Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 1 - 10
A kecskeméti Mercedes-gyár meghosszabbította a leállást

A kecskeméti Mercedes-gyár meghosszabbította a leállást

2020. március 28.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár április 21-éig meghosszabbította a munkavégzés szüneteltetését a koronavírus-járvány miatt - közölte a cég.
Részletek

A kecskeméti Mercedes-gyár meghosszabbította a leállást

Emlékeztettek: a Mercedes-Benz márka tulajdonosa, a Daimler március 17-én döntött úgy, hogy két hétre megszakítja a gyártást európai telephelyeinek nagy részén. Ez a döntés a kecskeméti Mercedes-Benz gyárat is érintette, ahol március 20-án függesztették fel a működést.    

Az elengedhetetlenül szükséges területek működését továbbra is biztosítják, ezeken a részlegeken a munkatársak létszámát minimálisra csökkentették, megfelelő védelmükről továbbra is gondoskodnak.
   
Tájékoztatásuk szerint a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. célja továbbra is az, hogy munkavállalói munkahelyét és bérét hosszú távon biztosítani tudja. A vállalat jelenleg a szakszervezetekkel egyeztet a leginkább megnyugtató megoldás közös kialakítása érdekében.   

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár több mint 4400 munkatársat foglalkoztat. 2019-ben mintegy 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. A gyárban a Mercedes-Benz A-osztályt, valamint a négyajtós CLA Coupé és a CLA Shooting Brake modelleket gyártják - e két utóbbit kizárólag a magyarországi telephelyen.    

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. nettó árbevétele 2019-ben 3,7 milliárd euró volt, 2,7 százalékkal haladta meg a 2018-ast.

A kecskeméti Mercedes-gyár meghosszabbította a leállást
Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes-benz
 
Emléket állítanak az egykori Csepel Autógyárnak Szigetszentmiklóson Emléket állítanak az egykori Csepel Autógyárnak Szigetszentmiklóson A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály A Volkswagen csoport elnapolja a döntést a Törökországban tervezett gyára ügyében A Volkswagen csoport elnapolja a döntést a Törökországban tervezett gyára ügyében Zuhant az autóeladás Spanyolországban Zuhant az autóeladás Spanyolországban
 
A legnagyobb magyar OPEL-kereskedéssel bővül az AutoWallis csoport

A legnagyobb magyar OPEL-kereskedéssel bővül az AutoWallis csoport

2020. március 28.
Tavaly meghirdetett stratégiája részeként jelentős akvizícióról határozott az AutoWallis Nyrt. Igazgatósága, így a társaság tulajdonába kerül a legnagyobb magyar OPEL és a harmadik legnagyobb KIA kereskedést üzemeltető Wallis Kerepesi Kft., valamint az annak helyet adó ingatlant birtokló K85 Kft.
Részletek

A legnagyobb magyar OPEL-kereskedéssel bővül az AutoWallis csoport

A 2019-ben 8,7 milliárd forintos forgalmat bonyolító Wallis Kerepesi akvizíciója több mint tizedével növelheti a tőzsde autós vállalatának idei árbevételét.

Az AutoWallis Igazgatósága több hónapos előkészület után az OPEL és KIA gépjárműveket forgalmazó Wallis Kerepesi Kft., valamint az annak helyet adó ingatlant birtokló K85 Kft. felvásárlásáról határozott, miután azok tulajdonosai írásos szándéknyilatkozatott tettek a két vállalat apportálásáról. A határozat értelmében az AutoWallis kizárólag saját részvényekkel fizeti ki az 1,02 milliárd forintos vételárat, melyet független értékbecslés alapján határozott meg.

Az újonnan kibocsátandó 13.511.723 darab részvény árfolyama a társaság részvényeseinek korábbi felhatalmazása alapján az elmúlt 30 nap tőzsdei átlagárfolyama, 75,49 forint. A tranzakció zárásához még több lépés végrehajtása, többek között az új részvények kibocsátásához tájékoztató készítése szükséges. Az apportálandó társaságok jelenleg 60 százalékban a Wallis Asset Management Zrt., míg 40 százalékban a Wallis Kerepesi menedzsment tagjai által birtokolt TT Automobil Kft. tulajdonában vannak. A tranzakciót követően a Wallis Kerepesi menedzsmentjének tagjai AutoWallis részvényesek (1,9%) lesznek, így továbbra is a teljes csoport növekedésében érdekeltek, a továbbiakban annak részeként végzik munkájukat.


A legnagyobb magyar OPEL-kereskedéssel bővül az AutoWallis csoport

Az AutoWallis többségi tulajdonosának, a Wallis Asset Management-nek a jelenlegi 72,47 százalékról 71,78 százalékra változik a tulajdoni hányada. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a Wallis Kerepesi akvizíciója kapcsán elmondta, hogy az jól illeszkedik a tavaly meghirdetett ötéves stratégiába, mely a 2018-as, 65,5 milliárdos árbevétel duplázásával számol 2024-re. A Wallis Kerepesi menedzsmentjének csatlakozása tovább erősíti az AutoWallis csoport szakmai hátterét, mely hozzájárulhat ahhoz, hogy a vállalat a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen.

A Wallis Kerepesi 1990 óta OPEL, majd 2015-től KIA márkákat is forgalmaz és szervizel. Az elmúlt 5-10 év adatai alapján a magyar piac egyik legsikeresebb márkakereskedője: 2019-ben az OPEL-ek tekintetében a 903 darab értékesített új autóval, 6-7 százalékos piaci részesedéssel az első, a KIA márka esetében a 762 darab értékesített új autóval, 10-12 százalékos piaci részesedéssel a harmadik legnagyobb szereplő. Az átlagosan 65 főt foglalkoztató Wallis Kerepesi az új autó értékesítés mellett 2019-ben 541 használt autót értékesített, emellett független OPEL, KIA és ISUZU márkaszervízként is tevékenykedik.

