Regisztráció Elfelejtette a jelszavát? BELÉPÉS
Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 9890 Megjelenítve: 1 - 10
A SEAT fejleszti majd a CNG technológiát a Volkswagen-csoport számára

A SEAT fejleszti majd a CNG technológiát a Volkswagen-csoport számára

2018. április 20.
A SEAT elnöke, Luca  de Meo egy Madridban nemrégiben lezajlott kongresszuson felvázolta, hogy a spanyol ipar innovációs téren hogyan  alkalmazkodhat az olyan új kihívásokhoz, mint a városi mobilitás vagy a megújuló energiák felhasználása.
Részletek

A SEAT fejleszti majd a CNG technológiát a Volkswagen-csoport számára

Ennek kapcsán Luca de Meo kijelentette, hogy a „gépkocsik hajtására használt földgáz az autóipar és a gázipar számára egyaránt nagy üzleti potenciállal bír”.

A SEAT  fontos szerepet tölt be a Volkswagen-csoport sűrített földgáz (CNG) stratégiáján belül. A SEAT elnöke ezzel kapcsolatban bejelentette, hogy a SEAT Műszaki Központja, amely több, mint 1000 mérnököt alkalmaz, fejleszti majd a sűrített földgáz technológiát a Volkswagen-csoport számára, és ezáltal a Központ nemzetközi szintű intézménnyé válik. „Szeretnénk, hogy ez a technológia „Made in Spain”, vagyis Spanyolországban kifejlesztett termék legyen, szeretnénk úttörő szerepet játszani, és biztosak vagyunk abban, hogy ezt el is fogjuk érni.”-  mondta Luca de Meo.

A SEAT elnöke ezt az energia faját  „fenntartható, és  a hagyományos üzemanyagoknak valamint az elektromos autóknak is megtérülő alternatívát jelentő” stratégiaként írta le. Ezzel kapcsolatban rámutatott, hogy az ügyfelek azt várják, hogy az autók hatótávolsága nagyobb legyen, hogy a tankolás akár a munkahelyen vagy otthon is megoldható legyen, és hogy mindezt gyorsan meg tudják oldani  Elmondható tehát az, hogy az ügyfelek szeretnék, hogy ez a folyamat könnyű és gazdaságos legyen”.

A SEAT fejleszti majd a CNG technológiát a Volkswagen-csoport számára

„Az jó a sűrített földgáz  technológiában,  hogy már létezik, így nincs szükség nagyobb beruházásokra,  és ezt a technológiát ma már széles körben fel lehet kínálni az ügyfeleknek.”- mondta Luca de Meo. A technológia főbb előnyei a rövidebb tankolási idő, a gyorsaság és tisztaság, illetve  az, hogy az ára hasonló a benzin és dízel üzemű gépkocsik áraihoz. Éppen ezen oknál fogva „a sűrített földgázas megoldás nem csupán egy átmeneti technológia, hanem egy valós, hosszú távú alternatíva”

A gázipar magasrangú képviselői előtt felszólalva Luca de Meo azt hangsúlyozta, hogy az ilyen gépkocsik kettős előnye az, hogy környezetbarát megoldást kínálnak, ésgazdaságosak, mivel a Földön több évszázadra elegendő földgáz készletek vannak.  Azt is elmondta, hogy amennyiben Spanyolországban ma egymillió sűrített földgáz hajtású személygépkocsi futna, akkor évente  1,2 tonnával kevesebb széndioxid kerülne a légkörbe, ami  egyenlő lenne azzal, mintha Madrid egész területét beültetnék fával, ráadásul minden gépkocsivezető évente 700 és 1000 euró közötti összeget   takaríthatna meg a földgáz hajtásnak köszönhetően.”

“Ezek a gépkocsik, furgonok vagy teherautók nem igényelnek további technológia fejlesztést,   megbízhatóak, biztonságosak,  rendkívül versenyképesek a költségek szempontjából, kényelmesek és nagyon praktikusak. E járművek hatótávolsága nagyobb, mint a másféle hajtású gépkocsiké, és használatuk jobban alkalmazkodik a környezethez, mint az egyéb technológiát alkalmazó járművek, legyen szó városi vezetésről, vagy hosszabb utazásról.”- mondta a SEAT elnök.

A SEAT fejleszti majd a CNG technológiát a Volkswagen-csoport számára

Luca de Meo a sűrített földgáz hajtású gépkocsik további előnyei között megemlítette, hogy ezeket nem érintik a súlyos légszennyeződések idején bevezetett forgalomkorlátozások , rövidebb a  tankolási idő, amit kb. három percre tartanak, és a földgáz hajtással futó autó nagyon gazdaságos opció, mert a benzines gépkocsival összehasonlítva 55 %, a dízelekkel  összevetve 30 % a költségmegtakarítás.A SEAT elnöke azt is  aláhúzta, hogy a sűrített földgáz jövője „ megkívánja  a versenytársak, az intézmények és a vállalatok együttműködését annak érdekében, hogy a  sűrített földgáz hajtású gépkocsit  sikerüljön az elektromos autó egyik alternatívájává tenni.”  „Életbevágóan fontos, hogy fokozzuk a  befektetéseket a gáztöltő állomások létrehozásának terén, mert  semmi értelme sincs  a technológiának, ha nincs meg a megfelelő infrastruktúra az ügyfelek igényeinek kielégítésére”- mondta Luca de Meo.  Beszédében rámutatott arra is, hogy a SEAT több partnerével azon dolgozik, hogy  2020-ra Spanyolországban 300 gáztöltő állomás álljon az ügyfelek rendelkezésére.

A SEAT mértékadó márka a sűrített földgáz hajtás területén

A SEAT  a sűrített földgáz hajtás melletti elkötelezettségét a Mii, a Leon TGI és az Ibiza  bevezetésétől számítja. Ezzel az volt a célja, hogy meghatározó  márkává váljék a földgáz hajtású, a  biogázzal működő és a szintetikus üzemanyaggal futó gépkocsik gyártásában. A SEAT rendelkezik  a legszélesebb  sűrített földgáz hajtású kínálattal Európában és a Volkswagen-csoporton belül. 2018 végére a SEAT az Aronát is alkalmassá teszi a földgáz hajtásra, és ezzel az Arona lesz a világon az első sűrített földgáz hajtású szabadidő autója.

A SEAT fejleszti majd a CNG technológiát a Volkswagen-csoport számára

Spanyolországban a sűrített földgáz hajtású gépkocsik regisztrációja az idei évben 10 %-kal emelkedett, és 2030-ra azzal lehet számolni, hogy egymillió sűrített földgázzal hajtott gépkocsi fogja róni a spanyol utakat.  A SEAT számára a „spanyol piac Olaszország után a második legnagyobb a földgázzal hajtott autók esetében”, amit az is mutat, hogy 2018 első negyedévében a SEAT  több mint 900 sűrített földgáz hajtású gépkocsit értékesített Spanyolországban, majdnem ugyanannyit, mint az egész 2017-es esztendőben.





Kulcsszavak: cng, fejlesztés, seat, Volkswagen Csoport
 
A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM Csökkent a Volkswagen nyeresége az első negyedévben Csökkent a Volkswagen nyeresége az első negyedévben A CUPRA Ateca lesz az új márka első piacra kerülő gépkocsija A CUPRA Ateca lesz az új márka első piacra kerülő gépkocsija Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál
 
A régió legnagyobb buszos konferenciája és interaktív kiállítása április 25-én Zsámbékon

A régió legnagyobb buszos konferenciája és interaktív kiállítása április 25-én Zsámbékon

2018. április 20.
A NiT Hungary 2018. április 25-én 24. alkalommal rendezi meg az Országos Személyszállítási Szakmai Konferenciát és Kiállítást a drivingcamp Hungary területén Zsámbékon.
Részletek

A régió legnagyobb buszos konferenciája és interaktív kiállítása április 25-én Zsámbékon

A kormány részéről a nemzeti buszgyártási stratégiáért is felelő Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára, valamint Dr. Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára nyitja a konferenciát. A legnagyobb- és legjelentősebb szakmai szervezetek, érdekképviseletek részvételével zajló konferencián a hazai buszgyártás mellett a turisztikai kérdések és a piacképes közforgalmú személyszállítás is terítékre kerül.

