Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 191 - 200
Három helyszínen is bizonyítanának a hétvégén a 220 Volt H-Moto Team versenyzői

Három helyszínen is bizonyítanának a hétvégén a 220 Volt H-Moto Team versenyzői

2016. augusztus 11.
Újabb nehéz, de remélhetőleg sikerekkel teli hétvége vár Magyarország legnagyobb gyorsaságimotoros csapatára.
Részletek

Három helyszínen is bizonyítanának a hétvégén a 220 Volt H-Moto Team versenyzői

A 220 Volt H-Moto Team ezúttal valamennyi korosztályban pályára gurul, ráadásul nagyon komoly nemzetközi megmérettetéseken szeretnék bizonyítani, bárhol megállják a helyüket. Györfi Alen az IDM asseni futamain szeretne a legjobbak közé kerülni, míg Kovács Bálint a Moto GP mezőnye előtt végezne minél előbb az ADAC KTM kupában. A legkisebbek is motorra pattannak, hiszen Dunaszerdahelyen rendezik meg a MAMS Kispályás és Utánpótlás Bajnokság ötödik fordulóját.

A 220 Volt H-Moto Team korábbi Európa-bajnoka, Györfi Alen ezúttal nem az Alpok Adria sorozatban áll rajthoz, hanem a motorsport Mekkájában, Assenben indul az IDM hétvégi versenyén. A Superstock 600-ban induló motorosnak idén ez már a második megmérettetése lesz a német bajnokságban, ugyanis a nürburgringi hétvégén a technikai gondjai ellenére mindkét futamon a legjobb tízben végzett – 9. és 10. lett –, és most ezeken az eredményeken szeretne tovább javítani.

– Nem ismeretlen előttem a legendás aszfaltcsík, ugyanis a Superstock 1000-es világkupa futamokon többször is versenyeztem már itt, sőt, első évemben majdnem itt szereztem meg az első pontjaimat is. Nagyon komoly erőpróba vár rám, ezért az elmúlt héten teszteltem a Hungaroringen, hogy az előző versenyen tapasztalt gondok ezúttal ne jöhessenek elő. A Yamaha tökéletes állapotban van, akárcsak én, így bizakodva várom a hétvégét. Célom, hogy a népes mezőnyben ezúttal a legjobb ötbe odaérjek. Ahogy nézegettem az időjárási előrejelzéseket, most száraz versenyre kell készülnünk – jelentette ki Györfi Alen.

Három helyszínen is bizonyítanának a hétvégén a 220 Volt H-Moto Team versenyzői

Kovács Bálint nem akárkik előtt bizonyíthatja tehetségét ezen a hétvégén, ugyanis a gyorsaságimotoros-világbajnokság osztrák versenyének betétfutamán áll rajthoz az ADAC KTM kupában. Az ifjú tehetség ennek megfelelően nagyon készül a megmérettetésre, az elmúlt hétvégén tesztelt is a Red Bull Ringen, ahol bizonyos beállítások kipróbálása mellett több versenyszimulációt is sikeresen végrehajtott. Jelenleg összetettben a 9. helyen áll, de mindössze 28 pont a hátránya az élen álló motorossal szemben.

– Kifejezetten jól éreztem magam a spielbergi pályán, aminek könnyű a vonalvezetése, így a teszten már a második felmenetelnél a beállításokkal tudtunk foglalkozni. Szinte egész nap motorozhattam, lépésről lépésre haladtunk előre, több versenyszimulációt is végrehajtottunk, így elmondható, minden szinten felkészültem a hétvégére. A célom egyértelműen az, hogy a két futamon az eddigi legjobb helyezésemet, a hatodikat felülmúljam, és összetettben előrelépjek a legjobb hat közé. Mivel nincs szabadedzésünk, azonnal a maximumot kell majd az időmérőn nyújtanom. Nagyon feldob, hogy a világ legjobbjai előtt versenyezhetek, ahogyan az is, hogy rengeteg néző fog minket is buzdítani – fogalmazott Kovács Bálint.

A legkisebbek is motorra pattannak, hiszen Dunaszerdahelyen rendezik meg a MAMS Kispályás és Utánpótlás Bajnokság ötödik fordulóját. Vincze Hanna (PW50 Speciál) és Kakuszi Ádám (SSP300) az összetett éllovasaként kezdi a hétvégét, míg a mezőny legfiatalabb tagja, Szilárd Zalán (PW50) a hetedik helyen várja a folytatást. Idén már versenyeztek a fiatalok Dunaszerdahelyen, és abban bíznak, hogy az akkori eredményeiket – Hanna egy első és egy második, Ádám két negyedik, míg Zalán egy 8. és 9. helyet ért el – képesek lesznek megismételni vagy felülmúlni.

Három helyszínen is bizonyítanának a hétvégén a 220 Volt H-Moto Team versenyzői

– Nagyon örülök annak, hogy a legifjabb versenyzőink már az első közös évünkben ilyen sikereket érnek el, hiszen Hanna és Ádám is az összetett éllovasaként várja a dunaszerdahelyi hétvégét, míg a hatéves Zalán máris a kategóriája középmezőnyében található. Egyértelmű célunk, hogy megőrizzék a bajnokságban a helyeiket. Nagyon komolyan edz mindegyikük, ráadásul a felnőtt versenyzőink, Bódis Ricsi, Györfi Alen és Kis Viki is rengeteget foglalkoznak velük, ami a pályán nyújtott teljesítményükön már egyre jobban meglátszik. Nincs rajtuk nyomás, hiszen semmilyen eredményességgel kapcsolatos elvárást nem támasztottunk velük szemben, azt szeretnénk, ha megmaradnának a sportágon belül. Bízom abban, hogy ez a fajta munkamódszer eredményekhez vezet, aminek nemcsak a mi csapatunk, hanem a teljes magyar utánpótlás motorsport is a hasznát veszi – közölte Kelemen Krisztián, a 220 Volt H-Moto Team tulajdonosa.

Kulcsszavak: Györfi Alen, H-MOTO, motorsport
 
Győzelemre született Győzelemre született Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” Magyar aranyak Kecskeméten Magyar aranyak Kecskeméten Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!” Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!” Karvai Sándor félelme ellenére döntött rekordot Karvai Sándor félelme ellenére döntött rekordot
 
Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek

Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek

2016. augusztus 01.
A jó hír, hogy az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettős nyert három gyorsasági szakaszt (a tízből), versenyben volt a győzelemért, hatalmas és látványos csatát vívott a bajnoki címvédő Herczig Norberttel, és a hetedik szakaszig vezetett az abszolútban a Fehérvár-ralin.
Részletek

        Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek

A rossz hír, hogy a nyolcadik szakaszt végig defekttel teljesítette, a kilencediken pedig megcsúszott egy murvás felhordáson, egyenesen neki egy kőtalapzatnak, ami kiütötte a Peugeot 208 T16 R5 jobb hátsó futóművét, így a hétszeres abszolút bajnok kiesett a versenyből. A második helyről.

De ne szaladjunk ennyire előre!

A Peugeot Total Hungária Rallye Team kettőse parádésan kezdte a hosszúnak ígérkező napot, már az első kör után vezetett a versenyben, s még biztatóbb volt, hogy „Janika” azt mondta: az autó nagyon kezes, jól érzi magát vele a pályákon. Ekkor még két kör volt hátra, és a Peugeot-pilóta magabiztosan autózott. Olyannyira, hogy a második körről is elsőként tért vissza a szervizparkba.

„Helyenként sokat kockáztatunk, de ezúttal nem bánom, mert jó a ritmusunk, jó vezetni a 208-ast, és jó érzés az is, hogy kicsit feszegetjük a határokat” – mondta ifjabb Tóth, amihez Szőke csak annyit tett hozzá, hogy szívesebben versenyezne most Dániában, vagy egyenesen az Északi sarkon, mert a forró versenyautóban majd megsült a lába.

