Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10157 Megjelenítve: 1 - 10
Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában

Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában

2018. július 20.
Az idei évben eddig az új Nissan LEAF a legkeresettebb elektromos jármű Európában, miközben a zéró emissziós autó továbbra is újabb és újabb vásárlókat nyer meg szerte a régióban.
Részletek

Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában

Több mint 18 000 új Nissan LEAF járművet regisztráltak Európában január és június között. Az európai ügyfelek 37 000 új LEAF autót vásároltak a modell 2017 októberében történő bevezetése óta.
 
Az új Nissan LEAF a teljesen elektromos hajtáslánc vérpezsdítő gyorsulását és környezetbarát teljesítményét kínálja. A dinamikus külső megjelenéshez a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek társulnak. Az autó nagyobb, 40 kilowattórás akkumulátora 270 kilométeres kombinált hatótávolságot kínál Európa új WLT-kibocsátási értékekeinek és gazdaságossági normájának megfelelően.
 
A 100%-ban elektromos jármű több díjat is nyert élvonalbeli technológiájának és teljesítményének köszönhetően. Megnyerte a „2018-as év zöld autója” díjat a New York-i Nemzetközi Autókiállításon, és 5 csillagos biztonsági besorolást kapott az Európai Új Autó Értékelő Programtól és a Japán Új Autó Értékelő Programtól is.
 
Az új LEAF a Nissan Intelligent Mobility zászlóvivő modellje. A Nissan Intelligent Mobility a vállalat válasza az autók meghajtásával, vezetésével és társadalmi integrációjával kapcsolatos kérdésekre.

Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában

Számos olyan új és innovatív technológiával rendelkezik, mint amilyen a Nissan ProPilot, a ProPILOT Park és az e-Pedál, amelyek népszerűnek bizonyulnak az ügyfelek körében. Eddig az új LEAF vásárlók 72%-a döntött az opcionális ProPILOT félig autonóm vezetéstámogató technológia mellett.
 
Az idei év első hat hónapjában a Nissan LEAF nagy keresletet tudhatott magáénak és ez megerősíti a modell helyzetét a bolygó legkeresettebb elektromos autójaként. Az első LEAF 2010-es bevezetése óta több mint 340 000 modellt adtak el világszerte.
 
„Egyre nagyobb lendület jellemzi az elektromos autók fejlődését” – nyilatkozta Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője. „Az új LEAF az e-Pedálhoz hasonló technológiákkal alakította át a vezetés élményét, mely akár 90%-kal csökkentheti a fékezések számát egy út alatt és egyre több ügyfélnek mutatja be a Nissan által kínált elektromos mobilitás előnyeit.”
 
Magyarországon a LEAF őrzi vezető helyét a szegmensben, mely 46,3% piacrészesedést jelent a tisztán elektromos meghajtású autók hazai piacán. A felszereltségek szerinti bontásban 3-ból 2 Nissan LEAF N-Connecta és Tekna felszereltségű, illtve több mint a regisztrált autók felében választották a magyar ügyfelek a ProPILOT félig autonóm vezetéstámogató technológiát.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, Intelligent Mobility, leaf, nissan, ProPILOT
 
A Continental új „AllCharge” töltőrendszere világelsőként debütál A Continental új „AllCharge” töltőrendszere világelsőként debütál Gátlás nélkül lemásolta a Tesla Model S-t egy kínai autógyár Gátlás nélkül lemásolta a Tesla Model S-t egy kínai autógyár Az új e-Golf nagysorozatú gyártásba emeli az elektromos hajtást Az új e-Golf nagysorozatú gyártásba emeli az elektromos hajtást A Qashqai a Nissan legnagyobb darabszámban gyártott modellje Európában A Qashqai a Nissan legnagyobb darabszámban gyártott modellje Európában “Teslaérzés” – avagy egy teslás tapasztalatai “Teslaérzés” – avagy egy teslás tapasztalatai
 
Gyorsuló ütemben nőtt az európai autópiac júniusban

Gyorsuló ütemben nőtt az európai autópiac júniusban

2018. július 20.
A szerény májusi emelkedés után jelentősen, éves összevetésben 5,2 százalékkal nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az Európai Unióban júniusban, a francia és a spanyol piac felfutásának köszönhetően, a kereslet bővülésének főleg a Volkswagen német autógyártó konszern volt a haszonélvezője.
Részletek

Gyorsuló ütemben nőtt az európai autópiac júniusban

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) kedden nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában több mint 1,56 millió autót helyeztek forgalomba júniusban, 5,2 százalékkal többet, mint 1 évvel korábban. Májusban mindössze 0,8 százalékos volt a növekedés.

A legnagyobb piacok közül Franciaországban 9,2 százalékkal, Spanyolországban 8,0 százalékkal, Németországban 4,2 százalékkal nőtt, míg Olaszországban 7,3 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 3,5 százalékkal esett vissza az új autók száma.

Az idei első fél évben 2,9 százalékkal, több mint 8 millió 449 ezerre emelkedett az utakra került új autók száma a 28 uniós országban. Az öt nagy piac közül Spanyolországban 10,1, Franciaországban 4,7, Németországban pedig 2,9 százalékkal nőtt, míg Nagy-Britanniában 6,3, Olaszországban pedig 1,4 százalékkal csökkent az átadott új autók száma.

Piaci részesedés szerint sorba állítva a német Volkswagen-csoport, a legnagyobb európai gyártó 8,0 százalékkal, a PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 65,1 százalékkal, a francia Renault pedig 5,0 százalékkal tudta növelni eladásait január-júniusban. A PSA esetében a kiugróan magas arányt az Opel/Vauxhall tavaly augusztusi átvétele magyarázza.

Gyorsuló ütemben nőtt az európai autópiac júniusban

A Renault után következő Fiat-Chrysler 2,2 százalékkal, a Ford 4,1 százalékkal, a BMW 0,3 százalékkal, a Daimler pedig 1,7 százalékkal kevesebb, míg a Toyota 6,6 százalékkal, a Hyundai pedig 7,8 százalékkal több új autót adott át tulajdonosának az első félévben.

