Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 291 - 300
Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa

Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa

2016. július 22.
A SEAT Leon Eurocup története során most először látogatott az olaszországi Mugello versenypályájára, ahol a sikeres nemzetközi egymárkás sorozat nagy adag izgalommal és akcióval kényeztette a motorsport rajongókat. 9 ország 28 versenyzőjének főszereplésével zajlott az eseménydús versenyhétvége, amelynek a festői toszkán táj adott otthont.
Részletek

Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa

A szombati első verseny, amely igen gazdag volt előzési manőverekben és biztonsági autós szakaszokban, végül a norvég Stian Paulsen (Stian Paulsen Racing) győzelmét hozta. Ő vette át az első helyet a versenyen vezető Niels Langeveldtől (Baporo Motorsport), miután a Cup Racer versenyautók között történt versenybaleset miatt a biztonsági autót a pályára küldték.

A verseny első pillanatától kezdve pörgős küzdelmet láthatott a közönség, amelyet a gumik egyre csökkenő hőmérséklete és a tapadás hiánya nehezített az élen haladó számára, így megnyílt az út Stian Paulsen (Stian Paulsen Racing) előtt, aki a vezetést nem is engedte ki a kezéből a verseny leintéséig. Lourenço Beirao (PCR Sport) és Alex Morgan (Wolf-Power Racing) szintén éltek a lehetőséggel és végül a versenyt a második és harmadik helyen zárták. A francia versenyzőnő Marie Baus-Coppens (JSB Competition) kategóriájának leggyorsabbja volt és most először állhatott a SEAT Leon Eurocup dobogójára.

Ha a szombati verseny látványos volt, akkor a SEAT Leon Eurocup vasárnapi fordulója egyenesen lélegzetelállító küzdelmet hozott. Előzések, nagy visszatérések, fordulatok kísérték a szezon legjobb versenyét egészen az utolsó kanyarig. A győzelemnek végül Mikel Azcona (PCR Sport) örülhetett, aki ugyan az első helyről rajtolhatott, majd három másodpercre növelte előnyét az üldözőkkel szemben, mégis lebilincselő küzdelmet vívott Paulsennel (Stian Paulsen Racing). Utóbbi egy nagy visszatérés után igyekezett az élen haladó spanyolt egészen a kockás zászlóig megszorongatni. Azcona remekül védekezve hárította a támadásokat és megérdemelt győzelmet aratott. Mögötte Lucas Orrock (Wolf-Power Racing) végzett, akit igen küzdelmes összecsapást követően intettek le a harmadik helyen, így okos versenyzéssel a szezon során először állhatott fel a dobogóra. Az olasz Carlota Fedelli (SEAT Motorsport Italia) volt kategóriájának legjobbja, így a hölgyek versenyében ő végzett a dobogó legfelső fokán.

Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa

A két érzelemgazdag olasz futam után Stian Paulsen (Stian Paulsen Racing) áll a pontverseny élén 151 ponttal Niels Langeveld (Baporo Motorsport – 137 pont) és Mikel Azcona (PCR Sport – 117 pont) előtt. A hölgyek versenyét az 50 pontos Lucile Cypriano (JSB Competition) vezeti annak ellenére, hogy a francia versenyzőnő nem állt rajthoz Olaszországban.

Mikel Azcona, PCR Sport, a SEAT Leon Eurocup második versenyének győztese: „Hihetetlen futam volt, minden pillanatát élveztem. Remekül kezdtünk és eltekintve attól, hogy Mugelloban igen nehéz versenyezni, mégis sikerült növelni az előnyünket a közvetlen riválisainkkal szemben. Ettől függetlenül Stian a futam végéig a nyomomban volt és egészen a leintésig harcoltunk.”

Stian Paulsen, Stian Paulsen Racing, a SEAT Leon Eurocup második versenyének második helyezettje:

„Igen nehéz verseny volt. A rajtnál nem a legjobb pozícióból indultam, csak a nyolcadik helyről vághattam neki a versenynek. Egyesével kellett áthámoznom magam az előttem haladókon, hogy közel kerülhessek és támadhassam Azconát. Keményen küzdöttünk a győzelemért, amelyet végül ő tudott megszerezni. Meg kell elégedjünk most annyival, hogy jelenleg vezetjük a SEAT Leon Eurocup sorozatot.”

Lucas Orrock, Wolf-Power Racing, a SEAT Leon Eurocup második versenyének harmadik helyezettje: „Tudtuk, hogy megvan a tempónk ahhoz, hogy az élen autózzunk és így is történt. Néhány körrel a rajt után láttam, hogy Stian elkezdett felzárkózni. Úgy gondoltam, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha kicsit visszaveszek a tempóból, így együtt támadhatnánk Azconát. Tartottam az élen haladók tempóját egészen addig, amíg túl nem melegedtek a gumijaim, így meg kellett elégedjek a harmadik hellyel. Ezzel együtt igazán nagyszerű teljesítményt nyújtottunk ma.”

Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa

Carlota Fedelli, BD Racing, a SEAT Leon Eurocup második versenyén a „Ladies Trophy” verseny első helyezettje:

„Hihetetlenül boldog vagyok, hiszen ez az első dobogós eredményem a SEAT Leon Eurocup sorozatban. Igen kacifántos futam volt, voltak problémáink a beállításokkal, amelyek hatással voltak a gumik kopására is. Mindezek ellenére igen pörgős verseny volt, igazán élveztem.”

Jaime Puig, a SEAT Sport igazgatója: „Kimondhatatlanul élveztük mindkét futamot itt a mugelloi pályán. Nagyszerű volt, hogy mindkét verseny nyitott maradt egészen a legvégéig. Mindegyik futam bővelkedett küzdelemben, előzésekben és ez az állandó feszültség tette izgalmassá és tökéletessé ezt a versenyhétvégét. Úgy gondolom, hogy mindkét futamot élvezték a nézők és a résztvevők is. A SEAT Leon Eurocup és a SEAT Motorsport Italia egyesítette erőit ezen a hétvégén és úgy vélem elégedettek lehetünk az eredménnyel.”

Kulcsszavak: autósport, SEAT Leon Eurocup, Stian Paulsen
 
Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa Érzelmekben gazdag volt a WEC utolsó, São Paulo-i versenye az Audi számára Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa A SEAT Leon Eurocup csapatai tesztelték a Leon Cup Racer versenyautót
 
A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára

A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára

2016. július 20.
Alig egy hónapja a Le Mans 24 órás verseny történetének egyik legszorosabb versenyét izgulhatták végig a nézők, miután három autó huszonnégy órán keresztül fej-fej mellett küzdött az elsőségért.
Részletek

A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára

Miután a TOYOTA GAZOO Racing TS050 HYBRID-jei bebizonyították, hogy képesek legyőzni az Audikat és a Porschékat, a futam leintése előtt mindössze néhány perccel ragadta el egy műszaki meghibásodás a biztosnak látszó győzelmet az 5. rajtszámú Toyotától, így az 1. rajtszámú Porsche végzett az első helyen, és hajszálnyival lemaradva a második helyen ért célba a 6. rajtszámú Toyota, ami korábban szintén hosszan vezette a versenyt, ám karosszéria-sérülés miatt időt veszített. Ezzel a TOYOTA hatodszor végzett a dobogón, ebből ötödször a második helyen Le Mans-ban, ahol 1985-ös bemutatkozása óta idén 18. alkalommal indult el. Az események azonban nem szegték kedvét a versenyistálló csapatának: a TOYOTA GAZOO Racing visszatér, készen arra, hogy a 2016. évi FIA WEC hosszú távú világbajnokság negyedik futamán, a Nürburgringi Hatórás Versenyen bizonyítsa felkészültségét.