Következett az utolsó kör – immár az eddigi három helyett négy gyorsaságival. A mindent eldöntő szakaszokkal.

A hetediket kiválóan vette a páros, a nyolcadik előtt azonban kellemetlen meglepetés érte.

Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek

„Már a rajtzónában álltunk, amikor szólt Botka Dávid, hogy a jobb első kerekünk leeresztett. Pedig nem sokkal korábban ellenőriztük, még csökkentettem is a guminyomást. Akkor minden rendben volt, a rajt előtti pillanatokban azonban lapos volt a kerekünk. Csak arra maradt idő, hogy fújjak bele egy kis levegőt, és már indultunk is. Körülbelül a szakasz feléig kitartott az abroncs, onnantól azonban felnin mentünk” – mondta Szőke, s a történtek fényében szinte csoda, hogy alig több, mint 24 másodpercet veszített a páros a defekttel, amivel a második helyre csúszott vissza.

Lehetett volna rosszabb is… Sajnos lett is – rögtön a következő szakaszon.

„Valamivel gyorsabban érkeztünk abba az ominózus kanyarba, mint az előző körben, későn láttam meg a murvás felhordást, amelyen megcsúszott az autó… – idézte fel a történteket ifjabb Tóth. –   Nekicsúsztunk egy betontalapzatnak, ami kiütötte a jobb hátsó futóművet. Nagyon sajnálom, mert a Peugeot beállításai tényleg elképesztően jól sikerültek, remekül lehetett irányítani az autót, a csúszós aszfaltfelületen is nyugodt maradt a hátulja. Gumit is jól választottunk, szóval minden adott volt a sikerhez. Sajnálom, hogy végül nem jött össze…”

Jó hír, hogy mostantól további aszfaltos futamok jönnek, amelyeken ifjabb Tóth és Szőke – akiknek a jelek szerint nagyon fekszik ez a talajtípus – remélhetőleg újra a győzelemért harcolhat.

Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek
 
Kulcsszavak: autósport, ifjabb Tóth János, Peugeot Total Hungária Rallye Team, Rallye
 
SRTH mérleg = 3 Igen - 3 nem SRTH mérleg = 3 Igen - 3 nem Tim Gábor indul a Dubai 24 órás versenyen Tim Gábor indul a Dubai 24 órás versenyen Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Lotus Ladies Cup - Bende Adrienn tarolt Oscherslebenben Lotus Ladies Cup - Bende Adrienn tarolt Oscherslebenben Ifjabb Tóth János  tíz év után visszatér a Kassa-ralira Ifjabb Tóth János tíz év után visszatér a Kassa-ralira
 
A Dunlop csapatok németországi WEC-győzelmei, dobogós helyei

A Dunlop csapatok németországi WEC-győzelmei, dobogós helyei

2016. július 30.
A Dunlop csapatai újabb nagyszerű sikerként könyvelhetik el az endurance világbajnokság, vagyis a FIA World Endurance Championship (WEC) hétvégén, Németországban rendezett negyedik futamán elért eredményüket, hiszen rengeteg pontot sikerült szerezniük.
Részletek

A Dunlop csapatok németországi WEC-győzelmei, dobogós helyei

A Dunlop csapatai szombaton a négy kategóriában összesen három pole pozíciót szereztek, majd a futamokon három győzelmet és hat dobogós helyezést söpörtek be.

LMP1 privát csapatok

Imperatori, Kraihamer és Tuscher 13-as számú Rebellion R-One-ja ért be elsőnek; ugyan pole pozícióból indultak, a siker egyáltalán nem volt garantált a futam első két órájában, hiszen a Rebellion Racing csapat másik autója és a ByKolles csapat szintén Dunlop abroncsokkal felszerelt CLM-je is vezető pozícióba került. Később a két Rebellion-autó felváltva vezetett, míg a 13-as autó a testvérautójánál, a 12-es Rebellionnál fellépett motorprobléma miatt előnyhöz jutott a futam végén. A Le Mans-i győzelemmel szerzett dupla pontokkal a 12-es Rebellionnak még mindig óriási a pontelőnye.

LMP2

Az első helyről induló 26-os G-Drive Racing csapat szoros küzdelemben sokáig vezetett és ők futották a legjobb köridőt is, az Oreca váltóproblémája miatt azonban kiestek, így 178 körből összesen 15-ben már a Strakka Racing csapata került az élre. A verseny utolsó félórájában a Strakka Racing versenyzője, Johnny Kane 34 másodperc előnyt szerzett, végül azonban lemaradt, így a Gibsonnal – mindössze 0,071 másodperces különbséggel – csak a negyedik helyre került.

A Dunlop csapatok németországi WEC-győzelmei, dobogós helyei

Az élmezőny legjobbjának az utolsó 89 körben vezető Le Mans-i győztes, a 36-os Signatech Alpine csapat bizonyult a Menezes, Lapierre, Richelmi triónak köszönhetően. Utánuk az RGR Sport by Morand csapat Ligier-je következett 16 másodperc lemaradással; az autónak végig sikerült tartania lendületes, egyenletes tempóját. A verseny hat leggyorsabb pilótája mind az LMP2 kategória versenyzői közül került ki, akik öt különböző csapat színeiben versenyeztek, négy különböző autó volánja mögött (Oreca, Alpine, Gibson és Ligier – mindegyik Dunlop abronccsal felszerelve). A bajnokságban így a Signatech Alpine csapat vezet az RGR Sport by Morand előtt, a harmadik pedig jelenleg a G-Drive Racing.

LMGTE


Az LMGTE Am kategória győztese a Dalla Lana, Lauda és Lamy vezette 98-as Aston Martin lett – a szezon első négy futama során ez már a második győzelmük. A csapat a futam félidejénél vette át a vezetést, behozva ezzel a lemaradást, melynek köszönhetően félperces előnnyel végeztek a kategória második csapata előtt. Az LMGTE Pro kategóriában a 95-ös Aston Martin Vantage volánja mögött Nicki Thiim és Marco Sørensen 170 körből 83-at vitt, de pozíciójukat a virtuális safety car idején vesztett idő miatt nem tudták tartani. A csapat végül a harmadik helyre került, hat dobogós helyezést és ezen belül két első helyezést biztosítva ezzel az Aston Martin/Dunlop csapatnak a négy futamon. A 95-ös rajtszámú autó (LMGTE Pro kategória) harmadik – mindössze öt ponttal lemaradva az első csapat mögött –, testvérautója pedig 97-es rajtszámmal az ötödik helyen áll a tabellán. A 98-as autó (LMGTE Am kategória) jelenleg második.

A Dunlop csapatok németországi WEC-győzelmei, dobogós helyei

Mike McGregor, a Dunlop teszteléssel és pályával kapcsolatos feladatokért felelős vezetője a következőket nyilatkozta:

„A WEC bajnokságon való részvétel mindig hatalmas sikert jelent: csapataink mind a négy kategóriában fantasztikusan teljesítettek a mai nap során. Nagy öröm volt ismét a dobogón látni az RGR csapat Ligier-jét a silverstone-i győzelem után, de az Alpine lendületes, egyenletes előrehaladásával kétség nélkül kiérdemelte az első helyet. Sajnálom, hogy a G-Drive/Jota az időmérőn és a verseny során mutatott teljesítménye sem volt elég az eredményességhez, a Strakka viszont lenyűgöző volt a hétvégén, sikerült újra visszakerülniük a körforgásba. A ByKolles csapat élre törése szintén óriási pozitívum, érdekes lesz majd látni, ahogy az év hátralévő részében kibontakozik az LMP1-kategória privát csapatai közötti hármas küzdelem. Nagyon örülök, hogy immáron másodszorra győzhettünk az Aston Martin csapattal. Nem könnyű belevágni egy új projektbe, az egyre újabb és újabb pozitív eredmények azonban rendkívül megnyugtatóak.”