Júniusban a Volkswagen-csoport 13,3 százalékos, a PSA 65,8 százalékos, a Renault 4,7 százalékos, a Toyota 13,7 százalékos, a Hyundai pedig 6,0 százalékos emelkedést, míg az az FCA-csoport 2,6 százalékos, a Ford 8,6 százalékos, a Daimler 5,2 százalékos a Toyota pedig 4,2 százalékos csökkenést könyvelhetett el.

Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon júniusban 30,6 százalékkal, 14 192-re, az első fél évben pedig 29,0 százalékkal, 70 ezer 733-ra emelkedett az üzembe helyezett új autók száma.

Kulcsszavak: ACEA, értékesítés, európa, jármű kereskedelem, járműipar
 
Gazdára talált a 100000. Nissan LEAF Gazdára talált a 100000. Nissan LEAF Kinyomtatták az önjáró buszt Kinyomtatták az önjáró buszt A Scania üzemi eredmény 8 százalékos növekedéssel 4.276 millió svéd korona lett A Scania üzemi eredmény 8 százalékos növekedéssel 4.276 millió svéd korona lett iF Design díjakkal jutalmazták a Siemens vasúti technológiáját iF Design díjakkal jutalmazták a Siemens vasúti technológiáját A valaha volt legeredményesebb első 11 hónapját zárta a BMW Group A valaha volt legeredményesebb első 11 hónapját zárta a BMW Group
 
Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt

Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt

2018. július 20.
Országszerte mintegy 800 Tesla S tulajdonosnak kell Németországban visszafizetnie azt a 4000 eurós (mintegy 1,3 millió forint) kedvezményt, amelyet a jármű megvásárlásakor kaptak - közölte szerdán az ügyben illetékes német hatóság. A Tesla beperelte a német államot a döntés miatt.
Részletek

Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt

A döntés hátterében a kedvezményekről határozó német Szövetségi Gazdasági és Exportellenőrzési Hivatal (Bafa) és a Tesla közötti vita áll. Az elektromos hajtású autók után járó kedvezmény egyik feltétele ugyanis az, hogy az autó nettó listaárának kevesebbnek kell lennie 60 ezer eurónál. A legtöbb eladott Tesla S drágább ennél, de az autógyártó beleegyezett, hogy a német piacon elérhetővé teszi a kocsi komfortcsomag nélküli változatát, amelynek az ára alacsonyabb a megszabott értékhatárnál. A Bafa ennek ellenére levette a Tesla S-t a támogatható autók listájáról, mert az alapmodell a hatóság szerint egyszerűen nem megvásárolható, nem lehet ilyet kapni Németországban.

A Tesla vitatja mindezt. Azt állítják, rendelhető az alapmodell, és már szállítottak is ilyen autókat Németországba. Az amerikai autógyártó emellett azt veti a német kormány szemére, hogy szándékosan állították olyan szintre a kedvezmény feltételéül szabott értékhatárt, amely a Teslát kiszorítja a támogatott autók köréből. Emiatt korábban az Európai Bizottságnál is panaszt tettek.

A Tesla szerint a Bafa döntése igazságtalan és méltánytalan a tulajdonosokkal szemben, és ellentmond a támogatási program céljainak. A vállalat azt is közölte, hogy megtéríti vevőinek a visszafizetendő összeget.

Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt

Nem sokkal később a frankfurti bíróság egyik szóvivője közölte a Die Welt című lappal, hogy a Tesla beperelte a német államot a döntés miatt. Az amerikai autógyártó német leányvállalata azt akarja elérni, hogy vásárlóinak ne kelljen visszafizetnie az állami támogatást. Ezért megtámadták a bíróságon a Bafa döntését, miszerint a Tesla S nem támogatható, mert nem kapható a 60 ezer eurónál olcsóbb változat.

A visszafizetési kötelezettség a március 6. előtt vásárolt Tesla S típusú autókra vonatkozik. Őket a Bafa írásban értesíti. A határidő után vásárolt autók tulajdonosai igényelhetik ugyan a kedvezményt, de az adásvételi szerződés mellett azt is igazolniuk kell, hogy milyen felszereltségű az autójuk.

Az elektromos és hibrid meghajtású autókra vonatkozó kedvezmény 2016 júliusa óta igényelhető Németországban. A tisztán elektromos autók után 4000, a hibrid kocsik után 3000 euró igényelhető. Az összeg felét a szövetségi költségvetés, a másik felét az autógyártók állják. támogatást igényelhetnek a vásárlók.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, kedvezmény, Model S, németország, Tesla
 
NFM: az energetikai jogszabály-módosítások hozzájárulnak az e-mobilitás elterjedéséhez NFM: az energetikai jogszabály-módosítások hozzájárulnak az e-mobilitás elterjedéséhez Az egyik leggyorsabb elektromos autó titka egy speciális hűtőfolyadék Az egyik leggyorsabb elektromos autó titka egy speciális hűtőfolyadék Így fog kinézni a Volkswagen új elektromos mikrobusza Így fog kinézni a Volkswagen új elektromos mikrobusza Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában
 
Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere

Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere

2018. július 20.
Nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket az elektromos autók elterjesztésére kitalált állami támogatási rendszer Németországban - állapítja meg csütörtöki számában a Handelsblatt című német gazdasági napilap.
Részletek

bukás az elektromos autók német támogatási rendszere

A német kormány a 2016 és 2019 közötti időszakra 1,2 milliárd eurót szán erre a célra. Az elektromos és hibrid autók vásárlására adott kedvezményt felét állja a költségvetés, a másik felét az autógyártók fizetik. A költségvetésben elkülönített 600 millió eurónak viszont eddig csak a 13 százalékát hívták le a vásárlók - írja a Handelsblatt.

A 600 millió eurós költségvetési keretből 78,46 millió eurót folyósítottak eddig. A keret több mint 300 ezer autó megvételének támogatására elegendő, ám az első két évben csak 38 884 elektromos és 28 171 hibrid hajtású, hálózatról tölthető autó után igényeltek állami támogatást.

