Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 734 Megjelenítve: 71 - 80
Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

2018. május 17.
Akár ez is lehetne a mottója a JLG Motorsport és Jedlóczky L Márk második TCR Europe hétvégéjének melyet Hollandiában rendeznek meg a gyakorlatilag a tengerparton fekvő Zandvoort-i pályán. A jó öreg pálya a döntött kanyarjaival és a sok helyen meglepően szűk nyomvonalával nem kis kihívás lesz a TCR-es mezőnyöknek!
Részletek

Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

Bizony mezőnyöknek, hiszen itt a WTCR és TCR Europe mezőnye is rajthoz áll kiegészülve a TCR Benelux indulóival. Így az OB futamgyőzelmet is hozó Hungaroringi évadnyitóhoz hasonlóan fiatal versenyzőnk megint egy pályán autózik majd a világ kupa mezőnyével, ami ismét egy jó kis értékmérő szakmai összehasonlítási alapnak ígérkezik. Jedlóczky L Márk nem csak az FIA-s nagy testvér WTCR mezőnnyel osztozik majd a pályán, a hétvégén, hanem magával a Forma1 új fenegyerekével Max Verstappen-el is, aki a RedBull Racing-el egy kis F1-es bemutató autózásra érkezik a tengerpartra, így vélhetően egy igazi holland autósport népünnepély közepébe csöppen majd a JLG Motorsport kis csapata!

Na de persze számunkra nem a fapapucsos F1 őrület lesz a legfontosabb, hanem a TCR Europe második fordulója és hogy Márk ismét sikeresen teljesítse mindkét versenyfutamot! A francia hétvégével szemben itt nem okoz majd hátrányt a pályaismeret hiánya, hiszen március elején versenyzőnk már futott egy 50-60 körös tesztet ezen a pályán egy TCR és egy GT Audi-val. Az akkori mínusz hat fokos hőmérséklethez és a jeges szélhez képest most remélhetőleg jóval kedvezőbbek lesznek az időjárási viszonyok és a már akkor sem rossz köridőket vélhetően sikerül majd tovább javítani Márk kis szerelmével az új CUPRA-val is! Ráadásul a márciusi tesztre versenyzőnk a napokban egy komoly szimulátoros felkészüléssel is ráerősített!

Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét

Sok szempontból izgatottan várja a csapat ezt a versenyhétvégét, hiszen ismét az igen erős, és most a helyi élmenőkkel is kiegészülő mezőnyben kell versenyzőnknek helyt állnia. Várjuk a Márk és a kétszeres TCR bajnok közötti újabb párharcot is, hogy az idén SUBARU-t hajtó Stefano Cominivel ismét összeakadnak e a pályán. A svájci bajnok a Paul Richard-i évadnyitón nagyon díjazta Márk küzdőszellemét és a jó magyar pálinkát, amivel áldomást ivott a legújabb svájci-magyar sportbarátságra!

A nagyszerű hazai autósport rajongó közönségtől pedig ezúton kérjük, hogy legalább olyan szívvel és lélekkel bíztassák most a távolból is a hétvégén a holland pályára lépő mind a hat magyar versenyzőt, mint a Hungaroringen!

Kulcsszavak: autósport, Jedlóczky Márk, JLG Motorsport, TCR Europe
 
Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló - Bárkovics a pole után a futamgyőzelmet is megszerezte Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa
 
Elrajtolt a Type R Challenge - 2018

Elrajtolt a Type R Challenge - 2018

2018. május 14.
Nem sokkal a Type R Challenge 2018 genfi bejelentését követően máris bizonyított a Honda Civic Type R. A nagy teljesítményű hot hatch 2 perc 1,51 másodperc alatt ért körbe a franciaországi Magny-Cours versenypályán, azaz minden eddigi fronthajtású autónál gyorsabbnak bizonyult.
Részletek

Elrajtolt a Type R Challenge - 2018

A volánnál Esteban Guerrieri (ARG) FIA Túraautó-világkupa  versenyzője ült, aki a Münnich Motorsport pilótájaként indul a 2018-as szezonban.