Kulcsszavak: autósport, Dunlop, németország, World Endurance Championship
 
A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Németországban a Lexus 300h nyerte a „2014-es év flottaautója” díjat Németországban a Lexus 300h nyerte a „2014-es év flottaautója” díjat Dunlop abroncsokat kap a Renault Espace Dunlop abroncsokat kap a Renault Espace
 
A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn

A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn

2016. július 29.
Július 24-én Pekingben célba ért az ultra kemény hosszú távú autóverseny, a 2016-os Selyemút Rally mezőnye. A Toyota autókkal versenyző csapatok végeztek a sorozatgyártású kategória első három helyén, és ezzel gyakorlatilag márkakupává változtatták a géposztályt.
Részletek

A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn

A Sorozatgyártású kategória győztese az Astana Motorsport csapat, amely Toyota Land Cruiser Prado típussal versenyzett. A Toyota VDJ 200 típussal rajthoz álló Toyota Autobody gyári csapat a széria második helyén végzett. A csapatok 27 százaléka, a sorozatgyártású kategóriában indulók 71,5 százaléka Toyota szabadidőjárművekkel vágott neki a Selyemút Rallynak, így a márka magasan a legnagyobb számban képviseltette magát a rally mezőnyében A Toyota Land Cruiser és a Toyota Hilux tökéletesen helyt álltak, mint a 2016-os Selyemút Rally hivatalos járművei: a több mint 10 000 kilométeres utat egyetlen meghibásodás nélkül tették meg

A hét elején Pekingben véget ért az ultra kemény hosszú távú autóverseny, a nemzetközi 2016-os Selyemút Rally. A legendás Selyemút mentén zajló, tizenöt napos tereprallyn könnyedén diadalmaskodtak a Toyota szabadidőjárművei. A projekt eddigi legnagyobb szabású rallyjának útvonala három országhatáron ment át, a tizenöt szakasz összesen 10 734 kilométeres távon zajlott, beleértve 4105 kilométernyi, különösen kíméletlen speciál szakaszt.

A rally teljes időtartama alatt kizárólag a legendás Toyota járművekkel versenyző csapatok között folyt valódi verseny a sorozatgyártású kategória (T2) első helyéért. A futam látványosan demonstrálta a Toyota felülmúlhatatlan előnyeit a T2 csoportban. A rajttól egészen a befutóig vérre menő küzdelem folyt az Astana Motorsport és a gyári Toyota Autobody csapat között, amelynek Toyota VDJ 200-asa a második helyen ért célba a sorozatgyártású kategóriában. Szintén szélsőséges kitartásról tett tanúbizonyságot az Off Road Kazakhstan csapata és Toyota Land Cruiser 200-asuk. A Toyota összkerékhajtású modelljei évek óta magától értetődő választásnak bizonyulnak a Selyemút Rally T2 géposztályában. 2016-ban a rajthoz álló 14 csapatból 10 (71,5 %) a Toyota mellett tette le a voksát, ami gyakorlatilag márkakupává változtatta a csoportot.

A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn

A Toyota Land Cruiser 155-tel versenyző Astana Motorsport (Kazahsztán) pilótái az élmezőnyben autóztak.

„Többször tettük már próbára a Toyotát élesben, versenyen. Az elmúlt 17 évben Toyota Land Cruiser 200 és Land Cruiser Prado típusokkal több, mint 50 rallyt nyertem meg. Ezek a járművek a sorozatgyártású kategória legjobbjai közé tartoznak. A Világkupán, a Dakaron vagy a Selyemút Rally tereprallykon egyaránt élvonalbeli teljesítményre képesek. Azokra a maratoni versenyekre gondolok, amelyek a teljesítmény, a tömeg és a megbízhatóság optimális egyensúlyát követelik meg a járművektől.” – avat be Denis Berezovskiy, az Astana Motorsport (Kazah Köztársaság) pilótája.

Az élvonalbeli Toyota tereptechnológiák képességeit mindennél látványosabban bizonyította a 116. számú autó legénysége, élén Jerome Pelichet-vel, akik Toyota Hiluxukkal a Super-Production kategóriában és az összesítésben egyaránt zseniálisan teljesítettek. A Raid Lynx Team az első tízben, összesítésben pedig a nyolcadik helyen végzett.

„Azért választottam a Toyotát, mert egyszerűen nincs nála jobb.” – fogalmaz Jerome Pelichet arról, miért Toyota terepjáróval vett részt a rallyn (Raid Lynx Team, Franciaország).

A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn

A Toyota Land Cruiser kompromisszumokat nem ismerő megbízhatósága, és a Toyota Hilux legendás tartóssága meghatározta a csapatok többségének a járműválasztását: az általános rallykategóriákban a Toyotára alapozták sikereiket.  2016-ban a csapatok 27 százaléka döntött a Toyota legendás tartóssága, megbízhatósága és minősége mellett, amint tizenöt napon át küzdöttek egymással az elsőségért, és ezzel a márka messze a legnagyobb arányban képviseltette magát a mezőnyben. A 2016-os Selyemút Rally rallyn részt vevő, világszínvonalú csapatok közül többen már régen magától értetődően döntenek a Toyota típusai mellett, ha versenytámogató vagy szervizautóról van szó.

A tereprallyn részt vevő csapatok 40 százaléka, összesen 35 stáb választotta a Toyotát kiszolgáló kocsinak. 2016-ban a műszaki segítőknek minden eddiginél több dolguk akadt. A Selyemút Rally útvonala kíméletlen próbatétel elé állította a résztvevőket: a kazah sztyeppéken és a kínai sivatagokban 40 fokos hőség, a Volga sztyeppéin súlyos esőzések, másutt dűnék, hágók, gázlók és egyéb akadályok nehezítették a verseny több mint 10 000 kilométeres útvonalát. 2016-ban a Toyota szabadidőjárművei szolgáltak minden idők legnagyszerűbb Selyemút Rallyjának hivatalos járműveként.

A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn

A gyári kivitelében is bármilyen kihívásnak megfelelni képes Toyota Land Cruiser és Toyota Hilux típusok tökéletesen helyt álltak a tereprally hivatalos járműveiként. Mivel a rally elengedhetetlenné tette az extrém út- és klímaviszonyokhoz való alkalmazkodást, a masszív alvázas szerkezetű, megbízható összkerékhajtással szerelt, fejlett elektronikus terepsegédlettel rendelkező Toyota szabadidőjárművek gond nélkül juttatták el a szervezőket az útvonal legnehezebben elérhető pontjaira, és ragyogóan megbirkóztak minden eléjük kitűzött feladattal.

„Számunkra nincs annál fontosabb, mint hogy a Toyota járművek hatalmas arányban képviseltették magukat a Selyemút Rally tereprally mezőnyében, legyen szó a csapatok versenyző járműveiről vagy kiszolgáló autójairól. Szintén a Toyota járművei segítségével jutottak el a szervezők és az újságírók a leglehetetlenebb helyekre, ahová út sem vezetett. A legendás Toyota Land Cruiser és Toyota Hilux modellek nélkülözhetetlenek, ha képességeink legvégső határait feszegető próbatételre indulunk. Pontosan ezért volna elképzelhetetlen a Dakar vagy a Selyemút Rally tereprally a Toyota terepjárói nélkül.” – hangsúlyozza Tatiana Khalyavskaya, az OOO Toyota Motor marketing részlegének igazgatója.
Kulcsszavak: autósport, Selyemút Rally, toyota
 
PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei 136 lóerős lesz a Toyota 2015-ös hidrogénautója 136 lóerős lesz a Toyota 2015-ös hidrogénautója A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 Elektromobilitás a Toyota közreműködésével Elektromobilitás a Toyota közreműködésével Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával
 
Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC

Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC

2016. július 26.
Közismert tény, hogy a technikai versenysportok, különösen az országúti autókban alkalmazott műszaki megoldásokhoz legközelebb fekvő rallysport, a jövő autóipari fejlesztéseinek előfutárai: itt kerülnek tesztelésre azok az innovatív, sokszor forradalmi megoldások, amelyek, amennyiben bizonyítanak, néhány év múltán a sorozatgyártott autókban is helyet kaphatnak majd.
Részletek

Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC

E filozófia égisze alatt a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat immár kilenc hónapja dolgozik a Toyota Yaris WRC típus fejlesztésén.