A lap által megszólaltatott szakértő szerint az egységes koncepció hiánya akadályozza az elektromos járművek támogatási rendszerének kihasználását, mert az energiafelhasználás területén különböző adójogi intézkedések születtek. A számok nem sikertörténetről árulkodnak - húzza alá Frank Hechtner a Handelsblattnak.

A lap birtokába került adatok szerint tavaly ugyan megduplázódott az igényelt támogatás mennyisége az előző évhez képest, de idén ez a trend már nem folytatódott.

bukás az elektromos autók német támogatási rendszere

A lap azt írja: 2018 elején 46,5 millió autó volt forgalomban Németországban, közülük 53 861 elektromos és 44 419 hálózatról tölthető hibrid autó. A Handelsblatt azt is szóvá teszi, hogy a németek előnyben részesítik a hagyományos, nem konnektorról tölthető, hanem az autó mozgási energiáját használó hibrideket, amelyekből 236 710 fut az ország útjain, de azok megvásárlását az állam nem támogatja. Az alternatív hajtású autók részaránya Németországban az év eleji adatok szerint 3,4 százalék.

Németországban a teljesen elektromos autók megvásárlásához 4000 euró, a hálózatról tölthető hibrid kocsik esetében pedig 3000 euró támogatást igényelhetnek a vásárlók.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, németország, plug-in hibrid, támogatás
 
Elektromobilitás szövetség: elérhető az 50 ezer elektromos autó Magyarországon Elektromobilitás szövetség: elérhető az 50 ezer elektromos autó Magyarországon 2025-re teljesen betiltanák a nem elektromos autókat 2025-re teljesen betiltanák a nem elektromos autókat Magyarország már harcolhat a Tesla európai gigagyáráért! Magyarország már harcolhat a Tesla európai gigagyáráért! Ki lehet tiltani a régebbi dízelautókat a szennyezett levegőjű német városokból Ki lehet tiltani a régebbi dízelautókat a szennyezett levegőjű német városokból Elektromos kisautó kapott az Állatkert Elektromos kisautó kapott az Állatkert
 
A legenda, amely büntetésből született

A legenda, amely büntetésből született

2018. július 19.
A Lexus LX szériát a világ legkifinomultabb luxusterepjárói között tartja számon a világ. Kevesen tudják, hogy létezését nem hosszas piackutatásnak és tervezésnek, hanem a kegyetlen kereskedelmi csatározásoknak köszönheti.
Részletek

A legenda, amely büntetésből született

A kilencvenes évekre a japán autógyártók meghódították az Egyesült Államokat. Nemcsak a vevők szívét, de a teljes amerikai autóipart is – a honi márkáknak nem sok esélye volt a jobb minőséget és modernebb technológiákat kínáló, a költséges szállítás ellenére is kedvezőbb áron kínált típusokkal szemben. A helyi autógyártók levegőért kapkodtak, és Washington fokozódó aggodalommal szemlélte a félkontinensnyi ország legnagyobb munkaadóinak haláltusáját.

„Úgy döntöttünk, meghúzzuk itt a vonalat, vagy bedobjuk a törülközőt Japán ellen” – mondta a kormány egyik vezető kereskedelmi tanácsadója, amikor bejelentették, hogy 1995. május 20-án hajnali 0 óra egy perckor százszázalékos védővámot vetnek ki 13 japán luxusautóra. A kormányzat ügyelt arra, hogy kizárólag Japánban gyártott, magas árfekvésű járműveket sújtson a büntetővám, ezzel minimalizálva az intézkedés hatását az amerikai középosztályra.

A 13 luxusmodell együttesen 5,9 milliárd dolláros éves forgalmat képviselt, így nem csoda, hogy az érintett márkák főhadiszállásán pánikhangulat alakult ki. A Toyotánál azonban kiskaput találtak a rendeletben: a százszázalékos vám csak személyautókra vonatkozott, egyéb kategóriákra – például terepjárókra – nem. Azonnal munkához láttak, és rekordidőn belül elkészültek a megoldással.

A legenda, amely büntetésből született

A Lexus LX450 már 1995 novemberében, alig fél évvel az ominózus hadüzenet után készen volt. Az autó műszakilag nem volt más, mint egy kényelmesebbre hangolt futóművű, jobb hangszigetelésű, igényes belső kialakítású, luxusfelszereltségű Toyota Land Cruiser 80, a vevők mégis megőrültek érte. Finom bőrbe burkolt karosszékek, hatlemezes CD-váltó (ha van még, aki emlékezik ezekre), motoros mozgatású napfénytető és fabetétek ejtették ámulatba az érdeklődőket; a soros hathengeres benzinmotor 217 lóereje és 373 Nm nyomatéka négyfokozatú automata sebességváltón át jutott el a négy hajtott kerékhez. Az első évben a tervezett négyezer helyett ötezer darabot adtak el belőle, 1997-ben már közel tízezer vevő döntött a verhetetlen terepalkalmasságot fényűző köntösbe burkoló, a J. D. Power felmérésének tanúsága szerint kategóriájának legmegbízhatóbb példányaként debütáló modell mellett.

Akárhogy is, a Lexus LX450 kényszerből született, és ezzel a Lexus is tisztában volt, ezért gyakorlatilag azonnal belefogott a második széria fejlesztésébe. Az LX470 nagyobb, erősebb motorral, független első felfüggesztéssel, valamint két forradalmi újdonsággal, a szabályozható hasmagassággal és a kerekenként variálható, adaptív lengéscsillapítással teremtett precedenst a piacon. Fényre elsötétedő külső visszapillantó tükrök, szmogdetektoros klímaberendezés, DVD-alapú navigációs rendszer szerepelt az opciók között, a Lexus korabeli jellegzetessége, a dupla fényszóró pedig végre hangosan hirdette, hogy valódi luxusautóról van szó.

