Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 788 Megjelenítve: 711 - 720
A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort

A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort

2012. június 21.
A Mazda Motorsports be- jelentette, hogy új SKYACTIV-D CLEAN DIESEL ...
Részletek
MazdaA Mazda Motorsports a bejelentette, hogy új SKYACTIV-D CLEAN DIESEL motorjának versenyváltozatát a Le Mans Prototype 2 (LMP2) géposztály legnagyobb megmérettetésén: a Le Mans-i 24 órás versenyen induló csapatok rendelkezésére bocsátja. A Le Mans motorprogram a 2013-as futamon mutatkozik be elsőként. A Mazda volt az első – és mindmáig az egyetlen – olyan ázsiai autógyártó, amely (1991-ben) összesített első helyen ért célba Le Mans-ban.

„Ez a motorprogram újra lángra lobbantja a Mazda és a Le Mans közötti, szenvedélyes kapcsolatot. 1991-ben történelmet írtunk, amikor győzelemre vittük a bolygódugattyús motortechnológiát. Most ismét a győztesek közé kívánunk visszatérni, mégpedig a legfejlettebb és legtisztább üzemű, szériamotor-alapú erőforrással, amely a sportágban valaha szerepelt. A Mazda legjobb újkori hagyományai szerint európai és Egyesült államok-beli vásárlóink számára egyaránt elérhetővé tesszük a motort, amely így a hosszútávú világbajnokságon (World Endurance Championship, WEC) és az amerikai Le Mans-szériában (American Le Mans Series, ALMS) egyaránt szerephez juthat az LMP2 kategóriában” – nyilatkozta Jay Amestoy, a Mazda Motorsports és a Mazda észak-amerikai részlegének (Mazda North American Operations, MNAO) motorsport-tevékenységeiért felelős alelnöke.

A motorok a Mazda Motor Corporation, a Mazda North American Operations és a SpeedSource Race Engineering közös fejlesztőmunkájának eredményeként jöttek létre. A fejlesztés jelenleg a fékpadi mérések fázisában tart, a pályatesztek 2012 végén veszik kezdetüket.

A motorok a kétfázisú turbófeltöltővel felszerelt, négyhengeres Mazda SKYACTIV-D 2.2 erőforrás gyári blokkjára épülnek. „Az erőforrás kiemelkedő teljesítményt és igen kedvező üzemanyag-fogyasztást nyújt; minősége, tartóssága és megbízhatósága révén a legkiválóbb utcai autókban éppúgy tökéletesen helyt áll, mint hosszútávú versenyek győztes motorjaként” – mondta John Doonan, a MNAO Mazda Motorsports igazgatója.

Mazda„A Mazda üzleti kultúrájának központi filozófiája a „folytonos kihívás”. Ez a hozzáállás tette lehetővé, hogy 18 évnyi, folyamatos részvételt követően 1991-ben végre diadalmaskodhassunk Le Mans-ban. Ugyanez a szellemiség teremtette meg – egy sor technológiai áttörés megvalósítása révén – a SKYACTIV technológiák széles körének alapját. örömmel tölt el, hogy a SKYACTIV-D CLEAN DIESEL technológián alapuló ügyfélprogram keretében a Le Mans-i versenyen részt vevő magánistállókat szolgálhatunk ki versenymotorunkkal” – hangsúlyozta Masahiro Moro, a Mazda Motor Corporation globális értékesítésért és marketingért felelős vezérigazgatója.

A tervek szerint a Dempsey Racing lesz az új motor első vásárlója

A Dempsey Racing istállónál szünet nélkül folynak az előkészületek, hogy a csapat lehessen a Mazda SKYACTIV-D versenymotor első ügyfele az LMP2 kategóriában. A Dempsey Racing társtulajdonosa a színész és autóversenyző Patrick Dempsey.

A Dempsey Racing 2007 óta versenyez Mazda RX-8 versenyautóval a GRAND-AM GT géposztályban; eddigi legjobb eredményük a 2011-es Rolex 24-en, Daytonában elért dobogós helyezés. A csapat, amelynek eredményei bemutatkozása óta folyamatosan javulnak, komoly szerepet játszott abban, hogy a Mazda 2010-ben megnyerte a 2010-es GRAND-AM GT gyártói bajnokságát. A Le Mans-i futamra készülő Dempsey Racing számos partner, például a VISITFLORIDA.com segítségével az idei évben kibővítette tevékenységeit: csapatot indítottak az amerikai Le Mans szériában, továbbá a Prototype Challenge (LMPC) és a Prototype 2 (LMP2) kategóriákban egyaránt rajthoz állnak. A csapattulajdonos Dempsey és másodpilótája, Joe Foster jelenleg egyaránt Virginiában teszteli LMP2 versenyautójukat, miközben a versenysport világa a mostani hétvégén megrendezésre kerülő, 80. Le Mans-i 24 órás versenyre összpontosítja figyelmét.

MazdaPatrick Dempsey és üzleti partnere / pilótája, Joe Foster a GT kategóriában már sikeresen versenyeztek a Le Mans-i 24 órás futamon, így most rendkívül izgatottan várják, hogy 2013-ban visszatérjenek – ezúttal az LMP2 géposztályban, a Mazda SKYACTIV-D tiszta üzemű dízelmotorral.

