Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 1 - 10
Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

2021. június 16.
A Jaguar Land Rover az új Land Rover Defenderre épülő, hidrogénüzemű (hydrogen fuel cell electric vehicle – FCEV) prototípus fejlesztésébe kezdett. A tesztelés még idén elkezdődik.
Részletek

Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

Az FCEV koncepció összhangban áll a gyártó azon célkitűzésével, mely szerint 2036-ra el kívánja érni a zéró károsanyag-kibocsátást a modelljeiben, illetve 2039-ig a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást a teljes ellátási láncára vonatkozóan – a múlt hónapban meghirdetett Reimagine stratégiához alkalmazkodva.

Az FCEV technológiával működő járművek – melyek motorját hidrogénből termelt elektromosság hajtja – kiegészítik az akkumulátoros elektromos járművek sorát a nettó zéró kibocsátás felé vezető úton.

A hidrogénhajtású üzemanyagcellás elektromos járművek nagy energiasűrűséget biztosítanak és gyors tankolást tesznek lehetővé, emellett hidegben is minimálisan csökken a hatótávolságuk. Ezért a technológia ideális a nagyméretű, hosszabb hatótávolságú járművek részére, amelyek szélsőségesen hideg vagy meleg környezetben működnek.

2018 óta megduplázódott az utakon a hidrogénhajtású járművek száma, míg a töltésükre alkalmas állomások mennyisége 20%-kal nőtt. Előrejelzések szerint 2030-ra világszerte a 10 milliót is elérheti az FCEV-k létszáma, míg a töltőállomásoké a 10 ezret.


Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

A Jaguar Land Rover fejlett mérnöki technológiákon alapuló, Project Zeus néven ismert projektjét részben a brit kormány által támogatott Advanced Propulsion Center finanszírozza. A kutatás lehetővé teszi a mérnökök számára, hogy megértsék, hogyan lehet optimalizálni a hidrogénalapú erőátvitelt az ügyfelek által elvárt teljesítmény és képességek elérése érdekében, legyen szó a hatótávolságról, a töltésről, a vontatásról vagy az off-road képességekről.

Az új Defender kipufogógáz-kibocsátás nélküli FCEV prototípusának tesztelését 2021 végén kezdik meg az Egyesült Királyságban, elsősorban a legfontosabb tulajdonságok, mint például a terepképességek és az üzemanyag-fogyasztás vizsgálatával.

A Project Zeus megvalósítása érdekében a Jaguar Land Rover világszínvonalú K+F partnerekkel fogott össze, köztük a Delta Motorsporttal, az AVL-lel, a Marelli Automotive Systems-szel és az Egyesült Királyság Akkumulátoripari Központjával (UKBIC).

Kulcsszavak: Defender, FCEV, Jaguar Land Rover, Land Rover
 
Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata A Jaguar Land Rover a fenntarthatóság mellett: Műanyag hulladék felhasználásával készül a jövő luxusjárműveinek utastere A Jaguar Land Rover a fenntarthatóság mellett: Műanyag hulladék felhasználásával készül a jövő luxusjárműveinek utastere Sztereo-videokamerát kapnak a Land Rover Discovery Sport modellek Sztereo-videokamerát kapnak a Land Rover Discovery Sport modellek
 
Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

2021. június 16.
Az egyetemi hallgatókból álló BME Formula Racing Team Michelisz Norberttel mutatta be legújabb elektromos versenyautóit a Hungaroringen.
Részletek

Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

Hétfőn megrendezésre került a BME Formula Racing Team csapatának autóbemutató Rollout eseménye a Hungaroringen, amelyen leleplezték az egyetemisták a 2021-es versenyszezonra épített elektromos és önvezető versenyautóikat. Az rendezvényen a csapat támogatói, továbbá Michelisz Norbert, világbajnok túraautó versenyző és Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató helyettese vettek részt.

