Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10657 Megjelenítve: 1 - 10
A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

2019. január 21.
A Ford egyes európai piacain már elérhető a sokoldalú és praktikus Transit Custom Nugget lakóautó. A népszerű Nugget (vagyis Aranyrög) változatot a lakóautó-specialista Westfalia fejlesztette ki.
Részletek

A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

A piacvezető Ford Transit Custom modellre épülő, és a Ford régi lakóautó-specialista partnere, a Westfalia által kifejlesztett Nugget már régóta a német lakóautó-tulajdonosok kedvence.

Jó hír a lakóautó-vásárlók számára, hogy tavasszal érkezik a népszerű Transit Custom Nugget modell legújabb változata, mely Európa nagyobb piacain közvetlenül a Ford márkakereskedésekben is elérhető lesz.

A legújabb Transit Custom Nugget modellben a Ford piacvezető Transit-családjának minden kifinomult megoldása és modern technológiája rendelkezésre áll, köztük a SYNC 3 csatlakozási és szórakoztató rendszer is, amelynek segítségével az országúti vándorok menet közben is kapcsolatban maradhatnak a világgal. Az autó innovatív tervezésének és kiváló minőségű átépítésének köszönhetően a jármű kifejezetten otthonos és lakályos.

A Nugget lakóautóban akár négyen is alhatnak, hiszen a tetőtérből kihajtható dupla ágy mellett egy másik ugyanekkora fekvőhely is rendelkezésre áll a lakótérben. A hosszabb tengelytávú Nugget Plus modellben még több tárolóhely található, valamint egy beépített WC és kézmosó is.

A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

Európában az új lakóautók értékesítése 14,9 százalékkal, majdnem 111.000 darabra növekedett 2017-ben, első ízben lépve át a 100.000 darabos bűvös határt.* A növekvő kereslet kielégítésére a Transit Custom Nugget 2019-től egész Európa több nagy piacán kapható lesz; a jármű először Ausztriában, Belgiumban, Németországban, Olaszországban és Svájcban jelenik meg.

A leendő vásárlók már Belgiumban, a Brüsszeli Autószalon Ford-standján közelről is megcsodálhatták a Nugget lakóautót.

Az otthon kényelme

A Transit Custom Nugget megrendelhető állítható billenőtetővel vagy fix, magas tetővel, míg a Nugget Plus változat már szériában magas tetővel készül. A Nugget innovatív tervezése révén sikerült egy háromosztatú belső teret kialakítani: az L-alakú konyha hátul, a nappali-étkező pedig középen kapott helyet, míg a tetőtérben kényelmes hálóhelyek találhatók.

Az utastér padlóját díszítő, fahatású burkolat nemcsak szép, hanem könnyen is tisztítható, és az utasok komfortjáról a kiegészítő fűtés gondoskodik, amikor éjszakára leparkolják a járművet. Ha a dupla felső ágy kevésnek bizonyul, egy másik dupla ágy is kialakítható a nappaliban.

A főzőfülke kétégős gáztűzhelyének és króm-nikkel mosogatójának köszönhetően a hosszú túrák után meleg vacsora várhatja az utazókat; a főzéshez szükséges hozzávalókat egy 40 literes, kompresszoros hűtőszekrény tartja frissen. A friss víz és a szennyvíz beépített tartályokban tárolható (mindkettő 42 literes), és ugyanezek a tartályok szolgálják ki a jármű hátuljára felszerelt kültéri zuhanyzót is.

A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

A nappali felhajtható asztalát az étkezéshez vagy egy jó beszélgetéshez akár öten is körbeülhetik: a menetirányba néző üléspadon hárman férnek el, míg a vezető és az első utas ülése 180 fokban hátrafordítható, és ezt a műveletet nagyban megkönnyíti a lehajtható kézifékkar. Aki viszont jobban szeret a szabadban étkezni, az kinyitható asztalt is rendelhet két székkel, valamint kihajtható/visszahúzható napernyővel.

Minden jármű sötétített hátsó üvegezéssel, kibillenthető második üléssori oldalablakokkal és fűthető hátsó szélvédővel készül. Az extrák közt olyan tételek szerepelnek, mint a prémium hangrendszer, vagy a kerékpárok és más sporteszközök szállítására szolgáló kiegészítők.

A Nugget Plus 36,7 centiméterrel hosszabb az alapváltozatnál. Az extra térbe egy nagyobb gardróbot építettek be a tervezők, valamint egy WC-t és egy kézmosót, amit használaton kívül egy lehajtható képernyő takar el.

Ritkábban kell megállni tankolni

A Transit Custom Nugget lakóautót a Ford legmodernebb 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja hajtja; az erőforrás optimalizált üzemanyag-fogyasztásához kifinomult működés és az alacsony fordulatszám-tartományokban is magas forgatónyomaték társul

A vásárlók választhatnak a 130 és a 170 lóerős motorváltozatok közül; mindkét blokkhoz csatlakozható a hatfokozatú manuális vagy a jó gázreakciókat biztosító, hatfokozatú SelectShift automata sebességváltó. Az erőforrások legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 6,3 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 165 g/km. Az alapáron kínált szelektív katalizátor a kipufogógázok utánkezelésével hatásosan csökkenti a motor NOX-kibocsátását.


A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót

A vezető és az első utas a kategória legtöbb tárolóhelyével gazdálkodhat menet közben, és a tervezők a lehető legjobb ergonómia és a könnyű használhatóság figyelembe vételével tervezték meg a kijelzőket és kezelőszerveket. Az autóhoz a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer is megrendelhető, ami egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentéses és simításos mozdulatokkal is használható 8 colos színes érintőképernyőn keresztül kezelhető.

A Transit Custom Nugget számos modern vezetősegítő rendszert kínál, amelyek a márka legújabb személyautóiban is megtalálhatók, és kifinomult érzékelőkkel, radarokkal és kamerákkal mérik fel az autó környezetét és a pillanatnyi forgalmi helyzetet. Ilyen például a Keresztirányú Forgalomfigyelő, a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a széles látószögű tolatókamera és az Adaptív Sebességtartó Automatika.

A Transit Custom az európai piac legkelendőbb modellje az egy tonnás áruszállítók szegmensében, hiszen a járműből 131800 darab kelt el 2018-ban.

