Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 331 - 340 |
Felemás hétvégét zárt a 22. Miskolc Rallye-n az MR Racing csapat |
||
2016. május 05.
A Gyarmati - Kocsis kettős ORC sikere és a Kovács - Istovics páros abszolút 10. helye mellett ugyanis három kiesést jegyeztek a csapat versenyzői.
|
A Gyarmati Ariel - Kocsis György páros a bajnokság miskolci állomásán, a második futamgyőzelmét aratta az EVO VI-os Mitsubishi Lancerrel az ORC-ben. „Egy elég változatos, nehéz versenyen vagyunk túl. Alapvetően kéttípusú pálya jellemezte a Miskolc Rallye-t: volt a nagyon szűk, sáros, felhordásos Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt, ami a korábbi napok esőzéseitől nem tudott felszáradni. Ott sok volt a kihordás, rettenetesen csúszott. Vagy oda kellett gumizni, vagy pedig a másik két szakaszra, ami viszont száraz, tempós, jó minőségű pályák voltak. Mi ezekre készültünk jobban, a szűket kicsit elspóroltuk. Ahogy láttam az ott a beesett autókat, nem is baj, hogy inkább Mályinkát és Sátát nyomtuk meg jobban, mert ez egy jó taktikának bizonyult, sikerült megnyernünk az ORC-t.” Vannak olyan versenyek, amikor a pilóta és a navigátor mindent úgy csinál, mint bármelyik másik futamon, de valahogy nem jönnek az eredmények. A Kovács Antal - Istovics Gergő kettőssel pontosan ez történt a Miskolcon Rallye-n. A Fordos duó az első napot a 14. helyen zárta, majd szombaton javítottak ugyan négy pozíciót az összetettbeli helyezésükön, de ezúttal valahogy nem találták azt a tempót, amit elvárnának maguktól. „Sátán mind a háromszor normális időt autóztunk, viszont a többi szakaszon ez valahogy nem akart összejönni, ez nem a mi versenyünk volt. Szombaton ennek ellenére a hetedik helyen is álltunk napközben, aztán a második körre kicsit leengedtünk és az utolsóban már hiába próbáltuk nyomni, nem tudtuk visszaszerezni ezt a pozíciót és tízedikek lettünk. Összességében ez az eredmény sem rossz, de ennél azért jobb teljesítményt várunk magunktól.” Az Osváth Péter - Csáki Richárd kettős Mitsubishijében a hatodik szakaszon meghibásodott a kuplung, ami tönkretette a váltóházat, így az N csoportos duó idő előtt kénytelen volt befejezni a borsodi futamot. „Az első nap sajnos nem találtam a ritmust, pedig az autó sokkal jobb volt, mint Egerben. Egyszerűen nem tudtam ráhangolódni a csúszós gyorsaságikra, az első szakaszon mindjárt megijesztettem magam, majdnem teljesen megpördültünk, utána pedig elkezdtem óvatoskodni. A pénteki négy gyors így nem sikerült annyira fényesen. Másnap jól választottunk gumit, Bükkszentkereszten még felszaladtunk, de már ott éreztem, hogy baj van a kuplunggal, ami Mályinkán végleg megadta magát, így kénytelenek voltunk feladni a Miskolc Rallye-t.” Borbás Szabolcs és Harmos Gergely egy szerencsétlen baleset miatt fejezte be idő előtt a miskolci futamot, ami ráadásul nem is a versenyen, hanem egy promóciós rendezvényen érte a Citroenes pilótát. „A csütörtöki gokart versenyen az Avalon Parkban sajnos valamit rosszul csináltam és nekicsapódtam a falnak. Elég nagyot estem, megsérült a bordám, amit csak pénteken kezdtem el érezni igazán. Elrajtoltunk, hogy megnézzük, mennyire bírom, de az első gyors után szinte potyogtak a könnyeim. Gergő volt az, aki azt, mondta, hogy ennek így nincs értelme, ezért az első kör végén befejeztük a versenyt.” Akár csak Osváth Mitsubishijében, úgy Pethő István és Papp Arnold Lada VFTS-ében is a kuplung mondta fel a szolgálatot, ráadásul a Rallye2-ben versenyző fiatalokra ugyan úgy Mályinkán sújtott le a technika ördöge, mint rutinos csapattársukra. „Úgy álltunk neki Miskolc Rallye-nak, hogy a lehetőségeinkhez képest megpróbálunk jobban szerepelni, mint Egerben. Egy biztonságos tempóval kezdtük a versenyt és érzésem szerint a második körben sokat tudtunk volna gyorsulni, de sajnos Mályinkán elment a kuplungunk. Úgy terveztük, hogy bemegyünk a szervizbe és a csapat gyorsan orvosolja majd a problémát, de kuplung nélkül a harmadik gyors végéig bírta a váltónk, ezért ki kellett állnunk a versenyből. Nagyon szomorúak vagyunk, mert mind a ketten éreztük, hogy ebben sokkal több volt, mint amennyit addig mutattunk, de a technika ez alkalommal közbeszólt.” Kulcsszavak: autósport, Maricsek Racing Team, Miskolc Rallye
|
|
|||||
|
||||||
Két ország, három bajnokság, hat dobogó |
||
2016. május 04.
