Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 725 Megjelenítve: 191 - 200
Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel

Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel

2016. szeptember 22.
A Korda Racing 25 éves motorosa a hétvégén az Alpok Adria sorozat záró futamain áll rajthoz a Slovakiaringen.
Részletek

Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel

Egyik kedvenc pályáján tér vissza a nemzetközi versenyekre Gyutai Adrián. A 25 éves motoros ezúttal az Alpok Adria sorozat slovakiaringi szezonzáró hétvégéjén ül motorra. A Korda Racing pilótája Supersport kategóriában áll rajthoz, és bízik abban, hogy a felújított Yamaha R6-os nyergében a lehető legjobb eredményt lesz képes kihozni magából. 

Sokáig úgy tűnt, hogy akár véget is érhet Gyutai Adrián versenyzői pályafutása, pedig a paksi tehetség tavaly a Moto3 misanói vb-futamán a gyorsaságimotoros-világbajnokságon is bemutatkozhatott, és a 36 fős mezőnyben végül a 26. helyen fejezte be a versenyt. Azonban a vészfelhők lassan elvonultak a 25 éves mérnök végzettségű motoros feje felől, hiszen teljes mellszélességgel odaállt mellé szülővárosa, így folytatni tudja karrierjét. Paks Város Önkormányzatának köszönhetően a Slovakiaringen teszi meg az első lépéseket a Korda Racing motorosa, ahol az Alpok Adria sorozat idei záró versenyein áll rajthoz Supersport kategóriában. Mégpedig a jól ismert Yamaha R6-os nyergében, melyet immár harmadszor biztosít számára a 220 Volt H-Moto Team.

Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivelA versenygépben blokkot cseréltek – jóval erősebb az erőforrás, mint amivel a Hungaroringen futamot nyert legutóbb a Román Superbike Bajnokságban –, valamint néhány új fejlesztést kapott a motor erre a versenyre. A háttértárgyalások alapján ez a verseny valószínűleg nem az utolsó megmérettetés lesz az ősszel, ám egyelőre Adrián most kizárólag a Slovakiaringen rendezendő futamokra koncentrál.

„Nagyon várom már a hétvégi versenyt, ráadásul a Slovakiaringen utoljára 2014-ben versenyeztem az Alpok-Adria sorozatban. Akkor is éppen egy visszatérésről volt szó, hiszen a vállműtétem után akkor versenyezhettem újra. Nehéz hétvégére számítok, a mezőny rendkívül erős, így nem lesz egyszerű dolgom. Keményen fogok küzdeni, és a legjobb tudásom szerint fogom teljesíteni a versenyeket. A pénteki szabadedzéseken lesz elég időm visszaszokni a Yamahára, ugyanis augusztus elején mentem vele utoljára, és nagyon fontos lesz, hogy jól beállítsuk a motort. Mivel ezúttal csak egy időmérőt rendeznek, így nagyon kell koncentrálnunk arra, hogy kihozzuk magunkból a legtöbbet. A rajthely nagyon fontos, de még ennél is fontosabb lesz a jó rajt. Kemény küzdelemre számítok, nagyon várom már” – mondta Gyutai Adrián, aki egyébként Supersportban most debütál ebben a sorozatban, hiszen korábban a 125 GP-ben és Superstock 600-ban versenyzett.

Kulcsszavak: Gyutai Adrián, motorsport, Slovakiaring
 
Superbike - világbajnokság Sepangban Superbike - világbajnokság Sepangban Gyutai Adrián: „Igazi örömmotorozásra készülök” Gyutai Adrián: „Igazi örömmotorozásra készülök” Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” Szlovákiában folytatja Tim Gábor Szlovákiában folytatja Tim Gábor Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen
 
Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

2016. szeptember 22.
A Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye a mogyoródi aszfaltcsíkon fordul rá a 2016-os idény célegyenesére. A BMW háromszoros pole pozícióból várja az utolsó előtti versenyhétvégét.
Részletek

Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

Szeptember 23-25. között megkezdődik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonjának hajrája: az idény tizenötödik és tizenhatodik futamának a Hungaroring 4,381 kilométer hosszú aszfaltcsíkja ad otthont, közvetlenül az október 14-16. között megrendezendő hockenheimringi szezonzáró előtt. A mogyoródi versenypályára abszolút tabella-elsőséggel érkezik a BMW, a frissen aszfaltozott vonalvezetés pedig rendkívül látványos küzdelmeket ígér.