Kulcsszavak: bemutató, ford, Transit, Transit Custom, új modell
 
Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón Új Seat Ibiza - Ideális társ az aktív életmódhoz Új Seat Ibiza - Ideális társ az aktív életmódhoz A Ford 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát A Ford 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát Történelmi Mustang találkozó Németországban Történelmi Mustang találkozó Németországban A brüsszeli autókiállításon bemutatkozott a Nissan Navara egy különleges változata A brüsszeli autókiállításon bemutatkozott a Nissan Navara egy különleges változata
 
588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra

588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra

2019. január 21.
A Toyota jótékony célra ajánlotta fel az új generációs GR Supra első példányát. Az autó őrült áron, 2,1 millió dollárért – körülbelül 588 millió forint – kelt el a Barrett-Jackson arizonai árverésén.
Részletek

588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra

A Toyota legendás kupéjának ötödik szériája 17 éves szünet után, 2019 első és legnagyobb jelentőségű sportautó-premierjeként tért vissza, hogy idén nyártól egy limitált példányszámú, sorszámozott különkiadással megkezdődjön kereskedelmi forgalmazása. Miközben az egész világ lélegzetét visszafojtva várta az új generációs Toyota GR Supra megjelenését, a potenciális vásárlókat egy nagyon is praktikus kérdés foglalkoztatta: kihez kerül a legelső példány? Észak-Amerikában és Európában az értékesítés első évében mindössze 2400 vásárló részesülhet a GR Supra élményéből – de vajon melyikük lesz a szerencsés, aki pont ezt a kiemelt gyűjtői értéket képviselő autót kapja meg?

A Toyota salamoni döntéssel gondoskodott arról, hogy összes vásárlója egyenlő bánásmódban részesüljön, és az egész világ számára elérhetővé tette a gyártósorról elsőként legördülő, 20201-es alvázszámú GR Suprát. A különleges kivitelű (a matt sötétszürke fényezést matt fekete keréktárcsák, piros külső tükörházak és szintén piros utastér ellenpontozza) autót a Barrett-Jackson aukciós ház gondjaira bízták, akik január 19-én az arizonai Scottsdale-ben árverésre bocsátották a modellt.

588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra

Mivel a leendő vételárat jótékony célra kívánták fordítani, a Toyota gondoskodott arról, hogy a lehető legmagasabb összeget fizessék ki érte. Ennek érdekében két abszolút egyedi részlettel gazdagították az autót: a műszerfalon elhelyezett karbon plakettet ellátták Tojoda Akio aláírásával, illetve a vállalat első számú embere személyesen írt alá egy motorburkolatot, amelyet kívánság szerint bekeretezve vagy a soros hathengeres erőforrásra felszerelve vehet át a licit nyertese. A csomag ezzel még nem teljes: a legnagyvonalúbb rajongó egy komplett versenypálya-élményben is részesül, amely pályabelépők és a pace car vezetése mellett egy komplett, testre szabott versenyoverallt is tartalmaz, valamint néhány taxikört Michael Curtis Waltrip legendás NASCAR-versenyzővel.

Ezek után aligha meglepő, hogy az idei, 48. scottsdale-i aukción nem kevesebb, mint 2,1 millió dollárt, azaz 588 millió forintot adtak az ötödik generációs GR Supra legelső példányáért. A befolyt összeg száz százalékával a szívroham és stroke ellen küzdő American Heart Association (AHA) szervezetet, illetve a veteránok és családjaik megsegítésére létrehozott Bob Woodruff Alapítványt támogatták.

Ez az összeg 38-szorosa a Toyota GR Supra Launch Edition limitált különkiadás vételárának. Nem mellékesen számottevően magasabb, mint amit a közelmúltban hasonló feltételek között, jótékony célra elárverezett szupersportkocsikért fizettek: a mindössze 650 példányban gyártott Chevy Corvette Carbon 65 Edition legelső példányáért tavaly 1,4 millió dollárt, a 001-es alvázszámú Ford Mustang Shelby GT500-ért pedig a napokban „csupán” 1,1 millió dollárt adtak a gyűjtők.

588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra

2018 májusában a Lamborghini Huracán egy igazán különleges példánya talált gazdára Európában, egymillió dollárnak megfelelő összegért: az autót eredetileg Ferenc pápának ajánlotta fel a gyár, a motorházfedelet őszentsége eredeti aláírása díszítette. Ráadásul ezek az autók egytől egyig nagyobb teljesítményűek és nagyságrendekkel drágábbak, mint a Toyota újonnan bemutatott sportautója, így arányait tekintve még hangosabb siker az új Supráé.



Kulcsszavak: árverés, Supra, toyota
 
Gyári tuningot kapott a Toyota C-HR Gyári tuningot kapott a Toyota C-HR A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje Hamarosan érkezik az új Toyota GT86 sportkupé Hamarosan érkezik az új Toyota GT86 sportkupé Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Hibrid spórolási verseny kizárólag taxisoknak Hibrid spórolási verseny kizárólag taxisoknak
 
A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

2019. január 21.
A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült 2018-ban az új autók magyarországi piacán, ahol az eladott 136 601 személyautóból 12 949 prémium kategóriás volt.
Részletek

A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

A teljes piacot tavaly 17,5 százalékkal tornászta feljebb az alacsonyabb kategóriák válság után lendületet vett kereslete, a prémium szegmens ugyanakkor évek óta stabilan 10 százalék körül bővül.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) 20 márkát sorol a prémium szegmensbe, amelyek 72,5 százalékát három márka - a Mercedes, a BMW és az Audi - uralja, felváltva osztozkodva az első helyeken. A BMW tavaly bejelentett több mint egymillió eurós beruházását követően már mind a három márka rendelkezni fog magyarországi gyártóhellyel, ami támogatást jelent az értékesítésben is.

A vezető márkák mögé felzárkózik még a Volvo, a Lexus, mellettük évi 150-200 körüli darabszámot tud elérni Magyarországon az Infinity, a Jaguar és a Porsche.

Hesz Tamás, az MGE elnökségi tagja, a Mercedes-Benz Hungária  Kft. értékesítési és marketing igazgatója az MTI-nek kifejtette: a városi szabadidőautók (SUV) térnyerése jellemző a prémium szegmensben is. A márkák újabb és újabb modellekkel igyekeznek megfelelni az ügyféligényeknek, így a SUV kategóriában 2019-ben a 2018 évihez hasonló, 30 százalék feletti bővülés valószínűsíthető.

A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

Nagyobb teret nyernek a jövőben az elektromos és a plug-in hibrid modellek is a szakértő szerint. Hesz Tamás úgy véli, a teljesen elektromos modellek a távolabbi jövőt képviselik, mivel a hatótáv korlátai miatta vásárlóknak kompromisszumot kell kötniük. Rövid és középtávon inkább a plug-in hibridek jelentik a  megoldást - jelezte, felhívva a figyelmet, hogy az értékesítés túlnyomó hányada még mindig benzin és dízel meghajtású jármű.

