Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 717 Megjelenítve: 171 - 180
Izgalmakban bővelkedő futammal zárult a Hankook Racer Cup idei idénye a Hungaroringen

Izgalmakban bővelkedő futammal zárult a Hankook Racer Cup idei idénye a Hungaroringen

2016. október 19.
A Hankook Racer Cup az a versenysorozat, ahol nincsenek papírformák, minden futam tartogat meglepetéseket, ez így történt a bajnokság évadzáró viadalán is a Hungaroringen. Igazi pozícióharc alakult ki a három fordulós versenyen, melyből végül az ifjú tehetség, Báldi Gergő jött ki a legjobban.
Részletek

Izgalmakban bővelkedő futammal zárult a Hankook Racer Cup idei idénye a Hungaroringen

„Izgalmas, fordulatokban gazdag idényzárón vagyunk túl. Jelentős előnnyel érkeztem a hazai pályára, ám az első futam nem úgy alakult, ahogy azt elképzeltem. Sajnos verseny közben felnyílt az autó csomagtartója, ami komoly gondot okozott a felzárkózásban, így végül a 11. helyen sikerült behozni a Swiftet. A második körben azonban minden megváltozott, a fordított rajtrács szerint a 15. helyről rajtoltam, de nagy küzdelem árán átverekedtem magam a teljes mezőnyön és nyerni tudtam a Hungaroringen, ami hatalmas élmény volt. Minden összejött, mintha az égiek akarták volna, hogy bajnok legyek. Számomra az idény utolsó viadala már tétnélküli volt, de azért behoztam az autót a negyedik helyre, így összességében 234 ponttal fejeztem be az idei szezont. Mindenkinek köszönöm, aki segített a sikerek elérésében” – számolt be a hazai versenyről Báldi Gergő, az újdonsült bajnok.

A legnépesebb rajtrácsot felvonultató Hankook Racer Cup záró versenyének első futamán még a poleból induló Kismarty-Lechner Gábor is jó esélyekkel állt rajthoz, gyorsan az élre is állt, sőt el is lépett a mezőnytől egy kis időre a Swiftek versenyében. Nem sokkal később viszont egy baleset miatt, ahol Németh és Sebestyén ütközött össze, új rajtot rendeltek el, ekkor azonban Kismartynak már nem sikerült megtartania pozícióját, sőt egy elrontott féktávnak köszönhetően hamar átadta vezető helyét Boldizs Bencének.

Izgalmakban bővelkedő futammal zárult a Hankook Racer Cup idei idénye a Hungaroringen

A Lotusok versenyében Tomas Bizub rajtolhatott elsőként, ezt a helyezést a verseny leintéséig meg is tartotta a hazai pályáján versenyző György Anettel szemben. A küzdelem itt is rendkívül kiélezett volt, ami nem meglepő, hiszen pár pont a különbség a magyar hölgy és a szlovák fiatalember között a bajnokságban. A dobogó harmadik fokára a szlovák Ivan Lexa állhatott, aki maga mögé utasította az olykor a leggyorsabb köröket teljesítő Veronika Vanyovát.

A Hankook Racer Cup második futama a fordított rajtrács miatt ismét sok izgalmat rejtett magában, a 15. helyről rajtoló bajnokaspiráns Báldi Gergő tarolt és bebiztosította vezető helyét a bajnokságban. Vogel Adrienn sem tétlenkedett, másodikként ért célba, ezzel negyedik helye már biztossá vált. A harmadik helyen végző Boldizs Bence azonban nem sokáig örülhetett annak, hogy csökkentette hátrányát Kismarty-Lechner Gáborral szemben, hiszen míg a futómű-problémával küzdő tapasztalt pilóta szabályosan közlekedett, addig Boldizs hét másodperces büntetést kapott pályaelhagyás miatt, így gyorsan helyet is cseréltek.

„Úgy gondolom, hogy kicsit több volt ebben a futamban, negyedikként végeztem, a pontszerző hely megvan, ami nagyon fontos volt. Sajnos a futóművemet elütötték, így már az is öröm, hogy egyáltalán célba értem. Boldizs Bencével vagyok óriási csatában, ugyan még mindig mögöttem áll, 5 pont a különbség, de nagy harc lesz a második helyért az utolsó futamon” – mondja Kismarty-Lechner Gábor.

Izgalmakban bővelkedő futammal zárult a Hankook Racer Cup idei idénye a Hungaroringen

„A rajtos kalamajkából nem jöttem ki túl jól, sajnos a riválisaim el tudtak húzni mellettem, egy-két autóval előttem voltak. Szerencsére félig-meddig sikerült áthámoznom magam a mezőnyön, azonban Csucsu kicsit meglökött, amikor már bőven előtte voltam, így újra kellett kezdenem az előzgetést. Szerencsére sikerült még egyszer a bravúr, ám többre már sem időm, sem energiám nem volt,  így Adriékat nem értem be. Örülök a harmadik helynek és annak, hogy Gábor mögöttem végzett, most hoztam rajta három pontot. Öt pontra csökkent a különbség, így izgalmas lesz az utolsó verseny” – meséli izgatottan Boldizs Bence. A Lotusok versenyében a második futamon Veronika Vanyova ünnepelhetett, hiszen maga mögé utasította a két bajnoki címre hajtó pilótát, Ivan Lexát és György Anettet.