Az interaktív kiállításon minden jelentős hazai buszgyártó jelen lesz a XXI. századnak szánt legújabb fejlesztéseikkel. Kipróbálhatóak a legújabb MODULO és CREDO autóbuszok, a legújabb sávelhagyást- és vészfékezést kezelő biztonsági rendszerek. Bemutatkozik a buszbalesetek során bevethető gyorsreagálású buszmentő kamion. A kiállított nemzetközi buszos flottában 28 különböző típust ismerhetnek meg az érdeklődők, de felülhetnek a 8 oldtimer Ikarusra is, amelyek a hazai buszgyártás múltját idézik meg.

A rendezvényen hagyományosan többezer látogató vesz részt, az interaktív kiállítás megtekintése ingyenes.

A régió legnagyobb buszos konferenciája és interaktív kiállítása április 25-én Zsámbékon

Kulcsszavak: busexpo, kiállítás, Zsámbék
 
„A MINI története” a BMW Múzeumban „A MINI története” a BMW Múzeumban Bemutatjuk a tökéletes Nissan Intelligens Integrációt Bemutatjuk a tökéletes Nissan Intelligens Integrációt Völner: 150 milliárd forintból korszerűsítik az autóbuszparkot Völner: 150 milliárd forintból korszerűsítik az autóbuszparkot Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban A Lexus részt vesz a Chantilly Arts & Elegance Richard Mille eseményen A Lexus részt vesz a Chantilly Arts & Elegance Richard Mille eseményen
 
A Ford Mustang az európai bevezetés óta, immár a harmadik éve a világ legkelendőbb sportkupéja

A Ford Mustang az európai bevezetés óta, immár a harmadik éve a világ legkelendőbb sportkupéja

2018. április 20.
Világszerte állandó érdeklődés mutatkozik a Mustang iránt, amit az új, 2018-as Mustang megjelenése tovább erősített. Ennek eredményeképpen a modell immár zsinórban harmadik éve a világ legkelendőbb sportkupéjának számít.
Részletek

A Ford Mustang az európai bevezetés óta, immár a harmadik éve a világ legkelendőbb sportkupéja

Az IHS Markit globális újautó-regisztrációs adatai alapján 2017-ben a Ford 125.809 darab Mustang kupét és kabriót értékesített.

„A világ beleszeretett a Mustangba,” nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezetője. „A Mustang az amerikai dizájn, erő és szabadság legjavát kínálja, s mindezt olyan egyéniséggel egészíti ki, ami mágnesként vonzza a vásárlókat, bárhol éljenek is.”

A világszerte forgalomba állított mintegy 126.000 Mustang nagyobb része, 81.866 darab az autó szülőhazájában, az USA-ban talált gazdára, vagyis a Mustangok mintegy harmadát más országokban élő vásárlók rendelték meg.

A vállalat saját adatai szerint a Ford tavaly 13.100 darab Mustangot értékesített Európában, 13 európai piacon, köztük Magyarországon, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban is túlszárnyalva a Porsche eladásait. A Mustang öt legerősebb európai piaca 2017-ben Németország (5742 db), az Egyesült Királyság (2211 db), Franciaország (942 db), Belgium (900 db) és Svédország (512 db) volt. Piacrészesedés tekintetében Magyarország kiemelkedő helyet foglal el, hogy 2017-ben minden 5. hazai sportautó Mustang volt, a márka a szegmens 20,14 százalékát tudhatja magáénak. Hazánkban a  Mustang jelenleg is kapható első európai változata a valaha volt legkeresettebb sportkupé címet is birtokolja.

A Ford Mustang az európai bevezetés óta, immár a harmadik éve a világ legkelendőbb sportkupéja

Kínában továbbra is különösen élénk kereslet mutatkozott a Mustangra, ami a tavalyi 7125 darabos értékesítési eredményével a helyi piac legkelendőbb sportkupéjának számított.

A globális export 2015-ös kezdetétől 2017 decemberéig a Ford 418.000 Mustangot értékesített globálisan. Világszerte az 5,0 literes V8-as motorral hajtott Mustang GT bizonyult a legnépszerűbb modellváltozatnak.

2015 és 2018 márciusa között a Ford 35.000 Mustangot adott el az európai piacokon, ahol még idén nyáron megjelenik a még atlétikusabb külsőt, elegánsabb utasteret és 12 colos digitális műszeregységet kínáló új Ford Mustang. A továbbfejlesztett motorkínáltban a Ford 450 lóerős, 5,0 literes V8-asa is szerepel majd, amely a 10 fokozatú automata sebességváltóval párosítva 4,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót. Az új modell üzemanyag-fogyasztása ezzel a hajtáslánccal 12,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 270 g/km.

Az autó fejlett technológiái közt szerepel az állítható MagneRide® futómű, a válaszható üzemmódok és az új Aktív Szelepes Kipufogó, amelynek innovatív Jó Szomszéd üzemmódja kora reggel és késő este érezhetően visszafogja az erőteljes motorhangot. A Mustang vezetőjének nyugodt autózását olyan technológiák támogatják, mint a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens.

A Ford Mustang az európai bevezetés óta, immár a harmadik éve a világ legkelendőbb sportkupéja

Izgalmas újdonságnak ígérkezik a tavasztól Magyarországon is megrendelhető Ford Mustang BULLITT változat, ami a híres mozifilm 50. évfordulójának állít emléket.

A Shadow Black vagy klasszikus Dark Highland Green fényezésekkel megrendelhető Mustang Bullitt modellt egy feltuningolt, 5,0 literes V8-as motor hajtja, aminek teljesítménye várhatóan 464 LE, forgatónyomatéka pedig 526 Nm lesz. A hatfokozatú manuális sebességváltót a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája egészíti ki, ami sportos gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol. Az alapáron kínált B&O PLAY prémium audiorendszer 1000 wattos teljesítményét 12 hangszórón keresztül élvezhetik az autó utasai.

Az IHS Markit meghatározása szerint a kétajtós kupék és kabriók egyaránt a sportkupé-kategóriába tartoznak.

Kulcsszavak: értékesítés, ford, Mustang, sportkupé
 
Negyedik egymást követő évben zárt rekord világszintű eredménnyel a Lexus Negyedik egymást követő évben zárt rekord világszintű eredménnyel a Lexus Átadták a jubileumi tízezredik SEAT Toledo-t Átadták a jubileumi tízezredik SEAT Toledo-t Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 Az első Mondeo Hybrid a Fordtól Az első Mondeo Hybrid a Fordtól Támad a Ford Fiesta és Ka Black and White Edition! Támad a Ford Fiesta és Ka Black and White Edition!
 
