Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 717 Megjelenítve: 181 - 190
A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup

A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup

2016. szeptember 24.
Akár a bajnoki cím is eldőlhet a Hungaroringen, vendégpilótaként pedig Chaz Davies és Xavier Forés, az FIM Superbike-világbajnokság (WorldSBK) két sztárja is rajthoz áll a hatodikon az Audi Sport TT Cup sorozat összesen hét versenyhétvégéjéből. Az Audi márkakupa futamaira a szeptember 24-25-i (szombat-vasárnap) DTM-versenyhétvége keretében kerül sor.
Részletek

A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup

Célegyenesébe fordult a 2016-os Audi Sport TT Cup, Joonas Lappalainen már a szezon utolsó előtti versenyhétvégéjén megszerezheti bajnoki címét. A 18 esztendős holland pilóta a Nürburgringen aratott kettős győzelmével 197-re növelte pontjai számát, így 17 ponttal vezet Dennis Marschall (Németország, 180 pont) előtt. Nicklas Nielsen (Dánia) és Sheldon van der Linde (Dél-Afrika) 166 illetve 163 pontjával még szintén esélyes, hogy a lengyel Jan Kisiel nyomdokaiba lépjen, aki tavaly hódította el az Audi Sport TT Cup trófeáját.

Philipp Mondelaers projektvezetőt örömmel töltik el a magyar futamok: „Ez a versenyhétvége egészen különleges számunkra, Zandvoort után ugyanis Budapest a szezon második külföldi állomása. A Hungaroring igencsak komoly kihívást jelentő pálya, amit még nem ismernek fiatal tehetségeink. Izgalmas küzdelem zajlik az összesített pontversenyben, s örülök e két látványos futamnak a nézők sokasága előtt. Annál is inkább, mivel győri gyárunk, ahol az Audi TT készül, csupán mintegy kétórányi autózás innen.”

A vendégpilóták mezőnyében a motorkerékpársport két sztárja áll rajthoz a Hungaroringen: Chaz Davies (Nagy-Britannia) és Xavi Forés (Spanyolország) a Ducati 1199 Panigale R nyergében indul a Superbike-világbajnokság futamain. Davies 2011 Supersport-világbajnoki címét követően döntött a WorldSBK mellett, ahol a 29 éves walesi pilóta eddig 13 győzelmet aratott és az összetett pontverseny harmadik helyén áll.

A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup

A 30 esztendős Forés egyebek mellett 2013-as Superstock 1000 Európa-bajnok, 2014-ben pedig az IDM Superbike-bajnokság győztese volt. „Már több motorkerékpárversenyző is bebizonyította, hogy négy keréken is gyors tud lenni” – mondta Chris Reinke, az Audi Sport customer racing vezetője. „Bizonyos vagyok benne, hogy ők is keményen versenyeznek majd és felveszik a harcot állandó indulóinkkal.”

A Hungaroring versenyhétvégéje szeptember 23-án, pénteken 14:35 órától a szabadedzéssel indul. Az időmérő szombaton 11:30-kor kezdődik, amit 16:20-kor az első 30 perces futam követ, majd vasárnap 11:45-kor rajtol a megegyező időtartamú második futam.


Kulcsszavak: audi, Audi Sport TT Cup, autósport, DTM, hungaroring
 
Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót Az Audi e-tron nagy hatótávval ötvözi hatalmas erejét Az Audi e-tron nagy hatótávval ötvözi hatalmas erejét Ismét tarolt a magyarok kamionja! Ismét tarolt a magyarok kamionja! Az új Audi A4-be is a rézmentes Ferodo® Eco-Friction® fékbetéteket szerelik Az új Audi A4-be is a rézmentes Ferodo® Eco-Friction® fékbetéteket szerelik 48. Mecsek Rallye 48. Mecsek Rallye
 
Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk

Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk

2016. szeptember 23.
Több mint 30 éves karrierje során Yvan Muller a francia autóversenyzés egyik legeredményesebb versenyzőjévé vált, hiszen magáénak tudhat 4 FIA WTCC világbajnoki címet (2008, 2010, 2011 és 2013) valamint szinte az összes rekordot ő tartja 29 pole pozícióval, 48 győzelemmel, 125 dobogós helyezéssel, 38 legjobb körrel és a 244 futamán elért 2826 ponttal.
Részletek

Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk

Egy kivételes karrier

A gokartos évek után (világbajnoki második 1985-ben és Európa-bajnoki cím 1986-ban) 1992-ben megnyeri a Formula 2 Brit Nagydíját. F1-es lehetőség híján az elzászi a túraautók felé nyitott 1994-től. Francia bajnoki címet szerzett 1995-ben, majd versenyzett az olasz, a német, a brit bajnokságokban is, megnyerve a 2003-as BTCC bajnokságot, majd 2006-ban csatlakozott a FIA WTCC-hez.

