Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 591 - 600
A Ford Racing csapata néhány héten belül debütál a Dakar Rallyn

A Ford Racing csapata néhány héten belül debütál a Dakar Rallyn

2013. december 20.
A Dakaron végre rajthoz áll a globális együttműködéssel tervezett, Dél-Afrikában épített Ford Ranger. A 2014-es Dakar idejére a versenyen már nagy tapasztalatokat szerzett Alvarez és Graude csatlakozik a Ford Racing csapatához, míg a dél-afrikai Chris Visser és Japie Badenhorst most először méreti meg magát a Dakaron.
Részletek

Ford RacingA Ford Racing csapat két dél-afrikai építésű Ford Ranger-rel debütál a Dél-Amerikában január 5-18. között megrendezett 2014-es Dakar Rallyn. A tervezőcsapat azt a feladatot kapta, hogy a Dakaron indított Ford-versenyautóban egyesítsék a dél-afrikai és globális ötleteket. A versenycélra épített Ford Ranger-eket a Pietermaritzburgban működő Neil Woolridge Motorsport készíti fel a futamra, a logisztikával pedig a németországi South Racing céget bízták meg. A versenyzők kiválasztása is hasonló elvek alapján történt, hiszen az indulók listáján nemzetközi és helyi versenyzők is szerepelnek, például a dél-amerikai születésű Lucio Alvarez, valamint a dél-afrikai Chris Visser.

“Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a 2014-es Dakaron dél-afrikai gyártású Ford Rangerek indulnak majd.” – fogalmaz Ford Dél-Afrika elnök-vezérigazgatója. “A Dakar a gépeket és az embereket egyaránt a végsőkig próbára teszi, így izgatottan várjuk, hogyan áll majd helyt a helyi és nemzetközi szakemberekből összeállított csapatunk.”

A 2013-as Dakart több mint egymilliárd tévénéző követte figyelemmel, és 4,6 millióan szurkoltak az utak mentén, amikor a mezőny végigszáguldott Dél-Amerika útjain.

“A Dakar az off-road járművek vérbeli, nemzetközi megmérettetése.” –  mutat rá Dave Schoch, a Ford Ázsia-Óceánia régióért felelős alelnöke. “Örömünkre szolgál, hogy olyan nemzetközi csapatot tudtunk összeállítani, amelynek tagjai kivételes tapasztalattal rendelkeznek – és arra is, hogy olyan extrém teljesítményű autót tudunk kiállítani, mint a futamra benevezett Ford Ranger.”

Ford RacingNemzetközi együttműködés

Az új tervezésű Ford Rangerek Pietermaritzburgban készültek a Ford Globális Termékfejlesztési Csoportjának együttműködésével. Az új Ranger minden részletmegoldását a precíziós gyártás és a kivételes teljesítmény szempontjai szerint alakították ki.

“A teljes gyártási eljárás során ügyeltünk arra, hogy minden egyes alkatrész tökéletesen illeszkedjen mindegyik autóhoz.” - magyarázza Neil Woolridge, a Neil Woolridge Motorsport (NWM) csapat menedzsere. “Bár a két új Ranger Dél-Afrikában készül, a vállalat teljes nemzetközi szakértő-hálózata komoly támogatást nyújtott a munkában – többek közt a Ford SVT részlege is.”

A projekt műszaki részét a Pietermaritzburgban működő NWM irányítja, és a továbbiakban is itt lesz a program központja. A futamra összeállított, 10 országból összeválogatott csapat 27 főállású tagot számlál, és mindannyian arra készülnek, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák a Dakar kemény csatáiban. A logisztika és az európai tevékenységek irányítása a németországi Frankfurt mellett működő South Racing GmbH feladata. A South Racing tulajdonosa és igazgatója Scott Abraham, akinek családja régóta szerepel már a dél-afrikai motorsportban: édesapja évtizedeken át versenyzett az országos futamokon. 

Abraham az elmúlt tíz évben Európába helyezte át a cég székhelyét; ez idő alatt az X-raid BMW/MINI és az Overdrive Toyota csapatvezetőjeként dolgozott. Részt vett a Toyota Dakar-projektjében is, ahol rengeteg ide vágó tapasztalatot és ismeretet gyűjtött. A South Racing szolgáltatja a logisztikai hátteret, beleértve a MAN 6x6 szerviz-teherautók és a MAN T4 verseny-teherautók üzemeltetését, valamint a szervizfelszerelés biztosítását is. A járművek és a felszerelések mellett a South Racing intézi a csapat logisztikáját és adminisztrációját, és az ASO-val való kapcsolattartás is a cég feladata.

Ford Racing“Az NWM és a South Racing együttműködése garantálja, hogy minden tudás és tapasztalat rendelkezésre áll az eredményes versenyhez.” - vélekedik Abraham.

Ütőképes pilóták és navigátorok

A 308-as rajtszámú, T1 specifikációjú Ford Rangerrel induló versenyzőpáros tagjai Lucio Alvarez és Ronnie Graue. Ezek a fiatal autóversenyzők már komoly eredményeket értek el a korábbi Dakar-futamokon. Első megmérettetésükön, 2011-ben a 15. helyen végeztek, 2012-ben ötödikként értek célba, és 2013-ban már a harmadik helyen autóztak, ám ekkor műszaki hiba miatt a 27. helyre csúsztak vissza. Elszántságukat és képességeiket mi sem bizonyítja jobban, hogy a finisben már a tizedik helyezésig küzdötték előre magukat. A második, 329-es rajtszámú Ford Rangert a Dél-Afrikai Cross Country versenyzője, Chris Visser vezeti majd, navigátora pedig Japie Badenhorst lesz. Mindketten jól ismert szereplői a dél-afrikai motorsport világának, hiszen 2011-ben ők nyerték meg a Dél-Afrikai Cross Country Bajnokságot, a 2012-es és a 2013-as szezonban pedig második helyen végeztek. Az előttünk álló 2014-es verseny az első Dakar-futamuk lesz.

Kíméletlenül próbára tesz embert és gépet

A 2014-es Dakar Rally a versenysorozat 35. futama lesz; a versenyt hatodik alkalommal rendezik meg Dél-Amerikában. A 2014-es Dakar Rally útvonala keményebb, mint valaha. A mezőny az argentínai Rosarióból indul január 5-én, és a chilei Valparaisóban ér célba január 18-án; az autók tizenhárom versenyszakaszt teljesítenek az összesen több mint 9300 kilométer hosszú távon.

