Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11352 Megjelenítve: 1 - 10
David Hasselhoff újra beül KITT volánja mögé - Öt technológia, amit megjósolt a Knight Rider

David Hasselhoff újra beül KITT volánja mögé - Öt technológia, amit megjósolt a Knight Rider

2019. november 21.
Amerikában a nyolcvanas, Magyarországon a kilencvenes években nőtt fel egy nemzedék a filmsorozaton, amelynek főszerepében David Hasselhoff egy intelligens sportkocsi volánjánál üldözi a bűnözőket. Michael Knight megformálója most a HISTORY filmjében újra beül KITT-be, és megmutatja, hogyan szabott irányt a következő évtizedek autóipari fejlesztéseinek a Knight Rider.
Részletek

David Hasselhoff újra beül KITT volánja mögé - Öt technológia, amit megjósolt a Knight Rider

Amikor a Pontiac 1982-ben piacra dobta Firebird nevű sportkocsi-modelljének harmadik generációját, aligha gondolta, hogy az autó a harminc évvel későbbi autóipari trendek előfutára lesz. Méghozzá egy furcsa sci-fi- elemekre is építő sorozatnak köszönhetően, ahol a főhős „pajtinak” hívja beszélő autóját. A Knight Rider KITT (Knight Iparművek Kétezres) nevű autója egy mesterséges intelligenciával és mindenféle futurisztikus kütyüvel felszerelt Firebird volt. A jó sci-fi ismérve, hogy a fantasztikus technológiák zöme idővel megvalósul és a Knight Rider ebből a szempontból is jól teljesített. Noha az olajvető, a katapultülés és a két keréken egyensúlyozó üzemmód – szerencsére – nem terjedt el, jó néhány más megoldás igen. Michael Knightot alakító David Hasselhoff a HISTORY új filmjében most újra beül KITT-be, de nem bűnözőket kerít kézre, hanem a megmutatja melyek azok a technológiák, amelyeket a fekete szuperkocsiból már a hétköznapi autókban is megtalálhatunk.

Önvezető üzemmód

Noha a teljesen autonóm járművek még ma is messze vannak, de szinte nincs olyan autóigyár, amelyik nem dolgozna rajta. A Tesla  úttörő, bár az Autopilot üzemmód egyelőre csak emberi sofőr felügyelete mellett működik. Nemrég debütált a Tesla Smart Summon funkciója, amellyel az autó kiáll a parkolóból, és a sofőr elé áll – ahogy KITT is, ha Michaelnek szüksége volt rá. Igaz, kicsit lassabban…

Kamerák és szenzorok

A teljes önvezetés még várat magára, de a mai autók számos vezetéstámogató rendszerrel segítik a biztonságos közlekedést. Ezek kamerákra és szenzorokra épülnek, amelyekből KITT is fel volt szerelve néhánnyal. Volt köztük, amelyik az éjellátásban segítette Michaelt, és ma már vannak hasonló megoldások. Az éjjellátó segédberendezések, mint például a Mercedes Night Vision Assist, hő- vagy infrakamerák segítségével pásztázzák az utat, és segítenek a sofőrnek rossz látási viszonyok mellett.


David Hasselhoff újra beül KITT volánja mögé - Öt technológia, amit megjósolt a Knight Rider

Hidrogénhajtás

Noha az alternatív hajtástechnológiák terén jelenleg az akkumulátoros elektromos autók vannak divatban, néhány gyár – például a Toyota, a Nissan és a Daimler –nem tett le az üzemanyagcellás energiatárolásról sem, amelynek üzemanyagként hidrogénre van szüksége. Nos, KITT is hidrogént „evett”, jóllehet turbinamotor hajtotta, míg a mai üzemanyagcellás autókban elektromotor van.

Okosóra és orvosi megfigyelő rendszer

KITT képes volt rá, hogy nyomon kövesse Michael életjeleit, és több autógyár is megpróbálkozott hasonló rendszerek kifejlesztésével. Végül azért hagytak fel ezzel, mert már a piacon van egy sor viselhető okoseszköz, amely figyeli például a szívverést, és elég összekötni az autó fedélzeti számítógépével. Az okosóra pedig maga is egy olyan eszköz, amire láttunk példát a Knight Riderben: Michael karórája segítségével, hangvezérléssel hívta KITT-et, ha bajba került.

Beszélő MI

Noha arra még várnunk kell, hogy a kocsink szellemes megjegyzésekkel oltson bennünket, az Android Auto és az Apple CarPlay segítségével már számos autóban elérhető valamilyen hangvezérelt és hanggal válaszoló digitális asszisztens, mint a Google Assistant és a Siri.

A HISTORY kedden debütáló, kétórás filmjében David Hasselhoff azt a kérdést járja körül, hogy milyen hatással volt az autóiparra, és hogyan forradalmasította az autógyártást a sorozat emblematikus KITT-je.

Kulcsszavak: ajánló, autós műsor, David Hasselhoff
 
Ha szombat akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzyn! Ha szombat akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzyn! Hétvégén ismét kigurulunk a Jazzy Streetre Hétvégén ismét kigurulunk a Jazzy Streetre Ha szombat,  akkor Jazzy Street - RallyCafé autó-és motorsport magazin Ha szombat, akkor Jazzy Street - RallyCafé autó-és motorsport magazin Szombaton ismét Jazzy Street Szombaton ismét Jazzy Street Szombat délután ismét Jazzy Street Szombat délután ismét Jazzy Street
 
A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe

A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe

2019. november 21.
A jövő meghatározó területeit - mint a hibridizációt , az elektromos mobilitást és a digitalizációt - illetően a Volkswagen közel 60 milliárd euró értékben tervez befektetéseket és fejlesztéseket 2020 és 2024 között
Részletek

A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe

A Volkswagen Csoport továbbra is komolyan invesztál a jövőjét meghatározó területekbe. A 68. tervezési kör részeként meghatározták a 2020 és 2024 közötti időszakra vonatkozó befektetési tervet*. A terv megvitatása és jóváhagyása múlt pénteken, a felügyelőbizottság ülésén történt meg. A konszern közel 60 milliárd eurós költésről határozott, amelyet a jövő meghatározó területein, mint például a hibridizáció, az elektromos mobilitás és a digitalizáció kívánnak befektetni a következő öt évben. Ez az összeg kicsivel több, mint 40 százaléka a vállalat erre az időszakra tervezett, ingatlanbefektetésre, telephelyet és eszközöket érintő befektetésre és a teljes kutatásra és fejlesztésre előirányzott összegének. A Volkswagen Csoport előző tervezési köréhez képest ez közel 10 százalékpontnyi növekedést jelent. A konszern ebből az összegből csak az elektromos mobilitás témakörére 33 milliárd eurót tervez fordítani.

„Eltökélten haladunk tovább a Volkswagen Csoport átalakításával, beruházásainkat pedig a jövő mobilitási megoldásaira összpontosítjuk. Ez része a konszernstratégia módszeres és következetes megvalósításának.”

– nyilatkozta Hans-Dieter Pötsch, a Volkswagen Csoport felügyelőbizottságának elnöke.

„Az elkövetkező években a beruházásainkkal ismét gyorsítunk a tempón. Kínálatunk hibridizációja, elektromos alapokra helyezése és digitalizációja egyre fontosabb területként jelenik meg az elképzeléseinkben. Előnyt kívánunk kovácsolni a méretgazdaságosságból és a lehető legnagyobb szinergiára törekszünk.