A legenda, amely büntetésből született

A következő tíz évben a 4.7 literes, immár V8-as motor teljesítményét 230-ról 275 lóerőre emelték, megjelentek a fedélzeten a függöny- és oldallégzsákok, a Mark Levinson 11 hangszórós audiorendszert fejlesztett az autóhoz, amely a head-up kijelző és a változó áttételű kormánymű mellett a világon elsőként aktív infravörös éjjellátó rendszert is kapott. A felszereltségnél csak a szakmai díjak és elismerések listája volt lenyűgözőbb, az LX470 gyártási minősége, értéktartása, megbízhatósága és multimédiás rendszere minden versenytársáét felülmúlta.

Mindez rendkívül magasra tette a mércét a 2007-ben érkező harmadik széria számára, a fejlesztők azonban elvégezték a házi feladatukat. A Land Cruiser megfelelő típusát megelőzve került piacra az autó, így elméletileg a Toyota örökölte meg a Lexus technológiáját, és nem fordítva, ami presztízs szempontjából mindkét típusnak jót tett (noha a valóságban a két modell fejlesztése természetesen párhuzamosan zajlott).

Az autó modern gyártási módszerekkel, fejlett acélokból készült, első futóművét kettős keresztlengőkaros konstrukcióra cserélték, mind a négy keréknél légrugók nyelik el az ütéseket, a kényelmi és biztonsági szerelvényeket pedig elegánsan a márka vadonatúj zászlóshajójából, az LS460 szedánból emelték át.

A legenda, amely büntetésből született

Adaptív tempomat, kanyarfényszóró, egzotikus nemesfa-dekorációk, körkörös kamerarendszer tette élménnyé az utazást, bár az igazi örömöt közel-keleti vevőinek tartogatta a Lexus, ahol az 5.7 literes V8-ast (371, majd 383 LE) kompresszorral erősített, 450 lóerős kivitelben is kínálták. A paletta másik végén 4.5 literes, 268 lóerős dízelmotor szolgálta ki a legmagasabb szintű fényűzés mellett nyomatékra és (viszonylagos) takarékosságra szomjazó ügyfeleket.

A típus idén kezdte 11. évét, és a folyamatos modellfrissítéseknek köszönhetően – legutóbb 2015-ben esett át teljes körű, mélyreható ráncfelvarráson – ma is olyan frissnek hat, mint piacra lépésekor. Ennek ellenére aligha számolhatunk a Toyota Centuryhez hasonló, húsz-harminc éves modellciklusokkal, és mivel a személyautó alapú crossoverek népszerűsége ellenére a világ számos részén erős a kereslet a masszív 4x4-es luxusterepjárókra, bizonyosra vehető, hogy lesz még negyedik generációs óriása a Lexusnak. Egy LX500h típusjelzésű kivitelnek alighanem Európában is örülnénk…

Az LX kalandos történetének a végére slusszpoén kívánkozik: az 1995-ös csatározás, amelynek létezését közvetlenül köszönhette a modell, végül kézfogással ért véget, az Egyesült Államok nem vezette be az extrém vámtarifát. Ki tudja, mi történt volna, ha a Lexus vezérkara alszik egyet az ijedtségre, és nem lát azonnal munkához – ma talán szegényebbek lennék egy autótörténeti legendával.

A legenda, amely büntetésből született
Kulcsszavak: lexus, LX, suv, terepjáró
 
Az új Volvo XC40 városi szabadidőjármű leszámol a rendetlenséggel Az új Volvo XC40 városi szabadidőjármű leszámol a rendetlenséggel Rekord félévet zárt a Lexus Európában Rekord félévet zárt a Lexus Európában Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít Újabb tekintélyes díjat nyert a Lexus LC Újabb tekintélyes díjat nyert a Lexus LC Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója
 
4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során

4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során

2018. július 19.
Mintegy 164 ezer gépkocsiját adta át ügyfeleinek június folyamán az AUDI AG, értékesítése így 3,8 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakának magas szintjétől.
Részletek

4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során

Az Amerikai Egyesült Államokban 0,3 százalékkal haladták meg a négykarikás márka eladásai az előző évi szintet, ezzel az Audi of America sorozatban immár kilencvenedik rekordhónapját zárhatta. Kínában a bejelentett vámcsökkentések miatt a kiszállítások nem érték el (-7,2 százalék) a 2017-es év rekordszintjét, s az Audi Európában is 1,8 százalékkal kevesebb gépkocsiját értékesítette az előző évinél. Világszerte és a teljes modellpaletta tekintetében azonban az év eleje óta 4,5 százalékkal emelkedtek a eladások, a kumulált értékesítés 949 300 darabot tesz ki.

„Az ázsiai térségben és Észak-Amerikában elért kedvező eredményeknek köszönhetően a kihívást jelentő körülmények közepette is jól teljesítettünk az első félév során” – emelte ki Bram Schot, az AUDI AG igazgatótanácsának ideiglenes elnöke, egyben az igazgatótanács az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Nehéz, ám izgalmas második félévre számítunk, további modellváltásokkal és első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellünk, az Audi e-tron bemutatójával.”

Az Amerikai Egyesült Államokban a júniusi kiszállítások 0,3 százalékkal haladták meg a tavalyi volument, s 19 471 eladott autójával az Audi of America sorozatban immár kilencvenedik rekordhónapját zárhatta júniussal. A vállalat hónapról-hónapra növelte eladásait, az év eleje óta összesen 107 942, azaz 2017 azonos időszakánál 4,8 százalékkal több autóját szállítva ki.

4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során

A júniusi eladások Kanadában is az előző év szintjén alakultak (+0,1 százalék), ahol 3859 ügyfél vehette át új Audiját. Észak-Amerikában összességében 0,5 százalékkal csökkent az értékesítés az elmúlt hónap során, a féléves mérleg azonban továbbra is erősen pozitív: a prémiumgyártó 5,3 százalékkal összesen 135 ezer darabra növelte észak-amerikai eladásait.

