Találatok száma: 788 | Megjelenítve: 41 - 50 |
![]() |
Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán |
|
2019. október 25.
Népes mezőny várható a november 8. és 10. között Nyíregyházán és környékén sorra kerülő rali Európa-bajnoki (ERC) futamon, amely egyben az országos bajnokság záróviadala is lesz, és a kontinensbajnoki cím sorsáról is dönt.
|
![]() |
![]() A hivatalos nevezési listát csak október végén hozza nyilvánosságra a nemzetközi szövetség (FIA), de azt már biztosan tudni lehet, hogy az ERC legjobbjai, köztük a bajnoki trófea megszerzésére még esélyes három páros mindegyike rajthoz áll a Rally Hungary elnevezésű versenyen. Az összetett pontversenyben hét futam után a brit Chris Ingram, Ross Whittock (Skoda Fabia R5) kettős vezet 135 ponttal, második a 116 pontos lengyel Lukasz Habaj, Daniel Dymurski (Skoda Fabia R5) duó, míg a harmadik helyen az orosz Alekszej Lukjanuk, Alekszej Arnautov (Citroen C3 R5) páros áll 107 ponttal. Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke az MTI-nek azt mondta, az Európa-bajnoki viadal szervezése az előzetes terveknek megfelelően halad, és a FIA illetékesei is elégedettek az előkészületekkel. "Nagyon fontos, hogy a FIA szakemberei már jártak a helyszínen, megnézték a pályákat és előzetesen biztonságosnak nyilvánították a versenyt" - hangsúlyozta az MNASZ elnöke, és hozzátette, a magyar autósport és a szakág iránt nagy érdeklődést tanúsító szurkolók szempontjából is jó hír, hogy a hazai párosok mellett az ERC legjobbjai mérik majd össze a tudásukat Nyíregyházán és környékén. ![]() A friss magyar bajnok Vincze Ferenc, Bacigál Igor duó úgy készül a viadalra, hogy igyekszik majd felvenni a versenyt a külföldi riválisokkal is. "Nem autóztam még ennyire teher nélkül, mint most fogok, így aztán szeretnék gyorsan menni és talán egy kicsit több kockázatot vállalni, mint eddig a szezon során. Bízom a jó szereplésben és abban, hogy oda tudunk érni a mezőny elejébe" - nyilatkozta a verseny hivatalos honlapján a Korda Racing Skoda Fabia R5-ösét abszolút országos bajnoki címig vezető pilóta. A tavaly ob-ezüstérmes Turán Frigyes, Bagaméri László kettős különleges módon is készül a nyíregyházi versenyhétvégére: a Shell Helix Ultra csapatának párosa dizájnpályázatot hirdetett a szurkolóknak, akiknek így lehetőségük nyílik megtervezni Turánék versenyautójának festését. A pályaművek közül a pilóta és a navigátor választja majd ki a győztest, a dekor még a futam előtt fel is kerül az autóra, az alkotó pedig a viadal előtti teszten be is ülhet a pilóta mellé egy kör erejéig. ![]() A nyíregyházi rali Eb futam történéseiről az M4 Sport napi összefoglalókkal és háttérinformációkkal is jelentkezik majd. Kulcsszavak: autósport, nyíregyháza, Rally Hungary
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz |
|
2019. október 16.
Extrém nehéz versenyen sikerült a negyedik helyet megszereznie a Velenczei-Zsiros párosnak az 53. Mecsek Rallye-n. Hatalmas eső esett a futam előtt a térségben, a saras pályák megtizedelték a mezőnyt.
|
![]() |
![]() A Citroën Rally Team Hungary versenyzői szakaszgyőzelmek és egy defekt után megerősítették pozíciójukat ezzel az eredménnyel a bajnoki tabellán. Elégedetten fejezte be a bajnokság hatodik futamát a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor alkotta egység. A Mecsek pályái önmagában is nagy kihívást jelentenek, de az időjárás még inkább megnehezítette a futamra nevezett párosok dolgát. A program szerint szerdán és csütörtökön zajlottak a pályabejárások. Csütörtökön az előrejelzésekhez képest jóval nagyobb és hosszan tartóbb eső áztatta szét teljesen a pályákat. Az éjszakába nyúló prológra is a zord idő miatt a szokásosnál kevesebb néző látogatott el. Pénteken kezdődtek az igazi gyorsasági szakaszok. Az eső ugyan már elállt, de a szűk erdei részeken minden kanyar saras, felhordásossá vált. Mivel a Historic EB mezőnye rajtolt először, így a Rallye1 párosait már igazi kihívások fogadták a levágások miatt folyamatosan romló szakaszokon. Három különböző gyorsra nagyon nehéz volt megfelelő gumit választani. A TRT és a PIRELLI szakemberei is sokat segítettek a legjobb döntést meghozni. ![]() „Merészen választottunk gumit. Az első gyorsasági nagyon nagy kihívás volt és sikerült a leggyorsabb időt autóznunk rajta.” – kezdi a beszámolóját Velenczei Ádám. „A második volt a verseny legnehezebb szakasza. Ott szinte mindenki defektet kapott, mi is. Tudtam, hogy van ott belül egy betontuskó, de annyira csúszott az út, nem bírtuk mi sem kikerülni. Nem álltunk meg kereket cserélni, próbáltam a defektes abronccsal a lehető leggyorsabban lejönni a gyorsaságiról. Utólag bebizonyosodott, hogy jó döntést hoztunk, hiszen egy perccel rosszabb időt mentünk így, de ha megállunk kicserélni a kereket, akkor még nagyobb hátrányba kerülünk.” A következő, klasszikus pályán is a leggyorsabb időt autózták a fiúk. „A defektnél elúszott, hogy tudjunk az első helyért harcolni. Igazából innentől kezdve már próbáltunk úgy autózni, hogy ne kerüljünk rumliba, ne legyen semmi gondunk. Az látszik: már tudunk az első helyért harcolni! Hat közös verseny után ez mindenképp pozitívum és remélhetőleg ez a jövőben még inkább így lesz!” Másnapra felszáradtak a pályák, a mezőnyben mindenki próbálta a pozícióját tartani. A Citroën Rally Team Hungary csapata a defekt okozta hátrány ellenére is ott tudott lenni az élmezőnyben és újra az első ötben végzett a Citroën C3 R5. „Tiszta napunk volt szombaton. Egyszer Alsómocsoládon megforogtunk, de nem lett gondunk. A verseny végén negyedikek lettünk, az utolsó szakaszon, amikért plussz pontok járnak, ott harmadikak. Ez azt eredményezi, hogy közelebb vagyunk ahhoz, hogy meglegyen az év végi dobogós helyezés.” – összegezte a hétvégét Ádám. ![]() Kulcsszavak: autósport, Citroën Rally Team Hungary, Mecsek Rallye
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Népes évadzáró hétvége a Hankook Autós Gyorsasági OB-n |
|
2019. október 13.
