Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 391 - 400 |
A Citroën pilótái a tizenhatból 14 megnyert futammal összetettben az első négy helyen állnak |
||
2015. szeptember 11.
A FIA túraautó-világbajnokság mezőnye két hónapos kihagyás után keletnek veszi az útját. A sorozat kezdőállomása Japán, ahol az első viadalra a Tokiótól 150 km-re északra fekvő Motegi „ikergyűrűn” kerül sor.
|
A FIA WTCC nyár elejéig tartó első szakaszában Dél-Amerikát, Afrikát és Európát megjárt mezőny az idény második felében Ázsiában és a Közel-Keleten folytatja a versengést. A Citroën C-Elysée WTCC-ket még a Vila Real-i hétvége után konténerekbe tették, hogy megkezdjék a Japánba tartó hajóutat. Az autók a motegi verseny után Kína (Sanghaj), Thaiföld (Buriram) és Katar (Losail) érintésével térnek majd vissza a franciaországi bázisra. A Citroën Racing csapata persze az áthajóztatás alatt sem tétlenkedett. A Citroën négy hivatalos pilótája egymást váltva edzett a spanyolországi Motorland Aragón pályán. „Új alkatrészek tesztelése helyett inkább a meglévők tökéletesítésére összpontosítottunk – magyarázza Xavier Mestelan, a Citroën Racing műszaki igazgatója. – A versenyeken nem mindig van idő és kellő rálátásunk ahhoz, hogy mindent alaposan kielemezzünk, most viszont a végére jártunk az eddig megválaszolatlan kérdéseknek. Az edzés alatt három fő pontra koncentráltunk: a differenciálműre, a fékerőre és a hátsó futómű működésére. A tanulságokból okulva a következő futamokon még hatékonyabbak lehetünk. Ez annál is inkább fontos, mert a szezon végéig még három új pálya vár ránk.” Ilyen a Twin Ring Motegi is, ahol most először rendeznek FIA WTCC viadalt. A világbajnoki futamok korábban Okayamában, majd Suzukában zajlottak. Az 1997-ben épült Motegi ikergyűrű eredetileg az IndyCar-sorozat Japánba csábítására készült, és egy oválpályából, valamint egy a TC1-es autóknak szánt 4,801 km-es versenypályából áll. „Ez egy közepes és gyors kanyarokból álló pálya, előzésre a három egyenes szakaszon adódhat lehetőség – nyilatkozta Ma Qing Hua. – Nem tűnik különösebben nehéznek, főleg a Nordschleife vagy a Vila Real után, de ezt persze nem tudhatjuk biztosan, amíg ki nem próbáltuk. Fontos, hogy megtaláljuk a helyes egyensúlyt a kanyarokban szükséges leszorítóerő és az előzésekhez nélkülözhetetlen végsebesség között.” „Mindig érdekes új helyszínekre utazni, és nem hiszem, hogy lenne olyan a mezőnyben, aki már versenyzett korábban Motegiben – teszi hozzá Yvan Muller a Citroën Racing szimulátorából kijőve. – Nem számíthatunk magas végsebességekre, ezért azt gondolom, a beállításokban a leszorító erő növelése lesz az első számú cél. Oda kell figyelnünk a gumikra is, mert az aszfalt elég durvának tűnik.” Folytatódik a diadalmenet? Négy fordulóval a világbajnokság vége előtt a Citroën Total csapata méltán lehet büszke eddigi eredményére, hiszen négy pilótája összetettben az első négy helyen áll. Tarsolyukban ott az összes pole pozíció, 16-ból 14 megnyert futam, 35 dobogós hely, azaz a trófeák 73%-a. Az egyéni versenyben négy pole pozícióval és hat győzelemmel José María López vezeti a mezőnyt. A címvédésre készülő argentín versenyző egy kisebb üresjárat után (Oroszországból és Szlovákiából győzelem nélkül tért vissza) hamar magára talált: a franciaországi és a portugáliai versenyen már megkerülhetetlen volt. 55 pontos előnyéből adódóan az se tragédia, ha egy-két pontot elveszteget az utolsó szakaszban, ámbár Pechito nagyon jól tudja, hogy amíg a világbajnoki cím matematikailag nem biztos, a legkisebb lazítás is földcsuszamláshoz vezethet. „Örülök, hogy folytatódik a szezon a hosszú szünet után, amikor végre eltölthettem néhány hetet otthon, Argentínában. Egyszer már voltam Motegiben, de még 2000-ben, a gokart-világbajnokságon, és nem volt időm megnézni a versenypályát. Mindig nagy élmény Japánba jönni, különösen a suzukai győzelmem után” – nyilatkozta a világbajnok López. A közvetlen utána következő Yvan Muller sem adja fel. Kihasználva versenytársa megtorpanását, két hétvége alatt 21 pontot tudott faragni a hátrányából, a következő két fordulóban viszont López szerzett 25 ponttal többet. A hátralevő négy megmérettetés miatt azonban az sem kizárt, hogy a négyszeres világbajnok Muller az utolsó pillanatban mellbedobással győz. „Egyet nekem, egyet neked, az elmúlt néhány hétvégén nagyjából lenulláztuk egymás teljesítményét. Tisztában vagyok vele, hogy nagyon nehéz lesz visszajönni, de küzdeni fogok, amíg csak matematikai esélyem van a győzelemre” – fogadkozott. 92 ponttal lemaradva López mögött Sébastien Loeb már gyakorlatilag nincs versenyben a világbajnoki címért. De három futamgyőzelemmel a háta mögött a kilencszeres ralivilágbajnok már így is felülmúlta 2014-es teljesítményét. Főleg, hogy a Paul Ricard pályán az első pole pozícióját is sikerült megszereznie, ami kétségtelenül a legnagyobb kihívás egy WTCC-hétvégén. Az, hogy az elmúlt hetekben részt vett a spa-francorchamps-i és a magny-cours-i pályákon rendezett versenyeken, jelzi, hogy eltökélt szándéka, hogy tovább fejlődjön és felzárkózzon a legjobbakhoz. „Szeretnék tűzközelben maradni, pole pozíciókért és győzelmekért harcolni. Nem ülhetek a babérjaimon, keményen kell dolgoznom, hogy elérjem a csapattársaim szintjét. Ez annyit jelent, hogy nem hibázhatok, tökéletes köröket kell futnom. Pechito és Yvan nagyon jó ebben, de én is folyamatosan fejlődöm” – magyarázta Seb. A szünet előtti utolsó futam győztese, Ma Qing Hua is felszálló ágban van. Hiába szorongatja összetettben Michelisz, Tarquini és Monteiro, a kínai pilóta csak előre tekint, és sikeres csapattársairól vesz példát. „Optimista és magabiztos vagyok, annak ellenére, hogy volt egy kis balszerencsém, ami miatt dobogós helyezéseket buktam el. Összességében elégedett vagyok a teljesítményemmel, de tovább kell dolgoznom, hogy minél tökéletesebb legyek és újabb győzelmeket arathassak” – mondta Ma, akinek a japán hétvége jó alkalom lesz arra, hogy a szeptember 26-27-i sanghaji hazai fordulóra a legjobb formába hozza magát. Kulcsszavak: autósport, Citroën, Citroen Total WTCC Team, japán, José María López, túraautó VB
|
|
|||||
|
||||||
Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást |
||
2015. szeptember 11.
Japánba érkezett a FIA Túraautó-világbajnokság és ezzel kezdetét vette az idény harmadik harmada, hiszen már csak négy futam van hátra az idei szezonból.
