Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 776 Megjelenítve: 761 - 770
Egy klasszikus visszatérése: Újra Monte-Carlo Rallye

Egy klasszikus visszatérése: Újra Monte-Carlo Rallye

2012. január 21.
Három évig kimaradt az életünkből a Monte Carlo Rallye, de az idén visszatér és “ő” nyitja a FIA Rallye ...
Részletek
Monte Carlo RallyeHárom évig kimaradt az életünkből a Monte Carlo Rallye, de az idén visszatér és “ő” nyitja a FIA Rallye Világbajnokságot. Sébastien Loeb és Daniel Elena, akik ötször nyertek már itt, örömmel versenyeznek újra a világ leghíresebb futamán. A 2012-es szezonban új pilótapáros kezd versenyezni DS3 WRC-vel: a 2010-es Rallye Monte Carlo nyertesei, Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen.

Alig két hónapja, hogy a 2011-es szezon véget ért, de máris rajtol a 2012-es, mégpedig Dél-Franciaországban és Monacóban, január 18. és 22. között, összesen 430 versenykilométeren, 18 gyorsasági szakaszon. A gyorsoknak már a neve is történelmi emlékeket idéz a ralirajongók számára: Le Moulinon, Burzet, Saint-Bonnet-le-Froid, Saint- Jean-en-Royans vagy a híres Col du Turin, hogy csak néhányat említsünk. A Monte Carlo Rali nemhiába vált klasszikussá: igazi kihívás a pilótáknak, nem kevés fejfájás a mérnököknek, a nézőknek viszont igazi ajándék…

Az ötszörös Monte-győztes Sébastin Loeb-Daniel Elena páros nem rejtette véka alá, mennyire boldogok és izgatottak amiatt, hogy újra egyik kedvenc ralijukon versenyezhetnek. A futam egyik fő sajátossága a rendkívül változatos körülmények, de francia-monacói egység minden kihívással bátran néz szembe, és a papírforma szerint esélyesként vág neki a küzdelemnek. „Persze azért mégiscsak három éve, hogy utoljára vezettem ezeken a gyorsokon – igyekszik csillapítani az elvárásokat Sébastien Loeb. – De nincs kétségem afelől, hogy hamar felveszem a ritmust. Az előző szezon vége óta szinte egy percre sem álltunk meg, de ez a verseny annyira különleges, hogy sohasem lehetünk biztosak semmiben.”

A gumiválasztás olyan tényező lehet, amely alaposan megkavarhatja a kártyákat a hétvégén. – ötféle gumit viszünk, három slicket, egy télit és egy szögeset, így elég nagy lesz a választék. Még ha nem is lesz igazi téli időjárás, óriási különbséget okozhat az is, hogy melyiket választjuk a három slick közül. – mondja Loeb.

Monte Carlo RallyeEzen a versenyen debütál Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen a 2. számú DS3 WRC-vel. A finn páros hagyományosan jól kezdi az évet: 2010-ben és 2011-ben is megnyerték a szezonnyitó svéd ralit, 2010-ben pedig Super2000-essel győztek Monte Carlóban. „Bár nagyon élvezem a versenyzést Svédországban, mégis azt hiszem, logikusabb itt kezdeni a szezont – erősítette meg a Citroën Total World Rally Team új versenyzője. – Igaz, kicsit tartok a monte-carlói futamtól. Ha belegondolok, hogy slick gumikkal indulok, majd ott találom magam egy olyan gyorsmközepén, amelynek félig le van fagyva a talaja… nos, az ilyesmi nem különösebben a kedvencem, de ez teszi ezt a ralit olyan különlegessé. A célom ezen a hétvégén a „túlélés” lesz, szeretnék gond nélkül célba érni és minél több pontot szerezni az egyéni és a csapatversenyben is.”

„Idei célunk amilyen egyszerű, olyan nehéz is egyben: megtartani mindkét világbajnoki címet. Monte Carlo tökéletes helyszín egy szezonnyitó verseny számára, én magam pedig büszke vagyok arra, hogy a világbajnoki címvédő csapatot irányíthatom – nyilatkozta Yves Matton, aki január 5-e óta vezeti a Citroën Racinget. – A DS3 WRC tavaly 13 versenyből tízet megnyert, mondhatjuk, hogy már az első évben kitűnőre vizsgázott. Sébastien és Mikko két olyan pilóta, akik remekül kiegészítik egymást, mindketten képesek a győzelemre. Biztos vagyok benne, hogy pozitívan tudjuk kezdeni a szezont.”

KéT KéRDéS YVES MATTONHOZ, A CITROëN RACING IGAZGATóJáHOZ:

A közelmúltban, január 5-én nevezték ki a Citroën Racing igazgatójává. Hogy telt az első néhány nap?

Nagyon örültem, hogy visszatérhettem egy olyan csapatba, amelyben korábban már öt évet dolgoztam. Munkám során a közelmúltban is rendszeres kapcsolatban voltam a Citroën Racinggel. A Monte Carlót megelőző két hétben a legfontosabb feladatom az volt, hogy találkozzak kollégáimmal, megismerjem őket, felvegyem a fonalat. Van egyfajta nagyszerű állandóság a Citroën Racingnél, ezért a legtöbb arc már ismerős volt a számomra. Egy jól bejáratott csapat élén dolgozhatok, amelynek neve mára már szinte egyet jelent a győzelemmel. Feltétlenül támaszkodni szeretnék ennek a szervezetnek a tapasztalatára.

