Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 741 Megjelenítve: 171 - 180
A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

2017. március 02.
Az Audi a portugáliai Portimão versenypályáján háromnapos teszttel készül az új DTM szezon rajtjára. Az átmeneti autó utolsó tesztje során összesen 1971 kilométert tettek meg a portugál versenypályán.
Részletek

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Az új Audi RS 5 DTM világpremierjét március 7-én, a Genfi Autószalonon tartja a négykarikás márka, ahol a DTM versenyautó és az új sorozatgyártású modell egyszerre mutatkozik majd be.

Az Audi DTM csapata számára különösen intenzív napok ezek. Az új Audi RS 5 DTM aerodinamikájának és műszaki megoldásainak finomhangolása egészen jövő keddig folytatódik. A végső terveket március 1-jén kell benyújtani a motorsport felügyelethez, azt követően nincs mód a változtatásra.

A 2017-es DTM szezonban rengeteg új dologgal találkozhatunk: erősebb motorok, kisebb leszorító erő, még hatékonyabb légellenállás-csökkentő rendszer (DRS), lágyabb gumiabroncsok, amelyeket nem lehet többé előmelegíteni. A változtatások célja, hogy a DTM futamok az eddigieknél még izgalmasabbak és változatosabbak legyenek a nézők számára.

„A Portimãoban végzett tesztek megerősítették, hogy jó irányba indultunk el.” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője, aki személyesen vett részt a teszten, hogy tájékozódjon a jelenlegi helyzetről. „Az autóknak öblösebb a hangjuk és gyorsabbak is lettek. Úgy vélem, ez a pályán is észrevehető lesz. A legnagyobb változás azonban a lágyabb gumiabroncsok használata lesz. Attól függően, hogyan használjuk őket, a köridőkben tapasztalt különbségek jelentősek lehetnek. Számos stratégiai lehetőség létezik, amely igen izgalmassá teszi az eseményeket. A pilótáknak az eddiginél is nagyobb szerepük lesz majd.”

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Ennek megfelelően a Mattias Ekström, Loïc Duval, René Rast és Jamie Green által a három tesztnap során gyűjtött benyomások és adatok kiemelt jelentőséggel bírnak az Audi számára. A téli tesztek során a két legrutinosabb versenyzőnek számító Ekström (177 DTM futam) és Green (139 DTM futam) teljesítette a 2017-es szezonra való felkészülés feladatainak oroszlánrészét. A két DTM újonc Duval és Rast számára a portimãoi három nap arról szólt, hogy a lehető leghatékonyabban kihasználják az összes olyan tesztlehetőséget, amely a szezonnyitó hockenheimi hétvége (2017. május 6-7.) előtt rendelkezésükre áll.
„Ez nagyszerűen sikerült.” – nyilatkozta a Le Mans-i győztes és a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) bajnoka, Loïc Duval. „Igen eredményes napot zártam, a versenyprogram minden elemét, az időmérőt, a versenytávot és a rajt szituációt is sikerült gyakorolnunk. Most első alkalommal tudtam együtt dolgozni az új mérnökömmel, Mathieu Le Nail-lel. Mindannyian tudjuk, hogy a pilóta és a mérnök közötti kapcsolat kiemelkedően fontos a DTM-ben.”

A szerdai teszteket Duval és René Rast közösen teljesítette, utóbbi láthatóan igen elégedett volt a 2017-es műszaki változtatásokkal: „Az autó kezelhetősége teljesen más. Elképesztő élmény volt vezetni. Érdekes lesz látni, melyik gyártó végzi a legjobb munkát az idei évben.”

„Az új gumiabroncsok sokkal lágyabbak és gyorsabban kopnak.” – mondta Mattias Ekström, aki kedden tesztelt Portugáliában. „Rengeteg gumit égettünk el. A pálya környéke már egy nap után elég zűrösen festett. Nagyon várom már, hogy mind a 18 autó birtokba vegye a pályát Hockenheimben – biztosan rengeteg gumit hagynak majd maguk után.”

A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi

Jamie Green csütörtökön, az utolsó tesztnapon vezette az átmeneti autót. „Ismét rengeteget tanultunk a tesztek során.” – nyilatkozta a brit versenyző. „Alig várom, hogy végre vezethessem az új autót. Lenyűgöző látványt nyújt, és persze bízunk benne, hogy gyors is lesz.”

A genfi világpremiert követően az új Audi RS 5 DTM első nyilvános tesztköreit az olaszországi Valleleunga versenypályáján futja majd március 14. és 16. között. A szezonnyitó előtti utolsó tesztre pedig április 3. és 6. között kerül sor Hockenheimben.

Kulcsszavak: Audi Sport, autósport, DTM
 
Michelisz dobogón az első futamon Michelisz dobogón az első futamon Örömünnep a Hyundai-nál! Örömünnep a Hyundai-nál! Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe
 
Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

2017. március 01.
Miután 2016-os bemutatkozó évada minden várakozást felülmúlóan sikeres volt az FIA WTCC túraautó világbajnokságban, a Polestar Cyan Racing 2017-re kibővítette WTCC programját, és három új Volvo S60 Polestar TC1 versenyautóval, valamint új pilótákkal tör eltökélt célja: a világbajnoki cím felé.
Részletek

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

„Teljes mértékben megbízunk a Polestar Cyan Racing csapat és pilótáik: Thed, Néstor és Nicky felkészültségében és képességeiben. Ugyanakkor semmiképpen nem gondoljuk, hogy könnyű út vezetne célunk eléréséhez, hiszen egy évvel korábbra hoztuk a megvalósítás határidejét, miközben versenytársaink cseppet sem gyengültek. Egy dolgot azonban le kell szögeznünk: az idei szezonban a világbajnoki cím megszerzésére törekszünk.” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója.

Továbbra is a Polestar Cyan Racing színeiben versenyez Thed Björk négyszeres STCC-bajnok, aki nem csupán a fejlesztési programnak volt nélkülözhetetlen tagja, de legelső WTCC győzelmét is neki köszönhette a csapat tavaly Sanghajban. Björk oldalán két új pilóta csatlakozik a csapathoz.

Néstor Girolami kétszeres argentin Super TC 2000 bajnok az előző évadban egy versenyen indult a csapattal, és az itt mutatott teljesítménye nyomán nem csak állandó pilótaként, de a fejlesztési program értékes tagjaként is számít rá a Polestar Cyan Racing.

A tapasztalt holland pilóta, Nicky Catsburg 2015 óta versenyez sikeresen a WTCC-ben, a Polestar Cyan Racing csapattal azonban idén találkozik először.

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

„Fantasztikus érzés volt már az első szezonban megszerezni első versenygyőzelmünket; a siker nyomán még magabiztosabban közelítem meg az idei évadot, amelyben új, még magasabb célokat tűztünk ki magunk elé. A szezonon kívüli tesztprogram eredményes volt. Soha nem vezettem még ilyen sokat egy évad bevezetéseként, úgy érzem, készen állok arra, hogy versenybe szálljak a világbajnoki címért. Alig várom, hogy Néstor és Nicky csatlakozzon a csapathoz; mindketten nagyon gyorsak, és igazi profik.” – mondta Thed Björk.

