Regisztráció Elfelejtette a jelszavát? BELÉPÉS
Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 9324 Megjelenítve: 1 - 10
Oxford, az elektromos autó övezet

Oxford, az elektromos autó övezet

2017. október 24.
Oxford, a híres brit egyetemi város központja lesz Nagy-Britannia első, közlekedési károsanyag-kibocsátástól mentes övezete.
Részletek

Oxford, az elektromos autó övezet

2020-tól bevezetik, majd folyamatosan kiterjesztik a központi zónát, ahová sem dízel-, sem benzinüzemű kocsikkal nem lehet majd behajtani, csak elektromos járművekkel. Az ENSZ Egészségügyi Világszervezetének tavalyi jelentése megállapította, hogy Oxford egyike Nagy-Britannia azon tíz városának, ahol az országban a legmagasabb a légszennyezettség. A helyzet annál aggasztóbb, mivel a Brit Orvosszövetség adatai szerint a szennyezett levegő okozta betegségek miatt évente 40.000 ember hal meg idő előtt az országban. Az orvosok felhívták a hatóságok figyelmét, vezessenek be szigorú intézkedéseket, tiltsák meg az autóközlekedést azokon a helyeken, ahol ilyen súlyos a helyzet.

A felmérések 29 ilyen várost mutatnak, azok vezetésének legkésőbb decemberig kell beterjeszteni javaslataikat, hogyan kívánják csökkenteni a légszennyezést. A 190.000 lakosú Oxford elsőnek a robbanómotoros autókat (köztük a taxikat), a könnyű szállító járműveket és a buszokat tiltja ki a központi övezetből, amelyet azután fokozatosan bővítenek. Egyébként a város autógyárában 2019-ben megkezdik a Mini elektromos változatának gyártását, amely növekvő helyi eladásokat is remél. Oxford máris 120 elektromos autó-töltő állomást állít fel állami támogatással, egy ötödüket csak taxik részére. A brit kormány már korábban bejelentette, hogy 2040 után nem lesznek forgalomba hozhatók új robbanómotoros autók.

Oxford, az elektromos autó övezet

A városok különböző módon reagálnak a légszennyezésre. London továbbra is beengedi a szennyező járműveket, de csak jelentős díj ellenében. Nottingham már évek óta különadót vet ki a munkaadókra minden, a dolgozóiknak biztosított parkolóhely után. Derbyben azok, akik különösen alacsony károsanyag-kibocsátású autót vesznek, olcsóbban parkolhatnak és szabadon utazhatnak a fő buszvonalakon - í­rja alternativenergia.hu.

Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, Nagy-Britannia, Oxford, zöld
 
Nukleáris energiára szükség van ahhoz, hogy Magyarország áttérhessen az elektromos alapú közlekedésre Nukleáris energiára szükség van ahhoz, hogy Magyarország áttérhessen az elektromos alapú közlekedésre A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi ajánló A Nissan bemutatja elektromos ökoszisztémáját a Nissan Futures 3.0 rendezvényen A Nissan bemutatja elektromos ökoszisztémáját a Nissan Futures 3.0 rendezvényen Gázmeghajtású új autóbuszok beszerzése lehet pályázni Gázmeghajtású új autóbuszok beszerzése lehet pályázni
 
Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira

Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira

2017. október 24.
A Volkswagen Truck & Bus a Hamburgban megrendezett Innovációs Napon olyan úttörő technológiát és termékeket mutatott be, amelyek a teljes logisztikai láncot egy fenntartható irányba mozdítják el.
Részletek

Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira

A fejlesztői oldalon a Volkswagen Truck & Bus egyesíti a hozzá tartozó márkák erőforrásait, ezzel is segítve az együttműködést, optimális módon kombinálva a különböző márkák egyedi erősségeit. Ebben a folyamatban a „Lead Engineering” mérnöki együttműködés rendszere kulcsfontosságú szerepet játszik. A „Lead Engineering” koncepció részeként egy közös fejlesztési projektért egy adott márka vállal felelősséget. A Kutatás és Fejlesztés központi részlegként felelős a márkák által végzett fejlesztői munka koordinálásáért.

