Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 792 Megjelenítve: 611 - 620
Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!

Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!

2013. június 26.
875 kilóra jutó 875 lóerő, összkerékhajtás, rendkívül alacsony légellenállás… Semmi kétség: a Peugeot Sport nem spórolt a számokkal annak érdekében, hogy egy félelmetes torpedóval vértezhesse fel Sébastien Loeböt.
Részletek
Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!Az elmúlt évtized koronázatlan rali királya ennek az egyedi versenygépnek a kormányánál vág neki a Pikes Peak-nek június 30-án, hogy a „the King of The Peak” patinás címet is elnyerje a felhők felett!

A tetőmagasság, a karosszéria formája, a lökettérfogat, a motor beépítése… Az autósportra szakosodott mérnökök egész pályafutásuk során kénytelenek ügyesen bűvészkedni a szabályzatban előírt megkötésekkel. Igazi szenvedély ez, az biztos, de mennyire frusztráló! Mint amikor egy versenylovat fogatba kötnek…

A lelke mélyén minden mérnököt egyetlen vágy hajt: a pokol tüzére hajítani a korlátokat, és végre megtervezni az álom versenyautót! Azt az autót, amely nem a kompromisszumokból született, és a maximális teljesítmény kisajtolásának keresését testesíti meg. Vagyis egészen egyszerűen azt az autót, amely a mérnöki vágyakban mindig ott van, és elrejtőzve, ugrásra készen áll.

Egyetlen verseny van a világon, amelyik lehetővé teszi, hogy ezt az alvó fenevadat végre szabadon engedjék: a Pikes Peak! Elég csak kiejteni a verseny nevét és a legendás „Unlimited” kategóriáét, és azonnal felragyog a tervezők szeme: „Ez valóban remek lehetőség arra, hogy szabadon engedjük a fantáziánkat” – erősíti meg Jean-Christophe Pallier, aki a 208 T16 projektfelelőse a Peugeot Sportnál. Nagy élvezettel alkottuk meg ezt az autót, csupán egyetlen dolog szorított bennünket: az idő!”.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!A szédületes magasságokba vezető Pikes Peak egy, a világon egyedül itt jelentkező műszaki kihívás elé állítja a tervezőket, ez pedig a motorok folyamatos és maximális oxigénellátásának a megoldása. „Ilyen magasságban felfelé haladva százméterenként 1 százalékkal csökken a motor teljesítménye” – avat be a részletekbe Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója. Ez az érték sok mindent elárul erről a rendkívüli versenyről, amely 2865 méteren indul, és 4301 méteren fejeződik be! A motorok egy része már a majd háromezer méteres rajt magasságában eleve 30%-kal kisebb teljesítményt ad le. Be kell hát vetni minden technikai eszközt, hogy ez a veszteség ne okozzon hátrányt. Az nem lehet, hogy Sébastien Loeb a teljesítmény hiánya miatt veszítsen! A Peugeot Sport most ismét biztosra megy, a maximális teljesítmény eléréséhez egy 875 lóerős motort épített.

Az elgondolás egyszerű: a Le Mans-i versenyekből átvett V6-os biturbós motorral felszerelt 208 T16 erősebb lesz, mint egy F1-es versenygép! Talán mondani se kell, ez lesz a legerősebb versenyautó, amelyet a sokszoros ralibajnok valaha is vezetett. Extrém izgalmak a láthatáron… annál is inkább, mert a Pikes Peak legfeljebb a szakadékot kínálja bukótérként.

A Peugeot Sport szándéka szerint Sébastien Loeb egy végletekig könnyített autóval indul a győzelemért. „éppen 875 kilóra jöttünk ki” – avat be Jean-Christophe Pallier – „ezzel megvalósult a bűvös arány: egy kilóra egy lóerő!” Az autó maximális teljesítménye érdekében nagy hangsúlyt fektettek a tömegelosztásra a térvázas tartószerkezetben, így a motor középre, a hátsó tengely elé került, akárcsak a nyolcvanas évek híres B-csoportbeli versenyautóiban, vagy a hosszú távú versenyekre fejlesztett autókban.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!A 208 T16 további rokonságot mutat a Le Mains-i 24 órás verseny bajnokával, a 908-al. Tavaly óta a Pikes Peak útvonala végig aszfaltozott, ennek köszönhetően a Peugeot Sport mérnökei gyakorlatilag egy új Le Mans-i versenyautót építettek, számos szerkezeti elemet kölcsönözve ebből az autóból: a futóművet, a fékeket, egyes aerodinamikai megoldásokat, például a motor hűtésére szolgáló szellőző rendszert, vagy a látványos, kétméteres hátsó szárnyat, amely az első 908 HDi FAP-ból származik. Bocsánat, nem volt kisebb készleten!

