Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 788 Megjelenítve: 21 - 30
Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon

Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon

2020. április 16.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöksége a szerdai ülésén úgy döntött, hogy egy hónappal, május 31-ig meghosszabbítja a hazai versenyek megrendezésére vonatkozó tiltását.
Részletek

Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon

"A határozat értelmében a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása céljából, a kormány döntéseivel összhangban, május 31-ig biztosan nem kerül sor semmilyen autóversenyre az országban"

- tájékoztatta az MTI-t Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke.

A sportvezető elmondta, ezzel párhuzamosan már dolgoznak azon, hogy a versenynaptárt átszervezzék, ugyanakkor nemcsak a hazai események, hanem a Magyarországra tervezett nemzetközi futamok sorsáért is aggódnak. Hozzátette, a szövetség elnöksége május 15-én újra értékelni fogja az aktuális helyzetet, és ha szükséges, további döntéseket hoz.

"A naptár módosításainak kérdésében folyamatosak az egyeztetések az érintettekkel, és közben a nemzetközi szövetség, a FIA döntéseit is figyelemmel kísérjük, mert a hazánkba tervezett nemzetközi események közül többet már érintett a járvány miatt kialakult helyzet" - mondta Oláh Gyárfás.

Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon

"Felkértük a legnépszerűbb magyar autóversenyzőket, valamint az autósportban dolgozókat, hogy egy közös videóüzenetben buzdítsuk otthon maradásra az állampolgárokat, és hívjuk fel a figyelmet a meghirdetett intézkedések betartásának fontosságára. Nagy örömünkre sokan szívesen részt vettek ebben" - nyilatkozta az MNASZ elnöke.

A szövetség Facebook-oldalára feltöltött videóban többek között Baumgartner Zsolt volt Forma-1-es versenyző, Kiss Norbert kétszeres Eb-győztes kamionversenyző, Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Turán Frigyes rali Európa-bajnoki futamgyőztes, Vincze Ferenc magyar ralibajnok és a ralikrosszban kétszeres Európa-bajnok Szabó Krisztián is megszólal.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, mnasz, Oláh Gyárfás
 
A Zengő Motorsport bejelentette versenyzőit A Zengő Motorsport bejelentette versenyzőit A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen Kétezernél is több Golfot várnak a II. Golf-találkozó élménynapjára Kétezernél is több Golfot várnak a II. Golf-találkozó élménynapjára Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon A japán gyártó kihívja a Le Mans-i mezőnyt uraló régi gárdát
 
Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra

Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra

2020. április 14.
A sportminiszteri tisztet is ellátó osztrák alkancellár elképzelhetőnek tartja, hogy a tervezett július 5-i időpontban megrendezzék a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat Spielbergben.
Részletek

Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra

"Nem vagyok felelős a verseny megszervezéséért, de úgy gondolom, van esély rá, hogy az adott időben sor kerüljön rá" - idézte Werner Koglert szombaton a bécsi Kleine Zeitung.  

A politikus elsősorban a biztonsági előírásoknak, az Ausztriába való belépés és az onnan történő kilépés szabályainak betartására hívott fel, majd úgy fogalmazott: "ha a Forma-1 készen áll, akkor a verseny lehetséges".
    
Az autós gyorsasági világbajnokság 71. idénye március közepén rajtolt volna Ausztráliában, de a koronavírus-járvány miatt röviddel az első szabadedzés előtt törölték a teljes versenyhétvégét Melbourne-ben. Ezután sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, a monacói, az azeri és a kanadai viadalt is törölték. Jelen állás szerint leghamarabb a június végére tervezett Francia Nagydíjjal kezdődhet a szezon, a Hungaroringen pedig a kiírás szerint augusztus 2-án kerül sor F1-es futamra.

Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra
Kulcsszavak: Ausztria, autósport, forma 1
 
Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén Hamilton győzött és növelte előnyét Hamilton győzött és növelte előnyét Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja
 
A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás

A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás

2020. március 30.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatvezetője szerint a Forma-1-es csapatok nyitottak arra, hogy a megváltozott körülmények miatt kétnapos versenyhétvégéket rendezzenek és a szezont csak 2021 elején fejezzék be.
Részletek

A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás

Binotto a Sky Sport Italiának adott nyilatkozatában kiemelte, a versenynaptár átalakításával kapcsolatban a csapatok teljes szabadságot adtak a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) és a jogtulajdonos amerikai Liberty Mediának.

