Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 746 Megjelenítve: 181 - 190
Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

2017. január 18.
Az M-Sport már alig várja, hogy új korszakot nyithasson a FIA Rally Világbajnokságon (FIA), rajthoz állítva az EcoBoost motorral hajtott Ford Fiesta WRC-t a legendás Monte-Carlo Rallyn.
Részletek

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Az autó eddig pontosan 8.344 tesztkilométert teljesített hét európai helyszínen, és mindenki nagyon várja már, hogyan szerepel majd az éles küzdelemben. A csapat biztos abban, hogy Sébastien Ogier és Ott Tänak mindent kihoz majd a versenygépből.

Monte-Carlo Rally – a legendás futam

Egy új autó első futamát mindig hatalmas várakozás övezi, és ha ez a bemutatkozás éppen a versenynaptár legnehezebb és leghíresebb futamán történik, még nagyobb a nyomás a csapaton. Nem nehéz megérteni, miért számít annyira híres futamnak a Monte-Carlo Rally. A motorsport világának egyik legkiszámíthatatlanabb versenyén a pilótáknak és a szerelőknek mindent bele kell adniuk – és a sikerhez még egy csipetnyi szerencse sem árt.

A Fiesta WRC-ket most ugyan aszfaltra optimalizálták, ám itt jóval többről van szó, mint egy szokványos aszfalt-rallyról. A kiszámíthatatlanul változó időjárás miatt a csapatnak egyaránt fel kell készülnie a száraz, a vizes, a jeges és a havas útfelületre. A különféle gumiabroncs-stratégiák közt hatalmasak a különbségek, ugyanakkor gyakori, hogy még az egyes útszakaszokon sem azonosak a körülmények, így mindig a lehető legjobb kompromisszumra kell törekedni. Így aztán a siker egyetlen titka a higgadtság és a pillanatnyi útviszonyok gyors felismerése; nem véletlen, hogy a Monte-Carlo Rallyn aratott győzelem mindig hatalmas dicsőséget jelent.

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

A csapatfőnök Malcolm Wilson


A Ford Fiesta WRC megalkotásába mindenki rengeteg fáradságot és energiát fektetett, így Malcolm Wilson gyorsan felmérhette csapata eltökéltségét és odaadását.

Malcolm Wilson csapatfőnök:

„Már a küszöbön áll új korszakunk nyitánya, és hamarosan esélyt kapunk arra, hogy élvezhessük kemény munkánk gyümölcsét. Csapatunk tagjai hihetetlenül elkötelezetten dolgoztak. El kell mondanom, mennyire felemelő esemény ez számomra, és hogy mennyire büszke vagyok a csapat minden egyes tagjára, amiért éjjel-nappal azon fáradoztak, hogy eljussunk idáig.

Tudjuk, hogy újra egy fantasztikus autót sikerült megalkotnunk – azt viszont senki sem tudhatja, mit történik majd a versenypályán. Érezzük a felfokozott várakozást, és ez így van jól. Lendületes rally-évadnak nézünk elébe, de bizakodunk, hiszen az elmúlt évek legjobb pilótáit tudhatjuk a volán mögött. Az ember mindig több időt szeretne a felkészülésre fordítani, és ebben az esetben ez különösen igaz. Sebastien igazi világklasszis, de kevés alkalma volt megszokni a Fiestát, így be kell látnunk, hogy némi hátránnyal vág neki a futamnak. Persze az is igaz, hogy ha létezik valaki, aki a kedvezőtlen esélyek ellenére is képes sikert aratni, az éppen Sébastien Ogier.

És itt van velünk Ott Tänak is; ritkán látni olyan embert, aki hozzá hasonló elszántsággal és izgalommal várja az új szezon kezdetét. Kétség sem fér hozzá, hogy Ott készen áll a 2017-es évadra, és szilárdan hiszem, hogy idén várhatunk tőle néhány komoly fegyvertényt.

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Nagy öröm számunkra, hogy Elfyn Evans újra visszatért egy WRC-autó volánja mögé, nem beszélve arról, hogy Éric Camilli is nálunk kamatoztatja mindazt a tudást, amit a Ford Fiesta R5 versenygéppel szerzett.  Biztos, hogy a Monte-Carlo Rally idén is különleges esemény lesz – mi pedig készen állunk rá, hogy szembenézzünk a kihívásokkal. Nem lesz könnyű menet, de nekem elhihetik, hogy ez az apró, ám szenvedélyes csapat elszántabb, mint valaha, és minden erejükkel azon lesznek, hogy sikerre vigyék a Ford Fiesta WRC-t.”

Ogier és Ingrassa, a négyszeres világbajnok páros

Sébastien Ogiernek és Julien Ingrassiának bőven kijutott már a dicsőségből, hiszen a négyszeres világbajnok páros háromszor is győzelmet aratott már a Monte Carlo Rallyn.

Idén azonban a francia versenyzők némi hátránnyal indulnak: mivel csak korlátozott időt tölthettek a Ford Fiesta WRC-ben, a párosnak nincs más választása, mint hogy menet közben tapasztalja ki a versenygépet.
Persze annak ellenére, hogy nem számít a futam biztos befutói közé, a világbajnok pilóta okozhat még meglepetéseket, hiszen arról híres, hogy a legnehezebb körülmények közt teljesít a legjobban.

Eddigi startok száma: 5
Legjobb eredmények: 1. helyezés (2016, 2015 és 2014)
Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

Sébastien Ogier:


„Ez egy új szezon, méghozzá a szó minden értelmében: egy új korszak, egy új autó és egy új csapat. Mind tisztában vagyunk vele, hogy a tapasztalat mennyire fontos tényező a rallyban, úgyhogy tényleg jó lett volna, ha több időt tölthetünk a csapattal, de az elmúlt pár hónapban így is sokat tanultunk. Az évek során megtanultam, hogy gyakorlatiasan szemléljem a dolgokat, és hogy mindig az adott feladatra koncentráljak. És éppen ez az, amit a jövő hétre tervezünk. Nem volt sok időnk a felkészülésre, de úgy indulunk neki az első futamnak, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk.

A hétvégén két napot töltöttünk azzal, hogy a Monte tipikus körülményei közt teszteltük az autót, így ráleltünk a titokra, amivel jók lehetünk a futamon: minden a megfelelő abroncsválasztáson, az útviszonyok és a tapadás helyes felmérésén múlik. Ha mindezt jól csináljuk, és képesek leszünk összeszokott csapatként dolgozni, akkor szerintem jó helyezést szerezhetünk. Sokszor arattam már győzelmet a Monte-Carlo Rallyn, és még sosem éreztem szorongást e nagy múltú és nehéz futam rajtjánál. Ez a verseny semmi máshoz nem hasonlítható, és aki itt jól vezet, az biztos lehet benne, hogy a legjobbat hozta ki magából.”

Tänak és Järveoja – a jól kitalált új páros
Új navigátorával, Martin Järveojával az oldalán Ott Tänak elszántabb, mint valaha. Az észt pilóta már teljesítette a szezon előtti tesztek nagy részét, és készen áll az előtte álló kihívásokra, hogy pályafutása még magasabbra ívelhessen.

A Monte-Carlo Rally eddig nem volt túl kegyes Tänakhoz, de most új esélye nyílik arra, hogy korábbi hibáiból tanulva a lehető legtöbbet hozza ki magából ezen az embert és gépet próbáló futamon. Tänak számára sosem okozott gondot a sebesség. 2015-ben második volt összetettben – méghozzá komoly előnnyel –, vagyis pontosan tudja, mi a teendő a hegyi utakon. Mára még több tapasztalattal gazdagodott, így minden szempontból készen áll arra, hogy eredményesen versenyezzen.

Eddigi startok száma: 3
Legjobb eredmény: 7. helyezés (2016)

Új korszak kezdődik az M-Sport történetében

tt Tänak:


„Már alig várom, hogy megkezdődjön a szezon. Rengeteg új dolog történt, és egy vadonatúj kihívás előtt állunk, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy izgalmas évadnak nézünk elébe. Rengeteg kemény munka árán jutottunk el eddig. A csapat minden tagja hihetetlen energiát fektetett ebbe az autóba, és az izgalom már szinte tapintható: a gép vadonatúj, és senki sem tudja, mi történik majd a pályán. A hangulat remek, de tudjuk, hogy a versenysorozat egyik legkeményebb futama vár ránk: a Monte-Carlo Rally. A kihívás hatalmas, ám a siker titka mégis meglehetősen egyszerű.

Először is nagyon fontos az elmúlt években szerzett tapasztalat. Másodsorban állandóan  a körülményekkel teljes összhangban kell vezetni. El kell kerülni, hogy hibázzunk, jól kell kiválasztani a gumikat és az autó beállításait. Ha mindez jól összeáll, akkor biztos, hogy jó futamnak nézünk elébe. Idén arra törekszünk, hogy egyenletes és jó teljesítményt nyújtsunk. Elég sok tapasztalatot szereztünk már, és itt az ideje, hogy ezt újra meg újra jó pontszámokra váltsuk. Nagyon izgatott vagyok, hogy végre nekiláthatok elérni az idei szezonra kitűzött céljaimat… ennél tovább már nem is tudnék várni!”

Mindeközben az M-Sport csapatnál

A csapat egy másik része a WRC 2-ben küzd, ahol Éric Camilli és Benjamin Veillas egyre jobb teljesítményt nyújt a Ford Fiesta R5 volánja mögött a bajnokság másik futamsorozatában. A francia pilóta számára az idei évad arra szolgál, hogy értékes tapasztalatokat gyűjtsön. Nizzában hazai pályán küzd majd a páros, így a hétvégén Camilli jó eséllyel száll versenybe a WRC 2 dobogós helyezéséért.
Éric Camilli:
„Ez egy fontos futam számomra, és már nagyon várom. A cél, hogy folytassuk a tapasztalatszerzést, hiszen ez létfontosságú, amikor az ember egy olyan bajnokságban találja magát, ahol ilyen magasan van a léc. Ezen a hétvégén kemény küzdelemre számítok, és arra, hogy most lehetőségünk lesz megmutatni, mennyire gyorsak tudunk lenni, és hogy képesek vagyunk tartani Andreas Mikkelsen és Bryan Bouffier tempóját. Készen állunk arra, hogy mindent beleadjunk!”

