Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12334 Megjelenítve: 1 - 10
A Bosch a Microsofttal közösen fejleszt szoftveralapú járműplatformot

A Bosch a Microsofttal közösen fejleszt szoftveralapú járműplatformot

2021. február 26.
A szoftverfejlesztés a jármű teljes élettartama alatt gyorsabbá és egyszerűbbé válik. Az együttműködés ötvözi az autóipar és a felhőalapú számítástechnika szakértelmét, hogy ezzel alakítsa a járműszoftverek következő generációját.
Részletek

A Bosch a Microsofttal közösen fejleszt szoftveralapú járműplatformot

A Bosch és a Microsoft közösen fejlesztenek szoftverplatformot az autók és a felhő közötti zökkenőmentes kapcsolat létrehozására. Az együttműködés célja, hogy egyszerűsítsék, valamint felgyorsítsák a járműszoftverek fejlesztését, bevezetését az autó teljes életciklusa alatt – az autóipar minőségi követelményeinek megfelelően. Az új platform, amely a Microsoft Azure-ra épül és a Bosch szoftvermoduljait tartalmazza, lehetővé teszi a szoftverek fejlesztését, letöltését a járművek vezérlőegységébe és számítógépeibe.

Az együttműködés keretében olyan további innovatív eszközöket fejlesztenek majd, amelyek növelik a szoftverfejlesztési folyamat hatékonyságát, így csökkentik a járműszoftverek fejlesztési költségeit a szervezeteken belül és azok között. A járművezetők számára a platform gyorsabb hozzáférést jelent az új funkciókhoz és a digitális szolgáltatásokhoz. A Bosch és a Microsoft közötti együttműködés ötvözi a világ vezető autóipari beszállítójának széleskörű szoftver-, elektronikai- valamint rendszer-szakértelmét a Microsoft know-how-jával a szoftverfejlesztésben és a felhőalapú számítástechnikában. A két vállalat 2021 végéig szeretné elérhetővé tenni az új szoftverplatformot az első jármű prototípusokhoz.

 „A Bosch már ma is biztonságosan frissíti a járműszoftvereket, vezeték nélküli megoldással. A szoftveralapú autók számára készített átfogó platformmal segíteni tudjuk az autógyártókat, hogy új funkciókat fejlesszenek ki és gyorsabban elérhetővé tegyék őket” - nyilatkozta Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. „A Bosch-sal való együttműködésünk összehozza a világ egyik vezető autóipari beszállítójának szakértelmét a Microsoft Cloud, a mesterséges intelligencia valamint a GitHub erejével” - mondta Scott Guthrie, a Microsoft Cloud + AI ügyvezető alelnöke.

A Bosch a Microsofttal közösen fejleszt szoftveralapú járműplatformot

Az autóipar jövőjének közös fejlesztése

A szoftver egyre fontosabb szerepet fog játszani a jövő járműiben. Az olyan trendek, mint az elektromobilitás, az automatizált vezetés valamint a modern mobilitási szolgáltatások enélkül nem lehetségesek. Ehhez a jövőben gyakoribb frissítésekre és verzióváltásokra is szükség lesz. A jármű teljes élettartama alatt érvényes szigorú biztonsági követelmények a vezeték nélküli szoftverfrissítéseket és a digitális szolgáltatásokat nagyon összetetté teszik az autók számára. A különböző sorozatok és modellek széles választéka ezt még jobban nehezíti. Az együttműködés kiaknázza a Bosch ismereteit az elektromos és elektronikus architektúrákról, vezérlőegységekről és járműszámítógépekről, amelyek a járművek vezeték nélküli frissítéséhez szükségesek.

Ezen felül a vállalat szakértelmével, valamint szoftveralapú termékeivel és autófejlesztési eszközeivel is hozzájárul a fejlesztéshez. Ez magában foglalja a jármű számítógépek, vezérlőegységek alapvető és köztes szoftvereit, valamint a felhőalapú szoftvermodulokat, amelyek a teljes járműparkot vezeték nélkül frissítik. „A járműtől a felhőig terjedő átfogó szoftverplatform alkalmazása csökkenti a szoftverfejlesztés összetettségét, valamint a járműrendszer integrációját. Ugyanolyan zökkenőmentes és kényelmes lesz a vezeték nélküli frissítés a járművekben, mint az okostelefonok esetében” – mondta Heyn. Az előre integrált platform egyszerűbbé teszi a vezeték nélküli frissítéseket. Ez azért fontos, mert a frissítések biztosítják, hogy a jármű szoftvere mindig naprakész legyen, köszönhetően annak, hogy a járművek és a felhő szoftverarchitektúrái zökkenőmentesen illeszkednek egymáshoz.

A Bosch a Microsofttal közösen fejleszt szoftveralapú járműplatformot

Új szoftverszolgáltatások a fejlesztők számára

A Bosch és a Microsoft azt is tervezik, hogy bővítik a meglévő fejlesztői eszközöket, amelyek lehetővé teszik az autógyártók és a beszállítók számára, hogy egyszerűsítsék és felgyorsítsák saját szoftverfejlesztésüket. A tervek szerint a GitHub teljesen integrált vállalati platformját használják majd, valamint a GitHub.com oldalon elérhető új szoftverplatform fontos részeit nyílt forráskóddal látják el, hogy ezzel is bátorítsák a kód újrafelhasználását és a bevált gyakorlatok megosztását az iparágban.


 


Kulcsszavak: autóipar, Bosch, fejlesztés, Microsoft
 
Kapacitásbővítés egy székesfehérvári autóipari beszállítónál Kapacitásbővítés egy székesfehérvári autóipari beszállítónál A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára Németországban Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára Németországban 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó 20. születésnapját ünnepli az Audi A3 20. születésnapját ünnepli az Audi A3
 
Az ÖBB és a Siemens Mobility bemutatják az új Nightjet külső formatervét

Az ÖBB és a Siemens Mobility bemutatják az új Nightjet külső formatervét

2021. február 26.
Az ÖBB és a Siemens Mobility bemutatják az első festett kocsiszekrényt. Az új Nightjetek 2022-ben lépnek szolgálatba. Az ÖBB magasabb színvonalú utaskényelmet és személyes teret kíván nyújtani.
Részletek

Az ÖBB és a Siemens Mobility bemutatják az új Nightjet külső formatervét
 
Az ÖBB és a Siemens Mobility 2021. február 23-án Bécsben bemutatta az újgenerációs Nightjet első festett kocsiszekrényét és külső formatervét. Az új, ultramodern vonatok 2022 vége felé lépnek üzembe és először Ausztriából és Németországból Olaszország felé közlekednek majd. A Siemens Mobility-vel kötött keretmegállapodásából az ÖBB már lehívta az első 13 szerelvényt melyet várhatóan az év folyamán még további 20 garnitúra követi.

Leonore Gewessler, Ausztria klímavédelmi minisztere: “A klímaválság elleni harcban Európának még inkább klímabarát mobilitásra van szüksége. Egy erős és kiterjedt éjszakai vonathálózatnak ebben különösen fontos szerepe van. Ezért fektetünk be mintegy 500 millió eurót az éjszakai vonatok jövőjébe a következő években. Így további 20 Nightjetet tudunk beszerezni, amelyek előállítása osztrák hozzáadott értékkel történik. Ez nemcsak további kocsikkal bővíti flottánkat, hanem újabb célállomásokat és több éjjeli vonatjáratot jelent. A Nightjet a legjobb opció Európa nagyvárosai közötti utazásra. Ausztria élen jár – és meg is őrzi vezető szerepét - ezen a területen az EU-ban.”

Az ÖBB és a Siemens Mobility bemutatják az új Nightjet külső formatervét

Andreas Matthä, az ÖBB vezérigazgatója: “Teljes mértékben helyes volt a 2016-ban hozott döntés az európai éjszakai vasúti járatok piacára történő belépésről és az éjszakai járathálózat kitartó bővítéséről. Jelenleg a legnagyobb éjszakai vasúti járatüzemeltető vagyunk Európában.  Az új és modern járművekbe történő beruházás biztosítja, hogy továbbra is úttörő szerepet töltsünk be ezen a piacon. Új, korszerű Nightjet motovonataink utasaink igényeit helyezik a középpontba, nagyobb kényelmet és személyes teret biztosítanak az utazás során.”

Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója: “Az új Nightjet nagyfokú utaskényelmével, fenntarthatóságával és rugalmasságával tűnik ki, éveken át jelenti majd a mértékadó modellt. A vonatok egyik kiemelkedő jellemzője az innovatív mini-lakosztály, az utasok számára ez kínálja a meghitt, személyes szférát. Az új konstrukciójú, könnyűsúlyú forgóvázak különösen sima és halk futást biztosítanak, csökkentik az energiafogyasztást a vonat teljes életciklusa során. Nightjet szerelvényeink főszerephez jutnak, amikor az európai városok közötti környezetbarát összeköttetésekről van szó és még vonzóbbá teszik a vasúti közlekedést.”

Az újgenerációs, hét kocsis Nightjet összeállításában két ülőhelyes kocsi, három fekvőhelyes és két hálókocsi közlekedik. Kialakításuk egyesíti az ultramodern elemeket az utaskényelem még magasabb színvonalával. Az új fekvőhelyes koncepció további mini-lakosztályokat kínál az egyedül utazók számára, biztosítva a kellemes utazást és a kipihent állapotban való megérkezést a célállomásra. Az utazás a hálókocsiban még kényelmesebb, hiszen saját WC és zuhanyzó is tartozik minden standard és deluxe fülkéhez. Természetesen a korábban megszokott normál típusú fülkék is rendelkezésre állnak, viszont új design elemekkel.

 Az ÖBB és a Siemens Mobility bemutatják az új Nightjet külső formatervét

Új szolgáltatás az ingyenes internetelérés, ami korábban csak a távolsági Railjet vonatokon állt rendelkezésre. Útjuk során a Nightjet utasai díjmentesen szörfölhetnek az ÖBB Railnet hálózatán, letölthetnek tartalmakat, olvashatják a digitális újságokat és magazinokat.

Akadálymentesített éjszakai utazás szintén biztosított az új Nightjet vonatokon. Minden szerelvényben megtalálható egy alacsony padlószintű többfunkciós kocsi is, amelyen akadálymentes fekvőhelyes fülke és akadálymentes WC is rendelkezésre áll.  

Kulcsszavak: ÖBB, Siemens, Siemens Mobility, vonat
 
A Siemens Mobility 3D nyomtatási megoldást kínál a Covid-19 elleni harchoz A Siemens Mobility 3D nyomtatási megoldást kínál a Covid-19 elleni harchoz Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon A Siemens e-buszok töltési infrastruktúrájával támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését Új-Zélandon A Siemens e-buszok töltési infrastruktúrájával támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését Új-Zélandon Fejleszti nagysebességű vonathálózatát Kína Fejleszti nagysebességű vonathálózatát Kína Az ÖBB és a Siemens Mobility bemutatják az új Nightjet külső formatervét Hatalmas állami vonattársaság jöhet létre Kínában
 
A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját

A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját

2021. február 26.
A világ legrégebbi, ma is működő autómárkája új logóval erősít rá személyiségére, karakterére. Ezzel ismét új fejezet kezdődik a márka életében.
Részletek

A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját

2021. február 25-én a PEUGEOT bemutatta új logóját: egy fenséges oroszlánfejet ábrázoló címerpajzsot.

A PEUGEOT-nak 1850 óta mindezidáig 10 logója volt, melyek fő motívuma a kezdetektől fogva a márka oroszlánja. Ma mutatkozik be a tizenegyedik változat, amely minden eddiginél karakteresebb, minőségibb, elegánsabb. Megalkotója a PEUGEOT Design Lab, azaz a PEUGEOT Global Brand Design központi csapata.

A jelenlegi logó 2010 óta használatos, időszerű megújulása méltó módon koronázza meg a márka feljebb pozícionálásának évek óta tartó folyamatát.

Az elmúlt 10 év során a PEUGEOT teljes modellskálája megújult, ezt követi most, a fejlődéssel tökéletes összhangban, a logó megújulása. A csillagok együttállása is adott ehhez a változáshoz: 2021 elején az új PEUGEOT 308 érkezésével indul az új modellkínálat bevezetése, hamarosan elindul a márka új honlapja, nemrégiben pedig megszületett a STELLANTIS csoport. A PEUGEOT halad a korral, sőt egy lépéssel mindig a kor előtt jár: megjósolja a közeljövő új trendjeit, új közlekedési megoldásoknak nyit utat.

A PEUGEOT történelme során számtalan forradalomnak volt már részese: ipari és technológiai forradalomnak, politikai és társadalmi változásoknak, digitális átalakulásnak, legutóbb pedig a környezetvédelmi kihívások teremtette új helyzetnek. Az alternatív meghajtási megoldások, a károsanyag-kibocsátástól mentes autózás, a fenntartható jövő a márka stratégiájának kiemelt pontjai.

A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját

Ez a PEUGEOT öröksége.

Egy ösztönös és erős márka, akárcsak emblémája, az oroszlán. A PEUGEOT egy igazi időtlen márka, mely hidat alkot a tegnap és a holnap között.

Az elmúlt 10 év során a márka hihetetlen munkával a teljes modellkínálatot megújította, egyben magasabb minőségi szintre emelte. Az eredmény nem is maradt el: a sikert két “International Van of the Year” cím (2019-ben a Partner, 2021-ben pedig a PEUGEOT e-Expert) és három “Car Of The Year” díj (2014-ben a PEUGEOT 308, 2017-ben a PEUGEOT 3008, 2020-ban pedig a PEUGEOT 208) fémjelzi. Ezen felül pedig érkeznek az elektromos meghajtások a teljes modellskálán, a személygépkocsiknál éppúgy, mint a haszongépjárműveknél.

A termékek minőségének és értékének folyamatos emelkedése a márka arculatának változásában csúcsosodik ki.

Új betűtípus fejezi ki mindazt, amit a PEUGEOT a múltban alkotott, amit a jelenben alkot és amit a jövőben alkotni fog.  Az új logó azt az oroszlánt ábrázolja, amely a kezdetektől fogva megszemélyesíti a márkát. A PEUGEOT örök értékeit hordozza és emeli büszkén a magasba.

A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját

Ez a logó a jövőnek készült.

Pontosan ez az új, pajzs alakú címer rendeltetése: egyedi, időtlen, univerzális és kultúrákon átívelő. A címerpajzs mindig és mindenhol hordozója jelképeit ábrázolja, mintegy azonosítja őt.

Megkülönböztető jelzés, a valahová tartozás, az azonosulás szimbóluma. A presztízs, a biztonság, az időtállóság, a vérvonal szinonimája. Az új logóval és az új grafikai univerzummal a PEUGEOT összeköti történelmet a hipermodernitás korával.

Az új címerpajzs a PEUGEOT számára új világok meghódítását is jelenti, a nemzetközi márkává való válás felgyorsítását, a francia stílus és szakértelem, tágabb értelemben pedig a francia életmód szélesebb körű megismertetését.

A PEUGEOT nem egyszerűen új fejezetet nyit történetében: új korszak kezdődik

Az új korszak az ügyfelek számára új vállalásként jelenik meg: legyen minőségi az az idő, amit a márkával töltenek. A PEUGEOT új személyiségének megtapasztalása két kalandot jelent egyszerre:

A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját

Először is a jelen teljes körű megélését.

Felgyorsult világban élünk, az „idő” az egyik legritkább, legbecsesebb kincsünk lett. Ebben a világban a PEUGEOT azt kínálja mindenkinek, hogy mindent kihoz a jelenből, és segít megélni, amit csak a jelen kínálhat.

Másodszor pedig a minőség teljes horizonton való megtapasztalását.

Az autók, a márkakereskedések, a butiktermékek, a weboldalak, a kommunikációs eszközök, a magyarázó szimbólumok..., megannyi érintkezési pont a márka és az ügyfél között, amelyek mind egységes, koherens és átfogó rendszerbe szerveződnek. A weboldal a jövőben átalakul, az egyszerű, hatékony, intuitív, látványos, dinamikus és „business oriented” felület a legújabb elvárásoknak megfelelően könnyíti meg a keresett modellel kapcsolatos információszerzést, konfigurálást, az autó kiválasztását.