Monte Carlo RallyeMilyen célokat tűzött ki maga elé?

A Citroën Racing az előző négy szezonban világbajnoki címet szerzett. A cél az, hogy ezt a sikersorozatot továbbvigyük. Ehhez megvannak az ütőkártyáink: a DS3 WRC, valamint a két pilóta és a mögöttük álló, szilárdan összekovácsolt csapat. Ez a dolog magától értetődőbb része. Ezen kívül elő kell készítenünk a csapat Sébastien Loeb utáni történetét. Bár az ötlet nem tőlem származik, de Thierry Neuville érkezésével elkezdhetjük egy fiatal pilóta „kiképzését”. A Citroën Racing a márka imázsának alapvető építőköve, ezért nemzetközi szinten is népszerűsítenünk kell. Nasser Al-Attiyah érkezése abban segíthet bennünket, hogy a CITROëN nevet a Közel-Keleten is ismertebbé tegye.

KéT KéRDéS XAVIER MESTELAN-PINON-HOZ, A CITROëN RACING TECHNIKAI IGAZGATóJáHOZ:

Milyen fontosabb fejlesztéseket végeztek a DS3 WRC-n?

Mint ahogyan már sokszor említettük, a Citroën Racing munkafilozófiája azon alapul, hogy folyamatosan keressük a javítás lehetőségeit. Az autóink ezért folyamatosan fejlődnek, igaz, néha csak csekély változtatásokkal. Ennek értelmében három jelentős változtatás történt az autón a szezon előtt: frissítettük a motort, új kuplungot szereltünk be és az elektromos rendszeren is módosítottunk. A Michelinnel közösen dolgozva finomítottunk az autó beállításain, hogy tökéletesen alkalmazkodjon az új aszfaltgumikhoz, amelyek nagyobb védelmet nyújtanak a defekttel szemben. Mikko Hirvonen érkezése is lehetővé tette, hogy javítsunk a DS3 WRC egyes pontjainak kezelésén, hiszen támaszkodhattunk Mikko óriási tapasztalatára és szakmai érzékenységére.

A Monte Carlo nyitja a bajnokságot. Ez a verseny nagy tiszteletnek örvend és óriási érdeklődést kelt, ugyanakkor köztudottan nagyon nehéz is. Melyek a csapat előtt álló fő kihívások?

Monte Carlo RallyeA Monte legnagyobb kihívása mindig a gumiválasztás. Amikor megtudtuk, hogy a verseny újra bekerül a naptárba, újra elő kellett vennünk a korábbi évek versenyein és tesztjein készített feljegyzéseinket. A legnagyobb nehézséget az okozza, hogy a verseny néhány napja alatt igen eltérő időjárási viszonyokra kell felkészülnünk. A gumiválasztás komoly következményekkel járhat: attól függően, hogy milyen abroncsot választunk, az autó egészen másképp viselkedik és ez óriási időbeli eltéréseket okozhat.
általános értelemben véve az a célunk, hogy a pilótáink egész évben a lehető legjobban érezzék magukat az autóikban. Ez Sébastien és Daniel esetében már több éves tapasztalaton alapul, de mindent megteszünk, hogy Mikko és Jarmo igényeinek is eleget tegyünk.

KéT KéRDéS SéBASTIEN LOEBHöZ

Egyértelműen csalódott volt, amikor a Monte Carlo Rally kikerült a naptárból, így örömmel látta, hogy visszakerült, igaz?

Számomra ez teljesen világos: a Monte Carlo Rallye-nak ott a helye a világbajnokságban. A világ leghíresebb raliversenye, a világbajnokság nem létezhet nélküle. Ráadásul olyan verseny, ahol általában jól szerepelünk. Nagyon jó a gyorsasági szakaszok kialakítása és mindig remek a hangulat. és persze azt se felejtsük el, hogy a környék Daniel számára hazai pálya. Biztos vagyok benne, hogy sokkal szívesebben ül be mellém a jobb egybe itt a DS3 WRC-ben, mint tavaly a bal egybe a DS3 R3-ban.

Az új szezonban új csapattársakkal versenyeznek. Eddig zökkenőmentes a munkakapcsolat Mikko Hirvonennel?

Eddig csak ellenfélként ismerem Mikkót, jó érzés most egy oldalon versenyezni. Jól kijövünk egymással és megvan bennünk a kölcsönös tisztelet is. A munkaszokásainkon kicsit változtatni kell, hiszen angolul beszélünk, de ezt abszolút pozitívan fogom fel. Egyelőre egyformán érzünk az autóval kapcsolatban, de ez a korábbi csapattársaimmal is így volt. Mikkónak rengeteg tapasztalata van, és olyan csapattól érkezett, ahol szintén nagyon erős autóval dolgoztak. Biztos vagyok benne, hogy új ötleteket hoz a fedélzetre, ami segít nekünk, hogy tovább fejlődhessünk.

