Találatok száma: 788 | Megjelenítve: 51 - 60 |
![]() |
A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz |
|
2019. augusztus 23.
A nyári szünet végén újra aszfalton dübörög a Rallye1 mezőnye. Ózd és Salgótarján közösen ad otthont a bajnokság ötödik futamának.
|
![]() |
![]() A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz és verseny előtti hosszabb teszt után a szécsényi születésű Velenczei Ádám nem titkolt célja: az első helyért küzdeni a hazai pályákon! Másfél hónapig tartott a ’vakáció’ a magyar ralibajnokságban. A júliusi veszprémi futam után a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor duó a bajnokság negyedik helyén áll, az idén alakult csapat lépésről lépésre ismerkedik az autóval és az eredmények bizonyítják, a Citroën jól választott, amikor a fiatal tehetséges pilótának adott lehetőséget a kormányhoz ülni. „Szécsényi lévén a nógrádi gyorsaságik ismerősök számomra. Lesznek új pályák, lesznek ismert szakaszok. Mindig jó, ha van egy kis frissítés a programban.” – ezt még a versenyt megelőző sajtótájékoztatón nyilatkozta Ádám, amikor meghívást kapott a duó a salgótarjáni polgármester és a rendező társaságában promótálni a nógrádi megyeszékhelyen a futamot. ![]() Vége a nyárnak és a verseny előtt egy nullkilométeres autó fogadta a párost. „Az előző versenyautó egy másik magyar csapathoz került, ez pedig egy vadonatúj kocsi. Igazából pontosan ugyanolyan, mint a korábbi volt, a futóművében van egy kisebb fejlesztés” – mondta Tagai Tamás, a Tagai Racing Technology csapatfőnöke. A futam előtt nem maradt el az autó beállítása sem. „Egy hosszabb teszttel kompenzáltuk a nagyobb szünetet két futam között. A már eddig használt beállításokból tudtunk kiindulni és azokat kellett csak finomítanunk. A teszt alatt folyamatosan gyorsultunk és bízom benne, hogy már az első helyért fogunk tudni küzdeni. Minden adott hozzá!” – árulta el a hétvégi célkitűzéseket a pilóta. Kulcsszavak: autósport, Citroën, Citroën Rally Team Hungary
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul |
|
2019. július 24.
A Spa-Francorchamps pályán folytatódik az Intercontinental GT Challenge versenysorozat. Olyan nagyágyúk terelgetik majd a Honda Team Motul autóját, mint Bertrand Baguette, Mario Farnbacher vagy Renger van der Zande.
|
![]() |
![]() Az Intercontinental GT Challenge (IGTC) legkeményebb versenyén, a hétvégén esedékes Spa 24 órás autóversenyen is rajthoz áll a Honda Team Motul. A viadalnak ezúttal is a legendás Spa-Francorchamps ad otthon, s nemcsak a IGTC széria legizgalmasabb fordulójának ígérkezik, hanem a Blancpain GT Series Endurance Cup kupasorozat csúcspontjának is. Különleges mivoltához idén a rengeteg nevező is hozzájárul, hiszen nem kevesebb, mint 73-an állnak rajthoz, közöttük a Honda egy NSX GT3 Evóval. A Bertrand Baguette, Mario Farnbacher és Renger van der Zande alkotta pilótatrió igen meggyőzően debütált az IGTC-ben, tudniillik a márciusban a kaliforniai Laguna Secában megrendezett 8-óráson sikerült megszerezniük a pole pozíciót és az összecsapáson is roppant gyors volt az autó. Bertrand (33) napjaink egyik legsikeresebb belga versenypilótája, 2013-ban az LMP2 Világbajnokságot és a Le Mans 24 órást is megnyerte, nem mellesleg a Honda Racing Super GT kötelékében – a japán legnagyobb endurance-versenyeként számon tartott – Suzuka 1000 km-en is aranyérmet akaszthattak a nyakába. Tavaly már láthattuk Spában róni a köröket, akkor a WTCC-élmenő Esteban Guerrieri, a Formula-1 futamgyőztes Riccardo Patrese és a francia Loic Depailler társaként terelgette az NSX GT3-at. A 27 éves Mario jelenleg is vezeti az IMSA Weathertech SportsCar Bajnokságot, legutóbb a 6 órás Watkins Glenen kapaszkodott fel a dobogó legfelső fokára. A Spa 24 óráson most áll először rajthoz, de korántsem tapasztalatlan, ugyanis itt húzta be 2017-ban az International GT Open nyertesének járó trófeát. ![]() Renger (33) élete talán legjobb 12 hónapját ünnepelheti. Tavaly győzelmet hozott neki az IMSA sorozat Petit Le Mans-ként emlegetett zárófutama, és karrierjének eddigi legértékesebb medálját gyűjthette be januárban a Daytonai 24 óráson megszerzett első hellyel. Idén újfent az IMSA indulói között találjuk, s immáron negyedszer teszi tiszteletét a Spa 24 óráson, ahol eddig egy negyedik és egy második pozíciót sikerült megkaparintania. Az autót, miként minden évben, ezúttal is a Honda műszaki partnere, a JAS Motorsport készíti fel, méghozzá Alessandro Mariani csapatvezető irányításával. A második NSX GT3 Evo a Jenson Team Rocket RJN színeiben, a Silver Cup nevezőjeként gördül fel a pályára. A csapat már elhódította a Blancpain GT Endurance egyéni bajnoki címét, ráadásul a Pro-AM kategóriában a konstruktőrök kupáját is magukhoz ragadták az elmúlt 5 évben. Autójukat az amerikai Matt McMurry, a svájci Philipp Frommenwiler, a brit Struan Moore és a mexikói Ricardo Sanchez hivatott első helyre kormányozni, s bizony van esélyük a győzelemre, elvégre az NSX GT3 igencsak versenyképesnek mutatkozott 2016-os debütálásakor. Az idén leleplezett Evo kivitel a szériagyártású NSX alapjain nyugszik, s többek között az észak-amerikai IMSA WeatherTech Sports Car Bajnokságon, a Blancpain GT World Challenge Americán és az európai Blancpain Sports Clubon is győzedelmeskedett. Kimagasló teljesítményéről – a Honda Motor Company, a JAS Motorsport és a Honda Performance Development (HPD) szervezésében kiírt – NSX GT3 Customer Racing Program európai, ázsiai és észak-amerikai versenyein is tanúbizonyságot adott, így a rajongók világszerte megismerhették a lélegzetelállító gépet. Bertrand Baguette az alábbiakat nyilatkozta: „A spái összecsapás a legnagyobb presztízsű GT3-as verseny, így aztán roppant boldog vagyok, hogy a Honda Team Motul tagja lehetek. Tavaly – a Pro-AM kategóriában – sokat tanultunk itt, és a márciusi Laguna Seca is tanulságos volt, ahol pole pozíciót szerzett az NSX GT3 Evo, de a versenyen nem tudta kamatoztatni rendkívüli teljesítményét. Bárhogy is, rengeteg tapasztalatot szereztünk, és azóta is keményen dolgozunk. Szerencsére mindenki roppant motivált a csapatban, így remélhetőleg remek teljesítményt nyújtunk majd. Ez nagyon fontos lenne nekem a hazai közönség előtt.” Mario Farnbacher elmondta: „Nagyon izgatott vagyok, hiszen elsőként indulok a Spa 24 óráson. Ez egy hihetetlen verseny a világ egyik legjobb pályáján, szóval igen nagy megtiszteltetés, hogy a Honda csapatának tagja lehetek. Rengerrel egyetemben csak másfél napom volt a hivatalos tesztre, mert vissza kellett térnünk az amerikai versenyekre, de máris óriási élménnyel gazdagodtunk, különösképpen, hogy az NSX GT3 Evo abroncsait egészen más karakterisztika jellemzi, mint az IMSA-versenygépem köpenyeit. Már nyertem az autóval az idén, mégis nagyon várom a 24 órás futamot, hiszen bármi megtörténhet.” Renger van der Zande az alábbi gondolatokat osztotta meg: „Nagyon várom a Spa 24 órást, imádom ezt a pályát, illetve ezt a versenyt, és 2016-os debütálásomkor nagyon közel voltam itt a győzelemhez. Ez lesz a harmadik futamom az NSX GT3-mal, és egészen megdöbbentő mennyit fejlődött, mióta 2017 októberében utoljára volánjához ültem. Az idén bemutatott Evo változatot határozottan könnyebb és élvezetesebb vezetni, ami igen fontos egy ilyen hosszú távú összecsapáson. Úgy gondolom, hogy képesek vagyunk kivédeni a 24 órás versenyekre jellemző hibákat, és megfelelő stratégiával – a biztonsági autók és a lassú zónák kihasználásával – az első helyért küzdhetünk majd. Ez az egyike azon viadaloknak, ahol muszáj, hogy a szerencse a csapat mellé álljon. Elvégre több mint 70 autó lesz a pályán, és soha nem lehet tudni, mi vár minket a következő kanyarban.” Kulcsszavak: autósport, honda, NSX GT3
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki |
|
2019. július 12.