Kulcsszavak: autósport, dakar, ford, Ford Racing, Ranger, verseny
 
A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben A Ford Racing csapata néhány héten belül debütál a Dakar Rallyn Ford S-MAX tanulmány – kompromisszumok nélküli stílus Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team A Ford Racing csapata néhány héten belül debütál a Dakar Rallyn A leggyorsabb versenyautók Magyarországon! A Ford Racing csapata néhány héten belül debütál a Dakar Rallyn Formula Student Hungary: Az Audi Hungaria keresi a jövő mérnökeit
 
Kris Meeke, Mads Østberg és Khalid Al Qassimi versenyez a Citroen Racing színeiben 2014-ben

Kris Meeke, Mads Østberg és Khalid Al Qassimi versenyez a Citroen Racing színeiben 2014-ben

2013. december 11.
A Citroen Racing örömmel jelentette be, hogy kialakult a 2014-es szezon végleges csapatösszeállítása. Kris Meeke és Paul Nagle, valamint Mads Østberg és Jonas Andersson viszik majd a két DS3 WRC-t a Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team színeiben.
Részletek

Kris Meeke, Mads Østberg és Khalid Al Qassimi versenyez a Citroen Racing színeiben 2014-benA Citroen Racing, amely 2003 és 2012 között nyolc konstruktőri világbajnoki címet szerzett, 2014-ben két új pilótapárossal folytatja a munkát.

Kris Meeke a Citroen Racing felfedezettje; a tanulóévek után egy C2 Super 1600-assal versenyzett a Junior WRC-ben. Az ír versenyző 2009-ben megszerzett IRC bajnoki cím után jövőre tér vissza a “nagy” világbajnokságba. 2013-ban két versenyen indult, mindkétszer nagyon jó teljesítményt nyújtott a DS3 WRC volánjánál. A tavalyi “próbamenet” 2014-ben teljes versenyszezonná avanzsál, és ezzel 2003 (Colin McRae utolsó szezonja) óta először van brit pilótája a Citroen Racingnek.

“Hihetetlen lehetőség áll előttem – mondja örömmel Kris Meeke. – Az elmúlt éveket a Citroen közelében tölthettem, most pedig megkaptam azt az óriási esélyt, amit egy ilyen gyári csapat tapasztalatai és sikerei jelentenek. Eddig mindössze tízszer indultam WRC-vel a világbajnokságon. Azt gondolom, hogy a képességeim jók, de még sok tapasztalatot kell szereznem. A Citroen DS3 WRC egészen kivételes autó, a csapat tudása pedig sokat segít majd nekem a tanulásban. Tudom, hogy a szezon első felében mindenképpen türelmesnek kell lennem, és meg kell ismernem azokat a versenyeket, amelyeken nem mentem még.”

Mads Østberg 26 éves kora dacára már négyszeres norvég bajnok, 65-ször indult WRC-futamon, hétszer állt dobogón, első győzelmét a 2012-es Portugál Ralin szerezte.

Kris Meeke, Mads Østberg és Khalid Al Qassimi versenyez a Citroen Racing színeiben 2014-ben“Nagyon boldog és büszke vagyok, hogy a Citroen Racingnél versenyezhetek – mondja a norvég pilóta. – Keményen megdolgoztunk azért, hogy gyári csapatban indulhassunk. Annyi éven keresztül csak kívülről figyeltük a Citroen győzelmeit, most viszont én is a csapat tagja lehetek… A versenynél nincs fontosabb a számomra. Még nem ismerem közelről sem a csapatot, sem az autót, de a DS3 WRC és a csapat tagjai már rengeteget bizonyítottak. Nyilván az a célom a Citroen Racingnél, hogy jó
eredményeket érjek el és megpróbáljak futamokat nyerni. Már sokszor megmutattam, hogy tudok gyors lenni. Tudom, hogy a VB színvonala elképesztően magas, de én fel akarom venni a versenyt!”

Khalid Al Qassimi az elmúlt szezonhoz hasonlóan 2014-ben is néhány versenyen indul a rali világbajnokságban: ott lesz Svédországban, Portugáliában, Olaszországban és Spanyolországban, egyebekben pedig teljes szezonra készül a közép-keleti bajnokságban.

„A 2014-es csapatunk összetételen teljes összhangban van a terveinkkel – jelentette ki Yves Matton, a Citroen Racing igazgatója. – Kris Meeke és Mads Østberg eddig különböző utat jártak a karrierjükben, de most mindketten egy lépésre vannak attól, hogy igazán magasra jussanak a ralisport ranglétráján. Az egész csapat azon lesz, hogy – a kölcsönös megismerkedés és a tanulás időszaka után – mindkettejüket segítse a fejlődésben, hogy mindketten győzelemre esélyes versenyzőkké váljanak.”

A Citroen Racing december 16-án Versailles-ban sajtótájékoztatót tart, amelyen bejelenti végleges 2014-es programját a rali- és a pályaversenyek tekintetében egyaránt.

Kulcsszavak: autósport, Citroen Racing, DS3, rali, wrc
 
Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO Kris Meeke, Mads Østberg és Khalid Al Qassimi versenyez a Citroen Racing színeiben 2014-ben Michelisz harmadik helyen végzett A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál
 
12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akarat

12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akarat

2013. december 04.
Még 2012 őszén felfigyeltünk egy fiatal vörös hajú, szeplős kissrácra az Euroringen. Benyó Máté akkor ép egy kupás Suzuki Swift autót nézegetett. Először kívülről, majd aztán egy szempillantás alatt belülről is szemügyre vette.
Részletek

12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akaratAkkor azt, mondta, hogy reméli, hogy egy nap majd „egy ilyennel” fog versenyezni. Aztán eljött a tavasz és kerestük Mátét, de mind hiába. Nem találtuk a rajtrácson, de még a boxban sem.

Telt múlt az idő, és június közepén újra feltűnt a Pannonia Ringen, és ismét egy Suzuki Swifttel. Csendesen figyeltük, hogy mit csinál, hisz a nevezési listán nem szerepelt a neve. Ő azonban, minden edzésen jelen volt, és egy teljes napot – reggeltől estig – végig vezetett. A nap végén megkérdeztük édesapját – többszörös terep rallye bajnokot – arról, hogy pontosan mi is folyik a háttérben. Benyó Miklós, akkor még nagyon óvatosan fogalmazott, hogy egyelőre a tanulás fázisa zajlik, de ennél többet nem árult el. Akkor még csak annyit sikerült megtudnunk, hogy az autócross és a rallycross világa sem áll távol az akkor 11 éves fiatalembertől.

