierjét március 7-én, a Genfi Autószalonon tartja a négykarikás márka, ahol a DTM versenyautó és az új sorozatgyártású modell egyszerre mutatkozik majd be.

Az Audi DTM csapata számára különösen intenzív napok ezek. Az új Audi RS 5 DTM aerodinamikájának és műszaki megoldásainak finomhangolása egészen jövő keddig folytatódik. A végső terveket március 1-jén kell benyújtani a motorsport felügyelethez, azt követően nincs mód a változtatásra.

A 2017-es DTM szezonban rengeteg új dologgal találkozhatunk: erősebb motorok, kisebb leszorító erő, még hatékonyabb légellenállás-csökkentő rendszer (DRS), lágyabb gumiabroncsok, amelyeket nem lehet többé előmelegíteni. A változtatások célja, hogy a DTM futamok az eddigieknél még izgalmasabbak és változatosabbak legyenek a nézők számára.

„A Portimãoban végzett tesztek megerősítették, hogy jó irányba indultunk el.” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője, aki személyesen vett részt a teszten, hogy tájékozódjon a jelenlegi helyzetről. „Az autóknak öblösebb a hangjuk és gyorsabbak is lettek. Úgy vélem, ez a pályán is észrevehető lesz. A legnagyobb változás azonban a lágyabb gumiabroncsok használata lesz. Attól függően, hogyan használjuk őket, a köridőkben tapasztalt különbségek jelentősek lehetnek. Számos stratégiai lehetőség létezik, amely igen izgalmassá teszi az eseményeket. A pilótáknak az eddiginél is nagyobb szerepük lesz majd.”

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Ennek megfelelően a Mattias Ekström, Loïc Duval, René Rast és Jamie Green által a három tesztnap során gyűjtött benyomások és adatok kiemelt jelentőséggel bírnak az Audi számára. A téli tesztek során a két legrutinosabb versenyzőnek számító Ekström (177 DTM futam) és Green (139 DTM futam) teljesítette a 2017-es szezonra való felkészülés feladatainak oroszlánrészét. A két DTM újonc Duval és Rast számára a portimãoi három nap arról szólt, hogy a lehető leghatékonyabban kihasználják az összes olyan tesztlehetőséget, amely a szezonnyitó hockenheimi hétvége (2017. május 6-7.) előtt rendelkezésükre áll.
„Ez nagyszerűen sikerült.” – nyilatkozta a Le Mans-i győztes és a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) bajnoka, Loïc Duval. „Igen eredményes napot zártam, a versenyprogram minden elemét, az időmérőt, a versenytávot és a rajt szituációt is sikerült gyakorolnunk. Most első alkalommal tudtam együtt dolgozni az új mérnökömmel, Mathieu Le Nail-lel. Mindannyian tudjuk, hogy a pilóta és a mérnök közötti kapcsolat kiemelkedően fontos a DTM-ben.”

A szerdai teszteket Duval és René Rast közösen teljesítette, utóbbi láthatóan igen elégedett volt a 2017-es műszaki változtatásokkal: „Az autó kezelhetősége teljesen más. Elképesztő élmény volt vezetni. Érdekes lesz látni, melyik gyártó végzi a legjobb munkát az idei évben.”

„Az új gumiabroncsok sokkal lágyabbak és gyorsabban kopnak.” – mondta Mattias Ekström, aki kedden tesztelt Portugáliában. „Rengeteg gumit égettünk el. A pálya környéke már egy nap után elég zűrösen festett. Nagyon várom már, hogy mind a 18 autó birtokba vegye a pályát Hockenheimben – biztosan rengeteg gumit hagynak majd maguk után.”

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Jamie Green csütörtökön, az utolsó tesztnapon vezette az átmeneti autót. „Ismét rengeteget tanultunk a tesztek során.” – nyilatkozta a brit versenyző. „Alig várom, hogy végre vezethessem az új autót. Lenyűgöző látványt nyújt, és persze bízunk benne, hogy gyors is lesz.”

A genfi világpremiert követően az új Audi RS 5 DTM első nyilvános tesztköreit az olaszországi Valleleunga versenypályáján futja majd március 14. és 16. között. A szezonnyitó előtti utolsó tesztre pedig április 3. és 6. között kerül sor Hockenheimben.

Kulcsszavak: Audi Sport, autósport, DTM
 
Szikszón épül az új Hungaroring Szikszón épül az új Hungaroring Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Dakar 2013 - Szalaynak nem kedvezett a szerdai lerövidítés Dakar 2013 - Szalaynak nem kedvezett a szerdai lerövidítés Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja
 
Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

2017. március 01.
Miután 2016-os bemutatkozó évada minden várakozást felülmúlóan sikeres volt az FIA WTCC túraautó világbajnokságban, a Polestar Cyan Racing 2017-re kibővítette WTCC programját, és három új Volvo S60 Polestar TC1 versenyautóval, valamint új pilótákkal tör eltökélt célja: a világbajnoki cím felé.
Részletek

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

„Teljes mértékben megbízunk a Polestar Cyan Racing csapat és pilótáik: Thed, Néstor és Nicky felkészültségében és képességeiben. Ugyanakkor semmiképpen nem gondoljuk, hogy könnyű út vezetne célunk eléréséhez, hiszen egy évvel korábbra hoztuk a megvalósítás határidejét, miközben versenytársaink cseppet sem gyengültek. Egy dolgot azonban le kell szögeznünk: az idei szezonban a világbajnoki cím megszerzésére törekszünk.” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója.