Akárcsak a Le Mans-ra kifejlesztett versenygépek esetén, itt is kiemelt szempont volt a légellenállás leszorítása: „úgy gondoljuk, hogy ez különböztet meg bennünket a versenytársaktól” – szögezi le Jean-Christophe Pallier. „A Pikes Peaken az autók 50 és 240 km/óra közötti sebességgel haladnak, és a légellenállás 100 km/órától meghatározó tényezővé válik». A rendkívül látványos első légterelő brutális látványt kölcsönöz a 208 T16 torpedónak, ugyanakkor félelmetesen hatékony a légellenállás csökkentése érdekében. Az autó aerodinamikája, szinte láthatatlanul, a maximális teljesítmény elérésének közel ötven százalékáért felel!

A Peugeot 208 T16 összkerékhajtású kerekeire kivételes tapadást biztosító, speciális Michelin abroncsokat raknak, így az autó már most verhetetlen vetélytársként jelenik meg a versenytársak előtt. Minden idők legeredményesebb rali pilótája, Sébastien Loeb minden idők egyik legextrémebb versenygépével vághat neki június 30-án annak a 18 tűkanyarral és 156 kanyarral tűzdelt pályának, amely most még elválasztja a csillagoktól és a Pikes Peak győzelmi lengendájától.
10:23 2013.06.26.
Kulcsszavak: autósport, Peugeot 208, Peugeot Sport, Sébastien Loeb
 
A Volkswagen átszervezi motorsport programját A Volkswagen átszervezi motorsport programját Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe! Monacói Nagydíj - A szombati szabadedzés legjobbja is Rosberg volt Bemutatkozott a Peugeot új rali versenyautója Bemutatkozott a Peugeot új rali versenyautója A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen
 
Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban

Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban

2013. június 26.
Immár második egymást követő alkalommal nyerte meg az Audi hibrid hajtásrendszerű és quattro összkerékhajtású versenyautóval Le Mans 24 órás futamát, tovább írva a világ legjelentősebb hosszú távú versenyén elért diadalai egyedülálló sikertörténetét.
Részletek
Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-banA győzelmet idén a Loïc Duval (Franciaország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) versenyző-trió szerezte meg. A négykarikás márka összesen 12. Le Mans-i diadala a várakozásoknak megfelelően az egyik legnehezebbnek bizonyult, s rendkívül kemény küzdelmet hozott. Egy átmeneti szabályváltozás következtében a három Audi R18 e-tron quattro átlagosan két körrel kevesebbet tehetett meg egy-egy tanknyi üzemanyaggal, mint legfőbb vetélytársa, a Toyota. Az így adódó plusz boxkiállások időveszteségét gyorsabb körökkel kellett az Audi pilótáinak kiegyenlíteni, mégpedig részben extrém időjárási körülmények közepette.

A drámai verseny során újra és újra esők áztatták a pályát, számos rendkívüli eseményt és összesen 11 safety car szakaszt eredményezve. A pályatakarítási és a különböző javítási munkák következtében a mezőny végül összesen több mint öt órát autózott sárga zászló mellett. Az elektromos hajtású első kerekekkel készült három Audi R18 e-tron quattro mindvégig a leggyorsabb autónak bizonyult, egyben a leggazdaságosabbnak is: a legtisztább üzemű, leggyorsabb és leggazdaságosabb prototípusok számára kiírt Michelin Green X Challenge díja szintén Ingolstadtba és Neckarsulmba került.

„Márkánk immár 12. Le Mans-i győzelmét tervezőink töretlen innovációs szellemének, az egész csapat feltétlen odaadásának, illetve pilótáink tudásának és idegeinek köszönhetjük. Az Audi nevében mindannyiuknak szívből gratulálok” – mondta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, aki szokásához híven ezúttal is a helyszínen követte a versenyt. „Ez újabb nagy siker az Audi számára, amely során hibrid hajtásrendszerünk ismét bizonyított. Ezúttal is olyan új technikákat próbálhattunk ki, amelyekből a jövőben ügyfeleink is profitálhatnak majd.” Ezek között említhető a hűtők újszerű megoldása, illetve a kanyarok optimális megvilágításáról gondoskodó Matrix-Beam LED-technikájú fényszórók – döntő előnyként Le Mans-ban.

Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban„Tisztában voltunk vele, hogy az idén – nem utolsósorban a szabályváltozások miatt – rendkívül nehéz dolgunk lesz” – hangsúlyozta Dr. Wolfgang Ullrich az Audi versenyigazgatója. „A Toyota a várakozásoknak megfelelően kemény ellenfélnek bizonyult, ám az Audi R18 e-tron quattro ismét önálló kategóriát képviselt. Köszönet illeti a csapat minden tagját, akik hónapokon át dolgoztak e sikerért.”