Azután, hogy a nürburgringi versenyhétvége szombati megmérettetésén megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét, Marco Wittmann összesen 170 ponttal vezeti a pilóták közötti pontversenyt, 33 ponttal az Audi olasz versenyzője, Edoardo Mortara előtt. Négy futammal az idény vége előtt Marco Wittmann és Timo Glock csapata, a BMW RMG istálló áll a csapatok közötti pontverseny élén, összesen 228 ponttal. A gyártók közötti pontversenyt a BMW jelenleg összesen 521 ponttal vezeti.

A Hungaroring idén mindössze harmadik alkalommal fogadja a Német Túraautó Bajnokság mezőnyét. Legelőször 1988-ban rendezték itt az akkori szezon két futamát, amelyen a hétvége legeredményesebb BMW-pilótájaként a német Markus Oestreich mindkétszer negyedik helyre hozta be a BMW M3 (E30) versenyautót.
Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták

A mogyoródi versenypálya ezt követően csupán huszonhat évvel később, 2014-ben adott ismét otthont a DTM futamának, a BMW M4 DTM fiatal német pilótája, Marco Wittmann pedig rajt-cél győzelmet aratott a 41 körös megmérettetésen. A hungaroringi trófea nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy Marco Wittmannt ezután 2014-ben a sorozat bajnokává koronázták. A 2014-es mogyoródi futam harmadik helyezettje és második legeredményesebb BMW-pilótája a kanadai Bruno Spengler lett.

Magyarországon Martin Tomczyk 100-as rajtszámot viselő BMW M Performance Parts M4 DTM versenyautója ismét ünnepi öltözéket visel majd, hogy a centenáriumi rajtszám mellett ezzel is emléket állítson a BMW Group századik évfordulójának. A nyolc BMW-pilóta közül ketten ráadásul idén már hosszabb ideig is vendégeskedtek a Hungaroringen, a BMW Magyarország ugyanis a mogyoródi aszfaltcsíkon szervezte meg a vadonatúj BMW M2 Coupé két héten át tartó nemzetközi sajtóbemutatóját, amelyen Tom Blomqvist és António Félix da Costa testközelből mutatta be a média képviselőinek a kétajtós sportautó lélegzetelállító kvalitásait.

Kulcsszavak: autósport, bmw, DTM, hungaroring
 
Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit Töretlen lendülettel halad kitűzött célja felé a BMW Group Töretlen lendülettel halad kitűzött célja felé a BMW Group A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring  I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Élete versenyére készül a címvédő Kiss Norbert Élete versenyére készül a címvédő Kiss Norbert
 
A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

2016. szeptember 15.
A hétvégén a belgiumi Zolder-ben folytatódik a Kamion EB, ami ahogy az elmúlt években is láthattuk egy nagyon nehéz és veszélyes helyszín, kicsi bukóterekkel és betonfalakkal övezve.
Részletek

A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

Mindig izgalmas versenyekre van kilátás, így ezen a hétvégén is érdemes lesz követni az eseményeket. Sűrű hetek után Norbinak lehetősége volt egy hétvégét pihenni, amire nagyon szükség volt:

"Hihetetlen hetek vannak mögöttem, a készülődéssel, a hazai hétvégével Hungaroringen, valamit rögtön utána pihenő nélkül a Cseh futam elképesztő nehéz és fárasztó volt. Még arra sem volt igazán lehetőségem hogy megköszönjem a támogatóimnak, a szurkolóimnak és a verseny szervezőinek az egész hétvégét. Tényleg, köszönöm, elképesztő hangultatot varázsoltatok a Hungaroringre nekem azon a hétvégén. Szuper hír hogy már 2017-re is megvan az időpontja a Hungaroringnek, és fixen benne van a versenynaptárban!

Ezek után Csehország nehéz volt, nagyon elfáradtam, elmondhatatlanul kellett ez a másfél hét szünet a bajnokságban, és ez az egy hétvége amit sikerült otthon töltenem, úgyhogy kicsit újult erővel vágok neki Zolder-nek. Nem lesz könnyű hétvége ez sem, az biztos, mert a pálya karakterisztikája nem fekszik még a mostani csomagunknak, de azért mindent megteszek hogy meg tudjam tartani a harmadik helyet a bajnokságban, amiért most négyen is harcban vagyunk. Izgalmas lesz, az biztos." - mondta Norbi reménykedve.