Továbbra is a Polestar Cyan Racing színeiben versenyez Thed Björk négyszeres STCC-bajnok, aki nem csupán a fejlesztési programnak volt nélkülözhetetlen tagja, de legelső WTCC győzelmét is neki köszönhette a csapat tavaly Sanghajban. Björk oldalán két új pilóta csatlakozik a csapathoz.

Néstor Girolami kétszeres argentin Super TC 2000 bajnok az előző évadban egy versenyen indult a csapattal, és az itt mutatott teljesítménye nyomán nem csak állandó pilótaként, de a fejlesztési program értékes tagjaként is számít rá a Polestar Cyan Racing.

A tapasztalt holland pilóta, Nicky Catsburg 2015 óta versenyez sikeresen a WTCC-ben, a Polestar Cyan Racing csapattal azonban idén találkozik először.

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

„Fantasztikus érzés volt már az első szezonban megszerezni első versenygyőzelmünket; a siker nyomán még magabiztosabban közelítem meg az idei évadot, amelyben új, még magasabb célokat tűztünk ki magunk elé. A szezonon kívüli tesztprogram eredményes volt. Soha nem vezettem még ilyen sokat egy évad bevezetéseként, úgy érzem, készen állok arra, hogy versenybe szálljak a világbajnoki címért. Alig várom, hogy Néstor és Nicky csatlakozzon a csapathoz; mindketten nagyon gyorsak, és igazi profik.” – mondta Thed Björk.

„Rendkívül hálás vagyok, hogy ilyen nagyszerű lehetőséget kaptam a Polestar Cyan Racing csapattól.” – folytatta Néstor Girolami. „Tavalyi első közös versenyünk igazán ígéretes volt, azonnal a csapat részének éreztem magam. Bízom benne, hogy idén a csapattal, Theddel és Nicky-vel együtt még magasabb szintre léphetünk, ami az eredményeket illeti.”

„2016-ban egy vetélytárs csapat tagjaként követtem nyomon a Polestar Cyan Racing teljesítményét, és rendkívüli örömömre szolgál, hogy csatlakozhatok hozzájuk. Tavalyi eredményeik lenyűgözőek voltak, és bízom abban, hogy Thed és Néstor oldalán idén én is kiemelkedő teljesítménnyel járulhatok hozzá a 2017-re kitűzött, igen kemény céljaink megvalósításához.” – zárta a gondolatsort Nicky Catsburg.

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

A Polestar Cyan Racing csapat a 2016-ös évad novemberi lezárása óta dél-európai körpályákon folytatja a 400 lóerős Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó szezonon kívüli tesztprogramját.

A felkészülést megkönnyíti és felgyorsítja az új, 18 millió eurós beruházási értéket képviselő CYAN Motorsport Center a svédországi Göteborgban. A létesítmény minden idők legnagyobb szabású skandináv motorsport-projektje; az építkezés várhatóan márciusra véget ér. A műhely alapterülete több mint 6000 m2, és megtalálható benne minden, ami a sikeres WTCC részvételhez szükséges lehet, az F1-szabvány szimulátortól a fékpadig, a futómű- és motorgyártó állomásoktól a tervező irodáig, és így tovább.

„Hosszú évek kemény munkájának gyümölcse ez a központ, büszkék vagyunk arra, hogy Skandináviában eddig ismeretlen léptékű motorsport háttéripart hozunk létre. A létesítmény nélkülözhetetlen, ám önmagában korántsem elegendő alapfeltétele a 2017-es WTCC bajnoki címre való törekvésünknek. Tesztprogramunk a tervek szerint zajlott, hatalmas lépéseket tettünk az S60 Polestar TC1 versenyautó fejlesztése terén.” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója.

A 2017-es WTCC évad április 8-9. hétvégéjén veszi kezdetét Marokkóban, hogy aztán négy földrészen és tíz versenyhétvégén át eljusson a december 1-2. hétvégéjén zajló, katari zárófutamig. A Polestar Cyan Racing számára a soron következő lépés a WTCC hivatalos szezon előtti tesztje március 14-15-én, a legendás monzai körpályán, Olaszországban.

Kulcsszavak: autósport, Polestar Cyan Racing, wtcc
 
Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en Magyar Nagydíj - Ricciardo győzött a Hungaroringen Magyar Nagydíj - Ricciardo győzött a Hungaroringen Kiss Norbi már az első hétvége után vezeti a Kamion Európa-bajnokságot! Kiss Norbi már az első hétvége után vezeti a Kamion Európa-bajnokságot! Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban
 
Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

2017. február 16.
Három hónappal a DTM 2017-es szezonnyitója előtt az Audi bemutatta csapatait. A prémiummárka egyedüliként indul három csapattal a versenysorozatban, amely május 5-én, a Hockenheimringen veszi kezdetét.
Részletek

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

Dieter Gass, az Audi versenyigazgatója a csapatok kialakításakor a tapasztalt versenyzők és az ígéretes tehetségek kombinációját tartotta szem előtt: „Mattias Ekström az ABT, Jamie Green a Rosberg, míg Mike Rockenfeller a Phoenix csapatában áll rajthoz, így mindhárom gárda rendelkezik top-versenyzővel. Az ilyen csapatbeosztás korábban is igen ütőképesnek bizonyult. A fiatal Nico Müller most Edoardo Mortara nyomdokain folytathatja, de két új DTM-igazolásunk, Loïc Duval és René Rast is sokat profitálhat csapattársa tapasztalataiból” – hangsúlyozta Gass.