“Nagyon örülünk neki, hogy a BME Formula Racing otthonra talált a Hungaroringen. Amikor 2019-ben ez a lelkes csapat megkeresett minket, nem sokáig gondolkodtunk az együttműködésen. Mindig is támogattuk a fiatal tehetségeket és az innovatív megoldásokat, közös érdekünk, hogy minél több jó magyar szakember legyen az autósportban. Ezért is örülünk annak, hogy a mostani bemutatón kívül még ebben a hónapban egy Formula Student felkészülési versenynek is a házigazdái lehetünk. Nekünk általában pártatlannak kell lennünk, de talán megengedhető annyi, hogy ezúttal a magyar csapatnak szurkoljunk.” Gazsi Júlia

A nyitóbeszéd után a BME Formula Racing Team csapatkapitánya és főmérnöke prezentálta a csapat idei céljait és fejlesztéseit. A csapat új önvezető autója, “Rozi” a tavalyi elektromos versenygép átépített verziója, mivel tavaly elmaradtak a versenyek, a csapat nyáron folyamatosan tesztelt a Hungaroringen, és szeptembertől elkezdte átépíteni az elektromos autóját önvezetővé szenzorok és számítógépek felszerelésével.

Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

Az elektromos versenyautójuknak, “Ajnának” teljesen új vázgeometriát terveztek a mérnökhallgatók, így a formula egyes technológiával készült karbon kompozit váz sokkal keskenyebb, mint a korábbi, és jóval könnyebb is, aminek köszönhetően az autó csupán 186 kilogrammra csökkent, ami várhatóan az eredményekben is megmutatkozik majd.

Az elektromos versenyautójukkal  az osztrák Red Bull Ringen és a Zalaegerszeg mellett található Zala Zone tesztpályán tartott nemzetközi Formula Student versenyeken állnak majd rajthoz a nyár folyamán. Az önvezető, szintén elektromos versenyautóval pedig a németországi Hockenheimringen bizonyítja a csapat a tudását. Ezen megmérettetések előtt a Hungaroringen megrendezett Formula Student csapatoknak szánt felkészülési versenyen, az FS Easter-en vesznek részt június 18. és 20. között.

A rendezvény zárásként Michelisz Norbert tartott látványos bemutatót az elektromos formula autóval. Az elképesztő gyorsulások és a látványos kanyarvételek után ezek voltak Michelisz Norbert benyomásai:

Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval

„Jó kis napunk volt, végighallgattam a Formula Studentesek előadását, láttam az önvezető autót és vezettem az elektromos versenygépet, nagyon élveztem – mondta Michelisz.

"Borzasztóan gyors az autó, 1.8 másodperc alatt gyorsul százra, nagyon jók a fékjei és kanyarban is igazi gokartos érzést nyújt – ilyen jellegű erőhatásokhoz még én sem feltétlenül vagyok hozzászokva. Megizzasztott a rövid teszt. A csapat nagyon szimpatikus, érződik a tagjain az a mélyről jövő autósport iránti szeretet, az elkötelezettség, az, hogy minden apróságra odafigyelnek. Kíváncsiak és eredmény-orientáltak, ami borzasztóan fontos.”  

Kulcsszavak: BME Formula Racing Team, elektromos, hungaroring, michelisz, versenyautó
 
Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval 2015-ben érkezik Tesla Model X Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval Új technológiák – Az Audi tron-családja Felpörögtek az események a Teslánál! Felpörögtek az események a Teslánál!
 
A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

2021. június 15.
A 2-es szintű automatizált vezetésre képes Teammate olyan funkciókkal is rendelkezik, amiket más gyártók még nem kínálnak.
Részletek

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

A Lexus vadonatúj vezetéstámogató technológiája egy 2-es szintű (SAE) önvezető rendszer, amely két alapvető funkciót biztosít: az Advanced Drive-ot (vezetéssegéd) és az Advanced Parkot (parkolóasszisztens). Kezdetben a Teammate (csapattárs) rendszer csak bizonyos 2022-es modellévű, összkerékhajtású Lexus LS 500h modellekhez lesz elérhető, amelyek várhatóan ősszel érkeznek majd meg az amerikai, jövő év második felében pedig - a hatósági engedélyeztetési eljárásoktól függően - az európai márkakereskedésekbe.