Az elmúlt két évben némileg csökkenek a dízel eladások - erre az Audi magyarországi vezetője hívta fel a figyelmet, megjegyezve, hogy ez sajnálatosan éppen akkor következik be, amikor a tiszta, EU6 d normájú dízelmotorok megérkeztek a piacra. A gyártó elsősorban a nagyobb SUV kategóriákban látja létjogosultságát a dízelmotoroknak, mivel ott a benzinmotorok lényegesen magasabb fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással rendelkeznek.

A trendek között említette az MGE szakértője, hogy a magánszemélyek vásárlásai során visszatért a finanszírozásba vetett hit, egyre nagyobb arányban vásároltak tavaly ilyen konstrukcióval autót. Ez a trend várhatóan 2019-ben is változatlan marad - jelezte.

A prémium kategória élén 2018-ban Magyarországon a Mercedes állt 4018 eladott személyautóval, ami a cég tájékoztatása szerint 25 százalékos bővülés volt. Ennél a márkánál is az SUV kategória eladásai bővültek a legjobban, 46 százalékkal.

A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

Hesz Tamás elmondása szerint a márka sikerét az elmúlt évek termékoffenzívája alapozta meg, de hozzájárult a márkakereskedői hálózat folyamatos fejlesztése is. Tavaly 3,5 milliárd forint értékű beruházással nyílt meg egy új értékesítési pont, ezzel már 18 helyszínen és 23 szervizponttal szolgálják ki a vevőket Magyarországon.

Az értékesítési vezető jelezte, hogy a Mercedes-Benz Hungária Kft. személyautó üzletága 2019-re is kétszámjegyű növekedést tűzött ki maga elé. Hozzátette: a márka növelni akarja jelenlétét az elektromos és plug-in hibrid járművek piacán, az idén érkezik egy új, teljesen elektromos modellje.

A prémium kategória második helyezettje, a BMW tavaly 3140 autót értékesített Magyarországon, 16,3 százalékkal bővülve az előző évhez képest.

Massimiliano di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezetője sajtótájékoztatóján számolt be arról, hogy a márka,  minden kategóriában növekedni tudott. Kiemelkedő volt viszont az SUV kategóriába sorolható X modellek eladása, 42 százalékkal 1411 darabra bővült. A Magyarországon eladott összkerékmeghajtásos járművek 64 százaléka BMW volt tavaly - jelezte. A BMW az idén veti be újdonságát, az ultraluxus hétüléses X7 modellt, és plug-in hibrid újdonságokat is hoz.

A BMW 160 elektromos és plug-in hibrid személyautót adott el tavaly, elektromos járműveivel a legnépszerűbb márka ebben a  szegmensben Magyarországon.

A BMW márkakereskedői hálózata 15 tagú.

Az Audi 2018-ban 2229 autót értékesített Magyarországon, az eladások 19 százalékkal mérséklődtek, amit a Porsche Hungariához tartozó márka igazgatója, Mátrabérci Sándor a gépkocsimotorok károsanyag-kibocsátásának meghatározására bevezetett új teszteljárásra (WLTP) átállás előre látható hatásának tulajdonít. Az idén viszont nagy előrelépést hozhat, hogy 2018-ban szinte teljesen megújult az Audi modellpaletta felső szegmense.  A Győrben készülő népszerű modelltől, az új Q3 is sokat várnak. 

Az Audi értékesítésében szintén jelentős, 32 százalékos részarányt tettek ki tavaly az SUV-ok, az előző évi 28 százalékos arány után. Az elektromobilitási versenybe a márka 2019-ben száll be több új modellel, és ettől kezdve minden évben egy-egy újabb kategóriában jelenik meg tisztán elektromos változattal.
Az Audi 14 márkakereskedéssel rendelkezik Magyarországon.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Magyarország, mge, új autó
 
Az új Juke, Qashqai és X-Trail megerősíti a Nissan vezető szerepét a crossover kategóriában Az új Juke, Qashqai és X-Trail megerősíti a Nissan vezető szerepét a crossover kategóriában Eladási rekordot állított fel januárban a Škoda Eladási rekordot állított fel januárban a Škoda Gablini Gábor: 2014 óta folyamatosan bővül az autópiac Gablini Gábor: 2014 óta folyamatosan bővül az autópiac Tavaly 20 százalékkal több autót értékesített a Dacia Tavaly 20 százalékkal több autót értékesített a Dacia Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac az első félévben Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac az első félévben
 
Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac

Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac

2019. január 18.
Minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek Magyarországon a gyártói képviseletek a gumiabroncs nagy- és kiskereskedőknek, ami 9,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A gumiabroncs értékesítés bővülése jól jelzi a magyar gazdaság bővülését is és regionális összehasonlításban is kiemelkedőnek tekinthető.
Részletek

Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac

A Magyar Gumiabroncs Szövetség adatai szerint 2018-ban, az Europool statisztikai kimutatásban szereplő gyártók, minden olyan járműre több gumiabroncsot értékesítettek, ami pneumatikus kerekeken közlekedik, vagyis minden gumiabroncs kategória eladásai bővültek.

A személygépkocsi gumiabroncsok értékesítése 9%-kal (2.420.000 db), az SUV (városi terepjáró) gumik eladásai 23%-kal (182.000 db), a motorkerékpárgumik eladása 5%-kal (58.000 db), a kisteherautó abroncsok értékesítése pedig szintén 5%-kal (258.000 db) bővült.

„A gumiabroncs értékesítés a gazdaság teljesítményének egyik legjobb indikátora, hiszen minden gazdasági tevékenységhez mobilitás, a mobilitáshoz pedig gumiabroncs szükséges”

– mondta Hunyadi Szabolcs, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnöke. „A magyar gazdaság jó teljesítményét jelzi, hogy a magáncélú – személygépkocsi és motor – abroncsok értékesítésének bővülése mellett soha nem látott méretűre nőtt a nehézgépjármű gumiabroncsok értékesítése is” – tette hozzá a szövetség elnöke.

A szövetség értékesítési adatai szerint a nehézgépjárművekre való gumiabroncsok szegmensében a teherautó és autóbusz gumik értékesítésénél 21%-kal (180.000 db), földmunkagépekre való gumiabroncsok eladásainál 25%-kal (642 db), a mezőgazdasági gépekre való gumiabroncsokból pedig 12%-kal (16.800 db) több fogyott az egy évvel korábbi mennyiséghez képest.

Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac

A gumiabroncs-értékesítésnek évszak szerinti bontást tekintve a nyári gumik piaca 1,5%-kal (1.184.000 db), a téli gumik eladásai 12%-kal (1.565.000 db), miközben a hosszú idő után újra divatba hozott négyévszakos abroncsok eladása óriási mértékben, 48%-kal (96.000 db) nőtt, igaz a szegmens részesedése még így is csak 3,5%-a a teljes magyarországi gumiabroncspiacnak.

