Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10428 Megjelenítve: 1 - 10
Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében

Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében

2018. október 19.
Nyolc évvel azután, hogy életre hívta a kompakt crossover szegmenst, legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi gyárának futószalagjáról. Átlagosan minden 105. másodpercben elkészül egy vadonatúj Juke.
Részletek

Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében

A jellegzetes és sportos megjelenéséről ismert 2018-as Juke számtalan lehetőséget kínál a külső és az utastér testre szabására. Az összes felszereltséggel és a számtalan egyedi kiegészítővel együtt az ügyfelek több mint 23 000 kombináció közül választhatják ki legújabb Juke-változatukat. 

A sunderlandi gyár egymilliomodik Juke-ja egy Tekna felszereltségű jármű volt, Élénk kék színben, mely a legújabb szín a kínálatban.

Kevin Fitzpatrick, a Nissan Europe gyártással, ellátási lánc menedzsmenttel és beszerzéssel foglalkozó alelnöke a következőt nyilatkozta: „Az egymilliós mérföldkő elérése hatalmas eredményt jelent a típus történetében.

„Nyolc évvel ezelőtt még csak a Juke-hoz hasonlót sem láttunk – egy teljesen új szegmenst hívott életre és egy jellegzetes, korábban soha nem látott formát vezetett be a piacra. Ma pedig már egymillió ügyfelet tudhatunk magunkénak és a Juke megőrizte vezető helyét a szegmensben.

„Fantasztikus érzés látni, hogy a 2018-as modell rengeteg fejlesztésével és egyedi kiegészítőivel ugyanolyan népszerű, mint az első változat, mely 2010-ben gurult ki a gyárból.” 

Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében

A 2006-ban megkezdett gyártású és a crossoverek piacán a Nissan vezető szerepét megalapozó, úttörő jelentőségű Qashqai után a Juke volt a második crossover, mely ebben a gyárban készült. Immár több mint hárommillió Qashqai került legyártásra Sunderlandben, megelőzve a Micrát (2,4 millió) és a Primerát (1,5) a gyárban egymilliós darabszámot elérő típusok mezőnyében. 

Az egymilliós szám magában foglalja a prémium sportváltozatot, a Juke NISMO-t, melynek gyártása 2012-ben indult el a sunderlandi gyárban. Az értékesítési statisztikák szerint a Juke fekete színben a legnépszerűbb az európai vásárlók körében, és ez a legnépszerűbb választás az utastér és a külső egyedi kiegészítők terén is.

A Juke továbbra is rendkívül sikeres, 2017-ben Európában 95 000 példány talált gazdára. Az új változat prémium jellemzői közé tartozik az összetéveszthetetlen, sötét króm színű új V-motion hűtőrács, a sötétített lámpatestek és a visszapillantó tükrök sötétített irányjelzői. A ledes ködlámpa Acenta felszereltségi szinttől most már az alapfelszereltség része.

Három új, 16, illetve 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsa is bekerült a kínálatba, szintén Acenta szinttől. Akik még több dizájnt vinnének autójuk megjelenésébe, Tekna felszereltségi szinten színes díszítőelemeket is rendelhetnek a felnikhez.

Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében

Az utastér további egyedi kiegészítőkkel is felruházható eloxált narancssárga és eloxált kék színekben. Mindemellett választhatók műbőr ülések, kartámasz, valamint műszercsoport-árnyékoló színes dupla varrással. A Juke-hoz elérhető a BOSE Personal hangrendszer is, mely kimagasló minőségű és magával ragadó 360 fokos hangélményt nyújt a vezető fejtámlájába épített hangszórókkal.

A Juke olyan innovatív Nissan-technológiákat is kínál, mint az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera, mozgó tárgyak észlelése funkcióval, Sávelhagyásjelzés és Holttér figyelő rendszer.

Kulcsszavak: autógyár, crossover, juke, nissan, Sunderland
 
Új Audi TT - 5,5 tonnával kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki Új Audi TT - 5,5 tonnával kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group Erre csak a Tesla képes - Itt az újabb bűvésztrükk Erre csak a Tesla képes - Itt az újabb bűvésztrükk SEAT 1500 - “Valami Amerika” a spanyoloknál SEAT 1500 - “Valami Amerika” a spanyoloknál
 
Magyarországon közel háromezer autót adott el a LADA

Magyarországon közel háromezer autót adott el a LADA

2018. október 19.
Közel 50 éve, hogy az első Lada modellek megjelentek hazánkban. A legtöbb magyar családnak megvan a maga „zsiguli-sztorija”, amivel kapcsolatban a mai napig szívesen nosztalgiáznak.
Részletek

Magyarországon közel háromezer autót adott el a LADA

A kereklámpások azonban nem tűntek el teljesen: habár már csak pár ikonikus darab rója a kilométereket a közutakon, a visszatért újgenerációs modellek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a Lada Hungary adatai szerint már több mint 3.000 új autót adtak el ez idáig.

Öt évvel azután, hogy az egykori HungaroLada megszűnt, 2015-ben alakult a Lada Hungary, amely még az év decemberében el is kezdte újra forgalmazni a legendás márkát. Természetesen ekkor már az újgenerációs modellek léptek be a piacra. A Lada jelenleg négy modell – Vesta, Granta, Kalina, 4X4 (régi, ismertebb nevén Niva) – 13 típusát forgalmazza Magyarországon, amelyek közül a legnépszerűbb a Vesta Sedan több mint 200 eladással.

„Csúcsnak a 2017-es év mondható, amikor közel 1100 gépkocsit helyeztünk forgalomba országszerte, 22 márkakereskedésünk közvetítésével” – számolt be Pataki András, a Lada Hungary cégvezetője.

„Igaz, időarányosan valamivel kevesebbet értékesítettünk idén, mint tavaly ilyenkor, habár lett volna rá kereslet. Ennek oka, az egész autópiacot érintő, Euro6b/6c átállás következtében történő gyártáskiesés.”