A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe

Az egyre romló gazdasági helyzet fényében dolgozunk a termelékenységünk, hatékonyságunk és költségbázisunk javításán is, ezzel is biztosítva céljaink elérését.” – nyilatkozta Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója.
 
A 68. tervezési kör során a következő 10 évre vonatkozó hosszútávú terveket is módosították. 2029-re a konszern akár 75 tisztán elektromos modell piaci bevezetésével számol, a hibrid járművek száma pedig elérheti a 60 darabot. Az elektromos járművek tervezett darabszáma közel 26 millióra emelkedik, amely nagyrészt annak köszönhető, hogy a tervezéshez hozzávették a 2029-es esztendőt, így egy évvel bővült a tervezési időszak. A Volkswagen 2029-ig közel 6 millió hibrid jármű értékesítésével is számol.

A 2029-ig tervezett elektromos járművek közül nagyjából 20 millió a konszern modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióját (MEB) használja majd. A fennmaradó 6 millió jármű nagy részének alapjául pedig a nagyteljesítményű platform (PPE) szolgál. Az elektromos járművek Németországon kívül Mlada Boleslav, Chattanooga, Fosan és Anting üzemeiben készülnek. Ezen kívül pedig a vállalat németországi telephelyein, Zwickau, Emden, Hannover, Zuffenhausen és Drezda gyáraiban gördülnek le elektromos autók a gyártósorról. Az emdeni üzemmel kapcsolatos tervek véglegesek, ezek alapján az elektromos A-SUV (ID.Next) gyártása 2022-ben indul majd. Az ID.Next álcázott változata már bemutatkozott az idei Frankfurti Nemzetközi Autószalonon. A tervezett többmárkás gyártási helyszínnel kapcsolatos döntés várhatóan az év végén születik meg.

A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe


Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, fejlesztés, hibrid, volkswagen
 
Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? Volkswagen Arteon:új ferdehátú modell, mely egyesíti az avantgárd dizájnt és az erőteljes dinamizmust Volkswagen Arteon:új ferdehátú modell, mely egyesíti az avantgárd dizájnt és az erőteljes dinamizmust A nyugalom szigete – A nagyszínpadon az Audi e tron prototípus A nyugalom szigete – A nagyszínpadon az Audi e tron prototípus Az I.D. R Pikes Peak sikertényezői – Dieter Depping fejlesztő- és tesztpilóta diktálta a tempót Az I.D. R Pikes Peak sikertényezői – Dieter Depping fejlesztő- és tesztpilóta diktálta a tempót A kormány támogatja az elektromos autók vásárlását A kormány támogatja az elektromos autók vásárlását
 
Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

2019. november 21.
Különleges sorozatból az alapprogramba: a hátsókerék-hajtású Audi R8 V10 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1 - 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 299 – 293) a modellpaletta állandó tagjává lép elő, amely során külső dizájnja még markánsabbá válik, s ugyanazon fejlesztéseket kapja, mint az R8 V10 quattro változatok.
Részletek

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Az itt 397 kW (540 LE) teljesítményű, V10-es középmotor, valamint a hátsókerék-hajtás a vezetés színtiszta élvezetét kínálja. Ezzel párhuzamosan érkezik a szériaközeli, ugyancsak hátsókerék-hajtású Audi R8 LMS GT4 versenyautó, mégpedig szintén új dizájnnal és jól érzékelhető menetdinamikai fejlesztésekkel. A nemzetközi GT4-kategória ügyfélsport-versenygépe a jövőben még finomabb hangolási lehetőségeket kínál a privát pilóták számára.

„2018 elején korlátozott darabszámú sorozatként mutattuk be Audi R8 V10 RWS modellünket” – hangsúlyozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Az R8 LMS versenyautóból származó hátsókerék-hajtásával és különleges dinamikájával egy csapásra meghódította ügyfeleinket, s most R8 V10 RWD változatként az R8-család önálló tagjává vált, amivel ugyanazon karakteres külsőt is megkapja, mint az új R8 quattro modellek. A sorozatgyártású modellel egyidejűleg az R8 LMS GT4 versenyautó megjelenése is megújul.”

A sorozatgyártású modell – az Audi R8 V10 RWD

Új dizájnelemei tökéletesen kifejezésre juttatják a Coupé és Spyder kivitelben egyaránt kapható Audi R8 V10 RWD dinamikáját. Singleframe hűtőrácsa még szélesebbé és alacsonyabbá vált, a motorházfedelének pereme előtt sorakozó nyílások pedig a márka Audi Sport quattro ikonját idézik.

A légbeömlő nyílások, az első légterelőelem (splitter) és mindenekelőtt a hátsó légkilépő nyílás rácsozata szélesebb lett, a két ovális kipufogóvégcső által közrefogott diffúzor pedig még magasabbra nyúlik. A motortérben a levegőszűrő új fedél alatt helyezkedik el, amely igény szerint műanyagból vagy szénszálerősítésű műanyagból (karbon) készülhet.

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Az Audi R8 V10 RWD oldalsó pengemotívumai (Sideblade) e modell különleges voltára utalnak, a felső ugyanis fényes Mítoszfekete árnyalatban, míg az alsó a karosszéria színében tűnik fel. Az első pengeelem (blade), az oldalküszöbök betétjei és a diffúzor alapkivitelben egyaránt fényes fekete bevonatot kap, alternatívaként pedig a szénszálerősítésű műanyag (karbon) elemek optikai csomagja, illetve a fekete elemek a Spyder számára összeállított, bővített optikai csomagja szolgál. Új árnyalatként a Kemora-szürke bővíti a színpalettát, s kívánságra az Audi-karikák és -feliratok fényes feketében is megrendelhetők. A beltérben a vezető és utasa bőr- és Alcantara-bevonatú sportülésben foglalhat helyet, az utas előtt pedig „RWD” feliratú plakett tűnik fel.

A nagyteljesítményű sportautó szíve – az 5.2 FSI aggregát

Az Audi R8 V10 RWD nagyteljesítményű sportautó szíve az utascella mögött dobog. Az atmoszférikus V10-es erőforrás színtiszta vonzerő – semmi mással össze nem téveszthető hangjával, villámgyors gázadási reakcióival és különösen pörgős karakterével. Az 5.2 FSI aggregát teljesítménye 397 kW (540 LE) és 6500-as percenkénti fordulatszámnál 540 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, amit hétfokozatú S tronic sebességváltón és mechanikusan zárható hátsó differenciálművön keresztül juttat a hátsó kerekekre.

Az R8 V10 RWD Coupé (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293 – 294) álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, s a gyorsítás csupán 320 kilométer/óránál ér véget. A Spyder (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298 – 299) megfelelő értékei 3,8 másodperc, illetve 318 kilométer/óra.

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Extrém menetdinamika ínyenceknek

Az R8 V10 RWD hátsókerék-hajtása a vezetés élvezetének egészen különleges formáját kínálja. Az elektronikus menetstabilizáló rendszerben (ESC) a sport-üzemmód aktiválásakor a futóműhangolás és a szabályzórendszerek a kontrollált driftre is lehetőséget kínálnak, miközben a szervokormány intenzív kapcsolatot biztosít az útfelülettel. Alapkivitelében az Audi R8 V10 RWD 19 col peremátmérőjű, fekete, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra szerelt, elöl 245/35, hátul 295/35 méretű gumiabroncsokon gördül. Emellett 20 colos keréktárcsák éppúgy rendelhetők, mint sport-gumiabroncsok, amelyek nagy terhelések és igénybevétel mellett még kedvezőbb dinamikai, tapadási és lassulási tulajdonságokat kínálnak.

