Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10830 Megjelenítve: 1 - 10
Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

2019. március 25.
A Kia újra aratott a Red Dot-on, három díjat is elnyerve. Az új, harmadik generációs Kia Ceed bevezetése után annak mindhárom változata megkapta a Red Dot-ot.
Részletek

Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

A tavalyi hasonló siker után a Kia újra háromszoros győztes lett a világhírű versenyen, ráadásul három iF dizájn díjat is bezsebelt már idén.

Ez az eredmény is bizonyítja a koreai márka formaterveinek kiválóságát. A Kia formák fő alakítója több mint egy évtizede Peter Schreyer, a Kia Motors vezető formatervezője. A márka 2009-ben nyerte első Red díját, a Kia Soul modellel, s azóta összesen 24 díjat zsebelt be formaterveivel.

Dizájn mesterhármas az új Kia Ceed családnak

Most az új Ceed mindhárom karosszériaváltozata díjazott lett: a 2018 közepén piacra lépett ötajtós, a  Kombi, és az Európában 2019-ben bevezetett új ProCeed is.

A Kia Ceed harmadik generációjánál ugyan megváltozott a modell nevének írásmódja (eddig cee’d volt), de jelentése változatlan. Csakúgy, mint 2007-ben, az első modell bevezetése idején, az új Ceed is olyan kompakt autó, amelyet Európában terveztek, kifejezetten az európai igényeknek megfelelően (car for the Community of Europe, with European Design). Az új modellcsaládot a Kia európai központjában fejlesztették, Peter Schreyer és Gregory Guillaume, az európai formatervező csapat vezetőjének irányításával. A tervezés és a fejlesztés a márka rüsselsheimi központjában folyt, a gyártás a szlovákiai Zsolna gyárában zajlik.
   
Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

Az új Ceedet tiszta, határozott vonalak jellemzik, melyeket a Kia Stinger is inspirált – a Stinger szintén Red Dot díjat kapott 2018-ban. Az ötajtós Ceed szélesebb és alacsonyabb is mint elődje, utastere hátrébb került, így még sportosabb az autó megjelenése. Oldalnézetben a C-oszlopok az oldalablakok felső vonalának elegáns ‘félhold’ formát adnak.

A Ceed Kombi tágas: a harmadik generáció hosszabb lett, így nagyobb a csomagtere (625 liter), mint a legtöbb közvetlen versenytársé, sőt mint néhány nagyobb kategóriába tartozó kombié. A Ceed kombi sportosabb lett, mint elődei.
   
Az új ProCeed az első tömegmárka által gyártott sportkombi a kompakt szegmensben. Egyesíti az eleganciát és a kombik sokoldalúságát, kitűnik társai közül egyedi megjelenésével és arányaival. 1 422 mm-es magasságával a legalacsonyabb a családi autók kategóriájában. Formájának meghatározó eleme a dinamikus vonalú tető, amely a meredek hátsó szélvédőben végződik. A megjelenés különösen hátulról feltűnő: egy a csomagtérfedélen keresztülfutó egyedi világító él köti össze a LED-es hátsó lámpákat.

A ProCeed és a Ceed modellek is elérhetők nagyteljesítményű GT kivitelben, 150 kW-os (204 LE-s) 1,6 literes T-GDi (közvetlen befecskendezéses turbós) benzinmotorral. Összesen hat különféle benzines és dízel erőforrás - amelyek mindegyike teljesíti az új Euro 6d-TEMP emissziós előírásait - elérhető, és a legújabb biztonsági fejlesztések széles választéka is, köztük az opciónális, kettes szintű önvezetésre képes sávkövető.

Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert   


Kulcsszavak: ceed, kia, ProCeed, Red Dot díj
 
A hőn áhított „Red Dot Award: Termékdizájn” díjat kapta az új Fabia A hőn áhított „Red Dot Award: Termékdizájn” díjat kapta az új Fabia Irányjelző Közlekedési Magazin 2014 augusztusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin 2014 augusztusi ajánló A Kia Motors Slovakia elindította a Kia cee’d sportváltozata, a GT sorozatgyártását A Kia Motors Slovakia elindította a Kia cee’d sportváltozata, a GT sorozatgyártását Nagyot lépett előre a Kia az autómárkák megbízhatósági rangsorában Nagyot lépett előre a Kia az autómárkák megbízhatósági rangsorában Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra
 
Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

2019. március 22.
A 2019-es modellévre megújult a Toyota Prius hazánkban is kapható konnektoros hibrid változata. A PHEV modell praktikusabb lett, mint eddig, ráadásul már most teljesíti a fél év múlva hatályba lépő károsanyag-kibocsátási előírásokat.
Részletek

Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

Az idén szeptember elsejétől kötelező érvényű Euro 6d-Temp EVAP-ISC minden eddiginél szigorúbban vizsgálja a párolgó emissziókat, valamint azt, hogy a jármű hosszú távú használata mellett romlik-e a hajtáslánc károsanyag-kibocsátása. A Toyota hálózatról tölthető hibrid járműve azonban már most, fél évvel a határidő előtt teljesíti az előírásokat, méghozzá anélkül, hogy ehhez módosítani kellett volna a hajtásláncot.