A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust

A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust

2018. április 19.
A Citroën ma Magyarországon is bemutatja új kompakt modelljét, a megújult C4 Cactust. A modell gyökeres átalakuláson ment át: az alkalmazott technológiák és a motorkínálat terén lépést tart a kategória elvárásaival, ugyanakkor egyedi karakterével és rendkívüli kényelmével továbbra is kitűnik társai közül. Elegánsabb formában, de megmaradt a merész, formabontó dizájn.
Részletek

A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust

Az autónak fedélzeti kényelem tekintetében sincs párja: az új C4 Cactusban utazva valóságos védőburokban érzi magát az ember. A Citroën Advanced Comfort® program keretében az új C4 Cactus Európában elsőként alkalmaz progresszív hidraulikus ütközőelemekkel

Stílusváltás: Feljebb pozicionálás a sajátos szellemiség megörzése mellett

Az új C4 Cactus teljes egészében megőrizte elődje szellemiségét: az egyedi stílussal, eredeti megoldásokkal fűszerezett kiegyensúlyozott összhatást és a plasztikus idomokat. A változás a kompakt ötajtósok kapcsán megfogalmazott elvárásoknak való megfelelésben, az elegánsabb, letisztultabb külső megjelenésben érhető tetten. Ennek megfelelően megújult és szélesebbnek hat az orr-rész, a márkajelet magában foglaló hűtőrács egészen az új ledes nappali lámpákig húzódik. A keskeny fényszórókat csillogó fekete betétek emelik ki, a karosszéria színére fújt lökhárítónak pedig dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az oldalsó légbeömlők. Hátul a karosszériával megegyező színű, letisztult vonalú csomagtérfedelet új 3D hatású ledes lámpák díszítik, melyek finom metszésükkel szélesebbnek tüntetik fel az autót és modernebb megjelenést biztosítanak. Két oldalt keskenyebbek lettek és lejjebb vándoroltak a karosszériát védő Airbump® betétek. Az eredmény egy határozottan megújult, modern és vonzó ferdehátú lett, mely még nagyobb vevőkört képes meghódítani.

Kompakt mégis tágas

A PSA PF1 platformjára épült, optimalizált felépítésű modell 2,60 méteres tengelytávjával a kompakt ötajtósok élcsapatába tartozik, és minden utasát bőséges hellyel ajándékozza meg. A rövidebb túlnyúlások városi környezetben fürgébb viselkedést és könnyebb kormányozhatóságot biztosítanak. Visszafogott külső méretei mellett (4,17 m hosszú, 1,71 m széles) az új C4 Cactus tökéletesen hozza a kategória alapvető értékeit: a nagy helykínálatot és a városi, városkörnyéki és országúti környezetben egyaránt megnyilvánuló sokoldalúságot.

A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust

Áramvonalas dizájn


Egy tömbből faragott, letisztult külsejével az új C4 Cactus áramvonalas, kiegyensúlyozott dizájnt képvisel, mely egyszerre dinamikus és megnyugtató, minden agresszivitástól és stilisztikai túlzástól mentes. Az autó egyes részei harmonikusan simulnak egymásba, ami egy karakteres stílusú, kifinomult és egységes egész benyomását kelti. Az ívelt vonalú, tömbszerű sziluettet továbbra is szigorúan funkcionális, erőteljes grafikai elemek kísérik, melyek tökéletesen illeszkednek a Citroën formanyelvébe.

A korábbinál szélesebbnek ható új orr-rész büszkén hirdeti az autó hovatartozását. A márka többi modelljénél bevált mintát követik a két szinten elhelyezett világítótestek, a Citroën márkajel megjelenítése és a ledes fénysor: a keskeny csíkban húzódó, high-tech ledes nappali lámpák a márkajel meghosszabbított krómszárainak folytatásában helyezkednek el, maga a logó pedig fényes fekete háttér előtt jelenik meg, ami még kontrasztosabb és elegánsabb megjelenést biztosít. A keskenyebb kialakítástól dinamikusabbnak ható új fényszórókat fényes fekete dekorelem övezi. A Citroën modellek további jellegzetes grafikus elemei a ködfényszórók, melyeket dekoratív keret díszíthet. A légbeömlőt kifinomult krómszegély keretezi.  

A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust

Az új C4 Cactus oldalnézetből különösen áramvonalasnak hat. Ideális az 1/3 rész üvegfelület, 2/3 rész karosszérialemez arány, melyhez jó aerodinamikai jellemzőket eredményező, átlagos magasság járul (1,48 m). A 360°-ban körben futó üvegfelületektől lebegni látszik a tető. A fényes fekete szélvédőkeretnek köszönhetően az ablakok valósággal körülölelik a karosszériát, és a hátsó háromszögablaknál alkalmazott eredeti grafikus megoldás a hátsó szélvédővel is összekapcsolja őket: a karosszéria színét közrefogó két fényes fekete csíktól még kifinomultabb és elegánsabb a Citroën modellek e jellegzetes eleme. A Citroëntől megszokott dizájnos és funkcionális tetőcsomagtartó rudak extra felszerelésként rendelhetők.

A karosszéria optimális védelme érdekében – különösen, ami a városi környezetet illeti – az új C4 Cactus kerékdobvédőkkel, alsó karosszériavédő elemekkel és az ajtók alsó részén a korábbiaknál keskenyebb, új Airbump® betétekkel szerelkezett fel. Ez utóbbiak az alsó karosszériavédő elemek folytatásában az autó teljes hosszán végig futnak, ami a legjobb védelemmel ellátott kompakt ferdehátúvá avatja a modellt. Ez az autó alacsonyabb javítási költségeiben is megnyilvánul, ami különösen a céges ügyfelek számára fontos szempont. Az alacsonyabbra került Airbump® betétektől dinamikusabb és elegánsabb lett az autó sziluettje, a karosszériától elütő szín pedig vizuálisan is feldobja az autó oldalát.

A két 3D hatású ledes modulból álló, hosszúkás új hátsó lámpák a márka legfrissebb modelljeinél már bevált, látványra és műszakilag is jellegzetes megoldást képviselnek. Az ezer közül is felismerhető világítótestek azonnal odavonzzák a tekintetet, és nem mellesleg szélesebbnek tüntetik fel az autót.

A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust

A korábbiaknál nagyobb lámpák a karosszéria színével megegyező árnyalatú, elegáns, új csomagtérfedélen is folytatódnak. Ettől a klasszikusan letisztult vonalú hátsó rész dinamikusabbnak és tekintélyesebbnek hat.
Az első és hátsó lökhárítókba beépített légterelők vizuálisan tovább szélesítik a sziluettet és még hangsúlyosabbá teszik az áramvonalas külsőt.

Letisztult világos utastér


Az új C4 Cactus belsejében visszaköszönnek a korábbi modell legfőbb ütőkártyái, melyek belső stílus tekintetében úttörő modellé avatták a C4 Cactust. Elég egy pillantás az utastérbe, és rögtön jó érzés fogja el az embert. A világos, meleg hangulatú beltér letisztult formáival, puha anyagaival és megnyugtató színeivel igazi védőburkot varázsol körénk.

A rafinált részletekkel feldobott, alacsony, vízszintes műszerfalon lebegni látszik a központi érintőképernyő és a legfontosabb információkat megjelenítő, teljes egészében digitális kijelző. A 100%-ban digitális vezérlőfelületnek köszönhetően letisztult, jól áttekinthető a vezetőhely, és az internetalapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak. A vezérlőgombok a szériában kínált 7” kapacitív típusú érintőképernyő körül helyezkednek el. A minden felesleges elemtől megszabadított, szellős utastér még tágasabbnak hat – minden szegletéből ízlés és otthonosság árad.

A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust

A kényelem és nyugalom védjegyét magán viselő utastérben a kesztyűtartó fedelét díszítő pántok, vasalások és tűzések a legnemesebb bőrdíszműves hagyományt és az utazás világát idézik, de ugyanebben a szellemben fogantak az ajtók bőr behúzói is.

A fokozott tér- és komfortélmény érdekében az új C4 Cactusban a vízszintes vonalaké a főszerep: a vizuális egységet az első és hátsó üléstámlák felső sávjában végig futó kontrasztszín biztosítja, mely akárcsak más Citroën enteriőrökben, itt is kifinomult és egyedi megoldást képvisel.

