Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11201 Megjelenítve: 1 - 10
A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték - interjú Ormos Istvánnal a Duna Autó Zrt. tulajdonosával

A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték - interjú Ormos Istvánnal a Duna Autó Zrt. tulajdonosával

2019. szeptember 17.
Mitsubishi haszongépjármű értékesítési pontból egy 18 márkát forgalmazó, és 21 márkaszervizt üzemeltető autós nagyhatalommá nőtte ki magát a Duna Autó Zrt.
Részletek

A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték - interjú Ormos Istvánnal a Duna Autó Zrt. tulajdonosával

Mindehhez 30 év kellett, amit az olykor adódó nehézségek ellenére is a folyamatos fejlődés jellemzett. Eddig több mint 60.000 új autót értékesítettek és közel 600.000-et szervizeltek. És a történetnek itt még nincs vége: új márkák, komoly beruházások vannak tervben, és fokozatosan a cég irányítása is új kezekbe kerül.

Kempingszéken várva a vevőkre

1989. szeptember 18-án jegyezték be az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés, a Duna Autó Zrt. jogelődjét. „A telephelyünkön korábban egy Volán-nagyvállalat működött, ahol Kamaz teherautók szervizelésével és Star tehergépkocsik forgalmazásával foglalkoztunk” – emlékszik vissza Ormos István, alapító vezérigazgató. „A Volán vállalat 1989-es felszámolása után ott álltunk munka nélkül, és nem tudtuk, merre tovább. Az együttműködés reményében felvettük a kapcsolatot nyugati autógyártókkal, és elsőként japán szakemberek látogattak el hozzánk a Mitsubishi képviseletében, akiktől meg is kaptuk a Mitsubishi kisteherautók értékesítési és szervizelési jogát. Az osztrák Denzel vállalat volt a közvetítő kettőnk között, nekik pedig annyira megtetszett a működési stílusunk, hogy a Volvo teherautók márkaszerviz-jogát is megkaptuk. Így indult a történetünk: az első autókat mi hoztuk át a határon – tulajdonos társammal, Hámori Lászlóval –, mi vámoltattuk, majd kempingszékeken ülve vártunk a vevőinkre.”

Nem kellett sokat várni az első vevőre, aki ráadásul rögtön 13 autót meg is rendelt. Beindult a forgalom: sorra jöttek a vásárlók, a cégek és az újabb márkák. A bővülés a Nissannal kezdődött, majd bekerült a portfólióba a Seat, Skoda, Subaru és Volvo is. A ’90-es évek elején szokatlan üzleti koncepciónak számított, főleg az autókereskedelemben, ha valaki egyszerre több mindennel akart foglalkozni. A volt Volán-telep területének felvásárlása után azonban nagy hely állt Ormos Istvánék rendelkezésére, így adta magát, hogy több márkával keressék az együttműködést. Méltán nevezhetik tehát magukat Autóvárosnak.

A vevői lojalitás a legfőbb üzleti értékMa pedig már nemcsak az értékesítés és a szerviz területén tudnak segítséget nyújtani ügyfeleiknek, hanem komplex szolgáltatáscsomagot nyújtanak, a tartós bérleti konstrukciótól, az autóbérlésen és -mentésen át a karambolos javításig. „Amikor létrehoztuk az első autókereskedésünket, még csak álmunkban mertünk ábrándozni arról a sikerről, ami most a 30 éves Duna Autó Zrt.-t övezi. Az ország legnagyobb, 18 márkát és 21 márkaszervizt felvonultató kereskedelmi bázisává nőttük ki magunkat, ami igazi sikersztori.”   

A generációváltás előnyei és nehézségei

Ahogy a családban is az a természetes, hogy az apa lemond a családfői szerepről felnőtt fia javára, úgy a családi vállalkozásokban is törvényszerű, hogy a tulajdonos-ügyvezetők átadják a stafétát a jövő generációjának. Van, ahol ezt családon belül oldják meg, a Duna Autónál azonban egy menedzsment veszi át az operatív irányítást.

„A generációváltást nem nehézségként élem meg, hanem egy természetes folyamatként, amiről határozott elképzelésem van. Nem szeretnék gátja lenni a fejlődésnek, inkább szeretném elősegíteni a megújulást. A céget már nem is én vezetem, hanem egy háromfős igazgatóság. Az elnök Markó Zoltán, aki a kereskedelmi és marketing ügyekért felel, mellette pedig Gábor Krisztina gazdasági, és Simon Péter műszaki igazgatók alkotják a vezetőséget” – árulta el Ormos István.

A legfrissebb nemzetközi kutatások alapján azonban 5-ből 4 kis- és középvállalkozás nem tudja ezt a meghatározó átalakulást sikeresen kivitelezni, így működése is veszélybe kerül. A Duna Autónál azonban felismerték a kockázatot, ezért egy jól megalapozott stratégia szerint zajlik az átadás-átvétel. „Több mint egy éve kezdtük el megtervezni a generációváltást, és akkor egy kétéves átmeneti időszakot adtunk magunknak arra, hogy letisztázzuk, mik az igazgatóság feladatai, hatáskörei, jogkörei” – mondta el Markó Zoltán. „Igazi kihívás ez a vezetőség számára, hiszen egy olyan, 30 éves cég esetében kell ezt véghezvinnie, amely úgy szocializálódott, hogy az egyszemélyes vezető direkt módon hozta meg a döntéseket. Nemcsak nekünk, hanem a szervezetnek is hozzá kell szoknia az új rendszerhez, valamint a tulajdonosoknak is a megváltozott feladatkörökhöz. Ez persze nem azt jelenti, hogy teljesen háttérbe vonulnak, csak első körben a menedzsment döntéshozatalát fogják támogatni. De úgy gondolom, jó úton járunk a teljes és sikeres koncepcióváltás felé.”   

A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték

A tulajdonosi kör új generációja sem vonul ki a cég életéből, a tulajdonosi lánc nem szakad meg, hiszen a családtagok közül többen is munkálkodnak a vállalat kötelékén belül. Különösen Ormos István fia, Ormos Péter vesz részt aktívan a cég életében, aki nagyon fontosnak tartja a technikai fejlesztéseket. A célja, hogy a vállalat minden tekintetben megfeleljen a kor kihívásainak, hogy kényelmes és gyors legyen az ügyintézés ügyfeleik számára.

Az ügyfélélmény-koncepció és a szakképzés párhuzama

Ugyan a magyar autópiac elég kicsi, munkaerő-igényes és a jövedelmezősége sem a legjobb, a vezérigazgató szerint a becsületesség által kiépített bizalom a hosszú fennállás és a siker titka. 30 éves története alatt a Duna Autó mindig is az ügyfélélmény koncepcióját követte, melynek lényege, hogy örömet kell szerezni az ügyfeleknek és nem terméket eladni.