A Hankook Racer Cup hungaroringi zárófutamán fordított sorrendben rajtolt a népes mezőny, ahol Takács Balázs tört az élre, aki elsőségét három körön keresztül tartani tudta, azonban az erős támadásokat már nem tudta visszaverni, így készségesen átengedte vezető pozícióját Boldizs Bencének. A fiatal pilóta nagyon higgadtan és kiegyensúlyozottan versenyzett, célja az abszolút második hely megszerzése volt csapattársa, Báldi Gergő mögött. Ezt sikerült is bezsebelnie, azonban dobogóját egy tisztességes csatában szerette volna megszerezni nem egy szerencsétlen baleset folytán. A verseny felénél ugyanis riválisát Kismarty-Lechner Gábort hátulról meglökték, keresztbe fordult és a falba csapódott, szerencsére egy kisebb agyrázkódással megúszta a balesetet, azonban így számára csak a dobogó legalsó foka jutott az év végi elszámolásban. Vogel Adri duplázott, így újabb dobogós pozíciójával a negyedik helyet szerezte meg. A XII. futam harmadik helyén a fiatal újonc, László Martin végzett.

Összefoglalva 234 ponttal a dobogó legmagasabb fokára Báldi Gergő állhatott fel az idei 5 versenyhétvégét követően, a második helyre Boldizs Bence ért fel 194 ponttal, míg a harmadik helyet Kismarty-Lechner Gábor szerezte meg 180 ponttal.

Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, Hankook Racer Cup, hungaroring
 
Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe A BMW-s Marco Wittmann a DTM idei bajnoka A BMW-s Marco Wittmann a DTM idei bajnoka
 
Vonatozás felsőfokon

Vonatozás felsőfokon

2016. október 18.
A fordított rajsorrend szerint Mészáros Gábor indult a pole pozícióból, és az első helyet a negyedik körig meg is tudta tartani.
Részletek

Vonatozás felsőfokon

Ekkor Molnár Bendegúz került az élre, és meg is tartotta előnyét a verseny végéig, annak ellenére, hogy Forrai Gábor és Csík János folyamatosan üldözte. Molnár ma már a második győzelmét könyvelhette el. A negyedik helyre Bernula István futott be, ebbe belefért még az az öt másodperces büntetés is, amit kapott. Az ötödik-kilencedik helyek között igen parányi idők döntöttek, Balogh, Benyó, Mészáros, Borsi lett a sorrend - í­rja a gyorsasagi.com.

Az 1300-as kategóriában a nap során már másodszor a ralikrosszból ide kirándult Kovács Marcell nyert. Kovács kitartó munkával került egyre előbbre, míg aztán a kilencedik körben végleg átvette a vezetést. Mögötte Körmöczi Balázs és Hefler Róbert csatázott a dobogós helyekért. A hetedik körig még Kovács Kolos is beleszólt az élen a küzdelmekbe, ám ekkor Fodor Árpáddal ütközött és kiállt a versenyből; Fodor Árpádot a manőver miatt kizárták.

Kovács Marcell: „Igazából ebben a gyorsasági szakágban új vagyok, ma volt az első futamom. Furcsa volt először ezt a monotonitást megszokni, de nagyon élveztem. Az első és az utolsó futamon sikerült nyernem, a köztes futamban én is hibázgattam és a kocsi sem volt olyan jó, de így a végére minden összeállt. Hogy lesz-e folytatás? Ralikrosszban versenyzem, de alapvetően ez is tetszik, négy kereke van, megy.”

Vonatozás felsőfokon

Körmöczi Balázs: „Nagyon tetszett a futam. Az első két verseny nem volt annyira jó, de a harmadikra megvolt, amit elvártam.”

Hefler Róbert: „Nagyon élvezetes volt a verseny sok csatát megvívtunk, de az autó nem működött tökéletesen, és csak a harmadik helyre volt elég.”

He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB XVI. futam, OB. V. kategória Swift Cup Europe:

    Molnár Bendegúz (GFS Racing Team) Suzuki Swift Sport 27:30.758 perc
    Forrai Gábor (Apex Racing) Suzuki Swift Sport +0.792 mp
    Csík János (GFS Racing Team) Suzuki Swift Sport                    +2.514 mp

Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, Hankook Racer Cup, hungaroring, Swift Cup Europe
 
Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság IX-X-XI. Forduló  I. Synergon Kupa, 2013.10.12-13., Hungaroring Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság IX-X-XI. Forduló I. Synergon Kupa, 2013.10.12-13., Hungaroring Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára
 
Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen

Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen

2016. október 18.
A Lotus Cup Eastern Europe sorozat XII. futamán ismét Mór Csaba brillírozott, a fordított rajtrács miatt igaz, hogy az utolsó helyről kezdte meg a felzárkózást.
Részletek

Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen

A Lotus V6 Cup R-rel gyorsan átküzdötte magát a többieken, és már az első kör végén az élre állt. Az élről induló Burkus Egont nemcsak Mór utasította maga mögé, hanem Baloghék is, előbb Balogh György, majd Bence - írja a gyorsasagi.com.

