Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 171 - 180
ifjabb Tóth János: A második napon dől majd el a verseny, de az elsőn is nagyon észnél kell lenni

ifjabb Tóth János: A második napon dől majd el a verseny, de az elsőn is nagyon észnél kell lenni

2016. október 07.
A Peugeot Total Hungária Rallye Team párosa a Kassán aratott nagyszerű futamgyőzelem lendületével készül a hétvégi Mecsek-ralira, amely az országos bajnokság hetedik futama, s amelyen újabb értékes pontok találnak gazdára.
Részletek

ifjabb Tóth János: A második napon dől majd el a verseny, de az elsőn is nagyon észnél kell lenni

Bár a bajnoki cím már eldőlt, a dobogós helyek még kiadók, s ezek közül egyet szeretne elcsípni a hétszeres abszolút bajnok is. Az ehhez vezető úton jelenthet nagy lépést a Pécs környéki viadal.

„Pénteken este tízig megyünk, tehát lesz legalább három olyan szakasz, amelyet már sötétben teljesítünk – a két erdőgazdasági út nézők elől elzárt terület, a reptéren kialakított, úgynevezett show gyorsaságira pedig várják a szurkolókat – mondta a Peugeot 208 T16 R5 pilótája. – Az időjárás kulcskérdés lesz a hétvégével kapcsolatban, mert bár nem jósolnak folyamatos esőt, záporokra és zivatarokra számítani kell, ezért mi inkább vizes beállítású autót képzeltünk el a rajtra. Aztán majd meglátjuk, mit változtatunk közben, vagy a második napra.”

A második napon, a klasszikus pécsi gyorsasági szakaszokon méreti meg magát a mezőny, annyi különbséggel, hogy a Kemping–Árpádtető szakasz visszakerült a programba.

„Az első nap nem feltétlenül kell nagy rizikót vállalni, már csak azért sem, mert az erdőgazdasági utakon nagy farönköket raktak a belső ívre, hogy ne vágjuk le a kanyart, s az amúgy is keskeny úton így még kevesebb lehetősége van az embernek korrigálni. Ezért gondolom azt, hogy ezen a napon jobb az óvatosság, s hogy a második, hosszabb napon dől majd el a verseny. Ami az itteni klasszikus pályákat illeti: régen nagyon szerettem menni ezeken a szakaszokon, de az embernek van egy stílusa, ahogy szereti vezetni az autót, s az R5-ösöket itt úgy nem lehet. Nem lehet úsztatni az íven, ami nagy szívfájdalmam, így át kell állítani az agyamat a tempó érdekében.”

ifjabb Tóth János: A második napon dől majd el a verseny, de az elsőn is nagyon észnél kell lenni

S hogy mire lehet jó mindez a navigátor, Szőke Tamás szerint?

„Ugyanúgy készülünk erre a futamra is, mint az eddigiekre: folyamatosan járjuk a pályákat, azokon, amelyek sötétben is szerepelnek a programban, természetesen este is voltunk. Az autó jó, bizakodó vagyok, nyomjuk, ahogy tudjuk. A pénteki szűk, erdőgazdasági utak sötétben mindenki számára hatalmas kihívást jelentenek majd, a szombati klasszikus szakaszokon pedig a klasszikus ralis erényeket kell majd csillogtatni. Kivárás és türelem – ez lehet a siker titka, és persze az, hogy ne kövessünk el hibákat” – tette hozzá Szőke Tamás.

Kulcsszavak: autósport, ifjabb Tóth János, Mecsek Rallye, Peugeot Total Hungária Rallye Team
 
Országos körútra indul a Mercedes-Benz DTM bemutató autója Országos körútra indul a Mercedes-Benz DTM bemutató autója A Hyundai fokozott ütemben készül a WRC részvételre, kinevezték a csapatfőnököt A Hyundai fokozott ütemben készül a WRC részvételre, kinevezték a csapatfőnököt Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! Belga Nagydíj - Ricciardo Mogyoród után Spában is nyert Belga Nagydíj - Ricciardo Mogyoród után Spában is nyert Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában
 
Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta

Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta

2016. szeptember 28.
A hétvégén a Hungaroringen rendezték meg a DTM Túraautó világbajnokság futamát, melynek betétfutamaként szerepelt az Audi TT Cup sorozat is.
Részletek

Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta

Az Audi TT Cup egyik specialitása, hogy a 18 fős állandó mezőny mellé a gyár 5-6 vendégversenyzőt is meghív, a hungaroringi futamon a Ducati csapat két Superbike versenyzője, a világbajnok Chaz Davis és Xavi Fores mellett három újságíró is helyet kapott. Ezúttal magyar versenyző is kipróbálhatta magát egy vendégautóban, Telek Gábor a Bors újságírója a 99-es rajtszámú autóval rajtolhatott.