A Wallis Kerepesi 2016-2018 között 6-8 milliárd forint közötti árbevételt ért el, míg 2019-ben, az előzetes adatok alapján 8,7 milliárd forintot. A forgalom növekedése az eredményesség javulásával járt együtt: a társaság adózás előtti eredménye 2019-re 162 százalékkal 156,4 millió forintra, míg EBITDA-ja 110 százalékkal 184,7 millió forintra emelkedett a 2018-as évhez képest (előzetes adatok, magyar számviteli törvény szerint). Az akvizíció része a Wallis Kerepesi-nek helyet adó közel 7000 négyzetméteres telek és az azon helyet foglaló 3000 négyzetméteres ingatlan is (K85 Kft.), mely Budapest egyik legpatinásabb, legjobban ismert, „bejáratott” autós értékesítési pontja. A szalon mellett az ingatlanon egy 13 állásos szerviz található 1 vizsgasorral, továbbá egy karosszériaüzem 6 karosszéria- és 4 fényező állással, valamint 1 fényező kabinnal.


Kulcsszavak: AutoWallis, márkakereskedés, márkaszerviz, opel
 
Megújult Ssangyong prémium terepjárója Megújult Ssangyong prémium terepjárója Az Opel továbbra is első a személyautó eladásokban Az Opel továbbra is első a személyautó eladásokban Sok a manipulált kilométeróra és a hamis gépjármű-alkatrész Sok a manipulált kilométeróra és a hamis gépjármű-alkatrész A Nissan közzétette a 2017-es GT-R árait A Nissan közzétette a 2017-es GT-R árait Zafira Tourerben mutatkozik be a második új szentgotthárdi motor, az 1.6-os turbódízel Zafira Tourerben mutatkozik be a második új szentgotthárdi motor, az 1.6-os turbódízel
 
Meghosszabbította termelésének leállítását a cseh Skoda autógyár

Meghosszabbította termelésének leállítását a cseh Skoda autógyár

2020. március 28.
Legalább április 14-ig meghosszabbította a termelés leállítását három csehországi üzemében a Skoda autógyár.
Részletek

Meghosszabbította termelésének leállítását a cseh Skoda autógyár

A korábbi döntés alapján a március 18-án leállított termelést április 6-án kellett volna megújítani, de az alacsony kereslet miatt a cég vezetése több mint egy hetet hosszabbított.

"Ezzel a továbbra is nagyon alacsony keresletre reagálunk, amely az állam által elrendelt értékesítő helyek bezárásának következménye Csehországban és az Európai Unió számos más országában"

- áll abban a levélben, amelyet a Skoda menedzsmentje küldött pénteken az alkalmazottaknak írja a CTK hírügynökség.

Prágai közlés szerint az új koronavírussal Bohdan Wojnar, a Skoda igazgatótanácsának egyik tagja is megfertőződött.

A Skoda alkalmazottai a kényszerszünet ideje alatt március 18-tól március 29-ig fizetésük 70 százalékát, később pedig 75 százalékát kapják.

A Skoda, amely a német Volkswagen konszern tagja, Csehországban mintegy 34 ezer embernek ad munkát, ezzel az ország egyik legnagyobb munkaadója. A termelés leállítása idején csak mintegy 1000-1200 embernek van munkája a gyárakban. Tavaly a Skoda 1,24 millió személygépkocsit gyártott.

Meghosszabbította termelésének leállítását a cseh Skoda autógyár
Kulcsszavak: autógyár, koronavírus, skoda
 
Az Audi-főnök Rupert Stadler a városi infrastruktúra következetes digitalizálására buzdít Az Audi-főnök Rupert Stadler a városi infrastruktúra következetes digitalizálására buzdít Megkezdődik a Infiniti modellek gyártása a sunderlandi üzemben Megkezdődik a Infiniti modellek gyártása a sunderlandi üzemben Átnevezi Global Small modelljét Európában a Mitsubishi Átnevezi Global Small modelljét Európában a Mitsubishi Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Elkészült az ötmilliomodik Volkswagen Elkészült az ötmilliomodik Volkswagen
 
Nőtt a Scania árbevétele és nyeresége tavaly

Nőtt a Scania árbevétele és nyeresége tavaly

2020. március 26.
A Scania svéd járműgyártó nettó árbevétele 11 százalékkal 152,4 milliárd svéd koronára nőtt 2019-ben az előző évhez képest, mérleg szerinti eredménye 27 százalékkal 12,3 milliárd svéd koronára emelkedett.
Részletek

Nőtt a Scania árbevétele és nyeresége tavaly

A Scania Hungária szerdai közleményében Henrik Henriksson, a vállalat elnök-vezérigazgatója kiemelte: a működési bevétel minden idők legnagyobb értékét tette ki 17,4 milliárd svéd koronával, 11,5 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt nyújtva.

A tehergépkocsik és a városi, illetve távolsági autóbuszok teljes rendelésállománya 9 százalékkal visszaesett 2019-ben 2018-hoz képest. Európában a tehergépkocsik iránti kereslet csökkent 2019 második felében a gazdaság gyengülése miatt. A városi és a távolsági autóbuszok megrendelései a legtöbb régióban csökkentek.

A motorok üzletágában ugyanakkor jónak számított a tavalyi megrendelések mennyisége, még a 2018-as erős számokhoz képest is.

A tájékoztatás szerint a fosszilis forrásoktól mentes közlekedési rendszerre való átállás sikerességéhez létfontosságúak a bioüzemanyagok, a Scania tavaly 46 százalékkal növelte az alternatív üzemanyagokkal működő járművek értékesítését.