Valamennyi utas számára kellemes közérzetet és a tágasság érzését biztosítja a hővédő panoráma üvegtető.

A speciális kiképzésű üveg hatékonyan szűri a napfényt, kívül tartja a meleget, és a 4-es kategóriájú napszemüvegekével megegyező védelmet nyújt az UV-sugarak ellen. Kiváló fényvédő, hő- és hangszigetelő tulajdonságainak köszönhetően nincs szükség külön árnyékolóra, ami világosabb és tágasabb utasteret eredményez, és a változatlan magasság, a kisebb súly és az alacsonyabbra került súlypont jóvoltából egyben a jármű üzemeltetését is gazdaságosabbá teszi.

Az új C4 Cactus külön figyelmet fordít az utastér azon részeire, amelyek napi szinten fontosak az ügyfelek számára. A bársonyos tapintású műszerfalborítás az üléskárpitokkal harmonizál, a puha bőrpántok pedig elegáns kiegészítőkként funkcionálnak

A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust

Teljes körű személyre szabási kínálat


Az új C4 Cactus számtalan lehetőséget kínál az egyedi kialakításra: összesen 31-féle elegáns külső kombináció áll rendelkezésre. A 9 karosszériaszín közül az időtlen hófehér, obszidiánfekete, platinaszürke és Artense szürke, az élénk ralipiros és olivabarna vagy a rafinált Emerald kék, gyöngyházfehér és Deep Purple is tökéletesen passzol az autó egyéniségéhez.

A még karakteresebb és elegánsabb megjelenés érdekében 4 trendi színcsomag is szerepel a kínálatban: Glossy Black, Silver Chrome, Anodised White és Anodised Deep Red. A művészien adagolt kontrasztszínek az az első ajtók alján, az Airbump® betéteknél és az első lökhárító alsó részén hívják fel magukra a figyelmet.  

További személyre szabási lehetőségeket kínál az 3 könnyűfém keréktárcsa: a visszafogottan elegáns 16” szürke SQUARE és a 17” kétszínű fekete/alumínium CROSS, valamint a 17” kétszínű fehér/alumínium CROSS keréktárcsa. A két utóbbi a még stílusosabb, prémium megjelenés érdekében gyémántcsiszolt kivitelben kapható.

A beltérben alkalmazott anyagok látványra és tapintásra is kellemesek: elég, ha csak az üléskárpitokkal harmonizáló, finom textúrájú műszerfalborításra gondolunk. Az utastér személyre szabásához ötféle elegáns és meleg hangulatú stílusvilágot kínál az új C4 Cactus:

A szériakivitelt letisztult, visszafogott dizájn jellemzi: a szürke műszerfalhoz, könyöklőkhöz és ajtópántokhoz szürke Mica Grey szövet üléskárpitok társulnak.

A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust

A Metropolitan Red kivitel világos színeivel és kifinomult anyagaival a tágas utastér mellett teszi le a voksát. Az üléseket bézs színű Silica szövetkárpit borítja, a háttámla tetején sötétpiros csíkkal, a műszerfal szintén sötétpiros, míg a könyöklők és ajtóbehúzók, valamint a Top Box kesztyűtartó pántjai bézs árnyalatúak.

A Wild Grey kivitel élénkebb, dinamikusabb összhatást biztosít: a szürke Silica szövetkárpit ülések tetején halványszürke a csík, a műszerfal, a könyöklők, az ajtóbehúzók és a kesztyűtartópántok pedig szintén szürke színűek.

A Hype Grey kivitel a szemcsés bőrrel bevont fekete ülésekkel, valamint a szürke műszerfallal, könyöklőkkel, ajtóbehúzókkal és kesztyűtartópántokkal már a luxuskategória felé kacsintgat.
 
A Hype Red kivitel igazi felső kategóriás megközelítést képvisel: ezt sötétpiros alcantaracsíkkal feldobott bézsszínű nappabőr/szövet ülésekkel, sötétpiros műszerfallal, valamint bézsszínű könyöklőkkel, ajtóbehúzókkal és kesztyűtartópántokkal éri el.

A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust

Kulcsszavak: bemutató, C4 Cactus, Citroën, premier, új modell
 
Új motorral, és duplakuplungos sebességváltóval érkezik Genfbe be a  Kia cee’d GT Line Új motorral, és duplakuplungos sebességváltóval érkezik Genfbe be a Kia cee’d GT Line Detroitban debütál az Audi Q8 tanulmány Detroitban debütál az Audi Q8 tanulmány Az új Optima modellcsaládhoz hibrid, és hálózatról tölthető hibrid kivitelek is csatlakoznak Az új Optima modellcsaládhoz hibrid, és hálózatról tölthető hibrid kivitelek is csatlakoznak A sokoldalú ötüléses megérkezett a Fordtól A sokoldalú ötüléses megérkezett a Fordtól Színtiszta erő és érzelmeket ébresztő M dizájn – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő és érzelmeket ébresztő M dizájn – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M
 
Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az EU-ban

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az EU-ban

2018. április 19.
Csökkent márciusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban - közölte az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete szerdán.
Részletek

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az EU-ban

Az ACEA adatai szerint márciusban 1 millió 792 ezer 599 új autót adtak el, ami 5,3 százalékos visszaesés tavaly márciushoz képest.

2014 márciusa óta nem volt példa márciusi eladási csökkenésre az Európai Unióban.

Az EU több nagyobb nemzeti autópiacán csökkent a forgalomba helyezések száma márciusban, így például Nagy-Britanniában 15,7 százalékkal, Olaszországban 5,8 százalékkal, Németországban pedig 3,4 százalékkal. Ugyanakkor Franciaországban 2,2 százalékos, Spanyolországban pedig 2,1 százalékos növekedést jegyeztek fel a múlt hónapban.

Az idei első negyedévben az Európai Unióban éves szinten 0,7 százalékkal több, összesen 4 millió 171 ezer 628 új gépkocsit helyeztek forgalomba.

A vezető piacok között a legnagyobb növekedés Spanyolországban (10,5 százalék), Németországban (4 százalék) és Franciaországban (2,9 százalék) volt. A negyedévben éves összevetésben a legnagyobb csökkenést Olaszországban (-1,5 százalék) és Nagy-Britanniában (-12,4 százalék) jegyezték fel.

Az ACEA adatai szerint a Magyarországon eladott új autók száma 12 ezer 748 volt márciusban, 28,5 százalékkal több a februárinál. Az idei első három hónapban 31 ezer 609 új autót értékesítettek Magyarországon, ami 29,8 százalék növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Arányait tekintve ez volt a legnagyobb növekedés a negyedévben az Európai Unióban.