Az Apex Racing Team történetének egyik legnehezebb hétvégéjén van túl, hisz egyszerre két helyszínen kellett magas szinten helyt állnia a csapatnak. Azonban így sem volt hiány a sikerekben. Három bajnokságban, három futamgyőzelmet szereztek az apexes pilóták.
|
Az FIA Swift Cup Europe bajnokság második hétvégéjét az ausztriai Red Bull Ring-en rendezték, ahova Forrai Gábor a bajnokság második helyét elfoglalva érkezett. Nem is lehetett a pilóta és a csapat célja más, legalább ezt a pozíciót megőrizni. A Red Bull Ring-en három versenyt rendeztek, csakúgy mint az idény nyitó Slovakiaring-i hétvégén, melyen a sorozat történetének legnagyobb mezőnye indult, közel negyven pilóta. A második hétvégén már nem volt ennyire népes a rajtrács, de így is közel harminc Suzuki sorakozott fel a versenyekre. Forrai végig az élmezőnnyel harcolt, esélye volt akár a futamgyőzelmekre is. Az első és második versenyen végig az élen harcolt, de be kellett érnie két harmadik hellyel. A vasárnapi esős futamon hátrébb csúszott, és ugyan csak a 8. helyen intették le, de riválisai mind mögötte végeztek, így a bajnokságban előre lépett, a 15 pontos hátrányát 6 pontra csökkentette Csik Jánossal szemben, azaz továbbra is a bajnokság második helyén áll. Az Apex Racing Team másik fele számára szintén nehéz feladat várt, hisz a Hungaroring-en már két bajnokságban képviselte magát a csapat. Lévai Zoltán miután 2015-ben a harmadik lett a TWC Clio Cup-ban, idén a bajnoki címet vette célba. Erre minden esélye meg is van, hisz a sebessége alapján az egyik leggyorsabb a mezőnyben. Azonban ezen a hétvégén az autójával komoly elektronikai problémák adódtak, ezért csak nehezen tudta felvenni a szlovén Boštjan Avbelj tempóját. Az első versenyen emiatt be kellett érni a második hellyel, ami nézve az autója teljesítményének ingadozását, nagyon fontos eredmény volt. A szombati második versenyre találta meg a csapat a hiba okát, és végül sikerült azt elhárítani. Lévai elől így minden akadály elhárult, és szép futamon sikerült megnyernie a második versenyt, legyőzve az első verseny győztesét. Két futam után holtversenyben Boštjan Avbelj-el, vezeti a bajnokságot. A harmadik bajnokság, melyben az Apex érdekelt volt, az idén indult Octavia Cup, ahol Tim Gábor képviselte a csapatot. Az autókat csak igen későn vehették át a csapatok, így komolyabb ismerkedésre nem volt lehetőség. A tesztek már a keddi napon megkezdődtek a nemzetközi mezőnyben, és Tim Gábor már az első, ismerkedő köröktől nagyon erős tempót diktált. A csütörtöki időmérésen 65 ezreddel legyőzte a csehek kiválóságát, Tomas Pekart, így pénteki első versenyen az élről rajtolt. A pénteki első versenyt jól elkapott rajttal sikerült megnyernie, igaz, végig szoros küzdelmet vívott Pekarral. A szombati második versenyen a nyolcadik helyről hamar az élre küzdötte magát, és lemásolta az előző napi eredményt, ismét nyert Pekar előtt. Tim így két futam után vezeti a bajnokságot. Az Apex Racing Team számára nincs sok idő a pihenésre, hisz a TWC Clio Cup és az Octavia Cup ismét egy hétvégén fog versenyezni, május 14-15-én a Red Bull Ring-en. Az FIA Swift Cup Europe következő versenye júniusban következik a Pannonia-Ring-en. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Forrai Gábor, Red Bull Ring, Swift Cup Europe
|
|
|||||
|
||||||
Autóverseny a javából - Hungaroringen a Hankook Racer Cup |
||
2016. május 03.
