Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 782 Megjelenítve: 191 - 200
Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen

Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen

2017. május 29.
Michelisz Norbert előbb a hetedik, majd a pole pozícióból indulva második helyen végzett a túraautó-világbajnokság (WTCC) idei negyedik versenyhétvégéjén, a szombati Német Nagydíjon.
Részletek

Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen

A Hondával versenyző magyar pilóta az első futamot - a fordított rajtsorrend miatt - a tizedik helyről kezdte, így ért be hetediknek.

A második versenynek az élről vághatott neki Michelisz, aki a rajt után visszacsúszott egy pozíciót, ám ezt egészen a futam végéig meg tudta tartani.

Az első versenyt a svéd Thed Björk, a másodikat a holland Nick Catsburg nyerte, utóbbi az összetett pontversenyben is átvette a vezetést.

A mezőny másik magyar versenyzője, Nagy Dániel előbb 14. lett, majd a második futamban kicsúszott és összetörte az autóját.

Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen

Kulcsszavak: autósport, michelisz, Nürburgring, wtcc
 
Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével
 
Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n

Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n

2017. május 25.
Tim Gábor, háromszoros gokart és gyorsasági magyar bajnok, és a 2016-os Skoda Octavia Cup bajnoka, az idei szezonban a MARB Rallye sorozat futamain indul, mely bajnokság következő helyszíne a Borsodnádasd - Balaton Rallye.
Részletek

Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n

A pilóta, a bajnokság előző versenyét, a Kazár Rallye-t megnyerte a kategóriájában.

Irány a Balaton! Ez elsőre egy strandozó hétvégének hangzik, azonban itt most az észak magyarországi településé a főszerep, amely a MARB soron következő futamának helyszíne. A MARB éves értékelésébe beleszámító futamon Tim Gábor, Timár Tamás navigálásával áll rajthoz, akivel sikeresen szerepeltek az áprilisi Kazár Rallye-n, megnyerték a kategóriájukat, összetettben pedig negyedikek lettek.

Újra az 1991-es Nissan Sunny GTi lesz a társ a versenyen, mely Tim Gábor saját építésű autója.

“Egy hónapunk volt felkészülni erre a versenyre, ami sok idő, mégis nehéz volt, mert csak hétvégén tudok ránézni az autóra. A Kazár Rallye-n kicsit megtörtük az elejét, de sikerült megcsinálni mindent. Bizakodva várjuk a Borsodnádasd - Balaton versenyt, sokan dicsérik a pályát. Nekünk ismeretlen terep, de ez idén minden pályára igaz lesz. Az első versenyen nyertünk, de most még erősebb lesz a mezőny. Mindenképp jó lenne elől végezni, de ehhez az ellenfeleknek is lesz egy két szavuk. Meglátjuk. Nagyon várjuk, úgy tűnik jó idő lesz, remélemsokan eljönnek szurkolni.” - nyilatkozta Tim a verseny előtt.

A futamra eddig több mint 80 páros adta le a nevezését, várhatóan ez tovább fog gyarapodni.

Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n

Kulcsszavak: autósport, Balaton Rallye, tim gábor
 
Teszt a lelke mindennek! Teszt a lelke mindennek! Borkovic elképesztő győzelme a Hungaroringen! Borkovic elképesztő győzelme a Hungaroringen! Brno után ismét dobogón Makai György Brno után ismét dobogón Makai György Több, mint 500‐an ünnepelték ralival a majálist! Több, mint 500‐an ünnepelték ralival a majálist! Dobogó után akciódús kilencedik hely Dobogó után akciódús kilencedik hely
 
Herczigék ismét győztek Szombathelyen

Herczigék ismét győztek Szombathelyen

2017. május 24.
2015 és 2016 után idén is megnyerte a szombathelyi murvás futamot Herczig Norbert és Bacigál Igor. A SKODA Rally Team Hungaria párosa szenzációs teljesítményt nyújtott az M6Log Iseum Rallye-n, ezzel megerősítették a vezető helyüket az éves összesítésben.
Részletek

Herczigék ismét győztek Szombathelyen

Herczigék a harmadik szakasztól kezdve végig az élen álltak, bár az 1. versenynap végén csupán szűk négy másodperc volt az előnyük.