A 98 lóerős benzinmotorral és 53 lóerős villanymotorral felszerelt, 122 lóerős rendszerteljesítményű modell a valósághoz jobban igazodó WLTP mérések szerint száz kilométeren mindössze 1,2 liter üzemanyagot, valamint 10,0 kWh elektromos energiát fogyaszt, ami 28 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. A modell 8,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora egy teljes feltöltéssel akár 55  kilométeren át képes hajtani a villanymotort, városi használatban megvalósítva a helyi károsanyag-kibocsátástól teljesen mentes  mobilitást.

Amellett, hogy a március 14-től megrendelhető, 2019-es modell tulajdonosainak a legkevésbé sem kell aggódniuk autójuk környezeti kompatibilitása miatt, a Prius PHEV praktikusabb is lett. Mostantól ötszemélyes az utastér, módosult a multimédiás rendszer, bővült a karosszériaszínek és a testre szabási lehetőségek kínálata.

Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

Az eddiginél is gazdagabb a Prius Plug-in Hybrid alapfelszereltsége: a modell minden piacon teljes körű Toyota Safety Sense biztonsági csomagot (ütközés előtti rendszer  gyalogosészleléssel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, jelzőtábla-felismerő rendszer, automata távolsági fényszóró, adaptív tempomat, holttérmonitor, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, fáradtságra figyelmeztetés), a legújabb generációs Touch & Go multimédiás rendszert, mátrix LED fényszórókat, tolatókamerát, intelligens kulcs nélküli nyitási és indítási rendszert, valamint ülésfoglaltság-érzékelő funkcióval felszerelt, kétzónás klímaberendezést kínál.

A feláras funkciók között JBL prémium audiorendszer, parkolórobot, head-up kijelző és 360 fokos panoráma kamerarendszer szerepel. Az utastér újdonsága a kormánykeréken és az erőátviteli rendszer irányváltó karján alkalmazott zongoralakk betétek, valamint az új, kiváló minőségű szövet üléskárpit. Az eddigi gránátalma-piros árnyalatot kárminvörös metálfényezés váltja fel, illetve új a palettán az éjfekete mica metálfényezés.

Kulcsszavak: plug-in hibrid, Prius, Prius PHV
 
A Hyundai két díjat is nyert az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján az öko-autó kategóriában A Hyundai két díjat is nyert az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján az öko-autó kategóriában Jön a BMW eDrive legújabb generációja Jön a BMW eDrive legújabb generációja 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro A Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátása igazi kincs A Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátása igazi kincs Toyota-hibridek a City Taxi flottájában Toyota-hibridek a City Taxi flottájában
 
Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

2019. március 22.
A Volkswagen jóvoltából Magyarországon elsőként a kupék és a szabadidő-autók tulajdonságait ötvöző crossover-tanulmány, az ID. CROZZ volt megtekinthető a 2019. március 22-24. között rendezett AMTS-en, a Hungexpo területén.
Részletek

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

A kompakt ID. NEO és az egyterű ID. BUZZ mellett az ID. CROZZ az ID. elektromos modellcsalád harmadik tagja, mely a jelenlegi kínálatból leginkább a Tiguan Allspacehez hasonlítható, még akkor is ha 4625 milliméteres hosszúságával 77 milliméterrel rövidebb annál, de az elektromos járművek következő generációs felépítésének köszönhetően azonban ugyanolyan tágas belső teret kínál.

A futóművek és a hajtáslánc elemei a jármű elejére és végére kerültek, így az ülések kialakításánál a tervezők a maximális rugalmasságra törekedhettek, ami sokoldalú variálhatóságot biztosít. Így akár a kerékpárunkat is elhelyezhetjük hátul, amit a felhajtható hátsó ülések, az elektromosan nyíló, széles ajtók, valamint a B-oszlop hiánya tesz lehetővé.

Az utastérben a tágas belső mellett a high-tech környezet is lenyűgöző. A tanulmány minden kijelzője és kezelőeleme digitális, az ID. CROZZ lényegében olyan, mint egy kerekeken közlekedő okostelefon. A legfontosabb információkat kiterjesztett valóság vetíti ki a vezető látóterébe, és már az átlátszó panorámatetőn található új fejlesztésű fényredőny mozgatása is gesztusvezérléssel történik. Az innovatív, LED-technikájú fénycsíkokat használó redőny a külső és belső hangulatvilágítás teljesen új formáját nyújtja.