|
A korábbi évektől eltérően most új pályán debütál a túraautó VB nemzetközi mezőnye, hiszen a Twin Ring MOTEGI versenypálya látja vendégül a sorozatot, Szuzuka helyett. A MOL-csoport által immár negyedik éve támogatott Zengő Motorsport versenyzője, Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről (141 pont) várja a folytatást. A Twin Ring Motegi versenypálya Tocsigi prefektúra keleti részén található egy hegyekkel körülvett hatalmas erdős terület közepén, melyet a HONDA építetett 1997-ben abból a célból, hogy az amerikai – összefoglaló nevén - IndyCar sorozatot Japánba csábítsa. Ez sikerül is a japán márkának mivel ez a helyszín 2011-ig volt benne a versenynaptárban. Twin Ring – ikergyűrű - azaz két pályarendszer találkozik itt. Az egyik egy 2,49 km-es ovális, gyors (Super Speedway), ami az amerikai stílust jelenít meg, a másik pedig egy Európában jól megszokott versenypálya, melynek a versenytávja 4,801 km. A WTCC mezőnye ezen a pályán fog rajthoz állni. A két pálya mellett található itt egy vezetéstechnikai centrum, versenyzőképző iskola, salak- és gokartpálya, konferenciaközpont, egy hotel, számos üzlet és étterem valamint a „HONDA Collection Hall”, ami tulajdonképpen egy autó és motor múzeum. A portugál versenyhétvégéhez képest változott a büntetősúly rendszere: Citroen C-Elysée: +60 kg Chevrolet RML Cruze: +10 kg Honda Civic: +0 kg Lada Vesta: +0 kg A bajnokságot a korábbi világbajnok, argentin José-Maria López vezeti (322 pont) csapattársai előtt – Yvan Muller (267 pont), Sébastien Loeb (230 pont). Péntek: 05:30 – 06:00 Teszt (Live Timing a www.fiawtcc.com oldalon) Szombat: 02:30 – 03:00 Szabadedzés 1. / www.fiawtcc.com 05:00 – 05:30 Szabadedzés 2. / www.fiawtcc.com 08:30 – 09:00 Időmérő edzés / Élőben az Eurosporton Vasárnap: 07:00 – 08:00 Futam1/ Élőben az Eurosporton 08:00 – 09:00 Futam2 / Élőben az Eurosporton Michelisz Norbert: A több mint 7 hetes nyári szünet után alig várom, hogy újból a Civic volánja mögé ülhessek. A Twin Ring Motegi Circuit új helyszín lesz a mezőny nagy részének. Ez a tény plusz a tetemes súlyelőnyünk a Citroen versenyautóihoz képest remélem, azt jelentheti, hogy az elmúlt két évhez hasonlóan, Japánban képesek lehetünk önerőből dobogóért vagy akár futamgyőzelemért harcolni. Kelenvölgyi Ágnes, MOL-csoport szponzoráció vezetője: Izgatottan várjuk a japán futamot, ahol Norbi ismét egy látványosnak ígérkező versenyen hozhatja ki magából a maximumot. A szezon első felében a csapat számos sikert ért el, amire büszkék vagyunk. Hiszünk benne, hogy tehetsége és ambíciója tovább segíti Norbit abban, hogy a legjobbá váljon! Kulcsszavak: autósport, japán, michelisz, túraautó VB, wtcc, zengő motor
|
|
|||||
|
||||||
Kiss Norbi: "fantasztikus volt a közönség, ezt a hétvégét nem fogom elfelejteni soha" |
||
2015. szeptember 07.
25 év után tért vissza a Kamion Európa-bajnokság mezőnye Magyarországra, a Hungaroringre, ahol a Regnáló Európa-bajnok, Kiss Norbert 1-es rajtszámmal, magasan a tabella élén várta a hazai megmérettetést.