Habár az Autóvárosban már most is 18 márkakereskedés és 21 márkaszerviz, valamint a gondtalan autózáshoz kapcsolódó egyéb szolgáltatások is találhatók, a fejlődés még mindig folyamatos. Tavaly év végén például egy igen komoly beruházást hajtottak végre: Budakalászon vettek meg egy 70.000 négyzetméteres területet, ahová a teljes logisztikát kiszervezték, az óbudai telephelyen csak az értékesítés és a szerviz maradt. „Az új logisztikai központ 40-50%-kal megnöveli a gazdasági potenciálunkat. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Duna Autó Zrt. végérvényesen el fogja hagyni a KKV szektort és bekerül a nagyvállalati struktúrába. Ami mindig is kiemelt bennünket, az az új igények szerinti új piacok megtalálása, valamint a munkánk és a környezetünk iránti szeretet és igényesség. A jövő vezetőinek az lesz a legfőbb kihívása, hogy ezen elvek mentén, minél hatékonyabban működtessék a nagyvállalati kereteke” – nyilatkozta Hámori László társtulajdonos.


A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték

További újdonság, hogy szeptember elsejével megnyitotta kapuit a Duna Autó Haszongépjármű Centruma, ahol professzionális szaktanácsadással 8 márka modelljeit találhatja meg az ágazat célközönsége. Ezzel egy új márka, a Giotti Victoria mini-teherautó is bekerült az Autóváros portfóliójába. De ez még korántsem minden: további két márka bevezetésén is dolgozik a vállalat.

A Volán felszámolásakor még 70 fő dolgozott együtt, ma viszont már több mint 300 munkavállalója van a Duna Autó Zrt.-nek. A vezetőség tervei szerint az Autóváros ki is lép a kis- és középvállalkozások világából, hogy nagyvállalatként folytassa működését. A munkaerőpiaci problémák azonban itt is éreztetik hatásukat, hiszen kiváló szakemberből, szakképzett alkalmazottból állandó a hiány. Emellett a folyamatos bővülés miatt is egyre több munkaerőt igényel a vállalat. A menedzsment ezért nagy figyelmet fordít a cég munkavállalóinak folyamatos továbbképzésére, valamint a színvonalas, jól felszerelt munkakörnyezet kialakítására.

„Legyen szó magánéletről vagy üzletről, sose szabad elfelejtenünk azt, hogy honnan indultunk, és a saját munkánk mellett kik segítettek elérni céljainkat. A Duna Autó sikersztorija nem valósulhatott volna meg ügyfeleink bizalma nélkül. A 30 év alatt több mint 60.000 új autót értékesítettünk és közel 600.000 kocsi fordult meg szervizeinkben. Ügyfélkörünk folyamatosan bővül, és az újak mellett vannak olyan partnereink és kollégáink is, akik a kezdetek óta velünk vannak, minket választanak. Számunkra ez, vagyis a lojalitás a legfőbb érték, így nem is kérdés, hogy a jövőben is a vevőközpontúság szerepel majd stratégiánk fókuszában. Mert nekünk az autó bizalmi kérdés” – összegezte Markó Zoltán.

„Egyetlen titkunk a munka – a folyamatos, tisztességes, odafigyeléssel végzett munka, amit elkötelezett szakembereink végeznek. A piaci trendeket és a vevői igényeket szem előtt tartva szeretnénk tovább építkezni, hogy sikeres éveink számát még tovább növelhessük” – tette hozzá Ormos István.

A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték
Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, jármű kereskedelem, márkaszerviz, Ormos István
 
Megérkezett az új generáció a prémium kisautók szegmensébe Megérkezett az új generáció a prémium kisautók szegmensébe 2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet! 2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet! Soha nem látott értékesítési eredmény a Fordnál Soha nem látott értékesítési eredmény a Fordnál Az Opel 14 év után először növelni tudta piaci részesedését Európában Az Opel 14 év után először növelni tudta piaci részesedését Európában A Hyundai 2014-ben 4,9 millió gépkocsi értékesítését tervezi világszerte A Hyundai 2014-ben 4,9 millió gépkocsi értékesítését tervezi világszerte
 
Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat

Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat

2019. szeptember 17.
2019 őszén a BMW egy jövőbe mutató mild-hibrid technológia bevezetésével fokozza tovább aktuális modellpalettája vezetési élményét és hajtáslánc-hatékonyságát: a BMW 5-ös sorozatban bemutatkozó, 48 Volt kapacitású indítógenerátor azon túl, hogy javítja a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét, jelentősen csökkenti a hajtáslánc üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását.
Részletek

Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat

A BMW 330e limuzin, a BMW 530e limuzin  és a BMW 530e xDrive limuzin  sokoldalúsága és hétköznapi használhatósága mindeközben újabb szintre lép, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával hajtott modellhármas opcionális extrafelszereltségi palettáján 2019 novemberétől ugyanis az elektromosan működtethető vonóhorog is megjelenik.

A sportos vezethetőséget és a kikezdhetetlen menetkomfortot 2019 őszétől számos másik modellsorozat esetében is vadonatúj opcionális extrafelszereltségi tételek fokozzák. A portfólió legvonzóbb újításai között a BMW M135i xDrive modellhez  megrendelhető BMW M Performance felszereltségi csomag, a BMW 5-ös sorozathoz elérhető BMW Laserlight lézerfény-technológia, valamint a BMW 8-as Gran Coupé szénszálból készült teteje is megtalálható. Az új BMW X5, az új BMW X6 és az új BMW X7 személyre szabhatósági lehetőségeit ráadásul egy sor karosszéria- és utastér-kiegészítő opció fokozza.

BMW 5-ös sorozat: mild-hibrid technológia az intenzívebb gyorsulás és a nagyobb hatékonyság érdekében

Plug-in hibrid hajtáslánc-technológiái folyamatos továbbfejlesztése mentén a BMW 2019 őszén a hajtáslánc-villamosítás újabb alternatíváját vezeti be a piacra: a mild-hibrid technológia a BMW 5-ös sorozatban ünnepli világpremierjét, csökkentve a belsőégésű erőforrás terhelését és növelve a maximális teljesítményt, amely nem csupán minden korábbinál kimagaslóbb hajtáslánc-hatékonyságot, de intenzívebb menetteljesítményt is eredményez.

Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat

A rendkívül erőteljes, 48V-os indítógenerátorral és második akkumulátorral dolgozó technológia jelentős mértékben fokozza a fékezés közben visszatáplált energia funkcionalitását, hiszen azt nem csupán a fedélzeti elektromos rendszerek működtetésére, de a belsőégésű erőforrás teljesítményének növelésére is fordítja. Utóbbi esetben a 48 Volt kapacitású indítógenerátor az erőforrást kiegészítő elektromos egységként működik, a belsőégésű erőforrás így minden vezetési szituációban az alacsonyabb és hatékonyabb fordulatszám-tartományban dolgozhat. Padlógáznál az indítógenerátor extra teljesítménnyel fokozza a gyorsulás intenzitását, és így a vezetés élményét.

Aktivált Auto Start Stop funkció esetén, a 48V-os indítógenerátor közreműködésével a belsőégésű erőforrás érezhetően finomabban áll le és minden korábbinál simábban indul újra, sőt mi több, a jövőbe mutató technológia azt is lehetővé teszi, hogy vitorlázás közben az erőforrás ne csupán lekapcsolódjon a hajtásláncról, de teljes mértékben le is álljon. 2019 novemberétől a mild-hibrid technológia az alapfelszereltség részeként válik elérhetővé a BMW 520d limuzin, a BMW 520d xDrive limuzin a BMW 520d Touring és a BMW 520d xDrive Touring  modellekhez. A 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres dízelmotorral hajtott kvartett üzemanyag-fogyasztását a jövőbe mutató technológia átlagos 100 kilométeren mintegy 0,3 literrel csökkenti.