Mindeközben a Service Parkban

A Service Parkban Elfyn Evans és Daniel Barritt lettek az M-Sport harmadik kijelölt pontszerzői. A DMACK színeiben futó Ford Fiesta WRC-t vezető Evans újra feltűnt a rallysport elitjében, és jelenleg ő az a bizonyos szürke ló a Monte-Carlo Rally idei mezőnyében. Természetes ösztöne, hogy a legtrükkösebb szakaszokon is ráérez a tökéletes tapadásra, így a walesi versenyző alighanem tartogat egy-két meglepetést.

Bryan Bouffier egy Ford Fiesta R5 géppel versenyez majd a WRC 2 kategóriában. A francia pilóta hosszan vezette a 2014-es Monte-Carlo Rally mezőnyét, és végül az összetettben második helyet szerzett Ford Fiesta RS WRC-jével.

Fontos még megemlíteni a tavalyi olasz rallybajnok Giandomenico Basso és a J-WRC reménysége, Andrea Crugnola nevét is, akik Camilli és Bouffier mellett szintén feltűnnek majd a Fiesta R5 volánja mögött a WRC 2 mezőnyében.

Kulcsszavak: autósport, Ford Fiesta WRC, M-Sport, Monte-Carlo Rally
 
Michelisz Norbert Klaus Ludwig autóversenyző legendával készül a németországi futamra Michelisz Norbert Klaus Ludwig autóversenyző legendával készül a németországi futamra Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon Spanyol Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen Spanyol Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen
 
Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

2017. január 17.
Az ABT Schaeffler Audi Sport Formula E csapat virtuálisan már megkezdte az új évet: Lucas di Grassi és Daniel Abt az 1 000 000 dollár díjazású Vegas eRace versenyszimulátorain gyűjtöttek új tapasztalatokat.
Részletek

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

Míg Abt a kilencedik helyen végzett a 30 fős mezőnyben, di Grassi egy technikai probléma miatt nem tudott elindulni a főversenyen. Ennek ellenére a brazil versenyző pozitívan értékelte a versenyt az alábbi interjúban és alig várja, hogy visszatérhessen az igazi versenypályákra.

A Formula E sorozat most először tartott a CES (Consumer Electronics Show) keretein belül virtuális versenyt szimulátorok segítségével. Mit gondolsz a Vegas eRace erőpróbájáról?

Lucas di Grassi: „Nagyszerű ötlet volt és csodás esemény. Egy ilyen látványos környezetben megvalósuló versennyel teljesen új célcsoportot értünk el és rengeteg embert nyertünk meg a Formula E sorozat és mögötte álló elképzelés számára. Sikeresen kezdtük ezt az új korszakot, a szervezés és a bemutató is magával ragadó volt. Most pedig folytatnunk kell a munkát, tovább kell tökéletesítsük a folyamatokat és természetesen a szoftvert is. Ez kiemelten fontos, hiszen mindenki – akár profi versenyző, akár rajongó – ambícióval telve érkezett ide Las Vegasba.”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

A legjobb eredményeket azok a rajongók érték el, akik rendelkeznek már szimulátoros tapasztalattal és online kvalifikálták magukat a versenyre. Közülük is kiemelkedik Bono Huis, aki a pole pozícióból indulva szerezte meg az első helyet. Profi autóversenyzőként ez nem bosszant téged?

„Egyáltalán nem. Nekünk, profik számára már az elején egyértelmű volt, hogy nehéz dolgunk lesz, hiszen egy szimulátor mégiscsak közelebb áll egy játékhoz, mint az igazi versenyautóhoz. A rajongók hosszú órákat töltenek otthon a szoftverrel, így előnyből indulnak, amelyet mi igyekszünk a versenytapasztalatainkkal kompenzálni. De gyorsan tanulunk és a technológiai fejlődés nem áll meg, így talán van esély rá, hogy a következő alkalommal másképpen alakuljanak a dolgok.”

A következő „igazi” verseny február 18-án Buenos Airesben rajtol majd el. Milyennek látod a csapatod esélyeit Argentínában?

„A célok mindig ugyanazok: a győzelemért szállunk harcba Buenos Airesben és a lehető legtöbb pontot szeretnénk begyűjteni. A pálya fekszik az autónak és a mérnökök sem csupán pihenéssel töltötték a téli szünetet, hanem számos apró részleten végeztek fejlesztéseket. A Formula E versenynaptárában az argentin verseny olyan, mintha hazai pályán küzdenék. Alig várom, hogy hallhassam a családom, a barátaim és természetesen a rajongók bíztatását.”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

November közepén Marrákesben volt az utolsó verseny. Hogyan telt ez a rövid karácsonyi szünet számodra?

Hazai földön, Brazíliában töltöttem, ahol a pihenés mellett edzettem, kikapcsolódtam a családommal és a barátaimmal, de készültem már a Buenos Aires-i versenyre is. Nagyon várom, hogy újra beinduljanak a dolgok a versenypályán és végre felpörögjön a szezon.”

Egy második és egy ötödik hely után az összetettben második helyen állsz, csakúgy, mint a csapatod. Mit vársz ettől a szezontól?

„Ismét a bajnoki címért szeretnénk harcolni. Hogy ez sikerül-e vagy sem, majd később derül ki, hiszen annyi megjósolhatatlan dolog történhet még szezon közben. Ezt szem előtt tartva próbálunk még jobban dolgozni, hogy maximálisan felkészüljünk mindenre. Úgy gondolom, hogy az ABT Schaeffler Audi Sport megérdemli a bajnoki címet, hiszen mindenki ezen dolgozik fáradhatatlanul mióta elindult ez a versenysorozat.”

Lucas di Grassi: „Új korszak kezdődött, amelyet sikerrel indítottunk”

A Formula E sorozat most a harmadik szezonnál jár. Hogy értékeled a sorozat fejlődését?

„A Formula E gyorsabban és jobban fejlődik, mint bármilyen más sorozat a világon. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan a legfontosabb kategóriák egyike lesz. A Las Vegas-i verseny alatt láttam például az új autóról készült első rajzokat, amely majd az ötödik szezonban kerül bevetésre. Agresszív és egyben lenyűgöző a megjelenése. Ezen kívül érkezik majd az akkumulátorok új generációja, amely feleslegessé teszi az autók cseréjét. A gyártók, a rajongók és a versenyzők szívét már most rabul ejtette a Formula E, ez a lelkesedés pedig csak nőni fog a jövőben.”


Kulcsszavak: Audi Sport Formula E, Formula E, Lucas di Grassi
 
A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje
 
A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha

A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha

2017. január 12.
A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) által szervezett GT86 kupa március 25-én útjára induló új, ötödik évadát friss megjelenésű autó, módosított szabályrendszer, vonzó nyeremények és csökkentett nevezési díj teszi még értékesebbé.
Részletek

A2017-es Toyota GT86 Kupa vonzóbb mint valaha

A VLN széria keretein belül, a nürburgringi Nordschleifén megrendezett GT86 Cup már ma is az egyik legjobb költséghatékonyságú márkakupának számít, a TMG pedig a következő szezonra még tovább optimalizálta a kiírást, alkalmazkodva az egyre népesebb mezőnyhöz.

A versenyzők a 2017-es szezon kezdetétől fogva jobb ár-érték arányú csomagnak örvendhetnek: a nevezési díjat a 2017. január 30. előtt leadott nevezések esetén 1000 euróra csökkentették, míg a később beérkező nevezések esetén a díj 1800 euró lesz. A legsikeresebb versenyzők idén is értékes díjazásban részesülnek: a bajnokságban elért végső helyezettek között több mint 50 ezer eurónyi pénzdíjat osztanak ki: a győztes csapat például 20, a második helyezett 12 ezer eurót vihet haza. A bajnokságot harmadik helyen záró csapat díja 8000 euró lesz, míg a negyedik istálló 5000 eurós díjazásban részesül. A módosított szabályrendszer nagyobb játékteret és rugalmasságot biztosít a résztvevőknek, a kilenc futamból álló bajnokság végső eredményét nyolc versenyen elért pontok alapján határozzák meg; a csapatok utólag dönthetik el, mely futamok számítsanak bele a pontszámításba. A pole position-ért adott két pont pedig az időmérő edzéseket is minden eddiginél izgalmasabbá teszi majd.

A2017-es Toyota GT86 Kupa vonzóbb mint valaha

A BRM Chronographes óragyártóval kötött, új partneri megállapodás még erőteljesebb motivációt jelent. A BRM órás mesterei egy kiemelkedően értékes, egyedi órát konstruálnak, tisztelegve a TMG motorsport tevékenysége és versenyzői előtt. A kupagyőztes csapat tulajdonosát, illetve a bajnok pilótákat mind megajándékozzák ennek az órának egy-egy példányával. Szintén újdonságnak számít, hogy a május 27-én és 28-án megrendezésre kerülő Nürburgringi 24 órás verseny is bekerült a naptárba. Habár ez nem lesz pontszerző verseny, a TMG különleges díjakkal és jutalmakkal biztatja arra a kupa versenyzőit, hogy vegyenek részt a világ egyik legismertebb hosszú távú versenyén.