Ez lehetővé teszi a Csoport számára, hogy egy időben több különböző nagyobb projektet is megvalósítson és különböző területeken párhuzamosan érjen el haladást. Anders Nielsen, a Volkswagen Truck & Bus műszaki területekért felelős vezetője így nyilatkozott erről: „Megszervezzük a közös munkát, amelynek során a „Lead Engineering” rendszerét alkalmazva egy adott márkát jelölünk ki valamely közös fejlesztési feladat felelőseként. Ezzel elkerülhető a duplikáció illetve az együttműködés kézzelfogható többlethatással jár a műszaki megoldások márkaszinten történő újrafelhasználása miatt. Így lehetővé válik, hogy a kutatási és fejlesztési erőforrások felszabadulásával újabb technológiák felé forduljunk illetve gyorsabban és költséghatékonyabban tudjunk piacra lépni velük.”

A fejlesztői tevékenység koordinációja és megvalósítása közösen történik egy összetett itiner alapján, amely hosszú távon a tiszta és fenntartható logisztika jövője felé vezet. A Volkswagen Truck & Bus a hozzátartozó márkákkal együtt olyan technológiákon és termékeken dolgozik, amelyre van kereslet és igény az ügyfelek részéről, és amelyek segítenek nekik sikeressé tenni vállalkozásukat. Ebben a folyamatban egyre meghatározóbb szerepe van a hatékonyságnak, a nulla károsanyag-kibocsátásnak és a fenntarthatóságnak. Andreas Renschler, a Volkswagen Truck & Bus vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a haszonjárművek területéért felelős tagja így nyilatkozott: „A legjobb időpontot választottuk tapasztalataink és erőforrásaink egyesítésére. Napjaink egyik vezető vállalata vagyunk a jövő logisztikáját meghatározó termékek és műszaki megoldások kifejlesztésében. Képesek vagyunk rá, hogy a következő fejlődési szintre lépjünk a logisztika területén.”

Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira

Önvezető üzemmód: nagyobb biztonság és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás


Az önvezető üzemmód alkalmazása elképesztő lehetőségeket rejt magában a közúti áruszállítás fenntarthatóbbá tételében. Rengeteg szakasz vár még teljesítésre azelőtt, hogy valósággá váljon a teherautóknak a zsúfolt városi környezetben való autonóm közlekedése: az autópályák karbantartását segítő automatizált járművektől indulva a bányákban szolgálatot teljesítő önvezető billenőkocsikon át a kikötői terminálok vezető nélküli traktorjáig vagy az autópályán hosszú távú szállítmányozást végző konvojokig haladva. A hozzá tartozó márkákkal együtt a Volkswagen Truck & Bus keményen dolgozik ezeken az alkalmazási területeken. Ezzel egy időben pedig a MAN és a Scania a konvojban haladó járműveit teszteli Európa útjain. Ebben az esetben a konvoj olyan hálózatba kapcsolt teherautók sorát jelenti, amelyek részben önvezető módon közlekednek, hiszen a konvoj élén haladó járműben helyet foglaló vezető határozza meg az útvonalat és a sebességet.

A szélárnyékban haladásnak köszönhetően az autópályákon mért üzemanyag-fogyasztás jelentősen csökken. Ugyanígy a baleseti kockázat is mérséklődik, a konvojt vezető teherautó mögött haladó járművek sofőrjei egyéb tevékenységeket is végezhetnek amellett, hogy bármikor visszavehetik az irányítást járművük felett. A DB Schenker vállalattal való együttműködés keretén belül a MAN 2018. tavaszától egy kamionokból álló konvojt tesztel majd az A9 autópálya digitális tesztszakaszán München és Nürnberg között. A Scania Szingapúrban vesz részt egy konvojban való haladást tesztelő programban, amelynek keretében a konvojok közúton haladnának két kikötői terminál között. „A konvojban haladás az első lépés a közutakon alkalmazott autonóm közlekedés felé.” – nyilatkozta Andreas Renschler. „A következő szinten már a különböző márkákból álló teherautók konvojban történő haladását kell lehetővé tennünk. Ennek részeként a Scania és a MAN egyesítik erejüket a Volkswagen Truck & Bus ernyője alatt, hogy olyan úttörő műszaki megoldásokat és közös működési kereteket dolgozzanak ki, amelyek az egész iparág jövőjét meghatározzák majd.”

Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira

A Volkswagen Truck & Bus szorosan együttműködik a Volkswagen Group Research kutatóival, hogy az önvezető autózás megvalósítható opció legyen a közutakon, egészen az autonóm közlekedés ötös szintjéig. A „Fellow Truck” projekt például fokozatosan beépíti a mesterséges intelligencia egységeit a járművekbe. A Volkswagen célja, hogy néhány éven belül elérhetővé tegyen olyan speciális járműveket, amely személyek és áruk szállítását is autonóm módon végzi a közutakon. Ennek biztosításával a Volkswagen Truck & Bus fenntartható módon járul hozzá a forgalom folyamatosságához és az utak biztonságához. Azonban ahhoz, hogy az autonóm közlekedés valósággá váljon a közutakon, a jogi szabályozást is át kell alakítani illetve a szükséges infrastruktúrát is ki kell létre kell hozni. Ebben a tekintetben a Volkswagen Truck & Bus továbbra is számít a döntéshozók támogatására. Bizonyos jól körülhatárolt területeken ez már most is megvalósult.

Teljesen autonóm Scania járművek várnak bevetésre a bányákban, az első tehergépkocsit a következő hetekben adják át tulajdonosának. Henrik Henriksson, a Scania vezérigazgatója így nyilatkozik erről: „Mindig arra törekszünk, hogy ügyfeleink egyedi szállítmányozási igényére a lehető legjobb megoldást kínáljuk, ezzel is hozzásegítve őket, hogy nyereségessé váljanak. Az új technológiák lehetővé teszik, hogy egyre jobb és jobb megoldásokkal álljunk elő. Egy önvezető üzemmódban közlekedő teherautó tökéletes megoldás lehet egy elkerített területen, hiszen extra biztonságot és hatékonyságot kínál.”

Az ipar, a kutatás és az adminisztráció területéről bevont hét partnerrel együtt a MAN egy, a németországi Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium által támogatott kutatási projekt („aFAS”) keretében mutatta be, hogy az autonóm közlekedés technológiája mennyit fejlődött. Ennek során – Németország történetében először – egy vezető nélküli, autonóm módon közlekedő MAN tehergépkocsit alkalmaztak biztonsági járműként egy útfelújítás során.

Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira

A digitalizációval kikövezett úton


A folyamatos digitalizációs törekvés radikálisan átalakítja a logisztika világát. A Volkswagen Truck & Bus a teljes értékteremtő folyamat során illetve minden szállítmányozási forma esetén a hálózatba kapcsolt szállítmányozási megoldásokra törekszik. Célja, hogy a teljes szállítói láncot összekapcsolja, és ezzel a lehető legnagyobb fokú hatékonyságot érje el. „Ügyfeleink és velük együtt az egész szállítmányozási iparág illetve – nem utolsósorban – a környezet is profitál a hálózatba kapcsolat digitális szállítmányozás előnyeiből.” – hangsúlyozta Markus Lipinsky, a RIO vezérigazgatója.

A RIO a Volkswagen Truck & Bus Csoport nyílt forráskódú, felhő alapú "operációs rendszere”, amely az értéklánc minden szereplőjét összeköti. A számtalan lépcsőből álló folyamat során gyűjtött adatokat valós időben dolgozzák fel az algoritmusok, biztos alapot kínálva ezzel a még jobb döntésekhez. A RIO platform és a RIO digitális szolgáltatások még év vége előtt elérhetőek lesznek. Jelenleg 20 MAN ügyfél – többek között a Volkswagen Csoport logisztikai szolgáltató partnere – bevonásával folynak a tesztek. Összesen több, mint 100 jármű érintett a tesztelésben. Németországban, Franciaországban, Dániában, az Egyesült Királyságban és Lengyelországban. A platform a márkák, a logisztikai öko-rendszer partnerei és a RIO digitális márka által kínált szolgáltatások bázisaként szolgál.

Olyan szolgáltatások összekapcsolását végzi, mint a járművek nyomon követése, a vezetők kommunikációjának bonyolítása, vezetési és hatékonysági vizsgálatok készítése, digitális karbantartási ügyintézés, a tachográf adataihoz való hozzáférés illetve egyéb összetett logisztikai szolgáltatások biztosítása illetve ezen szolgáltatások elérhetővé tétele a RIO online piacterén. A MAN az első OEM (Original Equipment Manufacturer) partner, amely – immár augusztus óta –az EURO 6 szabványt teljesítő járműveit gyárilag felszereli a RIO összekapcsolhatósági rendszerével.

Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira

A Scania mindig is vezető szerepet töltött be a flottaszintű összekapcsolhatóság területén. A MAN és a Scania márkákkal a Volkswagen Truck & Bus jelenleg több, mint 300 000 hálózatba kapcsolt tehergépjárműre építhet az utakon. Egyesült államokbeli partnerével, a Navistarral együttműködve a jövőben ez a szám 650 000 hálózatba kapcsolt járműre emelkedhet világszerte. Ezek a járművek a RIO platformnak köszönhetően nem csupán a saját márkájuk OEM szolgáltatásait használhatják, de harmadik fél szolgáltatását is igénybe vehetik. A platform használata különösen hasznos lesz az egyre növekvő számú startup vállalkozások számára, mint amilyen például a Loadfox.

A Loadfox egy olyan fuvarmegosztással foglalkozó felület, amely algoritmusai segítségével a szállítási kapacitás optimalizálásában nyújt támogatást. Használatával kevesebb lesz az üresjárat és az ügyfelek nyeresége is emelkedik, ugyanakkor csökken a felhasznált erőforrások mennyisége. A sennder egy másik startup, amely az ugyanazon a napon történő csomagszállításra specializálódott. A sennder esetében különlegesség, hogy a napjainkban használt logisztika alapját jelentő hagyományos csomópontok megkerülésével teljesíti ezt a feladatot. Társadalmi szempontból kulcsfontosságú jelentőséggel bír az a tény, hogy az áruk hatékony továbbítása pozitív hatással van a forgalom folyamatosságára és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátásra. Ez az egyetlen módja, hogy a városok a gyorsan növekvő szállítási volumeneket kezelni tudják.

Alternatív hajtásrendszerek minden helyzetre

Az áruforgalom növekedésével, az egyre fejlődő, növekvő városokkal és a virágzó online értékesítéssel egyre nagyobb jelentősége lesz a városi területek levegőminőségének javításának, amelyben az alternatív hajtásrendszerek óriási segítséget jelenthetnek. Igazán jelentős fejlődést jelenleg éppen az alternatív hajtásrendszerek területén tapasztalhatunk. Az úgynevezett „utolsó mérföld” (a szállítás utolsó szakasza), például a csomag kiszállítása az ügyfélnek, egyre inkább elektromos hajtásrendszer alkalmazásával történik. Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke kifejtette: „Az eCrafter egy nagy teljesítményű kisáruszállító, amely akár 200 kilométeres hatótávolságra is képes. A járművet a kiválasztott ügyfelek 2017. év végén kaphatják meg. Jelenleg is dolgozunk a teljesen elektromos kompakt kisáruszállító VW I.D. Buzz Cargo modellen, amely formatervét és a hétköznapokban nyújtott praktikumát illetően a nagy klasszikus VW Bullit idézi.” A modell piacra lépése 2022-ben várható.

A Volkswagen Truck & Bus a városi buszok és a nehéz illetve közepesen nehéz járművek esetében is dolgozik az elektromos megoldásokon és nemsokára elektromos járművek teljes kínálatával rendelkezik az európai piacon. A közös fejlesztésű e-hajtáslánc alkotja minden elektromos felépítmény alapján a jövőben. Ezt az elektromos hajtásláncot úgy alakítják ki, hogy a Volkswagen Truck & Bus márkái által gyártott tehergépjárművek és városi buszok is univerzális moduláris alkotóelemként használhassák. A Volkswagen egyesült államokbeli stratégiai partnere, a Navistar is ezt a platformot használja majd a 2019. után érkező elektromos tehergépjárműveihez. A MAN már jó úton halad elektromos tehergépjárművének fejlesztésével. „Terveink szerint az első kilenc darab teljesen elektromos teherautót 2017. év végén adjuk át osztrák ügyfeleinknek, akik között megtalálhatók nagy élelmiszer áruházláncok, sörgyárak és szállítmányozó cégek. Az elektromos hajtás és a szállítmányozás együtt tökéletes párost alkot: a hajtás csendes, nincs károsanyag-kibocsátás és tökéletesen megfelel az ügyfelek elvárásainak. Ennek megfelelően a kereslet ezek iránt a járművek iránt emelkedőben van. Az első kisebb sorozatunkkal várhatóan 2018. év végén lépünk majd piacra.” – hangsúlyozta Joachim Drees, a MAN Truck & Bus vezérigazgatója.