A legjobb pilótának bizonyult a jégen rendezett versenyeken 10 Andros díjjal és több győzelemmel a Chamonix 24 órás versenyein. A le mans-i 24 órás, az ausztrál V8 Supercar, a Dakar és néhány WRC bajnokság is a tapasztalatait gazdagította.

Új kihívás a Citroennel

Bármilyen meglepő is, Yvan Muller a Citroën Racing-hez történt csatlakozása előtt soha sem működött együtt egyetlen francia gyártóval sem. 2013 júliusa, a Citroën C-Elysée WTCC fejlesztésének kezdeteitől és a FIA WTCC csapat kialakítása óta nyújt segítséget hatalmas tapasztalatával, amely megalapozta a későbbi sikereket.

Az új program oszlopaként Yvan 4 pole pozíciót és 4 győzelmet szerzett 2014-ben. José Maria López mögött és Sébastien Loeb előtt a világbajnokság 2. helyét sikerült megszereznie. 2015-ben is ezen a helyen végzett 3 pole pozícióval és hat győzelemmel.

Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk

4 futammal a számára nem éppen szerencsés szezon vége előtt Yvan a Világbajnokság második helyén áll, Tiago Monteiróval azonos pontszámmal. Bár bejelentette, hogy a szezon végén befejezi WTCC-s karrierjét, a rekorder versenyző kész arra, hogy kettős győzelmet szerezzen a Citroën Total számára.

Nyilatkozatok:

Yvan Muller: „Nem gondolom, hogy egy karrier vége életkor kérdése lenne. Inkább a kedvről és a motivációról van szó. A tesztek, a szimulátoros edzések, a fizikai felkészülés és a versenyek közötti utazások a hivatásos versenyzőktől erős személyes elhivatottságot igényelnek, ami számomra már nehezen vállalható. Az életemnek egy olyan szakaszát élem, amelyben mással szeretnék foglalkozni és örülök, hogy ezt meg is tehetem a FIA WTCC-ben eltöltött tizenegy szezon után. Kiváló emberi kapcsolatokra is szert tettem, a versenyzést és a szakmát szenvedélyesen szerető emberekkel találkozhattam. Az autóversenyzés annyira a mindennapjaim része már, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy teljesen felhagyjak vele. Több időt tudok majd a szánni a családomra és csapatom, az Yvan Muller Racing fejlesztésére is. Most a szezon végéig azonban minden erőmmel azon leszek, hogy a csapatom elérhesse céljait!”

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója: „Az egész Citroën Racing csapat büszke arra, hogy Yvan Mullerrel dolgozhatott. Akárhányszor belefogunk egy versenyprogramba, mindig a legjobb pilótákat keressük. Ezért is javasoltuk Yvan-nak, hogy csatlakozzon hozzánk, már akkor, amikor beszálltunk a FIA WTCC-be. Sosem felejtjük el mindazt, amit ő adott nekünk. Mi a rally-ból jöttük és rengeteget kellett tanulnunk. Ő sosem habozott átadni tudását a csapatnak. Egy igazi versenyzőt ismertünk meg benne és egy igazi gentlemant, aki mindig a Citroën érdekeit helyezte előtérbe. Nem emelhetünk kifogást az ellen, hogy Yvan úgy döntött, 3 velünk töltött szezon után kiszáll, bár ott van még benne a potenciál, hogy pole pozíciókat, győzelmeket és bajnoki címeket szerezzen. Mindig is a Citroën Racing család tagja lesz, és baráti figyelemmel fogjuk követni további karrierjét.”

Kulcsszavak: autósport, Citroen Total WTCC Team, wtcc, Yvan Muller
 
A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira Sébastien Loeb DS3 WRC-vel indul a 2015-ös Monte Carlo ralin Sébastien Loeb DS3 WRC-vel indul a 2015-ös Monte Carlo ralin Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját
 
Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel

Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel

2016. szeptember 22.
A Korda Racing 25 éves motorosa a hétvégén az Alpok Adria sorozat záró futamain áll rajthoz a Slovakiaringen.
Részletek

Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel

Egyik kedvenc pályáján tér vissza a nemzetközi versenyekre Gyutai Adrián. A 25 éves motoros ezúttal az Alpok Adria sorozat slovakiaringi szezonzáró hétvégéjén ül motorra. A Korda Racing pilótája Supersport kategóriában áll rajthoz, és bízik abban, hogy a felújított Yamaha R6-os nyergében a lehető legjobb eredményt lesz képes kihozni magából. 

Sokáig úgy tűnt, hogy akár véget is érhet Gyutai Adrián versenyzői pályafutása, pedig a paksi tehetség tavaly a Moto3 misanói vb-futamán a gyorsaságimotoros-világbajnokságon is bemutatkozhatott, és a 36 fős mezőnyben végül a 26. helyen fejezte be a versenyt. Azonban a vészfelhők lassan elvonultak a 25 éves mérnök végzettségű motoros feje felől, hiszen teljes mellszélességgel odaállt mellé szülővárosa, így folytatni tudja karrierjét. Paks Város Önkormányzatának köszönhetően a Slovakiaringen teszi meg az első lépéseket a Korda Racing motorosa, ahol az Alpok Adria sorozat idei záró versenyein áll rajthoz Supersport kategóriában. Mégpedig a jól ismert Yamaha R6-os nyergében, melyet immár harmadszor biztosít számára a 220 Volt H-Moto Team.

Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivelA versenygépben blokkot cseréltek – jóval erősebb az erőforrás, mint amivel a Hungaroringen futamot nyert legutóbb a Román Superbike Bajnokságban –, valamint néhány új fejlesztést kapott a motor erre a versenyre. A háttértárgyalások alapján ez a verseny valószínűleg nem az utolsó megmérettetés lesz az ősszel, ám egyelőre Adrián most kizárólag a Slovakiaringen rendezendő futamokra koncentrál.

„Nagyon várom már a hétvégi versenyt, ráadásul a Slovakiaringen utoljára 2014-ben versenyeztem az Alpok-Adria sorozatban. Akkor is éppen egy visszatérésről volt szó, hiszen a vállműtétem után akkor versenyezhettem újra. Nehéz hétvégére számítok, a mezőny rendkívül erős, így nem lesz egyszerű dolgom. Keményen fogok küzdeni, és a legjobb tudásom szerint fogom teljesíteni a versenyeket. A pénteki szabadedzéseken lesz elég időm visszaszokni a Yamahára, ugyanis augusztus elején mentem vele utoljára, és nagyon fontos lesz, hogy jól beállítsuk a motort. Mivel ezúttal csak egy időmérőt rendeznek, így nagyon kell koncentrálnunk arra, hogy kihozzuk magunkból a legtöbbet. A rajthely nagyon fontos, de még ennél is fontosabb lesz a jó rajt. Kemény küzdelemre számítok, nagyon várom már” – mondta Gyutai Adrián, aki egyébként Supersportban most debütál ebben a sorozatban, hiszen korábban a 125 GP-ben és Superstock 600-ban versenyzett.

Kulcsszavak: Gyutai Adrián, motorsport, Slovakiaring
 
Michelisz Norbi győzött a Slovakia Ringen Michelisz Norbi győzött a Slovakia Ringen Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en Új autóval, ismét dupla győzelem Új autóval, ismét dupla győzelem Gyutai Adrián: „Nagyon fontos lesz a jó rajthely” Gyutai Adrián: „Nagyon fontos lesz a jó rajthely” Gyutai Adrián: „Igazi örömmotorozásra készülök” Gyutai Adrián: „Igazi örömmotorozásra készülök”
 
Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

2016. szeptember 22.
A Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye a mogyoródi aszfaltcsíkon fordul rá a 2016-os idény célegyenesére. A BMW háromszoros pole pozícióból várja az utolsó előtti versenyhétvégét.
Részletek

Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

Szeptember 23-25. között megkezdődik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonjának hajrája: az idény tizenötödik és tizenhatodik futamának a Hungaroring 4,381 kilométer hosszú aszfaltcsíkja ad otthont, közvetlenül az október 14-16. között megrendezendő hockenheimringi szezonzáró előtt. A mogyoródi versenypályára abszolút tabella-elsőséggel érkezik a BMW, a frissen aszfaltozott vonalvezetés pedig rendkívül látványos küzdelmeket ígér.

Azután, hogy a nürburgringi versenyhétvége szombati megmérettetésén megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét, Marco Wittmann összesen 170 ponttal vezeti a pilóták közötti pontversenyt, 33 ponttal az Audi olasz versenyzője, Edoardo Mortara előtt. Négy futammal az idény vége előtt Marco Wittmann és Timo Glock csapata, a BMW RMG istálló áll a csapatok közötti pontverseny élén, összesen 228 ponttal. A gyártók közötti pontversenyt a BMW jelenleg összesen 521 ponttal vezeti.

A Hungaroring idén mindössze harmadik alkalommal fogadja a Német Túraautó Bajnokság mezőnyét. Legelőször 1988-ban rendezték itt az akkori szezon két futamát, amelyen a hétvége legeredményesebb BMW-pilótájaként a német Markus Oestreich mindkétszer negyedik helyre hozta be a BMW M3 (E30) versenyautót.
Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

A mogyoródi versenypálya ezt követően csupán huszonhat évvel később, 2014-ben adott ismét otthont a DTM futamának, a BMW M4 DTM fiatal német pilótája, Marco Wittmann pedig rajt-cél győzelmet aratott a 41 körös megmérettetésen. A hungaroringi trófea nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy Marco Wittmannt ezután 2014-ben a sorozat bajnokává koronázták. A 2014-es mogyoródi futam harmadik helyezettje és második legeredményesebb BMW-pilótája a kanadai Bruno Spengler lett.