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

A szintén újdonságnak számító CleanAir rendszer pedig a külső körülményektől függetlenül mindig kitűnő minőségű levegőről gondoskodik az utastérben. Az infotainment egységen keresztül előre beállított klíma üzemmódokat is bekapcsolhatunk, így a légmozgás, a hőmérséklet és a páratartalom pontosan olyan lehet, mint egy kellemes klímájáról ismert helyen. Vagyis Budapest belvárosában a Kékestető friss levegőjét lélegezzük be az autóban.

Az ID. CROZZ felkészült az elektromosautó-forradalom utáni újabb radikális változásra, az önvezető autók korszakára, amely a jelenlegi tervek szerint 2025-től veszi kezdetét.

Elegendő ugyanis három másodpercig megnyomni a kormánykerék Volkswagen-emblémáját, máris aktíválódik az autonóm „ID. Pilot” üzemmód és az autó magától indul útjára. A C-alakot formázó, LED-technikájú nappali menetfény és a változó vezérlésű LED-fényszórók ilyenkor egyetlen elektromosan „mozgó” szemként egyesülnek, és kommunikálnak a környezettel. Jelzik, hogy az autó merre tart, ha pedig a szenzorok gyalogosokat fedeznek fel az út mentén, akkor azokra „pillantva” igyekszik kontaktust teremteni.

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

Az ID. CROZZ a padlólemezében elhelyezett, 83 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátortelepnek köszönhető – a gyári mérések alapján – akár 500 kilométert is képes megtenni egyhuzamban, ha lemerülünk, gyorstöltővel 30 perc alatt 80 százalékos töltöttséget is elérhetünk.

A prototípus meghajtásáról két elektromos motor gondoskodik: a hátsó tengelynél egy 150 kW (204 LE), elöl pedig egy 75 kW (102 LE) teljesítményű erőforrás dolgozik. A 225 kw (306 LE) rendszerteljesítményű ID. CROZZ alapesetben hátsókerék-hajtású, de szükség esetén egy elektronikus „kardántengely” a másodperc tört része alatt elosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. A jármű terepen, vagy havas, csúszós útfelületen természetesen állandó összkerékhajtással is képes haladni. Az akkumulátortelep és a két elektromotor ideális elhelyezése alacsony súlypontot és optimális súlyelosztást (48/52) eredményez. Az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítással és az új fejlesztésű felfüggesztéssel együtt mindez a Golf GTI-hez mérhető stabilitást és kezelhetőséget biztosít.

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ
Kulcsszavak: AMTS, I.D. CROZZ, kiállítás, volkswagen
 
A Tiguan GTE Active Concept bemutatkozott Detroitban A Tiguan GTE Active Concept bemutatkozott Detroitban Volkswagen Haszonjárművek a hannoveri IAA kiállításon Volkswagen Haszonjárművek a hannoveri IAA kiállításon 120 ezer látogató a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri standján 120 ezer látogató a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri standján "Business Van" díj a Volkswagen Haszonjárműveknek "Business Van" díj a Volkswagen Haszonjárműveknek A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI
 
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

2019. március 22.
A „Cityjet” néven működő új vonatok szállítása a tervek szerint 2020 nyarán kezdődik meg. A háromkocsis elektromos vonatszerelvényeket regionális vonatokként (S-Bahn) fogják használni Kelet-Ausztriában.
Részletek

Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

A vonatok gyártására a Siemens Mobility üzemeiben, Krefeldben (Németország) és Grazban (Ausztria), a végső összeszerelésre pedig az ÖBB-Technische Services GmbH jedlersdorfi (Ausztria) gyárában kerül sor.
 
„A Cityjet kényelmes utazási élményt garantál Ausztria-szerte. A vonat rugalmassága a felhasználási lehetőségek széles skáláját teszi lehetővé. A Desiro ML-t például elektromos-hibrid akkumulátoros technológiával működő vonattá lehet átalakítani, így a jövőben a nem villamosított vasútvonalakon is használható lesz” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.
 
A vonat változtatható, alacsonypadlós ülőhelyei és nagyvonalúan kialakított felszállási- és közlekedőtere megnövelik az utasok kényelmét, valamint a jelenleg használt vonatokhoz képest mintegy 22%-kal több ülőhelyet kínálnak. Minden ülés egy olvasólámpával, hálózati csatlakozóval és kinyitható laptopasztallal van felszerelve. Az ülések állítható ülőfelülettel, ergonomikus fejtámlával és kartámaszokkal rendelkeznek. A 75 méter hosszú vonatok 160 km/h-s végsebességre, és a Desiro típuscsalád korábbi járműveihez viszonyítva pedig nagyobb gyorsulásra képesek.
 