Szinte hagyomány, hogy a Hungaroring ad otthont az Autós Gyorsasági évadzáró futamának. Az október közepén zajló megmérettetésen népes hazai és nemzetközi mezőny sorakozott fel a mogyoródi pálya szombati rajtrácsán.
|
![]() |
![]() A cseh Richard Chlad jr. győzelmével zárult az OB I. kategória, vagyis a +2000 ccm feletti, nagytúrásuk első, szombat délelőtti futama. Az Audi R8 LMS Ultra pilótája nagyon jól kapta el a gördülő rajtot, így szinte rögtön az élre állt, és ezt az elsőséget egy percre sem engedte át riválisainak. Úgy tűnik, nagyon fekszik a cseh versenyzőnek a hungaroringi pálya, hiszen a pénteki időmérő edzésen is ő teljesítette a leggyorsabban. Nem sokkal a rajtot után az első kanyarban kialakult tülekedés következtében – a pole pozícióból induló Miro Konopka és Libor Milota összeértek, utóbbi az ütközés következtében megpördült. Habár ekkor még folytatni tudta a 2-es rajtszámmal induló cseh versenyző, nem sokkal később a fék meghibásodása miatt a verseny feladására kényszerült. A dobogó második fokára Samuel Sládecka állhatott. Őt egészen a hetedik körig Bronislav Formánek követte, azonban Miro Konopka végül megelőzte, akinek a kezdeti malőr miatt kellett végül a harmadik hellyel beérnie, de egyáltalán nem volt szomorú emiatt. A magyarok közül Bódis Kálmán bizonyult a legjobbnak, akit a Lada Vestát ízlelgető Merk József, majd Tóth Csaba követett. ![]() Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Álmosan indult számomra ez a ma reggeli verseny, ráadásul az autómon hátul csak keménygumi van, így a reggeli hidegben ez egy kicsit nehezítette a dolgom, sokat csúszkáltam. Ettől függetlenül a végére jó időket mentem egy viszonylag légüres térben. Összességében elégedett vagyok!” Merk József (Lada Vesta): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem! Sikerült az elején elmennem, így a Safety Car-os kavarodás nekem nem jött rosszul. Az eredményt nagyon jónak értékelem, mert ezt az évet tesztelésre szántuk, meg kellett ismernünk az autót, hogy a jövő évi bajnokságban teljes erővel részt tudjunk venni. Szerencsére mindez sikerült, mert már futamokat is tudtunk nyerni.” Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Nagyon jó versenyen vagyunk túl, ahol már az első körben nagy csatát vívtunk Merk Jocival. Kicsit össze is értünk, ekkor sikerült megelőznöm. Ezt a pozíciót azonban rögtön a második kör első féktávjánál el is veszítettem, visszaelőzött, később pedig nem tudtam tartani a tempóját. A végére még Tóth Csabi is meg tudott előzni, így csapatszinten a második-harmadik helyen zártuk a mai futamot.” Richard Chlad jr.(Audi R8 LMS Ultra): „Jól ment a verseny, az elejétől kezdve remek tempót tudtunk diktálni. Az ég tiszta volt, semmi sem zavart minket a versenyzésben. Arra koncentráltam, hogy sima legyen a rajt és ne menjenek el mellettem a Lambók. Majd sikerült némi előnyt szereznem, és azt körről-körre növeltem 5-8 tizeddel, így utána már csak a saját versenyemre kellett figyelnem. A legnehezebb a rajt volt, mert az én autóm nem olyan gyors, mint a Lamborghinik, a legboldogabb pillanat pedig természetesen a célba érkezés, amikor minden feszültség felszabadult belőlem, és utána önfeledten ünnepelhettem a csapattal.” ![]() Miro Konopka (Ginetta): „Ami a rajt után történteket illeti, erre lehetett számítani, hiszen a Prototype-ok lényegesen lassabbak, mint az erős GT-autók. Tudtam, hogy meg fognak előzni. Egyedül vagyok itt, ez egy tesztautó, majd decemberben indulok a 12 órás versenyen Abu Dhabiban, ezért nekem ez egy remek felkészülési verseny. Örülök, hogy itt vagyok, élvezem a jó időt és a versenyzést.” A Renault Clióval versenyző cseh Michal Makes rajt-cél győzelmet aratott. Most mindenki azt gondolhatná, semmi nem történt a kistúra autók hétvégi első versenyén. Pedig ez messze nem így volt! Makes valóban külön versenyt vívott, csak önmagával és a lekörözött versenyzőkkel kellett foglalkoznia, de mögötte hatalmas párharcok alakultak ki a további pozíciókért. ![]() A szlovén Zoran Poglajen a rajt után visszaesett néhány helyet, majd rögtön észbe kapott és gyorsan visszaküzdötte magát. A harmadik körben megelőzte honfitársát, Miha Primozicot, és már a második helyen haladt, amit a végére is meg tudott őrizni. Ám jött a biztonsági autó, újabb izgalmakat okozva. Amikor a pálya tiszta lett, és indulhatott volna a verseny, egy Mazda idő előtt megelőzte a Safety Car-t, komoly kavarodást okozva ezzel. Hamar rájött a hibájára, és kihúzódva megpróbálta elengedni a mezőnyt, de így is sokakat összezavart az újra indulás előtt. Mindössze két kört tudtak még a végén menni, így a verseny első felében a harmadik helyre felzárkózó Losonczy Levente hiába autózott gyorsabban, mint a szlovén Poglajen, már nem volt elég ideje utolérni őt. ![]() Michal Makes (Renault Clio Cup RS IV): „Számomra egyszerű volt a verseny! Jól rajtoltam, tartani tudtam a pozíciómat. Amikor felvillant