„Rendkívül hálás vagyok, hogy ilyen nagyszerű lehetőséget kaptam a Polestar Cyan Racing csapattól.” – folytatta Néstor Girolami. „Tavalyi első közös versenyünk igazán ígéretes volt, azonnal a csapat részének éreztem magam. Bízom benne, hogy idén a csapattal, Theddel és Nicky-vel együtt még magasabb szintre léphetünk, ami az eredményeket illeti.”

„2016-ban egy vetélytárs csapat tagjaként követtem nyomon a Polestar Cyan Racing teljesítményét, és rendkívüli örömömre szolgál, hogy csatlakozhatok hozzájuk. Tavalyi eredményeik lenyűgözőek voltak, és bízom abban, hogy Thed és Néstor oldalán idén én is kiemelkedő teljesítménnyel járulhatok hozzá a 2017-re kitűzött, igen kemény céljaink megvalósításához.” – zárta a gondolatsort Nicky Catsburg.

Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing

A Polestar Cyan Racing csapat a 2016-ös évad novemberi lezárása óta dél-európai körpályákon folytatja a 400 lóerős Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó szezonon kívüli tesztprogramját.

A felkészülést megkönnyíti és felgyorsítja az új, 18 millió eurós beruházási értéket képviselő CYAN Motorsport Center a svédországi Göteborgban. A létesítmény minden idők legnagyobb szabású skandináv motorsport-projektje; az építkezés várhatóan márciusra véget ér. A műhely alapterülete több mint 6000 m2, és megtalálható benne minden, ami a sikeres WTCC részvételhez szükséges lehet, az F1-szabvány szimulátortól a fékpadig, a futómű- és motorgyártó állomásoktól a tervező irodáig, és így tovább.

„Hosszú évek kemény munkájának gyümölcse ez a központ, büszkék vagyunk arra, hogy Skandináviában eddig ismeretlen léptékű motorsport háttéripart hozunk létre. A létesítmény nélkülözhetetlen, ám önmagában korántsem elegendő alapfeltétele a 2017-es WTCC bajnoki címre való törekvésünknek. Tesztprogramunk a tervek szerint zajlott, hatalmas lépéseket tettünk az S60 Polestar TC1 versenyautó fejlesztése terén.” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója.

A 2017-es WTCC évad április 8-9. hétvégéjén veszi kezdetét Marokkóban, hogy aztán négy földrészen és tíz versenyhétvégén át eljusson a december 1-2. hétvégéjén zajló, katari zárófutamig. A Polestar Cyan Racing számára a soron következő lépés a WTCC hivatalos szezon előtti tesztje március 14-15-én, a legendás monzai körpályán, Olaszországban.

Kulcsszavak: autósport, Polestar Cyan Racing, wtcc
 
Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben Ismét BMW-vel versenyez Alex Zanardi Ismét BMW-vel versenyez Alex Zanardi Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára
 
Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

2017. február 16.
Három hónappal a DTM 2017-es szezonnyitója előtt az Audi bemutatta csapatait. A prémiummárka egyedüliként indul három csapattal a versenysorozatban, amely május 5-én, a Hockenheimringen veszi kezdetét.
Részletek

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

Dieter Gass, az Audi versenyigazgatója a csapatok kialakításakor a tapasztalt versenyzők és az ígéretes tehetségek kombinációját tartotta szem előtt: „Mattias Ekström az ABT, Jamie Green a Rosberg, míg Mike Rockenfeller a Phoenix csapatában áll rajthoz, így mindhárom gárda rendelkezik top-versenyzővel. Az ilyen csapatbeosztás korábban is igen ütőképesnek bizonyult. A fiatal Nico Müller most Edoardo Mortara nyomdokain folytathatja, de két új DTM-igazolásunk, Loïc Duval és René Rast is sokat profitálhat csapattársa tapasztalataiból” – hangsúlyozta Gass.

Nico Müller első ízben indul Mattias Ekström oldalán az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatban. A svájci pilóta tavaly az allgäui gárdával ünnepelhette első DTM-győzelmét. A francia Loïc Duval az Audi Sport Team Phoenix együttesében lesz Mike Rockenfeller csapattársa, s az Audi LMP-programjából már jól ismerik egymást. René Rast az idén Jamie Green mellett az Audi Sport Team Rosberg színeiben indul, akikkel tavaly első DTM-futamán állhatott rajthoz.

„Mattias (Ekström) már családtag az ABT-nál, de Nico (Müller) is kiválóan beilleszkedett első szezonja során” – mondta Hans-Jürgen Abt, az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatfőnöke. „Meggyőződésem, hogy az idősebb svéd és a fiatal svájci pilóta személyében az egyik legerősebb gárdával állhatunk fel.”

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

„Rocky (Mike Rockenfeller) 2013-ban már mesterit alkotott a Phoenix csapattal a DTM-ben, s most együtt szeretnénk visszatérni a csúcsra” – nyilatkozott Ernst Moser, az Audi Sport Team Phoenix csapatfőnöke. „Loïc (Duval) az Audi Sport téli edzőtáboraiból ismerős. Már több kategóriában is jól szerepelt, s remélem, friss lendületet hoz a csapatba és a DTM-ben is sikeres lesz.”

„Jamie (Green) kétségkívül az egyik leggyorsabb DTM-pilóta, akinek immár több mint esedékes első bajnoki címe” – emelte ki Arno Zensen, az Audi Sport Team Rosberg csapatfőnöke. „René (Rast) tavaly jól teljesített első DTM-futamain és igazán megnyerő személyiség. Most megmutathatja, hogy egy egész szezonon át is hasonlóan jó tud lenni.”

Az Audi DTM-projektjében február 20-23-án szerepelnek a következő tesztek, mégpedig Portimão (Portugália) pályáján, az Audi RS 5 DTM egy átmeneti verziójával. Az új Audi RS 5 DTM március 7-én, a Genfi Autószalonon tartja majd világpremierjét, s március 13-16-án Vallelungában (Olaszország) látható az első nyilvános teszteken. A szezonnyitó előtti zárótesztre április 3-6-án, Hockenheimben kerül sor.

A DTM-idény ugyancsak Hockenheimben, május 5-7-én veszi kezdetét. A 2017-es szezonra szóló jegyek és szurkolói csomagok már megrendelhetők az audi.com/dtm oldalon.

Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért

Kulcsszavak: audi, Audi Sport, autósport, DTM
 
Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben Sportos high-tech – Az új Audi S4 és S4 Avant Sportos high-tech – Az új Audi S4 és S4 Avant Tim Gábor az Euroring-en készült a Szilveszer Rallye-ra Tim Gábor az Euroring-en készült a Szilveszer Rallye-ra Az Audi-főnök Rupert Stadler a városi infrastruktúra következetes digitalizálására buzdít Az Audi-főnök Rupert Stadler a városi infrastruktúra következetes digitalizálására buzdít Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen
 
A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

2017. január 30.
A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három startpozíciót a Daytona International Speedway pályán 55. alkalommal megrendezett Rolex 24 órás futamon.
Részletek

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

Joey Hand 1:43.473 időeredménnyel szerezte meg az első helyet, míg Richard Westbrook és Olivier Pla a második és harmadik helyet biztosította a 67. és 68. rajtszámú Ford GT-k számára. A 69. rajtszámú autó az ötödik pozícióból vág neki a versenynek.