- Az 1. versenynapon egyszerűen nem lehetett taktikázni. A versenytársaink rendkívül gyorsak voltak, ezért semmi más dolgunk nem volt, csak hiba nélkül, kőkeményen nyomni a gázpedált. – értékelt a címvédő. – Tudtuk, hogy Szombathelyen is kiélezett csata vár ránk, de azt is tudtuk, hogy műszaki szempontból tökéletes autót kaptunk a BRR csapattól, ezért csak rajtunk múlhatott a siker. Azt ismét el kell mondanom, hogy rendkívül motiváló számunkra, a mezőny eleje. Ennyire szoros élbolyban régen versenyezhettünk, ezért egy pillanatra sem lehet kiengedni, végig koncentrálni kell ahhoz, hogy a nap végén dobogós pozícióban térhessünk vissza a szervizparkba.

Herczigék egyáltalán nem taktikáztak, bár a mezőny elejéből a legtöbb páros azt mondta: ”nem feltétlenül előnyös másnap az 1-es rajtpozícióból indulni”. Erre az SRTH párosa azonban egyértelműen rácáfolt. Vasárnap ugyanis mind az öt gyorsasági szakaszt megnyerték, így meggyőző előnnyel gurulhattak fel a céldobogó 1. helyére.

Herczigék ismét győztek Szombathelyen
- Minden úgy alakult, ahogy elterveztük, sikerült megvalósítani az elképzeléseinket, tökéletes hétvége volt. – mondta arcán óriás mosollyal a futam céljában Herczig Norbert. – Nagyszerű versenyt vívtunk Szombathely környékén, amit a rendező olyan elemekkel tett érdekessé, amelyekre sokáig emlékezni fogunk. Ezek közül kiemelném a 25 kilométeres Power Stage-et, ami számunkra egy fantasztikus rallye pálya volt. Többek között az ilyen szakaszokért szeretjük ezt a sportot. Arról nem is beszélve, hogy az élmény mellett a megszerezhető plusz pontok is motiváltak bennünket. Így tehát Miskolchoz hasonlóan most is a megszerezhető maximális pontszámmal zártuk a futamot, ami igen fontos a csapat számára, hiszen az abszolút értékelésben ez rendkívül sokat ér.

Az Országos Rallye Bajnokság következő futama ismét három hét múlva következik, amikor is a mezőnynek egy aszfaltos futamot kell majd teljesíteniük Székesfehérvár környékén.

Kulcsszavak: autósport, Herczig Norbert, SKODA Rally Team Hungaria
 
A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását! Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását! Marco Rossi lesz a sztárvendég a hétvégi WTCR futamon a Hungaroringen Marco Rossi lesz a sztárvendég a hétvégi WTCR futamon a Hungaroringen A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon Herczigék ismét győztek Szombathelyen Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben
 
Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

2017. május 15.
Michelisz Norbert negyedikként ért célba a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi versenyhétvégéjének vasárnapi második, fő futamán.
Részletek

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

A Honda magyar pilótája - aki a nyitófutamot autója sérülése miatt ötkörös hátránnyal fejezte be - a hatodik pozícióból vágott neki a versenynek. A rajtnál megtartotta helyezését, majd egyet előrelépett egy kiesés nyomán. Egy rövid biztonsági autós fázist követően, Rob Huff büntetése miatt már a negyedik helyen körözött, de a verseny második felében már nem tudott javítani.

"Rengeteg szurkolóm volt itt, szerettem volna visszaadni valamit nekik a drukkolásból egy dobogós helyezéssel - mondta Michelisz a futamok utáni sajtótájékoztatón. - Dupla dobogóban bíztam, ehhez több szerencse kellett volna az első, és jobb rajt a második futamon, de persze ez sem lett volna garancia. Szükség van elemzésre, pláne a második versenyt tekintve, mert bármennyire próbálkoztam, azt éreztem, nem tudok nyomást kifejteni az előttem haladókra."

Az MTI kérdésére, hogy esőben jobb szereplésre lett volna-e módja, kiemelte, szombaton nedves körülmények között jól működött az autója.

"Ha ma esett volna, akkor nagyobb eséllyel fogalmazhattam volna meg futamgyőzelemmel kapcsolatos elvárásokat." - mondta.

Azt az érzést, amelyet a hungaroringi hangulat kelt benne, az apaságéhoz hasonlította: "mesélhetnek róla mások, de csak akkor érzed át igazából, ha itt vagy, ha megtörténik" - szögezte le friss édesapaként Michelisz.

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

Ezzel a hétvége előtti negyedik pozíciójából az összetettben a holtversenyes hetedik helyre csúszott vissza Michelisz, a szintén 62 ponttal álló argentin Esteban Guerrieri már nyert futamot az idényben.

"Ebben az évben szerencsés vagyok a magánéletben, szerencsétlen a versenypályán. Ilyen rosszul még nem indult szezon számomra, pedig a jó rajt tényleg nagyon fontos lett volna" - fejtette ki. Kiemelte, a bajnokság ugyan szoros, de a lemaradása az összetettben nagy. Meglátása szerint hat-nyolc, a végső győzelemre esélyes versenyző is van a mezőnyben.

