Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 759 Megjelenítve: 11 - 20
Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

2019. október 29.
Véget ért a Supersport-világbajnokság 2019-es szezonja a katari fordulóval. Sebestyén Peti a mezőny egyetlen magyar pilótája a VB összetett 11. helyét szerezte meg és a versenyen - csupán 7 ezreddel lemaradva -  szintén a 11. helyen ért célba. Bebiztosította a legjobb Hondásnak járó címet és minden idők legjobb összetett magyar eredményét érte el ebben a kategóriában.
Részletek

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

A katari hétvége sajnos a vártánál több nehézséget hozott, a pénteki első szabadedzés 45 percéből, a transzponder meghibásodása miatt, Peti csupán 5 percet töltött a pályán, így a többiekhez képest lépéshátrányban vághatott neki a délutáni edzésnek. Az FP2 bizakodóan alakult, ám másnap a 3. szabadedzésen és időmérőn további technikai problémák jelentkeztek, így csupán a 14. pozícióba sikerült kvalifikálnia magát a CIA Landlord Insurance Honda magyarjának. A versenyen a rajtot jól elkapva gyorsan fel tudott zárkózni a 11. pozícióig, aztán a verseny végéig a felzárkózás volt a feladat, ami remekül sikerült, hiszen a célvonalon csupán 7 ezreddel gyorsabban haladt át előtte, az így 10. helyen végző Badovini.
 
„Azt hiszem egy ilyen nehézkes hétvége után ez volt a maximum. Lehetett volna jobb, de a futam  elején tömegbe kerültem és néhány kanyarig nem tudtam a saját tempómat motorozni. Aztán letisztult a mezőny, láttam magam előtt Badovinit. A verseny elején ahogyan általában szokott történni az élboly  jobb tempóban tudott haladni, de amint sikerült kikerülnöm a középmezőny sűrűjéből tudtam jobb köridőket is motorozni és folyamatosan felzárkóztam.

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

Jó volt a versenytempóm és utol tudtam érni Badovinit, de a végén egy kisebb hiba miatt nem sikerült megelőznöm. Azt hiszem mindent összevetve jól teljesítettünk a versenyen és szeretném megköszönni a támogatóimnak és a csapatnak az egész éves munkát! Köszönet illeti a felkészülésemről gondoskodó csapatot is, fizikailag remek formában éreztem magam egész évben. Külön köszönöm Daróczy Attilának az egész éves szakmai tanácsadását és támogatását!”
 
A CIA Landlord Insurance Honda csapatfőnöke is értékelt a verseny után:

„Péter a végén nagyon jó tempót motorozott, sikerült felzárkóznia Badovinihez és csupán 7 ezred döntött köztük a végén. Sajnos értékes időt vesztettünk az FP1-ben, aztán a kvalifikációra sem voltak tökéletesek a beállítások, egyébként Péterben megvolt a potenciál a TOP6 és TOP10 között harcolni, nem csak ezen a versenyen, de az év több futamán is. Remek volt ez a szezon, nagyon stabilan tudott Péter és a csapat szerepelni, élveztük a közös munkát!”
 
A Supersport-világbajnokság ezzel véget ért, már folynak a tárgyalások a 2020-as szezonról, heteken belül érkezik majd a hivatalos bejelentés a jövőt illetően!

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője
Kulcsszavak: Sebestyén Péter, Supersport-világbajnokság, versenymotor
 
Oldalkocsis Motorkerékpár Világbajnokság volt hétvégén a Pannónia-Ringen Oldalkocsis Motorkerékpár Világbajnokság volt hétvégén a Pannónia-Ringen Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Superbike - világbajnokság Sepangban A H-MOTO Team családi napot rendezett a Hungaroringen A H-MOTO Team családi napot rendezett a Hungaroringen Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét A Scuderia Toro Rosso csapatnak szállít F1-motorokat a Honda A Scuderia Toro Rosso csapatnak szállít F1-motorokat a Honda
 
Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán

Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán

2019. október 25.
Népes mezőny várható a november 8. és 10. között Nyíregyházán és környékén sorra kerülő rali Európa-bajnoki (ERC) futamon, amely egyben az országos bajnokság záróviadala is lesz, és a kontinensbajnoki cím sorsáról is dönt.
Részletek

Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán

A hivatalos nevezési listát csak október végén hozza nyilvánosságra a nemzetközi szövetség (FIA), de azt már biztosan tudni lehet, hogy az ERC legjobbjai, köztük a bajnoki trófea megszerzésére még esélyes három páros mindegyike rajthoz áll a Rally Hungary elnevezésű versenyen.

Az összetett pontversenyben hét futam után a brit Chris Ingram, Ross Whittock (Skoda Fabia R5) kettős vezet 135 ponttal, második a 116 pontos lengyel Lukasz Habaj, Daniel Dymurski (Skoda Fabia R5) duó, míg a harmadik helyen az orosz Alekszej Lukjanuk, Alekszej Arnautov (Citroen C3 R5) páros áll 107 ponttal.

Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke az MTI-nek azt mondta, az Európa-bajnoki viadal szervezése az előzetes terveknek megfelelően halad, és a FIA illetékesei is elégedettek az előkészületekkel.

"Nagyon fontos, hogy a FIA szakemberei már jártak a helyszínen, megnézték a pályákat és előzetesen biztonságosnak nyilvánították a versenyt" - hangsúlyozta az MNASZ elnöke, és hozzátette, a magyar autósport és a szakág iránt nagy érdeklődést tanúsító szurkolók szempontjából is jó hír, hogy a hazai párosok mellett az ERC legjobbjai mérik majd össze a tudásukat Nyíregyházán és környékén.

Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán

A friss magyar bajnok Vincze Ferenc, Bacigál Igor duó úgy készül a viadalra, hogy igyekszik majd felvenni a versenyt a külföldi riválisokkal is.

"Nem autóztam még ennyire teher nélkül, mint most fogok, így aztán szeretnék gyorsan menni és talán egy kicsit több kockázatot vállalni, mint eddig a szezon során. Bízom a jó szereplésben és abban, hogy oda tudunk érni a mezőny elejébe" - nyilatkozta a verseny hivatalos honlapján a Korda Racing Skoda Fabia R5-ösét abszolút országos bajnoki címig vezető pilóta.

A tavaly ob-ezüstérmes Turán Frigyes, Bagaméri László kettős különleges módon is készül a nyíregyházi versenyhétvégére: a Shell Helix Ultra csapatának párosa dizájnpályázatot hirdetett a szurkolóknak, akiknek így lehetőségük nyílik megtervezni Turánék versenyautójának festését. A pályaművek közül a pilóta és a navigátor választja majd ki a győztest, a dekor még a futam előtt fel is kerül az autóra, az alkotó pedig a viadal előtti teszten be is ülhet a pilóta mellé egy kör erejéig.

Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán

A nyíregyházi rali Eb futam történéseiről az M4 Sport napi összefoglalókkal és háttérinformációkkal is jelentkezik majd.

A Rally Hungary programja november 8-án a máriapócsi Rabócsiring ralikrossz-pályán kezdődik egy villanyfényes, látványosnak ígérkező esti prológgal, majd szombaton és vasárnap további 13 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, amely összesen 212,14 kilométeres versenytávot teljesít.

Kulcsszavak: autósport, nyíregyháza, Rally Hungary
 
Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Irány a Zempléni-hegység Irány a Zempléni-hegység Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul
 
Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz

Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz

2019. október 16.
Extrém nehéz versenyen sikerült a negyedik helyet megszereznie a Velenczei-Zsiros párosnak az 53. Mecsek Rallye-n. Hatalmas eső esett a futam előtt a térségben, a saras pályák megtizedelték a mezőnyt.
Részletek

Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz

A Citroën Rally Team Hungary versenyzői szakaszgyőzelmek és egy defekt után megerősítették pozíciójukat ezzel az eredménnyel a bajnoki tabellán.

