Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 752 Megjelenítve: 171 - 180
A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet

A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet

2017. április 08.
A soron következő hétvégén, Marokkóban (Észak-Afrika) veszi kezdetét az FIA WTCC túraautó világbajnokság 2017-es évada. A Polestar Cyan Racing pilótái, Thed Björk, Néstor Girolami és Nicky Catsburg a technikás Circuit Moulay El Hassan utcai pályán veszik fel a versenyt a vetélytársakkal.
Részletek

A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet

Újdonságok 2017-re:

•    A cél a világbajnoki cím
•    Immár három Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó indul
•    Tapasztalt pilóták: Thed Björk, Néstor Girolami és Nicky Catsburg
•    Visszatértek a bajnokságba az olyan legendás versenypályák, mint Monza vagy Makaó

Az intenzív, több ezer tesztkörből és vég nélküli fejlesztésekből álló téli tesztidőszak lezárultával ideje szembenézni az ellenfelekkel a tíz állomásra tervezett évad első versenyhétvégéjén, és megkezdeni az utat a végső cél: a világbajnoki cím felé.

Thed Björk négyszeres STCC-bajnok remekül zárta a csapat tavalyi, felkészülő évét: Kínában megszerezte a csapat első futamgyőzelmét, majd a katari szezonzárón a dobogóról búcsúztatta az évet.

„Az előttünk álló évad minden eddiginél izgalmasabb lesz a csapat számára, és nekem is. Egyetlen szezonunk előtt sem voltak még ilyen kedvezőek a feltételek. Egész életemben arról álmodtam, hogy a világbajnoki címért küzdhessek. Természetesen csapatmunkáról van szó, ám mindkét másik pilóta rendkívül gyors, a csapat többi tagja pedig elképesztően keményen dolgozott a szezont megelőző időszakban. Marrákes alighanem az egész év legkeményebb versenye, ám remek alkalom lesz arra, hogy kielemezzük a versenytársakat. Nagy tisztelettel várom a fejleményeket.” – mondta Thed Björk.

A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet

Néstor Girolami kétszeres argentin bajnok tavaly Japánban versenyzett először a csapattal, és mindkét futamán pontszerző helyen ért célba. Az idei első hétvégén komoly feladat vár rá, hiszen soha életében nem versenyzett még a Moulay El Hassan pályán.

„Rengetegszer végigmentem a pályán a szimulátorban, ez sokat segített. De persze a való életben is meg kell ismerni a pályát, és ezt módszeresen kell csinálnom, körről körre növelve a sebességet, mert a Marrákeshez hasonló utcai pályák kíméletlenül megbosszulják a tévesztéseket. Bízunk az autóban, remélem, hogy Theddel és Nicky-vel együtt a lehető legtöbb pontot hozhatjuk el a hétvégén.” – mondta Néstor Girolami.

Nicky Catsburg Marrákesben fog először versenyezni a Polestar Cyan Racing színeiben, és máris dobogós helyezésre törekszik.

„Alig várom, hogy elinduljon az évad, és szorosan együtt dolgozhassunk a csapattal, a csapattagokkal. A marrákesi utcai verseny kemény lesz és intenzív. Hiszem és remélem, hogy képesek vagyunk dobogós helyért küzdeni, erre törekszünk.” – mondta Nicky Catsburg.

A Polestar Cyan Racing gyorsított ütemben vág neki az idei évadnak: az eredetileg tervezett 2018. helyett már 2017-ben világbajnoki címre törnek, ami különösen nagy terhet jelent a csapat összes tagja számára.

„Habár a tényeken alapuló, racionális döntést hoztunk, amikor 2017-re hoztuk előre a bajnoki cím megszerzésének célját, érzelmileg hatalmas nyomás alatt van mindenki. A csapat minden egyes tagja legvégső energiáit is mozgósította. Nem hiszem, hogy az idei évadban lesz a Polestar Cyan Racingnél motiváltabb, keményebben dolgozó csapat a boxutcákban.” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport-igazgatója.

Kulcsszavak: autósport, Polestar Cyan Racing, túraautó VB, wtcc
 
A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Kiss Norbi átdriftelte a Lóerők Éjszakáját! Kiss Norbi átdriftelte a Lóerők Éjszakáját! Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen
 
Keszthelyi Vivien az első és egyedüli magyar a világ legerősebb elit márkakupájában!

Keszthelyi Vivien az első és egyedüli magyar a világ legerősebb elit márkakupájában!