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

A hozzáférhetőség tekintetében a vonat új mércét állít fel széles ajtóival és felszállási területeivel, nyitott és csendes közlekedőtereivel, valamint kontrasztosabb színösszeállításaival a látássérültek számára. A kényelmes, alacsonypadlós ajtók rámpa nélkül is könnyű hozzáférést biztosítanak minden 550 mm magas vasúti peronon – még a kerekesszékes és babakocsis utasok vagy kerékpárosok számára is.

A régió alacsonyabb peronú vasútállomásainál a vonat mindkét oldalán kigördülő lépcső és emelő biztosított. Az S-Bahn vonatok mindkét oldalon hat ajtóval rendelkeznek.

Kulcsszavak: OBB, Siemens, Siemens Desiro, vonat
 
Nemzetközi kiállításon mutatkozott be a Stadler GYSEV-nek gyártott új generációs FLIRT motorvonata Nemzetközi kiállításon mutatkozott be a Stadler GYSEV-nek gyártott új generációs FLIRT motorvonata A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság A Siemens hivatalosan megnyitja az RRX vonatok karbantartó járműtelepét A Siemens hivatalosan megnyitja az RRX vonatok karbantartó járműtelepét A PKP Cargo tizenöt Vectron típusú, több áramnemű mozdonyt rendel a Siemenstől A PKP Cargo tizenöt Vectron típusú, több áramnemű mozdonyt rendel a Siemenstől
 
A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten

A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten

2019. március 22.
Új korszak kezdődött a hazai elektromobilitásban azzal, hogy a MOL budapesti Nagyszőllős utcai töltőállomásán megnyílt a hazánkban első ultragyors töltőoszlop, mely még a magyarországi piacon legfejlettebb technológiával rendelkező, Audi e-Tron nagy teljesítményű 95 kWH-s akkumulátorát is képes lenne akár fél óra alatt teljes mértékben feltölteni.
Részletek

A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten

Az elektromos autók terjedése Európa szerte felgyorsult, hazánkban is egyre több akkumulátor hajtotta autó talál gazdára. A technológia fejlődésével az autók egyre nagyobb kapacitású akkumulátorokat hordoznak karosszériájukban, melyek gyors újratöltése szükségszerű. A MOL által most üzembe helyezett oszlop már olyan, a legmodernebb töltési technológiával rendelkező autókat is nagy hatékonysággal tud kiszolgálni, mint az Audi e-Tron, mely speciális töltőfejről a hazai kínálatban egyedülálló módon akár 150 KW teljesítménnyel is képes lenne tölteni. Ezzel a rendszerrel 30 perc alatt is teljesen újratölthető az autó akkumulátora. A technológia lényege, hogy a töltőfejről az autó már a nagyobb energiaátvitelre alkalmas egyenáramot kap, így az akkumulátorok gyorsabban tölthetők. A DBT típusú töltőoszlop a legújabb technológiai irányzatnak megfelelően az ultragyors lehetőséget is beleértve három fejjel rendelkezik, így képes a jelenleg futó szabványokat kiszolgálni a lehető legmagasabb töltőárammal, beleértve az európai és japán típusokat is.

A MOL 2012-ben kezdte meg az elektromos töltőhálózatának kialakítását, mely a most átadott egységgel immáron nyolc helyen kínál az elektromos autóknak töltési lehetőséget. A fejlesztés az elektromobilitás fejlődésével párhuzamosan gyorsul, így a tervek szerint 2020 végére 141 MOL töltőállomáson lesz már elérhető töltési lehetőség. Ezek a pontok részei lesznek a NEXT-e projektnek, ami a régióban a tervek szerint 2020 végére 252 tagú elektromos töltőhálózat hoz létre a cseh határtól a Fekete- és az Adriai-tengerig.

“Az elektromobilitás fejlődése nagyon szorosan összefügg a töltőhálózat fejlődésével. Az Audi örömmel üdvözli a MOL nagy teljesítményű töltőberendezéseit – mondta Mátrabérci Sándor, az Audi magyarországi márkaigazgatója, hozzátéve: “Amennyiben a felhasználók azt tapasztalják, hogy az elektromos jármű töltése a rendelkezésre álló kellő számú töltőpont miatt nem jelent problémát, könnyebben döntenek a legtisztább hajtásmód mellett.”