A jelentős csapatmunka eredményeként az országúti Yaris nagytestvére, a Toyota Yaris WRC idén tavasszal már megmutatta magát Finnország murvás útjain, majd Dél-Európa felé vette az irányt. Az intenzív tesztprogram során bebizonyosodott, hogy a következő évadtól a rally világbajnokságban versenyző Yaris WRC egy igen átgondolt konstrukció.

Tíz állomásból álló, mintegy 5000 kilométeres tesztprogram

A szigorúan titkos járművel a lehető legnagyobb izgalommal vetette bele magát a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat a Yaris WRC első, májusi próbafutamába, amelyre a csapat főhadiszállásához: a finnországi Puuppolához közel került sor. Ezt az első, igen ígéretes tesztet számos további követte. Habár a Toyota Yaris mára több mint 5000 kilométernyi közúti teszten van túl, az autó még mindig a fejlesztés korai fázisában jár.

„Rendkívül keményen dolgoztunk, hogy beleférjünk a határidőkbe. Május óta számtalan tesztfutamot végeztünk, és betartottuk az előírt határidőket. A második autó csatasorba állításával felgyorsíthattuk munkánk ütemét, és differenciálhattuk a fejlesztések tesztelését. Minden lehetséges körülményt, minden felülettípust le szeretnénk tesztelni, hogy maximálisan felkészüljünk 2017-re.” – avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke.
   
Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC

Két Toyota Yaris WRC segíti a hatékony munkát


A fejlesztési program maximális optimalizálása érdekében a csapat gyorsan egy második Toyota Yaris WRC példányt is felvett a tesztprogramba.

„Azért dolgozunk két autóval, hogy megoszthassuk a fejlesztést. Az első csapat kizárólag Finnországban dolgozik, ők az autó megbízhatóságával és tartósságával foglalkoznak, tesztprogramjuk fókuszában a motor és a sebességváltó áll. A második csapat a felfüggesztésre összpontosít, ők további európai központjainkban - például Spanyolországban vagy Portugáliában - dolgoznak. Még nem kezdtük meg az aszfaltos teszteket, azt azonban már most elmondhatom, hogy az autó elképesztően nagy teljesítménnyel rendelkezik. Eddig jelentősebb fennakadások nélkül dolgozhattunk, ami bizakodásra ad okot.” – hangsúlyozza Mäkinen.

Ütőképes pilóták


Tommi Mäkinen, Juho Hanninen és Jarkko Nikara mind megfordultak a Toyota Yaris WRC volánja mögött, mielőtt beosztották volna a fejlesztési program kiválasztott úttípusait.

„Nem voltam képes megállni, muszáj volt elsőként kipróbálnom az autót. Nagyszerűnek tűnt, ráadásul élvezetes is volt vezetni. Szerencsénk van, hogy olyan tehetségek tapasztalatára építhetünk, mint elsődleges tesztpilótánk, Juho Haninnen, vagy Jarkko Nikara. Hamarosan további pilóták is csatlakoznak a fejlesztő csapathoz.” – árulja el Tommi Mäkinen.

Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC

„Amikor először vezettem a Yaris WRC-t, azonnal lenyűgözött! A vezethetőség és a kiegyensúlyozottság tökéletes, a konstrukció kivételes munka! Nem is vesztegettük az időt: az autó az első pillanattól fogva rendkívül megbízható, egyetlen jelentős műszaki probléma sem hátráltatta a munkát, így elkezdtük beletenni a tesztkilométereket. A Finnországon kívül végzett, első tesztek során a legkülönfélébb körülmények között tettük próbára az autót, a Toyota Yaris WRC azonban mindvégig kiszámítható teljesítményt nyújtott.” - meséli Juho Hanninen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat tesztpilótája.

Szenvedélyes csapat

A finnországi Puuppola városában működő TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat létszáma hétről hétre nő. Mára az autórajongók olvasztótégelyévé vált, amelyben nem kevesebb mint hét nemzet képviselteti magát, és dolgozik egy nagy, közös cél érdekében.

„Nagyon tetszik az a családias légkör, ami mindig is jellemezte puuppolai műhelyeinket. Kellemes meglepetés volt látnom, hogy habár a létesítmény kibővült, és egyre több embert foglalkoztatunk, a légkör lényegét tekintve változatlan maradt. Itt nincsenek nyelvi akadályok. A csapat egységes, mindenki kompromisszumot nem ismerően teszi a feladatát. Szerintem ez a sikeres csapatok egyik fő alkotóeleme, és örömmel látom, hogy mindenki egy hullámhosszon van, és egy irányba tart.” – foglalja össze Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke.

Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC
 
Kulcsszavak: autósport, teszt, toyota, Toyota Gazoo Racing, wrc
 
A flottapiacon is előretör a Toyota A flottapiacon is előretör a Toyota Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Biztosan hibrid lesz az új Toyota Supra? Biztosan hibrid lesz az új Toyota Supra? Új Toyota Mirai bemutatóterem nyílt Tokióban Új Toyota Mirai bemutatóterem nyílt Tokióban Felemás hétvégét zárt a 22. Miskolc Rallye-n az MR Racing csapat Felemás hétvégét zárt a 22. Miskolc Rallye-n az MR Racing csapat
 
Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa

Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa

2016. július 22.
A SEAT Leon Eurocup története során most először látogatott az olaszországi Mugello versenypályájára, ahol a sikeres nemzetközi egymárkás sorozat nagy adag izgalommal és akcióval kényeztette a motorsport rajongókat. 9 ország 28 versenyzőjének főszereplésével zajlott az eseménydús versenyhétvége, amelynek a festői toszkán táj adott otthont.
Részletek

Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa

A szombati első verseny, amely igen gazdag volt előzési manőverekben és biztonsági autós szakaszokban, végül a norvég Stian Paulsen (Stian Paulsen Racing) győzelmét hozta. Ő vette át az első helyet a versenyen vezető Niels Langeveldtől (Baporo Motorsport), miután a Cup Racer versenyautók között történt versenybaleset miatt a biztonsági autót a pályára küldték.

A verseny első pillanatától kezdve pörgős küzdelmet láthatott a közönség, amelyet a gumik egyre csökkenő hőmérséklete és a tapadás hiánya nehezített az élen haladó számára, így megnyílt az út Stian Paulsen (Stian Paulsen Racing) előtt, aki a vezetést nem is engedte ki a kezéből a verseny leintéséig. Lourenço Beirao (PCR Sport) és Alex Morgan (Wolf-Power Racing) szintén éltek a lehetőséggel és végül a versenyt a második és harmadik helyen zárták. A francia versenyzőnő Marie Baus-Coppens (JSB Competition) kategóriájának leggyorsabbja volt és most először állhatott a SEAT Leon Eurocup dobogójára.