Elégedetten fejezte be a bajnokság hatodik futamát a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor alkotta egység. A Mecsek pályái önmagában is nagy kihívást jelentenek, de az időjárás még inkább megnehezítette a futamra nevezett párosok dolgát.

A program szerint szerdán és csütörtökön zajlottak a pályabejárások. Csütörtökön az előrejelzésekhez képest jóval nagyobb és hosszan tartóbb eső áztatta szét teljesen a pályákat. Az éjszakába nyúló prológra is a zord idő miatt a szokásosnál kevesebb néző látogatott el.

Pénteken kezdődtek az igazi gyorsasági szakaszok. Az eső ugyan már elállt, de a szűk erdei részeken minden kanyar saras, felhordásossá vált. Mivel a Historic EB mezőnye rajtolt először, így a Rallye1 párosait már igazi kihívások fogadták a levágások miatt folyamatosan romló szakaszokon. Három különböző gyorsra nagyon nehéz volt megfelelő gumit választani. A TRT és a PIRELLI szakemberei is sokat segítettek a legjobb döntést meghozni.


Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz

„Merészen választottunk gumit. Az első gyorsasági nagyon nagy kihívás volt és sikerült a leggyorsabb időt autóznunk rajta.” – kezdi a beszámolóját Velenczei Ádám. „A második volt a verseny legnehezebb szakasza. Ott szinte mindenki defektet kapott, mi is. Tudtam, hogy van ott belül egy betontuskó, de annyira csúszott az út, nem bírtuk mi sem kikerülni. Nem álltunk meg kereket cserélni, próbáltam a defektes abronccsal a lehető leggyorsabban lejönni a gyorsaságiról. Utólag bebizonyosodott, hogy jó döntést hoztunk, hiszen egy perccel rosszabb időt mentünk így, de ha megállunk kicserélni a kereket, akkor még nagyobb hátrányba kerülünk.”

A következő, klasszikus pályán is a leggyorsabb időt autózták a fiúk. „A defektnél elúszott, hogy tudjunk az első helyért harcolni. Igazából innentől kezdve már próbáltunk úgy autózni, hogy ne kerüljünk rumliba, ne legyen semmi gondunk. Az látszik: már tudunk az első helyért harcolni! Hat közös verseny után ez mindenképp pozitívum és remélhetőleg ez a jövőben még inkább így lesz!”

Másnapra felszáradtak a pályák, a mezőnyben mindenki próbálta a pozícióját tartani. A Citroën Rally Team Hungary csapata a defekt okozta hátrány ellenére is ott tudott lenni az élmezőnyben és újra az első ötben végzett a Citroën C3 R5.

„Tiszta napunk volt szombaton. Egyszer Alsómocsoládon megforogtunk, de nem lett gondunk. A verseny végén negyedikek lettünk, az utolsó szakaszon, amikért plussz pontok járnak, ott harmadikak. Ez azt eredményezi, hogy közelebb vagyunk ahhoz, hogy meglegyen az év végi dobogós helyezés.” – összegezte a hétvégét Ádám.

Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz
Kulcsszavak: autósport, Citroën Rally Team Hungary, Mecsek Rallye
 
Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában Ferrari Racing Days a Hungaroringen Ferrari Racing Days a Hungaroringen Sikeres teszten van túl a Lexus versenygépe Sikeres teszten van túl a Lexus versenygépe Michelisz a nyolcadik helyen zárta a WTCC magyarországi fordulóját Michelisz a nyolcadik helyen zárta a WTCC magyarországi fordulóját
 
Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

2019. október 13.
Szinte hagyomány, hogy a Hungaroring ad otthont az Autós Gyorsasági évadzáró futamának. Az október közepén zajló megmérettetésen népes hazai és nemzetközi mezőny sorakozott fel a mogyoródi pálya szombati rajtrácsán.
Részletek

Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

A cseh Richard Chlad jr. győzelmével zárult az OB I. kategória, vagyis a +2000 ccm feletti, nagytúrásuk első, szombat délelőtti futama. Az Audi R8 LMS Ultra pilótája nagyon jól kapta el a gördülő rajtot, így szinte rögtön az élre állt, és ezt az elsőséget egy percre sem engedte át riválisainak. Úgy tűnik, nagyon fekszik a cseh versenyzőnek a hungaroringi pálya, hiszen a pénteki időmérő edzésen is ő teljesítette a leggyorsabban.

Nem sokkal a rajtot után az első kanyarban kialakult tülekedés következtében – a pole pozícióból induló Miro Konopka és Libor Milota összeértek, utóbbi az ütközés következtében megpördült. Habár ekkor még folytatni tudta a 2-es rajtszámmal induló cseh versenyző, nem sokkal később a fék meghibásodása miatt a verseny feladására kényszerült.

A dobogó második fokára Samuel Sládecka állhatott. Őt egészen a hetedik körig Bronislav Formánek követte, azonban Miro Konopka végül megelőzte, akinek a kezdeti malőr miatt kellett végül a harmadik hellyel beérnie, de egyáltalán nem volt szomorú emiatt.

A magyarok közül Bódis Kálmán bizonyult a legjobbnak, akit a Lada Vestát ízlelgető Merk József, majd Tóth Csaba követett.

Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Álmosan indult számomra ez a ma reggeli verseny, ráadásul az autómon hátul csak keménygumi van, így a reggeli hidegben ez egy kicsit nehezítette a dolgom, sokat csúszkáltam. Ettől függetlenül a végére jó időket mentem egy viszonylag légüres térben. Összességében elégedett vagyok!”

Merk József (Lada Vesta): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem! Sikerült az elején elmennem, így a Safety Car-os kavarodás nekem nem jött rosszul. Az eredményt nagyon jónak értékelem, mert ezt az évet tesztelésre szántuk, meg kellett ismernünk az autót, hogy a jövő évi bajnokságban teljes erővel részt tudjunk venni. Szerencsére mindez sikerült, mert már futamokat is tudtunk nyerni.”

Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Nagyon jó versenyen vagyunk túl, ahol már az első körben nagy csatát vívtunk Merk Jocival. Kicsit össze is értünk, ekkor sikerült megelőznöm. Ezt a pozíciót azonban rögtön a második kör első féktávjánál el is veszítettem, visszaelőzött, később pedig nem tudtam tartani a tempóját. A végére még Tóth Csabi is meg tudott előzni, így csapatszinten a második-harmadik helyen zártuk a mai futamot.”

Richard Chlad jr.(Audi R8 LMS Ultra): „Jól ment a verseny, az elejétől kezdve remek tempót tudtunk diktálni. Az ég tiszta volt, semmi sem zavart minket a versenyzésben. Arra koncentráltam, hogy sima legyen a rajt és ne menjenek el mellettem a Lambók. Majd sikerült némi előnyt szereznem, és azt körről-körre növeltem 5-8 tizeddel, így utána már csak a saját versenyemre kellett figyelnem. A legnehezebb a rajt volt, mert az én autóm nem olyan gyors, mint a Lamborghinik, a legboldogabb pillanat pedig természetesen a célba érkezés, amikor minden feszültség felszabadult belőlem, és utána önfeledten ünnepelhettem a csapattal.”
Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

Samuel Sládecka (Lamborghini Huracan): „Jól ment a verseny, úgy néz ki, megtaláltuk a megfelelő beállítást, az idő remek, az autó gyors, minden rendben volt. Az első kanyarban ugyan hibáztam, és elment Richard Chlad, de a verseny során végig jó köridőket autóztam, aminek örülök. Szeretem a Hungaroringet, másodjára vagyok itt, nagyon nehéz, technikás pálya.”

Miro Konopka (Ginetta): „Ami a rajt után történteket illeti, erre lehetett számítani, hiszen a Prototype-ok lényegesen lassabbak, mint az erős GT-autók. Tudtam, hogy meg fognak előzni. Egyedül vagyok itt, ez egy tesztautó, majd decemberben indulok a 12 órás versenyen Abu Dhabiban, ezért nekem ez egy remek felkészülési verseny. Örülök, hogy itt vagyok, élvezem a jó időt és a versenyzést.”