A piaci trenddel ellentétben, Ladát 90/10 arányban inkább a magánszemélyek vásárolnak. A többségnek már van egyfajta kötődése a márkához, de az új megjelenésű Vesta a fiatalabb, 35+ korosztály számára is opció. „A legfőbb versenyelőnyünk a márka ismertségéből és a hozzá kapcsolódó, még mindig pozitív image-ből fakad” – tette hozzá Pataki András. 

Magyarországon közel háromezer autót adott el a LADA

„Megbízható, strapabíró gépkocsikat kínálunk, átlagon felüli felszereltséggel, elérhető áron. Az ár/érték arány tehát nagyon kedvező, és ezt jól bizonyítja az is, hogy a Lada magyarországi visszatérése óta, több mint 3.000 új autót adtunk el.”

Tapasztalatok alapján a potenciális vevők egyre tudatosabbak, konkrét elképzelésekkel keresnek autót, és egy kategóriában akár több márkát, modellt is összehasonlítanak, hogy végül a „nagybetűs” mellett dönthessenek. A Ladákat általában a Dacia modellekkel szokták összevetni, de a Vesta Sedannak például a Fiat Tipo, a Citroën C-Elysėe és a Peugeot 301-es a legnagyobb versenytársa. A 4x4 esetében azonban gyakorlatilag nincs konkurencia – erdészek, vadászok, horgászok kedvelt munkaeszköze továbbra is.

A Lada, amire egykor vezetők és kétkezi munkások egyaránt vágytak, most már mindenki számára elérhető egy teljesen új, a jelenkor igényeinek megfelelő termékpalettával. Egyvalami azért nem változott: az új Ladákat ugyanolyan nagyszerű élmény vezetni ma is, mint egykor.


Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, lada, LADA Hungary, Pataki András
 
A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Sikeres évet zárt az Audi márka Sikeres évet zárt az Audi márka Megduplázná a Maseratik eladását a Wallis Pest Kft. Megduplázná a Maseratik eladását a Wallis Pest Kft. 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R
 
Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo

2018. október 18.
A Citroën mint a kompakt családi szabadidő-autók kategóriájának megalkotója  ma itthon is bemutatja az új Berlingót.
Részletek

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo

Az importőr egy jópofa bemutatóval készült amit cseppet sem mondhatunk unalmasnak. Főleg, hogy a Berlingo marketing koncepciója köré épült a bemutató ahol –majd a későbbi reklámokban látni is lehet – a családon van a hangsúly, mert ez egy családi autó és persze egy családban kell négylábú is ahogy a bemutatón is láthattuk. Összegezve egy kellemes meleg októberi napot tölthettünk el a Citroënnel, a Berlingóval és a kutyusokkal.

De fordítsuk komolyabbra a szót. 1996 óta ez már a harmadik generáció az egyszerű, funkcionális és kissé rendhagyó modell történetében,  mely az idők során folyamatosan meg tudott újulni, és a és a családi igények ideális kiszolgálójává vált.

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a BerlingoA megújult Berlingo tökéletes összhangot mutat a márka legfrissebb modelljeivel: korszerűbb dizájn és a modern elvárásoknak megfelelő kényelem jellemzik, ugyanakkor sikeresen megőrizte praktikus jellegét, mely az immár 1,7 millió példányban elkelt ikonikus modell sikerének fő titka. Az új Berlingo átveszi a Citroën jellemző stílusjegyeit, és formára is megújul. Modularitás és helykínálat tekintetében mutatott erősségeire továbbra is nagy hangsúlyt fektet, hogy ezzel is megkönnyítse a mindennapi életet (egy mozdulattal összecsukható, önálló hátsó ülések, sík padlófelület a lehajtható első utasülés jóvoltából, 2,70 m hosszú rakodófelület, 100 literrel nagyobb csomagtartó).

A korszerűség jegyében új platformra épült modell 19 vezetéssegítő rendszerrel, 4 csatlakoztatási technológiával, legújabb generációs erőforrásokkal – köztük az 1.2 PureTech benzines, az 1.5 BlueHDi dízelmotorral és az EAT8 automata sebességváltóval – és kényelmes felfüggesztéssel rendelkezik. A mostantól két méretben (M=4,40 m, XL=4,75 m) és mérettől függetlenül 5 vagy 7 személyes változatban elérhető új Citroën Berlingo elsőként a Genfi Autószalonon mutatkozik be, forgalmazása pedig 2018 második felében veszi kezdetét.


A Berlingón végrehajtott modellfrissítéssel a Citroën egy ikonikus modellt fejleszt tovább: azt a modellt, mely közel 22 éve külön kategóriát teremtett. A modell azóta abszolút hivatkozási alapként szolgál, olyannyira, hogy egyes országokban a Berlingo nevet használják az egész szegmens megjelölésére. A Berlingo sikere hosszú idő után is töretlen: a 2016-os rekordév után 2017-ben gyártották a legtöbbet belőle (a 2008-ban bevezetett 2. generációs Berlingo személygépkocsi és haszongépjármű változataiból együttesen több mint 165 000 darabot).

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo

2017-ben 17 országban ez volt a legkeresettebb Citroën modell, és a C3 után a mai napig ez minden idők legnépszerűbb Citroën modellje. Európában a Berlingo a második legtöbbet értékesített „kompakt családi szabadidő-autó”, és haszongépjármű változata is ott van a szegmens első három helyezettje között. 1996 óta összesen több mint 3,3 millió Berlingo gurult le a futószalagról.