|
Esővel indult a szombati nap a Hungaroringen, de ennek ellenére rengeteg néző látogatott ki, amit az időjárás napközben azzal hálált meg, hogy szépen elállt az eső, és a futamok már száraz körülmények között zajlottak. Kiss Norbi megnyerte az időmérőt, és az első rajtkockából magabiztos rajt-cél győzelmet aratott a hazai közönség előtt, akik minden körben elképesztő hangorkánnal várták a magyar pilótát. A dobogóra Adam Lackó és Jochen Hahn, Norbi idei legnagyobb riválisai állhattak még fel. A második futamnak a nyolcadik helyről vágott neki Norbi, a rajtnál előtte ütköztek, ami miatt visszaesett pár helyet, de hamar felzárkózott Lackóra, akinek viszont valami megadta magát a kamionján, így egyrészt kiesett a versenyből, másrészt beterítette a pályát és Norbi kamionját olajjal. A regnáló Európa-bajnok ezek után félig-meddig emlékezetből ment a hazai pályán, mert látni csak keveset látott ki az olajos szélvédőn, de így is utolérte Steffit és Vrseckyt, előzni viszont már nem volt lehetősége, maradt a harmadik helyen. A Truck Race történelmében pedig Steffi Halm győzelmével először nyert futamot női pilóta. Vasárnap az első futamon ismét Norbi rajtolhatott az élről, ráadásul kétszer is, Lacko kamionja ugyanis kigyulladt pár kör után, így piros zászlóval leintették a futamot, amíg eloltották, majd levontatták a pályáról. Norbi elhozta a második rajtot is, és ismét nagy előnnyel nyerte meg az első futamot, ezúttal Hahn és Steffi előtt. A legharcosabbra a hétvége utolsó futama sikeredett, Norbi a nyolcadik helyről indulva, kihasználva minden hazai pályaismeretét megmutatta, hogy igenis lehet előzni a Hungaroringen, sorra vadászta le ellenfeleit, legnagyobb riválisait, olyan helyeken bebújva melléjük, ahol nem is számítottak támadásra, és egészen a dobogó második fokáig meg sem állt a magyar versenyző. Kiss Norbi a számára az idén legfontosabb, hazai hétvégéjén fantasztikus közönség előtt szerepelhetett, négy futamból kettőt megnyert, a másik kettőn dobogón állt, ezzel a szezon második legsikeresebb versenyhétvégéjét tudhatja maga mögött. Előnye most már 119 pont a tabella élén, de mögötte a második helyen most már nem Adam Lacko, hanem a német Jochen Hahn áll. - Elképesztő volt a hangulat egész hétvégén - mondta Norbi vasárnap délután -, nem is tudom elmondani mennyire jól éreztem magam, nagyon köszönöm a hatalmas biztatást, szurkolást és szeretetet amit kaptam, ezt a hétvégét soha nem fogom elfelejteni...Az autó tökéletesen működött, óriási az előnyünk a bajnokságban, de a legfontosabb az volt ezen a hétvégén, hogy a hazai közönségnek megmutassuk a truck race igazi arcát, azt gondolom, ez sikerült is, főleg az utolsó futamon,na az igazi csata volt! Nagyon köszönöm a csapat munkáját, köszönöm támogatóinknak, hogy mellettünk állnak, a közönségnek pedig azt a véget nem érő buzdítást és hatalmas figyelmet, amit irántunk mutattak, Ti vagytok a legjobbak!!! A sorozat következő állomása Zolder lesz szeptember 19-20-án, majd következik októberben Jarama és Le Mans. Kulcsszavak: hungaroring, Kiss Norbert, OXXO Energy Truck Race Team, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Kiss Norbert harmadik a szombati második futamon Mogyoródon |
||
2015. szeptember 05.
A címvédő Kiss Norbert, az Oxxo Racing-Axxyss Motorsport pilótája harmadikként zárt a kamion Európa-bajnokság Hungaroringen zajló versenyhétvégéjének szombati második futamán.
|
A 30 éves szombathelyi pilóta a fordított rajtrács szabálya miatt ezen a versenyen a nyolcadik helyről startolt, s kiváló vezetésének köszönhetően ért oda a dobogó alsó fokára. A magyar címvédő ezzel az eredménnyel 93 pontra növelte előnyét összetettben az ezt a futamot műszaki hiba miatt feladó cseh Adam Lackóval szemben. A rajt után Kiss a nyolcadik helyen maradt, majd egy pozíciót javított, a harmadik kör elején pedig feljött hatodiknak. A jelenlegi Európa-bajnok az ötödik kört már az ötödik helyen kezdte meg, előtte Lacko száguldott, de műszaki probléma miatt hamarosan kiállt. Kiss a hatodik körben újabb előzést hajtott végre, s már harmadik volt, majd rátapadt a másodikként haladó cseh David Vrseckyre, akivel "karöltve" utolérték a versenyben addig vezető német Stephanie Halmot. Ez a trió az utolsó három körben "végigvonatozott" egymás mögött, előzési pozícióba sem Kiss, sem Vrsecky nem került, így már nem változott a sorrend. A Hungaroringen a vasárnapi versenynapon 10.30 órakor kezdődik az időmérő edzés, a hétvége harmadik futamát 13.40-től, a negyediket pedig 16.40-től rendezik. Kulcsszavak: hungaroring, Kamion EB, Kiss Norbert, OXXO Energy Truck Race Team
|
|
|||||
|
||||||
Kiss Norbert futamgyőzelemmel kezdett a Hungaroringen |
||
2015. szeptember 05.