2017. során a pályán nyújtott technikai támogatás rendszerét is optimalizálják; mind a kilenc pontszerző futamon, valamint a Nürburgringi 24 óráson egyaránt megnyugtató tartalékalkatrész-kínálat és azonnali műszaki támogatás áll a versenyzők részére. A Pirelli a kupa hivatalos abroncs-partnereként hasonlóan hatékony szolgáltatást biztosít, első osztályú támogatással és szakértő segítséggel teszi lehetővé a kupa versenyzőinek, hogy autójukat az időjárási körülményektől függetlenül mindig optimális állapotban tudhassák.
A márkakupában versenyző járművek számára a 2017-es évad új hivatalos partnereként a Revanol biztosítja a nagyteljesítményű olajokat és kenőanyagokat. Miközben a kupa megőrzi szórakoztató jellegét, lenyűgöző megbízhatóságát és kedvező költségviszonyait, az újoncok vadonatúj megjelenésű autóknak örvendhetnek. Az összes új CS-Cup versenyautó az utcai GT86 modell módosított megjelenéséhez igazodó külsőt kap; a jelenlegi versenyzők megkapják az autójuk frissítéséhez szükséges műszaki támogatást. A CS-Cup versenyautót 45 900 euróért (plusz ÁFA) vásárolhatják meg mindazok, akik regisztrálnak a GT86 kupa sorozatba. Az autóra a németországi indulók számára kedvező finanszírozást kínál a TOYOTA Kreditbank.

A2017-es Toyota GT86 Kupa vonzóbb mint valaha

„Izgatottam várom a GT86 kupa 2017-es évadát. A jelenlegi és az új résztvevők számára egyaránt jóval kedvezőbb csomagot állítottunk össze, és máris érezhetően megnőtt az érdeklődés. 2017-re új csapatok lépnek be a bajnokságba, keményen dolgozunk azon, hogy számukat még tovább gyarapíthassuk. Alig várom, hogy lássam a teljes mezőny összetételét, és végig izguljam a veterán résztvevők és az újonc csapatok közötti vetélkedést. Biztos vagyok abban, hogy nagyszerű szezon előtt állunk, és mint mindig, idén is bőven lesz részünk izgalomban és akcióban.  Szeretnék köszönetet mondani jelenleg csapatainknak hűséges kitartásukért, egyben köszöntöm a 2017-es évad új résztvevőit és partnereit. Hiszem, hogy a GT86 Cup történetében sikeres és emlékezetes évadnak nézünk elébe.” – fogalmaz Nico Ehlert, az ügyfélverseny-részleg főmérnöke.

Kulcsszavak: autósport, toyota, Toyota GT86 kupa
 
Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál Bahreini Nagydíj - Massa volt a leggyorsabb az első gyakorláson Bahreini Nagydíj - Massa volt a leggyorsabb az első gyakorláson Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n Áttörést érhet el a Toyota az elektromos autók akkumulátorának hatótávja területén Áttörést érhet el a Toyota az elektromos autók akkumulátorának hatótávja területén
 
OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt!

OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt!

2017. január 06.
A 2016-os szezon megtervezése és szervezése közvetlenül a 2015-ös Le Mans-i versenyhétvége után elkezdődött, ahogy ez minden évben lenni szokott.
Részletek

OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt!

Két Eb cím megnyerése után, és a hatalmas dominancia, ami megvolt a mezőnnyel szemben, hasonlóan jó szezont ígért 2016-ra is, ám a fantasztikus eredmények dacára nem sikerült újabb partnereket magunk mellé állítani, ez pedig nehéz szezont ígért.

Sokan gondolták, hogy ilyen eredmények után nagy lehetőségek nyílnak meg előttünk, és sorban állnak majd az újabb támogatók, de ez sajnos nem ilyen egyszerű, és nem is így történt. Ennek ellenére bizakodtunk, és olyan tervekkel vágtunk volna neki a szezonnak, amiből bármi lehetett volna, de 2016 márciusa környékén minden felborult.

Terv szerint indultunk volna Ryan Smith-tel az angol bajnokságban, valamint 4 Eb futamon, ahol két kamionnal álltunk volna ki, Ryan saját pilótánk, Kiss Norbi csapattársa lett volna. Év elején úgy tűnt, hogy csak 4 futamra tudunk kiállni, de ahogy közeledett a szezonkezdet, sikerült olyan partnerekkel megegyezni, akik segítségével talán csak 1-2 versenyhétvégét kellett volna kihagyni, vagy még annyit sem, de ekkor jött derült égből a villámcsapás, Norbi bejelentette, hogy távozik a csapattól. Onnantól minden felborult, egy hónap alatt kellett volna olyan versenyzőt találni, aki helyt tud állni a Truck Race-en, ehhez teszteket kellett volna szervezni, újra tárgyalni sok partnerrel, de erre már nem volt idő, rossz döntést nem akartunk hozni, így el kellett engedni a Truck Race projektet, elengedni támogatókat, így nagyon nehéz év elé néztünk.
OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt!

Ryant ez csak kis mértékben érintette, ám e miatt ő is rosszabbul kezdte az angol szezont, de sikerült a csapatnak hamar talpra állnia, és nagy munkával koncentrálni a feladatokra. Ryan elkezdett jól szerepelni az angol bajnokságban,az Eb-n pedig rögtön első versenyhétvégéjén dobogóra állt, ezzel ő lett a leghamarabb dobogót elérő pilóta a Truck Race történetében.

Köszönhetően azon partnereinknek, akik továbbra is mellettünk álltak, és azon újaknak, akik a nehézségek dacára is csatlakoztak hozzánk, sikerült jó eredményekkel zárni a szezont, Ryan többször is dobogón állt az Eb-n, sőt, futamgyőzelmet is szerzett, az angol bajnokságot pedig, ami a fő célkitűzés volt 2016-ra, magabiztosan nyerte meg, 19 futamgyőzelem és számos dobogó megszerzésével.

"Büszkék vagyunk rá, hogy mellettünk álltok, hogy továbbra is szorítotok, biztattok minket, nem kérdés, hogy nélkületek nem tarthatnánk itt... Csapatunk, az OXXO Racing Team minden egyes tagja köszöni nektek a támogatást, az idei angol bajnoki győzelmünket Nektek ajánljuk, ez a Ti trófeátok!"


"Hullámzó szezonunk volt tehát, épp kezdtek jól alakulni a dolgok, amikor hirtelen minden összeomlott, de talpra álltunk, mint már oly sokszor, sikerre vittük a csapatot ismét, újabb trófeákat gyűjtöttünk, ismét megmutattuk, hogy mire képes egy magyar csapat, akár itthon, akár Európában, vagy akár a motorsport szülőhazájában kell helyt állnia.

Nagyon fontos kiemelni, hogy bár idén nem voltunk annyira jelen a hazai médiában, mint az előző években, és egy távoli országban versenyeztünk egy angol pilótával, rajongóink kitartottak mellettünk, segítettek minket a nehéz időkben is, nem tudjuk elmondani, mennyit jelent számunkra a támogatásuk, hogy figyelnek ránk, nyomon követnek minket."






Kulcsszavak: autósport, OXXO Racing Team, Ryan Smith
 
2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik Hatfutamos európai szériává bővült a Lotus női versenysorozata Hatfutamos európai szériává bővült a Lotus női versenysorozata A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén Vonatozás felsőfokon Vonatozás felsőfokon Veszprémen a rallye szeme Veszprémen a rallye szeme
 
Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére

Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére

2017. január 03.
Az Africa Race mezőnye partra szállt Marokkóban, s túl van az első mért szakaszon is, amely navigációs szempontból nehéz volt, a hosszát tekintve azonban csak afféle bemelegítés. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszafogta magát, de így is a 9. helyről várja a folytatást. 
Részletek

Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére

Csak túl akartak lenni rajta. S ezúttal kivételesen nem azért, mert a maratoni versenyek első szakasza általában bemelegítésre szolgál, és többet lehet rajta veszteni, mint nyerni, hanem azért is, mert szerepelt az útvonalban az a kanyar, ahol két éve a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős hatalmasat esett, s a navigátor a napot a nadori kórházban, gerincsérüléssel fejezte be. Akkor a rendezők nem tartották kimondottan rizikósnak azt a részt, most azonban három felkiáltójellel, vagyis különösen veszélyesként szerepelt az itinerben. 

Ha nem így van, Bunkoczi akkor is alaposan bekarikázta volna, nehogy kimenjen a fejéből. Persze, utóbbira minimális esély sem volt. 

„Eleinte csak az járt a fejemben, hogy minél hamarabb érjen véget a szakasz. Utóbb azonban annyira kellett figyelni a navigációra, s olyan sûrûn jöttek a jelek az itinerben, hogy jóformán csak néhány száz méterrel az ominózus kanyar előtt jöttem rá, hogy már majdnem ott vagyunk. Köszöntem a gödörnek, amibe beestünk, és örültem, amikor magunk mögött hagytuk” – mondta az Opel Dakar Team navigátora, Bunkoczi László, majd rögtön hozzátette, az előttük futó nyomokból kiderült, valaki most is elnézte a trükkös, homokszínû árkot, amely messziről egyáltalán nem feltûnő. 

Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére

„Most tudtam meg, hogy a bukásunk óta Africa Race-berkekben Balázs-ároknak nevezik azt a helyet, ahol buktunk. Tavaly nem szerepelt az útvonalban, úgyhogy két év után láttuk újra. Most régi ismerősünk, Miroslav Zapletal nézte el, de szerencsére ő megúszta féltengelytöréssel. Ami engem illet, a szokásosnál valamivel izgatottabb voltam a rajt előtt, de elhatároztam: óvatos leszek. Technikás szakasz volt, sok-sok kanyarral és vízmosással, tipikusan az a szakasz, amelyen nyerni nem lehet sokat – a rövidsége miatt – veszíteni viszont annál többet, és ezt nem akartuk. A váltónkból még Franciaországban eltûnt a hatodik sebességi fokozat, de szerencsére ezen a szakaszon nem is volt rá szükség, este meg a fiúk úgyis megoldják a problémát” – nyilatkozta Szalay Balázs.

A kamionosok mezőnyében a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettős napja a tapogatózás jegyében telt. Egymást és a kősivatagot jól ismerik a fiúk, ám a felállás ezúttal más. Szalai ugyanis nem csupán versenyszerelőként ül a kamionban, hanem navigál is, ami szokatlan szerepkör számára. A hétfői szakasz pedig navigátor-próba volt a javából. 

Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére

„Összességében jó kis szakasz volt. Igaz, néha nem arra mentünk, amerre kellett volna, kétszer túlcsúsztunk, egyszer pedig eltévedtünk, de nincs ezzel semmi baj – össze kell szoknunk, alkalmazkodni az új helyzethez. A pálya maga élvezetes volt, bár akadt egy két olyan része, ahol csúnyán összetörhette volna magát az ember, de mi nem kockáztattunk: a biztonságos célba érkezés volt számunkra a legfontosabb” – mondta Darázsi, aki a hatodik lett a kamionosok között. 

A viadal harmadik magyar indulója, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió harmadikként  érkezett, még úgy is, hogy amikor lehúzódott, hogy utat engedjen a szakaszt végül megnyerő cseh Tatra-pilótának, beleesett egy vízmosásba, de olyan szerencsétlenül, hogy attól kezdve meglehetősen csálén álltak az első kerekek, s Scaniát pedig nagyon nehéz volt irányítani. Az utolsó tíz kilométert 80 km/órás sebességgel tette meg a trió, amelynek negyedik helye a történtek fényében dicséretes.  

Kulcsszavak: autósport, Bunkoczi László, dakar, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
 
A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! Lekeny duplázott a Hungaroringen Lekeny duplázott a Hungaroringen Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Dakar - Viharos érkezés Bolíviába
 
Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll

Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll

2017. január 01.
A vadonatúj MINI John Cooper Works Rally volánjánál nyolc nemzetközi páros igyekszik felülmúlni a MINI ALL4 Racing versenyautó legendás sikertörténetét.
Részletek

Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll

Már csupán órák vannak hátra a január 2 – 14. között megrendezendő 2017-es Dakar Rali rajtjáig, a világ legkeményebb motorsport-megmérettetésén pedig háromszáznál is több versenyautó, kamion, motorkerékpár és quad veselkedik neki a 9 000 kilométeres versenytávnak. A rajtrácsra guruló 316 járművel közel félezer versenyző száll szembe a dél-amerikai terep kihívásaival, az időjárás viszontagságaival és egymással, hogy végül elhódítsák a Dakar Rali hőn áhított arany serlegét.

2017-ben harminckilencedik alkalommal rajtol el a Dakar Rali, amelynek verseny-útvonala ezúttal három országon vezet keresztül: a rajtnak Paraguay fővárosa, Asunción ad otthont, a tizenkét etap pedig a Buenos Aires-i cél előtt Bolívia tájaira is elkalauzolja a versenyzőket.

A MINI-család nyolc versenypárosa ezúttal a vadonatúj MINI John Cooper Works Rally versenyautóval igyekszik felülmúlni a MINI ALL4 Racing legendás sikertörténetét. A brit prémiumgyártó teljesen új, minden tekintetben továbbfejlesztett versenyautója a 2017-es Dakar Ralin ünnepli világpremierjét, kiváló aerodinamikával és tökéletes súlyelosztással, átdolgozott karosszériavázzal és kényelmesebb pilótafülkével, újraprogramozott vezérléssel, kerekenként állítható dupla futóművel és hatdugattyús féknyergekkel, valamint a BMW Group 340 lóerős és 800 Nm csúcsnyomatékú soros hathengeres dízelmotorjával felvértezve.

Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll

A korábbi bejelentésekkel ellentétben a Bryce Menzies / Peter Mortensen alkotta egyesült államokbeli duónak sajnos vissza kellett lépnie a versenytől, a 29 esztendős pilóta egy korábbi sérülése ugyanis még további rehabilitációt igényel. Jóllehet, nem volt könnyű döntés, néhány nappal a 2017-es Dakar Rali rajtja előtt Bryce Menzies és az X-raid istálló mégis úgy határozott, hogy az egészség fontosabb mindennél. Az egyesült államokbeli duót az argentin Orlando Terranova és a német Andreas Schulz párosa helyettesíti idén a dél-amerikai megmérettetésen.

Mikko Hirvonen, aki 2016-ban, élete első Dakar Raliján azonnal az abszolút negyedik helyen végzett, a 2017-es rajt előtt kiváltképp nagy alázattal nyilatkozott a versenyről. „Semmi sem hasonlítható a Dakaron szerzett tapasztalathoz és a verseny keménységéhez, így minden nap, minden pillanatban nagyon ott kell majd lennünk fejben” – fogalmazott a finn legenda, aki mellett ezúttal is francia navigátora, Michel Périn foglal majd helyet a fülkében.

Yazeed Al-Rajhi és másodpilótája, Timo Gottschalk ugyancsak a vadonatúj MINI John Cooper Works Rally versenyautóval áll rajthoz, és akárcsak a MINI-család többi párosa, úgy ők is maximálisan felkészültek a két héten át tartó megmérettetésre. „Minden a helyén van, indulhatunk. Az autónk kiváló, a navigátorom, Timo egy páratlanul tehetséges szakember, a háttértámogatásunk pedig kifogástalan” – mondta a szaúd-arábiai pilóta.

Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll

A brit prémiummárkát képviselő nyolc versenypáros valódi nemzetközi családdá kovácsolja a MINI színeiben induló rali-specialistákat.

Jakub Przygonski és Tom Colsoul az ORLEN csapat zászlaja alatt versenyez majd. A lengyel pilóta 2016-ban már átfogó tapasztalatra tett szert a MINI ALL4 Racing volánja mögött, így belga navigátorával már kifejezetten éheznek az első közös Dakar-sikerre.

A Boris Garafulic / Filipe Palmeiro, Mohamed Abu Issa / Xavier Panseri és Stephan Schott / Paulo Fiuza alkotta versenypárosok az X-raid istálló duóiként ülnek be a vadonatúj MINI John Cooper Works Rally volánja mögé, egytől egyig hatalmas MINI ALL4 Racing-ismeretekkel. A családhoz idén egy brazil kettős is csatlakozott, Sylvio de Barros és Rafael Capoani személyében.

A nyolc versenyautóból álló MINI-flottát a brit prémiumgyártó elsőszámú motorsport-partnere, az X-raid istálló biztosítja háttértámogatásáról, amely a korábbi Dakar Ralikon és egyéb tereprali-megmérettetéseken több éves versenytapasztalatra tett szert. 2012 és 2015 között az X-raid istálló támogatását élvező MINI ALL4 Racing versenyautók sorozatban négy alkalommal hódították el a Dakar Rali és az FIA Cross Country Rali Világkupa abszolút győzelmét, így a vadonatúj MINI John Cooper Works Rally versenyautóra egyértelmű feladat vár.

Kulcsszavak: autósport, dakar, Mini, MINI ALL4 Racing
 
Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával
 
Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

2016. december 22.
Egy hónappal a 2017-es FIA rali-világbajnokság monte-carlói nyitóversenye előtt a Citroën Racing Abu Dhabi-ban hivatalosan is leleplezi a C3 WRC–t.
Részletek

Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

A Citroën Racing eddigi legjobb motorja


A közvetlen befecskendezésű 1,6 literes turbómotor jól kihasználhatóvá teszi a konstruktőr különböző bajnokságokban megszerzett tapasztalatait. A Citroën a C-Elysée WTCC motorjának megtervezésekor a WRC-ben megszerzett tapasztalatait hasznosította. Most az elmúlt három WTCC szezon versenypályán szerzett tapasztalatait használta fel Citroën C3 WRC motorjának tervezése során.

A 2017-ben várt teljesítményjavulást főleg a turbószűkítő átmérőjének 33-ról 36 mm-re történő megnövelése adja. A teljesítmény mintegy 20%-kal nő, elérve a 380 LE-t. Ellenben a turbónyomás limitálása (2,5 bar) nem teszi lehetővé a 400 Nm-es nyomaték további növelését.  

Minden talajon jobb menettulajdonságok

A Citroën C3 felépítése hasonló az elődeiéhez. A széria karosszéria szétvágásával építhetők be a kompozit anyagú hátsó sárvédők, a bukócső-rendszer, az erőátviteli alagút és a futóműveket tartó bölcsők.

Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

A C3 WRC a Citroën első 5 ajtós karosszériára épülő World Rally Car autója. A hátsó ajtók nem nyithatóak, de ez a karosszériatípus jelentős többletmunkával járt az ergonómia, valamint a tömegeloszlással, a kilátással és a passzív biztonsággal kapcsolatos kritériumok szempontjából is.

A karosszéria szélessége 1875 mm-re nőtt (+55 mm), ami javítja a stabilitást és növeli az aerodinamikai módosítások lehetőségeit.

Az összkerékhajtási rendszer is lényeges változáson ment át a hidraulikusan vezérelt középső differenciálműhöz való visszatéréssel. Ez a berendezés – amely a Xsara és a C4 WRC-ben is megtalálható volt - lehetővé teszi, hogy az első és a hátsó tengelyek eltérő sebességgel forogjanak. A hidraulikus nyomás vezérlésével lehetőség nyílik a nyomaték egyik tengelyről a másikra történő átvitelére, kiküszöbölve az alulkormányozottságot és csökkentve az esetleges kipörgést.

Erőtől duzzadó dizájn

A C3 lenyűgöző látványt nyújt erőtől duzzadó dizájnjával és jellegzetes felépítésével. Az új szabályozás nagyobb szabadságot engedett meg az aerodinamikai módosítások terén, amelyek aktívan befolyásolják az autó teljesítményét. A légterelők segítségével nagy sebességnél nő a stabilitás, a légbeömlők kialakítása a motor, az erőátviteli egység és a fékek hűtését segíti.

Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

Az autó karizmatikus, magasra emelt eleje robusztusságot sugároz. Egybeolvadva az övvonallal megteremti a karosszéria optikai egyensúlyát és dinamikussá teszi a megjelenését. Az aerodinamikai teljesítmény kulcselemeként az első lökhárító kialakítása jelentősen csökkenti az alulkormányozottságot. Az alsó rész eltérést mutat a földútra és az aszfaltra szánt verziók között. A légbeömlők friss levegővel látják el a hűtőt, az intercooler-t és a fékeket. A meleg levegő a motorházfedélen és az első sárvédőkön kialakított réseken át távozik.