A 4,4 km hosszú Magny-Cours igencsak technikás pálya, szűk hajtókanyarjai, gyors sikánjai és elnyújtott egyenesei komoly felkészültséget követelnek meg a versenyzőktől. A Civic Type R továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO erőforrása 320 LE-t és 400 Nm-t szabadít az első kerekekre, ezt a rendkívüli teljesítményt aknázta ki Guerrieri a rekorddöntés során. Sikeréhez természetesen a fejlett aerodinamikai csomag is hozzájárult, hiszen az áramvonalas karosszéria és a szpoilerszett a leszorítóerő/felhajtóerő arányt illetően is kategória legjobbjává teszi a Civic Type R-t. A sportos menettulajdonságok másik kulcsa a +R üzemmódba kapcsolt Adaptív Lengéscsillapító Rendszer volt, ami feszesebb rugózást, biztosabb útfekvést és még fordulékonyabb viselkedést garantált menet közben.

A rekorddöntést követően Esteban Guerrieri elmondta: „A Civic Type R legjobb tulajdonsága, hogy magabiztossá teszi az embert. Nagyon közvetlen, villámgyorsan reagál a parancsokra és pontos visszajelzéseket ad. Nem véletlenül tartják számon minden idők legjobb teljesítményorientált ferdehátújaként, miként a sikeres rekorddöntés sem egyszerű szerencse. Ez a modell messze kitolta a fronthajtású autók határait, hihetetlenül gyors.”

Elrajtolt a Type R Challenge - 2018

A Type R sokoldalúságát illetően hozzátette: „Ennél is meglepőbb, hogy milyen rugalmas konstrukció. +R üzemmódban a legvadabb versenypályákat is meghódíthatja a tulajdonos, majd átkapcsol Comfort fokozatba, és a legnagyobb kényelemben hazagurulhat.”

Az új pályacsúcs a Type R Challenge - 2018 sorozat első állomása, amit további rekorddöntések követnek majd különböző legendás európai aszfaltcsíkokon.

A Civic Type R előző generációja 2016-ban ejtette ámulatba a motorsport szerelmeseit és a vásárlóközönséget. Akkor Estorilban, a Hungaroringen, Monzában, Silverstone-ban és a Spa-Francorchampson javított a pályacsúcsokon a különleges sportkocsi, a most beállított Magny-Cours-rekordot pedig – a Honda tervei szerint – négy másikkal fejelik meg az idén.

A különféle pályákon más és más ül majd a volánnál, s bizony nagy izgalmakra számíthatunk, a Honda ugyanis csupa sztárpilótát kért fel. A csapat legnevesebb tagja egyértelműen a korábbi F1-világbajnok Jenson Button (UK) lesz, aki jelenleg a japán Super GT szériában versenyez egy NSX GT-vel. Mellette sorakozik fel a WTCR-ben induló Tiago Monteiro (PRT), a BTCC-legenda Matt Neal (UK) és a szintén Super GT-ben szereplő Bertrand Baguette (BEL).

Elrajtolt a Type R Challenge - 2018

A Magny-Courson elért pályacsúcs már az új Honda Civic Type R második sikere, tudniillik, 2017 áprilisában 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe a Nürburgring Nordschleifén, így a leggyorsabb fronthajtású, sorozatgyártású szériaautóként írta be magát a motorsport történetébe.

Az új Civic Type R a Honda nagy teljesítményű ferdehátúinak hagyományát viszi tovább, ennek megfelelően a kategória legdinamikusabban gyorsuló, legnagyobb végsebességű szereplője. A szokás szerint piros H-val jelölt Type R modellt a minden ízében megújult, tizedik generációs Civic fejlesztési programjának részeként dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektre. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a modell közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét. Alapját kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja, ehhez kapcsolódik a kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást, és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót.

Kulcsszavak: autósport, Civic Type R, honda, Type R Challenge
 
Felemás hétvégét zárt a 22. Miskolc Rallye-n az MR Racing csapat Felemás hétvégét zárt a 22. Miskolc Rallye-n az MR Racing csapat Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen Luigi szerezte a legtöbb pontot a Pannónia-Ringen! Luigi szerezte a legtöbb pontot a Pannónia-Ringen! A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be az ötajtós Honda Civic A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be az ötajtós Honda Civic A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben
 
A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban

A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban

2018. május 13.
Michelisz Norbert ütközött és kiesett a túraautó-világkupa (WTCR) németországi versenyhétvégéjének szombati második futamán a Nürburgringen.
Részletek

A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban

A Hyundai-jal versenyző, 33 éves magyar pilóta, aki a délelőtti versenyen ötödikként ért célba, a délutáni újabb megméretésen már az első körben is részese volt kisebb balesetnek. Később tovább sérült az autója, és bár a hatodik pozícióból hátrébb került, ekkor még így is az első tíz között volt, vagyis pontszerző helyen haladt. A 25 kilométeres pályán, a befejező körben azonban egy figyelmetlen riválisa nekiütközött, Michelisz kocsijának bal hátsó kereke kitört, ennél fogva számára befejeződött a viadal.