Az idényre előretekintve elmondta, nem adta fel célját, a végső elsőséget, ám csak sok szerencsével lehetne ismét versenyben a vb-címért. Leszögezte, ha olyan helyzetbe kerül, hogy megteheti, segíteni fogja éllovas csapattársát, Tiago Monteirót.

"Eljött az a pillanat, hogy nem kell sokat gondolkodni, hanem lehet menni. Az a célom, hogy minél több pontot gyűjtsek, de a csapat szempontjából a legfontosabb a vb cím, és ebben a sportágban is jó csapatjátékosnak kell lenni" - folytatta.

Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon

A Zengő Motorsport magyar versenyzője, Nagy Dániel nem fejezte be a fő futamot, amelyet a marokkói Mehdi Bennani nyert meg.

A szervezők tájékoztatása szerint a versenyhétvégére szombaton 8 ezer, vasárnap 35 ezer néző látogatott ki.

A világbajnokság két hét múlva a Nürburgringen folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, wtcc
 
Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon Hatfutamos európai szériává bővült a Lotus női versenysorozata
 
Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

2017. május 12.
A csapatban meglévő lendületben és a Hungaroring hangulatában is bízik Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság mogyoródi versenyhétvégéje előtt, ahol egy futamgyőzelmet tűzött ki célul.
Részletek

Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

"Arra számítok, hogy azt a lendületet, amit a szezon elejétől megtapasztaltam a Honda csapatban, tovább tudjuk vinni, és a Hungaroringen futamgyőzelmet ünnepelhetünk" - nyilatkozta az összetettben negyedik helyen álló pilóta a viadal csütörtöki sajtótájékoztatóján. "Elsősorban a hangulat az, amely tized- vagy századmásodperceket szabadít fel bennem Mogyoródon."

Michelisz hozzátette, rendkívül profi közeg fogadja a versenyzőket a Hungaroringen. Nagy Dániel, a Zengő Motorsport versenyzője az elmúlt években szurkolóként, tavaly már mint csapattag volt kint a Hungaroringen.

"Ezúttal egészen más érzés lesz, hiszen idén már értem is szorítanak majd egy kicsit a nézők" - jelentette ki.

Nagy Norbert, a Zengő Motorsport túraautó Európa-bajnokságban (ETCC) induló versenyzője elmondta, dobogóra szeretne állni a sorozatban.

Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta:

"Nemrég visszagondoltam rá, hogy hét évvel ezelőtt mekkora kockázatot vállaltunk azzal, hogy idehoztuk ezt a sorozatot. Nagy vállalkozás volt, és most méltán lehetünk büszkék rá, a Hungaroring életében az egyik legjobb döntés volt."

Kitért rá, hogy több mint 450 önkéntes, pályabíró és sportbíró segíti a munkát a WTCC-futamon. A hétvégi WTCC-forduló keretében szombaton 14 órától rendezik az időmérő edzést, vasárnap pedig a két futamot 12.35-től, illetve 13.45-től.

A mogyoródi versenyhétvégén nemcsak a WTCC-ben és ETCC-ben induló magyaroknak, hanem az egyik betétsorozat hazai pilótáinak is szurkolhatnak a kilátogatók. A Kia Picanto Kupa 18 fős nemzetközi mezőnyében Vogel Adrienn és Krajnyák Petra személyében két női versenyző áll rajthoz, ráadásul előbbi összetettben a negyedik helyet foglalja el a magyarországi versenyek előtt.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, wtcc
 
A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Már a Hungaroringen is lehet az elektromos autót tölteni Már a Hungaroringen is lehet az elektromos autót tölteni A Nissan DeltaWing elnyerte a Autosport Awards kitüntetést A Nissan DeltaWing elnyerte a Autosport Awards kitüntetést Jedlóczky L Márk újra versenyben, ismét hazai pályán! Jedlóczky L Márk újra versenyben, ismét hazai pályán!
 
Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció

Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció

2017. május 11.
Miután két héttel ezelőtt történelmi győzelmet aratott az FIA túraautó világbajnokság monzai futamán, a mostani hétvégén máris új kihívással kell szembenéznie a Polestar Cyan Racing csapatának: a szurkolók kedvencének számító Hungaroringen a maximális 80 kilogrammos súlykompenzációval terhelve áll rajthoz a Volvo S60 Polestar TC1.
Részletek

Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció

A kompenzációs súlyt az előző versenyen elért átlagos köridők alapján számolják ki; ott a Volvo S60 Polestar TC1 bizonyult a mezőny leggyorsabbjának, fej-fej mellett a legnagyobb vetélytársnak számító Hondával.