Magyarországon Martin Tomczyk 100-as rajtszámot viselő BMW M Performance Parts M4 DTM versenyautója ismét ünnepi öltözéket visel majd, hogy a centenáriumi rajtszám mellett ezzel is emléket állítson a BMW Group századik évfordulójának. A nyolc BMW-pilóta közül ketten ráadásul idén már hosszabb ideig is vendégeskedtek a Hungaroringen, a BMW Magyarország ugyanis a mogyoródi aszfaltcsíkon szervezte meg a vadonatúj BMW M2 Coupé két héten át tartó nemzetközi sajtóbemutatóját, amelyen Tom Blomqvist és António Félix da Costa testközelből mutatta be a média képviselőinek a kétajtós sportautó lélegzetelállító kvalitásait.

Kulcsszavak: autósport, bmw, DTM, hungaroring
 
A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek "Fokozatos ébresztés" állapotában a volt hétszeres világbajnok Forma-1-es versenyző "Fokozatos ébresztés" állapotában a volt hétszeres világbajnok Forma-1-es versenyző Négyszeres győzelmet aratott a BMW a „sport auto” magazin olvasói szavazásán Négyszeres győzelmet aratott a BMW a „sport auto” magazin olvasói szavazásán Borbás Szabiék a csúcson! Borbás Szabiék a csúcson! Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját
 
A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

2016. szeptember 15.
A hétvégén a belgiumi Zolder-ben folytatódik a Kamion EB, ami ahogy az elmúlt években is láthattuk egy nagyon nehéz és veszélyes helyszín, kicsi bukóterekkel és betonfalakkal övezve.
Részletek

A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

Mindig izgalmas versenyekre van kilátás, így ezen a hétvégén is érdemes lesz követni az eseményeket. Sűrű hetek után Norbinak lehetősége volt egy hétvégét pihenni, amire nagyon szükség volt:

"Hihetetlen hetek vannak mögöttem, a készülődéssel, a hazai hétvégével Hungaroringen, valamit rögtön utána pihenő nélkül a Cseh futam elképesztő nehéz és fárasztó volt. Még arra sem volt igazán lehetőségem hogy megköszönjem a támogatóimnak, a szurkolóimnak és a verseny szervezőinek az egész hétvégét. Tényleg, köszönöm, elképesztő hangultatot varázsoltatok a Hungaroringre nekem azon a hétvégén. Szuper hír hogy már 2017-re is megvan az időpontja a Hungaroringnek, és fixen benne van a versenynaptárban!

Ezek után Csehország nehéz volt, nagyon elfáradtam, elmondhatatlanul kellett ez a másfél hét szünet a bajnokságban, és ez az egy hétvége amit sikerült otthon töltenem, úgyhogy kicsit újult erővel vágok neki Zolder-nek. Nem lesz könnyű hétvége ez sem, az biztos, mert a pálya karakterisztikája nem fekszik még a mostani csomagunknak, de azért mindent megteszek hogy meg tudjam tartani a harmadik helyet a bajnokságban, amiért most négyen is harcban vagyunk. Izgalmas lesz, az biztos." - mondta Norbi reménykedve.

A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

Kulcsszavak: autósport, Kamion Eb, Kiss Norbert, versenykamion, Zolder
 
A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban SKYACTIV-D dízel Mazda6 nyert Indianapolis-ban SKYACTIV-D dízel Mazda6 nyert Indianapolis-ban Az AMTS-en mutatja be Európa-bajnoki esélyes versenykamionját az OXXO Hungary Truck Racing Team Az AMTS-en mutatja be Európa-bajnoki esélyes versenykamionját az OXXO Hungary Truck Racing Team A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport
 
Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

2016. szeptember 13.
Erre a versenyre emlékezni fognak, amíg élnek. Ifjabb Tóth János és Szőke Tamás reményvesztetten, és bal hátsó defekttel érkezett meg az utolsó szakasz céljába a Kassa-ralin (a gyorsaságinak öt másodperces vezetés birtokában vágott neki), majd meglepetten tapasztalta, hogy mivel a nagy rivális is defektet kapott, mégis megtarthatta az első helyet.
Részletek

  Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

Ez volt a Peugeot Total Hungária Rallye Team párosának első futamgyőzelme az idén.

„Erre a versenyre, amíg élünk, emlékezni fogunk – mosolygott hitetlenkedve a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János. – Az utolsó gyorsaságin, körülbelül a pálya felénél defektet kaptunk. Nem ütöttem oda az autót, sőt, egyáltalán nem akartam kockázatot vállalni, hiszen a pálya széle teli volt sziklákkal. Annyi történt mindössze, hogy átmentünk egy pici gödrön. Az előző körben is átmentünk rajta, és akkor nem lett baj, most viszont kaptunk egy bal hátsó defektet. Meg is beszéltük Szőke Tomival a hátralévő kilométereken, hogy nincs szerencsénk az idén. Erre amikor beértünk a célba, azt láttuk, hogy Kazár is defekttel jött le, és adtunk neki nyolc másodpercet, s mivel Vincze Feri is óvatosan jött le az utolsó szakaszon, megtartottuk a vezető pozíciót. A verseny előtt arról beszéltünk, a szerencse harminc százalékot nyom a latba a raliban. Most azt mondom, hetven-nyolcvanat. Persze, ahhoz, hogy szerencsének legyen esélye, meg kellett vívnunk az összes csatát a hétvége folyamán, s ott kellett lenni a spiccen.”