Monte Carlo RallyeKéT KéRDéS MIKKO HIRVONENHEZ:

Hogyan sikerül a beilleszkedés a Citroën Racing csapatába?

Először is hihetetlen élmény volt az, amilyen meleg fogadtatásban részesítettek. Egy olyan csapat tagja lettem, ahol az emberek igazi szenvedéllyel fordulnak a munkájukhoz. Különösen nagy hatással voltak rám a szigorú munkamódszerek és az, hogy minden apró részletre figyelnek. Bár a csapat túlnyomó része francia anyanyelvű, nem voltak kommunikációs problémák. Már teljesen otthon érzem magam. A tesztek és a technikai megbeszélések között már sok időt töltöttem a csapat tagjaival.

A csapat állítólag Sébastien Loeb köré épül, ő az egyes számú pilóta. Nem rémiszti el ez egy kicsit?

Nem, sőt értékelem a lehetőséget, hogy Sébastien Loeb mellett versenyezhetek, mert ez a karrierem szempontjából is előny. Ez nem arról szól, hogy van egyes meg kettes számú versenyző. Mindannyian nulla ponttal kezdjük a szezont, és a 2012-es szabályozás igazságossá teszi a versenyt, a csapattársak között is. Bizonyos fokig természetes, hogy a csapat többet vár Sébastientől, mivel már 10 éve velük van, és az elmúlt 8 évben megnyerte a világbajnokságot. Ez egy picit le is veszi a nyomást a vállamról, jobban tudok arra koncentrálni, hogy tökéletesen megszokjam az autót, a csapatot és a működési szabályokat. Mindenesetre én mindig próbálok minden helyzethez pozitívan hozzáállni, mert azt hiszem, ez a legjobb útja az előrehaladásnak.

További cikkek

A Nissan GT Akadémia
MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat
Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia
Kulcsszavak:
 
Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik Michelisz dobogón az első futamon Michelisz dobogón az első futamon
 
A Nissan GT Akadémia

A Nissan GT Akadémia

2012. január 20.
A GT Akadémia a PlayStation® és a Nissan közös vállalkozása. Ennek keretében a Gran Turismo®5 játék ...
Részletek
Nissan GT AkadémiaA GT Akadémia a PlayStation® és a Nissan közös vállalkozása. Ennek keretében a Gran Turismo®5 játék virtuális világát felhasználva hozzák felszínre a való világban is érvényesülő autóversenyző tehetségeket.

2011-ben több mint 90.000 európai játékos vett rész az online GT5TM időmérő selejtezőn. Közülük országonként a 20 leggyorsabb jutott a májusban megrendezett nemzeti döntőbe. Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Hollandiából, az Ibériai-félszigetről (Spanyolországból és Portugáliából), valamint az Egyesült Királyságból 2-2 versenyző jutott be a következő szintre, a GT Akadémia Silverstone-i táborába. Itt a Nissan autókkal lebonyolított intenzív versenyprogramot követően a vezető bíró - Eddie Irvine, korábbi Formula-1-es versenyző - a Cardiffból származó, 20 éves Jann Mardenborough-t kiáltotta ki győztesnek.Ezt követően Mardenborough - a GT Akadémia USA-beli ikerversenyének győztesével együtt - intenzív versenyzőképzésben részesült Angliában. A páros ennek során megszerezte a nemzetközi versenyzői engedélyeket, és most fogják megkapni a fődíjat: egy versenykivitelű Nissan 370Z GT4-essel indulhatnak a Dubai-i Nemzetközi 24 órás versenyen.

A 2011-es GT Akadémia már a harmadik ilyen óriási rendezvény volt. A 2008/09-es GT Akadémia bajnoka, az akkor 23 éves spanyol diák, Lucas Ordoñez ma már profi autóversenyző. 2011-ben káprázatos második helyet szerzett a 24 órás Le Mans-i verseny LMP2 kategóriájában a Signatech Nissan csapat részére. Ezt követően megnyerte a Nemzetközi Le Mans Kupa versenysorozatot.

Nissan GT AkadémiaA 2010-es győztes, Jordan Tresson 21 éves francia autómérnök-hallgató 2011-ben megnyerte a Playstation Nissan csapattal a 2011. Blancpain Tartamversenyt.

Mindketten élő bizonyítékot szolgáltatnak arra, hogy a PlayStation és a Nissan által feltett kérdésre, miszerint a virtuális autóversenyzés világából felbukkanhatnak-e valós autóversenyző-tehetségek, egybehangzó „igen" a válasz.