„Kemény, de tisztességes versenyre számítok, főleg a Hondával, akivel egy súlycsoportba kerültünk, de a Citroënnel is. Remélem, itt is ugyanazzal a pozitív érzéssel foghatok neki a versenynek, mint Monzában - ott csodálatosan futott az autó. Tavaly jól teljesítettünk a Hungaroringen, szerintem idén képesek vagyunk felülmúlni akkori önmagunkat.” - nyilatkozta Thed Björk.

Thed Björk monzai győzelmével előre lépett a bajnokság második helyére, míg csapattársa, Nicky Catsburg annak ellenére a harmadik, hogy olaszországi hétvégéje szerencsétlenül alakult.

„Maximális kompenzációs súllyal állunk rajthoz, és reméljük, hogy ez az év végéig így marad.” - mondta Nicky. „Ez elsőre furcsán hangozhat, pedig ez pont azt mutatja, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak a mezőnyben. Szerintem a Hungaroring idén is fekszik majd nekünk, bár az időjárás még kérdéses. Esőben minden előzetes számítás felborulhat, de a legrosszabb helyzetben sem hiszem, hogy visszaesne a tempónk. Tökéletesen uraljuk az autót, minden eshetőségre készen állunk.”

Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció

Csapattársa, Néstor Girolami jó tempót ment Monzában, ám hiába autózott dobogós helyen, fel kellett adnia a versenyt, miután egy versenytárssal ütközött. Reményei szerint azonban ezen a hétvégén még erősebben tér majd vissza.

„Próbálok nem a kompenzációs súlyra gondolni, ezen a hétvégén nincs más célom, mint hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsem be. Létfontosságú, hogy mindkét futamon célba érjek, hiszen Monzában fel kellett adnom a versenyt, és ezzel pontot veszítettem. Korai azonban még azon töprengeni, hány pont választ el a bajnokságban vezető pilótától. Hosszú még az évad, és nagyszerű autónk van, amely elég gyors ahhoz, hogy ringbe szálljon az elsőségért. Minden futamon maximálisan fogok teljesíteni.” ¬ mondta Néstor Girolami.

A Hungaroring kanyargós vonalvezetésével komoly megterhelést jelent az abroncsoknak, szemben a villámgyors monzai pályával. Most mindenki arra kíváncsi, a Polestar Cyan Racing folytatja-e eddigi teljesítményét.

„A csapat minden tagja keményen dolgozik. Az évad egyik legkeményebb versenye vár ránk, hiszen a magyar szurkolók jellemzően ellenfeleinknek szurkolnak. Meg kell őriznünk hidegvérünket, és hozni a formánkat. A lényeg, hogy stabilan pontszerző helyeken végezzünk, ahogy azt a szezon eddigi részében is tettük" - mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Polestar Cyan Racing, wtcc
 
Yvan Muller a Moszkvai Esőben is a pódiumon Yvan Muller a Moszkvai Esőben is a pódiumon Ma tesztelt először a B3 Racing új pilótája a Hungaroringen Ma tesztelt először a B3 Racing új pilótája a Hungaroringen Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája
 
Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén

Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén

2017. május 09.
2017.04.28-án elkezdődött az idei KIA LOTOS versenysorozat, melynek első állomása Oschersleben-ben került megrendezésre.
Részletek

Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén

A versenyzők  és a csapat izgatottan várták, hogy Krajnyák Petra és Vogel Adrienn és a csapatnak hogy sikerül teljesíteni ebben a még ismeretlen szériában.

Az első szabadedzésen Adri 4-ik időt ment, ami igen jó teljesítmény a fiúk között. Petra a 13. lett a 17 versenyzőből.

2017.04.29-én az időmérő csak 2 kör volt egy baleset miatt és piros zászlót kaptak, így a versenyzőknek csak 6 percük maradt teljesíteni. Adri hatodik időt ment, Petrának kisérleteztek a beállításokkal, nyomásokkal és az időmérő végére a 15. helyet hozta be.

2017.04.30-án az első versenyen sok baleset történt, 2 autó felborult és 1 a falba került. Egy előzés alatt a Petra elött lévő autó pilótája túl hamar fékezett így összeütköztek, emiatt a sárvédő beleért a gumiba és ki is vágta, így Petra kénytelen volt kimenni a box-ba.

Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén

A szervíz csapat gyorsan orvosolta a problémát és leszedte a lökhárítót, hogy Petra mihamarabb újra a pályán lehessen. A versenyt Petra a 15. helyen fejezte be. Adri az első verseny végére 6. lett, úgy gondolta ez félelmetes küzdelem lesz, de amikor kiszállt a kocsiból nagyon izgult, mert a második versenyen a pole-ból kellett rajtolnia. Minden izgalom ellenére a második versenyt a 4. helyen zárta.

A mezőny erősebbnek bizonyult mint gondoltuk, de a lányok egész hétvégén nagyon jól szerepeltek. Izgatottan várjuk a következő versenyhétvégét ami a Hungaroringen lesz 2017.05.13-14-én.

Kulcsszavak: autósport, kia, Kia Lotos Cup, Krajnyák Petra, Picanto, Vogel Adrienn
 
A 100%-ban elektromos hajtású Kia e-Soul győzött a városi autók kategóriájában a 2020-as Világ Év Autója választáson A 100%-ban elektromos hajtású Kia e-Soul győzött a városi autók kategóriájában a 2020-as Világ Év Autója választáson Fernando Alonso Lancia Themával jár Fernando Alonso Lancia Themával jár Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén Tim Gábor: Újra vezetjük a bajnokságot! A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye
 
A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára

A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára

2017. május 04.
Joey Hand szerint a Circuit of the Americas (COTA) „a pilóták pályája”, mert ezen az élvezetes aszfaltcsíkon elég hely van az előzéshez – annak, aki képes kihasználni az alkalmat. Hand úgy érzi, hogy jól szerepel majd május 6-án a texasi Austin közelében megrendezett futamon.
Részletek

A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára

Most mindannyian abban bíznak, hogy az év elején a COTA pályán végzett tesztekkel tökéletesen felkészültek a következő sikerre.

„Tavaly jók voltunk az időmérőn (p1, Ryan Briscoe, 67-es rajtszámú Ford GT), de a futam nem sikerült valami jól,” idézte fel vissza Mike O’Gara csapatfőnök. „A 67-es autónk összekoccant egy másik versenyautóval és a 66-os rajtszámú Ford GT-vel, szóval az nem a mi napunk volt. Éppen ezért idén, néhány héttel ezelőtt extra felkészülést szerveztünk itt. A 66-os autónk még mindig vezet a bajnoki tabellán, és reméljük, hogy ez így is marad. A 67-es gép második helyezése Long Beach-en szintén értékes pontokat hozott. Szeretnénk megőrizni ezt a lendületet, és továbbra is dobogós helyen zárni a futamokat, így aztán a COTA-n is első-második helyre számítunk.”

Briscoe tavaly a COTA-n szerezte meg a Ford GT első pole pozícióját. 2015-ben Hand győzött ezen a pályán a Ford Chip Ganassi Racing színeiben versenyző Ford EcoBoost prototípussal, és ez zsinórban már a második év volt, amikor a csapat győzelmet aratott itt.

„Nagyon szeretem ezt a versenypályát,” mondta el Hand. „Olyan hely ez, ahol egy pilóta a legjobbat hozhatja ki magából, ha alaposan ismeri a pályát. Itt tényleg nagyon lehet menni.

A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára

Sok helyen tudunk előzni, és rengeteg az izgalmas kanyarkombináció. Szóval ez a hely sok alkalmat kínál a sikeres versenyzéshez, és a Ford Chip Ganassi Racing csapattal alaposan fel is készültünk arra, hogy kihasználjuk ezeket a lehetőségeket. Remélem, hamarosan volán mögé ülhetünk, hogy elvégezzük a finomhangolást – aztán vár minket a verseny!”

A 66-os rajtszámú Ford GT az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokság három futama után kétpontos előnnyel vezet a versenysorozatban. A 67-es számú autó a harmadik helyen áll, kilenc ponttal a listavezető mögött. A Ford egypontos előnnyel vezet a GTLM gyártói tabelláján.

