Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11491 Megjelenítve: 1 - 10
Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

2020. január 24.
Immár hivatalosan is megrendelhető a Volvo XC40 Recharge P8 AWD, a Volvo Cars első tisztán elektromos járműve. A vállalat legnépszerűbb szabadidőjárművén alapuló modell kezdetben csak bizonyos piacokon lesz elérhető. (Magyarországi bevezetése 2021. nyarára várható.)
Részletek

Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

Több tízezer ügyfél mutatott komoly érdeklődést a tisztán elektromos XC40 iránt: már az értékesítés hivatalos kezdete előtt több ezer megrendelés futott be a vállalathoz. Az XC40 Recharge P8 AWD gyártása még ebben az évben megkezdődik, ahogy az első ügyfelek is az év vége előtt átvehetik autójukat.

A kezdeti érdeklődés jól szemlélteti, milyen nagy a kereslet a Volvo Recharge modellcsaládja iránt – a jövőben a márka minden tisztán elektromos és hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt típusa ezzel a névvel kerül majd forgalomba. A vállalat célkitűzése, hogy a tisztán elektromos autók 2025-re a cég globális eladásainak 50 százalékát tegyék ki – a fennmaradó 50%-ot plug-in hybrid és mild-hybrid modellek adják majd.
 
A Volvo Cars az európai régióban 2019 során csaknem 46 000 plug-in hybrid gépkocsit értékesített, 23 százalékkal többet, mint 2018-ban, és több mint kétszer annyit, mint 2017-ben. A régióban 2019 utolsó negyedévében a plug-in hybridek a Volvo globális eladásainak több mint 20 százalékát tették ki.
 
A vállalat szintén erőteljes és tartós növekedésre számít a Recharge modellek online konfigurálása terén: 2019 utolsó negyedévében ezek tették ki a konfigurált modellek harmadát.
 
Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

„Egyértelmű, hogy ügyfeleinknek tetszik mindaz, amit a Recharge modellcsalád kínálni tud.” – mondta Björn Annwall, az EMEA régió és a globális kereskedelmi tevékenységek igazgatója.

„A Recharge modellek minden szempontból megfelelnek az ügyfelek Volvóval szemben támasztott elvárásainak; ezen kívül a márka alapértékeit ultramodern tisztán vagy részben elektromos, hálózatról tölthető hajtáslánccal egészítik ki.”
 
Az XC40 Recharge P8 AWD a legelső a tisztán elektromos Volvo modellek sorában. A típus túlzás nélkül mérföldkőnek számít a Volvo Cars történetében: egyrészt, mert a vállalat első, tisztán elektromos járműve; másrészt, mert az első olyan Volvo, amely megkapta a márka vadonatúj, Google Android operációs rendszerű infotainment rendszerét.
 
Az autó annak a rendkívül keresett XC40 szabadidőjárműnek a tisztán elektromos kivitele, amely elsőként nyerte el a Volvo számára a nagy becsben tartott Európai Év Autója (COTY) díjat. Az XC40 Recharge P8 AWD a Geely-csoporttal közösen kifejlesztett, fejlett CMA kompakt, moduláris padlólemezre épül.
 
Az összkerékhajtású XC40 Recharge P8 AWD maximális hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert (WLTP norma szerint), a csúcsteljesítmény 408 LE. Az akkumulátor gyorstöltővel mindössze 40 perc alatt 80 százalékos szintre tölthető.
 
Az Android operációs rendszerre épülő  új infotainment rendszer minden korábbinál teljesebb mértékben testre szabható és ösztönösebben kezelhető, valamint olyan új, beágyazott Google technológiákat és szolgáltatásokat kínál, mint a Google Asszisztens, a Google Térképek vagy a Google Play Áruház. Az XC40 Recharge P8 AWD ezen kívül vezeték nélküli kapcsolaton keresztül képes frissíteni operációs rendszerét és az arra telepített szoftvereket.

Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

Az eredeti XC40 kimagasló biztonsági színvonalából kiindulva a Volvo Cars biztonságtechnikai mérnökei teljes mértékben áttervezték és megerősítették a Recharge P8 AWD elülső szerkezetét, hogy kompenzálják a belső égésű motor hiányát, hogy teljesítsék a Volvo Cars házon belüli, szigorú biztonsági elvárásait, és hogy ugyanolyan magas szintű biztonságot nyújtsanak az utasok számára, mint bármely más Volvóban.
 
Az akkumulátort a karosszéria közepén kialakított biztonsági cella óvja a sérülésektől. Azzal, hogy az akkumulátor a padlóban kapott helyet, mélyebbre került a jármű tömegközéppontja, így csökkent a borulásveszély.
 
A modell ötletes, funkcionális belső kialakításának köszönhetően az XC40 rengeteg praktikus tárolóhelyet kínál – például az ajtókban, az ülések alatt vagy a csomagtartóban. Mivel a Rechage P8 AWD nem rendelkezik belső égésű motorral, az orrban kiegészítő csomagtartót alakíthattak ki, így a modell tárolókapacitása a klasszikus XC40-esét is meghaladja.

Kulcsszavak: elektromos autó, új modell, volvo, XC40
 
Indul az új Audi A8 előértékesítése Indul az új Audi A8 előértékesítése A Pekingi Autószalonon mutatkozik be az új Audi TT RS A Pekingi Autószalonon mutatkozik be az új Audi TT RS Toyota: az elektromos autózásban a szilárdtest-akkumulátorok jelentik a következő nagy dobást Toyota: az elektromos autózásban a szilárdtest-akkumulátorok jelentik a következő nagy dobást Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata
 
A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

2020. január 24.
Az élettel teli városok a Hyundai Motor jövőbeli mobilitási jövőképének központi elemei. Az Uber Elevate vállalattal való együttműködéshez kapcsolódóan bemutatkozik az ‘S-A1’ típusú, tisztán elektromos személyi légi jármű (PAV).
Részletek

A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

A Hyundai Motor Company a január elején megrendezett CES 2020 szórakoztató elektronikai szakkiállításon három olyan innovatív koncepcióval demonstrálta mobilitási jövőképét, amelyek az egyre növekvő nagyvárosok közlekedési szükségleteire kínálnak megoldást.