A személygépkocsi változat mostani harmadik generációjával tehát egy mind a márka, mind a szegmens szempontjából kiemelkedően fontos modellt leplez le a Citroën. Egy ma is népszerű autót, mely tökéletes választás azon családok és idősebb vásárlók számára, akik aktív életmódjukhoz keresnek sokoldalú, ideális autót. Olyan ügyfelekről van szó, akik a rokonszenves, nem túl feltűnő autókat részesítik előnyben, és elsősorban tágas térre, praktikumra és egyszerű kezelhetőségre vágynak, de a dizájnra, a kényelemre és a korszerűségre vonatkozóan is vannak elvárásaik. Az „Inspired by you” jelmondatban megfogalmazott gondolathoz híven az új Citroën Berlingo erre még erőteljesebb dizájnnal és fokozott kényelemmel válaszol.

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo
Kulcsszavak: bemutató, Berlingo, Citroën, premier, új modell
 
A hazai nagyközönség előtt is debütáltak a legújabb MINI modellek A hazai nagyközönség előtt is debütáltak a legújabb MINI modellek A vadonatúj Honda HR-V 2015 nyarán érkezik az Európai márkakereskedésekbe A vadonatúj Honda HR-V 2015 nyarán érkezik az Európai márkakereskedésekbe Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró Sebesség és kezelhetőség - Nissan GT-R Nismo Sebesség és kezelhetőség - Nissan GT-R Nismo A Renault a jövő fenntartható mobilitását mutatja be a Párizsi Autószalonon A Renault a jövő fenntartható mobilitását mutatja be a Párizsi Autószalonon
 
Skoda SUV-modellek a Kínai piacra

Skoda SUV-modellek a Kínai piacra

2018. október 18.
A ŠKODA KODIAQ nagyméretű SUV-modell dinamikus kupéváltozata kizárólag Kínában szerepel majd a kínálatban.
Részletek

Skoda SUV-modellek a Kínai piacra

Kína ezzel az egyedüli piac lesz, ahol a KAMIQ, a KAROQ, a KODIAQ és a KODIAQ GT formájában a márka összesen már négy SUV-modellt kínál.

A jól érzékelhetően letisztult és pontosan meghúzott vonalak alkotta, s immár a kupékat idéző oldalnézete kimondottan sportos és dinamikus karaktert kölcsönöz az új ŠKODA KODIAQ GT számára. A márka nagyméretű SUV-modelljének kupéváltozata mindenekelőtt farkialakításában tér el a ŠKODA KODIAK sorozat tagjaitól. Első ajtói mögött tetővonala enyhén ereszkedni kezd, majd az erősen megdöntött csomagtérajtóban folytatódik. A cseh gyártó modellpalettájának első SUV-kupéja zászlóshajó és imázshordozó szerepében érkezik a kínai piacra.

Kína – a ŠKODA világszerte legjelentősebb piaca

Az elektromos mobilitás és a digitalizáció területei mellett a SUV-modellek offenzívája a „Stratégia 2025” program egyik fő pillére. E piaci szegmens mindenekelőtt Kínában – ahol a ŠKODA KAMIQ mellett az új ŠKODA KODIAQ GT lesz a márka másik kifejezetten e piacra szánt SUV-modellje – képvisel jelentős növekedési potenciált. Kína már ma is a ŠKODA világszerte legnagyobb piaca, jelenleg minden negyedik ŠKODA gépkocsit Kínában szállítják ki. Egy öt évre szóló beruházási terv keretében, amelyről Hszi Csin-ping, a Kínai Népköztársaság elnöke 2016-os csehországi állami látogatása alkalmával született szándéknyilatkozat (Memorandum of Understanding), több mint kétmilliárd eurót fordítanak a márka SUV-palettájának bővítésére, valamint alternatív hajtásrendszerű ŠKODA modellek fejlesztésére.

Skoda SUV-modellek a Kínai piacra

Skoda SUV-modellek a Kínai piacra

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, kína, KODIAQ GT, skoda, új modell
 
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma decemberben Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma decemberben Érkezik a BMW M8 Érkezik a BMW M8 Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja Júniusban is a Fordból kelt el a legtöbb Júniusban is a Fordból kelt el a legtöbb
 
A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ra átalakítja az autóipart

A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ra átalakítja az autóipart

2018. október 18.
A PwC Strategy& legújabb tanulmánya szerint a közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ig várhatóan forradalmat hoz az autóipari munkaerő és az autógyártás területén.
Részletek

A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ra átalakítja az autóipart

A gépjárműgyártás átalakulása - Hogyan forradalmasítja az autóipart 2030-ra a közösségi mobilitás és az automatizálás? című tanulmány a gyártók és a fogyasztók számára jelentős változásokat prognosztizál. A gépjárműgyártás kettéválik: lesznek tömegpiacra szánt, „semmi extrát” nem tartalmazó közösségi autók, amelyeket alkalmanként, egy-egy útra vesznek igénybe, illetve személyre szabott gépkocsik azok számára, akik továbbra is a saját autójukban szeretnének utazni.

A PwC Strategy& szerint mindez az eredetiberendezés-gyártók (OEM-ek) számára két különböző gyártípus gyors kialakítását teszi majd szükségessé. Az első olyan szabványosított, hálózatba kapcsolt „plug and play” járművekre összpontosít, amelyeket fiatal, városi autóvezetőknek szánnak. A második, legnagyobb rugalmasságot biztosító gyártípus – hasonlóan a mai magas presztízsű luxuscikkek piacához – személyre szabott járművek gyártásával foglalkozna.

A tanulmány szerint ez a változás gyökeresen átalakítja a munkaerő összetételét, mivel a robotok nagyobb arányban lesznek jelen mind a gyártósorokon, mind K+F funkciókban. A becslések szerint a jelenlegi felkészültségű dolgozók 40-60%-ára lesz szükség az üzemekben, miközben az adatmérnökök és szoftverfejlesztők száma 90%-kal emelkedhet.

„Az autóipar működési modellje Ford több mint egy évszázaddal ezelőtt bevezetett gyártósora óta alapvetően nem változott, mégis azt várjuk, hogy ezek a változások 2021-ig felgyorsulnak”

- mondta Végh Bálint, a PwC Magyarország Tanácsadási üzletágának vezető menedzsere.