 Az első futamon itt véget is ért a csata, most azonban az ifjonc Balogh nem engedte édesapját újból tündökölni, így megelőzte és felzárkózott a második helyre. A végső sorrend tehát: Mór Csaba, Balogh Bence, Balogh György, Sánta János, majd Burkus Egon.

Mór Csaba: „Nagyon jó rajt után az első kanyarban már az élre álltam. Fordított rajtrács volt, onnantól kezdve a szokásos volt a menetrend, mint ahogy egész évben, saját magammal versenyeztem. Ideálisnak találom ezt a Lotus-kupát arra, hogy az ember felkészüljön komoly profi sorozatokra.”

Balogh Bence: „Jó és élvezetes volt a futam, egyre jobban hozzászokom az autóhoz. Ez volt a második napom az autóban, amit nagyon élveztem. Még egy kicsit szeretnék gyorsulni, egy másodpercet kell javítani a legjobb köridőmön.”

Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen

Balogh György: „Tök jó volt verseny. A pálya kellemesen felszáradt, szinte hibátlanok voltak a körülmények. Csabi leszakadt már az elején, mi meg a Bence fiammal elfoglaltuk egymást. Jót autóztunk!”
He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB XII. futam, OB VII. kategória, Lotus Cup Eastern Europe:

    Mór Csaba (GFS Racing Team, Lotus V6 Cup R) 28:13.959 perc
    Balogh Bence (GFS Racing Team, Lotus Evora GT 4) +47.356
    Balogh György (GFS Racing Team, Lotus Evora GT 4) +48.798

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Lotus Cup Eastern Europe
 
Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban Sikeres, de nehéz szezonzáró! Sikeres, de nehéz szezonzáró! Nagyszerű Audi-teljesítmény a Norisringen Nagyszerű Audi-teljesítmény a Norisringen Szemléletformáló szezonindító volt a Hungaroringen Szemléletformáló szezonindító volt a Hungaroringen Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny
 
Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen

Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen

2016. október 12.
Mint ahogy az elmúlt hétvégén, most is az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság évadzáró futamainak résztvevői veszik birtokba a hungaroringi pályát.
Részletek

Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen

Ezúttal a márkakupák mezőnyéből avatnak magyar bajnokot, vagyis eldől, hogy a Hankook Racer Cup 2016-os abszolút győztese a Swiftek mezőnyében Báldi Gergő, a Lotus-al versenyzők között György Anett lesz? Mindketten vezetik a kategóriájukat.

Mindenesetre nem lesz ennyire egyszerű, hiszen a Hankook Racer Cup utolsó három futama kerül megrendezésre, ami mint az egész idényben hatalmas izgalmakat tartogat… Egyrészt óriási kihívás, hogy a három versenyt és az időmérőt is egy nap alatt teljesíti a mezőny, másrészt október közepe lévén az időjárás kiszámíthatatlansága is borsot törhet a pilóták orra alá.

A bajnoki cím sorsa a Swifteknél és a Lotusoknál is nyitott, így ez a hétvége dönti el ki lesz a 2016-os abszolút győztes. A Hankook Racer Cup népszerűségét támasztja alá, hogy nagyon népes lesz a mogyoródi rajtrács, 17 Swift és 4 Lotus méretteti meg magát. Ez jól mutatja a sorozat iránti érdeklődést, ami valamit előrevetít a következő évre is, ez a kupasorozat mindenkinek lehetőséget ad, akinek a vérében van a versenyzés, itt folyamatosan test-test elleni küzdelemben bizonyíthatnak a résztvevők, ami nagyon nagy érték, mert jó alapokat ad a továbblépéshez.

Hétvégén tartják az Autós Gyorsasági OB évadzáró futamait a Hungaroringen

Nézzük szépen a versenyzőket: Báldi Gergő előnye a Swiftek mezőnyében elég tetemes, vagyis matematikailag még más is labdába rúghat, azonban ha Gergő pontszerző helyen teljesíti a futamokat, bajnokká avatják. A dobogó többi fokára azonban több jelentkező is benyújthatja az igényét, óriási csata várható.