Az interaktív és virtuális valóságú installációkat a Hyundai azon küldetése hívta életre, hogy a valós életben felmerülő mobilitási feladatokra kínált megoldásokkal megvalósítsa az „emberiség érdekeit szolgáló fejlődést.” A Las Vegas-i kiállításon a vállalat első tisztán elektromos üzemű személyes légi járműve (PAV), a városi légi közlekedési (UAM) feladatokat betöltő S-A1 volt a Hyundai standjának központi attrakciója.

A Hyundai emellett egy olyan speciális céljármű (PBV) tanulmányt is bemutatott, amely képes alkalmazkodni az utasok különböző elvárásaihoz, és lehetővé teszi, hogy a felhasználók minél kevesebb időt vesztegessenek el a zsúfolt utakon.

Miután az egyedi igényekhez igazították, a PBV tetszőleges közösségi funkció betöltésére képes: lehet étterem, kávézó, szálloda, de akár klinika vagy gyógyszertár is. Emellett természetesen városi közösségi közlekedési eszközként is használható.

A Hyundai mindkét új tanulmányautója képes együttműködni a márka új dokkoló állomásával, a HUB-bal.

A Hyundai Motor a CES kiállításon feltérképezte a közlekedés fogalmának átalakulását, valamint megvizsgálta, hogyan segíthetné elő a márka az emberek közötti, minél tartalmasabb kapcsolattartást és együttműködést.

A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

Városi légi közlekedés és új együttműködés az Uber Elevate vállalattal

A Hyundai városi légi közlekedési (UAM) tanulmánya, illetve a márka közösségek közötti közlekedésre és kapcsolattartásra vonatkozó elképzelései rendkívül kedvező fogadatásra találtak a nagyközönség és a sajtó köreiben egyaránt. A CES-en több mint 150 ezren keresték fel a Hyundai standját, hogy megismerjék a márka jövőbeli mobilitásról alkotott elképzeléseit és kiállított koncepcióit, köztük az S-A1 légi járművet.

A pilótáján kívül négy utas szállítására alkalmas, egyetlen feltöltéssel akár 100 kilométeres távolságot megtenni képes, tisztán elektromos személyi légi jármű (PAV) a Hyundai kötöttségektől mentes, nyitott és progresszív szemléletéről tanúskodik. A Hyundai standjának látogatói megismerkedhettek a városi légi közlekedés négy fő pillérével: biztonságos, csendes, megfizethető és utasközpontú.

A CES kiállítás egy fontos eseményeknek is otthont adott: itt írták alá a Hyundai Motor és az Uber Elevate közötti együttműködési megállapodást. A megállapodás értelmében a Hyundai járműgyártási kompetenciáját kiaknázva személyi légi járművet (PAV) fejleszt, míg az Uber a járművet felhasználva városi mobilitási szolgáltatást biztosít ügyfeleinek.

Egy ilyen jármű sorozatgyártása megvalósíthatatlan a Hyundai-hoz hasonló globális gyártó szakértelme és gyártási kapacitása nélkül. A vállalat komoly tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik az aerodinamikai formatervezés, a kistömegű anyagok használata, a kifinomult gyártási folyamatok, valamint az üzemeltetési költségek csökkentése terén; ez a tudásanyag nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az új közlekedési mód felhasználók széles köre számára elérhető, gazdaságos formában megvalósulhasson.

Speciális céljármű (PBV) tanulmány és HUB dokkoló állomás


A Hyundai standja a zökkenőmentes mobilitás korszakát előre vetítve azt is bemutatta a látogatóknak, hogy az elektromos személyes légi jármű (PAV) koncepciója a jövő városi közlekedési rendszerében hogyan kombinálható egy merőben újszerű közúti közlekedési módozattal: a speciális céljármű (PBV) koncepciójával.  

A PBV koncepció kialakítását a városi környezet ihlette: így az utasok akkor is egynek érezhetik magukat a várossal, ha csak átutaznak rajta. A jármű képes kívül-belül utasai igényeihez igazodni. A padlólemez hossza négy és hat méter között változtatható, míg a felépítmény egyedi megrendelésre, moduláris alkatrészekből testre szabva készül. A jármű a legkülönfélébb feladatok betöltésére alkalmas, a házhoz szállítástól a mobil éttermen át az orvosi rendelőig.

A Hyundai jövőbeli közlekedési rendszerekről alkotott jövőképében egy másik új koncepció: a HUB is fontos szerepet játszik. A felhasználók számos PBV és PAV járművet kapcsolhatnak egy közös HUB dokkoló állomáshoz, olyan új közösségi teret hozva létre, ahol különböző csoportok találkozhatnak.

Kulcsszavak: CES, Hyundai, kiállítás
 
A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon Autólámpákat gyártó üzemet épít Észak-Morvaországban a Hyundai Mobis A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót A  60 éves DS a Rétromobile kiállításon A 60 éves DS a Rétromobile kiállításon Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport A Hyundai Motor rekorderedménnyel zárta 2015 első félévét Európában A Hyundai Motor rekorderedménnyel zárta 2015 első félévét Európában
 
Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

2020. január 24.
Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) területén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal - derül ki a McKinsey&Company tanulmányából. Olyan technológiák bevezetéséről van szó elsősorban, amilyen az önvezetés, a konnektivitás és az elektromos meghajtás.
Részletek

Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

A tanácsadó cég közleményében kifejti: a szoftverek rohamos fejlődése korábban nem látott nyomás alá helyezi az autógyártók k+f részlegeit. Az autóipari szoftverfejlesztések a következő öt évben várhatóan 13 százalékkal nőnek, ami évről évre 6 százalékkal növeli a szoftvermérnökök iránti keresletet. Az e területeken dolgozó tehetségek megszerzése és megtartása, továbbá a magas költségek strukturális szintű kihívást jelentenek az európai autóipar számára, és alapvetően befolyásolják a versenyképességét.    

Andreas Tschiesner, a McKinsey&Company autóipari területének európai vezetője szerint a gépjárműgyártók high-tech vállalatokkal folytatnak egyre kiélezettebb versenyt a mobilitási terület vezető szerepéért. A betöltetlen munkahelyek száma 2016 és 2018 között 43 százalékkal emelkedett az informatikában és kommunikációtechnológiában. Szerinte ahhoz, hogy megőrizzék eredményességüket, az európai autóipar szereplőinek alaposan át kell gondolniuk k+f stratégiájukat. Andreas Tschiesner úgy véli, Kelet-Közép-Európa hozzájárulása kiemelten fontos lehet a munkaerőhiány kezelésében.