A közleményben kitérnek arra is, hogy a Scaniának folytatnia kell nagyszabású beruházásait az új technológiákba, hogy élen járhasson a fenntartható közlekedésre való átállásban.

Nőtt a Scania árbevétele és nyeresége tavaly
Kulcsszavak: haszongépjármű, járműipar, kamion, scania
 
A Scania bemutatja új tehergépkocsi-családját A Scania bemutatja új tehergépkocsi-családját Nőtt a Scania árbevétele és nyeresége tavaly Friss design és osztályelső motorok – az új Opel Vivaro Autókat is fogad a pekingi repülőtér Autókat is fogad a pekingi repülőtér Az MAN 440 kamiont szállít Szaud-Arábiába és kiterjeszti szervízhálózatát Az MAN 440 kamiont szállít Szaud-Arábiába és kiterjeszti szervízhálózatát Az Opera és a BMW intézményi partnerséget jelentett be Magyarországon Az Opera és a BMW intézményi partnerséget jelentett be Magyarországon
 
Túl későn született meg, pedig csodafegyver lehetett volna

Túl későn született meg, pedig csodafegyver lehetett volna

2020. március 26.
Mindössze két példányban létezik a bolygón, és minden túlzás nélkül csak a márka sporttörténelmének legelhivatottabb ismerői tudnak létezéséről: a Toyota S-csoportos raliautója, az MR2 222D legnagyobb sajnálatunkra soha nem mutathatta meg, mire lett volna képes.
Részletek

Túl későn született meg, pedig csodafegyver lehetett volna

A legendás Carlos Sainz pontosan harminc évvel ezelőtt, 1990-ben nyerte meg első egyéni rali-világbajnoki címét, amely egyben a Toyota fél évtizedes diadalmenetének kezdetét is jelentette a bajnokságban. Egy alternatív valóságban azonban már akár évekkel korábban a dobogó csúcsára kerülhetett volna a japán márka – a tárgyi feltételek legalábbis adottak voltak.

Az 1984-ben bemutatott MR2 a klasszikus sportautó-receptet követve könnyű volt, közvetlen kormányzással és feszes futóművel. A nagy teljesítmény nem volt követelmény – olyannyira, hogy az eredetileg kétliteres motorhoz fejlesztett karosszériába végül 1.5, majd 1.6 literes erőforrásokat szereltek be. A különösen kompakt (395 centiméter hosszú, 232 centi tengelytávú) autó alig egytonnás tömegéhez a 110-130 lóerő sem bizonyult kevésnek, bár később kompresszorral 147 lóerőre emelték a teljesítményt. Mégsem ez, hanem kiegyensúlyozottsága tette a kor egyik legkiválóbb könnyű sportautójává a bukólámpás, targatetős, középmotoros modellt.

Túl későn született meg, pedig csodafegyver lehetett volna

Amikor tehát a Toyota a nyolcvanas évek derekán úgy döntött, hogy a hátsókerék-hajtású Celicák afrikai ralikon elért sikereit Európában is megismételné, marketing szempontból is magától értetődően esett a választás a frissen bevezetett MR2-re. Az időzítés tökéletes volt, hiszen az Óvilágban ekkor készültek bevezetni azt a géposztályt, amely minden korábbinál izgalmasabbá tehette volna a ralisportot.

A széria alapú A-csoport és a hírhedten túlmotorizált B-csoport közötti arany középutat megtestesítő S-csoport 300 lóerős teljesítménylimitet írt volna elő, viszont eltörölte volna a homologizációs előírást. Az ésszerűség határain belül tartott teljesítmény és az innovatív megoldásokat lehetővé tevő mérnöki szabadság pazar autókat ígért – és a Toyota nem is hagyta veszni a lehetőséget.

A Toyota Team Europe (a későbbi Toyota Motorsport GmbH) mérnökei munkához láttak. A 222D kódjelű autónak persze műszakilag nem sok köze volt az utcai MR2-höz: borítólemezeit egyedi hegesztésű csővázra rögzítették, a hátsó tengely elé egy 2.1 literes, szárazkarteres turbómotort építettek be, amely mind a négy kereket hajtotta. A fejlesztések során a motort a B-csoportos fenevadak szintjére hangolták – biztos, ami biztos –, így akkor sem vész kárba a munkájuk, ha az FIA egy évvel elhalasztaná az S-csoport bevezetését.

Túl későn született meg, pedig csodafegyver lehetett volna

Az FIA azonban egészen máshogy döntött: Henri Toivonen végzetes korzikai balesetét követően a B- és S-csoportokat egyaránt megszüntette, így a Toyota kétszeresen is légüres térben találta magát. Túl sok pénzt, tudást és energiát fordítottak azonban a ralisportra ahhoz, hogy csak úgy feladják, ezért a Toyota Team Europe gőzerővel nekilátott alkalmazkodni a megváltozott feltételekhez. 1988 derekára el is készültek azzal az autóval, amivel két évvel később Carlos Sainz megszerezte a rég áhított világbajnoki címet. Az ST165 Celica GT-Four kupé a 222D motorját és összkerékhajtási rendszerét  kapta – értelemszerűen az A-csoportos előírásoknak megfelelően szelídített formában.

Ami az S-csoportos projektet illeti, arra nem vesztegettek több figyelmet. A két megmaradt prototípus egyikét (a fehéret) Japánba szállították, míg a képeinken is látható fekete tesztautó a szülőhelyén, Kölnben maradt. Hosszú éveken át a műszaki paraméterei sem voltak ismertek az autónak, így a „Fekete szörny” évtizedekig csak a legendák világában élt, mígnem 2011-ben a Toyota Motorsport elvitte a Goodwood-i Sebességfesztiválra, ahol ismét felfigyelt rá a világ. Az erről szóló rövid videó megtkeinthető az alábbi linken, vagy letölthető a kapcsolódó videó galériából.