A soron következő verseny helyszíne mindössze egy órányira fekszik a csapat kölni központjától, így tökéletes alkalomnak kínálkozik ahhoz, hogy a TOYOTA újfent demonstrálja ütőképességét, és győzelemre törve feledtesse mindenkivel a Le Mans-ban történteket. Az 5. számú autó legénysége, Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima eddig a 2016-os évad mindhárom versenyén szerencsétlenül járt. A bajnokság állása nem tükrözi a csapat teljesítményét, a trió vasárnapon dobogós helyezést szeretne elérni. Stéphane Sarrazin, Mike Conway és Kamui Kobayashi a 6. számú TS050 HYBRID fedélzetén második helyen ért célba Le Mans-ban, így továbbra is versenyben állnak az egyéni világbajnoki címért, most hétvégén, akárcsak testvérautójuknak, a szezon első győzelme a cél. 

A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára

Ezen a hétvégén más beállításokkal áll rajthoz a TS050 HYBRID, mint Le Mans-ban, ahol sikeresen alkalmazták a kis leszorítóerejű aerodinamikai csomagot. A Nürburgring azonban rövidebb pálya, szűkebb fordulókkal, ezért itt veti be elsőként ultra nagy leszorítóerejű csomagját a TOYOTA.

A módosított első és hátsó karosszéria-kialakítást a TOYOTA Motorsport GmbH kölni szélcsatornájában fejlesztették ki; az elemek a csúcssebesség rovására extra leszorítóerőt termelnek – ez a kombináció alkalmasabbnak ígérkezik a soron következő WEC pályákra.  A pénteken induló edzéseken a csapat elsődlegesen az új aerodinamikai rendszereket kívánja elemezni, beállítva a finomhangolást a Nürburgring 5,137 kilométeres Grand Prix pályájára, amelybe az idei évben ismét bevették a szűkebb Forma-1-es Veedol-sikánt.

Kulcsszavak: autósport, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára Michelisz futamot nyert Szuzukában Michelisz Norbi világkupa-győztes! Michelisz Norbi világkupa-győztes! A Nissan megmutatta az új festésű Formula E versenyautóját A Nissan megmutatta az új festésű Formula E versenyautóját
 
A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

2016. július 19.
Az eső a szombati naphoz hasonlóan vasárnap sem kegyelmezett a versenyzőknek, akik már némi tapasztalattal a birtokukban vághattak neki a pályának, tovább küzdve az időjárási elemekkel és a határaikat feszegetve az új pályán.
Részletek

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

Sajnos a mostoha időjárásnak köszönhetően a parádsasvári versenypályán – az új időszámítás első versenyhétvégéjén- nem lehetett összehasonlítani az időeredményeket, nem tudhatjuk, hogy a felújítással mennyit gyorsult a pálya. Az azonban biztos, hogy egyöntetűen minden versenyző örült, hogy autózhatott a megújult pályán! Talán majd újabb tíz, húsz, harminc év elteltével ők is szívesen mesélik, hogy részt vettek ennek a most megújult tradicionális rendezvénynek az első versenyhétvégéjén!

A Hegyi Kupában ismét a Zengő Motorsport régi versenyzője Gál Szabolcs volt a leggyorsabb SEAT LEON-jával. A Hegyi Kupa értékelésében senki sem teljesített rajta kívül három perc alatti felfutást.

A Hegyi Kupában a LADA-sok között Vörös Gábor vitte el a pálmát egy 2107-es volánja mögött. Az F-1400cm3 kategóriában a jó kis öreg Suzuki Swifttel Kern István, az F-1600-ban egy Honda CRX-el Hámor Iván, míg az F-2000 kis BMW-s háziversenyben Szepesi Péter volt a leggyorsabb. Az F-3500-ban pedig, Keskeny László is sikeresen teljesítette a versenyt a mérges hangú Audival.

Az OB értékelésében a tegnapihoz hasonlóan ez is Nagy Norbi nagy napja volt, aki ismét toronymagasan a leggyorsabbnak bizonyult a SEAT LEON Cup Racer-el, maga mögé utasítva a négy kerék meghajtású ellenfeleket! Rajta kívül csak Kavecz Istvánnak sikerült 2perc 50 másodperc alá szorítani a felfutás idejét az egész hétvégén.

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

A kisebb kategóriákban az F-1600cm3-ben Suzukis sikerek születtek. A régi motoros Farkas László végzett az élen, a Swift Cup Europe junior bajnoka Benyó Máté előtt. Őket az argentin WTCC-s futamra „tréningező” ifj. Ficza Ferenc követte, aki ezúttal egy régi Lotus Elise versenygépet kormányzott.

Az F-2000-ben Gáspár Csaba és az Alfa Romeo156-os küzdött meg a leggyorsabban a heggyel és az esővel.

Az F-3500-ban a két legendás német hátsókerekes márkát mérte össze Kavecz István és Bódis Kálmán, akik szintén régi „bútordarabnak” számítanak a parádsasvári pályán! Ezúttal Kavecz és a BMW jött ki győztesként az esős összecsapásból.

Az egyetlen talpon maradt formaautóban Balatincz Zoltán teljesítette a vasárnapot. Kimondott dicséret illeti a Hankook Racer Cup két hölgyversenyzőjét is, György Anettet és Krajnyák Petrát, akik sikeresen teljesítették életül első hegyiversenyét a zord körülmények között!

A második nap, 1. verseny után mondták

Turán Frigyes (Ford Fiesta R5): „Minden rendben van, úgy gondolom, egy ilyen rali specifikációjú autóval, ez több mint ami várható. Nekünk nagyságrendileg olyan 280-290 lóerő áll rendelkezésünkre, az eredmény tökéletes, az autó nagyon jó, megfelelő beállítást találtunk a vízre is.

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

Úgy érzem, ma teljesen hibamentesen megyek, 1,5-2 másodperc van a második tréninghez képest, szóval pontosan annyit tudok jönni, talán ha nagyon erőlködök, akkor még egy fél másodperc lenne ezen a 6 kilométeren. Így is a határokat feszegetem, a második helyen állok, ami egy fantasztikusan jó eredmény. Ha lesz még ilyen hegyi verseny, akkor lehet, hogy egy kis erőt még belepumpálunk… Alapvetően mi ezt egy tesztnek szántuk a német világbajnokság előtt, így a vizes beállításaink már biztosan megvannak!”

Kovács Endre (BMW M3 DTM): „Nagyon jó eddig a mai nap, az időjárást leszámítva. Nagyon szeretem a parádi pályát, a vízátfolyásokra pedig számítani kell.”

Kavecz István (BMW): „Az első tréning annyira nem tetszett, nagyon csúszkáltam, így még állítottunk az autón. Az első futam jól sikerült volna, ha nem áll le a kocsi menet közben. Sajnos elment az áram és újra kellett indítanom a pálya egyharmadánál, elment vele egy csomó idő. Sajnos a probléma okát nem tudjuk. Igazából most már mindegy is, nem lett végül annyira rossz az idő. A másodikban jobbat megyek, 2-3 másodperccel, meglátjuk, majd sietünk!”