A McKinsey&Company tanulmányában rámutat: számos nyugat-európai gyártó kezdte már el Kelet-Közép-Európa felé terelni k+f erőforrásait. A térségben a teljes munkaidőben foglalkoztatottak csupán 1,9 százaléka dolgozik k+f területen az autóiparban, míg Németországban 13,4 százaléka, vagyis jelentős tartalékok vannak még.

Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

Kelet-Közép-Európában csupán 10-15 százalékkal kevesebb (6,6 millió) képzett munkaerő áll rendelkezésre, mint Németországban (8 millió), a munkaerőpiaci verseny viszont jóval kisebb, mivel kevésbé vannak jelen a globális technológiai és számítástechnikai cégek. A k+f szektor bérköltségei körülbelül 60 százalékkal alacsonyabbak Kelet-Közép-Európában, mint a kontinens nyugati felén.

A kelet-közép-európai régió gyorsan elérhető repterekkel, modern autópályákkal és vasutakkal, emellett jól fejlett digitális infrastruktúrával rendelkezik. A kelet-közép-európai országok számos módon ösztönzik a technológiai jellegű befektetéseket, beleértve az adókedvezményeket, a beruházási támogatásokat, az egyszerűsített felülvizsgálati folyamatokat és a képzéssel kapcsolatos együttműködések támogatását - mutat rá a tanácsadó cég.

A közlemény idézi Kadocsa Andrást, a McKinsey&Company autóipari területének Kelet-Közép-Európáért felelős vezetőjét, aki úgy véli, a régió egészére kiterjesztett, széleskörű gépjárműipari ökoszisztéma nagyot lendítene a helyi szakemberképzésen, ráadásul úgy erősítené a térség teljes k+f szektorát, hogy az még vonzóbbá válna más, szintén innovatív szakterületek számára, ilyen például a gépgyártás, a robotika és a repülőgépipar.

A tanácsadó cég szerint a térség országai azzal tudnak elébe menni a változásoknak, ha ösztönzik a regionális klaszterek kialakítását, stratégiai együttműködések megteremtésére bátorítva az üzleti szereplőket felsőoktatási, kereskedelmi, civil és állami intézményekkel.

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, járműipar, önvezető autó
 
A Ford megkönnyíti, hogy vezetés közben is kapcsolatban maradjunk barátainkkal, családunkkal A Ford megkönnyíti, hogy vezetés közben is kapcsolatban maradjunk barátainkkal, családunkkal Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában A Seat is érintett lehet a Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányában A Seat is érintett lehet a Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányában Bemutatkozik az új Mercedes-Benz E-osztály Bemutatkozik az új Mercedes-Benz E-osztály Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók A Ford minden idők legerősebb Kuga modelljét kínálja
 
Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

2020. január 23.
Igazán erős évet zárt a magyar autópiac 2019-ben: több mint 10%-os növekedés mutatható ki még a 2018-as, intenzív forgalomhoz képest is.
Részletek

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Az újautók eladási számai továbbra is szárnyalnak, ami részben a július 1-jén életbe lépő nagycsaládos autóvásárlási programnak köszönhető. Ennek eredményeképpen az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő vállalat eladásai például jelentősen emelkedtek, és így új átadási csúcsot is döntöttek 2019-ben.

„A vásárlási kedv, hajlandóság továbbra is nagyon erősnek mondható a magyar autópiacon” – elemezte a helyzetet Markó Zoltán, a Duna Autó Cégcsoport kereskedelmi és marketingigazgatója. „Nem is reméltük, hogy a 2018-as rekordévet ilyen mértékben túl tudjuk szárnyalni, de mégis sikerült. 2019-ben 31%-kal több autót értékesítettünk, mint egy évvel korábban. Ezzel pedig egy új, cégcsoporton belüli rekordot is megdöntöttünk: összesen több mint 6.000 autót adtunk át tavaly. Ehhez persze nagymértékben hozzájárult az is, hogy december végéig közel 400 nagycsaládos szerződést kötöttünk meg. A magánvásárlóink aránya továbbra is magas, 44,3%, ami nagyobb, mint a piaci átlag, és ezt 30 éves múltunknak és ügyfeleink bizalmának köszönhetjük. Úgy vettük észre, hogy a cégek is évről évre többet hajlandók költeni vállalati autóikra, amit bizonyít, hogy flotta és tendereladásaink egyaránt jelentősen növekedtek.”

Ha már lúd, legyen kövér!

A Duna Autó Cégcsoport 2019-ben eladott, több mint 6.000 autójának mindössze 10,4%-a volt használt, 89,6%-a viszont újonnan került első tulajdonosához. Az óbudai vállalat adatai alapján tavaly egy vásárló átlagosan több mint 6,3 millió forintot költött egy új gépkocsira, bruttóban, miközben 2018-ban ez az összeg „csak” 5,5 millió forint volt.

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Ami ennél is meglepőbb, hogy az új autót vásárlók 11,7%-a még bruttó 10 millió forint feletti összeget is hajlandó volt megfizetni egy jól felszerelt modellért.

Az Autóvárosban a tavalyi év legdrágább autója – leszámítva a 25-30 millió forintos Kamaz teherautókat – egy hétüléses Volvo XC90 volt, amit több mint bruttó 26,3 millió forintért értékesítettek. Igaz, ezt céges használatra vásárolták, és finanszírozással egyenlítették ki. Magánvásárlóként a legtöbbet a svéd márka XC60 modelljéért fizettek, ráadásul készpénzben, több mint bruttó 22,3 millió forintot.

A magánvásárlók többsége (56,8%) amúgy is inkább készpénzre vásárol autót, de a finanszírozási formák közül előszeretettel választják a lízinget is. A tartós bérleti konstrukciót, illetve az általa, cégek részére nyújtott előnyös üzleti lehetőségeket viszont még kevésbé ismerik az ügyfelek, bár a cégcsoporthoz tartozó, operatív lízinggel foglalkozó Rapid Rent Kft. eladásai megduplázódtak 2018-hoz képest.

2019 meghatározó trendjei

Markó Zoltán elmondása szerint a legfontosabb vásárlói igény továbbra is a megfelelő biztonságtechnika, de a kényelmi funkciók és a szórakoztató elektronika szintén egyre hangsúlyosabb szempont az autóvásárlásnál. Ugyanakkor a környezetvédelem kérdése is igencsak foglalkoztatja a potenciális autóvásárlókat.