A BMW 5-ös sorozat innovációinak sorát az újabb modellváltozatokhoz megrendelhető BMW Laserlight lézerfény-technológia folytatja, amely akár 650 méter megvilágítási tartományt garantál. 2019 novemberétől a technológia a BMW M550d xDrive limuzin és a BMW M550d xDrive Touring modellpároshoz is elérhetővé válik.

Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 3-as és 5-ös BMW-k opcionális extrafelszereltségei között a vonóhorog is megjelenik

A BMW 3-as sorozat és a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatait a márkára jellemző sportos vezetési élmény, a kivételes hatékonyság és a zéró emissziójú mobilitás harmóniája jellemzi. A BMW 330e limuzin, a BMW 530e limuzin és a BMW 530e xDrive limuzin opcionális extrafelszereltségeket egyesítő portfóliója szinte megegyezik a belsőégésű erőforrással hajtott modellekével, lehetővé téve, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei minden tekintetben személyes preferenciáik mentén éljék át a lendületes vezetés élményét és az utazás abszolút kényelmét. A lista 2019 őszén az elektromosan működtethető vonóhoroggal bővül, amely még tovább fokozza a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek hétköznapi használhatóságát. Mindhárom modell maximális vonóhorog-terhelése 750 kilogramm.

Kulcsszavak: bmw, BMW 5-ös, mild-hibrid, új modell
 
Rejtélyes típussal bővíti kínálatát a Lexus Rejtélyes típussal bővíti kínálatát a Lexus Hyundai Genesis - Technológia és fényűzés egyedi formába foglalva Hyundai Genesis - Technológia és fényűzés egyedi formába foglalva A Citroen bemutatja az ázsiai piacra szánt C3-XR crossovert A Citroen bemutatja az ázsiai piacra szánt C3-XR crossovert Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb Jön az új Focus RS Jön az új Focus RS
 
Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

2019. szeptember 17.
Az ikonikus sportautó 1:1 méretarányú, LEGO Technic elemekből épített élethű mását szeptember 16. és 22. között a Westend City Centerben tekintheti meg a magyar közönség.
Részletek

Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

A különleges jármű szeptember 15-én, az éj leple alatt foglalta el helyét a bevásárlóközpontban, ahol másnap délelőtt, egy sajtótájékoztató keretén belül mutatták be. A modell eleget tesz a LEGO Technic által képviselt Építsd meg az igazit! szlogennek, hiszen nemcsak méretében, de kifinomult részleteiben is megszólalásig hasonlít az eredetire.

A külcsín mellett a mérnöki részletek is egyedülállók. A modell az első olyan nagyméretű, mozgatható építmény, amely több mint 1 000 000 LEGO Technic elemből épül fel, és amelyek esetében nem használtak ragasztást. Bár az igazi Bugatti Chiron 420 km/h-s sebességével nem tudja felvenni a versenyt, hihetetlen, hogy a modell működőképes, s akár 30 km/h-s sebességre is felgyorsulhat – ahogy azt korábban egy tesztvezetésen bizonyította. Ráadásul meghajtását is kizárólag LEGO elemek, 2 304 db Power Functions motor, 4 032 LEGO Technic fogaskerék és 2 016 db LEGO Technic kereszttengely biztosítja. A mintegy 1,5 tonnás autó 5,3 lóerő teljesítményre képes, és 92 Nm a becsült forgatónyomatéka. Az autó motorja mellett az utastérbe pillantva is aprólékos részletek rajzolódnak ki, az ülésektől kezdve a műszerfalon megtalálható sebességmérőn és a levehető kormánykeréken át a fékpedálig.

Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

Az élethű LEGO autó akkor elevenedik meg igazán, amikor első és hátsó lámpái felvillannak, és felbőg a motor hangját megidéző szimulátor. Ahhoz, hogy az építmény a LEGO- és az autórajongók minden korosztályának szívét megdobogtathassa, tervezői és kivitelezői több mint 13 000 munkaórát fektettek a modell megalkotásába.

„Nagyon örülünk, hogy a magyar közönség is láthatja ezt a világszerte népszerű és egyedülálló modellt, ami a lehető legjobban példázza, hogy csak a képzelet szabhat határt annak, hogy mi mindent lehet megépíteni LEGO Technic elemekből. A játék nélkülözhetetlen készségeket fejleszt, olyan készségeket, amelyek segítségével a gyerekek megállják majd helyüket a jövőben, kreatívan és rugalmasan gondolkodnak, és olyan remek dolgokat képesek létrehozni, mint ez a szuper autó” – mondta Siket Lóránt, a LEGO Hungária Kft. kommunikációs vezetője.

Az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron egy teljes héten keresztül várja majd a Westend City Centerben a rajongókat. Szeptember 21-én (szombaton) és 22-én (vasárnap) pedig izgalmas programokkal is készülnek a látogatóknak, például LEGO Technic autóversennyel, de emellett bárki részt vehet a motorral és távirányítóval működő modellek tesztvezetésében is. A nagy múltú Technic készletek mellett bemutatkozik a LEGO kísértetjárta újdonsága, a Hidden Side is.

Budapestre érkezett az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

Kulcsszavak: Bugatti, Bugatti Chiron, Lego, LEGO Technic
 
Leplezd le a 007-es ügynök leghíresebb járművének titkait a LEGO® -val Leplezd le a 007-es ügynök leghíresebb járművének titkait a LEGO® -val Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott A klasszikus Mini 1077 darabban: exkluzív Mini Cooper LEGO® szett A klasszikus Mini 1077 darabban: exkluzív Mini Cooper LEGO® szett Az első életnagyságú és vezethető LEGO Technic Bugatti Chiron a mérnöki munka és a formatervezés úttörő darabja Az első életnagyságú és vezethető LEGO Technic Bugatti Chiron a mérnöki munka és a formatervezés úttörő darabja Amikor a művészet, mérnöki teljesítmény és építőkockák találkoznak Amikor a művészet, mérnöki teljesítmény és építőkockák találkoznak
 
Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

2019. szeptember 17.
A CUPRA tovább gyarapszik egy nagy SUV-kupéval: dinamikus külső, kifinomult belső tér és fejlett hajtás-technológia, mint a legfőbb összetevők. A koncepció egy SUV karakterét házasítja egy kupé karcsúságával, ismét megmutatva a CUPRA dizájn lehetséges fejlődését.
Részletek

Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

Ahogy elmozdulunk a hagyományostól és belépünk az elektromos energiával működő világba, a CUPRA újradefiniál olyan elemeket, mint például a teljesítmény. A CUPRA Formentor Concept idei bemutatója után a CUPRA egy lépéssel tovább halad az elektromos teljesítményről alkotott víziójában a CUPRA Tavascan Concept segítségével.

Az egyedi és különleges autómárka összekapcsolja nagyteljesítményű DNS-ét a legmodernebb erőátviteli technológiával és a kifinomult, érzelmes, kifejező dizájnnal.

Az eredmény a CUPRA Tavascan Electric Concept, egy olyan piaci szegmens igényeinek kielégítésére tervezett jármű, amely az előrejelzések szerint évente 15% -al növekszik - a teljesen elektromos kupé SUV.