Ha a szombati verseny látványos volt, akkor a SEAT Leon Eurocup vasárnapi fordulója egyenesen lélegzetelállító küzdelmet hozott. Előzések, nagy visszatérések, fordulatok kísérték a szezon legjobb versenyét egészen az utolsó kanyarig. A győzelemnek végül Mikel Azcona (PCR Sport) örülhetett, aki ugyan az első helyről rajtolhatott, majd három másodpercre növelte előnyét az üldözőkkel szemben, mégis lebilincselő küzdelmet vívott Paulsennel (Stian Paulsen Racing). Utóbbi egy nagy visszatérés után igyekezett az élen haladó spanyolt egészen a kockás zászlóig megszorongatni. Azcona remekül védekezve hárította a támadásokat és megérdemelt győzelmet aratott. Mögötte Lucas Orrock (Wolf-Power Racing) végzett, akit igen küzdelmes összecsapást követően intettek le a harmadik helyen, így okos versenyzéssel a szezon során először állhatott fel a dobogóra. Az olasz Carlota Fedelli (SEAT Motorsport Italia) volt kategóriájának legjobbja, így a hölgyek versenyében ő végzett a dobogó legfelső fokán.

Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa

A két érzelemgazdag olasz futam után Stian Paulsen (Stian Paulsen Racing) áll a pontverseny élén 151 ponttal Niels Langeveld (Baporo Motorsport – 137 pont) és Mikel Azcona (PCR Sport – 117 pont) előtt. A hölgyek versenyét az 50 pontos Lucile Cypriano (JSB Competition) vezeti annak ellenére, hogy a francia versenyzőnő nem állt rajthoz Olaszországban.

Mikel Azcona, PCR Sport, a SEAT Leon Eurocup második versenyének győztese: „Hihetetlen futam volt, minden pillanatát élveztem. Remekül kezdtünk és eltekintve attól, hogy Mugelloban igen nehéz versenyezni, mégis sikerült növelni az előnyünket a közvetlen riválisainkkal szemben. Ettől függetlenül Stian a futam végéig a nyomomban volt és egészen a leintésig harcoltunk.”

Stian Paulsen, Stian Paulsen Racing, a SEAT Leon Eurocup második versenyének második helyezettje:

„Igen nehéz verseny volt. A rajtnál nem a legjobb pozícióból indultam, csak a nyolcadik helyről vághattam neki a versenynek. Egyesével kellett áthámoznom magam az előttem haladókon, hogy közel kerülhessek és támadhassam Azconát. Keményen küzdöttünk a győzelemért, amelyet végül ő tudott megszerezni. Meg kell elégedjünk most annyival, hogy jelenleg vezetjük a SEAT Leon Eurocup sorozatot.”

Lucas Orrock, Wolf-Power Racing, a SEAT Leon Eurocup második versenyének harmadik helyezettje: „Tudtuk, hogy megvan a tempónk ahhoz, hogy az élen autózzunk és így is történt. Néhány körrel a rajt után láttam, hogy Stian elkezdett felzárkózni. Úgy gondoltam, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha kicsit visszaveszek a tempóból, így együtt támadhatnánk Azconát. Tartottam az élen haladók tempóját egészen addig, amíg túl nem melegedtek a gumijaim, így meg kellett elégedjek a harmadik hellyel. Ezzel együtt igazán nagyszerű teljesítményt nyújtottunk ma.”

Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa

Carlota Fedelli, BD Racing, a SEAT Leon Eurocup második versenyén a „Ladies Trophy” verseny első helyezettje:

„Hihetetlenül boldog vagyok, hiszen ez az első dobogós eredményem a SEAT Leon Eurocup sorozatban. Igen kacifántos futam volt, voltak problémáink a beállításokkal, amelyek hatással voltak a gumik kopására is. Mindezek ellenére igen pörgős verseny volt, igazán élveztem.”

Jaime Puig, a SEAT Sport igazgatója: „Kimondhatatlanul élveztük mindkét futamot itt a mugelloi pályán. Nagyszerű volt, hogy mindkét verseny nyitott maradt egészen a legvégéig. Mindegyik futam bővelkedett küzdelemben, előzésekben és ez az állandó feszültség tette izgalmassá és tökéletessé ezt a versenyhétvégét. Úgy gondolom, hogy mindkét futamot élvezték a nézők és a résztvevők is. A SEAT Leon Eurocup és a SEAT Motorsport Italia egyesítette erőit ezen a hétvégén és úgy vélem elégedettek lehetünk az eredménnyel.”

Kulcsszavak: autósport, SEAT Leon Eurocup, Stian Paulsen
 
Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont A magyarországi győzelem után irány a Nürburgring A magyarországi győzelem után irány a Nürburgring A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót Újabb világszínvonalú motorsport esemény Magyarországon Újabb világszínvonalú motorsport esemény Magyarországon
 
A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára

A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára

2016. július 20.
Alig egy hónapja a Le Mans 24 órás verseny történetének egyik legszorosabb versenyét izgulhatták végig a nézők, miután három autó huszonnégy órán keresztül fej-fej mellett küzdött az elsőségért.
Részletek

A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára

Miután a TOYOTA GAZOO Racing TS050 HYBRID-jei bebizonyították, hogy képesek legyőzni az Audikat és a Porschékat, a futam leintése előtt mindössze néhány perccel ragadta el egy műszaki meghibásodás a biztosnak látszó győzelmet az 5. rajtszámú Toyotától, így az 1. rajtszámú Porsche végzett az első helyen, és hajszálnyival lemaradva a második helyen ért célba a 6. rajtszámú Toyota, ami korábban szintén hosszan vezette a versenyt, ám karosszéria-sérülés miatt időt veszített. Ezzel a TOYOTA hatodszor végzett a dobogón, ebből ötödször a második helyen Le Mans-ban, ahol 1985-ös bemutatkozása óta idén 18. alkalommal indult el. Az események azonban nem szegték kedvét a versenyistálló csapatának: a TOYOTA GAZOO Racing visszatér, készen arra, hogy a 2016. évi FIA WEC hosszú távú világbajnokság negyedik futamán, a Nürburgringi Hatórás Versenyen bizonyítsa felkészültségét.

A soron következő verseny helyszíne mindössze egy órányira fekszik a csapat kölni központjától, így tökéletes alkalomnak kínálkozik ahhoz, hogy a TOYOTA újfent demonstrálja ütőképességét, és győzelemre törve feledtesse mindenkivel a Le Mans-ban történteket. Az 5. számú autó legénysége, Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima eddig a 2016-os évad mindhárom versenyén szerencsétlenül járt. A bajnokság állása nem tükrözi a csapat teljesítményét, a trió vasárnapon dobogós helyezést szeretne elérni. Stéphane Sarrazin, Mike Conway és Kamui Kobayashi a 6. számú TS050 HYBRID fedélzetén második helyen ért célba Le Mans-ban, így továbbra is versenyben állnak az egyéni világbajnoki címért, most hétvégén, akárcsak testvérautójuknak, a szezon első győzelme a cél. 

A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára

Ezen a hétvégén más beállításokkal áll rajthoz a TS050 HYBRID, mint Le Mans-ban, ahol sikeresen alkalmazták a kis leszorítóerejű aerodinamikai csomagot. A Nürburgring azonban rövidebb pálya, szűkebb fordulókkal, ezért itt veti be elsőként ultra nagy leszorítóerejű csomagját a TOYOTA.

A módosított első és hátsó karosszéria-kialakítást a TOYOTA Motorsport GmbH kölni szélcsatornájában fejlesztették ki; az elemek a csúcssebesség rovására extra leszorítóerőt termelnek – ez a kombináció alkalmasabbnak ígérkezik a soron következő WEC pályákra.  A pénteken induló edzéseken a csapat elsődlegesen az új aerodinamikai rendszereket kívánja elemezni, beállítva a finomhangolást a Nürburgring 5,137 kilométeres Grand Prix pályájára, amelybe az idei évben ismét bevették a szűkebb Forma-1-es Veedol-sikánt.