A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság

Kulcsszavak: autósport, Kamion Eb, Kiss Norbert, versenykamion, Zolder
 
Minden jó, ha jó a vége! Minden jó, ha jó a vége! Kiss Norbert futamgyőzelemmel kezdett a Hungaroringen Kiss Norbert futamgyőzelemmel kezdett a Hungaroringen A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát Gyulay: egymilliárdos gyorssegély kell a Hungaroringnek Gyulay: egymilliárdos gyorssegély kell a Hungaroringnek Ausztrál Nagydíj - Mercedes-fölény az első két szabadedzésen Ausztrál Nagydíj - Mercedes-fölény az első két szabadedzésen
 
Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

2016. szeptember 13.
Erre a versenyre emlékezni fognak, amíg élnek. Ifjabb Tóth János és Szőke Tamás reményvesztetten, és bal hátsó defekttel érkezett meg az utolsó szakasz céljába a Kassa-ralin (a gyorsaságinak öt másodperces vezetés birtokában vágott neki), majd meglepetten tapasztalta, hogy mivel a nagy rivális is defektet kapott, mégis megtarthatta az első helyet.
Részletek

  Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

Ez volt a Peugeot Total Hungária Rallye Team párosának első futamgyőzelme az idén.

„Erre a versenyre, amíg élünk, emlékezni fogunk – mosolygott hitetlenkedve a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János. – Az utolsó gyorsaságin, körülbelül a pálya felénél defektet kaptunk. Nem ütöttem oda az autót, sőt, egyáltalán nem akartam kockázatot vállalni, hiszen a pálya széle teli volt sziklákkal. Annyi történt mindössze, hogy átmentünk egy pici gödrön. Az előző körben is átmentünk rajta, és akkor nem lett baj, most viszont kaptunk egy bal hátsó defektet. Meg is beszéltük Szőke Tomival a hátralévő kilométereken, hogy nincs szerencsénk az idén. Erre amikor beértünk a célba, azt láttuk, hogy Kazár is defekttel jött le, és adtunk neki nyolc másodpercet, s mivel Vincze Feri is óvatosan jött le az utolsó szakaszon, megtartottuk a vezető pozíciót. A verseny előtt arról beszéltünk, a szerencse harminc százalékot nyom a latba a raliban. Most azt mondom, hetven-nyolcvanat. Persze, ahhoz, hogy szerencsének legyen esélye, meg kellett vívnunk az összes csatát a hétvége folyamán, s ott kellett lenni a spiccen.”

S hogy mit tett ehhez hozzá Szőke Tamás? Először is kalapot emelt a pilótája előtt, majd pedig elmesélte, ő hogy élte meg a Kassa-rali zárónapját, s hogy mi minden futott át az agyán a verseny utolsó három kilométerén.

  Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

„Reggel úgy keltünk fel, hogy bíztunk benne, a hét gyorsasági elég lesz a hátrányunk ledolgozásához. Ehhez képest már az első szakaszon megtettük. Elképesztő, hogy nyomta a gázt Jani, kérdeztem is tőle, hogy vért ivott-e reggelire, vagy mi történt? Átmentünk tökön, babon, és ő még akkor is úgy érezte, hogy nem volt tökéletes. A vége aztán… Nos, az nem úgy alakult, ahogy terveztük. Arra kértem Janit az utolsó rajt előtt, hogy próbáljunk meg, amennyire lehet, óvatosan menni. De addigra már borzasztóan köves volt a pálya. Miután észrevettük, hogy defektünk van, nagyon elkenődtünk. Az utolsó három kilométeren már nem is mondtam az itinert, mert nem akartam elhinni, hogy megint ekkora pechünk van. Aztán a célban minden a visszájára fordult, megtudtuk, hogy így is nyertünk. Nagyon boldog vagyok, mert ez volt a legnehezebb verseny az idén – navigátor szempontból is. Jó érzés volt, hogy Jani ennyire hagyatkozott rám – mondjuk kénytelen volt –, az pedig mindenképp tanulság számomra, hogy nekem is még pontosabbnak kell lennem az ennyire nehéz pályákon.”

Nos, ilyen az, amikor két maximalista versenyző (egy pilóta és egy navigátor) értékel egy győztes futamot. Azért persze örültek nagyon ifjabb Tóthék, hiszen azokon a rettenetesen nehéz erdőgazdasági pályákon, amelyeket vasárnapra jelöltek ki a Kassa-rali szervezői, csak az igazán fegyelmezett és profi versenyzők érhettek el jó eredményt.

  Ez a győzelem örökre emlékezetes marad!