„A Mazdával folytatott, régóta fennálló együttműködésünk rendkívül gyümölcsözőnek bizonyult, ezért bízunk abban, hogy 2013 mindkettőnk számára sikereket hoz majd. Minden energiánkat a felkészülésnek szenteljük, ezért is teszteljünk LMP2 versenyautónkat itt az Egyesült államokban, a következő ALMS futamra készülve. A csapat és partnereink egyaránt izgatottan fogadták a SKYACTIV-D hajtásrendszer, és ezzel együtt az élvonalbeli, környezetbarát technológia megjelenését autónkban” – hangsúlyozta Patrick Dempsey.

További cikkek

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban
A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja
A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét
Kulcsszavak:
 
López és Loeb osztoztak a serlegeken López és Loeb osztoztak a serlegeken A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort Talma orfűn tesztel Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort Dakar 2012 – Szalay Balázs megint előrelépett Maxime Martin a DTM második hétvégéjének legeredményesebb BMW-pilótája Maxime Martin a DTM második hétvégéjének legeredményesebb BMW-pilótája
 
Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban

2012. június 21.
Az AUDI AG újabb technikai mérföld- kőhöz érkezett a verseny- sportban...
Részletek
Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-banAz AUDI AG újabb technikai mérföldkőhöz érkezett a versenysportban: a nagyhírű Le Mans-i 24 órás verseny idei, azaz immár 80. futamán első alkalommal hibridhajtású autó hódította el a győzelmet – az Audi R18 e-tron quattro.

Mintegy 200 ezer néző élhette át a helyszínen a verseny izgalmait, a Le Mans-ra oly jellemző drámai eseményekkel, s „A haladás technikájának” újbóli meggyőző demonstrációjával. Az Audi Sport Team Joest négy Audi R18 modellje ugyanis egyértelműen a mezőny leggyorsabb és legmegbízhatóbb gépeinek bizonyultak, 24 óra elteltével az első, a második, a harmadik és az ötödik helyet szerezték meg.

„A világ legjelentősebb hosszú távú versenyén aratott újabb sikerünkkel mérnökeink ismét hatásosan igazolták kiemelkedő műszaki ismereteiket és tapasztalataikat” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, aki a helyszínen tekintette meg az eseményt. „Az e-tron quattro és az ’ultra’ könnyűszerkezetes építés kombinációjával egészen újszerű technikai háttérrel álltunk rajthoz, amely egy csapásra sikeresnek bizonyult. Ez pedig, különösen Le Mans-ban, aligha tekinthető magától értetődőnek. E hétvégén is jól láthattuk, mi minden történhet e futamokon, s milyen nagy jelentőséggel bír a tökéletes felkészülés.“

A márka 11. Le Mans-i győzelmének megszerzéséért mind a négy Audi R18 jó eséllyel indult, s 378 kör után az 1-es rajtszámú Audi R18 e-tron quattro volánja mögött ismét a Marcel Fässler (Svájc), André Lotterer (Németország) és Benoît Tréluyer (Franciaország) trió végzett az élen. Dindo Capello (Olaszország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) második helyével pedig mindjárt kettős győzelmet hozott a jövő e különleges összkerékhajtása számára, amelyben a hagyományos erőátviteli konstrukció fejlett elektromos hajtásrendszerrel alkot intelligens kombinációt. E technikát, ahol a kardántengelyt elektromos kábelek váltják fel, az Audi sorozatgyártású modelljeiben is teszteli.

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-banA Le Mans-i újonc Marco Bonanomi (Olaszország), illetve Oliver Jarvis (Nagy-Britannia) és Mike Rockenfeller (Németország) a legjobb eredményt elért, hagyományos hajtásrendszerű Audi R18 ultra versenygéppel 2000, 2002 és 2010 után a Le Mans-i 24 órás futamokon szerzett immár negyedik hármas diadallá avatták az idei győzelmet. Romain Dumas (Franciaország), Loïc Duval (Franciaország) és Marc Gené (Spanyolország) a másik R18 ultra volánja mögött az ötödik helyet szerezte meg.

Mind a négy Audi R18 farában a 2011-ben első alkalommal Le Mans-ban bevetett, VTG-Mono turbófeltöltésű, különösen kompakt V6-os TDI-motor legújabb változata dolgozott. Az új ultrakönnyű szénszál-erősítésű műanyag házzal készült sebességváltó – újabb alapvető újdonságként a Le Mans-i sportautók mezőnyében – szintén mind a négy autóban problémamentesen teljesítette Le Mans 5.151 kilométeres nyúzópróbáját. Az „ultra” könnyűszerkezetes építés a quattro összkerékhajtáshoz hasonlóan a vállalat egyik alapvető fejlesztési szakterületének számít.

A két Audi R18 e-tron quattro különösen extrém formában testesíti meg e két fejlett technológiát, s a klasszikus hosszú távú verseny 80. futamának mindvégig főszereplőiként csupán szombat este, mindössze néhány körre engedte át a vezető pozíciót az egyik Toyota Hybrid versenyautónak. Legnagyobb vetélytársaik korai kiesését követően a két R18 e-tron quattro éjjel, majd egészen vasárnap délig izgalmas párharcot vívott a győzelemért, többször váltva egymást az élen, sokszor csupán néhány másodperccel a két dízel-hibrid versenygép között.