Kínában a január óta kumulált 306 590 darabos kiszállítási volumen 20,3 százalékkal múlta felül az előző év megfelelő értékét, míg júniusban az Audi 48 177, azaz 7,2 százalékkal kevesebb autóját adta át, mint 2017 azonos időszakában. Az ügyfelek a kínai kormány azon bejelentésére fogták vissza vásárlásaikat, amely szerint bizonyos gépkocsik és alkatrészek vámtételeinek csökkentése várható. Jelentős növekedést könyvelhetett el a márka az Audi A4L (+29,1 százalékkal 12 763 darabra) értékesítésében, a középkategóriájú modell első félévi eladásai 65,1 százalékkal alakultak a tavalyi azonos időszaké felett. Az év eleje óta nagyjából minden negyedik kínai vásárló az A4 hosszított változata mellett döntött. Összesen 74 741 darabos idei volumenével jelenleg e modell a legkeresettebb Audi Kínában.

Európában az előző évihez képest 1,8 százalékkal, nagyjából 78 750 autóra csökkent a kereslet júniusban. A régió kumulált értékesítése ezzel az év közepére mintegy 439 450 darabot tett ki, ami 4,2 százalékos visszaesést jelent.

4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során

Modelloffenzívája keretében az Audi 2018 folyamán több modelljét is leváltja Európában, amelyek együttesen teljes értékesítése mintegy harmadát teszik ki. Míg az első félév során az új Audi A7 (+41,7 százalék) és A8 (+21,3 százalék) jelentős növekedést produkált, a flottavásárlók körében is népszerű A6 küszöbön álló generációváltása fékezőleg hatott (-10,2 százalék) az európai eladásokra. Az A6 Limousine piaci bevezetésére rövidesen sor kerül, a nyár végén pedig az új A6 Avant is megérkezik az európai márkakereskedőkhöz.

Németországban a júniusban kiszállított 27 603 gépkocsi 2,5 százalékos csökkenést jelent. A márka második legjelentősebb európai piacán, Nagy-Britanniában, az Audi 14 502 autóját (-4,7 százalék) értékesítette az elmúlt hónapban. Az év eddigi időszakában a brit értékesítés csupán kismértékben (-0,9 százalékkal) maradt el az előző év erős megfelelő időszakától.

A további jelentős európai piacok közül elsősorban Spanyolországban (+8,6 százalék) és Olaszországban (+6,8 százalék) sikerült növekedést elérni. Olaszország a kumulált mennyiség (+1,5 százalék) szerint is az első félév legsikeresebb európai exportpiacai közé tartozott, amit 31 505 kiszállítással (+4,1 százalék) Spanyolország követett.

Fontos lendületet adott az európai eladásoknak az Audi Q2, amely az idei első hat hónap során mintegy 45 950 eladott példányával (+7,8 százalék) az európai Audi-ügyfelek harmadik legkedveltebb modelljének bizonyult.

Kulcsszavak: audi, értékesítés, járműipar
 
Enyhén csökkent a román gépkocsigyártás, az autópiac bővült Enyhén csökkent a román gépkocsigyártás, az autópiac bővült A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja Novembertől rendelhető az új Audi RS 6 Avant performance és RS 7 Sportback performance modellek Novembertől rendelhető az új Audi RS 6 Avant performance és RS 7 Sportback performance modellek Az Audi kettős győzelme a „2016. Év Összkerékhajtású Autója” szavazáson Az Audi kettős győzelme a „2016. Év Összkerékhajtású Autója” szavazáson Egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából Egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából
 
Leplezd le a 007-es ügynök leghíresebb járművének titkait a LEGO® -val

Leplezd le a 007-es ügynök leghíresebb járművének titkait a LEGO® -val

2018. július 19.
A LEGO Csoport bejelentette, hogy megjelent a kifinomult kütyük sokaságát és az ikonikus Aston Martin DB5 eleganciáját kombináló LEGO Creator Expert James Bond™ Aston Martin DB5 (10262) modell, amely július 18-tól kizárólag a LEGO Store üzletekben és a shop.LEGO.com oldalon érhető el.
Részletek

Leplezd le a 007-es ügynök leghíresebb járművének titkait a LEGO® -val

Az 1964-es nagysikerű Goldfinger című James Bond filmből ismert Aston Martin DB5 modell a LEGO Creator Expert sorozat újdonsága, amely számos autentikus kiegészítőt és szerkentyűt tartalmaz - egyenesen Q műhelyéből. A modellt úgy tervezték, hogy építői számára ne csak nosztalgiát, hanem kihívást és igazi élményt nyújtson. Az Aston Martin a James Bond filmek és a LEGO szettek rajongói számára egyaránt kötelező darab!

A 1290 darabból álló szettel ötvözhető a lekicsinyített Aston Martin kifinomultsága és a LEGO építés öröme, így mindenki megalkothatja a saját James Bond™ relikviáját. A világhírű 1964-es Aston Martin DB5 sportkocsi autentikus másolata tulajdonképpen egy 1:8 méretarányú modell, és számos, a Goldfinger című filmben bemutatott egyedülálló tulajdonságot megtestesít: a működő katapultüléstől kezdve a forgatható rendszámtáblán, a követőradaron, a rejtett telefonon, a golyóálló pajzson át egészen az elülső gépfegyverekig és a kerekekbe épített pengesorig.

Leplezd le a 007-es ügynök leghíresebb járművének titkait a LEGO® -val

A kocsi - éppúgy mint az eredeti modell - ezüst nyír színű, és kialakításában megidézi az Aston Martin DB5 lágy vonalait és sima széleit. Természetesen nem maradhattak el a legfontosabb részletek sem, beleértve a vágott fényszórókat és a lakkozott ezüst első és hátsó lökhárítókat. Az öntött ezüsthuzalos keréktárcsa a jól ismert Aston Martin szárnyakkal is rendelkezik, amelyek passzolnak az autó elülső és hátsó szárnyaihoz. A motorháztetőt felnyitva megtalálható a részletgazdag hathengeres motor, az autó belsejében pedig a radarkövető és a telefon is – ez utóbbit az ajtó titkos rekeszében rejtették el.