A Gyorsasági Országos Bajnokság évadnyitó futamán a Hankook Racer Cup is felavatta a Hungaroring vadonatúj aszfaltját, nem is akárhogyan.
|
A fiatal tehetségeket felkutató sorozat ezúttal három futamos hétvégét tartott, ahol az eddigi leglátványosabb versenyén van túl a Hankook Racer Cup mezőnye, ezen a viadalon minden megtörtént, amiről az autóverseny szól. Hatalmas csaták, izgalmas előzések, koccanások, balesetek, vagyis a versenyzés sava-borsa tarkította a hétvégét. Az új pályacsíkot mindenki izgatottan várta, a mezőny fülig érőszájjal versenyzett a mogyoródi pályán, hiszen nagyon jó az aszfalt tapadása és az új rázókövek is megkönnyítik az ívek használatát, ezáltal a stopper is jelentős javulást mutatott. Az erőviszonyok már a pénteki futamon kirajzolódni látszottak a Swiftesek között a Slovakiaring-i győztes Báldi Gergő ismét brillírozott, azonban végig nagy csatát vívott a második helyen végző Vogel Adriennel. A dobogó harmadik helyéért is komoly harc folyt Somogyi Márk és Kismarty-Lechner Gábor között, végül Gábor a Zengő Motorsport színeiben versenyző pilóta került ki győztesen. A Lotusok versenyéből az előzetes várakozásoknak megfelelően György Anett rajt-cél győzelmet aratott. Igaz a fiatal hölgy beragadt a rajtban és a harmadik helyről kellett visszatornáznia magát az élre, Tomas Bizub és Ivan Lexa elé. Egy nyugodtabb „bemelegítés” után egy balesetekkel tarkított másnap következett: A korai kezdés is megnehezítette a Hankook Racer Cup mezőnyének dolgát, a fordított rajtrácsnak köszönhetően már a rajtot követően megkezdődött a helyezkedés az előnyösebb pozíciókért, Kismarty-Lechner Gábor gyorsan az élre állt, amikor a Swiftes Krajnyák Petra egy nagyot esett a Mansell kanyarban. A baleset helyszínére nagy tempóval érkező többi versenyző sem úszta meg malőr nélkül, a dobogóra is esélyes Vogel Adrienn szintén visszacsúszott, az utolsó helyről kellett felküzdenie magát. A safety caros eljárás újra megkeverte a lapokat, az újraindítást követően Kismarty-Lechner Gábor sokáig megőrizte elsőségét, mögötte Pap Viktor és Báldi Gergő ütközése miatt a bajnoki pontverseny élén álló Gergőnek búcsúznia kellett. Boldizs Bence dinamikus teljesítménnyel egészen a győzelemig küzdött, utána egy másodperces hátránnyal Kismarty-Lechner Gábor hozta be a Swiftet másodikként, a konstans jó köridőkkel autózó Vogel Adrienn előtt. A végső küzdelemben ismét fordított rajtrács szerint indultak, a startot követő kanyarban Pap Viktor és Boldizs Bence rögtön össze is akadt, a kontaktot követően Bence autójának leszakadt a lökhárítója és felnyílt a gépháztetője, csodával határos módon versenytempóban teljesítette a nyitó kört. A leszakadt alkatrésze azonban nemcsak neki okozott fejfájást, a nyomukban autózó Kismarty-Lechner Gábor ráhajtott az elhagyott elemre, így visszaesett a nyolcadik helyre. Innen indult az igazi verseny, az első rajtrácsról startoló Takács Balázs egészen a verseny feléig megőrizte vezető helyét, amikor Báldi Gergő megelőzte őt. Kismarty-Lechner Gábornak sérült futóműve ellenére is sikerült az ezüstös pozícióban behoznia a Swiftet. Egy fair küzdelemben a dobogó harmadik fokára György Gábor állhatott. Az izgalmakban bővelkedő háromfutamos hétvége után a bajnoki pontverseny élén Báldi Gergő áll, őt Kismarty-Lechner Gábor, György Gábor, Pap Viktor, majd Vogel Adrienn követi. A Lotusok versenyében György Anett remekelt, konstans teljesítményt nyújtva, három futamból-hármat megnyerve, egy hatalmas csatában taszította le Tomas Bizubot a dobogó legfelső fokáról és az abszolút pontverseny élére állt. Június közepén a Pannóniaringen folytatódik az izgalmas küzdelem! Kulcsszavak: autósport, Hankook Racer Cup, hungaroring
|
|
|||||
|
||||||
Tim Gábor dupla győzelemmel vezeti az Octavia Cup-ot |
||
2016. május 02.