Vörös Gábor (Lada 2107): „Nagyon tetszett a pálya, az egész nap! Végre felmehettem úgy is ezen a hegyi szakaszon, hogy le van zárva, ez egy gyermekkori álmom volt. Nagyon jó az aszfalt is, eleinte meg voltam ijedve, hogy a vizes pálya csúszni fog, de szerintem borzasztóan jó az összetétele. Minden versenyzőtársam így gondolja, akivel beszélgettem, rosszabbat vártunk tőle. Az esős körülmények pedig mindenkinek ugyanaz, ugyanúgy csúszik a pálya. Teljesen eláztunk, csak ezért nem örülünk neki. Az eredményekről csak a nap végén szeretnék beszélni, de eddig meg vagyok elégedve…”

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

Gál Szabolcs (SEAT Leon): „Jó volt, bár lehetett volna sokkal jobb is... Sajnos a két legfontosabb kanyar előtti kijáratot elrontottam, lementem a murvás részre, benne maradt 2,5-3 másodperc. Ez van, ilyen a hegyi verseny, ha az ember erőlteti, akkor benne van a pakliban, ha viszont jól jön ki a lépés, akkor egy nagy idő lett volna. Kockáztattam, ez van!” 

Farkas László (Suzuki Swift): „Ez egy új építésű autó, teszt jelleggel jöttünk, de érezhetően egyre jobb lesz. Nagyon örülök, hogy újra van Parád, mióta nem versenyzek, azóta kezdtem az autót építeni. Szerencsére egyre jobb, egyre többet mertem elvállalni. Igazából még nem ismerem az autót, nem tudom mennyi a határa…”

György Anett (Lotus Elise): „Ez az első hegyiversenyem, még sosem versenyeztem ilyen futamon, ezért meglepően tetszett. Különösen nagy kihívás volt a számomra ez a hétvége, mert esőben sem versenyeztem még sosem. A tegnapi eredményemmel nagyon meg vagyok elégedve, sikerült felférnem a dobogóra, harmadik lettem. A mai nap a negyedik helyen állok, de még nem adom fel, mindent megpróbálok a második futamon, mert nem sok a lemaradásom.”

Krajnyák Petra (Suzuki Swift): „Elsőnek kicsit ijesztőnek tűnt ez a hétvége, mert sosem mentem még hegyiversenyen és esőben sem, de ahogy telt az idő, egyre jobban élveztem. Próbálom feszegetni a pálya és a saját határaimat, aztán reméljük a legjobbat. Elsősorban egyéni célt tűztem ki, úgy jöttem ide, hogy eldöntöttem valamit, és ezt tegnap sikerült megvalósítanom. Bárhogy is sikerül ez a második nap, meg leszek elégedve azzal, ami történt, és amit teljesítettem. Tegnap dobogóra állhattam, remélem ma is így lesz!”


A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

Szepesi Péter (BMW E30 320 iS): „Minden tökéletes, hál’Istennek eddig minden jó, de nem szeretném elkiabálni… Még egy futam van hátra, a pálya minősége jó, a vízátfolyásokon pedig óvatosan kell menni.”

A második nap végén mondták

Nagy Norbert (SEAT Leon CUP Racer): „Pontosan ugyanúgy sikerült, mint az első felfutás, tehát több nem nagyon volt benne. Számítottam rá, hogy a többiek is jobban mennek, ahogy javul az idő, ezért Bongó nagyon megközelített, de szerencsére az első felfutáson bezsebelt előnyöm elég volt, így megnyertem. Úgy jöttem, hogy szeretnék az első-háromban végezni, ez ahhoz képest elég jó lett!”
ifj. Kanyik Antal (Lada 21074): „Nagyon jó volt a hétvége, bár furcsa volt, hogy nem ülnek mellettem és nem mondják az információkat. A végére már megtanultam a pályát, így sokat javítottam, és esőben is szeretek menni, de megfelelő abroncsunk nem volt, mert a megvágott intermedia most kevés volt.”

Kovács Endre (BMW M3 DTM): „A verseny nagyon jól sikerült, bár az időjárás nem volt kegyes hozzánk, így nézőszámban nem döntöttünk csúcsot. Azt gondolom, elindítottunk egy folyamatot, hogy évről-évre újra ide látogassanak az emberek.”

ifj. Ficza Ferenc (Lotus Elise): „Nagyon élveztem! A cél az volt, hogy itt legyek és menjek fel és le. Megszerettem az autót, pedig még csak most tettem meg vele az első kilométereket. Azt a tempót, amit én szerettem volna menni, arra elegendő volt. Pályán kicsit nehéz megtanulni egy autót, kicsit rátartással kell menni, és nagyon fura volt, hogy nehezen fértem el benne még én is, pedig nem vagyok egy nagydarab. Ha lesz újra Parád, szeretnék jönni, talán Orfűre is!”

A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők

Turán Frigyes (Ford Fiesta R5): „Nagyon jó volt, igaz még eshetett volna egy kicsit az eső… Alapvetően azt gondolom, hogy ezzel az abszolút harmadik hellyel meg vagyok elégedve, nem vártunk ilyen eredményt. Tudjuk, hogy nagyon erős ez a mezőny, illetve erősek az autók. Szárazon biztosan nem tudtam volna ilyen eredményt elérni. Egy tökéletes hétvégén vagyunk túl, nem volt semmilyen technikai problémánk, és ma én sem hibáztam, mint tegnap, amivel időt vesztettem. Boldogok vagyunk, mert kihoztuk a maximumot az autóból és magamból is.”

Kavecz István (BMW): „Az utolsó felfutás nagyon jó volt. Az elsőben volt egy kis műszaki gondom, a másodikra megoldottuk azt a problémát, amivel egész hétvégén küszködtem. Most végre sokkal jobb időt mentem, mint eddig.”

Lángi Attila (BMW Z4M): „A mai nap jó volt, de a tegnapi borzalmas. Nem volt megfelelő gumink, a nélkül pedig veszélyes volt. Mára vettünk abroncsokat, így már jobban működött. Még most sem tudom a pályát, nem megy, kellene valaki, aki navigál, mert nem találok fel.”

Strider Zoltán (Mitsubishi Lancer Evo IX.): „Nagyon jól éreztem magam, és igazából ez volt a lényeg! Tesztként fogtuk fel, vizes körülmények között nem tudtam még menni ezzel az autóval, bár a rutinommal tudtam volna ellensúlyozni. Az időjárás miatt nem jött annyi néző, mint szerettük volna, és hiányoztak. Belülről nagyon élveztem és elégedett vagyok az eredménnyel.”

Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156 TS): „Nagyon jó volt a futam és az autóm is! Nagyon örültünk, hogy ilyen szépen megcsinálták a pályát, az út, a szalagkorlát tökéletes. Régen mentem az autóval, hozzá kellett szoknom, a végére már jól éreztem magam benne. Élvezetes volt felmenni, még ebben a szakadó esőben is. Az autó tökéletes, a csapat jó munkát végzett!”