A Lotusok versenyében viszont nagyon szoros a bajnoki tabella állása, a kiélezett küzdelemben György Anett néhány pont előnnyel kezdi a hazai viadalt, szlovák riválisaival szemben. Így mindenkire egy extra teher, nyomás nehezedik, nagyon ott kell lenniük fejben, és nem lehet megjósolni, kinek jöhet ki legjobban a lépés. Mindenesetre a múlt hétvégén az OB I. kategóriában is neveztek, hogy minden lehetőséget megragadjanak a versenyzésre, tesztelésre.

Egy izgalmas versenyre készülünk, ahol pilóta, csapat és autó egyszerre vizsgázik, ki tud legjobban alkalmazkodni a hétvége adta körülményekhez!

Kulcsszavak: autósport, Hankook Racer Cup, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring, Swift Cup Europe
 
Itt fognak először versenyezni az elektromos Forma-1-es autók Itt fognak először versenyezni az elektromos Forma-1-es autók Michelisz futamot nyert Szuzukában Michelisz futamot nyert Szuzukában A bőség zavara az Audi Sport TT Cup sorozatban A bőség zavara az Audi Sport TT Cup sorozatban A Škoda is beállt az Apex Racing mögé A Škoda is beállt az Apex Racing mögé A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen
 
Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen

Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen

2016. október 11.
Az évadzáró hungaroringi hétvégén a Formaautók nyitó versenyét nem sokkal a rajt után leintették, mert komolyabb mennyiségű olaj került a pályára. Major Bence Máté Formula BMW-je hibásodott meg és ontotta magából a káros folyadékot.
Részletek

Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen

A pálya takarítása után a biztonsági autó felvezetésével újraindult a verseny az addigi sorrendben, vagyis Rónai Tamás vezetésével – írja a gyorsasagi.com.

Egy körrel később Pödör Balázs átvette a vezetést márkatársától Rónaitól, akinek egy váratlan helyzetben kitört a hátsó futóműve, így a verseny feladására kényszerült. A meghibásodott autó elszállítása miatt ismét a Safety Car vezette a mezőnyt. Az ötödik kört már újra versenytempóban teljesítette a mezőny, ahol már egyre inkább kirajzolódott, hogy a majd egy esztendőt kihagyó Pödör Balázs cseppet sem felejtette el, hogyan is kell vezetni a Formula Renault-t. A legjobb köridőket teljesítő pilóta mögött azonban folyamatosan ment az adok-kapok Voluntér Balázs és Stern Roland között, végül a váltóval bajlódó Volunter szorult a harmadik helyre. Ez az eredmény viszont csak a leintésig volt aktuális, mert a sok pályaelhagyás miatt sokan időbüntetést kaptak, így a Formaautók versenyében Pödör, Turák és Balogh állhatott a dobogóra.

Pödör Balázs: „Ez egy izgalmas verseny volt, mert elméletileg ebben az esztendőben én nem indulok, a héten tudtam meg, hogy ezen a hétvégén még is rajthoz állok. Tegnap éjszakáig dolgoztam, így csak ma érkeztem, és egy év után újra versenyautót vezettem. Furcsa volt visszaszokni, de van egy erős autóm és kis szerencsével sikerült megnyernem a futamot!”

Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen

Voluntér Balázs: „Igencsak izgalmas és egyben drámai futamon vagyunk túl, a második kör után félbeszakították, majd az új rajt is jól sikerült, az újabb Safety Car-nál viszont újra összerázódott a mezőny. Nem örültem neki, mert már kétszer kiépítettem egy viszonylag nagy előnyt, amit kétszer buktam el, de hát ez a verseny, benne van a pakliban. Nem sokkal később a váltóm elkezdett rosszalkodni és kidobálta a sebességeket, nem vette be felváltásoknál – az utolsó körben teljesen megadta magát, csak negyedik sebességben teljesítettem, emiatt elbuktam a kategória első helyet.”

Balogh Zsolt: „Számunkra nagyon kemény volt az egész év a folyamatos technikai hibák miatt. Most hál’ Istennek nem volt ilyen, igaz használt gumival tudtunk csak menni, ez nehezítette most a dolgom. Kemény küzdelmet vívtunk a Rolanddal, folyamatosan előzgettük egymást, a hibáiból egy pici előnyt tudtam szerezni. Sajnos a végére a tapadás hiánya miatt már nem tudtam tartani a lépést. Később mégis úgy alakult, hogy időbüntetést kaptak a többiek a pályaelhagyások miatt, így felállhattam a dobogó harmadik fokára.”

Turák László: “Nagyon élveztem az egész futamot, nem is gondoltam, hogy a harmadik helyre állhatok. A jó széria már a szabadedzéseken elkezdődött, folyamatosan gyorsulni tudtam, bízom benne, hogy ez az eredmény a hétvége további részében is folytatódni fog.”

Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen

Kulcsszavak: autósport, formaautó, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring, Pödör Balázs, Voluntér Balázs
 
Három bajnoki címet szerzett az Apex Racing 2014-ben Három bajnoki címet szerzett az Apex Racing 2014-ben Jubileumi versenycsíkokkal áll rajthoz a hétvégén a BMW Jubileumi versenycsíkokkal áll rajthoz a hétvégén a BMW Spanyol Nagydíj - Alonso nyerte az első szabadedzést Spanyol Nagydíj - Alonso nyerte az első szabadedzést Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán Bemutatták Szalayék új autóját Bemutatták Szalayék új autóját
 
Lekeny duplázott a Hungaroringen

Lekeny duplázott a Hungaroringen

2016. október 10.
A nagy túraautók vasárnapi második futamán az első futamhoz hasonlóan Lekeny Györgyöt nem lehetett legyőzni, a rajttól a célig őrizte vezető helyét.
Részletek

Lekeny duplázott a Hungaroringen

Öt másodperccel volt gyorsabb a körideje a mezőny első felénél, és a verseny végére Lekeny több mint negyven másodperces előnyt halmozott fel a második helyen végző Fekete Dominik előtt. Fekete Dominik a hatodik körben előzte meg az addig a második helyen autózó Fekete Zoltán, és ez a sorrend megmaradt egészen a befutóig - írja a gyorsasagi.com.

A két literesnél kisebb autók mezőnyében ma már másodszor Keszthelyi Vivien győzött, megelőzve a szlovák Ondrej Szilágyit és Bohus Sestakot. Ifjabb Ficza Ferenc most nem tudott befurakodni a nagyobb kategóriájú kocsik elé, autója a rajtnál feladta a harcot, ki kellett tolni a pályáról.

Az 1600 köbcentinél kisebb autók versenyében a Szlovákiából érkezett Ivan Lexa lett a legjobb, Füge Krisztián előtt, a harmadik helyet pedig György Anett szerezte meg. Egy ütközés is történt a futamon, Bohus Sestak a tizedik körben oldalról belement Tóth Csaba Seat Leonjába – mindketten bejöttek a boxba, Tóth már nem tudta folytatni a versenyt, Sestak visszatért a pályára.

Fekete Dominik: „Küzdöttem az elemekkel. A rajtot most pont fordítva rontottam el, inkább visszafulladt az autó, ezt még össze kell raknom. Itt sok ment el… Utána igazából hamar fel tudtam jönni. Eltörött az üléskonzolom, elég libikókás volt így a futam, és persze fizikailag fárasztóbb. A matek még mindig megvan a bajnoki címre, de elég minimális, az utolsó versenyen múlik majd minden. Odarakjuk magunkat, aztán meglátjuk!”

Lekeny duplázott a Hungaroringen

Fekete Zoltán: „Igazából taktikai harc folyik a bajnoki címért, mindenki megpróbálja a legjobb opciót kihozni a versenyzésből. Sikerült jó rajtot fogni, a technikás részét a pályának kicsit elrontottam, így el tudott Dominik mellettem menni. Utána az volt a feladat, hogy védjem a pozícióját, ez sikerült.”

Ivan Lexa: „Nagyon tetszett a verseny, és természetesen nagyon elégedett vagyok az eredménnyel.”

He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB XI. futam, OB I. kategória:

1.Lekeny György (Opció Kft., BOVI Motorsport) Renault RS01 27:14.778 perc
2.Fekete Dominik (F&F Menedzsment Kft.) BMW Alpine +41.553 mp,
3.Fekete Zoltán (F&F Menedzsment Kft.) BMW Alpine +42.355 mp

Kulcsszavak: autósport, Fekete Dominik, Fekete Zoltán, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring, Lekeny György
 
Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring  I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán 2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán Michelisz futamot nyert Szuzukában Michelisz futamot nyert Szuzukában „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth
 
Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

2016. október 09.
Elkezdődött az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság utolsó megmérettetése a Hungaroringen. A szakág ezúttal elosztva két hétvégén keresztül veszi birtokba a mogyoródi aszfaltcsíkot.
Részletek

Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

Elkezdődött az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság utolsó megmérettetése a Hungaroringen. A szakág ezúttal elosztva két hétvégén keresztül veszi birtokba a mogyoródi aszfaltcsíkot: az október 8-9.-ei hétvégén a nagytúrások, vagyis az OB I.-es kategória a 2000cm3 alatti és feletti autók versenyeznek a formaautókkal (OB II. kategóriával) megosztva, míg egy héttel később a márkakupák viadalait rendezik meg – í­rja a gyorsasagi.com.


OB I. kategória -2000 ccm, +2000 ccm- 1. futam

A nagytúrások első futamán abszolútban a pole pozíciót is megszerző Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott remek, 1:47-es 1:48-as köridőket futva. A verseny végére Lekeny több mint 36 másodperces előnyt harcolt ki a második helyezett Fekete Dominikkal szemben. A harmadik helyre Fekete Zoltán futott be, aki az ötödik körig a második helyen állt, majd letöltötte áthajtásos büntetését, amit rossz rajt miatt kapott. A 2000 köbcenti alatti kategória élén az abszolútban hatodik helyezett Keszthelyi Vivien végzett. Az 1600 köbcenti alatti versenyutók között ifj. Ficza Ferenc lett a leggyorsabb.