„A magyar abroncspiac bővüléséhez nagyban hozzájárult az újautó- és új nehézgépjármű-értékesítések növekedése, amely immár a 2008-as gazdasági válság előtti szintekre emelkedett. A legtöbb gumiabroncsot szakszervizekben, hagyományos gumiabroncs kiskereskedőknél, illetve online gumikereskedőknél vásárolták a magyar autósok és nehézgépjármű-tulajdonosok. Az értékesítési csatornák közül az internetes abroncs eladások volumene bővül a legnagyobb mértékben, itt a növekedés ismét két számjegyű volt” – mondta el Hunyadi Szabolcs.

A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Az iparágban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6 ezer, közvetve pedig több mint 15 ezer fő. A Magyar Gumiabroncs Szövetség becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág a GDP 1,5%-át állítja elő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának értéke tavaly már meghaladta az 528 milliárd forintot.

Kulcsszavak: értékesítés, gumiabroncs, Magyar Gumiabroncs Szövetség
 
10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport Elindítja magyarországi beruházásának harmadik ütemét a Hankook Tire Elindítja magyarországi beruházásának harmadik ütemét a Hankook Tire Itthon is sikerpályán a SEAT Itthon is sikerpályán a SEAT Lassult a román járműpiac növekedése Lassult a román járműpiac növekedése A Nissan bejelentette az új Micra árait A Nissan bejelentette az új Micra árait
 
Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

2019. január 18.
Belgiumban, a Brüsszeli Autószalonon áll először a nagyközönség elé a Ford Mondeo megújult kínálata, amelyben már az új, tágas Mondeo Hybrid kombi is szerepel. A fejlesztéseknek köszönhetően a Mondeo Hybrid benzinmotoros-elektromos hajtáslánca még finomabban működik.
Részletek

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

Belgiumban, a Brüsszeli Autószalonon a Ford ma bemutatta az elegáns, új külső-belső dizájnelemekkel megújított, és a most először látható új, hibrid hajtású kombival kiegészített Mondeo-családot.

Finoman működő automata sebességváltójával, nagy teljesítményű, de alacsony fogyasztású és alacsony CO₂-kibocsátású benzinmotorjával és kombi csomagterével a Mondeo Hybrid kifejezetten egyedi ajánlatnak számít a szegmensben. Emellett a Mondeo hagyományos hajtáslánc-kínálata is nagymértékben megújult:

•    Az üzemanyag-takarékos Mondeo Hybrid benzinmotoros-elektromos hajtása sokkal kifinomultabban működik
•    A Mondeoban is megjelenik a Ford fejlett 2,0 literes EcoBlue dízele, ami egyetlen tankolással nagy távolságot képes megtenni
•    A Ford a Mondeo modellben is bevezeti intelligens, nyolcfokozatú automata sebességváltóját, ami a kifinomultabb működés érdekében képes a vezető stílusához igazítani a fokozatváltások ütemezését; az új váltómű egy stílusos és ergonomikus forgókapcsolóval kezelhető

Az Adaptív Sebességtartó Automatika ezentúl a Stop & Go funkcióval is kiegészül, és a kínálatban az Intelligens Sebességhatároló is megjelenik, még inkább megkönnyítve a közlekedést az autópályákon és az araszoló nagyvárosi forgalomban.
Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

“Az új Mondeo hybrid kombi változatának bevezetésével arra számítunk, hogy a hibrid változat akár a Mondeo-eladások 30 százalékát is kiteheti majd,” nyilatkozta Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. „Ugyanakkor bevezetjük a modell kínálatában vadonatúj dízelmotorjainkat és az SRC (szelektív katalizátor) technológiát is, így a Mondeo megfelel a legszigorúbb Euro 6d Temp károsanyag-kibocsátási normáknak. A vásárlók emellett vadonatúj, nyolcfokozatú automata sebességváltónkat is megrendelhetik az autóhoz.”

A Ford legmodernebb üzemében, a spanyolországi Valenciában gyártott Mondeoból a vállalat már 250.000 darabot adott el Európában a negyedik generációs változat 2015-ös bemutatása óta.

Egy kombi sokoldalúsága. Egy hibrid takarékossága

A nagyobb szállító képességet igénylő vásárlók számára az új Mondeo Hybrid kombi a hagyományos hajtású autók nagy hatótávolságát és szabadságát, valamint az elektromos hajtás takarékosságát és kifinomultságát nyújtja.

A kombi karosszériához és a kupés stílusú négyajtós kivitelhez egyaránt megrendelhető öntöltő hibrid rendszer tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót; a csendes indulás és a finom haladás különösen a városi utakon és az araszoló forgalomban bizonyul majd hasznosnak. A hibrid hajtás szükségtelenné teszi az elektromos hatótávolság miatti aggodalmat, ráadásul az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról újratölteni.

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

A legújabb generációs Mondeo Hybrid hajtáslánc-vezérlő szoftvere finom, egyenletes gyorsítást biztosít. A továbbfejlesztett szoftver hatékonyabban hasznosítja a motor forgatónyomatékát, egyszerre javítva a rendszer üzemanyag-fogyasztását és teljesítményét, mindig zökkenőmentesen kapcsolva az ideális sebességfokozatot a lehető legmagasabb forgatónyomaték és a legalacsonyabb motorfordulatszám eléréséhez.

A 187 lóerős hibrid rendszer legfontosabb elemei egy különleges tervezésű 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy elektromotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a Ford által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó, ami a fokozatmentes váltóművek teljesítményét kínálja.

Az energiavisszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben veszendőbe menő energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az ebből nyert elektromos áramot az akkumulátor tárolja. Ez a megoldás hatékonyan járul hozzá a kedvező CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatokhoz, ami a négyajtós modell esetében várhatóan 96 g/km és 4,2 l/100 km, a kombinál pedig 101 g/km és 4,4 l/100 km.

Az autósok számára további technológiák is rendelkezésre állnak a hatékonyság fokozására:

•    A SmartGauge interfész folyamatosan felügyeli az üzemanyag- és energiafogyasztást, illetve megjeleníti az olyan rendszereket, mint a Fékezési Segéd, ami arra ösztönzi a vezetőt, fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza
•    A motor terhelését jelentősen csökkenti az elektromos szervokormány, valamint az elektromos klímarendszer, hajtáslánc-hűtés és vákuum-rendszer
•    A kipufogógáz hőjének visszanyerését szolgáló speciális fejlesztésű rendszer segítségével gyorsabban befűthető az utastér

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

Az új kombi karosszéria 403 liternyi csomagteret kínál a kalaptartó alatt, amikor a hátsó üléstámlák a helyükön vannak, és 1.508 litert a hátsó üléssor ledöntése után; ez utóbbi esetben sík padlófelület alakítható ki, ami megkönnyíti a nagyobb tárgyak ki- és bepakolását. A csomagtér padlója alatt további tárolórekesz található.

