Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 11 - 20
Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

2018. október 08.
Október első hétvégéjén zajlott az MNASZ HE-DO Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság három záró futama. Napsütésben, némi szélben 49 versenyző sorakozik fel több kategóriában a rajtvonalnál a hétvége folyamán. A 2018-as bajnoki sorozat a jól ismert mogyoródi pályán kezdődött áprilisban, és itt dől el a bajnoki címek sorsa most vasárnap.
Részletek

Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

A küzdelmek szokás szerint az időmérő edzésekkel kezdődtek szombaton. A reggeli első időmérőn a túrások mellett a Hankook Racer Cup és a Lotus Kupa versenyzői hajtottak a pole pozícióért.

A nagy túraautók kategóriájában a szlovák Gregor Zsigo lett a leggyorsabb BMW-jével, míg a Lotusok versenyében Balogh Bence teljesítette legjobban a 4381 méteres távot. A kis túraautósok között Gerencsér Dávid érte el a legjobb időt. A Hankook Racer Cup versenyzői közül a bajnoki címre hajtó Makai Györgyé lett az első rajthely.

A formaautósoknál a bajnokságban jelenleg második helyen álló Rónai Tamás indulhat az élről. Vele egy sorba a bajnokságban vezető Magyar János került. Magyar számára nagy a tét, a hétvégén megvédheti bajnoki címét.

A Suzuki Swift Cup Europe mezőnyében Molnár Bendegúznak, aki a kategória 2017-es bajnoka, sikerült kiharcolnia a legjobb rajthelyet.

A Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának versenyével indult a háromfutamos, bajnoki záró hétvége. A népes mezőny egy roppant színes és izgalmas viadallal nyitott, ahol Safety Car-os megmérettetésen a pole pozícióból induló „nagytúrás” Gregor Zsigo rajt-cél győzelmet aratott, a szintén BMW-t kormányzó Bódis Kálmán előtt.

Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

A Lotusok versenyének győztese Vizin Tamás volt, aki csupán egy hajszállal előzte meg a második helyen végző riválisát, Balogh Bencét. A Lotus Cup Eastern Europe dobogójának harmadik fokára Sánta János állhatott.

A „kistúrások” első megmérettetéséből Gerencsér Dávid került ki győztesen, míg a Hankook Racer Cup sorozatának élén Makai György végzett.

Nyilatkozatok:

Gregor Zsigo (BMW M6 GT3): „A verseny jó volt, volt egy kis Safety Car, de utána is jól el tudtam menni a mezőnytől. A kocsim utolsó generációs BMW, jobban gyorsul, mint a többi autó, jobban lehet vele közlekedni a kanyarokban.”

Vizin Tamás (Lotus Exige): „Alapvetően nekünk ez már levezetés, mert a szezonon, az Európa-bajnokságon túl vagyunk. Nagyon jól éreztem magam. A rajt szerencsére jól sikerült, az döntötte el tulajdonképpen a meccset. Pici szerencsém is volt, Bencével csak az utolsó két körben értünk össze és csatáztunk igazán nagyot. Ha ezt elkezdjük a második-harmadik körben, nem biztos, hogy bírom a végéig.”

Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „A futam egy nagyon izgalmas és küzdelmes verseny volt, de így hogy egy korrekt csatában sikerült az autót karcmentesen behoznom, azt gondolom, hogy megérkeztünk egy olyan sorozatba, ami a korrektségről és az igazi versenyzésről szól. Boldog vagyok, mert a sorozat visszahozta azt az érzést, amiért egy márkakupa létrejött, köszönettel a Hankooknak, hogy idén ezt megvalósította. Vezetem a bajnoki tabellát, igaz csak pár ponttal Laczkó Lehel előtt, azonban jelen pillanatban ő a ralikrossz bajnokságban versenyez, így nagy valószínűséggel nem lesz olyan nagy feladat behúzni a bajnoki címet, bár a többiek bonyolítják a hétvégémet…”

Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

A formaautósok hétvégi első versenyét a bajnokságban vezető Magyar János nyerte. A verseny egyharmadáig Rónai Tamás állt az élen, de Magyar ügyesen megelőzte, és tartotta a helyét a célig. A harmadik helyet Hefler Róbert szerezte meg.

Nyilatkozatok:

Magyar János (Tatuus Honda): „Maga a rajt jól sikerült, hiszen az első kanyarig meg tudtam szerezni az elsőséget, majd a középső szektorban a sikánnál Tomi mellém szúrt, ami kicsit veszélyes volt, kinyitottam a kormányszöget, hogy elkerüljem az ütközést. Sikerült megelőznie, majd tudtam, hogy a célegyenes végén ezt a pozíciót vissza tudom szerezni, türelmesen kivártam, így is történt, és az első helyen végeztem.”

Rónai Tamás (Tatuus Formula Renault): „Egy jó rajtot követően, négy erős kör következett, ami után sajnos meg kellett válnom az első helytől. Egy-két körön keresztül még ott tudtam maradni, aztán folyamatosan nőtt a hátrányom, nem is nagyon fűztem nagy reményeket a futamhoz, mert tisztában voltam a motorerő-hátrányunkkal, amennyire lehet, azért nyomjuk neki.”


Az Int. Suzuki Cup Europe hétvégi első versenyén Bernula István a negyedik körben átvette a vezetést Molnár Bendegúztól és megnyerte a futamot. Mögé az ötödik körben a bajnokságban vezető lengyel Jan Antoszewszki zárkózott fel, Molnár végül megmaradt a harmadik helyen. A nyolcadik körben Együd Gábor nekiment a korlátnak, autóját a tizedik körben hozták ki, ez rövid Safety Car-os szakaszt hozott a tizennégy körös versenyben.

A magyar értékelésben Bernula István, Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám állhatott fel a dobogóra.

Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

Nyilatkozat:

Bernula István: „A verseny izgalmas volt, függetlenül attól, hogy konkrét támadást nem kaptam, nem kellett védekeznem. A Safety Car nagyon összekavarta a szálakat két körrel a befejezés előtt, az nem hiányzott, mert nagyon jó ritmusban autóztam. Jól rajtoltam, de Bendi még jobban, most mellém tudott jönni. Ott veszítettem egy pozíciót, de aztán gyorsan visszajött a ritmus, és hála istennek, én voltam a leggyorsabb pályán. Utána már csak be kellett osztanom az autót és figyelnem, hogy ne hibázzak.”

Az Endurance Bajnokság egy órás futamát harminc kör megtétele után a Gregor Zsigo- Jakubik Lubomir kettős nyerte, 1:01:53.0-ás idővel. A második helyen a Seat Leont irányító Tóth Csaba- Kismarty-Lechner Gábor ért célba, csupán két tized másodperccel megelőzve a boxutcából rajtoló Bódis Kálmánt.