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az EU-ban

Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem, új autó
 
Ukrajnában 63 százalékkal esett az új autók eladása az idei első nyolc hónapban Ukrajnában 63 százalékkal esett az új autók eladása az idei első nyolc hónapban Megcélozza a hazai taxisokat a Ford Megcélozza a hazai taxisokat a Ford Gyorsan nőtt az eladott személyautók száma az első negyedévben Csehországban Gyorsan nőtt az eladott személyautók száma az első negyedévben Csehországban Támogatási programot indít a német kormány elektromos meghajtású autók vásárlására Támogatási programot indít a német kormány elektromos meghajtású autók vásárlására Szeptemberben érkezik a szalonokba a Nissan Micra új, N-Tec változata Szeptemberben érkezik a szalonokba a Nissan Micra új, N-Tec változata
 
Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition

Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition

2018. április 19.
Az új BMW M2 Competition piaci premierjével a BMW M GmbH célzott módosításokkal fokozza tovább a BMW M2 Coupé nagyteljesítményű karakterét, mialatt új etalont gurít a prémium kompakt sportautók elé.
Részletek

Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition

Új erőforrás 410 lóerő maximális teljesítménnyel


Az új BMW M2 Competition műszaki középpontjában az új sorhatos benzinmotor áll, amelyet a BMW M3/M4 erőforrásának alapjaira építettek meg a mérnökök. Az M TwinPower Turbo technológiával felvértezett, duplaturbós szív maximális teljesítménye percenkénti 5 250 és 7 000 főtengely-fordulat között 410 lóerő, miközben 550 Nm csúcs forgatónyomatéka percenkénti 2 350 és 5 200 főtengely-fordulat között mindvégig a sofőr rendelkezésére áll. Az új motor a turbófeltöltésű erőforrások rendkívül széles fordulatszám-tartományával büszkélkedhet, teljesítmény-leadása pedig mindegyik sávban kivételesen egyenletes. A BMW M modellek jellegzetes orgánumáról az elektronikusan állítható szelepekkel kiegészített dupla kipufogórendszer, az erőforrás kimagasló belső hatékonyságáról pedig a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológia gondoskodik. Az Európai Unió országaiban értékesített BMW M2 Competition modelleket a bajor prémiumgyártó a károsanyag-kibocsátás módszeres csökkentése érdekében részecskeszűrővel is felszereli.

Az új BMW M2 Competition az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) 4,2 másodperc alatt, az alapfelszereltség részeként kínált hatfokozatú manuális váltóval pedig 4,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modell végsebességét az elektronika 250 km/óránál szabályozza le, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag azonban ezt a határt egészen 280 km/óráig kitolja – 10 km/órával tovább, mint a BMW M2 Coupé esetében. Az újdonság fogyasztási adatai ugyancsak figyelemreméltóak: hatfokozatú manuális váltóval a modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása, illetve kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása 9,9 – 10,0 liter és 225 – 228 gramm, amely értékek az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető duplakuplungos automataváltóval (M DCT) 9,2 literre és 209 – 210 grammra csökkennek.

Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition

Az erőforrás okosan megtervezett kenési rendszere egyenesen a motorsport élvonalából érkezett, a hűtőrendszer műszaki alapját pedig a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé hűtőrendszere adta. A BMW Motorsport tervezőmérnökei évtizedek óta fejlesztik a versenyautók kenési- és hűtőrendszerét, az új BMW M2 Competition így a zárt aszfaltcsíkokon is rajtrácsra állítható. A speciális hűtőrendszerről nagyobb hűtőrács-pár és új, több levegőt gyűjtő első koptató árulkodik. A vese alakú hűtőrácsok már az alapfelszereltség részeként magasfényű fekete színben ragyognak, ahogyan az első kerékjárati ívek fölé integrált irányjelző-panelek és az elektronikusan állítható szelepekkel felszerelt kipufogórendszer dupla ikervégződése is. A modell hátulját sötét árnyalatú M Competition embléma díszíti. A vadonatúj, duplakonzolos visszapillantó-házak tovább csökkentik az új BMW M2 Competition légellenállását és a modell sportosságát hangsúlyozzák.

A minden korábbinál intenzívebb vezetési élmény érdekében a BMW M GmbH tervezőmérnökei módszeresen finomítottak a BMW M2 Coupé menettulajdonságain, miközben a motortérbe a BMW M3/M4 szénszál-erősítésű műanyagból készült toronymerevítője is beköltözött. A mindössze 1,5 kilogramm súlyú alkatrész jelentős mértékben fokozza a karosszéria merevségét, amely így még pontosabb irányíthatóságot eredményez. A tervezőmérnökök az elektromechanikus szervokormány, az aktív M differenciálmű és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) jelleggörbéjét is a megnövelt teljesítménnyel párhuzamosan hangolták át.

Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition

Üzemmódválasztók a kívánt járműkarakterisztika beállítása érdekében


A BMW M2 a bajor prémiumgyártó első olyan modellje, amelynek középkonzolján közvetlen üzemmódválasztókat helyeztek el a tervezők. Ezen gombokkal a motor karakterisztikája, a kormánymű elektromos rásegítésének mértéke és – amennyiben a felszereltség része – az M duplakuplungos automataváltó (M DCT) Drivelogic funkciói bármelyik pillanatban személyre szabhatók. Az egyes üzemmódok szabadon kombinálhatók egymással, a kedvenc járműbeállítások pedig bármikor a kormányra helyezett M1 és M2 memóriagombokra programozhatók. Az új BMW M2 Competition széleskörű alapfelszereltségének a vörösre fényezett Start / Stop motorindító gomb, az első parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) és az adaptív LED fényszórók is részei.

Látványos új opciók

Az új BMW M2 Competition opcionális extrafelszereltségei között az M Sport kagylóülések is megtalálhatók, amelyek formájukkal és integrált fejtámláikkal a motorsport élvonalát idézik, miközben minden vezetési szituációban tökéletes tartást garantálnak. A háttámlák közepén, vállmagasságban egy-egy M2 típusjelzés világít, a fekete bőrkárpithoz pedig kék és narancssárga kontraszt-varrások választhatók. Az alapfelszereltség részét képező sportülések ugyancsak fekete bőrkárpittal érhetők el, az ülőfelületeken és a háttámlákon kék vagy narancssárga kontraszt-varrással.

Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition

A BMW M GmbH több évtizedes motorsport-tapasztalata az új BMW M2 Competition könnyűfém keréktárcsái mögé megrendelhető M Sport fékrendszerben is megmutatkozik. Az első tengely végeire 400 milliméter átmérőjű féktárcsák választhatók, amelyeket hatdugattyús féknyergek szorítanak össze, a hátsó kerekeket pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsák és négydugattyús féknyergek lassítják. A megnövelt féktárcsák és a szürkére fényezett féknyergek minden vezetési szituációban maximális fékerőt garantálnak. Az opcionális extrafelszereltségek listájára a 19” méretű, Y küllődizájnú könnyűfém keréktárcsák is felkerültek, elöl 9J x 19, hátul 10J x 19 méretben. A kerekeken elöl 245/35 ZR19, míg hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsok feszülnek. Az új BMW M2 Competition két vadonatúj karosszéria-fényezési árnyalatban is elérhető lesz: a Sunset Orange metál mellett az exkluzív Hockenheim Silver szín is megrendelhető.

Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW M2 Competition, új modell
 
Opel Ampera-e: elektromos mobilitás több mint 500 kilométeres hatótávolsággal Opel Ampera-e: elektromos mobilitás több mint 500 kilométeres hatótávolsággal Hamarosan az utakon a Nissan NISMO Juke RS Hamarosan az utakon a Nissan NISMO Juke RS Felgördült a függöny az új ŠKODA Fabia Combi előtt Felgördült a függöny az új ŠKODA Fabia Combi előtt Elkészült a tízmilliomodik BMW 3-as limuzin Elkészült a tízmilliomodik BMW 3-as limuzin Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: hétüléses, csúcs-hatékonysággal Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: hétüléses, csúcs-hatékonysággal
 
Ki mit használ az utazáshoz?

Ki mit használ az utazáshoz?

2018. április 19.
A mobilitás egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben. A közlekedési eszközök folyamatos fejlődése és a hozzá tartozó kiegészítő eszközök bővülése megkönnyítik és élvezetesebbé teszik a mindennapi utazásunkat.
Részletek

Ki mit használ az utazáshoz?

A Europcar Autókölcsönző mini-kutatásából kiderül, a kitöltők 42%-a rádiót hallgat utazása alatt és az emberek 72%-a telefonos applikációval tájékozódik az útja során.