A júniusi találkozás óta eltelt négy hónap és egy váratlan meglepetés ért minket. Ismét találkoztunk Mátéval, immár a Hungaroringen és Suzukis overállban egy kupás Swift kormánya mögött. A kérdőjelet először felváltotta a felkiáltójel, majd a pont. Eldőlt. Benyó Máté – most már hivatalosan is – rajthoz állt az RRC Suzuki Swift Kupa XIV. és XV. fordulóján. A 12 éves – idő közben betöltötte – fiatalember első versenyén a 15., míg a másodikon a 12. helyen zárt. Ha a befutó alapján nem kapná fel senki a fejét, akkor megjegyeznénk, hogy alig 2 másodperccel volt lassabb a leggyorsabbnál. Ami így elsőre, semmi esetre sem elhanyagolható momentum. A versenyt követően nem nyílt alkalmunk beszélni vele, azonban a novemberi Autó Motor Sport Expon már a GFS Oxxo Energy Team standján már kifaggathattuk.

12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akaratSK: Máté! Úgy tudom, hogy már nyolc évesen benzingőzben éltél. Mikor ébredtél „tudatodra”?
Benyó Máté: Igazából már három éves korom óta szoros kapcsolatban vagyok a technikai sporttal. Akkor kezdtem quadozni, majd hat évesen már elkezdtem versenyezni. Négy évig versenyeztem quad-al és ezalatt az idő alatt két bajnoki címet szereztem. Tíz évesen apukámmal a tereprallyban egy Polaris RZR-el indultunk, ahol én navigáltam neki. Közben még egy Polaris Kupán is indultam és a Junior Plus kategóriáját sikerült megnyernem. 2012-ben kaptam egy lehetőséget, hogy elindulhatok Rallycross Junior kupában. Sikerült az egész évet végig versenyezni és végül a hatodik helyen zártam a bajnokságot. Közben megismerkedtünk Burkus Egonnal, aki ősszel meghívott egy Suzuki Kupás tesztre. Nagyon tetszett az autó, de 2013-ra elsősorban a rallycross szerepelt a versenynaptárban. Idén aztán folyamatosan teszteltem a Suzuki Swiftet, de közben természetesen a Rallycross Magyar Kupában versenyeztem. Az év végén a bajnokság abszolút hatodik helyén, míg kategóriában a második helyen végeztem.

SK: Folytatás? Rallycross vagy Suzuki Kupa?
Benyó Máté: Úgy tervezzük, hogy egy teljes évadot végig versenyzek a Suzuki Swift Kupában. Én titkon még remélem, hogy legalább egy fél évet tudok még menni a Rallycross Kupában is. Ezen felül még tervbe van véve, hogy egy 1600cm3 autóval is rajthoz álljunk akár a kis túra autók versenyén.
SK: Nagyon fiatal vagy, de úgy tűnik, hogy az autósport nagyon sok idődet veszi el. Marad még időd arra, hogy gyerek legyél?

Benyó Máté: Persze. (Kicsit félre nézz és kacsint egyet mosolyogva. Látni rajta, hogy most ismét gyerek.) Szoktam én is a haverokkal elmenni, meg azért nekem is ott van a szimulátor és a többi játék. Szerencsés vagyok, hisz számomra nem munka az autóversenyzés. Én teljesen jól érzem magam a volán mögött.

SK: Édesapád tapasztalt versenyző. Mennyire szól bele a vezetésbe, és volt már olyan, hogy rászóltál, hogy „ne szólj bele!” ?
Benyó Máté: Nagyon tapasztalt versenyző, és mindig hasznos tanácsokkal lát el, de előfordult már, hogy szóltam neki valamiért, amivel nem értettem egyet. Úgy gondolom, hogy azért már elég régóta vagyok a versenyzés világában és bizonyos dolgokat már kitapasztaltam. Valóban egyre többször szeretek önálló döntéseket hozni.

12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akaratSK: Visszatérő kérdés, hogy a fiatalok hol tudnak versenyzést tanulni. Te szerencsés helyzetben vagy, de azért te is részt vettél valamilyen versenyző iskolában?
Benyó Máté: Igen. Van édesapámnak egy Top Driver School iskolája, ahol minden gyereket szívesen látnak és tanítanak. Azonban nem csak gyereket, de fiatalokat is oktatnak. Az iskola nem csak az autóversenyzésre készíti fel a jelentkezőket. Elsősorban arra lett létrehozva, hogy a fiatalok a jogosítvány megszerzése előtt szerezzenek vezetési tapasztalatot. Az iskolában olyan dolgokat is megtanítanak, amit a vezetés órákon nem. Ez azért is jó, hisz nem az utcán, forgalomban szembesülnek bizonyos helyzetekkel, hanem biztonságos környezetben. Így sokkal, nagyobb eséllyel tudnak egy-egy esetleges vészhelyzetet kivédeni és ezáltal balesetet elkerülni. Persze, aki szeretne ezen túl komolyabban foglalkozni a versenyzéssel azok is megtalálják számításukat. 

SK: Bár még nem vagy 13 éves, de már elég sok szakágban versenyeztél. Összegezzük.
Benyó Máté: Rallycross Junior Kupa, Off.Road, Autocross Országos Bajnokság Touring AX F kategóriában idén bajnok lettem, és idén a Gyorsasági Másodosztályban is sikerült bajnoki címet szerezni. Egyébkén idén több alkalommal elindultam még szlalom-versenyeken is.

SK: Több szakágban is megfordultál, ami azt is jelenti, hogy sok féle vezetési technikát kellett elsajátítanod. Melyikből mi tetszett és mit tudsz hasznosítani jelenleg?
Benyó Máté: Nehéz kérdés, mert mindegyiknek meg van a szépsége és a specialitása. Nyilván, hogy a quad is közel áll hozzám, hisz mondhatni ott nőttem fel és ott alapoztam az autóversenyzésre. Ami mostanában nagyon tetszik az gyorsasági versenyzés. (Majd kicsit elmosolyodik és odasúgja) Meg a rallycross. Egyébként nagyon érdekes, mert valóban más vezetési stílust igényel a két sportág, de még is sok tapasztalatot tudtam átvinni az egyikből a másikba. Egy példát is mondok erre. A rallycrossban nem feltétlenül az az ideális ív mint ami a gyorsaságinál, hisz az autók csúsznak. Azonban egyre gyorsabb tudtam lenni ott is, mert elkezdtem az „aszfaltos” technikákat is beletenni. De fordítva is igaz. Amikor az aszfalton egy-egy kanyarba nagyobb tempóval érkezek vagy a gumik elkopnak, és esetleg csúszik az autó, akkor a rallycross-os reflexek nagyon hasznosnak bizonyulnak.

