Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 775 Megjelenítve: 21 - 30
Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye

Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye

2019. december 15.
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar versenyzője rajt-cél győzelmet aratott a túraautó-világkupa (WTCR) szezonzáró hétvégéjének vasárnapi első futamán a malajziai Sepangban, ezzel növelte az előnyét az összetett pontversenyben.
Részletek

Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye

A 10 körös viadalon az esőzés miatt a biztonsági autó mögött rajtolt el a mezőny, de a Safety Car egy kör után útjára engedte a versenyautókat. Michelisz a pole pozícióból startolva nemcsak megőrizte a vezető helyet, hanem a rövid idő alatt kiépített 2.5-3 másodperces előnyét a leintésig megtartva magabiztosan nyert.

"Az időjárás miatt nagyon nehéz volt a futam, az elején muszáj volt igyekeznem, mert nem tudtam, hogy a mögöttem érkezők esetlegesen nem gyorsulnak-e fel a változó körülmények között" - nyilatkozta az M4 Sportnak Michelisz a verseny után. "Egy ilyen futamon szerencsére is szükség van, nagyon boldog vagyok, hogy nekem most minden összejött" - tette hozzá.

A 34 éves magyar versenyző összetettbeli legnagyobb riválisa, az argentin Esteban Guerrieri (Honda) a kilencedik pozícióból rajtolva negyedikként ért célba, ezzel 27 pontosra nőtt a lemaradása Michelisszel szemben az összetett pontversenyben.

A futamon Michelisz mögött a francia Aurélien Panis (Cupra) végzett a második, a címvédő olasz Gabriele Tarquini (Hyundai) pedig a harmadik helyen. A mezőny másik magyar pilótája, Tassi Attila (Honda) 13. lett.

A WTCR idényzáró hétvégéjének második futamát magyar idő szerint 11.15 órakor rendezik, a szezon utolsó versenyére pedig 13.05 órakor kerül sor Sepangban.

Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye
Kulcsszavak: autósport, michelisz, WTCR
 
Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Stéphane Peterhansel már az első köröket futja a speciális építésű 2008 DKR kormányánál Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők Borkovic elképesztő győzelme a Hungaroringen! Borkovic elképesztő győzelme a Hungaroringen!
 
Michelisz Norbi világkupa-győztes!

Michelisz Norbi világkupa-győztes!

2019. december 15.
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonját, miután az idényzáró malajziai futamon összetettbeli riválisa műszaki hiba miatt nem szerzett pontot, a magyar versenyző pedig ötödik lett.
Részletek

Michelisz Norbi világkupa-győztes!

A 34 éves, hímesházai születésű Michelisz pályafutása legnagyobb sikerét érte el Sepangban a WTCR bajnoki címének megszerzésével, 2017-ben az akkor még túraautó-világbajnokságnak (WTCC) nevezett sorozatban volt második.

A 14 körös sepangi zárófutamot Michelisz kezdte a pole pozícióból, mellőle pedig riválisa, Esteban Guerrieri (Honda) startolt. A rajtnál az argentin pilóta azonnal elment Michelisz mellett, akit a harmadik helyről induló spanyol Mikel Azcona (Cupra) is megelőzött az első kanyarban. A magyar versenyző aztán még egy pozíciót veszített a svéd Johan Kristofferssonnal (Volkswagen) szemben, majd a versenybíróság egy kicsúszott autó műszaki mentésének az idejére a pályára küldte a biztonsági autót.

A safety car a negyedik kör végén állt ki a mezőny elől, és az élen száguldó négyes, Guerrieri, Azcona, Kristoffersson, valamint Michelisz óriási csatába kezdett, amelynek során szinte csak millimétereken múlt, hogy a versenyautók ne érjenek össze, vagy hogy valamelyik versenyzőnek fel kelljen adnia a futamot. Egy környi küzdelem után Azcona állt az élre, őt Kristoffersson követte, Guerrieri pedig folyamatosan lassulni kezdett, s előbb Michelisz, majd szinte az egész mezőny elment mellette.

Michelisz Norbi világkupa-győztes!

Mint kiderült, az argentin versenyzőnek műszaki problémája volt, csapatrádión azt közölte, hogy vége a futamának, és bár a boxból arra bíztatták, hogy ne adja fel, a nyolcadik körben már 10. volt, és a folytatásban egyre hátrébb csúszott.

Michelisznek így egyetlen feladata maradt, mégpedig az, hogy célba érjen, ezt pedig az ötödik pozícióban haladva teljesítette is a magyar pilóta, aki ezzel megszerezte a WTCR bajnoki trófeáját.

Az idényzáró futamot Kristoffersson nyerte, Azcona ért célba másodikként, az olasz Kevin Ceccon (Alfa Romeo) pedig harmadikként.

Michelisz ebben a szezonban 30 futamból ötöt nyert meg, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupa-győztes.

"Egészen hihetetlen, hogy megcsináltuk, pedig ez a malajziai záró hétvége nagyon trükkös volt a három futammal, a váltakozó időjárási körülményekkel, és mindennel, ami a pályán történt" - nyilatkozta a verseny után Michelisz. "Ez a siker a csapaté, a családomé, a barátaimé, és az összes magyar szurkolóé, aki az elmúlt több mint tíz évben mögöttem állt" - tette hozzá a WTCR új bajnoka.

Michelisz Norbi világkupa-győztes!
Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó-vb, WTCR
 
50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián 50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Monacói Nagydíjat Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Monacói Nagydíjat Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé Elkészült a Hungaroringen az újraaszfaltozás Elkészült a Hungaroringen az újraaszfaltozás
 
Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

2019. november 22.
Nagy várakozás előzi meg az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idényét. A 14 állomást szám-láló versenysorozat helyszínéül a világ 12 nagyvárosa szolgál majd, köztük a szaúd-arábiai Diriyah ősi települése, ahová a sorozat november 22-én és 23-án ismét visszatér.
Részletek

Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

A nagy sajtóvisszhangot kiváltó fejlemények valóságos áradatával induló új idény a Formula-E ver-senyek gyors ütemben növekvő látogatottságának lendületére és az elektromos járművek használatának globális szinten érzékelhető hirtelen felfutására alapoz.