„Remek csapatom van!” nyilatkozta Hand. „Nagyszerű érzés a Ford Chip Ganassi Racing tagjának lenni. Mindenki pontosan tudja, hogyan tegye a dolgát ezen a versenyen, így mindenki jókedvű. Aki ebben a programban lehet pilóta, az jól tudja, hogy itt tényleg van esélye nyerni!”

Ez az eredmény drasztikus változást jelent az egy évvel ezelőtt történtekhez képest, amikor a Ford GT még kiforratlanul állt rajthoz a legendás 24 órás futamon.

„Tavaly óta rengeteget fejlődtünk,” magyarázta el Hand. „A tavalyi verseny volt az autó legelső futama, így aztán nem is tudtuk, mire számíthatunk; egyszerűen csak megpróbáltunk sikeresen teljesíteni néhány kört. Azóta volt időnk kijavítani a hibákat, sőt meg is nyertünk egy 24 órás futamot Le Mans-ban a GTE Pro kategóriában. Ma már tudjuk, mire képes ez a gép, rengeteget dolgoztunk a teljesítményen, és sikerült sokkal gyorsabbá formálnunk. Még ma is változtattunk rajta egy kicsit (az edzés és az időmérő között), úgyhogy nagyon jól ment az autó; végre úgy éreztem, hogy tényleg jók vagyunk – de persze sosem lehet tudni.”

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

Hand és pilótatársai, Dirk Müller és Sébastien Bourdais tavaly elsők lettek a Le Mans 24 GTE Pro osztályában – éppen 50 évvel azután, hogy a Ford 1966-ban ugyanitt történelmi győzelmet aratott a Ferrari fölött. A Ford számára egyébként a Daytona 24 órás futam is igencsak emlékezetes, hiszen a legendás Le Mans-i győzelem évében Ken Miles és Lloyd Ruby Daytonában is nyertek, méghozzá az itt megrendezett első 24 órás futamon.

Hand sokra értékeli mindazt az előrelépést és erőfeszítést, aminek gyümölcse most, a 2017-es szezonban érhet be.

„A versenyzés leginkább a lendületről szól,” vélekedett a pilóta. „Mindenki mondhat, amit a akar a szerencséről meg az ilyesfajta dolgokról, de a lendület a legfontosabb. Mi pedig nagyon jó lendületet hoztunk magunkkal az elmúlt évből. Dirk és én ugyan nem tudtunk mindent megcsinálni az IMSA-ban, amit szerettünk volna, Le Mans-ban viszont nagy győzelmet arattunk. Ezt a hullámot még mindig remekül lovagoljuk, és azt szeretném, ha ez a lendület itt is kitartana. Megszereztük a pole pozíciót, és szerintem jó csapattal és jó partnerekkel vágunk neki az évadnak.”

Westbrook 1:43.704 köridőt futott az időmérőn, így autója a rajtrács második helyéről indulhat.

„Nagyon elégedett vagyok,” nyilatkozta Westbrook. „Micsoda eredmény ez a Ford Chip Ganassi részéről! Ennél már csak akkor leszek boldogabb, ha Joey mellett én is ott száguldhatok majd az élen!”

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén

Pla is parádés köridőt futott (1:43.987), ami a harmadik rajthelyet eredményezte, bár később egy trükkös hajtűkanyarban kicsúszott a pályáról.

„Az első két edzés után nagyon magabiztosan kezdtünk neki az időmérőnek,” mesélte. „Kicsit jobb eredményre számítottam, de sajnos a 3. kanyarban elrontottam a fékezést, és megpördültem. Ettől függetlenül fantasztikus dolog, hogy a Ford begyűjtötte az első-második-harmadik startpozíciót. Persze boldog vagyok, hogy pole pozícióból rajtolhatok, de tegyük hozzá, hogy 24 óra alatt még bármi történhet.”

Kulcsszavak: autósport, Daytona, ford, Ford GT
 
Márciusban a Ford Fiesta volt Európa és hazánk legkelendőbb autója Márciusban a Ford Fiesta volt Európa és hazánk legkelendőbb autója A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás A Ford Miamiban készül tesztelni az önvezető szolgáltatásokat A Ford Miamiban készül tesztelni az önvezető szolgáltatásokat Kiss Norbi átdriftelte a Lóerők Éjszakáját! Kiss Norbi átdriftelte a Lóerők Éjszakáját! Michelisz februárban már teszteli a Hondát Michelisz februárban már teszteli a Hondát
 
Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

2017. január 24.
Michelisz Norbert és Tiago Monteiro marad a Honda versenyzője a 2017-es WTCC-szezonban is, hozzájuk harmadik pilótaként a japán Ryo Michigami csatlakozik.
Részletek

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

A Honda örömmel jelenti be, hogy Michelisz Norbert, Tiago Monteiro és Ryo Michigami lesz a három versenyzője a túraautó-világbajnokságon 2017-ben. Nemcsak a pilótafelállás, hanem az autó is frissül, hiszen a téli tesztidőszakban folytatódik a Honda Civic WTCC-s változatának fejlesztése a Honda R&D és a JAS Motorsport felügyelete alatt.

Michelisz Norbert 2016-ban csatlakozott a Honda gyári csapatához, miután három szezonon keresztül egy privát Civicet vezetett, és pályafutása során kétszer is megszerezte a legjobb független versenyző címet a WTCC-ben. Tavaly az ő vezetésével jött össze a Honda híres hármas győzelme Japánban, és végül a negyedik helyen zárta a világbajnoki pontversenyt.

Michelisz Norbert (Castrol Honda World Touring Car Team)

„Nagyon boldog vagyok, hogy 2017-ben is a Hondával versenyezhetek. Az első évem egy gyári csapatnál kicsit a beilleszkedésről, tanulásról is szólt, de a szezon második felében már fontos pillanatokban is sikerült előrelépnem, a kvalifikációkon rendre jó tempót mentem, és büszke vagyok a győzelmemre, amelyet a Honda hazai versenyén, Japánban értem el. Biztos vagyok benne, hogy olyan autóval és csapattal dolgozhatok majd, amelyek segítenek a célom valóra váltásában, hogy világbajnok legyek. Elértem azt a szintet, hogy készen álljak erre. Úgy gondolom, hogy Tiagóval és Ryóval az oldalamon nagyon erősek lehetünk az egész szezon során.”

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

Tiago Monteiro 2016-ban az eddigi legjobb eredményét érte el a WTCC-ben, Szlovákiában és a hazai versenyén, Portugáliában győzelmet ünnepelt, a harmadik helyet szerezte meg a bajnokságban. A 40 éves pilóta az ötödik teljes szezonjára készül a Hondával azok után, hogy 2012-ben vele debütált a Civic a WTCC-ben Szuzukában.