Kiesése miatt nem gyűjtött újabb pontokat, így a bajnokságban jelenleg 102 ponttal a negyedik.   
   
Nagy Norbert (Seat Cupra), akárcsak délelőtt, ezúttal is 18.-ként ért célba a Nürburgringen.

A Nurburgrigen Michelisz Norbert kiesett a második futamban


Kulcsszavak: autósport, michelisz, Nagy Norbert, Nürburgring, WTCR
 
A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt Michelisz Norbert gyorsan kiismerte új autóját Michelisz Norbert gyorsan kiismerte új autóját Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt! OXXO Racing Team: 2016 az egyik legnehezebb szezonunk volt!
 
Jedlóczky L Márkal élete második komoly nemzetközi versenyfutamán a 11. helyen ért célba

Jedlóczky L Márkal élete második komoly nemzetközi versenyfutamán a 11. helyen ért célba

2018. május 07.
Ugyan nem mindig szándékosan, de lassan már megszokhatjuk, hogy kedvenc fiatal versenyzőnket valahogy mégis csak a mélyvízbe kell dobni, amiben általában aztán remekül lubickol!
Részletek

Jedlóczky L Márkal élete második komoly nemzetközi versenyfutamán a 11. helyen ért célba

Valami ilyesmi történt megint a TCR Europe második francia futamán Jedlóczky L Márkal aki élete második komoly nemzetközi versenyfutamán a 11. helyen ért célba egy igen csak kaotikus futamon. Már egy ideje lógott az eső lába a szép francia pálya felett, de a csapatok nagy része úgy döntött, hogy kezdésként slick gumival gurul a pályára, hátha kitart az égi áldás elmaradása. Nem tartott ki és már az első körök során is egyre jobban esett az eső így a vizes pályán próbált evickélni a mezőny.

Aztán egy nagyobb csattanásnak és a leszakadó esőnek köszönhetően piros zászlóval megszakították a versenyt. A vizes pályán lökdösődésből a mi versenyzőnk sem marad ki, ráadásul e közben még ketten is megelőzték dupla sárga zászló alatt, amit a csapat rögtön jelzett is a versenyigazgatóság felé. Szerencsére a JLG-s CUPRA-nak megint csak inkább szépsége sérült. A mezőny a rajtrácsra állt az újraindításhoz sok csapat lecserélte a slickeket esőgumira ám az újraindításra már szinte teljesen elállt az eső és sütni kezdett a nap. A futam idejéből már ugyan nem sok maradt, de arra elég, hogy versenyzőnk ismét összeakadjon a kétszeres bajnok svájci Subarujával és ismét egy nagy csatát vívjanak, csak ez a számunkra azért volt jóval nagyobb jelentőségű, mert a csata Márk élete első EB pontjáért és a tízedik helyért folyt.

Jedlóczky L Márkal élete második komoly nemzetközi versenyfutamán a 11. helyen ért célba

Végül a pályán ebből a csatából a svájci jött ki jobban, de hát sokkal nagyobb bajunk sose legyen, minthogy versenyzőnk írd és mond összevissza hatodik túraautós versenyfutamán egy kétszeres TCR bajnokkal küzd egy EB pontért! A bajnoki pontról ugyan lemaradtunk, de egy fantasztikus hangulatú versenyhétvégével lettünk gazdagabbak, melynek során a JLG Motorsport történetében először léphetett pályára egy komoly nemzetközi sorozatban.

Ezúton is külön köszönet Zengő Zoltánnak és a négy fős kis csapatának, akik rengeteget dolgoztak a hétvégén, hogy sikerrel teljesíthessük első TCR Europe hétvégénket! Holnaptól már a holland versenyhétvége lebeg a szemünk előtt ahol reméljük már nem csúszunk le a pontszerzésről!