Az idei Rallye2 Országos Bajnokság az elmúlt hétvégén Veszprémben folytatódott, ez volt a szezon negyedik versenye és egyben 2019 egyetlen murvás futama.
|
![]() |
![]() Tim Gábor bizakodva érkezett a helyszínre, hisz bizonyítani akarta, murván is megvan a tempója. A Tim Gábor - Timár Tamás páros a szezon első versenyét megnyerte, majd a Miskolc Rallye-n a vezető helyről esett ki motorhiba miatt. A harmadik futamot kényszerűségből egy csere autóval teljesítették és ott is dobogóra állhattak, összetettben pedig a bajnokság harmadik helyén várták a Veszprém Rallye-t. A JG2 Racing ismét csatasorba állította az Opel Adam R2-t, mely idén már futamgyőzelemhez segítette a párost, igaz Miskolcon cserbe hagyta Őket. A verseny előtti teszten finomították a beállításokat, a tempóval nem volt baj. A verseny első gyorsasági szakaszán súlyos baleset történt, így azt törölték. A második szakaszon, a több mint 21 km-es pályán jó időt autóztak Timék, a második helyen álltak. Innen próbálták volna növelni a tempót, de a harmadik szakaszon az Opel felfüggesztése megadta magát. ![]() “Elmondhatatlanul csalódott vagyok, mert egyszerűen idén nem akar sikerülni semmi, pedig bőven megvan a tempónk a győzelmekhez. A csonkállvány eltörése felett még mindig értetlenül állunk, nem mentünk semminek és az alkatrész új volt. Nincs is értelme foglalkozni ezzel. Most jelentős hátrányba kerültünk a bajnokság szempontjából, de nem adjuk fel. Hátrányunk ledolgozható a maradék három versenyen, de kiesés már nem fér bele.” - nyilatkozta Tim Gábor a verseny után. Kulcsszavak: autósport, tim gábor, Veszprém Rallye
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Tassi Attila ötödik lett a Nürburgringen |
|
2019. június 24.
Tassi Attila, a KCMG csapat magyar versenyzője az ötödik helyen végzett a túraautó-világkupa (WTCR) Nürburgringen rendezett állomásának második, szombati futamán.
|
![]() |
![]() A sorozat honlapja szerint a Hondával versenyző Tassi a harmadik helyről rajtolt, majd az első körben négy pozíciót rontott, majd kettőt javított, így lett végül ötödik. A BRC Hyundai pilótája, Michelisz Norbert - aki megnyerte a pénteki futamot - ezúttal a rajthelyezését megtartva nyolcadikként zárt. A hétvége harmadik, utolsó futamán Michelisz defekt, Tassi pedig motorhiba miatt kiállni kényszerült. A tíz állomásból álló versenyidény felénél az argentin Esteban Guerrieri vezet összetettben 214 ponttal, a második helyen Michelisz Norbert áll 169 ponttal, a 24 pontos Tassi Attila pedig a 27. ![]() Kulcsszavak: Nürburgring, Tassi Attila, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Forddal is dobogó Tim Gábor |
|
2019. június 19.