„Az idegen környezet mindig extra kihívást jelent, nem tudod, hogy mire számíthatsz: hetven százalék a felkészülés, harminc pedig improvizáció – tette hozzá a Peugeot 208 T16 R5 pilótája. – A két erdőgazdasági úton kijelölt pálya döntötte el a versenyt, azokra választottunk gumit is, ami tökéletesen sikerült, köszönhetően a Pirelli munkatársainak, akiktől sok tanácsot és segítséget kaptunk. Ennek a két pályának egyébként az volt a nehézsége, hogy két oldalt sziklák tarkították őket, úgyhogy nagyon precízen kellett vezetni. Pedig olykor nem volt könnyű úton tartani az autót. Eddig is volt kedvem a Mecsek-ralihoz, most azonban már alig várom, hogy újra versenyautóba üljünk…”

Kulcsszavak: autósport, ifjabb Tóth János, Peugeot Total Hungária Rallye Team
 
Michelisz: megismételhető a tavalyi futamgyőzelem Michelisz: megismételhető a tavalyi futamgyőzelem Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye Jövőre beszáll a Dakarba a Ford Jövőre beszáll a Dakarba a Ford Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló
 
Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

2016. szeptember 07.
Tim Gábor 2010 óta küzd különböző márkakupákban, miután hét évi gokartozás után fellépett a pályaautózás világába. 2010-ben legjobb újoncként harmadik lett a Suzuki Swift Kupában, majd a következő szezonban, 2011-ben nagy fölénnyel bajnok lett.
Részletek

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

2012-ben rögtön a túraautózás egyik csúcsa felé vette az irányt, két hétvégén indult volna az FIA ETCC-ben, azonban a versenyeken elrajtolni sem tudott, sorozatos műszaki hibák miatt. Az év későbbi részében a rakoncátlankodó autóval sikerült néhány sikeres versenyt futni a Magyar Gyorsasági Bajnokságban és második lett a 2000cc-esek között az év végi elszámoláskor.

2013-ban több kategóriában is megfordult, főként az 1600cc-es autók között versenyzett és öt futamgyőzelmet szerzett, bajnoki címekre nem volt esélye, mert egy sorozatban sem ment végig. 2014-ben visszatért a hazai szervezésű márkakupákhoz, és az akkor indul RCM Cup-ot meg is nyerte, melynek fődíja a 2015 januárjában rendezett 24 órás Dubai megmérettetés volt. Itt egy négy fős angol csapat egyik tagjaként indult, és a négyes legjobb pilótája volt.

2015-ben először a RCM Cup-ban versenyzett majd áttért a Swift Cup Europe-ba, összesen kilenc versenyen intették le elsőként, újra nem futott teljes idényt.

Így alakult a karrierje, mikor az Apex Racing színeiben a 2016-os szezont már egy nemzetközi márkakupában kezdhette. Több éven át a Kelet-Európai régió egyik legnívósabb bajnoksága volt a Skoda Octavia Cup, mely néhány év szünet után 2016-ban, új autóval indult újra.

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

Öt hétvége, 10 verseny szerepelt idén a naptárban. A bajnokság a Hungaroring-en indult, és Tim Gábor maximális teljesítményt nyújtott. Megnyerte az időmérést, majd a szombati első, és a vasárnapi főversenyt is.

A második, Red Bull Ring-i hétvége már nehezebben alakult, de az időmérésen itt is megszerezte a pole-t, majd az első futamon is nyert. A második versenyen kisebb balesetbe keveredett, és meg kellett elégednie a harmadik hellyel.

Következett a mezőny nagy részének hazai pályája, a csehországi Most. Itt először versenyzett Tim Gábor, és komoly feladat elé állította a magyar pilótát az új helyszín. Az időmérésen a negyedik lett, majd az első futamon egy helyet javítva a harmadik. Mindkét bajnoki riválisa, a cseh Tomas Pekar és a szintén cseh Michael Vorba is előtte végzett, így a bajnokság szempontjából ez nem volt jó eredmény. Azonban a második futamra sikerült ritmust váltania, és megnyerte a futamot!

A negyedik helyszín a közeli Slovakiaring volt, ahol Tim újra top formáját mutatta. Műszaki hiba miatt csak a negyedik helyről rajtolt az első futamon, de látványos futamon sikerült újra nyernie. A vasárnapi főfutamon sem lehetett nyugodt versenye, a mezőny amerikai pilótájával, August Macbeth-el a célig csatázott, de újra győzni tudott.

Tim Gábornak jöhet a Nagy Finálé!

A nyolc megrendezett futamból ezzel hatot megnyert, és előnyét 44 pontra növelte. A nagy finálé, azaz az utolsó hétvége következik, a kultikus Brno-i pályán, melyet a magyar pilóta már ismer. Összesen 54 pont szerezhető, így kijelenthető hogy karnyújtásnyira van az áhított bajnoki címtől, mely talán a hazai pályaautózás egyik legnagyobb sikere lehet idén.