A címvédő Kiss Norbert, az Oxxo Racing-Axxyss Motorsport pilótája nyerte a kamion Európa-bajnokság Hungaroringen zajló versenyhétvégéjének szombati első futamát.
|
A 30 éves szombathelyi versenyző rajt-cél győzelmet aratott, ezzel 81 pontra növelte az előnyét az összetettben az ezen a futamon második cseh Adam Lackóval szemben. A harmadik helyen a háromszoros Eb-győztes német Jochen Hahn ért célba. A rajt utáni első kanyarban Kiss megtartotta a vezető helyet, s az első kör végére már több mint két másodperces előnyt autózott ki, majd ezt további két kör alatt csaknem megduplázta. A folytatásban a regnáló magyar Európa-bajnok hibátlan vezetéssel örvendeztette meg a lelátókon helyet foglaló tízezer hazai szurkolót, akik minden egyes körben hangos buzdítással fogadták a célegyenesben. Kiss féltávnál már hat másodperccel vezetett a második Adam Lacko előtt, a leintésig pedig még tovább növelte az előnyét, a célba érkezéskor 7.7 másodperc volt a különbség közte és Lacko között. A szombati második futamot - amelyen Kiss a fordított rajtrács szabálya miatt a nyolcadik helyről rajtol. Kulcsszavak: hungaroring, Kamion Eb, Kiss Norbert, OXXO Energy Truck Race Team, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Élete versenyére készül a címvédő Kiss Norbert |
||
2015. szeptember 04.
Élete versenyének tartja a kamion Európa-bajnokság Hungaroringen sorra kerülő hétvégi fordulóját a címvédő Kiss Norbert, az Oxxo Racing-Axxyss Motorsport pilótája, aki jelenleg is magabiztos előnnyel vezeti a pontversenyt.
|
A 30 éves szombathelyi versenyzőnek 76 pont az előnye összetettben a második cseh Adam Lackóval szemben, a szezon eddigi részében szinte minden helyszínen nagyon magabiztosan gyűjtötte be a legtöbb Eb-pontot. "Őszintén remélem, hogy a 25 év után Magyarországra visszatérő kamionversenyzés valódi sikertörténet lesz, a Forma-1-hez hasonlóan hosszú távon gyökeret ver Mogyoródon, idővel pedig turisztikai vonzerőt is jelent az országnak" - mondta a magyar csapat közleményében Kiss, aki egyben abban is reménykedik, hogy sokan kilátogatnak a Hungaroringre, ahol számos kiegészítő program várja majd az érdeklődőket mindkét napon. A versenykamionok szombaton 9.30-kor szabadedzésen vesznek részt, 11-től pedig az időmérő edzésre kerül sor. A szombati első futamot 13.40-től, a másodikat pedig 16 órától indítják, a mezőny mindkét versenyen 11 kört teljesít majd a mogyoródi pályán. Vasárnap 9.30-kor bemelegítő edzést rendeznek a kamionosoknak, az időmérő 10.30-kor kezdődik. A hétvége harmadik futama vasárnap 13.40-kor, a negyedik, utolsó verseny pedig 16.40-kor lesz. A kamion Eb magyarországi fordulóján a Suzuki Swift Európa Kupa lesz az autósportos betétprogram. A kategória mezőnye szombaton délelőtt teljesíti az időmérőt, aztán délután két versenyt, vasárnap pedig még egyet fut majd. A suzukisok versenyei szintén látványos és izgalmas csatákat ígérnek, itt is lesz kire figyelnie a közönségnek, például a mezőny egyetlen női pilótájaként induló, mindössze 14 éves Keszthelyi Vivienre, aki még versenyben van a kategória bajnoki címéért. A családosan érkezőket számos gyermekprogrammal, valamint autó- és motorsportos bemutatókkal várják, szombaton este 20 órától pedig Ákos ad koncertet a közönségnek a Hungaroring területén belül. Kulcsszavak: hungaroring, Kiss Norbert, OXXO Energy Truck Race Team, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Kamion Eb - Két év előkészítő munka után sok nézőt várnak Mogyoródra |
||
2015. szeptember 04.