A Lexus hangsúlyozta: olyanra tervezték a Teammate Advanced Drive funkcióját, hogy az partnerként és segédként támogatva a sofőrt, elősegítse a biztonságos és kényelmes közlekedést autópályán. Bekapcsolás után az Advanced Drive lehetővé teszi az automatikus kormányzást, gyorsítást és fékezést, de természetesen csak a vezető aktív felügyelete és felelősségvállalása mellett.

Ezeken kívül bonyolultabb vezetési feladatokat is képes megoldani, beleértve a beállított követési távolság tartását más járművektől, az automatikus sávváltást, a másik sávba történő besorolást, és egy azonos sávban haladó, lassabb jármű kikerülését, vagyis „előzését”.

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

Az Advanced Drive szoros összeköttetésben dolgozik a LS500h csúcstechnológiájú navigációs és helymeghatározó rendszerével (HD-Map), így körülbelül 10 kilométerre előre pontosan meg tudja tervezni, hogy milyen manővereket fog végrehajtani az úton.

Az új vezetéstámogató rendszer azért is különösen előnyös a vezető számára, mert hosszú utakon jelentősen csökkenti a fáradtságot. Azonban fontos tudni, hogy a Lexus automatizált vezetési programjában nem a kényelem, hanem a biztonság élvez prioritást, a fejlesztés során végig ez lebegett a mérnökök szeme előtt.

Kulcsfontosságú eleme a rendszer felépítésének a redundancia, ami azt jelenti, hogy hibabiztos műveletek sorozata biztosítja azt, hogy meghibásodás vagy korlátozott működés esetén akár további négy másodpercig elkerülhető legyen a jármű feletti irányítás elvesztése.

Az Advanced Drive öt évig tartó fejlesztését a Toyota japán és észak-amerikai K+F részlege szoros együttműködésében, közösen végezte. A mérnökök ugyanazokat a tesztautókat és szoftvereket alkalmazták az Egyesült Államokban és Japánban, ami lehetővé tette az Amerika-specifikus szempontok, például a telekocsisávok (a vezető és egy vagy több utas által közösen használt autók számára fenntartott forgalmi sáv) és a felnyitható hidak figyelembevételét a rendszerek tervezése közben.

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

Műszaki jellemzők

Érzékelés: a rendszer érzékelői - beleértve a vezetőt figyelő kamerákat, a LiDAR-t (a piaci bevezetéskor csak elöl található), az első nagy hatótávolságú radart, az első és a hátsó rövid hatótávolságú radart, a körkörösen elhelyezett parkoló kamerákat az első távcsöves és lokátor kamerákat – a jármű teljes, 360 fokos környezetét figyelik.

Intelligencia: a rendszer beépített mélytanulási funkciókkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a nagyfokú alkalmazkodást a különféle vezetési szituációkhoz. Az adatok feldolgozását négy fő elektronikus vezérlőegység („ECU”) végzi, ezek kezelik a felismerést, a döntéshozatalt és a rendszer működtetését.

Interaktivitás: A Lexus ember-gép interfésze könnyen érthető, kétoldalú kommunikációt tesz lehetővé a vezető és az autó között.

Megbízhatóság: A Teammate Advanced Drive-ot több tartalék rendszerrel látták el (tápegység, érzékelő, feldolgozó, működtető és a kommunikációs területek), hogy a „biztonságos” a vezetési élmény legmeghatározóbb jelzője legyen.