További cikkek


MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat
Márciustól nyílt napok a Hungaroringen
Az utcán ünnepeltek a Forma 1 sztárjai az Infinitivel
Kulcsszavak:
 
A Nissan GT Akadémia Egy klasszikus visszatérése: Újra Monte-Carlo Rallye A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett Szuperautók testközelből: ingyenes szezonnyitó hétvége a Hungaroringen Szuperautók testközelből: ingyenes szezonnyitó hétvége a Hungaroringen Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC
 
MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat

MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat

2012. január 18.
Az AMG, a Mercedes-Benz márkája, az autósportban világszerte több mint 40 éve testesíti meg a ...
Részletek
Mercedes AMG Petronas Formel 1Az AMG, a Mercedes-Benz márkája, az autósportban világszerte több mint 40 éve testesíti meg a teljesítményt, a sportosságot, a vezetés örömét és a sikert. 342 versenyen 1988 óta aratott 165 győzelemmel, valamint 32 egyéni-, márka- és csapatbajnoki címmel a Mercedes AMG a legsikeresebb márka a DTM történetében. Az AMG 1996 óta folyamatosan jelen van a Formula 1-ben, ő bocsátja rendelkezésre a biztonsági- és az orvosi autót. Most logikus lépés tehát továbberősíteni a kapcsolatot az AMG és a Mercedes-Benz Forma 1-es szereplése között.



A Mercedes-Benz autósport-főnöke, Norbert Haug, így nyilatkozott erről: "Formula 1-es csapatunk az AMG és a Mercedes-Benz Ezüst Nyilak hagyományát kapcsolja össze az autósport királykategóriájában. A három betű, az A, az M és a G a csúcstechnika, a sportbéli csúcsteljesítmény szinonimája, ez a lépés pedig egyértelműen jelzi a Mercedes-Benz stratégiai elkötelezettségét a Formula 1 iránt. A 24 pilóta közül, aki részt vett a brazíliai idényzáró futamon, 16-nak volt vagy van kapcsolata a Mercedes-Benzzel. A gyári csapatunk mellett ott vagyunk az ügyfél-motorokkal, illetve a hivatalos biztonsági- és orvosi autóval is."

A Mercedes-Benz Forma 1-es motorcége az angliai Brixworthban hosszú ideje működik együtt az AMG-vel. A 100 százalékos Daimler leányvállalat neve mostantól Mercedes AMG High Performance Powertrains.
Ola Källenius, a Mercedes-AMG GmbH igazgatója:

"A Mercedes AMG márka jelszava egyben ígéret: ´Driving Performance´. Mi testesíthetné meg jobban a filozófiát, mint a Formula-1 intenzív versenykörnyezete? Az AMG név első ízben kerül kapcsolatba az Ezüst Nyíl gyári csapattal, és ez óriási lehetőségeket nyit meg: egyrészt erősíthetjük a Mercedes AMG márka sportos identitását a világviszonylatban egyik legtöbbet nézett és legsikeresebb sportággal, másrészt kutatjuk és felhasználjuk ezt a műszaki tudást a közútra is. Ez máris gyakorlat az SLS AMG E-Cell Projekt esetében, hiszen az elektromos hajtásláncot együtt fejlesztette ki a Mercedes AMG és a motorspecialista Brixworth közös vállalata."

Mercedes AMG Petronas Formel 1Az autót, amellyel a 2012-es idényben rajthoz áll a MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1 Team, jelenleg az angliai Brackleyben fejlesztik. Típusjelzése F1 W03, bemutatkozni 2012 második téli tesztelésén, február 21.-én fog, Barcelonában.
Ross Brawn csapatvezető: "Büszkék vagyunk, hogy ma nyilvánosságra hozhatjuk csapatunk új nevét. Ezáltal erős teljesítmény-elemmel bővítjük a csapat identitását, jobban összekapcsolódik Brackley és Brixworth, szilárdabban összekovácsolódunk!


A gyárban már régóta a 2012-es idény kihívásaira összpontosítunk, egyértelmű célunk, hogy ebben az évben újabb lépéseket tegyünk a csúcshoz vezető úton. A téli fejlesztési és gyártási folyamat megköveteli a kompromisszumot – idő kell ahhoz, hogy minél nagyobb teljesítőképességet hozzunk ki, de ahhoz is, hogy ezt ténylegesen gyorsaságra válthassuk a tesztelések során. úgy hisszük, hogy az F1 W03-mal  megtaláltuk az eszményi összhangot a tervezési, illetve a fejlesztési munka között."

További cikkek

Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia
Az utcán ünnepeltek a Forma 1 sztárjai az Infinitivel
Márciustól nyílt napok a Hungaroringen
Kulcsszavak:
 
Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság IX-X-XI. Forduló  I. Synergon Kupa, 2013.10.12-13., Hungaroring Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság IX-X-XI. Forduló I. Synergon Kupa, 2013.10.12-13., Hungaroring MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat Magyar aranyak Kecskeméten MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíj
 
Dakar 2012 - Közel a győzelemhez Peterhansel és Despres

Dakar 2012 - Közel a győzelemhez Peterhansel és Despres

2012. január 16.
Az autósoknál a francia Stéphane Peterhansel, a motorosoknál pedig a portugál Helder ...
Részletek
Dakar 2012Az autósoknál a francia Stéphane Peterhansel, a motorosoknál pedig a portugál Helder Rodrigues volt a leggyorsabb a Dakar-rali szombati, 13. szakaszán, Peruban. összetettben Peterhansel, illetve a francia Cyril Despres vezet.