A négy ajtós cross-over sziluettjét, a SUV karakterét és a sportos kupé elegáns vonalait összekapcsolva, a CUPRA Tavascan Concept az első olyan utcai CUPRA mely 100% -ban elektromos erőátvitelt használ, az arányokat hangsúlyozza és ösztönzi elektromos szív, ami nulla kipufogógáz-kibocsátást kínál.

A CUPRA Tavascan Concept a Pireneusokban található falu nevét kapta, amely a lenyűgöző tájnak és a környező természetnek köszönhetően nagyon egyedi.

Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

„A CUPRA Formentor mellett, amelyet 2020-ban vezetnek be a piacon két másik nagyteljesítményű plug-in hibrid modell mellett, már bebizonyítottuk technológiai képességeinket azáltal, hogy kifejlesztettük a világ első 100% -ban elektromos túraautóját, a CUPRA e-Racer-t. A teljesen elektromos CUPRA Tavascan koncepció bemutatásával ezt az elképzelést lefordítottuk az utca nyelvére és bebizonyítjuk, hogy a teljesítmény lehet elektromos”- mondta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója.

Külső szögek

A jármű külső elemei összehangolják a teljesítményt és a hatékonyságot, beemelik az izomzatot és a dinamizmust a szegmensbe, miközben arra törekszik, hogy csökkentse a környezetre gyakorolt hatásait. A jármű elülső kialakítása kiemeli az elektromos személyiségét egy megvilágított CUPRA logóval, amely alacsonyan helyezkedik el, és teljesen más fókuszpontot biztosít. Minden szellőző növeli a hatékonyságot, lehetővé téve a levegő sima áramlását a karosszéria fölött, vagy belsőleg az akkumulátor hűtéséhez.

A légáramlás a CUPRA Concept kritikus eleme. Izmos kerékboltívei 22 ” turbina könnyűfém keréktárcsákat kereteznek, amelyek a levegő tiszta áramlására koncentráltak, lehetővé téve a kupé SUV siklását, minimalizálva a légellenállást.

Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

A hátsó részen a diffúzor funkcionális aerodinamikát biztosít, ugyanakkor teljesítmény-érzetet teremt, amelyet tovább erősít az elegáns, teljes szélességben húzódó hátsó lámpa, amely kiemeli a jármű szélességét, és magában foglalja a CUPRA logót.

A CUPRA Tavascan Electric Concept kifinomult folyékony metálfényezése kiemeli a külső megjelenést, a karbon és a réz részletek hangsúlyozzák kifejező megjelenését.

Belső nyugalom

A Concept művészi külső vonalai tükröződnek a belső térben. Olyan hely, amely ötvözi az anyag és technológiai koncepciókat a nyitottsággal és az összpontosítással, hogy olyan utastér jöjjön létre, amely tökéletes egyensúlyt teremt a vezetőorientáció és az utasok kényelme között.

A Concept belső tere kontrasztos színeket, struktúrált karbont és a technológia és a formatervezés dinamikus megközelítését alkalmazza, hogy csúcsminőségű, könnyed utasteret biztosítson.


Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

A szórt LED-es világítás köszönti az utasokat, amikor az utastér ajtaját kinyitják. A Concept belső terében a magával ragadó érzelmeket a kontrasztos bőrbe, karbonba és az Alcantarába formázták.

A megformázott 3D bőrrel bevont kagylóülések formát és funkciót, kényelmet és biztonságot kínálnak, míg a szárnyas műszerfal lebeg a belső rész elején, mind a fókuszt, mind a térérzetet biztosítva. A kormánykerék mögött a vezető egy 12,3 hüvelykes digitális műszercsoporttal szemben helyezkedik el, amely biztosítja az összes szükséges információt, kiegészítve egy 13 hüvelykes infotainment kijelzővel.

De a Concept belső tere alkalmazkodik. A nagyobb képernyő irányt válthat, szükség esetén az utas felé fordulva, miközben beépülhet a jármű kagylóüléseibe is; a hangszórók és az okostelefon csatlakoztathatósága azt jelenti, hogy minden utas kihasználhatja a jármű belső terét.

Teljesítménykapacitás

A CUPRA Tavascan koncepció egyedülálló képet nyújt a márka nagy teljesítményű jövőjéről, kihasználva az elektrifikáció erejét, hogy kifinomultságnak és az érzelmeknek a piacon még nem látott szintjét biztosítsa.

A négyajtós crossover-kupé összehangolja a SUV karakterét a sportos kupé karcsúságával, miközben az esztétikum képességgel párosul. A CUPRA Tavascan Electric Concept biztosítja az ügyfelek igényeinek megfelelő teljesítményt, dinamikát és vezethetőséget.


Luca de Meo, a SEAT elnöke mutatta be a CUPRA Tavascan Concept elektromos tanulmányautót Frankfurtban

A jármű magával ragadó külső kialakítása elrejti a fejlett, teljesen elektromos erőátvitelt, amely minden járművezető kívánságát teljesíti, a technológia által nyújtott ünnepélyes csenddel és hatékonysággal.


Két motor - az egyik az első tengelyre integrálva, a második hátul - együttesen 225 kW (306 LE) teljesítményt nyújt mind a négy kerék számára. A CUPRA Tavascan Electric Concept kevesebb mint 6,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km / h sebességet.

De a sebesség csak a történet része. A Conceptben egy 77kWh-os lítium-ion akkumulátor található, amely elegendő energiát képes tárolni ahhoz, hogy a jármű akár 450 kilométert is megtegyen egyetlen töltéssel. Ez az érték a szigorú WLTP tesztcikluson alapul. A jármű a Volkswagen Csoport MEB platformján alapszik, és mivel az akkumulátor a Concept padlóján van elhelyezve, a súlypontja alacsony, így valóban dinamikus vezetésre ad lehetőséget.




Kulcsszavak: autószalon, CUPRA Tavascan Concept, Frankfurt, IAA
 
Genfben a Mitsubishi sportos pickup-ja Genfben a Mitsubishi sportos pickup-ja Corsa, ADAM S, Mokka és társaik: négy Opel világpremier Párizsban Corsa, ADAM S, Mokka és társaik: négy Opel világpremier Párizsban A Suzuki a 43. Tokiói Autószalonon A Suzuki a 43. Tokiói Autószalonon A legújabb világítástechnikát mutatja be az Audi Frankfurtban A legújabb világítástechnikát mutatja be az Audi Frankfurtban Önjáró Nissan Qashqai a Genfi Autószalonon Önjáró Nissan Qashqai a Genfi Autószalonon
 
A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat a Goodwood Revival idei hétvégéjén

A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat a Goodwood Revival idei hétvégéjén

2019. szeptember 17.
2019. szeptember 13-15. között a BMW Group Classic exkluzív filmvetítésekkel, az első Mini klasszikusokkal és 1959 korhű szellemiségével emlékezett meg a brit prémiumgyártó megszületésének hatvanadik évfordulójáról.
Részletek

A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat a Goodwood Revival idei hétvégéjén

A fejedelmi eleganciájáról, luxus színvonalú kiszolgálásáról és varázslatos környezetéről ismert Goodwood House a Nagy-Britannia déli részén elterülő West Sussex megyében található. Hatalmas parkja 1998 óta minden évben otthont ad a ’40-es, ’50-es és ’60-as évek legendás versenyautóit felvonultató ünnepségnek, amelynek részeként híres pilóták elevenítik fel az 1948 és 1966 között ugyanitt megrendezett Goodwood Racing Circuit leggyorsabb köreit. A látogatók a háromnapos hétvége atmoszférájától kezdve, a díszítéseken át, egészen a viseletekig korhű környezetben csodálhatják meg a legendás járműveket. A Goodwood Revival névre keresztelt eseményt idén szeptember 13-15. között hívták életre, a BMW Group Classic pedig a MINI fennállásának hatvanadik évfordulója alkalmából 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat.