A karosszéria küszöbvonalainak speciális kialakítása az oldalsó légörvények elvezetését szolgálja. A hátsó ajtóknál kialakított légbeömlők a fékeket hűtik. Ahogy elöl is, a levegő kivezetése a sárvédők felső részén történik.  

A hátsó diffúzoron kívül a látványos, komplex kialakítású hátsó légterelő teszi teljessé az aerodinamikai arzenált. A teljes elem hátrébb és mintegy 50 mm-rel feljebb került az előző szabályozáshoz képest.

Bemutatkozott a Citroën C3 WRC

Kulcsszavak: autósport, C3 WRC, Citroën
 
A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A Citroën a Kacsa 70., a Méhari 50. születésnapját ünnepli A Citroën a Kacsa 70., a Méhari 50. születésnapját ünnepli Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén
 
A Toyota visszatér a WRC-be

A Toyota visszatér a WRC-be

2016. december 20.
Alig egy héttel azután, hogy a Toyota Helsinkiben bemutatta a Yaris WRC versenyautót, amellyel a vállalat versenycsapatának pilótái a rally világbajnokság következő szezonján méretik meg magukat, a világ vezető autógyártója bejelentette, a jövőben nagyteljesítményű utcai változatot is kínál népszerű kisautójából.
Részletek

A Toyota bejelentette, hogy nem csupán a rally világbajnokságba (WRC), hanem ezzel egy időben a kompakt izomautók piacára is visszatér, így nemcsak a WRC-pályákon lesz látható a Toyota utcai modelljének lenyűgöző technológiai fejlődése, hanem a Yaris kínálatában is, ami egy teljesítmény-orientált variánssal bővül majd.

1999-es bemutatása idején az első generációs Yaris alighanem kategóriája egyik leginnovatívabb modellje volt – köszönhetően remek térbeosztásának és újszerű dizájn-megoldásainak, amelyek közt olyan ötletek szerepeltek, mint a 3D-hatású digitális központi kijelző. Az innováció azóta is fontos eleme a Yarisról kialakult képnek. A második modellgenerációban jó néhány olyan tétel jelent meg, amelyek addig ismeretlenek voltak a szegmensben: például a térdlégzsák és a kulcs nélküli ajtónyitás.

Alig egy héttel azután, hogy a Toyota Helsinkiben bemutatta a Yaris WRC versenyautót, amellyel a vállalat versenycsapatának pilótái a rally világbajnokság következő szezonján méretik meg magukat, a világ vezető autógyártója bejelentette, a jövőben nagyteljesítményű utcai változatot is kínál népszerű kisautójából.  A Toyota bejelentette, hogy nem csupán a rally világbajnokságba (WRC), hanem ezzel egy időben a kompakt izomautók piacára is visszatér, így nemcsak a WRC-pályákon lesz látható a Toyota utcai modelljének lenyűgöző technológiai fejlődése, hanem a Yaris kínálatában is, ami egy teljesítmény-orientált variánssal bővül majd. 1999-es bemutatása idején az első generációs Yaris alighanem kategóriája egyik leginnovatívabb modellje volt – köszönhetően remek térbeosztásának és újszerű dizájn-megoldásainak, amelyek közt olyan ötletek szerepeltek, mint a 3D-hatású digitális központi kijelző. Az innováció azóta is fontos eleme a Yarisról kialakult képnek. A második modellgenerációban jó néhány olyan tétel jelent meg, amelyek addig ismeretlenek voltak a szegmensben: például a térdlégzsák és a kulcs nélküli ajtónyitás. A harmadik generáció hybrid hajtása újra csak felforgatta a szegmenst. A 2014-ben bemutatott jelenlegi modell szintén hű marad az innováció szellemiségéhez, aktív biztonságát pedig a Toyota Safety Sense emeli a kategória élvonalába. Eredeti bemutatása óta több mint 3,5 millió Yaris talált eddig gazdára. Az elmúlt öt évben a modell megerősítette pozícióját a B-szegmensben: 2011-ben körülbelül 144.000 darab kelt el belőle, 2016 első tíz hónapjában pedig már mintegy 180.000 darabra nőtt a forgalom, és a szegmensben elért piaci részesedése 6 százalék körül alakul. A jelenlegi értékesítési sikerben nagy szerepet játszik a Yaris Hybrid. A full hybrid modell teszi ki az európai Yaris-eladások több mint 40 százalékát, és ez az arány folyamatosan növekszik. Az Európában tervezett és fejlesztett Toyota Yaris egy kifejezetten erre a célra épített üzemben, a franciaországi Valenciennes-ben készül. Az itt gyártott Yarisok túlnyomó része Európában talál gazdára, 12 százalékukat pedig más kontinensek piacaira exportálják. Amellett, hogy a Yaris 2017-ben a TOYOTA GAZOO Racing kötelékében rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokságon, a Toyota más, hasonlóan kemény sportágakban is próbára teszi modelljeit, hogy az így nyert tapasztalatok révén egyre jobb autókat készíthessen. A Yaris WRC-vel szerzett tudás azonban nem csupán a holnap közúti Toyotáinak technológiáját gazdagítja, hanem már a jelenlegi kínálatra is közvetlen hatást gyakorol, hiszen Yaris-család egy teljesítményorientált modellváltozattal bővül.   Túllépni a határokon A TOYOTA GAZOO Racing Toyota azon törekvését testesíti meg hogy mindent határt áthágva egyre jobb és jobb autókat alkosson azáltal, hogy az innovatív, új technológiákat az autóversenyek kőkemény világában csiszolja tökéletessé.   „Mindenütt versenybe szállunk,semmilyen kihívástól nem riadunk vissza, és ugyanezért akarunk  mindig egyre jobb autókat építeni. Megformáljuk a Toyota jövőbeli génjeit. Állandóan versenyben vagyunk azért, hogy mindenkinek megadhassuk a vezetés szabadságát, kalandját és örömét.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke.  Az évek során a Toyota rengeteg különböző motorsportban tette próbára képességeit, olyan megmérettetéseken, mint a Formula 1, a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) és a Nürburgring 24 órás futam. A különféle versenyekhez különféle szervezetek alakultak ki a vállalaton belül, mint a “Toyota Racing”, a “Lexus Racing” és a “GAZOO Racing”. Ezek közül a „GAZOO Racing” volt az, amelyik 2007-ben első ízben nevezett be a Nürburgring 24 órás versenyre. A csapat két használt Altezzával állt rajhoz, a boxutcában pedig olyan szerelők és mérnökök dolgoztak, akik a Toyota különböző részlegeiből érkeztek azzal a közös hittel, hogy „az út formálja az embert, az ember pedig az autót”. Ez teljesen összecseng azzal, amit a Toyota cégalapítója, Kiichiro Toyoda már 1952-ben megfogalmazott: „A motorsport nem csupán egyszerű szórakozás, hanem létfontosságú az autóipar fejlődése szempontjából. Ahogyan az atléták összemérik erejüket az olimpián, úgy az autógyárak is a versenyek révén növelhetik autóik teljesítményét, itt merészkedhetnek el a határokig, itt bizonyíthatják be egyértelműen fölényüket, és itt fedezhetnek fel új módszereket az autók technológiájának továbbfejlesztésére.” Ugyanez az alapelv vezérelte a vállalatot, amikor 2015 áprilisában egyetlen név alatt egyesítette minden verseny-aktivitását: így született meg a TOYOTA GAZOO Racing, vele együtt pedig a szemlélet, hogy maga a motorsport is hatékony eszköz az egyre jobb autók megalkotásához. A versenyeken való részvétellel tovább tökéletesedett a Toyota technológiája, amit aztán az utcai autókban is meghonosított a vállalat. A Toyota 2012-ben lépett először pályára a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), 2014-ben pedig már meg is szerezte a bajnoki címet – és ugyanilyen fontos, hogy az itt indított TS030 és TS040 HYBRID LMP1 versenyautók nagy teljesítményű hajtásláncaival szerzett tapasztalat jelentősen felgyorsította az utcai autók hybrid hajtástechnológiájának fejlesztését. Jó példa erre a hybrid hajtáslánc méretcsökkentése vagy az elektromotor új hűtőrendszere. A versenyzéssel a Toyota kilépett a komfortzónájából, és nagy mértékben bővítette ismereteit. E tapasztalatok azonban nemcsak a vállalat ismereteit gazdagították, hanem a Toyotánál dolgozó emberek szaktudását is fejlesztették. Végül pedig – de semmiképpen sem utolsó sorban – a motorsport révén a Toyota a vezetés izgalmát kínálja vásárlóinak és rajongóinak, megosztva velük a versenyzés szenvedélyét. A Toyota 2017-es visszatérésével a FIA Rally Világbajnokságra (WRC) a “TOYOTA GAZOO Racing” újabb kemény versenysorozatban hajszolja autóit egészen a határig – hogy aztán a vállalat „egyre jobb és jobb” járműveket alkothasson.  A Toyota visszatérése a WRC-be A WRC könyörtelen iramú futamait a világ legkülönfélébb közútjain rendezik, amelyek között ugyanúgy találni sima aszfaltburkolatot, mint gödrös és murvás földutakat. A vezetőknek minden pillanatban új meg új döntéseket kell hozniuk, hogy padlógázzal száguldhassanak végig az adott útszakaszon. A WRC-autók építése nem csupán elméleti kérdés. Olyan gépet kell alkotni, ami bármilyen úton teljes erőbedobással vezethető – ehhez pedig komoly szakértelem és tapasztalat szükséges. A TOYOTA GAZOO Racing pontosan tisztában volt ezzel, amikor benevezett a 2017-es WRC bajnokságra. A projekt vezetését Tommi Mäkinen vállalta, és a Yaris WRC már majdnem teljesen elkészült. A csapat mélyen elkötelezett szakemberekből állt össze, akiknek szenvedélye a rallyversenyzés.   „Egy győztes jármű megalkotásának legfontosabb feltétele, hogy olyan embereket találjunk, akik ugyanarra a célra törnek, és akik örömöt lelnek a munkájukban. Olyan csapattal akarunk a világ színe elé lépni, akik a Toyota ’Imádom az autókat!’ jelszava alatt egyesültek.” –avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke  A GAZOO  jelentése A „GAZOO” szó „garázst” jelent; egy jó hangulatú helyet, ahol az emberek közösen dolgoznak akár a legkisebb részletmegoldások tökéletesítésén is, hogy minden vásárló számára egyre jobb autókat és egyre jobb szolgáltatásokat kínálhassanak. A Toyota szerint a TOYOTA GAZOO Racing neve érzékletesen testesíti meg a csapat szellemiségét. A név eredete valójában jó húsz évvel korábbra nyúlik vissza: egészen pontosan a GAZOO.com honlap megjelenéséhez, amely a márkakereskedésekben készleten lévő autók fotóit gyűjtötte össze. E lap neve, a „GAZOO” a japán „gazo” szóból ered, ami képet vagy fotót jelent. Bár ma már mindennapos dolognak számít, hogy egy weboldalon fotók vannak, az 1990-es évek közepén még Japánban is forradalmi újdonságot jelentett egy képgyűjtő internetes honlap. A GAZOO.com látogatói rengeteg termék közül választhattak, megkeresve a legjobb ajánlatokat – ahogyan a Toyota „egyre jobb autók” filozófiája is pontosan erre az alapelvre épül.  Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke a világelső autógyártó visszatéréséről a rally világbajnokságba a kövekezőképp fogalmaz: „Amikor 2014 júliusában nézőként ott voltam a WRC finn futamán, sok szurkoló kérdezte tőlem, mikor tér már vissza a Toyota a rally világába. Hat hónappal ezután úgy döntöttünk, hogy visszatérünk a WRC-be, ma pedig nagy örömmel mutatom be a WRC-n induló autónkat és csapatunkat, és persze partnereinket, akik támogattak minket e törekvésünkben. Kellemes meglepetés volt számomra, hogy még közel két évtized múltán is milyen sokan emlékeztek a Toyota WRC-szereplésére. Éppen ezért elsősorban a rajongók ezreinek szeretném kifejezni hálámat és tiszteletemet, akik 17 évet vártak erre a napra, valamint a rally szervezőinek, résztvevőinek és az autógyáraknak, akik távollétünkben is látványosan fejlesztették a rally-sportot. Mindenkinek köszönjük, most pedig visszatértünk!”  „Ugyanakkor szeretném megragadni az alkalmat, hogy tisztelettel megemlékezzek mindazokról, akik ilyen erős és emlékezetes köteléket kovácsoltak a rally és a Toyota között. Ove Andersson a ’70-es évek óta vezette a Toyota csapatát; utána Björn Waldegård következett, aki a ’80-as években a WRC-ig röpítette a Toyotát, és persze nem hagyhatjuk ki a felsorolásból Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol nevét sem, akik bajnoki címeket nyertek a Toyotának a ’90-es években. Mivel ez a verseny rendkívül sokféle úton és környezetben folyik, a rally tökéletes alkalom arra, hogy ember és autó egyaránt megcsillogtassa képességeit. A Toyota hosszú időn át nem élt ezzel a lehetőséggel, ezért most különösen örülök annak, hogy visszatértünk a rallypályákra. Az autókat és az embereket egyaránt hatalmas próbatétel elé állítja ez a versenysorozat. Tommi Mäkinen számos győzelmet aratott már a WRC-ben, és sokféle autóval versenyzett, köztük a Mitsubishi és a Subaru gépeivel. Így aztán Tommi olyan széles körű tapasztalattal érkezett a Toyotához, ami szinte páratlan – éppen ezért arra kértük őt, hogy vezetőként vegyen részt autónk és csapatunk építésében. Ahogy az idei Le Mans 24 órás futam után mondtam, a TOYOTA GAZOO Racing „utál” veszíteni. Biztosak lehetnek benne, hogy a WRC-ben is ugyanez a helyzet. Nemrégiben az a szerencse ért, hogy beülhettem a Yaris WRC vezetőülésébe, és Tommival az oldalamon pár mérföldet autózhattam az új versenygéppel. Megmerítkezhettem az autó hangjában és illatában, a kormánykerék és a pedálok reakciójában – és ami mindennél többet ért, láthattam Tommi arcát, és meggyőződhettem róla, hogy jó okkal bízunk az autó és a csapat versenykészségében. Finn, német és japán csapattársainkkal minden tőlünk telhetőt megteszünk majd az előttünk álló utolsó hónapban, hogy régi rajongóink okkal örüljenek a Toyota visszatérésének, és jogosan mondhassák: „büszke vagyok arra, hogy a Toyotának szurkolok”. Bízom benne, hogy a TOYOTA GAZOO Racing számíthat a támogatásukra – hiszen ez az a csapat, amely minden WRC-vetélytársánál jobban utál veszíteni!” – teszi hozzá a Toyota elnöke.