A tengelyterhelés-eloszlás 40:60 arányú, s a Coupé tömege (üresen, vezető nélkül) mindössze 1595 kilogramm. A kardántengely, a quattro összkerékhajtás lamellás tengelykapcsolója és az első differenciálmű elhagyása nyomán az R8 V10 RWD mintegy 65 kilogrammal könnyebb, mint az R8 quattro, míg az R8 Spyder V10 RWD 1695 kilogrammos tömege 55 kilogrammal marad az R8 Spyder V10 quattro modellé alatt. Mint minden R8 változaté, a karosszéria ez esetben is az Audi Space Frame (ASF) technológiával alumíniumból és jelentős részben szénszálerősítésű műanyagból (CFRP) épül fel.

Az R8 V10 RWD túlnyomórészt kézi munkával az Audi neckarsulmi termelési helyszínén, a Böllinger Höfe területén működő manufaktúrában készül. A hátsókerék-hajtású, nagyteljesítményű sportautó 2020 elején érkezik az európai piacokra, a Coupé alapára várhatóan …, míg a Spyder változaté … alakul.
Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

A versenyautó – az Audi R8 LMS GT4

A nagyjából 60 százalékban közös alkatrészekkel közvetlenül a sorozatgyártású modellből kialakított, s ugyancsak Neckarsulmban, a Böllinger Höfe területén működő Audi-manufaktúrában készülő GT4-versenyautót kizárólag a privát pilóták számára fejlesztették ki. Az elődmodell 2018 óta máris 17 versenysport-címet gyűjtött be világszerte, s most megérkezett a továbbfejlesztett változat. A megjelenésében közvetlenül a sorozatgyártású modellt idéző, új versenyautót még kedvezőbb menetdinamikai képességek jellemzik, s hajtásáról hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón keresztül a versenyszabályoktól függően akár 364 kW (495 LE) teljesítményű, 5,2 literes V10-es aggregát gondoskodik.

Két újdonság is segíti a pilótát, hogy nehéz körülmények között is sikerrel küzdhessen a pontokért és trófeákért. Első ízben kínál finomszabályzást a blokkolásgátlóval (ABS) ellátott fékrendszer és a kipörgésgátló (TC). A program-karakterisztikák egyaránt nyolc különböző, a vezető által egyénileg kapcsolható beállítást tesznek lehetővé, például az időjárás, a pálya jellemzői és a gumiabroncs tapadása versenyüzemi alakulása függvényében. Az Audi R8 LMS GT4 ehhez a GT2-es versenyváltozat kormánykerekét kapta meg.

A blokkolásgátló (ABS) és a kipörgésgátló (TC) egy-egy forgatókapcsolója közvetlenül a vezető látómezejében, a kormánykerék közepén kapott helyet, így anélkül reagálhat azonnal az új kihívásokra és konfigurálhatja a két rendszerben személyes hangolását, hogy tekintetét le kellene vennie a pályáról. Mivel a legtöbb GT4-versenysorozat pilótacserét is előír, az egyéni preferenciák a boxkiállás előtt és után egyaránt könnyen és hibamentesen hívhatók le.

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Mindezen kibővített hangolási lehetőségekkel az Audi R8 LMS GT4 pilótái még versenyképesebbé válhatnak. Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában, Európában és Dél-Afrikában jelenleg összesen 27 versenyzési lehetőség kínálkozik, többségében teljes szezonos bajnokságok formájában, de olyan önálló rendezvényeken is, mint a Nürburgring vagy Dubai 24-órás futama. Az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup Európában, míg az Audi Sport R8 LMS Cup ázsiai és ausztrál futamokon kínál lehetőséget a résztvevőknek, hogy azonos autókkal mérkőzzenek meg egymással. A további versenyeken az Audi R8 LMS GT4 más gyártók akár tizenegy modelljében találhat vetélytársra, s a GT4-versenyzésben akár negyven vagy még több induló sem számít ritkaságnak.


Kulcsszavak: audi, Audi R8 LMS, bemutató, új modell
 
Frankfurtban bemutatkozik az Audi Sport Quattro tanulmányautó Frankfurtban bemutatkozik az Audi Sport Quattro tanulmányautó Legördült a gyártósorról az első új generációs i10 Legördült a gyártósorról az első új generációs i10 Megérkezett a Nissan Juke Dynamic Edition Megérkezett a Nissan Juke Dynamic Edition A Ford az új, sportos Kuga ST-Line modellel gazdagítja SUV-kínálatát A Ford az új, sportos Kuga ST-Line modellel gazdagítja SUV-kínálatát Új értékesítési rekord az Audinál Új értékesítési rekord az Audinál
 
A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést

A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést

2019. november 21.
A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést Csupán három évvel a bevezetése után a Scania Rugalmas Karbantartás nevű szolgáltatása elérte a mérföldkőnek számító százezer aktív szerződést.
Részletek

A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést

A Scania azt követően érte el ezt a bűvös számot, hogy egy tíz szerződésből álló ügyletet bonyolított le a Transportadora Nova Santa Rosa nevű brazil ügyfelével. „A hálózatba kapcsolt nehézkategóriás járművek egyik legnagyobb flottájával rendelkezünk a világon, ami egyértelmű versenyelőnyt nyújt számunkra abban, hogy az egyéni felhasználáshoz igazított, adatalapú karbantartási szolgáltatásokhoz szükséges, műszakilag legkorszerűbb rendszereket kínáljuk” – mondta Niklas Olsson, az értékesítési és marketingrészlegnél a globális szolgáltatáskoncepciók vezetője.

A Rugalmas Karbantartás sikerének kulcsát a szervizek jelentik A Scania a Rugalmas Karbantartással folyamatosan figyeli a járművek üzemelési adatait, hogy pontosan meghatározhassa, mikor kell elvégezni a különböző karbantartási feladatokat. A szolgáltatás egyik sarokköve a szervizek szerepe azáltal, hogy előre kapcsolatba lépnek az ügyfelekkel, amikor esedékes a karbantartás.

„Jelenleg az 1600 szervizünkből 1200 hálózatba kapcsolt, és a Rugalmas Karbantartás a Scania tehergépkocsik túlnyomó többségéhez elérhető” – magyarázta Niklas Olsson. „De még mindig akadnak fehér foltok, például Dél-Korea és Tajvan is a most sorra kerülő piacok közé tartozik.”

Az Egyesült Királyság rendelkezik messze a legtöbb Rugalmas Karbantartási szerződéssel – több mint húszezerrel –, amelyet Németország követ tízezerrel. Dánia is lelkes befogadó 7500 szerződéssel, ami lenyűgöző teljesítmény az ország járműállományának méretéhez viszonyítva.

Több adat fokozza a Scania rálátását a járművekre A Rugalmas Karbantartási szerződések növekvő száma révén a Scania folyamatosan finomhangolhatja az elemzéseket az időzített karbantartási szolgáltatásokhoz.

A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést

„Ahogyan egyre több adatot gyűjtünk, egyre többet tudunk meg a járműveinkről” – mondta Anders Rydell, a Rugalmas Karbantartás termékfelelőse. „Hetente egyszer rutinszerűen megvizsgáljuk és áttekintjük minden egyes tehergépkocsi üzemelését, hogy ellenőrizzük, ez összhangban áll-e a korábbi mintákkal, szükség esetén pedig elvégezzük a korrekciókat.”