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

A számok azt mutatják, még mindig nem enyhült a 2015-ben kirobbant dízelbotrány hatása. A Duna Autó Cégcsoportnál vásárlók mindössze 23%-a tette le voksát dízelmotoros gépjármű mellett, míg a többség, 73% továbbra is inkább a benzineseket részesítette előnyben 2019-ben. Pedig az Euro6-os norma értelmében ezek a motorok lényegében ugyanazt teljesítik, ugyanannyi káros anyagot bocsájtanak ki, mint benzines társaik. Láthatóan hiába való így a gyártók erőfeszítése a dízelmotorokba vetett bizalom újjáépítésére, erősítésére, az átlagvásárlók még mindig bizalmatlanok a gázolajjal működtetett autókkal szemben.

Az autógyárak azt azonban mindannyian felismerték, hogy egyre erősebb piaci trend az alternatív meghajtás használata a közlekedésben, és kapacitásaikat is úgy optimalizálják, hogy lépést tudjanak tartani a vevői igényekkel.  A Volvónak például már minden modellje kapható plug-in hibrid kivitelben is, tavaly pedig bemutatta Recharge modellcsaládjának első tagját, a tisztán elektromos XC40-et, ami várhatóan 2020 év végétől már rendelhető is lesz. A Kia és a Skoda ugyancsak új belépőnek számít az elektromos autók piacán, miután 2019-ben bemutatták e-Niro illetve e-Citigo modelljeiket.

„A jövőre nézve pedig kijelenthető, hogy szinte minden márkánál megjelenik a mild-hibrid üzemmód, terjednek a tölthető hibridek és folyamatosan nő az érdeklődés a tisztán elektromos autók iránt, ahol az eddigi szereplők (az általunk forgalmazott márkák közül a Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault) mellett olyan új belépők jelennek majd meg 2020-ban, mint a Seat. A Peugeot pedig biztosan még az idei első félévben forgalomba helyezi az első tisztán elektromos 208 és 2008 modelleket” – tette hozzá a Duna Autó Cégcsoport kereskedelmi és marketingigazgatója.

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Hazánkban is egyre nyitottabbak a potenciális vásárlók az elektromos és hibrid autók iránt, azonban a vásárlási hajlandóság nem mindig társul vásárlóerővel, a kormányzati támogatás ellenére sem. A 30 éves óbudai vállalatnál a kereslet azonban lendületesen növekszik, 4%-a irányult erre a kategóriára. Míg az elektromosok közül a Nissan Leaf, addig a hibrideknél a Honda CR-V tűnik verhetetlennek.

Az Autóváros legjobban fogyó modelljei

A 19 márkát forgalmazó kereskedés vevői rangsorában továbbra is a Skoda Octavia a legnépszerűbb, ha új autót kell választani. A második helyen maradt a Suzuki Vitara, amiből 30 darabbal kevesebbet adtak el 2019-ben, mint a cseh zászlóshajóból. A Duna Autó Cégcsoport vásárlóinál a harmadik legkedveltebb modell szerepét a Honda CR-V-től a Kia Ceed vette át, de mindössze 47 darabbal értékesítettek kevesebbet, mint esztergomi versenytársából.

Markó Zoltán kiemelte: Az Autóvárosban az SUV-k térhódítása még mindig megfigyelhető, a tavaly értékesített autók több mint egyharmadát tették ki. A városi terepjárókat az alsó-közép és a kisautó kategória gépjárműi követik. „A Suzuki és a Dacia a magánvásárlók, míg a Skoda a céges beszerzések miatt kerülhetett ilyen előkelő pozícióba. Összesítésben azonban a Honda eladási statisztikánk is igen szépek, ami azzal magyarázható, hogy évek óta a miénk a piacvezető kereskedés az országban.”

Persze, ha a nagycsaládosok kedvenceit nézzük, akkor jócskán változik a sorrend. A statisztikák alapján a nagycsaládosok jellemzően a már állami támogatással csökkentett, 5-7,5 millió forintos kategóriából választanak gépjárművet. Egyértelmű favorit a Dacia Lodgy, amely a legelérhetőbb árú autó a vállalat 15 modellt magába foglaló hétszemélyes kínálatában, a megkeresések kb. 40%-a erre a típusra érkezett be. A képzeletbeli dobogó második és harmadik fokán pedig a Skoda Kodiaq és a Fiat Doblo Panorama áll, amelyek az eddigi szerződéskötések 13 illetve 11%-át tették ki az Autóvárosban.

Ahogy Markó Zoltán is elmondta, a flottás, tenderes eladások tekintetében nagy az előnye (21,6%) a Skodának, amit a népszerűségi rangsorban a Kia (13,4%), majd meglepetésre a Nissan (11,4%) követ, a közel 100 darabos Navara flottának köszönhetően. Mögöttük szorosan pedig megtalálható a Hyundai i30, a Suzuki Vitara és a Fiat Doblo is.

Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, járműipar, Markó Zoltán
 
Nőtt az alternatív járművek forgalomba helyezése Európában Nőtt az alternatív járművek forgalomba helyezése Európában Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac Tovább nőtt a SEAT értékesítése A Scania és az Ericsson közösen teszteli az 5G mobil technológiát A Scania és az Ericsson közösen teszteli az 5G mobil technológiát 122 könnyű vasúti jármű Seattle és a Central Puget Sound terület számára 122 könnyű vasúti jármű Seattle és a Central Puget Sound terület számára Hosszútávú együttműködési megállapodást kötött a BMW Motorrad és a Dainese Hosszútávú együttműködési megállapodást kötött a BMW Motorrad és a Dainese
 
Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon

Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon

2020. január 23.
Tavaly 1803 darab új elektromos autót értékesítettek a forgalmazók Magyarországon, ami rekord mértékű, 41 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest, a vásárlók nagy része magánszemély volt - közölte a Vezess.hu honlap szerdán az MTI-vel.
Részletek

Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon


A közlemény szerint az importőröktől kapott információkból kiderült, hogy a hivatalosan cégnévre kötött szerződések mögött is gyakran egyautós vásárlások állnak.

A korábbi évek gyakorlatához képest a vásárlás motivációja is megváltozott, ugyanis 2019-ben a vevőknek már nem a környezet védelme volt a legfontosabb, hanem a milliós állami és önkormányzati kedvezmények.