"Ez azt jelenti, hogy több változásra számíthatunk. Például a versenyhétvégéket le lehet rövidíteni két napra. Így csak szombaton reggel rendeznének szabadedzéseket, ami a közeli helyszínek esetén megkönnyíti a logisztikát a csapatok számára a költözéshez"

- fejtette ki, egyúttal hozzátette, ezáltal egyben sűríteni lehetne a programot.

"Ezen túlmenően a csapatok nyitottak arra a gondolatra, hogy a szezon 2021 első hónapjaiban érjen véget. Ezzel megadnánk a teljes idény megrendezésének lehetőségét, mivel a következő csak márciusban kezdődik" - mondta Binotto.

A koronavírus-járvány miatt a 2020-as szezon első nyolc versenyéből hét már halasztásra, illetve egy törlésre került, ezért a Forma-1 szereplői folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, hogyan és miként tudnának a megváltozott helyzetben minél teljesebb szezont rendezni.

A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás
Kulcsszavak: autósport, ferrari, forma 1, Mattia Binotto
 
Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás José María López történelmet írhat Suzukában A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet A Polestar Cyan Racing Afrikában megkezdi a 2017-es világbajnoki címért folyó küzdelmet A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás Gyönyörű Pécs, gyönyörű eredmény! Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon
 
Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását

Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását

2020. március 25.
A túraautó Európa-kupában (TCR) folytatja pályafutását Nagy Dániel, aki a világkupa-sorozatban (WTCR) győztes Michelisz Norbertet is foglalkoztató olasz BRC Racing Team pilótája lesz az idén.
Részletek

Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását

A 21 éves versenyző menedzsmentje kedden számolt be a megállapodásról, hozzátéve, hogy a TCR első hétvégéjére csak akkor kerül majd sor, amikor ezt a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet lehetővé teszi.

"Óriási megtiszteltetés a számomra, hogy a WTCR-bajnok Michelisz Norbert csapatához tartozhatok és ilyen tapasztalt szakemberekkel dolgozhatok együtt"

- idézte a közlemény Nagy Dánielt, aki 2015-ben mutatkozott be a TCR-sorozatban, 2018-ban pedig Hollandiában futamot is nyert, összesen hét alkalommal zárt dobogós helyen, és az év végén ötödik volt az összetett pontversenyben.

"A TCR az elmúlt években bizonyította, hogy az egyik legerősebb az elérhető kategóriájú túraautó-bajnokságok között. Szeretnék itt tovább fejlődni, és remélem, hogy lesz lehetőségem futamokat nyerni" - mondta Nagy, aki egy Hyundai i30 N volánja mögött veszi majd fel a küzdelmet a mezőnnyel.

Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását
Kulcsszavak: autósport, BRC Racing Team, Nagy Dániel, TCR Europe
 
Startol a tereprali Világkupa Startol a tereprali Világkupa Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását Több tízezer ember előtt száguldhat a Lotus Ladies Cup mezőnye Magyar siker a hétvégi kamion EB futamain Magyar siker a hétvégi kamion EB futamain NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul
 
Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

2020. március 23.
A korábbi sportkommentátor, Frankl András szerint Ayrton Senna Forma-1-es pilóta legendája mind a mai napig velünk él.
Részletek

Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

Az Egyesült Államokban élő riporter a brazil versenyző születésének 60. évfordulóján az M1 aktuális csatornának azt mondta: még a tavalyi, austini nagydíjon annak ellenére is rengeteg ember állt sorba az ő nevével fémjelzett ajándéktárgyakért, hogy akkor már 25 éve meghalt.

"Egész Brazília megállt 1994-ben, amikor odacsapta az autóját a Tamburello-kanyarban" - emlékezett vissza az imolai versenyhétvégére a kommentátor.