A Volkswagen Csoport számára a 2019-es év kulcsfontosságú az elektromos offenzívában, és az elkövetkező években a vállalat tovább fokozza a tempót. A Volkswagen Csoport 2023-ig 30 milliárd eurót fektet be az e-mobilitásba. Az elektromos járművek 2025-ig várhatóan a modellportfólió mintegy negyedét teszik majd ki. Ennek kapcsán az Audi 2025-ig évente egy új kategóriában jelentkezik elektromos hajtású modellel.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, mol
 
Az ABB villámtöltő-technológiát szállít az Egyesült Királyság első elektromos buszaihoz Az ABB villámtöltő-technológiát szállít az Egyesült Királyság első elektromos buszaihoz Varga Mihály: a kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt Varga Mihály: a kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt Adókedvezmény az elektromos autók elterjesztése érdekében Adókedvezmény az elektromos autók elterjesztése érdekében Fagylaltos kocsi elektromosítva - Smitten Ice Cream Soul EV Fagylaltos kocsi elektromosítva - Smitten Ice Cream Soul EV Innovatív kombináció a vezetés gazdaságos élvezete szolgálatában: BMW Concept X5 eDrive Innovatív kombináció a vezetés gazdaságos élvezete szolgálatában: BMW Concept X5 eDrive
 
A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t

A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t

2019. március 22.
A Volvo Cars  bemutatta a Care Key-t, amellyel minden Volvo vásárló beállíthatja a kívánt sebességkorlátozást saját maga, családtagjai vagy barátai részére. A Care Key a 2021. modellévtől alapfelszerelés lesz minden Volvo gépkocsin.
Részletek

A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t

A Care Key lehetővé teszi a Volvo vezetők számára, hogy korlátozzák járművük végsebességét, mielőtt azt kölcsönadják családtagjaiknak vagy fiatalabb, kevésbé tapasztalt autóvezetőknek, például friss jogosítvánnyal rendelkező tizenéveseknek.
 
A Care Key bevezetése kapcsolódik ahhoz a korábbi bejelentéshez, hogy a Volvo Cars 2020-tól 180 km/órában korlátozza minden autójának végsebességét, hogy ezzel is felhívja a figyelmet a gyorshajtás veszélyeire.
 
Ahogy Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója márciusban elmondta, a vállalat párbeszédet kíván kezdeményezni arról, hogy az autógyártóknak jogában áll-e – vagy esetleg egyenesen kötelessége-e – olyan technológiákat beépíteni autóikba, amelyek megváltoztatják az autóvezetők magatartását. Most, hogy rendelkezésre áll ez a technológia, ez a kérdés még aktuálisabbá válik.
 
A sebességkorlátozás és a Care Key egyaránt részei ennek a kezdeményezésnek, és rámutatnak, hogy az autógyártók a kedvezőbb vezetői viselkedés elősegítése révén hogyan járulhatnak aktívan hozzá a halálos kimenetelű közlekedési balesetek teljes felszámolásához.

A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t 

„Hisszük, hogy az autógyártók felelősséggel tartoznak a közlekedés biztonságosabbá tételéért.” – mondta Håkan Samuelsson. „A közelmúltban bejelentett sebességkorlátozási kezdeményezésünk pontosan beleillik ebbe a szemléletbe, ahogy a Care Key is erre mutat példát. Sokan szeretnék megosztani autójukat barátaikkal vagy családtagjaikkal, ám ugyanakkor nem tudják, hogyan gondoskodhatnának szeretteik biztonságáról. A Care Key erre kínál megnyugtató megoldást.”
 
A potenciális biztonsági előnyök mellett a sebességkorlátozás és a Care Key várhatóan anyagi előnyöket is jelent majd a Volvo használók számára. A vállalat számos piacon kezdeményez párbeszédet biztosító társaságokkal, hogy azok különleges, kedvezőbb feltételeket kínáljanak az ezen biztonsági funkciókkal felvértezett Volvo gépkocsik tulajdonosainak.
 
A konkrét feltételek és ajánlatok az adott piacok helyi adottságain és körülményein múlnak, ám a Volvo Cars várakozásai szerint hamarosan bejelenthetik az első ilyen jellegű megállapodást, amit számos további követhet.
 
„Amennyiben a technológia segítségével olyan, jobb vezetői magatartást tudunk elősegíteni és támogatni, ami biztonságosabbá teszi a közlekedést, annak logikusan a biztosítási díjakra is pozitív hatással kell lennie.” – mondta Håkan Samuelsson.
 