Az Eger Rallye-n bezsebelt maximális pontszám és győzelem után Miskolcon kiesett vezető helyről Tim Gábor, így nagyon fontos volt a jó szereplés Székesfehérváron.
|
![]() |
![]() Végül a Tim - Timár páros dobogóra állhatott a Rallye2 bajnokság harmadik futamán, bár az utolsó pillanatban autót kellett találniuk, hogy rajthoz állhassanak. Az egri győzelem és a miskolci kiesés után a bajnoki tabella második helyén várta a folytatást a Tim Gábor - Timár Tamás kettős. Az Opel Adam R2-ben Miskolcon felrobbant a motor, így egy teljesen új erőforrás után kellett néznie a csapatnak, ám ez nem készült el időben. A JG2-Racing így a verseny előtti napon meghozta a döntést, egy bérelhető autó után kell nézni. Így esett a választás a Ford Fiesta R2-re, mely közel azonos teljesítménnyel bírt mint elődje. Azonban tesztre és felkészülésre már nem maradt idő, így Tim az első gyorsasági szakaszon kezdte meg az ismerkedés az M-Sport technikájával. A Rallye2 mezőnyének csak hat szakasz volt a táv Székesfehérváron, így sokat számított, ki tud az első méterektől a határon menni. Timék az utolsó három szakaszra tudták felvenni a tempót, és a 13. helyről fokozatosan léptek előre. Az 5. és 6. szakaszon is abszolút második időt autóztak, kategóriájukban pedig a leggyorsabbak voltak. ![]() A célba az abszolút ötödik helyen érkeztek, kategóriájukban pedig 0,1 mp-el maradtak el a második helytől. “Egyrészt hatalmas csalódás, hogy nem a saját autóval álltunk rajthoz, úgy hiszem, azzal a győzelemre lett volna esélyünk. De fantasztikus lehetőség is volt, hogy kipróbálhattam egy másik top technikát, a Fordot! Köszönöm ezt a csapatnak! Az autó nagyon más volt, mint amiket megismertem eddig, 1 literes, három hengeres turbós motor. Nagyon furcsa, de látható, erre halad a világ, és el kell ismerni, nagyon gyors autó. Én azért jobban szeretem az üvöltő szívó motort. De az ötödik hellyel elégedett vagyok, a kategóriánkban pedig dobogóra álltunk. Nincs nagy hátrányunk a bajnokságban, van még esélyünk a bajnoki címre!” - nyilatkozta Tim a verseny után. Kulcsszavak: autósport, Rallye2, tim gábor
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon |
|
2019. június 04.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke szívesen látna Magyarországon Formula-E és ralikrossz-világbajnoki futamokat - számolt be a francia sportvezető múlt csütörtöki látogatásakor elhangzottakról az MTI-nek Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke.
|
![]() |
![]() A 73 éves FIA-elnök Palkovics László innovációs és technológiai miniszter meghívására utazott el Zalaegerszegre, ahol megtekintette a május 20-án felavatott ZalaZone járműipari tesztpályát, illetve tárgyalásokat folytatott a miniszterrel, Szabó Tünde sportért felelős államtitkárral és Oláh Gyárfással. "Az elnök úrnak tartottunk egy prezentációt a magyar autósport általunk elképzelt jövőjéről, amelyben a kiemelt rendezvényekről, mint például a Forma-1, illetve az ehhez és más világesemények megrendezéséhez szükséges létesítményekről is beszéltünk. Megismertettük vele, hogy a jövőben milyen pályákat szeretnének fejleszteni, és milyen versenysorozatoknak szeretnénk otthont adni" - nyilatkozta az MNASZ elnöke. Hozzátette, az elektromos formaautós világsorozat, a Formula-E esetleges magyarországi rendezéséről is egyeztettek Jean Todttal, akivel ismertették a Nyíregyházára tervezett multifunkcionális pályával kapcsolatos legfontosabb információkat is. Ez lenne ugyanis a helyszíne a ralikrossz-vb futamainak, ha Magyarország elnyerné a rendezési jogot. "A Formula-E kapcsán hat lehetőséget vázoltunk fel Jean Todtnak, nyomvonalterveket és lehetséges helyszíneket mutattunk be, Budapest belvárosi, illetve külvárosi részein" - mondta Oláh Gyárfás, hangsúlyozva: az egyik szempont az, hogy izgalmas, látványos és érdekes versenyekre alkalmas nyomvonalat alakítsanak