Az Audi 12. Le Mans-i győzelmét az első számú rajtkockából induló, 2-es rajtszámú Audi R18 e-tron quattro szerezte meg, Loïc Duval (Franciaország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) pilótákkal a volánja mögött. Duval, aki szerdán elhódította a pole pozíciót, ezzel az első, míg Allan McNish már a harmadik győzelmét aratta a francia klasszikus hosszú távú versenyen. Tom Kristensen immár 2005 óta a legendás verseny rekordereként kilencedszer diadalmaskodott itt.

A nagysikerű Audi R18 e-tron quattro mind a 24 órát a legkisebb műszaki probléma nélkül futotta végig. Duval/Kristensen/McNish szombat este 21:43 órakor vette át a vezetést, amit a vasárnap 15 órai befutóig már nem is adtak át másnak. A három Audi-pilóta már viszonylag hamar elérte a döntő egy környi előnyt a második helyezett Toyota előtt, amit – olykor kaotikus körülmények között és özönvízszerű esőzésben – egészen a verseny végéig meg is tartottak.

Pechesnek bizonyult azonban a másik két Audi-legénység, akik röviddel a hetedik versenyóra vége előtt az addigi hármas Audi-vezetésből szinte egyszerre kényszerültek nem tervezett boxkiállásra. Oliver Jarvis egy lassúbb autóval koccanva kapott defektet, amivel közel egy teljes kört kényszerült megtenni, így két kört is veszített. Az izgalmas végjáték során a Le-Mans-i újonc Lucas di Grassi (Brazília), Marc Gené (Spanyolország) és Oliver Jarvis (Nagy-Britannia) alkotta trió az addig harmadikként autózó Toyotát megelőzve, végül sikerrel ért fel a dobogó harmadik fokára.

Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-banMarcel Fässler (Svájc), André Lotterer (Németország) és Benoît Tréluyer (Franciaország) a generátor cseréje miatt veszítették el vezető helyüket, s vele együtt összesen 12 kört. Mély benyomást keltő előretörésükkel a 2011-es és 2012-es győztesek a 24. helyről egészen az ötödik helyig hozták fel R18 e-tron quattro versenygépüket.

Halálos baleset vetett árnyékot a Le Mans-i 24 órás verseny idei 90 esztendős jubileumára, amely röviddel a rajtot követően, a GT-kategóriában következett be. „E drámai esemény természetesen nagyban csökkenti az Audi újabb nagyszerű Le Mans-i győzelme felett érzett örömöt, amelyért pilótáink és egész csapatunk 24 teljes órán át dolgoztak extrém nyomás alatt, anélkül, hogy hibáztak volna” – jelentette ki Dr. Wolfgang Ullrich. „Mindannyiunkat mélyen megrendített Allan Simonsen halálhíre, aki Audi R8 LMS géppel is versenyzett pályafutása során. Részvétünk hozzátartozói, barátai, s az Aston Martin csapata számára. Az eset jól mutatja, mindenkor törekedni kell, minden lehetőt megtenni a versenysport biztonságáért. Ez volt az első halálos baleset, amit 15 év alatt megéltünk itt Le Mans-ban, s remélem egyben az utolsó is.”
Kulcsszavak: audi, autósport, e-tron, környezetbarát, Le Mans
 
Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Ecclestone-per - Megszüntetik a pert, Ecclestone 100 millió dollárt fizet A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban 20 éves az Audi Hungaria - Stratégiai együttműködési megállapodás a magyar kormánnyal Kiss Norbert magasan a tabella élén a szezon felénél Kiss Norbert magasan a tabella élén a szezon felénél Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon
 
Felemás hétvége a Pannoniaring-en

Felemás hétvége a Pannoniaring-en

2013. június 19.
Egy átfogó teszt után erkezett meg az Apex Racing Team a Magyar Gyorsasági Országi Bajnokság második hétvégéjére, amely az FIA CEZ harmadik helyszíne is volt egyben.
Részletek
Felemás hétvége a Pannoniaring-enA helyszín sokak kedvence, a Sárvárhoz közeli Pannoniaring volt. Technikás és elég hosszú pálya, kicsit hasonlít az angol pályákhoz, nyújtott 
kanyarok, dimbes-dombos vonalvezetés, igen poros aszfalttal. Lévai Zoltán az 1600cc-es, míg Tim Gábor a 2000cc-es kategóriában várta versenyeket, eséllyel akár a futamgyőzelemre is. A pénteki szabadedzések azonban nagyon nehezen sikerültek. Lévai Ignis-ében sok apró hiba várt orvoslásra, igaz ez elfogadható volt, hisz az autó folyamatos fejlesztés alatt áll, de a tempója nagyon meggyőzőnek mutatkozott.