a zöld jelzés, csak arra figyeltem, nehogy megelőzzön bárki az első féktávig. Próbáltam stabil köridőket menni, tartani a tempót. Aztán jött a biztonsági autó! Az orrom előtt történt az eset, a kamerámon meg is van, szóval tudtam, hogy jön a Safety Car, mondtam is a csapatomnak rádión. Utána már csak arra koncentráltam, hogy jól jöjjek el, amikor újra indul a mezőny.” Zoran Poglajen (Renault Clio Cup RS IV): „Egy kicsit lassan kezdtem, ezért a rajtnál megelőztek néhányan. Utána összeszedtem magam, és próbáltam gyorsan autózni, sikerült is megelőznim Miha Primozicot, de Makes túl gyors volt, őt nem tudtam volna utolérni. Aztán jött a biztonsági autó, és egy kis kavarodás azzal, hogy a Mazda megelőzte. Sajnos a rajtvonalig nem tudtam elmenni a Mazda mellett, ezzel jó néhány métert veszítettem, de Makes sokkal gyorsabb volt, mint én, ellene nem volt esélyem.” Losonczy Levente (Renault Clio Cup RS IV): „A hetedik helyről rajtoltam, mert a tegnapi időmérőn volt egy kis gondunk, így csak két kört tudtam menni. Az első köröm jól sikerült, de maradtam a hetedik helyen, majd körről-körre előzgettem és jöttem egyre feljebb. Csak jött a Safety Car, és mivel voltak köztünk Mazdák is, utána már nem volt időm megelőzni a szlovént, pedig gyorsabb voltam. Érzem, hogy a második hely bőven benne van, ezért a következő versenyen igyekszem odafigyelni a rajtra. Most is előzhettem volna, de óvatosságból túl korán fékeztem, és a gumikra is jobban kell vigyáznom, mert a végén már nagyon felmelegedtek.” Az OB II. kategória résztvevői először a szombati harmadik versenyen mérettették meg magukat. A 27 fős rajtrácson a legjobb időt elérve a 95-ös rajtszámmal induló Tom Beckhäuser szerezte meg a pole pozíciót. Az elsőségét azonban gyorsan elveszítette, egy kör alatt egészen a negyedik helyig csúszott vissza. A Dallara F317-tel induló szerb Paolo Brajnik viszont, talán a reggeli sok kávéja hatására, komolyan a gázra lépett és a hetedik helyről az élre tört. Andrea Cola a második helyet bérelte ki magának, míg a Dallarás pilóták egy újabb szereplője Sandro Zeller a harmadik pozíciót tartotta magabiztosan. ![]() A negyedik körben a harmadik-negyedik helyen pozíciócsere történt, Sandro Zellert megelőzve Tom Beckhäuser felzárkózott a harmadik helyre, néhány körrel később pedig Andrea Colát is maga mögé utasította. Paolo Brajnik (Dallara F317): „Tegnap este későn érkeztünk, ezért már nem tudtunk tesztelni, és az autónk beállítása totálisan rossz volt. De tudtuk, hogy az autó sokkal jobb lesz mára. Reggel pedig megittam vagy 25 kávét, úgyhogy hamar felpörögtem. Azért így is volt dolog bőven, át kellett vergődnöm magam a lekörözött autókon, akik nem látták, hogy jövök, nem látták a kék zászlót, ilyenkor másodperceket veszítettem, amit aztán be kellett hoznom.” Tom Beckhauser (F3 Dallara F308 Opel): „Borzasztóan rajtoltam, egyszerűen nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan kigyullad a zöld lámpa. Egyszerűen elaludtam. Utána meg küszködhettem, hogy visszajöjjek. Paolót nem lehetett utolérni, ő egy másik osztályban versenyzett, annyival jobb az autója. A lényeg, hogy a saját kategóriámat megnyertem és vele a bajnokságot is, mert annyival vezetek a pontversenyben. Szerencsére a vége jó lett, de a rajtnál, őszinte leszek, nagyon rosszul éreztem magam. De legközelebb már nagyon fogok erre figyelni, és a gumikra is, mert rosszul választottam, és az első két körben nagyon szenvedtem.” Az Endurance Bajnokság egy órás futamában, harminchárom kör teljesítése után, 1:01:36.396-s idővel az első nagytúrás futam győztese, Richard Chlad nyert. Másodikként honfitársai, Milota L.-Skalicky D. végeztek a Mercedes AMG GT3-mal, míg a dobogó harmadik fokára a Gilettával Miro Konopka állhatott. Richard Chlad jr. (Audi R8 LMS Ultra): „Az utolsó 20 percre nagyon elfáradtam, de tudtum tartani a tempót és megőriztem az első helyet. Folyamatosan kérdeztem a csapatomat, mekkora az előnyöm, de jelezték, hogy elég lesz ez a tempó, mert a gumik is fogytak a végére. Mondhatjuk, hogy mindketten elfáradtunk, az autó és én is, de szerencsére kézben tartottam a dolgokat, és a tempót is, sőt, a boxban még nyertem is valamennyit. Két győzelmet szereztem ma, de ez az értékesebb, hiszen itt a határaimat kellett feszegetnem. Köszönet a csapatomnak a támogatást, mindent precízen elterveztünk, élvezet volt ma vezetni ezt az autót!” Bódis Kálmán (Silver Sting): „A legnagyobb nehézséget az okozta, hogy nem volt gumim. Elfordítottam a kormányt, és ment egyenesen. Utolsó versenyre már nem veszünk új gumit. Jó ez a kilencedik hely, hisz itt csak GT-autók voltak. Igazából nem volt tétje ennek a versenynek, csak egy jót autóztam, de jó melós volt. Nem gondoltam volna, hogy ilyen népes mezőny gyűlik össze!” Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, hungaroring
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen |
|
2019. október 12.