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban„Olyan versenyben lehetett részünk, amilyet valóban csak Le Mans-ban élhetünk át“ – mondta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója a négy Audi R18 befutóját követően. „Le Mans-ban sohasem szabad túl korán örülni, ami vasárnap is megmutatkozott. Már mindenki négyes győzelemről beszélt, amikor két autónk szinte egyidejűleg szenvedett váratlan balesetet. S hogy a csapat a verseny során mindig olyan gyorsan meg tudta javítani őket a kicsúszásokat követően, egyértelműen az Audi Sport Team Joest szakembereinek kvalitásait dicséri, akik egyfajta jó bank megbízhatóságát képviselik Le Mans-ban. összességében emelem kalapom az Audi Sport teljes legénysége előtt, akik az elmúlt esztendő során extrém kemény munkájukkal tették lehetővé a diadalt. óriási kihívásnak számított ilyen rövid idő alatt olyan hibridmodellt alkotni, amely kellően gyors, ám egyben akár 24 órás verseny-igénybevételt is elbír.

A tény pedig, hogy új technikánkkal – akárcsak 2001-ben a TFSI- illetve 2006-ban a TDI-motorral – ismét mindjárt az első alkalommal sikeresek lehettünk, szintén egyértelműen utal az Audi birtokában lévő tudásra és tapasztalatokra. Nagy nap a mai, az Audi Sport, az Audi és az e-tron quattro számára egyaránt.“

összesen 11. Le Mans-i győzelmével az Audi megerősítette a konstruktőri hosszú távú bajnokságban elfoglalt vezető pozícióját, míg Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish Le Mans-i második helyével ismét a pilóták pontversenyének élére állt.

További cikkek

A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja
Ha megy, akkor nagyon megy!
BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen
Kulcsszavak:
 
Háromból két DTM-címet az Audi nyert el Háromból két DTM-címet az Audi nyert el Gyutai Adrián: „Van erő a Hondámban” Gyutai Adrián: „Van erő a Hondámban” Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén
 
BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen

BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen

2012. június 15.
Nem sok idejük volt a pihenésre a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos ...
Részletek
BERNIS Kupa a Pannónia-RingenNem sok idejük volt a pihenésre a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság résztvevőinek. A június 8-10 között, Szlovákiában megrendezett forduló után ezen a hétvégén a Pannónia-Ringen folytatódik a küzdelem.

A rendező, SportEvo oldalán (www.sportevo.hu) látható előzetes nevezési listát elnézve igen látványos hétvégének nézünk elébe. A Bernis Kupa egy igazi nemzetközi esemény lesz, hiszen a magyar bajnokság mellett a futamok beleszámítanak a FIA Közép-Európa Trófea valamint a szlovák, cseh, lengyel és szlovén bajnoksgok értékelésébe. Ennek megfelelően igen népes mezőnyt láthat az, aki a hétvégén kilátogat az Ostffyasszonyfa melletti versenypályára, a különböző kategóriákban, márkakupákba összesen több, mint 150 nevezés érkezett. A magyarok mellett, cseh, lengyel, német, osztrák, szlovák és szlovén versenyzők állnak majd rajthoz.

Majd´ 40 indulót számol a kistúra kategória. A legkisebbek a szlovénok 1400-as Fiat Grande Puntói lesznek a mezőnyben. Az F-1600 géposztályban az Orion Motorsport három Suzukija és az E30 Motorsport Opel Astrája csatázik majd. Az A-2000 és F-2000-es géposztályban már nemzetközi mezőny áll össze. Sok lesz a Renault Clio, de ex-WTCC-s autókból sem lesz hiány.

Pillanatnyilag 30 versenyző neve szerepel a nagy túraautók mezőnyében. Az F-3500 géposztályt elsöprő többségben BMW-k alkotják, a 3500 köbcenti feletti autók pedig igazi exotikumok: Ferrarik és Porschék, valamint egy ex-DTM-es Audi és egy Pagani Zonda áll majd a rajtrácson. és a Lotusok, hiszen a nagy túraautókkal együtt indítják a Lotus Cup Eastern Europe mezőnyét is. Ezen autók jó része a két órás Endurance versenyen is részt vesz majd, itt több, mint 20 csapat áll majd rajthoz.

BERNIS Kupa a Pannónia-RingenTizenkét formula autó csatázik majd a Pannónia-Ringen. Az E-1600 géposztályban cseh és szlovák versenyzők állnak rajthoz Gloriákkal, E-2000-ben pedig a magyar versenyzők Formula Renault-kal, Tatuus Hondával és Dallarával.

Külön versenyt fut két márkakupa, az RRC Suzuki Bio Kupa, amelyhez ezen a hétvégén csatlakozik az osztrák Suzuki Motorsport Cup mezőnye. Ez utóbbiban épp modellváltás van folyamatban, a mezőny egyik része a régi, a másik része pedig az új Suzuki Swifttel áll majd rajthoz. A Hungaroring után újra Magyarországra jön a Porsche GT3 Challenge Cup, amelyben Bódis Kálmán képviseli majd a magyar színeket.