"Egyszer feltűnt Párizsban a Roland Garroson, és amikor a kamera ráközelített, 14 ezer ember kezdte el skandálni a nevét úgy, hogy a legnagyobb riválisa a francia Alain Prost volt, akivel sokáig nem is voltak jó viszonyban"

- mesélte róla Frankl.

Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

Ayrton Senna az időmérő edzéseken 161 futama során 65-ször volt a leggyorsabb, további 22 alkalommal indult az első sorból, a versenyeken 13 645 km-en, 982 körön át vezetett. Edzéselsőségeinek rekordját csak a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher tudta megdönteni tizenkét évvel később.

Halálát baleset okozta: az 1994-es imolai verseny hetedik körében a 310 kilométeres sebességgel az élen száguldó Senna a Tamburello-kanyarban a pályáról lecsúszva egyenesen haladt tovább, és a gumikorláttal nem védett betonfalba csapódott.

Hazájában nemzeti hősnek számít, több utca, autópálya, alagút és tér viseli a nevét, a brazil labdarúgó-válogatott az ő emlékének ajánlotta 1994-es világbajnoki győzelmét.

Kulcsszavak: autósport, Ayrton Senna, évforduló, forma 1
 
Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt Éld át az őrületes Juke Nismo élményt Éld át az őrületes Juke Nismo élményt Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin 70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát 70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát
 
MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is

MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is

2020. március 18.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) a versenynaptárában szereplő események közül mindet törölte április 30-ig, az éves rendes közgyűlést pedig nem tartja meg március 25-én.
Részletek

MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is

A szövetség honlapján olvasható elnöki közleményben az MNASZ-t irányító Oláh Gyárfás azt írta, a versenynaptár módosításainak kérdésében folyamatosan egyeztetnek a versenyek rendezőivel, a nemzetközi események ügyében pedig a nemzetközi szövetség (FIA) illetékeseivel.

"Az MNASZ elnöksége 2020. április 15-én újraértékeli a fennálló helyzetet és megteszi a szükséges további intézkedéseket" - olvasható a keddi közleményben, amely a március 25-ére tervezett éves rendes közgyűlését későbbre halasztja, ennek időpontjáról az elnökség a későbbiekben határoz.

"Ahogyan a világ szinte összes országában, úgy Magyarországon az élet minden területén, így az autósportban is példátlan összefogást kell tanúsítania az embereknek annak érdekében, hogy megfékezzék a koronavírus további terjedését" - fogalmazott az MNASZ elnöke.

Oláh Gyárfás hozzátette, az elnökség a szövetség sportszakmai vezetőivel közösen figyelemmel kíséri a kialakult helyzetet, és felkészülten áll a várható döntések elé.

MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is
Kulcsszavak: koronavírus, mnasz, Oláh Gyárfás
 
A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt Sorra állnak le a légitársaságok Sorra állnak le a légitársaságok Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Díjmentes autóhasználattal és szervizzel segítik az AutoWallis csoport tagjai a koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat Díjmentes autóhasználattal és szervizzel segítik az AutoWallis csoport tagjai a koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat Egy legendás versenypálya újraéled! Egy legendás versenypálya újraéled!
 
A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal

A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal

2020. március 17.
Szerződést hosszabbított a Hyundai gyári csapatával a túraautó-világkupa (WTCR) címvédője, Michelisz Norbert.
Részletek

A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal

A 35 éves magyar versenyző Facebook-oldalán jelentette be hétfőn, hogy a 2020-as idényre is aláírt a BRC Hyundai istállónál.

"A pillanat, amire már nagyon vártunk" - írta a bejegyzéshez Michelisz, hozzátéve, hogy bár tavaly megnyerte a világkupát, hisz abban, hogy az idén még gyorsabbak lehetnek.

A hímesházai születésű versenyző tavaly a 30 futamból ötöt nyert meg, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupagyőztes.

A WTCR idei szezonjának az első versenyhétvégéjét a Hungaroringen rendezték volna április végén, azonban a koronavírus-járvány miatt ezt törölni kellett, a sorozat promótere pedig jelezte, nincs arra mód, hogy egy későbbi időpontban pótolják az eseményt, így ebben az évben biztosan nem lesz magyar állomása a vk-nak.