Kulcsszavak: autósport, Gál Szabolcs, Ifj. Ficza Ferenc, Mátrai Hegyiverseny, Nagy Norbert, Turán Frigyes
 
Felpörög a Formula Ford Felpörög a Formula Ford Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen! Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen! A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk
 
Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiverseny pályaavatóját

Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiverseny pályaavatóját

2016. július 18.
A megújult parádsasvári pályán nagyon komoly kihívások elé állította a mezőnyt a szakadó eső és az új aszfalt felület. Az talán picit segítség volt a versenyzők számára, hogy a felújított aszfalton a közúti jelek felfestései még nem készültek el így teljesen egységes tényleg valódi versenypályaszerű aszfalton autózhattak.
Részletek



 Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiversenyen pályaavatóját

Az első időmérő futamban még csak hárman tudtak 3 percnél rövidebb idő alatt feljutni a célig, majd a másodikban már hatan tudták meg futni a 3 perc alatti időt. A vizes pálya nyilván kicsit kedvez a négy kerék meghajtású autóknak, de figyelemre méltó, hogy például Szász László a borzasztó erős Forma 3000-es géppel is ott volt az élmezőnyben. A karosszériás autók között a helyi Nagy Norbert és Turán Frigyes volt a leggyorsabb az ETCC-s SEAT LEON-al és az R5-ös Ford Fiesta-val. 

Az 1. időmérő edzés után mondták…


Turán Frigyes (Ford Fiesta R5): „A pálya sokkal jobb, mint ahogy vártam, azt gondoltam, hogy az új aszfalt jobban fog csúszni, de megnyugtattak, hogy nagyon jól fog tapadni. Így is lett! Abszolút első időt mentem, és az elejébe még maradt is, mire elhittem, hogy milyen az út tapadása. Az autó kicsit másabb, mint az enyém, de nagyon jól muzsikál. Elégedett vagyok a Hankook abroncsaival is, jól működött, egyelőre minden rendben, nem gondoltam, hogy rögtön az első szakaszon abszolút időt megyünk!”

 Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiversenyen pályaavatóját

Ollé Sándor (Ford Fiesta S2000): „Ha egy mondattal kellene meghatároznom, akkor harc az elemekkel. A pálya nagyon jó, tetszik és az autó beállításai is megfelelőek, egyetlen bajom, hogy nincs megfelelő abroncsunk. Nem tudok egy métert sem menni, így nem lehet felmelegíteni a gumikat, ami rali abroncsok lévén alkalmatlan ide. Most próbálok másfajta gumikat szerezni, ha nem sikerül, akkor csak ralizgatunk.”

Kovács Endre (BMW M3 DTM): „Nagyon jó a pálya minősége, megfelelő aszfaltot gyártottak. Az esőnek nem örülünk, ez most mindenkinek az ellensége, a nézőknek és a versenyzőknek egyaránt. Ablaktörlő nélkül mentem fel, úgyhogy elég érdekes volt. A vízátfolyásokon csúszkáltam egy kicsit, de egyébként jó, nagyon jó!”

Nagy Norbert (SEAT Leon CUP Racer): „Meglepően jó lett az eredményem, pedig belülről egy közepesnek gondoltam. Második vagyok, pár századra Turán Fricitől. Próbálok egy kicsit javítani következőre.”

ifj. Ficza Ferenc (Lotus Elise): „Mentem, de igazából csak szépen, óvatosan, hiszen ezek voltak az első métereim a Lotus-szal. A cél csak az, hogy menjek, élvezzem. Nem az eredményért, csak a hangulatért. Végre, megint van Parád! Nekem nagyon tetszett 2008-ban is, a lényeg, hogy csak menjek fel és le. Nagyon jó a pálya, némelyik kanyar kicsit más, mint eddig…”

 Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiversenyen pályaavatóját

Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Esett. Jó volt a tapadás. Hibátlan, nincs vízátfolyás. Most már elhihetem, hogy tapad, aztán nyomjuk a következőben, jobban…”

ifj. Kanyik Antal (Lada 21074): „Élveztük, bár az esővel annyira nem számoltunk. Utcai gumikkal megyünk, úgyhogy faltól-falig keresztben autózunk. A nézők őrjöngtek, úgyhogy jól éreztem magam. Nagyon hiányzik a navigátorom, furcsa nélküle.”

Benyó Máté (Suzuki Swift): „Nagyon élveztem. Érdekes volt, hiszen nekem ez egy vadonatúj pálya,
mint sok más versenyzőnek, aki itt van. Ugye az aszfalt is vadonatúj. Szárazon is elég nehezek a körülmények, nemhogy így esőben…

A pálya teljesen fejből talán még nem megy, a kisebb kanyarokra nem mindenhol emlékszem, így csak tapogatózom, a versenyre remélem, minden összeáll.”

Lángi Attila (BMW Z4M): „Úgy mentem, mint anyám… anyja. Nagyon nem jól, ezért átállítjuk az egész autót, szétvagdossuk a gumikat, mert ez így borzasztó. Picit hozzáértem a fékhez és valamelyik első kerék állt. Ez most nem a mi körünk volt, de majd megjavul.”



Kulcsszavak: autósport, Mátrai Hegyiverseny, Parádsasvár
 
Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiverseny pályaavatóját Veszprémen a rallye szeme A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiverseny pályaavatóját Monacói Nagydíj - Webber indul az élről Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiverseny pályaavatóját Bahreini Nagydíj - Räikkönené a második szabadedzés Özönvízben tartották hétvégén a 33. Mátrai Hegyiverseny pályaavatóját Hihetetlen győzelem több tízezer szurkoló előtt
 
Nagy Norbert elsősége

Nagy Norbert elsősége

2016. július 17.
Nyolc év után újraéledt a Mátrai Hegyiverseny, amely a nagy nevek mellett ifjoncokat is idevonzott. A legendás hegyiverseny első napját azonban szakadó esőben kellett teljesítenie a népes mezőnynek.
Részletek

Nagy Norbert elsősége

Az időjárás délutánra sem fogadta kegyeibe a pilótákat, így az időmérő edzés mellett mindkét felfutást esőben abszolválták.

A pálya teljesen megújult, a felújított aszfaltcsíkot sokan félve fogadták, nem lehetett tudni, hogy ilyen esős körülmények között mikét viselkedik, mennyire lesz csúszós, illetve az ívek milyen tempóval autózhatók. Már az időmérő edzésen megnyugtató választ adott a mezőny jelentős része, sőt lelkesedtek, hogy nagyon jó a pálya tapadása.

Az ETCC magyar indulója Nagy Norbert futotta a pálya új történetének legjobb idejét, legalább is egyelőre, a holnapi futamokig biztosan. Elsőként zárta ugyanis mindkét futamot a Parádi Hegyiverseny első napján. A SEAT Leon CUP Racer-t irányító pilóta a nyitó futamon csupán 8 tized másodperccel megverte a BMW-t kormányzó Kavecz Istvánt, majd ez az előnyt a nap végére 3,5 másodpercre növelte. Az abszolút harmadik legjobb idővel a hegyi versenyek „viccmestere” Gál Szabolcs érkezett, ami számára egy első helyet is jelent a Hegyi Kupa értékelésében. Az időmérőn jeleskedő Turán Frigyes kevesebb, mint fél másodperc hátránnyal futotta a negyedik leggyorsabb időt a Ford Fiesta R5-tel, ez az OB összesítésében a harmadik helyet jelenti a Rallye VB-n induló pilótának.
A Hegyi Kupa értékelése szerint Kovács Endre egy második és egy harmadik helyet gyűjtött be a BMW M3 DTM-mel, osztozva a Ladás különítménnyel, Vörössel és Csépével.

Nagy Norbert elsősége

A ralis világ egy másik ismert pilótája, Ollé Sándor már nem volt ennyire szerencsés, az egyik kanyarban megcsúszott, nekicsapódott a bal hátsó kerékkel a szalagkorláttal, ami kicsavarta a bal hátsó futóművet. Megpróbálják megjavítani és holnap folytatni a viadalt.