A rajongók már izgatottan várták a LEGO Creator Expert modellt, amely több mint 10 cm magas, 34 cm hosszú és 12 cm széles, így tökéletes bemutatása az időtlen eleganciát sugárzó, ikonikus 007-es sportkocsinak.

Kulcsszavak: aston martin, DB5, Lego
 
Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott A klasszikus Mini 1077 darabban: exkluzív Mini Cooper LEGO® szett A klasszikus Mini 1077 darabban: exkluzív Mini Cooper LEGO® szett Kína szerint az Aston Martin elhallgatja a visszahívások miatti saját felelősségét Kína szerint az Aston Martin elhallgatja a visszahívások miatti saját felelősségét Amikor a művészet, mérnöki teljesítmény és építőkockák találkoznak Amikor a művészet, mérnöki teljesítmény és építőkockák találkoznak
 
A Hyundai bemutatja az új i30 N-Line felszereltségi csomagot

A Hyundai bemutatja az új i30 N-Line felszereltségi csomagot

2018. július 19.
Az első nagyteljesítményű ’N’ jelvényt viselő sorozatgyártású - i30 N - modell sikeres bemutatását követően a Hyundai tovább bővíti modellválasztékát az N-Line felszereltségi szint Európában történő bevezetésével.
Részletek

A Hyundai bemutatja az új i30 N-Line felszereltségi csomagot

Az i30 N-Line az első Hyundai modell, amely megkapja az új felszereltségi csomagot, mely az i30 N-ből ismerős külső és belső dizájn elemeket kapott, ezzel is tovább javítva az i30 megjelenését. A műszaki beállítások - beleértve a felfüggesztést, a fékeket és a kipufogót - szintén áthangolásra kerültek, hogy kicsit izgalmasabbá tegyék a modellt a hagyományos i30 ötajtós változathoz képes.

Az i30 N-Line felszereltségi szint frissített dizájn elemei közül sok megegyezik a sikeres i30 N modellével. Ezek közé a frissítések közé tartoznak az első- és hátsó lökhárítók, amelyek kizárólag az N-Line felszereltség esetében ezüstszínű kiemelést kaptak. Az új felfüggesztéssel kombinálva az autó hasmagassága alacsonyabb és szélesebb lett, ezzel dinamikusabb megjelenést kölcsönözve az autónak. A 18”-os könnyűfém keréktárcsák első alkalommal jelennek meg az 5-ajtós i30 esetében, ezzel is tovább erősítve a sportos külsőt. Az új ikerkipufogó egy további dizájnelem, amely megkülönbözteti az i30 N-Line felszereltséget a többitől. Az autó elején, egy újonnan megalkotott jelvény jelzi az N-Line felszereltséget.

A Hyundai bemutatja az új i30 N-Line felszereltségi csomagot

A beltér tekintetében, a vásárlók választhatják a jobb oldaltartást biztosító N-márkájú bőr sportüléseket. A sportkormány, a fémpedálok és az N váltógomb a sofőr számára még élvezetesebb vezetési élményt kínálnak. Az ötajtós i30 tágas és praktikus beltere továbbra is kellő kényelmet kínál minden utas számára az i30 N-Line felszereltségi szintű változat esetében is.

A sportosabb vezetési dinamika érdekében a felfüggesztést, a fékeket és a motor reakcióját tovább finomították az i30 N-Line esetében. PS4 Michelin Performance gumiabroncsok kerültek az autóra, melyek illeszkednek az áthangolt vezetési teljesítményhez. Az i30 N-Line vásárlói az 1.4 T-GDI 140 lóerős benzinmotor vagy az 1.6 CRDi 136 lóerős dízelmotor közül választhatnak.

Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke a következőket nyilatkozta: „i30 N modellünk, annak bemutatása óta nagy sikernek örvend, amely igazolja képességeinket a nagy-teljesítményű mérnöki munka terén, valamint érzelmeket ébreszt márkánk iránt, a modell kínálta vezetési élménynek köszönhetően. Most ezt az érzést egy szélesebb közönség számára is elérhetővé kívánjuk tenni az új i30 N-Line bemutatásával. Úgy véljük, hogy ez az átfogó dizájn- és műszaki elemeket tartalmazó fejlesztési csomag továbbra is egyre több új ügyfelet terel majd a Hyundai márka felé Európában.

A Hyundai bemutatja az új i30 N-Line felszereltségi csomagot

Erős akár a csiliszósz

Az N-Line felszereltség bemutatásának megünneplése céljából a Hyundai egy új videoklipet forgatott, amely az új modell dizájn- és műszaki elemeit mutatja be. A videó humoros forgatókönyvében, amelyben szerepel a Hyundai Motorsport tesztpilótája, az igen sikeres túraautó pilóta, egy első pillantást vethet az i30 N-Line modellre.

A videóban Tarquini könnyedén kezeli az i30 N-Line-t és ügyesen beindít egy szerkezetet, amely egy üveg forró csiliszószhoz kapcsolódik. Nagyszerű vezetési technikával Tarquini az i30 N-Line-t pontosan a megfelelő helyre kormányozza hogy a hamburgerére hulló csiliszósz cseppjeit elkapja, amely ugyanúgy felpaprikázza az ételét, mint ahogyan az N-Line felszereltség izgalmasabbá teszi a hagyományos i30-at.
Az i30 N-Line 2018 nyarától lesz elérhető Európa szerte.

A Hyundai bemutatja az új i30 N-Line felszereltségi csomagot



Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30 N
 
Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Másodszor is dobogós helyen az új generációs i20 WRC Jövőre érkezik a megújult Mazda3 Jövőre érkezik a megújult Mazda3 Hyundai Genesis - Technológia és fényűzés egyedi formába foglalva Hyundai Genesis - Technológia és fényűzés egyedi formába foglalva A Nissan és PlayStation bemutatta a jövő sportautóját A Nissan és PlayStation bemutatta a jövő sportautóját Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére
 
Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

2018. július 19.
A brit Towing Car of the Year díjátadón kategóriaelsőnek választották meg a Peugeot új generációs szabadidőjárművét. Komoly próbákat kellett kiállnia, hogy kiérdemelje a különleges aranyérmet.
Részletek

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

Három piacvezető brit autós, illetve lakókocsis szakfolyóirat, az 1967 óta megjelenő Practical Caravan, a több mint negyven éves múltra visszatekintő What Car?, valamint az 1901-ben alapított brit kemping és lakókocsis klub hivatalos kiadványa, a Camping & Caravanning szerkesztői 2007 óta adják át minden évben a Tow Car of the Year, azaz az év legjobb vontató autói díjakat.