Az Octavia Cup debütáló hétvégéjét a Hungaroring-en rendezték, ahol két versenyt futott a mezőny, egyet pénteken, majd a főversenyt szombaton. Nagyon nehéz, és küzdelmes első futamon Tim Gábor győzedelmeskedett.
|
A mezőny egyetlen magyar tagja végig vezette a futamot, de a cseh Tomas Pekar, aki hazája egyik, ha nem a legjobb túraautósa, a célig üldözte az Apex Racing versenyzőjét. A verseny után a szervezők sorsolással döntötték el, hogy a futam eredménye alapján, hogy sorakozik fel a rajtrácsra a mezőny. A sorsoláson a 8-as számot húzták, ami azt jelentette, az első nyolc versenyző fordított sorrendben sorakozik fel a rajtrácsra. Tim Gábor így a nyolcadik helyről startolt a szombati főversenyen. Az úgynevezett indy rajtot (gördülő) jól kapta el, és szinte kilőtt a mezőnyből, és harmadikként tudott fordulni az első kanyarban. Már a pálya felső részén sikerült még egy előzés, és máris a második volt. A lengyel Rzepecki-t a második kör első kanyarjában fékezte ki, és megszerezte a vezetést. Ekkor úgy tűnt, hogy könnyű, magabiztos győzelmet szerez a magyar versenyző, de az autója teljesítményt vesztett, és nem tudta növelni a tempót, majd egy másodperccel rosszabb köröket autózott, mint a nyitó versenyen. Ezt a cseh Tomas Pekar kihasználta és mint az első versenyen, újra üldözőbe vette Tim Gábort. Azonban, ahogy egy nappal előtte, a második versenyen sem talált fogást, a Hungaroring-et nagyon jól ismerő magyar pilótán, aki így megnyerte a második futamot is. Tim Gábor ezzel 14 pontos előnyre tett szert az Octavia Cup ponttáblázatán, természetesen vezeti a bajnokság. A sorozat két hét múlva az osztrák Red Bull Ring-en folytatódik. "Nagyon jó hétvége volt, bár kívülről nem biztos, hogy annak tűnt, de borzalmasan nehéz volt, az egyik legnehezebb versenyek voltak, amin szerepeltem eddig. Végig, az utolsó centiméterig a határon kellett mennem, mert Pekar pokolian gyors volt. Még pénteken, az első versenyen azonos időket tudtunk autózni, szombaton már jó 7-8 tizeddel volt gyorsabb. De valójában nem Ő lett gyors, én lassultam be, mert a csökkent az autóm teljesítménye. Ezt már a kupa mérnökei vizsgálják is. Az autó nagyon jó volt, de ez még csak egy "B" verzió. Az új fejlesztési csomag reméljük a következő versenyre elkészül, és megkapja mindenki. Akkor már nagyobb kanyarsebesség, és nagyobb erő áll majd a rendelkezésünkre. Nehéz lesz a bajnokság, de a csapatomtól nagyon jól felkészített autót kapok, nem aggódom. Nagyon várom már a Red Bull Ring-et, az egyik kedvenc pályám." - összegezte a hétvégét Tim Gábor. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, hungaroring, Skoda Octavia Cup, tim gábor
|
|
|||||
|
||||||
Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén |
||
2016. április 29.