Frissíthetőség: a fedélzeti internetkapcsolatot kihasználó „légből kapott” (over-the-air) szoftverfrissítések lehetővé teszik a jármű és a rendszer távolból történő frissítését azonnal, amint új funkciók válnak elérhetővé. Nem kell időpontot kérni, elmenni egy márkaszervizbe, és ott kivárni, amíg az autóra kötött számítógép végzi el ugyanezt a feladatot.
Kulcsszavak: fejlesztés, lexus, önvezető autó
 
Elektromosautó-töltő állomás létesítésére pályázhatnak hamarosan az önkormányzatok Elektromosautó-töltő állomás létesítésére pályázhatnak hamarosan az önkormányzatok Teljes titokban elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit Teljes titokban elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Megújul Magyarország egyik legnagyobb autókereskedése Megújul Magyarország egyik legnagyobb autókereskedése A Volvo Cars házon belül fog villanymotort tervezni és fejleszteni A Volvo Cars házon belül fog villanymotort tervezni és fejleszteni
 
Egy nap alatt elfogyott az első keret, ezért a teljes összegre megnyitják a pályázatot az elektromos autó vásárlásához

Egy nap alatt elfogyott az első keret, ezért a teljes összegre megnyitják a pályázatot az elektromos autó vásárlásához

2021. június 15.
A nagy érdeklődés miatt már a pályázat megjelenésének napján, hétfőn kimerült az elektromos autók vásárlásához kapható első, egymilliárd forintos keret, ezért az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. honlapján kedden megjelent tájékoztató szerint elérhetővé válik a teljes 3 milliárd forintos keretösszeg.
Részletek

Egy nap alatt elfogyott az első keret, ezért a teljes összegre megnyitják a pályázatot az elektromos autó vásárlásához

Az IFKA oldalán közzétett tájékoztatás szerint az elektromos autók vásárlását segítő pályázati konstrukcióban benyújtott pályázatok támogatási igénye elérte az első szakaszra tervezett 1 milliárdos keretösszeget, így a pályázatok beadását átmenetileg szüneteltették.
   
Közölték ugyanakkor azt is, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel az Innovációs és Technológia Minisztérium indítványozására az IFKA közös megállapodással úgy döntött, hogy június 15-én, kedden az E-AUTO-2021 / lakossági kódszámú pályázati felhívás módosításával a teljes 3 milliárdos keretösszeg elérhetővé válik, az első szakasz keretének rendkívül gyors kimerülése miatt.
   
A pályázatok benyújtását eredetileg három ütemben tervezték, az első ütem június 14-én indult és július 2-ig vagy a keret kimerüléséig tartott. A teljes keretösszeg 3 milliárd forint, minden ütemre 1-1 milliárdot terveztek, a támogatás vissza nem térítendő.
Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, ITM
 
A Nissan a Microsoft Azure-t választotta a Nissan Telematics System alapjául A Nissan a Microsoft Azure-t választotta a Nissan Telematics System alapjául Már több mint 550 Nissan elektromos taxi rója Európa utcáit Már több mint 550 Nissan elektromos taxi rója Európa utcáit Egy nap alatt elfogyott az első keret, ezért a teljes összegre megnyitják a pályázatot az elektromos autó vásárlásához A SEAT is részt vesz a CENIT VERDE programban A Nissan járműről hálózatra töltő rendszerrel szereli fel európai K+F központját A Nissan járműről hálózatra töltő rendszerrel szereli fel európai K+F központját Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia
 
BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon

BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon

2021. június 14.
A kelet-közép-európai régióban Magyarország kifejezetten úttörő szerepet játszik az elektromos autók térnyerésében, fontos piacnak számít, ezt bizonyítják a MINI és a BMW hazai eladásai is - közölte Salgó András a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója, amikor pénteken bemutatták a MINI márka teljesen megújult változatait.
Részletek

BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon
   
Németh Balázs, a MINI márkavezetője elmondta: a magyar vásárlók kifejezetten nyitottak az elektromos modellekre.
   
Ismertetése szerint az év első 5 hónapjában 53 teljesen elektromos MINI-t és 51 teljesen elektromos BMW-t adtak el Magyarországon.
         