Kulcsszavak: autósport, Jedlóczky Márk, TCR Europe, zengő zoltán
 
„Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén Goodyear Truck Race abroncsokon futnak a most kezdődő Kamion Európa-bajnokság autói Goodyear Truck Race abroncsokon futnak a most kezdődő Kamion Európa-bajnokság autói Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje Dakar 2013 - Minden magyar célban Dakar 2013 - Minden magyar célban
 
Új kihívásokkal néznek szembe idén a Toyota hibrid versenygépei és Fernando Alonso

Új kihívásokkal néznek szembe idén a Toyota hibrid versenygépei és Fernando Alonso

2018. május 05.
25.000 kilométernyi téli tesztelés után eljött az idő, hogy a TOYOTA GAZOO Racing környezetbarát hibrid elektromos versenygépei pályára lépjenek a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2018-2019-es évadában, ami a Total Spa-Francorchamps 6 órás futammal veszi kezdetét most hétvégén.
Részletek

Új kihívásokkal néznek szembe idén a Toyota hibrid versenygépei és Fernando Alonso

Az idei évad új, eddig ismeretlen kihívásokkal állítja szembe a világ legzöldebb autógyártójának tartott Toyota versenyistállóját.
 
Miután már hat éve versenyez hibrid hajtású autóival, a csapat most új és különleges kihívással szembesül, mivel a mezőny nyolc, nem hibrid hajtású LMP1-es autója ezentúl 49 százalékkal több üzemanyag-energiát használhat fel körönként, és más jelentős teljesítménynövelő megoldásokat is alkalmazhat. Ez az új kihívás remek alkalom arra, hogy a TOYOTA GAZOO Racing még látványosabban bemutassa a hibrid-elektromos hajtás fejlesztésének lehetőségeit és eredményeit. A Formula 1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso most debütál a WEC-ben: ő vezeti majd a 8. rajtszámú TS050 HYBRID versenyautót a tavalyi Spa-győztes Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimával együtt. Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López idén is együtt versenyeznek a 7. rajtszámú gép legénységeként. Minden pilóta arra számít, hogy a csapat harmadszor is győzelmet arat a híres belga versenypályán.

Új kihívásokkal néznek szembe idén a Toyota hibrid versenygépei és Fernando Alonso



 
Kulcsszavak: Alonso, autósport, toyota
 
Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen A világ legfiatalabb női pilótájaként versenyezhet GT-sorozatban Keszthelyi Vivien A világ legfiatalabb női pilótájaként versenyezhet GT-sorozatban Keszthelyi Vivien Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek Ifjabb Tóth: jó és rossz hírek Új csapatfőnök az OXXO Hungary Truck Racing Team élén Új csapatfőnök az OXXO Hungary Truck Racing Team élén Kreatív ötleteket vár a tokiói Toyota i-Road K+F projekt Kreatív ötleteket vár a tokiói Toyota i-Road K+F projekt
 
Jedlóczky L Márk egy igen küzdelmes versennyel lépett a nemzetközi porondra

Jedlóczky L Márk egy igen küzdelmes versennyel lépett a nemzetközi porondra

2018. május 05.
Egyben, de azért sajnos nem karcmentesen, mivel a JLG Motorsport fiatal tehetsége Jedlóczky L Márk egy igen küzdelmes versennyel lépett a nemzetközi porondra a TCR Europeban a roppant erős és még ennél is gyorsabb mezőnyben egy 15. helyezéssel.
Részletek

Jedlóczky L Márk egy igen küzdelmes versennyel lépett a nemzetközi porondra

A mezőny erősségét talán az is mutatja, hogy versenyzőnk a kétszeres TCR bajnok Stefano Cominivel is komolyat viaskodott a futam során.

Márk az időmérő edzésen végig gyorsulni tudott és a 2 perc1 6,651 másodperces idő a 18. rajthelyhez volt elegendő ahol honfitársa Tassi Attila mellől indulhatott. A cél az volt, hogy amennyire csak lehet kimaradjon a nagy zúzdából melyre a rendkívül gyors, nagy bukóterekkel ellátott sokat megbocsájtó pályán bizony igencsak lehetett számítani. Ez úgy ahogy sikerült is bár aztán Márk többek közt pont a sorozat kétszeres bajnokával is össze akadt egy kis csatára, amit az imádott szép új CUPRA-ja első lökhárítója bánt egy kicsit. Versenyzőnk ügyesen került el egy komolyabb lökdösődést is melyből azért nagyobb baj is lehetett volna, majd a 15. helyre érve a futam vége felé már kicsit lenyugodtak a kedélyek és mivel az előtte autózó már nem igazán volt lőtávolban így arra koncentrált, hogy simán behozza az autót a célba.