A szervező Truck Race Promotion Kft. két évig dolgozott azon, hogy 25 év szünet után újra kamion Európa-bajnoki hétvégére kerüljön sor a Hungaroringen, ahová sok nézőt várnak szombatra és vasárnapra - hangzott el a verseny pénteki sajtótájékoztatóján.
|
Őry Tamás, a cég vezetője azt mondta, az előkészítésben és a verseny Magyarországra hozatalában a címvédő Kiss Norbert, az Oxxo Racing-Axxyss Motorsport pilótája sokat segített azzal, hogy sorra nyerte és nyeri a futamokat. "A magyar egy sportszerető nemzet, s abban bízunk, hogy a közönség szeretettel A hétvége várható főszereplője, az Eb-pontversenyben most is 76 pontos előnnyel vezető Kiss köszönetet mondott a Hungaroring Sport Zrt-nek és a szervezőknek azért, hogy hosszú szünet után sikerült Magyarországra visszahozni a kamionversenyzést. "Nagy öröm, hogy most végre meg tudjuk mutatni a hazai közönségnek élőben, hogy pontosan mit is csinálunk" - mondta a 30 éves szombathelyi pilóta. Hozzátette, reméli, hogy kiváló eredménnyel zárnak a magyar nézők előtt. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy a pályát üzemeltető cég életében ez egy fontos állomás, ráadásul a túraautó-világbajnokságon szereplő Michelisz Norbert után újabb "helyi hősnek" szurkolhatnak a magyar nézők. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a BKK sűrűn közlekedő és díjmentesen igénybe vehető buszjáratot indít a Hungaroringre az Árpád-híd pesti hídfőjétől, valamint a mogyoródi HÉV-állomástól, illetve sűríti a gödöllői HÉV vonalán a járatokat, hogy a nézők tömegközlekedéssel is könnyen meg tudják közelíteni a pályát. Kulcsszavak: hungaroring, Kamion Eb, Kiss Norbert, OXXO Energy Truck Race Team, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Tripla BMW-dobogóval búcsúzik Európától a DTM |
||
2015. szeptember 01.
A nyár utolsó hétvégéjén rendezték meg a Német Túraautó Bajnokság (DTM) hatodik fordulóját, amely a hollandiai Zandvoort és az osztrák Spielberg után a széria idei utolsó Németországon kívüli megmérettetéseként állította rajtrácsra a pilótákat.
|
Az augusztus 29-i, szombati első felvonás kettős BMW-dobogóval ért véget. A pole pozícióból rajtoló Marco Wittmann a negyven perces futam során mindvégig elképesztő csatát vívott a mögötte autózó Pascal Wehrlein-nel (német, Mercedes), aki az utolsó percekben az élre tört és elhappolta Wittmann elől a győzelmet. A DTM aktuális világbajnoka így a tizenegyedik futam dobogójának második fokára állhatott fel. Őt követte a harmadik helyen a BMW MTEK csapat kanadai pilótája, Bruno Spengler, aki az utolsó kanyarban egy látványos előzéssel autózott fel a pódiumra. A BMW újonc pilótája, Tom Blomqvist a szombati futam nyolcadik helyére hozta be a BMW M4 DTM versenyautót. António Félix da Costa egy hajszállal ugyan, de lemaradt a pontszerző helyekről, tizenegyedik helyezését Augusto Farfus, Martin Tomczyk és Maxime Martin követte sorban a tizenötödik, a tizenhetedik és a tizennyolcadik helyen. Timo Glock a negyedik helyről volt kénytelen feladni az augusztus 29-i megmérettetést, miután összeütközött Mattias Ekström autójával (svéd, Audi). A „Moscow Raceway” második, vasárnapi futamának végén Bruno Spengler ismét dobogóra állhatott, ezúttal azonban már a második legmagasabb fokon, amely a kanadai pilóta eddigi legjobb eredménye a Német Túraautó Bajnokság 2015-ös szezonjában. A DTM tizenkettedik megmérettetését az Audi német versenyzője, Mike Rockenfeller nyerte. A BMW Motorsport közel járt ahhoz, hogy a vasárnapi futam leintése után is két pilótájával álljon dobogóra, Maxime Martin azonban hosszas csata után, mindössze néhány perccel a futam vége előtt átadta a harmadik helyet Mattias Ekström-nek, a tavalyi futamgyőztes így a második moszkvai összecsapás negyedik helyezettjeként végzett. Csapattársa, Marco Wittman ezúttal a hetedik helyen száguldott át a kockás zászló alatt a BMW M4 DTM versenyautóval. Augusto Farfus a tizenegyedik, Tom Blomqvist pedig a tizenkettedik helyen fejezte be az augusztus 30-i futamot. Amíg Timo Glock a tizenhetedik, addig António Félix da Costa a huszonharmadik pozíciót szerezte meg. Martin Tomczyk nem tudta befejezni a futamot. Kulcsszavak: autósport, bmw, DTM
|
|
|||||
|
||||||
A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól |
||
2015. augusztus 26.