Nico Müller első ízben indul Mattias Ekström oldalán az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatban. A svájci pilóta tavaly az allgäui gárdával ünnepelhette első DTM-győzelmét. A francia Loïc Duval az Audi Sport Team Phoenix együttesében lesz Mike Rockenfeller csapattársa, s az Audi LMP-programjából már jól ismerik egymást. René Rast az idén Jamie Green mellett az Audi Sport Team Rosberg színeiben indul, akikkel tavaly első DTM-futamán állhatott rajthoz.

„Mattias (Ekström) már családtag az ABT-nál, de Nico (Müller) is kiválóan beilleszkedett első szezonja során” – mondta Hans-Jürgen Abt, az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatfőnöke. „Meggyőződésem, hogy az idősebb svéd és a fiatal svájci pilóta személyében az egyik legerősebb gárdával állhatunk fel.”

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

„Rocky (Mike Rockenfeller) 2013-ban már mesterit alkotott a Phoenix csapattal a DTM-ben, s most együtt szeretnénk visszatérni a csúcsra” – nyilatkozott Ernst Moser, az Audi Sport Team Phoenix csapatfőnöke. „Loïc (Duval) az Audi Sport téli edzőtáboraiból ismerős. Már több kategóriában is jól szerepelt, s remélem, friss lendületet hoz a csapatba és a DTM-ben is sikeres lesz.”

„Jamie (Green) kétségkívül az egyik leggyorsabb DTM-pilóta, akinek immár több mint esedékes első bajnoki címe” – emelte ki Arno Zensen, az Audi Sport Team Rosberg csapatfőnöke. „René (Rast) tavaly jól teljesített első DTM-futamain és igazán megnyerő személyiség. Most megmutathatja, hogy egy egész szezonon át is hasonlóan jó tud lenni.”

Az Audi DTM-projektjében február 20-23-án szerepelnek a következő tesztek, mégpedig Portimão (Portugália) pályáján, az Audi RS 5 DTM egy átmeneti verziójával. Az új Audi RS 5 DTM március 7-én, a Genfi Autószalonon tartja majd világpremierjét, s március 13-16-án Vallelungában (Olaszország) látható az első nyilvános teszteken. A szezonnyitó előtti zárótesztre április 3-6-án, Hockenheimben kerül sor.

A DTM-idény ugyancsak Hockenheimben, május 5-7-én veszi kezdetét. A 2017-es szezonra szóló jegyek és szurkolói csomagok már megrendelhetők az audi.com/dtm oldalon.

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

Kulcsszavak: audi, Audi Sport, autósport, DTM
 
20 éve alatt több mint hatmillió Audi A4 készült az ingolstadti gyárban 20 éve alatt több mint hatmillió Audi A4 készült az ingolstadti gyárban A BMW-s Marco Wittmann a DTM idei bajnoka A BMW-s Marco Wittmann a DTM idei bajnoka Audi jelenlét a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon: a nyerő négyes Audi jelenlét a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon: a nyerő négyes Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén" Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén"
 
A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

2017. január 30.
A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három startpozíciót a Daytona International Speedway pályán 55. alkalommal megrendezett Rolex 24 órás futamon.
Részletek

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

Joey Hand 1:43.473 időeredménnyel szerezte meg az első helyet, míg Richard Westbrook és Olivier Pla a második és harmadik helyet biztosította a 67. és 68. rajtszámú Ford GT-k számára. A 69. rajtszámú autó az ötödik pozícióból vág neki a versenynek.

„Remek csapatom van!” nyilatkozta Hand. „Nagyszerű érzés a Ford Chip Ganassi Racing tagjának lenni. Mindenki pontosan tudja, hogyan tegye a dolgát ezen a versenyen, így mindenki jókedvű. Aki ebben a programban lehet pilóta, az jól tudja, hogy itt tényleg van esélye nyerni!”

Ez az eredmény drasztikus változást jelent az egy évvel ezelőtt történtekhez képest, amikor a Ford GT még kiforratlanul állt rajthoz a legendás 24 órás futamon.

„Tavaly óta rengeteget fejlődtünk,” magyarázta el Hand. „A tavalyi verseny volt az autó legelső futama, így aztán nem is tudtuk, mire számíthatunk; egyszerűen csak megpróbáltunk sikeresen teljesíteni néhány kört. Azóta volt időnk kijavítani a hibákat, sőt meg is nyertünk egy 24 órás futamot Le Mans-ban a GTE Pro kategóriában. Ma már tudjuk, mire képes ez a gép, rengeteget dolgoztunk a teljesítményen, és sikerült sokkal gyorsabbá formálnunk. Még ma is változtattunk rajta egy kicsit (az edzés és az időmérő között), úgyhogy nagyon jól ment az autó; végre úgy éreztem, hogy tényleg jók vagyunk – de persze sosem lehet tudni.”