A Scania jelenleg keresi a Rugalmas Karbantartás továbbfejlesztési lehetőségeit, hogy fokozza az üzemidőt az adatalapú megelőző javításokkal és a járművek egészségi állapotának megfigyelésével. „Egyértelmű stratégiánk a legkorszerűbb technológiát alkalmazni szolgáltatásaink fejlesztéséhez, hogy növeljük ügyfeleink számára az üzemidőt” – mondta Niklas Olsson. Számítási példa A Rugalmas Karbantartás szervizintervallumait választani egy német ügyfélnek az alábbi adatokon alapulhat. Ez az ügyfél egy Scania S 500-ast vezet, átlagosan 86 kilométer/óra utazósebességgel, alapvetően sík domborzatú területeken. A motor kopása és elhasználódása csekély mértékű, akárcsak a levegő- és a részecskeszűrőé. A sebességváltó és a retarder kopása enyhén nagyobb.

Kulcsszavak: kamion, márkaszerviz, scania
 
Scania Chimera – lenyűgözően egyedi, erős és mindemellett futurisztikus jegyeket mutató jármű Scania Chimera – lenyűgözően egyedi, erős és mindemellett futurisztikus jegyeket mutató jármű Euro 6 motorral szerelt Scania tehergépkocsi nyert német környezetvédelmi díjat Euro 6 motorral szerelt Scania tehergépkocsi nyert német környezetvédelmi díjat A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás Így tedd nyárállóvá az autódat! Így tedd nyárállóvá az autódat!
 
Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

2019. november 21.
A felhúzott és lehajtott tetővel egyaránt gyönyörű autót a Lexus minden részletre kiterjedő gondos kidolgozása jellemzi, miközben a modellben Lexus sportautóira jellemző lélegzetelállító teljesítményéhez egy kabrió különleges vezetési élménye társul. A vadotúj Lexus LC 500 Convertible utastének kialakítása ugyanakkor hűen tükrözi a Lexus „Emberközpontú” filozófiáját.
Részletek

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

A november 18. és december 1. között megrendezett Los Angelesi Autószalonon áll először reflektorfénybe a Lexus LC 500 zászlóshajó kupé régóta várt kabrióváltozata az LC 500 Convertible. Az LC modellsorozat hűen tükrözi, ahogyan a Lexus fényűző életstílus-márkává fejlődik, hiszen ezek az autók a vezetés öröme mellett olyan élményeket is kínálnak, amelyek még teljesebbé formálják tulajdonosuk életét. Az új LC 500 Convertible igazán különleges ékköve lesz a Lexus teljes modellkínálatának, olyan vezetési élményt nyújtva, amely már az érzékekre is hat, úgy öntve formába a szépséget, ahogyan az kevés más autónak sikerül.

Az új LC külső megjelenésében művészien ötvöződik a kupé jellegzetes tetővonala és egy kabrió karaktere, így az autó nyitott és zárt tetővel egyaránt gyönyörű. Az utastér kialakítása szép példája annak, hogyan válhatnak a kabinbelső elemei – például a tetőtakaró vagy az üléskárpitok – a külső dizájn szerves részévé. Ami a menetteljesítményeket illeti, az új modell megörökölte a kupé ’Lélegzetelállító Teljesítmény’ filozófiáját, miközben az autó úgy teremt egységet az utasok és a természet között, ahogyan arra csak egy kabrió képes. A mérnökök úgy helyezték el és formálták meg a karosszériaszerkezet belső merevítéseit, hogy a vezető tökéletesen kiaknázhassa a kabrió dinamikus teljesítményét, a robusztus és érzéki hangú V8-as blokk pedig élvezetesen, lehengerlő lendülettel gyorsít.

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

A kabriózás felhőtlen örömét szolgálja az LC 500 Convertible nyakmelegítője és átlátszó szélterelője is, így az autó éppen olyan kényelmes és csendes, mint amit minden más Lexustól megszokhattunk.Az új LC 500 Convertible várhatóan 2020 végén jelenik meg a magyar márkakereskedésekben.

Minden amit a Lexus LC Convertible modellről jelenleg tudni lehet

A felhúzott és lehajtott tetővel egyaránt gyönyörű autót a Lexus minden részletre kiterjedő gondos kidolgozása jellemzi. Az LC kupé külső formai stílusára alapozva a kabrió is kiváló aerodinamikával és súlyelosztással dicsekedhet, vagyis a dizájn egyszerre szép és funkcionális. A vászontető különleges sziluettet formáz, és sportos megjelenéssel ruházza fel az autót. A csomagtérfedél magasabban húzódik és szélesebb is lett; ez a megoldás oldalnézetből dinamikusabbnak mutatja a kabriót, hátulról nézve pedig kihangsúlyozza a jármű széles kiállását. Annak érdekében, hogy az LC 500 kabrióváltozata lehajtott tetővel is dinamikus látványt nyújtson, az automata összecsukó mechanizmus a takaróelem alatt kapott helyet. Mivel a dizájnerek megtartották az ajtók végénél felfelé ívelő övvonalat, az autó olyan benyomást kelt, mintha a letisztult vonalvezetésű, tömörnek tűnő karosszéria körbeölelné az utasteret.

A négyrétegű vászontető formája szépen visszaadja a kupé lendületes tetővonalát, méghozzá anélkül, hogy a támasztó keret kontúrjai áttűnnének a textilen. A tető vászonanyagát úgy választották meg és szabták ki, hogy mindig feszes maradjon, ne legyenek rajta zavaró ráncok és gyűrődések.

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

A tetőben külön réteg gondoskodik a hatékony zajszigetelésről. A dizájnerek úgy válogatták össze a karosszéria, a vászontető és az elegáns utastér színpalettáját, hogy az tökéletesen megfeleljen az LC-vásárlók kifinomult stílusának, ízlésének és sokrétű életstílusának. Az utastér egyik jellegzetes dekorációs eleme az üléstámlák felső részét díszítő varrott és perforált mintázat, valamint a fejtámlákon látható dombornyomású „L” embléma. A tető nyitásának-zárásának minden mozzanata gondosan kontrollált – különösen az első és az utolsó pillanatok –, így a teljes folyamat a minőség és a biztonság benyomását kelti. A tető és a takaróelem precízen összehangolva, kecsesen és természetesen mozog; ráadásul a nyitás-zárás a leggyorsabb a kategóriában.

A tető az autó 50 km/órás sebességéig menet közben is mozgatható, és a vezető a műszeregységbe épített animációs kijelzőn ellenőrizheti a tető működésének folyamatát. A Lexusok jellegzetes ’Lélegzetelállító Teljesítményéhez’ egy kabrió különleges vezetési élménye társul. Az LC 500 Convertible karosszéria-szerkezetét teljesen áttervezték, hogy merevségével ugyanolyan kimagasló vezetési élményt nyújtson, mint a kupé. Ugyanakkor az is fontos szempont volt, hogy a kabrió gyönyörű és stílusos legyen, ráadásul megfelelő méretű csomagteret is kínáljon.

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

A hátsó futómű toronymerevítésének gondos elhelyezésével és kialakításával sikerült nagy mértékben növelni a szerkezet szilárdságát. A merevítés könnyű alumíniumöntvényből készül, hogy csak minimálisan növelje az autó tömegét, a futóműbe pedig nagy teljesítményű lengéscsillapítót építettek, ami kiváló rugózási komfortot biztosít.