A klasszikus Mini debütálásának esztendejéről a BMW Group Classic nem csupán a márka első négykerekűivel, de exkluzív filmvetítésekkel is megemlékezett. A fő műsor az 1969-ben bemutatott „Olasz meló” volt, amelyben a Michael Caine alakította Charlie Croker és bandája három Mini Cooper segítségével hajszol több mázsányi aranyat Torinóban.

„A hihetetlen Hetes”

A szeptember 13-15. közötti hétvégén „A hihetetlen Hetes” („The Incredible Seven”) című dokumentumfilm is a klasszikus Mini előtt tisztelgett. A British Motor Corporation (BMC) 1961-ben bemutatott alkotásában a klasszikus Mini tömegtermeléséhez kapcsolódó, 1959-ben és 1960-ban rögzített felvételek váltják egymást: az előszériás példányokkal megfutott tesztkörök, a klasszikus Mini feltalálójával, Alec Issigonis-szal készített interjúk, a forradalmi kisautó első nyilvános szereplésének fényképei és a szakújságírók beszámolói hamisítatlan betekintést engednek az elmúlt évtizedek során guruló legendává érett, több millió rajongó szívét megbabonázó gépkocsi első éveibe.

A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat a Goodwood Revival idei hétvégéjén

A dokumentumfilm címe a klasszikus Mini két hivatalos típusjelölésének egyikére utal, 1959-ben ugyanis a Morris Mini-Minor és az Austin Seven gyakorlatilag egyazon műszaki tartalommal gurult le a gyártósorokról.

Hatvan év klasszikusai időrendi sorrendben

A „March Motor Works” fantázianévvel illetett Goodwood House termeiben kiállított járműklasszikusok hatvanéves utazásra invitálták a látogatókat. A BMW Group Classic az 1959-es Nemzetközi Autószalon stílusában állította fel színpadát, amelyen két BMW 700 kupé, egy BMW 600 és egy „Lufthansa” egyenruhába öltöztetett BMW Isetta hozta el a jelenbe a gazdasági csoda éveinek hangulatát. Az épület előtt a BMW 501 taxi változata pózolt a kameráknak, a brit elegancia hagyományát pedig két Rolls-Royce Silver Cloud éltette. A bajor prémiumgyártó 1959-es motorkerékpár-palettáját egy BMW R 69 S, egy BMW R 50 S és egy BMW R 27 modell elevenítette fel, egy BMW 3/15 PS gépkocsinak köszönhetően pedig a rajongók további harminc évet ugorhattak vissza az időben: a bajor márka autógyártó sikertörténete kilencven esztendővel ezelőtt ezzel a modellel indult.

A „Revival Festival” mindig is meghatározó eleme volta BMW Group Classic goodwoodi szereplésének, a rajongók és a látogatók pedig idén is egy történelmi fesztiválsátorban, hamisítatlan Oktoberfest-hangulatban kóstolhatták meg az igazi bajor különlegességeket.

A klasszikus Mini 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat a Goodwood Revival idei hétvégéjén

Barry Sheene Memorial Trophy: Troy Corser ismét rajtrácsra gurult

Tavaly az ausztrál motorkerékpár-versenyző, Troy Corser történelmi sikert aratott Herbert Schwab oldalán a BMW Motorrad Classic számára: a páros egy BMW R 57 Compressor modellel végzett a Barry Sheene Memorial Trophy abszolút trónján, a Goodwood Revival történetében először. A kétszeres Superbike-világbajnok, Troy Corser idén egy BMW R50 Kaczor modellel vágott neki a futamnak: a BMW R 50 műszaki alapjaira épített, erősebb és könnyebb motorkerékpárt az a Ferdinand Kaczor álmodta meg, aki a modellek a ’60-as években számos versenypályán diadalmaskodott, később pedig a BMW tervezőmérnökeként is tevékenykedett.

A Barry Sheene Memorial Trophy mezőnyében a brit motorsport-legenda, Maria Costello is tiszteletét tette egy BMW RS 54 modellel. A kétkerekűt 1954-ben mutatta be a bajor gyártó, első, eredetileg is versenypályás használatra tervezett motorkerékpárjaként.

Kulcsszavak: BMW Group Classic, Goodwood, Mini, Nagy-Britannia
 
Környezetvédelmi tévút lehet a plug-in hibrid autók állami támogatása egy felmérés szerint Környezetvédelmi tévút lehet a plug-in hibrid autók állami támogatása egy felmérés szerint Töltésre fel! Jön a MINI első plug-in hibrid modellje Töltésre fel! Jön a MINI első plug-in hibrid modellje MINI VISION NEXT 100 tanulmányautó: „Minden MINI az én MINI-m” MINI VISION NEXT 100 tanulmányautó: „Minden MINI az én MINI-m” Úttörő teljesítmény a Toyota Miraitól Úttörő teljesítmény a Toyota Miraitól Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja
 
Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval

Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval

2019. szeptember 16.
A Kuuskuljetus Oy finn fuvarozóvállalat élen jár azzal, hogy egy cseppfolyósított gázzal hajtott és elektrohidraulikus rakodódaruval felszerelt Scania G 410 tehergépkocsit üzemeltet.
Részletek

Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruva

Biogázt tankolva a fuvarozóvállalat akár kilencven százalékkal is csökkentheti a jármű szén-dioxid-lábnyomát. Ez Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija hálózatról tölthető, akkumulátorról működő, elektrohidraulikus daruval felszerelve. Erre a szokatlan párosításra a Kuuskuljetus által a Renta Group cégcsoportnak végzett fuvarfeladatok kapcsán esett a választás. A Renta állványzatokat szállít ki a fővárosban, Helsinkiben, méghozzá a hajnali órákban is, amikor a lakosok alszanak. Mivel a gázüzemű teherautó sokkal csendesebb, zavartalanul pihenhetnek a lakók. A csendes tehergépkocsin túlmenően a HIAB X-HiPro rakodódaru szinte hangtalanul üzemel, ugyanis akkumulátorokról működik a hidraulikát hajtó villanymotorja.

„Az akkumulátorokat éjszaka töltjük, ami általában elegendő a napi munka elvégzéséhez” – mondta a Kuuskuljetus ügyvezető igazgatója, Janne Voitto. „Ha mégis elfogy az áram, akkor a daru hagyományosan, a motorról hajtva is működtethető.” Egyre jobban terjed a gázüzem Janne Voitto fontolóra vette ezt az összeállítást, de először szeretett volna alaposabban tájékozódni, mielőtt elkötelezi magát egy gázüzemű tehergépkocsi beszerzése mellett. „A gazdaságosság mindig elsődleges egy fuvarozónak. Most már meggyőződésem, hogy a gázüzemű járművek egyre jobban elterjednek majd a jövőben a nehézsúlyú fuvarozásban.” A döntéshozás előtt egyeztetett az ügyféllel, a Renta cégcsoporttal, és felhívta az ügyvezető igazgatóját. „Ő éppen a Tesla autójának a volánja mögött ülve vette fel a telefont, és mivel hasonlóan gondolkodik, nem jelentett problémát megállapodnunk a költségeket illetően.”


Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruva

Szoros együttműködés

Mivel a tehergépkocsi elsőnek számított a maga nemében, szoros együttműködésre volt szükség a Scania, a felépítményező és az ügyfél között. Az alvázat kifejezetten erre a célra tervezték, valamint arra, hogy el lehessen helyezni rajta a nehéz, 800 kilogramm tömegű akkumulátort, így a két LNG-tartály egyikét el kellett hagyni a járműről. Habár a tehergépkocsit éppen nemrég vitték szervizbe, Janne Voitto már egy újabb ötleten töpreng. „Azt vizsgálom, hogy lehetne-e a hidraulikus rendszerben áramló olaj segítségével tölteni az akkumulátorokat.”

Kulcsszavak: Finnország, haszongépjármű, lng, scania
 
A Scania együttműködési megállapodást írt alá a német emelőhátfal-gyártó vállalattal, a Bär Cargolift-tel A Scania együttműködési megállapodást írt alá a német emelőhátfal-gyártó vállalattal, a Bär Cargolift-tel A Scania és a Siemens elektromos meghajtású járműveket fejleszt A Scania és a Siemens elektromos meghajtású járműveket fejleszt Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget Elsőként a Volvo Trucks kínál automatikus összkerékhajtást – a jobb vezethetőség és üzemanyag-fogyasztás érdekében Elsőként a Volvo Trucks kínál automatikus összkerékhajtást – a jobb vezethetőség és üzemanyag-fogyasztás érdekében Waberer’s: Profitálhatnak a közúti fuvarozók a Shell LNG kúthálózatának terjeszkedéséből Waberer’s: Profitálhatnak a közúti fuvarozók a Shell LNG kúthálózatának terjeszkedéséből
 
2022-re a Ford új elektromos autóinak kínálata túlszárnyalja majd a dízel- és benzinmotoros modellekét

2022-re a Ford új elektromos autóinak kínálata túlszárnyalja majd a dízel- és benzinmotoros modellekét

2019. szeptember 16.
A Frankfurti Autószalonon a Ford olyan modellkínálatot állított ki, ami elősegíti az elektromos járművek elterjedését, és lehetővé teszi, hogy ezek az autók alig néhány éven belül nagyobb számban keljenek el, mint a hagyományos dízel- és benzinmotoros modellek.
Részletek

2022-re a Ford új elektromos autóinak kínálata túlszárnyalja majd a dízel- és benzinmotoros modellekét

„Az elektromos hajtás egyre elfogadottabbnak számít, mi pedig nagy mértékben növeljük ilyen technológiájú modelljeink és hajtásláncaink számát, hogy vásárlóink könnyen kiválaszthassák az igényeiknek pontosan megfelelő autót,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. „Azáltal, hogy minden eddiginél egyszerűbbé tesszük az átváltást az elektromos hajtásra, arra számítunk, hogy személyautónk többségét 2022 végére már elektromosság hajtja.”

A Ford idén jelentette be, hogy ezentúl minden új személyautójához kínál majd valamilyen elektromos opciót, és az ezzel kapcsolatos első terveit az amszterdami „Go Electric” rendezvényen tette közzé. A vállalat most Frankfurtban állítja ki elektromos hajtású autóit, köztük olyan modellekkel, mint a vadonatúj Kuga Plug-In Hybrid és a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid SUV-k, az új Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállító, az új Puma EcoBoost Hybrid kompakt crossover és a Ford Mondeo Hybrid kombi.

2020-ban érkezik a Mustang ihlette új, tisztán elektromos hajtású, nagy teljesítményű SUV, amelynek a WLTP szabvány alapján kiszámított hatótávolsága 600 km. Az autó akkumulátora alkalmas a gyors feltöltésre.

2022-re a Ford új elektromos autóinak kínálata túlszárnyalja majd a dízel- és benzinmotoros modellekét

A Ford arra számít, hogy idén nyolc elektromos járművet mutat be, megalapozva ezzel azt a tervét, hogy 2022-re 1 millió ilyen hajtású autót értékesítsen Európában. A tervek szerint 2024-ig további 10 elektromos hajtású modell bevezetése várható.

Frankfurtban debütál a gazdagon felszerelt Puma Titanium X változat, olyan technológiát kínálva alapáron, amiket eddig a nagy felsővezetői limuzinokból ismertünk. A SUV-ihletésű kompakt crossover innovatív, levehető üléshuzatokkal, nagyobb kényelmet nyújtó derékmasszázs-ülésekkel és praktikus, vezeték nélküli mobiltelefon-töltővel lesz kapható.

A Puma Titanium X kínálatában emellett az üzemanyag-fogyasztását és a teljesítmény egyaránt javító EcoBoost Hybrid mild hybrid technológia is szerepel, ami a Ford egyik elektromos hajtáslánc-megoldásainak egyike az öntöltő full hybrid, a plug-in hybrid és a tisztán elektromos hajtások mellett.

„Az elektromos hajtásláncok terén nem létezik univerzális, mindenki számára egyformán megfelelő megoldás,” mutatott rá Joerg Beyer, a Ford Európa tervezési részlegének ügyvezető igazgatója. „A Ford sokoldalú hajtáslánc-stratégiáját úgy alakítottuk ki, hogy vásárlóink biztosan megtalálják a megfelelő megoldást elektromos autójuk előnyeinek tökéletes kiaknázására és a vezetési élmény felhőtlen élvezetére.”

2022-re a Ford új elektromos autóinak kínálata túlszárnyalja majd a dízel- és benzinmotoros modellekét

A vállalat ugyancsak Frankfurtban ismertette új, egész Európára kiterjedő feltöltési megoldásait, amelyek stresszmentes autóhasználatot biztosítanak az elektromos járművek tulajdonosainak és üzemeltetőinek, és megoldást kínálva a Ford plug-in hybridek vásárlóinak, hogy még magabiztosabban és kényelmesebben érjenek el úticéljukhoz.
 
A Ford hat piacvezető áramszolgáltatóval köt szerződést Európában (köztük a Vattenfall céggel Németországban és Dániában, illetve a Centrica vállalattal az Egyesült Királyságban és Írországban) a fali töltőberendezések felszerelésére és a zöld energiatarifákra, hogy a vásárlók gyorsabban és olcsóbban tölthessék fel autóik akkumulátorát. A NewMotion céggel kialakított együttműködésnek köszönhetően pedig a Ford ügyfelei egy speciális okostelefonos alkalmazással 30 ország több mint 118.000 töltőpontjára navigálhatnak el, ahol fizetni is tudnak az appon keresztül.

Frankfurtban a Ford egy új Go Electric élményt is kínál a látogatók számára, hogy az emberek könnyebben megértsék, milyen zökkenőmentesen válthatnak elektromos hajtású autókra.