S hogy mit tett ehhez hozzá Szőke Tamás? Először is kalapot emelt a pilótája előtt, majd pedig elmesélte, ő hogy élte meg a Kassa-rali zárónapját, s hogy mi minden futott át az agyán a verseny utolsó három kilométerén.

  Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

„Reggel úgy keltünk fel, hogy bíztunk benne, a hét gyorsasági elég lesz a hátrányunk ledolgozásához. Ehhez képest már az első szakaszon megtettük. Elképesztő, hogy nyomta a gázt Jani, kérdeztem is tőle, hogy vért ivott-e reggelire, vagy mi történt? Átmentünk tökön, babon, és ő még akkor is úgy érezte, hogy nem volt tökéletes. A vége aztán… Nos, az nem úgy alakult, ahogy terveztük. Arra kértem Janit az utolsó rajt előtt, hogy próbáljunk meg, amennyire lehet, óvatosan menni. De addigra már borzasztóan köves volt a pálya. Miután észrevettük, hogy defektünk van, nagyon elkenődtünk. Az utolsó három kilométeren már nem is mondtam az itinert, mert nem akartam elhinni, hogy megint ekkora pechünk van. Aztán a célban minden a visszájára fordult, megtudtuk, hogy így is nyertünk. Nagyon boldog vagyok, mert ez volt a legnehezebb verseny az idén – navigátor szempontból is. Jó érzés volt, hogy Jani ennyire hagyatkozott rám – mondjuk kénytelen volt –, az pedig mindenképp tanulság számomra, hogy nekem is még pontosabbnak kell lennem az ennyire nehéz pályákon.”

Nos, ilyen az, amikor két maximalista versenyző (egy pilóta és egy navigátor) értékel egy győztes futamot. Azért persze örültek nagyon ifjabb Tóthék, hiszen azokon a rettenetesen nehéz erdőgazdasági pályákon, amelyeket vasárnapra jelöltek ki a Kassa-rali szervezői, csak az igazán fegyelmezett és profi versenyzők érhettek el jó eredményt.

  Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

„Az idegen környezet mindig extra kihívást jelent, nem tudod, hogy mire számíthatsz: hetven százalék a felkészülés, harminc pedig improvizáció – tette hozzá a Peugeot 208 T16 R5 pilótája. – A két erdőgazdasági úton kijelölt pálya döntötte el a versenyt, azokra választottunk gumit is, ami tökéletesen sikerült, köszönhetően a Pirelli munkatársainak, akiktől sok tanácsot és segítséget kaptunk. Ennek a két pályának egyébként az volt a nehézsége, hogy két oldalt sziklák tarkították őket, úgyhogy nagyon precízen kellett vezetni. Pedig olykor nem volt könnyű úton tartani az autót. Eddig is volt kedvem a Mecsek-ralihoz, most azonban már alig várom, hogy újra versenyautóba üljünk…”

Kulcsszavak: autósport, ifjabb Tóth János, Peugeot Total Hungária Rallye Team
 
Tim Gábor Ausztriában is győzött! Tim Gábor Ausztriában is győzött! A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé Michelisz harmadik helyen végzett Michelisz harmadik helyen végzett A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán
 
Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

2016. szeptember 07.
Tim Gábor 2010 óta küzd különböző márkakupákban, miután hét évi gokartozás után fellépett a pályaautózás világába. 2010-ben legjobb újoncként harmadik lett a Suzuki Swift Kupában, majd a következő szezonban, 2011-ben nagy fölénnyel bajnok lett.
Részletek

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

2012-ben rögtön a túraautózás egyik csúcsa felé vette az irányt, két hétvégén indult volna az FIA ETCC-ben, azonban a versenyeken elrajtolni sem tudott, sorozatos műszaki hibák miatt. Az év későbbi részében a rakoncátlankodó autóval sikerült néhány sikeres versenyt futni a Magyar Gyorsasági Bajnokságban és második lett a 2000cc-esek között az év végi elszámoláskor.

2013-ban több kategóriában is megfordult, főként az 1600cc-es autók között versenyzett és öt futamgyőzelmet szerzett, bajnoki címekre nem volt esélye, mert egy sorozatban sem ment végig. 2014-ben visszatért a hazai szervezésű márkakupákhoz, és az akkor indul RCM Cup-ot meg is nyerte, melynek fődíja a 2015 januárjában rendezett 24 órás Dubai megmérettetés volt. Itt egy négy fős angol csapat egyik tagjaként indult, és a négyes legjobb pilótája volt.

2015-ben először a RCM Cup-ban versenyzett majd áttért a Swift Cup Europe-ba, összesen kilenc versenyen intették le elsőként, újra nem futott teljes idényt.