A Renault Clióval versenyző cseh Michal Makes rajt-cél győzelmet aratott. Most mindenki azt gondolhatná, semmi nem történt a kistúra autók hétvégi első versenyén. Pedig ez messze nem így volt!
|
![]() |
Makes valóban külön versenyt vívott, csak önmagával és a lekörözött versenyzőkkel kellett foglalkoznia, de mögötte hatalmas párharcok alakultak ki a további pozíciókért. A szlovén Zoran Poglajen a rajt után visszaesett néhány helyet, majd rögtön észbe kapott és gyorsan visszaküzdötte magát. A harmadik körben megelőzte honfitársát, Miha Primozicot, és már a második helyen haladt, amit a végére is meg tudott őrizni - írja a gyorsasagi.com. Hat kör után jött aztán a nagy fordulat, szó szerint! A 41-es rajtszámmal induló Fuksz Bence Suzukiját megdobta a rázókő, és olyan pechesen, hogy összeért Karajannisz mellette elhaladó Lotusával, majd azon többször átfordulva a bukótérben állt meg. Azon kívül, hogy a versenyt feladni kényszerült, szerencsére Fuksz Bencének nem esett baja. ![]() Ám jött a biztonsági autó, újabb izgalmakat okozva. Amikor a pálya tiszta lett, és indulhatott volna a verseny, egy Mazda idő előtt megelőzte a Safety Car-t, komoly kavarodást okozva ezzel. Hamar rájött a hibájára, és kihúzódva megpróbálta elengedni a mezőnyt, de így is sokakat összezavart az újra indulás előtt. Mindössze két kört tudtak még a végén menni, így a verseny első felében a harmadik helyre felzárkózó Losonczy Levente hiába autózott gyorsabban, mint a szlovén Poglajen, már nem volt elég ideje utolérni őt. Versenyzői nyilatkozatok: Michal Makes (Renault Clio Cup RS IV): „Számomra egyszerű volt a verseny! Jól rajtoltam, tartani tudtam a pozíciómat. Amikor felvillant a zöld jelzés, csak arra figyeltem, nehogy megelőzzön bárki az első féktávig. Próbáltam stabil köridőket menni, tartani a tempót. Aztán jött a biztonsági autó! Az orrom előtt történt az eset, a kamerámon meg is van, szóval tudtam, hogy jön a Safety Car, mondtam is a csapatomnak rádión. Utána már csak arra koncentráltam, hogy jól jöjjek el, amikor újra indul a mezőny.” Zoran Poglajen (Renault Clio Cup RS IV): „Egy kicsit lassan kezdtem, ezért a rajtnál megelőztek néhányan. Utána összeszedtem magam, és próbáltam gyorsan autózni, sikerült is megelőznöm Miha Primozicot, de Makes túl gyors volt, őt nem tudtam volna utolérni. Aztán jött a biztonsági autó, és egy kis kavarodás azzal, hogy a Mazda megelőzte. Sajnos a rajtvonalig nem tudtam elmenni a Mazda mellett, ezzel jó néhány métert veszítettem, de Makes sokkal gyorsabb volt, mint én, ellene nem volt esélyem.” Losonczy Levente (Renault Clio Cup RS IV): „A hetedik helyről rajtoltam, mert a tegnapi időmérőn volt egy kis gondunk, így csak két kört tudtam menni. Az első köröm jól sikerült, de maradtam a hetedik helyen, majd körről-körre előzgettem és jöttem egyre feljebb. Csak jött a Safety Car, és mivel voltak köztünk Mazdák is, utána már nem volt időm megelőzni a szlovént, pedig gyorsabb voltam. Érzem, hogy a második hely bőven benne van, ezért a következő versenyen igyekszem odafigyelni a rajtra. Most is előzhettem volna, de óvatosságból túl korán fékeztem, és a gumikra is jobban kell vigyáznom, mert a végén már nagyon felmelegedtek.” Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, hungaroring, kistúra
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen |
|
2019. október 12.