Kulcsszavak: autósport, Egyesült Államok, ford, Ford GT
 
Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót San Diegóban megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomását San Diegóban megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomását A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára A klasszikus autó szerelmeseinek kedveskedik a Ford Apex Racing: Közepes hétvége, de még mindig vezetjük a bajnokságot Apex Racing: Közepes hétvége, de még mindig vezetjük a bajnokságot A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára Michelisznek a dobogó a célja a Hungaroringen
 
Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup

Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup

2017. április 20.
Immár negyedik szezonjára készül a sikeres versenysorozat, az MNASZ Autós Gyorsasági OB - Hankook Racer Cup, mely a kezdetektől a fiatal tehetségek felfedezését tűzte ki célul. Idén a kupa ismert helyszínei mellett egy különleges állomás is vár a versenyzőkre.
Részletek

Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup

„A Hankook Racer Cup tavalyi szezonja nagyon jól sikerült, idén is hasonló hangulatú versenysorozatot szeretnénk lebonyolítani, ahol mind a pilóták, mind a szurkolók remekül érzik magukat. Természetesen 2017-ben is vannak pilótamozgások, lesznek, akik más sorozatban folytatják, de a legnagyobb nevekkel most is találkozhatnak a drukkerek. Az idei évben is több mint 10 autó nagy csatáira számíthatunk, a tavalyihoz hasonlóan ezúttal is 5 helyszínen és 13 futamon mérik össze erejüket a Swiftek, melyek teljesen új design-t is kaptak. A Hankook Racer Cup természetesen idén is a magyar bajnokság része, de nagy örömünkre a megszokott külföldi pályákon túl, most egy új, nemzetközi helyszín is bekerült a naptárba, ugyanis Brno-ba is ellátogat majd a mezőny, ahol gyönyörű környezetben, dinamikus, szintkülönbségekkel tarkított pályán mutathatják meg a tizenéves fiúk, hogy mit tudnak” – mesél az idei szezonról Kismarty-Lechner Gábor, a márkakupa promótere.

Magyarország teljesen új márkabajnoksága - mely a fiatal tehetségek felkutatását tűzte ki célul - 2014-ben indult útjára, minden évben a Hankook versenyabroncsok támogatásával rendezik meg. 2016 óta Hankook Racer Cup-ként szerepel az Országos Gyorsasági Bajnokságban. A nagy népszerűségnek örvendő nemzetközi kupa egy beszálló kategória az autósport világába, mely alkalmas arra, hogy felfedezze a tizenéves tehetségeket, elindítsa őket ezen a küzdelmes pályán, hogy később külföldi versenyeken is megállják a helyüket.

Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup

Ami a pilótákat illeti, 2017-ben is óriási küzdelem várható a tehetségek között. A szurkolók olyan nagy nevekkel találkozhatnak mint Boldizs Bence, László Martin vagy Kismarty-Lechner Gábor, aki szintén a bajnoki címért küzd majd.

„Szeretnénk az idei évben még jobban összefogni a csapatokat, mivel most két verseny között akár két hónap is eltelhet, ebben az időben a közösségépítés kerül majd előtérbe. Csapatépítő játékokat szervezünk, közös gokartozást, kirándulásokat, melyekkel szeretnénk még jobban erősíteni a versenysorozat szellemiségét. A pályán ugyan kemény csaták folynak az ifjú titánok között, de azon kívül igazi barátságok szövődnek. Ettől is különleges ez a sorozat. Idén újdonság még, hogy a teszteken sokkal kedvezőbb feltételekkel lehet részt venni, a tavaly elért eredmények miatt pedig egyre többen érdeklődnek a Hankook Racer Cup iránt, így további előnyökhöz juthat a népszerű sorozat.” – teszi hozzá boldogan Kismarty-Lechner Gábor.

A kupasorozathoz idén egy új támogató is csatlakozott, a versenyautókat ugyanis az Orbico Hungary Kft. látja el Shel Helix motorolajjal.

Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup

"Mi az Orbico Hungary Kft-nél - mint a Shell kenőanyagok hivatalos magyarországi importőre - folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, melyek során mind a szakma mind a nagyközönség számára bemutathatjuk a Shell előremutató technológiáit, fejlesztéseit. A személygépjármű kenőolajok fejlesztésében élen járunk, így adta magát a lehetőség, hogy együttműködve a Hankook Racer Cup szervezőivel a 2017-es szezon során Shell Helix motorolajjal töltsük fel a versenyautókat, így támogatva a sorozatban versenyző ifjú tehetségeket. A kiváló minőségű kenőolajok használatával a versenyautó motorja az extrém körülmények között is kiváló kenést és így maximális teljesítményt biztosít, így a versenyzőknek nincs más dolga mint a versenyre összpontosítva a lehető legjobb eredményt elérni" – mondja Tamás Tamás, a Shell kenőanyagok üzletágvezetője.

A versenykupa idén a magyar szurkolók legnagyobb örömére a Hungaroringen startol április 21-23. között, ezután június 23-tól június 25-ig a Pannoniaringen száguldanak a versenyzők. A nyár utolsó futamára a jól ismert Slovakiaringen kerül sor augusztus 18-20. között, majd az őszi szezont szeptember 8-10. között a különleges brno-i verseny nyitja meg. A kupasorozat október 6-8. között szintén hazai pályán, a Hungaroringen zárul majd.