A PEUGEOT-val online együtt töltött idő nemcsak hasznos és hatékony, de egyúttal kellemes és minőségi is.

A márkakereskedés pedig a személyes tapasztalat még érzékletesebb, még látványosabb, még informatívabb helyszínévé válik. A cél az, hogy az ügyfél konkrétan megélje, szinte a bőrén érezze az elektromos átállást, új közlekedési megoldásokkal, új technológiákkal találkozzon. A PEUGEOT-val személyesen eltöltött idő a jövőt mutatja meg, ily módon kiemelkedően minőségi.

A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját

Így egészítik ki egymást a márkakereskedések és a márka honlapja, és így válik értékessé a PEUGEOT-val együtt töltött idő.

A PEUGEOT 10 év után újra nemzetközi imázskampányt indít, THE LIONS OF OUR TIME címmel

Az optimista hangvételű nemzetközi kommunikációs kampány a PEUGEOT meglévő ügyfeleihez szól – és azokhoz is, akik még nem azok. A márka új, univerzális dimenziót ragad meg: az időt. Ezért emeli ki a kampányban „korunk oroszlánjait”, minden korból, minden kultúrából és minden földrészről. „Korunk oroszlánjai” nem a pénzt vagy a hatalmat hajszolják, sokkal inkább a minőségi időt szeretnék megteremteni maguknak.

A LIONS OF OUR TIME kampánnyal a PEUGEOT világszerte arra invitálja a fogyasztókat, hogy vegyék vissza a kontrollt legértékesebb kincsük, az idejük felett. Tegyék idejüket minőségivé, gazdagabbá, tartalmasabbá. Innovatív, prémium megoldásokat nyújtó tömeggyártó márkaként a PEUGEOT olyan pillanatokkal, percekkel, órákkal ajándékozza meg az embert, amelyek nem maradnak meg a rutinok szintjén – teljék ez az idő online, az autóban vagy a márkakereskedésben.

A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját

A PEUGEOT univerzuma ugyanakkor nem korlátozódik a márkakereskedésekre vagy a honlapra: a márka új, egyszerű, vonzó és kiváló minőségű lifestyle termékkínálattal is jelentkezik: ruházati termékek, bőráruk, kiegészítők, elektronikai cikkek, konyhai eszközök, papíráru, csomagolás, makettek is szerepelnek a palettán – a teljes PEUGEOT univerzum a márka új arculatába öltözik.

Az új logó olyan ökoszisztémát szimbolizál, amely nem csupán az arculati elemekre szorítkozik. A változás jóval mélyebb ennél: új attitűdöt, új öntudatot, új életstílust jelent.

A PEUGEOT célja az, hogy mai és holnapi ügyfelei olyan márkával találkozzanak, amely maximálisan megfelel az elvárásaiknak.

A PEUGEOT időtlen. Újra és újra képes a megújulásra, ma és a jövőben is.

Kulcsszavak: arculat, autógyár, Peugeot
 
Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Egy márka, száz dicsőség Egy márka, száz dicsőség Szentgotthárdon elkészült a 9 milliomodik Opel motor Szentgotthárdon elkészült a 9 milliomodik Opel motor Az Opel 25 éve Magyarországon Az Opel 25 éve Magyarországon A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját Újabb ötszáz dolgozót vesznek fel a Mercedes-Benz kecskeméti gyárába
 
Ítélet született Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember perében

Ítélet született Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember perében

2021. február 25.
Rövidebb börtönévek kiszabása mellett felmentő ítéleteket is hozott szerdán egy isztambuli bíróság annak a hét török állampolgárnak a perében, aki ellen a sikkasztással vádolt, 2019 végén Törökországon keresztül Japánból Libanonba szöktetett Carlos Ghosn, a Nissan-Renault-Mitsubishi  egykori vezérigazgatója ügyében indult eljárás.
Részletek

Ítélet született Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember perében


A vádlottak padján a magántulajdonban lévő MNG Jet török légitársaság cégvezetője, négy pilóta és két légiutas-kísérő ült. A cégvezető és két pilóta "migránscsempészet" miatt négy év két hónap szabadságvesztést, valamint 31 240 líra (kerekítve 1,29 millió forint) pénzbüntetést kapott. A másik két pilótát és a légiutas-kísérőket felmentette a törvényszék.

Az ügy érintettjeit 2020. január elején vette őrizetbe a rendőrség, majd a bíróság a cégvezető és a négy pilóta előzetes letartóztatásáról döntött. A per első tárgyalásán, júliusban a fogvatartott öt vádlottat szabadlábra helyezték.
   
Ghosn, aki a Renault, a Nissan és a Mitsubishi Motors részvételével létrehozott autóipari szövetség vezetője és egyben mindhárom autógyártó első embere is volt, fényes pályafutás után 2019-ben dicstelen körülmények között távozott tisztségeiből. A Japánban pénzügyi visszaélésekkel vádolt és házi őrizetben tartott Ghosn az év decemberében rejtélyes módon távozott Japánból.
   
Ítélet született Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember perében

Az üzletemberhez közel álló források szerint a szökést egy biztonsági magáncég szervezte meg. Egy zenekar Ghosn tokiói lakására ment, látszólag azért, hogy játsszon a karácsonyi partiján. Később az üzletembert egy hangszertokban kicsempészték a lakásából. Feltehetően gyorsvonattal jutott el Tokióból a Kanszai nemzetközi repülőtérre, ahonnan magánrepülőgépen Törökországba, majd onnan Libanonba utazott, ahol a gyerekkorát töltötte.
   
A japán hatóságok azzal vádolják az üzletembert, hogy saját anyagi veszteségeit a Nissannal fizettette ki, valamint a cégnek szóló külföldi utalásokat irányított át saját számláira. Ghosn ártatlanságát hangoztatja. Menekülését a japán igazságszolgáltatás elfogultságával indokolta, mondván hogy fogva tartásának körülményei az emberi jogok "megcsúfolásával" értek fel.
   
Libanon és Japán közt nincs kiadatási egyezmény, Bejrútot pedig az Interpol sem kötelezheti Ghosn őrizetbe vételére.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Carlos Ghosn, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
Ítélet született Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember perében Csökkent a Ford nyeresége az első negyedévben Vissza a gyökerekhez: járműtörténelmi legendák övezik a BMW Group Classic új otthonát Vissza a gyökerekhez: járműtörténelmi legendák övezik a BMW Group Classic új otthonát NGM: Magyarországon felgyorsul az alternatív technológiákra való áttérés NGM: Magyarországon felgyorsul az alternatív technológiákra való áttérés Ítélet született Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember perében 65 évvel ezelőtt indult útjára az ezermester Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban
 
A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában

A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában

2021. február 25.
A Shell mai nappal bejelenti a legnagyobb szén-dioxid semleges programját a kenőanyag piacon, ezáltal Partnereink már karbon semleges olajokat is választhatnak a személygépjármű és további szektorokban.
Részletek

A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában

A Shell mai nappal bejelenti, hogy szén-dioxid semleges kenőanyagokat gyárt személygépjárművekhez, teherautókhoz és ipari berendezésekhez. Ez a kezdeményezés nagyban segíti kiszolgálni a növekvő igényét partnereinek, legyen szó akár szállítmányozásról, akik csökkenteni szeretnék a szén-dioxid lábnyomukat illetve ellensúlyozni a kibocsátást egy jól megválasztott kenőanyag által.

A program során világszinten a Shell kompenzálja a teljes termék életciklus alatt történő CO2 kibocsátást több mint 200 millió liter teljesen szintetikus kenőanyag kapcsán, ami egyenértékű 340,000 autó CO2 kibocsátásával, de a cél a 700,000 tonna szén-dioxid kibocsátás éves szinten. Európát tekintve mindez több mint 60 millió liter teljesen szintetikus kenőanyagot és 130,000 személygépjárművet és közelítőleg 280,000 tonna szén-dioxid kibocsátás kompenzálását jelenti éves szinten.