12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akaratSK: Említetted, hogy jövőre a Suzuki Kupa mellett egy 1,6-os autóval is rajthoz állnál. A minap láttam egy képet, amin egy Lotus Elise-ben ültél. Az lenne az úja autó?
Benyó Máté: Valóban, november elején alkalmam volt kipróbálni egy olyan Lotus Elise-t amivel a Lotus Ladies Cup-ban is versenyeznek. Nagyon érdekes és egyben hatalmas élmény volt vezetni. Arról azonban egyelőre szó sincs, hogy egy Lotussal induljak jövőre. Az vezetés egy jó gyakorlás volt, de most még korai lenne arról beszélni. (Ismét mosolyogni kezd) Azért ne vessük el, mint lehetőséget, mert én szívesen versenyeznék azzal vagy akár egy Lotus Exige Cup 260-al is.

SK: Mennyire tekintesz előre. Mit tervezel, mondjuk 2015-re?
Benyó Máté: Egyenlőre nézzük meg, hogy miként alakul a 2014-es esztendő. Számomra elsősorban az a cél, hogy jövőre minél jobban teljesítsek és a lehető leg többet fejlődjek. Aztán majd az év végén meglátjuk, hogy miként is alakul a következő év. Egyenlőre egy több éves terv van a gyorsasági szakágban való szereplésre, de most még erről nem tudok többet mondani, mert még túl korai lenne.

SK: Óvatosan fogalmaztál a jövőt illetőleg, azonban már részt vettél Suzuki Swift Kupa versenyen. Milyen tapasztalatokat szereztél, és mennyire tetszett maga a versenyzés?
Benyó Máté: Óriási élmény volt! Nagyon-nagyon tetszett. Ott egy hétvége alatt többet tanultam, mint korábban más sorozatokban egy év alatt. Többet is mentem azon az egy hétvégén, mint máskor egy szezon alatt! Tényleg, a verseny után, amikor kiszálltam nagyon elvoltam fáradva. Olyan koncentrációt igényelt, amit eddig nem tapasztaltam. Végig csatáztam a pozíciókért, így hol innen, hol onnan támadtak. Soha életemben ennyit nem kellett visszapillantót néznem, és helyezkednem közben a pályán. Előttem lévőt én támadtam, közben hátulról engem támadtak. Szóval fantasztikus volt. Nyilván a rallycrossban is vannak csaták, de ott aránylag gyorsan befejeződnek, hisz a versenyek hossza is lényegesen rövidebb, mint itt.

SK: Miről álmodik a srác?
Benyó Máté: Amíg nem ismertem a gyorsasági szakágat, addig határozott elképzelésem volt, hogy kimenni Amerikába rallycrossozni. Azonban most, hogy bekerültem ebbe a szakágba és jobban megismerhettem így az elképzeléseim is változtak. Szeretnék egy nap bekerülni a WTCC-be, de ha az USA-ba sodorna az élet, akkor akár szívesen versenyeznék a NASCAR-ban is.

Nos, hogy a távoli jövőben sikerül-e Máténak eljutni a WTCC világába, vagy ő lesz az első magyar versenyzője a NASCAR-nak azt még köd borítja, de minden estre érdemes lesz figyelni rá. Máté 2014-ben a Suzuki Swift Kupában indul, és tervei szerint szeretne a legjobb 15-be végezni. Ő óvatosan fogalmazott, de a Hungaroringen mutatott teljesítménye alapján nem esélytelen, hogy a top 10-ig eljusson. A beszélgetés során többször is úgy éreztük, hogy nem egy gyerekkel, hanem egy vér profi rutinos és céltudatos felnőttel beszélgetünk. Ami biztos: Benyó Máté nevét érdemes lesz már jövőre megtanulni, és aki teheti, minél előbb gyűjtse be tőle az autógrammot, mert egy nap nagyon sokat fog érni. Mi, pedig szurkolunk neki, hogy minden elképzelése valóra váljon.

Kulcsszavak: autósport, Benyó Máté, gyorsasági, Suzuki Kupa, wtcc
 
12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akarat Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét 12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akarat Kazár Miklós és Ferencz Ramón futamgyőzelemmel lettek bajnokok Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán A Toyota visszatér a WRC-be A Toyota visszatér a WRC-be
 
Újra lesz német túraautó-bajnokság a Hungaroringen

Újra lesz német túraautó-bajnokság a Hungaroringen

2013. november 26.
Három plusz két évre szóló szerződést írt alá vasárnap a Hungaroring Sport Zrt. a német túraautó-bajnokság (DTM) szervezőivel, így a sorozat 26 év után visszatér a mogyoródi pályára.
Részletek

Újra lesz német túraautó-bajnokság a HungaroringenA DTM versenynaptárában a Hungaroring mellett csak három nem németországi helyszín szerepel, Ausztria, Oroszország és Kína. A sajtótájékoztatóval egybekötött eseményen Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta, a pályát üzemeltető cég az idei évet nyereséggel zárta, egyben ötször nagyobb profitra tett szert, mint 2012-ben.

"A célunk mindig is az volt, hogy minél több világversenyt rendezzünk Mogyoródon, azt mondhatom, jövőre a Hungaroring Európa legkiemelkedőbb pályája lesz ebben a tekintetben" - jelentette ki Gyulay Zsolt. Hozzátette, a menedzsmentet is megújítják, Faluvégi Péter, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) főtitkára 2014-ben pályaigazgatóként dolgozik majd Mogyoródon.

A Hungaroring versenynaptárában május 4-i dátummal a túraautó-világbajnokság (WTCC), május 31-i időponttal a DTM, július 27-i dátummal a Forma-1-es Magyar Nagydíj, szeptember 6-7-i időponttal pedig a kamion Európa-bajnokság futamai kaptak helyet. Július 5-én és 6-án az International GT Open, szeptember 23-án és 24-én pedig a Renault-világsorozat (WSR) mezőnye látogat Mogyoródra.
Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter a sajtótájékoztatón azt mondta, az idei évet a Hungaroring Sport Zrt. menedzsmentje jó eredménnyel zárta, a Forma-1-es versenyhétvége pedig 19 milliárd forintos bevételt jelentett az országnak.

Újra lesz német túraautó-bajnokság a Hungaroringen"Abban bízunk, hogy 2014 még ennél is sikeresebb lesz, ennek eléréséhez sokat jelent a versenynaptár további két eseménnyel történő bővülése" - nyilatkozta Németh Lászlóné. Riskó Géza, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sportfőszerkesztője kiemelte, hogy jövőre a közmédia csatornáin lesznek láthatóak a Forma-1, a DTM és a WTCC futamai is, s mindegyikhez tartozik majd saját magazinműsor.