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

Hand és pilótatársai, Dirk Müller és Sébastien Bourdais tavaly elsők lettek a Le Mans 24 GTE Pro osztályában – éppen 50 évvel azután, hogy a Ford 1966-ban ugyanitt történelmi győzelmet aratott a Ferrari fölött. A Ford számára egyébként a Daytona 24 órás futam is igencsak emlékezetes, hiszen a legendás Le Mans-i győzelem évében Ken Miles és Lloyd Ruby Daytonában is nyertek, méghozzá az itt megrendezett első 24 órás futamon.

Hand sokra értékeli mindazt az előrelépést és erőfeszítést, aminek gyümölcse most, a 2017-es szezonban érhet be.

„A versenyzés leginkább a lendületről szól,” vélekedett a pilóta. „Mindenki mondhat, amit a akar a szerencséről meg az ilyesfajta dolgokról, de a lendület a legfontosabb. Mi pedig nagyon jó lendületet hoztunk magunkkal az elmúlt évből. Dirk és én ugyan nem tudtunk mindent megcsinálni az IMSA-ban, amit szerettünk volna, Le Mans-ban viszont nagy győzelmet arattunk. Ezt a hullámot még mindig remekül lovagoljuk, és azt szeretném, ha ez a lendület itt is kitartana. Megszereztük a pole pozíciót, és szerintem jó csapattal és jó partnerekkel vágunk neki az évadnak.”

Westbrook 1:43.704 köridőt futott az időmérőn, így autója a rajtrács második helyéről indulhat.

„Nagyon elégedett vagyok,” nyilatkozta Westbrook. „Micsoda eredmény ez a Ford Chip Ganassi részéről! Ennél már csak akkor leszek boldogabb, ha Joey mellett én is ott száguldhatok majd az élen!”

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

Pla is parádés köridőt futott (1:43.987), ami a harmadik rajthelyet eredményezte, bár később egy trükkös hajtűkanyarban kicsúszott a pályáról.

„Az első két edzés után nagyon magabiztosan kezdtünk neki az időmérőnek,” mesélte. „Kicsit jobb eredményre számítottam, de sajnos a 3. kanyarban elrontottam a fékezést, és megpördültem. Ettől függetlenül fantasztikus dolog, hogy a Ford begyűjtötte az első-második-harmadik startpozíciót. Persze boldog vagyok, hogy pole pozícióból rajtolhatok, de tegyük hozzá, hogy 24 óra alatt még bármi történhet.”

Kulcsszavak: autósport, Daytona, ford, Ford GT
 
Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz! Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz! Merkelnél lobbizik a német autóipar Brüsszel klímavédelmi terve ellen Merkelnél lobbizik a német autóipar Brüsszel klímavédelmi terve ellen A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban Így tedd nyárállóvá az autódat! Így tedd nyárállóvá az autódat! Somfaiék teljesítették a második szakaszt Somfaiék teljesítették a második szakaszt
 
Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

2017. január 24.
Michelisz Norbert és Tiago Monteiro marad a Honda versenyzője a 2017-es WTCC-szezonban is, hozzájuk harmadik pilótaként a japán Ryo Michigami csatlakozik.
Részletek

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

A Honda örömmel jelenti be, hogy Michelisz Norbert, Tiago Monteiro és Ryo Michigami lesz a három versenyzője a túraautó-világbajnokságon 2017-ben. Nemcsak a pilótafelállás, hanem az autó is frissül, hiszen a téli tesztidőszakban folytatódik a Honda Civic WTCC-s változatának fejlesztése a Honda R&D és a JAS Motorsport felügyelete alatt.

Michelisz Norbert 2016-ban csatlakozott a Honda gyári csapatához, miután három szezonon keresztül egy privát Civicet vezetett, és pályafutása során kétszer is megszerezte a legjobb független versenyző címet a WTCC-ben. Tavaly az ő vezetésével jött össze a Honda híres hármas győzelme Japánban, és végül a negyedik helyen zárta a világbajnoki pontversenyt.

Michelisz Norbert (Castrol Honda World Touring Car Team)

„Nagyon boldog vagyok, hogy 2017-ben is a Hondával versenyezhetek. Az első évem egy gyári csapatnál kicsit a beilleszkedésről, tanulásról is szólt, de a szezon második felében már fontos pillanatokban is sikerült előrelépnem, a kvalifikációkon rendre jó tempót mentem, és büszke vagyok a győzelmemre, amelyet a Honda hazai versenyén, Japánban értem el. Biztos vagyok benne, hogy olyan autóval és csapattal dolgozhatok majd, amelyek segítenek a célom valóra váltásában, hogy világbajnok legyek. Elértem azt a szintet, hogy készen álljak erre. Úgy gondolom, hogy Tiagóval és Ryóval az oldalamon nagyon erősek lehetünk az egész szezon során.”

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

Tiago Monteiro 2016-ban az eddigi legjobb eredményét érte el a WTCC-ben, Szlovákiában és a hazai versenyén, Portugáliában győzelmet ünnepelt, a harmadik helyet szerezte meg a bajnokságban. A 40 éves pilóta az ötödik teljes szezonjára készül a Hondával azok után, hogy 2012-ben vele debütált a Civic a WTCC-ben Szuzukában.