"Évről évre egyre nehezebb a helyzetem, ebben az évben közel voltunk ahhoz, hogy anyagi gondok miatt feladjunk a bajnokságot. Nagyon sokat köszönhetek a csapatnak és azoknak akik segítettek, hogy tovább tudjuk folytatni az idényt. Az utolsó hétvége előtt a csapat, az Apex Racing megállapodást tudott kötni a Skoda Magyarországgal, melynek értelmében az utolsó hétvégén már biztos rajthoz tudok állni. Ezt szeretném bajnoki címmel meghálálni, ami ugyan nem tűnik nehéznek, de bármi megtörténhet. Ugyanúgy, sőt talán még komolyabban készülünk a hétvégére, mint bármikor. Nem kell mindenáron győznöm, de ha lehetőség lesz, az első helyért szeretnék harcolni a futamokon." - nyilatkozta Tim Gábor a Brno-i hétvégével kapcsolatban.

Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Skoda Octavia Cup, tim gábor
 
Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot A Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét A Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét Gyulay: egymilliárdos gyorssegély kell a Hungaroringnek Gyulay: egymilliárdos gyorssegély kell a Hungaroringnek Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Megszerezte ötödik győzelmét Tim Gábor Megszerezte ötödik győzelmét Tim Gábor
 
Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét

Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét

2016. szeptember 06.
Habár előző éjszaka esett, a motegi pálya a nap előrehaladtával egyre szárazabb lett. A fullasztó párás meleg alapján azonban nehéz versenykörülményekre kellett számítani.
Részletek

Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét

A nyitófutamban Yvan Muller és José María López a kilencedik, ill. tizedik rajtkockáról kezdte meg a versenyzést. A Citroën Total pilótái a rajtfények kialvásakor azonnal utat törtek maguknak, és a mezőny hetedik, ill. nyolcadik helyére ugrottak. Néhány kanyarral később Yvan már a hatodik helyet is megszerezte Tom Chiltontól. Példáját hamarosan Pechito is követte.

Yvan ekkor Nick Catsburgöt kezdte támadni. Ezt kihasználva Pechito is feljött, és egy kisebb koccanást követően megelőzte csapattársát. Catsburg hamarosan engedni kényszerült, mire a két Citroën-pilóta Thed Bjork nyomába eredt, és megismételte az előbbi bravúrt.

A rajtpozíciót figyelembe véve a negyedik, ill. ötödik helyezéssel López és Muller a legtöbbet hozta ki a futamból, és mind az egyéni, mind a csapatversenyben fontos pontokat szerzett.  A sérült karosszériaelemek villámgyors cseréjét követően a két hivatalos Citroën C-Elysée WTCC versenyautó újra felvette helyét a rajtrácson, ezúttal az első sorban.  A rajt tökéletesen sikerült, és Pechito Yvannal a háta mögött rögtön az élre tört. Innentől a két Citroën diktálta az iramot, és nemsokára el is szakadtak a mezőnytől. Az élen járó két versenyző kettős győzelmét immár semmi nem veszélyeztette.

Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét

Két körrel a vége előtt azonban a 37-es Citroën C-Elysée WTCC félrehúzódott a 68-as javára. Tudván, hogy futammásodikként is biztos a világbajnoki címe, José María López átengedte a győzelmet csapattársának. Yvan Muller így az idényben először győztesként lépte át a célvonalat. Ezzel a világbajnoki pontversenyben – Tiago Monteiróval holtversenyben – feljött a második helyre.

Pechito López másodikként is elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy zsinórban harmadszor is bajnok legyen, hiszen előnye immár 120 pontra rúg. Ami a konstruktőrök versenyét illeti, a Citroën – öt tereprali-kupa, nyolc rali-világbajnokság és két túraautó-világbajnokság megnyerése után – egy karnyújtással közelebb került tizenhatodik világbajnoki győzelméhez. A Sanghajban megrendezésre kerülő következő erőpróba (szeptember 24-25.) sorsdöntő lesz ebből a szempontból.

Nyilatkozatok:

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Ma minden jól ment: a fordított rajtrácsos futamban bemutatott fantasztikus előremeneteléstől a fő futamban elért kettős győzelemig. Céljaink egy része már teljesült, hiszen José María Lópeznek sikerült megvédenie világbajnoki címét. Néhány közös futam ugyan még hátra van, de a közel három évvel ezelőtt indult szép kaland már a vége felé közeleg. Azzal, hogy ma átengedte Yvannak a győzelmet, Pechito a csapatszellem fontosságáról tett tanúbizonyságot, arról a csapatszellemről, amely mindannyiunkat mozgat. Most a következő versenyre fogunk készülni, amely a konstruktőri világbajnoki címet hozhatja meg nekünk. Az egyéni pontversenyben is szeretnénk kettős győzelmet elérni. Yvannak sikerült beérnie Tiago Monteirót, így minden esélye megvan a második helyre.”

Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét

José María López: „Ma este minden bizonnyal én vagyok az egyik legboldogabb ember a földön. A tévében úgy tűnhet, hogy a pilótáknak nincsenek érzelmei, de bátran állíthatom, hogy ezúttal teljesen a hatásuk alá kerültem. Hamarosan három fantasztikus évadot tudhatok magam mögött a Citroën Racinggel, és biztos vagyok benne, hogy sok pilóta lenne a helyemben. A túraautós versenyzés hatalmas lehetőségnek bizonyult a karrieremben, de a legtöbbet a csapatnak köszönhetem. Ami a mai döntésemet illeti, ez egy gesztus volt Yvan felé, amellyel kimutathattam a tiszteletemet. Egyedül döntöttem így, de ez közel sem volt olyan egyértelmű. A győzelemért mindig nagyon meg kell dolgozni, és tudtam, hogy nem lesz könnyű, hogy a dobogón állva nem az argentin himnusz szól majd, különösen a világbajnoki cím megszerzésének napján. De talán már nem lesz sok alkalmam ilyesmire. A hátralévő futamokon is küzdeni fogok, már csak azért is, mert a konstruktőri világbajnoki címet még meg kell szereznünk.”

Yvan Muller: : „Először is hadd gratuláljak Pechitónak a háromszoros világbajnoki címért, megérdemli, hiszen jelenleg ő a legjobb pilóta a mezőnyben. És nem csak fantasztikus versenyző, de fantasztikus ember is. Természetesen én semmit nem kértem tőle, mert nem így szeretek nyerni. Ugyanazt tette, amit én is már többször megtettem, legutóbb Argentínában, amikor én segítettem neki. Kölcsönösen tiszteljük egymást, és közös szándékunk, hogy győzelemre segítsük a Citroënt. Most, hogy holtversenybe kerültem Tiagóval, azon leszek, hogy végül második legyek.”

Kulcsszavak: autósport, Citroen Total WTCC Team, japán, José María López, wtcc, Yvan Muller
 
Bahreini Nagydíj - Vettel nyert és növelte előnyét összetettben Bahreini Nagydíj - Vettel nyert és növelte előnyét összetettben A SEAT Leon Eurocup csapatai tesztelték a Leon Cup Racer versenyautót A SEAT Leon Eurocup csapatai tesztelték a Leon Cup Racer versenyautót "Fokozatos ébresztés" állapotában a volt hétszeres világbajnok Forma-1-es versenyző "Fokozatos ébresztés" állapotában a volt hétszeres világbajnok Forma-1-es versenyző Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával
 
Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!

Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!

2016. szeptember 05.
Hazai pályán tarolt a Honda a fordított rajtrácsos Nyitó futamon: három Honda a dobogón, és Michelisz Norbert megszerezte az első futamgyőzelmét a szezonban.
Részletek

Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!

A szombathoz hasonlóan rendkívül magas hőmérséklet és páratartalom fogadta a vasárnapi Nyitó futamon is a WTCC mezőnyét. Az időmérős 10. helyezése után Michelisz Norbert a fordított rajtrácsos első futamon a pole pozícióból rajtolt. 2013-ban már történt ilyen Japánban: akkor még Szuzukában és a Fő futamon, de a lényeg, hogy Norbi akkor rajt-cél győzelmet aratott. Most Motegiben is nagyon jól kapta el a rajtot, az első sorban mellőle rajtoló csapattársának, Rob Huffnak esélyt sem hagyott az előzésre, magabiztosan őrizte meg az első helyét.

A Honda számára összességében is álomszerűen alakult a rajt, hiszen amellett, hogy a Michelisz, Huff kettős maradt az élen, a hetedik helyről induló Tiago Monteiro is fellépett a negyedik helyre. A harmadik körre a harmadik helyen versenyző Thed Björk megérkezett Rob Huff nyakára. Az angolnak itt a pluszsúlyok miatt egy 80 kilóval nehezebb Hondával kellett megbirkóznia a gyári minimumon menő Volvóval. Kihasználva, hogy Huffnak muszáj volt védekeznie, Michelisz Norbert elszakadt az első helyen.

Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!