Túl későn született meg, pedig csodafegyver lehetett volna
Kulcsszavak: MR2, sportautó, toyota
 
A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota A Toyota hidrogén üzemanyagcellás kamionjának teljesítménye felülmúlja a dízel vetélytársakét A Toyota hidrogén üzemanyagcellás kamionjának teljesítménye felülmúlja a dízel vetélytársakét A Toyota Concept-i emberivé teszi a mobilitás jövőjét A Toyota Concept-i emberivé teszi a mobilitás jövőjét Már látható közlekedési magazinunk októberi műsora Már látható közlekedési magazinunk októberi műsora Járt utat a járhatóbbért – Toyota Camry 2018 Járt utat a járhatóbbért – Toyota Camry 2018
 
A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV

A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV

2020. március 26.
2020 március közepén a Magyarországra is megérkezett az új Peugeot 2008, mely nemrég mutatkozott be a sajtó nemzetközi és hazai képviselőinek.
Részletek

A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV

Az új modell sikere extravagáns megjelenésének, széles motorpalettájának és tágas helykínálatának köszönhetően borítékolható.

Az újdonsággal már a Peugeot márkakereskedésekben is találkozhatnak, hiszen a járványhelyzet ellenére - a biztonsági előírások maximális betartása mellett - továbbra is nyitva vannak a Peugeot márkakereskedések és szervizek.  

Magabiztos márka

Alig több mint három hónappal az első nemzetközi bemutató után március közepén hazánkba is megérkezett a Peugeot új szabadidő autója, melynek forgalmazását március 23-tól országos reklámkampánnyal kezdi meg a márka. Az új modell bemutatása kiváló formában érte az oroszlános márkát. A Peugeot 1.500.000 darab autót értékesített 2019-ben, a mögötte álló PSA konszern pedig a negyedik legnagyobb gyártóvá nőtte ki magát Európában, mindezt kiváló profitabilitás mellett.

Mindez jelentős fejlesztési potenciálhoz juttatja a Peugeot márkát, ami jól jön annak az intenzív termékfejlesztési és elektrifikációs programnak a végrehajtásához, melynek részeként 2023-ig valamennyi Peugeot modell elérhető lesz tisztán elektromos vagy hibrid hajtással is. A stratégia sikerét jól mutatja az új 208 modell is, mely idén elnyerte a rangos Év Autója díjat és amely az új 2008 műszaki alapjait is szolgáltatja.

A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV

Díjnyertes műszaki alapok

Az új 2008 a márka új CMP moduláris padlólemezére épül, melyet úgy alakítottak ki, hogy egyaránt alkalmas legyen belső égésű vagy elektromos hajtáslánc fogadására is. Az új 2008 a CMP platformra épített legnagyobb autó jelenleg, 2,6 méteres tengelytávolsága 7 centiméterrel, 4,3 méteres hossza pedig 14 centiméterrel nagyobb az elődmodellnél, így már-már kilóg a kisméretű SUV-k kategóriájából. A hátsó lábtér és a tekintélyes (434 l VDA szabvány szerint) csomagtartó a középkategóriában is megállná a helyét, így családi autónak is alkalmassá teszi az új 2008-at.

Impozáns méretek, extravagáns megjelenés

A méretnövekedés szerencsére nem ment a design rovására, sőt! Mivel az autó magassága minimálisan változott csak, a hossznövekedés jóvoltából jóval sportosabb, nyúlánkabb karosszériát sikerült kialakítani, mely ötvözi a tipikus szabadidőautós stílusjegyeket (magas hasmagasság, vastag műanyag kerékjárati ívek és védőelemek) az extravagáns, dinamikus stílussal. Az autó különlegességei az oldalsó elemeken található, háromszög alakú lapított felületek, melyek a meredeken emelkedő övvonallal együtt egyedi megjelenést kölcsönöznek az új 2008-nak. A design mindemellett jól beleillik az aktuális Peugeot stílusirányzatba is: a 2008 is megkapta az 508-nál megjelent, első lökhárítót keretező, alacsonyra nyúló nappali menetfényeket, az oroszlán karmokat formázó fénysávokat az első és a hátsó lámpatestekben vagy a hátsó lámpákat magában foglaló lakkfekete sávot, mely itt szinte egybeolvad a sötétített hátsó üveggel.
A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV

Peugeot 3D i-Cockpit

A formaterv nemcsak kívül, hanem belül is elkápráztatja a szemet. Jó minőségű anyagok, puha felületek, jó ízléssel válogatott króm díszítések és díszvarrások adnak prémium hangulatot az utastérnek. A vezetőhely itt is a Peugeot által már évek óta alkalmazott i-Cockpit koncepció jegyében született. A kisméretű, jó fogású kormánykerék, a magasra emelt és a vezető felé fordított nagyméretű érintőképernyő kiváló kezelhetőséget biztosítanak. Az új 2008 különlegessége a 3D digitális műszeregység, mely nem elégszik meg a digitális kijelzők nyújtotta grafikai lehetőségekkel, hanem egy különleges vetítőpanel segítségével hologramszerűen, a vezetőhöz optikailag közelebb képes megjeleníteni bizonyos információkat.

Ez nem csak nagyon látványos, de a biztonságot is fokozza. Az itt megjelenített információk gyorsabban észlelhetők, a mérések szerint akár 0,5 másodperc is lehet a reakcióidő nyereség! Ez a megoldás nemcsak a szegmensben, hanem az egész autóiparban is egyedülálló jelenleg. Az utastér otthonosságát olyan különleges opciók is fokozhatják, mint a nagyméretű, nyitható panoráma üvegtető vagy a 10 hangszóróval ellátott, kifejezetten a 2008 akusztikájához optimalizált, 515 W teljesítményű Focal HIFI rendszer.