2017. április 01.
Egy nappal a nemzeti ünnepet követően, március 16-át a magyar autósport rajongók piros betűvel véshetik be a naptárba, ugyanis az Audi hivatalos honlapján bejelentette: a magyar tehetséget, az elmúlt három évben folyamatosan kiemelkedőt nyújtó, mindössze 16 éves Keszthelyi Vivient a világ legerősebb elit márkakupa-sorozatában, az Audi TT Cupban indítja el.
Részletek

Keszthelyi Vivien az első és egyedüli magyar a világ legerősebb elit márkakupájában!

Hasonló bejelentésre még nem volt példa a magyar autósportban, hiszen a német autógyár a világ minden tájáról jelentkező több száz pilóta közül, számos teszt és vizsga után válogatta ki azokat, akik ebben a szezonban felállhatnak a rajtrácsra. Az Audi tehetséggondozó akadémiájának egyetlen magyar tagja, Keszthelyi Vivien - aki szenzációs módon már második éve tagja a gyár kiképzőprogramjának - a mezőny legfiatalabb tagja lesz, ráadásul a riválisok jelentős része 5-8 évvel idősebb, ez által pedig jelentős előnnyel indulnak vele szemben a versenytapasztalatot illetően. Számos olyan hosszabb ideje versenyző fiatal férfi pilótával kell majd felvennie a küzdelmet, akik közül többen is rangos versenyeken bizonyítottak már, többek között a Formula 4-ben is. Ahogyan azt az Audi már korábban jelezte, Vivien a gyár akadémiájának magyar pilótájaként versenyez majd.

Keszthelyi Vivien a korkülönbség és kevesebb tapasztalat ellenére szeretne folyamatosan a várhatóan erős mezőny legjobbjai között szerepelni, és minél több dobogós helyezéssel megajándékozni a sportszakmai sikerekre vágyó magyar és nemzetközi, jelenlegi és leendő rajongóit az egyenlő technikai feltételekkel elindított versenysorozatban, itt ugyanis legfőképpen a tehetség az, ami rangsorolja a pilótákat. Az elmúlt évekhez hasonlóan az Audi TT Cup mezőnye a német túraautó-bajnokság, a DTM mezőnyével együtt a híres nürburgringi 24 órás futam hétvégéjén is rajthoz áll. A hét állomásból álló sorozat első versenyére május 5. és 7. között Hockenheimben kerül sor, a magyar rajongók Vivien honlapján is, a vivienkeszthelyi.com oldalon minden futamot élőben követhetnek majd.

Keszthelyi Vivien az első és egyedüli magyar a világ legerősebb elit márkakupájában!

Vivien a múlt hét pénteken már elutazott az Audi németországi főhadiszállására, ahol a sorozatban részt vevő pilótatársaival együtt készítik fel őket megmérettetésre.

Vivien más versenysorozatok egy-egy versenyhétvégéjén is részt vesz majd csapatával, az Audi Sport Racing versenyakadémia támogatásával működő Team VRS-sel, a magyar szurkolók a Hungaroringen többször is különböző versenyhétvégéken, illetve országszerte további nagyszabású eseményeken találkozhatnak vele.

Keszthelyi Vivien nyilatkozata:

"Fantasztikus érzés, hogy három az autósportban töltött év alatt sikerült eljutnom abba a sorozatba, amiről - mint egy nagy lépés a DTM felé - álmodtam. Alig várom, hogy ebben a sorozatban versenyezzek, hiszen rendkívül nívós mezőnyben bizonyíthatok. Jelenleg a többi versenyzővel együtt veszünk részt egy felkészítő táborban, ahol már többek között az egyforma versenyoveráljainkat is felpróbálhattuk, és számos egyeztetést tartottunk a szezonról. Az első versenyig még lesz időnk gyakorolni, áprilisban lesz egy hivatalos teszt, amin két napig mindenki a pályán lesz, nekem pedig még az akadémián is készülni kell a következő feladatokra. A pilóták rendkívül barátságosak egymással, azonban természetesen azt lehet érezni, hogy már most a táborban, s majd a pályán is mindenki a legjobb akar lenni. Nagyon várom már az idénynyitót, új helyszínek, új riválisok, talán a legelső futam lesz a legérdekesebb."