Tiago Monteiro (Castrol Honda World Touring Car Team)

„Fantasztikus, hogy a Hondával maradhattam, hihetetlenül bizakodó vagyok azzal kapcsolatban, ami ránk vár 2017-ben. Amikor 2012-ben csatlakoztam a Honda WTCC-s programjához, azt azzal a szándékkal tettem, hogy világbajnok legyek, és a célom nem változott. Tavaly voltam eddig a legközelebb ennek az eléréséhez a harmadik helyemmel és azzal hogy én lettem az első portugál, aki vezette a világbajnokságot. Érzelmileg a Vila Realban aratott győzelem jelentett a legtöbbet, hiszen a helyszín nagyon közel van ahhoz, ahol felnőttem. Az előző szezonban a Civic erősebb volt, mint valaha, és ha ezen tovább tudunk dolgozni 2017-ben, akkor biztosak lehetünk abban, hogy jó esélyünk lesz a bajnoki cím elhódítására.”

Ryo Michigami 2016-ban Motegiben debütált a Civickel a WTCC-ben, és további tapasztalatokat szerezhet az autóval kapcsolatban a téli teszteken. A 43 éves versenyző 2000-ben megnyerte a nagy presztízsű japán Super GT bajnokságot egy Honda NSX-szel, és idén ő lesz az első japán pilóta, aki teljes szezont teljesít a WTCC-ben.

Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez

Ryo Michigami (Honda Racing Team JAS)


„Japán versenyzőként elmondhatatlanul büszke vagyok arra, hogy egy japán gyártót képviselhetek a világbajnokságon. Tisztában vagyok vele, hogy ez a szezon nagy kihívás lesz nekem, de hasznomra lesz mindaz a tapasztalat, amelyet a pályafutásom során Japánban szereztem, és rendkívül motivált vagyok, hogy jó teljesítményt nyújtsak a szezonban. Azt szeretném, ha karrierem csúcsa lenne ez az év, és a Hondával, a JAS Motorsporttal, Tiagóval és Norbival közösen mindent megteszünk azért, hogy így legyen. Mindenkinek köszönöm a segítséget és a támogatást 2017-re!”

A Honda 2017-es felállásának már nem tagja Rob Huff, aki tavaly hatodik lett a bajnokságban és az első csapatnál töltött versenyhétvégéjén futamgyőzelemmel debütált Franciaországban.

Masashi Yamamoto (általános motorsport igazgató, Honda Motor Co Ltd)

„Boldogsággal tölt el minket, hogy 2017-ben a világ legjobb túraautósai közül kettő, Michelisz Norbert és Tiago Monteiro, valamint a WTCC történetének első teljes szezonos japán versenyzője, Ryo Michigami alkotja a pilótahármasunkat. Hosszú és sikeres pályafutás van mögötte Japánban, biztosak vagyunk benne, hogy a legtöbbet hozza majd ki a lehetőségből, amit kapott. Ilyen erős versenyzőkkel és a télen a valaha volt legversenyképesebbé váló Civickel az a célunk, hogy az egyéni és a gyártói világbajnoki címet is elhódítsuk idén. Végezetül szeretnék köszönetet mondani Rob Huffnak a jelentős hozzájárulásáért a 2016-os WTCC-programunkhoz, és minden jót kívánok neki a jövőben!”

Kulcsszavak: autósport, honda, michelisz, wtcc
 
Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Bahreini Nagydíj - Vettel nyert és növelte előnyét összetettben Bahreini Nagydíj - Vettel nyert és növelte előnyét összetettben Csehországban tavaly 5 százalékkal csökkent az eladott új személygépkocsik száma Csehországban tavaly 5 százalékkal csökkent az eladott új személygépkocsik száma A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz Szalayék az élen Szalayék az élen
 
Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

2017. január 18.
Az M-Sport már alig várja, hogy új korszakot nyithasson a FIA Rally Világbajnokságon (FIA), rajthoz állítva az EcoBoost motorral hajtott Ford Fiesta WRC-t a legendás Monte-Carlo Rallyn.
Részletek

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Az autó eddig pontosan 8.344 tesztkilométert teljesített hét európai helyszínen, és mindenki nagyon várja már, hogyan szerepel majd az éles küzdelemben. A csapat biztos abban, hogy Sébastien Ogier és Ott Tänak mindent kihoz majd a versenygépből.

Monte-Carlo Rally – a legendás futam

Egy új autó első futamát mindig hatalmas várakozás övezi, és ha ez a bemutatkozás éppen a versenynaptár legnehezebb és leghíresebb futamán történik, még nagyobb a nyomás a csapaton. Nem nehéz megérteni, miért számít annyira híres futamnak a Monte-Carlo Rally. A motorsport világának egyik legkiszámíthatatlanabb versenyén a pilótáknak és a szerelőknek mindent bele kell adniuk – és a sikerhez még egy csipetnyi szerencse sem árt.

A Fiesta WRC-ket most ugyan aszfaltra optimalizálták, ám itt jóval többről van szó, mint egy szokványos aszfalt-rallyról. A kiszámíthatatlanul változó időjárás miatt a csapatnak egyaránt fel kell készülnie a száraz, a vizes, a jeges és a havas útfelületre. A különféle gumiabroncs-stratégiák közt hatalmasak a különbségek, ugyanakkor gyakori, hogy még az egyes útszakaszokon sem azonosak a körülmények, így mindig a lehető legjobb kompromisszumra kell törekedni. Így aztán a siker egyetlen titka a higgadtság és a pillanatnyi útviszonyok gyors felismerése; nem véletlen, hogy a Monte-Carlo Rallyn aratott győzelem mindig hatalmas dicsőséget jelent.

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

A csapatfőnök Malcolm Wilson


A Ford Fiesta WRC megalkotásába mindenki rengeteg fáradságot és energiát fektetett, így Malcolm Wilson gyorsan felmérhette csapata eltökéltségét és odaadását.

Malcolm Wilson csapatfőnök:

„Már a küszöbön áll új korszakunk nyitánya, és hamarosan esélyt kapunk arra, hogy élvezhessük kemény munkánk gyümölcsét. Csapatunk tagjai hihetetlenül elkötelezetten dolgoztak. El kell mondanom, mennyire felemelő esemény ez számomra, és hogy mennyire büszke vagyok a csapat minden egyes tagjára, amiért éjjel-nappal azon fáradoztak, hogy eljussunk idáig.

Tudjuk, hogy újra egy fantasztikus autót sikerült megalkotnunk – azt viszont senki sem tudhatja, mit történik majd a versenypályán. Érezzük a felfokozott várakozást, és ez így van jól. Lendületes rally-évadnak nézünk elébe, de bizakodunk, hiszen az elmúlt évek legjobb pilótáit tudhatjuk a volán mögött. Az ember mindig több időt szeretne a felkészülésre fordítani, és ebben az esetben ez különösen igaz. Sebastien igazi világklasszis, de kevés alkalma volt megszokni a Fiestát, így be kell látnunk, hogy némi hátránnyal vág neki a futamnak. Persze az is igaz, hogy ha létezik valaki, aki a kedvezőtlen esélyek ellenére is képes sikert aratni, az éppen Sébastien Ogier.