A márkakupa sorozatok kiegyenlített mezőnye mindig nagy küzdelmeket hoz, nincs ez másként az Audi TT Cupban sem. A pilóták munkáját neves autóversenyzők segítik, a korábbi Forma-1 versenyző Marcus Winkelhock és a háromszoros Le Mans-i győztes Marco Werner folyamatosan felügyeli a fiatalok munkáját:

- A sorozatban résztvevő 16-25 éves fiatalok számára a TT Cup egyfajta ugródeszka, így érthetően minden beleadnak a jó eredmény érdekében – tájékoztat Marco Werner-  Gyakoriak a balesetek, nem is volt talán az évad során olyan versenyünk, amikor baleset miatt ne kellett volna beküldeni a biztonsági autót. A mezőny számára ismeretlen Hungaroring technikás pályája úgy tűnik megzabolázta a fiatalokat, hiszen a szokásos nagy autótörések elmaradtak, cserébe viszont látványos küzdelmet láthatott a közönség, és a második futamot megúsztuk biztonsági autó nélkül.

Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta

A vendégpilóták számára külön értékelést tart a sorozat szervezője, hiszen az egy alkalommal beülő pilóták nem igazán tudnak beleszólni az állandó versenyzők csatáiba. A Hungaroringen ugyanakkor a két Superbike versenyző magasra tette a lécet, hiszen folyamatosan a mezőnnyel tudtak autózni.

A magyar színeket képviselő Telek Gábor is szépen zárta a hétvégi fordulót, hiszen a szombati versenyen a vendégpilóták közt a harmadik, míg vasárnap már a második helyet szerezte meg.

- Nagyon élveztem a hétvégi két futamot, gyakorlatilag folyamatosan találtunk egymásra az autóval, amit az időeredmények javulása is mutatott. A gyáriak komolyan veszik a vendégpilótákat is, külön csapat segített bennünket az adatok elemzésében, a belső kamerás felvételeink visszanézésében. Egy ilyen versenyautónál körről körre jön meg a bizalom, hisz elsőre hihetetlennek tűnik az a kanyarsebesség vagy éppen fékhatás, amire az Audi TT Cup versenyautó képes. A 310 lóerős motor, melyet a verseny során 17 alkalommal egy gomb segítségével 340 lóerőre lehet erősíteni a célegyenesben közel 230 km/h tempóra gyorsítja az autót, de a négyes kanyart is 200 felett közelítettük meg. A második versenyen már sikerült sokáig a mezőnnyel menni, de mikor meglett a második hely, már egy kicsit kiengedtem, és inkább csak élveztem az autózást-mesélt élményeiről a magyar újságíró.

Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta





Kulcsszavak: Audi Sport, Audi Sport TT Cup, DTM, hungaroring
 
Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye CUPRA versenyautók a Hungaroringen CUPRA versenyautók a Hungaroringen Merk József az F-1600 Magyar Bajnok! Forrai futamgyőzelmet szerzett Merk József az F-1600 Magyar Bajnok! Forrai futamgyőzelmet szerzett
 
Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban

Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban

2016. szeptember 26.
Michelisz Norbert előbb a második, majd a 11. helyen végzett a túraautó-világbajnokság (WTCC) idei szezonjának tizedik állomásán, Sanghajban.
Részletek

Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban

Michelisz honlapjának beszámolója szerint a vasárnapi nyitófutamon a második helyről indult és sokáig vezetett, ám a hajrában visszacsúszott a második pozícióba. A második futamnak Michelisz a kilencedik helyről vágott neki és 11-edikként intették le.

Sokat lépett előre házon belül Norbi Kínában

A Nyitó futam bravúros második helye után a Fő futamon nem jött össze a pontszerzés Michelisz Norbertnek. A 11. hely ellenére így is messze a legjobb hondásként zárta a sanghaji hétvégét.

„Nehéz megemészteni, ha a verseny több mint 90 százalékában vezetsz, mégsem tudsz nyerni. De a második helynek örülnünk kell, mert ezzel így is többet értünk el, mint amire itt számíthattunk” – nyilatkozta a Nyitó futam leintése után Michelisz Norbert.

A Fő futamon az időmérőn elért kilencedik helyéről indult, a rajtnál azonban a 14. pozícióból jól rajtoló Tiago Monteiro megelőzte őt. A második körben aztán Tom Coronel is elment mellette, így ekkor már a 11. helyen haladt csak, amiért már nem osztanak pontot.

Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban

A harmadik körben a 60 kilóval könnyebb Ladát vezető Hugo Valente is keményen támadta már Norbit, aki azonban a következő körben magára talált: kicsit lerázta a franciát és visszazárkózott az előtte haladó Coronelre. Közben Tiago Monteiro jól hajtotta a Hondát, Tom Chiltont is megelőzte, így már a nyolcadik volt.