A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal
Kulcsszavak: autósport, Hyundai, michelisz, WTCR
 
A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal Egymárkás sorozatként indítja a SEAT 2014-ben Leon Eurocup szériáját A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz Borkovic továbbra is vezeti az ETCC-t Borkovic továbbra is vezeti az ETCC-t
 
Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam

Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam

2020. március 13.
A koronavírus megjelenése miatt nem rendezik meg a 2020-as Forma-1-es szezon idénynyitóját, az Ausztrál Nagydíjat,jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 közösen kevesebb mint két órával a szezon első pénteki szabadedzése előtt, egyben hosszú órákkal azután, hogy a McLaren visszalépett a nagydíjtól, miután a csapat egyik alkalmazottjánál bebizonyosodott a fertőzés jelenléte.
Részletek

 Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam

A verseny törlésének bejelentésekor már ezrek sorakoztak Melbourne-ben beengedésre várva, vagyis azt, hogy ne érintkezzen nagy tömeg, nem sikerült megelőzniük a szervezőknek a halogatással. A futam törlése előtt Victoria állam kormányzója, Daniel Andrews azt közölte, hogy ha lesz is futam, akkor is nézők nélkül kell megrendezni azt, majd röviddel ezután döntöttek az F1-idénynyitó teljes törléséről - í­rja az index.

Korábban a Haas csapat három szerelőjénél és egy mérnökénél is felmerült a koronavírus-gyanú, de az ő tesztjük negatív lett – összesen kilenc tesztet végeztek csütörtökön a Forma-1-gyel kapcsolatba került személyeknél, ezekből 8 negatív lett.

A McLarennél igazolt fertőzést a csapatok és a szervezők éjszakába nyúló egyeztetése követte, majd állítólag több válságülés is volt. Előbbin a McLarenen felüli csapatok döntő többsége a futam elhalasztása mellett volt, áll az FIA közleményében, így az FIA végül, hosszas várakozás és halogatás után eleget tett a kérésüknek, amit a szervező ausztrál hatóságokkal egyeztetve jelentettek be végül.

A hírek szerint az éjszakai egyeztetés hajnali 1-ig tartott, az FIA és az F1 viszont csak délelőtt, már jóval a kapunyitás hivatalos, de elhalasztott kezdete után jelentette be hivatalosan, hogy nem lesz verseny Melbourne-ben. Az F1 és az FIA egyébként éles kritikákat kapott, mind a késlekedés, mind pedig amiatt, hogy a fertőzés jelentette fenyegetés árnyékában nem maguktól, csak a csapatok kérésére mondták le a futam megrendezését.

Ennek egy oka az lehetett, hogy helyi idő szerint reggel 7-kor találkoztak a tartomány politikai vezetőivel. Ausztráliában részben állami rendezés a futam, így a helyi vezetők tájékoztatása, áldása nélkül nem lehetett hivatalosan lemondani a futamot, főleg, hogy a lemondó felet óriási költség terheli. Azt, hogy jelen esetben kinek kell megtéríteni ezeket, vélhetően hatalmas vita után döntik majd el a felek.

Végül helyi idő szerint péntek reggel 10 után, kevesebb mint 2 órával az első szabadedzés kezdete előtt lett végleges, hogy nem lesz Ausztrál Nagydíj.

Kulcsszavak: Ausztrália, autósport, forma 1
 
A Dunlop készen áll a legnagyobb erőpróbára – a 24 órás nürburgringi versenyre A Dunlop készen áll a legnagyobb erőpróbára – a 24 órás nürburgringi versenyre Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam Szinte tökéletes versennyel is "csak" ötödikek Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője! A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!
 
Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

2020. február 03.
Elkezdte a Superbike/Supersport gyorsasági motoros VB-re történő felkészülést az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team.
Részletek

Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

A kamionversenyzésben korábban komoly sikereket elért OXXO Racing Team nemrégiben indított gyorsasági motorversenyző szakágaként hazánk egyik legtehetségesebb versenyzőjével. A tavalyi évben a VB összetett 11. helyéig motorozó Sebestyén Peti 4 napon át tesztelte új Yamaha R6-osát Spanyolországban, a cartageniai pályán.