Egy magyar versenyzővel, Tim Gáborral a mezőnyben rajtolt el a megújult Skoda Octavia Cup, melynek helyszíne a Hungaroring. A sorozat cseh, szlovák, lengyel, német és amerikai versenyzőket is felvonultat, sokan komoly nemzetközi tapasztalattal érkeztek a kupába.
|
Egy magyar versenyzővel, Tim Gáborral a mezőnyben rajtolt el a megújult Skoda Octavia Cup, melynek helyszíne a Hungaroring. A sorozat cseh, szlovák, lengyel, német és amerikai versenyzőket is felvonultat, sokan komoly nemzetközi tapasztalattal érkeztek a kupába. A csütörtökön megrendezett időmérésnek komoly volt a tétje, hisz az időmérés győztese 2 pontot kap, így nem mindegy, ki szerzi azt meg. Tim Gábor végig taktikázott az időmérésen, mely végül bejött neki és csapatának, az Apex Racing-nek. A felhasználható hat slick gumiból csak négyet használt fel, így megspórolt két teljesen új gumit a versenyekre. A riválisok kénytelenek voltak új slick-eket feltenni, de nem tudták megdönteni Tim idejét. Legközelebb hozzá a cseh, többszörös bajnok Tomas Pekar férkőzött, de 56 ezreddel elmaradt a magyar pilóta által futott időről. A Skoda Octavia Cup versenyei rendhagyó módon pénteken és szombaton zajlanak a Hungaroring-en, melyre a belépés ingyenes. Az első verseny pénteken 14:10-kor kezdődik. Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Skoda Octavia Cup, tim gábor
|
|
|||||
|
||||||
Kimagasló pontszámmal nyerte a Citroën a magyar fordulót |
||
2016. április 26.
A Hungaroring eső áztatta aszfaltján a Citroën C-Elysée WTCC-k két futamgyőzelemmel és maximális pontszámmal ugrottak a konstruktőrök világbajnokságának élére. José María López harmadik főfutam-győzelme után vezeti a pilóták bajnokságát, amíg Yvan Muller először állhatott fel a pódiumra.
|
Ahogyan arra számítani lehetett, éjszakára megérkezett az eső és a hideg Magyarországra. Miután megérkeztek a paddock-ba, a pilóták és a mérnökök gyorsan munkához láttak, hogy a Citroën C-Elysée WTCC beállításait ezekhez a körülményekhez igazítsák. Amire felsorakoztak az autók nyitófutam rajtrácsán, elállt az eső. Az első két kör után Yvan Muller és José María López a slick gumik mellett döntöttek. A versenytársaknál megoszlottak a vélemények: volt, aki esőgumit és volt olyan is, aki előre slick, hátra esőgumit tett fel. Ahogy a lámpák kialudtak, Mehdi Bennani kihasználva az esőgumik előnyét, átvette a vezetést Yvan Muller előtt. Néhány kanyart követően a négyszeres világbajnok megcsúszott és maga elé engedett két autót. A tapadás teljes hiányával küzdő Yvan egyre hátrébb került, amíg pontok nélkül José María López társaságában találta magát. A versenyt Mehdi Bennani vezette, de a Sébastien Loeb Racing többi pilótája is a nyomában volt. Tom Chilton briliáns módon a második helyig tört fel, amíg Grégoire Demoustier a hetedik helyet szerezte meg. A pontszerzés reménye nélkül Yvan Muller és José María López kiállt gumit cserélni, megfelelő információkat szerezzenek a későbbi főfutamra. Mehdi Bennani és Tom Chilton az első és a második helyen értek célba, ami egyúttal a maximális pontszámot is jelentette. Az időjárási körülmények nem igazán változtak a főfutam végéig. Ezúttal az összes versenyző esőgumit rakatott fel. A pole pozícióból induló José María López tökéletesen rajtolt, ahogy Yvan Muller is, aki a rajtrács nyolcadik helyéről az első kanyarnál már a harmadik helyre jött fel! A második körre Yvan Muller megelőzte Rob Huff-ot. Néhány másodperc múlva a safety car felhajtott a pályára, miután Grégoire Demoustier a gumifalnak ütközött. A verseny újraindult, López és Muller megőrizték vezető helyeiket, azonban a verseny közepére a különbségek csökkentek, a feszültség pedig a tetőfokára hágott. kilencedik kanyarban Rob Huff a második helyre került, miután egy fékezés során nekiütközött Yvan Muller autójának. A vizsgálatot követően a brit pilóta áthajtásos büntetésben részesült, így a 68-as számú Citroën C-Elysée WTCC visszaszerezte pozícióját. A csapattársak egymás után érkeztek célba. Ennek a második Citroën győzelemnek köszönhetően a márka ismét a konstruktőrök világbajnokságának élére került, több mint 40 pont előnnyel. A pilóták bajnokságát az időmérők óta vezető José María López előnyét immár 12 pontra emelte. A FIA WTCC következő állomása Marrakechben lesz, május 6-8-án. Kulcsszavak: autósport, C-Elysée, Citroen Total WTCC Team, hungaroring, José María López, wtcc, Yvan Muller
|
|
|||||
|
||||||
A hátulról rajtoló Michelisz 10. a második hungaroringi futamon |
||
2016. április 25.