Népes, nemzetközi mezőny, márkakupák és exotikus versenyautók dübörögnek tehát a hétvégen a Pannónia-Ringen. Az Országos Meteorológiai Intézet előrejelzése szerint napos idő várható 28 fokos csúcshőmérsékletekkel. Minden indok megvan tehát ahhoz, hogy az autósport rajongók kilátogassanak a hétvégén a BERNIS Kupára.

További cikkek

Ha megy, akkor nagyon megy!
A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét
Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában

Kulcsszavak:
 
Új kihívásokkal néznek szembe idén a Toyota hibrid versenygépei és Fernando Alonso Új kihívásokkal néznek szembe idén a Toyota hibrid versenygépei és Fernando Alonso Murván mindig könnyedebb! Murván mindig könnyedebb! Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra
 
Ha megy, akkor nagyon megy!

Ha megy, akkor nagyon megy!

2012. június 14.
Aki figyelemmel követi Tim Gábor és a Peugeot 407-es autó vessző- futását...
Részletek
Tim GáborAki figyelemmel követi Tim Gábor és a Peugeot 407-es autó veszőfutását, tudhatja, hogy a pilóta hihetetlen szerencsétlen sorozaton van túl. Az FIA ETCC sorozatba nevezett versenyző hiába volt ott Monza-ban és Slovakiaring-en, az első két Európa-bajnoki versenyhétvégén, nem tudott elindulni a versenyeken, illetve ha elindult, nem jutott el a célig.

A dán fejlesztésű autó motorja nem bírta az igen gyors pályákat, és az oldalterhelések hatására olajproblémák miatt képtelenség volt értékelhető eredményt elérni.

Azonban a dán cég azóta orvosolta a hibákat és egy sikeres teszt után, a támogatóknak hála, Gábor indulhatott a Slovakiaring-en, a soron következő Magyar Gyorsasági Bajnokság futamán. Az autó a nemzetközi szabályok szerint van felkészítve, így ez külön kihívást jelentett, hisz a nemzeti bajnokságok megkötései sokkal lazábbak. Gábor így jóval könnyebb autók ellen küzdött, melyeknek nagyobb fékeik is vannak.

Mivel ezen a pályán alig egy hónappal ezelőtt zajlott az FIA ETCC verseny, így jó hasonlítási alapot jelentett a verseny, igaz ezen a hétvégén egy plusz sikán került beépítésre, biztonsági okokból. Gábor fő ellenfele a szlovák Matej Homola volt, aki szintén az ETCC-n szerepel egy BMW-vel. Vele küzdött az első nap, a kategória első helyéért, melyet sikeresen megnyert az utolsó előtti körben bemutatott előzéssel.

A másnapi futamon Gábor az utolsó helyről indult, mert kihagyta a második időmérő edzést, de így is feljött a magyar értékelés első helyére, 16 autót megelőzve, és a 2000ccm-es kategóriában a második lett.

Tim GáborAz első verseny eredménye:

1. Tim Gábor (HUN) - RCM Motorsport - Peugeot 407
2. Matej Homola (SK) - Homola Motorsport - BMW 320si
3. Vlado Hybacek (SK) - Seat Sport - Seat Leon SC

Második verseny eredménye:

1. Matej Homola (SK) - Homola Motorsport - BMW 320si
2. Tim Gábor (HUN) - RCM Motorsport - Peugeot 407
3. Vlado Hybacek (SK) - Seat Sport - Seat Leon SC






További cikkek


A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét
Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában
Tim Gábor a Túraautó Európa Bajnokság résztvevője!
Kulcsszavak:
 
Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen Ha megy, akkor nagyon megy! Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal Michelisz februárban már teszteli a Hondát Michelisz februárban már teszteli a Hondát Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak
 
A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét

A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét

2012. június 12.
A Nissan készen áll arra, hogy a pályán és a pályán kívül egyaránt közép- pontba...
Részletek
NissanA Nissan készen áll arra, hogy a pályán és a pályán kívül egyaránt középpontba kerüljön a június 16-17-i Le Mans-i 24 órás versenyen, és igyekszik feléleszteni e híres megbízhatósági verseny eredeti hangulatát.

A Nissan jelenlétét a pályán lehetetlen lesz figyelmen kívül hagyni. Elég, ha a Nissan DeltaWing versenyautóra gondolunk, amely az autóversenyzést úgy kívánja megváltoztatni, hogy életképessé tesz egy új, a hatékonyságra összpontosító technológiát. De megemlíthetjük a Nissan-nak az LMP2 kategóriában elért dominanciáját is, ahol 20 versenyautóból 13 esetében a Nissan erőforrásának használata mellett döntöttek. Ugyanakkor a Nissan a pályán kívül is számos szórakozási lehetőséggel fogja ellátni a minden évben La Sarthe-be özönlő 250 000 rajongót.