Magyarország egyik legtehetségesebb gyorsasági motorversenyzőjével, Sebestyén Petivel és egy Yamaha R6-ossal vág neki fennállása első Superbike/Supersport világbajnoki szezonjának az OXXO Racing Team új, gyorsasági motorversenyző szakága, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team. A hazai motorversenyző alakulat csak nevében új, hiszen szakmai vezetését az autó- és motorsportban már bizonyított szakemberek látják el: Tóth Imi, aki egykor versenyzőként, később csapatvezetőként a világbajnoki szériában zajló gyorsasági motorversenyzés egyik legtapasztaltabb hazai képviselője, valamint a korábban kamionversenyzésben két EB és két Angol-bajnoki címet szerző az OXXO Racing Team vezetői.
 
Alig egy hónappal a 2020-as világbajnokság szezonnyitó futama előtt a mezőny többi csapatához hasonlóan az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team is teszteléssel kezdte a felkészülést. Míg azonban a többiek nagyrészt az igencsak bizonytalan időjárású spanyol Jerezben vagy a portugál Portimaoban gurultak aszfaltra, addig a magyar alakulat nem kockáztatott és a garantáltan napos időt és száraz pályát ígérő spanyolországi Cartageniában indította a munkát.


Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

Az első hivatalos teszten az új csapat szenzációsan működött, rengeteget tanultunk, fejlődtünk. Nagyon köszönöm mindenkinek a munkáját, a támogatóinknak pedig, hogy továbbra is hisznek bennünk. A teszt eredménye megerősített minket, hogy jó irányba haladunk. Óriási kihívás számunkra a kamion után a motor, a VB szereplés. Az elmúlt években rendkívül eredményesek voltunk kamionversenyzésben, sok mindent megnyertünk, felállítottunk sok rekordot. Legfőbbb célunk, hogy tovább vigyük azt a szellemiséget, ami ezeknek a győzelmeknek az alapját megteremtette, és magyar csapatként megmutassuk azt a kreativitást, ami segít felülkerekedni mások anyagi fölényén.  Legfőbb vágyunk, hogy sok év után egy motoros világbajnoki futamon újra felcsendüljön a magyar himnusz. Ez egy rettenetesen nehéz út lesz, amelynek most a legelső lépésén vagyunk túl – mondta Tökölyi László, az OXXO Racing Team elnöke.
 
OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzője, Sebestyén Peti tavaly legjobb Hondásként a 11. helyen zárt összetettben a Supersport/Superbike VB-n. Idén, egyedüli magyarként újra ott lesz a világ legjobbjai között, azonban már egy Yamaha R6-os nyergében, amit a cartageniai pályán próbált ki először.

Nagyon sokat lendített a szezonkezdésen, hogy már most, januárban motorozhattam. Rengeteg kört tudtam a motoron tölteni és sokat fejlődtem az elmúlt napok alatt. Néhány dolgot megértettem a géppel kapcsolatban, ami azért fontos mert még nem motoroztam Yamahával. Egyelőre nehéz pontos különbséget mondani, mert a Hondám egy felkészített Supersport gép volt, míg ez a Yamaha még nem a versenymotorom, hanem annak egy gyengébb, kifejezetten edzésre használandó változata. Az már most bizonyos, hogy a vázat illetően óriási a különbség, teljesen másképp kell ülnöm a motoron és vezetnem, illetve a teljesítményt is másképp adja le a motorblokk. Mindezzel együtt már így is egészen jó köridőket tudtam menni. A teszt azért is fontos volt, hogy visszanyerjem a formám és magabiztosan utazzak a szezon első versenyére, Ausztráliába – mondta Peti.
 
Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

Tóth Imi, a csapat technikai területért felelős vezetője elégedetten nyilatkozott a 4 napos tesztről.

Bár még nem a végleges motorral, de már Yamaha R6-tal tudtunk tesztelni, és rendkívül hasznos 4 napon vagyunk túl. Peti sok kört tett meg, ennek köszönhetően sikerült összeszoknia a motorral és számtalan alkalommal ki tudtuk próbálni, hogyan változik a gép egy-egy adott módosítás után. Nagyon elégedett vagyok Petivel: régebben amikor csapattársként együtt dolgoztunk mondhatni még kisfiú volt, most viszont olyan versenyzővé érett, aki teljes mértékben felnőtt a feladathoz és mindent nagyon profin kezelt – foglalta össze tapasztalatait Tóth Imi.
 