Az 1-es rajtszámmal induló Szász László, egy Reynard Zytekkel mint egyedül talpon maradt formaautós teljesítette az első versenynapot.

Versenyzők nyilatkozatai az 1. nap végén:

Nagy Norbert (SEAT Leon CUP Racer): „Az elején még meglepett ez az eredmény, aztán láttam, hogy ott tudok lenni az elejébe. Szurkoltam az esőnek, hogy nehogy felszáradjon, szerencsére esélye sem volt. Így aztán nem jött ki az az erőkülönbség, mint ami például Bongó BMW-jében van. Meglátjuk, hogy holnap is esni fog-e, de örülnék a száraznak is. Meglátjuk… Utoljára 2008-ban mentem itt versenyautóval, azóta meg milliószor, hiszen itt lakom.”

Kavecz István (BMW): „Nagyon jó volt. Nekem a második körben, nagyon csúszott a gumim, el van kopva, nem bírtam ennél gyorsabban menni. Ha egy kicsit felszárad holnapra az út, talán akkor jobb lesz. Igazából meg vagyok elégedve a második hellyel.”

Nagy Norbert elsősége

Turán Frigyes (Ford Fiesta R5): „A második versenyfutam hibátlan volt. Azt gondolom, hogy egy ilyen R5-ös szabályok szerinti raliautóval, minden nagyon pontos és tiszta felmenet volt, nem tudtam volna gyorsabbat jönni. Ha nagyon szakadt volna az eső, akkor közelebb lettünk volna. Az első versenyfutamon is bent hagytam négy másodpercet, megforogtam az első komolyabb sikánnál. Hibáztam, de akkor is Norbi nyert volna, csak közelebb lettünk volna... Gratulálok neki, második lettem, azt gondolom ez tökéletes!”

ifj. Ficza Ferenc (Lotus Elise): „Nagyon jó volt, élveztem. Sajnos még nem tudjuk mi az oka, de valamitől egyszer csak bedadog az autó. Nem érzékeli a gázt, valószínű az elektromos gázpedállal lesz gond. Remélem, megoldják holnapra a srácok, aztán megyünk.”

Szász László (Reynard Zytek): „Izgalmas volt a mai verseny, de ez az időjárás nem való ennek az autónak, örülök, hogy túl vagyunk rajta. Tetszik az aszfalt, jó a pálya, és nagyon sok néző is volt, úgyhogy nekik mindenképpen érdemes volt próbálkozni, mert ez csak próbálkozás volt, ebben az esőben. De majd meglátjuk, mit hoz a holnap, mit hoz a jövő... Örülök, hogy megint van itt verseny és egy komoly mezőny állt rajthoz, a létszám kicsi, de komoly nevek indultak. Mindenki, aki felhúzta most a kesztyűt, kalapot lehet előtte emelni és annak is, aki ezt az egészet megvalósította.”

Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, Mátrai Hegyiverseny, Nagy Norbert
 
Nagy Norbert elsősége Alessandro Zanardi hivatalosan is a BMW márkanagykövete lett Nagy Norbert elsősége Hamilton győzött, világbajnok a Red Bull Nagy Norbert elsősége A Hyundai Shell World Rally Team kihirdette a Lengyel-ralin érvényes felállását Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen Nagy Norbert elsősége Egyesült Államok Nagydíja - Vettel indul az élről
 
Egy legendás versenypálya újraéled!

Egy legendás versenypálya újraéled!

2016. július 13.
Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a hétvégén sporttörténeti jelentőségű rendezvényt bonyolítanak le Parádsasváron. A HE-DO kupáért zajló 33. Mátrai Hegyiverseny közel tíz év szünet után kerül ismét megrendezésre, ráadásul a teljesen felújított, a megfelelő biztonsági elemekkel is ellátott szokásos helyszínen a 24-es főút Parádsasvár és Galyatető közötti szakaszán!
Részletek

 Egy legendás versenypálya újraéled! A múlt hét pénteken adták át hivatalosan a forgalomnak a HE-DO Kft kivitelezésében felújított útszakaszt mely a hazai autósport egyik legtradicionálisabb rendezvényének is helyszíne egyben.

A hetvenes évek közepétől rendeztek itt több mint három évtizeden keresztül hegyiversenyeket egészen 2008-ig, amikor az útfelület és a korlátok állapota már annyira leromlott, hogy már nem lehetett biztonságos körülmények között lebonyolítani a rendezvényt. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Gyorsasági Szakága és a Gáspár Racing már évek óta dolgozott rajta, hogy ez a rendezvény és ez a különlegesen érdekes autósport versenyág visszakerüljön a hazai autósport palettájára. Ez az idei évre valósulhatott meg jelentős helyi és állami segítséggel és az útszakasz felújítását végző, az autósport iránt már régóta elkötelezett cég támogatásával.

A hétvégén egy olyan legendás verseny és legendás versenypálya kerül vissza a naptárba melyen több generáció szocializálódott az autósport szeretetére! A verseny hivatalos műsorfüzetében érdemes elolvasni azokat a gondolatokat, látni azokat az érzelmeket, hogy milyen sokat jelent ez a pálya és ez a rendezvény az idősebb és fiatalabb versenyzőknek egyaránt, akik közül többen már Európa és világbajnoki szintre jutottak versenyzőként, vagy az aktív versenyzés helyett már sportvezetőként, csapatulajdonosként tevékenykednek tovább a sportágban!

 Egy legendás versenypálya újraéled!

A hétvégén többen közülük rajthoz állnak a megújult pályán, többen csak nézőként vagy közreműködőként lesznek jelen, de mindnyájan igazi életre szóló sportélményeket idézhetnek fel és szerezhetnek újabbakat a megújult rendezvényen.

A lebonyolítás most is a korábbi évekhez hasonlóan zajlik. A mezőny két edző és két mért felfutást teljesít mindkét versenynapon, szombaton és vasárnap. A versenygépeket már pénteken megcsodálhatják a nézők a depóban és a gépátvételen ahol mindig közvetlenül találkozhatnak a versenyzőkkel is.

A megújult versenyre közel nyolcvan előzetes nevezés érkezett, de még várhatóan az utolsó pillanatokban is bővül majd a mezőny a pénteki átvételekig.

Különösen izgalmas futamokat várhatunk, pláne ha száraz körülmények között zajlanak majd a felfutások, hiszen a tükör sima új pályafelületnek köszönhetően vélhetően minden eddigi rekord megdőlhet, melyet talán csak az befolyásolhat, hogy ki milyen bevállalós lesz és hogy ki milyen hamar barátkozik össze a pálya új aszfaltjával, hiszen sokaknak a kanyarok már jól ismertek lesznek a közel öt és fél kilométeren!

 Egy legendás versenypálya újraéled!

A nevezési listát böngészve igazi csemegéket is találhatunk! A karosszériás autók között várhatóan Turán Frigyes és Kavecz István között dőlhet majd el a győzelem sorsa. Ez a párharc különösen izgalmasnak ígérkezik, pláne ha Turán a Mitsubishi carbon szörnyet húzza elő a műhelyből! Viszont Kavecz István, vagy ahogy a sportban inkább ismerik BONGO sem megy majd feltartott kézzel a csatába, hiszen Ő már hosszú évek óta csak hegyiversenyeken indul a kimondottan erre épített ötszáz lóerő körüli BMW-ével. A karosszériás autók mezőnyében azonban nem szabad megfelejtkeznünk például a hazai Porsche Pápáról Bódis Kálmánról sem aki ezúttal egy 997-es GT3-assal vág majd neki a hegynek!