Folyamatos mozgásban vagyunk, emiatt fontos, hogy az utazással töltött időt, hogyan mivel és milyen formában töltjük. A Europcar Autókölcsönző a közösségi média felületén végzett mini-kutatásának célja az volt, hogy megtudja, hogy az emberek milyen szolgáltatásokat vesznek igénybe az utazásuk során.

A felmérésből kiderült, hogy legyen szó autózásról vagy tömegközlekedésről, a zenehallgatás a kitöltők 82%-nak hozzátartozik az utazáshoz. A válaszadók 43%-a rádiót, 29%-a Spotify-t hallgat, de akadnak olyanok is, akik CD-t vagy hangoskönyvet hallgatnak utazás közben.

Tájékozódáshoz a válaszadók 72%-a telefonos applikációkat használ, amik közül a Google maps és a WAZE a legkedveltebb alkalmazás.

Autós utazásuk során a kitöltők 54%-a vásárolja meg benzinkúton az autópályamatricát, de egyre többen vannak, akik a kényelmesebb megoldást választják és SMS-ben, online felületen vagy alkalmazáson keresztül veszik azt.

Ki mit használ az utazáshoz?

A közösségi közlekedésre vonatkozó kérdésekből kiderült, hogy egyre ismertebbek a közösségi közlekedés különböző formái, de még kevesen használják őket. A legismertebb közösségi közlekedési szolgáltatás az Oszkár, amit a kitöltők 82%-a ismer. Őt követi a GreenGo követ 55%-al és a dobogó harmadik fokán holtversenyben a Limo és a BlaBlacar állnak 30%-al. Amellett, hogy a válaszadók 70%-a még nem próbálta ezeket a szolgáltatásokat, az is kiderült, hogy azok viszont akik kipróbálták a legtöbben az Oszkár, a GreenGo és a Limo szolgáltatásait vették igénybe. Azon kitöltők, akik nem rendelkeznek autóval inkább az autóbérlést részesítik előnyben a közösségi autózással szemben. Az embereket vonzzák az új technológiák, mert a kutatásból az is kiderült, hogy az emberek 69%-a próbálná ki az önvezető autókat.

„Nagyon érdekesnek találom a közlekedés területén történő változásokat. Örülök annak, hogy itthon is elkezdődött a közösségi közlekedés történő felé nyitás. A fellépések miatt nekem a telekocsizás nem nagyon opció, de egyre jobban kezdem értékelni a bérautó által nyújtott előnyöket, mint például azt, hogy nem kell autópályamatricát vennem vagy az autó szervizelését sem nekem kell intéznem. Az pedig már csak a hab a tortán, hogy adott esetben az utazásomhoz megfelelő autót választhatok” – nyilatkozta Hajnóczy Soma, kétszeres bűvész világbajnok, aki március óta a Europcar új arca.

A közlekedés napjainkban hatalmas változáson megy keresztül, rengeteg új alternatív közlekedési forma, illetve üzemanyag áll az autósok rendelkezésére, így ugyanezekre a kérdésekre néhány év múlva egészen biztosan teljesen más válaszok érkeznek majd.

Kulcsszavak: autókölcsönző, Europcar, közlekedés
 
A német utakon kiváltságokat kaphatnak az elektromos autók A német utakon kiváltságokat kaphatnak az elektromos autók A Shell játékával a maranellói Ferrari gyárba látogathatunk A Shell játékával a maranellói Ferrari gyárba látogathatunk Kormányrendelet jelölheti ki az M0-ás északnyugati szakaszának nyomvonalát Kormányrendelet jelölheti ki az M0-ás északnyugati szakaszának nyomvonalát Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára A Scania új szintre emeli a fenntarthatóságot A Scania új szintre emeli a fenntarthatóságot
 
A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel

A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel

2018. április 19.
Egy jelenleg egyedülálló technológiát felhasználva a Volkswagen Csoport az autonóm parkolás rendszerét teszteli a Hamburgi repülőtéren.
Részletek

A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel

A Volkswagen, az Audi és a Porsche autói itt a parkolóház térképe alapján önállóan navigálják el magukat a megfelelő parkolóhelyre. A többszintes parkolóházban történő tájékozódást mindössze egyszerű képjelek segítik, amelynek előnye, hogy tulajdonképpen bármely parkolóházban ugyanígy alkalmazható. Az első ügyfelek várhatóan a következő évtized elején tehetik próbára ezt a funkciót a megjelölt parkolóházakban.

Johann Jungwirth, a Volkswagen Csoport digitalizációs igazgatója így nyilatkozott a tesztekről: „Az autonóm parkolás rendszerével sokat tehetünk ügyfeleink kényelmes, stresszmentes közlekedésért. Éppen ezért szeretnénk a technológia demokratizálásával a lehető legtöbb ember számára hozzáférhetővé tenni ezt a lehetőséget.”

A Hamburgban szemléltetett, a nagyközönség számára most először bemutatott autonóm parkolás technológiája már kilépett a kutatólaboratóriumok falai közül és előrehaladott fejlesztési fázisban jár. Az első, autonóm parkolás funkcióval rendelkező Volkswagen Csoporthoz tartozó járművek várhatóan a következő évtized elejétől érhetőek el az ügyfelek számára.

Első a biztonság: lépésről lépésre kerül bevezetésre az autonóm parkolás rendszere

Első lépésként előre kijelölt, többszintes parkolóházak forgalom elől elzárt részeiben lesz lehetőség az autonóm parkolás rendszerének használatára. Mielőtt azonban ezeken a lezárt részeken elindulnának a tesztek, az autonóm parkolás rendszerét átfogó vizsgálatoknak vetik alá. Világszerte több ezer, különböző helyen végrehajtott parkolási manőver teljesítése és elemzése előzi meg ezeket a teszteket. A rendszer biztonságosságát növelendő ezzel párhuzamosan számos szimuláció is történik.

A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel

A következő lépésben már az úgynevezett vegyes forgalomban való működést tesztelik a mérnökök, ilyen például, amikor emberek által vezetett autók között történik a jármű önvezető üzemmódban való mozgása illetve parkolása. A cél pedig egyértelmű: minden parkolóházban, beleértve például az élelmiszer áruházak mellett található nyilvános parkolókat is, lehetővé váljon az autonóm parkolás.

Jó oka van annak, hogy az alapoktól történik az autonóm parkolás funkciójának bevezetése. „Amit az ügyfeleinknek kínálunk az teljesen megbízhatóan és biztonságosan működik. Ezt garantálják a Volkswagen Csoport járműiben elérhető korszerű műszaki megoldások, és mi a jövőben is tartjuk magunkat ehhez az ígérethez, az autonóm vezetés esetében is.” – nyilatkozta Johann Jungwirth.

Az autonóm parkolást kínáló járművek mindegyike rendelkezik majd aktív környezetfelügyelő rendszerrel. Ez felismeri a különböző tárgyakat, akadályokat és megfelelőképpen reagál azokra, legyen szó kikerülésről, fékezésről vagy akár teljes megállásról. A járműveket ezért szenzorok egész sorával – például ultrahanggal, radarokkal és kamerákkal - szerelik fel. Az adatokat a jármű központi vezérlőegysége dolgozza fel. A többszintes parkolóházakban az autók a térképadatok alapján önállóan jutnak el a szabad parkolóhelyre. A tájékozódást a parkolóházban elhelyezett egyszerű képjelek biztosítják a járművek számára.

A holnap mobilitása, mint közös feladat: a Volkswagen Csoport három márkája, Hamburg szabad és Hanza-város és a Hamburgi repülőtér együttműködése az autonóm parkolás támogatása érdekében

Az autonóm parkolás egyik próbája jelenleg is zajlik Hamburgban. A Volkswagen Csoport és Hamburg szabad és Hanza-város partneri együttműködésén belül a Volkswagen, Audi és Porsche márkák tesztelik az autonóm parkolás rendszerét a Hamburgi repülőtéren. A márkák szakértelmüket egyesítve törekednek arra, hogy minél gyorsabban sikerüljön az új funkciót a három márka sorozatgyártású modelljeiben is alkalmazni. Az egyes márkák többéves tapasztalattal rendelkeznek a különböző parkolási funkciók kifejlesztésének területén, de természetesen az autonóm vezetés területén szerzett legfrissebb tapasztalataikat is megosztják egymással a közös munka során.