A Renault Clióval versenyző cseh Michal Makes rajt-cél győzelmet aratott. Most mindenki azt gondolhatná, semmi nem történt a kistúra autók hétvégi első versenyén. Pedig ez messze nem így volt!

Makes valóban külön versenyt vívott, csak önmagával és a lekörözött versenyzőkkel kellett foglalkoznia, de mögötte hatalmas párharcok alakultak ki a további pozíciókért.

Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

A szlovén Zoran Poglajen a rajt után visszaesett néhány helyet, majd rögtön észbe kapott és gyorsan visszaküzdötte magát. A harmadik körben megelőzte honfitársát, Miha Primozicot, és már a második helyen haladt, amit a végére is meg tudott őrizni. 

Hat kör után jött aztán a nagy fordulat, szó szerint! A 41-es rajtszámmal induló Fuksz Bence Suzukiját megdobta a rázókő, és olyan pechesen, hogy összeért Karajannisz mellette elhaladó Lotusával, majd azon többször átfordulva a bukótérben állt meg. Azon kívül, hogy a versenyt feladni kényszerült, szerencsére Fuksz Bencének nem esett baja.

Ám jött a biztonsági autó, újabb izgalmakat okozva. Amikor a pálya tiszta lett, és indulhatott volna a verseny, egy Mazda idő előtt megelőzte a Safety Car-t, komoly kavarodást okozva ezzel. Hamar rájött a hibájára, és kihúzódva megpróbálta elengedni a mezőnyt, de így is sokakat összezavart az újra indulás előtt.

Mindössze két kört tudtak még a végén menni, így a verseny első felében a harmadik helyre felzárkózó Losonczy Levente hiába autózott gyorsabban, mint a szlovén Poglajen, már nem volt elég ideje utolérni őt.


Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

Michal Makes (Renault Clio Cup RS IV): „Számomra egyszerű volt a verseny! Jól rajtoltam, tartani tudtam a pozíciómat. Amikor felvillant a zöld jelzés, csak arra figyeltem, nehogy megelőzzön bárki az első féktávig. Próbáltam stabil köridőket menni, tartani a tempót. Aztán jött a biztonsági autó! Az orrom előtt történt az eset, a kamerámon meg is van, szóval tudtam, hogy jön a Safety Car, mondtam is a csapatomnak rádión. Utána már csak arra koncentráltam, hogy jól jöjjek el, amikor újra indul a mezőny.”

Zoran Poglajen (Renault Clio Cup RS IV): „Egy kicsit lassan kezdtem, ezért a rajtnál megelőztek néhányan. Utána összeszedtem magam, és próbáltam gyorsan autózni, sikerült is megelőznim Miha Primozicot, de Makes túl gyors volt, őt nem tudtam volna utolérni. Aztán jött a biztonsági autó, és egy kis kavarodás azzal, hogy a Mazda megelőzte. Sajnos a rajtvonalig nem tudtam elmenni a Mazda mellett, ezzel jó néhány métert veszítettem, de Makes sokkal gyorsabb volt, mint én, ellene nem volt esélyem.”

Losonczy Levente (Renault Clio Cup RS IV): „A hetedik helyről rajtoltam, mert a tegnapi időmérőn volt egy kis gondunk, így csak két kört tudtam menni. Az első köröm jól sikerült, de maradtam a hetedik helyen, majd körről-körre előzgettem és jöttem egyre feljebb. Csak jött a Safety Car, és mivel voltak köztünk Mazdák is, utána már nem volt időm megelőzni a szlovént, pedig gyorsabb voltam. Érzem, hogy a második hely bőven benne van, ezért a következő versenyen igyekszem odafigyelni a rajtra. Most is előzhettem volna, de óvatosságból túl korán fékeztem, és a gumikra is jobban kell vigyáznom, mert a végén már nagyon felmelegedtek.”

Az OB II. kategória résztvevői először a szombati harmadik versenyen mérettették meg magukat. A 27 fős rajtrácson a legjobb időt elérve a 95-ös rajtszámmal induló Tom Beckhäuser szerezte meg a pole pozíciót. Az elsőségét azonban gyorsan elveszítette, egy kör alatt egészen a negyedik helyig csúszott vissza. A Dallara F317-tel induló szerb Paolo Brajnik viszont, talán a reggeli sok kávéja hatására, komolyan a gázra lépett és a hetedik helyről az élre tört. Andrea Cola a második helyet bérelte ki magának, míg a Dallarás pilóták egy újabb szereplője Sandro Zeller a harmadik pozíciót tartotta magabiztosan.

Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

A negyedik körben a harmadik-negyedik helyen pozíciócsere történt, Sandro Zellert megelőzve Tom Beckhäuser felzárkózott a harmadik helyre, néhány körrel később pedig Andrea Colát is maga mögé utasította.

A magyarok legjobbja a kategória címvédője Magyar János lett.

Paolo Brajnik (Dallara F317): „Tegnap este későn érkeztünk, ezért már nem tudtunk tesztelni, és az autónk beállítása totálisan rossz volt. De tudtuk, hogy az autó sokkal jobb lesz mára. Reggel pedig megittam vagy 25 kávét, úgyhogy hamar felpörögtem. Azért így is volt dolog bőven, át kellett vergődnöm magam a lekörözött autókon, akik nem látták, hogy jövök, nem látták a kék zászlót, ilyenkor másodperceket veszítettem, amit aztán be kellett hoznom.”

Tom Beckhauser (F3 Dallara F308 Opel): „Borzasztóan rajtoltam, egyszerűen nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan kigyullad a zöld lámpa. Egyszerűen elaludtam. Utána meg küszködhettem, hogy visszajöjjek. Paolót nem lehetett utolérni, ő egy másik osztályban versenyzett, annyival jobb az autója. A lényeg, hogy a saját kategóriámat megnyertem és vele a bajnokságot is, mert annyival vezetek a pontversenyben. Szerencsére a vége jó lett, de a rajtnál, őszinte leszek, nagyon rosszul éreztem magam. De legközelebb már nagyon fogok erre figyelni, és a gumikra is, mert rosszul választottam, és az első két körben nagyon szenvedtem.”



Az Endurance Bajnokság egy órás futamában, harminchárom kör teljesítése után, 1:01:36.396-s idővel az első nagytúrás futam győztese, Richard Chlad nyert. Másodikként honfitársai, Milota L.-Skalicky D. végeztek a Mercedes AMG GT3-mal, míg a dobogó harmadik fokára a Gilettával Miro Konopka állhatott.   

Richard Chlad jr. (Audi R8 LMS Ultra): „Az utolsó 20 percre nagyon elfáradtam, de tudtum tartani a tempót és megőriztem az első helyet. Folyamatosan kérdeztem a csapatomat, mekkora az előnyöm, de jelezték, hogy elég lesz ez a tempó, mert a gumik is fogytak a végére. Mondhatjuk, hogy mindketten elfáradtunk, az autó és én is, de szerencsére kézben tartottam a dolgokat, és a tempót is, sőt, a boxban még nyertem is valamennyit. Két győzelmet szereztem ma, de ez az értékesebb, hiszen itt a határaimat kellett feszegetnem. Köszönet a csapatomnak a támogatást, mindent precízen elterveztünk, élvezet volt ma vezetni ezt az autót!”

Bódis Kálmán (Silver Sting): „A legnagyobb nehézséget az okozta, hogy nem volt gumim. Elfordítottam a kormányt, és ment egyenesen. Utolsó versenyre már nem veszünk új gumit. Jó ez a kilencedik hely, hisz itt csak GT-autók voltak. Igazából nem volt tétje ennek a versenynek, csak egy jót autóztam, de jó melós volt. Nem gondoltam volna, hogy ilyen népes mezőny gyűlik össze!”