Tiago Monteiro (Castrol Honda World Touring Car Team)

„Fantasztikus, hogy a Hondával maradhattam, hihetetlenül bizakodó vagyok azzal kapcsolatban, ami ránk vár 2017-ben. Amikor 2012-ben csatlakoztam a Honda WTCC-s programjához, azt azzal a szándékkal tettem, hogy világbajnok legyek, és a célom nem változott. Tavaly voltam eddig a legközelebb ennek az eléréséhez a harmadik helyemmel és azzal hogy én lettem az első portugál, aki vezette a világbajnokságot. Érzelmileg a Vila Realban aratott győzelem jelentett a legtöbbet, hiszen a helyszín nagyon közel van ahhoz, ahol felnőttem. Az előző szezonban a Civic erősebb volt, mint valaha, és ha ezen tovább tudunk dolgozni 2017-ben, akkor biztosak lehetünk abban, hogy jó esélyünk lesz a bajnoki cím elhódítására.”

Ryo Michigami 2016-ban Motegiben debütált a Civickel a WTCC-ben, és további tapasztalatokat szerezhet az autóval kapcsolatban a téli teszteken. A 43 éves versenyző 2000-ben megnyerte a nagy presztízsű japán Super GT bajnokságot egy Honda NSX-szel, és idén ő lesz az első japán pilóta, aki teljes szezont teljesít a WTCC-ben.

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

Ryo Michigami (Honda Racing Team JAS)


„Japán versenyzőként elmondhatatlanul büszke vagyok arra, hogy egy japán gyártót képviselhetek a világbajnokságon. Tisztában vagyok vele, hogy ez a szezon nagy kihívás lesz nekem, de hasznomra lesz mindaz a tapasztalat, amelyet a pályafutásom során Japánban szereztem, és rendkívül motivált vagyok, hogy jó teljesítményt nyújtsak a szezonban. Azt szeretném, ha karrierem csúcsa lenne ez az év, és a Hondával, a JAS Motorsporttal, Tiagóval és Norbival közösen mindent megteszünk azért, hogy így legyen. Mindenkinek köszönöm a segítséget és a támogatást 2017-re!”

A Honda 2017-es felállásának már nem tagja Rob Huff, aki tavaly hatodik lett a bajnokságban és az első csapatnál töltött versenyhétvégéjén futamgyőzelemmel debütált Franciaországban.

Masashi Yamamoto (általános motorsport igazgató, Honda Motor Co Ltd)

„Boldogsággal tölt el minket, hogy 2017-ben a világ legjobb túraautósai közül kettő, Michelisz Norbert és Tiago Monteiro, valamint a WTCC történetének első teljes szezonos japán versenyzője, Ryo Michigami alkotja a pilótahármasunkat. Hosszú és sikeres pályafutás van mögötte Japánban, biztosak vagyunk benne, hogy a legtöbbet hozza majd ki a lehetőségből, amit kapott. Ilyen erős versenyzőkkel és a télen a valaha volt legversenyképesebbé váló Civickel az a célunk, hogy az egyéni és a gyártói világbajnoki címet is elhódítsuk idén. Végezetül szeretnék köszönetet mondani Rob Huffnak a jelentős hozzájárulásáért a 2016-os WTCC-programunkhoz, és minden jót kívánok neki a jövőben!”

Kulcsszavak: autósport, honda, michelisz, wtcc
 
A 2015-ös Honda CR-V új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott A 2015-ös Honda CR-V új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott Újból rekordot döntött a Honda Civic Type R Újból rekordot döntött a Honda Civic Type R Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián
 
Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

2017. január 18.
Az M-Sport már alig várja, hogy új korszakot nyithasson a FIA Rally Világbajnokságon (FIA), rajthoz állítva az EcoBoost motorral hajtott Ford Fiesta WRC-t a legendás Monte-Carlo Rallyn.
Részletek

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Az autó eddig pontosan 8.344 tesztkilométert teljesített hét európai helyszínen, és mindenki nagyon várja már, hogyan szerepel majd az éles küzdelemben. A csapat biztos abban, hogy Sébastien Ogier és Ott Tänak mindent kihoz majd a versenygépből.

Monte-Carlo Rally – a legendás futam

Egy új autó első futamát mindig hatalmas várakozás övezi, és ha ez a bemutatkozás éppen a versenynaptár legnehezebb és leghíresebb futamán történik, még nagyobb a nyomás a csapaton. Nem nehéz megérteni, miért számít annyira híres futamnak a Monte-Carlo Rally. A motorsport világának egyik legkiszámíthatatlanabb versenyén a pilótáknak és a szerelőknek mindent bele kell adniuk – és a sikerhez még egy csipetnyi szerencse sem árt.