ki a Formula-E mezőnyének, a másik fontos tényező pedig az, hogy Budapest látványosságait, szépségét, múltját a televíziós közvetítéseken keresztül eljuttassák a Formula-E nézőinek. "Ezek azok az alapelvek, amelyeket majd figyelembe kell venni, ha a fővárosban Formula-E futamot tudunk rendezni" - jelentette ki az MNASZ elnöke. ![]() Jean Todt az egyeztetésen örömmel fogadta, hogy a Forma-1, a túraautó-világkupa (WTCR), a gyorsasági kamion Európa-bajnokság, valamint a rali-Eb (ERC) mellett a hazai szövetség és a sportra, azon belül is az autósportra nagy hangsúlyt fektető kormány további versenysorozatok Magyarországra hozatalát tervezi. "Az ország földrajzi elhelyezkedése miatt a FIA-elnök Kelet-Európához sorol minket, ezért különösen tetszik neki a gondolat, hogy a Formula-E és a ralikrossz-vb mezőnye is eljöjjön ide versenyezni, s biztosított is arról, hogy ő támogatja ezeket a kezdeményezéseket" - mondta Oláh Gyárfás, akinek elmondása szerint Jean Todt megjegyezte, az elmúlt öt évben a FIA nagyon jó kapcsolatot alakított ki az MNASZ-szel, s bár legutóbb nyolc évvel ezelőtt járt Magyarországon, a következő látogatására biztosan nem kell ennyit várni. A FIA offroad bizottságának elnökeként is dolgozó magyar sportvezető arról is beszámolt, hogy a nemzetközi szövetség közlekedésbiztonsági kampányának népszerűsítése céljából Jean Todt arra kérte a magyarokat, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíjat megelőző egy hetet szenteljék ennek a kampánynak. Így az F1-es pilóták bevonásával várhatóak majd ehhez kapcsolódó programok július utolsó és augusztus első napjaiban. ![]() Kulcsszavak: autósport, FIA, Formula E, Jean Todt, mnasz, Oláh Gyárfás, ralikrossz
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Magyarország folytatni szeretné a Forma-1-es részvételt, és érdeklődik a Formula E iránt is |
|
2019. május 31.
A magyar kormány szándéka, hogy a versenysport területén erősítse részvételét, meg kívánja hosszabbítani a Forma-1 lejáró licencét, és lehetőséget lát arra, hogy helyet adjon az újgenerációs, Formula E autók versenyének is - jelentette ki Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével megtekintették csütörtökön a ZalaZone járműipari tesztpályát Zalaegerszegen.
|
![]() |
![]() A miniszter elmondta, hogy egyebek mellett a Hungaroring továbbfejlesztésével járulnának hozzá, ahhoz, hogy a Forma-1-es futamok továbbra is Magyarországon maradjanak. Az elektromos csúcsversenyatók versenyéhez, többek között a tesztpálya adta lehetőségeknek köszönhetően új technológiákkal is hozzá tud járulni az ország. Erről egyeztettek a FIA elnökével - tette hozzá. Palkovics László hangsúlyozta: Magyarország a zalaegerszegi tesztpálya létesítésével és a jogszabályi környezet biztosításával arra törekszik, hogy a térségben és Európában is vezető szerepe legyen az önvezető járművek fejlesztése terén. A közlekedési kockázatok mérséklésében ugyanis meghatározó az emberi tényező, ennek kiküszöbölésében nyit új korszakot az önvezető járművek elterjedése. A Magyar Nagydíjnak nagyon fontos helye van a Forma-1 versenynaptárában - jelentette ki Jean Todt. A Forma-1 nemcsak sport, hanem egy laboratórium is, ahol folyamatos fejlesztések zajlanak - tette hozzá, és méltatta, hogy Magyarországon olyan partnerekre talált, akik a közlekedésbiztonság fejlesztésében is komoly szerepet vállalnak. ![]() Jean Todt, aki az ENSZ közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja is különösen nagyra értékelte a Magyarországon megtett lépéseket a közlekedés biztonságának javításáért, amint azt a zalaegerszegi létesítmény is mutatja. Látható, hogy az utasbiztonság, a balesetmegelőzés javítása érdekében jelentős lépéseket tesznek - fogalmazott Jean Todt. Kulcsszavak: forma 1, Formula E, hungaroring
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán |
|
2019. május 13.