A beharangozott Juke-R és az újdonsült Juke Nismo mint új termékajánlatok biztosan felkeltik majd az autórajongók érdeklődését. Eközben igazi fesztiválhangulatot ígér a Nissan együttműködése a zenei világ ikonikus márkájával, a Ministry of Sound-dal, amely számos DJ-t fog szerepeltetni a Le Mans-i versenyhelyszín Nissan által szponzorált nagyszínpadán.

„A 2012-es Le Mans-i 24 órás erőpróba lesz az eddigi legnagyobb verseny a Nissan számára. Minden, amit idén La Sarthe-ben teszünk azt demonstrálja, hogy a Nissan a legmerészebb és leginnovatívabb autógyártó, továbbá bemutatja, hogy hogyan lehet egy másfajta, izgalmas szemszögből megközelíteni ezt a világhírű autóversenyt" - mondta el Paul Willcox, a Nissan európai, vezető alelnöke.

„A pályán a Nissan fogja a verseny igazi eseményeit szolgáltatni - a Nissan DeltaWing tanulmányautó felidézi az 1920-as évek úttörőknek számító versenyzőit, akik elsőként szánták rá magukat, hogy a lehető legtovább körözzenek a lehető leggyorsabban. E pionírok megváltoztatták az autóversenyzés arculatát. Tudjuk, hogy a Nissan DeltaWing nem hozhat győzelmet számunkra, mivel nem felel meg a szabályoknak. Ugyanakkor veszíteni sem tudunk vele, ugyanis azok a hatalmas lépések, amelyeket e tanulmányautó segítségével meg fogunk tenni az autóversenyzés jövője és a közúti gépkocsik fejlesztése területén, már akkor nyertessé teszik a Nissant, amikor még a verseny el sem kezdődött."

NissanA Nissan fejlesztési és mérnöki tökéletessége kiterjed az LMP2 versenykategóriára is, amely várhatóan a legádázabb versenyt fogja hozni. Itt a mezőny több mint fele Nissan erőforrásokra támaszkodik, és a Nissan által támogatott kezdeményezés, a GT Akadémia első két végzőse is versengeni fog a kategórián belüli győzelemért.

A spanyol Lucas Ordonez és a francia Jordan Tresson volt az első két nyertese 2008-ban, illetve 2010-ben ennek az egyedi lehetőségnek, amely az autóversenyzés karrierjét varázsolta valósággá a Playstation 3 játékosok számára.  Ordonez a bemutatkozó évében másodikként végzett Le Mans-ban az LMP2 kategóriában, ahol a korábbi Forma 1-es pilóta, Martin Brundle, és a fia, Alex társaságában versenyzett az LMP2 kategória 2011-ben győzedelmeskedő, Greaves Motorsport csapatában.

Ugyanakkor Tresson a teljes mértékben francia tulajdonú Signatech Nissan csapat tagjaként versenyzik La Sarthe-ban. A Nissan eltökélt szándéka, hogy a 2012-es Le Mans-i versenyt a pályán kívül is az év autóverseny-fesztiváljává tegye a több ezer rajongó számára. A Ministry of Sound márkával közös szervezésnek köszönhetően a kiadó legjobb DJ-i fognak fellépni szombaton a Le Mans Village helyszínén, miután az együttesek előadásai lefutottak. Eközben a Nissan Juke speciális kialakítású, JukeBox-ra keresztelt prototípus autója keresztül-kasul be fogja járni a Le Mans-i területet, hogy a kempingezők mellett megállva, eljuttassa az MoS fesztivált La Sarthe minden szegletébe.

Más helyszíneken a Nissan legújabb versenyjárműve lesz kiállítva, hogy a rajongók közelebbről is megismerkedhessenek vele. A Juke-R prototípus olyan heves fogadtatásban részesült a Dubai-ban történt januári bemutatkozásakor, hogy a Nissan beleegyezett egy limitált darabszám, 23 autó legyártásába. Ez a prototípus fog csatlakozni egy, a Juke Nismo első gyártási sorozatából kiállított járműhöz. Egy Juke-R sportautó pedig június 15-én, pénteken a pilóták Le Mans központjában tartott parádéján is részt fog venni.
Az enigmatikus Nismo emblémát viselő új személygépkocsi-típusok első darabja 2013-ban fog hivatalosan is megjelenni a piacon. E típus át fogja ültetni a Nismo legendás teljesítménybeli tulajdonságait a versenyautókból a közúti járművekbe is.

„Le Mans nem csupán a versenyzésről szól" - nyilatkozta Willcox. Negyedmillióan látogatnak ide évente a Nissanfesztiválhangulat egyedi vonzereje miatt. Egyik autógyártó sem fog többet tenni a Nissan-nál a rajongók kiszolgálásáért Le Mans-ban. Ha a határok régi időket idéző, a versenypályán érvényesülő feszegetésére kíváncsiak, vagy még soha nem látott, ésszel is alig felfogható mérnöki fejlesztéseket szeretnének megismerni, vagy egyszerűen meg kívánják tapasztalni, hogy milyen a legjobb versenyautó-fesztivál, a Nissan el fogja hozni számukra mindezeket."