Miro Konopka (Ginetta): „Tökéletes verseny volt, szép idő, sok autó, nagyon élveztem. A gumival volt egy kis gondom, de ez belefér egy ilyen versenybe. Már csak a korom miatt is jobban szeretem az endurance versenyeket, ide kell a tapasztalat és az óvatosság, a sprintek meg maradjanak meg a fiataloknak.”

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, hungaroring
 
A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság
 
Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen

Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen

2019. október 12.
A Renault Clióval versenyző cseh Michal Makes rajt-cél győzelmet aratott. Most mindenki azt gondolhatná, semmi nem történt a kistúra autók hétvégi első versenyén. Pedig ez messze nem így volt!
Részletek

Makes valóban külön versenyt vívott, csak önmagával és a lekörözött versenyzőkkel kellett foglalkoznia, de mögötte hatalmas párharcok alakultak ki a további pozíciókért. A szlovén Zoran Poglajen a rajt után visszaesett néhány helyet, majd rögtön észbe kapott és gyorsan visszaküzdötte magát. A harmadik körben megelőzte honfitársát, Miha Primozicot, és már a második helyen haladt, amit a végére is meg tudott őrizni - í­rja a gyorsasagi.com.

Hat kör után jött aztán a nagy fordulat, szó szerint! A 41-es rajtszámmal induló Fuksz Bence Suzukiját megdobta a rázókő, és olyan pechesen, hogy összeért Karajannisz mellette elhaladó Lotusával, majd azon többször átfordulva a bukótérben állt meg. Azon kívül, hogy a versenyt feladni kényszerült, szerencsére Fuksz Bencének nem esett baja.

Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen

Ám jött a biztonsági autó, újabb izgalmakat okozva. Amikor a pálya tiszta lett, és indulhatott volna a verseny, egy Mazda idő előtt megelőzte a Safety Car-t, komoly kavarodást okozva ezzel. Hamar rájött a hibájára, és kihúzódva megpróbálta elengedni a mezőnyt, de így is sokakat összezavart az újra indulás előtt.

Mindössze két kört tudtak még a végén menni, így a verseny első felében a harmadik helyre felzárkózó Losonczy Levente hiába autózott gyorsabban, mint a szlovén Poglajen, már nem volt elég ideje utolérni őt.

Versenyzői nyilatkozatok:

Michal Makes (Renault Clio Cup RS IV): „Számomra egyszerű volt a verseny! Jól rajtoltam, tartani tudtam a pozíciómat. Amikor felvillant a zöld jelzés, csak arra figyeltem, nehogy megelőzzön bárki az első féktávig. Próbáltam stabil köridőket menni, tartani a tempót. Aztán jött a biztonsági autó! Az orrom előtt történt az eset, a kamerámon meg is van, szóval tudtam, hogy jön a Safety Car, mondtam is a csapatomnak rádión. Utána már csak arra koncentráltam, hogy jól jöjjek el, amikor újra indul a mezőny.”

Zoran Poglajen (Renault Clio Cup RS IV): „Egy kicsit lassan kezdtem, ezért a rajtnál megelőztek néhányan. Utána összeszedtem magam, és próbáltam gyorsan autózni, sikerült is megelőznöm Miha Primozicot, de Makes túl gyors volt, őt nem tudtam volna utolérni. Aztán jött a biztonsági autó, és egy kis kavarodás azzal, hogy a Mazda megelőzte. Sajnos a rajtvonalig nem tudtam elmenni a Mazda mellett, ezzel jó néhány métert veszítettem, de Makes sokkal gyorsabb volt, mint én, ellene nem volt esélyem.”

Losonczy Levente (Renault Clio Cup RS IV): „A hetedik helyről rajtoltam, mert a tegnapi időmérőn volt egy kis gondunk, így csak két kört tudtam menni. Az első köröm jól sikerült, de maradtam a hetedik helyen, majd körről-körre előzgettem és jöttem egyre feljebb. Csak jött a Safety Car, és mivel voltak köztünk Mazdák is, utána már nem volt időm megelőzni a szlovént, pedig gyorsabb voltam. Érzem, hogy a második hely bőven benne van, ezért a következő versenyen igyekszem odafigyelni a rajtra. Most is előzhettem volna, de óvatosságból túl korán fékeztem, és a gumikra is jobban kell vigyáznom, mert a végén már nagyon felmelegedtek.”

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, hungaroring, kistúra
 
Iseum Rallye: Az első murvafutam 2016-ban Iseum Rallye: Az első murvafutam 2016-ban Kiss Norbi átdriftelte a Lóerők Éjszakáját! Kiss Norbi átdriftelte a Lóerők Éjszakáját! Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen 12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akarat 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba
 
A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen

A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen

2019. október 12.
A cseh Richard Chlad jr. győzelmével zárult az OB I. kategória, vagyis a +2000 ccm feletti, nagytúrásuk első, szombat délelőtti futama.
Részletek

Az Audi R8 LMS Ultra pilótája nagyon jól kapta el a gördülő rajtot, így szinte rögtön az élre állt, és ezt az elsőséget egy percre sem engedte át riválisainak. Úgy tűnik, nagyon fekszik a cseh versenyzőnek a hungaroringi pálya, hiszen a pénteki időmérő edzésen is ő teljesítette a leggyorsabban - írja a gyorsasgi.com.

Nem sokkal a rajtot után az első kanyarban kialakult tülekedés következtében – a pole pozícióból induló Miro Konopka és Libor Milota összeértek, utóbbi az ütközés következtében megpördült. Habár ekkor még folytatni tudta a 2-es rajtszámmal induló cseh versenyző,nem sokkal későbba fék meghibásodása miatt a verseny feladására kényszerült.

A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen

A dobogó második fokára Samuel Sládecka állhatott. Őt egészen a hetedik körig Bronislav Formánek követte, azonban Miro Konopka végül megelőzte, akinek a kezdeti malőr miatt kellett végül a harmadik hellyel beérnie, de egyáltalán nem volt szomorú emiatt.

A magyarok közül Bódis Kálmán bizonyult a legjobbnak, akit a Lada Vestát ízlelgető Merk József, majd Tóth Csaba követett.

Versenyzői nyilatkozatok:

Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Álmosan indult számomra ez a ma reggeli verseny, ráadásul az autómon hátul csak keménygumi van, így a reggeli hidegben ez egy kicsit nehezítette a dolgom, sokat csúszkáltam. Ettől függetlenül a végére jó időket mentem egy viszonylag légüres térben. Összességében elégedett vagyok!”

Merk József (Lada Vesta): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem! Sikerült az elején elmennem, így a Safety Car-os kavarodás nekem nem jött rosszul. Az eredményt nagyon jónak értékelem, mert ezt az évet tesztelésre szántuk, meg kellett ismernünk az autót, hogy a jövő évi bajnokságban teljes erővel részt tudjunk venni. Szerencsére mindez sikerült, mert már futamokat is tudtunk nyerni.”

Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Nagyon jó versenyen vagyunk túl, ahol már az első körben nagy csatát vívtunk Merk Jocival. Kicsit össze is értünk, ekkor sikerült megelőznöm. Ezt a pozíciót azonban rögtön a második kör első féktávjánál el is veszítettem, visszaelőzött, később pedig nem tudtam tartani a tempóját. A végére még Tóth Csabi is meg tudott előzni, így csapatszinten a második-harmadik helyen zártuk a mai futamot.”

Richard Chlad jr.(Audi R8 LMS Ultra): „Jól ment a verseny, az elejétől kezdve remek tempót tudtunk diktálni. Az ég tiszta volt, semmi sem zavart minket a versenyzésben. Arra koncentráltam, hogy sima legyen a rajt és ne menjenek el mellettem a Lambók. Majd sikerült némi előnyt szereznem, és azt körről-körre növeltem 5-8 tizeddel, így utána már csak a saját versenyemre kellett figyelnem. A legnehezebb a rajt volt, mert az én autóm nem olyan gyors, mint a Lamborghinik, a legboldogabb pillanat pedig természetesen a célba érkezés, amikor minden feszültség felszabadult belőlem, és utána önfeledten ünnepelhettem a csapattal.