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring
 
Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban Nagyszerű Audi-teljesítmény a Norisringen Nagyszerű Audi-teljesítmény a Norisringen Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló Vigyél haza egy Golfot a Hungaroringről! Vigyél haza egy Golfot a Hungaroringről! Luigi szerezte a legtöbb pontot a Pannónia-Ringen! Luigi szerezte a legtöbb pontot a Pannónia-Ringen!
 
Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez

Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez

2018. szeptember 17.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat, ezzel a sikerrel pedig újabb lépést tett pályafutása ötödik vb-győzelme felé.
Részletek

Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez

A 33 éves Hamiltonnak ez volt az idei hetedik, és pályafutása 69. futamgyőzelme, az összetettben pedig 40 pontra növelte előnyét legfőbb riválisával, a Szingapúrban harmadikként célba ért, szintén négyszeres világbajnok Sebastian Vettellel, a Ferrari német versenyzőjével szemben.

A villanyfényes szingapúri GP-n Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája lett a második.

A rajtot Hamilton, a mellőle startoló Verstappen, valamint a harmadik helyről induló Vettel is jól kapta el, miközben a két Force India-pilóta, Sergio Pérez és Esteban Ocon összeakadt egymással, utóbbi pedig a falnak csapódott. A versenybíróság ezért a pályára küldte a biztonsági autót, de Vettel még ezt megelőzően meg tudta előzni Verstappent.

A negyedik körben engedte útjára a mezőnyt a biztonsági autó, a dobogós helyeken sorrendben Hamilton, Vettel és Verstappen száguldott.

Vettel a 15. körben kiállt kerékcserére, egy körrel később Hamilton is így tett, a 18. körben pedig Verstappen is megkapta a friss abroncsokat, ráadásul sikerült visszatérnie a versenybe Vettel elé.

Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez

Féltávnál Hamilton öt másodperccel vezetett Verstappen előtt, a harmadik pozícióban pedig Vettel száguldott, nagyjából nyolc másodperccel lemaradva Hamiltontól.

Verstappen a 38. körben utolérte Hamiltont, miután a brit jelentősen lelassult a lekörözések közben. A holland versenyző egy alkalmas pillanatban megpróbálkozott az előzéssel, de nem járt sikerrel.

Tíz körrel a leintés előtt Hamilton előnye négy másodperc volt Verstappennel szemben, míg a holland pilótát több mint 11 másodperccel követte Vettel a harmadik helyen.

A hajrában már nem történt változás, Hamilton magabiztos sikert aratott és közelebb került pályafutása ötödik vb-címének megszerzéséhez.

A vb két hét múlva Szocsiban, az Orosz Nagydíjjal folytatódik.

Kulcsszavak: forma 1, Hamilton, Szingapúri Nagydíj
 
Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje Kínai Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, újabb kettős Mercedes-siker Kínai Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, újabb kettős Mercedes-siker Sokkoló videó a Bianchi balesetről Sokkoló videó a Bianchi balesetről Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe
 
Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában

Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában

2018. szeptember 03.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Olasz Nagydíjat Monzában, ezzel 30 pontra növelte az előnyét a vb-pontversenyben a most negyedik Sebastian Vettellel, a Ferrari német pilótájával szemben.
Részletek

Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában

A 33 éves Hamiltonnak ez volt az idei hatodik, és pályafutása 68. futamgyőzelme, Monzában ötödször diadalmaskodott.

A második helyen Kimi Räikkönen, a Ferrari finn pilótája végzett, neki ez karrierje 100. dobogós helyezése, míg harmadikként honfitársa, Valtteri Bottas (Mercedes) zárt.

A rajtnál az első sorból induló két Ferrari sikeresen tartotta maga mögött a Mercedes versenyzőit, az első kanyarba Räikkönen fordult el elsőként, mögötte Vettel és Hamilton érkezett. A következő féktávon Hamilton a külső íven haladva megpróbálta megelőzni Vettelt, ám a kanyarba befordulva a két autó összeért, Vettel megpördült, Hamilton viszont tovább tudott haladni. Mivel a rajt pillanatában a mezőny hátsó felében történt egy kisebb ütközés, a versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót, ez alatt Vettel kiment a boxba, és autóján kerekeket, valamint első vezetőszárnyat cseréltek a szerelők.

A Safety Car a negyedik kör kezdetén állt ki a mezőny elől, az újraindításnál Hamilton azonnal megelőzte a célegyenesben Räikkönent, a finn pilóta azonban a következő kanyar előtt visszatámadt és egy határozott előzéssel visszaszerezte az első helyet. Vettel ekkor a 16. pozícióban száguldott, a harmadik helyen Max Verstappen (Red Bull) haladt.

Räikkönen a 20. körben kiállt kerékcserére, Hamiltont viszont csak a 28. körben hívta ki a boxba a Mercedes, és a brit címvédő nem tudott Räikkönen elé visszatérni a pályára. Vettel időközben felzárkózott ötödiknek, majd kihajtott a boxba friss abroncsokért és tizedikként folytatta a versenyt.

Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában

A vezetést ideiglenesen Hamilton csapattársa, a start óta ugyanazokon a gumikon száguldó finn Valtteri Bottas vette át, és tőle a Mercedes rádión azt kérte, hogy ne engedje maga elé Räikkönent, akit így Hamilton néhány kör alatt utol tudott érni.

Bottas aztán a 36. kör végén állt ki a boxba kerékcserére, így az élen visszaállt a korábbi sorrend, Räikkönen, Hamilton és Verstappen száguldott a dobogós helyeken, Vettel pedig hetedik volt.

Räikkönen autójának hátsó gumijai a hajrá kezdetére látványosan elkoptak, felhólyagosodtak, így a finn versenyzőnek egyre nehezebb feladattá vált maga mögött tartani Hamiltont. Vettel ekkor már feljött ötödiknek, ám nem sok esélye volt arra, hogy ennél a pozíciónál előrébb zárjon.

Hamilton nyolc körrel a leintés előtt elérkezettnek érezte a pillanatot egy határozott és agresszív előzésre, amelyet hibátlanul végre is hajtott a célegyenes végén, Räikkönennek pedig a kopott gumikkal nem maradt esélye a védekezésre.

Időközben Verstappent öt másodperces időbüntetéssel sújtotta a versenybíróság, mert egy alkalommal úgy védekezett Bottasszal szemben, hogy meglökte a Mercedest. Ez azt jelentette, hogy ha Bottas öt másodpercen belül ér célba Verstappen mögött, akkor hivatalosan előtte végez.

Verstappen dühösen és káromkodva reagált a csapatrádión a büntetés hírére, majd kijelentette, hogy minden eszközzel maga mögött tartja Bottast, még akkor is, ha így az ötödikként száguldó Vettel is öt másodpercen belül kerül hozzá. Ez végül meg is történt, a holland pilóta így harmadikként ért célba, de valójában ötödikként zárt.