A Nissan új termékei a Le Mans Village-ben lesznek kiállítva, és a látogatók további információkat kaphatnak a Nissan médiaközpontjában is; mindkét helyszín a Tunnel Nord alagúthoz közel található a látogatói területen belül. A Nissan még azokkal a rajongóival is törődik, akik nem tudják megtenni a zarándokutat La Sarthe-ba, ugyanis a Nissan megkísérli, hogy a világon elsőként egy, a nézőközönség által létrehozott filmet készítsen a Nissan DeltaWing első versenyköréről a Le Mans-i 24 órás verseny kezdetekor, június 16-án, szombaton. A versenyhelyszínen tartózkodó nézők feladata lesz, hogy a Nissan felkérésére a Nissan közösségi csatornáin keresztül okostelefonjaikkal videofilmeket továbbítsanak arról, ahogy a DeltaWing versenyautó elhalad előttük a 13 km-es versenypálya adott pontján. E filmeket fogják összevágni, hogy meg lehessen jeleníteni a forradalmian új versenyautó első körének majdnem minden részét, vagy akár az egész kört is.

További cikkek

A Nissan Deltawing sikeres bemutatkozása Le mans-ban
A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja
Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában
Kulcsszavak:
 
Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik Örömautózás a Hungaroringen - Igazi sportszeretet, örömteli összefogás! Örömautózás a Hungaroringen - Igazi sportszeretet, örömteli összefogás! A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban Ausztrál Nagydíj - Mercedes-fölény az első két szabadedzésen Ausztrál Nagydíj - Mercedes-fölény az első két szabadedzésen
 
A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja

A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja

2012. június 04.
Az idei Le Mans-i 24 órás autó- versenyt a részvevők motorjainak szem- pontjából ...
Részletek
Nissan Az idei Le Mans-i 24 órás autóversenyt a részvevők motorjainak szempontjából a Nissan fogja uralni, hiszen a benevezett mezőny negyede a Nismo által felkészített Nissan erőforrásokat használ.

A Nissan e domináns jelenlétét ezen a hírneves tartamversenyen június 16-17-én a rendkívül innovatív kísérleti versenyautó, a Nissan DeltaWing indulása koronázza meg. A DeltaWing a szándékok szerint megváltoztatja az autóversenyzés arculatát, mert a hagyományos LMP kategóriához képest feleannyi üzemanyagot és gumiabroncsot fogyaszt el a verseny során.  

Az LMP2 kategóriában - ahol a résztvevő autók több mint fele a Nismo által készített Nissan motorokat használ - indulnak el a Nissan partner-csapatai, a Signatech Nissan és a Greaves Motorsport.  Az LMP2-ben a győzelemért küzdő versenyzők sorában lesz a Nissan által elindított, egyedülálló GT Akadémia két végzőse: Lucas Ordonez - aki a korábbi Formula 1-es versenyzővel, Martin Brundle-el indul egy autóban -, valamint a második GTA bajnok, Jordan Tresson is. (A GT Akadémia célja és eredménye, hogy a Playstation 3 játékosaiból valódi autóversenyző válhat).

Paul Willcox, a Nissan Europe vezető alelnöke így nyilatkozott: "Az idei 24 órás Le Mans verseny lesz számunkra az eddigi legnagyobb, és a Nissan DeltaWing megmutatja az irányt, amelyet szerintünk az autósport-technikának a jövőben követnie kellene. Az LMP2 kategóriában már uralkodó szerepet játszunk, mert a csapatok tudják, hogy mi győzelemre segíthetjük őket. A DeltaWing projekt pedig egyfajta design- és technológiai kísérlet, amit csak egy olyan cég engedhet meg magának, amelyik annyira merész és távlatokban gondolkodó, mint a Nissan.  

Nissan "A DeltaWing-féle kísérlet számára aligha adódhat nagyobb, a nyilvánosság által ellenőrzött laboratórium, mint a Le Mans-i 24 órás verseny, amely egyébként is bevált próbaterepe az utcai autók és az autósport új műszaki megoldásainak. A koncepció attól függetlenül igazolja majd, hogy a sokkal gazdaságosabb jövőt megcélzó technológia már most életképes, hogy az autó végigmegy-e a távon vagy sem."

A Nissan DeltaWing egy generáció óta a legforradalmibb autó, amely megjelent az autósportban; célja megmutatni, hogy a méretcsökkentéssel és az igazán újszerű aerodinamikai kialakítással óriási mértékű üzemanyag-megtakarítást lehet elérni.

A DeltaWing minden egyes részletét a hatékonyságot szem előtt tartva tervezték meg: egyedi alakjának légellenállási tényezője a fele egy hagyományos versenyautóénak, ugyanakkor minden egyes alkatrésze - köztük a csökkentett méretű Nissan 1,6 l-es DIG-Turbo motor - kisebb méretű és sokkal kisebb tömegű, mint a hagyományos Le Mans versenyautóké. Az autó annyira egyedi, hogy a versenyben a szabályok kötöttségeitől mentesülve vesz részt, ´0´ rajtszámmal indul a "Garage 56"-ból, amelyet külön a kísérleti autóknak tartanak fenn.   