Parminder Kohli, Shell Vice President Lubricants Europe, Russia and Africa nyilatkozata alapján: “A világ legnagyobb kenőanyag gyártójaként törekednünk kell a partnereink igényeinek teljes mértékű kiszolgálására. Azon munkálkodunk, hogy elkerüljük, de legalábbis csökkentsük a károsanyag-kibocsátást, azzal, hogy megújuló energiaforrásokat használunk a kenőanyagok gyártása során, csökkentjük a gyártás során keletkező hulladék mennyiségét, és növeljük a működésünk energia hatékonyságát. Továbbá segítséget nyújtunk partnereinknek, hogy ellensúlyozni tudják a károsanyag kibocsátást, ha a megfelelő kenőanyagot választják.  Ez egy út a sok közül, mellyel környezetünkért tehetünk.”

A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában


A Shell karbon semleges kenőanyagai a főbb piacokon lesznek elérhetőek Európában, mint az Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Lengyelország, Hollandia, Belgium, Luxemburg és Törökország. Ezen termékek elérhetőek lesznek azon piacokon is, ahol a Shell hivatalos forgalmazói vannak jelen, mint például Magyarország. A Shell ellensúlyozza a kibocsátást egy válogatott teljesen szintetikus kenőanyag termékportfólió által, ami magába foglalja: a Helix személygépjármű motorolajat, a Rimula tehergépjármű motorolajat és széles körben ipari kenőanyag családjait is, mint például a Shell Omala, Shell Naturelle, és jónéhány Shell Gadus termék a szélerőművi szektorban.

Ez a program hozzájárul a Shell által kitűzött célhoz, hogy 2050-ig (vagy hamarabb) nulla kibocsátású energiavállalat legyen, ezzel is segítve a környezetet. Míg a kibocsátás elkerülését és csökkentését célzó intézkedések kínálják a legjobb módszert az emisszió hosszú távú leküzdésére, a követelményekhez igazodó megoldások bevezetéséig a Shell portfólióján és teljes ellátási láncán keresztüli szén-dioxid-ellensúlyozó program azonnali megoldást kínálnak a CO2-kibocsátás csökkentésére.

A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában

A Shell természeti alapú szén-dioxid-kibocsátási portfóliója kompenzálni fogja e termékek teljes életciklusának CO2-kibocsátását, az alapanyagtól a csomagoláson át a gyártást és értékesítést is beleértve, kiegészülve a felhasználással. Az így készült szintetikus Shell kenőanyagok teljes életciklusában ellensúlyozza a CO2 kibocsátást több tevékenységével, mint faültetési kampányok, megújuló energiaforrások kutatása és fejlesztése, karbonkvóta vásárlása. Minden egyes szén-dioxid kibocsátási egység (karbon kredit) segít csökkenteni az üvegház hatású gázok termelődését, ami 1 tonna CO2 -vel egyentértékű.


Kulcsszavak: kenőanyag, környezetbarát, Shell
 
Hivatalosan is megnyitotta kapuit a világ legnagyobb Shell töltőállomása a luxemburgi Berchemben Hivatalosan is megnyitotta kapuit a világ legnagyobb Shell töltőállomása a luxemburgi Berchemben Hét magyar diákcsapattal ünnepli 30. versenyét a Shell Eco-maraton Hét magyar diákcsapattal ünnepli 30. versenyét a Shell Eco-maraton Áder János: közös érdek, hogy fellendüljön az elektromobilitás Áder János: közös érdek, hogy fellendüljön az elektromobilitás Szövőszék és üzemanyagcella Szövőszék és üzemanyagcella Az Elmű elektromos töltőállomást telepít a Kossuth téren Az Elmű elektromos töltőállomást telepít a Kossuth téren
 
A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

2021. február 25.
2021. február 1-jén a BMW Group tizenkilenc európai országban vezette be szabványosított járműtöltési tarifáját. Az egységesítés az öreg kontinens több mint 173 000 nyilvános járműtöltő pontját érinti.
Részletek

A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

A BMW és MINI modellek nyilvános járműtöltéséhez a BMW Group Európa tizenkilenc országában azonnali hatállyal új, szabványosított tarifát vezetett be. Ezzel a lépéssel a müncheni központú vállalatcsoport még vonzóbbá tette ügyfelei számára a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók üzemeltetési költségét, egyúttal az elektromos mobilitás népszerűségének folyamatos növekedésére és hálózatról tölthető modellpalettája tavalyi kimagasló értékesítési mutatójára (+31,8%) is naprakészen reagált.

A BMW Charging és / vagy a MINI Charging egyszeri regisztrációja csak Európában több mint 500 szolgáltató több mint 173 000 nyilvános járműtöltő pontján kínál szabványosított járműtöltési opciókat. A BMW Group ügyfelei kétféle alap csomag közül választhatnak, járműtöltési preferenciáik, vezetési szokásaik és igényeik szerint. A „Flex” és az „Active” csomaghoz egyaránt elérhető az „IONITY Plus” kiegészítő is.

„A magával ragadó modellpaletta mellett a versenyképes, átlátható tarifát kínáló, megbízható járműtöltési infrastruktúra kiépítése is alapvető fontosságú az elektromos mobilitás térnyeréséhez és elfogadottsága növeléséhez – a BMW Charging és a MINI Charging alkalmazásokkal pedig ügyfeleink pontosan ezt kapják” – nyomatékosította Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért.

A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

„Active csomagunk tarifájával számolva Németországban a villamosenergia költségei több mint 25 százalékkal olcsóbbak, mint az ugyanannyi mobilitást kínáló bármelyik üzemanyagé, még azon ügyfeleink esetében is, akik nem tudják otthon vagy a munkahelyükön tölteni az autójukat és így a nyilvános járműtöltő hálózatra kell támaszkodniuk. Mindez azt jelenti, hogy a szóbeszédet, amely szerint a hálózatról tölthető autók töltése drágább, mint a benzines vagy dízelüzemű erőforrással szerelt modellek tankolása, teljes mértékben meg tudjuk cáfolni” - tette hozzá Pieter Nota.

Egyszerű hozzáférés több mint 500 szolgáltató európai járműtöltési infrastruktúrájához: egy kártya + egy alkalmazás az összes nyilvános járműtöltő ponthoz

A BMW Group holisztikusan közelíti meg az elektromos mobilitás kérdéskörét: a BMW Charging és a MINI Charging a vállalatcsoport minden ügyfelének átfogó járműtöltési megoldásokat kínál – az otthoni járműtöltéstől kezdve, a fali töltők installálásán és a digitális szolgáltatások rendszerbe állításán keresztül, egészen a BMW Charging és a MINI Charging nyilvános járműtöltő hálózatáig.

Az egyszeri regisztrációt követően egy kártya – vagy igény szerint egy alkalmazás – több mint 173 000 nyilvános járműtöltő ponthoz (162 000 AC és 11 000 DC, köztük akár 150 kW töltési kapacitásra is képes, nagyteljesítményű (HPC) töltőállomásokkal) kínál kényelmes hozzáférést Európában. Ebből mintegy 300 szolgáltató több mint 33 000 nyilvános járműtöltő pontja Németországban található. Magyarországon 4 szolgáltató több mint 1500 töltőpontját tudnak használni a felhasználók a szolgáltatással.

A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

A BMW Charging és a MINI Charging járműtöltő hálózatának a BMW Group közös vállalkozásként működtetett, nagyteljesítményű IONITY járműtöltő pontjai is részei. Az IONITY járműtöltő parkjai – egyenként átlagosan négy járműtöltő oszloppal – Európa főbb autópályái és tranzitútvonalai mentén találhatók. Itt például egy 10 perces járműtöltés a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint több mint 100 kilométerre elegendő energiával vértezi fel a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km (NEDC) / 18,6 – 19,0 kWh / 100 km (WLTP); kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km). 2021 végéig Európában több mint 400 új járműtöltő állomás épül, miközben a városokon belüli hálózatbővítés is tervben van.

A BMW / MINI Charging használata olyan egyszerű, mint bankkártyával vásárolni

A BMW Charging és a MINI Charging folyamatosan növekvő hálózata tökéletes megoldást kínál azoknak az ügyfeleknek, akik nem tudnak vagy nem akarnak kiépíteni otthonukban megfelelő járműtöltő infrastruktúrát, és autójukat munkahelyükön sem tudják tölteni. A BMW / MINI Charging a parkolás minden elképzelhető formáját egyesíti a járműtöltéssel, legyen szó akár üzleti megbeszélésekről, városnéző körutakról vagy éttermi megjelenésekről. Sőt mi több, a hálózat azoknak is kiváló választás, akik a hosszabbra nyúló utazásokat részesítik előnyben – például szabadság vagy üzleti út alkalmával. A BMW és a MINI ügyfelei a következő nyilvános járműtöltő tarifák közül választhatnak, járműtöltési preferenciáik, vezetési szokásaik és igényeik szerint.

