Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12685 Megjelenítve: 1 - 10
Betartva az ígéretet: a BMW Group átadta egymilliomodik hálózatról tölthető modelljét

Betartva az ígéretet: a BMW Group átadta egymilliomodik hálózatról tölthető modelljét

2021. december 08.
„Már most a következő mérföldkőre összpontosítunk: célunk, hogy két éven belül kétmillió darab hálózatról tölthető modellünk guruljon a világ útjain” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának tagja.  2022-ben a BMW Group a tervek szerint megkétszerezné tisztán elektromos meghajtású új autói értékesítési mennyiségét.
Részletek

Betartva az ígéretet: a BMW Group átadta egymilliomodik hálózatról tölthető modelljét

Az esztendő vége előtt nem sokkal a BMW Group ünnepélyes keretek között átadta sorozatgyártásban készült egymilliomodik hálózatról tölthető modelljét: a jubileumi újdonság egy BMW iX xDrive40 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19,3 – 22,5 kWh / 100 km), amelyet Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának a BMW, MINI és Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért felelős tagja adott át tulajdonosának december 6-án, hétfőn a BMW Weltben. A vállalatcsoport a mérföldkőnek számító átadást két exkluzív ajándékkal tette még felejthetetlenebbé: a tisztán elektromos meghajtású új autó tulajdonosa nem csupán a modell kulcsait vehette át, de a biztonságos és kényelmes otthoni járműtöltések érdekében egy teljes körű beüzemeléssel házhoz vitt BMW i Wallbox fali töltőt, illetve a BMW Charging járműtöltő hálózat nyilvános pontjain beváltható, egész Európára érvényes kreditet is kapott.

„Vállalati átalakulásunk tekintetében a sorozatgyártásban készült egymilliomodik hálózatról tölthető modell átadása igazi mérföldkőnek számít – és már most a következő mérföldkőre összpontosítunk: célunk, hogy két éven belül kétmillió darab hálózatról tölthető modellünk guruljon a világ útjain. Magabiztosan bővülő modellpalettánknak köszönhetően ambiciózus értékesítési célokat tűztünk ki magunk elé, különös tekintettel a tisztán elektromos meghajtású modellekre: célunk, hogy a tisztán elektromos meghajtású modelljeinkre érkező idei megrendeléseink számát 2022-ben megduplázzuk. 2025-ig a BMW Group hozzávetőlegesen kétmillió darab tisztán elektromos meghajtású modellt adhat át ügyfeleinek, 2030-ban pedig terveink szerint már minden második új autónkat tisztán elektromos meghajtással értékesítjük majd” – fogalmazott Pieter Nota.


Betartva az ígéretet: a BMW Group átadta egymilliomodik hálózatról tölthető modelljét

A BMW Group két technológiai innovációja, a BMW iX és a BMW i4 november közepén érkezett meg a világ útjaira. A rajongók részéről mindkét modellt osztatlan népszerűség övezi, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint a modellekre érkező, összes piacon regisztrált számtalan előrendelés.

Hálózatról tölthető portfólióját a bajor prémiummárka már a következő évben további két újdonsággal gazdagítja: a BMW 7-es sorozat és a BMW X1 tisztán elektromos meghajtású modellváltozata is világpremierjét ünnepli. A világ elsőszámú üzleti modellje, a BMW 5-ös sorozat 2023-ban gurul fel a BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelleket egyesítő palettájára, nyomában a MINI Countryman utódjával és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre luxusautóval. 2023-tól a BMW Group összes járműkategóriája 90 százalékában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát, és mint ilyen, az elkövetkező tíz évben tervei szerint legalább tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.

Az évtized közepén debütál a kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztett Neue Klasse modellgeneráció, amely jelentős mértékben hozzájárul majd a zéró emissziójú mobilitás világméretű térnyeréséhez.

A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak majd, a Rolls-Royce pedig 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a jövőben szintén kizárólag tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál.

Betartva az ígéretet: a BMW Group átadta egymilliomodik hálózatról tölthető modelljét

Az elektromos mobilitás térnyerése ugyanakkor a járműtöltési infrastruktúra gyors és átfogó bővítésétől is függ. A BMW Group ehhez alapjaiban járul hozzá. „Az elektromos mobilitás térnyerése holisztikus gondolkodásmódot és megvalósítást igényel. Ezért mi nem csupán addig tekintünk előre, ameddig rendkívül vonzó hálózatról tölthető modelleket kínálunk ügyfeleinknek, hanem gondoskodunk arról is, hogy a járműtöltés egyszerű, kényelmes és a hétköznapokba tökéletesen integrálható legyen. Elköteleződésünk a teljes értékláncra kiterjed: a magával ragadó termék- és szolgáltatáspalettától kezdve, a stratégiai beruházásokon át, egészen saját, vállalati járműtöltő infrastruktúránk kiépítéséig” – mondta Dr. Andreas Aumann, a BMW Group stratégiai termékirányításért felelős részlegének vezetője.

A BMW Charging és a MINI Charging Európa egyik legnagyobb, több mint 250 000 járműtöltő pontot összesítő járműtöltő hálózatához kínál hozzáférést. A BMW Group „Active” tarifát választó ügyfelei maximálisan átlátható módon, piaconként meghatározott fix árak mentén tölthetik fel járművüket. Innovatív fali töltőivel a vállalatcsoport a kényelmes otthoni járműtöltés lehetőségét is megadja ügyfeleinek. A páneurópai IONITY nagyteljesítményű járműtöltő hálózat – amelybe a korábbi részvényesek és az új befektetőként érkező BlackRock összesen további 700 millió eurót fektetnek be a hálózat bővítése érdekében –, a Hubject roamingpartner-csoportosító és a Digital Charging Solutions GmbH stratégiai mobilitási szolgáltató képében a BMW Group három olyan vállalatban birtokol részesedést, amelyek az elektromos mobilitás elterjedésének következő szakaszában kulcsfontosságú szerepet játszanak majd. Több mint 5 000 járműtöltő pontjával a BMW Group Németország egyik legnagyobb vállalati járműtöltő hálózatát is üzemelteti.
Kulcsszavak: BMW Group, elektromos autó, jármű kereskedelem
 
A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja Csúcsokat döntött a Nissan 2014-ben Csúcsokat döntött a Nissan 2014-ben Hogyan vágtunk félbe egy LEAF-et: Interjú Pataki Dániellel a Nissan CEE műszaki csapatának tagjával Hogyan vágtunk félbe egy LEAF-et: Interjú Pataki Dániellel a Nissan CEE műszaki csapatának tagjával 2022-ben megkezdődik a BMW Group debreceni gyárának következő építési szakasza 2022-ben megkezdődik a BMW Group debreceni gyárának következő építési szakasza Jelentősen csökkent a Nissan nyeresége Jelentősen csökkent a Nissan nyeresége
 
Öt ok, amiért kulcsfontosságú a téli gumi

Öt ok, amiért kulcsfontosságú a téli gumi

2021. december 08.
A maximum 7 °C-os hőmérsékletre optimalizált téli abroncsokat olyan mintázattal látják el, amelynél az elsődleges szempont a tapadás. De miért kell téli abroncsra váltani, amikor esik a hőmérséklet?
Részletek

Öt ok, amiért kulcsfontosságú a téli gumi

A Goodyear ismerteti a téli abroncsok öt kulcsfontosságú előnyét, melyek révén a legjobb tapadás érhető el ebben a hideg évszakban.