A harmadik generáció hybrid hajtása újra csak felforgatta a szegmenst. A 2014-ben bemutatott jelenlegi modell szintén hű marad az innováció szellemiségéhez, aktív biztonságát pedig a Toyota Safety Sense emeli a kategória élvonalába. Eredeti bemutatása óta több mint 3,5 millió Yaris talált eddig gazdára. Az elmúlt öt évben a modell megerősítette pozícióját a B-szegmensben: 2011-ben körülbelül 144.000 darab kelt el belőle, 2016 első tíz hónapjában pedig már mintegy 180.000 darabra nőtt a forgalom, és a szegmensben elért piaci részesedése 6 százalék körül alakul. A jelenlegi értékesítési sikerben nagy szerepet játszik a Yaris Hybrid. A full hybrid modell teszi ki az európai Yaris-eladások több mint 40 százalékát, és ez az arány folyamatosan növekszik. Az Európában tervezett és fejlesztett Toyota Yaris egy kifejezetten erre a célra épített üzemben, a franciaországi Valenciennes-ben készül. Az itt gyártott Yarisok túlnyomó része Európában talál gazdára, 12 százalékukat pedig más kontinensek piacaira exportálják. Amellett, hogy a Yaris 2017-ben a TOYOTA GAZOO Racing kötelékében rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokságon, a Toyota más, hasonlóan kemény sportágakban is próbára teszi modelljeit, hogy az így nyert tapasztalatok révén egyre jobb autókat készíthessen.

A Yaris WRC-vel szerzett tudás azonban nem csupán a holnap közúti Toyotáinak technológiáját gazdagítja, hanem már a jelenlegi kínálatra is közvetlen hatást gyakorol, hiszen Yaris-család egy teljesítményorientált modellváltozattal bővül.

Túllépni a határokon

A TOYOTA GAZOO Racing Toyota azon törekvését testesíti meg hogy mindent határt áthágva egyre jobb és jobb autókat alkosson azáltal, hogy az innovatív, új technológiákat az autóversenyek kőkemény világában csiszolja tökéletessé.

„Mindenütt versenybe szállunk,semmilyen kihívástól nem riadunk vissza, és ugyanezért akarunk  mindig egyre jobb autókat építeni. Megformáljuk a Toyota jövőbeli génjeit. Állandóan versenyben vagyunk azért, hogy mindenkinek megadhassuk a vezetés szabadságát, kalandját és örömét.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke.