A forgalmazók tapasztalatai szerint folyamatosan emelkedik a vásárlók között a vidéki lakosok száma, köszönhetően annak, hogy nőtt az elektromos autók hatótávolsága. Egyúttal azt is jelezték, hogy egyre többen családi autónak veszik meg a tisztán elektromos hajtású személygépkocsikat.

Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon Egyedi elektromosok a Volkswagentől A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben Erre kevesen gondolnak, akik elektromos autóra vágynak Erre kevesen gondolnak, akik elektromos autóra vágynak Elektromos sportautó, lenyűgöző teljesítménnyel Elektromos sportautó, lenyűgöző teljesítménnyel Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon Ilyet még nem láttunk - Nissan LEAF Pickup
 
BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

2020. január 23.
A 3-as metró minden szerelvénye biztonságos, utaztatásra alkalmas, semmilyen biztonsági kockázat nincs - szögezte le Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóság vezetője szerdán budapesti sajtótájékoztatón, amelyet a metróvonal felújított szerelvényeinek műszaki állapotáról megjelent hírek miatt hívtak össze.
Részletek

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

Kérdésekre válaszolva közölte, hogy az ajtóknál lévő rossz tömítés okozta hat metrókocsi padlójánál a rozsdásodást.

Héri József elmondta, hogy az egyes számú prototípus szerelvényt a tesztek során jelentősen túlterhelték, mivel több vizsgálatot is többletterheléssel kellett elvégezni. Miután üzemeltették a szerelvényt azzal szembesültek, a padlója másképpen viselkedik, mint a többi szerelvényé. A mechanikus meghibásodást a többletterhelésre vezették vissza, ezért azt jelezték az orosz gyártónak, a Metrowagonmash Rt.-nek, és garanciális javítást kértek. A kérésnek eleget tett a társaság, és 2019. december 4-én elkezdődött a szerelvény megbontása, a padló feltárása.

A feltáráskor szembesültek azzal, hogy a járófelület alatt elhelyezett 2 milliméteres lemezen "azonnali beavatkozást" igénylő "korróziós nyomok" vannak - közölte hozzátéve, hogy a javítás, amelyet a Metrowagonmas végez - december közepén kezdődött el.

Mint Héri József magyarázta, az utasok egy úgynevezett kopófelülten járnak, és ez alatt van egy rétegelt lemez, majd ezt egy 2 milliméteres acéllemez követi, amelynél felfedezték a problémát, az erős korrodáltságot.

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

A javítás során ahol indokolt volt, ott kivágták és cserélték a lemezt. A kereszttartók és a kocsiszekrény "erejét adó" elemek nem sérültek, nem korrodáltak - hangsúlyozta.

A felújított metrószerelvények műszaki állapotáról beszámoló sajtótájékoztatón az újságíróknak bemutatták a metrókocsik javításának fázisait, így az első prototípus szerelvény négy kocsiját, amelyek közül háromnál már elvégezték a "kritikus" részek kivágását. A negyediknél már a befejezés előtt áll a javítás.

Héri József kérdésekre válaszolva elmondta, hogy az ajtók küszöbénél nem volt megfelelő a tömítés, és így mosáskor a víz be tudott folyni az alaplemez és rétegelt lemez közé, és ez okozta a korróziót. Ezt csak akkor fedezték fel, amikor megbontották a kocsit, ennek semmilyen jele nem volt.

A később leszállított kocsiknál komolyabb tömítést alakítottak ki, de úgy gondolják, hogy az első három leszállított szerelvénynél a tömítéssel problémák lehetnek. Jelenleg az egyes számú prototípussal foglalkoznak, ezt követően feltárják majd a kettes és a hármast is - közölte.

Héri József elmondta, több kocsit megvizsgáltak már szúrópróbaszerűen,  nem találtak problémát, de az összes kocsit ellenőrzik majd.

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

Mint közölte, egy szerelvény javítása nagyjából egy hónap alatt elvégezhető.

Héri József leszögezte, "minden kocsi biztonságos ma is". A lemezeket azért vágták ki, mert azok 2 milliméteresek helyett 1,9 milliméteresek lettek, amelyek egyébként ugyanolyan biztonságosak, mint a 2 milliméteresek - tette hozzá, majd rámutatott: a javítás azért szükséges, hogy a kocsik ki tudják tölteni a kiszabott harminc éves időtartamukat.

Hangsúlyozta azt is, akkor sem történne semmi probléma, ha az alaplemez nem, csak a rétegelt lemez lenne kifektetve a kocsi alján.

Héri József közölte, az első prototípus szerelvény mind a hat kocsija érintett a problémával.

Kitért arra is, hogy legelőször 2017 májusában jelezték az orosz gyártónak, hogy vannak problémák a szerelvény kialakításával. Az első három prototípus szerelvény kocsijának átvizsgálását követően az orosz társaság arra a megállapításra jutottak, hogy jobb ha újragyártják a kocsiszekrényt, mint ha csak felújítják.

Kulcsszavak: 3-as metró, bkk, bkv, budapest, javítás, közlekedés
 
Tizenhat új midibusz érkezik Budapestre Tizenhat új midibusz érkezik Budapestre Elkészült az első Budapesti CAF villamos Elkészült az első Budapesti CAF villamos BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos Biokompozit-üzemet nyitott Győrben a MeshLin Zrt. Az utasok érdekeit kell szem előtt tartani Uber-ügyben Az utasok érdekeit kell szem előtt tartani Uber-ügyben Gázüzemű autóbusz mutatkozott be Budapesten Gázüzemű autóbusz mutatkozott be Budapesten
 
Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz

Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz

2020. január 22.
Tizenöt új, nagy befogadóképességű autóbuszt vásárol közel 1,2 milliárd forint értékben a Volánbusz Zrt. a Volvo Hungária Kft.-től, a buszok várhatóan májustól állnak forgalomba - közölte a Volánbusz kedden az MTI-vel.
Részletek

Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz

A járműbeszerzésről szóló szerződést január 21-én írta alá a Volánbusz Zrt. részéről Dávid Ilona elnök-vezérigazgató, a Volvo Hungária Kft. képviseletében pedig Illés Viktor Dávid és Mariola Wdowik ügyvezetők.