1. Nagyobb rugalmasság = jobb tapadás

A téli abroncsok lágyabb keverékből készülnek, mint a nyárik, ezért kialakításuk sokkal rugalmasabb. A nyári gumik futófelülete a hidegebb és zordabb téli időjárási körülmények között megkeményedik, így csökken a tapadás. Mivel a téli abroncsokat rugalmasra tervezik, hideg időben az abroncs nagyobb felületen érintkezik az úttal. A GoodyearWinter Grip technológiája új keveréket alkalmaz, amellyel hóban és jégen is jobb tapadás érhető el.

2. Különleges lamellák a megnövelt tapadásért

A mélyebb, nagyobb és különböző formájú lamellák (apró bevágások a bordákon) szerepe, hogy elvezessék a havat és a latyakot a futófelületről. A hó belefagy a lamellába, és egyfajta karmot, kampót képez, amely segíti a tapadást a havon. Emellett a lágy keverék is növeli a tapadást a jégen. Így akár egy kétkerék-meghajtású autó esetében is jobb tapadás érhető el és biztonságosabb közlekedés lehetséges, mint egy olyan négykerék-meghajtású autóval, amely sztenderd nyári abroncsokon fut.

3. Nagyobb ellenállás a vízen felúszással szemben

A Goodyear UltraGrip 9+ és UltraGrip Performance+ téli abroncsok különleges hidrodinamikus mintaárkai gyorsan elvezetik a vizet az abroncs felszínéről. Ez csökkenti az aquaplaning kockázatát – vagyis amikor az abroncs nem tapad az úthoz a felgyülemlő víz miatt –, és növeli a tapadást a veszélyes utakon, amelyeket például olvadó hóréteg borít.

Öt ok, amiért kulcsfontosságú a téli gumi

4. Rövidebb fékút technológia

A különleges keverékeket – mint amilyen a Goodyear Snow Protect technológia is – úgy alakítottuk ki, hogy csökkentsék a féktávolságot hóval borított utakon. Más vívmányok, mint például az új UltraGrip Performance+ abroncs Traction Protect technológiája olyan továbbfejlesztett gyantát használ, amely javítja az alakváltozási és alakfelvételi képességeket. Ezáltal növelhető a fékerő, amely könnyebben tapadássá alakul, így akár 1,5 méterrel is csökkenhet a féktávolság nedves és száraz utakon a következő helyen álló versenytárshoz képest az Auto Bild magazin tesztje szerint .

5. Hosszabb élettartam és költséghatékonyság

A biztonság mellett a téli abroncsok tartósabbak is, mint a nyáriak abroncsok. A nagy futófelületi rugalmasság nagyobb ellenállást biztosít a kopással szemben, ami növeli az élettartamot és a futásteljesítményt is. Mivel az abroncsokat csak a hidegebb hónapokban kell felszerelni – általában novembertől márciusig –, így nyári abroncsai tartósságát is növelheti. Ne felejtsen ismét nyári abroncsokra váltani, amikor a hőmérséklet újra emelkedni kezd!

Laurent Colantonio, a Goodyear EMEA-régió fogyasztói abroncsok területének regionális műszaki igazgatója a következőket nyilatkozta: „A Goodyear UltraGrip téliabroncs-családjának fő előnyei és egyedülálló tulajdonságai konzisztens, megnövelt teljesítményt nyújtanak, magabiztosabb vezetést téve lehetővé hidegebb időben is.”

Kulcsszavak: Goodyear, téli gumi, téli útviszony
 
A várhatóan intenzívebb havazás miatt országszerte csaknem kétezer tűzoltó van készenlétben A várhatóan intenzívebb havazás miatt országszerte csaknem kétezer tűzoltó van készenlétben Természetes eredetű, költséghatékony, szénmentes és megújuló alapanyagot alkotott a Goodyear Természetes eredetű, költséghatékony, szénmentes és megújuló alapanyagot alkotott a Goodyear Új Goodyear eJob alkalmazás teherabroncs szervizeléshez Új Goodyear eJob alkalmazás teherabroncs szervizeléshez Az autósok 12 százaléka nyári gumival közlekedik Az autósok 12 százaléka nyári gumival közlekedik A Continental és a Magyar Autóklub közös vezetéstechnikai napot tartott A Continental és a Magyar Autóklub közös vezetéstechnikai napot tartott
 
Nagyobb kényelem és vonzóbb ajánlatok a regionális vasút számára

Nagyobb kényelem és vonzóbb ajánlatok a regionális vasút számára

2021. december 06.
A Frankföld–Dél-Türingia és a Duna–Isar hálózatot 57 új vonat fogja kiszolgálni
Részletek

Nagyobb kényelem és vonzóbb ajánlatok a regionális vasút számára

A DB Regio Bayern és a Siemens Mobility összesen 57 új vonatot állít szolgálatba Bajorországban 2023 decemberétől kezdődően. Jelenleg huszonhat Desiro HC vonatot építenek a Frankföld–Dél-Türingia hálózat számára valamint 25 Desiro HC emeletes vonatot és hat Mireo vonatot a Duna–Isar hálózat számára. A Frankföld–Dél-Türingia hálózatban a 18 Desiro HC vonat négykocsis egységként fog üzemelni 2023 decemberétől valamint nyolc Desiro HC vonat hatkocsis egységként 2024 júniusától. Majdnem akkora sebességgel közlekednek mint az ICE, például Coburg és Erfurt között 190 km/h sebességgel. A Duna–Isar hálózatban a 31 új vonat 2024 decemberében áll szolgálatba.

„Mindkét hálózatban azért kértünk új járműveket a tendereken, hogy javítsuk az utasok kényelmét, növeljük a kapacitást és egyben bővítsük a szolgáltatást" mondta Thomas Prechtl a bajorországi regionális és S-Bahn vasút tervezését, finanszírozását és ellenőrzését végző bajor vasúttársaság vezetésének szóvivője. „Különlegességnek számít az a nyolc vonat, amelyet egyedileg szereltek fel a Bamberg - Coburg - Erfurt nagysebességű vonalon történő használatra és Türingia tartománnyal együttesen terveztünk. A maximális sebességük 190 km/h lesz."