Sajnos a CUPRA-n már a rajt után előjött egy igencsak bosszantó technikai hiba miszerint a fék elkezdett gyengélkedni és versenyzőnk csak a pedál pumpálgatásával tudta előhozni a megfelelő fékhatást. Ezzel együtt fiatal tehetségünk elképesztően élvezte élete első TCR Europ futamát és legszívesebben ki sem szállt volna az autóból, hanem rögtön neki is indult volna a másodiknak.

Jedlóczky L Márk egy igen küzdelmes versennyel lépett a nemzetközi porondra

Nos, erre még egy kicsit várnia kell, hiszen most a Zengős fiukon van a sor, hogy Márk új nagy szerelmét ismét partiképes állapotba hozzák a holnapi versenyre. Ezt kimondottan lelkesen teszi a kis csapat Zengő Zoltán irányításával, hiszen ők is látják, hogy versenyzőnk az ellenfelekéhez képest elképesztően kevés gyakorlata és tapasztalata ellenére is megállja a helyét a komoly nemzetközi mezőnyben. Megint csak azt kell ismételnünk, hogy a JLG Motorsport családias kis csapata számára sporttörténeti napot zárhattunk, hiszen versenyzőnk sikerrel teljesítette a csapat első igazi komoly nemzetközi megmérettetését!

Így mindenki izgatottan várja az újabb holnapi versenynapot ahol remélhetőleg ismét egy eső mentes száraz pályás futamon vághat neki Márk a második francia futamnak!

Kulcsszavak:
 
A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira Túraautó-vb - Michelisz tizedik a második mogyoródi futamon Túraautó-vb - Michelisz tizedik a második mogyoródi futamon Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Jedlóczky L Márk egy igen küzdelmes versennyel lépett a nemzetközi porondra Rob Huff Budapesten Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz
 
Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját

Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját

2018. május 03.
A Monza és Navarra pályáin megszerzett dobogós helyezéseiknek köszönhetően két – különböző nemzetközi versenysorozatban szereplő - Audi Sport ügyfélcsapat és pilótáik is a legjobb helyekről várhatják a folytatást.
Részletek

Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját

Audi R8 LMS GT3

Győzelem a szezonnyitó versenyen: a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének nyitóhétvégéjén a forgatókönyvet mintha a belga Audi Club Team WRT csapatára írták volna. A két Audi Sport pilóta Christopher Mies és Dries Vanthoor és a privát versenyző Alex Riberas az öt versenyből álló sorozat első állomásán, Monzában végzett az első helyen. A Blancpain GT sorozat igen népes résztvevői létszámmal büszkélkedhet, az Audi R8 LMS összesen 52 versenytárssal méri össze tudását. A három órás verseny végén mindössze két másodperces előnnyel nyert a belga csapat, a verseny során pedig Dries Vanthoor teljesítette a leggyorsabb kört. A legjobb 10 között öt különböző márka képviselői végeztek.

Összesítésben szerzett második hely Navarrában: a 24 órás sorozat harmadik fordulójában a Car Collection csapata a szezon eddigi legjobb összesített eredményét érte el. Az észak-spanyolországi Navarrában rendezett 12 órás versenyen a Gustav Edelhoff, Max Edelhoff és Elmar Grimm felállással versenyző Audi R8 LMS legjobb amatőr csapatként összesítésben a második helyen végzett. Ennek megfelelően a sorozat európai értékelésében a Car Collection csapata továbbra is vezeti a csapatok mezőnyét, míg Elmar Grimm a pilóták versenyében áll az élen.

Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját

Két dobogós hely a szezon első versenyén: Andreas Schmidt a Spezial Tourenwagen Trophy túraautó bajnokságon két dobogós helyet szerzett a sorozat első helyszínén, Hockenheimben. A privát versenyzőként induló Schmidt egy Audi R8 LMS ultra volánja mögött végzett mindkét futamon kategóriájában a harmadik helyen.