„Az OEM-eknek hozzá kell kezdeniük a következő évtizedben szükséges munkaerő rendelkezésre állásának biztosításához, egyrészt megfelelő szakképesítéssel rendelkező munkavállalók felvételével, másrészt a meglévő dolgozók megtartásával és átképzésével. A rugalmas üzemtípusban 2030-ra az adatmérnökök száma csaknem megkétszereződik, míg a szoftverfejlesztők száma 90 százalékkal nő. A „plug and play” üzemekben ez a két növekedési arány 80, illetve 75 százalék” – fejtette ki Osztovits Ádám, a PwC Magyarország Tanácsadási üzletágának vezető cégtársa.

A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ra átalakítja az autóipart

A tanulmány azt is megjegyzi, hogy a változás üteme más területeken is felgyorsul: a K+F és a gyártás közötti idő két évre csökken, szemben a mostani 3-5 évvel. Az OEM-ek számára növekvő konkurenciát jelentenek majd azok a technológiai vállalatok, amelyek közvetlenül a fogyasztók számára nyújtanak mobilitási szolgáltatásokat.

Ugyanakkor növekszik a gyártókra nehezedő nyomás arra vonatkozóan, hogy sokkal költséghatékonyabb gyártási folyamatokat hozzanak létre, melyek alkalmazkodnak az egyre változatosabb járművekhez és formatervezési mintákhoz.

„Az autóipar újabb forradalom küszöbén áll, ahol az adatkezelés és az alkalmazkodás képessége elengedhetetlen a túléléshez. Az OEM-eknek most kell cselekedniük, hogy helyes döntéseket hozzanak gyártási modelljükkel és a jövőbeli munkaerejükkel kapcsolatban” – tette hozzá Végh Bálint, autóipari szakértő.

Kulcsszavak: autómegosztó, közlekedés, tanulmány
 
Útdíj - A feleslegessé vált e-matricák vasárnap éjfélig válthatók vissza Útdíj - A feleslegessé vált e-matricák vasárnap éjfélig válthatók vissza Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten BKV: közel 30 százalékkal hatékonyabban működnek az Alstom metrók BKV: közel 30 százalékkal hatékonyabban működnek az Alstom metrók Huszonhat út járhatatlan a Dunántúlon Huszonhat út járhatatlan a Dunántúlon Jelentős forgalomkorlátozások, menetrendi változások lesznek Budapesten október 23-án Jelentős forgalomkorlátozások, menetrendi változások lesznek Budapesten október 23-án
 
A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

2018. október 17.
A Bloomberg 2018-as Electric Vehicle Outlook jelentése szerint 2040-re az újautó-értékesítések 55 százalékát, illetve a teljes járműállomány 33 százalékát elektromos autók adják majd.
Részletek

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

Napjainkban tehát már nem az a kérdés, hogy átállunk-e az elektromos közlekedésre, hanem az, hogy mikor és hogyan megy végbe ez az átalakulás. Ehhez mind a járművek üzemeltetésében, mind a kapcsolódó infrastruktúra kiépítésében fontos lépésekre van szükség, az érintett vállalatoknak pedig számos kérdést kell átgondolniuk. A téma a Hungexpón éppen zajló Automotive Hungary rendezvény kapcsán különösen aktuális. Ezért a kiállítás egyik résztvevőjeként a Schneider Electric, az elektromosautó-töltők piacának szakértője és meghatározó szereplője összegyűjtötte a legfontosabb pontokat, illetve tippeket a felkészüléshez.

Ideje kapcsolni!

Az energiafelhasználás minden szintjén folyamatosan nő az igény a nem szénalapú energiaforrások iránt, hogy mérsékelhető legyen a klímaváltozás és annak negatív hatásai. Életünk számos területén váltunk új forrásokra, ezek közül pedig a járművek jelentős levegőszennyezése miatt a közlekedés az egyik legfontosabb. Az Európai Unióban például a szén-dioxid-termelés 12 százalékáért az autók a felelősek.

A közlekedés okozta károsanyag-kibocsátás mérséklésére kézenfekvő válasz, hogy a belsőégésű motorokról elektromos meghajtásra állunk át. A Bloomberg előrejelzése szerint 2040-re a világ teljes járműállományának egyharmada, mintegy 559 millió autó elektromos meghajtású lesz, és az újonnan vásárolt autók 55 százalékát is már az ilyen modellek teszik ki, ami 60 millió elektromos járművet jelent.

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

A Schneider Electric szakértőinek jóslata még messzebbre merészkedik. Ők úgy gondolják, hogy két-három évtizeden belül teljesen általános lesz az elektromos és önvezető járművekkel való közlekedés, amelyeken másokkal is osztozni fogunk, szolgáltatásként igénybe vehető utazási modellben (transportation-as-a-service). Az autópályák tele lesznek olyan pihenőhelyekkel, amelyeket gyorstöltőkkel szereltek fel, és a városokban ugyanolyan általános látványnak számítanak majd az utcai autótöltő állomások, mint ma a parkolóórák. Aki túlzásnak találna egy ilyen jövőképet, annak érdemes belegondolnia abba, hogy 25 évvel ezelőtt a bolygó népességének nagy része nem is hallott még az internetről, és 15 éve mindössze néhány embernek volt mobiltelefonja. Ma pedig elképzelni sem tudjuk az életünket a világháló és az okostelefonok, illetve az ezeken keresztül elérhető szolgáltatások nélkül.

De minek kell történnie a következő néhány évben ahhoz, hogy megvalósuljon egy ilyen jövőkép, és hogyan tudnak a mai vállalatok az élére állni ennek a fejlődésnek?