Michelisz Norbert, a Hyundai versenyzője kétszer végzett dobogós helyen a túraautó-világkupa (WTCR) szlovákiai futamain.
|
![]() |
![]() A sorozat honlapjának beszámolója szerint az első futamon a második pozícióból rajtoló Michelisz harmadikként zárt, a második versenyen a magyar pilóta a kilencedik helyről indult, és a hatodik lett. A harmadik versenyen csak a győztes ért be Michelisz előtt a célba, aki ezúttal is az első sorból kezdett. A másik magyar pilóta, Tassi Attila (Honda) az első futamban a 18. helyen végzett, a második és a harmadik versenyt viszont nem tudta befejezni. Az első futamot a belga Frédéric Vervisch (Audi), a másodikat az argentin Néstor Girolami (Honda), a harmadikat a kínai Ma Csing-hua (Alfa Romeo) nyerte meg. Összetettben Girolami 125 ponttal vezet, őt honfitársa, Esteban Guerrieri (123 pont), valamint Michelisz (102) követi, Tassi (16) a 23. helyen áll. Kulcsszavak: autósport, michelisz, Slovakiaring, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére |
|
2019. május 09.
Elektromos nagydíj a híres utcai pályán, mint a versenynaptár egyik kiemelkedő eseménye. Az Audi Sport ABT Schaeffler csapat mindkét pilótája versenyben a bajnoki címért.
|
![]() |
![]() Nyolc verseny, nyolc győztes és a bajnoki címért folyó küzdelem még mindig teljesen nyitott: a Formula E sorozat ötödik szezonja bővelkedik drámában. Május 11-én, szombaton pedig sor kerül a következő versenyre, amelynek Monaco híres városi pályája ad otthont. Daniel Abt és Lucas di Grassi itt szeretné tovább gyarapítani az Audi Sport ABT Schaeffler csapat eddig megszerzett 40 dobogós helyezését. „Újra és újra lenyűgöz, milyen komoly versenyt hoz ez a szezon, milyen nehéz a dobogón végezni és mennyi csapatnak és pilótának van még valós esélye a végső győzelemre.” – nyilatkozta Allan McNish csapatvezető, aki – Lucas di Grassihoz hasonlóan – a nagyhercegség területén él és minden nap szemmel követheti az ideiglenes pálya kialakításának folyamatát. „Jó látni, hogy fokozódik az izgalom a városban. Még a helyi iskolákat is bevonják, így a jövő nemzedéke is megismerkedhet a Formula E sorozattal.” McNish úgy véli, hogy az időmérőnek itt kiemelt jelentősége lesz. „Itt Monacoban különösen nehéz előzni, így a lehető legjobb rajthely megszerzésére kell törekednünk. Daniel, Lucas és az egész csapat izgatottan várja a szombatot.” ![]() Mindkét korábbi futamon Lucas di Grassi másodikként állhatott dobogóra, vagy még pontosabban, a királyi páholy emelvényére. Talán köze van ennek a hazai pálya előnyéhez, ugyanis a brazil versenyző otthona és az autójának a boxutcában elfoglalt helye mindössze 350 méter távolságra van egymástól. Di Grassi a nagyhercegségben és feleségével Biancával és fiúkkal, Leonardoval. „Nem ez az egyetlen ok, amely a monacói pálya különleges varázsát adja.” – nyilatkozta Lucas di Grassi. „A kikötőnél található új box létesítmények, a pálya, amely a hétköznapi életem részét képező helyek mentén halad és a rengeteget barátom teszi különlegessé ezt a versenyt számomra.” A brazil pilóta egyértelmű célokkal vág neki a szombatnak: „A bajnokság teljesen nyitott. A Párizsban szerzett negyedik helyemmel jó pozícióból támadhatom az élen állókat. Megvan a monacói győzelemhez szükséges csapat és autó.” Csapattársa, Daniel Abt a francia fővárosban ünnepelte a szezon második dobogós helyezését, így ő is minimális hátrányból