 
A jelölteknek rendkívül szigorú teszteken kell vizsgázniuk. Menetkész tömegük 85 százalékát nyomó utánfutót akasztanak mögéjük, és 95 km/h – majd ha ott stabilnak érződtek, 110 km/h ¬– sebességgel haladnak velük lezárt pályán. A fékek, a vezethetőség, a stabilitás és a hajtáslánc lassú szlalomon, hajtűkanyarban, majd 7,5 százalékos emelkedőn vizsgáznak. Ezt gyorsítások, fékezések és sávváltások követik. Természetesen az autók vontatmány nélküli viselkedése, mindennapi praktikuma, garanciális feltételei, Euro NCAP besorolása, valamint környezetvédelmi teljesítménye is szóba kerül a mérlegelés során, így biztosítva, hogy kizárólag kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó járművek nyerhessenek, amelyekkel két vontatás között is elégedettek lehetnek a tulajdonosok.

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

A Peugeot 5008 komoly helyzeti előnnyel érkezett a megmérettetésre, hiszen a What Car? újságírói idén januárban megválasztották az év legjobb nagyméretű szabadidőjárművének: hét jól kihasználható ülése, szinte teljesen sík padlója, prémium kidolgozása és remek dizájnja a gazdag felszereltség és kedvező vételár mellett a tesztelők kedvencévé tette.

Persze a vontatási teszten a nulláról kellett bizonyítania, ám ez sem esett nehezére. A klasszikus buszlimuzinok praktikumát (elektromos csatlakozók, akasztók, árnyékolók és ötletes tárolóhelyek garmadája, példás variálhatóság és a 284 centis tengelytávból adódó hatalmas belső tér) a szabadidőjárművek stílusával párosító jármű különösen az akadálykikerülést szimuláló sávváltások, valamint az egyenes vonalú, intenzív fékezések során nyűgözte le a tesztelőket stabilitásával. De a 2.0 literes dízelmotor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó párosának a nehéz vontatmány sem okozott problémát.

Persze az, hogy mire volt képes, csak az érem egyik oldala – legalább annyira fontos volt, ezt hogyan tette. „A Peugeot 5008-as szabadidőjármű mindannyiunkra rendkívül kedvező benyomást tett. Példa értékűen teljesített a sávváltáson, és nagy sebességnél is megőrizte stabilitását. Ráadásul vontatás közben és szólóban egyaránt kényelmesen rugózik, a nagy dízelmotor pedig kifinomultnak és finom járásúnak bizonyult” – összegezte a zsűri véleményét David Motton, a Practical Caravan szerkesztője, majd hozzátette: „Azt se felejtsük el, hogy az 5008-as üdítően merész, divatos megjelenésű szabadidőjármű. Nem ezen múlt a Peugeot kategóriagyőzelme, de az biztos, hogy nem ártott a megítélésének.”

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

A szakértők egyedül a modell tömegével kapcsolatban fogalmaztak meg kifogást: vontatáshoz kedvezőbb lett volna, ha valamivel nehezebb az autó – ez az egyetlen élethelyzet, amikor a modern EMP2 padlólemezből adódó súlycsökkentés nem előnyként, hanem hátrányként jelentkezik.

Nem csak vontatásban jeleskedik a Peugeot 5008: a flottakezelős és cégautó-felhasználók portálja, a Company Car Today idén januárban az év legkiválóbb szabadidőjárművének kiáltotta ki a frissen bevezetett modellt.

Nem érdemtelenül: az autó kategóriájának legnagyobb, akár 780 literes csomagtartójával rendelkezik, motorválasztéka az év motorjának megválasztott 1.2 literes, 130 lóerős benzinmotortól (a What Car? tesztelőinek kedvencétől) a GT kivitel számára fenntartott, 180 lóerős dízelmotorig terjed, a vezetőtámogató rendszerek sorában többek között megtalálható a gyalogosfelismerő, automatikus vészfékezés, az aktív sávban tartó funkció és a dugókövető (teljes megállásra is képes) adaptív tempomat, míg a vezető a szintén díjnyertes i-Cockpit kezelőfelületen keresztül irányíthatja a járművet.

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás


Kulcsszavak: díj, i-Cockpit, Peugeot, Peugeot 5008
 
Az AUTOBEST évente odaítélt „SAFETYBEST" díját 2013-ban az új Nissan NOTE kapta Az AUTOBEST évente odaítélt „SAFETYBEST" díját 2013-ban az új Nissan NOTE kapta Vasárnaptól új időpontban reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben jelentkezik  a Jazzy Street! Vasárnaptól új időpontban reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben jelentkezik a Jazzy Street! A Qatar Airways nyerte "Az Én Légitársaságom 2013" elismerést A Qatar Airways nyerte "Az Én Légitársaságom 2013" elismerést A Hankook tehergépkocsi gumiabroncs mintázata elnyerte a 2015-ös iF Design díjat A Hankook tehergépkocsi gumiabroncs mintázata elnyerte a 2015-ös iF Design díjat Kapósak a Peugeot szabadidőjárművei Kapósak a Peugeot szabadidőjárművei
 
Önvezető autók és gondolkodó abroncsok várnak ránk

Önvezető autók és gondolkodó abroncsok várnak ránk

2018. július 18.
Az önvezető autók megjelenése fokozatosan formálja át a mobilitási kultúrát, egyre kevesebb múlik az emberen, több a technológián. A hibrid vagy elektromos meghajtás már nem újdonság, de ezzel együtt megváltozik az autó minden egyes alkotóelemének felépítése is.
Részletek

Önvezető autók és gondolkodó abroncsok várnak ránk

A gumiabroncs is fejlődik, átalakul mind kialakítását, mind funkcióját tekintve, együtt gondolkozik az autóval. A gyártók és az előrejelzések szerint az intelligens abroncsok piaci részesedése világszinten 2025-re elérheti a 15 százalékot. Andreas Pürchel, a Hankook Tire Europe vezető fejlesztőmérnöke beszél arról, hogy milyen lesz a jövő abroncsa.