A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel

És ez nem minden. A jövő mobilitási szolgáltatójaként a Volkswagen Csoport a Hamburgi repülőtéren egy olyan integrált koncepcióba is betekintést enged, amelynek középpontjában az ügyfél és az ő igényei állnak. Ennek eléréséhez a márkák különböző szolgáltatások egész sorával egészítik ki az autonóm parkolás funkcióját, bepillantást engedve abba a mindent átfogó szolgáltatáscsomagba, amely a jövő kényelmes, stresszmentes parkolását biztosítja.

A Volkswagen segítségével a saját csomagtartód lesz a kézbesítési címed

A „Volkswagen We” létrehozásával a márka a már rendelkezésre álló szolgáltatások sorát további online funkciókkal, szolgáltatásokkal és alkalmazásokkal bővíti. A következő években ez a portfólió jelentősen gyarapodik, számos további szolgáltatást kínálva a Volkswagen ügyfeleinek. A „We Park” igen népszerű és jelenleg is elérhető alkalmazás igen jó példa erre, csakúgy, mint a „We Deliver” applikáció. Ezekkel az alkalmazásokkal nem csupán arról van szó, hogy az autó digitális eszközzé válik, hanem ezzel párhuzamosan életünk egyre több területét összekötő felületként is viselkedik. A „We Deliver” szolgáltatás felhasználói a jövőben az online rendelt csomagjaikat egyenesen az autójukhoz szállítva vehetik át.

A kísérleti fázis részeként ezt a szolgáltatást már Berlinben tesztelik. Ebben az esetben a Volkswagen csomagtartója lesz a küldemény kézbesítési címe. A jármű helyzete a megrendeléssel együtt leadásra kerül, a szállító pedig GPS segítségével egy 300 méter sugarú körön belül behatárolja a szabadon megközelíthető jármű helyzetét, amelynek csomagtartójához egyszeri, biztonságos hozzáférést biztosítanak számára. A cél az, hogy a jövőben nem csupán a kiszállítások történjenek ilyen módon, hanem a futárok így vehessék fel a visszaküldött vagy előre kifizetett csomagokat is.

Hálózatba kapcsolt, automatizált és elektromos: a jövő útján az Audi AI-vel

A teljesen automatizált vezetési funkciók és az önvezető közlekedés víziója felé vezető úton a jövő Audi modellje még ennél is többet kínál: a folyamatosan továbbfejlesztett járműintelligenciához magas szintű interakciós intelligencia is társul. Nem csupán az utakon tud a jövő autója rengeteg időt spórolni vezetőjének, de számos további kényelmi megoldást is kínál.
A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel

Speciálisan kialakított, úgynevezett „Audi AI zónákban” a jövő Audi modellje önállóan képes több különböző dolgot elvégezni anélkül, hogy a vezető egyáltalán jelen lenne. Ha például egy sokszor úton lévő üzletember egy megjelölt területen (átvételi zónában) hagyja Audi járművét, az képes lesz önállóan, vezető jelenléte nélkül olyan szolgáltatóegységekhez eljutni, mint például az autómosó, a benzinkút vagy a tisztító.

Az Audi – amely az Audi AI technológiájának köszönhetően intelligensen összekapcsolódik a környezetével – szintén önállóan keresi meg a parkolóhelyét és pontosan bekormányozza oda magát. A kívánt időpontban pedig visszatér az átvételi zónába készen arra, hogy folytassa útját. A vezető bármely pillanatban figyelemmel követheti az autó útját egy alkalmazáson keresztül illetve új szolgáltatásokkal bővítheti a meglévőket.

Porsche: Park & Charge – automatikus töltés parkolás közben

„Nyilvános helyeken vagy akár otthon is töltőrobotok alkalmazása javíthatja az elektromos mobilitás elfogadottságát.” – nyilatkozta Uwe Michael, a Porsche e-autós fejlesztési részlegének igazgatója. Az autók nem csupán automatikusan beparkolnak, de automatikusan fel is töltik őket. Egy étteremlátogatás alkalmával például az ügyfél egy teljesen feltöltött járműhez térhet vissza az étkezés után. Uwe Michael hozzátette: „Ezzel egy időben a töltőállomások kihasználtsága is javul, hiszen egy autó csak annyi időt tölt egy töltőpontnál, amennyi a töltéshez szükséges.”

A Park & Charge a következőképpen működik: miután az elektromos autó vagy a hibrid modell teljesen autonóm módon leparkolt a töltőállomáson, a jármű és a töltőrobot WLAN kapcsolaton keresztül összeköttetésbe lép. A jármű töltősapkája automatikusan kinyílik, a töltőrobot karja pedig kinyúlik és létrehozza a kapcsolatot az elektromos hálózat és a beépített töltő között. A töltést követően a jármű automatikusan elhagyja a töltőpontot és más parkolóhelyre navigálja magát, szabaddá téve ezzel a töltőállomást a következő elektromos autó számára.

Az autonóm parkolás bepillantást enged a jövő városi mobilitásába


Az autonóm parkolás hamburgi próbája jól mutatja a jövő városi mobilitásának alakulását. Az új mobilitási megoldások ugyanis átalakítják a tisztán gépgyártásra fókuszáló autógyártók hagyományos szerepét, új partneri együttműködések jönnek létre, az ügyfelek és igényeik pedig egyre inkább a figyelem középpontjába kerülnek. Johann Jungwirth így nyilatkozott erről: „Egyértelmű célunk olyan önvezető járművek megalkotása, amelyek gombnyomásra kínálnak mobilitási megoldást mindenki számára, visszaadva az embereknek az időt és a megfelelő életminőséget, mindamellett, hogy nagyban növelik az utak biztonságát is. Az autonóm vezetés mérföldkő az ehhez vezető úton.”

Kulcsszavak: fejlesztés, parkolás, volkswagen
 
Prof. Dr. Winterkorn: „Az automobil jövőjét vezető pozícióból szeretnénk formálni.” Prof. Dr. Winterkorn: „Az automobil jövőjét vezető pozícióból szeretnénk formálni.” Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján A Passat család minden igényre kínál ideális változatot A Passat család minden igényre kínál ideális változatot 2014-től új Ikarus buszokon utazhatunk a fővárosban 2014-től új Ikarus buszokon utazhatunk a fővárosban
 
Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus

Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus

2018. április 18.
Ma még nem létezik alsó-középkategóriás villanyautó a prémium szegmensben. Ezen változtathat hamarosan a Lexus CT utódmodellje.
Részletek

Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus

Egyre szélesebb körben elérhetők a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik, ám a realitás az, hogy az akkumulátoros villanyautók (a több száz kilométeres hatótávolsággal bíró, hidrogén üzemanyagcelláról táplált e-modellekkel szemben) ma még a városi, elővárosi közlekedésben használhatók leginkább. Itt minden előnyük érvényesül, a helyi légszennyezés teljes hiányától az egyszerű és zökkenőmentes elindulás lehetőségéig, ugyanakkor legfőbb hátrányuk, az elmúlt évek tagadhatatlanul jelentős fejlődése ellenére erősen korlátozott, 200-250 kilométeres hatótávolság az egy huzamban megtett minimális távolság miatt probléma nélkül kiküszöbölhető.