Itt lesz a szakág legendás formula autós versenyzője Szász László is, aki a hagyományokhoz stílusosan egy F3000-es versenygéppel vág neki a jól ismert megújult pályának. Lehetnek ugyan meglepetések, de ha a bérelt versenygép Szász alatt jól muzsikál, akkor valószínű borítékolhatjuk neki az új abszolút pályacsúcsot!

Még igen csak fiatal, de már rengeteg tapasztalattal rendelkezik és most ismét igazi hazai pályára léphet Nagy Norbert, aki még mindössze tizenhárom évesen indulhatott először ezen a versenyen és azóta felcseperedve már az ETCC sorozatban vitézkedik idén ismét a Zengő Motorsport színeiben már eddig is több dobogós helyezéssel örvendeztetve meg a csapatot és a szurkolókat!

 Egy legendás versenypálya újraéled!

De rajtuk kívül jönnek többen a rallye szakágból, lesz sok fiatal versenyző, aki életében először áll majd rajthoz hegyiversenyen és először ezen a pályán. Sőt, várhatóan két hölgyversenyzőnk is lesz a mezőnyben így a szurkolóknak esetleg friss virággal is érdemes készülni a hölgyeknek a levezetéseknél szokásos pacsizáshoz!

A LADA márka rajongóinak pedig igazi orgia lesz a hétvége, hiszen rengetegen neveztek az örökifjú imádott orosz márkával, akik egy külön értékelésben is megmérkőznek majd.

Kulcsszavak: autósport, hegyiverseny, Mátrai Hegyiverseny, mnasz, Parádsasvár
 
Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Egy legendás versenypálya újraéled! Bahreini Nagydíj - Massa volt a leggyorsabb az első gyakorláson Hivatalos! Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a hosszú távú világbajnokságon Hivatalos! Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a hosszú távú világbajnokságon Michelisz Norbi világkupa-győztes! Michelisz Norbi világkupa-győztes! Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán
 
Öt MINI ALL4 Racing száll versenybe a legendás Selyemút arany serlegéért

Öt MINI ALL4 Racing száll versenybe a legendás Selyemút arany serlegéért

2016. július 11.
Több mint tízezer kilométeren át tart, kétezer-ötszáz méteres magasságig száguld és tizenhét napon, tizenöt etapon, három országon és két kontinensen vezet keresztül a legendás Selyemútról elnevezett Silk Way Rally hatodik, 2016-os felvonása, amelyen öt MINI ALL4 Racing volánja mögött tíz tapasztalt versenyző áll rajthoz a végső győzelemért.
Részletek

Öt MINI ALL4 Racing száll versenybe a legendás Selyemút arany serlegéért

A MINI ALL4 Racing versenyautók készen állnak, hogy modelltörténetükben először a legendás Selyemútról elnevezett Silk Way Rally megmérettetéseivel is szembenézzenek. A tizenhét napon át tartó verseny az Oroszország és Kína között húzódó egykori kereskedelmi útvonal mentén, a földkerekség egyik legszebb tájegységén kalauzolja keresztül az indulókat.

A Silk Way Rally hatodik, 2016-os felvonása egy látványos ünnepséggel veszi kezdetét július 8-án, pénteken a moszkvai Vörös téren. A verseny 1. etapja július 9-én, szombaton rajtol el Moszkvában, majd a résztvevők Kazahsztán fővárosa, Asztana felé veszik az irányt, az utolsó, 15. etap pedig Pekingben ér célba július 24-én, vasárnap.

A versenyzők Oroszország és Kína fővárosa között 10 734 kilométert tesznek meg, amelyből több mint 4 000 kilométer lesz a versenytáv. Az utazás során az indulók mindenféle tereppel találkoznak majd, a sártól és a kavicstól kezdve, egészen a sziklás hegyvidékekig és a száraz homokdűnékig. A megmérettetést a drasztikus szintkülönbségek még tovább nehezítik, egyes etapok ugyanis 2 500 méteres magasságban vezetnek keresztül.

A brit kisautó-gyártó felnőtt a Silk Way Rally által támasztott feladatokhoz és kapásból öt MINI ALL4 Racing versenyautóval néz szembe az extrém megterhelő körülményekkel, valamint a profi csapatokat felvonultató nemzetközi mezőnnyel.

Öt MINI ALL4 Racing száll versenybe a legendás Selyemút arany serlegéért

A MINI ALL4 Racing családja ezúttal öt versenypárosból áll, amelyekben egytől egyig tapasztalt pilóták és navigátorok foglalnak helyet. A szaúd-arábiai Yazeed Al Rajhi és másodpilótája, a német Timo Gottschalk az X-raid csapat színeiben az utóbbi hetek és hónapok rendkívüli teljesítményét kívánja meglovagolni a Selyemúton, miközben jelenleg a második helyen állnak a 2016-os FIA Cross Country Világkupa abszolút tabelláján. A brit Harry Hunt és navigátora, a német Andreas Schulz ugyancsak az X-raid csapat színeiben áll rajthoz, és noha viszonylag friss párosról van szó, a 2016-os Dakar Ralit a jól megérdemelt abszolút tizedik helyen fejezték be.

Rajtuk kívül további három MINI ALL4 Racing versenyautó áll készen a Silk Way Rally szombati rajtjára. A kazahsztáni Aidyn Rakhimbayev és az orosz Anton Nikolaev párosa, valamint a szintén kazahsztáni Bauyrzhan Issabayev és az ugyancsak orosz Vladimir Demyanenko duója egyaránt az Astana Motorsport színeiben versenyez majd.

A Rakhimbayev és Nikolaev alkotta páros Dakar-tapasztalattal is rendelkezik a MINI ALL4 Racing versenyautóval, hiszen 2015-ben az abszolút tabella kilencedik helyén zártak. Issabayev és navigátora, Demyanenko ugyan csak most először ül be a MINI ALL4 Racing volánja mögé, Issabayev korábbi Dakar-tapasztalatai azonban kétséget sem hagynak afelől, hogy a duó a Silk Way Rally futamain a legjobbat hozza majd ki a brit versenyautóból. Az ötödik MINI ALL4 Racing géppel a Vladimir Vasilyev és Konstantin Zhiltsov alkotta orosz páros versenyez majd, akik a G-Energy csapat színeiben igyekeznek kihasználni a hazai pálya előnyeit, az FIA Világkupa abszolút győzelmét igazoló versenyzői tudást és a Dakaron, valamint az FIA Világkupa futamain felhalmozott megannyi tapasztalatot.

Öt MINI ALL4 Racing száll versenybe a legendás Selyemút arany serlegéért

A két héten át tartó Silk Way Rally minden kétséget kizáróan a világ egyik legkeményebb motorsport-megmérettetése, amelynek extrém versenykörülményei nem egy etap során a Dakar Rali kihívásaival vetekednek. Az ismeretlen útviszonyok és a kiszámíthatatlan időjárási körülmények ellenére a MINI ALL4 Racing öt csapata a hatalmas versenyzői tapasztalatnak köszönhetően több mint felkészülten várja a két kontinensen átívelő megmérettetést, bármit is tartogasson számukra.