A vb két hét múlva, Szingapúrban folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, ferrari, forma 1, Hamilton
 
Harmadik, majd negyedik lett Michelisz Portugáliában Harmadik, majd negyedik lett Michelisz Portugáliában Balszerencsés hétvége a Mecsekben Balszerencsés hétvége a Mecsekben José María López a Formula-E-ben folytatja José María López a Formula-E-ben folytatja Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás
 
„Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén

„Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén

2018. augusztus 29.
Felejthetetlen pillanatokat tartogatott a BMW számára a Német Túraautó Bajnokság ez évi szezonjának hetedik felvonása, amelynek két éjszakai megmérettetésén a bajor prémiumgyártó 51 esztendős márkanagykövete egy speciálisan átalakított versenyautó volánjánál gurult rajthoz.
Részletek

„Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén

Miközben a BMW M4 DTM svéd pilótája, az idén újoncként debütáló Joel Eriksson a BMW motorsport-történetének legfiatalabb futamgyőzteseként aratott diadalt, az olasz sportfenomént az ötödik helyen intették le a célban.

2018. augusztus 24-26. között rendezték meg az olaszországi Misano városában a Német Túraautó Bajnokság (DTM) történetének első éjszakai versenyhétvégéjét, amely a sorozat idei szezonjának hetedik felvonása is volt egyben. Mindkét megmérettetést kiszámíthatatlan időjárási viszonyok, folyamatos box-kiállások és kaotikus versenyszituációk jellemezték, a BMW így egy futamgyőzelemmel, további négy pontszerző hellyel és egy bámulatos vendégszerepléssel zárta a fordulót.

A szombati futamot a Mercedes brit pilótája, Paul di Resta nyerte. A BMW legeredményesebb versenyzője Timo Glock lett, aki a hetedik helyre hozta be a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót. Philipp Eng SAMSUNG BMW M4 DTM gépét a nyolcadikként, míg Marco Wittmann BMW Driving Experience M4 DTM versenyautóját a kilencedikként intették le a célban. A Shell BMW M4 DTM volánjánál ülő Augusto Farfus csupán egy hajszállal maradt le a szombati verseny pontszerző helyeiről, Joel Erikkson pedig a tizenkettedik helyre hozta be saját BMW M4 DTM gépét. Bruno Spengler ütközésbe hajszolta a BMW Bank M4 DTM versenyautót, így idő előtt fel kellett adnia a futamot.

miközben a BMW M4 DTM svéd pilótája, az idén újoncként debütáló Joel Eriksson a BMW motorsport-történetének legfiatalabb futamgyőzteseként aratott diadalt, az olasz sportfenomént az ötödik helyen intették le a célban.

Alex Zanardi, a bajor prémiumgyártó olasz márkanagykövete, aki egy súlyos versenybalesetben korábban mindkét lábát elvesztette, augusztus utolsó hétvégéjén lehetőséget kapott a BMW-től, hogy egy speciálisan átalakított, két kézzel irányítható BMW M4 DTM versenyautó volánjánál vendégszerepeljen a Német Túraautó Bajnokság hetedik versenyhétvégéjén, az 51 éves sportfenomén pedig mindvégig magabiztos teljesítményt nyújtott: a folyamatosan változó időjárás következtében kiszámíthatatlan pályaviszonyok és élete első DTM-futama ellenére Alex Zanardi elkerülte a kockázatos versenyszituációkat és végül tizenharmadikként érkezett be a célba.

Vasárnap aztán a BMW hét DTM-pilótája ismét versenyautókba ült, hogy felejthetetlen motorsport-pillanatokkal írják be magukat a gyártó történelemkönyvébe: Joel Eriksson, aki a BMW Motorsport Junior Program tehetségeként idén érkezett meg a Német Túraautó Bajnokság világába, élete tizennegyedik DTM-versenyén abszolút futamgyőzelmet aratott. A mindössze 20 esztendős fiatal ezzel a BMW motorsport-történetének legfiatalabb DTM-futamgyőztesévé avanzsált, aki a Német Túraautó Bajnokság több évtizede íródó történetének második legfiatalabb futamgyőztesévé is vált egyben. Csupán Pascal Wehrlein, a Mercedes német pilótája előzi meg ebben a versenyben. A svéd újonc rendkívül kockázatos versenytaktikát vállalt akkor, amikor a mezőny egyetlen pilótájaként slick gumiabroncsokkal vágott neki a változékony időjárás előtt álló futamnak, vakmerő hozzáállása azonban kifizetődött.

Alex Zanardi ugyancsak meglepetéssel zárta a Misano városában megrendezett versenyhétvégét, hiszen BMW M4 DTM versenyautóját a futam ötödik helyezettjeként intették le a célban. Bruno Spengler a tizenegyedik helyre érkezett be, mivel azonban a vendégpilótaként rajtoló Zanardi nem vesz részt a pilóták közötti pontversenyben, így a kanadai pilótát is pontszerző helyen írták jóvá. Marco Wittmann és Timo Glock egy ütközést követően csak a tizenharmadik és a tizenötödik helyen végzett, Philipp Eng pedig a tizenhatodik lett. Augusto Farfus idő előtt feladni kényszerült a vasárnapi megmérettetést.

miközben a BMW M4 DTM svéd pilótája, az idén újoncként debütáló Joel Eriksson a BMW motorsport-történetének legfiatalabb futamgyőzteseként aratott diadalt, az olasz sportfenomént az ötödik helyen intették le a célban.

„Hihetetlenül büszke vagyok Joel-re, szívből gratulálok élete első DTM-futamgyőzelméhez” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Húsz éves futamgyőztesként a DTM történetének második legfiatalabb futamgyőztesévé érett. Mindenképpen megünnepeljük ezt a sikert. Alex Zanardi 51 évesen elért ötödik helyezése ugyancsak hihetetlen. Fantasztikus teljesítményt nyújtottunk egész hétvégén! Kellőképpen kaotikus forduló volt, de végül jól végződött számunkra. Igyekszünk ezt a lendületet továbbvinni a Nürburgringre is” – fogalmazott Jens Marquardt.

„Nem igazán tudom, hogy mit mondjak” – így Joel Eriksson, a BMW M4 DTM versenyautó mindössze 20 esztendős pilótája. „Kölyökkorom óta a DTM-ről álmodok, és most a dobogó legfelső fokára állhattam fel. Hihetetlen az egész. Nagyot kockáztattunk a versenystratégiánkkal és rendkívül nehéz volt pályán tartani az autót, amikor ismét esni kezdett, de a mai nap kétségkívül a miénk volt. Úgy hiszem, meg volt írva a csillagokban, hogy itt aratom életem első DTM-futamgyőzelmét. De még mindig nem tudom elhinni” – mondta a fiatal svéd versenyző a Német Túraautó Bajnokság hetedik versenyhétvégéjének lezárásaként.