Alig egy héttel azután, hogy a Toyota Helsinkiben bemutatta a Yaris WRC versenyautót, amellyel a vállalat versenycsapatának pilótái a rally világbajnokság következő szezonján méretik meg magukat, a világ vezető autógyártója bejelentette, a jövőben nagyteljesítményű utcai változatot is kínál népszerű kisautójából.  A Toyota bejelentette, hogy nem csupán a rally világbajnokságba (WRC), hanem ezzel egy időben a kompakt izomautók piacára is visszatér, így nemcsak a WRC-pályákon lesz látható a Toyota utcai modelljének lenyűgöző technológiai fejlődése, hanem a Yaris kínálatában is, ami egy teljesítmény-orientált variánssal bővül majd. 1999-es bemutatása idején az első generációs Yaris alighanem kategóriája egyik leginnovatívabb modellje volt – köszönhetően remek térbeosztásának és újszerű dizájn-megoldásainak, amelyek közt olyan ötletek szerepeltek, mint a 3D-hatású digitális központi kijelző. Az innováció azóta is fontos eleme a Yarisról kialakult képnek. A második modellgenerációban jó néhány olyan tétel jelent meg, amelyek addig ismeretlenek voltak a szegmensben: például a térdlégzsák és a kulcs nélküli ajtónyitás. A harmadik generáció hybrid hajtása újra csak felforgatta a szegmenst. A 2014-ben bemutatott jelenlegi modell szintén hű marad az innováció szellemiségéhez, aktív biztonságát pedig a Toyota Safety Sense emeli a kategória élvonalába. Eredeti bemutatása óta több mint 3,5 millió Yaris talált eddig gazdára. Az elmúlt öt évben a modell megerősítette pozícióját a B-szegmensben: 2011-ben körülbelül 144.000 darab kelt el belőle, 2016 első tíz hónapjában pedig már mintegy 180.000 darabra nőtt a forgalom, és a szegmensben elért piaci részesedése 6 százalék körül alakul. A jelenlegi értékesítési sikerben nagy szerepet játszik a Yaris Hybrid. A full hybrid modell teszi ki az európai Yaris-eladások több mint 40 százalékát, és ez az arány folyamatosan növekszik. Az Európában tervezett és fejlesztett Toyota Yaris egy kifejezetten erre a célra épített üzemben, a franciaországi Valenciennes-ben készül. Az itt gyártott Yarisok túlnyomó része Európában talál gazdára, 12 százalékukat pedig más kontinensek piacaira exportálják. Amellett, hogy a Yaris 2017-ben a TOYOTA GAZOO Racing kötelékében rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokságon, a Toyota más, hasonlóan kemény sportágakban is próbára teszi modelljeit, hogy az így nyert tapasztalatok révén egyre jobb autókat készíthessen. A Yaris WRC-vel szerzett tudás azonban nem csupán a holnap közúti Toyotáinak technológiáját gazdagítja, hanem már a jelenlegi kínálatra is közvetlen hatást gyakorol, hiszen Yaris-család egy teljesítményorientált modellváltozattal bővül.   Túllépni a határokon A TOYOTA GAZOO Racing Toyota azon törekvését testesíti meg hogy mindent határt áthágva egyre jobb és jobb autókat alkosson azáltal, hogy az innovatív, új technológiákat az autóversenyek kőkemény világában csiszolja tökéletessé.   „Mindenütt versenybe szállunk,semmilyen kihívástól nem riadunk vissza, és ugyanezért akarunk  mindig egyre jobb autókat építeni. Megformáljuk a Toyota jövőbeli génjeit. Állandóan versenyben vagyunk azért, hogy mindenkinek megadhassuk a vezetés szabadságát, kalandját és örömét.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke.  Az évek során a Toyota rengeteg különböző motorsportban tette próbára képességeit, olyan megmérettetéseken, mint a Formula 1, a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) és a Nürburgring 24 órás futam. A különféle versenyekhez különféle szervezetek alakultak ki a vállalaton belül, mint a “Toyota Racing”, a “Lexus Racing” és a “GAZOO Racing”. Ezek közül a „GAZOO Racing” volt az, amelyik 2007-ben első ízben nevezett be a Nürburgring 24 órás versenyre. A csapat két használt Altezzával állt rajhoz, a boxutcában pedig olyan szerelők és mérnökök dolgoztak, akik a Toyota különböző részlegeiből érkeztek azzal a közös hittel, hogy „az út formálja az embert, az ember pedig az autót”. Ez teljesen összecseng azzal, amit a Toyota cégalapítója, Kiichiro Toyoda már 1952-ben megfogalmazott: „A motorsport nem csupán egyszerű szórakozás, hanem létfontosságú az autóipar fejlődése szempontjából. Ahogyan az atléták összemérik erejüket az olimpián, úgy az autógyárak is a versenyek révén növelhetik autóik teljesítményét, itt merészkedhetnek el a határokig, itt bizonyíthatják be egyértelműen fölényüket, és itt fedezhetnek fel új módszereket az autók technológiájának továbbfejlesztésére.” Ugyanez az alapelv vezérelte a vállalatot, amikor 2015 áprilisában egyetlen név alatt egyesítette minden verseny-aktivitását: így született meg a TOYOTA GAZOO Racing, vele együtt pedig a szemlélet, hogy maga a motorsport is hatékony eszköz az egyre jobb autók megalkotásához. A versenyeken való részvétellel tovább tökéletesedett a Toyota technológiája, amit aztán az utcai autókban is meghonosított a vállalat. A Toyota 2012-ben lépett először pályára a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), 2014-ben pedig már meg is szerezte a bajnoki címet – és ugyanilyen fontos, hogy az itt indított TS030 és TS040 HYBRID LMP1 versenyautók nagy teljesítményű hajtásláncaival szerzett tapasztalat jelentősen felgyorsította az utcai autók hybrid hajtástechnológiájának fejlesztését. Jó példa erre a hybrid hajtáslánc méretcsökkentése vagy az elektromotor új hűtőrendszere. A versenyzéssel a Toyota kilépett a komfortzónájából, és nagy mértékben bővítette ismereteit. E tapasztalatok azonban nemcsak a vállalat ismereteit gazdagították, hanem a Toyotánál dolgozó emberek szaktudását is fejlesztették. Végül pedig – de semmiképpen sem utolsó sorban – a motorsport révén a Toyota a vezetés izgalmát kínálja vásárlóinak és rajongóinak, megosztva velük a versenyzés szenvedélyét. A Toyota 2017-es visszatérésével a FIA Rally Világbajnokságra (WRC) a “TOYOTA GAZOO Racing” újabb kemény versenysorozatban hajszolja autóit egészen a határig – hogy aztán a vállalat „egyre jobb és jobb” járműveket alkothasson.  A Toyota visszatérése a WRC-be A WRC könyörtelen iramú futamait a világ legkülönfélébb közútjain rendezik, amelyek között ugyanúgy találni sima aszfaltburkolatot, mint gödrös és murvás földutakat. A vezetőknek minden pillanatban új meg új döntéseket kell hozniuk, hogy padlógázzal száguldhassanak végig az adott útszakaszon. A WRC-autók építése nem csupán elméleti kérdés. Olyan gépet kell alkotni, ami bármilyen úton teljes erőbedobással vezethető – ehhez pedig komoly szakértelem és tapasztalat szükséges. A TOYOTA GAZOO Racing pontosan tisztában volt ezzel, amikor benevezett a 2017-es WRC bajnokságra. A projekt vezetését Tommi Mäkinen vállalta, és a Yaris WRC már majdnem teljesen elkészült. A csapat mélyen elkötelezett szakemberekből állt össze, akiknek szenvedélye a rallyversenyzés.   „Egy győztes jármű megalkotásának legfontosabb feltétele, hogy olyan embereket találjunk, akik ugyanarra a célra törnek, és akik örömöt lelnek a munkájukban. Olyan csapattal akarunk a világ színe elé lépni, akik a Toyota ’Imádom az autókat!’ jelszava alatt egyesültek.” –avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke  A GAZOO  jelentése A „GAZOO” szó „garázst” jelent; egy jó hangulatú helyet, ahol az emberek közösen dolgoznak akár a legkisebb részletmegoldások tökéletesítésén is, hogy minden vásárló számára egyre jobb autókat és egyre jobb szolgáltatásokat kínálhassanak. A Toyota szerint a TOYOTA GAZOO Racing neve érzékletesen testesíti meg a csapat szellemiségét. A név eredete valójában jó húsz évvel korábbra nyúlik vissza: egészen pontosan a GAZOO.com honlap megjelenéséhez, amely a márkakereskedésekben készleten lévő autók fotóit gyűjtötte össze. E lap neve, a „GAZOO” a japán „gazo” szóból ered, ami képet vagy fotót jelent. Bár ma már mindennapos dolognak számít, hogy egy weboldalon fotók vannak, az 1990-es évek közepén még Japánban is forradalmi újdonságot jelentett egy képgyűjtő internetes honlap. A GAZOO.com látogatói rengeteg termék közül választhattak, megkeresve a legjobb ajánlatokat – ahogyan a Toyota „egyre jobb autók” filozófiája is pontosan erre az alapelvre épül.  Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke a világelső autógyártó visszatéréséről a rally világbajnokságba a kövekezőképp fogalmaz: „Amikor 2014 júliusában nézőként ott voltam a WRC finn futamán, sok szurkoló kérdezte tőlem, mikor tér már vissza a Toyota a rally világába. Hat hónappal ezután úgy döntöttünk, hogy visszatérünk a WRC-be, ma pedig nagy örömmel mutatom be a WRC-n induló autónkat és csapatunkat, és persze partnereinket, akik támogattak minket e törekvésünkben. Kellemes meglepetés volt számomra, hogy még közel két évtized múltán is milyen sokan emlékeztek a Toyota WRC-szereplésére. Éppen ezért elsősorban a rajongók ezreinek szeretném kifejezni hálámat és tiszteletemet, akik 17 évet vártak erre a napra, valamint a rally szervezőinek, résztvevőinek és az autógyáraknak, akik távollétünkben is látványosan fejlesztették a rally-sportot. Mindenkinek köszönjük, most pedig visszatértünk!”  „Ugyanakkor szeretném megragadni az alkalmat, hogy tisztelettel megemlékezzek mindazokról, akik ilyen erős és emlékezetes köteléket kovácsoltak a rally és a Toyota között. Ove Andersson a ’70-es évek óta vezette a Toyota csapatát; utána Björn Waldegård következett, aki a ’80-as években a WRC-ig röpítette a Toyotát, és persze nem hagyhatjuk ki a felsorolásból Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol nevét sem, akik bajnoki címeket nyertek a Toyotának a ’90-es években. Mivel ez a verseny rendkívül sokféle úton és környezetben folyik, a rally tökéletes alkalom arra, hogy ember és autó egyaránt megcsillogtassa képességeit. A Toyota hosszú időn át nem élt ezzel a lehetőséggel, ezért most különösen örülök annak, hogy visszatértünk a rallypályákra. Az autókat és az embereket egyaránt hatalmas próbatétel elé állítja ez a versenysorozat. Tommi Mäkinen számos győzelmet aratott már a WRC-ben, és sokféle autóval versenyzett, köztük a Mitsubishi és a Subaru gépeivel. Így aztán Tommi olyan széles körű tapasztalattal érkezett a Toyotához, ami szinte páratlan – éppen ezért arra kértük őt, hogy vezetőként vegyen részt autónk és csapatunk építésében. Ahogy az idei Le Mans 24 órás futam után mondtam, a TOYOTA GAZOO Racing „utál” veszíteni. Biztosak lehetnek benne, hogy a WRC-ben is ugyanez a helyzet. Nemrégiben az a szerencse ért, hogy beülhettem a Yaris WRC vezetőülésébe, és Tommival az oldalamon pár mérföldet autózhattam az új versenygéppel. Megmerítkezhettem az autó hangjában és illatában, a kormánykerék és a pedálok reakciójában – és ami mindennél többet ért, láthattam Tommi arcát, és meggyőződhettem róla, hogy jó okkal bízunk az autó és a csapat versenykészségében. Finn, német és japán csapattársainkkal minden tőlünk telhetőt megteszünk majd az előttünk álló utolsó hónapban, hogy régi rajongóink okkal örüljenek a Toyota visszatérésének, és jogosan mondhassák: „büszke vagyok arra, hogy a Toyotának szurkolok”. Bízom benne, hogy a TOYOTA GAZOO Racing számíthat a támogatásukra – hiszen ez az a csapat, amely minden WRC-vetélytársánál jobban utál veszíteni!” – teszi hozzá a Toyota elnöke.