Kulcsszavak: autószalon, ford, Frankfurt, IAA, premier
 
A Teljesen új L200-as Európai debütálása a Genfi Autószalonon A Teljesen új L200-as Európai debütálása a Genfi Autószalonon Újabb Ford együttműködés az önjáró autók fejlesztése területén Újabb Ford együttműködés az önjáró autók fejlesztése területén A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit Magyarországon még mindig népszerű a Ford autómárka Magyarországon még mindig népszerű a Ford autómárka Kína a Citroen első számú piaca Kína a Citroen első számú piaca
 
A Siemens Mobility új piacokat nyitott meg a Smartron mozdonyok előtt

A Siemens Mobility új piacokat nyitott meg a Smartron mozdonyok előtt

2019. szeptember 16.
A Siemens Mobility Bulgáriában és Romániában is kínálja a Smartron mozdonyokat. A kizárólag sztenderd, előkonfigurált változatban rendelhető mozdony a vevők számára költséghatékony üzemeltetést és magas szintű megbízhatóságot biztosít.
Részletek

A Siemens Mobility új piacokat nyitott meg a Smartron mozdonyok előtt

A román E-P Rail máris négy, míg a bolgár PIMK három Smartron mozdonyt rendelt a Siemens Mobility-től. Az illetékes hatóság már ki is adta az első Smartron bulgáriai forgalomba helyezési engedélyét.    

„A 2018 tavaszán piacra dobott Smartron mozdonyból eddig több mint huszonötöt értékesítettünk. A nagy teljesítményű, megbízható, speciális szállítási funkcióra tervezett Smartron mozdony egyszerűsített, költséghatékony beszerzési folyamatot tesz lehetővé.  Mostantól a bolgár és a román vasútüzemeltetők is profitálhatnak az új koncepció szerint gyártott mozdonyok kínálta előnyökből” - nyilatkozta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

A Smartron 2018 márciusa óta kapható a német piacon. A Smartron annak a Vectron mozdonynak a jól bevált komponenseire épül, amely a forgalomban elért 220 millió kilométer futásteljesítménnyel igazolta megbízhatóságát. A Smartron szabványos, 1,435 mm széles nyomtávon üzemel, a súlya pedig körülbelül 83 tonna. A Bulgária és Románia számára gyártott Smartron mozdonyt 25 kV-os váltakozó áramú (AC) tápellátó rendszerre tervezték, és PZB vonatbefolyásoló rendszerrel szerelték fel. A mozdonyt a sztenderd “Capri-kék” színben fogják szállítani.

A Siemens Mobility új piacokat nyitott meg a Smartron mozdonyok előtt
Kulcsszavak: mozdony, Siemens, Siemens Mobility
 
A DB Cargo és a Siemens Mobility keretszerződést írt alá 100 darab többáramnemű mozdony szállítására A DB Cargo és a Siemens Mobility keretszerződést írt alá 100 darab többáramnemű mozdony szállítására A Lokomotion GmbH nyolc többrendszerű (többáramnemű) mozdonyt rendel a Siemenstől A Lokomotion GmbH nyolc többrendszerű (többáramnemű) mozdonyt rendel a Siemenstől Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől A Siemens korszerűsíti a belga vasúthálózat kiterjedt szakaszait A Siemens korszerűsíti a belga vasúthálózat kiterjedt szakaszait A Siemens Mobility bemutatja a világ első vezető nélküli villamosát A Siemens Mobility bemutatja a világ első vezető nélküli villamosát
 
Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio

Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio

2019. szeptember 13.
A magyar nagyközönség előtt is bemutatkozott az Új Renault Clio, a márka legendás modelljének ötödik generációja.
Részletek

Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio

Az Új Clio tervezésekor a gyártó megtartotta azokat a tulajdonságokat, amik a negyedik generációt népszerűvé tették, és olyan funkciókkal látta el, amelyek újdonságot jelentenek nemcsak a gyártó kínálatában, hanem akár a kategórián belül is. A világszerte vezető eladási adatokat produkáló modell rendre előkelő helyen szerepelt a hazai értékesítési listákon is, és az új generáció tekintetében is hasonló sikerre számít az importőr.

A hazánkban most debütált Új Renault Clio egy olyan modell immár ötödik generációja, amelyből eddig 15 millió talált gazdára világszerte. 1990-es első megjelenése óta a Clio a Renault legnépszerűbb modellje lett az egész világon. A franciák körében ez az autó nyerte el legtöbbször a legkedveltebb autó címet, 2013-tól pedig fokozatosan egész Európában, így Magyarországon is, a kisautó-szegmens vezető modellje az összesített eladásokat tekintve. Jól mutatják ezt a Renault Hungária adatai is, amelyek szerint csak 2018-ban több mint 2700 darab Clio-t értékesített, ez a márka összeladásainak közel egyharmadát teszi ki és több mint 13%-os piaci részesedést jelent kategóriájában. Hasonló érdeklődés mutatkozott a kisautó iránt itthon 2019 felső félévében is, ugyanis 2136 darabot értékesített a magyar importőr augusztus végéig a modellből.

Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio

„A Clio igazi sikertörténet a Renault életében, hiszen mindegyik generáció slágermodell volt nemcsak a nemzetközi piacokon, hanem hazánkban is. A negyedik generáció vezette a B-szegmens értékesítési listáját Magyarországon – mondta el Wachtler Tamás, a Renault Hungária vezérigazgatója. – A legújabb, ötödik generáció továbbviszi azokat a jegyeket, amik az előzőeket népszerűvé tették, miközben új, a saját szegmensében is újszerű funkciókkal gazdagodik. Mindezek ismeretében bizakodva várjuk az Új Clio fogadtatását, és arra számítunk, hogy hasonló érdeklődés övezi majd, mint a korábbi verziókat.” – tette hozzá a vezérigazgató.

Az Új Renault Clio értékesítése hazánkban 2019. szeptembertől kezdődik, a vállalat várakozásai szerint még idén eladnak belőle közel 200 darabot, amelyet speciális bevezető kedvezményekkel is segítenek majd.

Túlmutat a kategóriáján

Az új generáció megalkotásakor a Renault a „Fejlődés és forradalom” kettős jelszavát követte, így az elődmodellekből megtartotta mindazokat a tulajdonságokat, amik oly népszerűvé tették a vásárlók körében, és ezek mellé olyan újításokat hozott, amik érettebbé teszik karakterét.

A Clio I-től, “egy nagyszerű jármű minden előnyét” örökölte. Az 1990-ben bevezetett modellhez hasonlóan, az Új Clio is a felsőbb kategóriákra jellemző felszereltségeket kapja, olyanokat, amelyek a MEGANE-ból vagy az ESPACE-ból lehetnek ismerősek.

Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio

A Clio II-től a rendkívüli helykínálatot és kényelmet vette át. Ennek köszönhetően a szegmens legtágasabb csomagtartójával büszkélkedhet 391 literes valós űrtartalommal, valamint ezen felül összesen 26 liternyi belső tároló hellyel.

A Clio III-hoz hasonlóan az érzékelhető minőség szempontjából új korszakot vezet be.
A Clio IV-től pedig jellegzetes formavilágát kapja, azt a dizájnt, amely az egész Renault termékcsalád védjegyévé vált.

Még kifinomultabb vonalaival és határozottabb orrkiképzésével az Új Clio megjelenése dinamikusabbá és modernebbé vált. A belső tér alapjaiban átalakult, a tervezők a felsőbb szegmensek felszereltségét tartották szem előtt mind a rendelkezésre álló technológiák, mind az érzékelhető minőség tekintetében. Ilyen például az EASY LINK multimédia rendszer 9.3”-os kijelzője, ami eddig magasabb kategóriák esetében volt jelen.