A sikeres DTM-szereplés után Alex Zanardi a 2019 januárjában elrajtoló Daytona-i 24-órás megmérettetést célozza meg, amelyet a BMW Motorsportnak adott exkluzív interjúban árult el.

Mely három szóval jellemeznéd életed első DTM-hétvégéjét?

Alex Zanardi: „Hátborzongató, vágyfokozó és érzelemdús. Hatalmas mosollyal az arcomon fogok visszagondolni erre a hétvégére.”

Mi volt az első gondolatod, amikor vasárnap este ötödikként érkeztél be a célba?

Alex Zanardi: „Először azt hittem, viccelődik a versenymérnököm, amikor bemondta a rádióba a helyezésemet. El sem tudtam képzelni. Módfelett optimista voltam ugyan az első tesztek után, de a szombati futamon egyértelműen kirajzolódott, hogy messze vagyok az élbolytól. Kicsit féltem attól, hogy utolér a hétvégére szánt sorsom, név szerint, hogy majd a mezőny végén körbekocsikázom a pályát. Ezt csak tetézte, hogy a folyamatosan változó időjárási viszonyok miatt esélyem sem volt körről körre feljavítanom a teljesítményemet. Minden alkalommal másképp viselkedett a pálya, mint azelőtt, így nem igazán tudtam koncentráltan fejlődni. Az ötödik hely, mint ilyen, és az egészen versenyképes köridők tekintetében abszolút fantasztikusnak mondható. Felér számomra egy aranyéremmel.”

miközben a BMW M4 DTM svéd pilótája, az idén újoncként debütáló Joel Eriksson a BMW motorsport-történetének legfiatalabb futamgyőzteseként aratott diadalt, az olasz sportfenomént az ötödik helyen intették le a célban.

Alex Zanardi: „Minden percet és órát, amelyet azokkal az emberekkel tölthettem el, akik segítettek nekem abban, hogy Misano versenyhétvégéje valósággá váljon.”

Mi volt a hétvége legnagyobb kihívása számodra?

Alex Zanardi: „Pályán tartani a BMW M4 DTM versenyautót. (nevet) De végül sikerült. Pályafutásom során számtalan versenyt megnyertem, így hiszem, hogy minden megvan bennem ahhoz, hogy egy olyan gépet, mint a BMW M4 DTM, a fizikai teljesítőképessége határáig hajszoljam. Csupán a kellő DTM-tapasztalat hiányzott belőlem a többi pilótához képest.“

Milyen fogadtatásban volt részed a BMW-nél és a DTM-ben?

Alex Zanardi: „A DTM népes családjának összes tagja meleg szívvel fogadott Misano-ban. Elmondhatatlanul hálás vagyok ezért! A BMW teljes családja, és különösképp a csapatom tagjai már az első perctől biztosítottak afelől – és ezt minden szempárban viszont láttam –, hogy örülnek nekem, büszkék az oldalamon végzett munka adta kihívásokra és pontosan én vagyok az a pilóta, akit ebbe a különleges versenyautóba szánnak. Nem az volt a célunk, hogy futamot nyerjünk, hanem hogy kihozzuk a maximumot ebből a lehetőségből és a versenyautóból. A csapat összes tagja azonosult ezzel a céllal, és ez felbecsülhetetlen érték számomra. Örökre szívembe zárom e hétvége emlékét, káprázatos volt.”
Arról már nem is beszélve, hogy az olasz szurkolók is milyen odaadással fogadtak…

Alex Zanardi: „Szeretném hinni, hogy életem során felejthetetlen élményekkel ajándékoztam meg azokat az embereket, akik hittek bennem. Eközben sokakat döbbentettem meg, mert nem hitték volna, hogy képes vagyok eljutni idáig. Egy ilyen nap végén csak meredsz magad elé a tükörbe nézve és újra átéled az elmúlt évek legszebb pillanatait. Hihetetlen érzés tudni, hogy mennyi embernek jelentek inspirációt. Elmondhatatlanul büszke vagyok erre.”

A fedélzeti kamera képeit elnézve egészen bámulatos, hogy mennyi mindent csinálsz egyszerre a két kezeddel…

Kulcsszavak: Alex Zanardi, autósport, bmw, DTM
 
A BMW i újabb szolgáltatásokat mutatott be a BMW i3 és a BMW i8 modellekhez Genfben A BMW i újabb szolgáltatásokat mutatott be a BMW i3 és a BMW i8 modellekhez Genfben Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa A BMW Motorrad bemutatja a Dinamikus féklámpát A BMW Motorrad bemutatja a Dinamikus féklámpát Egy legenda története, avagy a BMW M3 harminc éve Egy legenda története, avagy a BMW M3 harminc éve Michelisz dobogón az első futamon Michelisz dobogón az első futamon
 
Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

2018. augusztus 27.
Az Ausztriában rendezett második bajnoki hétvége után ahol a lezúduló eső tette nehézzé a körülményeket, most az elmúlt hétvégén a Slovakiaringen az extrém hőség nehezítette meg a Gender Racing versenyzőinek a dolgát.
Részletek

Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

A kánikulai hőség alaposan próbára tette a versenyzőket és a technikát is. Ezért a csapat versenyzői külön edzésekkel is készültek a hőségre, valamint a Fit4Race egyik személyi edzője a helyszínen is felügyelte, hogy a bemelegítés mellett a kellő folyadékpótlásra is maximálisan odafigyeljenek.

A futam előtt még úgy tűnt, hogy a pálya nyomvonalába újonnan beépített sikánhoz is alkalmazkodniuk kell majd a versenyzőknek, ám végül a rendezők úgy döntöttek, hogy az új részt inkább mégis kiveszik a nyomvonalból, mert az oda épített szegélykő bizonyos kategóriák autóinak extrém sérüléseket okozhatnak. Így a jól megszokott jól ismert nyomvonalon kellett megfutnia a GRT-s fiuknak is a lehető legjobb köröket az időmérőn. Az elsőn Rónai Tamás az ötödik, Hefler Róbert és Stern Roland a nyolcadik és a kilencedik helyet szerezték meg a rajtrácson.

A szombati versenyfutam kicsit vegyesen sikerült a GRT három versenyzőjének. Rónai remek rajtot vett és sokáig autózott a harmadik helyen ám a végére már eléggé elfogytak a gumik és nem volt mit tenni a legerősebb magyar ellenfelének a lóerő fölényével sem, így végül a negyedik helyen zárhatta a futamot a magyar bajnoki értékelés második helyét is begyűjtve. Hefler Robertről talán mondhatjuk, hogy ott folytatta ahol a hosszú szünet előtti osztrák fordulón abbahagyta!

Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

Magabiztosan söpörte be a Formula Renault Kupa győzelmét és a magyar bajnoki értékelés harmadik helyét is jelentő hetedik helyen száguldott át a célvonalon. Stern Rolandot sajnos ismét nem kerülte el a balszerencse. Az edzéseken és az időmérőn talált beállításokkal és elért tempóval nem volt igazán elégedett ezért a versenyen is mindent beleadott ám a hetedik körben összeakadt az egyik magyar Formula Renault-os versenyzőtárssal melynek köszönhetően leszakadt Stern autójának az első szárnya, így feladni kényszerült a futamot.

A második futam időmérőjén csak a megfutott köridők változtak egy kicsit a három GRT-s versenyző ugyanazokból a rajthelyekből várhatták a második bajnoki futamot. Szerencsére ezen már mindhárom versenyzőnk célba ért, ráadásul kettőjük a kategóriájuk aranyérmes helyén! Rónai Tamás a második futamban ismét bebizonyította, hogy a gyengébb technikával is komolyan felveszi a versenyt az F3-asok és a jóval erősebb E-2000-es autóval küzdő ellenfelekkel szemben. A negyedik pozícióban befutva szerezte meg a magyar bajnoki értékelés győzelmét. Hefler Robi ismét nem hagyott esélyt az ellenfeleknek a Formula Renault kategória élén és ráadásul Rónai mögött a magyar bajnoki második helyet is begyűjtötte. Stern Roland az időmérőn már egy jó időt tudott futni, amivel már elégedettebb volt. ám a futamon ezt még nem sikerült teljesen kamatoztatni, de így is felállhatott a Formula Renault kategória dobogóján a bronzos harmadik helyre!

Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

Összességében remek hétvégét zárt a GRT csapata ahol ismét különösen kiemelkedett az újonc Hefler Róbert teljesítménye, aki az újabb két futamgyőzelemmel újabb nagy lépést tett a Formula Renault Kupa bajnoki címe felé.

A versenyzők és a csapatfőnök így értékelték a forró szlovák hétvégét:

Gender Tamás csapatfőnök:

„Nagyon elégedett vagyok a csapat munkájával! A versenyzők nagyszerű eredményeket hoztak a kategória győzelmekkel a magyar bajnoki győzelemmel és dobogós helyezésekkel. A fiuk nagyszerűen helyt álltak az extrém hőségben a pályán és a szervizcsapat is a boxban hiszen mindhárom autó hibátlanul működött az extrém körülmények között is! Ismét nagyszerű meglepetés Hefler Robi kettős győzelme a kategóriában, amivel már lassan a bajnoki címét is bebiztosítja! Nagyon örülök, hogy ismét egy ilyen igazán komoly tehetséget találtunk, aki maximálisan jól tud élni a lehetőségekkel és rögtön ilyen remek eredményeket szállít!

Rónai Tomi is pokolian gyors volt megint, hogy az extrém körülmények között is tudott lépést tartani az erősebb autókkal, ráadásul vasárnap egy magyar bajnoki győzelmet is szerzett ismét megmutatva a messze kiemelkedő tehetségét! Nagyon örülök, hogy Stern Roli is dobogóra álhatott és egyre jobban kezdi felvenni a versenyt a fiatalokkal! Nagyon büszke vagyok a fiukra, hogy ilyen nagyon komolyan vették a felkészülést minden téren erre a nehéz futamra! Reméljük Brno-ban már nem lesz ennyire szélsőséges az időjárás, mint az elmúlt két versenyhétvégén és hasonló remek eredményeknek örülhetünk majd a következő bajnoki futamokon is!”

Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

Rónai Tamás:

„Nagyon jól éreztem magam az egész hétvégén! Nagyon rám fért már az év eleje óta egy ilyen tiszta versenyhétvége ahol gond és ütközésmentes futamokat tudtam végre teljesíteni! Az is nagyon jó volt, hogy sokat gyorsultunk és egy ilyen pályán ahol nagyon meghatározó a motorerő ott is ilyen közel tudtunk lenni az erősebb autóval induló ellenfelekhez. A csapatnak is nagyon nagy köszönet jár, hogy a „nyári szünetben” rengeteg munkával felkészítették az autót, ami meg is látszott, hiszen egyetlen hiba nélkül üzemelt minden futáskor. Kicsit meg is lepett, hogy ilyen közel voltam az erősebb autókhoz, de talán ehhez az is hozzá járult, hogy komoly önbizalmat adott, hogy ilyen jó az autó és a fiuk ilyen rengeteg munkát fektettek bele, így ezáltal én is még többet vállaltam be a pályán feszegetve a határokat, mert tudtam, hogy maximálisan bízhatok az autóban!

Összességében nagyon kellemes élmény volt ez a hétvége. Az újonnan épített és végül kivett sikán az még egy érdekes izgalmas kihívás lett volna, hogy az új nyomvonal esetleg mennyire keveri meg a megszokott erőviszonyokat. Reméljük jövőre már esetleg egy kicsit megújult nyomvonalon autózhatunk majd itt. Most már viszont a Brno-i futamra kell már készülnünk ahol reméljük hasonlóan jól szerepel majd a csapat!”

Hefler Róbert:

„Ez a hétvége talán jobban nem is sikerülhetett volna az eredmény szempontjából. Amin mindenképp nagyon sokat kell javítanom az a rajtjaim, mert az a Hungaroring óta amolyan mumus nekem. Már a szombati eredmény is óriási örömmel töltött el és nagy lökést adott. A vasárnapi futamba az ismét nem túl jól sikerült rajtnak köszönhetően rögtön hátrányba kerültem, de szerencsére hamar meg tudtam kezdeni a felzárkózást. Meg tudtam előzni csapattársamat Stern Rolit és nyomást tudtam helyezni a kategóriában élen autózó másik ellenfélre is, majd egy hirtelen lehetőségnél őt is meg tudtam előzni! Ez a vasárnapi győzelem ez még azért is külön értékes volt, mert egyben a magyar bajnoki értékelés abszolút második helyét is jelentette. Nagyon remélem, hogy a csapattal együtt ezt a nagyszerű sorozatot majd Brno-ban is folytatni tudom!”

Stern Roland:

„Hát a Hungaroringtől kísértő átok az talán most csorbult egy kicsit! Igazából itt a Slovakiaringen már a kategória győzelemért szerettem volna küzdeni. Sajnos félre siklottunk a beállításokkal és így nem volt meg a tempónk. A második versenynap időmérőjén sikerült egy jó tempót és nagyon jó köridőt találni, aminek örültem. Sajnos a versenyen ez már kevés volt, pár kör után elkezdett nyúlni az autó hátulja és a kigyorsításokon sokat vesztettem. Persze a szombati kieséshez képest az jó, hogy másnap felállhattam a dobogóra, de mindkét napon az elrontott beállítások levét ittuk. Ezzel már nincs mit tenni, előre kell nézni. Szerencsére Brno-ra tavalyról megvannak a beállításaink amivel akkor kategória második helyet tudtam autózni, így remélhetőleg abból kiindulva ott már tényleg tudok majd harcolni a dobogó legfelső fokáért is!”