Kulcsszavak: Audi TT Cup, autósport, Keszthelyi Vivien
 
Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen Komoly kontingenssel a Mecsek Rally-n! Komoly kontingenssel a Mecsek Rally-n! A szezon utolsó RCM futamán dobogós a B3 Racing A szezon utolsó RCM futamán dobogós a B3 Racing Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában
 
A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek

A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek

2017. március 30.
A hosszú pihenő után egy rendkívül hasznos, „nagyteszttel” hangolt a magyar bajnokság nyitányára a címvédő SKODA Rally Team Hungaria csapata.
Részletek

A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek

A csapat versenyzői, Herczig Norbert és Bacigál Igor már nagyon várják, hogy ismét élesben, bajnoki pontokért autózhassanak, hiszen ezt a tavaly júliusban megrendezett Fehérvár Rallye óta nem tehették meg. A tavalyi évben a megszerzett abszolút bajnoki cím után ugyanis két versenyen már csak a nézők és a saját szórakoztatásukra indultak. A Skoda Rally Team Hungária csapatánál úgy tűnik minden a régi: a páros, a technika és a szervizcsapat is. Ebben a megszokott felállásban várják a miskolci hétvégét.

-  A szezonnyitó futam előtt úgy döntöttünk, hogy két helyszínen is kipróbáljuk a SKODA R5-ös Fabia új fejlesztéseit, ezért a Mátrában jártunk, ahol a jobb és a rosszabb minőségű aszfaltra is megtaláltuk a beállításokat – árulta el Herczig Norbi. – Persze a hosszú szünet miatt egy kicsit akklimatizálódnunk is kellett, a féktávok, a kanyarsebesség és a gyorsulás szempontjából is vissza kellett rázódnunk a régi kerékvágásba, de úgy tűnt Igor is a csapat is és én is gyorsan felvettük a tőlünk megszokott dinamikus ritmust.

A SKODA Rally Team Hungaria pilótájának figyelmét azonban az elmúlt hetekben többfelé is meg kellett osztania, ugyanis számos eseményre volt hivatalos, melyek közül számára a legkedvesebb a MOL Értékesítési- és Kommunikációs osztályának közös sajtótájékoztatója volt, ahol Herczig Norbertet az a megtiszteltetés érte, hogy bejelentésre került, 2017-től ő is a MOL Csapat tajga lett.

A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek

- Igen. Ez a bejelentés számomra valóban óriási megtiszteltetést jelent. Évek óta erről álmodom és most, hogy megkaptam az elismerő címet, és egy fantasztikus csapat tagja lehetek, mindent meg fogok tenni érte, hogy méltó legyek rá. Készen állunk tehát és nagyon várjuk a rajtot. – folytatta a pilóta. Sőt! Óriási várakozással állunk a 2017-es bajnokság elé, ahol az élmezőny az elmúlt évekhez képest igen népes és erős lesz. Az idei évben szoros bajnokságra, nagy csatákra számítunk.

A Hell 23. Miskolc Rallye pénteken az adminisztratív és a technikai átvételekkel kezdődik, 17:00 órától pedig a népkerti salakmotor stadionban tartják meg a prológot. Szombaton két pályán összesen hat, vasárnap három helyszínen további nyolc mért szakasz vár a párosokra, végül vasárnap délután a célba érkezett párosokat Szikszón köszöntik majd.  

Kulcsszavak: autósport, Herczig Norbert, Miskolc Rallye, SKODA Rally Team Hungaria
 
Michelisz Norbert Oroszországban száguld Michelisz Norbert Oroszországban száguld Visszahozott bajnoki esélyek SPA-ra a GT4 EB olasz-magyar párosának! Visszahozott bajnoki esélyek SPA-ra a GT4 EB olasz-magyar párosának! Megvan a címvédés, Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok! Megvan a címvédés, Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok! Lévai Zoltán vezeti a TWC bajnokságot Lévai Zoltán vezeti a TWC bajnokságot Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez
 
Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát

Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát

2017. március 28.
Mindhárom előfutamot, a középdöntőt, és a döntőt is megnyerte Kiss Pál Tamás a Rallycross Országos Bajnokság első fordulójában a Slovakiaringen. A SPEEDBOX Racing Team versenyzője, a maximális 30 ponttal zárta az első futamot.
Részletek

Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát

A télen technikailag és megjelenésében is megújult Peugeot 208 WRX első éles bevetése ennél jobban nem is sikerülhetett volna, bebizonyosodott, hogy a csapat az előző szezonban tökéletesen összeszokott, és a fejlesztések is beváltak.

A szombati szabadedzés első körétől kezdve nagyon gyors volt a 47-es rajtszámú autó, és az első két előfutamot is komoly fölénnyel nyerte Kiss Pál Tamás. A vasárnap rendezett harmadik előfutam  rajtja azonban nem úgy sikerült, ahogy várta a csapat.