A Volvo 8900 típusú új autóbuszok a nagy forgalmú elővárosi és regionális vonalakon fognak közlekedni. A hosszú szóló - nem csuklós -, háromtengelyes, 53 ülőhelyes járművek alacsony belépésűek, akadálymentes kialakításúak, így kerekesszékkel is igénybe lehet venni. Az új autóbuszokat környezetkímélő, EURO 6 besorolású motorral, nagy teljesítményű klímaberendezéssel, WIFI-vel és üléspáronként egy-egy USB-csatlakozási lehetőséggel szerelték fel.

Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz

Az alumíniumból és acélból készített karosszéria kis tömegének köszönhetően a Volvo 8900 üzemeltetése a szokottnál gazdaságosabb és környezetkímélőbb. A szervizelés és a karbantartás az átadást követő 24 hónapban a Volánbusznál nem jár költséggel, ezeket a kiadási tételeket a nyertes ajánlat magában foglalja.

A Volánbusz 2019 és 2022 között 3930 darab autóbusz beszerzését tervezi, így a vállalat teljes járműflottájának 60 százaléka lecserélődhet. A járműállomány fiatalítása része a fenntartható közösségi közlekedés és Magyarország buszstratégiájának megvalósítására tett intézkedéseknek. A vállalat tervei szerint 2022 végéig 8,99 évre, 2031 végéig pedig 5,73 évre szorítaná le járművei átlagéletkorát - írták a közleményben.

Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz
Kulcsszavak: autóbusz, beszerzés, volánbusz
 
Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz A Scania 108 darab tehergépkocsit szállított a HOPI-nak A Volánbusz szombaton rendkívüli közlekedési rend szerint indítja járatait A Volánbusz szombaton rendkívüli közlekedési rend szerint indítja járatait Környezetkímélő buszok szállítják az utasokat novembertől Kaposváron Környezetkímélő buszok szállítják az utasokat novembertől Kaposváron 26 új villamos és 60 trolibusz érkezhet Budapestre 26 új villamos és 60 trolibusz érkezhet Budapestre Csődvédelmet kért az Ikarus Egyedi Kft. Csődvédelmet kért az Ikarus Egyedi Kft.
 
Okossá és egyénivé váló mobilitás

Okossá és egyénivé váló mobilitás

2020. január 22.
Ismét izgalmas bemutatókkal jelent meg az Audi 2020-ban a Consumer Electronics Show (CES) kiállításon, a futurisztikus vízió-modelltől egészen a sorozatgyártásra érett technikákig, amelyekkel a prémiummárka immár a jövő digitális élményét határozza meg.
Részletek

Okossá és egyénivé váló mobilitás

A 2020 január 7. és 10. között Las Vegasban rendezett CES világszerte a szórakoztatóelektronika legnagyobb kiállítása és vására, egyben a jövő különböző témakörei egyfajta indikátorának is számít.

Nyissa ki az ajtót, foglaljon helyet és hagyja maga mögött a nagyvárosi stresszt: az önállóan közlekedő Audi AI:ME – lakása és munkahelye mellett – az Ön abszolút személyes „harmadik életterévé” léphet elő, amely pontosan ismeri felhasználója kívánságait és igényeit. Utasa tekintetvezérléssel kommunikálhat intuitív módon e show-modellel, s akár kedvenc ételét is megrendelheti tőle, de wellness-élményekben is része lehet az AI:ME fedélzetén: az autóhoz tartozó virtuális valóság (VR) szemüveg segítségével látványos hegyvidék felett szárnyalhat virtuálisan. E technika valós időben hangolja össze a virtuális tartalmakat az autó mozgásaival, az eredmény pedig zavartalan lazítás és a hektikus mindennapok teljes kizárása. Úticéljához érkezve a felhasználó máris visszatérhet a valóságba: az AI:ME jóvoltából – a személyes igényeknek megfelelően és az autó navigációs adatai alapján – pontosan érkezik a megrendelt étel. Az empatikus mobilitási partner e koncepcióját automatizált vezetésű utazás során tesztelhették az újságírók a 2020-as CES alkalmával.

Audi Intelligence Experience – az empatikus autó

Gondolkodó, s akár empatikus autó? Az Audi Intelligence Experience megmutatja, hogyan működik mindez. Az autó jól ismeri felhasználóját és annak szokásait és intelligens funkciókkal, valamint mesterséges intelligencia alkalmazásával növeli utasai biztonságát, kellemes közérzetét és kényelmét.

Okossá és egyénivé váló mobilitás

Az öntanuló navigáció már napjainkban is megtalálható a MMI-rendszerek jelenlegi generációjában, amely tárolja a választott úticélokat, majd a dátum, a pontos idő és az aktuális forgalmi helyzet adatait hozzájuk rendelve alakítja ki útvonal-javaslatait. A jövőben az autó mindemellett azt is pontosan elemzi, milyen funkciókat és beállításokat részesít előnyben felhasználója, az üléspozíciótól a különböző médiákon, az útvonalvezetésen és a hőmérsékleten át, egészen az utastér illatosításáig. Rövid idő elteltével az empatikus Audi már jól ismeri a felhasználó személyes preferenciáit és beállításait, amelyeket így önállóan aktiválhat. Igény szerint a felhasználó pillanatnyi állapotára is összpontosíthat, vezetési stílusát és alapvető életfunkcióit felügyelve. A 2020-as CES alkalmával egy prototípusban voltak tapasztalhatók az Audi Intelligence Experience alapfunkciói.

Két kijelző, két újdonság – térbeli látás és igény szerinti kínálat

Pontosan arra a mellékutcára mutató navigációs nyíl, amelyben az úticél található – a háromdimenziós kevert valóság (MR) Head-up kijelző (3D Mixed Reality Head-up Display) révén az egyik kiállítási modellben mindez már 2020-ban is lehetővé vált, s az Audi a CES alkalmával bemutatta a Samsung szakembereivel közösen kifejlesztett, új technikát. A 3D-televíziókhoz hasonlóan minden képből két nézet készül, egy pixel a bal, illetve a szomszédos pixel a jobb szem számára. A járművezető előtt 8 - 10 méteres távolságban lebegő hatást keltve jelennek meg a háromdimenziós kevert valóság (MR) Head-up kijelző képei, de egy ötletes megoldással akár 70 méter fölé is növelhető az érzékelt távolság. Utóbbi előnye, hogy a távollátásra fókuszáló szemeknek nem szükséges átállniuk.