A dél-koreai Szöul és az indonéziai Dzsakarta felvétele a versenysorozat helyszínei közé a vezető beszédtémák közé tartozik. London is visszakerült a 2019/2020-as idény verseny-naptárába, ahol a bajnokság küzdelmei július 25-én és 26-án egy kétnapos versenyhétvégé-vel zárulnak. A záróversenyekre példa nélkül álló módon a Temze partján, a Royal Docks területén és az ExCeL London kiállítási központon keresztül – részben tehát kül- részben pedig beltéren – kialakított pályán kerül sor.

Az ABB Formula-E sorozat egyre nagyobb népszerűsége – az 5. idényben 400.000-nél is több látogatót csábított ki a városi utakon megrendezett versenyekre, és mellette 411 milli-ós televíziós nézettséget is produkált (ami 24%-os növekedést jelent a 4. versenyidényhez képest) – jól jelzi, hogy az embereket igenis érdekli a megújuló energia és az e-mobilitás. A pályákon versenyről versenyre látható izgalmas jelenetek mindent megmutatnak a jórészt közösségi médián nevelkedett fiatalokból álló közönségnek mindabból, amire egy elektro-mos jármű képes lehet.

Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

Az autó-motor sport elkötelezett hívei és a technika megszállottjai alig várják már az új idény kezdetét, amikor első ízben gyári csapatok is rajthoz állnak, nevezetesen a Mercedes-Benz és a Porsche – mindkettő igencsak jónevű versenyistálló –, és így már 24-állásos rajt-rácsra lesz szükség. A legmagasabb színvonalat képviselő két német induló annak apropóján szállt be a versenysorozatba, hogy maguk is teljesen elektromos hajtású autókkal jelentek meg a piacon. Ezekben a motor és az akkumulátorok kialakítása, valamint a töltési techno-lógiák kölcsönösen termékenyítőleg hatottak egymásra, ami még inkább fokozza az elekt-romos járművek globális elfogadottságát.

Miután az 5. idény tavaly júliusban a New York-i versennyel lezárult, a csapatok az előző hónapban a valenciai (Spanyolország) Ricardo Tormo ringen jöttek össze egy 3 napos, idény előtti tesztelésre. A pályán versenykörülmények között is kipróbálhatták új fejlesztésű al-katrészeiket, és újabb pilótákat dobtak be a mély vízbe. Az új szerződéssel rendelkező ver-senyzők között találjuk a svájci Simona De Silvestrót, az ABB nagykövetét, aki ebben az idényben a Porsche teszt- és tartalékpilótája lesz.

A nagynevű versenycsapatok és több csúcskategóriás pilóta – köztük a Mercedes kiválósá-ga, a 2019-es Formula 2 bajnok, Nick de Vries – beszállása tovább fokozza a 6. idény ver-senyeinek intenzitását. Megtörténtek azok a szabálymódosítások, amelyek lehetővé teszik a versenyautók sebességének növelését, illetve jutalmazzák az energiatakarékos vezetést. A pálya egy kijelölt szakaszán áthaladva extra teljesítményt biztosító Attack Mode funkció igénybevétele esetén rendelkezésre álló energiaszintet 235 kW-ra (320 LE) emelték, de ez a funkció csak akkor aktiválható, ha a mezőny megkapja a zöld zászlót (az Attack Mode nem hozzáférhető, ha óvatos vezetésre figyelmeztető sárga zászló van érvényben).

Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye

A szabályváltozások célja, hogy szoros legyen a verseny, és megmutatkozhassanak a máso-dik generációs Formula-E versenyautók erőátviteli rendszerének speciális előnyei. Most a kvalifikációs csoportfutamok leggyorsabb pilótáinak is bajnoki pontok járnak, ami már a verseny kezdete előtt csúcsteljesítményre ösztönzi őket. A 45 perces verseny utolsó pillana-táig nyílttá teszi a küzdelmet az az új szabály, mely szerint meghatározott mennyiségű energiát levonnak a mezőny minden tagjának fedélzeti tartalékából, ha baleset miatt a ver-senyautók csak lassabban hajthatnak, például akkor, ha bejön a pályára a biztonsági autó, vagy teljes pályás sárga zászlós megszakítás van érvényben.

Azzal a Jean-Éric Vergne-nel – a Formula-E első kétszeres egyéni bajnokával – kell most versenybe szállni, aki az 5. és a 6., tehát két egymást követő idényben zárt az élen. Idén csatlakozott a DS Techeetah csapatához, ahol Antonio Felix da Costa, a versenysorozat egyik veteránja lesz a csapattársa.

Az előző idény hatalmas küzdelmét – a sorozat első nyolc versenyét nyolc különböző pilóta nyerte meg – várhatóan még kiélezettebbé teszi több nagy név indulása, köztük a Geox Dragon színeit képviselő Brendon Hartley és a Tag Heuer Porsche pilótája, Neel Jani, akik mindketten SportsCar bajnokok.

Az ABB Formula-E idény egyik kiegészítő eseménye a Jaguar I-PACE eTROPHY második éva-da lesz. Ezekben a betétfutamokban a Jaguar I-PACE elektromos sport-szabadidőautók (SUV) versenyverziói indulnak. Az I-PACE eTROPHY versenysorozat indulói 8 városban meg-rendezésre kerülő 10 fordulóban mérik össze erejüket. A széria célja, hogy bemutassa a Jaguar akkumulátorral működő elektromos autóinak teljesítményét és tartósságát. Az ABB – mint a versenysorozat hivatalos járműtöltési partnere – a 6. versenyidényben is speciálisan módosított Terra 53 DC töltőket bocsát a csapatok rendelkezésére.

Az ABB a teljesen elektromos hajtású együléses versenyautók nemzetközi ABB FIA Formula-E Championship vesenysorozatának névadó partnere. Világszerte saját technológiájával tá-mogatja a városi helyszínek ideiglenesen kialakított versenypályáin megrendezett esemé-nyeket. Az ABB a gyorstöltő állomások telepítésének globális piacvezetőjeként a világ 77 országában eddig több mint 11.500 töltőpontot épített ki.