Nem véletlenül került pont a Lexus legkisebb modellje, a fényűző minőséget praktikus városi méretekkel ötvöző CT a villamosításra vonatkozó híresztelések középpontjába. A brit Auto Express tudni véli ugyanis, hogy 2020-tól a már megszokott hibrid variáns mellett tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz a következő generációs CT modell.

Ezzel a prémium piacon elsőként vethetné meg a lábát a Lexus azon a terepen, amelyet a tömegmárkák egyre nagyobb számban népesítenek be. A Volkswagen Golftól a Hyundai Ioniq-ig több C-szegmensbeli modell is elérhető elektromos kivitelben, akár kizárólagosan, mint az Opel e-Ampera, akár más módozatokkal karöltve, mint az említett Golf vagy a Ford Focus Electric. Ugyanakkor a szubkompakt BMW i3 (4,01 m), illetve a középkategóriás Jaguar I-Pace (4,68 m) vagy Tesla Model 3 (4,69 m) között jelenleg tekintélyes űr tátong a luxus-villanyautók kínálatában.

Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus

Miközben Észak-Amerikában várhatóan befejezte pályafutását a CT, teljesen átengedve a terepet az UX crossovernek, Európában továbbra is lát fantáziát a tradicionális ferdehátúak kategóriájában a Lexus. „A CT vásárlóinak közel 75 százaléka más márkáktól érkezik hozzánk, a célközönség pedig teljesen eltér attól, akik az UX-et választanák” – idézi Pascal Ruch európai Lexus-főnököt a brit szaklap.

Az új generációs CT a Toyota-csoport TNGA padlólemezének elsőkerék-hajtású módozatára (GA-C platform) épül, legfőbb vonalaiban megegyezik majd a most bemutatott Toyota Auris modellel, beleértve annak 177 lóerős hibrid hajtásláncát is. Ugyanakkor amennyiben a CT tisztán elektromos hajtásláncot kap, az megnyithatja az utat a padlólemezt hasznosító többi modell előtt is, így hamarosan beköszönthet az elektromos városi és családi Toyota járművek kora.

Kulcsszavak: elektromos autó, lexus, Lexus CT
 
Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Maximális, ötcsillagos értékelés kapott a Lexus NX 300h Maximális, ötcsillagos értékelés kapott a Lexus NX 300h Tényleg jöhetnek a zöld rendszámok és az áfamentes autók Tényleg jöhetnek a zöld rendszámok és az áfamentes autók Több, mint 10 millió hibrid autót adott el a Toyota világszerte Több, mint 10 millió hibrid autót adott el a Toyota világszerte Környezetvédők kedvence - Renault ZOE Környezetvédők kedvence - Renault ZOE
 
A Scania Top Team első regionális nemzetközi döntőjében a negyedik helyen végzett a magyar csapat

A Scania Top Team első regionális nemzetközi döntőjében a negyedik helyen végzett a magyar csapat

2018. április 18.
Tíz Scania szervizcsapat gyűlt össze Trentoban, Olaszországban ezen a hétvégén az első Scania Top Team 2017–2018-as regionális döntőjére. Teljesítményükben nem csalódtak a szervezők, ám a legjobbnak az olasz és az osztrák csapat bizonyult.
Részletek

A Scania Top Team első regionális nemzetközi döntőjében a negyedik helyen végzett a magyar csapat

Reneszánsz szökőkutak, középkori freskók és szabadtéri programok, úgy mint túrázás, síelés és kerékpározás ... Trento városa sok mindent kínál az ide látogató számára. De a múlt hétvégén a Brentai-Dolomitok drámai csúcsai által védett város teljesen más tevékenységnek adott otthont. Azon kívül, hogy Trentoban tartották a Scania Top Team nemzetközi döntőjét, a Scania munkatársai bemutathatták a rendezvényen részt vevőknek a fenntartható fejlődés irányába mutató tevékenységeiket. A Top Team szerelői verseny sok évvel ezelőtt házi versenyként indult Svédországban az ottani technikusoknak, ami olyannyira kinőtte magát, hogy azóta világszintű versenyt rendeznek meg a Scania márkaszervizeiben dolgozó szerelők számára.

Ez év áprilisától szeptemberéig tartják a regionális nemzetközi döntőket hat helyszínen. Trentoban három, majd Brazíliában, Sao Paoloban egy, Malajzia fővárosában, Kuala Lumpurban pedig két hétvégén keresztül mérhetik össze tudásukat a csapatok. 2018 április második hétvégéjén az olasz kisvárosban tartott eseményen Magyarország, Szlovákia, Csehország, Törökország, Németország, Ausztria, Svédország, Olaszország, Írország és Ukrajna műszaki szakembereiből álló csapatok versenyeztek.

A Scania Top Team első regionális nemzetközi döntőjében a negyedik helyen végzett a magyar csapat

70 országból összesen 8 000 versenyző vett részt a mostani eseményt megelőző versenyen. A verseny napja előtti estén tartották a vacsorával egybekötött hivatalos megnyitót, majd másnap reggel a résztvevőket a trentoi Scania-forgalmazó központi szervizébe vitték, ahol a versenyt lebonyolították.

Az öt szakmai állomás őt kiegészítő állomással bővült ez évben, ahol egyebek mellett a Scania Helpdesk szolgáltatást érintő fejlesztésekről, a Scania Assistance új applikációjáról, valamint a fenntartható szállítmányozásról tájékozódhattak a résztvevők- „Kemény küzdelem zajlott a csapatok között” – mondta Harald Cederberg, a Top Team zsűri elnöke.

„Az összes csapat a legjobbat hozta ki magából, és a versenyre való felkészülésük is kifogástalan volt. Ambiciózus csapatokkal találták szembe magukat a résztvevők, ami azt mutatja számunkra, hogy szakképzett és elkötelezett szakemberek dolgoznak a Scaniánál.”

Mégis hogyan került ki a két győztes csapat? Hogyan múlták felül a többieket az első európai döntőben? Az ausztriai csapat – amely a Top Team regionális döntőjében negyedik alkalommal képviselte Ausztriát – azt állítja, hogy sikerük kulcsa a csapatmunka és az egymás iránti tisztelet. Míg az osztrák csapat a múltbeli tapasztalatokra támaszkodhatott, addig az olaszok számára ez volt az első alkalom, amikor nemzetközi szinten versenyeztek. A csapat több mint négy hónapig gyakorolt munka után és hétvégén is, hogy felkészülhessen a kihívásra.

A Scania Top Team első regionális nemzetközi döntőjében a negyedik helyen végzett a magyar csapat

Olaszországból és Ausztriából került ki az a kép legjobb csapat, amelyik a decemberi Top Teamben megmérettetik majd 10 másikkal Svédországban, Södertäljében, a világdöntő helyszínén. És hogy mi a jutalom? A fődíj 50 000 euró készpénz a világ legjobb szervizcsapata számára. Az elkövetkező hétvégén hasonlóan izgalmasan versenynek néznek elébe a szervezők.

Kulcsszavak: scania, szakmai verseny, Top Team
 
Az önvezető kamionok között a Scania a legnagyobb táv megtételével elérte Rotterdamot Az önvezető kamionok között a Scania a legnagyobb táv megtételével elérte Rotterdamot Életmentő repülőtéri óriások a mentőknek Életmentő repülőtéri óriások a mentőknek Bemutatkozik a 100 % biodízel-üzemű Scania Euro 6 V8 motor Bemutatkozik a 100 % biodízel-üzemű Scania Euro 6 V8 motor A Scania elektromos hajtású tehergépkocsikat tesztel valós üzemi körülmények között A Scania elektromos hajtású tehergépkocsikat tesztel valós üzemi körülmények között Ki lesz Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője? Ki lesz Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője?
 

Találatok száma: 9890 Megjelenítve: 1 - 10