Tim Gábor újra ott folytatta, ahol a többi hétvégén, balszerencse balszerencse hátán. A pénteki második edzésen a Peugeot motorjában valami széttört, és feladta a küzdelmet. Ez azt jelentette, hogy számára véget ért a hétvége. Azonban kiderült, hogy a Suzuki Swift Kupában megüresedett egy autó, és ugyan gyakorlás nélkül, de beugorhatott a sorozatba.

A szombati időmérés Lévainak nagyon jól sikerült, megszerezte a kategória első helyét, és a kistúra összetett mezőnyében is a Top10-ben szerepelt. Tim Gábor is megfutotta az időmérést, az első felvonásban bejutott a Superpole-ba, ahol az ötödik helyet szerezte ott meg. Az idő hiányában, csak az időmérést követően tudott a csapat dolgozni a kölcsönkapott kupás Suzukin, és sikerült Gábor ízlésének megfelelően beállítani.

Felemás hétvége a Pannoniaring-enA Kistúra első versenye Lévainak hihetetlen rövidre sikeredett, már a boxból kivezető körön meghibásodott az Ignis, és a rajtrácsra sem jutott el. Nagyon dühítő a csaat számára, hisz nem derült ki, mit tud az autó versenykörülmények között. így Lévai Zoltán már jelentős hátrányba került az bajnoki tabellán, vetélytársa, Mohácsi ákos megnyerte a futamot, így 10 pontos előnybe került.

Tim Gábor versenye már jobban alakult, jól rajtolt, és folyamatosan az első három helyért harcolt, volt, hogy vezetett, de a hátsó futóműve el lett ütve az első körben, így sokat csúszkált. Az utolsó előtti körben egy, a 
kanyarok levágását gátló gumibála vetett végett a győzelmi esélyeknek. Az élen haladó pilóta meglökte azt, ami beborult a pályára, pont Tim elé, és szétütötte a kocsi elejét. Az autót célba hozta, végül negyedik lett.

A szombat este, és a vasárnap reggel folyamatos szereléssel telt, sok segítség érkezett rivális csapatoktól, sőt még privát emberektől is. Hihetetlen, de igaz, hogy az autósport szerető szakemberek, mindig megtalálhatók.

Végül Lévai Zoltán Ignis-e összeállt, és a második időmérést is könnyedén nyerte. A futamon ugyan volt egy kuplung pedál törése, de kuplungolás nélkül is vezethető maradt az autója, így befejezte a futamot, sőt nagy előnnyel nyerte a kategóriát. Mohácsi ákos, akinek az új motorjával még gondok voltak, a második lett, így két pontot tudott Lévai faragni a hátrányán, vele szemben.

Felemás hétvége a Pannoniaring-enA mérlegelés után az autó súlyát nem találták megfelelőnek, és kizárták az Apex Racing versenyzőjét. Az eset miatt fellebbezést nyújtott be a csapat, mert a mérési eljárással, és annak büntetésével nem értett egyet. A fellebezés kivizsgálása jelenleg is tart, várhatóan a következő verseny előtt derül ki, hogy Lévai megtarthatja-e a győzelmét.

Tim második versenye a Suzuki Swift Kupában ismét nagyon jól indult. A fordított rajtrácsról (5. hely) hamar előre jött, és vezette a versenyt. Takáts ákos nyomásának engednie kellett, aki megelőzte Őt. A negyedik körben a második helyről azonban kilökték, és a mezőny végére esett vissza, mire kijött a sóderágyból. A futamot végül befejezte, a nyolcadik helyig tudott visszakapaszkodni.

összeségében a csapat és pilótái nem voltak megelégedve a hétvégével, sok technikai és egyéb probléma miatt, nem tudták megmutatni valódi sebességüket. Tim Gábor legközelebb a Red Bull Ring-en (július 5-7.) méri össze erejét a Suzuki Swift Kupa mezőnyével, Lévai Zoltán pedig kicsit később, a Slovakiaring-en (augusztus 23-25.) versenyez újra.
Kulcsszavak: Apex Racing Team, Duna Autó, gyorsasági, Lévai Zoltán, Pannónia Ring, tim gábor
 
Két ország, három bajnokság, hat dobogó Két ország, három bajnokság, hat dobogó Felemás hétvége a Pannoniaring-en Április utolsó hétvégéjén kezdődött az Apex Racing Team első éles bevetése Felemás hétvége a Pannoniaring-en Tim Gábor az Euroring-en készült a Szilveszer Rallye-ra Megszerezte ötödik győzelmét Tim Gábor Megszerezte ötödik győzelmét Tim Gábor A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik
 
Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring  I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup

Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup

2013. június 18.
A Lotus Ladies Cup első futamán 30 perc + 1 kört kellett teljesíteniük a versenyzőknek.
Részletek
Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring  I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Az élről induló Verschuur Sheila megtartotta vezető helyét és tempósan szakadt el a mögötte második helyen haladó Bende Adrienntől. Sas Szilvi nem tudott javítani rajtpozícióján és a harmadik helyen haladt György Anett előtt.