Samuel Sládecka (Lamborghini Huracan): „Jól ment a verseny, úgy néz ki, megtaláltuk a megfelelő beállítást, az idő remek, az autó gyors, minden rendben volt. Az első kanyarban ugyan hibáztam, és elment Richard Chlad, de a verseny során végig jó köridőket autóztam, aminek örülök. Szeretem a Hungaroringet, másodjára vagyok itt, nagyon nehéz, technikás pálya.”

Miro Konopka (Ginetta): „Ami a rajt után történteket illeti, erre lehetett számítani, hiszen a Prototype-ok lényegesen lassabbak, mint az erős GT-autók. Tudtam, hogy meg fognak előzni. Egyedül vagyok itt, ez egy tesztautó, majd decemberben indulok a 12 órás versenyen Abu Dhabiban, ezért nekem ez egy remek felkészülési verseny. Örülök, hogy itt vagyok, élvezem a jó időt és a versenyzést.”

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, hungaroring
 
Tim Gábor Csehországban is győzött! Tim Gábor Csehországban is győzött! Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon
 
A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

2019. október 09.
Hosszabb szünet után a hétvégi Mecsek Rallye a hazai ralibajnokság következő állomása.
Részletek

A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

A Velenczei Ádám – Zsiros Gábor duó két teszten is túl van a Citroën C3 R5 versenyautójával, hogy felkészülten és dobogós reményekkel indulhasson a pécsi versenyen. Az újdonsült páros második a bajnokságban, ezt a pozíciót megtartva szeretnék befejezni a szezon utolsó előtti versenyét.

Hat hét szünet után érkezik Pécsre az Országos Rallye Bajnokság mezőnye. A Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosa a bajnoki tabellán a második helyen áll, ennek megfelelően komoly tesztekkel készült a csapat a pécsi futamra. „Hasznos volt a két egymást követő tesztnap, hiszen meglehetősen régen ültünk utoljára versenyautóba.” – nyilatkozta a tesztek után, a futam előtt a pilóta, Velenczei Ádám. „Vissza kellett rázódnunk. Sok mindent ki tudtunk próbálni az autón. Rugókat cserélgettünk, finomítottuk a beállításokat. Folyamatosan kontrolláljuk az időnket a tesztek során és jó látni, hogy még tudunk gyorsulni”
Az autónak ez a második versenye, érezni rajta még az ’újautó’ szagot. A Tagai Racing Technology tökéletes munkát végzett a felkészítés során is és a futamokon is nagyon profin dolgozik az egész csapat. Ahogy a versenyzők fogalmaznak: „Jó ilyen háttérrel versenyezni!”


A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

A nagy hagyományokkal bíró pécsi verseny idén is változatos programmal, különböző ritmusú pályákkal várja a nevezési listák alapján előreláthatólag több, mint 150 indulót. „A szűk, erdei szakaszokon fog eldőlni a verseny, hiszen a széles, jó minőségű gyorsaságikon már mindenki nagyon sokszor versenyzett, ott nem várhatóak nagy különbségek. A legnehezebb talán az alsómocsoládi szakasz, ahol technikás, szűk részt vált fel egy széles és ezt a ritmusváltást kell tudni jól megoldani.” – ezt már Zsiros Gábor, a tapasztalt navigátor mondta a versenyprogramjának feldolgozása után.

A csapat első közös szezonját futja idén, ennek megfelelően még nincs tapasztalatuk a versenyzőknek ezzel a versenyautóval ezeken a gyorsasági szakaszokon. Viszont mindkettőjüknek van már múltja itt, tudnak mit mesélni a korábbi Mecsek Rallye futamokról: „Ha visszanézek a tavalyi versenyre, akkor vegyesek az érzéseim. Az első gyorsasági szakaszt megnyertem, aztán a másodikon nekicsúsztam egy fának és befejeződött a versenyem. Idén ez nem történhet meg. Próbálok majd úgy kezdeni, mint tavaly és azt a tempót biztonságosan végigvinni!” – felelte Ádám a múltidézésre. „A táblázat alapján a második helyen állunk a bajnokságban, most is az a cél, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük, és persze ott álljunk a dobogón!”

A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

A pécsi program a vasárnapi országos önkormányzati választások miatt egy nappal előrébb csúszik a megszokotthoz képest. A mindig látványos, nézők számára közkedvelt prológot csütörtök este rendezik meg, pénteken hat, valamint szombaton újabb hat gyorsasági szakasz teljesítése után az ünnepélyes céldobogót a patinás Széchenyi téren állítják fel.


Kulcsszavak: autósport, Citroën, Citroën Rally Team Hungary
 
Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra A „Vörösök” Oroszországban is győztek A „Vörösök” Oroszországban is győztek Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n
 
René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

2019. október 03.
A DTM 2019-es idényének bajnoka részletes interjút adott a szezonzáró előtt.
Részletek

René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

Az Audi pilótája, René Rast három versennyel a vége előtt már bebiztosította DTM-es bajnoki címét. A DTM 2019-es idényének első helyezettje részletes interjúban mesél arról, hogy a már megnyert bajnoki cím ellenére miért érdemes kilátogatni a rajongóknak október első hétvégéjén a hockenheimi szezonzáróra, milyen rekordok érdeklik, mi a sikerének titka és hogyan töltötte a bajnoki cím megszerzése utáni napokat.

Milyen érzés kétszeres DTM bajnoknak lenni?

Hihetetlen érzés. És teljesen más, mint ahogy 2017-ben, az első DTM elsőségem megszerzésekor éreztem magam. A bajnoki cím elhódítása akkor valahogy váratlanul ért. Óriási meglepetés volt. Idén mentálisan fel tudtam készíteni magam rá, hiszen esélyesként számoltak velem. Még így is elképesztő érzés. Életem egyik legnagyobb motorsport pillanata. Amikor beszálltam a DTM sorozatába nem reméltem, hogy három éven belül két bajnoki címet is elhódíthatok.

Hogy sikerült a Nürburgringen szerzett bajnoki cím utáni ünneplés?

Ez volt az egyik legklasszabb parti, amit eddig az Audi Sportnál láttam. Az Audi Hospitalityben hatalmas buli volt, ami egészen hajnali háromig, fél négyig tartott.

Hogyan töltötted a napjaidat a bajnoki cím megszerzése után?

Alapvetően csendesen, szerencsére. Az interjúk többségét telefonon bonyolítottam. Így többet tudtam otthon lenni és több időt tölthettem a családommal.

René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

Hány gratuláló üzenet érkezett a telefonodra?

Nem számoltam őket, de minimum több száz, legtöbbjük WhatsAppon keresztül vagy üzenetben. Az emberek manapság így kommunikálnak egymással. Ma már ritkábban telefonálunk, mint egykoron. Természetesen rengeteg üzenet érkezett Instagramon és Facebookon is, örömmel láttam őket.

Érkezett olyan jókívánság, ami különösen meglepett vagy jól esett számodra?

Egy Lukas Podolski nevű illető, aki a 2017-es bajnoki címemhez gratulált, nem volt köztük. Egyik-másik Forma 1-es pilóta, de senki olyan, akire nem számítottam volna.

Érzékeled, hogy a népszerűséged jelentősen nőtt, mióta a DTM sorozatban versenyzel?

Határozottan. Egyértelmű, hogy a versenypályák környékén és a médiában is változott az engem övező figyelem 2017-hez képest. Ilyen változások alapvetően nagyobb események után történnek. Robbanásszerű volt a változás a 2017-es elsőségem után. Hasonló erősödést tapasztaltam a tavalyi lausitzringi balesetem után illetve az ott szerzett hat egymást követő első helyem szintén erőteljesen hatott a népszerűségemre.