 Nagyobb kényelem és vonzóbb ajánlatok a regionális vasút számára

Hansrüdiger Fritz, a DB Regio Bayern regionális menedzsmentjének  vezérigazgatója szerint “Az éghajlatbarát vasút növekvő alkalmazásának előfeltétele a vonzó vonatok és szolgáltatások biztosítása. Ennek érdekében tovább javítjuk a bajor tömegközlekedés minőségét és további utasokat nyerünk meg. Partnerünkkel, a Siemens Mobilityvel együtt nagyon várjuk ennek a lenyűgöző, új vonatflottának az indulását a bajor vasúthálózatokon.

Az utasaink mindkét hálózaton élvezni fogják a jobb minőségű szolgáltatások előnyeit. A nagy forgalmú Nürnberg – Bamberg útvonalon például az új vonatok jelentősen növelik az utasszállítási kapacitást. A 2024. évtől kezdődően akár 200 további ülőhely lesz mindegyik vonaton.”


Dr. Elmar Zeiler, Siemens Mobility tömegközlekedési és regionális vonatok egységének vezetője szerint “Csak egy erős vasúti ágazat biztosításával tudjuk kielégíteni a mobilitás iránti növekvő igényeket és ugyanakkor elérni az éghajlattal kapcsolatos céljainkat. A Siemens Mobility büszke arra, hogy jelentősen hozzájárulhat ehhez a Desiro HC és Mireo vonatokkal Bajorország és Türingia területén. Mindkét vonat magasabb szintű kényelmet, könnyebb használatot, maximális elérhetőséget és fenntarthatóságot biztosít az utasok számára, amely nagyon népszerű az utasok körében és már eddig is nagymértékben javította az utasok elégedettségét sok útvonalon.”



Kulcsszavak: elővárosi vonat, Siemens Desiro, Siemens Mobility
 
További 25 Siemens vonatszerelvény London számára További 25 Siemens vonatszerelvény London számára Öt modern Siemens Desiro motorvonattal bővült a GYSEV flottája Öt modern Siemens Desiro motorvonattal bővült a GYSEV flottája A Siemens hivatalosan megnyitja az RRX vonatok karbantartó járműtelepét A Siemens hivatalosan megnyitja az RRX vonatok karbantartó járműtelepét A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal 3 milliárd USD értékű, kulcsrakész vasúti rendszer kiépítésére írt alá szerződést a Siemens Mobility Egyipt 3 milliárd USD értékű, kulcsrakész vasúti rendszer kiépítésére írt alá szerződést a Siemens Mobility Egyipt
 
Növekedésre számít a Dacia jövőre

Növekedésre számít a Dacia jövőre

2021. december 06.
A magyarországi autópiacon a következő időszakban nem valószínű a 2020. évihez hasonló visszaesés, a gazdaság újraindulása, a több társadalmi réteget érintő állami támogatások és adóvisszatérítések egyaránt kedvezően hathatnak a lakossági autóvásárlási szándékra - vélekedik Wachtler Tamás, a Renault Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Részletek

Növekedésre számít a Dacia jövőre

A Renault és Dacia márka magyarországi importőr cégének vezetője szerint a Dacia erősödhet a magánvevők élénkülő piacán, amelyet a márka innovációra fókuszáló stratégiaváltása alapoz meg, ám hátráltathat az autógyártókat sújtó globális csiphiány következtében szűkülő kiszállítási kapacitás. 

Az ügyvezető igazgató az MTI-nek nyilatkozva reális célnak nevezte, hogy a márka minden modellje az első három legnépszerűbb modell között legyen a saját szegmensében a magánvásárlók között.

A márka vezérmodellje a Duster, a magyar piacon már most is a  harmadik legtöbbet vásárolt autó, az idén megújult SUV-ből első generációjának 2010-es bemutatása óta közel 2 millió darabot értékesítettek világszerte.
   
Wachtler Tamás emlékeztetett arra, hogy a nagycsaládosok támogatási programja keretében a Lodgy-ból 7500 darabot adtak el 2019-ben, és hasonló sikerre számíthat a támogatottak körében az új hétüléses családi autó, a Jogger is, amely a jövő év tavaszán benzines és benzin-LPG kettős üzemű motorokkal jelenik meg  Magyarországon. A későbbiekben ez lesz a márka első hibridje, amely 2023-ban érkezik a piacra - jelezte.
   
Növekedésre számít a Dacia jövőre

Jó pozícióra számíthat az elektromos autók szegmensében az idén márciusban bevezetett Spring, a magyar vásárlók már 500-at rendeltek belőle, ez a szegmensében jelenleg 7 százaléknak felel meg.
   
A Dacia az idén az első 11 hónapban 7690 autót helyezett forgalomba, ami az év végéig mintegy 8000-re nőhet. Ez jelenleg 5,74 százalékos piaci részesedést biztosít a márkának a személyautók és kishaszonjárművek mintegy 134 ezer darabos magyarországi piacán. A tavalyi év hasonló időszakában még 7,72 százalékkal rendelkezett a márka, a mérséklődést az ügyvezető igazgató azzal magyarázta, hogy kivezetik a modellpalettából a Dokker Van kisteherjárművet, emellett kevesebb autó kelt el a nagycsaládosok autóvásárlási programja keretében.
   
A koronavírus-járvány okozta válság előtt, 2019-ben még 12 152 Daciát helyeztek forgalomba Magyarországon.  
   
A Dacia az idén arculatváltásba fogott a stratégiaváltás részeként, logót és emblémát is vált. Ehhez 2024-ig kell igazodniuk a márkakereskedéseknek. Magyarországon csaknem 20 kereskedő 42 értékesítési ponton kínál Daciát, jellemzően az importőr másik márkájával, a  Renault-val együtt.
   
A Renault Hungaria Kft. értékesítési árbevétele a nyilvános cégadatok szerint 2020-ban meghaladta a 82,5 milliárd forintot. Az ügyvezető tájékoztatása szerint az árbevétel 40 százaléka köthető a Dacia márkához.
Kulcsszavak: dacia, elektromos autó, új modell
 
Jönnek a Volvo villanyautói Jönnek a Volvo villanyautói Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz Elektromos járművekre vált a Budapest Airport Elektromos járművekre vált a Budapest Airport Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV
 
Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik jövőre

Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik jövőre

2021. december 06.
Az Európában és és Magyarországon is 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus új akkumulátoros elektromos modellel bővíti kínálatát jövő évben.
Részletek

Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik jövőre

A világ vezető környezetbarát luxusautógyártójaként ismert Lexus Európában egyetlen olyan autót sem kínál amely ne lenne elérhető a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával, sőt, több olyan modell szerepel a portfólióban amely hagyományos meghajtással már nem is rendelhető.