Kulcsszavak: autósport, Hankook Racer Cup
 
A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság Alonso: Vettelnél van a jobb autó Alonso: Vettelnél van a jobb autó Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye
 
A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit

A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit

2017. április 11.
A Hyundai első győzelmét aratta a 2017. évi FIA Rali-világbajnokságon (WRC), miután Thierry Neuville az 5-ös számú Hyundai i20 Coupe WRC kormányánál elsőként ért célba a korzikai futamon.
Részletek

A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit

Dani Sordo tette még emlékezetesebbé a ralit a csapat számára idei első dobogós helyezésével, miután magabiztos vezetéssel a harmadik helyen végzett, mindössze 1,3 másodperccel lemaradva a dobogó második fokáról. Ez az eredmény összességében a negyedik WRC győzelmet jelenti a Hyundai történetében és az ötödik kettős dobogós helyezést a csapat számára.

Hayden Paddon hatodikként fejezte be a versenyt, így mind a három Hyundai Shell Mobis World Rally Team legénysége célba ért a kimerítő korzikai versenyen.

Felérni a csúcsra

Látszólag kényelmes 39 másodperces előnnyel indulva vasárnap reggel, Neuville és navigátora, Nicolas Gilsoul igyekezett bebiztosítani előnyét a második helyen álló Sébastien Ogier-vel szemben.

A keskeny, kanyargós hegyi utakon vezető 53,78 kilométer hosszú Antisanti-Poggio di Nazza-n, a verseny leghosszabb szakaszán, a belgák a hétvégén immár negyedik szakaszgyőzelmüket gyűjtötték be.

Miután Ogier-nek gondja akadt a 9. speciális szakaszon, Sordo és navigátora, Marc Martí a második lett a nap végén, ezzel feljöttek csapattársaik mögé az összesített eredménytáblán. A spanyolokat csupán 2,5 másodperc választotta el a harmadikként szorosan mögöttük haladó M-Sport legénységétől a gyorsasági szakasz előtt. Az izgalmas végjátékban végül Ogier futott be másodikként, így a spanyoloknak meg kellett elégedniük a harmadik hellyel.

A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit

Sordo a gyorsasági szakaszon elért negyedik helyezésével két extra pontot gyűjtött, míg az ötödik helyen végző Neuville megőrizte eddigi gyorsasági szakasz pontjait.

Miután az első négy futamon négy különböző győztes született a WRC 2017. évi futamain, a bajnokságban a küzdelem valóban teljesen nyitott. A Korzikán elért 1-3 helyezésekkel a Hyundai a második helyre jött fel a gyártók rangsorában, 24 pontra csökkentve az első helyezett előnyét. Neuville a mostani hétvégén begyűjtött 26 pontjával a versenyzők rangsorában a harmadik helyre lépett előre.

Csapatnapló: Neuville/Gilsoul (#5 Hyundai i20 Coupe WRC)

Miután Monte-Carlóban és Svédországban már megmutatták, hogy megvan bennük minden, ami a győzelemhez szükséges, a Neuville - Gilsoul páros végre elhódította a győzelmet Korzikán. Félretették a szezon két nyitó futamán elszenvedett csalódásaikat és a belga párosra ezek után érdemes lesz odafigyelni 2017-ben.

Neuville a következőképpen kommentálta az eredményt: „Csodás érzés, hogy győztünk itt, Korzikán a hétvégén. Biztos vagyok benne, rengetegen vannak, akik együtt örülnek velünk, nem is beszélve a teljes Hyundai csapatról. Nagyon sok támogatást kaptam tőlük Monte-Carlo és Svédország után, és most igazán boldog vagyok. Ez a győzelem a miénk! Nehéz kezdés volt, apróbb problémákkal küzdöttünk pénteken, de sikerült mindent megoldani és még erősebben visszatérni. Dani harmadik helyezésével elegendő számú pontot gyűjtöttünk, hogy visszatérjünk a címért folyó küzdelembe. Hihetetlen volt ez a hétvége számunkra.”

A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit

Csapatnapló: Sordo/Martí (#6 Hyundai i20 Coupe WRC)


Sordo és Martí bátor vezetéssel első dobogós helyezésüket érték el a szezonban, harmadikként zárva a versenyt, bár nekik is adódtak gondjaik a hétvége során. A 2014/2015-ös németországi és a 2015/2016-os spanyolországi után ez pályafutásuk ötödik dobogós WRC helyezése a Hyundai színeiben.