Kulcsszavak: autósport, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
Szombaton ismét Jazzy Street Szombaton ismét Jazzy Street A plug-in hybrid autók 46 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak A plug-in hybrid autók 46 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak Schumacher síbalesete - A Ferrari ünnepséget szervez Schumacher síbalesete - A Ferrari ünnepséget szervez A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye Túraautó-vb - Michelisz újabb harmadik helye
 
A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

2016. július 19.
Az eső a szombati naphoz hasonlóan vasárnap sem kegyelmezett a versenyzőknek, akik már némi tapasztalattal a birtokukban vághattak neki a pályának, tovább küzdve az időjárási elemekkel és a határaikat feszegetve az új pályán.
Részletek

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

Sajnos a mostoha időjárásnak köszönhetően a parádsasvári versenypályán – az új időszámítás első versenyhétvégéjén- nem lehetett összehasonlítani az időeredményeket, nem tudhatjuk, hogy a felújítással mennyit gyorsult a pálya. Az azonban biztos, hogy egyöntetűen minden versenyző örült, hogy autózhatott a megújult pályán! Talán majd újabb tíz, húsz, harminc év elteltével ők is szívesen mesélik, hogy részt vettek ennek a most megújult tradicionális rendezvénynek az első versenyhétvégéjén!

A Hegyi Kupában ismét a Zengő Motorsport régi versenyzője Gál Szabolcs volt a leggyorsabb SEAT LEON-jával. A Hegyi Kupa értékelésében senki sem teljesített rajta kívül három perc alatti felfutást.

A Hegyi Kupában a LADA-sok között Vörös Gábor vitte el a pálmát egy 2107-es volánja mögött. Az F-1400cm3 kategóriában a jó kis öreg Suzuki Swifttel Kern István, az F-1600-ban egy Honda CRX-el Hámor Iván, míg az F-2000 kis BMW-s háziversenyben Szepesi Péter volt a leggyorsabb. Az F-3500-ban pedig, Keskeny László is sikeresen teljesítette a versenyt a mérges hangú Audival.

Az OB értékelésében a tegnapihoz hasonlóan ez is Nagy Norbi nagy napja volt, aki ismét toronymagasan a leggyorsabbnak bizonyult a SEAT LEON Cup Racer-el, maga mögé utasítva a négy kerék meghajtású ellenfeleket! Rajta kívül csak Kavecz Istvánnak sikerült 2perc 50 másodperc alá szorítani a felfutás idejét az egész hétvégén.

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

A kisebb kategóriákban az F-1600cm3-ben Suzukis sikerek születtek. A régi motoros Farkas László végzett az élen, a Swift Cup Europe junior bajnoka Benyó Máté előtt. Őket az argentin WTCC-s futamra „tréningező” ifj. Ficza Ferenc követte, aki ezúttal egy régi Lotus Elise versenygépet kormányzott.

Az F-2000-ben Gáspár Csaba és az Alfa Romeo156-os küzdött meg a leggyorsabban a heggyel és az esővel.

Az F-3500-ban a két legendás német hátsókerekes márkát mérte össze Kavecz István és Bódis Kálmán, akik szintén régi „bútordarabnak” számítanak a parádsasvári pályán! Ezúttal Kavecz és a BMW jött ki győztesként az esős összecsapásból.

Az egyetlen talpon maradt formaautóban Balatincz Zoltán teljesítette a vasárnapot. Kimondott dicséret illeti a Hankook Racer Cup két hölgyversenyzőjét is, György Anettet és Krajnyák Petrát, akik sikeresen teljesítették életül első hegyiversenyét a zord körülmények között!

A második nap, 1. verseny után mondták

Turán Frigyes (Ford Fiesta R5): „Minden rendben van, úgy gondolom, egy ilyen rali specifikációjú autóval, ez több mint ami várható. Nekünk nagyságrendileg olyan 280-290 lóerő áll rendelkezésünkre, az eredmény tökéletes, az autó nagyon jó, megfelelő beállítást találtunk a vízre is.

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

Úgy érzem, ma teljesen hibamentesen megyek, 1,5-2 másodperc van a második tréninghez képest, szóval pontosan annyit tudok jönni, talán ha nagyon erőlködök, akkor még egy fél másodperc lenne ezen a 6 kilométeren. Így is a határokat feszegetem, a második helyen állok, ami egy fantasztikusan jó eredmény. Ha lesz még ilyen hegyi verseny, akkor lehet, hogy egy kis erőt még belepumpálunk… Alapvetően mi ezt egy tesztnek szántuk a német világbajnokság előtt, így a vizes beállításaink már biztosan megvannak!”

Kovács Endre (BMW M3 DTM): „Nagyon jó eddig a mai nap, az időjárást leszámítva. Nagyon szeretem a parádi pályát, a vízátfolyásokra pedig számítani kell.”

Kavecz István (BMW): „Az első tréning annyira nem tetszett, nagyon csúszkáltam, így még állítottunk az autón. Az első futam jól sikerült volna, ha nem áll le a kocsi menet közben. Sajnos elment az áram és újra kellett indítanom a pálya egyharmadánál, elment vele egy csomó idő. Sajnos a probléma okát nem tudjuk. Igazából most már mindegy is, nem lett végül annyira rossz az idő. A másodikban jobbat megyek, 2-3 másodperccel, meglátjuk, majd sietünk!”

Vörös Gábor (Lada 2107): „Nagyon tetszett a pálya, az egész nap! Végre felmehettem úgy is ezen a hegyi szakaszon, hogy le van zárva, ez egy gyermekkori álmom volt. Nagyon jó az aszfalt is, eleinte meg voltam ijedve, hogy a vizes pálya csúszni fog, de szerintem borzasztóan jó az összetétele. Minden versenyzőtársam így gondolja, akivel beszélgettem, rosszabbat vártunk tőle. Az esős körülmények pedig mindenkinek ugyanaz, ugyanúgy csúszik a pálya. Teljesen eláztunk, csak ezért nem örülünk neki. Az eredményekről csak a nap végén szeretnék beszélni, de eddig meg vagyok elégedve…”

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

Gál Szabolcs (SEAT Leon): „Jó volt, bár lehetett volna sokkal jobb is... Sajnos a két legfontosabb kanyar előtti kijáratot elrontottam, lementem a murvás részre, benne maradt 2,5-3 másodperc. Ez van, ilyen a hegyi verseny, ha az ember erőlteti, akkor benne van a pakliban, ha viszont jól jön ki a lépés, akkor egy nagy idő lett volna. Kockáztattam, ez van!” 

Farkas László (Suzuki Swift): „Ez egy új építésű autó, teszt jelleggel jöttünk, de érezhetően egyre jobb lesz. Nagyon örülök, hogy újra van Parád, mióta nem versenyzek, azóta kezdtem az autót építeni. Szerencsére egyre jobb, egyre többet mertem elvállalni. Igazából még nem ismerem az autót, nem tudom mennyi a határa…”

György Anett (Lotus Elise): „Ez az első hegyiversenyem, még sosem versenyeztem ilyen futamon, ezért meglepően tetszett. Különösen nagy kihívás volt a számomra ez a hétvége, mert esőben sem versenyeztem még sosem. A tegnapi eredményemmel nagyon meg vagyok elégedve, sikerült felférnem a dobogóra, harmadik lettem. A mai nap a negyedik helyen állok, de még nem adom fel, mindent megpróbálok a második futamon, mert nem sok a lemaradásom.”

Krajnyák Petra (Suzuki Swift): „Elsőnek kicsit ijesztőnek tűnt ez a hétvége, mert sosem mentem még hegyiversenyen és esőben sem, de ahogy telt az idő, egyre jobban élveztem. Próbálom feszegetni a pálya és a saját határaimat, aztán reméljük a legjobbat. Elsősorban egyéni célt tűztem ki, úgy jöttem ide, hogy eldöntöttem valamit, és ezt tegnap sikerült megvalósítanom. Bárhogy is sikerül ez a második nap, meg leszek elégedve azzal, ami történt, és amit teljesítettem. Tegnap dobogóra állhattam, remélem ma is így lesz!”