A vezető dolgát nemcsak a különleges vezetőhely, hanem számos vezetéstámogató rendszer is könnyíti.

A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV

Az új 2008 az éjjellátó kivételével mindazt a vezetéstámogató arzenált kínálja, mely a márka zászlóshajójának számító 508-ban elérhető. A stop&go funkcióval ellátott adaptív tempomat és a sávtartó együttesen gyakorlatilag kettes szintű önvezetést tesz lehetővé, ezen kívül elérhető többek között a teljesen automatizált parkolás, a kiterjesztett táblafelismerő rendszer és a 3D online navigáció is. Az automatikus vészfékező rendszer és a sávtartó már belépő szinten a szériafelszereltség részét képezi.

Széles választék

A motorpaletta már-már szokatlanul széles. A benzinmotor kínálat a többszörös Év Motorja Díj nyertes 1.2 PureTech blokk háromféle változatából áll. A belépő 100 LE-s változat csak manuális váltóval, a 130 LE-s változat manuális vagy 8 fokozatú automata váltóval elérhető, a kizárólag GT változathoz elérhető 155 LE-s verzió pedig csak 8 fokozatú automata váltóval készül. Az új Peugeot 2008 nem feledkezik meg a sokat autózó magán vagy flottaügyfelekről sem.

Számukra lehet ideális választás a nagyon takarékos 1.5 BlueHDi motor, mely 100 és 130 LE-s változatban, 6 fokozatú manuális vagy 8 fokozatú automata váltóval kapható és természetesen teljesíti a legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat is. Igazi csemege a palettán a már megrendelhető és várhatóan április végén érkező elektromos változat. A fejlett elektromos hajtáslánc, melyet a 208-ból már ismerhetünk egy 100 kW teljesítményű (136 LE) villanymotorból, 50 kWh kapacitású, folyadékhűtésű akkucsomagból és 7,4 vagy opcionálisan 11 kW teljesítményű fedélzeti töltőből áll. Az 50 kWh kapacitású akkucsomag, mely nem vesz el helyet az utas vagy csomagtérből 100 kW-os DC gyorstöltővel akár 30 perc alatt 80%-ig tölthető, a valós körülmények között mért (WLTP) hatótáv pedig eléri a 320 Km-t.

A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV

Az új 2008 négyféle felszereltségi szinten (Active, Allure, GT-Line és GT) elérhető, mind a négy felszereltség konfigurálható belső égésű vagy elektromos hajtással egyaránt. Már a belépő Active szint felszereltsége is gazdag: többek között 7”-os érintőképernyő, aktív sávtartó, vészfékező rendszer, Mirror Screen, Bluetooth kihangosító, LED lámpák, és táblafelismerő rendszer képezi az alapfelszereltség részét. Minden változathoz felár nélkül választható a tetszetős Orange Fusion metálfény is!  Az új 2008 bevezető indulóára a 100 LE 1.2 PureTech motorral 5.590.000 Ft, az új modell március 23-tól már elérhető a Peugeot Márkakereskedésekben.

A Peugeot hálózat továbbra is várja az érdeklődőket

A magyar Peugeot márkakereskedői és szerviz hálózat a higiéniai és jogszabályi előírások legszigorúbb betartása mellett, szűkebb nyitvatartási időben, de továbbra is folytatja munkáját.

Az új autó értékesítési pontok hétköznap 15 óráig, a márkaszervizek legalább 15 óráig (néhány szerviz tovább is nyitva tart) fogadják az ügyfeleket. A hétvégi nyitva tartás márkakereskedésenként, eltérő lehet. Ügyfeleinknek mindemellett azt javasoljuk, hogy a személyes látogatás előtt érdeklődjenek telefonon vagy az online elérhetőségek valamelyikén. Mind a Peugeot Márka Importőre, mind pedig a Márkakereskedői Hálózat fokozott figyelmet fordít az ügyfelekkel való online kapcsolattarásra, melyre a következő időszakban még nagyobb hangsúlyt kívánunk fektetni.

Kulcsszavak: értékesítés, márkakereskedés, Peugeot, peugeot 2008, suv, új modell
 
Kétszámjegyű bővülésre számít a magyar elektromosautó-piacon a BMW Kétszámjegyű bővülésre számít a magyar elektromosautó-piacon a BMW A Volkswagen Személyautók márka közel 400 000 autót szállított ki február hónapban A Volkswagen Személyautók márka közel 400 000 autót szállított ki február hónapban BMW X1 - Sokoldalú nagyvárosi tehetség a vezetés határtalan élménye szolgálatában BMW X1 - Sokoldalú nagyvárosi tehetség a vezetés határtalan élménye szolgálatában Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat Már megrendelhető a Q család új csúcsmodellje az Audi Q8 Már megrendelhető a Q család új csúcsmodellje az Audi Q8
 
Formát öltött a ŠKODA diákjainak hetedik tanulmányautója

Formát öltött a ŠKODA diákjainak hetedik tanulmányautója

2020. március 26.
A tanulók hetedik tanulmányautója folytatja a hagyományt és 2020. júniusában mutatkozik be a nagyközönségnek. A SCALA nyitott tetős változatának első rajzai jól mutatják a diákok kreativitását és szenvedélyét.
Részletek

Formát öltött a ŠKODA diákjainak hetedik tanulmányautója

A visszaszámlálás elindult a ŠKODA diákjainak hetedik tanulmányautója számára: az idei évben a ŠKODA Akadémia 20 diákja vesz részt az ambiciózus projektben. Ők huszan úgy döntöttek, hogy megtervezik és megépítik az új kompakt modell ŠKODA SCALA nyitott tetősspider kivitelét. A MladáBoleslav-i ŠKODA Design részlegnél rendezett műhelymunka során a résztvevők találkoztak a ŠKODA vezető tervezőjével, Oliver Stefanival és vele illetve csapatával közösen születtek az első ötletek és rajzok a tanulmányról. Az egyelőre név nélküli, hetedik diákok alkotta tanulmányt a formatervek alapján a tanulók építik meg és várhatóan június elején mutatkozik be a nagyközönségnek. A sorozatban hetedik éve megvalósuló gyakorlati projekt igazolja a több, mint 90 évvel ezelőtt alapított ŠKODA szakképző iskolamagas szintű képzését.