A cseh Richard Chlad jr. győzelmével zárult az OB I. kategória, vagyis a +2000 ccm feletti, nagytúrásuk első, szombat délelőtti futama.
|
![]() |
Az Audi R8 LMS Ultra pilótája nagyon jól kapta el a gördülő rajtot, így szinte rögtön az élre állt, és ezt az elsőséget egy percre sem engedte át riválisainak. Úgy tűnik, nagyon fekszik a cseh versenyzőnek a hungaroringi pálya, hiszen a pénteki időmérő edzésen is ő teljesítette a leggyorsabban - írja a gyorsasgi.com. Nem sokkal a rajtot után az első kanyarban kialakult tülekedés következtében – a pole pozícióból induló Miro Konopka és Libor Milota összeértek, utóbbi az ütközés következtében megpördült. Habár ekkor még folytatni tudta a 2-es rajtszámmal induló cseh versenyző,nem sokkal későbba fék meghibásodása miatt a verseny feladására kényszerült. ![]() A magyarok közül Bódis Kálmán bizonyult a legjobbnak, akit a Lada Vestát ízlelgető Merk József, majd Tóth Csaba követett. Versenyzői nyilatkozatok: Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Álmosan indult számomra ez a ma reggeli verseny, ráadásul az autómon hátul csak keménygumi van, így a reggeli hidegben ez egy kicsit nehezítette a dolgom, sokat csúszkáltam. Ettől függetlenül a végére jó időket mentem egy viszonylag légüres térben. Összességében elégedett vagyok!” Merk József (Lada Vesta): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem! Sikerült az elején elmennem, így a Safety Car-os kavarodás nekem nem jött rosszul. Az eredményt nagyon jónak értékelem, mert ezt az évet tesztelésre szántuk, meg kellett ismernünk az autót, hogy a jövő évi bajnokságban teljes erővel részt tudjunk venni. Szerencsére mindez sikerült, mert már futamokat is tudtunk nyerni.” Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Nagyon jó versenyen vagyunk túl, ahol már az első körben nagy csatát vívtunk Merk Jocival. Kicsit össze is értünk, ekkor sikerült megelőznöm. Ezt a pozíciót azonban rögtön a második kör első féktávjánál el is veszítettem, visszaelőzött, később pedig nem tudtam tartani a tempóját. A végére még Tóth Csabi is meg tudott előzni, így csapatszinten a második-harmadik helyen zártuk a mai futamot.” Richard Chlad jr.(Audi R8 LMS Ultra): „Jól ment a verseny, az elejétől kezdve remek tempót tudtunk diktálni. Az ég tiszta volt, semmi sem zavart minket a versenyzésben. Arra koncentráltam, hogy sima legyen a rajt és ne menjenek el mellettem a Lambók. Majd sikerült némi előnyt szereznem, és azt körről-körre növeltem 5-8 tizeddel, így utána már csak a saját versenyemre kellett figyelnem. A legnehezebb a rajt volt, mert az én autóm nem olyan gyors, mint a Lamborghinik, a legboldogabb pillanat pedig természetesen a célba érkezés, amikor minden feszültség felszabadult belőlem, és utána önfeledten ünnepelhettem a csapattal. Samuel Sládecka (Lamborghini Huracan): „Jól ment a verseny, úgy néz ki, megtaláltuk a megfelelő beállítást, az idő remek, az autó gyors, minden rendben volt. Az első kanyarban ugyan hibáztam, és elment Richard Chlad, de a verseny során végig jó köridőket autóztam, aminek örülök. Szeretem a Hungaroringet, másodjára vagyok itt, nagyon nehéz, technikás pálya.” Miro Konopka (Ginetta): „Ami a rajt után történteket illeti, erre lehetett számítani, hiszen a Prototype-ok lényegesen lassabbak, mint az erős GT-autók. Tudtam, hogy meg fognak előzni. Egyedül vagyok itt, ez egy tesztautó, majd decemberben indulok a 12 órás versenyen Abu Dhabiban, ezért nekem ez egy remek felkészülési verseny. Örülök, hogy itt vagyok, élvezem a jó időt és a versenyzést.” Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, hungaroring
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! |
|
2019. október 09.
Hosszabb szünet után a hétvégi Mecsek Rallye a hazai ralibajnokság következő állomása.
|
![]() |
![]() A Velenczei Ádám – Zsiros Gábor duó két teszten is túl van a Citroën C3 R5 versenyautójával, hogy felkészülten és dobogós reményekkel indulhasson a pécsi versenyen. Az újdonsült páros második a bajnokságban, ezt a pozíciót megtartva szeretnék befejezni a szezon utolsó előtti versenyét. Az autónak ez a második versenye, érezni rajta még az ’újautó’ szagot. A Tagai Racing Technology tökéletes munkát végzett a felkészítés során is és a futamokon is nagyon profin dolgozik az egész csapat. Ahogy a versenyzők fogalmaznak: „Jó ilyen háttérrel versenyezni!” ![]() A nagy hagyományokkal bíró pécsi verseny idén is változatos programmal, különböző ritmusú pályákkal várja a nevezési listák alapján előreláthatólag több, mint 150 indulót. „A szűk, erdei szakaszokon fog eldőlni a verseny, hiszen a széles, jó minőségű gyorsaságikon már mindenki nagyon sokszor versenyzett, ott nem várhatóak nagy különbségek. A legnehezebb talán az alsómocsoládi szakasz, ahol technikás, szűk részt vált fel egy széles és ezt a ritmusváltást kell tudni jól megoldani.” – ezt már Zsiros Gábor, a tapasztalt navigátor mondta a versenyprogramjának feldolgozása után. A csapat első közös szezonját futja idén, ennek megfelelően még nincs tapasztalatuk a versenyzőknek ezzel a versenyautóval ezeken a gyorsasági szakaszokon. Viszont mindkettőjüknek van már múltja itt, tudnak mit mesélni a korábbi Mecsek Rallye futamokról: „Ha visszanézek a tavalyi versenyre, akkor vegyesek az érzéseim. Az első gyorsasági szakaszt megnyertem, aztán a másodikon nekicsúsztam egy fának és befejeződött a versenyem. Idén ez nem történhet meg. Próbálok majd úgy kezdeni, mint tavaly és azt a tempót biztonságosan végigvinni!” – felelte Ádám a múltidézésre. „A táblázat alapján a második helyen állunk a bajnokságban, most is az a cél, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük, és persze ott álljunk a dobogón!” ![]() A pécsi program a vasárnapi országos önkormányzati választások miatt egy nappal előrébb csúszik a megszokotthoz képest. A mindig látványos, nézők számára közkedvelt prológot csütörtök este rendezik meg, pénteken hat, valamint szombaton újabb hat gyorsasági szakasz teljesítése után az ünnepélyes céldobogót a patinás Széchenyi téren állítják fel. Kulcsszavak: autósport, Citroën, Citroën Rally Team Hungary
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.” |
|
2019. október 03.