Sordo a következőket mondta: „Tudtuk, hogy ma nehéz lesz megtartanunk a második helyet, miután megörököltük Sébastien-től az első szakasz után. Nyomtuk, amennyire bírtuk, de így is boldog vagyok, hogy sikerült felállni a dobogóra a hétvégén. Furcsa verseny volt és néha szinte szerencsejátéknak tűnt, az érzetünk az autóban nem egyezett meg az egyes szakaszokon elért eredményeinkkel. Mai célunk a harmadik hely megvédése volt, ebből a szempontból tehát elmondható, hogy a küldetést sikerrel teljesítettük. Nagy siker ez a csapat számára és most már van mire építenünk a következő, murvás versenyen.”

Csapatnapló: Paddon/Kennard (#4 Hyundai i20 Coupe WRC)

A Korzika Rally nem volt könnyű Paddon és navigátora, John Kennard számára, az újzélandi kettős ugyanis mind a tíz szakaszon a megfelelő tempóért küzdött. Annak ellenére, hogy a korzikai aszfalton nyújtott tavalyi teljesítményükön sikerült kissé javítaniuk, meg kellett elégedniük a hatodik helyezéssel.

Paddon szerint: „Az utolsó reggel során csak arra koncentráltunk, hogy befejezzük a versenyt és szerezzünk még néhány pontot. Tanulságos hétvége volt számunkra, de meg kell találnunk a pozitív oldalát is. Még ha a végeredményből nem is látszik, de közelebb kerültünk az élmezőnyhöz és javítottunk a tavalyi versenyen elért eredményeinken. Természetesen még rengeteget kell tanulnunk, de haladunk előre. Most a következő versenyre kell figyelnünk, mely egy öt murvás versenyből álló sorozat kezdete lesz. Argentína fekszik nekünk, ezért bízom benne, hogy jobb helyezéseket érünk majd el a következő versenyeken. Gratulálok Thierry-nek és Nicolas-nak – és persze mindenki másnak is Alzenau-ban – a győzelemhez.”

Minden, ami jó…

A Hyundai vasárnapi eredményei régóta várattak magukra, azok után, amilyen versenyképes teljesítményt a csapat Hyundai i20 Coupe WRC autói ebben a szezonban idáig nyújtottak. A csapat most már 24 szakaszgyőzelemmel rendelkezik a 2017-es évben és a negyedik olyan gyártó, akinek sikerült ilyen sok versenyen diadalmaskodnia.

A csapat vezetője, Michel Nandan a következőképpen kommentálta a hírt: „Azt mondják, a türelem rózsát terem, és ez esetünkben nem is lehetne igazabb. Ez a mostani eredmény fantasztikus és végtelenül boldog vagyok, amiért végre sikerült elérni az eredményt, amiért olyan keményen dolgoztunk egész szezonban. Remélem, ez csak az első volt és még sok követi ezt idén. Thierry és Nicolas nagyszerű hétvégét tudhat maga mögött, a bonyolult pénteki indulás után megmutatták, milyen kitartóak tudnak lenni. Négy szakaszgyőzelmükkel és eltökéltségükkel igazán lendületbe jöttek, míg mások problémákkal küzdöttek. Teljesen megérdemelik a győzelmet és ez kárpótolja őket, amiért balszerencsések voltak Monte-Carloban és Svédországban. Nagyszerű látni, hogy Dani és Marc az idén először megint a dobogón állnak. Az idei bajnokság különösen szorosan alakul a gyártók között, így aztán nem pihenhetünk. Argentína következik – ami kellemes emlékeket ébreszt bennünk Hayden és John múlt évi győzelme okán – és továbbra is ebbe az irányba kívánunk haladni. Egyelőre ízlelgetjük a győzelem édes ízét.”

A következő rali

A hónap folyamán a 2017. évi FIA rali világbajnokság visszatér a tengerentúlra az 5. versenyre, az Argentin Ralira, ahol a Hyundai egy évvel ezelőtt győzni tudott. A 18 szakaszból álló murvás pályán a versenyt április 27-30 között rendezik.

Kulcsszavak: autósport, Hyundai, Hyundai Motorsport, wrc
 
Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban Michelisz második és tizenegyedik Sanghajban Kis autó, nagy sikerek: Több mint egymillió darabot adtak el a Hyundai i20-ból Kis autó, nagy sikerek: Több mint egymillió darabot adtak el a Hyundai i20-ból Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota Időutazás: Az Escort RS Cosworth első WRC-győzelme Időutazás: Az Escort RS Cosworth első WRC-győzelme
 

Találatok száma: 782 Megjelenítve: 191 - 200