A 2021-ben eddig értékesített elektromos autók számát tekintve ezzel a Mini a 6., a BMW pedig a 7. helyen áll itthon, de ha a cégcsoport számait együtt nézik, akkor a 4. helyen vannak a január-május időszakban.
   
Németh Balázs elmondta azt is, hogy 2025 lesz az utolsó olyan év, amikor a MINI márka autói belsőégésű motorral jelennek meg, 2030-ra pedig teljesen elektromossá válik az összes modelljük. Jelenleg egy teljesen elektromos modelljük van, ez a MINI Cooper SE, 2023-ban pedig már a MINI Countryman is elérhető lesz elektromos hajtással.
   
BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon

A magyarországi bemutatón elhangzott, hogy kívül és belül teljesen megújultak a MINI 3 ajtós, 5 ajtós és Cabrio változatai, melyekhez alapfelszereltségként jár már a LED-technológiás első fényszóró is. A legolcsóbb 3 ajtós modell 6 millió 990 ezer forinttól kezdődik. Az elektromos MINI 10 millió 995 ezer forint, de 2,5 millió forintos állami támogatással vásárolható meg.
   
Magyarországon 3514 BMW-t és 366 MINI-t adtak el tavaly. Legsikeresebb a BMW 3-as sorozat volt, ebből 543 darabot értékesítettek. A tavaly bemutatott, teljesen elektromos MINI-ből pedig 75 darabot vásároltak 2020-ban.
   
A BMW márka értékesítése Magyarországon 5 százalékkal csökkent 2020-ban.
Kulcsszavak: 3T FOR BMW, elektromos autó, Mini
 
BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon A Nissan LEAF környezetbaráttá teszi a brit sajtkészítő üzemet A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állít fel a Nürburgringen A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állít fel a Nürburgringen Kocsiból otthonba pakolja az aksit a Tesla Kocsiból otthonba pakolja az aksit a Tesla Kiszivárgott egy kép a Tesla kamionjáról Kiszivárgott egy kép a Tesla kamionjáról BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI
 
ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához

ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához

2021. június 14.
Hétfőtől ismét igényelhető vissza nem térítendő állami támogatás új elektromos autók vásárlásához - közölte hétfői online sajtótájékoztatóján az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára.
Részletek

 ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához

Steiner Attila ismertette, hogy a pályázatot 3 milliárd forintos kerettel hirdették meg. Magyarországi lakóhellyel rendelkező természetes személyek 1 jármű után, magyarországi székhelyű vagy belföldi telephellyel rendelkező civil szervezetek, egyesületek, felsőoktatási intézmények 5 jármű után kérhetnek állami hozzájárulást. A támogatási összeg felső határa az autók méretétől és árától függően 1,5 millió forint, vagy 2,5 millió forint lehet.   

A felhívás az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. honlapján olvasható.
   
Az államtitkár hozzátette, hogy a pályázat első szakasza 1 milliárd forintos kerettel július 2-án zárul. Augusztus 9. és 27. között szintén 1 milliárd forintra lehet majd pályázni, október 11-től pedig a keret kimerüléséig várják a kérelmeket, legkésőbb 2022 júniusáig.
   
Steiner Attila bejelentette, hogy hétfőtől a személyszállítási szolgáltatók is igényelhetnek támogatást elektromos autók vásárlására. Ezt a pályázatot is 3 milliárd forintos kerettel írták ki, a pályázati hozzájárulás aránya 45 százalék lehet.
   
 ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához

Az államtitkár szerint mindkét pályázat hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország 2050-re klímasemlegessé váljon, a kormány ezért - mint mondta - fontosnak tekinti az elektromos autózás támogatását. Az eddigi 5,8 milliárd forintos pályázati forrás 1500 elektromos autó beszerzéséhez járult hozzá, ezekkel együtt már 25 ezer jármű közlekedik zöld rendszámmal Magyarországon. Az állam ugyanakkor nemcsak elektromos autózást, hanem majdnem 4500 elektromos kerékpár, 475 elektromos robogó, megvásárlását is támogatta.
   