Kulcsszavak: autógyár, autómegosztó, Care Key, új modell, volvo
 
10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport Meghallotta az idők szavát az Audi is Meghallotta az idők szavát az Audi is Sportos high-tech – Az új Audi S4 és S4 Avant Sportos high-tech – Az új Audi S4 és S4 Avant Újabb elismerés: Vrchlabí Škoda gyára kapta az „Év gyára” díjat Újabb elismerés: Vrchlabí Škoda gyára kapta az „Év gyára” díjat Jól fogynak a LADA Vesták Jól fogynak a LADA Vesták
 
Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en

Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en

2019. március 22.
Ismét megnyílik a Magyarok a világ járműgyártásában című kiállítás, hagyományosan a budapesti AutoMobil és Tuning Show (ATMS) részeként - tájékoztatta az ötletgazda Autós Nagykoalíció az MTI-t.
Részletek

Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en

A 7. alkalommal megnyíló kiállítás az autós szezonnyitó rendezvénnyel együtt péntektől három napon át várja a látogatókat a kőbányai Hungexpo területén.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke elmondta: a tematikus kiállítás végigkalauzolja az érdeklődőket az autóipar több évszázados történelmén. Egyidejűleg bemutatja, hogy a magyar mérnökök, formatervezők milyen innovatív megoldásokkal segítették az autóipar dinamikus fejlődését, találmányaik kiemelkedő hatást gyakoroltak a világ mobilitására és a mindennapi közlekedésre. Látható lesz, hogy a magyar szakemberek jelenleg is kiemelkedő szerepet játszanak a világszínvonalú járművek tervezésében - emelte ki.

A megnyitó vendége lesz többek között Anisits Ferenc, a "dízelpápa", Németh Gábor és Wittinger Csaba formatervező, akik a Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály és az AMG line tervezésében vettek részt, valamint Renner Tamás gépészmérnök és Neuzer András, a formabontó Neuzer kerékpárok tervezője.
A kiállítás egyik különleges darabja a Renner-50 univerzális összkerékhajtású erőgép prototípusa, amellyel újraéledt Magyarországon a traktorgyártás.

A rendezvényen nemzetközileg elismert belföldi beszállítók is bemutatkoznak - ismertetik a közleményben.

Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en
Kulcsszavak: AMTS, kiállítás, Knezsik István
 
Scania az IAA kiállításon: középpontban a fenntarthatóság és a szolgáltatások Scania az IAA kiállításon: középpontban a fenntarthatóság és a szolgáltatások Újraéledőben a Vörös Zászló kultusza Kínában Újraéledőben a Vörös Zászló kultusza Kínában Digitális, szélvédőre vetített kijelző teherautók és buszok számára a Continentaltól Digitális, szélvédőre vetített kijelző teherautók és buszok számára a Continentaltól Új 7 literes Euro 6 motorral bővült a Scania buszok motorválasztéka Új 7 literes Euro 6 motorral bővült a Scania buszok motorválasztéka Mini-kiállítás a magyar márkaklub 20. születésnapján a Közlekedési Múzeumban Mini-kiállítás a magyar márkaklub 20. születésnapján a Közlekedési Múzeumban
 
Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások

Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások

2019. március 21.
Egy felmérés szerint a helyi vállalkozások nagyon pozitívan értékelik a BMW autógyárának megnyitását - közölte Debrecen polgármestere kedden az EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ sajtótájékoztatóján.
Részletek

Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások

Papp László (Fidesz-KDNP) kiemelte: a cégvezetők 81 százaléka szerint a BMW-gyár megnyitásával növekedni fog a verseny a munkavállalókért, 61 százalékuk pedig úgy véli, emelkedni fog az átlagbér Debrecenben.

A már harmadik éve végzett, ezúttal 204 céget érintő kutatás kimutatta, hogy a befektetők megbízható, folyamatosan javuló üzleti környezetként tekintenek a térségre.

A debreceni vállalkozások 91 százaléka - a vállalkozás méretétől függetlenül - újra befektetne a városban - tette hozzá a polgármester megjegyezve, hogy a helyi gazdaságpolitika kiszámíthatóságát elismerő válaszok aránya három év alatt 38-ról 56 százalékra nőtt.

Papp László szerint 2018 különleges év volt Debrecen számára: a Magyarországra érkezett befektetések egyharmada választotta a várost, közülük a legnagyobb a BMW-beruházás.

Póser Zoltán, az EDC igazgatója kijelentette: a helyi gazdasági szereplők visszajelzése mellett fontos számukra a város nemzetközi megítélése is. A Financial Times nemzetközi tőkeáramlásokkal és befektetésekkel foglalkozó részlege, az fDi Intelligence tavalyi döntése nyomán Debrecen kiemelkedő tőkevonzási stratégiája alapján 2018-2019-ben "A jövő európai városa" címet viselheti.

Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások

Az idén márciusban Cannes-ban megrendezett díjkiosztó gálán újabb négy elismerést kapott Debrecen, fDi Strategy Awards különdíjat az oktatás, a befektetésösztönzés és a munkavállalók képzése terén végzett tevékenységéért, a negyedik, szerkesztői különdíj pedig arról szól, hogy "ez az a város, amely világszintű figyelmet érdemel" - magyarázta Póser Zoltán. Az utóbbi elismerést Debrecen mellett a szerb Sabac és az ír Limerick is megkapta. 