És itt van velünk Ott Tänak is; ritkán látni olyan embert, aki hozzá hasonló elszántsággal és izgalommal várja az új szezon kezdetét. Kétség sem fér hozzá, hogy Ott készen áll a 2017-es évadra, és szilárdan hiszem, hogy idén várhatunk tőle néhány komoly fegyvertényt.

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Nagy öröm számunkra, hogy Elfyn Evans újra visszatért egy WRC-autó volánja mögé, nem beszélve arról, hogy Éric Camilli is nálunk kamatoztatja mindazt a tudást, amit a Ford Fiesta R5 versenygéppel szerzett.  Biztos, hogy a Monte-Carlo Rally idén is különleges esemény lesz – mi pedig készen állunk rá, hogy szembenézzünk a kihívásokkal. Nem lesz könnyű menet, de nekem elhihetik, hogy ez az apró, ám szenvedélyes csapat elszántabb, mint valaha, és minden erejükkel azon lesznek, hogy sikerre vigyék a Ford Fiesta WRC-t.”

Ogier és Ingrassa, a négyszeres világbajnok páros

Sébastien Ogiernek és Julien Ingrassiának bőven kijutott már a dicsőségből, hiszen a négyszeres világbajnok páros háromszor is győzelmet aratott már a Monte Carlo Rallyn.

Idén azonban a francia versenyzők némi hátránnyal indulnak: mivel csak korlátozott időt tölthettek a Ford Fiesta WRC-ben, a párosnak nincs más választása, mint hogy menet közben tapasztalja ki a versenygépet.
Persze annak ellenére, hogy nem számít a futam biztos befutói közé, a világbajnok pilóta okozhat még meglepetéseket, hiszen arról híres, hogy a legnehezebb körülmények közt teljesít a legjobban.

Eddigi startok száma: 5
Legjobb eredmények: 1. helyezés (2016, 2015 és 2014)
Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Sébastien Ogier:


„Ez egy új szezon, méghozzá a szó minden értelmében: egy új korszak, egy új autó és egy új csapat. Mind tisztában vagyunk vele, hogy a tapasztalat mennyire fontos tényező a rallyban, úgyhogy tényleg jó lett volna, ha több időt tölthetünk a csapattal, de az elmúlt pár hónapban így is sokat tanultunk. Az évek során megtanultam, hogy gyakorlatiasan szemléljem a dolgokat, és hogy mindig az adott feladatra koncentráljak. És éppen ez az, amit a jövő hétre tervezünk. Nem volt sok időnk a felkészülésre, de úgy indulunk neki az első futamnak, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk.

A hétvégén két napot töltöttünk azzal, hogy a Monte tipikus körülményei közt teszteltük az autót, így ráleltünk a titokra, amivel jók lehetünk a futamon: minden a megfelelő abroncsválasztáson, az útviszonyok és a tapadás helyes felmérésén múlik. Ha mindezt jól csináljuk, és képesek leszünk összeszokott csapatként dolgozni, akkor szerintem jó helyezést szerezhetünk. Sokszor arattam már győzelmet a Monte-Carlo Rallyn, és még sosem éreztem szorongást e nagy múltú és nehéz futam rajtjánál. Ez a verseny semmi máshoz nem hasonlítható, és aki itt jól vezet, az biztos lehet benne, hogy a legjobbat hozta ki magából.”

Tänak és Järveoja – a jól kitalált új páros
Új navigátorával, Martin Järveojával az oldalán Ott Tänak elszántabb, mint valaha. Az észt pilóta már teljesítette a szezon előtti tesztek nagy részét, és készen áll az előtte álló kihívásokra, hogy pályafutása még magasabbra ívelhessen.

A Monte-Carlo Rally eddig nem volt túl kegyes Tänakhoz, de most új esélye nyílik arra, hogy korábbi hibáiból tanulva a lehető legtöbbet hozza ki magából ezen az embert és gépet próbáló futamon. Tänak számára sosem okozott gondot a sebesség. 2015-ben második volt összetettben – méghozzá komoly előnnyel –, vagyis pontosan tudja, mi a teendő a hegyi utakon. Mára még több tapasztalattal gazdagodott, így minden szempontból készen áll arra, hogy eredményesen versenyezzen.

Eddigi startok száma: 3
Legjobb eredmény: 7. helyezés (2016)

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

tt Tänak:


„Már alig várom, hogy megkezdődjön a szezon. Rengeteg új dolog történt, és egy vadonatúj kihívás előtt állunk, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy izgalmas évadnak nézünk elébe. Rengeteg kemény munka árán jutottunk el eddig. A csapat minden tagja hihetetlen energiát fektetett ebbe az autóba, és az izgalom már szinte tapintható: a gép vadonatúj, és senki sem tudja, mi történik majd a pályán. A hangulat remek, de tudjuk, hogy a versenysorozat egyik legkeményebb futama vár ránk: a Monte-Carlo Rally. A kihívás hatalmas, ám a siker titka mégis meglehetősen egyszerű.

Először is nagyon fontos az elmúlt években szerzett tapasztalat. Másodsorban állandóan  a körülményekkel teljes összhangban kell vezetni. El kell kerülni, hogy hibázzunk, jól kell kiválasztani a gumikat és az autó beállításait. Ha mindez jól összeáll, akkor biztos, hogy jó futamnak nézünk elébe. Idén arra törekszünk, hogy egyenletes és jó teljesítményt nyújtsunk. Elég sok tapasztalatot szereztünk már, és itt az ideje, hogy ezt újra meg újra jó pontszámokra váltsuk. Nagyon izgatott vagyok, hogy végre nekiláthatok elérni az idei szezonra kitűzött céljaimat… ennél tovább már nem is tudnék várni!”

Mindeközben az M-Sport csapatnál

A csapat egy másik része a WRC 2-ben küzd, ahol Éric Camilli és Benjamin Veillas egyre jobb teljesítményt nyújt a Ford Fiesta R5 volánja mögött a bajnokság másik futamsorozatában. A francia pilóta számára az idei évad arra szolgál, hogy értékes tapasztalatokat gyűjtsön. Nizzában hazai pályán küzd majd a páros, így a hétvégén Camilli jó eséllyel száll versenybe a WRC 2 dobogós helyezéséért.
Éric Camilli:
„Ez egy fontos futam számomra, és már nagyon várom. A cél, hogy folytassuk a tapasztalatszerzést, hiszen ez létfontosságú, amikor az ember egy olyan bajnokságban találja magát, ahol ilyen magasan van a léc. Ezen a hétvégén kemény küzdelemre számítok, és arra, hogy most lehetőségünk lesz megmutatni, mennyire gyorsak tudunk lenni, és hogy képesek vagyunk tartani Andreas Mikkelsen és Bryan Bouffier tempóját. Készen állunk arra, hogy mindent beleadjunk!”

Mindeközben a Service Parkban

A Service Parkban Elfyn Evans és Daniel Barritt lettek az M-Sport harmadik kijelölt pontszerzői. A DMACK színeiben futó Ford Fiesta WRC-t vezető Evans újra feltűnt a rallysport elitjében, és jelenleg ő az a bizonyos szürke ló a Monte-Carlo Rally idei mezőnyében. Természetes ösztöne, hogy a legtrükkösebb szakaszokon is ráérez a tökéletes tapadásra, így a walesi versenyző alighanem tartogat egy-két meglepetést.