A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

„Active” tarifa: az újratervezett alaptarifa az alacsonyabb költségek mellett átláthatóbb működést is kínál – kiváltképp azon ügyfeleknek, akik csak vagy főként nyilvános járműtöltő pontokat használnak –, hiszen a hálózat összes járműtöltő pontjának költsége előre, már a töltés megkezdése előtt megbízhatóan tervezhető. Az „Active” tarifa 1990 forintos alap havidíjáért például az ügyfelek hazánkban 85 forint (AC), illetve 130 forint (DC, 90 perc után 130 forint/perc extra töltőfoglalási díj) kilowattóránkénti szabvány díjért tölthetik fel autójukat a BMW Charging és a MINI Charging hálózatában.

Az „IONITY Plus” kiegészítő azon ügyfeleknek kínál kifejezetten vonzó plusz szolgáltatásokat, akik rendszeresen tesznek meg hosszabb távolságokat és gyakran töltik autójukat az autópályák mentén. A kiegészítő 4300 forint alap havidíjáért a BMW és a MINI ügyfelei egyaránt 105 forint (HPC) kilowattóránkénti szabvány díjért tölthetik fel autójukat az IONITY akár 150 kW töltési kapacitásra is képes, nagyteljesítményű töltőállomásain.

Ráadásul a BMW Group azon ügyfelei, akik új, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt BMW vagy MINI modellt vásárolnak, az első 12 hónapban havidíj nélkül részesülnek az „Active” tarifa kedvező díjaiban, amely még tovább fokozza a benzines, illetve dízelüzemű modellekkel szemben jelentkező üzemeltetésiköltség-különbségeket. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3, BMW iX (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: < 21 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km; a teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek) és BMW i4 modellhármashoz ráadásul az „IONITY Plus” kiegészítőt is havidíj nélkül kínálja a bajor prémiumgyártó.

„Flex” tarifa: a BMW Group azon ügyfelei, akik kevésbé rendszeresen vagy spontán alkalmakkor használják a nyilvános járműtöltő pontokat, sokkal inkább a havidíj-mentes „Flex” tarifában találhatják meg számításaikat. A BMW és a MINI ügyfelei egy egyszeri regisztráció után hozzáférhetnek a BMW / MINI Charging hálózatában található összes nyilvános járműtöltő ponthoz, amelyeken az adott szolgáltató díjszabása mentén tölthetik fel autójukat.

Az ügyfél hazájának határain kívül az adott nemzetre érvényes járműtöltési tarifák az irányadóak, miközben a bajor prémiumgyártó ügyfele az „Active” tarifa és az „IONITY Plus” kiegészítő szabványosított díjszabásait ugyanúgy kihasználhatja.

Kulcsszavak: bmw, BMW Group, Mini, zöld
 
San Diegóban megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomását San Diegóban megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomását Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése A BMW vadonatúj modellek világpremierjével érkezik a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonra A BMW vadonatúj modellek világpremierjével érkezik a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonra Mit érdemel az, aki elektromos autót vesz? Mit érdemel az, aki elektromos autót vesz? Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó
 
Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?

Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?

2021. február 23.
Februárban egyszerre tapasztalhattuk meg a dermesztő fagyokat, és a tavasz kezdeti melegségét.
Részletek

Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?

Talán már el is gondolkodtak néhányan azon, hogy le kellene cserélni a téli gumikat nyárira. Ezzel érdemes még várni, ugyanakkor nem árt, ha előre gondolkodunk, és időben kérünk időpontot a márkaszervizbe. De akkor már ne csak abroncscserére, hanem egy átfogó tavaszi felkészítésre is. Az Autóváros szakemberei elárulják, miért fontos ez.

„Általában már március első napjaiban elkezdődik nálunk a téli gumik lecserélése” – kezdte Simon Péter, Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. „Szakembereink azonban mindig felhívják ügyfeleink figyelmét arra, hogy tartsák fent a téli abroncsokat egészen addig, amíg a napi átlaghőmérséklet nem emelkedik 7 Celsius fok fölé. Igaz, közel 10 éve történt már az az extrém eset, hogy a március közepi havazás lebénította az egész ország közlekedését, de onnantól fogva ez a nap egy lélektani határnak számít.

A tavaszi reggeleken és estéken ugyanis még mindig lehűlhet annyira a hőmérséklet, amihez a téli gumi több biztonságot nyújthat munkába menet, illetve hazafelé. Egy-egy tavaszi záporról, kiadósabb esőzésről nem is beszélve, amikor a síkossá váló aszfalton csökkenhet autónk kontrollálhatósága, a féktáv pedig jelentősen megnőhet.” Az viszont semmiképp sem követendő példa, hogy teljesen elhalasztjuk a cserét, és nyáron is a hidegebb időre való abroncsokkal autózunk. Ilyenkor nemcsak gyorsabban kopik el a kerekek felülete, hanem csökken gépkocsink stabilitása, megnövekszik a fékút, valamint zajosabb lesz a gördülés is.

Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?

Az óbudai vállalat szakembere hangsúlyozza, hogy foglaljunk előre időpontot az Autóváros 24 márkaszervizébe, ha azt szeretnénk, hogy a leginkább tervezhető legyen a programunk. De mégis milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, mielőtt egy újabb szezont kezdenénk meg a kerekekkel? A használat mértéke, valamint a gumik kémiai összetételének változása egyaránt hatással van az abroncsok élettartamára. Igaz, nincs ökölszabály arra vonatkozóan, hogy a gyártástól számítva hány évig ajánlatos egy-egy garnitúrát használni, de azért a 8-10 éves darabok már cserére érettek. A gumik profilmélysége azonban pontosan meg tudja határozni, meddig autózhatunk biztonságosan az adott abroncsokkal – ez az érték a nyáriak esetében 1,6 mm. A gumik légnyomását, anyagát, valamint kopottságát is érdemes időnként ellenőrizni, de a márkaszervizek erre is ügyelnek a cserék, szervizek alkalmával.

Hol és hogyan érdemes tárolni a leszerelt abroncsokat? Mindenképp hűvös, száraz és fénytől védett helyet keressünk nekik, mivel a hő, a nedvesség és a közvetlen napfény meggyorsíthatja anyaguk elöregedését. A gumikat minden esetben a szennyeződésektől alaposan megtisztítva és állítva pakoljuk el, felnire szerelve azonban egymásra fektetve tároljuk őket. Ha otthon viszont nincs elég helyünk a tároláshoz, a Duna Autó gumihotel szolgáltatását is igénybe vehetjük.


Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során? 


Nem csak az abroncsok, hanem a kocsi egyéb alkatrészei, tartozékai is megérdemlik a tavaszi frissítést, hiszen a tél folyamán rengeteg külső, viszontagságos hatás éri autónkat. Simon Péter szerint 3+1 tanácsot érdemes megfogadni autósként, ha azt szeretnénk, hogy gépkocsink minél hosszabb ideig álljon gondtalanul rendelkezésünkre:

1.    Karosszéria és alváz

Végezzünk alapos alvázmosást a tavasz beköszöntével! A só és egyéb kemikáliák ugyanis a karosszérián és az alvázon is komoly károkat tud okozni, gyorsabb rozsdásodást idézhet elő. Emellett ellenőrizzük, hogy nem történt-e fizikai sérülés, elhasználódás a futómű-alkatrészekben, a kipufogórendszerben vagy az alvázon futó csövekben, vezetékekben!

2.    Klímaberendezés

Tisztíttassuk ki, fertőtlenítsük a légkondicionáló berendezést, és ha szükséges, cseréltessük ki a pollenszűrőt! A klíma télen jó megoldás a párátlanításra, nyáron viszont fokozottabb igénybevételnek tesszük ki, hiszen csak ennek segítségével tudjuk jól lehűteni az autót. Ez nem csak komfortérzetünk miatt fontos, de azért is, mert a hőmérséklet koncentrációs képességünkre is hatással van, ezáltal pedig a biztonságos vezetésre is. Autónk klímája a nedves, nehezen hozzáférhető elemek miatt a mikroorganizmusok, baktériumok melegágya lehet, amelyek ha bekerülnek az utastérbe, komolyabb egészségügyi problémákat is okozhatnak. Arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi járványügyi helyzetben a teljes autófertőtlenítés is hasznos lehet bizonyos időközönként.

Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?

3.    Hűtőrendszer és folyadékok

Ellenőriztessük a hűtőrendszert, és ha szükséges, pótoljuk a hiányzó hűtőfolyadékot! A hűtőrendszer nagyobb terhelésnek van kitéve melegebb időben, hiszen ilyenkor nem olyan jó a hőleadása. Éppen ezért fontos, hogy tökéletesen működjön, véletlenül se szivárogjon, és ezzel ne okozzon műszaki problémát járművünkben.

+1. A fogyasztás optimalizálása

Ha esetleg komolyabban berendezkedtünk autónkban is a hidegebb hónapokra, a jégoldó és kaparókesztyű mellett például hólapátot vagy útsót is tartunk a csomagtartóban, akkor érdemes ezeket kivenni, és helyet csinálni a tavaszi kirándulásokhoz. Ugyanakkor ügyeljünk arra is, hogy a tetőboxot, keresztrudakat, kerékpár-tartókat ne tartsuk fent autónkon állandó használati jelleggel, hiszen akár 3-5%-kal is megnövelheti gépkocsink fogyasztását.

Nem is kérdés, hogy a szakemberek minden karbantartási munkát megbízhatóan elvégeznek autóján a tavaszi felkészítés során – akárcsak a Duna Autó 24 márkaszervizében.

Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?
 


Kulcsszavak: Duna Autó, márkaszerviz, Simon Péter, tavaszi felkészítés
 
Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Már Hyundai is kapható a Duna Autónál! Már Hyundai is kapható a Duna Autónál! Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során? Átadásra került a legelső Nissan Pulsar Gáspár Laci ajándékozott a Duna Autó nevében Gáspár Laci ajándékozott a Duna Autó nevében
 
A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

2021. február 23.
A mai napon, egy virtuális világpremier keretében bemutatkozott a Hyundai tisztán elektromos, kompakt szabadidőjárműve, az IONIQ 5. A modell formavilága olyan új lehetőségeket térképez fel, amelyek csak kifejezetten elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel valósíthatók meg.
Részletek

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

A Hyundai Motor Company a mai napon, egy virtuális világpremier keretében bemutatta az IONIQ 5 kompakt szabadidőjárművet. A Hyundai új, akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) felvonultató IONIQ almárkájának első tagjaként az IONIQ 5 fenntartható megoldásaival és innovatív funkcionalitásával új mércét állít az elektromobilitás életstílusának.

Az IONIQ 5 alapját a Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett E-GMP (elektromos, globális moduláris platform) padlólemeze adja: az ebből adódó, nyújtott tengelytáv határozta meg a modell egyedi arányait. Az E-GMP alkalmazása tette lehetővé az IONIQ 5 innovatív, számos tapintási ponton környezetbarát anyagokkal borított belső kialakítását; a kiemelkedő teljesítményhez társuló, ultragyors töltési lehetőséget és V2L (járműből a fogyasztóra) funkcionalitást; valamint azokat a fejlett online kapcsolódási és vezetőtámogató szolgáltatásokat, amelyek a felülmúlhatatlan utazási élmény mellett kiemelkedő biztonságot is szavatolnak.

„Az IONIQ 5 korlátozások nélkül alkalmazkodik mindenki életstílusához, és az egész utazás során előre gondoskodik az utasok igényeiről.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „Túlzás nélkül az első olyan elektromos jármű, amely belső terének és fejlett technológiáinak innovatív felhasználásával vadonatúj élményt biztosít.”

Az elektromos járművek tervezésének új korszakát harangozza be

Az IONIQ 5 progresszív formaterve szakít a múlt bevett szokásaival, és kihasználja a kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett padlólemezből adódó, új formatervezési szabadságot.

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

A vállalat első sorozatgyártású modelljének, a Hyundai Pony-nak a merészségét idéző IONIQ 5 rávilágít arra a 45 éve tartó utazásra, amely során a Hyundai az ügyfelek életének szerves részévé vált, és ezzel kapcsot teremt a múlt, a jelen és a jövő között. Az IONIQ 5 ezzel újraalkotja az időtlen formaterv fogalmát, egyben megteremtve azt a tematikát, amely az IONIQ modellcsalád bővülésével együtt fejlődik majd.

Az IONIQ 5 a Pony által ihletett sziluett és a 3000 mm-es tengelytáv társításának köszönheti egyedülálló külső stílusát. Ahhoz, hogy a nyújtott tengelytávból adódó, újszerű arányokat a modern elektromos járművek tipológiához igazítsák, a formatervezőknek különösen kifinomult megközelítést kellett alkalmazniuk.

Elöl a kerékívekre rázáródó motorházfedéllel találkozunk; ez a Hyundai történetében most először alkalmazott megoldás rendkívül szűk illesztési hézagokat, és ezáltal optimális aerodinamikai teljesítményt eredményez. Az első lökhárító hangulatát az a látványos V-alak határozza meg, amely az IONIQ 5 összetéveszthetetlen fénykarakterét megteremtő, jellegzetes nappali világítást is magában foglalja. Az apró, pixelszerű LED-csoportok a jármű faránál is visszaköszönnek.

Oldalt a karosszéria síkjába simuló, onnan automatikusan kiemelkedő kilincsek nem csak letisztult felületet, de jobb aerodinamikai hatásfokot is eredményeznek. Az orr és a far formai elemei az ajtóknál olvadnak egységbe, megvalósítva a vadonatúj Hyundai Tucsonnál bevezetett ´parametrikus dinamika´ formanyelvet. A Hyundai 45 elektromos tanulmányautót idéző, robusztus C-oszlop messziről felismerhető, tiszteletet parancsoló megjelenéssel vértezi fel az IONIQ 5-öt.
A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

Az aerodinamikailag optimalizált keréktárcsákon is visszaköszön a parametrikus pixel dizájntematika: 20 colos átmérőjükkel ezek a legnagyobb keréktárcsák, amelyeket a Hyundai valaha elektromos járműre szerelt. A kerekekkel válnak teljessé az IONIQ 5 tökéletesített, a Hyundai E-GMP platformjához optimalizált arányai.

„Új mobilitási élmény egy új generáció számára. A projekt első pillanatától kezdve ez volt a feladatunk: hogy tovább tekintsünk a látóhatárnál, mégis megőrizzük a Hyundai alapvető értékeit.” – mondta SangYup Lee alelnök, a Hyundai globális formatervező központjának igazgatója. „Az IONIQ 5 az időtlen értékek új definíciója: egy közös szál, amely kapcsolatot teremt a márka múltja, jelene és jövője között.”

Az „élettér” tematika határozza meg a belső minden elemét, mindenekelőtt azt az „univerzális sziget” névre keresztelt padlókonzolt, amely akár 140 mm-rel hátrébb tolható. Az univerzális sziget, valamint az akkumulátoroknak otthont adó, teljesen sík padló szabadabb mozgást tesz lehetővé a fedélzeten.

Az IONIQ 5 első ülései elektronikusan szabályozhatók. Az ülések optimális szögben dönthetők hátra, így az utasok a súlytalanság élményét élhetik át. A Hyundai mintegy 30 százalékkal csökkentette az első ülések vastagságát, ezzel még több helyet biztosítva a hátul utazóknak.

A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – fenntartható forrásból származó, környezetbarát anyagok borítják, az újrahasznosított PET-palackoktól kezdve a növényi alapú (bio-PET) fonalakig és természetes gyapjúfonalakig; a környezetbarát módon feldolgozott, növényi cserzésű bőrtől kezdve a növényi alapú biofestékekig.

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

Az ügyfelek kilencféle karosszériaszín közül választhatnak; ezek közül öt, természeti ihletésű árnyalat kizárólag az IONIQ 5-höz rendelhető. A beltérben háromféle színharmónia áll rendelkezésre.