Kulcsszavak: formaautó, Gender Racing, Slovakiaring
 
Apex Racing: Közepes hétvége, de még mindig vezetjük a bajnokságot Apex Racing: Közepes hétvége, de még mindig vezetjük a bajnokságot A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Új autóval, ismét dupla győzelem Új autóval, ismét dupla győzelem Túraautó-vb - Michelisz idén először a dobogón Túraautó-vb - Michelisz idén először a dobogón Hivatalos Európa-bajnokság lett a magyar Suzuki Kupa Hivatalos Európa-bajnokság lett a magyar Suzuki Kupa
 
Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen

Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen

2018. augusztus 24.
Habár ismerős pályán versenyezett a Hankook Racer Cup mezőnye, mégsem ment gondmentesen a harmadik versenyhétvége két futama.
Részletek

Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen

A szlovákiai pályán ugyanis elsőként az aszfaltcsík ismeretlensége okozott némi izgalmat, előzetes információk alapján ugyanis, a pálya egyik leggyorsabb szakaszára a rendezők beépítettek egy lassítót, a versenyigazgatóság azonban az utolsó pillanatban mégis kivette a mesterségesen épített „akadályt”, hiszen nagyon lelassította a pályát, ezért pénteken már a jól megszokott, eredeti nyomvonalon zajlott az időmérés.A „színes” mezőnyt nem sokkal az első futam rajtja után a Safety Car intette megállásra, ami mögött két körön keresztül vonatoztak a versenyzők. A kistúra mezőnye meglehetősen változatos, ehhez mérten szinte borítékolható volt, hogy nem lesz zökkenőmentes az indulás, néhányan jól összeakadtak, ezért is volt szükség Safety Car-os beavatkozásra. Ebben a malőrben az egyik Hankook Racer Cup-os autó is érintett volt, a BMW-s Bölcskei Zsolt, aki emiatt volt kénytelen befejezni a futamot.

A BMW-k között Makai György volt a leggyorsabb, a bajnokság élén álló Laczkó Lehel ugyanis kapott egy áthajtásos büntetést, ami miatt csak a második helyen ért célba, ennek ellenére továbbra is vezeti a 2018-as pontversenyt. A dobogó harmadik fokára az osztrák újonc, Stefan állhatott. A Swiftek táborában a legjobb idővel Kismarty-Lechner Gábor érkezett, nyomában Király Richárddal.

Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen

A vasárnap délutáni slovakiringi második futamon az eredmény megismétlődött, azonban a forgatókönyv teljesen másként alakult. A sima rajtot követően minden versenyző megpróbálta kiépíteni a maga kis előnyét, amikor két Mazdás versenyző összeakadt és a baleset miatt a Safety Car szakította félbe a futamot. Gyakorlatilag itt indult újra a futam, és a szélárnyék miatt az élbolynak nagyon nehéz volt újra meglógnia. A Suzukik táborában, habár Király Richárd kezdett jobban, Kismarty-Lechner Gábor nem adta könnyen bajnoki pontjait, egy sikeres előzést követően újra az élre állt és tovább növelte előnyét a bajnoki tabellán.

A BMW-k táborában a nap vesztese Laczkó Lehel lett, aki egy technikai malőr miatt gyorsan a verseny feladására kényszerült. Makai György mindezt kihasználva, újabb győzelmével a bajnokság élére állt, így számukra az utolsó két viadalra marad a bajnoki cím meghódítása. Bölcskei Zsolt végzett a második helyen, míg az újonc osztráké lett a harmadik hely, akinek mindezt egy kavicságyas kaland ellenére is sikerült megszereznie - írja a gyorsasagi.com.

Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen
Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, Kismarty-Lechner Gábor, Makai György, Slovakiaring
 
Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl Sébastien Loeb DS3 WRC-vel indul a 2015-ös Monte Carlo ralin Sébastien Loeb DS3 WRC-vel indul a 2015-ös Monte Carlo ralin
 
Fontos második helyet szerzett Tim Gábor Komlón

Fontos második helyet szerzett Tim Gábor Komlón

2018. augusztus 15.
Meredek hullámvölgyből kezd kijönni a Tim Gábor, aki pályaautós karrierje után lépett a rallye világába.
Részletek

Fontos második helyet szerzett Tim Gábor Komlón

Ugyan erősen kezdett a Rallye2-ben, dobogóval majd összetett győzelemmel indította az évet, ám hamar megismerte milyen a rallye valójában. Két kiesés, majd egy gyenge eredmény következett Veszprémben. Így érkezett el az idei hatodik versenyhez, a Baranya Kupával folytatódott a 2018-as bajnokság.

A komlói verseny előtt a JG2-Racing újabb teszten adott lehetőséget a pilótának, hogy még jobban összeszokjon az Opel Adam R2-vel. Fontos volt a tapasztalat szerzés, a beállítások csiszolása.

Tim Gábor navigátorával Timár Tamással jól kezdett a prológon, a hatodikok lettek. Majd az első gyorsasági szakaszon elgumizták magukat, de a hatodik helyet őrizték.

Ugyan bizakodott abban a páros, hogy most újra a győzelemért tudnak küzdeni, nem sikerült közelebb kerülniük az élmenőkhöz. Egy helyet tudtak javítani az összesen hét szakaszon, így az ötödik helyen érkeztek a komlói célba, mely a kategóriájuk második helyét jelentette.

Fontos második helyet szerzett Tim Gábor Komlón

“Nem vagyok elégedett, de az biztos, hogy az év végén nagyon fontos lesz ez a kategória második hely. Persze, szeretnénk abszolút bajnokok lenni, de ez már nagyon messze került, szinte lehetetlen. Azonban a kategóriánkban, az 1600cc-esek között ez még lehetséges. Egyszerűen nem volt elég erőnk, hogy győzzünk. Pedig a csapat tényleg mindent megtesz, és tudom, hogy meg fogom ezt hálálni nekik. Voltak műszaki gondjaink, az autó teljesítménye sem volt elég, de nem hiszem, hogy csak az autóban kell keresnem a problémát, nekem, nekünk is kell fejlődnünk. Most még két versenyünk van hátra. Nem adjuk fel, minimum a kategória bajnoki címért szeretnénk küzdeni!” - foglalta össze Tim a komlói versenyét.

Nem sok szünetre van lehetősége az Opeles párosnak, hisz szeptember első hétvégén jön a Salgó-Ózd Rallye, az idei hetedik verseny.