Az elmúlt hétvégén idén már másodszorra tért vissza a Hankook RCM Cup mezőnye felvédi szomszédunkhoz a Szlovákiaringre.
|
A WTCC által is rendszeresen meglátogatott pályán izgalmas, fordulatos és szoros meccseket vívtak a pilóták, és kétségkívül a legnagyobb változást a bajnokságot vezető címvédő, Tim Gábor visszalépése jelentette. A B3 Racing pilótáit továbbra is elkerülte a szerencse, Báldi Gergő szívós küzdelemben a második futamon majdnem dobogóra állhatott, míg Boldizs Bence koccanás, illetve defekt miatt veszítette el pozícióját. Mindkét fiú óriási küzdelmekben tett tanúbizonyságot elszántságáról. A B3 R csapata szerdán érkezett meg a pályára, csütörtökön szabadedzések, illetve az időmérők zajlottak. Az időmérő edzésen elképesztően kicsi különbségek alakultak csak ki az élmenők között, a mezőny fele befért egy másodpercen belülre, az első hármat pedig kevesebb, mint két tized választotta el egymástól. Bence a 6., míg Gergő a 7. legjobb időt autózta, csupán 7 tizeddel lemaradva a legelső Mika Morientől, a B3 újoncai után már két másodperces ugrással futott be a következő versenyző. Az első futamot pénteken délután tartották, a srácoknak sikerült az élmezőnnyel haladniuk, sőt Gergő feljött egészen a második helyig, ahonnan azonban kiforgatták, így a vége Boldizs 5., Báldi 7. helye lett. „Az első versenyen a hatodik helyről indultam, majd a 2-7 hely között mindenhol voltam, hatalmas csaták zajlottak, kanyarról kanyarra változtak a pozíciók! Végül 5. lettem, pedig az utolsó körben, az utolsó kanyar előtt még harmadik voltam, de egy koccanás miatt visszaestem.” – értékelte a pénteki futamot Boldizs Bence, aki a továbbiakban sem volt túl szerencsés. „Második futamot a 4. helyről kezdtem, de az első körben összeértünk egy versenyzővel, és defektet kaptam, így csak a 11. helyen értem célba. Nagyon sajnálom, mert mindkét versenyen meglehetett volna a dobogó, a csapat ismét hatalmasat melózott, sajnálom, hogy nem tudtam nekik viszonozni, de a Hungaroringen támadunk majd ismét.” – zárta bizakodva az értékelést. A pénteki futamon Báldi sem tudta elkerülni a koccanást, amitől 5 helyet esett vissza: „Egy nem túl erős időmérő után jött egy sokkal jobb verseny. Végig kivárásra autóztam, és az utolsó tíz percben indítottam el az "attackot". Úgy is tűnt, hogy ez bejöhet, az utolsó körben már a második helyért mentem, amikor kaptam egy kisebb, majd egy nagyobb ütést hátulról. Megforgattak, és csak a hetedik helyen értem célba… Nagyon csalódott vagyok!” – emlékezett vissza Gergő a hétvégére. „A második futam sem úgy végződött, ahogy szerettem volna. Bár a verseny harmadát végigvezettem, a hátsó tapadás hiánya miatt könnyen átugrottak, és el is ment a 3 szerelvényes vonat mellettem. A negyedik helyen az utolsó körre tartalékoltam, azonban nem sikerült előrelépni, így pont lemaradtam a dobogóról. Bár az eredmények papíron nem tűnnek rossznak, sok maradt a hétvégében. Közel sem