Jó esélyed van rá, hogy számos DTM rekordot beállíts. Mennyire van ez rád hatással?

A rekordok akkor érdekesek számomra, ha engem személy szerint érintenek. Korábban nem igazán érdekeltek a rekordok, de ahogy közeledik az ember az adott mércéhez, egyre fontosabbá válnak. Különösen az a 23 győzelem, amelyet Mattias (Ekström) szerzett az Audi számára és a harmadik DTM bajnoki cím. Csupán Bernd Schneider és Klaus Ludwig szerzett kettőnél több címet. Ha előtted a lehetőség, hogy minden idők három legsikeresebb DTM pilótájának egyike lehetsz, az olyan cél, amelyért megéri küzdeni.

René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

Mi döntött a 2019-es bajnoki címnél?

Az időmérőkön mutatott egyenletes teljesítmény. Amikor számított, mi mindig az élen küzdöttünk. Így egyrészről további pontokat szereztünk, másrészről pedig nyilvánvalóan jó pozícióból várhattuk a versenyt. Végig megvolt a teljesítményünk, hogy az első helyekért harcolhassunk és ez volt a siker kulcsa. De ezt a kiegyensúlyozott teljesítményt a versenyeken is tudtuk hozni. Csupán néhány hibát vétettünk az idei évben. Minden tökéletesen működött.

Melyek voltak a legkiemelkedőbb és a legkevésbé kellemes pillanatai a 2019-es szezonnak?

Hockenheimben, ahol a biztonsági autós fázis után a mezőny végéről verekedtem előre magam mindössze néhány kör alatt, az csodálatos volt. Csakúgy, mint a Norisringen. Úgy megnyerni a versenyt, hogy a rajtnál lefullad a motor, igazán különleges érzés. A negatív pillanatokhoz tartozik a Norisringen való ütközés az első körben illetve a Lausitzringen való kiesésem, amikor az élről álltam ki.

Az új Audi RS 5 DTM versenyautóval való első teszteken már érezted, hogy ilyen erős lesz az autó?

Ez nem volt feltétlenül látható. Tavaly télen, az előszezon tesztjein végig erősnek és a versenytársakhoz képest megbízhatóbbnak tűnt, de akkor még nem tudhattuk, hogy mennyit mutat valódi teljesítményéből a konkurencia. A gondolat, hogy még ennél jobban rákapcsolhatnak – ahogyan azt tették a hockenheimi első versenyen – végig ott motoszkált a fejünkben. Ilyen volt, amikor láttuk, a BMW hirtelen milyen gyors lett.

Melyek voltak szerinted az Audi erősségei az ellenfelekhez képest?

A szezon vége felé az időmérőn mutatott teljesítményünk. Egy bizonyos idő után egyszerűen nem hagytunk lehetőséget a BMW számára. A versenyeken is gyakran a mi autónk volt a legjobb. A tempó tekintetében a szezon közepétől kezdve domináltuk a mezőnyt, mindezt kimagasló megbízhatósággal párosítva. Ez különösen látszik a gyártók pontversenyében. Nagyon keményen dolgoztunk ezért a télen.

René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

Általában véve mennyire szereted az új DTM versenyautókat?

Nagyon szeretem őket! Igazán nagy élmény versenyezni velük! A nagyobb erő mindig tetszik a pilótáknak. Az autók vezetése egyre összetettebb és egyre nagyobb kihívást jelent. És éppen e z az, amire vágyunk: egyre nagyobb koncentráció mellett még keményebben küzdhessünk.

Rengeteg izgalmas DTM futamot láthattunk idén. Ezzel együtt lenne még bármi, amit változtatnál a sorozatban?

Nem ugrik be most semmi, azon kívül talán, hogy jó lenne még nagyobb teljesítmény és még kisebb leszorítóerő. Ez valami olyasmi, amire minden versenyző vágyik, bár ehhez biztosnak kell lenned, hogy a gumik alkalmasak erre, különben a gumimenedzsmentről szól a verseny, mint mostanság a Forma 1-ben. Hirtelen azon veszed észre magad, hogy tíz, tizenöt másodperccel lassabban vezetsz a verseny első részében, különben nem tartanak ki a gumik. Ezt senki sem szeretné látni.

Jogosnak érzed a szurkolók zúgolódását a brands hatchi és lausitzringi verseny csapatutasítása kapcsán?
Persze. Egyetlen szurkoló sem szeretne csapatutasítást látni és igazából mi, versenyzők sem szeretnénk ezt, hiszen nem ezért küzdünk, így teljes mértékben megértem a drukkereket. Ugyanakkor meg kell érteni a gyártók szempontjait is. Ők a lehető legbiztosabbak szeretnének lenni abban, hogy a szezon végén az ő javukra dől el a bajnoki cím sorsa. Ez mindig is így volt a DTM-ben, sosem kötelezték el magukat egyetlen pilóta mellett már az év elején. Az Audinál minden pilótának adott a lehetőség, hogy a bajnoki címért versenyezzen. Sokszor elfelejtik, hogy pilótaként a szezon első felében magunknak kell kiharcolnunk azt a pozíciót, amelyből később a többiek segítségére építhetünk. Az idény utolsó harmadában kiadott csapatutasítások így egyértelműek. Akkor is, ha a szurkolók nem szeretik: ez része napjaink motorsport világának, ahogy ezt a Forma 1-ben is láthattuk. De nyilvánvalóan jobb, ha szabadon autózhatunk, mint ahogy azt tettük a Nürburgringen is.

A bajnoki címért folytatott harcban nem csupán a BMW pilótája, Marco Wittmann ellen kellett bizonyítanod, de Nico Müller is az ellenfeled volt. Azonos márkával versenyző pilóta ellen mennyire más küzdeni?

Azt mondanám, hogy márkatárs pilótákkal szemben küzdeni mindig kicsit bonyolultabb, hiszen nem tudsz, nem lehet vagy nem akarsz olyan keményen harcolni, mint a többi gyártó versenyzői ellen. Egy picit mindig vissza kell fognod magad és nem tudod agresszívan kihasználni a lehetőségeidet. Úgy érzem, ezt – a Norisring kivételével – sikerült egészen jól kezelnünk idén.

A brands hatchi verseny előtt a SAT.1 egyik kommentátora, Timo Scheider azt állította, hogy feszült a kapcsolatod Nico Müllerrel. Igaz ez?

Nem tudom, Timo honnan vette ezt az információt, ez erős túlzás ugyanis. Amikor ezt Nicoval olvastuk, csak nevettünk rajta. Nyilvánvalóan nem együtt megyünk nyaralni. De sokat beszélgetünk a versenyhétvégéken, viccelődünk és egymás mellett ülünk a pilóták eligazításán vagy az autogramosztásnál. Spa-ban még egy versenyen is részt vettünk ugyanabban az autóban. Nico és én is eléggé profik vagyunk ahhoz, hogy elválasszuk a magánügyeket és a munkát. A bajnoki címért folyó küzdelem kettőnk között nyugodt és fesztelen volt.

A DTM igazgatója, Gerhard Berger számos alkalommal hangsúlyozta, hogy benned minden megvan, ami a Forma 1-ben való versenyzéshez szükséges. Ez hogy érintett? A Forma 1 még mindig fontos számodra?

Szeretnék kapni egy lehetőséget arra, hogy egyszer Forma 1-es autót vezessek. Ezt már több alkalommal is elmondtam. De csupán azért, hogy lássam, milyen érzés vezetni azt. Hogy belekóstolhassak. Nem reális elvárás egy teljes szezonban gondolkodni, hiszen egyrészt túl öreg vagyok már hozzá, másrészt pedig azokra a helyekre nagyon sokan pályáznak, kész sorok állnak minden ülés mögött. Rengeteg pénz és jókora „hozomány” kellene hozzá. Éppen ezért az esélyeim igen csekélyek. Ha kapnék egy ajánlatot, akkor természetesen megbeszélném az Audi Motorsport vezetőjével, Dieterrel (Gass). De ez egyelőre nagyon távoli.