A Fiesta WRC-ket most ugyan aszfaltra optimalizálták, ám itt jóval többről van szó, mint egy szokványos aszfalt-rallyról. A kiszámíthatatlanul változó időjárás miatt a csapatnak egyaránt fel kell készülnie a száraz, a vizes, a jeges és a havas útfelületre. A különféle gumiabroncs-stratégiák közt hatalmasak a különbségek, ugyanakkor gyakori, hogy még az egyes útszakaszokon sem azonosak a körülmények, így mindig a lehető legjobb kompromisszumra kell törekedni. Így aztán a siker egyetlen titka a higgadtság és a pillanatnyi útviszonyok gyors felismerése; nem véletlen, hogy a Monte-Carlo Rallyn aratott győzelem mindig hatalmas dicsőséget jelent.

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

A csapatfőnök Malcolm Wilson


A Ford Fiesta WRC megalkotásába mindenki rengeteg fáradságot és energiát fektetett, így Malcolm Wilson gyorsan felmérhette csapata eltökéltségét és odaadását.

Malcolm Wilson csapatfőnök:

„Már a küszöbön áll új korszakunk nyitánya, és hamarosan esélyt kapunk arra, hogy élvezhessük kemény munkánk gyümölcsét. Csapatunk tagjai hihetetlenül elkötelezetten dolgoztak. El kell mondanom, mennyire felemelő esemény ez számomra, és hogy mennyire büszke vagyok a csapat minden egyes tagjára, amiért éjjel-nappal azon fáradoztak, hogy eljussunk idáig.

Tudjuk, hogy újra egy fantasztikus autót sikerült megalkotnunk – azt viszont senki sem tudhatja, mit történik majd a versenypályán. Érezzük a felfokozott várakozást, és ez így van jól. Lendületes rally-évadnak nézünk elébe, de bizakodunk, hiszen az elmúlt évek legjobb pilótáit tudhatjuk a volán mögött. Az ember mindig több időt szeretne a felkészülésre fordítani, és ebben az esetben ez különösen igaz. Sebastien igazi világklasszis, de kevés alkalma volt megszokni a Fiestát, így be kell látnunk, hogy némi hátránnyal vág neki a futamnak. Persze az is igaz, hogy ha létezik valaki, aki a kedvezőtlen esélyek ellenére is képes sikert aratni, az éppen Sébastien Ogier.

És itt van velünk Ott Tänak is; ritkán látni olyan embert, aki hozzá hasonló elszántsággal és izgalommal várja az új szezon kezdetét. Kétség sem fér hozzá, hogy Ott készen áll a 2017-es évadra, és szilárdan hiszem, hogy idén várhatunk tőle néhány komoly fegyvertényt.

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Nagy öröm számunkra, hogy Elfyn Evans újra visszatért egy WRC-autó volánja mögé, nem beszélve arról, hogy Éric Camilli is nálunk kamatoztatja mindazt a tudást, amit a Ford Fiesta R5 versenygéppel szerzett.  Biztos, hogy a Monte-Carlo Rally idén is különleges esemény lesz – mi pedig készen állunk rá, hogy szembenézzünk a kihívásokkal. Nem lesz könnyű menet, de nekem elhihetik, hogy ez az apró, ám szenvedélyes csapat elszántabb, mint valaha, és minden erejükkel azon lesznek, hogy sikerre vigyék a Ford Fiesta WRC-t.”

Ogier és Ingrassa, a négyszeres világbajnok páros

Sébastien Ogiernek és Julien Ingrassiának bőven kijutott már a dicsőségből, hiszen a négyszeres világbajnok páros háromszor is győzelmet aratott már a Monte Carlo Rallyn.

Idén azonban a francia versenyzők némi hátránnyal indulnak: mivel csak korlátozott időt tölthettek a Ford Fiesta WRC-ben, a párosnak nincs más választása, mint hogy menet közben tapasztalja ki a versenygépet.
Persze annak ellenére, hogy nem számít a futam biztos befutói közé, a világbajnok pilóta okozhat még meglepetéseket, hiszen arról híres, hogy a legnehezebb körülmények közt teljesít a legjobban.

Eddigi startok száma: 5
Legjobb eredmények: 1. helyezés (2016, 2015 és 2014)
Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Sébastien Ogier:


„Ez egy új szezon, méghozzá a szó minden értelmében: egy új korszak, egy új autó és egy új csapat. Mind tisztában vagyunk vele, hogy a tapasztalat mennyire fontos tényező a rallyban, úgyhogy tényleg jó lett volna, ha több időt tölthetünk a csapattal, de az elmúlt pár hónapban így is sokat tanultunk. Az évek során megtanultam, hogy gyakorlatiasan szemléljem a dolgokat, és hogy mindig az adott feladatra koncentráljak. És éppen ez az, amit a jövő hétre tervezünk. Nem volt sok időnk a felkészülésre, de úgy indulunk neki az első futamnak, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk.

A hétvégén két napot töltöttünk azzal, hogy a Monte tipikus körülményei közt teszteltük az autót, így ráleltünk a titokra, amivel jók lehetünk a futamon: minden a megfelelő abroncsválasztáson, az útviszonyok és a tapadás helyes felmérésén múlik. Ha mindezt jól csináljuk, és képesek leszünk összeszokott csapatként dolgozni, akkor szerintem jó helyezést szerezhetünk. Sokszor arattam már győzelmet a Monte-Carlo Rallyn, és még sosem éreztem szorongást e nagy múltú és nehéz futam rajtjánál. Ez a verseny semmi máshoz nem hasonlítható, és aki itt jól vezet, az biztos lehet benne, hogy a legjobbat hozta ki magából.”