Együtt a tisztább jövőért

Ahhoz, hogy a közlekedésben lecseréljük a káros üzemanyagokat, nem elég az elektromos járművek elterjedése. A megfelelő infrastruktúrának is ki kell épülnie, ami lehetővé teszi, hogy a sofőrök a hosszabb távok megtételéhez is kényelmesen feltölthessék autójuk akkumulátorát. A változás kulcsa tehát annak a két csoportnak a kezében van, amely a legtöbb jármű működtetésében, illetve az infrastruktúra fejlesztésében érintett.

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

Ennek megfelelően a flottaüzemeltetők, a tömegközlekedési vállalatok, az árufuvarozók és logisztikai cégek, a közösségi alapon működő személyszállító szolgáltatók, a különféle munkáltatók és kisebb nagyobb vállalkozások, valamint a városfejlesztők, a közművek és az ingatlantulajdonosok egyaránt érdekeltek a közlekedési infrastruktúra megreformálásában. Számos kérdést kell azonban tisztázniuk ezeknek a szereplőknek ahhoz, hogy az átalakulás minél gördülékenyebben, kis költség- és időráfordítással járjon.

Átalakulás flottul

A nagyobb flottákat üzemeltető szervezeteknél nem csupán annyi a feladat, hogy minden évben elektromos járműveket vásárolnak a leamortizálódott darabok helyett. Olyan átfogó stratégiát kell kialakítaniuk, amelynek során figyelembe veszik a meglévő erőforrásaikat és a reálisan kitűzhető célokat, illetve megtervezik az odáig vezető utat is. Emellett annak felmérésére is szükség van, hogy a jelenlegi infrastruktúrájuk mennyiben képes kiszolgálni az új igényeket, továbbá mi szükséges ahhoz, hogy megbízható és lehetőleg tiszta áramellátást garantálhassanak alacsony költségek mellett, esetleges áramkimaradások és extrém körülmények között is. Mérlegelniük kell ezenfelül, hogy egyáltalán megéri-e saját eszközöket és járműveket alkalmazniuk, vagy jobban járnak-e bérleti szerződésekkel, illetve a szolgáltatásként igénybe vehető utazással (transportation-as-a-service).

Ezzel egyidejűleg a töltőhálózatnak és a kapcsolódó infrastruktúrának is ki kell épülnie, ami a különféle épületek és ingatlanok tulajdonosainak, üzemeltetőinek vagy bérlőinek hatáskörébe tartozik. A kiskereskedelmi egységek, szállodák és bérházak egyaránt profitálhatnak abból, ha ügyfeleik számára lehetőséget biztosítanak az elektromos járművek töltésére, és így vonzóbbak lehetnek versenytársaiknál.

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

Kérdéses lehet azonban számukra, hogy pontosan mekkora költséget igényel egy ilyen beruházás és mennyi idő alatt térül meg. Azt sem feltétlenül láthatják előre, milyen időközönként kell újabb összegeket befektetniük az infrastruktúra karbantartásába és modernizálásába, hiszen az elektromos járművek technológiája napjainkban rendkívül gyorsan fejlődik, ezért elképzelhető, hogy néhány éven belül újabb szabványoknak megfelelő és nagyobb teljesítményt kínáló eszközökre kell váltaniuk. A töltőpont kiépítése pedig komolyabb ráfordítást igényel, mivel jelenleg a parkolóhelyi töltőállomások ára egymillió forint felett kezdődik, a sokkal rövidebb töltésidőt kínáló villámtöltők pedig ennek tízszeresébe kerülnek.

Ha egy létesítményben autótöltési lehetőséget kínálnak az ügyfelek számára, akkor érdemes olyan kérdéseket is figyelembe venni, mint hogy milyen energiaforrást vesznek igénybe, van-e lehetőség megújuló forrás hasznosítására, hogyan illeszkedik a töltőállomás a teljes épület energetikai rendszerébe, illetve hogyan biztosítható a folyamatos elérhetőség, akár áramkimaradás esetén is.

Felvillanyozó tanácsok profi forrásból

Mind a flották, mind az épületek üzemeltetői komoly döntések előtt állnak, ha alkalmazkodni akarnak a közlekedés új kihívásaihoz. Az elektromos járművek köré épülő infrastruktúra és szabályozás rendkívül komplex, ráadásul a technológia is villámgyorsan fejlődik. Ezért a legtöbb, újításra törekvő szervezetnek szüksége lesz olyan szakértő partnerre, mint például a Schneider Electric, amely naprakész ismeretekkel rendelkezik ezen a területen. A vállalat olyan egyedi megközelítést kínál az elektromos járművekhez kapcsolódó infrastruktúra kialakításához, amely nem igényel előzetes tőkebefektetést, és egyesíti magában a megújuló erőforrások alkalmazásához, a mikrohálózatok fejlesztéséhez és telepítéséhez, valamint a berendezések beszereléséhez és karbantartásához szükséges szaktudást. A Schneider Electric szakemberei október 17. és 19. között személyesen is adnak tanácsot a témában az Automotive Hungary kiállítás A pavilonjának 108A standján.

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Schneider Electric
 
Megnyílt az első Tesla-gyorstöltő Magyarországon Megnyílt az első Tesla-gyorstöltő Magyarországon Egyre nagyobb a népszerűsége az elektromos autónak Egyre nagyobb a népszerűsége az elektromos autónak Újabb szakmai díjat nyert a Nissan e-NV200 Újabb szakmai díjat nyert a Nissan e-NV200 Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) A Mercedes felveszi a versenyt a Teslával A Mercedes felveszi a versenyt a Teslával
 
ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek

ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek

2018. október 17.
Az első európai ŠKODA típus a stilizált „ŠKODA” felirattal a hátulján. A teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA SCALA még az idén bemutatkozik a nagyközönség előtt.
Részletek

ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek

Sziluettjének első képét követően új kompakt típusa nevét is nyilvánosságra hozta a cseh gyártó – ŠKODA SCALA. A név eredete a latin „scala” szó, amelynek jelentése „lépcső” vagy „létra”, s a ŠKODA e piaci szegmensben tett újabb jelentős lépésére utal. Az új SCALA az első sorozatgyártású európai ŠKODA modellként visel a ŠKODA-logó helyett immár „ŠKODA” feliratot csomagtérajtaja közepén.

Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Új ŠKODA SCALA sorozatunkkal új fejezetet nyitunk a ŠKODA kompakt modelljeinek történetében. Teljes egészében új fejlesztésről van szó, amely technikája, biztonsága és formavilága tekintetében egyaránt mércéül szolgálhat e kategóriában. Meggyőződésünk, hogy a SCALA kiváló adottságokkal rendelkezik ahhoz, hogy újraértelmezze az A-szegmenst a ŠKODA számára.”

SCALA modelljével a ŠKODA első ízben alkalmazza sorozatgyártásban új, érzelmekben gazdag külső és belső formai nyelvezetét, amely a ŠKODA VISION RS révén már a Párizsi Autószalonon is nagy figyelmet keltett. A nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka műszakilag is nagy lépést tesz előre, s olyan innovatív felszereléseket is kínál, amelyek korábban csupán a felsőbb kategóriákat jellemezték. A latin eredetű „SCALA” név tökéletesen illik mindehhez, jelentése ugyanis „lépcső” vagy „létra”. SCALA sorozatával a ŠKODA egyszerre több fejlesztési lépcsővel is feljebb lép, s a márka értékrendjének – amit a „Smart Understatement” kifejezés foglal össze találóan – tökéletes megtestesítője is egyben.

Az új ŠKODA SCALA sorozat tagjait mindemellett egy további új és semmi mással össze nem téveszthető ismertetőjegy is jellemzi, az kompakt újdonság ugyanis a márka első sorozatgyártású európai modelljeként visel a ŠKODA-logó helyett immár „ŠKODA” feliratot csomagtérajtaja közepén.

ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek








Kulcsszavak: bemutató, Scala, skoda, új modell
 
A Hyundai 2021-re Európa első számú ázsiai autóipari márkája szeretne lenni A Hyundai 2021-re Európa első számú ázsiai autóipari márkája szeretne lenni Díjat nyert a SEAT Ateca az Egyesült Királyságban Díjat nyert a SEAT Ateca az Egyesült Királyságban A vadonatúj Ford GT szupersportkocsi digitális műszere már a jövőt mutatja A vadonatúj Ford GT szupersportkocsi digitális műszere már a jövőt mutatja Sikertörténet: 2000 Škoda kereskedés világszerte az új vállalati arculat szerint Sikertörténet: 2000 Škoda kereskedés világszerte az új vállalati arculat szerint Talentumban bővelkedik a Fiat Professional modellkínálata Talentumban bővelkedik a Fiat Professional modellkínálata
 
Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai

Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai

2018. október 17.
A Kamaz szóról nem pont az elektromobilitás jut eszünkbe, de hamarosan könnyen változhat a dolog.
Részletek

Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai

Május végén számoltunk be arról, hogy az egykor a magyar utakon igen gyakori Kamaz teherautók visszatérnek hazánkba, vagyis, hogy újraindult az orosz cég termékeinek magyar forgalmazása, írta a hvg.hu. A modernizált Kamazokban 290-320 lóerős Cummins motorok teljesítenek szolgálatot, és már nem vagyunk messze attól, hogy teljesen hangtalan elektromos változatban is meg lehessen őket vásárolni. Az említett angol Cummins és a Kamaz ugyanis együttműködési szerződést kötött egymással, melynek értelmében a közeljövőben villanymotoros, akkumulátoros Kamaz teherautók, illetve buszok jelenhetnek meg a kereskedelmi forgalomban.

A Cummins tisztán elektromos, illetve hibrid hajtásláncait első körben városi buszokban, illetve középkategóriás és nagy terhelhetőségű teherautókban kívánják tesztelni. A Kamaz Oroszország egyik legnagyobb járműgyártó vállalata, mely több mint 40 éves múltra tekint vissza, ugyanis az első teherautó 1976-ban gördült le a gyártósoráról. Fennállásától 2018 áprilisáig 2 252 000 tehergépkocsit gyártott le a napjainkban 15 százalékban a Daimler által tulajdonolt vállalat.

Nemrégiben maga Vlagyimir Putyin is kipróbált egy Kamaz teherautót, igaz még nem egy villany-, hanem hagyományos motorost, illetve a Kamaz idén nyáron már egy teljesen elektromos meghajtású, önvezetésre képes busz prototípust is demózott – írja az alternativenergia.hu

Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai
Kulcsszavak: elektromos busz, elektromos kamion, KAMAZ
 
Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft. Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft. Az ABB automatizált gyorstöltő rendszert mutatott be elektromos buszokhoz a “Busworld 2015” kiállításon Az ABB automatizált gyorstöltő rendszert mutatott be elektromos buszokhoz a “Busworld 2015” kiállításon A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését Elektromos buszok üzembe állításával folytatódik a pécsi buszcsereprogram Elektromos buszok üzembe állításával folytatódik a pécsi buszcsereprogram Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon
 
460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család

460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család

2018. október 17.
A Porsche két különösen sportos modellel bővíti a Panamera kínálatát.
Részletek

460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család

Négyliteres biturbó V8-as erőforrásából nyert 460 lóerős (338 kW) teljesítményével, különösen dinamikus futóműrendszerével (beleértve a háromkamrás légrugózást), egyedi formajegyeivel és felszereltségével a Panamera GTS és a Panamera GTS Sport Turismo kivételesen erős, nagyteljesítményű csomagot kínál. Többek között a fekete külső elemeket kínáló Sport Design csomag és a belső tér Alcantara kárpitozása is az alapfelszereltség részét képezi. Továbbá a Porsche kibővítette a kényelmi és vezetési segédrendszerek kínálatát is a személyre szabható head-up display (HUD) személyében, amely a Panamera család többi modelljéhez is elérhetővé vált.