A DTM sorozatában látod a jövődet?

Határozottan! Remekül érzem magam a DTM-ben. Nagyon élvezem. Éppen ezért a DTM-ben látom a jövőmet.

Két Audi versenyzőtársad – Nico Müller és Robin Frijns – a Formula E sorozatban szerepel. Érdekes lehet számodra is az elektromos versenysorozat?

Igen, már a tavalyi évben is érdekelt a dolog. De az Audival közösen úgy döntöttünk, hogy teljes mértékben a DTM-re koncentrálunk. Ugyanakkor a jövőre nézve a Formula E kétségkívül szóba jöhet.

Igen elmélyülten foglalkozol a DTM világával, még a versenyek között is. Ez az egyik erősséged?

Igen, azt hiszem. A felkészülés kiemelten fontos a DTM-ben. Rengeteg apró részlet van, ami számít. Minél jobban felkészíted magad, annál több dolgot pipálhatsz ki a teendők listájáról a versenyhétvége közeledtével.

Általában hogy néz ki a felkészülésed egy DTM versenyre?

Relatív hamar, két-három nappal az előző versenyhétvége után már megkezdem a felkészülést, amit videó elemzéssel nyitok. Ez egy hozzávetőleges képet ad arról, mi történt az adott versenypályán egy évvel korábban. Mi volt lényeges? Mi volt a siker kulcsa? Ez visszahozza az emlékeket. Aztán elkezdem vizsgálni azokat az adatokat, amelyekben tavaly nem voltam túl jó, ahol fejlődhetek és ezzel elkerülhetem a hasonló hibákat. Elkezdem megbeszélni a csapattal a beállításokat. Ekkor már egyik dolog épül a másikra. Ezzel párhuzamosan természetesen a szimulátoron is elkezdek dolgozni, az Audinál, a Team Rosberg csapatánál és otthon is.

Hogy készülsz a hockenheimi záróhétvégére? A már biztos bajnoki cím tudatában lazábban állsz hozzá vagy épp olyan alaposan készülsz rá, mint a többi versenyre?

Határozottan nyugodtabban. A bajnoki cím után nincs rajtam már nyomás. Nyilván meg szeretnénk nyerni a csapatok versenyét is. De örülök neki, hogy egy olyan DTM hétvége előtt állok, amikor nincs rajtam teher. Ilyet még soha nem éreztem.

Várod már a japán márkákkal való küzdelmet?

Azt hiszem, ez valami igazán menő dolog lesz! Egész évben erre vártam. És most mindenféle nyomás nélkül élvezhetem.

Követed esetleg a japán Super GT eseményeit? Ismered a pilótákat és a hockenheimi pályára érkező autókat?

Természetesen ismerem Jenson Buttont és kapcsolatban vagyok több más pilótával is. De annyira mélyen nem merültem el a Super GT világában. Izgatottan várom, hogy alakul a hétvége Hockenheimben.

Miért látogassanak ki a szurkolók a hockenheimi pályára, ha a bajnoki cím sorsa már eldőlt?

Mert ez lesz az első találkozó a DTM és a Super GT mezőnye között. Most először lesz hat gyártó egyszerre versenyben. Ez kétségkívül nagyon különleges esemény lesz. Ezen kívül a hockenheimi versenyeket mindig érdemes látni. A Parabolika padlógázon mindig óriási élmény. Az időjárás is jónak ígérkezik. Éppen ezért ez egy nagyszerű hétvége lehet.

November végén a DTM és a Super GT mezőnyének első közös versenyét Japánban rendezik. Várod már az eseményt?

Igen! Még soha nem jártam Fujiban és nem voltam még Japánban sem. Izgatottan várom, mi vár ott minket. Ez egyértelműen egy újabb fantasztikus esemény lesz az év vége felé, amelyre ismét csak mindenféle teher nélkül utazhatunk. Megnézhetjük, hogy mit csinálnak a japánok jobban nálunk és talán ismét tanulhatunk valamit.

René Rast magánemberként milyen autót vezet?

Egy Audi Q7-et.

Valamikor el tudnád képzelni, hogy egy elektromos Audi modellel járj?

Egy esélyt mindenképpen szeretnék adni neki.

Egy DTM bajnok mivel tölti szívesen a szabadidejét?

A családommal. Egyértelmű, hogy a sport is része a szabadidőmnek. De leginkább a családommal szeretek lenni, hogy egy kicsit megszabaduljak a motorsport okozta stressztől.





Kulcsszavak: audi, autósport, DTM, René Rast
 
Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban Frankfurtban bemutatkozik az Audi Sport Quattro tanulmányautó Frankfurtban bemutatkozik az Audi Sport Quattro tanulmányautó Első 10-ben a zengős pilóták! Első 10-ben a zengős pilóták! René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.” Túraautó-vb - Michelisz tizedik a második mogyoródi futamon A Citroën pilótái a tizenhatból 14 megnyert futammal összetettben az első négy helyen állnak A Citroën pilótái a tizenhatból 14 megnyert futammal összetettben az első négy helyen állnak
 
Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

2019. szeptember 18.
Fernando Alonso és Marc Coma a TOYOTA GAZOO Racing csapatával eseménydús, ugyanakkor felbecsülhetetlenül értékes hétvégét töltött Dél-Afrikában, a Lichtenburg 400 versenyen, amit szeptember 13-14-én rendeztek meg.
Részletek

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

A Namíbiában és Lengyelországban végzett sikeres felkészülést követően a spanyol duó a South African Cross Country versenysorozat ötödik fordulójában állt rajthoz, ez volt az első tereprally versenyük a Toyota Hilux versenyautóval. A verseny ugyan keményre sikeredett a páros számára, volt benne borulás és két szélvédőtörés is, a csapat azonban úgy összeges: hihetetlenül fontos tapasztalatokkal gazdagotak a Dakar felé vezető úton.

A legénység a felkészülés alatt változatos terepen teljesítette a 300 kilométeres shakedownt szeptember 12-én. Elég időt töltöttek el ahhoz a Hiluxban, hogy Marc is megismerkedhessen a verseny itinerével, illetve a használandó fedélzeti navigációs rendszerekkel. Szeptember 13-án eldőlt a versenynap indulási sorrendje: Fernando és Marc a tizedik helyről indulva vágott neki az 55 kilométeres távnak. Az előttük haladó autók által felvert por dacára jó tempóban haladtak, sőt utolérték, illetve megelőzték a közvetlenül előttük induló autót, így tisztább levegőben autózhattak tovább. Összességében a harmadik legjobb időeredményt érték el, és alig 32 másodperccel maradtak le a pole pozícióról. Ennél jobb időt csak a TOYOTA GAZOO Racing South Africa színeiben induló Henk Lategan és Giniel de Villiers ért el – szintén Hiluxokkal.

A verseny napján, a harmadik helyről rajtolva a legénység enyhe borulást élt át a táv 27. kilométerénél. A Hilux szélvédője betört, így a páros a törött üveg eltávolítása miatt időt vesztett. A nehézségek ellenére Fernando és Marc porvédő szemüveget viselve végigment a 190 kilométeres hurkon, és jó részidőket teljesítettek.

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

A déli szervizelés során a TOYOTA GAZOO Racing csapata rohammunkában dolgozott, hogy a rendelkezésre álló csekély időben kicserélje a szélvédőt, és más apróbb javításokat is elvégezzen a Hilux karosszériáján. A verseny szervezőivel egyetértésben úgy döntöttek, hogy a legénység a mezőny előtt vágjon neki a következő résztávnak, hogy jó látási viszonyok között hasznos tapasztalatokat szerezhessen. A második hurok ötödik kilométerénél azonban egy felrebbenő madár miatt ismét betört a szélvédő. Fernando és Marc ismét megmutatták, milyen elszántak, és navigálás, illetve vezetés közben felváltva tartották a törött szélvédőt, így teljesítették a 190 kilométeres távot. Továbbra is jó részidőket futottak, és összesítésben a 16. helyen értek célba.