tudtuk kimaxolni a futamokat, míg az első futamon egy biztos dobogótól löktek el minket - szó szerint -, addig a másodikon egy kicsivel több szerencsével, szintén a pódiumon ünnepelhettünk volna. De ilyen a versenyzés, ez simán benne van, tanulunk a hibákból, és a jövőben megpróbáljuk elkerülni a balszerencsét is. Elképesztően keményen dolgozott a csapat a hétvégén, nagyon nagy köszönettel tartozok nekik!” A B3 Racing fiatal pilótáinak azonban a szlovák hétvége sem szegte kedvét és ígértük szerint gőzerővel készülnek a következő versenyhétvégére, mely a Hungaroring lesz majd. Reméljük ezúttal tényleg kijön a lépés a hazai pályán! Kulcsszavak: autósport, B3 Racing, RCM Cup, Slovakiaring, suzuki
|
|
|||||
|
||||||
Ifjabb Tóth János tíz év után visszatér a Kassa-ralira |
||
2015. augusztus 14.
Ugrás az ismeretlenbe. Egy kicsit ilyen lesz a Kassa-rali ifjabb Tóth Jánosnak, aki pontosan tíz év után tér vissza a Kassa környéki versenypályákra.
|
Fogalma sincs, mire számíthat, hiszen a pályabejárás csak csütörtök délután kezdődik, ennek ellenére nagyon várja, hogy újra aszfaltos utakon száguldhasson. Még akkor is, ha a tréninglehetőség nagyon kevés – mindössze háromszor mehetnek végig a pályákon a verseny rajtja előtt. Ez nyilván navigátorára, Szőke Tamásra is extra terhet ró, ám nyilván ez jelenti a kihívást. „Háromszor lehet végigmenni a pályákon, ami nagyon kevés, minimum öt kellene ahhoz, hogy ne érjenek meglepetések minket verseny közben, de a raliban éppen az a szép, hogy sokat kell improvizálni, hát most majd egy kicsit még annál is többet... Ahogy emlékszem, a régi, kassai pályák nagy része kétsávos út volt, de akadtak egy nyomsávos, erdei szakaszok is” – mesélte a Peugeot-Total Hungária Rallye Team pilótája, ifjabb Tóth János, aki számára a legutóbbi, 2005-ös verseny nem sikerült túl jól, mert a „víztározós szakaszon” leesett az útról, és nem tudta folytatni a küzdelmet. De győzelmet is ünnepelhetett Kassán, úgyhogy vegyesek az élményei. „Mindig is remek adottságú pályákat jelöltek ki itt, Kassa környékén, és a rendezés is jó szokott lenni, úgyhogy nagyon várom a hétvégét. Unikum, hogy idegen helyen, idegen pályákon megyünk majd – ezektől mindig fejlődik az ember. Én ezt is várom magunktól, hogy folyamatosan gyorsuljunk. Legutóbb a Fehérvár-rali második napján mentünk aszfalton, ott körről körre javulni tudtunk, most is szeretném ezt érezni” – mondta a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János, aki csütörtök délelőtt teljesített egy tesztet a Peugeot 208 T16 R5-tel Rozsnyó környékén, majd pedig elkezdődött a pályabejárás az egész mezőny számára. Ami a tesztet illeti, azt a célt szolgálja majd, hogy visszaszokjanak egy kicsit az aszfaltos pályákra, s hogy felvegyék a ritmust. A cél ugyanis egyértelműen a dobogó valamelyik foka. Kulcsszavak: ifjabb Tóth János, Peugeot-Total, rali
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 391 - 400 |