A modelljeinek legendás minőségéről, az azokban bemutatozó high tech műszaki megoldásokról és az autókat a prémium szegmensben is kiemelő kiviteli minőség mellett a kimagasló ügyfélkezelésről ismert Lexus az idei évben mutatta be első akkumulátoros elektroms autóját, az UX 300e crossovert és első plug-in hibrid elektromos autóját, a Lexus NX450 h+ prémium SUV-ot. Az autógyártó most most megosztott néhány részletfotót és egy rövid videót vadonatúj, jövőre érkező akkumulátoros elektromos luxus SUV-járól, az RZ-ről, amely az első modell lesz azok sorában amelyek a Lexus új, dedikáltan az elektromos autók számára fejlesztett padlólemezésre épülnek majd.

A modellről egyelőre sok részlet nem ismert, ám a nevében szereplő R betű vélhetően arra utal majd, hogy méretében a Lexus világszinten legnépszerűbb modelljéhez, az RX luxus SUV-hoz közelít majd.

Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik jövőre
Kulcsszavak: elektromos autó, lexus, új modell
 
Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon? Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon? A Ford a tegnapi GoFurther eseményen mutatta meg először a vadonatúj, atlétikus, innovatív Puma crossover-ét A Ford a tegnapi GoFurther eseményen mutatta meg először a vadonatúj, atlétikus, innovatív Puma crossover-ét Kompakt távolsági buszt mutat be Zsámbékon a Kravtex Kompakt távolsági buszt mutat be Zsámbékon a Kravtex Jellegzetes BMW M karakter - Íme a vadonatúj BMW M2 Coupé Jellegzetes BMW M karakter - Íme a vadonatúj BMW M2 Coupé A CUPRA újragondolja a sportosság fogalmát a most bemutatott tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmánnyal A CUPRA újragondolja a sportosság fogalmát a most bemutatott tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmánnyal
 
Az ABB bevezeti az elektromos autók gyors és felhasználóbarát töltését biztosító ‘Plug N Charge’ technológiát

Az ABB bevezeti az elektromos autók gyors és felhasználóbarát töltését biztosító ‘Plug N Charge’ technológiát

2021. december 06.
Az ABB által bevezetett ‘Plug N Charge’ technológia egyszerűvé és még kényelmesebbé teszi az elektromos autók töltését és a töltés utáni fizetést. A technológia alkalmazásával a töltési pontokon nem lesz szükség bankkártyákra vagy más fizetési és engedélyezési módokra.
Részletek

Az ABB bevezeti az elektromos autók gyors és felhasználóbarát töltését biztosító ‘Plug N Charge’ technológiát

Az ABB bevezeti a Plug N Charge technológiát, amely egyszerűsíti, és még gördülékenyebbé teszi az elektromos járművek töltését és aztán a fizetést. A Pug N Charge alkalmazása esetén az elektromos autó vezetőjének csak annyi dolga lesz, hogy a járművel beáll a töltési ponthoz, majd a töltővezetéket csatlakoztatja az autóhoz. A töltési folyamat automatikusan indul, majd a folyamat végén a fizetés szintén automatikusan engedélyezve lesz. 

A Plug N Charge az ISO 15118 jelű szabvány szerinti, a töltőpont és az elektromos jármű közötti biztonságos kommunikációt garantáló kommunikációs protokollra épül. Csatlakoztatást követően a Plug N Charge-pont leolvassa az autó digitális útlevelének tekinthető szerződési tanúsítványát, majd a töltés engedélyezése előtt a leolvasott adatoknak a töltési szolgáltató felhőben tárolt adatival történő összevetésével ellenőrzi a tanúsítvány érvényességét. A biztonságos ellenőrzési, jóváhagyási folyamat, valamint az ehhez kapcsolódó adatátvitel csupán másodperceket vesz igénybe, így ezek a funkciók a járművezetők nagyobb kényelmét szolgálják.

Frank Muehlon, az ABB E-Mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „A Plug N Charge technológia már jó ideje rendelkezésre áll, de az iparág eddig nem igen követte e technológia fejődési irányát. Az ABB az egyszerű, kényelmes és egységes töltés iránti elkötelezettségével összhangban már a kezdetektől segíti e technológia szabványosítási folyamatát.”

„A már működő töltőállomásokon gyűjtött tapasztalataink felhasználásával a lehető legnagyobb mértékben felhasználóbaráttá tettük a Plug N Charge technológiát a járművezetők számára, de ezzel párhuzamosan arra is törekedtünk, hogy ügyfeleink számára a töltőállomásokon biztonságos és jól kezelhető töltőpontokat biztosítsunk. De a fejlesztéseinkkel itt még nem akarunk megállni. Tovább kívánjuk bővíteni a technológia funkcionalitását, és arra törekszünk, hogy még több járművezető, autóipari OEM és töltőállomás üzemeltető profitálhasson az egyszerű, gördülékeny megoldásból, és az ahhoz kapcsolódó felhasználói élményből.”  

Bár a Plug N Charge elve nagyon egyszerűnek hangzik, azonban olyan korszerű, digitális, szabványosított technológiára épül, amely biztonságos kommunikációt tesz lehetővé az elektromos autó, a töltőpont és a töltőállomást üzemeltetők között, aminek köszönhetően nem lesz szükség kártyás fizetésre vagy töltésaktiváló ügyfélkulcsokra (“fob”-okra”). 

Az ABB eddig kifejlesztett, leginkább felhasználóbarát töltési megoldásának használatához az szükséges, hogy az elektromos járművek vezetői rendelkezzenek az e-mobilitási szolgáltatójuk által kibocsátott szerződési tanúsítvánnyal, amely tartalmazza az általuk vásárolt szolgáltatás összes adatát. Az autójuknak támogatnia kell az ISO 15118 szabvány (a jármű és a hálózat közötti kommunikációt rögzítő, elismert szabvány) szerinti kommunikációs protokollt, illetve a járművön telepíteni és engedélyezni kell a ‘Plug N Charge’ funkciót.

Az ABB Plug N Charge technológiája a CCS-csatlakozókkal szerelt, legújabb DC töltőberendezéseknél már világszerte elérhető a hálózatüzemeltetők és a járművezetők számra.



Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
Megvannak a BMW iX magyarországi árai Megvannak a BMW iX magyarországi árai A jövő autói mutatkoztak be Kecskeméten A jövő autói mutatkoztak be Kecskeméten Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere A Continental automatizálja az elektromos autók töltését, amelyek így mobil energiaforrásként is funkcionálhatnak A Continental automatizálja az elektromos autók töltését, amelyek így mobil energiaforrásként is funkcionálhatnak Az ABB és Davos városa innovatív e-járművekkel járul hozzá a fenntartható közlekedéshez Az ABB és Davos városa innovatív e-járművekkel járul hozzá a fenntartható közlekedéshez
 
Kedvezményes tarifákkal látogatható a Planet Budapest Expo a SHARE NOW autóival

Kedvezményes tarifákkal látogatható a Planet Budapest Expo a SHARE NOW autóival

2021. november 30.
Kiállítóként vesz részt a SHARE NOW a visegrádi országok közös, fenntartható fejlődéssel foglalkozó rendezvényén, a Planet Budapest Expón. Ebből az alkalomból az autómegosztó cég kedvezményesen biztosítja saját járműveivel a ki- és a visszautat a kiállításra.
Részletek

Kedvezményes tarifákkal látogatható a Planet Budapest Expo a SHARE NOW autóival

Egyebek között a városi mobilitás környezetre gyakorolt hatásairól, a fenntarthatóság és az autómegosztás összefüggéseiről is szó esik majd azokon a beszélgetéseken, amelyeket iparági szereplők folytatnak a SHARE NOW kiállítói standján. Az autómegosztó cég kiállítóként van jelen a visegrádi négyek közös rendezvényén, a Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozón, amely a legtöbb rizikót hordozó, kedvezőtlen környezeti, társadalmi és gazdasági folyamatokra fókuszál annak érdekében, hogy visszafordíthatók legyenek az emberiség jövőjét beárnyékoló negatív változások. A kiállítás november 30. - december 5. között látogatható, a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

„A saját vagy céges tulajdonú városi autók kihasználtsága meglepően alacsony: egy átlagos személygépjármű élettartamának több mint 95 százalékát parkolással tölti” – árulja el Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója. Ha ehhez még hozzátesszük azt a tényt, hogy az autóvezetők ötöde évente több mint 26 órát tölt parkolóhely kereséssel, máris közelebb jutottunk annak megértéséhez, miért uralkodnak áldatlan állapotok az európai nagyvárosok útjain.


Kedvezményes tarifákkal látogatható a Planet Budapest Expo a SHARE NOW autóival

A tumultus nem csupán kényelmetlen, hanem a környezetre is rendkívül ártalmas: a dugóban araszolgatás ugyanúgy fölöslegesen szaporítja a légkör széndioxidtartalmát, mint a parkolóhely becserkészésére szánt körök. „Ehhez képest egy közösségi autó akár 7-10 saját gépkocsit is ki tud váltani a forgalomban” – szögezi le Buday Bence, ami évente legalább 400 millióval kevesebb autóval megtett kilométert jelent Európában. Mivel a minőségi és jól felépített carsharing szolgáltatás miatt sokan nem vesznek saját kocsit, vagy eladják a fölöslegesnek ítélt meglévőt, akár a második autóját a családnak, ezeket a hatásokat összesítve egyetlen közösségi autó éves szinten több mint 12 tonnával képes csökkenteni a CO2 kibocsátást Európában.

A Planet Budapestre látogatók az idén dedikált SHARE NOW zónában zárhatják le vagy indíthatják el onnan a bérlésük az Expo ideje alatt, miközben kedvezményesen használhatják a SHARE NOW autóit: az oda- és a visszaút költségének 30 százalékát levezethető kreditként írja nekik jóvá az autómegosztó cég, amelynek felhasználói már közel 400 autó közül választhatnak Budapesten.

Kulcsszavak: autómegosztó, kedvezmény, SHARE NOW
 
Autómegosztó szolgáltatást indított a Mol Autómegosztó szolgáltatást indított a Mol Házhoz rendelhető Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal frissít a SHARE NOW Házhoz rendelhető Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal frissít a SHARE NOW Vegyesvállalattal bővíti HoppyGo autómegosztó platformját a ŠKODA AUTO DigiLab Vegyesvállalattal bővíti HoppyGo autómegosztó platformját a ŠKODA AUTO DigiLab A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business” A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business” Ötmillió kilométer, meghibásodás nélkül Ötmillió kilométer, meghibásodás nélkül
 
Hat megyeszékhelyre 60 új elektromos busz érkezik jövőre

Hat megyeszékhelyre 60 új elektromos busz érkezik jövőre

2021. november 30.
Hatvan új elektromos busz érkezik jövőre a Zöld Busz Programban, amely Győrben, Egerben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen, Szolnokon és Szegeden áll majd forgalomba - jelentették be kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
Részletek

Hat megyeszékhelyre 60 új elektromos busz érkezik jövőre

    Az új járműveket a megyeszékhelyek a programot koordináló Humda Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. 8,6 milliárd forintos támogatásával szerezhetik be. Az ezt lehetővé tevő támogatási szerződést a Volánbusz Közlekedési Zrt. és a Mobiliti Volánbusz Kft. konzorciumával kötötte meg a Humda Zrt. az eseményen.
   
Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára közölte: a klímavédelemmel kapcsolatban a kormány feladata a kiváltó okok "megfékezése" és a helyzethez való alkalmazkodás támogatása.
   
Magyarország célkitűzése, hogy 2030-ra villamosenergia-termelésének kilencven százaléka mentes legyen a szén-dioxid-kibocsátástól, és az így előállított tiszta villamosenergiát minél több területen alkalmazza - mondta.
   
Rámutatott: a közlekedés az egyik legnagyobb károsanyag-kibocsátó szektor, amely az összes kibocsátás 20 százalékáért felel.
   
A helyi közlekedésében 2800-2900 buszt használnak, a Zöld Busz Program keretében jövőre 100, a következő években pedig 1100 buszt szeretnének lecserélni elektromos járműre - közölte Steiner Attila.
   

Hat megyeszékhelyre 60 új elektromos busz érkezik jövőre

A Volánbusz Közlekedési Zrt. elnök-vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a vállalat 2018 és 2021 között 1700 új autóbuszt szerzett be, amelyet főként a helyközi viszonylatokban használ, és ezzel több tízezer tonna szén-dioxidtól mentesíti a környezetet.
   
A városi közlekedésben kötelezővé válik a "zöldhajtású" buszok alkalmazása. A Zöld Busz Programnak köszönhetően hat megyeszékhely 80 százalékos támogatással juthat hozzá 60 elektromos buszhoz 2022 során - közölte Pafféri Zoltán.
   
Győrben 13, Székesfehérváron 12, Zalaegerszegen 11, Szolnokon 10, Szegeden 8, Egerben pedig 6 tisztán elektromos autóbusz állhat forgalomba - mondta.
   
A szintén e program keretében beszerzett 40 busz már forgalomba állt, azok a budapesti nagyrendezvényeket szolgálták és szolgálják ki, januártól pedig a fővárosi agglomerációs közlekedésben állnak forgalomba - tette hozzá Pafféri Zoltán.
   