„Lehűlt az idő, és amíg várakoztunk a rajtban, annyira lecsökkent a motorhőmérséklet, hogy nem működött az ALS, így Vass Zoli, Kárai Tomi és Max Pucher mögött tudtam csak elindulni. Azonnal a joker kört választottam, és addigra már újra száz százalékos volt a kocsi. A jokeren majdnem olyan gyors voltam, mint Pucher a normál körön. Jó kis csata alakult ki, mert épp kívülről dobtam volna be mellé az autót, amikor Kárai Tamás felborult, és piros zászlóval leintették a futamot. Az újraindítás már jól sikerült, így akkor már csak a tempómra kellett figyelni.” – mondta Kiss Pál Tamás a kalandos utolsó előfutamról.

A három előfutam győzelem után első helyen jutott a középdöntőbe Kiss Pál Tamás, és a saját futamát ott is majd nyolc másodperces előnnyel nyerte Kárai Tamás előtt.

Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát

A döntőben újra Max Pucher volt a közvetlen ellenfél, de Kiss Pál Tamás és a Peugeot 208-as ezen a napon megállíthatatlan volt, így a hat kör után több mint nyolc másodperccel Max Pucher előtt intette le a kockás zászló a SPEEDBOX versenyzőjét.

A Szlovákiaringen Kiss Pál Tamás ezzel megismételte tavalyi teljesítményét, és minden futamot megnyerve, maximális pontszámmal kezdte a szezont, ezzel vezeti a bajnoki értékelést. A hazai bajnoki siker mellett fontos tapasztalatokat is gyűjtött a csapat, ezek hasznosak lesznek az európa bajnoki küzdelmekben.

„Egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk. Az autó tökéletesen vezethető, és annyira jól irányítható, hogy azt, amit tavaly hiányoltam, és néha már magamban kerestem a hibát, most úgy érzem megkaptam a kocsitól. A versenyek alatt annyira higgadtak, nyugodtak lettek a mozdulataim, amit tavaly konstansan nem tudtam hozni. A visszafordítókban is álomszerűen viselkedett az autó. Nagyon várom már a jövő heti Eb futamot, mert most úgy érzem, technikailag is sikerült felzárkóznunk az élmezőnyhöz.”

Pihenésre nincs sok idő, a csapat kamionja Szlovákiából egyenesen Barcelona felé indult, mert a következő hétvégén már az Eb szezonnyitó futamán versenyez Kiss Pál Tamás.

Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát

Kulcsszavak: autósport, kiss pál tamás, rallycross, Rallye
 
Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki "Fokozatos ébresztés" állapotában a volt hétszeres világbajnok Forma-1-es versenyző "Fokozatos ébresztés" állapotában a volt hétszeres világbajnok Forma-1-es versenyző A „Vörösök” Oroszországban is győztek A „Vörösök” Oroszországban is győztek Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja Sébastien Loeb DS3 WRC-vel indul a 2015-ös Monte Carlo ralin Sébastien Loeb DS3 WRC-vel indul a 2015-ös Monte Carlo ralin
 
ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja!

ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja!

2017. március 24.
A Zengő Motorsport a facebook oldalán közölte a hírt, miszerint ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja a 2017-es versenyszezont.
Részletek

ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja!

A háttérben hónapok óta zajló előkészítő munka eredményeként immáron hivatalosnak tekinthető, hogy a 2017-es szezonban a Zengő Motorsport és Ficza Ferenc visszatér a TCR International sorozatba. A KIA Ceed TCR-t építő STARD és a Zengő Motorsport között létrejött megállapodásnak köszönhetően, a bahreini futamot követően indul az új, két autós program.

Mivel a csapat teljes évadra kötelezte el magát a TCR-ben, és minden bajnoki pontra szükség van, így Ficza már az első grúziai futamon is rajthoz áll, ugyan még nem a KIA-val, de egy SEAT León volánja mögött ott lesz Rustaviban.

Ficza Ferenc: nagyon-nagyon boldog vagyok! Örülök, hogy ismét lehetőséget kapok a csapattól és persze mindent megteszek majd azért, hogy jó eredményekkel viszonozzam azt a rengeteg befektetett munkát, amit Zoli elvégzett azért, hogy a nevem felkerülhessen a nevezési listára. A TCR nem ismeretlen a számomra hiszen a történelmi első futamon én is rajthoz álltam, és azóta is folyamatosan figyeltem a bajnokság alakulását. Egy harcos, küzdelmes szezonra számítok, sok-sok kemény, kilincs a kilincsen csatával. A KIA egy nagyon jó autó, biztosan hamar összebarátkozunk majd.

ifj. Ficza Ferenc a TCR International Series-ben folytatja!