Igazi párharcok inkább a mezőny második felében alakultak ki. György Anett Bujdosó Szilvivel, Brams Van Den Berg Liesette Kapitány Dórival, Maranec Fruzsina pedig Vanyova Veronikával futott be a célba 1 mp alatti különbséggel.

Az összesített futamot Sheila nyerte meg Bende Adrienn és Sas Szilvi előtt, a magyar bajnokság tekintetében Bende végzett az élen, Sas lett a második és a dobogó alsó fokára György Anett állhatott fel.

A Lotus Ladies Cup hazai pontversenyében Sas Szilvi áll az élen 55 ponttal, a második helyre Bende Adrienn jött fel és győzelmével 2 egységre csökkentette hátrányát az éllovassal szemben. A harmadik helyen Kapitány Dóri következik 43 ponttal.   

Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring  I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup
Kulcsszavak: autósport, bajnokság, gyorsasági, Lotus Ladies Cup, Pannónia Ring
 
A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring  I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring  I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring  I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Bemutatták Szalayék új autóját
 
Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte

Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte

2013. június 17.
Az RRC Suzuki Swift Kupa résztvevői a délelőtti időmérő edzés után délután letudták az első versenyüket is. Ahogy azt várni lehetett ez a kategória hozta eddig a legtöbb előzést és a legizgalmasabb versenyt is.
Részletek
Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezteA rajtrácsra 13 induló állt fel köztük a 2011-es bajnok, Tim Gábor és a 2012-es győztes, Bárkovics Zoltán, de Takáts ákos és Nagy Dani is a futamgyőzelemre esélyesek közé tartozott a rajt előtt.

A start után Bárkovics megtartotta vezető helyét Takáts előtt, de az ötödik helyről induló Tim Gábor bejött a harmadik helyre Nagy Dani elé. A verseny végig kiszámíthatatlan volt, hiszen az élen álló négyes végig egymás szélárnyékában autózott és folyamatosan előzési pozícióban voltak. A hétvégére beugró Tim Gábor szépen lopta a távolságot Takáts ákossal szemben és végül meg is előzte a második helyről induló versenyzőt. Ezt a pozíciót azonban nem sikerült megtartania a 2011-es bajnoknak és néhány körrel a vége előtt Takáts visszaszerezte pozícióját.

A végig a negyedik helyen autózó Nagy Dani az utolsó három kört nagyon megnyomta, megfutotta a verseny leggyorsabb körét és először elment Tim Gábor mellett, majd az utolsó métereken a leintés előtt megelőzte Takátsot is a második helyért.

A futamot Bárkovics nyerte meg, a nagy hajrát mutató Nagy Dani előtt, a harmadik helyre Takáts ákos jött be. A végig az elejében autózó Tim Gábor a negyedik, a mezőny legfiatalabb versenyzője Tassi Attila pedig az ötödik helyen végzett.

A bajnoki pontversenyben Nagy Dani második helyével és a versenyben futott leggyorsabb körrel újabb 18 pontot szerzett és tovább növelte előnyét  az összetettben a második helyezettel szemben. Az RCM Motorsport tehetsége 100 pontot gyűjtött eddig, a második helyen Csuti László áll, aki a mai napon 6 pontot gyűjtött, így 30 egység hátránnyal követi az éllovast. A táblázat harmadik helyén Tassi Attila áll 60 ponttal, míg a futamgyőztes Bárkovics a 4., 55 megszerzett egységgel.

Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezteBárkovics Zoltán: Nagyon nehéz verseny volt, figyelnem kellett ákosra az elején. Nagyon meleg volt. Tartottam Tim Gabitól is mert tudtam, hogy Gabi nagyon jó a test-test elleni küzdelemben, de sikerült megtartani a vezető helyemet. Szerencsére a kanyargós részeken annyi előnyt tudtam kiautózni, hogy az egyenesekben ne tudjon hozzám túl közel kerülni.

Nagy Dani: Kemény verseny volt, nehéz volt az ellenfelek ellen. Az elején a start után becsúsztam a kavicságyba és Tim Gabi is megelőzött. Visszaestem a 6. helyre és a koccanások miatt kicsit instabil lett az autóm, de ez pár kör után megjavult. Az utolsó körben megérkeztem Zoli és ákos mögé sikerült rendbe raknom magam és az utolsó kanyar után egy nagyon jó kigyorsítással sikerült megelőznöm ákost és meglett a második hely.