"Debrecen kilépett a nemzetközi piacra" - jegyezte meg ennek kapcsán Papp László polgármester.

Kertész Balázs, a gazdasági szereplők körében kutatást végző Szinapszis Kft. ügyvezetője, és Kovács István, az EDC gazdaságelemzési szakértője egyaránt azt emelte ki, hogy a felmérés szinte Debrecen teljes gazdaságát reprezentálja.

Az üzleti környezet megítélése minden kategóriában folyamatosan javul, s annál kedvezőbb képet mutat, minél nagyobb a vállalat - jelezték a szakértők.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, debrecen
 
A luxus új dimenziója: az új BMW X7 A luxus új dimenziója: az új BMW X7 Augusztusban ünnepli 50. születésnapját a Ford Transit Augusztusban ünnepli 50. születésnapját a Ford Transit Kilencedszeri az 1.4 TSI lett az "Év motorja" Kilencedszeri az 1.4 TSI lett az "Év motorja" Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a ŠKODA AUTO Kvasinyban Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a ŠKODA AUTO Kvasinyban A BMW leleplezte az iFE.18 elektromos formaautót A BMW leleplezte az iFE.18 elektromos formaautót
 
Ultragyors e-töltőt adott át a Mol Budapesten

Ultragyors e-töltőt adott át a Mol Budapesten

2019. március 21.
Ultragyors e-töltőt adott át a Mol csütörtökön Budapesten, az egy hónapig ingyenesen használható eszköz egy időben két elektromos autót tud 20-30 perc alatt feltölteni.
Részletek

Ultragyors e-töltőt adott át a Mol Budapesten

A Mol 2030-as hosszú távú stratégiája szerint a vállalatcsoport még nagyobb szerepet kíván vállalni a közlekedők kiszolgálásában. Az elektromos töltés részaránya még nem számottevő, de a piac jelentősen nő - hangsúlyozta Orosz András, a Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője az átadón.

Hozzátette: a XI. kerületi Nagyszőlős utcai benzinkúton állították üzembe a Magyarországon egyedülálló töltési teljesítményű eszközt.

Tóth-Fekete Róbert, a Mol-csoport e-mobilitási területének vezetője elmondta: a társaság hét évvel ezelőtt adta át az első villámtöltőket, amelyekből jelenleg hét üzemel a Mol budapesti töltőállomásain, az új ultragyors töltő a nyolcadik töltési lehetőség az elektromos autósoknak.

Felidézte azt is, hogy a Mol csatlakozott a NEXT-E projekthez, amelynek keretében a konzorcium európai uniós támogatással 252 elektromos töltőt telepít 2020 végéig, ezzel létrejön egy töltőhálózat a cseh határtól a Fekete- és az Adriai-tengerig. A töltőkből 141 kap helyet a Mol-csoport töltőállomásain.

Ultragyors e-töltőt adott át a Mol Budapesten
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, mol
 
Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetemen készült elektromos kukásautó Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetemen készült elektromos kukásautó Szövetkezne a Tesla és a BMW Szövetkezne a Tesla és a BMW Három elektromos Ford modell érkezik Európába 2014-ig Három elektromos Ford modell érkezik Európába 2014-ig Elektromos autók: az átlagos hatótávolság meghaladja a 250 kilométert Elektromos autók: az átlagos hatótávolság meghaladja a 250 kilométert Több elektromos Hyundai is fog érkezni Több elektromos Hyundai is fog érkezni
 
A Ford egy második észak-amerikai gyárat is üzembe állít az akkumulátorról hajtott elektromos autók gyártására

A Ford egy második észak-amerikai gyárat is üzembe állít az akkumulátorról hajtott elektromos autók gyártására

2019. március 21.
A Ford ma bejelentette, hogy egy második észak-amerikai üzemben is kapacitásbővítést hajt végre, felkészülve az új generációs, akkumulátorról hajtott elektromos járművek (BEV-k) gyártására.
Részletek

A Ford egy második észak-amerikai gyárat is üzembe állít az akkumulátorról hajtott elektromos autók gyártására

A vállalat 11,1 milliárd dollárt fektet be világszinten az elektromos járművekbe, és ehhez kötődik a délnyugat-michigani Flat Rock üzem BEV-gyártási kapacitásának bővítése is. Ez az üzem lesz majd a gyártási központja azoknak a járműveknek, amelyek a Ford új generációs, akkumulátoros elektromos hajtású, rugalmas architektúrájára épülnek. E járművek előfutára az a tisztán elektromos hajtású, nagy teljesítményű SUV, amit 2020-tól gyárt a Ford a mexikói Cuautitlanban.