A kocsitest alatt is találhatók merevítések, és a mérnökök a szilárdság és a tömegcsökkentés érdekében olyan anyagokat alkalmaztak, mint a magnézium és az alumínium. Az eredmény: egy dinamikus autó, ami készségesen engedelmeskedik a vezető utasításainak. Az 5,0 literes, V8-as szívómotorhoz DirectShift-10 automata sebességváltó csatlakozik; ez a hajtáslánc zökkenőmentesen és élvezetesen gyorsítja az autót. A teljesítmény-leadás a mindenkori forgalmi helyzethez igazodik, így az LC a mindennapi autózás során simán és lágyan gyorsít, de ha a vezető arra vágyik, akkor lélegzetelállítóan katapultál. Hogy a V8-as blokk gurgulázása kabriózás közben még élvezetesebb legyen, a motor szívási hangjait egy hanggenerátor továbbítja az utastérbe a műszerfalpanelen keresztül, a borzongató motorhangot pedig egy kipufogószelep erősíti fel. Az utastér kialakítása hűen tükrözi a Lexus „Emberközpontú” filozófiáját.

A tervezők arra törekedtek, hogy az utasok a kabriózás minden pillanatát kiélvezhessék, ám a nyitott tető ne zavarja őket a beszélgetésben – éppen ezért nagy hangsúlyt fektettek az övvonal és a hátsó rész aerodinamikus kialakítására. Mindemellett az átlátszó polikarbonát szélterelő is hatásosan akadályozza meg, hogy a levegő a nyitott utastérben kavarogjon, így a kabin csendes marad.

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

A hanghatások gondos megtervezése mindig is kulcsfontosságú volt a Lexus számára, és nincs ez másként az LC 500 Convertible esetében sem, ahol a motorhang kellemes érzést kelt az utasokban. Az autóban aktív zajvezérlés (ANC) egészíti ki a legmodernebb zajcsökkentő és hangelnyelő megoldásokat. Az audiorendszer bármilyen hangszerelés, vokál és zenei környezet hanghatását kiváló hűséggel adja vissza.

A rendszer beállításai automatikusan igazodnak a tető nyitott vagy zárt állapotához, így az utasok minden helyzetben élvezhetik kedvenc zenéiket. A Lexus klímamenedzser automatikusan vezérli a légkondicionálást, az ülésfűtést, a nyakmelegítést és a kormánykerék fűtését, azt is figyelembe véve, hogy a tető éppen nyitva vagy zárva van-e, ezért az LC 500 kabrióváltozatának utastere a külső hőmérséklettől függetlenül kifogástalan komfortot kínál.

Kulcsszavak: autószalon, LC 500, lexus, los angeles, premier
 
Bemutatkozott az ikonikus Wrangler új, limitált szériás különkiadása Bemutatkozott az ikonikus Wrangler új, limitált szériás különkiadása Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC Az új Toledo-val indítja az évet a SEAT Az új Toledo-val indítja az évet a SEAT Tanulóképes önvezető autók? A jövőbe enged bepillantást a Toyota és a Lexus Tanulóképes önvezető autók? A jövőbe enged bepillantást a Toyota és a Lexus Sebesség és kezelhetőség - Nissan GT-R Nismo Sebesség és kezelhetőség - Nissan GT-R Nismo
 
Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

2019. november 20.
A Los Angelesi Autószalonon áll először reflektorfénybe a RAV4 Plug-in Hybrid: a vadonatúj modell a világ legnépszerűbb crossovere, egyben a Toyota Corolla után a világ legnagyobb darabszámban eladott autója, a RAV4-sorozat csúcsmodellje és a Toyota hibrid-kínálatának zászlóshajója.
Részletek

Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

Az új modell a maga a szegmensben is kimagaslónak számító, 306 lóerős teljesítményével minden idők legerősebb RAV4-ese lesz. A kategóriaelső teljesítményhez szegmenselső üzemanyag-fogyasztás, 6,2 másodperces gyorsulás 0-100 km/órára, és 30 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsátás társul. A nagy kapacitású lítium-ion akkumulátornak köszönhetően a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kínálja majd a kategória legjobb, több mint 60 km-es EV-hatótávolságát, ami megnyugtatóan fedezi a statisztikák szerint átlagosan 50 km-es napi autózási igényt.

A Toyota új és fontos fejezetet nyitott a világ első életstílus-SUV modellje, a RAV4 történetében, bemutatva a Los Angelesi Autószalonon az új RAV4 Plug-in Hybridet. A RAV4 első, hálózatról tölthető hibrid-elektromos változatában egyesül a Toyota több mint 20 évnyi piacvezető tapasztalata a hibrid hajtásláncok terén, így a márka most egy olyan járművet kínál vásárlóinak, ami a kategória minden más járművénél erősebb, takarékosabb és tisztább üzemű. Az ötödik generációs RAV4 kínálatának csúcsmodellje tovább erősíti majd az autó régóta megalapozott hírnevét, hiszen a RAV4 hosszú ideje Európa egyik legnépszerűbb SUV-ja, amiből az év eleji bemutató óta több mint 120.000 darab kelt el, és ebből több mint 105.000 darabot rendeltek meg a vásárlók hibrid hajtással (Nyugat-Európa).  

Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

RAV4 Plug-in Hybrid egyszerre lesz a RAV4-sorozat csúcsmodellje és a Toyota hibrid-kínálatának zászlóshajója, mert kimagasló teljesítményt és lenyűgözően alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál, nem beszélve a GA-K padlólemez biztosította menetdinamikáról, valamint az alapáron kínált AWD-i intelligens elektromos összkerékhajtási rendszer remek közúti és off-road képességeiről.

A Prius Plug-in Hybrid két generációjának fejlesztése során szerzett tapasztalatok alapján a Toyota igazán figyelemre méltó hajtásláncot készített a RAV4 számára. A 306 DIN LE/225 kW összteljesítményű rendszer mindössze 6,2 másodperc* alatt gyorsítja az autót 0-100 km/órás sebességre, amivel bármelyik hagyományos hajtású vetélytársát maga mögé utasítja. Mindemellett az új modell a kategória legkedvezőbb CO2-kibocsátásával és üzemanyag-fogyasztásával büszkélkedhet: a Toyota előzetes, WLTP-szabvány szerint mért adatai alapján a CO2-emisszió kevesebb, mint 30 g/km. Ez az érték jelenleg mindegyik D-szegmensű plug-in hybrid AWD SUV emissziójánál kedvezőbb.

A standard RAV4 Hybrid változathoz képest a Toyota jelentős mértékben növelte az elektromos hajtás teljesítményét, amihez a mérnökök kifejlesztettek egy új, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátort, és tovább tökéletesítették a hibrid rendszer teljesítményszabályozó egységét.

Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

A 2,5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotor ugyanaz, mint amit már a RAV4 Hybrid modellből is ismerünk. Mindennek eredménye nem csupán a lendületes gyorsítás, hanem az is, hogy a RAV4 Plug-in Hybrid sokkal komolyabb hatótávolságot kínál tisztán elektromos hajtással, miközben az autó benzinfogyasztása és kipufogó-emissziója nulla.

A WLTP szabvány szerint mért hatótávolság várhatóan meghaladja a 60 kilométert, túlszárnyalva ezzel a vetélytárs plug-in hybrid SUV-k hatótávolságát, akárcsak az európai autósok elvárásait, akik átlagosan 50 kilométert autóznak a napi közlekedés során. Az új RAV4 Plug-in Hybrid 2020 második felében jelenik meg, a forgalmazás időpontját pedig a helyi piaci viszonyok határozzák majd meg.

Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

Kulcsszavak: autószalon, los angeles, plug-in hibrid, premier, rav4, toyota
 
A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen mutatta be az új generációs Fiestát A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen mutatta be az új generációs Fiestát A Lexus GS F modellt először a Goodwoodi Sebességfesztiválon láthatja élőben az európai közönség A Lexus GS F modellt először a Goodwoodi Sebességfesztiválon láthatja élőben az európai közönség A Mercedes-Benz a 2013-as Genfi Autószalonon A Mercedes-Benz a 2013-as Genfi Autószalonon Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt
 
A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

2019. november 20.
A kilencedik Smart City Expo világkongresszus keretében a SEAT három nagy áttörést hozó újdonságot jelentett be városi mobilitási stratégiájában – egy új stratégiai üzleti részleget, a SEAT Urban Mobility létrehozását, az új e-Kickscooter koncepciót és a cég közel 70 éves történetében az első elektromos e-robogó tanulmány bemutatását.
Részletek

A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

Az új üzleti egység integrálja az összes termék-, szolgáltatás- és platform-alapú mobilitási megoldást. Célja az, hogy 2020-ban piacra dobja az e-robogót, és az új e-Kickscooter koncepció is belekerül ebbe az egységbe, és kiegészíti azt a portfóliót, amely 2018-ban a SEAT EXS-sel kezdődött. A termékskálát a végfelhasználók, a flották és a megosztási szolgáltatások számára tervezték.

Ebben a tekintetben a SEAT Urban Mobility részleg továbbra is együttműködik a városi és közigazgatási képviselőkkel a városi mobilitásra tervezett járművek alkalmasságának elemzése céljából, mint például a SEAT Minimó tanulmány esetében, amelyet a Mobil Világkongresszus legutóbbi rendezvényén mutattak be.

A SEAT Urban Mobility integrálja a Respiro-t is, azt az autómegosztó platformot, amely jelenleg Madridban működik és a közelmúltban elindult a Barcelona melletti L´Hospitalet de Llobregat városban is. A Respiro fenntartható járműparkkal rendelkezik, amely sűrített földgázzal (CNG) működik, és hamarosan az új elektromos Mii is csatlakozik a járműparkhoz. Az új üzleti egység a startup UFO vállalkozással együttműködve a SEAT által kínált kicksharing szolgáltatást is kezeli, és ezt a SEAT:CODE, a cég új szoftverfejlesztő központja fogja támogatni.

A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

A sajtótájékoztatón Luca de Meo, a SEAT elnöke hangsúlyozta, hogy „ez a stratégiai üzleti egység lehetővé teszi, hogy erőfeszítéseinket a felhasználók új mobilitási igényeire összpontosítsuk. A SEAT a Volkswagen-csoport mikromobilitási szakértői központja, ami azt jelenti, hogy célzottan tervezett termékeket fejleszt a Csoport minden márkájának, nem csupán a SEAT-nak. Ezenkívül szolgáltatásokat nyújtunk és megoldásokat is adunk a városi területeken a zaj, a szennyezés és a környezeti-lábnyom csökkentésére, a polgárok életminőségének javítása érdekében.”

A SEAT e-Scooter tanulmány bemutatása

A rendezvényen a SEAT kiállította a teljesen elektromos e-robogó tanulmányt, melynek kompakt formaterve stilizált geometriai formákon alapul. A motorkerékpár végső verziója már 2020-ban forgalomba kerül, és mind a magánfelhasználók, mind a megosztási szolgáltatást nyújtó flották számára elérhető lesz. A SEAT együttműködési megállapodást kötött a barcelonai Silence robogógyártóval, amely a járművet a Barcelona és Martorell között félúton lévő Molins de Rei-ben található üzemeiben gyártja majd.

A SEAT Urban Mobility új vezetője, Lucas Casasnovas kijelentette, hogy „célunk az, hogy a városok szövetségesévé váljunk, és a SEAT e-Scooter választ jelent az agilisabb mobilitás iránti vásárlói igényre. A Silence-szel való együttműködésünk példája annak, hogy a partnerek közötti együttműködés miként teszi lehetővé számunkra a hatékonyságot.”

A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

Az e-Scooter tanulmány 7 kW-os motorral van felszerelve, amelynek csúcsteljesítménye 11 kW (14,8 LE), ami egyenértékű egy 125 köbcentis motor teljesítménével, és azonnali 240 Nm-es nyomatékot jelent. A robogó eléri a 100 km / h maximális sebességet, de teljesítménye elég ahhoz is, hogy mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsuljon 50 km / h-ra. Ráadásul a WMTC teszt eredményei szerint egyetlen töltéssel a hatótávolsága 115 kilométer.

Az akkumulátor kivehető és otthon vagy nyilvános töltőállomásokon könnyen feltölthető, a becsült költség csak 0,7 euró 100 kilométerenként. Ezenkívül az e-Scooter elegendő tárhelyet biztosít az ülések alatt lévő rekeszben két sisak számára, a jármű konnektivitásának köszönhetően pedig a felhasználók egy mobilalkalmazáson keresztül nyomon követhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét vagy helyét is.

Új SEAT e-Kickscooter koncepció

A vállalat bemutatta új generációs e-Kickscooter koncepcióját is a Smart City Expo világkongresszuson. Ez az új változat akár 65 km-es távolságot, két független fékrendszert és egy sokkal nagyobb kapacitású akkumulátort tartalmaz, amely eléri az 551 Wh-t. A jelenlegi verzió, a 2018-ban bemutatott SEAT EXS eladásai összesen meghaladták a több mint 10.000 darabot.

A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

DGT 3.0: A csatlakoztatott autó a közúti biztonság szolgálatában

A SEAT a Kongresszuson felállított kiállítási standján bemutatta a DGT 3.0 kezdeményezést is, amely egy kísérleti projekt a Spanyol Közlekedési Hatósággal együttműködésben. Ez lehetővé teszi az autók számára, hogy valós időben kommunikálhassanak a lámpákkal és az autópálya üzenő paneljeivel, mert a fő cél a forgalom és az utazás biztonságának, valamint a vezetés közbeni felhasználói élmény javítása.

A SEAT az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a városi mobilitás iránti elkötelezettségét, és most ez jelenti a kulcsfontosságú üzleti célt, kezdve a Respiro megvásárlásával, az e-Kickscooter elindításával, a SEAT Minimó tanulmány, és most a márka történetében az első e-Scooter koncepció bemutatásával.   

Kulcsszavak: e-Kickscooter, elektromos robogó, fejlesztés, seat
 
Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Irányjelző Közlekedési Magazin áprilisi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin áprilisi ajánló Új korszak kezdődik a hibrid motorsport történetében Új korszak kezdődik a hibrid motorsport történetében A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje A gyorstöltés a városi autózás jövője A gyorstöltés a városi autózás jövője
 
Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone

Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone

2019. november 20.
Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone Magyarország, együttműködve az AImotive és a HERE Technologies céggel.
Részletek

Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone

A Vodafone hétfői közleménye szerint a kísérleti autók Budapest több mélygarázsában képesek emberi beavatkozás nélkül szabad helyet keresni és biztonságosan leparkolni. Az automatizált vezetési funkciókat az AImotive aiDrive AI-alapú szoftvere biztosítja, amelyet több nemzetközi autóipari szereplővel együtt dolgozva fejleszt a magyar cég. A HERE Technologies a mélygarázsok térképét készítette. A Vodafone parkolószenzorai, amelyek a parkolóhelyek foglaltságát jelzik a rendszernek, a szolgáltató Keskenysávú-IoT (NB-IoT) hálózatán keresztül kommunikálnak.