A DTM 2019-es idényének bajnoka részletes interjút adott a szezonzáró előtt.
|
![]() |
![]() Az Audi pilótája, René Rast három versennyel a vége előtt már bebiztosította DTM-es bajnoki címét. A DTM 2019-es idényének első helyezettje részletes interjúban mesél arról, hogy a már megnyert bajnoki cím ellenére miért érdemes kilátogatni a rajongóknak október első hétvégéjén a hockenheimi szezonzáróra, milyen rekordok érdeklik, mi a sikerének titka és hogyan töltötte a bajnoki cím megszerzése utáni napokat. Milyen érzés kétszeres DTM bajnoknak lenni? Hogy sikerült a Nürburgringen szerzett bajnoki cím utáni ünneplés? Hogyan töltötted a napjaidat a bajnoki cím megszerzése után? ![]() Hány gratuláló üzenet érkezett a telefonodra? Érkezett olyan jókívánság, ami különösen meglepett vagy jól esett számodra? Érzékeled, hogy a népszerűséged jelentősen nőtt, mióta a DTM sorozatban versenyzel? Jó esélyed van rá, hogy számos DTM rekordot beállíts. Mennyire van ez rád hatással? ![]() Mi döntött a 2019-es bajnoki címnél? Melyek voltak a legkiemelkedőbb és a legkevésbé kellemes pillanatai a 2019-es szezonnak? Az új Audi RS 5 DTM versenyautóval való első teszteken már érezted, hogy ilyen erős lesz az autó? Melyek voltak szerinted az Audi erősségei az ellenfelekhez képest? ![]() Általában véve mennyire szereted az új DTM versenyautókat? Rengeteg izgalmas DTM futamot láthattunk idén. Ezzel együtt lenne még bármi, amit változtatnál a sorozatban? Jogosnak érzed a szurkolók zúgolódását a brands hatchi és lausitzringi verseny csapatutasítása kapcsán? Persze. Egyetlen szurkoló sem szeretne csapatutasítást látni és igazából mi, versenyzők sem szeretnénk ezt, hiszen nem ezért küzdünk, így teljes mértékben megértem a drukkereket. Ugyanakkor meg kell érteni a gyártók szempontjait is. Ők a lehető legbiztosabbak szeretnének lenni abban, hogy a szezon végén az ő javukra dől el a bajnoki cím sorsa. Ez mindig is így volt a DTM-ben, sosem kötelezték el magukat egyetlen pilóta mellett már az év elején. Az Audinál minden pilótának adott a lehetőség, hogy a bajnoki címért versenyezzen. Sokszor elfelejtik, hogy pilótaként a szezon első felében magunknak kell kiharcolnunk azt a pozíciót, amelyből később a többiek segítségére építhetünk. Az idény utolsó harmadában kiadott csapatutasítások így egyértelműek. Akkor is, ha a szurkolók nem szeretik: ez része napjaink motorsport világának, ahogy ezt a Forma 1-ben is láthattuk. De nyilvánvalóan jobb, ha szabadon autózhatunk, mint ahogy azt tettük a Nürburgringen is. A bajnoki címért folytatott harcban nem csupán a BMW pilótája, Marco Wittmann ellen kellett bizonyítanod, de Nico Müller is az ellenfeled volt. Azonos márkával versenyző pilóta ellen mennyire más küzdeni? A brands hatchi verseny előtt a SAT.1 egyik kommentátora, Timo Scheider azt állította, hogy feszült a kapcsolatod Nico Müllerrel. Igaz ez? A DTM igazgatója, Gerhard Berger számos alkalommal hangsúlyozta, hogy benned minden megvan, ami a Forma 1-ben való versenyzéshez szükséges. Ez hogy érintett? A Forma 1 még mindig fontos számodra? A DTM sorozatában látod a jövődet? Két Audi versenyzőtársad – Nico Müller és Robin Frijns – a Formula E sorozatban szerepel. Érdekes lehet számodra is az elektromos versenysorozat? Igen elmélyülten foglalkozol a DTM világával, még a versenyek között is. Ez az egyik erősséged? Általában hogy néz ki a felkészülésed egy DTM versenyre? Hogy készülsz a hockenheimi záróhétvégére? A már biztos bajnoki cím tudatában lazábban állsz hozzá vagy épp olyan alaposan készülsz rá, mint a többi versenyre? Várod már a japán márkákkal való küzdelmet? Követed esetleg a japán Super GT eseményeit? Ismered a pilótákat és a hockenheimi pályára érkező autókat? Miért látogassanak ki a szurkolók a hockenheimi pályára, ha a bajnoki cím sorsa már eldőlt? November végén a DTM és a Super GT mezőnyének első közös versenyét Japánban rendezik. Várod már az eseményt? René Rast magánemberként milyen autót vezet? Egy Audi Q7-et. Valamikor el tudnád képzelni, hogy egy elektromos Audi modellel járj? Egy DTM bajnok mivel tölti szívesen a szabadidejét? Kulcsszavak: audi, autósport, DTM, René Rast
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? |
|
2019. szeptember 18.