Zengő Zoltán: büszke vagyok, hogy a STARD a TCR projektjéhez minket választott partnernek, bízom benne, hogy eredményeinkkel igazoljuk majd hogy jó döntést hoztak. Továbbra is ragaszkodom az elképzelésemhez, hogy fiatal magyar tehetségnek adjak lehetőséget, ebbe a koncepcióba pedig Fecó tökéletesen bele illik.

Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, TCR International Series, Zengő Motorsport, zengő zoltán
 
Dakar 2013 - Célban a magyarok Dakar 2013 - Célban a magyarok Bahreini Nagydíj - Massa volt a leggyorsabb az első gyakorláson Bahreini Nagydíj - Massa volt a leggyorsabb az első gyakorláson Szikszón épül az új Hungaroring Szikszón épül az új Hungaroring Sikeres, de nehéz szezonzáró! Sikeres, de nehéz szezonzáró! Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen! Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!
 
A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás

A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás

2017. március 22.
A 2017-es Rallycross szezonban Peugeot színekben versenyez a magyar rallycross bajnok Kiss Pál Tamás. Az elmúlt évhez hasonlóan újra két bajnokságban is elindul a SPEEDBOX Racing Team versenyzője, a hétfutamos magyar bajnokság mellett mind az öt európa-bajnoki fordulóban is ott lesz a Peugeot 208-as.
Részletek

A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás

A cél a bajnoki címvédés és a dobogó az Európa-bajnokságban.

„Egy versenyző életében mindig óriási eredmény, ha gyári támogatást kap. 2015-ben találtunk egymásra a Peugeot-val, a tavalyi évünk fantasztikusan alakult, hiszen hibátlan teljesítménnyel megnyertük a hazai bajnoki címet, és az Eb-n is két dobogós helyet szereztünk, az év végén pedig ötödikek lettünk. Eddig is szoros kapcsolatom volt a Hansen csapattal, de most a Peugeot magyarországi importőre jóvoltából egy szinttel feljebb lépett az együttműködésünk. Az én autómra és versenyzőoverálomra is felkerültek azok a logók amiket Sebastien Loeb, Timmy Hansen, vagy éppen Carlos Sainz autóin láthatunk.”

A magyarországi Peugeot márkaképviselet úgy döntött, hogy 2017-ben a rallycross magyar bajnokát, Kiss Pál Tamást, illetve profi munkáját és versenyzését támogatja.

A Peugeot márka 2000 óta Magyarországon is meghatározó szerepet vállal a technikai sportok népszerűsítésében, illetve mint kommunikációs eszközt használja is azt, hisz a Peugeot modellek ismertségének növelésében fontos szerepet játszanak.

Nincs ez másként 2017-ben sem, hiszen a népszerű 208 modell egyik „továbbfejlesztett” változatáról beszélünk. A Peugeot 208 WRX nemzetközi versenyeken szép sikereket ért el és Kiss Pál Tamás révén itthon is bizonyította már a modell dinamikus menettulajdonságait, aerodinamikus, kompakt méreteinek és formájának előnyeit.

A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás

A téli szünetben teljesen megújult a 600 lóerős, összkerékhajtású Peugeot 208 WRX. A miskolci műhelyben az alapoktól gondolták újra a versenyautót, változott a karosszéria, erősebb lett a motor, megújult az elektronika, és minden olyan fejlesztést megkapott a kocsi, ami jelen pillanatban elérhető. Kiss Pál Tamás az első teszt után elégedetten szállt ki a 208-asból.

„ Már amikor beindítottuk az autót, más volt a hangja. Esőben teszteltünk, de így is éreztem, hogy a könnyebb és merevebb karosszériával jobban irányítható az autó. Az új motor nagyon erős, három napon át közösen dolgoztunk az Oreca mérnökével, és a pályán érezhető az eredmény. A télen sikerült a cockpitet is átalakítani, mindent hozzám szabtunk, szinte otthon érzem magam a 208-asban.”

A hétfutamos Magyar-bajnokság március végén indul a Szlovákiaringen, a magyar ellenfelek mellett a világbajnokságon induló MJP csapat is nevezett a versenyre, így Kiss Pál Tamás már az első futamon összemérheti tudását a rallycrossra váltó kétszeres DTM bajnok Timo Scheiderrel.

A hazai bajnoki nyitány után egy héttel már Barcelonában versenyez a SPEEDBOX csapat. Az Európa-bajnokságban minden eddiginél erősebb mezőny indul majd, mondta Kiss Pál Tamás.