Néhány hónapja már, hogy a ŠKODA szakképző iskolájának 20 gyakornoka nagy lelkesedéssel és kreativitással elkezdett a hetedik diák tanulmányautón dolgozni, amely az új kompakt modell, a ŠKODA SCALA nyitott tetős kivitele lesz majd. Ezen a projekten keresztül a feltörekvő tehetségek támogatást kapnak a MladáBoleslav-i ŠKODA főhadiszálláson dolgozó mérnököktől és nagy tapasztalattal rendelkező kollégáktól a műszaki fejlesztés, a formatervezés és a gyártás területéről.

Formát öltött a ŠKODA diákjainak hetedik tanulmányautója

A tanulók munkájának alapjául a 2018. év végén bemutatott új kompakt modell, a SCALA szolgál, amely fontos szerepet tölt be a cseh autógyártó modellkínálatában. A diákok kifejezett kívánsága volt, hogy a modell letisztult vonalait és érzelemgazdag formavilágát még hangsúlyosabbá tegyék a spider kivitelben, ezzel is kiemelve a jármű dinamikus összképét.

A szakképzésben résztvevő diákok látogatása MladáBoleslavban, a ŠKODA Design formatervezési részlegénél fontos lépés volt az egyedülálló – egyelőre név nélküli - jármű 2020. júniusában történő, hivatalos bemutatásához vezető úton. A látogatás során bepillantást nyerhettek Oliver Stefani, a ŠKODA vezető tervezőjének és csapatának mindennapi munkájába és a szakemberek támogatásával megalkothatták a következő tanulmány terveit.

„A számítógépek és a szimulációk egyre nagyobb térnyerése ellenére a rajzok még mindig meghatározó részét képezik a formatervezők munkájának. Minden vonással valami valóság születik egy ötletből, gondolatból. A vázlat az első lépés egy új autó születéséhez vezető hosszú és izgalmas úton.”

– részletezi Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezető tervezője.

Az első tervek és vázlatok elkészítéséhez a diákok értékes segítséget és ötleteket kaptak a ŠKODA Design munkatársaitól, nyitottságukkal és lelkesedésükkel pedig könnyen megnyerték maguknak a szakemberek figyelmét. „A kezdetektől fogva minden résztvevő óriási lelkesedéssel és eltökéltséggel vett részt a projektben. A terveik igen lenyűgözőek, igazán tetszik a koncepció.” – nyilatkozta JiříHadaščok, a ŠKODA külső formatervezési koordinátora.

Formát öltött a ŠKODA diákjainak hetedik tanulmányautója

A diákok által évente elkészített ŠKODAtanulmány projekt nagyszerűen igazolja a ŠKODA szakképző iskola magas szintű képzését, amely már több, mint 90 éve működik Mladá Boleslavban. Minden gyakorlati képzés csúcsa egy tanulmányautó megalkotása és kézzel történő megépítése. „Mindannyian büszkék vagyunk, hogy részt vehettünk ebben a projektben. Diákként hol máshol jutsz ilyen lehetőséghez, hogy a saját ötleteidet és elképzeléseidet beleviheted egy autó tervezésébe és utána meg is építheted azt? Az első vázlatok elkészítése nagyon jó szórakozás volt, rengeteget tanultunk Oliver Stefanitól és csapatától.” – nyilatkozta Vojtěch Špitálský.

A ŠKODA diákjainak tanulmányautó építése 2014. óta tartó hagyomány. Hetedik éve van lehetősége a MladáBoleslav-i ŠKODA szakképző iskola diákjainak egy látványos tanulmányautó tervezésére és saját kezű megépítésére. Minden ilyen koncepcióautó nagyszerűen mutatja be a ŠKODA ifjú tehetségeinek kreativitását és elhivatottságát. A ŠKODA Storyboard felületén elérhető négy diák beszámolója, akik a korábbi projektekben vettek részt illetve egy áttekintést is tartalmaz a korábbi ŠKODA tanulmányautókról.

Kulcsszavak: design, formatervezés, skoda
 
Designworks néven működik tovább a BMW Group leányvállalata Designworks néven működik tovább a BMW Group leányvállalata Két Skoda újdonság a Frankfurti Autókiállításon Két Skoda újdonság a Frankfurti Autókiállításon Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása Bemutatták az új szegedi trolibuszt Bemutatták az új szegedi trolibuszt
 
Kéz- és felületfertőtlenítő gyárrá állította át egyik üzemét a Mol Almásfüzitőn

Kéz- és felületfertőtlenítő gyárrá állította át egyik üzemét a Mol Almásfüzitőn

2020. március 25.
A koronavírus elleni védekezés érdekében a Mol megkezdte a Magyarországon hiánycikknek számító kéz-, és felületfertőtlenítő termékek gyártását, a vállalatcsoporthoz tartozó és kenőanyagok gyártásával foglalkozó Mol Lub Kft. mindössze két hét alatt állította át almásfüzitői üzemének egyik, korábban szélvédőfolyadékot készítő gyártósorát.
Részletek

Kéz- és felületfertőtlenítő gyárrá állította át egyik üzemét a Mol Almásfüzitőn

Az egység a nap 24 órájában, három műszakban megállás nélkül dolgozik és termeli ki a napi mintegy 50 000 literes mennyiséget, amivel a Mol jelentősen hozzá tud járulni a koronavírus okozta higiénés helyzet eredményes kezeléséhez.    