A 6. idény versenynaptára

1    Diriyah    Szaúd-Arábia    2019. november 22.
2    Diriyah    Szaúd-Arábia    2019. november 23.
3    Santiago    Chile    2020. január 18.
4    Mexico City    Mexikó    2020. február 15.
5    Marrakesh    Marokkó    2020. február 29.
6    Sanya    Kína    2020. március 21.
7    Róma    Olaszország    2020. április 4.
8    Párizs    Franciaország    2020. április 18.
9    Szöul    Dél-Korea    2020. május 3.
10    Dzsakarta    Indonézia    2020. június 6.
11    Berlin    Németország    2020. június 21.
12    New York    USA    2020. július 11.
13    London    Egyesült Királyság    2020. július 25.
14    London    Egyesült Királyság    2020. július 26.


Kulcsszavak: ABB, Audi Sport Formula E, autósport, elektromos autó
 
Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában
 
Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón

Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón

2019. november 14.
Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón, és ezzel az eredménnyel a Rali Európa-bajnokságban is ötödik helyen zárták a szezont.
Részletek

Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón

A MOL Racing Team párosa négy alkalommal is defektet kapott az év utolsó ERC futamán, de nem adták fel, és a hazai közönség előtt az utolsó pillanatig extra teljesítményt nyújtottak.

Hiába reménykedett a csapat abban, hogy a sors itthon kegyes lesz hozzájuk a magyarországi szezonzárón, a forgatókönyv szinte ugyanaz volt, mint az idei év többi versenyén: alapos felkészülés után jól sikerült a kvalifikáció, majd hiába volt jó a versenytempó egy-egy balszerencsés momentum után már csak felzárkózni tudott a versenyzőpáros.

„Még gombócból is sok lenne ennyi” – summázott a defektek kapcsán Herczig Norbert. „Rögtön a szombati első gyorsaságin 4-5 kilométert mentünk defektes abronccsal, és az átbeszélővel is problémánk volt. A következő körben aztán ugyanazon a szakaszon újra defektet kaptunk, és a nap végén is így jártunk. Szerencsére mindegyik alkalommal jó döntést hoztunk, és nem álltunk meg kereket cserélni bent a szakaszon, így a három defekt ellenére is a hetedik helyen zártuk a szombatot.”

Az alapos felkészülésnek köszönhetően a nagyon nehéz körülmények között is az élmezőnyben versenyzett a MOL Racing Team párosa, és a Volkswagen Polo GTI R5 is helytállt az esős, saras, párás körülmények között. Vasárnap pedig tovább gyorsult a Polo, jöttek a dobogós időeredmények.

Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón

„Frusztráló volt a szombati pechsorozat, ennek ellenére vasárnap reggel úgy álltunk oda a rajthoz Ramónnal, mintha akkor kezdődött volna a Rally Hungary. Végre semmi sem hátráltatott bennünket, szakaszgyőzelmet is szereztünk. Folyamatosan dolgoztuk le a hátrányunkat, és az utolsó pillanatig harcolni akartunk a dobogóért. Aztán mintegy összefoglalva az idei évünket, az utolsó szakaszról is defektes kerékkel jöttünk ki, így visszaestünk az ötödik helyre. Mivel az EB-n a napokat külön is értékelik ezzel a 2. napi teljesítményünkkel másodikak lettünk, amiért plusz Eb pontokat kaptunk” – mondta a zárónapról Herczig Norbert.

A Rally Hungaryn elért ötödik hely azt is jelentette, hogy Herczig Norbert és Ferencz Ramón az ERC év végi értékelésében szintén ötödik lett, ezzel egy helyet előrelépett a tavalyi eredményhez képest.

„A bajnoki ötödik hely jól mutatja, hogy az idei balszerencse-sorozat ellenére is sikerült előre lépnünk. Bár kisebb lépéssel, mint azt terveztük, de nagyon fontos, hogy az idei munka nem veszett el, a következő években meghozza gyümölcsét. Egyre jobban ismerjük a pályákat, olyan versenyeken is elindultunk, ahol eddig még nem jártunk. A Volkswagen Polo GTI R5 versenyautónk pedig a szezon során kiforrott versenyautóvá fejlődött, amiben nekünk is sok munkánk volt, így a 2020-as szezonban már egy megbízható, üzembiztos autóval állhatunk rajthoz. Idén ki kell emelnem és külön köszönetet kell mondanunk az év közben biztos pontot jelentő MOL Hi5 versenyüzemanyagért, amely minden körülmények között nagyon jól vizsgázott. Akár a közel 40 fokos melegben, akár a szezonzáró hűvös, párás időjárás közepette.

Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón

Ebben az évben is fantasztikus versenyeken vehettünk részt, az idén megtett több száz versenykilométer tovább mélyítette a tudásunkat, rutinunkat. Az pedig kifejezetten nagy örömet és büszkeséget jelentett számunkra, hogy ezt az évet hazai pályán fejezhettük be. Gratulálok a szervezőknek, mert nemzetközi mércével mérve is remek versenyt szerveztek. Óriási élmény volt a Rabócsiringen rendezett szuperspeciál, ahol telt ház előtt, látványos showelemekkel tarkított pályán versenyezhettünk és természetesen extra köszönet a hazai közönség támogatásáért. Le a kalappal a szurkolók előtt! Az esős időjárás ellenére is rengetegen jöttek el azért, hogy egész hétvégén kitartóan buzdítsanak bennünket” – zárta az értékelést Herczig Norbert.

Küzdelmes versennyel küzdelmes szezont zárt a MOL Racing Team. Ha a futamokon elért eredmények tekintetében nem is sikerült úgy a 2019-es év, ahogy azt a csapat tervezte, számtalan területen sikerült előre lépni, így mostantól visszaszámolunk és talán még soha nem vártuk ennyire a következő szezont, mint most a 2020-at.

Kulcsszavak: autósport, Ferencz Ramón, Herczig Norbert, Rally Hungary
 
A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi Kész a 2018-as szezonra a Toyota Yaris WRC Kész a 2018-as szezonra a Toyota Yaris WRC Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Tim Gábor: Győzelem a Slovakiaring-en is!
 
Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén

Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén

2019. november 03.
Tóth László a hetedik helyen ért célba a Formula-4-esek vasárnap rendezett főversenyén a Róma közelében elhelyezkedő Vallelunga versenypályán zajló Motorsport Games zárónapján.
Részletek

Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén

A 19 éves magyar pilóta szombaton a kvalifikációs futamon negyedik volt, így ebből a pozícióból vághatott neki a kategória hétvégi utolsó viadalának, amely előtt a versenybíróság elrendelte a vizes pályára alkalmas gumik használatát annak ellenére, hogy az aszfalt az éjszakai és reggeli esőzés után szinte már teljesen száraz volt. A 30 perces viadalon így minden versenyzőnek kötelező volt vizes gumival startolni.

Tóth a rajt után nyolcadiknak csúszott vissza, az első kör végén pedig már csak 10. volt. A folytatásban a magyar pilóta további két helyet veszített, de a 8-13. helyen száguldók nagy csatában voltak a helyezésekért. Miközben Tóth feljött a 10. pozícióba, egy belga pilóta balesete miatt a pályára hajtott a biztonsági autó, amely mögött hét perccel a leintés előtt feltorlódott a mezőny.

Az újraindítás gond nélkül lezajlott, Tóth azonnal előzött egyet, majd az utolsó körben még két pozíciót tudott javítani, kihasználva az előtte csatázók hibáit.

A versenyt a hazai közönség előtt szereplő Andrea Rosso nyerte, a német Niklas Krütten lett a második, míg a finn William Alatalo a harmadik.

A magyarok közül még egy versenyző, Kiss Norbert lesz érdekelt vasárnap, a túraautós géposztály 13.20 órakor kezdődő futamán.

Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén
Kulcsszavak: autósport, Formula-4, Tóth László
 
Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén Nyert a Wittmann fiú: BMW-s győzelem az idei első DTM-futamon Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Tóth László hetedik a Formula-4-esek főversenyén Marco Wittmann rajt-cél győzelmet aratott a Nürburgringen
 
Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián

Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián

2019. október 30.
Öt kategóriában hat magyar versenyző száll harcba a hétvégén az érmekért és a helyezésekért a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által létrehozott Motorsport Games elnevezésű eseményen Rómában és az olasz főváros közelében elhelyezkedő Vallelunga versenypályán.
Részletek

Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián

A FIA motorsport világtanácsa még júniusban döntött az "autósport olimpia" elindításáról, és azóta az is biztossá vált, hogy a következő három évben más-más helyszín lesz a házigazda. A versenyzők a nemzetüket képviselve csapnak össze egymással, akárcsak a nyári és a téli olimpiákon.

A római viadalon hat kategóriában, GT-ben, túraautóban, Formula-4-ben, driftben, szimulátorban, valamint gokart szlalomban rendeznek versenyeket, a dobogósok az ötkarikás játékokhoz hasonlóan érmeket kapnak. Magyarországot hat pilóta képviseli, a GT kivételével minden géposztályban lesz versenyzője a Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnek (MNASZ), amely pályázati úton választotta ki a válogatott tagjait.

Túraautóban a kétszeres gyorsasági kamionos Európa-bajnok Kiss Norbert indul majd egy Alfa Romeo Giulietta TCR volánjánál, míg Formula-4-ben Tóth László, driftben Szántó Zoltán, szimulátorban Báder Benjámin, gokart szlalomban pedig Németh Bálint és Kiss Dorka áll rajthoz.

A versenyeket minden kategóriában a Vallelunga versenypálya területén bonyolítják le, de az eseményt csütörtökön megelőzi egy utcai parádé Róma belvárosában, ahol a hivatalos megnyitóra is sor kerül.


Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián

Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke, a magyar csapat vezetője azt mondta az MTI-nek, nagy megtiszteltetés a hazai autósport és a szövetség, valamint a versenyzők számára is, hogy az első Motorsport Games-en ott lehet a magyar válogatott.

"Ötvenegy nemzet pilótái versenyeznek majd Vallelungában, és azt gondolom, mindenki számára hatalmas élmény lesz, hogy a Colosseum mellett mutatják majd be a versenyzőket, mi pedig büszkén vonulhatunk fel a nemzeti lobogónk alatt"

- mondta a FIA motorsport világtanács üléseinek magyar résztvevője.

Kiss Norbert a Hungaroringen tesztelte az Alfa Romeót az elmúlt hetekben, és úgy véli, sikerült egy jó alapbeállítást találniuk, amelyen reményei szerint már csak finomítani kell majd Vallelungában.

"Nagyon nagy jelentősége lesz a pénteki szabadedzéseknek, az ott rendelkezésre álló időt kell majd hatékonyan kihasználnunk, hogy aztán az időmérő edzésen és persze a versenyeken minél jobb eredményt tudjunk elérni" - nyilatkozta az MTI-nek a 34 éves szombathelyi versenyző, aki pályafutásának korai szakaszában, 2005 és 2010 között Magyarországon különböző túraautós sorozatokban nyert országos bajnoki címeket.

"Megnéztük már az ellenfeleket, azt gondolom, hogy a belga, holland, szlovák és brit rivális erős lesz, de azért ez a verseny mindenki számára egy kicsit ugrás az ismeretlenbe, mert ezek a pilóták eddig nem igazán mentek még egymás ellen" - mondta Kiss, aki szerint, ha a szabadedzések jól sikerülnek, és a versenyautó beállításai is megfelelőek lesznek, akkor lehet esélye a dobogóra, vagy akár a futamgyőzelemre.

Az első Motorsport Games programja csütörtökön a római városi felvonulással és ünnepélyes megnyitóval kezdődik, a versenyekre - a szabadedzésekre, időmérőkre és kvalifikációs futamokra, illetve futamokra - péntektől vasárnapig kerül sor.