A Zöld busz programnak köszönhetően a közösségi közlekedés is kibocsátásmentessé válik, idén Székesfehérváron, Szolnokon, Zalaegerszegen, és Esztergomban lehet kipróbálni az elektromos városi utazást - tette hozzá.

Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, ITM
 
Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához Új vezető a BMW Group Magyarországnál - Mala Ferenc a BMW i almárkáért felelős menedzser Autóvásárlási rohamra számít a lízingszövetség is Autóvásárlási rohamra számít a lízingszövetség is ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon
 
További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz

További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz

2021. június 10.
A Volánbusz a korábban megpályázott 60 elektromos autóbusz után újabb 40 beszerzésére nyújtott be pályázatot a Zöld Busz Program keretében - közölte a társaság az MTI-vel kedden.
Részletek

További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz

A közlemény szerint így 100 szóló, alacsony padlós, kéttengelyes, elektromos meghajtású, minimum 24 ülőhellyel, és egy feltöltéssel minimum 240 kilométert megtenni képes autóbusz beszerzésére írtak ki feltételes közbeszerzési eljárásokat.
   
A pályázatok és a közbeszerzési eljárások eredményessége esetén Győrben 13, Székesfehérváron 12, Zalaegerszegen 11, Szolnokon 10, Szegeden 8, Egerben 6, a fővárosi agglomerációban pedig 40 jármű korszerűsítheti a járműállományt.
   
A társaság célja az autóbusz-állomány zöldítése elektromos, illetve CNG-meghajtású járművek beszerzésével; ezek üzemeltetéséhez szükséges a töltőállomások kiépítése is. Ezért hozta létre a Volánbusz és az MVM Mobiliti Kft. a Mobiliti Volánbusz Kft.-t, és ehhez nyújt segítséget a Zöld Busz Program is - tették hozzá.
   
A budapesti agglomerációba kerülő e-buszok a fővárosi rendszerbe integrált Volánbusz-járatok útvonalán állnak szolgálatba ennek megfelelően kék színű lesz és a fedélzeti kijelzőkön üzemel majd a Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer (FUTÁR) - közölték.
   
További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz

A fejlesztés során kiépül az autóbuszok üzemeltetéséhez szükséges töltő-infrastruktúra is. A beruházások megvalósulása esetén évente több mint 3600 tonnával csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás - írták.
   
A közleményben Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára kifejtette, a kormány a járványhelyzetben is kiemelt figyelmet fordít a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv végrehajtására, és az egyik sarkalatos elemként a közlekedés zöldítésére - tette hozzá.
  
"A Zöld Busz Programban tíz év alatt 36 milliárd forinttal támogatjuk a járműállomány minőségi cseréjét a 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken" - mondta.
   
A Volánbusz tulajdonosi jogait gyakorló MÁV elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert a közleményben kifejtette: a MÁV-Volán-csoport célja a fenntartható, biztonságos, tiszta, környezet- és utasbarát közlekedés biztosítása, 2050-re a kvázi klímasemlegesség elérése.
   
Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója elmondta: 2018-ban indították járműfiatalítási programjukat, amelynek keretében 866 autóbuszt szereztek már be, és 2022 végéig a teljes autóbusz-állomány 40 százaléka újul meg.
   
További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz

A helyközi elővárosi vonalakra hamarosan érkezik 204 MAN Lion´s City GL A23 csuklós autóbusz, illetve megérkezik a Volánbusz első, saját elektromos autóbusza is - mondta.
   