“A villamosított járművek lendületes térnyerése láttán egyértelmű, hogy plusz gyártási kapacitást kell biztosítanunk, ha fel akarjuk gyorsítani a tisztán elektromos hajtású autókkal kapcsolatos terveink megvalósítását,” nyilatkozta Joe Hinrichs, a Ford globális működésért felelős elnöke. “Ez jó hír Dényugat-Michigan jövőjének szempontjából, hiszen több jól fizető gyáripari munkahelyet jelent.”
 
Az új terv értelmében a Ford arra készül, hogy 2023-ig több mint 850 millió dollárt fektet be a Flat Rock üzembe, és beindít egy második műszakot is. A befektetés részeként az új generációs Mustang gyártását is megalapozzák – és mindez része annak a 900 millió dolláros invesztíciónak, amit a vállalat a délnyugat-michigani működésére fordít.

A Ford azt is bejelentette, hogy ugyancsak Délnyugat-Michiganben, egy új, erre létesített gyártási központban folyik majd a márka első önvezető járművének (AV) végszerelése: itt szerelik be a kifejezetten erre tervezett, piacképes hibrid járművekbe az önvezető technológiát, és itt állítják össze az autók egyedi utasterét is. A Ford első AV-modelljének gyártása 2021-ben kezdődik; ekkortól jelennek majd meg ezek az autók az emberek és árucikkek szállítására szakosodott piaci szolgáltatóknál.

A Ford egy második észak-amerikai gyárat is üzembe állít az akkumulátorról hajtott elektromos autók gyártására

“Amint beindítjuk az AV-gyártást, tervünk lehetővé teszi, hogy befektetéseinket hozzáigazítsuk ezen új, izgalmas technológia növekedési üteméhez,” mondta el Hinrichs. “Ez az új gyár hatékonyan egyesíti a tömeggyártás terén megszerzett erősségeinket és azt a gyors reakciókészséget és rugalmasságot, amit a speciális termékek gyártásában elértünk.”

A Ford ma azt is bejelentette, hogy 2021-ben Mexikóban megkezdi az új generációs észak-amerikai Transit Connect áru- és személyszállító haszongépjármű gyártását.

A Ford mexikói Hermosillo üzemében összeszerelt haszongépjármű révén növekszik az USA és Kanada által beszállított járműalkatrészek volumene, összhangban a USMCA kereskedelmi megállapodás célkitűzéseivel, amelyek támogatják az USA-beli gyáripari munkahelyeket, és szorgalmazzák az észak-amerikai beszállítóktól származó részegységek beszerzését. Mindez azt is elősegíti, hogy a vállalat növelje profitját, ami az észak-amerikai Transit Connect gyártásából származik; az új modell szerves része a Ford haszongépjárművek és áruszállítók piacvezető kínálatának.

A Ford elkötelezetten keres új megoldásokat, hogy tovább erősítse globális versenyképességét, és a fentiek is mind ezt a célt szolgálják. Ennek jegyében a vállalat nemrégiben bejelentette, hogy kilép a nehéz teherautók üzletágából Brazíliában, átstrukturálja működését Európában, és javítja eredményeit Kínában.

“Továbbra is arra törekszünk, hogy vállalatként és a világ egyik vezető gyártójaként új és jobb módokat találjunk működésünk tökéletesítésére,” tette hozzá Hinrichs. “Világszerte együttműködve munkavállalóinkkal, szakszervezeti partnereinkkel és a kormányhivatalokkal, a jövőben is új meg új megoldásokat dolgozunk ki, hogy világszínvonalú járműveket kínálhassunk az emberek számára, akik valódi értéket képviselő, hatékony autókat keresnek.”
Kulcsszavak: akkumulátor, autógyár, elektromos autó, ford
 
A ŠKODA FAVORIT harminc éve lépett a siker útjára A ŠKODA FAVORIT harminc éve lépett a siker útjára A kibővített amerikai gyárban készül majd a BMW X7 A kibővített amerikai gyárban készül majd a BMW X7 Különleges jubileumot ünnepel az Audi 2014-ben – 25 esztendős a TDI Különleges jubileumot ünnepel az Audi 2014-ben – 25 esztendős a TDI Starsky&Hutch nyomozópáros legendás autója is feltűnik a Half Note City új klipjében Starsky&Hutch nyomozópáros legendás autója is feltűnik a Half Note City új klipjében Már ötmillió Fordot hajt EcoBoost motor Már ötmillió Fordot hajt EcoBoost motor
 

Találatok száma: 10830 Megjelenítve: 1 - 10