Rácalmás, 2018. július 18. – Izgalmas időket élünk, hiszen a jövő közlekedési kultúrája most születik, pontosabban most válik valóra mindaz, amit korábban megálmodtunk. Az önvezető autók gondolata már évtizedek óta foglalkoztatja a kutatókat, és a technológia fejlődésének hála lassan mindez elérhetővé válik. Már most is számos autómodell rendelkezik „önvezető” funkciókkal: parkolási asszisztenssel, sávtartó automatikával vagy automata pilótával. Nem is gondolnánk, de az intelligens gumiabroncs is elengedhetetlen része a jövő autójának.

Új szerepben az abroncs

Az autó fejlődésével összhangban a gumiabroncsgyártók olyan intelligens termékeken dolgoznak, amelyek képesek interaktívan kommunikálni a gépjárművel – ilyen például a légnyomásmérő, amely jelzi a légnyomáscsökkenést az abroncsban. Az újgenerációs termékek egyik legfőbb feladata az adatgyűjtés: IoT eszközök, szenzorok, érzékelők vagy kamerák figyelik majd a terhelhetőséget, a kopást, az útviszonyokat és általában az abroncs állapotát.

Önvezető autók és gondolkodó abroncsok várnak ránk

Mik számítanak igazán?

A fejlesztések nyomán az abroncsok összetétele, külső és belső kialakítása mellett megváltozik a karbantartás módja is. A Hankook mérnöke szerint a jövőben ezekre figyelünk majd:

•    Összetétel: A jövő abroncsai szilárdabb keverékekből készülnek majd, hiszen védeniük kell a beépített érzékelőket és szenzorokat. Emellett stabilabb teljesítményt kell nyújtaniuk, főleg olyan helyzetekben, ahol az autó nem ismeri fel a veszélyt (pl. aquaplaning, vagyis vízen való felúszás).
•    Tervezés: Kiemelt szemponttá válik az abroncsok tartóssága és kopásállósága. A jövőben ugyanis az ABS (blokkolásgátló) és az EPS (elektromos szervokormány) rendszerek egyre kifinomultabbakká válnak, hiszen az önvezető autóknál kiemelten fontos a gyors reagálás és az érzékenyebb monitoring. Ezért az abroncsok futófelületének is alkalmazkodnia kell a fejlesztett vezetéstechnikai rendszerekhez.
•    Kapcsolat: Az abroncs és a jármű közötti kommunikáció, vagyis amíg az abroncsok érzékelőitől az információ eljut a fedélzeti számítógépig, majd a megfelelő részekig, komplex folyamat lesz. Így az abroncsgyártóknak az autógyártókkal szoros együttműködésben kell dolgozni. Biztosítani kell, hogy a vezeték nélküli technológia elég gyors, rövid kialakítású és energiatakarékos is legyen egyben.

Önvezető autók és gondolkodó abroncsok várnak ránk

Kihívások előtt

Az önvezető technológia még nem tökéletes, több kihívásra is választ kell találni:

•    A gumiabroncson belüli stabil adatátvitel - még nagy futásteljesítmény és csúcssebesség mellett is.
•    Az érzékelők nem olvadhatnak meg a súrlódás által okozott magas hőmérsékleten, és az érzékelő által működtetett akkumulátornak is ellen kell állni az összes külső behatásnak.
•    Az autonóm vezetés nagy adatátvitelt jelent. Ügyelni kell majd arra, hogy a továbbított adatokkal ne terhelődjön túl a rendszer.
•    Áramellátás biztosítása: az újratölthető akkumulátor jó opció lehet, hasonlóan kivitelezve, mint a hibrid rendszerek energiavisszanyerő megoldás (fékenergia-visszanyerés vagy más néven regeneratív fékezés).
•    A berendezéseknek és az energiatárolónak is tökéletes együttműködésre van szüksége. Jelenleg abban a fázisban tartunk, hogy minden elemnek – köztük a szenzoroknak is – kell egy külső energialöket. Tehát még mindig a gépjármű energiaforrása és egy akkumulátor segítségével tudjuk üzemeltetni az abroncsok érzékelőit.

Már most is kapható jövőálló technológia

A Hankook már most számos termékének fejlesztésével és egyben bevezetésével is a jövő kihívásaira készül. A Sealguard és a defekttűrő technológiákkal készült abroncsok bevezetésével és több éves tapasztalattal már bizonyították rátermettségüket és készen állnak, hogy akár intelligens felszerelésekként használhatóvá váljanak. Mindkét típus nagyobb biztonságot nyújt a vezetők számára, hogy már most se kelljen várni a trélerre.



Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, önvezető autó
 
Tanulóképes önvezető autók? A jövőbe enged bepillantást a Toyota és a Lexus Tanulóképes önvezető autók? A jövőbe enged bepillantást a Toyota és a Lexus A Hankook Tire letette új, csúcstechnológiás kutatás-fejlesztési központjának alapkövét A Hankook Tire letette új, csúcstechnológiás kutatás-fejlesztési központjának alapkövét Önvezető reptéri buszokat tesztelnek Stockholmban Önvezető reptéri buszokat tesztelnek Stockholmban A Nissan a CeBIT-en mutatja be az önvezető autók innovatív megoldásait A Nissan a CeBIT-en mutatja be az önvezető autók innovatív megoldásait Szupererős Continental gumiabroncsok kikötői rakodógépek számára Szupererős Continental gumiabroncsok kikötői rakodógépek számára
 

Találatok száma: 10157 Megjelenítve: 1 - 10