Peterhansel a tizedik Dakar-elsőségét gyűjti be, ha a vasárnapi utolsó szakaszon megőrzi előnyét. A francia versenyző korábban motorral hatszor, autóval pedig háromszor nyert. A motorosoknál a Nasca és Pisco közötti 375 km-es távon kijelölt 275 km-es gyorsasági szakaszon a péntek este még éllovas spanyol Marc Coma navigációs hiba miatt eltévedt, 13 percet vesztett, csak 18. lett, ezzel összetettben visszacsúszott a második helyre a korábban vezető és ismét élre álló Despres mögé.

Az autósok mezőnyében - magyar idő szerint - 22 óráig 39 egység ért célba, a viadal hivatalos honlapja szerint a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 38. időt autózta, összetettben pedig továbbra is 20. helyen áll.

További cikkek

Dakar 2012 - Szalayék 20. helyen az összetettben
2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban
Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia
Kulcsszavak:
 
Dakar 2012 - Közel a győzelemhez Peterhansel és Despres Rekordot döntött Ken Block és a Ford Fiesta a Gymkhana 4-el Dakar 2013 - Célban a magyarok, Szalay harmincadik Dakar 2013 - Célban a magyarok, Szalay harmincadik Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is Dakar 2012 - Közel a győzelemhez Peterhansel és Despres Huszonhat év után először a Hungaroringen versenyez a Német Túraautó Bajnokság mezőnye Dakar 2012 - Közel a győzelemhez Peterhansel és Despres Monacói Nagydíj - Mark Webber győzött
 
2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban

2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban

2012. január 14.
"2011 hihetetlenül sikeres, bajnok- ságokkal megtűzdelt év volt a Nissan autósport ...
Részletek
Nissan"2011 hihetetlenül sikeres, bajnokságokkal megtűzdelt év volt a Nissan autósportbeli tevékenysége szempontjából. Ez volt az év, amikor a korábbi odafigyelés és összpontosítás elnyerte jutalmát. Nagyon büszkék vagyunk partner-csapatainkra, akik óriási erőfeszítéseket tettek ebben az évben a siker érdekében. Rendkívül büszkék vagyunk a Nissan Akadémia győzteseire is, és arra a csapatra, amely végigvitte őket a kiválasztási folyamaton és a fejlesztő programon, és így felkészítette őket arra a pillanatra, amikor reflektorfénybe kerültek.


 A GT Akadémia nagykorúvá vált, és megmutatta: olyan versenyzőket hoz felszínre, akik már nem csak a számítógépükön játszanak. Júniusban Lucas is rájöhetett, hogy kevés valósabb dolog létezik, mint La Mansban az esti sötétségben, egy zápor után beülni az autóba. A GT Akadémia a valós versenyzés világát képviseli, és minden szinten működik.
Darren Cox, a Nissan Europe crossoverekért és sportautókért felelős marketing főigazgatója

A Zhuhai versenyen aratott győzelem teszi teljessé a Nissan és a GT Akadémia nyertes évét

A Signatech Nissan csapat tegnap megnyerte a Nemzetközi Le Mans Kupa sorozat évzáró futamát, melyet a kínai Zhuai-ban rendeztek meg. Ez az eredmény egy hihetetlenül sikeres szezon befejezését jeleni a GT Akadémia első nyertes végzőse, Lucas Ordonez számára. Ebben az évben ötször állhatott fel a dobogóra, de a legemlékezetesebb a 24 órás Le Mans versenyen megszerzett második helyezése volt. Könnyen megfeledkezhetünk arról, hogy három évvel ezelőtt még otthon, a fotelben játszott a Playstation-nel, ma pedig a legmagasabb színvonalat képviselő, profi autóversenyzőkkel váltakozva futja a leggyorsabb köridőket.

NissanA GT Akadémia nagykorúvá vált

Már az első naptól kezdve az volt a várakozásunk, hogy a GT Akadémia néhány hihetetlen tehetséget fedez majd fel. De biztos-e hogy a kiemelkedően sikeres szimulációs játékhoz szükséges tűéles kéz/szem koordináció átvihető a valódi versenyautó kormánya mögé? A jó játékos megfelelő fejlesztő képzéssel autóversenyzővé válik-e?

2011-es eredményeink igazolják, hogy a GT Akadémia működik, mert profi autóversenyzőket „termel ki", de a Nissan márka erőteljes kommunikációja szempontjából is hasznos. Olyan szigorú kiválasztási folyamatot és fejlesztési programot dolgoztunk ki, amely bármire alkalmas autóversenyzőket hoz létre. Bajnokokat nevelünk.

A Nissan motoros versenyautók begyűjtötték a győzelmeket

A ‘Powered by Nissan´ program óriási sikert aratott: Nissan motoros autó nyerte a Le Mans versenysorozat minden egyes futamát az LMP2 kategóriában, és a bajnoki címet a Nissan motort használó Greaves Motorsport csapata nyerte meg.
Ugyancsak Nissan motorral hajtott autók nyerték kategóriájukban az első két helyet a 24 órás Le Mans-i versenyen, és így a legkiemelkedőbb elismerést szerezték meg a legkeményebb tartamversenyben.
A GT4 előírásoknak megfelelően megépített Nissan 370Z ismét megmutatta képességeit, és megnyerte a GT4-es Tartam Európa-bajnokságot. Bob Neville és csapata ismét büszkeségre adtak okot, amikor magas szintre hozták fel a GT Akadémia győzteseit, és felkészítették őket a Dubai-i 24 órás versenyre, és mindenre, amin keresztül idáig eljutottak.