Tänak és Järveoja – a jól kitalált új páros
Új navigátorával, Martin Järveojával az oldalán Ott Tänak elszántabb, mint valaha. Az észt pilóta már teljesítette a szezon előtti tesztek nagy részét, és készen áll az előtte álló kihívásokra, hogy pályafutása még magasabbra ívelhessen.

A Monte-Carlo Rally eddig nem volt túl kegyes Tänakhoz, de most új esélye nyílik arra, hogy korábbi hibáiból tanulva a lehető legtöbbet hozza ki magából ezen az embert és gépet próbáló futamon. Tänak számára sosem okozott gondot a sebesség. 2015-ben második volt összetettben – méghozzá komoly előnnyel –, vagyis pontosan tudja, mi a teendő a hegyi utakon. Mára még több tapasztalattal gazdagodott, így minden szempontból készen áll arra, hogy eredményesen versenyezzen.

Eddigi startok száma: 3
Legjobb eredmény: 7. helyezés (2016)

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

tt Tänak:


„Már alig várom, hogy megkezdődjön a szezon. Rengeteg új dolog történt, és egy vadonatúj kihívás előtt állunk, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy izgalmas évadnak nézünk elébe. Rengeteg kemény munka árán jutottunk el eddig. A csapat minden tagja hihetetlen energiát fektetett ebbe az autóba, és az izgalom már szinte tapintható: a gép vadonatúj, és senki sem tudja, mi történik majd a pályán. A hangulat remek, de tudjuk, hogy a versenysorozat egyik legkeményebb futama vár ránk: a Monte-Carlo Rally. A kihívás hatalmas, ám a siker titka mégis meglehetősen egyszerű.

Először is nagyon fontos az elmúlt években szerzett tapasztalat. Másodsorban állandóan  a körülményekkel teljes összhangban kell vezetni. El kell kerülni, hogy hibázzunk, jól kell kiválasztani a gumikat és az autó beállításait. Ha mindez jól összeáll, akkor biztos, hogy jó futamnak nézünk elébe. Idén arra törekszünk, hogy egyenletes és jó teljesítményt nyújtsunk. Elég sok tapasztalatot szereztünk már, és itt az ideje, hogy ezt újra meg újra jó pontszámokra váltsuk. Nagyon izgatott vagyok, hogy végre nekiláthatok elérni az idei szezonra kitűzött céljaimat… ennél tovább már nem is tudnék várni!”

Mindeközben az M-Sport csapatnál

A csapat egy másik része a WRC 2-ben küzd, ahol Éric Camilli és Benjamin Veillas egyre jobb teljesítményt nyújt a Ford Fiesta R5 volánja mögött a bajnokság másik futamsorozatában. A francia pilóta számára az idei évad arra szolgál, hogy értékes tapasztalatokat gyűjtsön. Nizzában hazai pályán küzd majd a páros, így a hétvégén Camilli jó eséllyel száll versenybe a WRC 2 dobogós helyezéséért.
Éric Camilli:
„Ez egy fontos futam számomra, és már nagyon várom. A cél, hogy folytassuk a tapasztalatszerzést, hiszen ez létfontosságú, amikor az ember egy olyan bajnokságban találja magát, ahol ilyen magasan van a léc. Ezen a hétvégén kemény küzdelemre számítok, és arra, hogy most lehetőségünk lesz megmutatni, mennyire gyorsak tudunk lenni, és hogy képesek vagyunk tartani Andreas Mikkelsen és Bryan Bouffier tempóját. Készen állunk arra, hogy mindent beleadjunk!”

Mindeközben a Service Parkban

A Service Parkban Elfyn Evans és Daniel Barritt lettek az M-Sport harmadik kijelölt pontszerzői. A DMACK színeiben futó Ford Fiesta WRC-t vezető Evans újra feltűnt a rallysport elitjében, és jelenleg ő az a bizonyos szürke ló a Monte-Carlo Rally idei mezőnyében. Természetes ösztöne, hogy a legtrükkösebb szakaszokon is ráérez a tökéletes tapadásra, így a walesi versenyző alighanem tartogat egy-két meglepetést.

Bryan Bouffier egy Ford Fiesta R5 géppel versenyez majd a WRC 2 kategóriában. A francia pilóta hosszan vezette a 2014-es Monte-Carlo Rally mezőnyét, és végül az összetettben második helyet szerzett Ford Fiesta RS WRC-jével.

Fontos még megemlíteni a tavalyi olasz rallybajnok Giandomenico Basso és a J-WRC reménysége, Andrea Crugnola nevét is, akik Camilli és Bouffier mellett szintén feltűnnek majd a Fiesta R5 volánja mögött a WRC 2 mezőnyében.