Az utolsó pozícióból rajtoló Michelisz Norbert a tizedik helyen végzett a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi hétvégéjének második vasárnapi futamán.
|
A sorozat harmadik fordulója fő versenyének a gyári Hondával versenyző magyar pilóta a hatodik helyett a 17. helyről vágott neki, mivel kicserélték a turbót az autójában a nyitó futamot követően. A remekül rajtoló Michelisz az első körben a 14. helyre jött fel, ám a felzárkózás megakadt, mivel a Citroën belga pilótája, Grégoire Demoustier kicsúszott, így bejött a biztonsági autó. A safety car távozása után Michelisz nagy csatát vívott a ladás Hugo Valente-tal, s parádés előzéssel a francia pilóta elé került. A magyar versenyző ezután is nagy tempóban autózott, közel a vizes aszfalt nyújtotta lehetőségek határaihoz, egy alkalommal ki is csúszott a bukótérbe, ám remek reflexekkel fogta meg autóját. Később is remek előzéseket mutatott be, egészen a hatodik helyig lépkedett előre, az utolsó körben azonban autója bal hátsó futóműve megsérült, így az utolsó fél körben négyen megelőzték őt. Ezzel együtt így is pontot tudott szerezni. "Lehet, hogy életem versenye lehetett volna, ha be tudok érni hatodikként" - értékelt Michelisz a futam után. "Az utolsó másfél-két körben kezdtem érezni, hogy valami nem jó, végül a hátsó felfüggesztés nem bírta ki, fél körön múlt, hogy nem lettem hatodik" - mondta Hozzátette, nem mellékes számára, hogy korábbi csapata, a Zengő Motorsport hogyan teljesít, még úgy sem, hogy már nem ott versenyez. Gratulált Ficza Ferenc teljesítményéhez, aki azután, hogy az első futamon kilencedikként ért célba, a 16. pozícióból rajtolva a 14. helyen zárta a fő versenyt. A futamot a Citroën pole-pozícióból rajtoló argentin pilótája, José-María López nyerte márkatársa, a francia Yvan Muller és a Honda portugál versenyzője, Tiago Monteiro előtt. A versenyre szombaton közel 8 ezer, vasárnap az esős és szeles időjárás ellenére mintegy 35 ezer néző látogatott ki a szervezők tájékoztatása szerint. WTCC, Hungaroring, fő futam (17 kör, 74,477 km), végeredmény: 1. José-María López (argentin, Citroën C-Elysée) 38:37.180 perc 2. Yvan Muller (francia, Citroën C-Elysée) 2.821 másodperc hátrány 3. Tiago Monteiro (portugál, Honda Civic) 14.981 mp h. ...10. Michelisz Norbert (Honda Civic) 36.867 mp h. ...14. Ficza Ferenc (Honda Civic) 1:13.924 perc h. Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
A Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét |
||
2016. április 23.
Nem egészen egy héttel az FIA túraautó-bajnokság szlovákiai futama után a Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét a Hungaroringen.