Okossá és egyénivé váló mobilitás

További különlegesség az igény szerint átlátszó kijelző (Display on Demand Transparent). A 15 centiméter magas és 122 centiméter széles képernyő részben a műszerfalba süllyesztve kap helyet, s az átlátszó OLED-kijelző, valamint a mélyfekete számára kialakított fekete réteg (Black Layer) formájában két szintet kínál. Különlegessége, hogy a kijelző információ-megjelenítéséhez épp igénybe nem vett részei mindvégig átlátszók maradhatnak, s üveglap hatását keltve szabad kilátást biztosítanak az útra.

Az autózás jövője tisztán elektromos és intelligens hálózatba kapcsolt

Több, mint csupán a jövő zenéje – a ma Audi-modelljeit a legszínvonalasabb hálózati kapcsolatok jellemzik, amelyek szíve az új, harmadik generációs moduláris infotainment-koncepció, röviden MIB 3. Főprocesszora tízszer gyorsabban működik, mint az MIB 2 esetében, egyaránt jelentős fejlődést eredményezve például az útvonaltervezésben és a forgalmi előrejelzésekben. A 2020-as CES alkalmával az Audi a világítástechnika szakterületén is bemutatta legújabb fejlesztéseit. A fáradt vezetőt speciális fény segítheti: a kék és a hűvös fehér fény például élénkítő, aktiváló hatású. Az Audi Human Centric Lighting projektje jól mutatja, hogyan befolyásolható célzottan a közérzet a fény színével, s hogyan fokozható ily módon például a bennülők összpontosító képessége és memóriája.

Az Audi CES-standján kiállított járművek palettája az Audi AI: ME víziómodelltől a 12,3 col képátlójú érintőképernyővel kialakított, már szériaközeli Audi Q4 e-tron concept show-modellen át, egészen a digitális Matrix-LED fényszórókkal szerelt, már 2020 tavaszától kapható Audi e-tron Sportback (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,0 - 21,9 (WLTP); 22,7-20,6 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) újdonságig terjedt.

Okossá és egyénivé váló mobilitás
Kulcsszavak: audi, CES, kiállítás, las vegas
 
Háromból két DTM-címet az Audi nyert el Háromból két DTM-címet az Audi nyert el Audi RS Q3 performance: Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel Audi RS Q3 performance: Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel Elkészült az Audi motorfejlesztő központja Elkészült az Audi motorfejlesztő központja Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8 A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8
 
Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

2020. január 21.
Az esetleges hibák valós idejű keresésére, azonosítására és megoldására kínál rugalmas és hatékony megoldást az a hordható elektronikus berendezés, amely a Peugeot globális gyártóhálózatában teljesít szolgálatot – és amely egyáltalán nem véletlenül emlékeztet egy népszerű tudományos-fantasztikus film kellékére.
Részletek

Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

Kényelmes, praktikus, strapabíró és felhasználóbarát: ezek a fő jellemzői annak az Android alapú kommunikációs rendszernek, amellyel a hordható ipari elektronikai segédeszközök piacvezető gyártója, az észak-amerikai RealWear Inc. szerelte fel a Peugeot gyártóüzemeit szerte a világon.
Az autógyártás rendkívül sok lépcsőből álló, összetett folyamatának legvégső, kritikus fázisa az összeszerelés. A több tucat beszállítótól származó alkatrészek ezreinek kell itt problémamentesen és eredményesen egységet alkotniuk. Elengedhetetlen a folyamatos és alapos minőség-ellenőrzés, az esetleges problémákat viszont minél gyorsabban és hatékonyabban kell azonosítani és orvosolni, lehetőleg anélkül, hogy felfüggesztenék a munkát.

Ebben segít az az ultramodern hordható elektronikus diagnosztikai rendszer, amelyet a PSA és társvállalatai használnak globális tevékenységeikben. A RealWear Inc. csúcsmodellje, a HMT-1 az egyik legfejlettebb hordható ipari elektronikus eszköz, amelyet nagy felbontású kamerával, apró, de éles képet közvetítő kijelzővel, valamint vezeték nélküli (mobiladat vagy wifi alapú) kommunikációs modullal szereltek fel.

A kistömegű készülék könnyen és biztonságosan rögzíthető a szabványos munkavédelmi sisakokra. Viselése sem a szabad mozgásban, sem a munkavégzésben nem akadályozza a dolgozót, és mivel az Android operációs rendszerre épülő berendezés hangvezérléssel irányítható, használatához szabad kézre sincs szükség.

Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

A HMT-1 azt látja, amit a felhasználó, és amennyiben a szakember bármilyen potenciális hibát észlel, haladéktalanul kapcsolatba léphet azokkal, akik megnyugtató megoldást tudnak kínálni a problémára – akár több száz kilométer távolságból is.

A készülék kezelése a tapasztalatok szerint külön oktatás nélkül, néhány perc alatt elsajátítható: a felhasználó szóbeli parancsokkal vezérelheti a kamerát (szükség szerint belenagyítva a képbe, illetve rögzítve a felvételt), illetve kapcsolhatja fel a készülékhez tartozó könnyű, de erős fejlámpát, megvilágítva a problémás területet.

A közvetlen vizuális kapcsolat révén elkerülhető a hosszadalmas egyeztetés, a cikkszámok azonosítása, a hibajelenség pontos leírása: amire korábban talán csak többszöri levélváltással sikerült megoldást találni, most akár percek alatt beazonosítható és orvosolható. „Nem kell tudnom az érintett alkatrész nevét vagy funkcióját: elég, ha a fejkamerán keresztül átküldöm a képét a beszállítónak vagy egy másik üzemben dolgozó szakértőnek, aki rápillant, és már tudja is a választ. Az egész beszélgetés rögzíthető, így ha legközelebb hasonló probléma merül fel, elég visszanéznünk a korábbi útmutatót.” – sommázza a rendszer legfontosabb előnyeit: a rugalmasságot és a közvetlenséget egy gyártósori munkás.

Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

A megoldás nem csak ezért nagyon hatékony: a kutatások kimutatták, hogy a fiatalok – így az új generációs munkavállalók is – sokkal könnyebben tanulnak vizuális úton, mint szóbeli instrukciók alapján. Így a videón keresztül megismert folyamatokat könnyebben elsajátítják.