Orgovány Ferenc, a Mobiliti Volánbusz Kft. ügyvezetője elmondta: cége feladata, hogy lehetővé tegye a Volánbusz flottájának környezetbarát fejlesztését CNG- és e-töltőállomások létrehozásával, üzemeltetésével.
   
Weingartner Balázs, a Humda Zrt. elnök-vezérigazgatója a társaság céljának nevezte egy olyan stratégia megalkotását, amely kifejezetten a Volánbusz lehetőségeit maximalizálja.
   
Az eseményen kiosztott sajtóanyag szerint a hat megyeszékhelyen túl Miskolcon 10, Pécsen 8, Veszprémben 5 elektromos autóbusz és a töltőinfrastruktúra, Szegeden pedig 4 önjáró trolibusz beszerzésére nyílik lehetőség 2022-ben. Ez összesen 127 környezetkímélő járművet jelent a magyarországi tömegközlekedésben a Zöld Busz Programnak köszönhetően, amely 18,37 milliárd forintos támogatást biztosít a pályázó szolgáltatóknak.
Kulcsszavak: elektromos busz, fejlesztés, Magyarország
 
Hat megyeszékhelyre 60 új elektromos busz érkezik jövőre A Continental tömlő és cső üzletága az alacsony kibocsátású és zéró emissziós mobilitást célozza meg A jövőbe invesztál a Volkswagen A jövőbe invesztál a Volkswagen Szövőszék és üzemanyagcella Szövőszék és üzemanyagcella Zalaegerszegen tesztelik az elektromos csuklós autóbuszt Zalaegerszegen tesztelik az elektromos csuklós autóbuszt Újabb környezetbarát autó a Nissan-tól Újabb környezetbarát autó a Nissan-tól
 
Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

2021. november 29.
Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény hétfőn fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról.
Részletek

 Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a helyszínen újságíróknak azt mondta, a tram-train kialakítása Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése, olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába.
   
A következő vasútvillamost két hasonló helyzetben lévő város, Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze - hangsúlyozta a politikus.
   
Lázár János (Fidesz) a térség országgyűlési képviselője, a közlekedési beruházás kormánybiztosa szerint a vasútvillamos indulása történelmi pillanat a hódmezővásárhelyiek, a szegediek és az ország minden lakosa számára.
   
A fejlesztés hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország legyen az egyik legjobb hely Közép-Európában, jó legyen vidéken élni - hangsúlyozta a politikus.
  

 Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól - közölte a kormánybiztos.
   
A Stadler által gyártott szerelvények már hibátlanul megtettek 50 ezer kilométert a villamos és vasúti pályákon. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik majd. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki, ehhez várják az utasok véleményét. A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók - mondta a képviselő.
   
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.
   
A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.
Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, szeged, Tram-Train
 
Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között Hamarosan újraindulhatnak a szegedi Pesa-villamosok Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között Vezető nélkül száguldott egy villamos Szegeden
 
Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

2021. november 29.
A mai napon a globális pickup-szegmens minden szereplője a Fordra figyel, hiszen a márka most mutatja be minden idők legintelligensebb, legsokoldalúbb és legjobb képességekkel felruházott Ranger modelljét, ami még az eddigieknél is vonzóbb választás lesz vásárlói számára.
Részletek

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

A haszonjárművek fejlesztésében szerzett sok évtizedes tapasztalata mellett a vállalat a világ különböző részein élő pickup-tulajdonosok véleményét is figyelembe vette, hogy olyan járművet – és felhasználói élményt – alkosson, ami az új generációs Rangert tökéletes partnerré avatja a munkához, a családi programokhoz és a kalandozáshoz.

“A Ranger már évtizedek óta gazdagítja modellkínálatunkat,” mondta el Jim Farley, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója. “Ez a pickup mindig is megbízható társa volt a kisvállalkozóknak, a farmereknek, a családoknak, a túrázóknak, a nagyvállalati flottáknak és mindenki másnak a világ több mint 180 piacán. Most pedig itt az új Ranger, és vele együtt a lehetőség, hogy újra túlszárnyaljuk vásárlóink elvárásait. Ez az autó nemcsak egy termék, amit a vevők imádni fognak, hanem egy folyamatos élményforrás, ami segít nekünk, hogy szilárd és hosszan tartó kapcsolatban maradjunk tulajdonosával. Íme a pickup, amit az emberek kifejezetten vágynak majd!”

Európában 2022 második felében lehet majd megrendelni az autót, és az első vásárlók 2023 elején kapják meg járműveiket. A jelenlegi Ranger az európai pickup-szegmens élén áll, és a modell nemrégiben új értékesítési rekordot állított fel: az év elejétől szeptemberig 45.539 kelt el belőle, ami 39.9 százalékos piaci részesedést jelent.


Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

“Eladási rekordjaival a Ranger újra meg újra Európa legkelendőbb pickupjának bizonyul,” fűzte hozzá Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű ágazatának vezérigazgatója. “Az eddigi legintelligensebb és legsokoldalúbb Ranger pedig még többet nyújt majd mindabból az erőből és stílusból, amit vásárlóink olyan sokra tartanak.”

Living the Ranger Life

“Az új generációs Rangerben most rengeteg olyan dolog található, amelyek arra ösztönzik az autósokat, hogy többet hozhassanak ki kedvteléseikből, és új horizontokat fedezzenek fel,” nyilatkozta Gary Boes, a Global Trucks üzletág ügyvezető igazgatója. “Mi magunk is pickup-tulajdonosok vagyunk, és az új modellben sikerült formába öntenünk a Ranger-életstílus iránti szenvedélyünket. Azt akartuk, hogy ezzel a pickuppal a vásárlók kiteljesíthessék és megélhessék az életstílusukat.”

A Ford úgy fogalmazza meg mindezt, hogy “Living the Ranger Life”, és ez a gondolat hatotta át az új generációs Rangeren dolgozó összes dizájner és mérnök munkáját.

Az új Ranger fejlesztési projektjét a Ford ausztrál termékfejlesztési központja irányította. Az elhivatott formatervezők és mérnökök nemzetközi csapata világszerte arra törekedett, hogy felvértezze az autót a Ford legújabb technológiáival és biztonsági megoldásaival, hanem arra is, hogy a Ranger a Ford legszigorúbb tesztjein is magabiztosan helytálljon.

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

“Csapatunk egyetlen célra összpontosított: hogy megalkossuk minden idők legkeményebb és legrátermettebb Rangerét,” mondta Graham Pearson, a Ranger-program igazgatója. “Az autót a valaha összeállított egyik legkegyetlenebb tesztprogramunknak vetettük alá, és nem nyugodtunk, míg be nem bizonyosodott, hogy olyan strapabíró, amilyennek egy Fordnak lennie kell.”