Lekeny György: „Hála Istennek kisütött a nap, reggel az időmérőn még lehetett látni a gumik nyomait a pályán. Elég szépen felszáradt, így puhább gumit választottunk. Nagyon jó volt, mert biztosan megszereztem a pole pozíciót, utána pedig lehetséges volt egy kényelmes verseny.”

Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

Fekete Dominik: „Igazából nem lett volna rossz a verseny, de a rajtot kicsit elrontottam. Ez volt igazából az első álló rajtom ezzel az autóval, aztán sokat forogtak a kerekek, ki kellett volna tapasztalni. A második körre szerencsére ötödiknek fordultam. Hamar visszaértem a harmadik helyre, sikerült utolérnem Zotyát, aki kapott egy büntetést, én pedig bejöttem a második helyre.  Ez a bajnokság szempontjából nem rossz, mert a matematikai esélyem még megvan. Másrészről nem örülök, mert aki előtt kettővel kellett volna végeznem, az előtt csak eggyel sikerült, de ilyen a technikai sport.”

Fekete Zoltán: „Elégedettek vagyunk az eredménnyel, mert ma reggel még technikai problémákkal küzdöttünk. Végre sikerült, összeállt az autó, és működött. Elkövettem egy amatőr hibát, a felvezető körnél korábban indultam el, ezért kaptam egy áthajtásos büntetést. Délután javítunk.”

Keszthelyi Vivien: „Jó volt a verseny, csak az a furcsa nekem, hogy nyilván így októberben nem meglepő, de elég hideg az aszfalt, öt fokos, és elég rossz, amikor a gumi teljesen meleg és csúszkálunk össze-vissza, nem tapad be az autó. Hiányoltam a Seatokat.”

Ifj. Ficza Ferenc: „Az eleje úgy-ahogy izgalmas volt, de mivel a kategóriatársaimnál gyorsabb tudtam lenni, a nagyobb kategóriánál meg lassabb, pont abban a lukban voltam, amikor a második-harmadik kör után már nem láttam az előttem meg a mögöttem lévőket. Mondtam is apának, hogy beszélgessünk már egy kicsit rádión… Ettől függetlenül mindig élvezem az országos bajnokságot, végül is itt kezdtem, és jó élmény itthon menni, annak ellenére, hogy kint megyek a vébén. Kint sokkal nehezebb a kommunikáció. Szeretem az autót is, már 2006 óta megyünk ezzel, apukám versenyzett még vele, én pedig már ötödik vagy hatodik éve hajtom. Csalódott vagyok azért picit, mert az erősebbik motor, ami tavaly felrobbant, nem készült el, de jövőre reméljük, meglesz, és két literben tudunk majd menni. Nagyon várom a ma délutáni két futamot, remélem, kicsit izgalmasabb lesz!”

He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB X. futam, OB I. kategória:

1.Lekeny György (Opció Kft., BOVI Motorsport) Renault RS01 27:17.708 perc
2.Fekete Dominik (F&F Menedzsment Kft.) BMW Alpine +36.333 mp
3.Fekete Zoltán (F&F Menedzsment Kft.) BMW Alpine                        +43.285 mp.


Kulcsszavak: autósport, Fekete Dominik, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring, Ifj. Ficza Ferenc, Keszthelyi Vivien, Lekeny György
 
Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás Új korszak kezdődik a hibrid motorsport történetében Új korszak kezdődik a hibrid motorsport történetében Vigyél haza egy Golfot a Hungaroringről! Vigyél haza egy Golfot a Hungaroringről!
 
ifjabb Tóth János: A második napon dől majd el a verseny, de az elsőn is nagyon észnél kell lenni

ifjabb Tóth János: A második napon dől majd el a verseny, de az elsőn is nagyon észnél kell lenni

2016. október 07.
A Peugeot Total Hungária Rallye Team párosa a Kassán aratott nagyszerű futamgyőzelem lendületével készül a hétvégi Mecsek-ralira, amely az országos bajnokság hetedik futama, s amelyen újabb értékes pontok találnak gazdára.
Részletek

ifjabb Tóth János: A második napon dől majd el a verseny, de az elsőn is nagyon észnél kell lenni

Bár a bajnoki cím már eldőlt, a dobogós helyek még kiadók, s ezek közül egyet szeretne elcsípni a hétszeres abszolút bajnok is. Az ehhez vezető úton jelenthet nagy lépést a Pécs környéki viadal.