Ezentúl a kínálat csúcsát jelentő Mondeo Hybrid Vignale is megrendelhető lesz kombi és négyajtós kivitelben.
 
Erős és kifinomult

A Ford Mondeo vásárlói immár a 2,0 literes EcoBlue dízelmotort is megrendelhetik, ami egy nagyobb lökettérfogatú erőforrás teljesítményét, forgatónyomatékát és menetdinamikáját kínálja – egy kisebb blokk üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása mellett. A 2,0 literes EcoBlue motor a következő változatokban lesz elérhető Magyarországon:

•    150 LE, várhatóan 118 g/km legalacsonyabb CO2-kibocsátással és 4,5 l/100 km üzemanyag-fogyasztással
•    190 LE, várhatóan 130 g/km legalacsonyabb CO2-kibocsátással és 4,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztással

A tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakításnak köszönhetően optimális légszállítást biztosító, integrált szívórendszer, az alacsony fordulatszám mellett is magas forgatónyomatékot biztosító, csekély tehetetlenségű turbófeltöltő és a nagy nyomású  üzemanyag-befecskendezési rendszer révén a motor megfelel a legszigorúbb Euro 6d Temp károsanyag-kibocsátási normáknak. Az alapáron kínált szelektív katalizátor a kipufogógázok utánkezelésével hatásosan csökkenti a motor NOX-kibocsátását.

A 150 és 190 lóerős EcoBlue motorokhoz megrendelhető új, nyolcfokozatú automata sebességváltót úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, mégis gyors gázreakciókat és sima, gyors fokozatváltásokat biztosítson. A váltómű legfontosabb jellemzői:

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

•    Adaptív Kapcsolási Ütemezés, ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot a stabilabb haladás és az élvezetesebb vezetési élmény érdekében
•    Adaptív Kapcsolásvezérlés, ami a jármű és környezete információi alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát

A 2,0 literes EcoBlue motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltó is rendelhető, és az extrák listáján az Intelligens Összkerékhajtás is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását a négy kerék között.

A Ford 165 lóerős, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja továbbra is megmarad a kínálatban. Az erőforrás CO2-kibocsátása 150 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,5 l/100 km; ezekhez a kedvező értékekhez az integrált kipufogó-leömlő és a vízhűtéses töltőlevegő-hűtő alkalmazása is hozzájárul.

Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

Stílus, elegancia és kiváló minőségű kidolgozás

A Mondeo külső és belső dizájnjának elegáns megújítása tovább fokozza a négyajtós, ötajtós és kombi változatok prémium jellegét, és még egyértelműbben kihangsúlyozza az egyes kivitelek (Titanium, ST-Line és Vignale) közti vizuális különbségeket.

Az autó orrkialakítása határozottan modernebb lett:

•    A trapéz alakú felső hűtőrács megújult formája erőteljesebb vizuális hatást kelt: a Titanium változatokon ezt az elemet krómozott, vízszintesen futó díszléc, az ST-Line modelleken pedig technikai stílusú metszések díszítik, míg a Vignale kiviteleken exkluzív, selyemfényű ezüst “repülő V” kidolgozással készül
•    A Titanium és Vignale modellek alsó hűtőrácsában új keretet kaptak a ködfényszórók, az ST-Line kiviteleken pedig sportos szárnyak díszítik
•    Megújult a ködfényszórók és a LED nappali menetfények formája
•    A sportos, új lökhárítón hangsúlyosabb lett az alsó légterelő elem
 
Az autó hátsó részén a leglátványosabb változást az hozta, hogy az új, C-alakú hátsó lámpatesteket teljes szélességükben keresztezi egy stílusos, selyemfényű ezüst vagy króm színű díszléc. A tervezők megőrizték a Mondeo karcsú, “vizuális könnyedséget” sugalló profilját, erőteljes motorháztető-kialakítását és elegánsan keskeny fényszóróit.

A Mondeo vásárlói most még több opcióval formálhatják saját ízlésükhöz autójukat. Az extrák listáján új 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák jelentek meg, sőt a 19 colos kerékhez a prémium Liquid Aluminium felületkezelés is megrendelhető. A karosszéria új színei közt megtalálható a kizárólag a Vignale kivitelhez kérhető Blue Panther, az ST-Line kivitelhez rendelhető Stealth Grey és a teljes Mondeo-családhoz rendelkezésre álló Urban Teal árnyalat is.
 
A Mondeo megújult utasterében új üléskárpitok és új kilincs-kidolgozások érhetők el, és külön dekorációs elemek rendelhetők a Titanium, ST Line és Vignale változatokhoz.


Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat

A Ford nyolcfokozatú automata sebességváltójának forgókapcsolója sok helyet szabadít fel a középkonzolon, így egy USB-port immár kényelmesen elérhető helyre került, hogy még egyszerűbb legyen a mobileszközök vagy a hordozható médiaeszközök töltése.

Az utastér kidolgozása is magasabb színvonalú: tökéletesebb lett a középkonzol és a műszerfal egymáshoz csatlakozó részegységek illeszkedése és megmunkálása, ezért a kabin még inkább prémium hangulatot sugall, és masszív, sportos benyomást kelt.

Autózás – fáradtság nélkül

A Mondeohoz Adaptív Sebességtartó Automatika is kérhető, ami automatikusan biztonságos és kényelmes követési távolságot tart az elöl haladó jármű és a Ford között; a rendszert Stop & Go funkció egészíti ki.

A nyolcfokozatú automata sebességváltó előnyeit kihasználva a Stop & Go rendszer szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép. Ez a megoldás különösen az araszoló nagyvárosi forgalomban növeli érezhetően a vezető komfortérzetét.

A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével Mondeo vezetője egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt, a klímaberendezést és a csatlakoztatott okostelefonokat. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható, és a berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel.

A Mondeo kínálatában most először jelenik meg az Intelligens Sebességhatároló, ami a Ford két technológiája, a Sebességhatároló és a Közlekedési Tábla Felismerés előnyeit egyesítve a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó legnagyobb sebességét. A rendszer a szélvédő mögé beépített kamera segítségével ismeri fel a jelzőtáblákat, és ha a megengedett sebességhatár alacsonyabb, mint az autóban beállított utazósebesség, csökkenti a Mondeo tempóját. Ha sebességhatár magasabb, a rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető az előzőleg beállított sebességre gyorsítson, elkerülve ezzel a gyorshajtást.