Bryan Bouffier egy Ford Fiesta R5 géppel versenyez majd a WRC 2 kategóriában. A francia pilóta hosszan vezette a 2014-es Monte-Carlo Rally mezőnyét, és végül az összetettben második helyet szerzett Ford Fiesta RS WRC-jével.

Fontos még megemlíteni a tavalyi olasz rallybajnok Giandomenico Basso és a J-WRC reménysége, Andrea Crugnola nevét is, akik Camilli és Bouffier mellett szintén feltűnnek majd a Fiesta R5 volánja mögött a WRC 2 mezőnyében.

Kulcsszavak: autósport, Ford Fiesta WRC, M-Sport, Monte-Carlo Rally
 
A Nissan megmutatta az új festésű Formula E versenyautóját A Nissan megmutatta az új festésű Formula E versenyautóját Gyorsasági OB a Logi-Store Kupáért Gyorsasági OB a Logi-Store Kupáért Végső harc a bajnoki címért Végső harc a bajnoki címért Dakar 2013 - Célban a magyarok, Szalay harmincadik Dakar 2013 - Célban a magyarok, Szalay harmincadik Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában
 
Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

2017. január 17.
Az ABT Schaeffler Audi Sport Formula E csapat virtuálisan már megkezdte az új évet: Lucas di Grassi és Daniel Abt az 1 000 000 dollár díjazású Vegas eRace versenyszimulátorain gyűjtöttek új tapasztalatokat.
Részletek

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

Míg Abt a kilencedik helyen végzett a 30 fős mezőnyben, di Grassi egy technikai probléma miatt nem tudott elindulni a főversenyen. Ennek ellenére a brazil versenyző pozitívan értékelte a versenyt az alábbi interjúban és alig várja, hogy visszatérhessen az igazi versenypályákra.

A Formula E sorozat most először tartott a CES (Consumer Electronics Show) keretein belül virtuális versenyt szimulátorok segítségével. Mit gondolsz a Vegas eRace erőpróbájáról?

Lucas di Grassi: „Nagyszerű ötlet volt és csodás esemény. Egy ilyen látványos környezetben megvalósuló versennyel teljesen új célcsoportot értünk el és rengeteg embert nyertünk meg a Formula E sorozat és mögötte álló elképzelés számára. Sikeresen kezdtük ezt az új korszakot, a szervezés és a bemutató is magával ragadó volt. Most pedig folytatnunk kell a munkát, tovább kell tökéletesítsük a folyamatokat és természetesen a szoftvert is. Ez kiemelten fontos, hiszen mindenki – akár profi versenyző, akár rajongó – ambícióval telve érkezett ide Las Vegasba.”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

A legjobb eredményeket azok a rajongók érték el, akik rendelkeznek már szimulátoros tapasztalattal és online kvalifikálták magukat a versenyre. Közülük is kiemelkedik Bono Huis, aki a pole pozícióból indulva szerezte meg az első helyet. Profi autóversenyzőként ez nem bosszant téged?

„Egyáltalán nem. Nekünk, profik számára már az elején egyértelmű volt, hogy nehéz dolgunk lesz, hiszen egy szimulátor mégiscsak közelebb áll egy játékhoz, mint az igazi versenyautóhoz. A rajongók hosszú órákat töltenek otthon a szoftverrel, így előnyből indulnak, amelyet mi igyekszünk a versenytapasztalatainkkal kompenzálni. De gyorsan tanulunk és a technológiai fejlődés nem áll meg, így talán van esély rá, hogy a következő alkalommal másképpen alakuljanak a dolgok.”

A következő „igazi” verseny február 18-án Buenos Airesben rajtol majd el. Milyennek látod a csapatod esélyeit Argentínában?

„A célok mindig ugyanazok: a győzelemért szállunk harcba Buenos Airesben és a lehető legtöbb pontot szeretnénk begyűjteni. A pálya fekszik az autónak és a mérnökök sem csupán pihenéssel töltötték a téli szünetet, hanem számos apró részleten végeztek fejlesztéseket. A Formula E versenynaptárában az argentin verseny olyan, mintha hazai pályán küzdenék. Alig várom, hogy hallhassam a családom, a barátaim és természetesen a rajongók bíztatását.”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

November közepén Marrákesben volt az utolsó verseny. Hogyan telt ez a rövid karácsonyi szünet számodra?

Hazai földön, Brazíliában töltöttem, ahol a pihenés mellett edzettem, kikapcsolódtam a családommal és a barátaimmal, de készültem már a Buenos Aires-i versenyre is. Nagyon várom, hogy újra beinduljanak a dolgok a versenypályán és végre felpörögjön a szezon.”

Egy második és egy ötödik hely után az összetettben második helyen állsz, csakúgy, mint a csapatod. Mit vársz ettől a szezontól?

„Ismét a bajnoki címért szeretnénk harcolni. Hogy ez sikerül-e vagy sem, majd később derül ki, hiszen annyi megjósolhatatlan dolog történhet még szezon közben. Ezt szem előtt tartva próbálunk még jobban dolgozni, hogy maximálisan felkészüljünk mindenre. Úgy gondolom, hogy az ABT Schaeffler Audi Sport megérdemli a bajnoki címet, hiszen mindenki ezen dolgozik fáradhatatlanul mióta elindult ez a versenysorozat.”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

A Formula E sorozat most a harmadik szezonnál jár. Hogy értékeled a sorozat fejlődését?

„A Formula E gyorsabban és jobban fejlődik, mint bármilyen más sorozat a világon. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan a legfontosabb kategóriák egyike lesz. A Las Vegas-i verseny alatt láttam például az új autóról készült első rajzokat, amely majd az ötödik szezonban kerül bevetésre. Agresszív és egyben lenyűgöző a megjelenése. Ezen kívül érkezik majd az akkumulátorok új generációja, amely feleslegessé teszi az autók cseréjét. A gyártók, a rajongók és a versenyzők szívét már most rabul ejtette a Formula E, ez a lelkesedés pedig csak nőni fog a jövőben.”


Kulcsszavak: Audi Sport Formula E, Formula E, Lucas di Grassi
 
A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére
 
A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha

A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha

2017. január 12.
A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) által szervezett GT86 kupa március 25-én útjára induló új, ötödik évadát friss megjelenésű autó, módosított szabályrendszer, vonzó nyeremények és csökkentett nevezési díj teszi még értékesebbé.
Részletek

A2017-es Toyota GT86 Kupa vonzóbb mint valaha

A VLN széria keretein belül, a nürburgringi Nordschleifén megrendezett GT86 Cup már ma is az egyik legjobb költséghatékonyságú márkakupának számít, a TMG pedig a következő szezonra még tovább optimalizálta a kiírást, alkalmazkodva az egyre népesebb mezőnyhöz.