Kulcsszavak: autósport, autósport olimpia, FIA, Oláh Gyárfás
 
Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Célban a homokdűnék között! Célban a homokdűnék között! Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián José María López történelmet írhat Suzukában A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Elrajtolt a Type R Challenge - 2018
 
Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

2019. október 29.
Véget ért a Supersport-világbajnokság 2019-es szezonja a katari fordulóval. Sebestyén Peti a mezőny egyetlen magyar pilótája a VB összetett 11. helyét szerezte meg és a versenyen - csupán 7 ezreddel lemaradva -  szintén a 11. helyen ért célba. Bebiztosította a legjobb Hondásnak járó címet és minden idők legjobb összetett magyar eredményét érte el ebben a kategóriában.
Részletek

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

A katari hétvége sajnos a vártánál több nehézséget hozott, a pénteki első szabadedzés 45 percéből, a transzponder meghibásodása miatt, Peti csupán 5 percet töltött a pályán, így a többiekhez képest lépéshátrányban vághatott neki a délutáni edzésnek. Az FP2 bizakodóan alakult, ám másnap a 3. szabadedzésen és időmérőn további technikai problémák jelentkeztek, így csupán a 14. pozícióba sikerült kvalifikálnia magát a CIA Landlord Insurance Honda magyarjának. A versenyen a rajtot jól elkapva gyorsan fel tudott zárkózni a 11. pozícióig, aztán a verseny végéig a felzárkózás volt a feladat, ami remekül sikerült, hiszen a célvonalon csupán 7 ezreddel gyorsabban haladt át előtte, az így 10. helyen végző Badovini.
 
„Azt hiszem egy ilyen nehézkes hétvége után ez volt a maximum. Lehetett volna jobb, de a futam  elején tömegbe kerültem és néhány kanyarig nem tudtam a saját tempómat motorozni. Aztán letisztult a mezőny, láttam magam előtt Badovinit. A verseny elején ahogyan általában szokott történni az élboly  jobb tempóban tudott haladni, de amint sikerült kikerülnöm a középmezőny sűrűjéből tudtam jobb köridőket is motorozni és folyamatosan felzárkóztam.

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője

Jó volt a versenytempóm és utol tudtam érni Badovinit, de a végén egy kisebb hiba miatt nem sikerült megelőznöm. Azt hiszem mindent összevetve jól teljesítettünk a versenyen és szeretném megköszönni a támogatóimnak és a csapatnak az egész éves munkát! Köszönet illeti a felkészülésemről gondoskodó csapatot is, fizikailag remek formában éreztem magam egész évben. Külön köszönöm Daróczy Attilának az egész éves szakmai tanácsadását és támogatását!”
 
A CIA Landlord Insurance Honda csapatfőnöke is értékelt a verseny után:

„Péter a végén nagyon jó tempót motorozott, sikerült felzárkóznia Badovinihez és csupán 7 ezred döntött köztük a végén. Sajnos értékes időt vesztettünk az FP1-ben, aztán a kvalifikációra sem voltak tökéletesek a beállítások, egyébként Péterben megvolt a potenciál a TOP6 és TOP10 között harcolni, nem csak ezen a versenyen, de az év több futamán is. Remek volt ez a szezon, nagyon stabilan tudott Péter és a csapat szerepelni, élveztük a közös munkát!”
 
A Supersport-világbajnokság ezzel véget ért, már folynak a tárgyalások a 2020-as szezonról, heteken belül érkezik majd a hivatalos bejelentés a jövőt illetően!

Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője
Kulcsszavak: Sebestyén Péter, Supersport-világbajnokság, versenymotor
 
Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Superbike - világbajnokság Sepangban A H-MOTO Team családi napot rendezett a Hungaroringen A H-MOTO Team családi napot rendezett a Hungaroringen Oldalkocsis Motorkerékpár Világbajnokság volt hétvégén a Pannónia-Ringen Oldalkocsis Motorkerékpár Világbajnokság volt hétvégén a Pannónia-Ringen Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját
 
Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán

Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán

2019. október 25.
Népes mezőny várható a november 8. és 10. között Nyíregyházán és környékén sorra kerülő rali Európa-bajnoki (ERC) futamon, amely egyben az országos bajnokság záróviadala is lesz, és a kontinensbajnoki cím sorsáról is dönt.
Részletek

Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán

A hivatalos nevezési listát csak október végén hozza nyilvánosságra a nemzetközi szövetség (FIA), de azt már biztosan tudni lehet, hogy az ERC legjobbjai, köztük a bajnoki trófea megszerzésére még esélyes három páros mindegyike rajthoz áll a Rally Hungary elnevezésű versenyen.

Az összetett pontversenyben hét futam után a brit Chris Ingram, Ross Whittock (Skoda Fabia R5) kettős vezet 135 ponttal, második a 116 pontos lengyel Lukasz Habaj, Daniel Dymurski (Skoda Fabia R5) duó, míg a harmadik helyen az orosz Alekszej Lukjanuk, Alekszej Arnautov (Citroen C3 R5) páros áll 107 ponttal.

Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke az MTI-nek azt mondta, az Európa-bajnoki viadal szervezése az előzetes terveknek megfelelően halad, és a FIA illetékesei is elégedettek az előkészületekkel.

"Nagyon fontos, hogy a FIA szakemberei már jártak a helyszínen, megnézték a pályákat és előzetesen biztonságosnak nyilvánították a versenyt" - hangsúlyozta az MNASZ elnöke, és hozzátette, a magyar autósport és a szakág iránt nagy érdeklődést tanúsító szurkolók szempontjából is jó hír, hogy a hazai párosok mellett az ERC legjobbjai mérik majd össze a tudásukat Nyíregyházán és környékén.

Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán

A friss magyar bajnok Vincze Ferenc, Bacigál Igor duó úgy készül a viadalra, hogy igyekszik majd felvenni a versenyt a külföldi riválisokkal is.

"Nem autóztam még ennyire teher nélkül, mint most fogok, így aztán szeretnék gyorsan menni és talán egy kicsit több kockázatot vállalni, mint eddig a szezon során. Bízom a jó szereplésben és abban, hogy oda tudunk érni a mezőny elejébe" - nyilatkozta a verseny hivatalos honlapján a Korda Racing Skoda Fabia R5-ösét abszolút országos bajnoki címig vezető pilóta.