Így alakult a karrierje, mikor az Apex Racing színeiben a 2016-os szezont már egy nemzetközi márkakupában kezdhette. Több éven át a Kelet-Európai régió egyik legnívósabb bajnoksága volt a Skoda Octavia Cup, mely néhány év szünet után 2016-ban, új autóval indult újra.

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

Öt hétvége, 10 verseny szerepelt idén a naptárban. A bajnokság a Hungaroring-en indult, és Tim Gábor maximális teljesítményt nyújtott. Megnyerte az időmérést, majd a szombati első, és a vasárnapi főversenyt is.

A második, Red Bull Ring-i hétvége már nehezebben alakult, de az időmérésen itt is megszerezte a pole-t, majd az első futamon is nyert. A második versenyen kisebb balesetbe keveredett, és meg kellett elégednie a harmadik hellyel.

Következett a mezőny nagy részének hazai pályája, a csehországi Most. Itt először versenyzett Tim Gábor, és komoly feladat elé állította a magyar pilótát az új helyszín. Az időmérésen a negyedik lett, majd az első futamon egy helyet javítva a harmadik. Mindkét bajnoki riválisa, a cseh Tomas Pekar és a szintén cseh Michael Vorba is előtte végzett, így a bajnokság szempontjából ez nem volt jó eredmény. Azonban a második futamra sikerült ritmust váltania, és megnyerte a futamot!

A negyedik helyszín a közeli Slovakiaring volt, ahol Tim újra top formáját mutatta. Műszaki hiba miatt csak a negyedik helyről rajtolt az első futamon, de látványos futamon sikerült újra nyernie. A vasárnapi főfutamon sem lehetett nyugodt versenye, a mezőny amerikai pilótájával, August Macbeth-el a célig csatázott, de újra győzni tudott.

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

A nyolc megrendezett futamból ezzel hatot megnyert, és előnyét 44 pontra növelte. A nagy finálé, azaz az utolsó hétvége következik, a kultikus Brno-i pályán, melyet a magyar pilóta már ismer. Összesen 54 pont szerezhető, így kijelenthető hogy karnyújtásnyira van az áhított bajnoki címtől, mely talán a hazai pályaautózás egyik legnagyobb sikere lehet idén.

"Évről évre egyre nehezebb a helyzetem, ebben az évben közel voltunk ahhoz, hogy anyagi gondok miatt feladjunk a bajnokságot. Nagyon sokat köszönhetek a csapatnak és azoknak akik segítettek, hogy tovább tudjuk folytatni az idényt. Az utolsó hétvége előtt a csapat, az Apex Racing megállapodást tudott kötni a Skoda Magyarországgal, melynek értelmében az utolsó hétvégén már biztos rajthoz tudok állni. Ezt szeretném bajnoki címmel meghálálni, ami ugyan nem tűnik nehéznek, de bármi megtörténhet. Ugyanúgy, sőt talán még komolyabban készülünk a hétvégére, mint bármikor. Nem kell mindenáron győznöm, de ha lehetőség lesz, az első helyért szeretnék harcolni a futamokon." - nyilatkozta Tim Gábor a Brno-i hétvégével kapcsolatban.

Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Skoda Octavia Cup, tim gábor
 
Veszprém Rallye - Húzos menet Veszprém Rallye - Húzos menet SKYACTIV-D dízel Mazda6 nyert Indianapolis-ban SKYACTIV-D dízel Mazda6 nyert Indianapolis-ban Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája
 
Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét

Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét

2016. szeptember 06.
Habár előző éjszaka esett, a motegi pálya a nap előrehaladtával egyre szárazabb lett. A fullasztó párás meleg alapján azonban nehéz versenykörülményekre kellett számítani.
Részletek

Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét

A nyitófutamban Yvan Muller és José María López a kilencedik, ill. tizedik rajtkockáról kezdte meg a versenyzést. A Citroën Total pilótái a rajtfények kialvásakor azonnal utat törtek maguknak, és a mezőny hetedik, ill. nyolcadik helyére ugrottak. Néhány kanyarral később Yvan már a hatodik helyet is megszerezte Tom Chiltontól. Példáját hamarosan Pechito is követte.

Yvan ekkor Nick Catsburgöt kezdte támadni. Ezt kihasználva Pechito is feljött, és egy kisebb koccanást követően megelőzte csapattársát. Catsburg hamarosan engedni kényszerült, mire a két Citroën-pilóta Thed Bjork nyomába eredt, és megismételte az előbbi bravúrt.

A rajtpozíciót figyelembe véve a negyedik, ill. ötödik helyezéssel López és Muller a legtöbbet hozta ki a futamból, és mind az egyéni, mind a csapatversenyben fontos pontokat szerzett.  A sérült karosszériaelemek villámgyors cseréjét követően a két hivatalos Citroën C-Elysée WTCC versenyautó újra felvette helyét a rajtrácson, ezúttal az első sorban.  A rajt tökéletesen sikerült, és Pechito Yvannal a háta mögött rögtön az élre tört. Innentől a két Citroën diktálta az iramot, és nemsokára el is szakadtak a mezőnytől. Az élen járó két versenyző kettős győzelmét immár semmi nem veszélyeztette.

Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét

Két körrel a vége előtt azonban a 37-es Citroën C-Elysée WTCC félrehúzódott a 68-as javára. Tudván, hogy futammásodikként is biztos a világbajnoki címe, José María López átengedte a győzelmet csapattársának. Yvan Muller így az idényben először győztesként lépte át a célvonalat. Ezzel a világbajnoki pontversenyben – Tiago Monteiróval holtversenyben – feljött a második helyre.

Pechito López másodikként is elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy zsinórban harmadszor is bajnok legyen, hiszen előnye immár 120 pontra rúg. Ami a konstruktőrök versenyét illeti, a Citroën – öt tereprali-kupa, nyolc rali-világbajnokság és két túraautó-világbajnokság megnyerése után – egy karnyújtással közelebb került tizenhatodik világbajnoki győzelméhez. A Sanghajban megrendezésre kerülő következő erőpróba (szeptember 24-25.) sorsdöntő lesz ebből a szempontból.

Nyilatkozatok:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Ma minden jól ment: a fordított rajtrácsos futamban bemutatott fantasztikus előremeneteléstől a fő futamban elért kettős győzelemig. Céljaink egy része már teljesült, hiszen José María Lópeznek sikerült megvédenie világbajnoki címét. Néhány közös futam ugyan még hátra van, de a közel három évvel ezelőtt indult szép kaland már a vége felé közeleg. Azzal, hogy ma átengedte Yvannak a győzelmet, Pechito a csapatszellem fontosságáról tett tanúbizonyságot, arról a csapatszellemről, amely mindannyiunkat mozgat. Most a következő versenyre fogunk készülni, amely a konstruktőri világbajnoki címet hozhatja meg nekünk. Az egyéni pontversenyben is szeretnénk kettős győzelmet elérni. Yvannak sikerült beérnie Tiago Monteirót, így minden esélye megvan a második helyre.”

Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét

José María López: „Ma este minden bizonnyal én vagyok az egyik legboldogabb ember a földön. A tévében úgy tűnhet, hogy a pilótáknak nincsenek érzelmei, de bátran állíthatom, hogy ezúttal teljesen a hatásuk alá kerültem. Hamarosan három fantasztikus évadot tudhatok magam mögött a Citroën Racinggel, és biztos vagyok benne, hogy sok pilóta lenne a helyemben. A túraautós versenyzés hatalmas lehetőségnek bizonyult a karrieremben, de a legtöbbet a csapatnak köszönhetem. Ami a mai döntésemet illeti, ez egy gesztus volt Yvan felé, amellyel kimutathattam a tiszteletemet. Egyedül döntöttem így, de ez közel sem volt olyan egyértelmű. A győzelemért mindig nagyon meg kell dolgozni, és tudtam, hogy nem lesz könnyű, hogy a dobogón állva nem az argentin himnusz szól majd, különösen a világbajnoki cím megszerzésének napján. De talán már nem lesz sok alkalmam ilyesmire. A hátralévő futamokon is küzdeni fogok, már csak azért is, mert a konstruktőri világbajnoki címet még meg kell szereznünk.”

Yvan Muller: : „Először is hadd gratuláljak Pechitónak a háromszoros világbajnoki címért, megérdemli, hiszen jelenleg ő a legjobb pilóta a mezőnyben. És nem csak fantasztikus versenyző, de fantasztikus ember is. Természetesen én semmit nem kértem tőle, mert nem így szeretek nyerni. Ugyanazt tette, amit én is már többször megtettem, legutóbb Argentínában, amikor én segítettem neki. Kölcsönösen tiszteljük egymást, és közös szándékunk, hogy győzelemre segítsük a Citroënt. Most, hogy holtversenybe kerültem Tiagóval, azon leszek, hogy végül második legyek.”

Kulcsszavak: autósport, Citroen Total WTCC Team, japán, José María López, wtcc, Yvan Muller
 
Hamilton győzött és növelte előnyét Hamilton győzött és növelte előnyét Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup Harmadik, majd negyedik lett Michelisz Portugáliában Harmadik, majd negyedik lett Michelisz Portugáliában Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem
 
Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!

Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!

2016. szeptember 05.
Hazai pályán tarolt a Honda a fordított rajtrácsos Nyitó futamon: három Honda a dobogón, és Michelisz Norbert megszerezte az első futamgyőzelmét a szezonban.
Részletek

Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!