A Nissan GT-R világméretű dicsősége

A Mola GT-R csapat 2011-ben győzelemmel fejezte be a Japán Super GT Bajnokságot.

NissanMichael Krumm és Lucas Luhr kiválóan teljesített a FIA GT1 Világbajnokságon: -megnyerték a versenyzők bajnokságát. 2011-ben minden egyes centiméterért megküzdöttek, és végül az élre juttatták a 23-es rajtszámú Nissan GT-R-t.
Bemutatkozott a GT3-szabályzatnak megfelelően kialakított Nissan GT-R is: izgalmas jövő elé néz a különféle GT3-bajnokságokban.

Mik a Nissan következő lépései?

A Nissan Akadémia történetének következő fejezete Jann Mardenoroughról szól. Első brit győztesünk több szempontból is „forró székbe ül", amikor januárban elindul a Dubai-i 24 órás versenyen.

További cikkek


Dakar 2012 - Sebestyén is a célban, Szalayék 17 helyet javítottak összetettben
Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia
2012-től négy éven át az m1-en a Forma-1
Kulcsszavak:
 
2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban A Chevrolet célja a harmadik WTCC cím 2012-ben 2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban Túraautó-vb - Michelisz tizedik a második mogyoródi futamon Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját 2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban Autós élmények promóciója a ‘86’ sportkocsival 2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban Az éj leple alatt…
 
Dakar 2012 - Szalayék 20. helyen az összetettben

Dakar 2012 - Szalayék 20. helyen az összetettben

2012. január 14.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős sok nehézség leküzdése után a 32. időt elérve ...
Részletek
Dakar 2012 - Szalayék 20. helyen az összetettbenA Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős sok nehézség leküzdése után a 32. időt elérve ért célba a Dakar-rali pénteki, 12. szakaszán, Peruban, s összetettben 20. helyről várhatja a szombati folytatást.

A magyar csapat tájékoztatása szerint a tengerparti száguldással indult 657 km-es táv (197 km gyorsasági) leküzdéséhez az ásóra és a homokfutóra is szüksége volt Szalayéknak, akik egy kisebb homokhegyet is kénytelenek voltak elmozdítani, hogy teljesíteni tudják a napot.

"A tengerpart után bementünk egy dobálós részre, ahol már dűnék is voltak bőven, előttünk például rögtön ott ásott két kamion és két autó, úgyhogy nem tudtam a jó nyomon menni. El is akadtunk annak rendje és módja szerint, s bár odajött egy tucat perui, és lelkesen tolta a kocsit, azon kívül, hogy rendes dolog volt tőlük, annyit segített, mint halottnak a csók. Viszont a hideg víz, amit adtak, nagyon jólesett az ásás után" – mondta már a célban Szalay hozzátéve, hogy az igazán nagy problémák ezután következtek, amikor "elnéztek egy nyomot".

"Alaposan megütöttem a jobb könyökömet, amikor orral beleálltunk a homokhegybe, de ez még a legkevesebb volt, mert utána félórás ásás következett. Ma reggel pont azt mondtam Lacinak, hogy Afrikában, amikor már csak három nap volt hátra a versenyből, már majdnem biztos volt, hogy célba érünk, itt meg... Itt meg imádkoztunk, hogy túléljük a mai napot, s most imádkozunk, hogy túléljük a holnapit."

Dakar 2012 - Szalayék 20. helyen az összetettbenSzombaton a 13., utolsó előtti szakaszon Nascából Piscóba megy a mezőny, a 375 km-es távból 275 lesz gyorsasági.
















További cikkek


Dakar 2012 - Szalay a 25. helyről várja a folytatást
Dakar 2012 - Sebestyén is a célban, Szalayék 17 helyet javítottak összetettben
Dakar 2012 - Szalay megint előrelépett
Kulcsszavak:
 
Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Dakar 2012 - Szalayék 20. helyen az összetettben Turán Frici és Ziros Gabi teljesítették a vasárnapi tervet Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport
 
Dakar 2012 - Szalay a 25. helyről várja a folytatást

Dakar 2012 - Szalay a 25. helyről várja a folytatást

2012. január 13.
Közép-európai idő szerint csütörtök reggelig 79 autós teljesítette a Dakar-rali szerdai 10. ...
Részletek
Dakar 2012 - Szalay a 25. helyről várja a folytatástKözép-európai idő szerint csütörtök reggelig 79 autós teljesítette a Dakar-rali szerdai 10. szakaszát, melyet Szalay Balázs a viadal honlapja alapján a 16. helyen zárt. A magyar autós így összesítésben a 25. pozícióból kezdheti meg a 11. etapot.

Az Opel Dakar Team tájékoztatása szerint nagyon kalandos, nehéz volt az Iquique és Arica közötti 694 km-es út (377 km gyorsasági).