Michelisz Norbert számára sok izgalmat ezután nem hozott a sanghaji Fő futam, előtte és mögötte is több mint egy másodpercre voltak a riválisok, így a 11. helyen hozta be a Hondát. Miután Yvan Muller a Nyitó futamos harmadik hely után ezúttal második lett Kínában, Monteirónak minimális esélye maradt csak a világbajnoki második hely megszerzésére, így a hondások számára a csapaton belüli erősorrend felállítása maradhat a legfontosabb kérdés az utolsó, katari hétvégére.

A sanghaji Nyitó futam előtt Michelisz Norbert hátránya Rob Huff mögött 6, Tiago Monteiro mögött 27 pont volt. Miután azonban a magyar versenyző a Nyitó futamon a második hellyel 18 pontot zsebelt be, miközben Huff összesen 2, Monteiro pedig 5 pontot gyűjtött, jelentősen javult a házon belüli helyzete. Katar előtt Monteirónak 204, Michelisznek 190, Huffnak 180 pontja van.

Kulcsszavak: autósport, michelisz, wtcc
 
Suliváró családi versenynap a B3 Racinggel az Europarkban Suliváró családi versenynap a B3 Racinggel az Europarkban Michelisz Norbi győzött a Slovakia Ringen Michelisz Norbi győzött a Slovakia Ringen Irány a Zempléni-hegység Irány a Zempléni-hegység Az Audi TT kupában indul Keszthelyi Vivien autóversenyző Az Audi TT kupában indul Keszthelyi Vivien autóversenyző Tim Gábor: Győzelem a Slovakiaring-en is! Tim Gábor: Győzelem a Slovakiaring-en is!
 
A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup

A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup

2016. szeptember 24.
Akár a bajnoki cím is eldőlhet a Hungaroringen, vendégpilótaként pedig Chaz Davies és Xavier Forés, az FIM Superbike-világbajnokság (WorldSBK) két sztárja is rajthoz áll a hatodikon az Audi Sport TT Cup sorozat összesen hét versenyhétvégéjéből. Az Audi márkakupa futamaira a szeptember 24-25-i (szombat-vasárnap) DTM-versenyhétvége keretében kerül sor.
Részletek

A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup

Célegyenesébe fordult a 2016-os Audi Sport TT Cup, Joonas Lappalainen már a szezon utolsó előtti versenyhétvégéjén megszerezheti bajnoki címét. A 18 esztendős holland pilóta a Nürburgringen aratott kettős győzelmével 197-re növelte pontjai számát, így 17 ponttal vezet Dennis Marschall (Németország, 180 pont) előtt. Nicklas Nielsen (Dánia) és Sheldon van der Linde (Dél-Afrika) 166 illetve 163 pontjával még szintén esélyes, hogy a lengyel Jan Kisiel nyomdokaiba lépjen, aki tavaly hódította el az Audi Sport TT Cup trófeáját.

Philipp Mondelaers projektvezetőt örömmel töltik el a magyar futamok: „Ez a versenyhétvége egészen különleges számunkra, Zandvoort után ugyanis Budapest a szezon második külföldi állomása. A Hungaroring igencsak komoly kihívást jelentő pálya, amit még nem ismernek fiatal tehetségeink. Izgalmas küzdelem zajlik az összesített pontversenyben, s örülök e két látványos futamnak a nézők sokasága előtt. Annál is inkább, mivel győri gyárunk, ahol az Audi TT készül, csupán mintegy kétórányi autózás innen.”

A vendégpilóták mezőnyében a motorkerékpársport két sztárja áll rajthoz a Hungaroringen: Chaz Davies (Nagy-Britannia) és Xavi Forés (Spanyolország) a Ducati 1199 Panigale R nyergében indul a Superbike-világbajnokság futamain. Davies 2011 Supersport-világbajnoki címét követően döntött a WorldSBK mellett, ahol a 29 éves walesi pilóta eddig 13 győzelmet aratott és az összetett pontverseny harmadik helyén áll.

A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup

A 30 esztendős Forés egyebek mellett 2013-as Superstock 1000 Európa-bajnok, 2014-ben pedig az IDM Superbike-bajnokság győztese volt. „Már több motorkerékpárversenyző is bebizonyította, hogy négy keréken is gyors tud lenni” – mondta Chris Reinke, az Audi Sport customer racing vezetője. „Bizonyos vagyok benne, hogy ők is keményen versenyeznek majd és felveszik a harcot állandó indulóinkkal.”

A Hungaroring versenyhétvégéje szeptember 23-án, pénteken 14:35 órától a szabadedzéssel indul. Az időmérő szombaton 11:30-kor kezdődik, amit 16:20-kor az első 30 perces futam követ, majd vasárnap 11:45-kor rajtol a megegyező időtartamú második futam.