Az öt páros mindeközben a MINI ALL4 Racing legendás hírnevéből is előnyt kovácsolhat, hiszen a brit kisautó-gyártó immáron bizonyítottan a valaha készült egyik legtartósabb és legmegbízhatóbb rali-technológiával ruházza fel versenyautóját. A 2012 és 2015 között sorozatban négy alkalommal elhódított Dakar-győzelem, a 2016-os második helyezés, valamint az FIA Világkupákon elnyert négy bajnoki cím minden kétkedő számára hitelt érdemlően igazolja, hogy a MINI ALL4 Racing miért a világ egyik legnagyobb tiszteletnek örvendő versenyautója.

A teljesítmény és a megbízhatóság nem magától értetődő, hiszen a MINI is éveken át tartó, szüntelen fejlesztői munkával vívta ki magának a teljes motorsport-mezőny elismerését. A Silk Way Rally extrém megterhelő versenykörülményei, változatos terepe és hosszú etapjai ismét kihívás elé állítják a csapatokat, a MINI mérnökeit és a MINI ALL4 Racing technológiáját – tökéletes felkészülési lehetőséget biztosítva a 2017-es Dakar Ralira.

Kulcsszavak: autósport, Mini, MINI ALL4 Racing, Silk Way Rally
 
Öt MINI ALL4 Racing száll versenybe a legendás Selyemút arany serlegéért Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült Mini-kiállítás a magyar márkaklub 20. születésnapján a Közlekedési Múzeumban Mini-kiállítás a magyar márkaklub 20. születésnapján a Közlekedési Múzeumban Jedlóczky L Márk 2018-ban a TCR Europe-ban áll rajthoz Jedlóczky L Márk 2018-ban a TCR Europe-ban áll rajthoz Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Öt MINI ALL4 Racing száll versenybe a legendás Selyemút arany serlegéért Ismét BMW-vel versenyez Alex Zanardi
 
Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban

Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban

2016. július 08.
Hétvégén Svédországba, Holjesbe látogatott az FIA Rallycross Világ- és Európa-bajnokság mezőnye.
Részletek

Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban
 
Luigi - Super1600 kategória - számára hatalmas kihívás volt ez a verseny, egyrészt mivel ez az egyik kedvenc pályája, másrészt egy rendkívül tapasztalt és profi csapat, a Volland Racing versenyautójával állt rajthoz. A csapatnak már nem kell bizonyítania a mezőnyben, így Luigira várt a feladat, hogy megmutassa, mire képes egy tökéletesen felkészített autóval, profi csapattal, mérnökökkel a háta mögött: - Nagyon vártam a Holjesi versenyt - meséli Luigi -, főleg, hogy a Rallycross Európa-bajnokságon most először indultam ennyire profi háttérrel magam mögött, így tudtam, itt most ki fog derülni, hol van a helyem a mezőnyben. Nos, ez hamar kiderült mindenki más számára is, ugyanis Luigi már az első kifutástól kezdve a legjobbak között, a mezőny elejében autózott.- Pár kört mentem az autóval a verseny előtt egy aszfalt pályán, de az szinte csak arra volt jó, hogy az ülést, kormányzást és pedálokat beállítsuk a nekem megfelelő pozícióra.

Kellett a versenyen 2-3  szabadedzés, mire összeszoktunk az autóval - főleg, hogy esős idő volt, ami további nehezítést jelentett -, hiába ugyanaz a típus, mint az enyém - Skoda Fabia MK2 -, közel sem volt ugyanolyan az autó. Luigi a negyedik kvalifikációs futamot 2 másodperccel nyerte meg a tabella élén álló Ulrik Linnemann előtt, és időeredményeivel az elődöntőt az egyes rajtkockából kezdhette meg:- Fantasztikus érzés volt az első kockából rajtolni az elődöntőn, főleg, hogy erőből, a saját eredményeim, gyorsaságom miatt kerültem oda, magamnak vívtam ki ezt a helyet.

Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban

Nagyon koncentráltam,  hogy jó legyen a rajt, majd utána is precízen, nagyon pontosan igyekeztem vezetni.A rajt szokás szerint jól sikerült Luigi számára, mire a többiek felocsúdtak, már messze járt a magyar versenyző, egyedül a későbbi győztes, Linnemann volt képes tartani vele a tempót, de támadni ő sem tudott, csupán próbálta követni Luigit.

„Hatalmas tempót diktáltak mindketten, messze lemaradtak mögöttük a többiek, Luigi biztos kézzel, hiba nélkül vezetett az élen, de ekkor a technika közbeszólt, kiszedte alóla a versenyautót, eltört ugyanis egy féltengely, ezzel pedig a biztosnak látszó döntő egy pillanat alatt tova szállt, Luigi lelassult, és ki kellett állnia... - Nem lehet leírni azt az érzést, amikor, vezeted az elődöntőt, karnyújtásnyira vagy a döntő első sorától, rengeteg kilátogató magyar szurkoló előtt, majd egyszer csak rajtad kívül álló ok miatt mindezt el kell engedned” - fejezi be a riportot Luigi .

Akkor ott nagyon szomorú voltam, de kicsit később, amikor a versenytársak jöttek gratulálni, és mindenhol azt hallottam, hogy biztos dobogósnak mondtak egész hétvégén, már másképp kezdtem látni a dolgokat.- Sikerült bebizonyítanom - a mezőnynek és magamnak is, hogy ott van a helyem a legjobbak között, képes vagyok rá és meg is tudom csinálni. A csapat rengeteget dolgozott velem - telemetria, beállítások, taktikák -, a versenyautó fantasztikus volt, de tudjuk, ez technikai sport, benne van a sajnos, hogy valami nem bírja ki végig.

Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban

Vezettem az elődöntőt, egész hétvégén a leggyorsabbak között voltam, így utólag csak pozitívan tudok visszagondolni a versenyre, és nagyon nagyon várom a következőt, ugyanis a hátralévő futamokon maradok a csapatnál, így a Volland Racing-gel fogok versenyezni a további futamokon. Hatalmas pozitívuma még a hétvégének, hogy olyan lehetőségek nyíltak meg előttem, amit csak a legjobbaknak kínálnak fel nagy csapatok, ezeket még át kell gondolni, egyeztetni, így nem beszélhetek róla, de úgy érzem, most egy - vagy talán két fokkal is feljebb léphetek a karrieremben, komoly döntések előtt állok, izgalmas lesz tehát a szezon hátralévő része.Luigi a Rallycross Európa-bajnokságon következő futamán, Bretagne-ban fog versenyezni szeptember első hétvégéjén, addig pedig folytatja kiváló szereplését a Lotus Cup Eastern Europe sorozatban, és amennyiben lesz lehetősége, tesztelni fog a Volland Racing-gel is.  

Kulcsszavak: autósport, Luigi Motorsport, rallycross
 
A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban Érzelmekben gazdag volt a WEC utolsó, São Paulo-i versenye az Audi számára Michelisz Norbert harmadik lett Moszkvában Michelisz Norbert harmadik lett Moszkvában Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban Elindult a Nismo pilóta-csereprogram
 
José María López a Formula-E-ben folytatja

José María López a Formula-E-ben folytatja

2016. július 08.
A DS Virgin Racing istálló örömmel jelenti be a kétszeres FIA WTCC világbajnok argentin José María López érkezését, aki a brit Sam Bird mellett fog versenyezni a FIA Formula-E bajnokság 2016-17 –es szezonjában.
Részletek

José María López a Formula-E-ben folytatja

José María López Formula-E-beli debütálásával Jean-Éric Vergne-t váltja. A 33 éves argentin versenyző lenyűgöző eredményekkel rendelkezik, hiszen jelenleg a FIA WTCC világbajnoka és már 244 pont, valamint hat győzelem áll mögötte a most futó 2016-os szezonban.