"Sokan elakadtak ma – idézte a csapat közleménye Szalayt. – Egyikük állt valamelyik dűne tetején és integetett, hogy arra ne menjünk. Hát köszi, gondoltam, amikor már félig fent voltunk a domboldalban. Aztán felsétáltam, megnéztem, és magamban igazat adtam neki, mivel egy gödörben vesztegelt. Visszafordultunk, másfelé kerestük az irányt. Aztán volt, hogy valaki otthagyta a lapátját és a homokfutóját a dűne tetején, de ő maga már nem volt sehol, minket viszont irányváltásra kényszerített."

A páros a nehézségek ellenére is nagyon jól haladt, de előkelő helyezésük még Szalayt is meglepte egy kicsit, miután az utolsó 15 km-en két defektet is kaptak, s így nagyon sok időt vesztettek.
Csütörtökön a konvoj már Peruban folytatja az útját és az Ariqua-Arequipa közötti 598 km-es etap vár a mezőnyre.

Szalay Balázs



















További cikkek


Dakar 2012 - Szalay megint előrelépett
Dakar 2012 - Lengyel és francia részsiker, Szalay 29.
Dakar 2012 - Sebestyén is a célban, Szalayék 17 helyet javítottak összetettben
Kulcsszavak:
 
Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a Hungaroringen Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a Hungaroringen Dakar 2012 - Szalay a 25. helyről várja a folytatást Dakar 2012 - Sebestyén is a célban, Szalayék 17 helyet javítottak összetettben Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját
 
Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia

Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia

2012. január 13.
A múlt év végén kötött meg- állapodásnak köszönhetően - tízesztendős szünet után - négy éven ...
Részletek
Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédiaA múlt év végén kötött megállapodásnak köszönhetően - tízesztendős szünet után - négy éven át, 2012 és 2016 között ismét az m1-en lesz látható a Forma-1-es világbajnoki sorozat. A közszolgálati média vezetői magas színvonalú közvetítéseket ígérnek.

"Nagy kihívás ez számunkra, hogy az olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság mellett a Forma-1-es futamokról is tudósítsunk. A bőség zavara ez, az erőforrások gondos elosztásával, készen állunk a feladatra, hogy magas színvonalon közvetítsünk" - mondta a csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatón Böröcz István, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatója.

Az eseményen elhangzott, hogy a televíziós és rádiós stáb felelős szerkesztője Réz Gábor lesz, a kommentátori feladatokat Mezei Dániel és a szakértő Wéber Gábor látja el. A boxutcában Szujó Zoltán és Bende Adrienn dolgozik a helyszíneken, a rádiós műsorvezető pedig Bera Emese lesz.

A közvetítéssorozat egyszerre lesz jelen az MTI tudósításaiban, az m1-en, a Duna sportadásában, az MR1-Kossuth és az MR2-Petőfi Rádióban, valamint a hirado.hu portálon.

"Alapos előkészítés után kötöttük meg a megállapodást. A világ egyik legnézettebb sorozatáról van szó, és úgy érzem, hogy az m1-en jó helye lesz a versenyeknek" - fogalmazott Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök vezérigazgatója.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy Bernie Ecclestone, az F1 első számú irányítója külön engedélyével a boxutcából, a pilóták társaságában is közvetíthetnek az m1 riporterei. A műsorsorozatot full HD-minőségben láthatják majd a nézők.

Forma-1A közszolgálati tv 1976 és 2001 között 25 éven át jutatta el a világ egyik legnépszerűbb sorozatát a nézőkhöz. Medveczky Balázs, a Magyar Televízió Zrt. vezérigazgatója felelevenítette azt az első futamról szóló adást, amelyre a két riporter, Dávid Sándor és Knézy Jenő a saját gépkocsiján utazott ki, de az elhalasztott rajt miatt, az utolsó öt-hat kör már nem fért bele az adásidőbe, és "lekeverték" őket. Az eset felháborodást váltott ki, a sportrovatokban komoly bírálatot kapott a tv, s kiderült, hogy az embereket jobban érdekli az F1, mint azt egy tévés adásszerkesztő gondolná.

A korábbi évekhez képest rádiós közvetítések is lesznek a versenyhétvégeken, péntektől egészen hétfőig. A pénteki versenynapok szabadedzéseiről és a szombati időmérőről az MR1-Kossuth Rádió Sportvilág című műsora összefoglalókat sugároz, az MR2-Petőfi Rádió pedig a sporthírekben tudósít a helyszínen tartózkodó tévés kollégák bejelentkezéseivel. Vasárnaponként az MR2-Petőfi Rádió a Hétvége sportja című adása hosszabban foglalkozik az aktuális futammal, míg a délutáni zenés összeállításban bejelentkezések segítségével értesülhetnek a hallgatók a legfrissebb eredményekről. Az MR1-Kossuth Rádióban a Sportvilág műsorában hallható egy hosszabb, hangképes összefoglaló a teljes napi programról. A futamokat követő hétfő délutánonként az MR1-Kossuth Rádióban, egy tízperces műsorban exkluzív interjúk, szakértői elemzések lesznek hallhatók.

Riskó Géza, az MTVA sportfőszerkesztője elmondta, hogy a műsorok színesítése érdekében ismert sportolókat hívnak meg a stúdióba, így ott lesz majd Baumgartner Zsolt is, az eddigi egyetlen magyar F1-es pilóta.