Kulcsszavak: audi, Audi Sport TT Cup, autósport, DTM, hungaroring
 
Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók Megvan a címvédés, Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok! Megvan a címvédés, Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok! 48. Mecsek Rallye 48. Mecsek Rallye Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi
 
Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk

Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk

2016. szeptember 23.
Több mint 30 éves karrierje során Yvan Muller a francia autóversenyzés egyik legeredményesebb versenyzőjévé vált, hiszen magáénak tudhat 4 FIA WTCC világbajnoki címet (2008, 2010, 2011 és 2013) valamint szinte az összes rekordot ő tartja 29 pole pozícióval, 48 győzelemmel, 125 dobogós helyezéssel, 38 legjobb körrel és a 244 futamán elért 2826 ponttal.
Részletek

Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk

Egy kivételes karrier

A gokartos évek után (világbajnoki második 1985-ben és Európa-bajnoki cím 1986-ban) 1992-ben megnyeri a Formula 2 Brit Nagydíját. F1-es lehetőség híján az elzászi a túraautók felé nyitott 1994-től. Francia bajnoki címet szerzett 1995-ben, majd versenyzett az olasz, a német, a brit bajnokságokban is, megnyerve a 2003-as BTCC bajnokságot, majd 2006-ban csatlakozott a FIA WTCC-hez.

A legjobb pilótának bizonyult a jégen rendezett versenyeken 10 Andros díjjal és több győzelemmel a Chamonix 24 órás versenyein. A le mans-i 24 órás, az ausztrál V8 Supercar, a Dakar és néhány WRC bajnokság is a tapasztalatait gazdagította.

Új kihívás a Citroennel

Bármilyen meglepő is, Yvan Muller a Citroën Racing-hez történt csatlakozása előtt soha sem működött együtt egyetlen francia gyártóval sem. 2013 júliusa, a Citroën C-Elysée WTCC fejlesztésének kezdeteitől és a FIA WTCC csapat kialakítása óta nyújt segítséget hatalmas tapasztalatával, amely megalapozta a későbbi sikereket.

Az új program oszlopaként Yvan 4 pole pozíciót és 4 győzelmet szerzett 2014-ben. José Maria López mögött és Sébastien Loeb előtt a világbajnokság 2. helyét sikerült megszereznie. 2015-ben is ezen a helyen végzett 3 pole pozícióval és hat győzelemmel.

Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk

4 futammal a számára nem éppen szerencsés szezon vége előtt Yvan a Világbajnokság második helyén áll, Tiago Monteiróval azonos pontszámmal. Bár bejelentette, hogy a szezon végén befejezi WTCC-s karrierjét, a rekorder versenyző kész arra, hogy kettős győzelmet szerezzen a Citroën Total számára.

Nyilatkozatok:

Yvan Muller: „Nem gondolom, hogy egy karrier vége életkor kérdése lenne. Inkább a kedvről és a motivációról van szó. A tesztek, a szimulátoros edzések, a fizikai felkészülés és a versenyek közötti utazások a hivatásos versenyzőktől erős személyes elhivatottságot igényelnek, ami számomra már nehezen vállalható. Az életemnek egy olyan szakaszát élem, amelyben mással szeretnék foglalkozni és örülök, hogy ezt meg is tehetem a FIA WTCC-ben eltöltött tizenegy szezon után. Kiváló emberi kapcsolatokra is szert tettem, a versenyzést és a szakmát szenvedélyesen szerető emberekkel találkozhattam. Az autóversenyzés annyira a mindennapjaim része már, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy teljesen felhagyjak vele. Több időt tudok majd a szánni a családomra és csapatom, az Yvan Muller Racing fejlesztésére is. Most a szezon végéig azonban minden erőmmel azon leszek, hogy a csapatom elérhesse céljait!”

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója: „Az egész Citroën Racing csapat büszke arra, hogy Yvan Mullerrel dolgozhatott. Akárhányszor belefogunk egy versenyprogramba, mindig a legjobb pilótákat keressük. Ezért is javasoltuk Yvan-nak, hogy csatlakozzon hozzánk, már akkor, amikor beszálltunk a FIA WTCC-be. Sosem felejtjük el mindazt, amit ő adott nekünk. Mi a rally-ból jöttük és rengeteget kellett tanulnunk. Ő sosem habozott átadni tudását a csapatnak. Egy igazi versenyzőt ismertünk meg benne és egy igazi gentlemant, aki mindig a Citroën érdekeit helyezte előtérbe. Nem emelhetünk kifogást az ellen, hogy Yvan úgy döntött, 3 velünk töltött szezon után kiszáll, bár ott van még benne a potenciál, hogy pole pozíciókat, győzelmeket és bajnoki címeket szerezzen. Mindig is a Citroën Racing család tagja lesz, és baráti figyelemmel fogjuk követni további karrierjét.”

Kulcsszavak: autósport, Citroen Total WTCC Team, wtcc, Yvan Muller
 
SKODA győzelem a Zemplénben SKODA győzelem a Zemplénben Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben Herczigék ismét győztek Szombathelyen Herczigék ismét győztek Szombathelyen Balszerencsés hétvége a Mecsekben Balszerencsés hétvége a Mecsekben Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét!
 
Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel

Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel

2016. szeptember 22.
A Korda Racing 25 éves motorosa a hétvégén az Alpok Adria sorozat záró futamain áll rajthoz a Slovakiaringen.
Részletek

Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel

Egyik kedvenc pályáján tér vissza a nemzetközi versenyekre Gyutai Adrián. A 25 éves motoros ezúttal az Alpok Adria sorozat slovakiaringi szezonzáró hétvégéjén ül motorra. A Korda Racing pilótája Supersport kategóriában áll rajthoz, és bízik abban, hogy a felújított Yamaha R6-os nyergében a lehető legjobb eredményt lesz képes kihozni magából. 

Sokáig úgy tűnt, hogy akár véget is érhet Gyutai Adrián versenyzői pályafutása, pedig a paksi tehetség tavaly a Moto3 misanói vb-futamán a gyorsaságimotoros-világbajnokságon is bemutatkozhatott, és a 36 fős mezőnyben végül a 26. helyen fejezte be a versenyt. Azonban a vészfelhők lassan elvonultak a 25 éves mérnök végzettségű motoros feje felől, hiszen teljes mellszélességgel odaállt mellé szülővárosa, így folytatni tudja karrierjét. Paks Város Önkormányzatának köszönhetően a Slovakiaringen teszi meg az első lépéseket a Korda Racing motorosa, ahol az Alpok Adria sorozat idei záró versenyein áll rajthoz Supersport kategóriában. Mégpedig a jól ismert Yamaha R6-os nyergében, melyet immár harmadszor biztosít számára a 220 Volt H-Moto Team.

Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivelA versenygépben blokkot cseréltek – jóval erősebb az erőforrás, mint amivel a Hungaroringen futamot nyert legutóbb a Román Superbike Bajnokságban –, valamint néhány új fejlesztést kapott a motor erre a versenyre. A háttértárgyalások alapján ez a verseny valószínűleg nem az utolsó megmérettetés lesz az ősszel, ám egyelőre Adrián most kizárólag a Slovakiaringen rendezendő futamokra koncentrál.

„Nagyon várom már a hétvégi versenyt, ráadásul a Slovakiaringen utoljára 2014-ben versenyeztem az Alpok-Adria sorozatban. Akkor is éppen egy visszatérésről volt szó, hiszen a vállműtétem után akkor versenyezhettem újra. Nehéz hétvégére számítok, a mezőny rendkívül erős, így nem lesz egyszerű dolgom. Keményen fogok küzdeni, és a legjobb tudásom szerint fogom teljesíteni a versenyeket. A pénteki szabadedzéseken lesz elég időm visszaszokni a Yamahára, ugyanis augusztus elején mentem vele utoljára, és nagyon fontos lesz, hogy jól beállítsuk a motort. Mivel ezúttal csak egy időmérőt rendeznek, így nagyon kell koncentrálnunk arra, hogy kihozzuk magunkból a legtöbbet. A rajthely nagyon fontos, de még ennél is fontosabb lesz a jó rajt. Kemény küzdelemre számítok, nagyon várom már” – mondta Gyutai Adrián, aki egyébként Supersportban most debütál ebben a sorozatban, hiszen korábban a 125 GP-ben és Superstock 600-ban versenyzett.

Kulcsszavak: Gyutai Adrián, motorsport, Slovakiaring
 
Gyutai Adrián: „Van erő a Hondámban” Gyutai Adrián: „Van erő a Hondámban” Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” Észtország nyerte a közép-kelet európai 2014-es Teherautó-vezetők Fogyasztási Versenyét a Volvo Trucks szervezésében Észtország nyerte a közép-kelet európai 2014-es Teherautó-vezetők Fogyasztási Versenyét a Volvo Trucks szervezésében Harminc magyar a nemzetközi autósportos tehetségkutató döntőjében Harminc magyar a nemzetközi autósportos tehetségkutató döntőjében A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését
 
Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

2016. szeptember 22.
A Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye a mogyoródi aszfaltcsíkon fordul rá a 2016-os idény célegyenesére. A BMW háromszoros pole pozícióból várja az utolsó előtti versenyhétvégét.
Részletek

Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

Szeptember 23-25. között megkezdődik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonjának hajrája: az idény tizenötödik és tizenhatodik futamának a Hungaroring 4,381 kilométer hosszú aszfaltcsíkja ad otthont, közvetlenül az október 14-16. között megrendezendő hockenheimringi szezonzáró előtt. A mogyoródi versenypályára abszolút tabella-elsőséggel érkezik a BMW, a frissen aszfaltozott vonalvezetés pedig rendkívül látványos küzdelmeket ígér.