A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás

„Nem lesz könnyű évünk, de szeretem a kihívásokat. A hazai versenyeken a nagy ellenfelek is új technikával indulnak, alig várom már az első futamot. Az Eb színvonalát és a rallycross népszerűségének növekedését pedig jól mutatja, hogy korábbi Vb futamgyőztesek, és Európa-bajnokok is ott vannak a mezőnyben, és a létszámot is korlátozni kellett, annyian szeretnének indulni. Mindent megteszünk, hogy elérjük az idei célokat, úgy érzem tökéletesen sikerült a felkészülésünk, a csapat tavaly összeszokott, az autónk pedig minden eddiginél ütőképesebb.”

Kulcsszavak: autósport, kiss pál tamás, rallycross, SPEEDBOX Racing Team
 
A magyarországi győzelem után irány a Nürburgring A magyarországi győzelem után irány a Nürburgring Kiváló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán Kiváló verseny, kategóriagyőzelem és töréskár Santa Domenicán Lévai Zoltán vezeti a TWC bajnokságot Lévai Zoltán vezeti a TWC bajnokságot Marco Wittmann rajt-cél győzelmet aratott a Nürburgringen Marco Wittmann rajt-cél győzelmet aratott a Nürburgringen Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa
 
Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

2017. március 17.
A téli szünet lassan véget ér és az Országos Rallye Bajnokság miskolci rajtja előtt, immár hagyományosan Orfűre látogatnak azok, akik a borsodi futam előtt élesben is próbára teszik magukat és autóikat. Az orfűi Teszt Rallye lesz az első fellépése 2017-re átalakuló MR Racing csapatának is.
Részletek

Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

Maricsek Miklós már izgatottan várja a 2017-es szezon első versenyét, az orfűi Teszt Rallye-t. A Mitsubishis pilóta 10 kg-ot fogyott a holt idényben, de nem csak a súlyvesztés az egyetlen jelentős változás, amiről beszámolhatunk a rutinos versenyző esetében.

„Végre túl vagyunk a téli szüneten!”  Vágott rögtön a közepébe a váci pilóta. „A két és fél hónapos szünet egyrészt nagyon hosszú idő, mert ha tehetném, minden hétvégén versenyautóban ülnék, másrészről viszont majdnem rövidnek bizonyult a holtidőszak, hisz a csapat körüli teendőkkel éppen, hogy végeztünk a szezon kezdetére. Temérdek munka van a hátunk mögött és remélem, hogy ott tudjuk folytatni a csapattal, ahol tavaly a Szilveszter Rallye-n abbahagytuk.

Két komoly változás történt 2017-re: Az egyik a navigátor személye. Ivett az üzleti, illetve munkahelyi elfoglaltságai miatt nem tudná vállalni teljes szezont, ezért az idei évben Bán Viktor foglalja el a Jobb1-et a Mitsubishiben. Viktor egy kiváló és rettenetesen elhivatott navigátor, így biztosan remekül tudunk majd együtt dolgozni.

A másik változás pedig, hogy idén nem az ORB, hanem az ORC mezőnyét fogjuk erősíteni. Köztudott, hogy az R4-es Mitsubishik mandátuma lejárt az első osztályban és csak az Országos Rallye Challenge-ben értékelik ezeket az autókat. Ez azonban nem jelent problémát számunkra, hisz az ORC a Rallye szerves részét képezi, minden futamon ott leszünk, a változás csak annyi, hogy ezúttal nem a 2-es kategóriában, hanem az ORC-ben értékelnek minket.”

Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik!

Tóth Tibor tavaly 10 év szünetet követően tért vissza a rali vérkeringésébe. A Mitsubishis pilóta az idei szezonban a 3-as kategóriában méretteti meg magát az MR Racing N csoportos Lancerével, így természetesen Orfűn is ott lesz, hogy a lehető legalaposabban felkészüljön az ORB nyitó futamára, a Miskolc Rallye-ra.

„A téli szünetben már Orfű előtt is teszteltünk aszfalton. A kiskunlacházi reptéren megrendezett FRT sorozat állomásain álltunk rajthoz. Hasznosak voltak ezek a versenyek, mert képet kaptam arról, hogy hogy viselkedik az autó aszfalton, ráadásul az eső is esett múlt szombaton, így nedves körülmények között is gyűjtöttük a kilométereket.

Orfűt egy Miskolci előtti tesztnek szánjuk, jó lesz egy kicsit mozogni az autóval. Figyelni fogom az időeredményeket és megpróbálom a lehető legjobbat kihozni a hétvégi versenyből, de az elsődleges cél, hogy állítgassuk a Mitsubishit és készüljünk Miskolcra. Nekem egyébként a keskenyebb, dobálós, kicsit csúszós szakaszok jobban fekszenek, mert ott jobban mozog alattam az autó, több visszajelzés jön az útról. Ezért is lesz jó teszt Orfű, mert tudunk kilométert gyűjteni a szélesebb, jó minőségű aszfalton. Az idei évben gyorsulni szeretnék, ez lesz a célom minden egyes versenyen. Tervben van, hogy a verseny előtt szombaton Zobákon is megyünk, mert az a szakasz jobban hasonlít a miskolci pályákhoz.”