Forma-1"Három hónap kemény munkája van mögöttünk, kivételes lehetőségként először lehetünk majd a versenyzők között. Mást kell adnunk, mint az RTL Klub" - mondta Riskó Géza.














További cikkek


Az utcán ünnepeltek a Forma 1 sztárjai az Infinitivel
Márciustól nyílt napok a Hungaroringen
2012-től négy éven át az m1-en a Forma-1
Kulcsszavak:
 
Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia A Chevrolet célja a harmadik WTCC cím 2012-ben Első és második helyen végzett az ETCC Paul Ricard futamán Dusan Borkovic B3 Racing szerb pilótája Első és második helyen végzett az ETCC Paul Ricard futamán Dusan Borkovic B3 Racing szerb pilótája A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás
 
Dakar 2012 – Szalay Balázs megint előrelépett

Dakar 2012 – Szalay Balázs megint előrelépett

2012. január 12.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős az idei legjobb rész- eredményét érte el a Dakar-ralin ...
Részletek
SzalayA Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős az idei legjobb részeredményét érte el a Dakar-ralin, a 17. legjobb időt érte el az Antofagasta és Iquique közötti kilencedik szakaszon Chilében, ezzel összetettben a 31. helyen áll.

Az előkelő pozíció megszerzése már csak azért is értékes mert a páros - az Opel Dakar Team tájékoztatása szerint - a keddi versenynap nagy részében nem tudta a saját tempóját autózni, mindig valaki más mögött "bűvészkedett".

"A szakasz végén egy olyan magas homokhegyről jöttünk le, hogy pontocskáknak tűntek az aljában az autók, viszont a látvány minden pénzt megért, közvetlenül előttünk mérhetetlen mennyiségű homok, arrébb meg az óceán. Fenséges volt - idézte a csapat közleménye Szalay Balázst. - A hegy viszont meredek. Nem is léptem rá a gázpedálra, mégis száz kilométer per órás sebességgel száguldottunk lefelé. A végén egy kicsit izgultam is, mert 2,2-es keréknyomással mentünk végig, és amikor leértünk a hegy aljába, még vissza kellett menni, mert az utolsó GPS-pont felfelé volt, s féltem, hogy elakadunk, mert kínlódott az autó, de végül megúsztuk."

Az autósoknál az amerikai Robby Gordon, míg a motorosoknál a francia Cyril Despres érte le a legjobb időt. összetettben a szintén francia Stéphane Peterhansel, illetve Despres vezet.
Robby Gordon




















További cikkek


Dakar 2012 - Kizárták a Sebestyén, Bognár kettőst
Dakar 2012 - Lengyel és francia részsiker, Szalay 29.
Dakar 2012 - Sebestyén is a célban, Szalayék 17 helyet javítottak összetettben
Kulcsszavak:
 
A dobogóért küzdött ifjabb Tóth A dobogóért küzdött ifjabb Tóth Hazai pályán az Audi Sport a DTM-ben Hazai pályán az Audi Sport a DTM-ben Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk Az utolsó körökkel nem csak az idei szezontól búcsúzunk Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában Dakar 2012 – Szalay Balázs megint előrelépett Dakar 2012 - Szalay a 25. helyről várja a folytatást
 
Dakar 2012 - Szalay megint előrelépett

Dakar 2012 - Szalay megint előrelépett

2012. január 12.
Az autósok között a spanyol Nani Roma érte el a legjobb időt a Dakar-rali szerdai 10. szakaszán, Chilében ...
Részletek
Dakar 2012 - Szalay megint előrelépettAz autósok között a spanyol Nani Roma érte el a legjobb időt a Dakar-rali szerdai 10. szakaszán, Chilében, míg a motorosoknál az ugyancsak spanyol Joan Barreda Bort végzett az élen.

A viadal honlapja szerint Iquique és Arica közötti 694 km-es távon kiválóan hajtott Szalay Balázs, aki 34 beérkező gépkocsi között az előkelő 17. helyet szerezte meg és az összetettben jelenleg a 23. Ebben az összevetésben továbbra is a francia Stéphane Peterhansel vezeti a mezőnyt, míg kétkerekűeknél változatlanul a francia Cyril Despres áll az élen.


Az autósok között versengő Robby Gordont kizárták a felügyelők, mert a Hummerben "technikai rendellenességeket" fedeztek fel. Az amerikai fellebbezett, és így folytathatja az útját. Az ügyben később, akár hónapok múlva születik döntés, vagyis a viadal végeredménye csak ideiglenes lesz.

Csütörtökön a konvoj már Peruban folytatja az útját és az Ariqua-Arequipa közötti 598 km-es etap vár a mezőnyre.

További cikkek

Dakar 2012 - Szalayék a 64. helyen zárták a szakaszt
Dakar 2012 - Célba érkezett Sebestyén is
Dakar 2012 - Lengyel és francia részsiker, Szalay 29.
Kulcsszavak:
 
Szlovákiában folytatja Tim Gábor Szlovákiában folytatja Tim Gábor Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért Három DTM-csapattal indul az Audi a bajnoki címért Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók
 

Találatok száma: 776 Megjelenítve: 761 - 770