Lopez a túraautós sikerek előtt is szép karriert tudhatott magáénak: megnyerte a Formula Renault 2002-es olasz bajnokság, majd 2003-ban az Eurocup Formula Renault V6 bajnoki címét is. 2006-ban F1tesztpilótaként alkalmazták.

A most lezárult évadban 88 pontjával a 4. helyet megszerző Sam Bird a harmadik szezonját fogja megkezdeni DS Virgin Racing-nél. A 29 éves brit versenyző ebben az évben megnyerte a buenos aires-i ePrix-t, de a malajziai bajnokságon is dobogóra léphetett. 3 pole pozíciójánál senki nem szerzett többet a 2015-2016-os szezonban.

„Ez egy nagyon izgalmas pontja a karrieremnek, és igazi kihívás lesz számomra a Formula-E-ben a DS Virgin Racing-nél versenyezni - jelentette ki José María López.

„Már dolgoztam együtt a DS Performance-szal a 3. szezon autójának fejlesztésén. Biztos vagyok abban, hogy együtt komoly eredményeket érhetünk el. A Formula E mint kategória egyre csak erősödik és már türelmetlenül várom, hogy visszatérhessek Buenos Aires-be, ahol a csapat kiválóan teljesített az előző szezonban!”

„Ez az év megint egy nagy lépés volt és tudom, hogy a DS Virgin Racing messzire jut majd" reagált Sam Bird a bejelentést követően. "A szezon második felében jó ritmusban versenyeztünk. Ha ezt a lendületet több győzelemre tudjuk váltani, akkor az autónkkal nem lehetetlen versenybe szállni a bajnoki címért sem.”

José María López a Formula-E-ben folytatja

„Nagy örömmel üdvözlöm José Maríát a DS Virgin Racing családjában” mondta Alex Tai, a DS Virgin Racing igazgatója. „Világbajnokként nagyon magas színvonalon versenyez. Bármilyen kategóriában is indul, mindenhol bizonyítja elképesztő gyorsaságát és rátermettségét. Meggyőződésem, hogy ez a Formula-E-ben sem lesz másképpen Sam oldalán, aki már többször is egyértelművé tette, hogy ő az elmúlt két év mezőnyének egyik leggyorsabb és legtehetségesebb pilótája.”

„José egy fantasztikus aduász a DS Virgin Racing számára. Ő egy világklasszis pilóta, aki az elmúlt két évben uralta a WTCC-t, és a mostani 2016-os szezont is vezeti” tette hozzá Xavier Mestelan Pinon, a DS Performance igazgatója. „Együtt dolgozott a DS Performance-szal a 3 szezon autóján. Miután az első évünket a Formula E-ben a harmadik helyen zártuk, hiszünk abban, hogy ez az új kettős lehetővé teszi a DS Virgin Racing számára, hogy a következő szezonban a legmagasabb szinten tudjon versenyezni.”

A FIA Formula-E bajnokság harmadik évada október 9-én a Hong Kong nagydíjjal veszi kezdetét

Kulcsszavak: autósport, DS Virgin Racing, Formula E, José María López
 
2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták Grobnik után már 23 pont az előny Grobnik után már 23 pont az előny Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! A Skoda Fabia R5 az aszfalton is bemutatkozik A Skoda Fabia R5 az aszfalton is bemutatkozik
 
A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot

A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot

2016. július 07.
Alig két héttel azután, hogy látványos győzelmet aratott a Le Mans 24 órás futam GTE Pro kategóriájában, a Ford Motor Company bejelentette, hogy minimum három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT gyári támogatású versenyprogramját.
Részletek

A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot

„Szeretnénk, ha mindenki tudná, hogy a WEC és az IMSA globális, hosszú távú elkötelezettséget jelent számunkra az autóversenyzés világában,” nyilatkozta Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Ford GT programunk első kitűzött célja a Le Mans-i győzelem volt, és hatalmas büszkeséggel tölt el minket, hogy ezt már az első évben képesek voltunk elérni. Most egy egész pályás, négy éves támadássorozatba kezdünk az IMSA és a WEC bajnokságokban, bebizonyítva, hogy a Ford GT versenyautókkal immár a világon mindenütt számolni kell.”

„Azért léptünk pályára a motorsportban, hogy futamokat és bajnokságokat nyerjünk – ám ugyanilyen fontos az is, hogy a versenyzés segít mérnöki tudásunk fejlesztésében. Az itt gyűjtött tapasztalatok eredménye sorozatgyártású autóinkat is gazdagítja majd, így a még modernebb EcoBoost motorok, a fejlett aerodinamikai megoldások és a kis tömegű anyagok előnyeit hamarosan minden Ford-vásárló élvezheti.”

„Úgy érezzük, hogy a Ford GT versenyprogram egyaránt fontos üzenetet hordoz az autóipar és a motorsport-rajongók számára: azt az üzenetet, hogy elkötelezetten törekszünk a Ford globális versenyképességének növelésére,” jelentette ki David Pericak, a Ford Performance globális igazgatója.

A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot

„Ugyanakkor arra is ügyelünk, hogy a versenyzés ne legyen öncélú. A Ford GT program tökéletes példa arra, hogyan hasznosítjuk versenytapasztalatainkat annak érdekében, hogy továbbfejlesszük a Ford termékeit – azokat az autókat, amelyeket vásárlóink nap mint nap használnak. A GT sorozatgyártású változatát és a versenyautót egy időben, párhuzamosan fejlesztettük, ami hatalmas kihívás volt mindannyiunk számára, de közben az is bebizonyosodott, hogy a Ford Performance gyártási és motorsport-ágazata képes úgy együttműködni, hogy annak mindenki hasznát lássa.”

A program első évében két Ford GT versenyez az IMSA WeatherTech Sportscar Bajnokságban, két másik Ford GT pedig a FIA Hosszútávú Világbajnokságon indul.

A program első eredménye, hogy június 19-én Le Mans-ban a Ford GT-k megszerezték az első, a második és a negyedik helyezést. A győztes 68. rajtszámú versenygép pilótái a francia Sébastien Bourdais, az amerikai Joey Hand és a német Dirk Müller voltak.

Az IMSA programban a Ford GT már májusban megszerezte első győzelmét, amikor a Laguna Seca pályán Richard Westbrook és Ryan Briscoe autója lépte át elsőként a célvonalat. A WEC program első dobogós helyezést Marino Franchitti, Andy Priaulx és Harry Tincknell szerezte meg, akik második helyezést értek el Spa-Francorchamps futamon.

A WEC GT egyéni bajnokságában jelenleg a Ford GT pilótái, Billy Johnson, Olivier Pla és Stefan Mücke állnak az első helyen.

Az IMSA programban ezen a hétvégén izgalmas verseny folyt a Sahlen 6 órás futamon a New York-i Watkins Glen pályán, a WEC következő eseménye pedig a 6 órás Nürburgring futam lesz július 24-én.

A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot
Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT, Le Mans
 
Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans! Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans! Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot Ausztrál Nagydíj - Räikkönen nyerte az idénynyitót A Ford bemutatja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsiban a Gorilla Glass hibrid üvegtechnológiát A Ford bemutatja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsiban a Gorilla Glass hibrid üvegtechnológiát A motosport legjobb baguette-jei A motosport legjobb baguette-jei
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 291 - 300