Érzelem és hatékonyság: V8-as motor 460 lóerővel és sport kipufogórendszerrel

Mindkét új Panamera GTS modell szívét egy négyliteres, V8-as turbómotor adja 460 lóerős (338 kW) csúcsteljesítménnyel, valamint 620 Nm maximális nyomatékkal, továbbá különösen érzelmes hangaláfestéssel és vezetési élménnyel, köszönhetően a széria sport kipufogórendszernek. A benzines részecskeszűrővel ellátott biturbó motor elődjénél 20 lóerővel (15 kW) és 100 Nm-rel kínál többet, amely a Panamera GTS és Panamera GTS Sport Turismo modelleket 0-ról 100 km/h-ra 4,1 másodperc alatt gyorsítja fel a széria Sport Chrono csomagnak is köszönhetően. A két modell végsebessége 292 és 289 km/h. A megszakítás nélküli tapadásról és gyorsítóerőről a Porsche Traction Management (PTM) összkerékhajtás, valamint a nyolcfokozatú PDK duplakuplungos automata váltó gondoskodik. A kivételes teljesítményt kimagasló hatékonyság kíséri: a vegyes fogyasztás mindössze 10,3 l/100 km (Sport Turismo: 10,6 l/100 km) (további információk a lábjegyzetben), a CO2-kibocsátás pedig 235 g/km (Sport Turismo: 242 g/km).
Teljesítmény és kényelem: sportfutómű háromkamrás légrugózással

460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család

A Panamera GTS modellek sportos oldalát még tovább erősítik a lenyűgözően dinamikus futóműrendszerek. A háromkamrás technológiával rendelkező légrugózás ugyancsak az alapfelszereltség része, amely flexibilis vezérlést és optimális rugózást biztosít. A két GTS modell sportosságát a 10 milliméteres ültetés is garantálja, miközben a Porsche Active Suspension Management (PASM) aktív futóműrendszer még sportosabb kalibrációt kapott. Az eredmény? Lenyűgöző kanyarsebesség és kimagasló magabiztosság. A kivételes lassulásról nagyobb fékek (390 milliméteres tárcsákkal elöl, 365 milliméteres tárcsákkal hátul) gondoskodnak.

A különleges GTS megjelenés: Sport Design csomag fekete részletekkel

Elődjéhez hasonlítva az új Panamera GTS alapfelszereltsége több tekintetben is jóval gazdagabb. Az új, fekete első-hátsó lökhárító betéteket, valamint sötétített részleteket kínáló Sport Design csomag még dinamikusabb megjelenést biztosít. A GTS modellek szériában 20 colos Panamera Design kerekeket viselnek. A belső térben a fekete Alcantara, valamint az alumínium dominál. Az alapfelszereltség része a váltófülekkel ellátott, fűthető, többfunkciós sport kormánykerék, az Alcantara kárpitozás, valamint a digitális szolgáltatások széles kínálatát biztosító Connect Plus modul. Az opcionális GTS belső csomaggal a modellek belső tere még jobban személyre szabható például kárminvörös vagy kréta kontrasztszínnel ellátott fordulatszámmérővel, díszvarrással és GTS logókkal.

Újdonság a Panamera kínálatában: head-up display új konfigurációs lehetőségekkel

A GTS modellek a második generációs Panamera összes innovációját elérhetővé teszik. Ilyen például a digitális Porsche Advanced Cockpit, a különböző vezetési segédrendszerek, mint például az adaptív távolságtartó tempomattal rendelkező Porsche InnoDrive vagy az opcionális hátsókerék-kormányzás.

460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család

A GTS modellekkel együtt ünnepli a premierjét a Panamera modellsorozat egyik új felszereltsége is, a szélvédőre vetített kijelző (HUD). A megoldás a vezető által személyre szabható tartalmat, vagyis a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetíti színes ábrázolással.

A hétköznapok versenyének hőse: a legelső Panamera GTS Sport Turismo

A GTS a Porschénál hagyomány, a hárombetűs rövidítés a Gran Turismo Sport kifejezést takarja. Ezzel az elnevezéssel a Porsche első közúti sportautója, a 904 Carrera GTS még 1963-ban mutatkozott be, versenytechnológiát hozva a közutakra. Ezt a 924 és a 928 GTS modellek követték, amelyek az 1980-as és 90-es években vitték sikerre a koncepciót. 2007-ben a GTS elnevezés ismét feltámadt a Carrera GTS képében. Ezt a Panamera GTS első generációja követte 2011-ben, akkoriban még csak ötajtós szedán karosszériával. Most pedig az új Panamera GTS már Sports Turismo modellként is elérhető. Nagyobb csomagtérajtóval, alacsonyabb küszöbbel, nagyobb csomagtartóval és 4+1 üléses kialakítással. A 2017-ben bemutatkozott úttörő modell új GTS kiadása kimagasló praktikumot kínál a dolgos hétköznapokhoz, a családi élethez és a hétvégi sportoláshoz, miközben lenyűgöző menettulajdonságokat tud felmutatni.

Az új GTS modellek már rendelhetők. Németországban a Panamera GTS bruttó 138.493 eurótól elérhető, a Panamera GTS Sport Turismo indulóára pedig bruttó 141.349 euró.