A Nissan-nak az LMP2 kategóriában való részvétele hasonlóan úttörő jellegű, annak köszönhetően, hogy a GT Akadémiát elvégzett fiatal versenyzők (a spanyol Ordonez és a francia Tresson) is jelen lesznek itt. A Nissan GT Akadémia első, 2008-as győztese, Ordonez 2011-ben a 2. helyen végzett Le Mansban az LMP2 kategóriában, idén pedig a Greaves Motorsport csapatban, az 1990-es 24 órás Le Mans-i győztessel és korábbi F1-es pilótával, Martin Brundle-lel és fiával, Alex-szel az oldalán indul.  

Nissan A második, 2010-es GT Akadémia nyertese, Tresson célja szintén az, hogy számítógépes játékosból Le Mans-i győztesé váljon. Ő a 2011-es LMP2-beli győztessel, Olivier Lombarddal és a feltörekvő Franck Mailleux-vel rója a köröket a Signatech csapat tagjaként.  










További cikkek


Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában
Az éj leple alatt…
Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert
Kulcsszavak:
 
Az OXXO Hungary Truck Racing Team bemutatta 2018-as versenykamionját Az OXXO Hungary Truck Racing Team bemutatta 2018-as versenykamionját A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!” A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja Tim Gábor: Újra vezetjük a bajnokságot! Jedlóczky L Márk egy igen küzdelmes versennyel lépett a nemzetközi porondra Jedlóczky L Márk egy igen küzdelmes versennyel lépett a nemzetközi porondra Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban
 
A Nissan Deltawing sikeres  bemutatkozása Le mans-ban

A Nissan Deltawing sikeres bemutatkozása Le mans-ban

2012. június 04.
A forradalmi Nissan Deltawing ma megtette első próba- köreit a 8,5 mérföldes...
Részletek
Nissan Deltawing A forradalmi Nissan Deltawing ma megtette első próbaköreit a 8,5 mérföldes, híres Circuit de la Sarthe pályán - ez ad otthont a közelgő 80. Le Mans-i 24 órás versenynek.

Az ´Automobile Club de l´Ouest´ által meghívott, és a "Garage 56" szabályai szerint (melyek lehetővé teszik az új és innovatív technológiák bemutatkozását) résztvevő DeltaWing 54 kört tett meg Michael Krummal, Satoshi Motoyamaval és Marino Farnchittivel a volánja mögött. A csapat egy szinte hibamentes napot tudhat maga mögött, egy kivételével az összes kört egyetlen garnitúra Michelin slick-gumival tették meg. Egyetlen olyan kör volt csak, amikor egy hirtelen zápor miatt esőgumira váltottak át.

A nap leggyorsabb köre Motoyama nevéhez fűződik (3 perc, 47,980 másodperc). A Nissan DeltaWing műszaki csapata Ben Bowlby vezetésével bízik benne, hogy kényelmesen elérik a verseny igazgatósága által megkövetelt 3 perc 45 másodperces célt. Mivel Motoyama 1999, Krumm pedig 2005 óta nem versenyzett Le Mansban, mindkettőjüknek kötelezően 10 kört kellett megtenni, hogy ezzel kvalifikálják magukat a versenyre. Mindketten könnyedén teljesítették ezt a követelményt, Motoyama 19, Krumm 24 kört ment. A korábbi teszteken Marino Franchitti vezetett a legtöbbet, ma a skót pilóta viszont csak 11 kört teljesített - a csapat ki akarta használni ezt az alkalmat arra, hogy a japán és a német versenyző megszokja az autót.   

Krumm vezette először az autót, majd átadta Motoyamanak, aki befejezte vele a reggeli szakaszt. A délutáni edzést Franchitti kezdte meg, erre az időre esett az az egyetlen kör, amikor a Michelin esőgumit szerelték fel; ezt ismét pilóta-váltások követték, Krumm következett, majd Motoyama zárta a napot.

Nissan Deltawing Az egyedi kialakítású Nissan DeltaWing tömege, motor-teljesítménye és légellenállási tényezője a fele a tipikus prototípusokénak, és a várakozás szerint sokkal kevesebb üzemanyagot és gumit fogyaszt el a verseny során. A 300 lóerős, 1,6 l-es Nissan DIG-T turbófeltöltésű motorral hajtott Nissan DeltaWing gumiabroncsai is különlegesek, a Michelin által külön erre a célra fejlesztett első gumik négy coll szélesek.

A csapat most visszatér az Egyesült Királyságba, ahol befejezi a felkészülést a 80. Le Mans-i 24 órás versenyre. A csapat autószállítója a következő hétvégén tér vissza a helyszínre, ahol Le Mans belvárosában, a Köztársasági Palota előtt átesik a verseny előtti műszaki ellenőrzésen.  

További cikkek

Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában
Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert
Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot
Kulcsszavak:
 
Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik! Teszt Rallye Orfű: Végre elkezdődik! A Nissan Deltawing sikeres  bemutatkozása Le mans-ban A PUMA bejelentette, hogy partneri kapcsolatra lép a BMW Motorsport-tal Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban
 
Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot

Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot

2012. június 03.
A Botka Dávid, Mihalik Péter duó volt a leg- gyorsabb a pénteki prológon ...
Részletek
Botka, Mihalik duó A Botka Dávid, Mihalik Péter duó volt a leggyorsabb a pénteki prológon a 46. Drávanet Mecsek-ralin, az országos bajnokság második futamán.