A két új termék receptúrája az WHO ajánlása alapján készült, amelyeket a Nemzeti Népegészségügyi Központ a helyzetre való tekintettel rekordgyorsasággal vizsgált be és hagyott jóvá. A kézfertőtlenítőhöz szükséges etanolt magyar forrásból szerezte be a Mol Lub, így magyarországi beszállítótól, magyarországi cég állítja elő a hazai higiéniás termékeket.    

Az első legyártott mennyiségeket a Mol Lub már le is szállította az Operatív Törzs által meghatározott és a koronavírus kezelésében kiemelt fontossággal bíró állami intézményeknek (például kórházaknak, hulladékkezelőnek, közüzemeknek) és önkormányzatoknak. A termelés és a kiszállítás folyamatos lesz, ezzel megszűnhet az ellátási probléma.

A Mol finomítóiban, üzemeiben és töltőállomásain dolgozó szakembereit is ezzel a fertőtlenítőszerrel védi a vírus ellen annak érdekében, hogy mindig megfelelő létszámú állomány tudja biztosítani az ország energiaellátását. A Mol Lub egyúttal azon is dolgozik, hogy mihamarabb elindulhasson a termék kiskereskedelmi értékesítése, hogy a lakosság is hozzáférhessen a jelenleg hiánycikknek minősülő termékhez.

Kéz- és felületfertőtlenítő gyárrá állította át egyik üzemét a Mol Almásfüzitőn

A Mol Hygi egyelőre 2 literes, újrahasznosítható műanyagból készült flakonban érhető el, de a Mol Lub kisebb kiszereléseket is alkalmaz majd a jövő hónaptól.    

Közölték, hogy ezen felül a Mol-csoport Szlovákiában és Horvátországban is megkezdi fertőtlenítők gyártását a helyi üzemeiben az országos igények lefedésére.

Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója a közleményben kifejtette, az egész világon hiánycikk a fertőtlenítőszer, ami a koronavírus elleni védekezés egyik legfontosabb eszköze.

"A járványhelyzet fokozódásával úgy döntöttünk, hogy almásfüzitői üzemünk egyik gyártósorát a vírus elleni védekezés szolgálatába állítjuk. Egyúttal szoros egyeztetésben Magyarország kormányával megkezdtük a termékek kiszállítási rendszerének kidolgozását is" 

Az elnök-vezérigazgató kiemelte, rendkívüli helyzetek, rendkívüli megoldásokat igényelnek. Rekordidő, mintegy két hét alatt sikerült átállítani a gyárat, megszerezni a szükséges engedélyeket és kialakítani a gyártási folyamatokat. "Nagyon reméljük, hogy az Almásfüzitőn előállított kézfertőtlenítők érdemi segítséget adnak a járvány elleni védekezésben" - tette hozzá.

"Szeretném megköszönni Mol Lub-os kollégáimnak ezt az emberfeletti munkát. Ez is jól mutatja a Mol-csoport munkavállalóinak elköteleződését az ország biztonsága és energiaellátása iránt. Amíg a Mol működik, az ország működik. Felelősségünk, hogy mindenáron biztosítsuk a hazai energiatermelést, finomítást, szállítást és kereskedelmet - még a legnehezebb időkben és gyakran nagy áldozatok árán is. De ezeket az áldozatok a Mol-csoport mindig meg fogja hozni. - fogalmazott Hernádi Zsolt a közleményben.

Kulcsszavak: fertőtlenítés, koronavírus, mol
 
Kéz- és felületfertőtlenítő gyárrá állította át egyik üzemét a Mol Almásfüzitőn Emelkedett az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára Kéz- és felületfertőtlenítő gyárrá állította át egyik üzemét a Mol Almásfüzitőn Csökkent a gázolaj ára Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV Kéz- és felületfertőtlenítő gyárrá állította át egyik üzemét a Mol Almásfüzitőn Emelkedett az üzemanyagok ára
 
A Leon elindult első útjára

A Leon elindult első útjára

2020. március 25.
Az új Leon még határozottabb jelenlétet és karaktert képviselő, megújult külsővel és belső térrel indul első útjára.
Részletek

A Leon elindult első útjára

Reggel hat óra van és a nap még nem kelt fel. A SEAT martorelli telephelyén egy semmi mással nem összetéveszthető fényszóró kanyarodik ki a gépjárműpark területéről. Az új Leon közeledik. Most első alkalommal találkozhatunk vele az utakon.

A Leon tekintete. A Leon feltűnő jelenség az úton. Lehetetlen nem felismerni a szemeit és a hátsó részen futó, az autó két oldalát teljes szélességében összekötő fénycsíkot. Az akár 900 lumen fényerősséget kínáló teljes LED technológia biztosítja a tökéletes látási viszonyokat még a legsötétebb helyeken is.

„Az új világítástechnika nem csupán a látási viszonyokat javítja, de a fogyasztást is, hiszen halogén világítást a fényszórók és a hátsó lámpák esetében sem használunk már.”

– nyilatkozta a SEAT Leon termékmenedzsere, Daniel Cortina.

Még kiegyensúlyozottabb formaterv. Amint útra kel, a Leon egyértelműen felismerhető, köszönhetően kiegyensúlyozott és arányos formájának, amely 8 százalékkal javította a modell aerodinamikai értékeit. „Az érzékelhető minőség tekintetében ez az autó a prémium szegmenst idézi, vezethetőségét tekintve agilis, dinamikus és stabil modell.” – hangsúlyozza Daniel.