Fernando Alonso és Marc Coma a TOYOTA GAZOO Racing csapatával eseménydús, ugyanakkor felbecsülhetetlenül értékes hétvégét töltött Dél-Afrikában, a Lichtenburg 400 versenyen, amit szeptember 13-14-én rendeztek meg.
|
![]() |
![]() A Namíbiában és Lengyelországban végzett sikeres felkészülést követően a spanyol duó a South African Cross Country versenysorozat ötödik fordulójában állt rajthoz, ez volt az első tereprally versenyük a Toyota Hilux versenyautóval. A verseny ugyan keményre sikeredett a páros számára, volt benne borulás és két szélvédőtörés is, a csapat azonban úgy összeges: hihetetlenül fontos tapasztalatokkal gazdagotak a Dakar felé vezető úton. A legénység a felkészülés alatt változatos terepen teljesítette a 300 kilométeres shakedownt szeptember 12-én. Elég időt töltöttek el ahhoz a Hiluxban, hogy Marc is megismerkedhessen a verseny itinerével, illetve a használandó fedélzeti navigációs rendszerekkel. Szeptember 13-án eldőlt a versenynap indulási sorrendje: Fernando és Marc a tizedik helyről indulva vágott neki az 55 kilométeres távnak. Az előttük haladó autók által felvert por dacára jó tempóban haladtak, sőt utolérték, illetve megelőzték a közvetlenül előttük induló autót, így tisztább levegőben autózhattak tovább. Összességében a harmadik legjobb időeredményt érték el, és alig 32 másodperccel maradtak le a pole pozícióról. Ennél jobb időt csak a TOYOTA GAZOO Racing South Africa színeiben induló Henk Lategan és Giniel de Villiers ért el – szintén Hiluxokkal. A verseny napján, a harmadik helyről rajtolva a legénység enyhe borulást élt át a táv 27. kilométerénél. A Hilux szélvédője betört, így a páros a törött üveg eltávolítása miatt időt vesztett. A nehézségek ellenére Fernando és Marc porvédő szemüveget viselve végigment a 190 kilométeres hurkon, és jó részidőket teljesítettek. ![]() A déli szervizelés során a TOYOTA GAZOO Racing csapata rohammunkában dolgozott, hogy a rendelkezésre álló csekély időben kicserélje a szélvédőt, és más apróbb javításokat is elvégezzen a Hilux karosszériáján. A verseny szervezőivel egyetértésben úgy döntöttek, hogy a legénység a mezőny előtt vágjon neki a következő résztávnak, hogy jó látási viszonyok között hasznos tapasztalatokat szerezhessen. A második hurok ötödik kilométerénél azonban egy felrebbenő madár miatt ismét betört a szélvédő. Fernando és Marc ismét megmutatták, milyen elszántak, és navigálás, illetve vezetés közben felváltva tartották a törött szélvédőt, így teljesítették a 190 kilométeres távot. Továbbra is jó részidőket futottak, és összesítésben a 16. helyen értek célba. ![]() Jöhet Marokkó „Ezen a hétvégen kétségkívül bebizonyítottuk, hogy Fernando elég gyors, Marc pedig elég jól navigál ahhoz, hogy együtt induljanak a Hiluxszal. Az ingatag szerencse dacára ezen a hétvégén felbecsülhetetlen értékű tapasztalattal gazdagodott a legénység. Jelenleg minden idők egyik legjobb pilótájának tartunk gyorstalpaló tanfolyamot egy olyan szakágban, amiben még soha nem próbálta ki magát. Hihetetlenül nehéz feladatra vállalkoztunk, hiszen alig öt hónapunk van arra, hogy felkészüljünk az egyik legnehezebb kihívásra az autóversenyzés világában. ![]() A Prologue során láttuk, hogy Fernando képes lépést tartani a legjobb dél-afrikai pilótákkal, akiknél pedig nemigen akad jobb a világon. Mivel ilyen magas szinten kezdtünk versenyezni, a gyors tanulás hátulütőjeként azzal is számoltunk, hogy lesznek kisebb nehézségeink. Ám pontosan ilyen tapasztalatokra van szükségük ahhoz, hogy a nehézségek ne érjék majd meglepetésként őket a nagy verseny során. Arra az elszántságra, amit ma láthattunk Fernando és Marc részéről nem mondhatok mást, csak azt, hogy lenyűgöző. Visszaültek az autóba és végigmentek az első hurkon szélvédő nélkül a porfelhőben, majd ugyanezt megtették másodszor is, méghozzá úgy, hogy az út legnagyobb részén kézzel tartották a szélvédőt.” – értékeli a hétvégét Glyn Hall csapatfőnök. „Minden egyes alkalommal, amikor beülünk az autóba, tanulunk valami újat, és egyre jobban hozzászokunk a Hiluxhoz. Sajnos a mai nap elég lidércnyomásosra sikerült. Délelőtt borultunk egy kisebbet és összetörtük a szélvédőt, ami igencsak zavart a kilátásban, ezért ki kellett szednünk a helyéről. A szakasz hátralévő részét védőszemüvegben teljesítettük a többi autó által felvert porfelhőben. A nap második felében a szervezők megengedték nekünk, hogy elölről rajtoljunk, és így tisztábban láthattunk, ám pár kilométer után elcsaptunk egy madarat, és megint betört a szélvédőnk. Ezután még közel 200 kilométert kellett vezetni úgy, hogy közben egyik kezemmel a szélvédőt tartottam, a másikkal pedig a kormányt. Nem ez volt a legjobb napunk, de sikerült újabb kilométereket megtenni a Hiluxszal. Jó, hogy megtapasztaltuk ezeket a nehézségeket, mielőtt fontosabb versenyeken találkoznánk ilyesmivel először.” – fogalmaz Alonso. ![]() „Elég nehéz napunk volt ma, igaz, a tegnapi legalább jól sikerült. Zökkenőmentesen rajtoltunk, aztán borultunk egyet az autóval, de végül sikerült végigmenni a hurkon. Ezután már új szélvédővel vágtunk neki a második huroknak, hogy gyakorolhassunk a Hiluxszal. Alig pár kilométer után viszont elcsaptunk egy madarat, és megint betört a szélvédő. Kezdett bejönni a szél, a por, nagyon megnehezítve a vezetést. Tényleg nem volt könnyű kézzel a helyén tartani az üveget navigálás közben. De Fernandóval együtt úrrá lettünk a helyzeten, és végül teljesítettük a távot. A nehézségek ellenére sok értékes kilométert begyűjtöttünk, és azt se felejtsük el, hogy ezek mind részét képezik a tapasztalatoknak, amiket meg kell szereznünk.” – teszi hozzá Marc Coma. Kulcsszavak: Alonso, autósport, Marc Coma, toyota, Toyota Gazoo Racing
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben |
|
2019. szeptember 15.