Takáts ákos: Szándékosan nem támadtam senkit az elején, meg akartam tartani a pozíciómat és el akartam lógni a mögöttem indulóktól. Tim Gabi kihasználta egy apró hibámat, de ugyanebben a kanyarban egy pár kör múlva vissza is szereztem tőle a pozíciómat. Szomorú vagyok amiatt, hogy az utolsó körben elveszítettem a második helyet Danival szemben.
Kulcsszavak: autósport, Pannónia Ring, RRC Suzuki Swift Kupa, suzuki
 
Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte A Suzuki bemutatta új GW250S motorkerékpárját a Sanghaji Autókiállításon Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Megnyerte az angol kamionbajnokságot a magyar OXXO Racing Team Megnyerte az angol kamionbajnokságot a magyar OXXO Racing Team A Suzuki ismét az élen A Suzuki ismét az élen Jedlóczky L Márk 2018-ban a TCR Europe-ban áll rajthoz Jedlóczky L Márk 2018-ban a TCR Europe-ban áll rajthoz
 
A hétvégén rendezték meg az I. Sárvár Kupát a Pannónia Ringen

A hétvégén rendezték meg az I. Sárvár Kupát a Pannónia Ringen

2013. június 17.
A vasárnapi versenynap reggel 8:00-kor a nagy túraautós mezőny második időmérő edzésével vette kezdetét. 
Részletek
A hétvégén rendezték meg az I. Sárvár Kupát a Pannónia RingenA félórás kvalifikáció során 8 versenyző körözött a pályán az F-3500, az F+3500 és a D5-1600-as géposztályokból a Közép-Európai Zóna Bajnokságban.

Az összetett sorrendben a Mercedes SLS-t kormányzó Piotr Krawczyk végzett elsőként a kvalifikáció során, megelőzve a szintén lengyel Andrzej Lewardowski-t a Porsche GT3-ban. Gruber Willy végzett a harmadik helyen, Kusin Marcel negyedik és a tegnapi nap után a Porschét a Silver Stingre cserélő Bódis Kálmán az ötödik helyen fejezte be az időmérő edzést.

Az időeredmények javultak a szombati első időmérő edzéshez képest, a tegnapi pole pozíciót érő időn Krawczyk másfél tized mp-et javított, a mögötte tegnap is második Lewardowskinak sokkal többet, 1 mp-et sikerült javulnia, de hátránya így is 3.240 mp egy körön a Mercedes SLS ellen.

F-3500: A kisebb kategóriában Andrzej Lewandowski végzett elsőként, a SEAT Leonnal versenyző Nagy Norbert és a BMW Z4-el rajthoz álló Radim Michalek előtt.

F+3500: Ezt a géposztályt Piotr Krawczyk nyerte meg Marcel Kusin és Bódis Kálmán előtt. A negyedik helyen Marcin  Jedlinski fejezte be a kvalifikációt.

A hétvégén rendezték meg az I. Sárvár Kupát a Pannónia Ringen
Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, Pannónia Ring
 
A Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét A Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése Megszerezte ötödik győzelmét Tim Gábor Megszerezte ötödik győzelmét Tim Gábor Tim Gábor: Hivatalosan visszalépünk az RCM CUP-ból Tim Gábor: Hivatalosan visszalépünk az RCM CUP-ból Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót
 
Kiss Norbert ismét dobogóra állt a kamion Eb-n

Kiss Norbert ismét dobogóra állt a kamion Eb-n

2013. június 12.
A szezonnyitó olaszországi versenyhétvége után ismét dobogóra állt Kiss Norbert, az Oxxo Energy Truckrace Team pilótája a kamion Európa-bajnokság második, spanyolországi fordulóján.
Részletek
Kiss Norbert ismét dobogóra állt a kamion Eb-nA szezonnyitó olaszországi versenyhétvége után ismét dobogóra állt Kiss Norbert, az Oxxo Energy Truckrace Team pilótája a kamion Európa-bajnokság második, spanyolországi fordulóján.

A csapat tájékoztatása szerint a szombathelyi pilóta a hétvégén, Navarrában rendezett négy futam közül a vasárnapi elsőn a második pozícióból rajtolva másodikként ért célba, majd a nap második versenyén negyedik lett. A magyar istálló másik versenyzője, a mindössze 16 esztendős Major Benedek a sikeres olaszországi debütálás után újra pontot szerzett, a vasárnapi második futamon pedig az egy pontot érő 10. helyen ért célba.

A 26 pilótát felvonultató összetettben Kiss 46 ponttal 7., Major három ponttal 13. A magyar csapat a negyedik helyen áll két hétvége, azaz nyolc futam után.

A kamion Eb következő fordulóját június 15-én és 16-án rendezik a franciaországi Nogaróban.