Minden ügyféligényt kielégítő elektromos hajtási rendszerek


Az IONIQ 5-höz elérhető, elektromos hajtási konfigurációk minden ügyfél mobilitási igényeihez igazodnak, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény terén. Az ügyfelek kétféle akkumulátorcsomag – 58 kWh vagy 72,6 kWh – közül választhatnak, ahogy villanymotor-konfigurációból is kettő áll rendelkezésre: az egyiknél csak a hátsó tengelyen, a másiknál elöl és hátul egyaránt található villanymotor. Az összes elérhető elektromos hajtási konfiguráció kiemelkedő hatótávolságot kínál; a végsebesség minden esetben 185 km/óra.

A hajtáslánc-kínálat csúcsán a 72,6 kWh-os akkumulátorral társított összkerékhajtású (AWD) konfiguráció áll: ennek rendszerteljesítménye 225 kW; maximális kombinált forgatónyomatéka 605 Nm. Ez a hajtáslánc 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Ugyanez a 72,6 kWh kapacitású akkumulátor kétkerék-hajtással (2WD) társítva 470-480 kilométeres elektromos hatótávolsággal vértezi fel az IONIQ 5-öst (WLTP norma szerint.)  

Ultragyors akkumulátortöltés innovatív V2L (járműből a fogyasztóra) funkcióval

Az IONIQ 5 E-GMP padlólemeze 400V és 800V töltési rendszereket is képes kezelni. A platform alapértelmezésben a 800 voltos töltést is támogatja, ám további komponensek vagy adapterek nélkül is alkalmas a 400V-os töltés fogadására. A többféle feszültségű töltőrendszer világelső, szabadalmaztatott technológiája a villanymotort és az invertert felhasználva alakítja át a 400V-ot 800V-ra, így gondoskodva a kiszámítható töltési kompatibilitásról.

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

350 kW teljesítményű töltőt használva az IONIQ 5 mindössze 18 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Az IONIQ 5 csupán 5 perc alatt 100 kilométer megtételére (WLTP) elegendő töltést képes felvenni.

Emellett az IONIQ 5 innovatív V2L funkciójának köszönhetően a felhasználók bármilyen elektromos berendezést (pl. elektromos kerékpár, elektromos robogó vagy kempingfelszerelés) tölthetnek vagy működtethetnek a járműről, amely így guruló töltőként szolgál.

A V2L funkció legnagyobb kimenő teljesítménye 3,6 kW. A V2L csatlakozó aljzat a második üléssor alatt található, és a jármű aktív állapotában használható. Kívül, az akkumulátor töltésére szolgáló aljzat mellett egy másik V2L csatlakozót is elhelyeztek. A felhasználók konverter segítségével tölthetik nagyteljesítményű elektromos berendezéseiket. A külső csatlakozóról a jármű lekapcsolt állapotában is vételezhető elektromos áram.

Innovatív kapcsolódási és vezetőtámogató funkciók a biztonság és a kényelem szolgálatában


Az IONIQ 5 fejlett technológiák alkalmazásával biztosít fokozott digitális felhasználói élményt. A széles, konfigurálható, kettős vezetői környezet egy 12 colos infotainment érintőképernyőből, valamint egy árnyékoló nélküli, 12 colos digitális műszeregységből áll, amely a felhasználók igényei szerint testre szabható.

Az IONIQ 5 az első olyan Hyundai modell, amely kiterjesztett valóságú Head-Up kijelzőt (AR HUD) alkalmaz, gyakorlatilag kijelzővé alakítva át a szélvédőt.

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

Az IONIQ 5 a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját is megkapta, és ezáltal a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet kínálja vezetőjének. Az IONIQ 5 a Hyundai történetében elsőként kínál Autópálya asszisztens 2 (HDA 2) funkciót. A további vezetőtámogató funkciók között említést érdemel a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAW), vagy az adaptív távolsági világítás (HBA), és így tovább.

Az IONIQ 5 európai forgalmazása 2021. első félévében veszi kezdetét egyes kiválasztott régiókban.


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, Hyundai, IONIQ 5, új modell
 
Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját Új PEUGEOT 5008: A szabadidő-autók új dimenziója Új PEUGEOT 5008: A szabadidő-autók új dimenziója A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát BMW „Concept Roadster” – Forradalmi BMW Roadster Leleplezték az új Ford Galaxy-t Leleplezték az új Ford Galaxy-t
 
Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

2021. február 22.
A Toyota hálózatról tölthető hibrid szabadidőjárműve mintegy másfélszer akkora távolságot tud megtenni tisztán elektromos üzemben, mint versenytársai többsége. Mindez az átlagos hétköznapokon keveseket érdekel, ám amint beköszönt a tél, állva hagyja a többieket a RAV4 Plug-in Hybrid.
Részletek

 Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

A világ fejlett országaiban jelentős különbségek mutatkoznak a napi ingázás távolságában. Az átlagos észak-amerikai dolgozó 26 kilométerre lakik a munkahelyétől, a britek esetében 19 kilométer az átlag, Ausztráliában az ingázók kétharmada nem utazik többet 14 kilométernél egy irányban.

A különbségekben számtalan tényező játszik szerepet, a földrajzi adottságoktól a társadalmi szokásokon át a városok történelmi kialakulásáig és közlekedési hálózatáig. A lényeg azonban az, hogy egy társadalom akkor tud hatékonyan átállni az elektromos közlekedésre, ha a lakosság többsége képes belső égésű motor nélkül intézni mindennapos autózását: amíg ez nem megy az év 12 hónapjában, nehéz rávenni az átállásra az embereket.

Európában átlagosan kevesebb mint 15 kilométert kell megtennünk reggelente, hogy bemenjünk a munkahelyünkre, és ugyanennyit este haza . Ha tehát egy hálózatról tölthető (plug-in hibrid vagy akkumulátoros elektromos) jármű egy feltöltéssel képes megbízhatóan megtenni az oda-vissza távolság másfélszeresét – hiszen boltba, iskolába, edzésre, színházba és ki tudja, hány helyre megyünk még egy átlagos napon –, akkor már alkalmas arra, hogy elkezdje átformálni a felhasználók gondolkodását.

 Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

Ez egybevág azzal a gyakorlattal, hogy a legtöbb, Európában forgalomba hozott plug-in hibrid jármű akkumulátor-kapacitását úgy méretezik a gyártók, hogy a felhasználók 50 kilométer körüli távolságot tudjanak megtenni tisztán elektromos üzemben, ennél persze a gyakorlati felhasználás általában kevesebb hatótávot mutat.

Ehhez képest a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid WLTP norma szerinti elektromos hatótávolsága vegyes üzemben 75 (városban pedig lenyűgöző 98) kilométer – jelentősen több, mint a konkurenseké. Felesleges extra, gondolhatják sokan, amit a mindennapokban úgysem tudunk kihasználni (bár ezzel nem értene egyet az európai ingázóknak az a közel egynegyede, akik több mint húsz kilométerre laknak munkahelyüktől4). Ez igaz is lehet az év nyolc hónapjában, ám amint beköszönt a tél, fordul a helyzet.

Egy reprezentatív (102 különböző típus 4200 példánya által megtett 5,2 millió kilométernyi utazáson alapuló) felmérés ugyanis egészen pontosan meghatározta a környezeti hőmérséklet és a modern plug-in és tisztán elektromos járművek hatótávolsága közötti összefüggést. A résztvevők 21,5 °C-on mérték a legjobb hatótávolsági értékeket, a hőmérséklet csökkenésével pedig egyre romlott az egy feltöltéssel megtehető távolság. A közhiedelem szerint ez az akkumulátorok töltésmegtartó képességének romlása miatt van, de ennél prózaibb a helyzet: a bepárásodó ablakok és a didergő utasok miatt jelentős energiamennyiséget használunk el fűtésre.
 Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

Míg a fent említett 21,5 Celsius-fokban akár a laboratóriumban mért hatótávolságnál is messzebb juthatunk egy feltöltéssel, 0 °C-nál az érték már csak 80 százaléka a hivatalos távolságnak, mínusz 10 Celsiuson 60 százalékra esik vissza a hatótávolság, mínusz 20 foknál pedig pont fele annyit tudunk utazni, mint ideális körülmények között. Közép-Európában évente legfeljebb pár hétig mérhető ilyen hideg, ám ez aligha vigasztalja azokat, akik –10 °C-ban kénytelenek lemondani plug-in autójuk környezetbarát üzemeltetéséről, mert az az ígért 50 helyett csupán 30 vagy még ennél is kevesebb kilométert tud megtenni egy feltöltéssel.