"A Dunán az idén a WTCC közvetítései a legnézettebbek közé tartoztak, a Forma-1-es Magyar Nagydíjnak 1,2 millió állandó nézője volt, az internetes F1-es magazinunknak pedig már 80 ezer állandó követője van" - mondta Riskó Géza. Hangsúlyozta, jövőre újraindítják a Kossuth Rádióban a Formabontó című F1-es műsort, illetve tervezik, hogy a pénteki szabadedzéseket is élőben, vagy az élő közvetítéshez közeli időpontban sugározzák.

Kulcsszavak: autósport, DTM, hungaroring, mnasz, wtcc
 
A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja Újra lesz német túraautó-bajnokság a Hungaroringen Jövőre beszáll a Dakarba a Ford Már a Hungaroringen is lehet az elektromos autót tölteni Már a Hungaroringen is lehet az elektromos autót tölteni Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját
 
2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán

2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán

2013. november 18.
Az Egyesült Államokban megrendezett Rotax Világdöntőn becsülettel helyt állt a magyar különítmény, hat pilótából négyen a döntőbe jutottak, ketten – Kancsár Ferenc és Habsburg Ferdinand - pedig a legjobb tíz között végeztek.
Részletek

Birizdó ImreA New Orleans melletti NOLA Motorsport parkban zajló viadal utolsó versenynapján a bemelegítő köröket követően a magyar színekben induló Habsburg Ferdinandnak kellett elsőnek bizonyítania. Utolsó királyunk dédunokája nem is hozott szégyent a piros-fehér-zöld lobogóra, hiszen a Junior elődöntőben a 29. helyről előbb a 16.-ra, majd a fináléban a 10. pozícióba küzdötte fel magát. A győzelmet itt a hazai pályán versenyző Juan Correa szerezte meg, akit két fiatal brit pilóta követett a célvonalon.

A DD2 Masters kategória fináléjába sajnos sem a sorozatos technikai hibák miatt rosszul szereplő Madár Róbert, sem a reményfutamban egy megpördülés miatt visszaesett Fodor Géza nem jutott be. Itt a kategóriát évek óta uraló dél-afrikai Cristiano Morgado nyert - egy kanadai és egy portugál pilótát maga mögé utasítva.

A Senior kategóriában is érdekeltek voltak a magyarok, itt Ferencz Márknak az elődöntőben az utolsó rajtkockáról kellett nekivágnia a 14 körös távnak. A fiatal versenyző nagy lendülettel küzdötte fel magát a 22. pozícióba, ami nyolc helyes javulást jelentett, de a fináléban sajnos nem jött ki a lépés neki: a 26. helyre esett vissza, ám a harcos versenyzésért így is dicséret illeti a tehetséget. A kategóriát itt a brit Oliver Hodgson nyerte, aki egy észt és egy amerikai ellenfelét győzte le a döntőben.

Ferencz MárkA DD2 mezőnyének egyik legnagyobb esélyeseként Amerikába érkező, és a reményfutamból toronymagasan a legjobbként döntőbe kerülő Kancsár Ferencnek nem volt könnyű dolga, de végül ő lett a legjobb magyar. A dabasi pilóta előbb az elődöntőben a 29.-ről a 15. helyre küzdötte fel magát, majd a fináléban egészen a 8. pozícióig jutott. A szintén dabasi Birizdó Imre a 28. helyről négy helyet javított az elődöntőben, de a fináléban ötöt visszaesett. A győzelmet itt a litván Simas Juodvirsis gyűjtötte be, ő egy amerikai és egy spanyol ellenfelet tartott maga mögött, ám feltehetően másképpen alakultak volna az eredmények, ha a kategória idei két nagy esélyese, a magyar csapatfőnökkel (Kálmán Péterrel) versenyző kanadai Ben Cooper és a litván Kazimieras Vasiliauskas nem akad össze és esik ki már az első körben.

Kulcsszavak: autósport, Birizdó Imre, Egyesült Államok, Ferencz Márk, Gokart
 
2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán Sébastien Loeb DS3 WRC-vel indul a 2015-ös Monte Carlo ralin Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Jövőre jön a Buick SUV Jövőre jön a Buick SUV 2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán Leleplezték az új Ferrarit 2013 Rotax MAX Challenge Grand Finals Egy 8. és egy 10. hely a Rotax Világkupán Gyönyörű Pécs, gyönyörű eredmény!
 
Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordja

Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordja

2013. november 18.
Sebastian Vettel, a Red Bull négyszeres világbajnok német pilótája nyerte meg a vasárnapi Forma-1-es Egyesült Államok Nagydíját a texasi Austinban.
Részletek

Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordjaA 26 esztendős versenyző pályafutása 38., idei 12. futamgyőzelmét aratta, s sorozatban nyolcadszor intették le elsőként, ezzel megdöntötte honfitársa, a hétszeres vb-győztes Michael Schumacher 2004-es rekordját. Schumacher a hetedik vb-diadalának évében egymás után hét GP-n nyert.

A vasárnapi futamon Romain Grosjean, a Lotus francia pilótája lett a második, míg a dobogó legalsó fokára az idény végén az F1-ből visszavonuló Mark Webber, a Red Bull ausztrál versenyzője állhatott fel. Vettel jól jött el a rajtnál, a harmadik helyről induló Grosjean az első kanyar előtt megelőzte Webbert, aki mellett aztán Lewis Hamilton (Mercedes) is el tudott menni. A német Adrian Sutil (Force India) az első kör felénél a szalagkorlátnak csúszott, s ugyan sértetlenül szállt ki az autójából, a baleset miatt a versenybíróság pályára küldte a biztonsági autót. Ekkor Vettel, Grosjean, Hamilton, Webber, Nico Hülkenberg (Sauber), Sergio Perez (McLaren) volt az első hat sorrendje. A safety car a negyedik kör végén hagyta el a pályát, Vettel az újraindulásnál megőrizte vezető pozícióját, sőt a következő körökben növelte előnyét Grosjeannal szemben.

Webber a 13. körben megelőzte Hamiltont, de az élmezőny sorrendjében ezen kívül nem történt változás, a 20. körben Vettel már több mint 8 másodperccel vezetett Grosjean előtt.

Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordjaA kerékcserék sorát a mezőny első felében haladók közül a 22. körben Perez kezdte meg, négy körrel később Hamilton, a huszonhetedikben az ötödik helyről Fernando Alonso (Ferrari), majd a 28. körben Vettel és Hülkenberg járt a boxban. A 29. körben Webber autóján is kerekeket cseréltek, eggyel később pedig Grosjean kapott friss abroncsokat.

A kiállások után Vettel, Grosjean, Webber, Hamilton, Hülkenberg, Alonso sorrendben száguldottak az első hat helyen a pilóták. Vettelt a leintésig már senki sem tudta megszorongatni, Alonso viszont a hajrában megelőzte Hülkenberget, így az ötödik helyen ért célba.