Fernando és Marc összesen újabb 728 kilométernyi tereprallys tapasztalattal gazdagodott a Lichtenburg 400 során, ahol gabonaföldeken, szavannán és kiszáradt folyómedreken volt alkalmuk átkelni. Az új szakággal ismerkedő spanyol duó számára azonban még a megtett távnál értékesebb az a tapasztalat, amit a tereprally versenyzés hevében gyűjthettek. A Lichtenburg 400 versenyt Giniel és navigátora, Dennis Murphy nyerte meg, míg csapattársaik a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapatánál, Henk és navigátora, Brett Cummings végeztek a második helyen. Ezzel a csapat már az utolsó előtti fordulóban megszerezte a 2019. évi South African Cross Country versenysorozat bajnoki címét.

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

Jöhet Marokkó

A következő kihívás Fernando és Marc intenzív felkészülési programja keretében a Marokkó Rally lesz, amit Fez városa közelében rendeznek majd október 3-9. között. Tavaly a címvédő Dakar Rally-bajnok, Nasser Al-Attiyah nyerte meg ezt a rallyt navigátorával, Mathieu Baumellel. Ez volt sorozatban a második győzelmük egy Hilux pickuppal a Marokkó Rallyn, a TOYOTA GAZOO Racing South Africa színeiben. A Dakar Rally előfutamának tekintett 2019. évi Marokkó Rally útvonala sziromszerűen fogja körbe Fez városát – innen indul, és ide is fut be mind az öt szakasz. A versenyzők összesen 2500 kilométert autóznak, amiből 1868 kilométert tesznek ki azok a szakaszok, amelyeken időmérés is lesz. A pilóták itt többféle murvás útfelülettel, homokdűnékkel és igen nehezen átlátható terepekkel is találkoznak majd.

 „Ezen a hétvégen kétségkívül bebizonyítottuk, hogy Fernando elég gyors, Marc pedig elég jól navigál ahhoz, hogy együtt induljanak a Hiluxszal. Az ingatag szerencse dacára ezen a hétvégén felbecsülhetetlen értékű tapasztalattal gazdagodott a legénység. Jelenleg minden idők egyik legjobb pilótájának tartunk gyorstalpaló tanfolyamot egy olyan szakágban, amiben még soha nem próbálta ki magát. Hihetetlenül nehéz feladatra vállalkoztunk, hiszen alig öt hónapunk van arra, hogy felkészüljünk az egyik legnehezebb kihívásra az autóversenyzés világában.

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

A Prologue során láttuk, hogy Fernando képes lépést tartani a legjobb dél-afrikai pilótákkal, akiknél pedig nemigen akad jobb a világon. Mivel ilyen magas szinten kezdtünk versenyezni, a gyors tanulás hátulütőjeként azzal is számoltunk, hogy lesznek kisebb nehézségeink. Ám pontosan ilyen tapasztalatokra van szükségük ahhoz, hogy a nehézségek ne érjék majd meglepetésként őket a nagy verseny során. Arra az elszántságra, amit ma láthattunk Fernando és Marc részéről nem mondhatok mást, csak azt, hogy lenyűgöző. Visszaültek az autóba és végigmentek az első hurkon szélvédő nélkül a porfelhőben, majd ugyanezt megtették másodszor is, méghozzá úgy, hogy az út legnagyobb részén kézzel tartották a szélvédőt.” – értékeli a hétvégét Glyn Hall csapatfőnök.

„Minden egyes alkalommal, amikor beülünk az autóba, tanulunk valami újat, és egyre jobban hozzászokunk a Hiluxhoz. Sajnos a mai nap elég lidércnyomásosra sikerült. Délelőtt borultunk egy kisebbet és összetörtük a szélvédőt, ami igencsak zavart a kilátásban, ezért ki kellett szednünk a helyéről. A szakasz hátralévő részét védőszemüvegben teljesítettük a többi autó által felvert porfelhőben. A nap második felében a szervezők megengedték nekünk, hogy elölről rajtoljunk, és így tisztábban láthattunk, ám pár kilométer után elcsaptunk egy madarat, és megint betört a szélvédőnk. Ezután még közel 200 kilométert kellett vezetni úgy, hogy közben egyik kezemmel a szélvédőt tartottam, a másikkal pedig a kormányt. Nem ez volt a legjobb napunk, de sikerült újabb kilométereket megtenni a Hiluxszal. Jó, hogy megtapasztaltuk ezeket a nehézségeket, mielőtt fontosabb versenyeken találkoznánk ilyesmivel először.” – fogalmaz Alonso.

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

„Elég nehéz napunk volt ma, igaz, a tegnapi legalább jól sikerült. Zökkenőmentesen rajtoltunk, aztán borultunk egyet az autóval, de végül sikerült végigmenni a hurkon. Ezután már új szélvédővel vágtunk neki a második huroknak, hogy gyakorolhassunk a Hiluxszal. Alig pár kilométer után viszont elcsaptunk egy madarat, és megint betört a szélvédő. Kezdett bejönni a szél, a por, nagyon megnehezítve a vezetést. Tényleg nem volt könnyű kézzel a helyén tartani az üveget navigálás közben. De Fernandóval együtt úrrá lettünk a helyzeten, és végül teljesítettük a távot. A nehézségek ellenére sok értékes kilométert begyűjtöttünk, és azt se felejtsük el, hogy ezek mind részét képezik a tapasztalatoknak, amiket meg kell szereznünk.” – teszi hozzá Marc Coma.

Kulcsszavak: Alonso, autósport, Marc Coma, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak Kiss Norbi mind a négy futamot megnyerte Spielbergben Kiss Norbi mind a négy futamot megnyerte Spielbergben Így képzeli el a Toyota autómegosztó szolgáltatásait és haszongépjárműveit Így képzeli el a Toyota autómegosztó szolgáltatásait és haszongépjárműveit
 
Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben

Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben

2019. szeptember 15.
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) kínai versenyhétvégéjének második futamát vasárnap, és sikerével átvette a vezetést az összetettben.
Részletek

Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben

A 35 éves versenyző a Ningpóban rendezett hétvége első, szombati futamán negyedik lett, majd a vasárnapi fordított rajtrácsos versenyen elsőként intették le. Ezen a futamon Michelisz a második rajtkockából indult, és végig harcban volt az első helyért, amelyet aztán csapattársától, Gabriele Tarquinitől "örökölt meg", miután az olasz a leintés előtt átengedte a vezetést a bajnoki címért küzdő magyarnak. Michelisz autója egy korábbi ütközésben megsérült, de így is be tudta hozni a Hyundait az élen, ezzel 16 pontos előnyre tett szert az összetettben az argentin Esteban Guerrierivel (Honda) szemben, aki Ningpóban nem szerzett pontot.

Michelisz a hétvége harmadik futamát nem tudta befejezni. A mezőny másik magyar pilótája, Tassi Attila (Honda) az első versenyen nem szerzett pontot, a másodikon viszont hatodik, a harmadikon pedig 13. lett.

Michelisz az összetettben 247 ponttal áll az élen, a második Guerrierinek 231 pontja van, míg a Ningpóban két futamot is nyerő francia Yvan Müller (Lynk&Co) 230 ponttal feljött a harmadik helyre. Tassi a 21. 52 ponttal.

A WTCR idei szezonja Japánban folytatódik október végén.

Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben
Kulcsszavak: autósport, kína, michelisz, WTCR
 
Nagy Tesztnap a Duna Autónál Nagy Tesztnap a Duna Autónál Michelisz Norbert, legjobb hondásként várja a hétvégi Kínai futamot Michelisz Norbert, legjobb hondásként várja a hétvégi Kínai futamot A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?
 

Találatok száma: 759 Megjelenítve: 11 - 20