A szervezők tájékoztatása szerint az 1,2 km-es "bemelegítő körben" a Turán Frigyes, Zsíros Gábor kettős lett a második, a Hadik András, Kertész Krisztián páros pedig a harmadik.

Pénteken, az éjszakába nyúlóan két, míg szombaton napközben további hat gyorsasági szakaszt rendeznek meg. Ezek össztávja 180 kilométer.


Eredmények, prológ (1,2 km):
1. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 1:03.6 p
2. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (FordFiesta S2000) 3.2 mp hátrány
3. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 5.8 mp h.

További cikkek

Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n
Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez
Az éj leple alatt…
Kulcsszavak:
 
Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot Távozik az autósport-szövetség elnöksége Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot Marek Fried és Gáspár Csaba győztek ´´kistúrában´´ Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen Hétvégén Hankook Racer Cup a Pannóniaringen Grobnik után már 23 pont az előny Grobnik után már 23 pont az előny A dobogóért küzdött ifjabb Tóth A dobogóért küzdött ifjabb Tóth
 
Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert

Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert

2012. június 03.
A Herczig Norbert, Bacigal Igor duó nyerte szombaton a 46. Drávanet Mecsek...
Részletek
Herczig NorbertA Herczig Norbert, Bacigal Igor duó nyerte szombaton a 46. Drávanet Mecsek-ralit, az országos bajnokság második futamát.

A viadal honlapja szerint mögöttük a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős lett a második és a prológon győztes Botka Dávid, Mihalik Péter páros pedig a harmadik.
Pénteken, az éjszakába nyúlóan két, míg szombaton napközben további hat gyorsasági szakaszt rendeztek meg. Ezek össztávja 180 kilométer volt.



Eredmények:
1. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 1:10:41.2 ó
2. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (FordFiesta S2000) 14.2 mp hátrány
3. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 49.6 mp h.

További cikkek

Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n
Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez
Az éj leple alatt…
Kulcsszavak:
 
Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is Kiss Norbi mind a négy futamot megnyerte Spielbergben Kiss Norbi mind a négy futamot megnyerte Spielbergben Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja
 
Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n

Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n

2012. június 01.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor az Országos Rallye Bajnokság második állomásán...
Részletek
Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-nTurán Frigyes és Zsiros Gábor az Országos Rallye Bajnokság második állomásán, a Mecsek Rallye-n állnak rajthoz.

Frici többször is győzelmet aratott már a Pécs környéki aszfaltos pályákon, ahol a magas végsebesség helyett az alapos itineren van a hangsúly, így navigátorával, Zsiros Gáborral jó eséllyel szállnak harcba, hogy növeljék a Bükfürdő Rallye-n megszerzett pontjaik számát. Versenygépük, a világbajnokságon is használt Ford Fiesta S2000 kifejezetten az ilyen technikás pályákra termett.

Tavaly a Mecsek Rallye nagyszerűen indult, hiszen két gyorsasági szakaszt követően Turán Friciék az IRC futam harmadik helyén és a hazai értékelésében az élen álltak. A verseny mégsem zárult szerencsésen, egy kanyarívet védő farönk megdobta az autót, így az évad egyik leglátványosabb repülését mutatták be a fiúk. Friciéknek szerencsére nem esett bajuk, és a tavalyi baleset inkább motiválja őket az idei szereplésben.

„Nagyon várom már a versenyt, ezek a pályák mindig is közel álltak a szívemhez. Nem lesz egyszerű dolgunk, hiszen nem megszokott, hogy éjszakai futamokkal kezdünk. A pályákat ismerjük, pár dolgot változtattak csak, néhány lassító más helyre került és egyet ki is vettek. Jó beállításaink vannak az autóhoz, a tavalyi tapasztalatokat nagyon jól tudjuk most hasznosítani. Rendkívül fontos, hogy jól válasszunk gumit, ezen sok minden múlhat. Remélem, hogy jó eredményt érünk el idén!“ – mondta Turán Frici.

Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-nNyolc gyorsasági szakasz és közel ötszáz kilométeres teljes versenytáv várja a Turán Motorsport csapatát. A pénteki ünnepélyes rajtceremóniát Pécs belvárosaában tartják majd, és Friciéknek még aznap este két gyorsot kell teljesíteniük. Szombaton a maradék hat szakasz vár a versenyzőkre, majd a délutánt a díjkiosztó zárja.









További cikkek


Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez
Az éj leple alatt…
Turán Frici és Ziros Gabi teljesítették a vasárnapi tervet
Kulcsszavak:
 
Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron Négy Peugeot 2008 DKR versenygép indult a Dakaron Ausztrál Nagydíj - Mercedes-fölény az első két szabadedzésen Ausztrál Nagydíj - Mercedes-fölény az első két szabadedzésen Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n Ázsiai turné kezdete: Négy Citroën C-Elysée WTCC sorakozik majd fel a rajthoz Super Racing Festival a Hungaroringen Super Racing Festival a Hungaroringen
 

Találatok száma: 788 Megjelenítve: 711 - 720