A szombathoz hasonlóan rendkívül magas hőmérséklet és páratartalom fogadta a vasárnapi Nyitó futamon is a WTCC mezőnyét. Az időmérős 10. helyezése után Michelisz Norbert a fordított rajtrácsos első futamon a pole pozícióból rajtolt. 2013-ban már történt ilyen Japánban: akkor még Szuzukában és a Fő futamon, de a lényeg, hogy Norbi akkor rajt-cél győzelmet aratott. Most Motegiben is nagyon jól kapta el a rajtot, az első sorban mellőle rajtoló csapattársának, Rob Huffnak esélyt sem hagyott az előzésre, magabiztosan őrizte meg az első helyét.

A Honda számára összességében is álomszerűen alakult a rajt, hiszen amellett, hogy a Michelisz, Huff kettős maradt az élen, a hetedik helyről induló Tiago Monteiro is fellépett a negyedik helyre. A harmadik körre a harmadik helyen versenyző Thed Björk megérkezett Rob Huff nyakára. Az angolnak itt a pluszsúlyok miatt egy 80 kilóval nehezebb Hondával kellett megbirkóznia a gyári minimumon menő Volvóval. Kihasználva, hogy Huffnak muszáj volt védekeznie, Michelisz Norbert elszakadt az első helyen.

Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!

A hatodik körre Huff már annyira feltartotta Björköt, hogy Monteiro is megérkezett közvetlenül mögéjük, így Norbi mögött kialakult egy hármas vonatozás. A Honda magyarja ekkor már megnyugtatónak tűnő, 2,8 másodperces előnnyel autózott az élen. A hetedik körben Monteiro megelőzte Björköt, így kialakult a Honda 1-2-3 a dobogós helyeken. A végére Michelisz már elkezdett tartalékolni a gumikkal, megtehette, mert megvolt az előnye hozzá. A három Honda diadalmenetben futott be az első három helyen.

Norbi az első futamgyőzelmét szerezte meg a szezonban és a Honda gyári pilótájaként, legutóbb tavaly a Hungaroringen intették le az első helyen, akkor is a fordított rajtrácsos futamon. Japánban másodszor, WTCC-s pályafutása során összességében ötödször nyert.

Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!

Kulcsszavak: autósport, honda, japán, michelisz, wtcc
 
Jövőre a Nissan is csatlakozik a Formula E elektromos versenysorozat mezőnyéhez Jövőre a Nissan is csatlakozik a Formula E elektromos versenysorozat mezőnyéhez Ausztrál Nagydíj - Räikkönen nyerte az idénynyitót Ausztrál Nagydíj - Räikkönen nyerte az idénynyitót A megújult külső elegánssá teszi a Honda új kompakt szabadidőautóját A megújult külső elegánssá teszi a Honda új kompakt szabadidőautóját Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló „Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal „Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal
 
50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián

50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián

2016. szeptember 02.
A két hónapos nyári szünet után a franciaországi Loheac-ban folytatódik a Rallycross Európa-bajnokság, ahova Szabó Krisztián a Super 1600-as kategória 2. helyezettjeként érkezik.
Részletek

50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián

A tavalyi szezonban Krisztián ezen a pályán nyújtotta a legrosszabb teljesítményt, így reménykedik, hogy most sikerül a dobogóra állnia.

„Loheac ismét egy híres helyszín, ’The Temple of Rallycross’ néven szokták emlegetni. Egészen biztos, hogy nagy verseny lesz, 30 feletti nevezést adtak le, és azt hiszem, a hangulatra sem fogunk panaszkodni, vasárnap 40-50 ezren szoktak kilátogatni. Sok jól menő, neves pilótája van a franciáknak, szerintem már csak Sebastian Loeb miatt is rengetegen ott lesznek majd. És ha minden igaz most először az interneten keresztül a hazai rajongók is figyelemmel kísérhetik a döntőt. Már csak ezért is ott szeretnék lenni a legjobbak között” – kezdte a Volland Racing pilótája.

„Egy pont a hátrányom a bajnokságot vezető Linnemann mögött, remélem, ezt most sikerül ledolgozom! Tavaly ez a futamom alakult a legrosszabbul, nem jutottam túl az elődöntőn sem. Az alapcél tehát a döntőbe jutás, ott pedig minél jobb helyezés elérése. Az első versenyt Linnemann nyerte, a másodikat én, a harmadikat ismét ő… Jó lenne, ha megint én következnék, és hasonló hétvégét futnék, mint Angliában.” -folytatta bizakodóan Szabó, aki a nyári szünet alatt Németországban tesztelt és részt vett egy speciális edzőtáborban is, amelyet kifejezetten autóversenyzők számára tartottak.

50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián

Kulcsszavak: autósport, rallycross, Szabó Krisztián
 
A Porsche csapatai Dunlopra váltottak a FIA World Endurance Championship és Le Mans versenyekhez A Porsche csapatai Dunlopra váltottak a FIA World Endurance Championship és Le Mans versenyekhez Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Ahol a madár se jár, de mi már igen Ahol a madár se jár, de mi már igen Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! Startol a tereprali Világkupa Startol a tereprali Világkupa
 

Találatok száma: 717 Megjelenítve: 181 - 190