A közlemény szerint a térképeket, beleértve a parkolóhely-információkat, a Vodafone mobilhálózatán keresztül tölti le az autó szoftvere a mélygarázsok bejáratánál. Ennek köszönhetően a térképek mindig naprakészek és a gépkocsivezetők még kiszállás előtt megtudhatják, hogy járművük hol fog parkolni. A járműveket az aiDrive a beérkező szenzoradatok alapján, a szabad parkolóhelyeket és a térképet felhasználva vezeti a mélygarázsban, és új helyet keres, ha az eredetileg kiválasztott parkolót közben elfoglalták - ismertették.

Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone

Király István, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese elmondta: a vezeték nélküli kommunikációnak számtalan előnye lehet az autóiparban, a vezetés-automatizálás ilyen módja csak egy példa. Több sikeres kültéri okosparkolással kapcsolatos projekt után ez a fejlesztés lehetőséget adott arra, hogy az NB-IoT megoldásokat mélygarázsokban tegyék próbára - tette hozzá.

Kulcsszavak: fejlesztés, önvezető autó, parkolás, Vodafone
 
Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin 2022-ig kétszer három sávos lesz az M1-es autópálya 2022-ig kétszer három sávos lesz az M1-es autópálya Kétmilliárd forintos útfelújítási program Székesfehérváron Kétmilliárd forintos útfelújítási program Székesfehérváron
 
A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak

A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak

2019. november 20.
A Deutsche Bahn AG regionális tömegközlekedési vállalata, a DB Regio hét Mireo vonatot rendelt a Siemens Mobility-től. A vonatok a Karlsruhe és Heidelberg/Mannheim közötti, Bruchsal-on áthaladó regionális expressz vonalon fognak közlekedni a Karlsruhe 7b hálózatban.
Részletek

A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak

A szerelvényt a Siemens Mobility üzemében építik a németországi Krefeldben, szállításukra pedig a tervek szerint 2022 végén kerül sor.

 

„Ez a megbízás a harmadik Mireo megrendelés, amelyet három éven belül a DB Region AG-től kaptunk. Mireo vonataink a jövőben az új regionális „Észak-Badeni Expressz” vonalon fognak üzemelni és ezen kívül regionális járatokként is működnek majd a Rajna-völgyben és az S-Bahn rendszerben, a Rajna–Neckar-régióban. A Mireo energiahatékony jármű kialakítást és az utasok számára fokozott kényelmet, valamint fenntartható értéknövekedést kínál a jármű teljes élettartama során” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility ügyvezető igazgatója.

A három kocsis Mireo vonatokon több mint 200 ülés van. A szerelvény méretezhető, csuklós kivitelű. Könnyű szerkezetű kialakítása, energiahatékony alkatrészei és intelligens hálózatkezelése lehetővé teszi, hogy a Mireo akár 25%-kal kevesebb energiát fogyasszon az elektromos, több kocsiból álló vonatok előző generációjához képest. Az aerodinamikus formatervezés és a csendes forgózsámolyok csökkentik a vonat zajszintjét.

 A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak

Az új vonatokat a DB Regio AG a kérdéses hálózatért felelős hatóság, azaz Baden-Württemberg Közlekedési Minisztériuma részére szerzi be. A járművek leszállítása után azok a Landesanstallt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) tulajdonába kerülnek, és 13 évre – a szállítási szerződés időtartamára – a DB Regio lízingeli őket.

Kulcsszavak: közlekedés, Mireo, motorvonat, Siemens
 
Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára Dánia a leginkább kerékpáros-barát ország Európában Dánia a leginkább kerékpáros-barát ország Európában Péntektől újra járhatók a felső rakparti utak Budán Péntektől újra járhatók a felső rakparti utak Budán Megkezdődtek a budai fonódó villamos kivitelezési munkálatai Megkezdődtek a budai fonódó villamos kivitelezési munkálatai Fityiszt mutat a taxisoknak az Uber: ma féláron viszi az utasokat a reptérre Fityiszt mutat a taxisoknak az Uber: ma féláron viszi az utasokat a reptérre
 
Magasra tette a mércét a Peugeot

Magasra tette a mércét a Peugeot

2019. november 19.
A fiatalság és az életöröm értékeit fokozatosan háttérbe szorító, egyre inkább uniformizálódó B szegmensben üde színfoltot és nagy vonzerőt képvisel az új PEUGEOT 208. 
Részletek

Magasra tette a a mércét a Peugeot

A rohamosan változó gépjármű-használati szokások és az energetikai átállás valós alternatívává válása miatt az új PEUGEOT 208 a karosszériaváltozattól függetlenül kezdettől háromféle –  elektromos, benzines és dízel – meghajtást kínál.

A PEUGEOT feljebb pozicionálási stratégiájába tökéletesen illeszkedő új generációs modellt letisztult design, fiatalos és energikus megjelenés jellemzi.

Az új PEUGEOT 208 innovatív szelleme az újszerű stílus mellett az új generációs PEUGEOT i-Cockpit©-ban is kifejezésre jut: a korszerű vezetőhely magasra helyezett 3D műszeregységgel és a felsőbb kategóriákra jellemző vezetéssegítő rendszerekkel van ellátva.

#FUTURISTIC & YOUNG

Változik a világ, és a jövőt illetően nagyon sok a kérdőjel. Az újabb és újabb kihívások más területekhez hasonlóan az autóiparban is adekvát válaszokat igényelnek. A PEUGEOT kétszáznyolc év tapasztalatával a háta mögött konkrét lépésekkel, nyugodtan készül az energetikai átállás korszakára, és izgalmas, ugyanakkor megnyugtató jövőképet kínál, melyet az: #UNBORINGTHEFUTURE jelmondatban foglal össze.
Fiatalosságával és spontaneitásával ebbe a jövőképbe illik az új PEUGEOT 208 is, mely a PEUGEOT-tól megszokott alapértékeket – az igényességet, a stílust és az érzelmet – helyezi a középpontba. Atlétikus megjelenése, vidám és eleven sportossága egy jövendő bajnok ígéretét hordozza. A letisztult, minőségi design – a PEUGEOT feljebb pozicionálási stratégiájával összhangban – felső kategóriás jelleget kölcsönöz az autónak.

Magasra tette a a mércét a Peugeot

Az új PEUGEOT 208 kiemelkedik a B szegmens gépjárművei közül, és maga is hozzáteszi a részét a PEUGEOT modellek sikerét biztosító olyan jellemzőkhöz, mint a magabiztos design, az innovatív megoldások és a csúcstechnológia.

Az €6.d normáknak is megfelel

Az új PEUGEOT 208 a legújabb generációs belső égésű motorok komplett választékát kínálja: a benzinmotorok az €6.d, a dízelmotorok pedig az €6.d-temp normáknak is eleget tesznek. A PureTech 100 és 130 motorhoz a B szegmensben egyedülálló módon nyolcfokozatú EAT8 automata váltó is kérhető.
3 hengeres benzinmotorok 1,2 l hengerűrtartalommal:

- PureTech 75 S&S BVM5
- PureTech 100 S&S BVM6 vagy EAT8
- PureTech 130 S&S EAT8
 
4 hengeres dízelmotor 1,5 l hengerűrtartalommal:
 
- BlueHDi 100 S&S BVM6

A forgalmazó országok közül azokban, ahol kevésbé szigorú környezetvédelmi előírások vannak érvényben, kézi (BVM6) és automata (EAT6) sebességváltóhoz társított erőforrások is rendelkezésre állnak.