Új külső, új képességek

A Ranger új, kemény külsejének kialakításában fontos szerepet játszott a vásárlók véleménye. A Ford világszerte rengeteg időt töltött Ranger-tulajdonosokkal, megszervezve több mint 5000 beszélgetést és vásárlói workshopok tucatjait, hogy alaposan megértse, hogyan használják az emberek a pickupjukat, és mit várnak el az új modelltől.

Az új generációs Ranger látványvilága merész és magabiztos: a céltudatos külső kialakításon egyértelműen érződik a Ford globális pickup-dizájnjának hatása. A formaterv jellegzetes eleme a karakteres hűtőrács, a C-alakú keretbe foglalt fényszóró és a finoman ívelt vállvonal, ami lefelé szélesedve beleolvad az erőteljes kerékívekbe, masszív kiállást sugallva. A Ford Ranger kínálatában most először jelenik meg a mátrix LED fényszóró, és a hátsó lámpatestek dizájnja az orr-rész jellegzetes formáit idézi. A személyautós hangulatú kabin burkolatai prémium minőségű, lágy tapintású anyagokból készülnek, és az utastér egyik leglátványosabb eleme az álló helyzetben beépített központi érintőképernyő, amiről a SYNC™  kommunikációs és szórakoztató rendszer is vezérelhető.
Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

“Vásárlóink szerint a Rangernek keménységet kell sugallnia, és magabiztossággal kell eltöltenie vezetőjét,” mesélte el Max Tran, a Ranger vezető formatervezője. “Teljesen egyértelműen megfogalmazták, milyen legyen az autó megjelenése és hangulata.”

Az új karosszéria alatt továbbfejlesztett futómű található; a tengelytávolság 50 mm-rel hosszabb és a nyomtáv 50 mm-rel szélesebb, mint a jelenlegi Ranger modellé. A hidroformázott elülső szerkezet tágasabb motorteret biztosít az új V6-os erőforrás beépítéséhez, sőt ahhoz is, hogy a későbbiekben új hajtási technológiák jelenhessenek meg az autóban. Ez a kialakítás azt is lehetővé teszi, hogy több levegő jusson a hűtőradiátorhoz, így a motor vontatás vagy teherszállítás közben sem melegszik túl.

Többféle hajtáslánc

A vevők azt is elmondták, hogy a súlyos vontatmányokhoz és az extrém terepezéshez nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot szeretnének, ezért a csapat bevette a motorkínálatba a Ford jól bevált 3,0 literes V6-os turbódízelét is, amit a Rangerhez hangoltak. Így a vevők már három turbódízel erőforrás közül választhatnak az autó bemutatásának idején.

“A 3,0 literes V6-os nagyon meggyőző darab,” vélekedett Pritika Maharaj, a Ranger programigazgatója. “Ezzel a blokkal a Ranger egy sokkal nagyobb pickupnak érződik: kifejezetten keménynek, szinte végtelenül erősnek és nyomatékosnak – és pontosan ez az, amire a vásárlóink vágytak.”

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

Az új generációs Ranger kínálatában emellett szerepel még egy normál turbótöltésű és egy biturbós 2,0 literes, soros négyhengeres dízel is. A normál változat kétféle teljesítménnyel kapható, és ereje, forgatónyomatéka és üzemanyag-fogyasztása1 éppen olyan, ami tökéletesen megfelel a kisvállalkozások és a vállalati flották elvárásainak. A kettős turbótöltésű, kifinomultabb működésű és nagyobb teljesítményű motor azok számára lesz ideális választás, akik erősebb autóra vágynak, de az alacsony üzemanyag-fogyasztás is fontos szempont számukra.

“Tisztában vagyunk azzal, hogy vásárlóink keményen próbára teszik Rangereiket, ezért mi is így teszteltük az autót. Mindent elkövettünk azért, hogy újra meg újra megbizonyosodjunk arról: a Ranger biztosan meg fog felelni a vevők elvárásainak,” tette hozzá Maharaj.

Jobb rugózás és irányíthatóság

A pickup-használók egyik fontos elvárása volt a rugózás és az irányíthatóság további tökéletesítése, mivel az ilyen autókat a vásárlók ugyanúgy használják munkára, mint családi autóként vagy szabadidős járműként.

“A vevőkörünk nagyon sokszínű,” mondta Pearson. “A skála egyik végén állnak a kisvállalkozások, amelyek kifejezetten üzleti célokra keresnek autót. Nekik hagyományos kétkerékhajtású, szimplakabinos járműre van szükségük, olyan platóval, amin rengeteg dolgot szállíthatnak.”

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

“A vásárlók egészen más típusa az off-road rajongók tábora, akik a terepezés határait akarják feszegetni a Rangerrel az olyan versenyeken, mint a Dakar Rally. Az új generációs Ranger mindkét vevőkört képes kiszolgálni – és persze mindenki mást is, aki e két véglet közt található.”

A mérnökök 50 mm-rel előbbre hozták az első tengelyt, amivel tovább javult az első terepszög, és ezzel együtt az autó által nyújtott off-road élmény. A hátsó futómű lengéscsillapítóit az alváz hosszanti nyúlványának külső részén rögzítették, terepen és közúton egyaránt javítva ezzel a rugózási kényelmet, függetlenül attól, hogy az autó nehéz rakományt szállít, vagy éppen a családot viszi egy étterembe.

“Az új generációs Rangerben kibővítettük a hangolási határokat, így vevőink egyszerre két legyet ütnek egy csapásra: rendelkezésükre áll a Ford haszongépjárművek közismert használati értéke, keménysége és strapabírása, ugyanakkor az a személyautós komfort és rugózás is, amitől a Ranger ennyire közkedvelt modell lett,” tette hozzá Pearson.

Attól függően, hogy hogyan és mire akarják majd használni a járművet, a vásárlók kétféle négykerékhajtási rendszer közül választhatnak: az egyik az elektronikus vezérlésű, menet közben kapcsolható megoldás, a másik pedig egy új, fejlett, állandó összkerékhajtás. Ha a Ranger vezetője véletlenül elakadna a kemény terepen, a kivontatást nagyban megkönnyíti az első lökhárító kettős vonószeme.

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

Az utasok kényelmét szolgáló kabin

A vásárlók kívánsága egy sokoldalúan használható, a munkavégzést és a családi célokat egyaránt kiszolgáló, modern cockpit volt. A Rangernek tehát egyszerre kell munkahelyként és kellemes fészekként funkcionálnia, ezért minden eddiginél több intelligens megoldást, kényelmi berendezést és tárolóhelyet kínál.

“Tisztában vagyunk vele, hogy vásárlóink jól átgondolt, praktikus, ugyanakkor komfortos kabinra vágynak. Éppen ezért az utasteret rengeteg beépített technológiával, okosan elhelyezett rakodóhelyekkel és izgalmas vizuális ötletekkel terveztük meg, hogy kényelmes és tágas legyen,” mondta el Tran.