„Pénteken este tízig megyünk, tehát lesz legalább három olyan szakasz, amelyet már sötétben teljesítünk – a két erdőgazdasági út nézők elől elzárt terület, a reptéren kialakított, úgynevezett show gyorsaságira pedig várják a szurkolókat – mondta a Peugeot 208 T16 R5 pilótája. – Az időjárás kulcskérdés lesz a hétvégével kapcsolatban, mert bár nem jósolnak folyamatos esőt, záporokra és zivatarokra számítani kell, ezért mi inkább vizes beállítású autót képzeltünk el a rajtra. Aztán majd meglátjuk, mit változtatunk közben, vagy a második napra.”

A második napon, a klasszikus pécsi gyorsasági szakaszokon méreti meg magát a mezőny, annyi különbséggel, hogy a Kemping–Árpádtető szakasz visszakerült a programba.

„Az első nap nem feltétlenül kell nagy rizikót vállalni, már csak azért sem, mert az erdőgazdasági utakon nagy farönköket raktak a belső ívre, hogy ne vágjuk le a kanyart, s az amúgy is keskeny úton így még kevesebb lehetősége van az embernek korrigálni. Ezért gondolom azt, hogy ezen a napon jobb az óvatosság, s hogy a második, hosszabb napon dől majd el a verseny. Ami az itteni klasszikus pályákat illeti: régen nagyon szerettem menni ezeken a szakaszokon, de az embernek van egy stílusa, ahogy szereti vezetni az autót, s az R5-ösöket itt úgy nem lehet. Nem lehet úsztatni az íven, ami nagy szívfájdalmam, így át kell állítani az agyamat a tempó érdekében.”

ifjabb Tóth János: A második napon dől majd el a verseny, de az elsőn is nagyon észnél kell lenni

S hogy mire lehet jó mindez a navigátor, Szőke Tamás szerint?

„Ugyanúgy készülünk erre a futamra is, mint az eddigiekre: folyamatosan járjuk a pályákat, azokon, amelyek sötétben is szerepelnek a programban, természetesen este is voltunk. Az autó jó, bizakodó vagyok, nyomjuk, ahogy tudjuk. A pénteki szűk, erdőgazdasági utak sötétben mindenki számára hatalmas kihívást jelentenek majd, a szombati klasszikus szakaszokon pedig a klasszikus ralis erényeket kell majd csillogtatni. Kivárás és türelem – ez lehet a siker titka, és persze az, hogy ne kövessünk el hibákat” – tette hozzá Szőke Tamás.

Kulcsszavak: autósport, ifjabb Tóth János, Mecsek Rallye, Peugeot Total Hungária Rallye Team
 
Merk József az F-1600 Magyar Bajnok! Forrai futamgyőzelmet szerzett Merk József az F-1600 Magyar Bajnok! Forrai futamgyőzelmet szerzett Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja Tim Gábor Csehországban is győzött! Tim Gábor Csehországban is győzött! Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally
 
Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta

Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta

2016. szeptember 28.
A hétvégén a Hungaroringen rendezték meg a DTM Túraautó világbajnokság futamát, melynek betétfutamaként szerepelt az Audi TT Cup sorozat is.
Részletek

Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta

Az Audi TT Cup egyik specialitása, hogy a 18 fős állandó mezőny mellé a gyár 5-6 vendégversenyzőt is meghív, a hungaroringi futamon a Ducati csapat két Superbike versenyzője, a világbajnok Chaz Davis és Xavi Fores mellett három újságíró is helyet kapott. Ezúttal magyar versenyző is kipróbálhatta magát egy vendégautóban, Telek Gábor a Bors újságírója a 99-es rajtszámú autóval rajtolhatott.

A márkakupa sorozatok kiegyenlített mezőnye mindig nagy küzdelmeket hoz, nincs ez másként az Audi TT Cupban sem. A pilóták munkáját neves autóversenyzők segítik, a korábbi Forma-1 versenyző Marcus Winkelhock és a háromszoros Le Mans-i győztes Marco Werner folyamatosan felügyeli a fiatalok munkáját:

- A sorozatban résztvevő 16-25 éves fiatalok számára a TT Cup egyfajta ugródeszka, így érthetően minden beleadnak a jó eredmény érdekében – tájékoztat Marco Werner-  Gyakoriak a balesetek, nem is volt talán az évad során olyan versenyünk, amikor baleset miatt ne kellett volna beküldeni a biztonsági autót. A mezőny számára ismeretlen Hungaroring technikás pályája úgy tűnik megzabolázta a fiatalokat, hiszen a szokásos nagy autótörések elmaradtak, cserébe viszont látványos küzdelmet láthatott a közönség, és a második futamot megúsztuk biztonsági autó nélkül.

Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta

A vendégpilóták számára külön értékelést tart a sorozat szervezője, hiszen az egy alkalommal beülő pilóták nem igazán tudnak beleszólni az állandó versenyzők csatáiba. A Hungaroringen ugyanakkor a két Superbike versenyző magasra tette a lécet, hiszen folyamatosan a mezőnnyel tudtak autózni.

A magyar színeket képviselő Telek Gábor is szépen zárta a hétvégi fordulót, hiszen a szombati versenyen a vendégpilóták közt a harmadik, míg vasárnap már a második helyet szerezte meg.