A Forma-1-es világbajnokság idei szezonja egy hét múlva, a Brazil Nagydíjjal zárul.

Kulcsszavak: Alonso, autósport, Egyesült Államok, Mark Webber, Romain Grosjean, Sebastian Vettel
 
Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordja Idényzáró bajnoki a Hungaroringen Super Racing Festival a Hungaroringen Super Racing Festival a Hungaroringen Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordja A Hyundai fokozott ütemben készül a WRC részvételre, kinevezték a csapatfőnököt A Volkswagen elvi megállapodást kötött az Egyesült Államokban a dízelbotrány rendezéséről A Volkswagen elvi megállapodást kötött az Egyesült Államokban a dízelbotrány rendezéséről A Teslával tárgyalt Amerikában Szijjártó Péter A Teslával tárgyalt Amerikában Szijjártó Péter
 
A Herczig-Bacigál páros a kategória BAJNOKAI

A Herczig-Bacigál páros a kategória BAJNOKAI

2013. november 13.
A Herczig-Bacigál páros a kategória BAJNOKAIA SKODA Rally Team Hungaria csapatának volt, mint ünnepelnie a hétvégén.
Részletek

A Herczig-Bacigál páros a kategória BAJNOKAIMiután a Mecsekben a 2013. évi Magyar Országos Rally Bajnokság utolsó futama is lezárult, a Herczig-Bacigál páros átvehette a teljesítményükért járó serlegeket. És, hogy mi lett az eredmény? Hogyan vélekedik erről a csapat? Erről kérdeztük Herczig Norbertet, a csapat pilótáját.

„Először is mindenkinek köszönjük a szurkolást, a csapatunk irányába nyújtott egész éves lojalitást. Ebben az évben, életemben először éreztem azt, hogy a közönség egy emberként mögöttünk áll. Fantasztikus érzés volt, hogy minden sikerünket és kudarcunkat több ezer ember követte figyelemmel és kommentálta pozitívan.

Azt gondolom, hogy a BRR Team-mel a hátunk mögött, és a navigátorommal, Igorral a jobbomon egy nehéz, de fantasztikus évet zártunk. Mindannyian tudjuk, hogy az a teljesítmény, és eredmény, amit a csapat tagjai egész évben nyújtottak, sokszor felülmúlták mind a közönség, mind a szakma képzeletét. Számtalanszor sikerült olyan közelségbe kerülnünk a wrc-kel, melyre a nemzetközi porondon is felfigyeltek, és amiről pozitívan vélekedtek. Nagyon jó azt megélni, hogy bár technikai sportágban versenyzünk, a profi hátterünknek köszönhetően, egyáltalán nem kellett technikai gondok miatt aggódnunk. A BRR Teamnek, és az SRTH csapattagok profi felkészültségének köszönhetően egész évben egyenletes, jó teljesítményt tudtunk nyújtani, melynek év végére meg is lett a gyümölcse.

A Herczig-Bacigál páros a kategória BAJNOKAIMamár büszkén jelenthetem ki, hogy a csapatunk, a SKODA Rally Team Hungaria elnyerte a 2013. évi Magyar Országos Rallye Bajnokság 2. kategóriájának BAJNOKI címét, valamint a 2013. évi Magyar Országos Rallye Bajnokság Abszolút kategória, ezüst érmeseinek járó tiszteletet!"





.

A Herczig-Bacigál páros a kategória BAJNOKAI
Kulcsszavak: autósport, Bacigál, Herczig Norbert, Skoda Motorsport, SKODA Rally Team Hungaria, wrc
 
Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei
 
Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt

Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt

2013. november 12.
A Turán Frigyes, Csökő Zoltán kettős nyerte meg a Pécsen és környékén rendezett Mecsek-ralit. A Twist Turán Motorsport versenyzőpárosa minden szakaszt első helyen zárt a rali hétvége szombati napján.
Részletek

Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek RallytIzgalmas versenyhétvégét tudhat maga mögött a Twist Turán Motorsport csapata. Friciék remekül rajtoltak, s már az első gyorson nyolc másodperces előnnyel vezettek, ám eltört a féltengely és a kerékagy is megsérült. A féltengelyt a szervizben ki tudták cserélni, az izgalmak viszont ez után következtek, hiszen pót alkatrészre volt szükség a verseny folytatásához, amit Olaszországból kellett beszerezni. A kerékagy szerencsére időben megérkezett, s a szombat reggeli 15 perces gyorsszerviz során, köszönhetően 12 szerelő feszített munkájának, három másodperccel a szabályszerű határidő lejárta előtt ki tudták cserélni a sérült elemet.

„A tegnapi és a ma reggeli izgalmak után, ma egy gondmentes versenyen vagyunk túl, minden rendben volt“ – nyilatkozta boldogan a Twist Turán Motorsport pilótája. „Az első három szakaszon siettünk, aztán visszavettünk egy keveset, de ez nem látszott az időeredményeinken. Külön köszönet illeti Csökő Zoli navigátort, aki nagyon gyorsan beletanult a Ford Focus WRC-be.

Nagyon szeretem a Mecsek Rallyt, az egyik kedvenc versenyem, így nagy öröm itt nyerni. Az elmúlt futamok is megmutatták, hogy egy nagyon jó csapat állt össze, jó az autó, a Hankook gumik, és olyan időket tudunk autózni, amivel jövőre eséllyel pályázhatunk a bajnokság élére." - foglalta össze Turán Frigyes.

Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek RallytA csapat a szombati versenynapon hibátlan autózással, mind az öt gyorsot megnyerte. Összetettben 1 perc 19,5 másodperces előnnyel zárták a dobogó legfelső fokán a 47. Mecsek Rallyt. Átlagsebességük közel 119 km/ óra volt az idény utolsó ORB versenyén.

Kulcsszavak: autósport, Focus, ford, rali, turán, wrc
 
Michelisz Norbi nyerte a második futamot a Hungaroringen Michelisz Norbi nyerte a második futamot a Hungaroringen Márkaszerviz vagy garázsműhely - Nem mindegy melyiket választjuk! Márkaszerviz vagy garázsműhely - Nem mindegy melyiket választjuk! Új Ford EcoSport SUV: tovább javított minőség, technológia és kényelem Új Ford EcoSport SUV: tovább javított minőség, technológia és kényelem Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt Kerekezés a Ford Kuga-val a Balaton körül Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt Európában hódit az 1,0 literes EcooBoost motor
 
Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota Racing

Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota Racing

2013. október 17.
A TOYOTA Racing teljes erőbedobással készül a Fuji hatórás versenyre, mert a FIA Hosszútávú Világbajnokság hatodik fordulójára a csapat otthonában, hazai pályán kerül sor.
Részletek

Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota RacingA 7. rajtszámú autó pilótái, Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima arra készülnek, hogy megvédjék címüket, amit tavaly izgalmas küzdelemben szereztek meg Japánban. A trió legutóbb negyedik helyen ért célba a Le Mans 24 órás versenyen. A másik, 8. rajtszámmal futó TS030 HYBRID versenyautót Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Stéphane Sarrazin vezeti majd, így a TOYOTA Racing teljes létszámmal áll versenybe ezen a különlegesen fontos helyszínen.