|
Thed Björk és Fredrik Ekblom, a Polestar Cyan Racing két pilótája ígéretes, ám rendkívül kemény szlovákiai hétvégét tudhat maga mögött: Ekblom mesterien jött föl a mezőny legvégéről, és végül pontszerző helyen zárta a versenyt. „Erős, értékes hétvégét tudhattunk magunknak Szlovákiában, bár voltak bizonyos nehézségeink. Sikerült egyben célba érnem, ráadásul pontot is szereztünk, emellett rengeteg adatot nyertünk ki, amivel felkészülhetünk a ránk váró kihívásokra. Sokat kell még fejlődnünk, nagyszerű, hogy ilyen hamar ismét a volán mögé ülhetünk.” – mondta Ekblom. A csapat második 2016-os WTCC versenyhétvégéjén a négyszeres STCC bajnok Björk mindössze 0,059 másodperccel maradt le az utolsó időmérőről (Q3). „Nagyszerű érzés, hogy ismét versenyezhetünk, és külön öröm, hogy a szurkolók által különösen kedvelt, legendás Hungaroring van soron. Ez a pálya teljesen más, mint azok, amelyeken az idei szezonban eddig versenyeztünk, úgyhogy rengeteg új adatra számítok, amelyekkel aztán folytathatjuk a felkészülést.” – mondta Björk. A kanyargós, technikás Hungaroring teljesen más kihívást jelent, mint a múlt heti gyors, lendületes szlovákiai pálya, így a csapatra ismét új feladatok várnak. „Rendkívül izgatottan érkezünk a Hungaroringre, ahol olyan a hangulat, mint egy foci vb-döntőn. Már versenyeztünk ezen a pályán, így a korábbi futamokkal ellentétben rendelkezésünkre állnak adatok.” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport-tevékenységeiért felelős alelnöke és ügyvezető igazgatója. A magyarországi WTCC hétvége pénteken, a tesztekkel veszi kezdetét. Szombaton jönnek a szabadedzések és az időmérő edzések, majd vasárnap a két, 16, illetve 17 körös verseny. Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Polestar Cyan Racing, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Michelisz nem tartja esélyesnek magát a Hungaroringen |
||
2016. április 22.
A gyári Hondával versenyző Michelisz Norbert nem tartja esélyesnek magát a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi hétvégéje előtt.
|
A sorozat harmadik fordulóját felvezető csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatón a magyar pilóta kifejtette: jó érzés számára, hogy gyári csapatban szerepelhet, de sok időnek kell eltelnie ahhoz, hogy olyan otthonosan mozogjon új istállójában, mint korábban a Zengő Motorsportnál. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy minden munkatársa segíti a beilleszkedését. Michelisz az idénynyitó franciaországi állomás mindkét futamán harmadikként ért célba, múlt vasárnap, a szlovákiai versenyen pedig előbb hatodik, majd ötödik lett. "Az első két hétvégén látszott, hogy képesek vagyunk tartani a lépést a Citroënekkel. A szlovákiai futamok nem úgy sikerültek, ahogyan szerettük volna, de mindent korrigálni tudunk a Hungaroringre. Mindenkire oda kell figyelnünk, mert nagyon kicsik a különbségek. A papírforma szerint nem mi leszünk a legfőbb esélyesek, de remélem, ezt a remek hangulat közepette kompenzálni tudjuk" - fogalmazott Michelisz. A Hungaroring felújított és közelmúltban átadott burkolatát a WTCC mezőnye avatja fel. "Mindannyiunknak újra kell tanulnunk a Hungaroringet, de a hazai pálya előnye számomra eddig is inkább a lelátókról érkezett" - jegyezte meg Michelisz. A Zengő Motorsport fiatal versenyzőjének, Ficza Ferencnek az autója kigyulladt az egyik szlovákiai futamon. Mint elmondta, a Honda javítása még mindig tart, de úgy tűnik, hogy a pénteki szabadedzésen ismét használhatja. A Citroën négyszeres világbajnoka, a francia Yvan Muller - aki összetettben egyelőre csak a hatodik helyen áll - elmondta: az első két hétvége nem sikerült túlságosan jól számára, ezért Mogyoródon mindenképpen győzni akar. A Lada színeiben egyre jobb teljesítményt nyújtó francia Hugo Valente felidézte, hogy életében először a Hungaroringen állhatott dobogóra a WTCC-ben, és bár 2014-es jó teljesítményét tavaly megismételte, idén az aszfaltcsík felújítása miatt teljesen más körülményekre számít. A mogyoródi versenyhétvégét az egész szezon egyik csúcspontjaként jellemezte, mert szerinte ilyen hangulat szinte sehol nem fogadja a pilótákat. Francois Ribeiro, a sorozatot szervező Eurosport Events vezetője úgy fogalmazott, hogy a szezon előtt bevezetett változások az eddigi két versenyhétvége tapasztalata alapján beváltak. Elmondása szerint mindenkinek tetszik a mogyoródi pálya új burkolata, amely "nagyon sima, nagyon csúszós, ezért biztosan látványos versenyeknek ad majd otthont". A promóter elismeréssel szólt Zengő Zoltánról, a Zengő Motorsport vezetőjéről, amiért Michelisz Norbert távozása után is fiatal magyar pilótáknak ad lehetőséget. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kijelentette: a pálya történetének legkomolyabb felújítása áll mögöttük, aminek nagyon örülnek, de egyben jelezte, hogy új lelátókra és új épületekre is szükség lesz Mogyoródon. "Nagyon büszkék vagyunk a hat éve tartó, gyümölcsöző együttműködésre a WTCC-vel. Továbbra is az a célunk, hogy olyan sorozatok versenyeinek adjunk otthont, amelyekben magyar pilóták is szerepelnek, s ezzel bizonyítsuk, hogy nem csak Forma-1-es futamokat tudunk szervezni" - magyarázta Gyulay. A hétvégi WTCC-forduló keretében szombaton 16 órától rendezik az időmérő edzést, vasárnap pedig a két futamot 14.15-től, illetve 17.14-től. Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
A Slovakia Ringen Lopez keményen megdolgozott a győzelemért |
||
2016. április 19.