A versenyzők a 2017-es szezon kezdetétől fogva jobb ár-érték arányú csomagnak örvendhetnek: a nevezési díjat a 2017. január 30. előtt leadott nevezések esetén 1000 euróra csökkentették, míg a később beérkező nevezések esetén a díj 1800 euró lesz. A legsikeresebb versenyzők idén is értékes díjazásban részesülnek: a bajnokságban elért végső helyezettek között több mint 50 ezer eurónyi pénzdíjat osztanak ki: a győztes csapat például 20, a második helyezett 12 ezer eurót vihet haza. A bajnokságot harmadik helyen záró csapat díja 8000 euró lesz, míg a negyedik istálló 5000 eurós díjazásban részesül. A módosított szabályrendszer nagyobb játékteret és rugalmasságot biztosít a résztvevőknek, a kilenc futamból álló bajnokság végső eredményét nyolc versenyen elért pontok alapján határozzák meg; a csapatok utólag dönthetik el, mely futamok számítsanak bele a pontszámításba. A pole position-ért adott két pont pedig az időmérő edzéseket is minden eddiginél izgalmasabbá teszi majd.

A2017-es Toyota GT86 Kupa vonzóbb mint valaha

A BRM Chronographes óragyártóval kötött, új partneri megállapodás még erőteljesebb motivációt jelent. A BRM órás mesterei egy kiemelkedően értékes, egyedi órát konstruálnak, tisztelegve a TMG motorsport tevékenysége és versenyzői előtt. A kupagyőztes csapat tulajdonosát, illetve a bajnok pilótákat mind megajándékozzák ennek az órának egy-egy példányával. Szintén újdonságnak számít, hogy a május 27-én és 28-án megrendezésre kerülő Nürburgringi 24 órás verseny is bekerült a naptárba. Habár ez nem lesz pontszerző verseny, a TMG különleges díjakkal és jutalmakkal biztatja arra a kupa versenyzőit, hogy vegyenek részt a világ egyik legismertebb hosszú távú versenyén.

2017. során a pályán nyújtott technikai támogatás rendszerét is optimalizálják; mind a kilenc pontszerző futamon, valamint a Nürburgringi 24 óráson egyaránt megnyugtató tartalékalkatrész-kínálat és azonnali műszaki támogatás áll a versenyzők részére. A Pirelli a kupa hivatalos abroncs-partnereként hasonlóan hatékony szolgáltatást biztosít, első osztályú támogatással és szakértő segítséggel teszi lehetővé a kupa versenyzőinek, hogy autójukat az időjárási körülményektől függetlenül mindig optimális állapotban tudhassák.
A márkakupában versenyző járművek számára a 2017-es évad új hivatalos partnereként a Revanol biztosítja a nagyteljesítményű olajokat és kenőanyagokat. Miközben a kupa megőrzi szórakoztató jellegét, lenyűgöző megbízhatóságát és kedvező költségviszonyait, az újoncok vadonatúj megjelenésű autóknak örvendhetnek. Az összes új CS-Cup versenyautó az utcai GT86 modell módosított megjelenéséhez igazodó külsőt kap; a jelenlegi versenyzők megkapják az autójuk frissítéséhez szükséges műszaki támogatást. A CS-Cup versenyautót 45 900 euróért (plusz ÁFA) vásárolhatják meg mindazok, akik regisztrálnak a GT86 kupa sorozatba. Az autóra a németországi indulók számára kedvező finanszírozást kínál a TOYOTA Kreditbank.

A2017-es Toyota GT86 Kupa vonzóbb mint valaha

„Izgatottam várom a GT86 kupa 2017-es évadát. A jelenlegi és az új résztvevők számára egyaránt jóval kedvezőbb csomagot állítottunk össze, és máris érezhetően megnőtt az érdeklődés. 2017-re új csapatok lépnek be a bajnokságba, keményen dolgozunk azon, hogy számukat még tovább gyarapíthassuk. Alig várom, hogy lássam a teljes mezőny összetételét, és végig izguljam a veterán résztvevők és az újonc csapatok közötti vetélkedést. Biztos vagyok abban, hogy nagyszerű szezon előtt állunk, és mint mindig, idén is bőven lesz részünk izgalomban és akcióban.  Szeretnék köszönetet mondani jelenleg csapatainknak hűséges kitartásukért, egyben köszöntöm a 2017-es évad új résztvevőit és partnereit. Hiszem, hogy a GT86 Cup történetében sikeres és emlékezetes évadnak nézünk elébe.” – fogalmaz Nico Ehlert, az ügyfélverseny-részleg főmérnöke.

Kulcsszavak: autósport, toyota, Toyota GT86 kupa
 
Elkészült a tízmilliomodik, Európában gyártott Toyota Elkészült a tízmilliomodik, Európában gyártott Toyota Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából Októberben adják át a Toyota önvezető jármű tesztközpontját Októberben adják át a Toyota önvezető jármű tesztközpontját Jelentősen takarékosabbak lesznek a Toyota-csoport autói Jelentősen takarékosabbak lesznek a Toyota-csoport autói Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában
 
OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt!

OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt!

2017. január 06.
A 2016-os szezon megtervezése és szervezése közvetlenül a 2015-ös Le Mans-i versenyhétvége után elkezdődött, ahogy ez minden évben lenni szokott.
Részletek

OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt!

Két Eb cím megnyerése után, és a hatalmas dominancia, ami megvolt a mezőnnyel szemben, hasonlóan jó szezont ígért 2016-ra is, ám a fantasztikus eredmények dacára nem sikerült újabb partnereket magunk mellé állítani, ez pedig nehéz szezont ígért.

Sokan gondolták, hogy ilyen eredmények után nagy lehetőségek nyílnak meg előttünk, és sorban állnak majd az újabb támogatók, de ez sajnos nem ilyen egyszerű, és nem is így történt. Ennek ellenére bizakodtunk, és olyan tervekkel vágtunk volna neki a szezonnak, amiből bármi lehetett volna, de 2016 márciusa környékén minden felborult.

Terv szerint indultunk volna Ryan Smith-tel az angol bajnokságban, valamint 4 Eb futamon, ahol két kamionnal álltunk volna ki, Ryan saját pilótánk, Kiss Norbi csapattársa lett volna. Év elején úgy tűnt, hogy csak 4 futamra tudunk kiállni, de ahogy közeledett a szezonkezdet, sikerült olyan partnerekkel megegyezni, akik segítségével talán csak 1-2 versenyhétvégét kellett volna kihagyni, vagy még annyit sem, de ekkor jött derült égből a villámcsapás, Norbi bejelentette, hogy távozik a csapattól. Onnantól minden felborult, egy hónap alatt kellett volna olyan versenyzőt találni, aki helyt tud állni a Truck Race-en, ehhez teszteket kellett volna szervezni, újra tárgyalni sok partnerrel, de erre már nem volt idő, rossz döntést nem akartunk hozni, így el kellett engedni a Truck Race projektet, elengedni támogatókat, így nagyon nehéz év elé néztünk.
OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt!

Ryant ez csak kis mértékben érintette, ám e miatt ő is rosszabbul kezdte az angol szezont, de sikerült a csapatnak hamar talpra állnia, és nagy munkával koncentrálni a feladatokra. Ryan elkezdett jól szerepelni az angol bajnokságban,az Eb-n pedig rögtön első versenyhétvégéjén dobogóra állt, ezzel ő lett a leghamarabb dobogót elérő pilóta a Truck Race történetében.