Azután, hogy a nürburgringi versenyhétvége szombati megmérettetésén megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét, Marco Wittmann összesen 170 ponttal vezeti a pilóták közötti pontversenyt, 33 ponttal az Audi olasz versenyzője, Edoardo Mortara előtt. Négy futammal az idény vége előtt Marco Wittmann és Timo Glock csapata, a BMW RMG istálló áll a csapatok közötti pontverseny élén, összesen 228 ponttal. A gyártók közötti pontversenyt a BMW jelenleg összesen 521 ponttal vezeti.

A Hungaroring idén mindössze harmadik alkalommal fogadja a Német Túraautó Bajnokság mezőnyét. Legelőször 1988-ban rendezték itt az akkori szezon két futamát, amelyen a hétvége legeredményesebb BMW-pilótájaként a német Markus Oestreich mindkétszer negyedik helyre hozta be a BMW M3 (E30) versenyautót.
Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

A mogyoródi versenypálya ezt követően csupán huszonhat évvel később, 2014-ben adott ismét otthont a DTM futamának, a BMW M4 DTM fiatal német pilótája, Marco Wittmann pedig rajt-cél győzelmet aratott a 41 körös megmérettetésen. A hungaroringi trófea nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy Marco Wittmannt ezután 2014-ben a sorozat bajnokává koronázták. A 2014-es mogyoródi futam harmadik helyezettje és második legeredményesebb BMW-pilótája a kanadai Bruno Spengler lett.

Magyarországon Martin Tomczyk 100-as rajtszámot viselő BMW M Performance Parts M4 DTM versenyautója ismét ünnepi öltözéket visel majd, hogy a centenáriumi rajtszám mellett ezzel is emléket állítson a BMW Group századik évfordulójának. A nyolc BMW-pilóta közül ketten ráadásul idén már hosszabb ideig is vendégeskedtek a Hungaroringen, a BMW Magyarország ugyanis a mogyoródi aszfaltcsíkon szervezte meg a vadonatúj BMW M2 Coupé két héten át tartó nemzetközi sajtóbemutatóját, amelyen Tom Blomqvist és António Félix da Costa testközelből mutatta be a média képviselőinek a kétajtós sportautó lélegzetelállító kvalitásait.

Kulcsszavak: autósport, bmw, DTM, hungaroring
 
A BMW Motorrad kijelöli további növekedési pályáját A BMW Motorrad kijelöli további növekedési pályáját Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin Egyszerűbb lesz parkolni a BMW i modellekkel Egyszerűbb lesz parkolni a BMW i modellekkel Iseum Rallye: Az első murvafutam 2016-ban Iseum Rallye: Az első murvafutam 2016-ban
 
A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

2016. szeptember 15.
A hétvégén a belgiumi Zolder-ben folytatódik a Kamion EB, ami ahogy az elmúlt években is láthattuk egy nagyon nehéz és veszélyes helyszín, kicsi bukóterekkel és betonfalakkal övezve.
Részletek

A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

Mindig izgalmas versenyekre van kilátás, így ezen a hétvégén is érdemes lesz követni az eseményeket. Sűrű hetek után Norbinak lehetősége volt egy hétvégét pihenni, amire nagyon szükség volt:

"Hihetetlen hetek vannak mögöttem, a készülődéssel, a hazai hétvégével Hungaroringen, valamit rögtön utána pihenő nélkül a Cseh futam elképesztő nehéz és fárasztó volt. Még arra sem volt igazán lehetőségem hogy megköszönjem a támogatóimnak, a szurkolóimnak és a verseny szervezőinek az egész hétvégét. Tényleg, köszönöm, elképesztő hangultatot varázsoltatok a Hungaroringre nekem azon a hétvégén. Szuper hír hogy már 2017-re is megvan az időpontja a Hungaroringnek, és fixen benne van a versenynaptárban!

Ezek után Csehország nehéz volt, nagyon elfáradtam, elmondhatatlanul kellett ez a másfél hét szünet a bajnokságban, és ez az egy hétvége amit sikerült otthon töltenem, úgyhogy kicsit újult erővel vágok neki Zolder-nek. Nem lesz könnyű hétvége ez sem, az biztos, mert a pálya karakterisztikája nem fekszik még a mostani csomagunknak, de azért mindent megteszek hogy meg tudjam tartani a harmadik helyet a bajnokságban, amiért most négyen is harcban vagyunk. Izgalmas lesz, az biztos." - mondta Norbi reménykedve.

A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

Kulcsszavak: autósport, Kamion Eb, Kiss Norbert, versenykamion, Zolder
 
A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO Brno után ismét dobogón Makai György Brno után ismét dobogón Makai György Két top-párossal indul az APRC címvédésre a Skoda Két top-párossal indul az APRC címvédésre a Skoda Új csapatfőnök az OXXO Hungary Truck Racing Team élén Új csapatfőnök az OXXO Hungary Truck Racing Team élén Ayrton Sennára emlékezik a Formula Ford Ayrton Sennára emlékezik a Formula Ford
 
Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

2016. szeptember 13.
Erre a versenyre emlékezni fognak, amíg élnek. Ifjabb Tóth János és Szőke Tamás reményvesztetten, és bal hátsó defekttel érkezett meg az utolsó szakasz céljába a Kassa-ralin (a gyorsaságinak öt másodperces vezetés birtokában vágott neki), majd meglepetten tapasztalta, hogy mivel a nagy rivális is defektet kapott, mégis megtarthatta az első helyet.
Részletek

  Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

Ez volt a Peugeot Total Hungária Rallye Team párosának első futamgyőzelme az idén.