A Leon elindult első útjára

Az önvezetéshez vezető úton. A Leon új generációja az eddigi legbiztonságosabb és a vezetővel legszorosabb együttműködést képviselő modell. Vezetéstámogató rendszerek, mint amilyen az adaptív futómű szabályozás (DCC), a sávtartó asszisztens és a prediktív adaptív sebességtartó automatika már a jövőbe vezető utat mutatják, ahol szerepet kapnak majd az önvezetést támogató funkciók. „Majdnem 2-es szintű autonómiáról beszélhetünk, köszönhetően az intelligens sebességszabályozó rendszernek, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszernek vagy a megújult automatikus fékrendszernek, amely olyan funkciókkal rendelkezik, mint például az útkereszteződésbe érve az autók elkerülését lehetővé tévő kereszteződés asszisztens.” – teszi hozzá a termékmenedzser.

Állandó összeköttetésben. Útja során a Leon soha nincs egyedül. A SEAT első, teljesen hálózatba kapcsolt járműveként integrált eSIM kártyával és a természetes hang- és gesztusvezérléssel rendelkező, valós idejű útinformációkat megjelenítő 10 col képátmérőjű központi infotainment kijelzővel rendelkezik. „A hangfelismerés révén a vezető kapcsolatba léphet a rendszerrel, így legyen szó akár navigációs információkról vagy zeneválasztásról, mindezt könnyen, gyorsan és biztonságosan teheti meg.” – mondja David. Ahhoz, hogy teljes biztonságban élvezzük az utazást, a telefon a Full Link technológia révén kapcsolódik az autóhoz, miközben vezeték nélkül töltődik (vezeték nélküli kapcsolat révén Bluetooth vagy WLAN-on keresztül Apple CarPlay vagy vezetékkel kapcsolódva az Android Auto használatával).

A Leon elindult első útjára

Kulcsszavak: bemutató, leon, seat, új modell
 
Munkára termett – Fiat Fullback Munkára termett – Fiat Fullback Mireo - a Siemens új regionális és elővárosi  járműcsaládja Mireo - a Siemens új regionális és elővárosi járműcsaládja Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője
 
A világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál

A világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál

2020. március 25.
Megalapozatlanok azok a félelmek, hogy az elektromos autók használata végsősoron növelné a karbonkibocsátást, ez legfeljebb a világ 5 százalékára igaz, ahol még környezetszennyező szénerőművekben termelik a villamosáram zömét - állítja nyugat-európai egyetemek egy közös kutatása.
Részletek

a világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál

A nijmegeni Radboud Egyetemnek az exeteri és a cambridge-i egyetemmel közös kutatása cáfolja azokat a médiában újra és újra megjelenő vélekedéseket, amelyek szerint a villanyautók gyártását és üzemanyaguk, a villamosáram fosszilis tüzelőanyagokból való előállítását is figyelembe véve talán nem is kisebb az elektromos autók környezetszennyezése, mint a hagyományos gépkocsiké.

A villanyautók gyártása és használata összességében még akkor is kevesebb karbonkibocsátással jár, ha üzemanyaguk jelentős részét fosszilis energiahordozókból állítják elő - olvasható a hollandiai Radboud Egyetem kedden publikált közleményében.

A világ 95 százalékán már a jelenlegi körülmények között is előnyösebb a klímára nézve az elektromos autók használata, mint a benzineseké. Az öt százalék kivételt olyan helyek képezik, mint Lengyelország, ahol a megtermelt áram többsége széntüzelésű erőművekből származik. Olyan országokban, mint Svédország vagy Franciaország, ahol megújuló energiaforrásokból vagy atomerőművekből származik a villamosáram többsége, egy-egy elektromos autó szennyezőanyag-kibocsátása teljes élettartama alatt akár 70 százalékkal is kisebb lehet, mint a hagyományos autóké, Nagy-Britanniában ez az adat 30 százalék - számították ki a holland és a két brit egyetem kutatói.

a világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál

A legtöbb országban néhány éven belül a rossz hatásfokú elektromos autók is kevesebb szennyezőanyagot bocsátanak majd ki, mint a legtöbb új benzines autó, mivel az elektromos áram termelése kevesebb karbonkibocsátással fog járni - állítják a kutatók, akik szerint 2050-ben már minden második autó elektromos meghajtású lesz, világméretekben évi 1,5 gigatonnával csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást, ami megfelel Oroszország jelenlegi teljes emissziójának.

A techxplore.com internetes oldalon közzétett kutatás szerint az elektromos háztartási hőszivattyúk is környezetkímélőbbek hagyományos társaiknál a világ 95 százalékán, és 2050-ben évi 0,8 gigatonnával kevesebb szén-dioxidot fognak kibocsátani, nagyjából annyival kevesebbet, mint amennyi Németország jelenleg teljes kibocsátása.

Csak mítosz, hogy az elektromos autók vagy az elektromos hőszivattyúk növelhetik a szennyezőanyag-kibocsátást - szögezte le Florian Knobloch, a Radboud Egyetem kutatója, a tanulmány vezető szerzője.

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, elektromos töltőállomás, kutatás
 
Elektromos töltőállomást avattak Dunaújvárosban Elektromos töltőállomást avattak Dunaújvárosban Az ország, amely a forradalom közepette autónagyhatalommá vált Az ország, amely a forradalom közepette autónagyhatalommá vált Új Tesla-töltőket telepítettek Magyarországon, egyszerre kilenc autó is tud tölteni Új Tesla-töltőket telepítettek Magyarországon, egyszerre kilenc autó is tud tölteni Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 1 - 10