Kiss Norbert ismét dobogóra állt a kamion Eb-n
Kulcsszavak: autósport, Kiss Norbert, versenykamion
 
Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba Kiss Norbert ismét dobogóra állt a kamion Eb-n Magyar győzelem Brnoban Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban
 
Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában

Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában

2013. június 12.
Michelisz Norbert a harmadik helyen végzett a túraautó-világbajnokság (WTCC) vasárnapi, oroszországi versenyének első futamán, Moszkvában.
Részletek
Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában A sorozat honlapja szerint a Zengő Motorsport Honda Civicjét vezető, 28 esztendős magyar pilóta a második futamban ötödik lett, így összesen 27 pontot gyűjtött a mostani versenyhétvégén, s ezzel összetettben feljött a kilencedikről a hatodik helyre.

"Szerencsére az első futamon nagyon jól elkaptam a rajtot és meg tudtam szerezni a dobogót érő helyezést, az autó pedig elég jó volt ahhoz, hogy fel is tudjam tartani a hátulról jövő támadásokat, így nagyon boldog vagyok" - nyilatkozta az MTI-nek a versenyző, aki hozzátette, hogy a második futamban a rajt utáni tülekedésben két ütést is kapott az autója.

Michelisz a szlovákiai (3. hely), a magyarországi (2.) és az ausztriai (3.) verseny után sorozatban negyedszer végzett dobogós pozícióban.

A vb-pontverseny állása 12 verseny után (még 12 van hátra):

1. Yvan Muller (francia, Chevrolet Cruze) 246 pont, 2. Gabriele Tarquini (olasz, Honda Civic) 133, 3. Michel Nykjaer (dán, Chevrolet Cruza) 127, ...6. Michelisz Norbert (Honda Civic) 90
A túraautó-világbajnokság következő versenyhétvégéjét, a 13-14. fordulót Portugáliában rendezik június 29-30-án.
Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó, túraautó-vb, verseny
 
Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat Ismét BME siker született az egri Pneumobil versenyen Ismét BME siker született az egri Pneumobil versenyen Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában Biatorbágyi csapat nyerte a Scania Top Team verseny országos döntőjét Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában Nyert a Wittmann fiú: BMW-s győzelem az idei első DTM-futamon
 
Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautói

Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautói

2013. május 31.
új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautói a 2013-as szezon nyitóversenyén, Misanóban. A Renault Trucks formatervezői központjában megtervezett új külsőnek köszönhetően még egyszerűbb felismerni a versenypályán száguldó Renault Trucks kamionokat.
Részletek
Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautóiAz új dizájn tökéletes összhangban van a megújuló járműkínálattal, amelyet a gyártó június 11-én mutat be Lyonban. Bruno Blin, a Renault Trucks elnöke jelen volt a szezon elrajtolásánál azzal a több mint ezer ügyféllel együtt, akiket a márka meghívott az eseményre. Adam Lacko egy csodálatos második hely megszerzésével nyitotta meg a szezont.

Május 17. péntek, a Renault Trucks-MKR Technology csapat paddockjának függönyei behúzva vannak. Csak este, Bruno Blin, a Renault Trucks elnöke, valamint Mario Kress, az MKR Technologie csapat vezetője jelenlétében tartott sajtótájékoztató után lebbentették le a leplet a 2013-as szezon teherautóiról.

A Renault Trucks formatervezői központjában megálmodott dizájn egyértelmű tetszést aratott a szaksajtó képviselőinek körében, másnaptól pedig a közönséget is lenyűgözte. „Az új formatervvel a Renault Trucks márkaazonosságot kívántuk erősíteni, egységet teremtve a versenykamionok és a majdani modellpaletta között” – magyarázza Hervé Bertrand, a Renault Trucks formatervezési igazgatója.

„Az új járműkínálatot június 11-én mutatjuk be Lyonban, és a versenykamionok szellemisége és jellegzetes stílusvonásai természetesen visszaköszönnek majd az új járműkínálatban is.” ám a Renault Trucksnál a dizájn sohasem csupán stílus kérdése: „Három szezonnyi tapasztalat van mögöttünk az MKR Technology csapattal” – folytatja Hervé Bertrand –, „így közösen vitattuk meg, majd döntöttük el, hogy mit és hogyan tervezzünk át. A cél az volt, hogy a csapat könnyebben és gyorsabban tudja kicserélni a versenyek során megsérült karosszériaelemeket. Ezek közé tartoznak a hűtőmaszk alsó részének darabjai, vagy az oldalsó légterelők, amelyek különösen ki vannak téve a versenytől elválaszthatatlan, mondjuk úgy, hogy férfias összecsapásoknak!”

Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautóiA két pilóta, Adam Lacko és Markus Bösiger nem kímélték magukat, mégsem volt nagyon kedvező számukra ez a hétvége. Adam Lacko végül szépen szerepelt, és a negyedik futamban elért második helyezésével megszerezte idei első dobogós helyezését.