460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család
Kulcsszavak: Panamera, Porsche, új modell
 
Peugeot 308 GT: két dinamikus és különleges motor hangsúlyozza a modell erős egyéniségét Peugeot 308 GT: két dinamikus és különleges motor hangsúlyozza a modell erős egyéniségét Jövőre jelenik meg a Fiat mini-SUV modellje Jövőre jelenik meg a Fiat mini-SUV modellje Bemutatkozott a kalandvágyó összkerekes Bemutatkozott a kalandvágyó összkerekes Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale
 
A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace

A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace

2018. október 17.
Immáron két éve halmoz sikert sikerre a haszongépjármű piac egyik legizgalmasabb szereplője, a Toyota Hiace méltó örökösének bizonyuló legújabb generációs Toyota PROACE.
Részletek

A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace

A karosszéria választék és a tengelytávok 12-féle kombinációja, valamint az ajtóváltozatok széles választéka önmagában is népszerűvé teszi a PROACE-t, az autóinak legendás megbízhatóságáról és elnyűhetetlenségéről ismert Toyota ugyanakkor jó érzékkel tapintott rá arra, hogy mi teheti még kedveltebb választássá a trendi kisáru és személyszállítót: az autóhoz immár 5 év vagy 1 millió kilométer Toyota PROACE EXTRA garanciát kínál a gyártó.

A haszongépjárművek és személyszállítók esetében, jóllehet egy-egy vállalkozás ’arcaként’ a dizájn is egyre hangsúlyosabb szemponttá válik, a vásárlók a legfontosabbnak jellemzően az alacsony üzemben tartási költségeket (fogyasztás, szerviz), a különféle igényekhez illeszkedő praktikus kialakítást, és természetesen a megbízhatóságot tekintik. A Toyota hatékony, alacsony fogyasztású és károsanyagkibocsátású meghajtási láncokat kínáló sikermodellje, a kétféle felszereltség szinttel, háromféle karosszériahosszal és kétféle tengelytávval elérhető PROACE VAN áruszállító, illetve az akár 9 személy szállítására is alkalmas, vagy éppen prémium kidolgozású beltérrel, VIP változatban is elérhető PROACE VERSO tökéletesen megfelel ezeknek az elvárásoknak. Mindehhez a Toyota Safety Sence csomagban aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák egyedülállóan széles tárháza társul.

A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace

Ha ez nem volna elég, a Toyota mostantól magabiztos lépéssel 3+2 év kilométer korlátozás nélküli garanciát kínál a teljes PROACE modellcsaládra, ami a piacon egészen egyedülálló. A minden új Toyota modellre érvényes 3 év vagy 100 ezer km gyártói garancia a Toyota PROACE modellek esetében ez a garancia kiegészül egy extra garanciával, amely akkor kezdődik, amikor 3 év vagy a 100 ezer km letelik, és a gépkocsi 5 éves kora előtti napon ér véget, kilométer korlátozás nélkül. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy akár a kommunikációban szereplő 1 millió kilométert is meghaladhatjuk ez idő alatt, garanciánk akkor is érvényes marad, ez az ajánlat pedig kétségkívül felkavarja majd a kisáruszállító és személyszállító piacon. A kérdés vélhetően leginkább az lesz majd, tud-e a Toyota eleget szállítani a már eddig is sikermodellnek számító PROACE-ból.

Mi a Toyota PROACE EXTRA garancia?

A Toyota Proace Extra garancia érvényessége a gyártói garancia (3 év vagy 100 ezer km amelyik előbb letelik) lejárati napját követő napon veszi kezdetét, és a gépkocsi 5 éves kora előtti napon ér véget kilométer korlátozás nélkül. Amennyiben bármely, a garancia hatálya alá eső alkatrész meghibásodik, és ennek következtében a gépkocsi javításra szorul, a garancia kedvezményezettje jogosult arra, hogy a kérdéses alkatrészeket hivatalos Toyota márkaszervizben kijavíttassa vagy kicseréltesse.


A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace

Milyen alkatrészekre vonatkozik?

A Toyota Proace extra garancia az autó szinte összes részegységére fedezetet nyújt, kivéve a kopó‑forgó alkatrészeket, a fényezést, a belső kárpitot, illetve azokat az alkatrészeket, amelyeknek – a periodikus karbantartások során – rendszeres cseréje vagy tisztítása szükséges.

Milyen követelményeknek kell megfelelni a Toyota PROACE EXTRA garancia által biztosított védelem fenntartásához?

A Toyota szervizkönyvben előírt időszakos karbantartási munkákat maradéktalanul el kell végeztetni, amelyre a hivatalos Toyota márkaszervizek rendelkezésre állnak. A kilométerszámláló bárminemű átalakítása, kijelzett értékének módosítása a garanciális jogok megszűnését vonja maga után. A kilométerszámláló meghibásodását, valamint cseréjét az aktuális óraállással együtt haladéktalanul be kell jelenteni egy Toyota márkaszervizben. Mindenfajta javítási és karbantartási munka csak a márkaszervizben vásárolt üzemi folyadékok és eredeti Toyota alkatrészek vagy azokkal megegyező minőségű anyagok és alkatrészek felhasználásával végezhető el a gépkocsin.

Figyelembe kell venni és betartani a gépkocsi használatára vonatkozó, a felhasználói kézikönyvben leírt gyártói utasításokat. Meghibásodás vagy rendellenes működés esetén, kapcsolatba kell lépni egy hivatalos Toyota márkaszervizzel, ahol a garancia hatálya alá eső alkatrészeket díjtalanul javítják vagy cserélik: minden javítás eredeti alkatrészekkel, a gyári előírásoknak megfelelően történik, minden garanciális igényt szakképzett munkatársak kezelnek.

A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace
Kulcsszavak: garancia, márkakereskedés, márkaszerviz, Proace, toyota
 
A Toyota „visszakéri” akkumulátorait A Toyota „visszakéri” akkumulátorait A gazdagabb alapfelszereltség révén az új Verso  most még jobb ár-érték arányt kínál A gazdagabb alapfelszereltség révén az új Verso most még jobb ár-érték arányt kínál Hivatalos! Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a hosszú távú világbajnokságon Hivatalos! Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a hosszú távú világbajnokságon J. D. Power: utolérhetetlen minőségben gyártanak a Toyota üzemei J. D. Power: utolérhetetlen minőségben gyártanak a Toyota üzemei Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon
 

Találatok száma: 10428 Megjelenítve: 1 - 10