“Az új Mondeoban számos félautomata funkciót is bevezetünk. Akad köztük olyan, ami az elöl haladó jármű automatikus követésével csökkenti az autóvezetés stresszét a feltorlódott forgalomban, vagy olyan, amely segít elkerülni a gyorshajtásért járó bírságokat – és mindegyik azt a célt szolgálja, hogy a még modernebbé vált Mondeo használata egyszerűbb, relaxáltabb és élvezetesebb legyen,” tette hozzá de Waard. “A Mondeo Hybrid fontos alternatívát jelent a dízel hajtás mellett a magán- és flottavásárlók számára, ráadásul immár mind a négyajtós, mind a kombi változathoz megrendelhető.”
 
Kulcsszavak: bemutató, ford, hibrid, Mondeo, premier
 
Hivatalosan is bemutatkozott Frankfurtban az új SEAT Leon ST Hivatalosan is bemutatkozott Frankfurtban az új SEAT Leon ST 18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént 18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben Plug-in hibrid modellekkel erősíthet a Lexus Plug-in hibrid modellekkel erősíthet a Lexus Nissan Sway a Micra utódja? Nissan Sway a Micra utódja?
 
Nincs többé olcsó Tesla modell

Nincs többé olcsó Tesla modell

2019. január 17.
Elon Musk, a Tesla vezére bejelentette előző héten, hogy hétfőtől már nem vesznek fel rendeléseket a legolcsóbb, alapfelszereltségű Model S és Model X típusokra.
Részletek

Nincs többé olcsó Tesla modell

Vagyis aki ezen modellek 75 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt változatára vágyik, annak még vasárnapig le kellett adnia a rendelését. A Tesla Model S 75D amerikai alapára 76 000 dollár (21,2 millió forint), ami a helyi kedvezmények levonását követően 66 750 dollárra (18,6 millió forint) mérséklődik. Hétfőtől már a 100D lesz a legolcsóbb Model S, melynek alapára 94 000 dollár (26,2 millió forint), kedvezményesen pedig 84 750 dollár (23,6 millió forint).

A Tesla Model X 75D 82 000 dolláros (22,8 millió forint), a kedvezmények levonását követően pedig 72 950 dolláros (20,3 millió forint) alapáron kapható. Ennek kivezetését követően a 100D lesz a legkedvezőbb árú hétszemélyes Tesla, mely 87 950 dollárba (24,5 millió forint), illetve kedvezményesen 72 950 dollárba (20,3 millió forint) kerül. A Tesla abszolút legolcsóbb típusa az Európába márciusban megérkező Model 3, melynek hátsókerék-hajtású változata az USA-ban 44 000 dollár (12,3 millió forint) ellenében vezethető haza, mely ár kedvezményekkel együtt 35 950 dollár (10 millió forint) - írja az alternativenergia.hu.

Nincs többé olcsó Tesla modell 
Kulcsszavak: elektromos autó, Model S, Model X, Tesla
 
Elképesztő villanyautó koncepcióval rukkolt elő a VW Elképesztő villanyautó koncepcióval rukkolt elő a VW Varga Mihály: a kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt Varga Mihály: a kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt ECO PRO üzemmód és tisztán elektromos közlekedés: testre szabott BMW EfficientDynamics ECO PRO üzemmód és tisztán elektromos közlekedés: testre szabott BMW EfficientDynamics Európai töltési szabvány lett a CHAdeMO DC villámtöltő rendszer Európai töltési szabvány lett a CHAdeMO DC villámtöltő rendszer A Nissan EV-programjában a LEAF csupán a kezdet A Nissan EV-programjában a LEAF csupán a kezdet
 
Tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka

Tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka

2019. január 17.
Teljesen új crossover modell, amely egyesíti a terepjárók előnyeit a kompakt modellek lendületével.
Részletek

Az új crossover világpremierje: tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka
 
A ŠKODA SUV offenzívája rohamléptekkel folytatódik tovább. Az új crossover érkezésével a cseh márka SUV kínálata egy újdonsággal bővül, kiegészítve a sikeres KODIAQ és KAROQ modelleket. A ŠKODA egy előzetes képet is közölt az újdonságról, amelyen a jármű körvonalai látszódnak. Ezek az első részletek bepillantást engednek a március 5-17. között megrendezésre kerülő Genfi Autószalon debütáló crossover modell formatervébe. A kép betekintést enged az újdonság orr részének formatervébe és megmutatja jellegzetes első LED fényszóróinak kialakítását is, a felső részen külön elhelyezkedő nappali menetfénnyel és az integrált dinamikus irányjelzőkkel.

Az új ŠKODA modell két világ legelőnyösebb tulajdonságait egyesíti. Az SUV modellek előnyei – a megemelt üléspozíció, jobb kilátás, még kényelmesebb be- illetve kiszállás, megemelt hasmagasság – mellett a kompakt modellekre jellemző agilitást és kezelhetőséget kínál. Ezzel a ŠKODA városi crossover modellje tökéletes társ lesz a városi utakon és azokon túl is. A Volkswagen Csoport moduláris MQB platformjára épülő modell az új vezetéstámogató rendszerek mellett számos - a tágas belső tér mellett a márka védjegyévé vált - Simply Clever megoldással igyekszik meghódítani az ügyfeleket.
 
Kulcsszavak: skoda, suv, új modell, világpremier
 
Takarékos bálnával támad a GMC Takarékos bálnával támad a GMC A Magyar Škoda márkakereskedők a legjobbak között A Magyar Škoda márkakereskedők a legjobbak között Jól akarja érezni magát? Felejtse le a csókokat, a focit és a táncot – szerezzen inkább egy Focus RS-t Jól akarja érezni magát? Felejtse le a csókokat, a focit és a táncot – szerezzen inkább egy Focus RS-t Bemutatkozott a második generációs Nissan Qashqai Bemutatkozott a második generációs Nissan Qashqai A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy
 
A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin

A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin

2019. január 17.
„Az új SEAT Ateca  kulcsszerepet játszik új márka stratégiánkban. Az Ateca indítja a SEAT történetének legnagyobb termék offenzíváját”.  Ezek voltak a SEAT  elnökének,  Luca de Meo-nak  szavai 2016-ban a SEAT első szabadidő autójának bemutatásakor.
Részletek

A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin

Két és fél évvel később ez a szándék teljesült, és a SEAT ma már három  SUV-val, azaz szabadidő autóval rendelkezik kínálatában. Mindegyiknek közös a fejlesztési DNS-e, de mindegyik megkülönböztethető egyéniség, és mindhárom gépkocsi először jelent meg együtt  az utakon abban a városban, amelyikben létrehozták őket.