A szezonnyitó hétvégére a Renault Trucks és olasz leányvállalata több mint ezer ügyfelet hívott meg, akik megcsodálhatták többek között a közúti változatban kiállított „nagytestvér” mellett látható új versenykamiont: a Renault Premium Truck Racing speciális sorozatot.

A Renault Trucks olaszországi leányvállalata a misanói versenyhez kapcsolódva szervezte meg az olasz Optifuel Challenge döntőjét. A versenypálya környékén mintegy negyven kilométeres szakaszon megrendezett döntőn a hat legjobb olasz teherautó sofőr szállt versenybe egymással az EEV normát teljesítő, az Optifuel speciális sorozathoz tartozó használt Premium Route teherautókkal. Az első három helyezett egy-egy utazást nyert Lyonba, ahol mindegyikük az általa képviselt vállalat vezetőjével együtt vesz részt június 11-én az új Renault Trucks járműkínálat hivatalos bemutatóján.

A Renault Trucks szeretettel várja rajongóit és ügyfeleit a következő futamon, június 1-jén és 2-án Navarrában.
Kulcsszavak: autósport, Renault Trucks, Renault Trucks-MKR Technology, versenykamion
 
Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautói Kínai Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, újabb kettős Mercedes-siker Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán Michelisz kétszer végzett dobogós helyen WTCR szlovákiai futamán Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautói Kiss Norbi Európa-bajnok! Új dizájnnal jelentek meg a Renault Trucks-MKR Technology csapat teherautói Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot
 
Szalayék az élen

Szalayék az élen

2013. május 29.
Tökéletes nap. Pontosabban majdnem tökéletes, de igazából az a majdnem ezúttal nem számított, hiszen Szalay Balázs és Bunkoczi László fülig érõ szájjal konstatálta a szombati nap végén, hogy vezet az összetettben a tereprali országos bajnokság második futamán.
Részletek
Szalayék az élenAz Opel Dakar Team párosa a szombati négy szelektív szakaszból kettõt megnyert (nagyon feküdt nekik az a szelektív…), és végig nagyon összeszedetten versenyezve maga mögé utasította a vetélytársakat.

„Ez belülrõl nézve is gyors volt – mosolygott Szalay a nap végén. – A pályák ritmusa feküdt a stílusunknak, s ez délután mutatkozott meg igazán, hiszen mindkét szelektíven két percet javultunk a délelõtthöz képest. Eddig az egész nagyon jó és összeszedett volt, igaz, a harmadik szakaszon egy kicsit magunkra ijesztettünk, mert rámentünk egy tuskóra, ami kikapta a kezembõl a kormányt. Azt hittem, defektet is kaptunk, de szerencsére megúsztuk. Nagyon örülök neki, hogy vezetünk, úgy éreztem, ez majdnem tökéletes nap volt…”

így gondolta Bunkoczi László is, aki szerint hosszú évek óta az egyik legjobb versenynapjukon vannak túl. Egy olyan napon, amelyen minden klappolt.

„Fülig ér a szám: jó érzés, hogy ilyen nagy csatát vívunk Malysszal és Komornickivel, az meg végképp, hogy meg is elõzzük õket. Ma úgy mentünk, hogy ennél sokkal jobban nem biztos, hogy tudtunk volna. Tetszettek a pályák, jó volt a hangulat, de ez egyáltalán nem meglepõ, aki vezet a versenyben, annak általában tetszenek a pályák” – mondta Bunkoczi. 

Az Opel Mokkával autózó kettõs az éllovas pozíciója ellenére nem dõlhet hátra nyugodtan a versenyzõülésében, ugyanis Malysz elõtt mindössze 15, Komornicki elõtt pedig 39 másodperccel vezet az összetettben, vagyis elképesztõen szoros a küzdelem.  Az Opel Dakar Team másik párosa, Apáthy Zoltán és Erõs Gábor a hetedik helyrõl várja a folytatást.

„élvezetes, de elég nehéz nap volt, mivel majd’ egy éve ültünk legutóbb versenyautóban, és vissza kellett szokni. Folyamatosan tért vissza az érzés. A mi autónkat ugyanis meglehetõsen egyedi stílusban kell vezetni, öt méterrel a kanyar elõtt kell fékezni, akkor fordul úgy, ahogy kell. A helyezésnek nagyon örülök, holnap tovább gyorsulunk” – ígérte Apáthy.
Kulcsszavak: autósport, Bunkoczi László, Opel Dakar Team, szalay
 
Michelisz Norbi világkupa-győztes! Michelisz Norbi világkupa-győztes! Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en Szalayék az élen Idényzáró bajnoki a Hungaroringen Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Borkovic továbbra is vezeti az ETCC-t Borkovic továbbra is vezeti az ETCC-t
 

Találatok száma: 792 Megjelenítve: 611 - 620