A tavaly ob-ezüstérmes Turán Frigyes, Bagaméri László kettős különleges módon is készül a nyíregyházi versenyhétvégére: a Shell Helix Ultra csapatának párosa dizájnpályázatot hirdetett a szurkolóknak, akiknek így lehetőségük nyílik megtervezni Turánék versenyautójának festését. A pályaművek közül a pilóta és a navigátor választja majd ki a győztest, a dekor még a futam előtt fel is kerül az autóra, az alkotó pedig a viadal előtti teszten be is ülhet a pilóta mellé egy kör erejéig.

Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán

A nyíregyházi rali Eb futam történéseiről az M4 Sport napi összefoglalókkal és háttérinformációkkal is jelentkezik majd.

A Rally Hungary programja november 8-án a máriapócsi Rabócsiring ralikrossz-pályán kezdődik egy villanyfényes, látványosnak ígérkező esti prológgal, majd szombaton és vasárnap további 13 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, amely összesen 212,14 kilométeres versenytávot teljesít.

Kulcsszavak: autósport, nyíregyháza, Rally Hungary
 
Az új generációs i20 WRC dobogós helyezéssel indította a 2016-os WRC évadot Az új generációs i20 WRC dobogós helyezéssel indította a 2016-os WRC évadot Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen Suliváró családi versenynap a B3 Racinggel az Europarkban Suliváró családi versenynap a B3 Racinggel az Europarkban A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon Elindult a Nismo pilóta-csereprogram Elindult a Nismo pilóta-csereprogram
 
Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz

Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz

2019. október 16.
Extrém nehéz versenyen sikerült a negyedik helyet megszereznie a Velenczei-Zsiros párosnak az 53. Mecsek Rallye-n. Hatalmas eső esett a futam előtt a térségben, a saras pályák megtizedelték a mezőnyt.
Részletek

Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz

A Citroën Rally Team Hungary versenyzői szakaszgyőzelmek és egy defekt után megerősítették pozíciójukat ezzel az eredménnyel a bajnoki tabellán.

Elégedetten fejezte be a bajnokság hatodik futamát a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor alkotta egység. A Mecsek pályái önmagában is nagy kihívást jelentenek, de az időjárás még inkább megnehezítette a futamra nevezett párosok dolgát.

A program szerint szerdán és csütörtökön zajlottak a pályabejárások. Csütörtökön az előrejelzésekhez képest jóval nagyobb és hosszan tartóbb eső áztatta szét teljesen a pályákat. Az éjszakába nyúló prológra is a zord idő miatt a szokásosnál kevesebb néző látogatott el.

Pénteken kezdődtek az igazi gyorsasági szakaszok. Az eső ugyan már elállt, de a szűk erdei részeken minden kanyar saras, felhordásossá vált. Mivel a Historic EB mezőnye rajtolt először, így a Rallye1 párosait már igazi kihívások fogadták a levágások miatt folyamatosan romló szakaszokon. Három különböző gyorsra nagyon nehéz volt megfelelő gumit választani. A TRT és a PIRELLI szakemberei is sokat segítettek a legjobb döntést meghozni.


Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz

„Merészen választottunk gumit. Az első gyorsasági nagyon nagy kihívás volt és sikerült a leggyorsabb időt autóznunk rajta.” – kezdi a beszámolóját Velenczei Ádám. „A második volt a verseny legnehezebb szakasza. Ott szinte mindenki defektet kapott, mi is. Tudtam, hogy van ott belül egy betontuskó, de annyira csúszott az út, nem bírtuk mi sem kikerülni. Nem álltunk meg kereket cserélni, próbáltam a defektes abronccsal a lehető leggyorsabban lejönni a gyorsaságiról. Utólag bebizonyosodott, hogy jó döntést hoztunk, hiszen egy perccel rosszabb időt mentünk így, de ha megállunk kicserélni a kereket, akkor még nagyobb hátrányba kerülünk.”

A következő, klasszikus pályán is a leggyorsabb időt autózták a fiúk. „A defektnél elúszott, hogy tudjunk az első helyért harcolni. Igazából innentől kezdve már próbáltunk úgy autózni, hogy ne kerüljünk rumliba, ne legyen semmi gondunk. Az látszik: már tudunk az első helyért harcolni! Hat közös verseny után ez mindenképp pozitívum és remélhetőleg ez a jövőben még inkább így lesz!”

Másnapra felszáradtak a pályák, a mezőnyben mindenki próbálta a pozícióját tartani. A Citroën Rally Team Hungary csapata a defekt okozta hátrány ellenére is ott tudott lenni az élmezőnyben és újra az első ötben végzett a Citroën C3 R5.

„Tiszta napunk volt szombaton. Egyszer Alsómocsoládon megforogtunk, de nem lett gondunk. A verseny végén negyedikek lettünk, az utolsó szakaszon, amikért plussz pontok járnak, ott harmadikak. Ez azt eredményezi, hogy közelebb vagyunk ahhoz, hogy meglegyen az év végi dobogós helyezés.” – összegezte a hétvégét Ádám.

Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz
Kulcsszavak: autósport, Citroën Rally Team Hungary, Mecsek Rallye
 
Egy legendás versenypálya újraéled! Egy legendás versenypálya újraéled! Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz Itt fognak először versenyezni az elektromos Forma-1-es autók
 
Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

2019. október 13.
Szinte hagyomány, hogy a Hungaroring ad otthont az Autós Gyorsasági évadzáró futamának. Az október közepén zajló megmérettetésen népes hazai és nemzetközi mezőny sorakozott fel a mogyoródi pálya szombati rajtrácsán.
Részletek

Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

A cseh Richard Chlad jr. győzelmével zárult az OB I. kategória, vagyis a +2000 ccm feletti, nagytúrásuk első, szombat délelőtti futama. Az Audi R8 LMS Ultra pilótája nagyon jól kapta el a gördülő rajtot, így szinte rögtön az élre állt, és ezt az elsőséget egy percre sem engedte át riválisainak. Úgy tűnik, nagyon fekszik a cseh versenyzőnek a hungaroringi pálya, hiszen a pénteki időmérő edzésen is ő teljesítette a leggyorsabban.