Köszönhetően azon partnereinknek, akik továbbra is mellettünk álltak, és azon újaknak, akik a nehézségek dacára is csatlakoztak hozzánk, sikerült jó eredményekkel zárni a szezont, Ryan többször is dobogón állt az Eb-n, sőt, futamgyőzelmet is szerzett, az angol bajnokságot pedig, ami a fő célkitűzés volt 2016-ra, magabiztosan nyerte meg, 19 futamgyőzelem és számos dobogó megszerzésével.

"Büszkék vagyunk rá, hogy mellettünk álltok, hogy továbbra is szorítotok, biztattok minket, nem kérdés, hogy nélkületek nem tarthatnánk itt... Csapatunk, az OXXO Racing Team minden egyes tagja köszöni nektek a támogatást, az idei angol bajnoki győzelmünket Nektek ajánljuk, ez a Ti trófeátok!"


"Hullámzó szezonunk volt tehát, épp kezdtek jól alakulni a dolgok, amikor hirtelen minden összeomlott, de talpra álltunk, mint már oly sokszor, sikerre vittük a csapatot ismét, újabb trófeákat gyűjtöttünk, ismét megmutattuk, hogy mire képes egy magyar csapat, akár itthon, akár Európában, vagy akár a motorsport szülőhazájában kell helyt állnia.

Nagyon fontos kiemelni, hogy bár idén nem voltunk annyira jelen a hazai médiában, mint az előző években, és egy távoli országban versenyeztünk egy angol pilótával, rajongóink kitartottak mellettünk, segítettek minket a nehéz időkben is, nem tudjuk elmondani, mennyit jelent számunkra a támogatásuk, hogy figyelnek ránk, nyomon követnek minket."






Kulcsszavak: autósport, OXXO Racing Team, Ryan Smith
 
A „Vörösök” Oroszországban is győztek A „Vörösök” Oroszországban is győztek Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül Keszthelyi Vivien az első és egyedüli magyar a világ legerősebb elit márkakupájában! Keszthelyi Vivien az első és egyedüli magyar a világ legerősebb elit márkakupájában! Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé! Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé! Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal
 
Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére

Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére

2017. január 03.
Az Africa Race mezőnye partra szállt Marokkóban, s túl van az első mért szakaszon is, amely navigációs szempontból nehéz volt, a hosszát tekintve azonban csak afféle bemelegítés. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszafogta magát, de így is a 9. helyről várja a folytatást. 
Részletek

Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére

Csak túl akartak lenni rajta. S ezúttal kivételesen nem azért, mert a maratoni versenyek első szakasza általában bemelegítésre szolgál, és többet lehet rajta veszteni, mint nyerni, hanem azért is, mert szerepelt az útvonalban az a kanyar, ahol két éve a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős hatalmasat esett, s a navigátor a napot a nadori kórházban, gerincsérüléssel fejezte be. Akkor a rendezők nem tartották kimondottan rizikósnak azt a részt, most azonban három felkiáltójellel, vagyis különösen veszélyesként szerepelt az itinerben. 

Ha nem így van, Bunkoczi akkor is alaposan bekarikázta volna, nehogy kimenjen a fejéből. Persze, utóbbira minimális esély sem volt. 

„Eleinte csak az járt a fejemben, hogy minél hamarabb érjen véget a szakasz. Utóbb azonban annyira kellett figyelni a navigációra, s olyan sûrûn jöttek a jelek az itinerben, hogy jóformán csak néhány száz méterrel az ominózus kanyar előtt jöttem rá, hogy már majdnem ott vagyunk. Köszöntem a gödörnek, amibe beestünk, és örültem, amikor magunk mögött hagytuk” – mondta az Opel Dakar Team navigátora, Bunkoczi László, majd rögtön hozzátette, az előttük futó nyomokból kiderült, valaki most is elnézte a trükkös, homokszínû árkot, amely messziről egyáltalán nem feltûnő. 

Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére

„Most tudtam meg, hogy a bukásunk óta Africa Race-berkekben Balázs-ároknak nevezik azt a helyet, ahol buktunk. Tavaly nem szerepelt az útvonalban, úgyhogy két év után láttuk újra. Most régi ismerősünk, Miroslav Zapletal nézte el, de szerencsére ő megúszta féltengelytöréssel. Ami engem illet, a szokásosnál valamivel izgatottabb voltam a rajt előtt, de elhatároztam: óvatos leszek. Technikás szakasz volt, sok-sok kanyarral és vízmosással, tipikusan az a szakasz, amelyen nyerni nem lehet sokat – a rövidsége miatt – veszíteni viszont annál többet, és ezt nem akartuk. A váltónkból még Franciaországban eltûnt a hatodik sebességi fokozat, de szerencsére ezen a szakaszon nem is volt rá szükség, este meg a fiúk úgyis megoldják a problémát” – nyilatkozta Szalay Balázs.

A kamionosok mezőnyében a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettős napja a tapogatózás jegyében telt. Egymást és a kősivatagot jól ismerik a fiúk, ám a felállás ezúttal más. Szalai ugyanis nem csupán versenyszerelőként ül a kamionban, hanem navigál is, ami szokatlan szerepkör számára. A hétfői szakasz pedig navigátor-próba volt a javából. 

Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére

„Összességében jó kis szakasz volt. Igaz, néha nem arra mentünk, amerre kellett volna, kétszer túlcsúsztunk, egyszer pedig eltévedtünk, de nincs ezzel semmi baj – össze kell szoknunk, alkalmazkodni az új helyzethez. A pálya maga élvezetes volt, bár akadt egy két olyan része, ahol csúnyán összetörhette volna magát az ember, de mi nem kockáztattunk: a biztonságos célba érkezés volt számunkra a legfontosabb” – mondta Darázsi, aki a hatodik lett a kamionosok között. 

A viadal harmadik magyar indulója, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió harmadikként  érkezett, még úgy is, hogy amikor lehúzódott, hogy utat engedjen a szakaszt végül megnyerő cseh Tatra-pilótának, beleesett egy vízmosásba, de olyan szerencsétlenül, hogy attól kezdve meglehetősen csálén álltak az első kerekek, s Scaniát pedig nagyon nehéz volt irányítani. Az utolsó tíz kilométert 80 km/órás sebességgel tette meg a trió, amelynek negyedik helye a történtek fényében dicséretes.  

Kulcsszavak: autósport, Bunkoczi László, dakar, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
 
Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen Hatfutamos európai szériává bővült a Lotus női versenysorozata Hatfutamos európai szériává bővült a Lotus női versenysorozata Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki Első és második helyen végzett az ETCC Paul Ricard futamán Dusan Borkovic B3 Racing szerb pilótája Első és második helyen végzett az ETCC Paul Ricard futamán Dusan Borkovic B3 Racing szerb pilótája Harmadik, majd negyedik lett Michelisz Portugáliában Harmadik, majd negyedik lett Michelisz Portugáliában
 

Találatok száma: 741 Megjelenítve: 171 - 180