2021-ben 1665 alacsonypadlós és alacsony belépésű, szóló, csuklós, hosszított szóló, normál padlós és turista autóbusz beszerzése indul, az idén év végéig 700 új, hagyományos és elektromos meghajtású jármű kerül forgalomba - tette hozzá.
Kulcsszavak: elektromos busz, fejlesztés, volánbusz
 
A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz Nagysebességű kör-, valamint tereppályák állnak a Continental rendelkezésére a gumiabroncsok tesztelése során Döbbenetes különbség a dízel és az elektromos busz zajszennyezésében Döbbenetes különbség a dízel és az elektromos busz zajszennyezésében További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz Nem az elektromos autóké a jövő? - Hát akkor meg mié?! Elektromos buszok üzembe állításával folytatódik a pécsi buszcsereprogram Elektromos buszok üzembe állításával folytatódik a pécsi buszcsereprogram
 
Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója

Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója

2021. június 10.
Megvásárolható a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher első Forma-1-es autója.
Részletek

Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója

A smaragdzöld Jordan 191-es eladási ára a Motor Sport magazin szerint 1,25 millió font (505 millió forint).
   
Az 52 éves Schumacher az 1991-es Belga Nagydíjon debütált az F1-ben ezzel a versenyautóval.
   
A 2012-ben visszavonult expilóta 2013 decemberében síbalesetet szenvedett a franciaországi Méribelben, súlyos fejsérülése miatt kétszer meg kellett operálni. Jelenleg is genfi otthonában ápolják, állapotáról a család a rehabilitáció kezdete óta nem oszt meg információt a sajtóval.

Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója

Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója
Kulcsszavak: forma 1, Michael Schumacher, versenyautó
 
A Nissan Skyline GT-R R32-t minden idők legjobb NISMO versenyautója A Nissan Skyline GT-R R32-t minden idők legjobb NISMO versenyautója Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója Kínai Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, újabb kettős Mercedes-siker Hamilton győzött és növelte előnyét Hamilton győzött és növelte előnyét Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója Ayrton Sennára emlékezik a Formula Ford
 
NIF: jövő szerdától lezárják a hárosi Duna-híd északi hídját felújítás miatt

NIF: jövő szerdától lezárják a hárosi Duna-híd északi hídját felújítás miatt

2021. június 10.
Jövő szerdától augusztus végéig teljes szélességében lezárják az M0 autóút Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídjának az M1-es autópálya felé vezető hídját felújítás miatt - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szerdán.
Részletek

NIF: jövő szerdától lezárják a hárosi Duna-híd északi hídját felújítás miatt

A közlemény szerint az M5-ös autópálya felé vezető hídon a terelés kiépítését már szombaton megkezdik; itt június közepétől augusztus végéig mindkét irányban két sávon haladhat majd a forgalom.
   
Június 16-án reggel lezárják a Deák Ferenc híd M1-es autópálya felé vezető északi hídját, és forgalombiztonsági okokból a halásztelki csomópont északi oldali felhajtóágát is.
   
A szakemberek új hídsarukat építenek be, de elsőként meg kell erősíteni a régi acél hídszerkezetet a saruk környezetében, ehhez acélbordákat hegesztenek be a hídtest belső részein.
   
A munkálatok idejére a hidat mindenképpen le kell zárni, a szerkezetet ugyanis hidraulikus sajtókkal megemelik, és ideiglenes támaszokra helyezik. A híd szerkezetét megerősítő munkák befejezését követően kerülhetnek helyükre az új fazéksaruk - tudatták.
   
A NIF szerint az egyedi szerkezetek gyártása megkezdődött, elkészítésük több hetet vesz igénybe. Az első saruk augusztusban érkeznek meg. A Duna nagyvízi medre feletti hídrész pillérein elvégzendő sarucserékhez bárkákon álló darukat használnak majd.
   