Magasra tette a a mércét a Peugeot

Letisztult, vonzó design

Az új PEUGEOT 208 expresszív designjának és kiegyensúlyozott arányainak köszönhetően egyedi és exkluzív külsővel büszkélkedhet, melyről a krómkiegészítők sem hiányozhatnak. Mint ilyen, tökéletesen példázza a márka feljebb pozicionálási stratégiáját.

Az új PEUGEOT 208 hosszabb, szélesebb és egyszersmind alacsonyabb, mint az előző generáció tagjai. A feszes, letisztult vonalvezetés sportos jelleget kölcsönöz az elegáns sziluettnek, mely a széles sárvédőknek és a szoborszerű formáknak köszönhetően az érzékiséget sem nélkülözi. Az eredmény feszes és lágy vonalak finom egyensúlya.

Oldalnézetből azt látjuk, hogy hátrébb került a szélvédő, ami hosszabb, plasztikusabb motorháztetőt eredményezett. Dinamikus hatást kelt a hátsó háromszögablak, mely a hátsó kerékdobbal egy vonalban meredeken áll. A GT Line és a GT változaton a kerékdobok lakkfekete sárvédő-szélesítéssel vannak ellátva, amitől a sziluett finomabbnak, a kerekek átmérője pedig nagyobbnak tűnik. Az említett prémium verziókon a 17” keréktárcsákat csavarral rögzített, személyre szabható betétek díszítik. Az új keréktárcsa jobb aerodinamikai jellemzőket rugózatlan tömeget (gépjárművenként -3,6 kg) eredményezett.

Az első pillantásra felismerhető orr-rész az új PEUGEOT 508 jellegzetes fénysorát a Full LED-es fényszórókba beépített három „fénykarommal” (változattól függően) kombinálja. Az egy vonallal megrajzolt első lökhárítóba tökéletesen belesimul a hatalmas hűtőmaszk, melynek közepén a PEUGEOT oroszlán trónol. A 208 felirat a motorháztető elején kapott helyet.
Magasra tette a a mércét a Peugeot

A PEUGEOT 3008/5008/508 modellekhez hasonlóan az új PEUGEOT 208 hátsó részét egy vízszintes fekete sáv szeli ketté, melyet a három-három fénykarmot magukban foglaló – éjjel-nappal világító – fényszórók foglalnak keretbe. Az eredmény precíz vonalvezetés, feszes formák. A hátsó spoiler lakkfekete kivitelben is rendelhető, melyet a választott motortól függően krómozott kipufogóvégek tehetnek még hangsúlyosabbá.
A megszokott karosszériaszíneken és a Black Diamond tetőn kívül az új PEUGEOT 208 kínálatában – az autó dinamikus természetével összhangban – további tüzes és eleven árnyalatokat találunk:

- metálfényű Faro-sárga,
- háromrétegű Vertigo-kék,
- színes lakkal kezelt Elixir-vörös: a speciális eljárás mélyebb és árnyalatgazdagabb színt eredményez, ami kiemeli a formákat és csillogó hatást kelt.
 
Az új PEUGEOT e-208 is azonnal felismerhető külső jegyekkel rendelkezik:

- a karosszériával azonos színű hűtőmaszk,
- dikroikus oroszlánemblémák (attól függően, milyen szögből nézzük, más színűnek látszanak),
- hátsó „e-208” felirat és a hátsó sárvédőket díszítő „e” betűk.

Új PEUGEOT 208: high-tech, high-touch

A PEUGEOT FRACTAL tanulmányból merítő új PEUGEOT 208 a PEUGEOT i-Cockpit® vadonatúj generációjával jelentkezik. Az ikonikus vezetőhely mára a PEUGEOT-örökség szerves része lett, és világszerte több mint 5 millió vezetőt sikerült meghódítania. Az új 208-ba tervezett PEUGEOT i-Cockpit® a tökéletes ergonómia érdekében ugyanazt a hármas felosztást követi, mint a többi PEUGEOT modell esetében.

Magasra tette a a mércét a Peugeot

Szem: a vezető közvetlen látóterében kijelzett információk folyamatosan szem előtt vannak. Kiviteli szinttől függően a 3D PEUGEOT i-Cockpit® műszeregység két szinten jeleníti meg az adatokat. A magasra helyezett digitális kijelző előtt az információk holografikusan kerülnek kivetítésre. A dinamikus megjelenítésnek köszönhetően a fontosabb vagy sürgősebb figyelmeztetések közelebb ugranak a szemhez, így a reakcióidő akár fél másodperccel is gyorsabb lehet. Az érintőképernyő középen, a billenőkapcsolók fölött található, és kiviteli szinttől, valamint a választott opcióktól függően 5, 7 vagy 10 colos változatban áll rendelkezésre.
 
Kéz: a felhasznált anyagok kellemes tapintásúak, az illesztések tökéletesek, az érintőképernyő vezérlőgombjai és a hagyományos kezelőszervek egyaránt kézre esnek. Már Active kiviteli szinttől rendelkezésre áll a középen karbondíszítésű puha tapintású műszerfal. A kompakt kormány felsőbb kategóriás modelleket idéz. A Shift and Park by wire vezérlésű, ergonomikus EAT8 automata sebességváltó ösztönös vezetést biztosít. A kormánynál lévő kapcsolókarokkal kézi fokozatváltásra is lehetőség van, miközben az automata működés változatlanul biztosított.
 
Konnektivitás felső fokon
 
Mivel az okostelefonok mindennapjaink nélkülözhetetlen részeivé váltak, az új PEUGEOT 208 Mirror Screen funkciója a MirrorLink™, az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ protokollal is kompatibilis. Az indukciós töltő kézenfekvő módon a középkonzolban található tárolóban került elhelyezésre, és az autóban négy USB-csatlakozó is rendelkezésre áll (köztük egy  C típusú).

Magasra tette a a mércét a Peugeot

A TomTom® Traffic 3D online navigációs szolgáltatás valós idejű közlekedési információkkal szolgál, és a veszélyes területekre is felhívja a figyelmet. 

A 2019 őszén forgalomba kerülő új PEUGEOT 208 először a genfi autószalonon mutatkozik be. A kiállítást követően egy külön erre szolgáló weboldalon keresztül azonnal megnyílik az online rendelés lehetősége (belső égésű és villanymotorral szerelt változatok esetében egyaránt). A majdani tulajdonosok online előlegfizetés ellenében az elsők között rendelhetik meg és vezethetik új PEUGEOT 208-ukat. A végleges konfiguráció kialakítására és a megrendelőlap aláírására az ügyfelek által kiválasztott kereskedésben kerül sor.

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 208, premier, új modell
 
Az új Porsche 911: erősebb, gyorsabb, digitális Az új Porsche 911: erősebb, gyorsabb, digitális A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan Díjat nyert a SEAT Ateca az Egyesült Királyságban Díjat nyert a SEAT Ateca az Egyesült Királyságban Kipróbálta, megszerette, hazavitte! Átadták az új Sx4 S-Cross-t Kipróbálta, megszerette, hazavitte! Átadták az új Sx4 S-Cross-t
 

Találatok száma: 11352 Megjelenítve: 1 - 10