A Peugeot és társvállalatai jelenleg tíz országban, gyártólétesítményeik 80 százalékában alkalmazzák a RealWear HMT-1-est. Az elmúlt időszak során több mint tízezer órányi tapasztalatot szereztek a technológiával, amely a gyakorlatban hozzájárult az összeszerelési folyamatok egyszerűsítéséhez, a nem tervezett üzemleállások előfordulásának csökkentéséhez, valamint a kritikus feladatok minőségének javításához. „Az általunk jelenleg alkalmazott 45 darab HMT készüléket tökéletesen sikerült integrálnunk meglévő folyamatainkba, a technológia fenntartások nélkül teljesít minden szigorú biztonsági elvárást és előírást. Komoly terveink vannak a HMT berendezésekkel, folyamatosan bővíteni szeretnénk a felhasználók számát, a felhasználási területek körét.” – értékelte a tesztüzemet Guillaume Calfati, a vállalat digitális élményekért felelős igazgatója.

Az elmúlt években számtalan szakmai elismerésben részesített HMT-1 akár extrém körülmények között is biztonságosan használható; tervezése során fontos szempont volt, hogy a lehető legcsekélyebb mértékben vonja el a felhasználó figyelmét a munkakörnyezetről. A berendezés gyorsabb, biztonságosabb és intelligensebb, mint egy átlagos táblaszámítógép vagy okos-szemüveg. Hangfelismerő rendszere – amely mindig aktív, így nem igényel ’ébresztő’ kulcskifejezést – még rendkívül zajos környezetben (akár 95 dBA-ig) is megbízhatóan üzemel, köszönhetően a négy digitális mikrofont és kifinomult vezérlő algoritmusokat alkalmazó zajszűrésnek.

Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

A szóbeli parancsokat 12 különböző nyelven érti meg a készülék, amelynek felhasználója a beépített hangszórón vagy szabványos aljzaton keresztül csatlakoztatható fülhallgatón keresztül tarthatja a kapcsolatot a távoli szakértővel.

A HMT-1 akár két méteres magasságból betonpadlóra ejtve is működőképes marad, kialakítása teljes mértékben víz- és porálló (IP66 besorolás.) Ez vonatkozik a beépített 16 MP-es, képstabilizátorral szerelt kamerára és a kijelzőre is. Az előbbi másodpercenként 30 képkocka sebességgel képes HD minőségű felvételt készíteni, beépített konvertáló rendszere azonban képes ezt a nagyfelbontású (1080p) videojelet úgy tömöríteni, hogy akár kis sávszélességű adatkapcsolaton keresztül is fenntartható legyen a videokommunikáció. A kijelző akár erős napfényben is leolvasható, a szem előtt megjelenő kép mérete megfelel egy 7 colos táblaszámítógép képernyőjének.

Ami pedig a berendezés futurisztikus megjelenését illeti, az sem véletlen. A RealWear alapítója, Stephen Pombo pályafutásának elején sokat dolgozott együtt egy bizonyos Pete Rozani nevű ipari formatervezővel. Kettőjük nevéhez számtalan közös szabadalom és ipari számítógépes rendszer fűződik. Pete Rozani élete főművét azonban nem az iparban, hanem Hollywoodban alkotta meg: a nyolcvanas években ő tervezte a Csillagok háborúja hatodik epizódjában megjelenő Boba Fett jelmezét. A fejvadász sisakján egy, a HMT-1-eséhez hasonló kameranyúlvány látható. Ez ugyan a történet szerint nem kommunikációs eszköz, hanem a célzást segítő távolságmérő, ám a hasonlóság olyannyira nyilvánvaló, hogy a RealWear berkein belül viccesen csak HMT-0 prototípusként emlegetik a kultikus filmkelléket.

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, Peugeot
 
Audi Hungaria Járműmérnöki Kar alakult a győri Széchenyi István Egyetemen Audi Hungaria Járműmérnöki Kar alakult a győri Széchenyi István Egyetemen Díjeső az Audinak az „iF Design Award” díjátadón Díjeső az Audinak az „iF Design Award” díjátadón Elkészült az egymilliomodik Kia cee’d Elkészült az egymilliomodik Kia cee’d Legördült a szerelőszalagról a jubileumi Q5 az új mexikói Audi gyárban Legördült a szerelőszalagról a jubileumi Q5 az új mexikói Audi gyárban Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben Beruházási támogatást kap a Hyundai Mobis a cseh kormánytól
 
A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly

A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly

2020. január 21.
Tavaly 9 százalékkal csökkent a Geely Automotive Holdings, a legnagyobb kínai autógyártó eladása, de a cég az idei évre már mintegy négy százalékos növekedést várt.
Részletek

A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly

A hongkongi tőzsdén jegyzett cég árfolyama kedden 4,38 százalékos mínuszban zárt.

Az autonews.com összefoglalója szerint a Geely Automotive Holdings tavaly eladott autóinak száma 9 százalékkal, 1 millió 361 ezer 560-ra esett, különösen az áprilistól szeptember végéig tartó időszakban zsugorodott az értékesítés. Tavaly októberben és novemberben már 1-1 százalékkal, decemberben pedig 39 százalékkal nőtt az eladott autóinak száma.

A cég az idei évre 1,41 millió autó értékesítését tervezi, ami 3,7 százalékkal felülmúlja a múlt évit.

A Geely anyacége, a Zhejiang Geely Holding Group mintegy 10 százalékos részesedéssel rendelkezik a Daimlerben, és 5 százalékos hányada van az Aston Martinban. A Geely a brit Lotus Cars 51 százalékos tulajdonosa és 2010-ben megvásárolta a Volvo Cars svéd autógyártót.

Egy napokban napvilágot látott értesülés szerint a Geely tárgyalásokat folytat részesedés vásárlásáról az Aston Martin brit sportautógyártóban.

A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly



Kulcsszavak: értékesítés, geely, jármű kereskedelem
 
Csaknem öt százalékkal növelte eladásait a Dacia tavaly Csaknem öt százalékkal növelte eladásait a Dacia tavaly A német piac felé tekinget a Tesla A német piac felé tekinget a Tesla A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly Egyharmaddal nőtt a román autópiac az első félévben A Nissan LEAF Európa legkeresettebb elektromos autója A Nissan LEAF Európa legkeresettebb elektromos autója A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén
 

Találatok száma: 11491 Megjelenítve: 1 - 10