Sárosi Brúnó, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzőért és logisztikáért felelős vezetője szerint gyorsan összekovácsolódott az új csapat.

Nagyon jót tett a mindenkinek, hogy még a szezon előtt, mindenféle nyomás nélkül együtt tudtunk dolgozni. Csatlakoztak hozzánk a külföldi szakemberek is és remek volt a hangulat. Az volt most a cél, hogy Peti minél több időt töltsön motoron és sok kört menjen. Ez tökéletesen teljesült, maximálisan kihasználtuk az időt. Hamarosan elhozzuk a már teljesen felkészített versenymotort a Yart-tól, aztán célba vesszük Ausztráliát, ahol Peti egyedüli magyarként tud bizonyítani a világbajnokságon – mondta Sárosi Brúnó.
 

Kulcsszavak: Hyundai Motorsport, OXXO Hungary Yamaha-Toth Team, Sebestyén Péter, Superbike
 
Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Bizonyítani szeretne a hétvégi aragóni futamon a BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője Egy drámai szezon drámai befejezése! Egy drámai szezon drámai befejezése! A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit
 
Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

2020. január 28.
Egy rendkívül eseménydús versenyhétvége után két dobogós helyezést ért el az évadnyitó Monte-Carlo Rallyn a TOYOTA GAZOO Racing teljesen új pilótákból álló World Rally csapata.
Részletek

Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

A Toyota Yaris WRC–vel itt bemutatkozó Sébastien Ogier és Elfyn Evans a második illetve a harmadik helyet szerezte meg, bár  a győzelemre is esélyük volt a háromnapos küzdelemben. Az újonc Kalle Rovanperä a remeknek számító ötödik helyen ért célba bemutatkozó versenyén a rallysport legmagasabb osztályában. Mindez igencsak jól sikerül hétvégét jelent a csapat számára.

Az új autóikkal gyorsan maximális tempót elérő Ogier és Evans felváltva vezették a mezőnyt péntek reggeltől szombat délutánig. Evans csapattársa előtt 4,9 másodperces előnnyel állt az élen az utolsó nap négy szakasza előtt. Harmadik helyezett riválisuk csak 1,5 másodperccel volt lemaradva mögöttük, és sikerült sorozatban a legjobb időkkel célba érnie az utolsó napon, ezzel  megfosztva a Toyotás duót a győzelemtől. Ogiernek sikerült megelőznie Evanst a rallyt lezáró gyorsasági szakaszán, ahol alig  0,012 másodperccel maradt el a győztes idejétől. A navigátorával, Julien Ingrassiával elért második helyezés jó kezdetnek számít a hetedik világbajnoki címért indított kampányában.

Evans és navigátora, Scott Martin számára ez volt a valaha elért legjobb helyezés a Monte-Carlo Rallyn, miután közel jártak pályafutásuk második győzelméhez is. Rovanperä – aki 19 évével a WRC történetének legfiatalabb teljes jogú indulója – az utolsó napon feljött az ötödik helyre navigátorával, Jonne Halttunennel, mindenkire mély benyomást téve azzal, hogy a nehéz útviszonyok dacára is hibátlanul, éretten szerepelt. Takamoto Katsutnak köszönhetően összesen négy Toyota Yaris WRC végzett az első hétben. Navigátorával, Dan Barrittal ez volt az eddigi legjobb eredményük a nyolc fordulós TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge Program első állomásán.

Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

Akio Toyoda (a csapat elnöke)

„Éppen hogy elkezdődött a FIA Rally Világbajnokság 2020-as idénye, amelynek versenynaptárában a Japán Rally is szerepel, ezért ez egy különösen izgalmas szezon lesz számunkra. A TOYOTA GAZOO Racing ezt az új idényt nyolc pilótával és navigátorral kezdi. Örülök, hogy a négy Yaris WRC autó pontszerző helyen végzett, illetve kettő dobogós is lett: az Ogier/Ingrassia páros második, míg Evans és Martin harmadik. Ez remek idénykezdet számunkra. Nagyra értékeltem, hogy a csapat ilyen rövid idő alatt ilyen jól felkészült az idényre,  köszönöm mindenkinek! Ugyanakkor, ahogy azt két hete, tokiói sajtótájékoztatónkon is hangsúlyoztam, ’utálunk veszíteni’, ezért mindenki – beleértve engem is – picit csalódott az idénynyitóval. Ahogy mondtam, ebből a csapatból bármelyik pilóta győzhet, küzdjünk tehát keményen együtt a győzelemért! Dolgozzunk tovább azon, hogy a Yaris még jobb autó legyen! Előre is köszönöm szurkolóinknak a támogatást! Sébastiennek és Juliennek: Tudom, hogy folytatni akartátok győzelmi sorozatotokat a hazai pályán. Tegyük együtt még jobbá a Yarist, és igyekezzünk győzni, ahol csak lehet, mert utálunk veszíteni!”

Tommi Mäkinen (csapatfőnök)

„Kiválóan sikerült ez a hétvége, bár némileg csalódottak vagyunk a mai nap miatt, hiszen lemaradtunk a győzelemről. A pilóták nem érezték tökéletesen az autót ma délelőtt, de mindig tanulunk. Később módosítottunk is a beállításokon, így a verseny végére megint sikerült jó tempót felvenniük.

Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

Ezen a szinten már rendkívül szoros a küzdelem. Mindemellett összességében új pilótáinkkal hihetetlenül jól szerepeltünk első versenyünkön:  nemcsak Sébastien és Elfyn kerültek fel a dobogóra, de élete első versenyén Kalle is ötödik lett. Ez pedig nagyon biztató a jövőt illetően.”

Sébastien Ogier (a 17. rajtszámú autó pilótája)

„Őszintén örülök az eredménynek, de természetesen még többet reméltem, győzni akartam. Ám mindig hatalmas kihívás egy új környezethez alkalmazkodni – különösen egy ilyen nehéz rallyn –, ezért úgy gondolom, elégedettek lehetünk. Egész hétvégén igyekeztem a komfortzónámon belül maradni, és nem túlhajtani magamat. Egy picivel maradtunk csak le a győzelemről, de a 22 pont nagyon jó eredmény a bajnokság szempontjából. Voltak remek pillanatok, amikor maximálisan éreztük az autót, és volt, amikor nem éreztem magam elég magabiztosnak ahhoz, hogy a határig hajtsam, de már tudom, mit lehet kihozni belőle. Nagyon élveztem a vezetést, és biztos vagyok abban, hogy nemsokára nagyszerű eredményeink lesznek.”


Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

Elfyn Evans (a 33. rajtszámú autó pilótája)

„Kissé csalódott vagyok, mert  úgy gondolom, bennünk volt a győzelem. Most nehéz, mert amikor az élen állunk, többet várunk el magunktól, és természetesen a győzelem a cél. Összességében mégis inkább pozitív volt ez a hétvége, bár nem maradéktalan az érzés. Keményen hajtottam, de nem jött olyan természetesen a sebesség, és nem minden kanyart vettem tökéletesen. Végső soron itt ment el az a pár másodperc, amivel lemaradtunk a győzelemről. Van még mit tanulnunk, de nem rossz kezdés ez, és remélem, tudunk építeni erre.”

Kalle Rovanperä (a 69. rajtszámú autó pilótája)

„Szép lett ez a hétvége, igaz, elég nehéz volt ilyen körülmények között ismerkedni az új autóval. Az útviszonyok durvák voltak, és folyamatosan változtak, de fokozatosan javultam, és végül egyre jobban tudtam menni. Rengeteg dolgot tanultam ezen a hétvégén, és nagyon hasznos, ha az idény elején összejön egy hibátlan rally, illetve egy jó pontszám is.”

Kulcsszavak: autósport, Monte-Carlo Rally, Toyota Gazoo Racing, wrc
 
Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordja Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordja Rallycross világbajnok a Ford Rallycross világbajnok a Ford Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban
 

Találatok száma: 788 Megjelenítve: 21 - 30