Audi RS3 LMS (TCR)

Első és második hely a klub versenyen: az egyesült államokbeli NASA Western Endurance bajnokság klub sport sorozatában szereplő Audi RS 3 LMS egy első és egy második helyet gyűjtött be a kaliforniai Buttonwillow versenypályáján. A Road Shagger Racing csapat pilótái, Gavin Ernstone és Jon Morley ünnepelhettek a leintést követően, második helyen pedig a Strom Motorsports csapatából David Depillo és Brett Strom végzett.

Készülődés a magyar versenyhétvégére: a WTCR – FIA Túraautó Világkupa második versenyhétvégéjét április 28-29-én rendezik a Hungaroring pályáján. A három Audi Sport pilóta Gordon Shedden, Jean-Karl Vernay és Frédéric Vervisch mellett a privát versenyzőként rajthoz álló Nathanaël Berthon, Denis Dupont és Aurélien Panis száll versenybe mindhárom futamon a pontokért. A marokkói Marrakesh pályáján az első fordulóban szerzett győzelme után Vernay jelenlegi harmadik helyével a legjobb Audi RS 3 LMS pilóta. Emellett az Audi Sport Leopard Lukoil csapata a harmadik helyen áll az összesített eredménylistán. Gordon Shedden pedig – a négykarikás márkánál való első szereplése alkalmával – tizenkét pontot gyűjtött. Denis Dupont az első versenyen a 20. helyről rajtolva egészen a 13. pozícióig küzdötte előre magát. A Budapest melletti versenypálya 4,381 km hosszú aszfaltcsíkjával várja a hat Audi pilótát és versenytársaikat. Szombaton egy tizenkét körös versennyel indul a hétvége, amelyet vasárnap két további, egy tizenkét és egy tizenöt körös összecsapás követ majd.

Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját

A jövő hét programja:

Április 27-29., Virginia (Egyesült Államok) – Pirelli World Challenge GT-X, 3. és 4. forduló
Április 27-29., Virginia (Egyesült Államok) – Pirelli World Challenge TCR, 3. és 4. forduló
Április 27-29., Most (Csehország) – ADAC GT Masters, 3. és 4. forduló
Április 27-29., Most (Csehország) – ADAC TCR Németország, 3. és 4. forduló
Április 27-28., Dijon (Franciaország) – DMV GTC, 3. és 4. forduló
Április 28-29., Hungaroring (Magyarország), WTCR – FIA Túraautó Világkupa, 4., 5. és 6. forduló
Április 28-29., Most (Csehország), GT4 Közép-Európai Kupa, 1. és 2. forduló
Április 28-29., Sugo (Japán), Super Taikyu sorozat, 2. forduló
Április 28-29., Imola (Olaszország), Italian GT Bajnokság, 1. és 2. forduló
Április 28-29., Imola (Olaszország), TCR Olaszország, 1. és 2. forduló
Április 28-29., Imola (Olaszország), ASS TCR Swiss Trophy, 1. és 2. forduló
Kulcsszavak: audi, Audi Club Team WRT, Audi R8 LMS, autósport
 
A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira Az Audi A4 nyerte az Év Autója 2016 címet az Egyesült Királyságban Az Audi A4 nyerte az Év Autója 2016 címet az Egyesült Királyságban A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon
 
Indul a Hosszútávú Világbajnokság Szuper Szezonja!

Indul a Hosszútávú Világbajnokság Szuper Szezonja!

2018. május 02.
A FIA Hosszútávú Világbajnokság legelső ‘Szuper Szezonjának’ nyitó futamát a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán rendezik.
Részletek

Indul a Hosszútávú Világbajnokság Szuper Szezonja!

Az intenzív téli tesztprogramnak köszönhetően a Ford Chip Ganassi Racing csapat erősebb, mint valaha, és készen áll, hogy megvívja harcait a GTE Pro géposztályban, ahol minden eddiginél ütőképesebb mezőny alakult ki.

A Michelin új gumiabroncsot hozott ki a 2018-as évadra, így a tesztek jó része arra irányult, hogy a csapatok a lehető legtöbbet hozhassák ki az új gumikból. Spa-ban kiderül majd, ki végezte a legjobb munkát ezen a téren.