A szombati időmérőkön és a versenyen is napfényes idő várta a Slovakia Ringre látogató nézőket. Az új szabályozásnak megfelelően az időmérők első 10 helyezettje fordított sorrendben állt fel a nyitóverseny rajtrácsára. José Maria Lopez így a nyolcadik, míg Yvan Muller a tizedik helyről kezdett.
|
Mehdi Bennani szenzációsan rajtolt el az első sorból és át is vette a vezetést. Pechito Lópeznek és Yvan Mullernek az első kör végéig sikerült felzárkózni az ötödik és a hatodik helyekre. López hamarosan megpróbált Tarquini elé kerülni, de túl széles helyet hagyott, amelyen Muller át tudott csúszni. A két Citroën C-Elysée WTCC egészen a 7. körig szorosan egymás mögött haladt, amikor López kihasználta a kínálkozó lehetőséget és megelőzte Mullert. 3 körrel a futam vége előtt Tiago Monteiro átvette a vezetést, amíg Mehdi Bennani minden energiáját arra fordította, hogy végig maga mögött tudja Rob Huff-ot. Az utolsó körben Michelisz Norbert brillírozott: megelőzte Yvan Muller-t, majd megszorongatta José Maria Lopezt is. A kétszeres világbajnok az ötödik helyen végzett, míg csapattársa hetedikként ért célba. Egy óra szünet következett, a szerelők fel tudták készíteni az autókat a főversenyre. Ahogy a lámpák kialudtak, Yvan Muller kissé bizonytalanul indult el a pole pozícióból. Vele ellentétben José María López a harmadik helyről az első helyre jött fel. Az első kanyarban Nick Catsburg autója hozzáért Yvan Mulleréhez, aki a harmadik helyen találta magát. José María López vasárnap megnyerte a FIA WTCC Slovakia Ring-en megrendezett bajnokságának főversenyét, bár ez a győzelem egészen az utolsó kanyarig nem tűnt biztosnak. A Citroën Total pilótája a Citroën C-Elysée WTCC 80 kg-os ballasztsúlya ellenére is a 2016-os szezon elejének egyik legerősebb versenyzője. A négyszeres világbajnok ezután 5 helyet esett vissza a Rob Huff-fal történt ütközést követően. A verseny eleje határozottan nehéznek bizonyult a Citroën csapat számára, hiszen Lópeznek át kellett adnia a vezetést Catsburg-nek. Az autójának hátulja felől érkező erős rázkódás ellenére Pechito tartani tudta pozícióját, figyelmét Tiago Monteiro-ra összpontosítva. A feszültség az utolsó 3 körre tovább fokozódott és Catsburg lassulni kezdett. Hirtelen a top 3 kicsit széthúzott és Pechito átvette a vezetést. Monteiro továbbra is komoly veszélyt jelentett, de az argentin pilóta a végéig kitartott és megszerezte a második főfutam-győzelmét. A pozícióját keményen védő Yvan Muller a hatodik helyen végzett, ami értékes pontokat hozott. A Citroën Total csapat ma Budapest felé veszi az irányt. A 2016-os szezon harmadik FIA World Touring Car Championship fordulója a Hungaroringen lesz április 23-án és 24-én. Kulcsszavak: autósport, Citroen Total WTCC Team, José María López, Slovakiaring, wtcc, Yvan Muller
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 331 - 340 |