Az évek során a Toyota rengeteg különböző motorsportban tette próbára képességeit, olyan megmérettetéseken, mint a Formula 1, a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) és a Nürburgring 24 órás futam. A különféle versenyekhez különféle szervezetek alakultak ki a vállalaton belül, mint a “Toyota Racing”, a “Lexus Racing” és a “GAZOO Racing”. Ezek közül a „GAZOO Racing” volt az, amelyik 2007-ben első ízben nevezett be a Nürburgring 24 órás versenyre. A csapat két használt Altezzával állt rajhoz, a boxutcában pedig olyan szerelők és mérnökök dolgoztak, akik a Toyota különböző részlegeiből érkeztek azzal a közös hittel, hogy „az út formálja az embert, az ember pedig az autót”. Ez teljesen összecseng azzal, amit a Toyota cégalapítója, Kiichiro Toyoda már 1952-ben megfogalmazott:

„A motorsport nem csupán egyszerű szórakozás, hanem létfontosságú az autóipar fejlődése szempontjából. Ahogyan az atléták összemérik erejüket az olimpián, úgy az autógyárak is a versenyek révén növelhetik autóik teljesítményét, itt merészkedhetnek el a határokig, itt bizonyíthatják be egyértelműen fölényüket, és itt fedezhetnek fel új módszereket az autók technológiájának továbbfejlesztésére.”

Ugyanez az alapelv vezérelte a vállalatot, amikor 2015 áprilisában egyetlen név alatt egyesítette minden verseny-aktivitását: így született meg a TOYOTA GAZOO Racing, vele együtt pedig a szemlélet, hogy maga a motorsport is hatékony eszköz az egyre jobb autók megalkotásához. A versenyeken való részvétellel tovább tökéletesedett a Toyota technológiája, amit aztán az utcai autókban is meghonosított a vállalat. A Toyota 2012-ben lépett először pályára a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), 2014-ben pedig már meg is szerezte a bajnoki címet – és ugyanilyen fontos, hogy az itt indított TS030 és TS040 HYBRID LMP1 versenyautók nagy teljesítményű hajtásláncaival szerzett tapasztalat jelentősen felgyorsította az utcai autók hybrid hajtástechnológiájának fejlesztését.

Jó példa erre a hybrid hajtáslánc méretcsökkentése vagy az elektromotor új hűtőrendszere. A versenyzéssel a Toyota kilépett a komfortzónájából, és nagy mértékben bővítette ismereteit. E tapasztalatok azonban nemcsak a vállalat ismereteit gazdagították, hanem a Toyotánál dolgozó emberek szaktudását is fejlesztették. Végül pedig – de semmiképpen sem utolsó sorban – a motorsport révén a Toyota a vezetés izgalmát kínálja vásárlóinak és rajongóinak, megosztva velük a versenyzés szenvedélyét. A Toyota 2017-es visszatérésével a FIA Rally Világbajnokságra (WRC) a “TOYOTA GAZOO Racing” újabb kemény versenysorozatban hajszolja autóit egészen a határig – hogy aztán a vállalat „egyre jobb és jobb” járműveket alkothasson.

Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban
Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített Még radikálisabb lett a Toyota legnépszerűbb városi szabadidőjárműve Még radikálisabb lett a Toyota legnépszerűbb városi szabadidőjárműve Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el Toyota Hilux és Land Cruiser: megosztott uralkodók Toyota Hilux és Land Cruiser: megosztott uralkodók
 
Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték

Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték

2016. december 19.
A vanyarci születésű Tim Gábor karrierjének legfontosabb eredményét érte el 2016-ban.
Részletek

Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték

A 2006-os Magyar Gokart Bajnoki cím, a 2011-es Suzuki Swift Kupa és a 2014-es RCM Cup bajnoki cím után, eljutott egy nemzetközi márkakupa csúcsára is. A Skoda Octavia Cup egy cseh szervezésű sorozat, a legújabb Skoda Octavia RS modellel, összesen öt versenyhétvégét foglalt magába az első szezonban.

Tim Gábor az öt hétvége 10 versenyén végig dominált, hat futamot megnyert. Ugyan az utolsó futamon egy baleset miatt kiállt a versenyből, de így is megnyerte a bajnokságot. A díjátadó ünnepségre a csehországi Vrchbélá-ban került sor, ahol Tim Gábor átvehette a bajnoki címért járó trófeát.

“Nagyon nehéz idény volt. Az első két helyszínen még megvolt az előnyünk, de a mezőny egyre közelebb ért hozzánk. A fordulópont a Slovakiaring-i hétvége volt, ahol egyáltalán nem volt meg a tempónk, az időmérésen több mint egy másodpercet kaptunk az első három versenyzőtől, mégis megnyertük mindkét futamot. Itt már tudtuk, hogy nálunk az előny, csak ésszel be kell fejezni a szezont. Ez sikerült, és végre felkerültünk a nemzetközi pilótapiac térképére is. Persze, emiatt nem fognak a támogatók sorban állni, de mi bebizonyítottuk, ha lehetőséget kapunk, élünk vele.” - foglalta össze Tim az Octavia Cup idei évét.

Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték

A csehországi díjátadó után Tim a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság évzáró ünnepségére volt hivatalos. Mivel 2011-ben megnyerte a Suzuki Swift Kupát, az idén 10 éves márkakupa külön díjjal készült az eddigi összes bajnok számára. Olyan versenyzőkkel együtt hívták ki a színpadra, mint Michelisz Norbert, Kiss Norbert, ifj. Ficza Ferenc, Nagy Dániel. Végül az MNASZ egy külön díjat is átadott Tim Gábornak, megköszönve a nemzetközi mezőnyben elért sikereket.

“Sűrű két napon vagyunk túl, már őrülök hogy levehetem az öltönyt, az overálhoz vagyok szokva. Nagy megtiszteltetés volt a 10 éves Suzuki Kupa emlékplakettet átvenni, jó látni mennyi nagyszerű pilótát nevelt ki ez a sorozat. Az, hogy külön is értékelt az MNASZ Gyorsasági szakága, nagyon meglepett, de persze jól is esett. Remélem a jövőben újra tudok majd bizonyítani a nemzetközi színtéren.

Fontos megjegyeznem, hogy ez nemcsak az én sikerem, köszönöm az Apex Racing-nek hogy 2012 óta végig mögöttem állt, partnerei és támogatói által pedig versenyzési lehetőséget kaptam.” - nyilatkozott Tim a díjátadók után.

Tim Gábor számára még idény egy verseny hátravan, hisz már 2010 óta minden Szilveszter Rally-n részt vesz. Most sem lesz másként, a saját maga által épített Nissan Sunny GTi-vel áll rajthoz a közel 300 főt számláló mezőnyben. 2015-ben 1mp-el maradt le a kategória győzelemről, most ezen az eredményen próbál majd javítani.

Kulcsszavak: autósport, Skoda Octavia Cup, tim gábor
 
Szlovákiában folytatja Tim Gábor Szlovákiában folytatja Tim Gábor Balszerencsés hétvége a Mecsekben Balszerencsés hétvége a Mecsekben Brit Nagydíj - Hamilton nyert, és csökkent a lemaradása összetettben Brit Nagydíj - Hamilton nyert, és csökkent a lemaradása összetettben A B3 Racing szerb pilótája a vezeti az ETCC összetett pontversenyét A B3 Racing szerb pilótája a vezeti az ETCC összetett pontversenyét Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán
 
Teszt a lelke mindennek!

Teszt a lelke mindennek!

2016. december 17.
A versenyautó lelke a motor, a felkészülés lelke pedig a teszt. Így azután a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős az utóbbi két napban tesztelt még egyet, hogy tökéletesen felkészülten érkezhessen meg az Africa Race szilveszteri rajtjához.
Részletek

Teszt a lelke mindennek!

Az Opel Mokka új motort kapott, azt is be kellett állítani, s arról, hogy miként sikerült, Szalay Balázs arca mindent elárult 200 kilométer megtétele után. 

„Most úgy érzem, még sohasem volt ennyire jó az autó – mondta Szalay, aki immár több mint húsz éve járja a világ különböző sivatagjait, s most a negyedik Africa Race-ére készül – dobogós reményekkel. – Új motor került a Mokkába, és az elismert motorspecialista, Tarlós István eljött a hajmáskéri tesztre, hogy együtt állítsuk be a kocsit a versenyre.  Azt mondhatom, nagyon jól sikerült, az eddigi ötezer helyett simán lehet hatezerig forgatni a motort, amellyel az autó sokkal gyorsabb. Legalább kétszáz kilométert teszteltünk, ami azt jelenti, hogy nagyjából be is járattuk az új erőforrást, vagyis az első napokban így nem kell rá annyira vigyázni, mint egyébként kellett volna. Alig várom, hogy versenykörülmények között is kipróbáljam!”

Teszt a lelke mindennek!

Ami Bunkoczi Lászlót illeti, számára a zárt pályás teszteknek nincs nagy hozadéka, hiszen ilyenkor nincs szükség improvizálásra, de azért a navigátor ezúttal is tudott hozzátenni a csapat munkájához: „Munkagéppel építettem a tesztpályát, hogy a lehető legváltozatosabb körülmények között próbálhassuk ki a Mokkát, és egy kicsit visszajött a verseny-érzés, éppen annyira, hogy még jobban várjam a rajtot” – mondta Bunkoczi. 

Az Opel Dakar Team legénysége (a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert irányította MAN versenykamionnal kiegészülve) december 27-én, ünnepélyes keretek között a Hősök terérõl indul el az Africa Race-re, amelynek adminisztratív és technikai ellenőrzését december 30-án tartják, az ünnepélyes rajtceremónia pedig szilveszter délelõtt lesz Monacóban. A behajózás után Marokkóban, Mauritániában, illetve Szenegálban összesen 6500 kilométer vár a mezőnyre. 

Teszt a lelke mindennek!
Kulcsszavak: Africa Race, autósport, Bunkoczi László, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
 
Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5 Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5 Lotus Ladies Cup - Bende Adrienn tarolt Oscherslebenben Lotus Ladies Cup - Bende Adrienn tarolt Oscherslebenben Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság
 

Találatok száma: 746 Megjelenítve: 181 - 190