“A Szuper Szezon nagyon komoly kihívást jelent, hiszen ebben az évadban két Le Mans 24 órás futamon is helyt kell állni, és a hosszú időn át tartó szezonban mindvégig összpontosítanunk kell,” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsport globális igazgatója. “Nagy izgalommal készülünk arra, hogy idén nyáron újra négy Ford GT versenygéppel állunk rajthoz Le Mans-ban, és mindent megteszünk majd, hogy mind a négy GT pilótája ‘ezerrel tolja neki’. A célunk, hogy győzzünk Le Mans-ban, méghozzá mindkét alkalommal, és hogy a WEC-ben és az IMSA-ban egyaránt bajnoki címet szerezzünk. Az IMSA jól indult számunkra, ahol az első helyen állunk a GTLM egyéni, csapatszintű és gyártói tabelláján. Magasra törünk!”

Indul a Hosszútávú Világbajnokság Szuper Szezonja!

A Ford kemény közdelemre számít a Ferrari, a BMW, az Aston Martin és a Porsche gépei ellen a WEC Szuper Szezonban, ráadásul a Le Mans-i futamon a Corvette is rész vesz majd. Egy ilyen komoly mezőnyben igazán jól jön, hogy a csapat olyan kiváló pilótákat tudhat a soraiban, mint a német Stefan Mücke és a francia Olivier Pla a 66. rajtszámú GT volánja mögött, vagy a brit Andy Priaulx és Harry Tincknell, akik a 67. rajtszámú autót vezetik majd. Spa-ban és Le Mans-ban a 66. számú autó legénységét az amerikai Billy Johnson erősíti, a 67. rajtszámú GT pilótáihoz pedig az Indicar szupersztárja, a brazil Tony Kanaan csatlakozik.

“Nagyon várom már a futamot Spa-ban és a Szuper Szezon kezdetét!” nyilatkozta Mücke. “Mindannyiunkat izgalommal tölt el, hogy idén kétszer is Le Mans-ban versenyezhetünk, ahol nagyon erős lesz a GTE Pro mezőnye, ráadásul új versenygépek is megjelennek majd a pályán. Kemény szezonra és kemény küzdelemre számítunk – de végtére is pontosan ez az, amire vágyunk. Tudjuk, hogy a Ford GT remek autó, ami az utolsó csavarig tökéletes. Télen rengeteget dolgoztunk, különösen a gumitesztekkel, hogy az autó tényleg hibátlan legyen. Úgy érzem, erősebbek és felkészültebbek vagyunk, mint valaha, úgyhogy szerintem idén jó esélyekkel vághatunk neki a bajnokságnak.”

A Ford Chip Ganassi Racing csapat mögött munkás téli időszak áll, s a részletekbe menő, alapos tesztprogramnak köszönhetően valószínűleg minden rendben lesz majd Spa-ban. A tesztek során rengeteg pit stop helyzetet is gyakoroltak, mert az erre vonatkozó szabályok megváltoztak a 2018-ban idényben. A csapatok ezentúl gumit is cserélhetnek az autók feltankolása közben, így a kiállások gyorsabbak és izgalmasabbak lesznek.

Indul a Hosszútávú Világbajnokság Szuper Szezonja!

Miután 2017-ben már karnyújtásnyira volt élete első világbajnoki címétől, Harry Tincknell most nem akarja elszalasztani a lehetőséget.

“Szerintem az idei szezon kínálja a legjobb esélyt a bajnokság megnyerésére,” vélekedett Tincknell. “Ebben az évadban olyan pályákon versenyzünk majd, amelyek jól passzolnak a Ford GT-hez, hiszen minden lassú pálya kikerült az idei versenynaptárból. Remek érzés, hogy újra Andy és a korábbi csapattagok lesznek a társaim, és azt hiszem, télen még jobban összecsiszolódtunk. Eddig négy futamot nyertünk együtt, Le Mans-ban pedig másodikok lettünk, szóval ez a felállás remekül működik, ezért jó eredményre számítok Spa-ban. Tavaly itt már a második helyért harcoltunk, amikor egy elektromos hiba miatt egy egész kört veszítettünk, de az idei tesztek remekül sikerültek, úgyhogy szerintem repülőrajttal kezdünk majd az évadnyitó futamon.”

A Spa 6 órás futam mezőnye május 5-én, szombaton 13:30 órakor rajtol el.

Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT
 
A Ford Európai SUV-kínálatában megjelenik a vadonatúj Ford Edge A Ford Európai SUV-kínálatában megjelenik a vadonatúj Ford Edge Milánóban bemutatkozott a Ford S-MAX Vignale Milánóban bemutatkozott a Ford S-MAX Vignale Első és második helyen végzett az ETCC Paul Ricard futamán Dusan Borkovic B3 Racing szerb pilótája Első és második helyen végzett az ETCC Paul Ricard futamán Dusan Borkovic B3 Racing szerb pilótája Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! A Fiesta ST rendelések minden várakozást felülmúlnak A Fiesta ST rendelések minden várakozást felülmúlnak
 
Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon

Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon

2018. április 29.
A szabadkártyával rajthoz álló Nagy Dániel második lett a túraautó-világkupa (WTCR) magyarországi versenyhétvégéjének vasárnapi első futamán, amelyet a brit Rob Huff nyert meg a Hungaroringen.
Részletek

Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon

A Michelisz Norbert csapata, a MIRA által üzemeltetett Hyundai-jal versenyző magyar pilóta az időmérőn elért tizedik helyezése miatt - a fordított rajtrács szabálya szerint - a második pozícióból kezdte meg a futamot, és bár nem sikerült a rajt után az első kanyarban megelőznie az első kockából startoló Huffot, a 12 körös viadal leintéséig tapadni tudott az élen álló riválisára, és másodikként zárt.

A szombaton harmadikként végzett Michelisz Norbert a vasárnapi időmérőn sem talált legyőzőre, így viszont az első futamot a tizedik pozícióból kellett kezdenie, de a leintésig négy helyet sikerült javítania, és végül hatodikként ért célba.

Ami a többi magyar versenyzőt illeti: Szabó Zsolt Dávid kilencedik lett a Seat Cupra volánja mögött, csapattársa, Nagy Norbert a 11., Tassi Attila pedig a 18. helyen végzett.

A magyarországi WTCR-hétvége utolsó futama 16.55 órakor rajtol a Hungaroringen.

Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Nagy Dániel, WTCR
 
Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben Most Bódisnak sikerült a rajt Most Bódisnak sikerült a rajt Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot A BMW Motorsport a DTM-sikersorozat újabb fejezetére készül A BMW Motorsport a DTM-sikersorozat újabb fejezetére készül
 
Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán

Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán

2018. április 29.
Michelisz Norbert másodikként ért célba a túraautó-világkupa (WTCR) magyarországi versenyhétvégéjének utolsó, vasárnapi második futamán a Hungaroringen, ahol csapattársa, az összetettben vezető Gabriele Tarquini nyerte a kétnapos esemény főversenyét.
Részletek

Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán

A 33 éves magyar pilóta a szombati naphoz hasonlóan vasárnap is utolérhetetlen volt az időmérő edzésen, így a hétvége harmadik futamát szintén az első helyről kezdte meg, a rajtnál azonban Tarquini jobban reagált, Michelisz pedig az első kanyarig elveszítette a vezető pozíciót.

A hazai közönség előtt szereplő versenyző hiába volt gyorsabb márkatársánál, a csapat vezetése rádión arra kérte, hogy ne támadja Tarquinit.

A versenyt a hatodik körben csaknem 15 percre leállították, mert a Hungaroringen eleredt az eső, amely aztán szinte azonnal el is állt, így a szünet után folytatódhatott a körözés.

Tarquini és Michelisz az újraindítást követően elszáguldott a mezőnytől, és magabiztosan aratott kettős győzelmet a Hyundai BRC színeiben. A harmadik pozícióban a szintén Hyundai-jal versenyző, négyszeres túraautós világbajnok, francia Yvan Muller végzett.

A hétvége második, vasárnapi első futamán másodikként célba érő, szabadkártyával rajthoz álló Nagy Dániel (Hyundai) ezúttal hatodik lett, Nagy Norbert (Seat Cupra) a 11., Tassi Attila (Honda) pedig a 17. helyen zárt. Szabó Zsolt Dávid (Seat Cupra) ezt a versenyt nem tudta befejezni.

A WTRC összetett pontversenyét két forduló, vagyis hat futam után Tarquini vezeti, Michelisz a mogyoródi második, harmadik és hatodik helyének köszönhetően a negyedik pozícióba jött fel.

A sorozat következő állomása a Nürburgring lesz két hét múlva.

Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, Tarquini, WTCR
 
Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” A 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon (PPIHC) a Mitsubishi vadonatúj Outlander crossovere lesz a “hivatalos safety car” Michelisz futamot nyert Szuzukában Michelisz futamot nyert Szuzukában Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában
 

Találatok száma: 734 Megjelenítve: 71 - 80