„Erre a versenyre, amíg élünk, emlékezni fogunk – mosolygott hitetlenkedve a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János. – Az utolsó gyorsaságin, körülbelül a pálya felénél defektet kaptunk. Nem ütöttem oda az autót, sőt, egyáltalán nem akartam kockázatot vállalni, hiszen a pálya széle teli volt sziklákkal. Annyi történt mindössze, hogy átmentünk egy pici gödrön. Az előző körben is átmentünk rajta, és akkor nem lett baj, most viszont kaptunk egy bal hátsó defektet. Meg is beszéltük Szőke Tomival a hátralévő kilométereken, hogy nincs szerencsénk az idén. Erre amikor beértünk a célba, azt láttuk, hogy Kazár is defekttel jött le, és adtunk neki nyolc másodpercet, s mivel Vincze Feri is óvatosan jött le az utolsó szakaszon, megtartottuk a vezető pozíciót. A verseny előtt arról beszéltünk, a szerencse harminc százalékot nyom a latba a raliban. Most azt mondom, hetven-nyolcvanat. Persze, ahhoz, hogy szerencsének legyen esélye, meg kellett vívnunk az összes csatát a hétvége folyamán, s ott kellett lenni a spiccen.”

S hogy mit tett ehhez hozzá Szőke Tamás? Először is kalapot emelt a pilótája előtt, majd pedig elmesélte, ő hogy élte meg a Kassa-rali zárónapját, s hogy mi minden futott át az agyán a verseny utolsó három kilométerén.

  Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

„Reggel úgy keltünk fel, hogy bíztunk benne, a hét gyorsasági elég lesz a hátrányunk ledolgozásához. Ehhez képest már az első szakaszon megtettük. Elképesztő, hogy nyomta a gázt Jani, kérdeztem is tőle, hogy vért ivott-e reggelire, vagy mi történt? Átmentünk tökön, babon, és ő még akkor is úgy érezte, hogy nem volt tökéletes. A vége aztán… Nos, az nem úgy alakult, ahogy terveztük. Arra kértem Janit az utolsó rajt előtt, hogy próbáljunk meg, amennyire lehet, óvatosan menni. De addigra már borzasztóan köves volt a pálya. Miután észrevettük, hogy defektünk van, nagyon elkenődtünk. Az utolsó három kilométeren már nem is mondtam az itinert, mert nem akartam elhinni, hogy megint ekkora pechünk van. Aztán a célban minden a visszájára fordult, megtudtuk, hogy így is nyertünk. Nagyon boldog vagyok, mert ez volt a legnehezebb verseny az idén – navigátor szempontból is. Jó érzés volt, hogy Jani ennyire hagyatkozott rám – mondjuk kénytelen volt –, az pedig mindenképp tanulság számomra, hogy nekem is még pontosabbnak kell lennem az ennyire nehéz pályákon.”

Nos, ilyen az, amikor két maximalista versenyző (egy pilóta és egy navigátor) értékel egy győztes futamot. Azért persze örültek nagyon ifjabb Tóthék, hiszen azokon a rettenetesen nehéz erdőgazdasági pályákon, amelyeket vasárnapra jelöltek ki a Kassa-rali szervezői, csak az igazán fegyelmezett és profi versenyzők érhettek el jó eredményt.

  Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

„Az idegen környezet mindig extra kihívást jelent, nem tudod, hogy mire számíthatsz: hetven százalék a felkészülés, harminc pedig improvizáció – tette hozzá a Peugeot 208 T16 R5 pilótája. – A két erdőgazdasági úton kijelölt pálya döntötte el a versenyt, azokra választottunk gumit is, ami tökéletesen sikerült, köszönhetően a Pirelli munkatársainak, akiktől sok tanácsot és segítséget kaptunk. Ennek a két pályának egyébként az volt a nehézsége, hogy két oldalt sziklák tarkították őket, úgyhogy nagyon precízen kellett vezetni. Pedig olykor nem volt könnyű úton tartani az autót. Eddig is volt kedvem a Mecsek-ralihoz, most azonban már alig várom, hogy újra versenyautóba üljünk…”

Kulcsszavak: autósport, ifjabb Tóth János, Peugeot Total Hungária Rallye Team
 
Teljesítmény és exkluzivitás: a Mercedes-AMG története Teljesítmény és exkluzivitás: a Mercedes-AMG története A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot
 
Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

2016. szeptember 07.
Tim Gábor 2010 óta küzd különböző márkakupákban, miután hét évi gokartozás után fellépett a pályaautózás világába. 2010-ben legjobb újoncként harmadik lett a Suzuki Swift Kupában, majd a következő szezonban, 2011-ben nagy fölénnyel bajnok lett.
Részletek

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

2012-ben rögtön a túraautózás egyik csúcsa felé vette az irányt, két hétvégén indult volna az FIA ETCC-ben, azonban a versenyeken elrajtolni sem tudott, sorozatos műszaki hibák miatt. Az év későbbi részében a rakoncátlankodó autóval sikerült néhány sikeres versenyt futni a Magyar Gyorsasági Bajnokságban és második lett a 2000cc-esek között az év végi elszámoláskor.

2013-ban több kategóriában is megfordult, főként az 1600cc-es autók között versenyzett és öt futamgyőzelmet szerzett, bajnoki címekre nem volt esélye, mert egy sorozatban sem ment végig. 2014-ben visszatért a hazai szervezésű márkakupákhoz, és az akkor indul RCM Cup-ot meg is nyerte, melynek fődíja a 2015 januárjában rendezett 24 órás Dubai megmérettetés volt. Itt egy négy fős angol csapat egyik tagjaként indult, és a négyes legjobb pilótája volt.

2015-ben először a RCM Cup-ban versenyzett majd áttért a Swift Cup Europe-ba, összesen kilenc versenyen intették le elsőként, újra nem futott teljes idényt.

Így alakult a karrierje, mikor az Apex Racing színeiben a 2016-os szezont már egy nemzetközi márkakupában kezdhette. Több éven át a Kelet-Európai régió egyik legnívósabb bajnoksága volt a Skoda Octavia Cup, mely néhány év szünet után 2016-ban, új autóval indult újra.

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

Öt hétvége, 10 verseny szerepelt idén a naptárban. A bajnokság a Hungaroring-en indult, és Tim Gábor maximális teljesítményt nyújtott. Megnyerte az időmérést, majd a szombati első, és a vasárnapi főversenyt is.

A második, Red Bull Ring-i hétvége már nehezebben alakult, de az időmérésen itt is megszerezte a pole-t, majd az első futamon is nyert. A második versenyen kisebb balesetbe keveredett, és meg kellett elégednie a harmadik hellyel.

Következett a mezőny nagy részének hazai pályája, a csehországi Most. Itt először versenyzett Tim Gábor, és komoly feladat elé állította a magyar pilótát az új helyszín. Az időmérésen a negyedik lett, majd az első futamon egy helyet javítva a harmadik. Mindkét bajnoki riválisa, a cseh Tomas Pekar és a szintén cseh Michael Vorba is előtte végzett, így a bajnokság szempontjából ez nem volt jó eredmény. Azonban a második futamra sikerült ritmust váltania, és megnyerte a futamot!

A negyedik helyszín a közeli Slovakiaring volt, ahol Tim újra top formáját mutatta. Műszaki hiba miatt csak a negyedik helyről rajtolt az első futamon, de látványos futamon sikerült újra nyernie. A vasárnapi főfutamon sem lehetett nyugodt versenye, a mezőny amerikai pilótájával, August Macbeth-el a célig csatázott, de újra győzni tudott.

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

A nyolc megrendezett futamból ezzel hatot megnyert, és előnyét 44 pontra növelte. A nagy finálé, azaz az utolsó hétvége következik, a kultikus Brno-i pályán, melyet a magyar pilóta már ismer. Összesen 54 pont szerezhető, így kijelenthető hogy karnyújtásnyira van az áhított bajnoki címtől, mely talán a hazai pályaautózás egyik legnagyobb sikere lehet idén.

"Évről évre egyre nehezebb a helyzetem, ebben az évben közel voltunk ahhoz, hogy anyagi gondok miatt feladjunk a bajnokságot. Nagyon sokat köszönhetek a csapatnak és azoknak akik segítettek, hogy tovább tudjuk folytatni az idényt. Az utolsó hétvége előtt a csapat, az Apex Racing megállapodást tudott kötni a Skoda Magyarországgal, melynek értelmében az utolsó hétvégén már biztos rajthoz tudok állni. Ezt szeretném bajnoki címmel meghálálni, ami ugyan nem tűnik nehéznek, de bármi megtörténhet. Ugyanúgy, sőt talán még komolyabban készülünk a hétvégére, mint bármikor. Nem kell mindenáron győznöm, de ha lehetőség lesz, az első helyért szeretnék harcolni a futamokon." - nyilatkozta Tim Gábor a Brno-i hétvégével kapcsolatban.

Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Skoda Octavia Cup, tim gábor
 
Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban Távozik az autósport-szövetség elnöksége Távozik az autósport-szövetség elnöksége A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában
 

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 171 - 180