A Ranger konnektivitásának központi eleme egy nagyméretű, 10,1 vagy 12 colos érintőképernyő a középkonzolon. A teljesen digitális műszeregységet kiegészítő képernyőről irányítható többek közt a Ford legújabb, hangvezérléssel is kezelhető SYNC 4 kommunikációs, szórakoztató és tájékoztató rendszere is. A gyárilag beépített FordPass Connect modem4 menet közben stabil kapcsolatot biztosít a FordPass™ alkalmazáshoz5 csatlakoztatva, hogy az utasok mindig összeköttetésben maradjanak a külvilággal. A FordPass emellett olyan funkciókkal javítja a felhasználói élményt, mint a Távoli Indítás6, a Járműállapot Jelentés vagy a távnyitás/zárás, amelyek mobil eszközről érhetők el.

Az eddig a műszerfalon vagy a középkonzolon elhelyezett hagyományos üzemmódkapcsolók többsége most már saját kijelzőfelületén jelenik meg a SYNC™ képernyőn. A Ranger vezetője ezentúl egyetlen gombnyomással beléphet az összes off-road vagy közúti vezetés menübe, beállítva a kívánt üzemmódot és megjelenítve az olyan fontos információkat, mint például a hajtáslánc beállítása, a kormányzási szög, vagy a jármű hosszirányú és oldalirányú dőlése.

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

A képernyő egy 360 fokos kamerával7 is összeköttetésben áll, hogy a parkolás még a szűk városi beállókban is egyszerű legyen, vagy hogy a vezető jól átlássa az autó környezetét az extrém terepszakaszokon. Emellett az autós az érintőképernyőn vagy a FordPass alkalmazással a Ranger új külső területvilágítását is kezelheti, így nem a sötétben kell dolgoznia, sátrat vernie vagy más fontos feladatot elvégeznie. A Ranger technológiája ráadásul kifejezetten felkészült a jövőbeli fejlesztésekre is, hiszen a FordPass Connect modemnek köszönhetően mindig rendelkezésre állnak a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítések.

“Az utastér minden kényelmi megoldása ellenére nyilvánvaló, hogy ez az autó ugyanúgy alkalmas a munkavégzésre, mint a szabadidős programokra. A kabin egyik meghatározó megoldása az új e-shifter váltó, ami megint csak jó példa arra, mennyire meghatározták döntéseinket a vásárlói visszajelzések,” mondta Tran. “A vevők túlnyomó része nagyon megszerette az e-shifter váltót; tetszett nekik a szerkezet hi-tech látványa, és az is, hogy milyen ösztönösen kezelhető.”

A tervezőcsapat nagy energiát fektetet az átgondolt tárolóhelyek és a praktikus megoldások kialakításába. A telefonok elhelyezésére és (kompatibilis készülékek esetén8) vezeték nélküli töltésére szolgáló helyeken kívül egy nagyméretű rekeszt is beépítettek a középkonzolba, ami rengeteg dolgot elnyel. Az ajtózsebeket is tágasabbá formálták, a szélesebb műszerfalban pedig egy felső kesztyűtartó is elfért, sőt a hátsó ülések alatt és mögött is találhatók tárolóhelyek.

Könnyebben megközelíthető és praktikusabb plató

“Amikor találkoztunk a pickup-tulajdonosokkal, és megfigyeltük, hogyan kapaszkodnak fel a platóra, eszünkbe villant, hogy itt még komoly fejlesztési lehetőségek lehetnek,” mesélte Anthony Hall, a Ranger projekt mérnök-igazgatója. “Sokan felhágtak a kerékre, majd onnan léptek át az oldalfalon, mások pedig a lenyitott hátfalon keresztül jutottak fel.”

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

Ez adta az ötletet a beépített oldalfellépő megalkotásához, ami az új generációs Ranger hátsó kereke mögött található, és masszívabb, stabilabb megoldást kínál a plató megközelítéséhez. Emellett a Ranger-csapat azon is sokat dolgozott, hogy az eddiginél is többféle rakományrögzítési megoldást tervezzenek.

“A pickup 50 mm-rel megnövel szélessége talán nem tűnik soknak, pedig komoly változást jelent, különösen a plató esetében, ahol ezentúl síkba fektethetők a forgácslemez lapok, és elférnek a teljes méretű raklapok is,” magyarázta el Hall.

A praktikus, felhasználó-központú megoldások közt megtalálható még egy új, strapabíró műanyagöntvényből készült platóbélés is, ami egyrészt megóvja a lemezfelületeket a karcolásoktól, az autóst pedig attól, hogy az acéllemezre kelljen térdelnie. Az erős acélcső síneken elhelyezett extra lekötőpontokkal kényelmesebben rögzíthető a rakomány. A plató oldalfalának felső peremén és a lenyitható hátfal tetején kialakított csatlakozásokhoz biztonságosan rögzíthetők a platótetők és más utángyártott kiegészítők.

Mindemellett a Ranger egy új rakományrendező rendszert is kínál, amellyel különválaszthatók a különféle méretű tárgyak, például a pallók és a szerszámosládák. A plató oldalfának sínjeibe kapaszkodó, rendkívül erős rugós rögzítőkapcsok segítségével az autós akár kisebb rekeszeket is kialakíthat az olyan eszközök számára, amelyeket egyébként a kabinban kellene magával vinnie. A platóhátfal mobil munkapadként is funkcionálhat; erre szolgál a beépített vonalzó és a pillanatszorítók, amelyek megkönnyítik az építőanyagok lemérését, rögzítését és méretre vágását.

A kabinban található SYNC™ képernyőről vagy a FordPass alkalmazással kapcsolható külső területvilágítás a pickup teljes környezetét fénybe boríthatja, így a felhasználók jobban látnak az autó körül. A jobb és bal oldali sínek alá beépített platóvilágítás segítségével akkor is befejezhető a munka, ha közben besötétedett, ráadásul éjjel is könnyen megtalálhatók a platón kallódó apróbb tárgyak.




Kulcsszavak: ford, pick up, Ranger, új modell
 
A CUPRA Ateca lesz az új márka első piacra kerülő gépkocsija A CUPRA Ateca lesz az új márka első piacra kerülő gépkocsija Kvasinyban megkezdődött az új ŠKODA KODIAQ sorozatgyártása Kvasinyban megkezdődött az új ŠKODA KODIAQ sorozatgyártása Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz A Range Rover Sport SVR minden idők leggyorsabb Land Rover modellje Az új ŠKODA Superb – Új korszak Az új ŠKODA Superb – Új korszak Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz Az XC90 megmutatta új arcát
 

Találatok száma: 12685 Megjelenítve: 1 - 10