A hatodik körre Huff már annyira feltartotta Björköt, hogy Monteiro is megérkezett közvetlenül mögéjük, így Norbi mögött kialakult egy hármas vonatozás. A Honda magyarja ekkor már megnyugtatónak tűnő, 2,8 másodperces előnnyel autózott az élen. A hetedik körben Monteiro megelőzte Björköt, így kialakult a Honda 1-2-3 a dobogós helyeken. A végére Michelisz már elkezdett tartalékolni a gumikkal, megtehette, mert megvolt az előnye hozzá. A három Honda diadalmenetben futott be az első három helyen.

Norbi az első futamgyőzelmét szerezte meg a szezonban és a Honda gyári pilótájaként, legutóbb tavaly a Hungaroringen intették le az első helyen, akkor is a fordított rajtrácsos futamon. Japánban másodszor, WTCC-s pályafutása során összességében ötödször nyert.

Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!

Kulcsszavak: autósport, honda, japán, michelisz, wtcc
 
A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén" Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén"
 
50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián

50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián

2016. szeptember 02.
A két hónapos nyári szünet után a franciaországi Loheac-ban folytatódik a Rallycross Európa-bajnokság, ahova Szabó Krisztián a Super 1600-as kategória 2. helyezettjeként érkezik.
Részletek

50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián

A tavalyi szezonban Krisztián ezen a pályán nyújtotta a legrosszabb teljesítményt, így reménykedik, hogy most sikerül a dobogóra állnia.

„Loheac ismét egy híres helyszín, ’The Temple of Rallycross’ néven szokták emlegetni. Egészen biztos, hogy nagy verseny lesz, 30 feletti nevezést adtak le, és azt hiszem, a hangulatra sem fogunk panaszkodni, vasárnap 40-50 ezren szoktak kilátogatni. Sok jól menő, neves pilótája van a franciáknak, szerintem már csak Sebastian Loeb miatt is rengetegen ott lesznek majd. És ha minden igaz most először az interneten keresztül a hazai rajongók is figyelemmel kísérhetik a döntőt. Már csak ezért is ott szeretnék lenni a legjobbak között” – kezdte a Volland Racing pilótája.

„Egy pont a hátrányom a bajnokságot vezető Linnemann mögött, remélem, ezt most sikerül ledolgozom! Tavaly ez a futamom alakult a legrosszabbul, nem jutottam túl az elődöntőn sem. Az alapcél tehát a döntőbe jutás, ott pedig minél jobb helyezés elérése. Az első versenyt Linnemann nyerte, a másodikat én, a harmadikat ismét ő… Jó lenne, ha megint én következnék, és hasonló hétvégét futnék, mint Angliában.” -folytatta bizakodóan Szabó, aki a nyári szünet alatt Németországban tesztelt és részt vett egy speciális edzőtáborban is, amelyet kifejezetten autóversenyzők számára tartottak.

50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián

Kulcsszavak: autósport, rallycross, Szabó Krisztián
 
Az Audi TT kupában indul Keszthelyi Vivien autóversenyző Az Audi TT kupában indul Keszthelyi Vivien autóversenyző Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával 2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán 2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán Jövőre a Nissan is csatlakozik a Formula E elektromos versenysorozat mezőnyéhez Jövőre a Nissan is csatlakozik a Formula E elektromos versenysorozat mezőnyéhez
 
A Škoda is beállt az Apex Racing mögé

A Škoda is beállt az Apex Racing mögé

2016. szeptember 02.
Sikeres megállapodást kötött a Škoda Magyarország és az Apex Racing Team, melynek értelmében Tim Gábor már biztosan be tudja fejezni a Škoda Octavia Cup idei szezonját, mely bajnokságot már jelentős előnnyel vezeti.
Részletek

A Škoda is beállt az Apex Racing mögé

Ez fantasztikus hír a magyar pilóta számára, hisz köztudott volt, hogy anyagi problémákkal küzd már idény eleje óta. A legjobbkor érkező segítségnek köszönhetően, így már minden akadály elhárult, hogy a csehországi Brno pályán a bajnoki címért küzdhessen szeptember 9.-11. között.

A pilóta 44 pontos előnye megnyugtató, de az utolsó két futamot sikeresen, és pontokat szerezve kell befejeznie, hogy meglegyen a bajnoki cím. Az utolsó hétvégén 54 pont gyűjthető maximálisan, így Tim számára a feladat, hogy minimum 10 pontot gyűjtsön.

A hétvége már csütörtökön megkezdődik a szabadedzésekkel, pénteken időmérés, majd szombat és vasárnap is egy-egy verseny vár a mezőnyre. A kupa utolsó hétvégéjén 17 induló várja a startjelzés, hogy megkezdődjön a nagy finálé, ahol kiderül, ki lesz a 2016-os bajnok.