Kulcsszavak: rali, tim gábor
 
A hétvégén rajtol az Eger-rali A hétvégén rajtol az Eger-rali Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor Csehországban is győzött! Tim Gábor Csehországban is győzött! Hihetetlen győzelem több tízezer szurkoló előtt Hihetetlen győzelem több tízezer szurkoló előtt Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor
 
Hamilton győzött és növelte előnyét

Hamilton győzött és növelte előnyét

2018. július 30.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi, 33. Forma-1-es Magyar Nagydíjat, ezzel 24 pontra növelte az előnyét a pontversenyben a Mogyoródon másodikként záró, szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettellel, a Ferrari német versenyzőjével szemben.
Részletek

Hamilton győzött és növelte előnyét

A 33 éves Hamilton rekordot jelentő, hatodik alkalommal győzött Mogyoródon, az idei szezonban ötödször, pályafutása során 67. alkalommal állhatott a dobogó felső fokára.

A harmadik helyen Vettel csapattársa, a finn Kimi Räikkönen végzett.

A start előtt egyperces gyászszünettel emlékeztek meg Sergio Marchionnéról, a Ferrari szerdán elhunyt elnökéről.

A rajtnál Hamilton meg tudta tartani a vezető pozíciót, mögötte csapattársa, a finn Valtteri Bottas igyekezett kivédeni a két Ferrari támadásait. Előbb Kimi Räikkönen próbálta megelőzni honfitársát, majd miután a kettes és a hármas kanyar között Vettel átvette a harmadik helyet, ő eredt Bottas nyomába. Az első kör végén így Hamilton, Bottas, Vettel volt az első három helyezett sorrendje.

Hamilton a tizedik körben már négy másodperccel vezetett Bottas előtt, közben a negyedik pozícióban száguldó Räikkönen arra panaszkodott a csapatrádióban, hogy problémája akadt a kulacsával és nem tud inni. A Ferrari boxából megerősítették, hogy a finn pilóta kulacsát elfelejtették csatlakoztatni, így Räikkönen a futam ideje alatt nem fogja tudni pótolni az elveszített folyadékot. A levegő hőmérséklete 33 fokos volt, a pilótafülkében ülve ez nagyjából 70 Celsiust jelent.

Räikkönen a 14. körben kiállt a boxba kereket cserélni, a Mercedes pedig egy körrel később kihívta Bottast. A huszadik körben Hamilton, Bottas, Vettel volt az első három sorrendje.

Hamilton győzött és növelte előnyét

A címvédő autójára csak öt körrel később raktak friss abroncsokat, de az élre kerülő Vettelt még ezután is kint tartotta a pályán csapata, hogy minél jobban növelje a különbséget. A 32. körben 14.5 másodperc volt az előnye, de amikor a 39. körben a boxba hajtott, ez már csak 7.8 mp volt, mert a lekörözéseknél többen is feltartották.

Időközben Räikkönen ismét kereket cserélt, a legtovább Daniel Ricciardo várt, ő a 45. körben állt ki, a negyedik helyről, és csak egy pozíciót veszített.

Húsz körrel a vége előtt már körvonalazódott, hogy amennyiben baleset vagy műszaki hiba nem történik, a harmadik helyen haladó Vettel számára csak a második Bottas megelőzése lehet reális, mivel az éllovas Hamilton előnye egyre nőtt.

A hajrában Vettel nagy lendülettel támadta Bottast, aki bár lassabb volt, a végsőkig próbálta őrizni pozícióját. A német versenyzőnek végül sikerült megelőznie finn riválisát, de a két autó a manőver közben összeért, a Mercedes első szárnyának jobb széle letört, a Ferrari bal hátsó gumija azonban sértetlen maradt.

Hamiltonnak ez volt pályafutása 220., Vettelnek pedig karrierje 210. Forma-1-es futama.

Hamilton győzött és növelte előnyét

Hamilton számára ugyanakkor intő jel lehet a Hungaroringhez kapcsolódó érdekes statisztikai adat: 2004 óta a Magyar Nagydíj győztese az adott évben egyszer sem tudott világbajnokságot nyerni.

"A szombati időmérő nagyon fontos volt, jól jött nekünk az eső, száraz aszfalton nem tudtuk volna felvenni a versenyt a Ferrarikkal" - ismerte el a futam utáni sajtótájékoztatón Hamilton. Hozzátette, a verseny nagyon jól alakult számára, bár azt sajnálja, hogy Bottas nem tudta megtartani a második helyet.

"Ennek ellenére sok erőt ad a csapatnak sorozatban két győzelem után elmenni a nyári szünetre" - hangsúlyozta.

Sebastian Vettel úgy értékelt, nem volt könnyű versenyük, de mindent megtettek, ami tőlük tellett.

"A második hely a legtöbb, amit ma elérhettem, örülök, hogy ez sikerült és mindkét autónk dobogós helyen zárt" - fogalmazott.

Kimi Räikkönen elárulta, hogy a futam elején szerettek volna nyomást gyakorolni Bottasra, de ez akkor nem jött össze, ezért stratégiát váltottak és a verseny végére ennek meg is lett az eredménye.

"A második kiállásom után szerencsém volt, Sebastian üldözte Bottast, így én is fel tudtam zárkózni, és végül sikerült elcsípnem a harmadik helyet, ami a csapat szempontjából remek eredmény" - mondta.
A vb egy hónap szünet után, augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik Belgiumban.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, hungaroring
 
Folytatódnak a fejlesztések: új motor-elektronikát tesztel Nogaroban Kiss Norbi! Folytatódnak a fejlesztések: új motor-elektronikát tesztel Nogaroban Kiss Norbi! Tim Gábor Ausztriában is győzött! Tim Gábor Ausztriában is győzött! Negyedszer van autóversenyző a MOL által támogatott fiatal sportolók között! Negyedszer van autóversenyző a MOL által támogatott fiatal sportolók között! A Forma-1 mindenható ura nincs oda az elektromos versenysorozatért A Forma-1 mindenható ura nincs oda az elektromos versenysorozatért Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen
 
Hamiltoné a pole pozíció a Hungaroringen

Hamiltoné a pole pozíció a Hungaroringen

2018. július 29.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a 33. Forma-1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzését, amelyet zuhogó esőben rendeztek meg a Hungaroringen.
Részletek

Hamiltoné a pole pozíció a Hungaroringen

A vb-pontversenyben is vezető 33 éves versenyzőnek ez volt az idei ötödik, egyben pályafutása 77. időmérős sikere.

Hamilton mellől csapattársa, a finn Valtteri Bottas rajtolhat majd a vasárnapi futamon, a harmadik starthelyet pedig Kimi Räikkönen, a Ferrari finn pilótája foglalhatja el.

Az összetett pontversenyben Hamilton mögött 17 pontos lemaradással második, négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel negyedik lett a Ferrarival.