A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

Szepesi Péter (BMW E30 320 iS): „Minden tökéletes, hál’Istennek eddig minden jó, de nem szeretném elkiabálni… Még egy futam van hátra, a pálya minősége jó, a vízátfolyásokon pedig óvatosan kell menni.”

A második nap végén mondták

Nagy Norbert (SEAT Leon CUP Racer): „Pontosan ugyanúgy sikerült, mint az első felfutás, tehát több nem nagyon volt benne. Számítottam rá, hogy a többiek is jobban mennek, ahogy javul az idő, ezért Bongó nagyon megközelített, de szerencsére az első felfutáson bezsebelt előnyöm elég volt, így megnyertem. Úgy jöttem, hogy szeretnék az első-háromban végezni, ez ahhoz képest elég jó lett!”
ifj. Kanyik Antal (Lada 21074): „Nagyon jó volt a hétvége, bár furcsa volt, hogy nem ülnek mellettem és nem mondják az információkat. A végére már megtanultam a pályát, így sokat javítottam, és esőben is szeretek menni, de megfelelő abroncsunk nem volt, mert a megvágott intermedia most kevés volt.”

Kovács Endre (BMW M3 DTM): „A verseny nagyon jól sikerült, bár az időjárás nem volt kegyes hozzánk, így nézőszámban nem döntöttünk csúcsot. Azt gondolom, elindítottunk egy folyamatot, hogy évről-évre újra ide látogassanak az emberek.”

ifj. Ficza Ferenc (Lotus Elise): „Nagyon élveztem! A cél az volt, hogy itt legyek és menjek fel és le. Megszerettem az autót, pedig még csak most tettem meg vele az első kilométereket. Azt a tempót, amit én szerettem volna menni, arra elegendő volt. Pályán kicsit nehéz megtanulni egy autót, kicsit rátartással kell menni, és nagyon fura volt, hogy nehezen fértem el benne még én is, pedig nem vagyok egy nagydarab. Ha lesz újra Parád, szeretnék jönni, talán Orfűre is!”

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

Turán Frigyes (Ford Fiesta R5): „Nagyon jó volt, igaz még eshetett volna egy kicsit az eső… Alapvetően azt gondolom, hogy ezzel az abszolút harmadik hellyel meg vagyok elégedve, nem vártunk ilyen eredményt. Tudjuk, hogy nagyon erős ez a mezőny, illetve erősek az autók. Szárazon biztosan nem tudtam volna ilyen eredményt elérni. Egy tökéletes hétvégén vagyunk túl, nem volt semmilyen technikai problémánk, és ma én sem hibáztam, mint tegnap, amivel időt vesztettem. Boldogok vagyunk, mert kihoztuk a maximumot az autóból és magamból is.”

Kavecz István (BMW): „Az utolsó felfutás nagyon jó volt. Az elsőben volt egy kis műszaki gondom, a másodikra megoldottuk azt a problémát, amivel egész hétvégén küszködtem. Most végre sokkal jobb időt mentem, mint eddig.”

Lángi Attila (BMW Z4M): „A mai nap jó volt, de a tegnapi borzalmas. Nem volt megfelelő gumink, a nélkül pedig veszélyes volt. Mára vettünk abroncsokat, így már jobban működött. Még most sem tudom a pályát, nem megy, kellene valaki, aki navigál, mert nem találok fel.”

Strider Zoltán (Mitsubishi Lancer Evo IX.): „Nagyon jól éreztem magam, és igazából ez volt a lényeg! Tesztként fogtuk fel, vizes körülmények között nem tudtam még menni ezzel az autóval, bár a rutinommal tudtam volna ellensúlyozni. Az időjárás miatt nem jött annyi néző, mint szerettük volna, és hiányoztak. Belülről nagyon élveztem és elégedett vagyok az eredménnyel.”

Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156 TS): „Nagyon jó volt a futam és az autóm is! Nagyon örültünk, hogy ilyen szépen megcsinálták a pályát, az út, a szalagkorlát tökéletes. Régen mentem az autóval, hozzá kellett szoknom, a végére már jól éreztem magam benne. Élvezetes volt felmenni, még ebben a szakadó esőben is. Az autó tökéletes, a csapat jó munkát végzett!”



Kulcsszavak: autósport, Gál Szabolcs, Ifj. Ficza Ferenc, Mátrai Hegyiverseny, Nagy Norbert, Turán Frigyes
 
Hazai pályán az Audi Sport a DTM-ben Hazai pályán az Audi Sport a DTM-ben Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével Vonatozás felsőfokon Vonatozás felsőfokon Kettős győzelem a Citroën Racing Magyarországi mérlege Kettős győzelem a Citroën Racing Magyarországi mérlege Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt
 
Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiverseny pályaavatóját

Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiverseny pályaavatóját

2016. július 18.
A megújult parádsasvári pályán nagyon komoly kihívások elé állította a mezőnyt a szakadó eső és az új aszfalt felület. Az talán picit segítség volt a versenyzők számára, hogy a felújított aszfalton a közúti jelek felfestései még nem készültek el így teljesen egységes tényleg valódi versenypályaszerű aszfalton autózhattak.
Részletek



 Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiversenyen pályaavatóját

Az első időmérő futamban még csak hárman tudtak 3 percnél rövidebb idő alatt feljutni a célig, majd a másodikban már hatan tudták meg futni a 3 perc alatti időt. A vizes pálya nyilván kicsit kedvez a négy kerék meghajtású autóknak, de figyelemre méltó, hogy például Szász László a borzasztó erős Forma 3000-es géppel is ott volt az élmezőnyben. A karosszériás autók között a helyi Nagy Norbert és Turán Frigyes volt a leggyorsabb az ETCC-s SEAT LEON-al és az R5-ös Ford Fiesta-val. 

Az 1. időmérő edzés után mondták…


Turán Frigyes (Ford Fiesta R5): „A pálya sokkal jobb, mint ahogy vártam, azt gondoltam, hogy az új aszfalt jobban fog csúszni, de megnyugtattak, hogy nagyon jól fog tapadni. Így is lett! Abszolút első időt mentem, és az elejébe még maradt is, mire elhittem, hogy milyen az út tapadása. Az autó kicsit másabb, mint az enyém, de nagyon jól muzsikál. Elégedett vagyok a Hankook abroncsaival is, jól működött, egyelőre minden rendben, nem gondoltam, hogy rögtön az első szakaszon abszolút időt megyünk!”

 Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiversenyen pályaavatóját

Ollé Sándor (Ford Fiesta S2000): „Ha egy mondattal kellene meghatároznom, akkor harc az elemekkel. A pálya nagyon jó, tetszik és az autó beállításai is megfelelőek, egyetlen bajom, hogy nincs megfelelő abroncsunk. Nem tudok egy métert sem menni, így nem lehet felmelegíteni a gumikat, ami rali abroncsok lévén alkalmatlan ide. Most próbálok másfajta gumikat szerezni, ha nem sikerül, akkor csak ralizgatunk.”

Kovács Endre (BMW M3 DTM): „Nagyon jó a pálya minősége, megfelelő aszfaltot gyártottak. Az esőnek nem örülünk, ez most mindenkinek az ellensége, a nézőknek és a versenyzőknek egyaránt. Ablaktörlő nélkül mentem fel, úgyhogy elég érdekes volt. A vízátfolyásokon csúszkáltam egy kicsit, de egyébként jó, nagyon jó!”