A Škoda is beállt az Apex Racing mögé

Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, skoda, Skoda Octavia Cup, tim gábor
 
Az új ŠKODA Fabia: érzelmekben gazdag és praktikus; kívül kompakt, belül tágas Az új ŠKODA Fabia: érzelmekben gazdag és praktikus; kívül kompakt, belül tágas Átadták a 200 000. Škoda gépjárművet Átadták a 200 000. Škoda gépjárművet Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto
 
A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport

A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport

2016. augusztus 23.
A Hyundai Motorsport a mai napon fantasztikus teljesítménnyel két legénységet is a dobogóra juttatott: Dani Sordo és Thierry Neuville a második, illetve harmadik helyen zárta a Német ralit, a 2016-os FIA rali világbajnokság (WRC) 9. futamát.
Részletek

A WRC 2016 németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport

Az évad eddigi egyik legizgalmasabb fináléjában három pilóta küzdött a második helyért: a vasárnapi, utolsó szakaszok előtt mindössze négy másodperc választotta el egymástól Sordót, Neuville-t és Andreas Mikkelsent (Volkswagen Motorsport.)

A küzdelem az utolsó pillanatig (azaz a 14,84 kilométeres sauertali Power Stage-ig) folytatódott, miután a szervezők reggel törölték az utolsó előtti szakaszt (SS17 Dhrontal 2.) Habár a Power Stage-en Neuville diadalmaskodott (és ezzel három extra egyéni pontot könyvelhetett el a világbajnokságban), a végső elbírálásban Sordo léphetett másodikként a dobogóra.
 
A Hyundai Shell World Rally Team két párosát a rali végén mindössze egy tized másodperc választotta el egymástól. A Hyundai Mobis World Rally Team színeiben versenyző Hayden Paddon eközben makacsul tartotta ötödik helyét.
 
A verseny folyományaként a Hyundai Motorsport megerősítette második helyét a konstruktőrök világbajnokságában, átlépve a bűvös 200 pontos határt (201 pont, szemben a Volkswagen Motorsport 256 pontjával), miközben az évadból hátra van még négy verseny: Korzika, Spanyolország, Nagy-Britannia és Ausztrália.
 
Sordo (4-es rajtszámú új generációs Hyundai i20 WRC, összesített második helyezés) és navigátora, Marc Martí ezen a hétvégén remek formában tértek vissza, miután kénytelenek voltak kihagyni a Finn ralit. A spanyol csapat egy ragyogó szakaszgyőzelemmel (SS15 Dhrontal 1) kezdte a vasárnapot, és a keményen küzdő Neuville támadásait visszaverve ragyogó autózással szerezték első idei dobogós helyezésüket.

A WRC 2016 németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport

Neuville (3-as rajtszámú új generációs Hyundai i20 WRC, összesített 3. helyezés) és navigátora, Nicolas Gilsoul mindent megtettek annak érdekében, hogy Monte-Carlo (3. hely) és Szardínia (1. hely) után idén harmadszor is felléphessenek a dobogóra. A belga duó mindkét mai sauertali szakaszt (SS16 és SS18) megnyerve összesen öt szakaszgyőzelmet könyvelhetett el a hétvégén, és a Power Stage-en aratott győzelmükért három extra pontot is bezsebelhettek.

Paddon (20-as rajtszámú új generációs i20 WRC, összesített 5. helyezés) meggyőző versenyzéssel az ötödik helyen végzett, és ezzel a WRC egyéni világbajnokságban 94 ponttal előre lépett a harmadik helyre. Az új-zélandi pilóta és navigátora, John Kennard szerencsésen megúszták a kihívásokban bővelkedő pénteket, majd a rali további szakaszaiban sikeresen korrigálták a problémákat, és ma három szakaszon végeztek a legjobb hat között.

A mai napon az idei évadban először állhatott a Hyundai Motorsport két legénysége is a dobogóra, megszerezve a csapat hatodik és hetedik idei dobogós helyezését. Most először léphetett fel a csapat a német dobogóra, amióta Neuville és Sordo 2014-ben, a csapat első évadában kettős raligyőzelmet ért itt el.

A frissen lerövidített, tizenhárom futamból álló WRC idény tizedik versenye, a Tour de Corse szeptember 29. és október 2. között kerül megrendezésre.
 
 
Kulcsszavak: autósport, Hyundai, Hyundai Motorsport, i20, wrc
 
A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci Michelisz Norbi bemutatja a WTCC Hungaroring pályát Michelisz Norbi bemutatja a WTCC Hungaroring pályát Bővít a Hyundai Kínában Bővít a Hyundai Kínában
 

Találatok száma: 725 Megjelenítve: 191 - 200