Az Új Clio a csoport első olyan modellje, amelyben a közeli jövőben megjelenik majd a Renault által kifejlesztett E-Tech hibrid technológia, amely normál városi közlekedés mellett akár 80%-ban elektromos meghajtást tesz lehetővé, és már a motor indítása is elektromos üzemmódban történik. Ezeknek is köszönhetően pedig akár 40%-kal alacsonyabb fogyasztásra képes a hagyományos belső égésű motorokhoz képest.

A vezetéstámogató rendszerek

(ADAS) széles kínálata ebben a városi autóban is elérhetővé teszi mindazokat a technológiákat, amelyek a második szintű önvezetés jellemzői. Ilyen például a sávtartó asszisztens, amely az EASY PILOT rendszerrel kiegészítve képes az autót megállítani és újra elindulni. Ez a városi dugókban való araszolás esetén kiemelt kényelmet és biztonságot jelent. Emellett – szintén először a Renault kínálatában – 360°-os kamera segíti a sofőrt a parkolásban. A vezetéstámogató funkciók közé tartozik még a Multi-Sense® rendszer, amelyben 3 különböző vezetési stílusnak megfelelő beállítás közül választhatunk.



Kulcsszavak: bemutató, clio, renault, új modell
 
Új Insignia Country Tourer: összkerékhajtású zászlóshajó Új Insignia Country Tourer: összkerékhajtású zászlóshajó Az új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a dinamikus túra-motorkerékpárok körében Az új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a dinamikus túra-motorkerékpárok körében Az új Kia ProCeed – sokoldalú utazóautó látványos formatervvel és tágas utastérrel Az új Kia ProCeed – sokoldalú utazóautó látványos formatervvel és tágas utastérrel Hazánkban is bemutatkozott a Renault új crossovere, a Kadjar Hazánkban is bemutatkozott a Renault új crossovere, a Kadjar Törökország adókedvezménnyel csábítja az autógyárakat Törökország adókedvezménnyel csábítja az autógyárakat
 
Új fejezet a mobilitás történetében: kétmillió kilométer hidrogénnel!

Új fejezet a mobilitás történetében: kétmillió kilométer hidrogénnel!

2019. szeptember 13.
Egy gyűjtőtaxi-szolgáltatás pontosan két éve üzemanyagcellás Toyota Mirai gépkocsikat állított szolgálatba Németország több nagyvárosában. Az innovatív járművek mára túl vannak a félmillió utason és a kétmillió kilométeren.
Részletek

Új fejezet a mobilitás történetében: kétmillió kilométer hidrogénnel!

24 hónap alatt 2,2 millió kilométert tettek meg a német CleverShuttle ride pooling (gyűjtőtaxi) szolgálat flottájában üzemelő Toyota Mirai üzemanyagcellás gépkocsik. A használat közben sem légszennyező, sem egészségre káros anyagot ki nem bocsátó, hidrogén üzemű szedánokon keresztül a mai napig 525 ezer utas kapott kóstolót a jövő mobilitásából.

A németországi CleverShuttle létezése és működése az új generációs mobilitás mintapéldája. A társaság 2015 óta a német vasúttársaság, a Deutsche Bahn leányvállalataként végzi tevékenységét, optimális közlekedési alternatívát biztosítva a forgalmas nagyvárosokban. A gyűjtőtaxi-szolgáltatás a tömegközlekedés hatékonyságát és kötetlen szabadságát ötvözi a személyautók kényelmével és gyorsaságával. Amióta pedig a CleverShuttle 2017 szeptemberében Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás járművekkel bővítette flottáját, a szolgáltatás környezeti terhelése is az elképzelhető legalacsonyabb szintre csökkent.

Kezdetben húsz darab Mirai teljesített szolgálatot Hamburgban, majd a kedvező tapasztalatok nyomán az autók számát több mint megduplázták, és új városokban is bevezették azokat: jelenleg 45 darab hidrogén üzemanyagcellás Toyota szedán szolgálja ki a hamburgi, müncheni és stuttgarti utasokat.

Új fejezet a mobilitás történetében: kétmillió kilométer hidrogénnel!

Ezek a járművek 15 hónap alatt, 2018 végére érték el az egymillió kilométeres futásteljesítményt; a második millióhoz ennek alig kétharmadára volt szükség – ez önmagában is azt mutatja, hogy a szolgáltatás és azon belül aToyota Mirai is egyre népszerűbb az ügyfelek körében.

A további terjeszkedést nem csupán a folyamatosan erősödő piaci érdeklődés teszi reális lehetőséggé, de annak az infrastrukturális feltételei is adottak. A CleverShuttle a kezdetektől fogva annak a H2 MOBILITY nevű hálózatnak a kútjainál tankolja Toyotáit, amely 2020-ra nem kevesebb mint száz H2-töltőállomás üzembe állítását tervezi hét német nagyvárosban és környékén (Hamburgban, Berlinben, Frankfurtban, Nürnbergben, Stuttgartban, Münchenben, valamint a Ruhr-vidéken), később pedig, a németországi FCEV járműállomány emelkedésével további 300 hidrogén töltőállomást fognak telepíteni és üzemeltetni. Ez jelentős részben egybevág a CleverShuttle jelenlegi működési területével (Berlin, Hamburg, München, Lipcse, Drezda, Frankfurt am Main, Stuttgart és Kiel).

Az érdemi meghibásodás nélkül megtett 2,2 millió kilométer új rekord a hidrogén üzemanyagcellás technológia történetében: egyetlen más FCEV-flotta sincs a világon, amelyet ilyen intenzíven használnának. A CleverShuttle ezzel kulcsfontosságú szerepet vállalt nemcsak a városok tisztábbá tételében, de az előremutató technológia népszerűsítésében is, valamint értelemszerűen felbecsülhetetlen értékű telemetriai és egyéb adattal segíti a Toyota további fejlesztő munkáját.


Új fejezet a mobilitás történetében: kétmillió kilométer hidrogénnel!

A 2014-ben bemutatott Toyota Mirai a világ legnagyobb számban értékesített hidrogén üzemanyagcellás szedánja. A 489 centiméter hosszú, négyszemélyes modellt 154 lóerős villanymotor hajtja; ennek energiaellátására szolgál a hidrogén üzemanyagcella. Utóbbi a fedélzeten tárolt hidrogén és a légköri oxigén kölcsönhatásán keresztül állít elő elektromos áramot; a folyamat egyetlen mellékterméke a víz. A Mirai egy feltöltéssel akár 500 kilométert tud megtenni, majd nem egészen három perc alatt teljesen megtankolható – ez jóval praktikusabbá és rugalmasabban használhatóvá teszi az akkumulátoros villanyautóknál.

Kulcsszavak: hidrogén, Mirai, taxi, toyota
 
A Toyota innovatív tanulmánnyal jön Párizsba A Toyota innovatív tanulmánnyal jön Párizsba Szövőszék és üzemanyagcella Szövőszék és üzemanyagcella Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Tovább nőtt a személygépkocsi-gyártás Csehországban Tovább nőtt a személygépkocsi-gyártás Csehországban A Toyota a Frankfurti Autószalonon tartja a Prius világpremierjét A Toyota a Frankfurti Autószalonon tartja a Prius világpremierjét
 

Találatok száma: 11201 Megjelenítve: 1 - 10