Az elmúlt futamon, az austini Circuit of the Americas pályán a 8. rajtszámú autó legénysége a rajttól a célig folyamatosan küzdött a győzelemért, és végül második helyezést értek el; Japánban a TOYOTA Racing célja egyértelműen a győzelem. A Fuji Speedway csupán 20 kilométerre fekszik a Higashifuji Műszaki Központtól, ahol a TOYOTA HYBRID System – Racing hajtáslánc fejlesztése folyt.

A Fuji Speedway vonalvezetése négy helyen teszi lehetővé a 300 lóerős hibrid rásegítés kihasználását. A verseny rendezői ki is jelölték a pályán a hibrid fékezési zónákat, ahol az autók energiát raktározhatnak el a későbbi gyorsítások idejére. Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke: “Mindig nagyon várom a japán futamokat; nemcsak azért, mert hazai pályán versenyzünk, hanem azért is, mert a japán szurkolók jelenléte hatalmas támogatást jelent számunkra. A tavalyi futam a Fuji pályán talán az év legjobb hatórás versenye volt: végig szoros küzdelmet vívtunk az Audival, miközben a tömeg szenvedélyesen biztatta pilótáinkat. A győzelem egyszerűen fantasztikus élmény volt a csapat számára, és most azzal a szilárd elhatározással tértünk vissza Japánba, hogy megőrizzük a tavaly megszerzett címünket. Az egész csapat izgatottan várja, hogy Alex, Nicolas és Kazuki újra rajthoz álljon, és biztos vagyok benne, hogy a 8. rajtszámú autó legénységéhez hasonlóan ők is tűkön ülve készülnek már a hétvégére.”

Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota RacingAlex Wurz (#7): “Alig várom már, hogy újra a volán mögé ülhessek; lássuk be, a TS030 HYBRID úgy az igazi, ha vezeti az ember, nem pedig úgy, hogy tévén nézzük a versenyt. A Fuji pálya rendkívül fontos helyszín a csapat számára, hiszen rengeteg Toyota-munkatárs és rajongó ül a lelátókon, úgyhogy ez mindig lendületes futamnak számít. Nehezen tudnám megjósolni, hogyan alakulnak majd a dolgok, de annyit elmondhatok, hogy mindent megteszünk majd a tavaly kivívott győzelem megismétléséért – még annak ellenére is, hogy a küzdelem keménynek ígérkezik. Rengeteg munka vár még ránk az első edzési időszakban, hogy kitapasztaljuk a Le Mans utáni beállításokat, és hogy a Fuji pályához igazítsuk azokat. De készen állok a kihívásra és a küzdelemre.”

Nicolas Lapierre (#7): “A tavalyi futam a Fuji pályán a legszebb emlékeim közé tartozik, ezért izgatottan várom az idei versenyhétvégét. Örülök, hogy Alex, Kazuki és én újra egy csapatot alkotunk, hiszen Le Mans óta volt egy kis szünetünk. De remek köztünk a kapcsolat, ezért biztos vagyok abban, hogy minden hamar a helyére rázódik majd. Türelmetlenül várom, hogy újra a TS030 HYBRID volánja mögé ülhessek, és kitapasztaljam a nagy leszorító erőt ígérő beállításokat, amit először próbálunk ki ezen a hétvégén. Izgalmas versenyre számítok, ezért csúcsformában kell lennünk; de optimista vagyok, hiszen tavaly már bebizonyítottuk, mire vagyunk itt képesek.”

Kazuki Nakajima (#7): “Jó néhány szép emléket őrzök a tavalyi futamról – különösen azért, mert ez volt az első győzelmem a FIA világbajnokságon.

Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota RacingEzt a pályát nagyon jól ismerem már a Super GT és a Super Formula versenyeim idejéből, ráadásul ez az egyik kedvenc helyszínem. Le Mans óta sok idő telt el, de azóta sokszor álltam már rajthoz, így hát készen állok a versenyre, és nagyon várom, hogy újra a TOYOTA Racing csapattal együtt szálljak küzdelembe. Ez lesz az első alkalom, amikor kipróbálhatom a nagy leszorító erőt biztosító beállítást, és kíváncsi vagyok, mit tud így az autó. Az Audi mindig komoly kihívást jelent számunkra; remélem, hogy újra izgalmas futamnak nézünk elébe.”

Anthony Davidson (#8): “Azt hiszem, a Fuji megint különleges hangulatot tartogat a számunkra. A pálya hosszú és gazdag múltra tekinthet vissza, de átépítése óta igazán modern helyszínné vált, ahol öröm versenyezni. Ez a hely komoly kihívást jelent a versenyzők számára, és alig várom már, hogy végre egy LMP1-es géppel is kipróbálhassam. A japán szurkolók lelkesedése különleges élmény; felemelő érzés egy japán gyártó csapatában versenyezni, miközben a helyi rajongók biztatják az embert. Austinban nagyon komoly csatát vívtunk, és lelkesítő volt az első helyért küzdeni. Az elmúlt két futamon jól működtek a beállításaink, ezért bízhatunk abban, hogy újra az élvonalban harcolunk majd.”

Sébastien Buemi (#8): “Még sosem versenyeztem a Fuji pályán, de 2008-ban én vezettem a Japán Grand Prix orvosi autóját. Akkor megtapasztalhattam valamennyit a pályából; nagyon technikás a vonalvezetése, és komoly tudás kell ahhoz, hogy az ember itt jó teljesítményt nyújthasson. Azt hiszem, remek légkörben fogunk versenyezni; a japán szurkolók tényleg hihetetlenül lelkesek, ami sokat számít nekünk a pályán – különösen a Toyota pilótájaként. Természetesen jó végeredményben reménykedem; már Austinban is közel jártunk ehhez, de a Fuji pályán ennél is többre számítunk.”

Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota RacingStéphane Sarrazin (#8): “A tavalyi LMP2-futamról már ismerem ezt a helyet, és nagyon élvezetesnek tartom a pályát; a gyors és a lassú kanyarok remek kombinációját kínálja, és elég trükkös az elrendezése. Nagy izgalommal várom, hogy mindezt egy TS030 HYBRID volánja mögött ülve, a TOYOTA Racing pilótájaként is megtapasztalhassam. Tavaly egyszerűen hihetetlen élmény volt látni a csapat szurkolóinak lelkesedését. Úgy éreztem, hogy itt mindenki a csapatnak drukkol, és mindenkin a TOYOTA Racing színei virítanak – ez pedig hatalmas lökést ad az embernek a pályán. Úgy hiszem, hogy emlékezetes futam előtt állunk, és nem is kérdés, mi a célunk: okot akarunk adni a szurkolóknak az önfeledt ünneplésre.”

Kulcsszavak: autósport, FIA, toyota, Toyota Racing
 
Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota Racing Megnyitotta ázsiai K+F központját az Audi Kínában Újult erővel áll rajthoz a Fuji Speedway pályán a Toyota Racing Szeretjük a Toyota hibridjeit „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport Kiváló szakember erősíti a Toyota hazai kommunikációs tevékenységét, Varga Zsombor személyében Kiváló szakember erősíti a Toyota hazai kommunikációs tevékenységét, Varga Zsombor személyében
 
Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a Hungaroringen

Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a Hungaroringen

2013. október 15.
A 2013-as Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság utolsó hétvégéje a Hungaroring-en három versennyel várta a résztvevőket.
Részletek

Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a HungaroringenAz Apex Racing Team két autóval nevezett, Lévai Zoltán a Suzuki Ignis S1600-al, és Tim Gábor a Suzuki Swift S1600-al indult a kistúrások között. Mivel egyik pilóta sem volt már érdekelt a bajnokságért folytatott közdelemben, tét nélkül, valójában teszt jelleggel versenyzett.

Lévai Zoltán egy 25 másodperces időbüntetést “hozott magával”, így hiába nyerte meg az időmérést az 1600cc-es kategóriában, csak a mezőny végéről indulhatott. Ez nem okozott komolyabb gondot neki, már az első kör végére az élen autózott, és stabil versenyzéssel megnyerte a kategóriáját, így idén a harmadik győzelmét aratta. Az összetett értékelésben a 9. helyen ért célba a versenyző.

Lévai Zoltán:

“A szabadedzéseken még voltak kisebb problémáim, de a versenyre minden megoldódott. Az autó nagyszerű volt, és nem volt szükségem komolyabban nyomni, így is hamar az élre álltam. A futamgyőzelemnek rendkívül örülök, hisz idény elején még senki nem hitte el, hogy az Ignis-ből lehet versenyképes autót faragni, és most talán a leggyorsabb 1600-as autó a hazai bajnokságban. A srácok jól dolgoztak, nagyszerű autót kaptam ma. Idén több futamot kihagytam, mert megszületett második kisfiam, de jövőre már teljes erőből támadok, célom a bajnoki cím megszerzése.”

Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a HungaroringenA második futamon már Tim Gábor képviselte a csapatot, Ő a még fejlődési stádiumban lévő Swift-et hajtotta, mellyel már dupla győzelmet szerzett nemrég a Slovakiaring-en. Már ott is hűtési problémái voltak, de ott azt orvosolni tudta a csapat. Azonban a Hungaroring-en ez újra megnehezítette a pilóta dolgát. Az időmérésen még jól tudott autózni, 2:05-ös idővel az összetett negyedik helyen, és a kategóriát megnyerve kvalifikált.

A verseny nagyszerűen indult, és remek csatát láthatott a közönség, Gábor három Lotus szendvicsében csatázott, ide oda előzéssel küzdöttek a negyedik helyért. A verseny felére azonban a víz túlmelegedett, így Gábornak vissza kellett vennie. A futam végéig megtartotta a kategória első helyét, és az összetett hetedik helyen ért célba. Ezzel az ötödik versenyén az ötödik győzelmet aratta.

Tim Gábor:

“Sokat dolgoztak a srácok a kocsin, egész hétvégén. Nagyon rejtélyes ez a melegedés ezen az autón, és még nem találtuk meg a megoldást. Persze a tél folyamán ezt orvosoljuk, de muszáj volt adatokat gyűjteni, hogy a telemetriából láthassuk, és megtaláljuk a melegedés forrását. A mai futam elejét élveztem, de hamar rá kellett jönnöm, hogy ez a verseny már a túlélésről szól, és végül már biztonsági autózást kellett bemutatnom, amit nem igazán élveztem. Győzni persze jó, és a kategóriát megnyertem, de jobb lett volna kicsit csatázni.”

Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a HungaroringenA harmadik időmérésre vasárnap került sor, ahol Gábor az esős körülmények között újra megvillanthatta tehetségét, és sokáig a második helyen állt az összetett értékelésben. A lassan száradó pályán, azonban kevés volt az ügyesség, a papírforma érvényesült, és a negyedik helyet szerezte meg, mely a kategória első helyét is jelentette. A futamon pontosan ugyanaz történt, mint az előzőn, a negyedik helyért harcolt Gábor. A harmadik körig csatázhatott, ekkor már nem bírta a hűtési rendszer, és túlmelegedett, a pilótának ki kellett állnia.

Tim Gábor:

“Sajnálom, hogy ki kellett állnom, mert borzalmas jó verseny volt kibontakozóban. Trükkös, hogy jóval erősebb kocsikkal csatázok, egyenesben elmennek, majd a második szektorban visszaelőzök, ahol elvileg nem sok előzési pont van. A harmadik kör elején valahol a víz elkezdett szivárogni a hűtési rendszerből, és elég nagy gőzfelhő csapott ki a kocsiból. Az autón dolgoznunk kell, piszok gyors, és ha olyan tartós lesz mint a másik kocsink, akkor ez a két autó fogja alkotni jövőre a kategória elejét. Remélem télen nem lesz rossz idő, és tudunk majd tesztelni, és akkor nem lesz gond.”

A három futammal lezárult az Apex Racing első teljes idénye, ami kifejezetten pozitívan alakult, hisz minden futamon győzelemmel zártak a pilóták, ahol célba értek.

Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a HungaroringenEz a tendencia jövőre csak javulhat, hisz az idén szerzett tapasztalatok alapján télen az autók további fejlesztéseken esnek át, és a megbízhatóság kerül előtérbe, hisz a tempó már megvan.

Kulcsszavak: Apex Racing Team, Duna Autó, gyorsasági, hungaroring, Lévai Zoltán, tim gábor
 
Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a Hungaroringen Nagy Tesztnap a Duna Autónál Elkészült a Hungaroringen az újraaszfaltozás Elkészült a Hungaroringen az újraaszfaltozás Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében Nincs valós alapja a dízelekkel szembeni bizalmatlanságnak Nincs valós alapja a dízelekkel szembeni bizalmatlanságnak
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 591 - 600