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) kínai versenyhétvégéjének második futamát vasárnap, és sikerével átvette a vezetést az összetettben.
|
![]() |
![]() A 35 éves versenyző a Ningpóban rendezett hétvége első, szombati futamán negyedik lett, majd a vasárnapi fordított rajtrácsos versenyen elsőként intették le. Ezen a futamon Michelisz a második rajtkockából indult, és végig harcban volt az első helyért, amelyet aztán csapattársától, Gabriele Tarquinitől "örökölt meg", miután az olasz a leintés előtt átengedte a vezetést a bajnoki címért küzdő magyarnak. Michelisz autója egy korábbi ütközésben megsérült, de így is be tudta hozni a Hyundait az élen, ezzel 16 pontos előnyre tett szert az összetettben az argentin Esteban Guerrierivel (Honda) szemben, aki Ningpóban nem szerzett pontot. Michelisz a hétvége harmadik futamát nem tudta befejezni. A mezőny másik magyar pilótája, Tassi Attila (Honda) az első versenyen nem szerzett pontot, a másodikon viszont hatodik, a harmadikon pedig 13. lett. Michelisz az összetettben 247 ponttal áll az élen, a második Guerrierinek 231 pontja van, míg a Ningpóban két futamot is nyerő francia Yvan Müller (Lynk&Co) 230 ponttal feljött a harmadik helyre. Tassi a 21. 52 ponttal. A WTCR idei szezonja Japánban folytatódik október végén. ![]() Kulcsszavak: autósport, kína, michelisz, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét |
|
2019. szeptember 04.
A Toyota az elmúlt években sikert sikerre halmozó versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelemmel kezdte a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2019-2020-as évadát – ennél jobban nem is indulhatott volna az új idény a címvédő csapat számára. Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke – aki maga is mesterpilóta – személyesen kommentálta a nem mindennapi sikert.
|
![]() |
![]() Az elmúlt években sikert sikerre halmozó (a 2018-as Rally Világbajnokságot, a 2019-es Dakart és a 2018/2019-es Hosszútávú Világbajnokságot egyaránt megnyerő TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló talán legnagyobb rajongója nem más, mit Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke. Abban, hogy a cégvezér ilyen nagy jelentőséget tulajdonít az öntöltő hibrid elektromos modelljeinek elképesztő sikere révén a környezetbarát autózás szinonimájának számító autógyártó által elért motorsport sikereknek, kétségkívül szerepe van annak is, hogy Toyoda maga is mesterpilóta. Ezáltal nem csupán az autózás iránti szenvedélyében osztozik a versenyistálló pilótáival, de személyesen tapasztalatainak köszönhetően különösen értékelni tudja az általuk az asztalra letett teljesítményt is. A versenypályákon csak ’Morizo’ becenéven ismert Toyoda az alábbi szavakkal emlékezett meg az újabb Toyota bravúrról: „Hat pilótánk és csapatunk tökéletesen kezdte a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) új idényét ezzel a kettős győzelemmel. Hogy őszinte legyek, ez nem magától értetődő dolog. Valójában a pénteki szabadedzésen súlyosan megrongálódott a 7. rajtszámú TS050 Hybrid, és jelentős javításokat kellett elvégezni rajta, beleértve a monocoque cseréjét is. Emlékszem, hogy hasonló helyzetben voltunk az legutóbbi Le Mans 24 órás futamon is júniusban. ![]() Tekintettel a rendelkezésre álló idő szűkösségére, nagy nyomás volt a csapaton és ezért hibáztunk is, ami miatt a 24 órás futam legvégén a 7. rajtszámú TS050 Hybrid legénysége lemaradt a győzelemről. Biztos vagyok benne, hogy ez az élmény elevenen élt szerelőink emlékezetében a Silverstone futam alatt. Most viszont sikerült higgadtan és precízen megjavítani az autót, így a pilóták keményen és magabiztosan küzdhettek a futam során. Szeretnék köszönetet mondani szerelőinknek és mérnökeinknek, akik a “kaizen” szellemében folyamatosan javuló teljesítményt nyújtanak még Le Mans után is. Emellett örömmel látom, hogy a TGR csapat összes tagja folyamatosan fejlődik és tanul minden egyes futam során. Mike, Kamui és Jose, köszönöm nektek az idény első győzelmét. Mike, úgy hiszem, te mindenki másnál boldogabb vagy a hazai pályán elért diadallal. Gratulálok! Szintén szeretném megköszönni minden szurkolóinknak a támogatásukat. A következő fordulót hazánkban, Japánban rendezik majd. Kérjük, buzdítsák csapatunkat a helyszínen!” Kulcsszavak: autósport, Silverstone, Toyota Gazoo Racing
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 788 | Megjelenítve: 41 - 50 |