- Nagyon élveztem a hétvégi két futamot, gyakorlatilag folyamatosan találtunk egymásra az autóval, amit az időeredmények javulása is mutatott. A gyáriak komolyan veszik a vendégpilótákat is, külön csapat segített bennünket az adatok elemzésében, a belső kamerás felvételeink visszanézésében. Egy ilyen versenyautónál körről körre jön meg a bizalom, hisz elsőre hihetetlennek tűnik az a kanyarsebesség vagy éppen fékhatás, amire az Audi TT Cup versenyautó képes. A 310 lóerős motor, melyet a verseny során 17 alkalommal egy gomb segítségével 340 lóerőre lehet erősíteni a célegyenesben közel 230 km/h tempóra gyorsítja az autót, de a négyes kanyart is 200 felett közelítettük meg. A második versenyen már sikerült sokáig a mezőnnyel menni, de mikor meglett a második hely, már egy kicsit kiengedtem, és inkább csak élveztem az autózást-mesélt élményeiről a magyar újságíró.

Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta





Kulcsszavak: Audi Sport, Audi Sport TT Cup, DTM, hungaroring
 
Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye 3.000 Mercedes-Benz munkatárs és vendég szurkolt családjával a DTM 2016-on 3.000 Mercedes-Benz munkatárs és vendég szurkolt családjával a DTM 2016-on Hazai pályán az Audi a DTM hétvégi magyarországi fordulóján Hazai pályán az Audi a DTM hétvégi magyarországi fordulóján Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten
 
Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban

Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban

2016. szeptember 26.
Michelisz Norbert előbb a második, majd a 11. helyen végzett a túraautó-világbajnokság (WTCC) idei szezonjának tizedik állomásán, Sanghajban.
Részletek

Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban

Michelisz honlapjának beszámolója szerint a vasárnapi nyitófutamon a második helyről indult és sokáig vezetett, ám a hajrában visszacsúszott a második pozícióba. A második futamnak Michelisz a kilencedik helyről vágott neki és 11-edikként intették le.

Sokat lépett előre házon belül Norbi Kínában

A Nyitó futam bravúros második helye után a Fő futamon nem jött össze a pontszerzés Michelisz Norbertnek. A 11. hely ellenére így is messze a legjobb hondásként zárta a sanghaji hétvégét.

„Nehéz megemészteni, ha a verseny több mint 90 százalékában vezetsz, mégsem tudsz nyerni. De a második helynek örülnünk kell, mert ezzel így is többet értünk el, mint amire itt számíthattunk” – nyilatkozta a Nyitó futam leintése után Michelisz Norbert.

A Fő futamon az időmérőn elért kilencedik helyéről indult, a rajtnál azonban a 14. pozícióból jól rajtoló Tiago Monteiro megelőzte őt. A második körben aztán Tom Coronel is elment mellette, így ekkor már a 11. helyen haladt csak, amiért már nem osztanak pontot.

Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban

A harmadik körben a 60 kilóval könnyebb Ladát vezető Hugo Valente is keményen támadta már Norbit, aki azonban a következő körben magára talált: kicsit lerázta a franciát és visszazárkózott az előtte haladó Coronelre. Közben Tiago Monteiro jól hajtotta a Hondát, Tom Chiltont is megelőzte, így már a nyolcadik volt.

Michelisz Norbert számára sok izgalmat ezután nem hozott a sanghaji Fő futam, előtte és mögötte is több mint egy másodpercre voltak a riválisok, így a 11. helyen hozta be a Hondát. Miután Yvan Muller a Nyitó futamos harmadik hely után ezúttal második lett Kínában, Monteirónak minimális esélye maradt csak a világbajnoki második hely megszerzésére, így a hondások számára a csapaton belüli erősorrend felállítása maradhat a legfontosabb kérdés az utolsó, katari hétvégére.

A sanghaji Nyitó futam előtt Michelisz Norbert hátránya Rob Huff mögött 6, Tiago Monteiro mögött 27 pont volt. Miután azonban a magyar versenyző a Nyitó futamon a második hellyel 18 pontot zsebelt be, miközben Huff összesen 2, Monteiro pedig 5 pontot gyűjtött, jelentősen javult a házon belüli helyzete. Katar előtt Monteirónak 204, Michelisznek 190, Huffnak 180 pontja van.

Kulcsszavak: autósport, michelisz, wtcc
 
Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját José María López a Formula-E-ben folytatja José María López a Formula-E-ben folytatja Lekeny duplázott a Hungaroringen Lekeny duplázott a Hungaroringen Újra remekelt az amerikai kamionversenyen Szabó Krisztián Újra remekelt az amerikai kamionversenyen Szabó Krisztián Michelisz 8. helyen zárt Monzában Michelisz 8. helyen zárt Monzában
 

Találatok száma: 717 Megjelenítve: 171 - 180