Közöték azt is, szeptember 1-jétől a forgalomterelés megszűnik, de decemberig hétvégente az északi pálya hídján rövid ideig (legfeljebb egy-két óráig) tartó forgalomkorlátozásra kell számítani.
Kulcsszavak: felújítás, hárosi Duna-híd, M0
 
Április 15-én zár be a Közlekedési Múzeum Április 15-én zár be a Közlekedési Múzeum NIF: jövő szerdától lezárják a hárosi Duna-híd északi hídját felújítás miatt Felújítják a 83-as főút Pápa és Győr közötti szakaszát Útdíj - DK: a főváros szólítsa fel a kormányt az útdíj megszüntetésére! Útdíj - DK: a főváros szólítsa fel a kormányt az útdíj megszüntetésére! Indul a dél-budai villamoshálózat fejlesztése Indul a dél-budai villamoshálózat fejlesztése NIF: jövő szerdától lezárják a hárosi Duna-híd északi hídját felújítás miatt Pályázatot írtak ki a fővárosi Sibrik Miklós úti felüljáró felújítására
 
Több százmillió euró kártérítést fizetnek a Volkswagen csoport volt vezetői a cégnek

Több százmillió euró kártérítést fizetnek a Volkswagen csoport volt vezetői a cégnek

2021. június 10.
Rekord nagyságú összeget, csaknem 300 millió eurót fizet a Volkswagen (VW) csoport dízelbotrányával okozott károk miatt a német autógyártó társaságnak Martin Winterkorn volt vezérigazgató és három társa - jelentették szerdán német hírportálok.
Részletek

Több százmillió euró kártérítést fizetnek a Volkswagen csoport volt vezetői a cégnek

A VW kártérítési követeléséről kötött peren kívüli megállapodás szerint 288 millió euró (100 milliárd forint) jár a cégnek.
   
Martin Winterkorn 11,2 millió eurót fizet, Rupert Stadler, az Audi volt vezérigazgatója 4,1 millió eurót, Wolfgang Hatz, a Porsche volt vezérigazgatója 1,5 milliót, Stefan Knirsch, az Audi volt fejlesztési vezetője pedig egymillió eurót.
   
A fennmaradó mintegy 270 millió eurót az egykori beosztásukhoz kapcsolódó biztosítási konstrukciók - vezető tisztségviselők felelősségbiztosítása (D&O )- révén fedezik.
   
Ez a D&O típusú biztosítások németországi történetének legnagyobb szabású megállapodása.
   
A megállapodás nem érinti a dízelbotrány miatt Winterkorn és más volt VW-vezetők ellen indított büntetőeljárásokat.
   
A volt vezérigazgató ellen például még 2019-ben emeltek vádat, az ügyészség szerint a törvényi kötelezettségek megszegésével szándékosan túl későn tájékoztatta a részvényeseket a dízelbotrányból fakadó milliárd eurós nagyságrendű költségekről, amivel törvénytelenül befolyásolta a társaság részvényének árfolyamát.

Több százmillió euró kártérítést fizetnek a Volkswagen csoport volt vezetői a cégnek
   
Rupert Stadlert a többi között csalással vádolják. A 2020-ban indított per vádirata szerint legkésőbb a VW dízelbotrányának kirobbanása révén, 2015 szeptemberében tudomást szerzett a dízelmotoroknál alkalmazott manipulációról, mégis utasítást adott az érintett gyártmányok forgalmazására, illetve nem akadályozta meg értékesítésüket.
   
A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a vállalatcsoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az érintett csaknem 11 millió járműből 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.
   
A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
Kulcsszavak: autógyár, kártérítés, Rupert Stadler, volkswagen
 
Több százmillió euró kártérítést fizetnek a Volkswagen csoport volt vezetői a cégnek Magyar Termék Nagydíjban® részesült az S-CROSS Legördült a gyártósorról a második generációs Qashqai 500 ezredik példánya a Nissan sunderlandi gyárában Legördült a gyártósorról a második generációs Qashqai 500 ezredik példánya a Nissan sunderlandi gyárában „Nemzetközi Év Motorja” díj: Az Audi 2,5 literes TFSI motorja ismét a kategória legjobbja „Nemzetközi Év Motorja” díj: Az Audi 2,5 literes TFSI motorja ismét a kategória legjobbja 2 millió alatt nem lesz Lada XRay 2 millió alatt nem lesz Lada XRay Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 1 - 10