Kulcsszavak: autósport, Ford Fiesta WRC, M-Sport, Monte-Carlo Rally
 
Lévai Zoltán vezeti a TWC bajnokságot Lévai Zoltán vezeti a TWC bajnokságot Sikeres, de nehéz szezonzáró! Sikeres, de nehéz szezonzáró! Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is Hatfutamos európai szériává bővült a Lotus női versenysorozata Hatfutamos európai szériává bővült a Lotus női versenysorozata
 
Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

2017. január 17.
Az ABT Schaeffler Audi Sport Formula E csapat virtuálisan már megkezdte az új évet: Lucas di Grassi és Daniel Abt az 1 000 000 dollár díjazású Vegas eRace versenyszimulátorain gyűjtöttek új tapasztalatokat.
Részletek

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

Míg Abt a kilencedik helyen végzett a 30 fős mezőnyben, di Grassi egy technikai probléma miatt nem tudott elindulni a főversenyen. Ennek ellenére a brazil versenyző pozitívan értékelte a versenyt az alábbi interjúban és alig várja, hogy visszatérhessen az igazi versenypályákra.

A Formula E sorozat most először tartott a CES (Consumer Electronics Show) keretein belül virtuális versenyt szimulátorok segítségével. Mit gondolsz a Vegas eRace erőpróbájáról?

Lucas di Grassi: „Nagyszerű ötlet volt és csodás esemény. Egy ilyen látványos környezetben megvalósuló versennyel teljesen új célcsoportot értünk el és rengeteg embert nyertünk meg a Formula E sorozat és mögötte álló elképzelés számára. Sikeresen kezdtük ezt az új korszakot, a szervezés és a bemutató is magával ragadó volt. Most pedig folytatnunk kell a munkát, tovább kell tökéletesítsük a folyamatokat és természetesen a szoftvert is. Ez kiemelten fontos, hiszen mindenki – akár profi versenyző, akár rajongó – ambícióval telve érkezett ide Las Vegasba.”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

A legjobb eredményeket azok a rajongók érték el, akik rendelkeznek már szimulátoros tapasztalattal és online kvalifikálták magukat a versenyre. Közülük is kiemelkedik Bono Huis, aki a pole pozícióból indulva szerezte meg az első helyet. Profi autóversenyzőként ez nem bosszant téged?

„Egyáltalán nem. Nekünk, profik számára már az elején egyértelmű volt, hogy nehéz dolgunk lesz, hiszen egy szimulátor mégiscsak közelebb áll egy játékhoz, mint az igazi versenyautóhoz. A rajongók hosszú órákat töltenek otthon a szoftverrel, így előnyből indulnak, amelyet mi igyekszünk a versenytapasztalatainkkal kompenzálni. De gyorsan tanulunk és a technológiai fejlődés nem áll meg, így talán van esély rá, hogy a következő alkalommal másképpen alakuljanak a dolgok.”

A következő „igazi” verseny február 18-án Buenos Airesben rajtol majd el. Milyennek látod a csapatod esélyeit Argentínában?

„A célok mindig ugyanazok: a győzelemért szállunk harcba Buenos Airesben és a lehető legtöbb pontot szeretnénk begyűjteni. A pálya fekszik az autónak és a mérnökök sem csupán pihenéssel töltötték a téli szünetet, hanem számos apró részleten végeztek fejlesztéseket. A Formula E versenynaptárában az argentin verseny olyan, mintha hazai pályán küzdenék. Alig várom, hogy hallhassam a családom, a barátaim és természetesen a rajongók bíztatását.”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

November közepén Marrákesben volt az utolsó verseny. Hogyan telt ez a rövid karácsonyi szünet számodra?

Hazai földön, Brazíliában töltöttem, ahol a pihenés mellett edzettem, kikapcsolódtam a családommal és a barátaimmal, de készültem már a Buenos Aires-i versenyre is. Nagyon várom, hogy újra beinduljanak a dolgok a versenypályán és végre felpörögjön a szezon.”

Egy második és egy ötödik hely után az összetettben második helyen állsz, csakúgy, mint a csapatod. Mit vársz ettől a szezontól?

„Ismét a bajnoki címért szeretnénk harcolni. Hogy ez sikerül-e vagy sem, majd később derül ki, hiszen annyi megjósolhatatlan dolog történhet még szezon közben. Ezt szem előtt tartva próbálunk még jobban dolgozni, hogy maximálisan felkészüljünk mindenre. Úgy gondolom, hogy az ABT Schaeffler Audi Sport megérdemli a bajnoki címet, hiszen mindenki ezen dolgozik fáradhatatlanul mióta elindult ez a versenysorozat.”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

A Formula E sorozat most a harmadik szezonnál jár. Hogy értékeled a sorozat fejlődését?

„A Formula E gyorsabban és jobban fejlődik, mint bármilyen más sorozat a világon. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan a legfontosabb kategóriák egyike lesz. A Las Vegas-i verseny alatt láttam például az új autóról készült első rajzokat, amely majd az ötödik szezonban kerül bevetésre. Agresszív és egyben lenyűgöző a megjelenése. Ezen kívül érkezik majd az akkumulátorok új generációja, amely feleslegessé teszi az autók cseréjét. A gyártók, a rajongók és a versenyzők szívét már most rabul ejtette a Formula E, ez a lelkesedés pedig csak nőni fog a jövőben.”


Kulcsszavak: Audi Sport Formula E, Formula E, Lucas di Grassi
 
Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben Szombaton rajtol a Formula E Szombaton rajtol a Formula E A Nissan megmutatta az új festésű Formula E versenyautóját A Nissan megmutatta az új festésű Formula E versenyautóját Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban
 

Találatok száma: 734 Megjelenítve: 161 - 170