Az edzés első 18 perces szakaszát még nedves aszfalton kezdték meg a pilóták, de a pálya egyre szárazabbá vált, így végül minden versenyző száraz pályára alkalmas gumival tudta megfutni a mért körét.
Az időmérő második etapjának elején aztán heves esőzés kezdődött, így a teljes mezőny az esős körülmények között használatos gumival teljesítette a mért köröket. Ennek a szakasznak "esett áldozatául" a 2014-es Magyar Nagydíj győztese, az ausztrál Daniel Ricciardo (Red Bull), aki így csak a 12. helyről rajtolhat a vasárnapi futamon.
Hamiltoné a pole pozíció a Hungaroringen

A pole pozícióról döntő harmadik szakaszban a hétvége korábbi részében gyengélkedő Mercedes pilótái magukra találtak az esőben, és Hamilton nagy csatában aratta karrierje hatodik mogyoródi időmérős diadalát.

Nagy esély előtt áll a spanyol Carlos Sainz (Renault), aki az időmérőn "elcsípte" az ötödik helyet, és szintén kiváló eredményt értek el a Toro Rosso versenyzői: a francia Pierre Gasly a hatodik, az új-zélandi Brendon Hartley pedig a nyolcadik pozícióból vághat majd neki a versenynek.

Az időmérő után Lewis Hamilton elmondta, nehéz dolguk volt, hiszen kezdetben száraz volt a pálya, majd vizessé vált, így nehéz volt megítélni, milyen mértékben tapadnak a gumik, a váratlanul megszerzett első sornak viszont örült.

"Erre nem számíthattunk, hiszen a Ferrarik a hétvége eddigi részében gyorsabbak voltak nálunk, de mindent megtettünk, hogy felzárkózzunk hozzájuk, aztán jött az égi áldás, és tisztességesen megküzdöttünk egymással. A csapat számára is nagyszerű, hogy a miénk lett az első és a második hely" - mondta.


Hamiltoné a pole pozíció a Hungaroringen

Csapattársa, Bottas az elmúlt hétvégén, Hockenheimben utasítást kapott a rádión csapatától, hogy ne veszélyeztesse Hamilton futamát és eredményét. Erre visszautalva most megjegyezte, szabadon harcolhatnak, ezért már nagyon várja a vasárnapi versenyt.

Sebastian Vettel úgy fogalmazott, egészen a legvégéig jól sikerült számukra az időmérő.

"Szárazon mi irányítottunk, de nedves körülmények között nem vagyunk olyan magabiztosak" - ismerte el.


Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, hungaroring, Kimi Räikkönen, Magyar Nagydíj, Valtteri Bottas
 
Huszonhat év után először a Hungaroringen versenyez a Német Túraautó Bajnokság mezőnye Huszonhat év után először a Hungaroringen versenyez a Német Túraautó Bajnokság mezőnye Luigi szerezte a legtöbb pontot a Pannónia-Ringen! Luigi szerezte a legtöbb pontot a Pannónia-Ringen! Dakar 2013 - Célban a magyarok, Szalay harmincadik Dakar 2013 - Célban a magyarok, Szalay harmincadik Kettős győzelmet aratott a BMW a DTM ötödik futamán Kettős győzelmet aratott a BMW a DTM ötödik futamán Golf Blue-e-Motion a Hungaroringen Golf Blue-e-Motion a Hungaroringen
 
Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben

Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben

2018. július 23.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Német Nagydíjat, ezzel átvette a vezetést az összetett pontversenyben, mivel az eddig élen álló, szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel saját hibájából kiesett a hockenheimi futamon.
Részletek

Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben

A 33 éves Hamiltonnak ez volt az idei negyedik, pályafutása 66. futamgyőzelme.

Mögötte csapattársa, a finn Valtteri Bottas ért célba másodikként, míg a dobogó alsó fokára Kimi Räikkönen, a Ferrari finn versenyzője állhatott fel.

A rajtot és az első kanyart minden probléma nélkül "túlélte" a mezőny, Vettel megtartotta a vezető pozíciót, mögötte Bottas és Räikkönen száguldott a második és harmadik helyen. Hamilton a 14. helyről rajtolva azonnal megkezdte a felzárkózást, a harmadik körben 11. volt, a 10.-ben pedig már hetedikként haladt.

A kerékcserék sorát Räikkönen kezdte meg a 15. körben, Vettel pedig a 26. körben kapott friss abroncsokat, és az ekkor már ötödik Hamilton elé tért vissza a pályára. A három kör erejéig vezető Bottas a 29.-ben kapta meg az új gumikat, és Hamilton mögé jött vissza.

A 30. körben így Räikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas volt az első négy helyen autózók sorrendje, igaz, Hamilton ekkor még egyszer sem járt a boxban kerékcserén. Tíz körrel később Räikkönent a csapatrádión arról tájékoztatták, hogy mind neki, mind Vettelnek óvnia kell a gumik állapotát, ugyanakkor a német pilóta jobb köridőkre lenne képes, ha Räikkönen nem közvetlenül előtte haladna. A finn versenyző kétszer is visszakérdezett, és azt kérte, közölje vele a csapat, hogy mi a feladata, majd bár ez nem történt meg, maga elé engedte Vettelt.

Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben

A 43. körben Hamiltont is kihívták a boxba egy kerékcserére, miközben lassan egy heves eső közelítette meg a hockenheimi pályát. A csapatok és a pilóták körökön keresztül nem tudták eldönteni, hogy feltegyék-e az autókra a nedves aszfaltra alkalmas gumikat. Akadt ugyan, aki megpróbálkozott vele, de úgy tűnt, hogy ez rossz döntés volt. Amikor pedig már mindenki arra számított, hogy száraz marad a pálya, hirtelen eleredt az eső, így szinte a mezőny minden tagja csúszkálni kezdett, és alig tudta a pályán tartani versenyautóját. Ennek esett áldozatául a vezető helyen autózó Vettel, aki elmért egy féktávot, és belecsúszott a gumifalba, így kénytelen volt feladni a küzdelmet.

A versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót, amely mögött Hamilton, Bottas, Räikkönen volt az első három helyen körözők sorrendje.

A Safety Car az 58. kör kezdetén engedte útjára a mezőnyt, és az újra indításnál Bottas megtámadta Hamiltont, de megelőzni nem tudta, majd némiképp leszakadt csapattársa mögött. Később kiderült, hogy Bottast a Mercedes csapat rádión utasította arra, hogy tartsa a második pozíciót.

A hajrában Hamiltonnak sikerült megőriznie a vezetést, így azután, hogy két hete Vettel megnyerte a Brit Nagydíjat, ezúttal ő diadalmaskodott nagy riválisának hazai futamán.

A vb egy hét múlva, a 33. Magyar Nagydíjjal folytatódik. Hamilton 17 pontos előnnyel érkezik a Hungaroringre.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, németország, Sebastian Vettel
 
Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en A bőség zavara az Audi Sport TT Cup sorozatban A bőség zavara az Audi Sport TT Cup sorozatban Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautói Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautói A német utakon kiváltságokat kaphatnak az elektromos autók A német utakon kiváltságokat kaphatnak az elektromos autók Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban
 

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 11 - 20