Formatervezés Barcelonában: ami döntő tényező a szabadidő autót vásárlók 65 %-a számára. A SEAT-oknak közös az eredete: Barcelona. „Mindhárom autó csak ebben a városban jöhetett létre”- vélekedik Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT formatervezési igazgatója. Mindegyik autó elegáns, sportos és a részletek iránti figyelemmel jött létre, ezek mindhárom autó közös tulajdonságai, de mindegyik modell  saját jellemzőkkel is bír. Így például  az Arona  erős crossover jelleggel, 68 lehetséges színváltozattal  dicsekedhet, az Atecát elegáns sziluettje különbözteti meg, míg a Tarraco-t jellemző  orr része emeli ki környezetéből, ugyanakkor ezek jelzik, hogy milyenek lesznek a SEAT modellek a jövőben.

Minden igényt kielégítő motorok:  Az Arona  95 lóerejétől a Tarraco 190 lóerejéig  a három szabadidő autó a motorok széles választékát  kínálja, és garantálja a teljesítményt, a hatékonyságot és a megbízhatóságot.

A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin

Mindezen túl az Arona kategóriájának első modellje, amelyik sűrített földgázzal (CNG) működő motort kínál, miközben a Tarraco már hálózatról tölthető hibrid változatban is elérhető lesz. "A SEAT legnagyobb szabadidő autója a funkcionalitás és a sokoldalú kihasználhatóság mesterműve” -, mondja dr. Matthias Rabe,  a SEAT a kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.

Elsődleges a  biztonság: a közlekedési dugó-asszisztens, a sávtartó automatika, az adaptív távolság tartó  rendszer, a városi vészfék funkció. - csupán néhány elem a legkorszerűbb biztonsági segédprogramok közül, amelyeket a SEAT szabadidő autóiba beépítettek, és amelyek a márka biztonság iránti elkötelezettségét mutatják, a Tarraco pedig még magasabbra emeli a lécet, a gyalogost és kerékpárost felismerő rendszereik beépítésével.

Összekapcsolva  a jövővel: A gépkocsit vásárlók 28 %-a számára a gépkocsi összekapcsolhatósága elsődleges fontosságú tulajdonság. A SEAT intenzíven dolgozik azon, hogy a  legjobb megoldásokat kínálja válaszként környezetünk növekvő digitalizálásra, és a három szabadidő autó demonstrálja ezt. 

A SEAT Ateca, a SEAT Arona és a SEAT Tarraco együtt Barcelona utcáin

Egyrészt  a digitális műszerfallal és a 8 colos érintő-képernyővel, másrészt az okos telefon és a gépkocsi közötti kapcsolatot adó Full Link funkcióval. Ez a rendszer az okos telefont a gépkocsival  az Apple Car Play, az Android Auto valamint a Mirror Link alkalmazásokkal kapcsolja össze, garantálva ezáltal az okos telefon és a gépkocsi biztonságos összeköttetését.

Értékesítési sikerek: A vásárlók 30 %-a jelenleg olyan gépkocsit választ, amelyik a szabadidő autóknál elérhető megemelt üléspozíciót kínál. Az elmúlt öt évben az ilyen közepes méretű gépkocsik értékesítése majdnem  megkettőződött Európában,  és ez a növekvő tendencia tovább emelkedik. Az eladások ebben a kategóriában várhatóan  40 %-kal emelkednek 2025-ig, és elérik a 2.8 milliós darabszámot. A SEAT esetében  a szabadidő autók jelentik a kulcstényezőt  a vállalat értékesítéseinek fellendülésében, mert a márka által értékesített minden harmadik gépkocsi szabadidő autó.
 
Kulcsszavak: Arona, ATECA, Barcelona, seat, suv, Tarraco
 
Jövőre jön a Buick SUV Jövőre jön a Buick SUV Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Volt egyszer egy Toyota RAV4 Volt egyszer egy Toyota RAV4 Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Környezetbarát nagyvas - Kia Telluride Környezetbarát nagyvas - Kia Telluride
 
Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma

Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma

2019. január 17.
Már négy olyan hónapot is regisztráltak 2018 második félévében a használt autó piacon, amikor csökkent az import, így júniustól decemberig 2,8 százalékkal kevesebb kocsit hoztak be határon túlról 2017-hez képest.
Részletek

Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma

Az egész évet vizsgálva, – a tavalyi esztendő január-április közötti időszakának köszönhetően –, összesítésben azonban 2,2 százalékkal nőtt a külföldről vásárolt négykerekűk száma. Így rekord számban, összesen 158.790 gépkocsit helyeztek forgalomba az okmányirodákban a Datahouse  adatai szerint, de a terület várhatóan ezzel elérte a csúcsát, s 2019-ben lejtmenetbe kapcsolhat.

A Datahouse statisztikái és a piaci elemzések alapján 2018-ban érte el a használt autó import a csúcsát, s az utóbbi hónapok eredményeiből következően várható csökken a külföldről behozott gépjárművek száma hazánkban 2019-ben. Mint ismert, 2012 óta öt és fél éven át meredeken nőtt a forgalomba helyezések aránya, 2018 második felében azonban a szigorodó jogszabályoknak és a magas euró árfolyamnak köszönhetően már négy, csökkenő tendenciát mutató hónapot is rögzítettek, így ebben az időszakban összesen 2,8 százalékkal esett az import. Mivel azonban – márciust leszámítva – az első négy hónapban még felfelé ívelt a terület, összességében 2,2 százalékkal (3.373 autó) nőtt a piac, így mindenkori rekord született: összesen 158.790 négykerekűt vásároltak a magyarok határon túlról.

„A második félév statisztikái alapján egyértelműen látható, hogy augusztusban lejtmenetbe kapcsolt az import, s várhatóan 2019-ben is folytatódik ez a trend. Így kevesebb ismeretlen előéletű,  rossz állapotú  jármű érkezhet hazánkba a közeljövőben, és visszaszorulhatnak az ÁFA befizetésével kapcsolatos anomáliák is. Erre egyébként az utóbbi időben a NAV is kiemelten fókuszált, s több olyan társaságot is leleplezett, amelyek több milliárd forintos kárt okoztak a költségvetésnek

– vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. – „A csökkenő tendenciát egyébként már előre vetítették az új szabályozások, ami azért öröm, mert kevesebb magyar vásárló járhat pórul használt autó vásárlásakor, ugyanis számos visszaélés történt ezen a területen az elmúlt időszakban.”

A kormegoszlást vizsgálva az látható, hogy a korábbi tapasztalatokhoz hasonlóan 2018-ban is 60 százalékban 10 évnél idősebb kocsik jöttek az országba, az 5 éves vagy annál fiatalabb járművek aránya 20 százalék volt. A legnépszerűbb szegmensnek az alsó-középkategória (42.778 autó), a felső-középkategória (28.258 autó) és a MPV-k osztálya (Multi Purpose Vehicle), azaz a többcélú járművek (27.776 autó) kategóriája számított, az SUV-k aránya 15.336 autóval megközelítette a 10 százalékot.

Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma

A márkák sorrendjében a Volkswagen (19.345 autó) végzett az élen, az Opel (17.211 autó) és a Ford (15.169 autó) előtt, a prémium kocsik versenyét – összesített ötödik helyével – az Audi (9.758 autó) nyerte, megelőzve a hatodik BMW-t (9.684) és a hetedik Mercedest (9.308 autó). A legkeresettebb típusnak 2018-ban az Opel Astra bizonyult (5.867 autó) a Ford Focus (5.575 autó) és a Volkswagen Golf (5.452 autó) előtt.

A legtöbb import autó Budapestre és Pest megyébe érkezett, de élénk volt az érdeklődés Bács-Kiskun megyéből (7.388 autó), Győr-Moson-Sopron megyéből (7.256 autó) és Fejér megyéből (5.731 autó) is a külföldi gépkocsik iránt. A legkevesebben Nógrád megyében (2.897 autó) döntöttek külföldi négykerekű mellett.

„Hangsúlyozottan az a célunk évek óta, hogy a hazai használt autó piac megtisztuljon a csaló kereskedőktől és a rossz minőségű autóktól, ennek fontos lépése volt az, hogy a külföldi autókra is kötelezővé tették az eredetiségvizsgálatot, hiszen ez jelentősen szűri a beáramló kocsikat. Újabb fontos lépcsőfok, hogy a hazai kocsik esetében már komplett kortörténethez férhetünk hozzá ingyenesen a Belügyminisztérium internetes jármű szolgáltatási platformján, ami a magyar piacot teheti majd biztonságosabbá. A tapasztalatunk egyébként az, hogy a hazai vásárlók is elkezdték keresni a megbízható, szabályosan működő, jó esetben garanciát biztosító kereskedőket, mert Magyarországon használt, ismert előéletű gépkocsikat szeretnének vásárolni” – tette hozzá Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Kulcsszavak: használt autó, jármű kereskedelem, weltauto
 
Már augusztusban átlépte a másfélmilliót a BMW Group idei értékesítése Már augusztusban átlépte a másfélmilliót a BMW Group idei értékesítése Márciusban tíz százalékkal nőtt a forgalomba helyezett autók száma az EU-ban Márciusban tíz százalékkal nőtt a forgalomba helyezett autók száma az EU-ban Rekordot döntött a Volkswagen nyeresége Rekordot döntött a Volkswagen nyeresége Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Növelte profitját a Mazda Növelte profitját a Mazda
 
A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan

A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan

2019. január 16.
2019-től egy frissen alapított, de hatalmas tapasztalatok birtokában lévő versenyistálló képviseli a Lexust Észak-Amerika egyik legnépszerűbb motorsport-bajnokságában. Az RC F GT3 versenyautó különleges festéssel készül az új szezonra.
Részletek

A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan

A Daytona-i 24 órás futammal január végén kezdetét veszi a 2019-es IMSA WeatherTech SportsCar bajnokság. Az idei már a harmadik szezon lesz, amelyben a Lexus RC F GT3 is ott van az indulók között. Az első két évadban a 3GT Racing képviselte a japán márkát, az idei évre azonban istállót váltott a Lexus. A kilencvenes évek óta aktív AIM Autosport, valamint két legendás versenyző-csapatfőnök: Jimmy Vasser és James Sullivan összefogásából létrejött AIM Vasser Sullivan csapat az észak-amerikai motorsport összes jelentős ágazatában szerzett, több évtizedes tapasztalatra építve már első, 2019-es szezonjában komoly ambíciókkal áll rajthoz.

Talán a csapatmunka jelentőségét, az „egész több a részek összegénél” szemlélet erejét hangsúlyozza, talán csak rendkívül jól mutat – akármiért is választották, a Lexus RC F GT3 egészen különleges harci festést kapott első évadára: a fekete-sárga színvilág és a méhsejt-mintázat egyszerre teszi agresszívvá és játékossá az autó megjelenését, hatásosan ötvözve az organikus utalásokat a műszaki, geometrikus jelleggel.

A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan

Azt viszont elárulták, hogyan jutottak el ehhez a színkombinációhoz: tavaly december elején, a kötelező abroncsteszten még kétarcú kocsikkal jelent meg a csapat. A hosszában elválasztott autók egyik oldalán fekete-sárga, míg a másikon ezüst-sárga színkombinációban jelent meg ugyanaz a minta. Szó sem volt holmi öncélú figyelemfelhívásról, és nem is a közösségi médiák közönségét szerették volna megkérni, hogy döntsenek a két opció közül: míg a pilóták a Daytona-i teszten az abroncsok és az RC F közötti összhangot igyekeztek megtalálni, a csapat többi tagja azt (is) figyelte, melyik matricázással lehet jobban észrevenni, könnyebben nyomon követni a száguldó autókat.

Erre szükség is lesz, hiszen az RC F GT3-mal egyre inkább számolni kell az illusztris mezőnyben: két év alatt a bajnokság ötödik helyére jött fel az autó, és az idei modell minden eddiginél ütőképesebbnek ígérkezik. 5,4 literes, V8-as motorja több mint 500 lóerőt ad le, a nyomatékot hatfokozatú szekvenciális versenyváltó közvetíti a hátsó kerekekhez. A megfelelő leszorítóerőről a méretes első splitter, a hatalmas hátsó diffúzor, valamint a magasba emelkedő, konzolokra emelt szárny gondoskodik. További aerodinamikai elemek nagy mennyiségű hűtőlevegőt terelnek a motorhűtőhöz, a motor- és a váltóolaj hőcserélőjéhez, valamint a fékekhez. Az autó jóval hosszabb, szélesebb és alacsonyabb (4845 x 2030 x 1270 mm) a szériagyártású LC F-nél, körülbelül 4,5 mázsával könnyebb is annál (1300 kg), a két modell tengelytávja azonban megegyezik, ez 2730 mm. Január végén kiderül hogy teljesít versenykörülmények között a csapaton belül méhkaptárnak hívott RC F GT3.

A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan
Kulcsszavak: autósport, lexus, RC F GT3
 
Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás 3 futamgyőzelmet ünnepelhetett az OXXO Hungary Truck Racing Team pilótája a Nürburgringen! 3 futamgyőzelmet ünnepelhetett az OXXO Hungary Truck Racing Team pilótája a Nürburgringen! Balszerencsés hétvége a Mecsekben Balszerencsés hétvége a Mecsekben Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen
 

Találatok száma: 10657 Megjelenítve: 1 - 10