A felmérés szerint a Toyota RAV4-re ezzel szemben ilyenkor is számíthat a gazdája: az ilyen körülmények között mért – kifejezetten jónak számító – 45 kilométeres valós hatótávolság pont elegendő ahhoz, hogy oda-vissza emissziómentesen közlekedjünk. Ugyanezt tapasztalta egyébként a közelmúltban a legnagyobb kanadai autós folyóirat  szerkesztője, amikor a modell helyi szabvány szerint 67 kilométerre hitelesített hatótávolsága mínusz 15 fokban csupán 50 kilométerre csökkent, nem nehezítve a mindennapi használatot.

 Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

A Toyota RAV4 extrém hatótávolsága azonban nemcsak télen, de nyáron is valós előnyöket hordoz: a fent említett elemzésből ugyanis az is kiderül, hogy a hőmérséklet emelkedésével ismét csökkenni kezd a tényleges hatótávolság. A magyarázat ugyanolyan egyszerű, mint télen: amint melegünk van, bekapcsoljuk a klímaberendezést, vagy leengedjük az ablakokat. Ez egy benzin- vagy dízelmotoros autóban is megnöveli a fogyasztást, az elektromos hajtásra pedig annál is nagyobb terhet ró. Ki gondolta volna: 40 °C-os hőségben ugyanolyan mértékben romlik a hatótávolság, mint fagypontnál, azonban az összes vizsgált modell közül a RAV4 PHEV modell teljesített a legjobban és még ilyenkor
Kulcsszavak: plug-in hibrid, rav4, toyota
 
Adidas limitált széria készült a Toyota C-HR crossoverből Adidas limitált széria készült a Toyota C-HR crossoverből A Toyota és a Suzuki hibrid és más modellekkel látja el egymást az indiai piacon A Toyota és a Suzuki hibrid és más modellekkel látja el egymást az indiai piacon Tarolt a Lexus és a Toyota Európa talán legfontosabb közönségszavazásán Tarolt a Lexus és a Toyota Európa talán legfontosabb közönségszavazásán Őrületes összeget, 3,7 billió forintot költ fejlesztésre a Toyota Őrületes összeget, 3,7 billió forintot költ fejlesztésre a Toyota Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota
 
Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását

Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását

2021. február 22.
A márka hároméves történetének második hálózatról tölthető hibridmodellje (Plug-in Hybrid Vehicle; PHEV) jelenik meg az értékesítési palettán és márciusban érkezik a márkakereskedőkhöz. A 204 és 245 lóerős változatban kínált CUPRA Formentor e-HYBRID gyártása az első néhány hétben napi százdarabos volumennel veszi kezdetét.
Részletek

Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását

Megkezdi új Formentor e-HYBRID modellje gyártását a CUPRA, az újdonság márciustól érkezik a piacra. A 204 és 245 LE teljesítményű, két új, hálózatról tölthető hibridváltozatával (Plug-in Hybrid Vehicle; PHEV) az első, kifejezetten a CUPRA számára tervezett és kifejlesztett modellsorozat továbbra is igazolja: az elektromos hajtás és a sportosság tökéletesen illik egymáshoz. Az új CUPRA Formentor e-HYBRID, amely az első hetekben napi százdarabos volumenben készül, hozzájárul a globális szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez és az európai célkitűzések teljesítéséhez.

Mindemellett a vállalat már e hónaptól kezdve vesz fel megrendeléseket a CUPRA Formentor e-HYBRID 245 lóerős változatára, míg a 204 lóerős verzió a következő hetekben válik elérhetővé. Ezzel a két modelljével, amelyek a CUPRA Leon e-HYBRID és a CUPRA Leon e-HYBRID Sportstourer piaci bevezetéséhez csatlakoznak, a márka immár összesen hat PHEV-modellt kínál, amikor pedig már hajtásrendszerei teljes palettája elérhetővé válik a kereskedelmi forgalomban, a CUPRA célja az egymilliárd eurós összárbevétel elérése. A jövőbeni CUPRA el-Born – vagyis a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje – szintén még az idei év során, a későbbiektől bővíti a kínálatot.

Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását

Amint Wayne Griffiths, a CUPRA és a SEAT elnöke kiemelte: „A CUPRA Formentor e-HYBRID a márka lényegét testesíti meg és kulcsfontosságú az értékesítési volumen 2020-hoz viszonyított megkétszerezésének elérésében. Célunk, hogy a CUPRA teljes eladásainak ötven százalékát a Formentor adja 2021 folyamán, ennek felét pedig már a plug-in hibrid változatok tegyék ki. Európában a hibridmodellek eladásai a 2019-es 5,7 százalékról a teljes értékesítés 11,9 százalékára nőttek 2020 során, s a piac tovább bővül, lehetővé téve az áttérést az elektromos hajtásokra.”

Az új CUPRA Formentor e-HYBRID hajtásrendszere egy 150 LE (110 kW) teljesítményű 1.4 TSI benzines erőforrást, egy 115 lóerős elektromos motort és egy 13 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátort kombinál, 245 lóerő rendszerteljesítményt, 400 newtonméter maximális rendszer-forgatónyomatékot és tisztán elektromos üzemmódjában akár 55 kilométer hatótávot produkálva. A teljesítmény és a gazdaságosság ezen együttesével a 245 lóerős CUPRA Formentor e-HYBRID álló helyzetből mindössze 7,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, s a hivatalos WLTP-tesztciklus szerint üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként csupán 1,4 liter, szén-dioxid-kibocsátása pedig csak 31 gramm kilométerenként. A CUPRA Formentor e-HYBRID 204 lóerős változata 350 newtonméter maximális rendszer-forgatónyomatékot és 7,8 másodperc alatti 0-100 km/h gyorsulást kínál.

Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását

A CUPRA Formentor e-HYBRID a márka székhelyén, Martorellben, egy új, teljes egészében a hibridmodellek gyártására létesített szerelősoron készül. Ezt a 2-es számú gyártósorba integráltan alakították ki, amelyen a CUPRA Leon és e-HYBRID változata, valamint a CUPRA Formentor készül.

Formentor – kapu a nemzetközi piacokra

A Formentor a CUPRA globalizációs stratégiájának kulcsfontosságú „motorja”. Bevezetésével a márka célja, hogy megszilárdítsa pozícióját a fő európai piacokon, illetve belépjen Észak-Európa legszéleskörűbben villamosított autóparkkal rendelkező országaiba, például Norvégiába. A CUPRA emellett újabb nemzetközi piacokra is ki kívánja terjeszteni jelenlétét.

Hét motorváltozatával – köztük két hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel – a CUPRA Formentor a márka belépője a CUV-szegmensbe, amely az elkövetkező öt év során várhatóan megduplázza piaci részesedését Európában. Ez az európai „Év Autója” (COTY) díj döntősei közé is beválasztott, nagyteljesítményű crossover-modell a legkorszerűbb technikával, feltűnő és magával ragadó külső formavilággal, egyéni belső részletekkel és fejlett, nagyteljesítményű motorváltozatokkal kombinálja a márka egyedülálló génjeit.
Kulcsszavak: Cupra, e-Hybrid, Formentor, környezetbarát
 
A CUPRA a Ducati új szponzora a Moto GP világbajnokságon A CUPRA a Ducati új szponzora a Moto GP világbajnokságon Zöld taxizás Budapesten: ez a városi utasszállítás jövője? Zöld taxizás Budapesten: ez a városi utasszállítás jövője? Előtérben a gazdaságosság: COD-technika már három motorban Előtérben a gazdaságosság: COD-technika már három motorban A japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium kapta meg az első Clarity Fuel Cellt a Hondától A japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium kapta meg az első Clarity Fuel Cellt a Hondától Kaposváron tesztelik majd a magyar fejlesztésű elektromos buszt Kaposváron tesztelik majd a magyar fejlesztésű elektromos buszt
 

Találatok száma: 12334 Megjelenítve: 1 - 10