Nagy Norbert (SEAT Leon CUP Racer): „Meglepően jó lett az eredményem, pedig belülről egy közepesnek gondoltam. Második vagyok, pár századra Turán Fricitől. Próbálok egy kicsit javítani következőre.”

ifj. Ficza Ferenc (Lotus Elise): „Mentem, de igazából csak szépen, óvatosan, hiszen ezek voltak az első métereim a Lotus-szal. A cél csak az, hogy menjek, élvezzem. Nem az eredményért, csak a hangulatért. Végre, megint van Parád! Nekem nagyon tetszett 2008-ban is, a lényeg, hogy csak menjek fel és le. Nagyon jó a pálya, némelyik kanyar kicsit más, mint eddig…”

 Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiversenyen pályaavatóját

Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Esett. Jó volt a tapadás. Hibátlan, nincs vízátfolyás. Most már elhihetem, hogy tapad, aztán nyomjuk a következőben, jobban…”

ifj. Kanyik Antal (Lada 21074): „Élveztük, bár az esővel annyira nem számoltunk. Utcai gumikkal megyünk, úgyhogy faltól-falig keresztben autózunk. A nézők őrjöngtek, úgyhogy jól éreztem magam. Nagyon hiányzik a navigátorom, furcsa nélküle.”

Benyó Máté (Suzuki Swift): „Nagyon élveztem. Érdekes volt, hiszen nekem ez egy vadonatúj pálya,
mint sok más versenyzőnek, aki itt van. Ugye az aszfalt is vadonatúj. Szárazon is elég nehezek a körülmények, nemhogy így esőben…

A pálya teljesen fejből talán még nem megy, a kisebb kanyarokra nem mindenhol emlékszem, így csak tapogatózom, a versenyre remélem, minden összeáll.”

Lángi Attila (BMW Z4M): „Úgy mentem, mint anyám… anyja. Nagyon nem jól, ezért átállítjuk az egész autót, szétvagdossuk a gumikat, mert ez így borzasztó. Picit hozzáértem a fékhez és valamelyik első kerék állt. Ez most nem a mi körünk volt, de majd megjavul.”



Kulcsszavak: autósport, Mátrai Hegyiverseny, Parádsasvár
 
A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiverseny pályaavatóját A PUMA bejelentette, hogy partneri kapcsolatra lép a BMW Motorsport-tal Ifjabb Tóth: versenyen innen, teszten túl Ifjabb Tóth: versenyen innen, teszten túl Újabb Citroen diadal – Ezúttal hazai pályán Újabb Citroen diadal – Ezúttal hazai pályán A Toyota visszatér a WRC-be A Toyota visszatér a WRC-be
 
Nagy Norbert elsősége

Nagy Norbert elsősége

2016. július 17.
Nyolc év után újraéledt a Mátrai Hegyiverseny, amely a nagy nevek mellett ifjoncokat is idevonzott. A legendás hegyiverseny első napját azonban szakadó esőben kellett teljesítenie a népes mezőnynek.
Részletek

Nagy Norbert elsősége

Az időjárás délutánra sem fogadta kegyeibe a pilótákat, így az időmérő edzés mellett mindkét felfutást esőben abszolválták.

A pálya teljesen megújult, a felújított aszfaltcsíkot sokan félve fogadták, nem lehetett tudni, hogy ilyen esős körülmények között mikét viselkedik, mennyire lesz csúszós, illetve az ívek milyen tempóval autózhatók. Már az időmérő edzésen megnyugtató választ adott a mezőny jelentős része, sőt lelkesedtek, hogy nagyon jó a pálya tapadása.

Az ETCC magyar indulója Nagy Norbert futotta a pálya új történetének legjobb idejét, legalább is egyelőre, a holnapi futamokig biztosan. Elsőként zárta ugyanis mindkét futamot a Parádi Hegyiverseny első napján. A SEAT Leon CUP Racer-t irányító pilóta a nyitó futamon csupán 8 tized másodperccel megverte a BMW-t kormányzó Kavecz Istvánt, majd ez az előnyt a nap végére 3,5 másodpercre növelte. Az abszolút harmadik legjobb idővel a hegyi versenyek „viccmestere” Gál Szabolcs érkezett, ami számára egy első helyet is jelent a Hegyi Kupa értékelésében. Az időmérőn jeleskedő Turán Frigyes kevesebb, mint fél másodperc hátránnyal futotta a negyedik leggyorsabb időt a Ford Fiesta R5-tel, ez az OB összesítésében a harmadik helyet jelenti a Rallye VB-n induló pilótának.
A Hegyi Kupa értékelése szerint Kovács Endre egy második és egy harmadik helyet gyűjtött be a BMW M3 DTM-mel, osztozva a Ladás különítménnyel, Vörössel és Csépével.

Nagy Norbert elsősége

A ralis világ egy másik ismert pilótája, Ollé Sándor már nem volt ennyire szerencsés, az egyik kanyarban megcsúszott, nekicsapódott a bal hátsó kerékkel a szalagkorláttal, ami kicsavarta a bal hátsó futóművet. Megpróbálják megjavítani és holnap folytatni a viadalt.

Az 1-es rajtszámmal induló Szász László, egy Reynard Zytekkel mint egyedül talpon maradt formaautós teljesítette az első versenynapot.

Versenyzők nyilatkozatai az 1. nap végén:

Nagy Norbert (SEAT Leon CUP Racer): „Az elején még meglepett ez az eredmény, aztán láttam, hogy ott tudok lenni az elejébe. Szurkoltam az esőnek, hogy nehogy felszáradjon, szerencsére esélye sem volt. Így aztán nem jött ki az az erőkülönbség, mint ami például Bongó BMW-jében van. Meglátjuk, hogy holnap is esni fog-e, de örülnék a száraznak is. Meglátjuk… Utoljára 2008-ban mentem itt versenyautóval, azóta meg milliószor, hiszen itt lakom.”

Kavecz István (BMW): „Nagyon jó volt. Nekem a második körben, nagyon csúszott a gumim, el van kopva, nem bírtam ennél gyorsabban menni. Ha egy kicsit felszárad holnapra az út, talán akkor jobb lesz. Igazából meg vagyok elégedve a második hellyel.”

Nagy Norbert elsősége

Turán Frigyes (Ford Fiesta R5): „A második versenyfutam hibátlan volt. Azt gondolom, hogy egy ilyen R5-ös szabályok szerinti raliautóval, minden nagyon pontos és tiszta felmenet volt, nem tudtam volna gyorsabbat jönni. Ha nagyon szakadt volna az eső, akkor közelebb lettünk volna. Az első versenyfutamon is bent hagytam négy másodpercet, megforogtam az első komolyabb sikánnál. Hibáztam, de akkor is Norbi nyert volna, csak közelebb lettünk volna... Gratulálok neki, második lettem, azt gondolom ez tökéletes!”

ifj. Ficza Ferenc (Lotus Elise): „Nagyon jó volt, élveztem. Sajnos még nem tudjuk mi az oka, de valamitől egyszer csak bedadog az autó. Nem érzékeli a gázt, valószínű az elektromos gázpedállal lesz gond. Remélem, megoldják holnapra a srácok, aztán megyünk.”

Szász László (Reynard Zytek): „Izgalmas volt a mai verseny, de ez az időjárás nem való ennek az autónak, örülök, hogy túl vagyunk rajta. Tetszik az aszfalt, jó a pálya, és nagyon sok néző is volt, úgyhogy nekik mindenképpen érdemes volt próbálkozni, mert ez csak próbálkozás volt, ebben az esőben. De majd meglátjuk, mit hoz a holnap, mit hoz a jövő... Örülök, hogy megint van itt verseny és egy komoly mezőny állt rajthoz, a létszám kicsi, de komoly nevek indultak. Mindenki, aki felhúzta most a kesztyűt, kalapot lehet előtte emelni és annak is, aki ezt az egészet megvalósította.”

Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, Mátrai Hegyiverseny, Nagy Norbert
 
A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet Fesztiváli hangulat Fesztiváli hangulat ‘Told neki ezerrel!’ – erre készül a Ford a Le Mans 24 órás futamon ‘Told neki ezerrel!’ – erre készül a Ford a Le Mans 24 órás futamon
 

Találatok száma: 710 Megjelenítve: 191 - 200