Az előfutó László Zoltán nélkül talán nem is rendeznének meg kis hazánkban egy-egy komolyabb rali futamot. Nem lesz ez másként Orfűn sem, ahol a rutinos sofőr a Mitsubishi Lancer WRC Replikával száguld majd végig a Licenszes mezőny előtt.

Kulcsszavak: autósport, MR Racing, Orfű rallye
 
Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Gyorsasági OB a Logi-Store Kupáért Gyorsasági OB a Logi-Store Kupáért A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! Alonso nyert, Vettel maradt az élen Alonso nyert, Vettel maradt az élen Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és Michelisz Norbert Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és Michelisz Norbert
 
Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!

Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!

2017. március 14.
Megszületett a döntés, a korábban már bejelentett Aurélien Panis mellett 2017-ben Nagy Dániel szerepel a Zengő Motorsport színeiben a Túraautó Világbajnokság futamain.
Részletek

 Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!
A tavalyi szezonban már öt versenyhétvégét teljesítő és a WTCC Trophy értékelésben huszonkét pontot szerző Nagy Dániel a tervek szerint teljes szezont fut majd a túraautózás elit kategóriájában.

Zengő Zoltán: "Nagyon nehéz helyzetben voltam, nem volt könnyű döntés, de végül a választásom Nagy Danira esett, Ő szerepel majd a csapat TC1-es Hondájával a világbajnokságon. Keményen dolgozunk egy másik nagyszabású projekten is, amiről részleteket még nem árulhatok el, annyit azonban elmondhatok, hogy szerepel benne ifj. Ficza Feri is."

Nagy Dani: "Hosszú és feszült hónapok állnak a hátam mögött! Miközben keményen készültem - tudat alatt talán már a WTCC-re - végig benne volt a levegőben, hogy az idei évem akár másképp is alakulhat. Ennek ellenére a cél ott lebegett a szemem előtt és most eljött a várva várt pillanat. Elképesztően boldog vagyok, hogy végre kijelenthetjük, megkaptam a Zengő Motorsport bizalmát, és életem első teljes Túraautó-világbajnoki évére készülhetek. Nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki valamilyen formában hozzájárult ehhez."

Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben!

Kulcsszavak: Aurélien Panis, autósport, Ifj. Ficza Ferenc, Nagy Dániel, wtcc, Zengő Motorsport
 
A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián
 
Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

2017. március 13.
Kris Meeke et Paul Nagle a Mexikói Rali utolsó versenynapján is (szinte végig) szilárdan tartotta formáját és a kormányt. A Citroën Total Abu Dhabi WRT pilótái – egy néhány kanyarral a Power Stage célja előtt tett váratlan „kitérő” ellenére is – megszerezték a C3 WRC legelső győzelmét!
Részletek

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Az utolsó versenynap programjában már csak két gyorsasági szakasz szerepelt: a La Calera (32,96 km) és a  derra-madero-i Power Stage (21,94 km).

Ahogy az autók elhagyták a szervizparkot, ismét eleredt az eső. A Citroën Total Abu Dhabi WRT klán tagjai eltérő döntésre jutottak abroncs-ügyben. Kris Meeke négy lágy Michelin LTX Force mellé két kemény gumit választott, Stéphane Lefebvre pedig hat lágy abronccsal indult útnak.

Az utolsó előtti felvonásban Kris Meeke ötödször autózott abszolút időt a hétvégén. Ezzel 6’’3 másodperccel növelte előnyét Sébastien Ogier előtt; Stéphane Lefebvre pedig szintén remekelt egy harmadik legjobb idővel.

Az egész csapat lélegzetvisszafojtva várta a TV-ben is élőben közvetített Power Stage szakaszt. És nem is csalódtak…       A cél előtt alig néhány kanyarral azonban a brit versenyző Citroën C3 WRC-je egy hosszú jobbkanyarban lecsúszott a pályáról és… egyszer csak a nézők út mentén parkoló autói között találta magát!

Krisnek azonban sikerült megőriznie hidegvérét, visszatalálnia a pályára és – 13’’8 mp-et megőrizve előnyükből – célba érnie. A hatalmas ijedség után az egész főhadiszállás hatalmas örömujjongásban tört ki, és hosszasan ünepelte a leóni szervizparkba visszatért győzteseket.