Nem sokkal a rajtot után az első kanyarban kialakult tülekedés következtében – a pole pozícióból induló Miro Konopka és Libor Milota összeértek, utóbbi az ütközés következtében megpördült. Habár ekkor még folytatni tudta a 2-es rajtszámmal induló cseh versenyző, nem sokkal később a fék meghibásodása miatt a verseny feladására kényszerült.

A dobogó második fokára Samuel Sládecka állhatott. Őt egészen a hetedik körig Bronislav Formánek követte, azonban Miro Konopka végül megelőzte, akinek a kezdeti malőr miatt kellett végül a harmadik hellyel beérnie, de egyáltalán nem volt szomorú emiatt.

A magyarok közül Bódis Kálmán bizonyult a legjobbnak, akit a Lada Vestát ízlelgető Merk József, majd Tóth Csaba követett.

Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Álmosan indult számomra ez a ma reggeli verseny, ráadásul az autómon hátul csak keménygumi van, így a reggeli hidegben ez egy kicsit nehezítette a dolgom, sokat csúszkáltam. Ettől függetlenül a végére jó időket mentem egy viszonylag légüres térben. Összességében elégedett vagyok!”

Merk József (Lada Vesta): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem! Sikerült az elején elmennem, így a Safety Car-os kavarodás nekem nem jött rosszul. Az eredményt nagyon jónak értékelem, mert ezt az évet tesztelésre szántuk, meg kellett ismernünk az autót, hogy a jövő évi bajnokságban teljes erővel részt tudjunk venni. Szerencsére mindez sikerült, mert már futamokat is tudtunk nyerni.”

Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Nagyon jó versenyen vagyunk túl, ahol már az első körben nagy csatát vívtunk Merk Jocival. Kicsit össze is értünk, ekkor sikerült megelőznöm. Ezt a pozíciót azonban rögtön a második kör első féktávjánál el is veszítettem, visszaelőzött, később pedig nem tudtam tartani a tempóját. A végére még Tóth Csabi is meg tudott előzni, így csapatszinten a második-harmadik helyen zártuk a mai futamot.”

Richard Chlad jr.(Audi R8 LMS Ultra): „Jól ment a verseny, az elejétől kezdve remek tempót tudtunk diktálni. Az ég tiszta volt, semmi sem zavart minket a versenyzésben. Arra koncentráltam, hogy sima legyen a rajt és ne menjenek el mellettem a Lambók. Majd sikerült némi előnyt szereznem, és azt körről-körre növeltem 5-8 tizeddel, így utána már csak a saját versenyemre kellett figyelnem. A legnehezebb a rajt volt, mert az én autóm nem olyan gyors, mint a Lamborghinik, a legboldogabb pillanat pedig természetesen a célba érkezés, amikor minden feszültség felszabadult belőlem, és utána önfeledten ünnepelhettem a csapattal.”
Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

Samuel Sládecka (Lamborghini Huracan): „Jól ment a verseny, úgy néz ki, megtaláltuk a megfelelő beállítást, az idő remek, az autó gyors, minden rendben volt. Az első kanyarban ugyan hibáztam, és elment Richard Chlad, de a verseny során végig jó köridőket autóztam, aminek örülök. Szeretem a Hungaroringet, másodjára vagyok itt, nagyon nehéz, technikás pálya.”

Miro Konopka (Ginetta): „Ami a rajt után történteket illeti, erre lehetett számítani, hiszen a Prototype-ok lényegesen lassabbak, mint az erős GT-autók. Tudtam, hogy meg fognak előzni. Egyedül vagyok itt, ez egy tesztautó, majd decemberben indulok a 12 órás versenyen Abu Dhabiban, ezért nekem ez egy remek felkészülési verseny. Örülök, hogy itt vagyok, élvezem a jó időt és a versenyzést.”

A Renault Clióval versenyző cseh Michal Makes rajt-cél győzelmet aratott. Most mindenki azt gondolhatná, semmi nem történt a kistúra autók hétvégi első versenyén. Pedig ez messze nem így volt!

Makes valóban külön versenyt vívott, csak önmagával és a lekörözött versenyzőkkel kellett foglalkoznia, de mögötte hatalmas párharcok alakultak ki a további pozíciókért.

Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

A szlovén Zoran Poglajen a rajt után visszaesett néhány helyet, majd rögtön észbe kapott és gyorsan visszaküzdötte magát. A harmadik körben megelőzte honfitársát, Miha Primozicot, és már a második helyen haladt, amit a végére is meg tudott őrizni. 

Hat kör után jött aztán a nagy fordulat, szó szerint! A 41-es rajtszámmal induló Fuksz Bence Suzukiját megdobta a rázókő, és olyan pechesen, hogy összeért Karajannisz mellette elhaladó Lotusával, majd azon többször átfordulva a bukótérben állt meg. Azon kívül, hogy a versenyt feladni kényszerült, szerencsére Fuksz Bencének nem esett baja.

Ám jött a biztonsági autó, újabb izgalmakat okozva. Amikor a pálya tiszta lett, és indulhatott volna a verseny, egy Mazda idő előtt megelőzte a Safety Car-t, komoly kavarodást okozva ezzel. Hamar rájött a hibájára, és kihúzódva megpróbálta elengedni a mezőnyt, de így is sokakat összezavart az újra indulás előtt.

Mindössze két kört tudtak még a végén menni, így a verseny első felében a harmadik helyre felzárkózó Losonczy Levente hiába autózott gyorsabban, mint a szlovén Poglajen, már nem volt elég ideje utolérni őt.


Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

Michal Makes (Renault Clio Cup RS IV): „Számomra egyszerű volt a verseny! Jól rajtoltam, tartani tudtam a pozíciómat. Amikor felvillant a zöld jelzés, csak arra figyeltem, nehogy megelőzzön bárki az első féktávig. Próbáltam stabil köridőket menni, tartani a tempót. Aztán jött a biztonsági autó! Az orrom előtt történt az eset, a kamerámon meg is van, szóval tudtam, hogy jön a Safety Car, mondtam is a csapatomnak rádión. Utána már csak arra koncentráltam, hogy jól jöjjek el, amikor újra indul a mezőny.”