vághat neki a folytatásnak. „Szeretném ezt a lendületet tovább vinni Párizsból Monacóba és egy hibátlan versenynapot teljesíteni. Egyértelműen a győzelemre törekszem.” – nyilatkozta Daniel Abt, aki a Fomula E sorozat előtt már a GP2 és GP3 sorozatokkal versenyzett és dobogón is állhatott Monacóban. „Monaco számomra a versenynaptár egyik csúcspontja. Imádom a pályát és a verseny különleges hangulatát.” ![]() Az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapat mellett az Envision Virgin Racing ügyfélcsapata is - Sam Bird és Robin Frijns pilótákkal a kormány mögött – Audi e-tron FE05 versenyautókkal áll majd rajthoz. Ezt az autót az Audi és technológiai partnere, a Schaeffler közösen fejlesztette ki. A brit alakulat jelenleg a csapatok versenyében második helyen áll, Frijns pedig – Párizsban megszerzett első győzelmét követően – jelenleg vezeti a pilóták versenyét. Az idei Formula E sorozat kilencedik fordulója Monacóban szombaton helyi idő szerint 16.30-kor indul és a korábbiakhoz hasonlóan 45 perc plusz egy kör hosszú lesz. A korábbi futamokhoz hasonlóan az Eurosport csatorna élőben közvetíti az eseményeket. Kulcsszavak: Audi Sport Formula E, autósport, Monaco
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor |
|
2019. május 07.
Száz százalékos teljesítménnyel érkezett Miskolcra Tim Gábor, maximális pontszámmal vezette a Rallye2 bajnokságot.
|
![]() |
![]() Timár Tamás navigátorával megnyerték a szezonnyitó Eger Rallye-t, így bizakodva várták a 2019-es bajnokság második fordulóját. Az autójuk motorja azonban a verseny vége előtt felrobbant, így vezető helyről estek ki a Miskolc Rallye-n. Az Eger Rallye rendkívül sikeresen zárult a többszörös bajnok Tim Gábor számára, az Opel Adam R2-vel megnyerték a versenyt abszolút és kategória értékelésben, sőt a powerstage-n is a legjobbak voltak, plusz 5 pontot zsebeltek be ezzel. A Rallye2 bajnokság második versenyére Miskolcon került sor. A Rallye2 mezőnyének pénteken egy prológot, majd szombaton nyolc szakaszt kellett teljesítenie, összesen több mint 100 versenykilométerrel. A Tim - Timár páros jól kezdett, végig élmezőnybe autózva a 60 indulóból, taktikusan lépkedve előre. Az első négy gyorsasági szakasz után már az élen álltak, sőt megnyerték az 5. gyorsaságit is, közel fél percre növelve az előnyt az első helyen. A hatodik gyorsasági szakaszon azonban nem érkezett meg a piros Opel a célba. A páros motorja a szakasz közepénél váratlanul, minden előjel nélkül felrobbant, majd lángra is kapott. A lángokat ugyan eloltották, de a versenyt fel kellett adniuk. ![]() “Nagyon bosszantó ez a kiesés, mert már jelentős előnyünk volt és kezünkben volt az irányítás. A verseny elején jól váltogattuk a gumikat, jól reagáltunk az esőre, majd a felszáradó pályára. Növeltük a tempót, kiadtunk magunkból mindent amit lehetett. Azonban az Opel motorja nem így gondolta és kilehelte a lelkét. Ez már a tartalék motorunk volt, és sok versenykilométer volt benne, de még bírhatott volna egy kicsit. Most gyulladt ki alattam először autó, és remélem utoljára. Nincs más hátra, le kell szegnünk a fejünket és a következő versenyre még jobban kell koncentrálnunk. Nyerni megyünk Székesfehérvárra.” - nyilatkozta Tim a verseny után. Kulcsszavak: autósport, Miskolc Rallye, tim gábor, Timár Tamás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 788 | Megjelenítve: 51 - 60 |