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

A Kris Meeke és Paul Nagle alkotta duó ezzel negyedik WRC-győzelmének örülhetett: korábban a 2015-ös Argentin, illetve a 2016-os Portugál és Finn Ralin diadalmaskodtak. A Citroën márka pedig immár 97. győzelmét ünnepelhette a rali-világbajnoki sorozatban.

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója

„Szinte hihetetlen, ami a Power Stage-en történt, pedig volt már ilyesmire példa korábban is. Hatalmas volt a zűrzavar, a fedélzeti kamerák szerint az autó jócskán elhagyta a pályát, a nyomkövető viszont azt mutatta, hogy továbbra is mozgásban van. Amikor aztán áthaladt a célvonalon, a hihetetlen izgalmak után örömujjongásban törtünk ki. Ezzel az első győzelemmel sikerült bebizonyítanunk, hogy a C3 WRC remek ’alapanyag’, és hogy a Citroën Racing kiváló munkát végzett a fejlesztés során. Mostantól kicsit nyugodtabban menetelhetünk előre.”

Kris Meeke

„Attól tartok, még jó párszor el kell majd mesélnem ezt a történetet… Bánom ezt a hibát, az autó a nagy kompressziót követően kisodródott, de végül szerencsénk volt. Megpróbáltam mielőbb visszatalálni a pályára, mert tudtam, hogy még nyerhetünk. De a lényeg, hogy ezzel az első győzelemmel megmutattuk, milyen potenciál rejlik a Citroën C3 WRC-ben. Nagyon büszke vagyok az egész csapatra ezért az eredményért.”

Stéphane Lefebvre

„Rengeteget tanultunk ebből a hétvégéből. A tizenegyedik helyről ma például sikerült úgy elkapnom a ritmust, mint az éllovasoknak. Gratulálok Krisnek, Paulnak és az egész csapatnak, ez a győzelem igazi nagy esemény a Citroën Racing életében.”

Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!

Kulcsszavak: autósport, C3 WRC, Citroën
 
A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat Citroen C4 Picasso - Új korszak kezdetét jelző dizájn Citroen C4 Picasso - Új korszak kezdetét jelző dizájn A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában A francia elegancia modern változata A francia elegancia modern változata A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller
 
A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

2017. március 10.
A négyszeres világbajnok Yvan Muller mostantól a Cyan Racing FIA túraautó világbajnokság programjának fejlesztő pilótája és rangidős tanácsadója.
Részletek

A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

A francia versenyző 2017. január elseje óta erősíti a Cyan Racing csapatát, és azóta a Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó minden egyes tesztjén részt vett, szorosan együttműködve Thed Björk, Néstor Girolami és Nicky Catsburg pilótákkal, illetve egyéb fejlesztési területeken a csapat egészével.
 
„Örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy Yvant a Cyan Racing berkein belül tudhatjuk. Az egész világon nincs még egy hozzá hasonlóan tapasztalt túraautó-versenyző, jelenléte meghatározó jelentőségű az egész csapat számára. Máris szemmel látható fejlődést értünk el, habár együttműködésünk még csak most vette kezdetét. Egyelőre úgy tervezzük, hogy nem indul versenyeken; tapasztalatát inkább a tesztelésben és fejlesztésben szeretnénk kamatoztatni.” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója.
 
Muller az elmúlt tíz évben minden bajnokságban legalább dobogós helyezést ért el. 2008-ban, 2010-ben, 2011-ben és 2013-ban világbajnok lett, így ő minden idők legsikeresebb WTCC pilótája.
 
A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller

„Örülök, hogy együtt dolgozhatom a Cyan Racing csapattal. Az előző, legelső évadban nagyon erősen jöttek fel; most, a téli tesztidőszakban pedig máris izgalmas eredményeket értünk el. Nagyon várom, hogy folytassuk az együttműködést, hogy az autót és a csapatot egyaránt fejlesszük.” – mondta Yvan Muller.
 
A francia pilóta tavaly bejelentette, hogy visszavonul az aktív versenyzéstől, ám idén március 14-15-én, a hivatalos szezon előtti teszten ott lesz Monzában, a Volvo S60 Polestar TC1 volánja mögött.
 
Kulcsszavak: autósport, Polestar Cyan Racing, túraautó, volvo, Yvan Muller
 
Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez Új arculatot kapott a 325i.hu weboldala Új arculatot kapott a 325i.hu weboldala Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén
 

Találatok száma: 752 Megjelenítve: 171 - 180