Zoran Poglajen (Renault Clio Cup RS IV): „Egy kicsit lassan kezdtem, ezért a rajtnál megelőztek néhányan. Utána összeszedtem magam, és próbáltam gyorsan autózni, sikerült is megelőznim Miha Primozicot, de Makes túl gyors volt, őt nem tudtam volna utolérni. Aztán jött a biztonsági autó, és egy kis kavarodás azzal, hogy a Mazda megelőzte. Sajnos a rajtvonalig nem tudtam elmenni a Mazda mellett, ezzel jó néhány métert veszítettem, de Makes sokkal gyorsabb volt, mint én, ellene nem volt esélyem.”

Losonczy Levente (Renault Clio Cup RS IV): „A hetedik helyről rajtoltam, mert a tegnapi időmérőn volt egy kis gondunk, így csak két kört tudtam menni. Az első köröm jól sikerült, de maradtam a hetedik helyen, majd körről-körre előzgettem és jöttem egyre feljebb. Csak jött a Safety Car, és mivel voltak köztünk Mazdák is, utána már nem volt időm megelőzni a szlovént, pedig gyorsabb voltam. Érzem, hogy a második hely bőven benne van, ezért a következő versenyen igyekszem odafigyelni a rajtra. Most is előzhettem volna, de óvatosságból túl korán fékeztem, és a gumikra is jobban kell vigyáznom, mert a végén már nagyon felmelegedtek.”

Az OB II. kategória résztvevői először a szombati harmadik versenyen mérettették meg magukat. A 27 fős rajtrácson a legjobb időt elérve a 95-ös rajtszámmal induló Tom Beckhäuser szerezte meg a pole pozíciót. Az elsőségét azonban gyorsan elveszítette, egy kör alatt egészen a negyedik helyig csúszott vissza. A Dallara F317-tel induló szerb Paolo Brajnik viszont, talán a reggeli sok kávéja hatására, komolyan a gázra lépett és a hetedik helyről az élre tört. Andrea Cola a második helyet bérelte ki magának, míg a Dallarás pilóták egy újabb szereplője Sandro Zeller a harmadik pozíciót tartotta magabiztosan.

Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n

A negyedik körben a harmadik-negyedik helyen pozíciócsere történt, Sandro Zellert megelőzve Tom Beckhäuser felzárkózott a harmadik helyre, néhány körrel később pedig Andrea Colát is maga mögé utasította.

A magyarok legjobbja a kategória címvédője Magyar János lett.

Paolo Brajnik (Dallara F317): „Tegnap este későn érkeztünk, ezért már nem tudtunk tesztelni, és az autónk beállítása totálisan rossz volt. De tudtuk, hogy az autó sokkal jobb lesz mára. Reggel pedig megittam vagy 25 kávét, úgyhogy hamar felpörögtem. Azért így is volt dolog bőven, át kellett vergődnöm magam a lekörözött autókon, akik nem látták, hogy jövök, nem látták a kék zászlót, ilyenkor másodperceket veszítettem, amit aztán be kellett hoznom.”

Tom Beckhauser (F3 Dallara F308 Opel): „Borzasztóan rajtoltam, egyszerűen nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan kigyullad a zöld lámpa. Egyszerűen elaludtam. Utána meg küszködhettem, hogy visszajöjjek. Paolót nem lehetett utolérni, ő egy másik osztályban versenyzett, annyival jobb az autója. A lényeg, hogy a saját kategóriámat megnyertem és vele a bajnokságot is, mert annyival vezetek a pontversenyben. Szerencsére a vége jó lett, de a rajtnál, őszinte leszek, nagyon rosszul éreztem magam. De legközelebb már nagyon fogok erre figyelni, és a gumikra is, mert rosszul választottam, és az első két körben nagyon szenvedtem.”



Az Endurance Bajnokság egy órás futamában, harminchárom kör teljesítése után, 1:01:36.396-s idővel az első nagytúrás futam győztese, Richard Chlad nyert. Másodikként honfitársai, Milota L.-Skalicky D. végeztek a Mercedes AMG GT3-mal, míg a dobogó harmadik fokára a Gilettával Miro Konopka állhatott.   

Richard Chlad jr. (Audi R8 LMS Ultra): „Az utolsó 20 percre nagyon elfáradtam, de tudtum tartani a tempót és megőriztem az első helyet. Folyamatosan kérdeztem a csapatomat, mekkora az előnyöm, de jelezték, hogy elég lesz ez a tempó, mert a gumik is fogytak a végére. Mondhatjuk, hogy mindketten elfáradtunk, az autó és én is, de szerencsére kézben tartottam a dolgokat, és a tempót is, sőt, a boxban még nyertem is valamennyit. Két győzelmet szereztem ma, de ez az értékesebb, hiszen itt a határaimat kellett feszegetnem. Köszönet a csapatomnak a támogatást, mindent precízen elterveztünk, élvezet volt ma vezetni ezt az autót!”

Bódis Kálmán (Silver Sting): „A legnagyobb nehézséget az okozta, hogy nem volt gumim. Elfordítottam a kormányt, és ment egyenesen. Utolsó versenyre már nem veszünk új gumit. Jó ez a kilencedik hely, hisz itt csak GT-autók voltak. Igazából nem volt tétje ennek a versenynek, csak egy jót autóztam, de jó melós volt. Nem gondoltam volna, hogy ilyen népes mezőny gyűlik össze!”

Miro Konopka (Ginetta): „Tökéletes verseny volt, szép idő, sok autó, nagyon élveztem. A gumival volt egy kis gondom, de ez belefér egy ilyen versenybe. Már csak a korom miatt is jobban szeretem az endurance versenyeket, ide kell a tapasztalat és az óvatosság, a sprintek meg maradjanak meg a fiataloknak.”

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, hungaroring
 
Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n A hétvégén igazi Volkswagen ünnep lesz a Hungaroringen A BMW Motorsport a DTM-sikersorozat újabb fejezetére készül A BMW Motorsport a DTM-sikersorozat újabb fejezetére készül Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n SRTH mérleg = 3 Igen - 3 nem
 

Találatok száma: 775 Megjelenítve: 21 - 30