e-Delivery: az elektromos tehergépjármű világpremierje Hamburgban

A feltörekvő gazdaságok egyre nagyobb száma arra sarkallta a Csoportot, hogy egy másik elektromos hajtású tehergépjárművet fejlesszen ki, amely a Volkswagen e-Delivery elnevezést kapta. Ez a modell az Innovációs Napon tartotta világpremierjét Hamburgban. Az e-Delivery egy korszerű teherautó, amely a városon belüli áruszállítás fenntarthatóságát hivatott segíteni. A modell a Volkswagen Caminhões e Onibus brazíliai gyárában készül majd 2020-tól. Roberto Cortes, a MAN Latin America vezérigazgatója így kommentálta a modellt: „Az e-Delivery egy újabb mérföldkő a Volkswagen Caminhões e Onibus történetében. Egy teljesen új, Brazíliában fejlesztett platform, amely új mobilitási lehetőségeket kínál a nagyvárosok számára.”

Mind a MAN, mind a Scania egy akkumulátoros elektromos városi busz sorozatgyártás előtti változatán teszteli majd hétköznapi használatban a modult számos európai nagyvárosban. A sorozatgyártása ezeknek a buszoknak várhatóan 2020. előtt indul majd. Azonban mindkét márka már most átfogó tanácsadást képes nyújtani az elektromos mobilitási megoldások alkalmazása kapcsán. Ilyenek például a busz üzemeltetők és a közösségek számára kiemelten fontos töltési feltételek. A tanácsadás során a hangsúly a különféle lehetőségeken van, ilyen például a buszok éjszakai állomáshelyén való töltése vagy az útközbeni, buszmegállókban történő „tankolása”.

A nehéz tehergépjárműveket illetően a hosszabb távokra történő áruszállítás kapcsán a jelenlegi akkumulátortechnológiának még jelentős akadályokat kell leküzdenie. A szükséges energiamennyiség biztosítása aránytalanul lecsökkentené a teherszállítási kapacitást. Azonban alternatívák így is léteznek. Ilyenek például a gázzal vagy biodízellel hajtott belsőégésű motorok. A cseppfolyósított földgázzal (Liquefied Natural Gas - LNG) üzemelő erőforrások óriási potenciállal bírnak a hosszú távú szállítmányozás területén. A jövő igen rózsásan fest ezen technológia számára, hiszen az LNG magas energiasűrűségének köszönhetően figyelemre méltó, 1000 kilométeres hatótávolságra képes. A Scania első, Euro 6 szabványt teljesítő LNG teherautóját 2014-ben mutatta be, 2017. szeptemberében pedig a Volkswagen Csoport logisztikai részlegével közösen új LNG kampányt indított.

Természetesen számos, további megoldásokra irányuló kezdeményezés is indult azzal a céllal, hogy a nehéz tehergépkocsik hatótávolságát és szállítási kapacitását sikerüljön a hosszabb távra történő szállítás igényeinek megfelelően összehangolni. Ennek a fejlesztési területnek az „e-út” a hívószava, amely a vasutakhoz hasonlóan az elektromos felsővezetékek használatára koncentrál. A felsővezetékekből nyert energiával működő tehergépkocsik nulla károsanyag-kibocsátással közlekedhetnek, ezzel együtt pedig számos akkumulátor feltöltésére van lehetőségük attól függően, hány kilométer nulla emissziós út áll még előttük. Az elektromos Scania teherautók számára már létezik tesztútvonal Svédországban, de Németországban is döntés született ilyen utak kialakításáról.

A jövő hajtásrendszerei nem lesznek egyformák, hiszen a céljuk, hogy egy intelligens átmenetet biztosítsanak a dízel erőforrások illetve az alternatív hajtásrendszerek és üzemanyagok között. „A Volkswagen Truck & Bus már kijelentette: első kíván lenni az alternatív hajtásrendszerek területén.” – nyilatkozta Andreas Renschler. „A vállalat már most igen átfogó és sokoldalú termékpalettával rendelkezik, amely tökéletes alapot biztosít ehhez a küldetéshez.”

Átlátható felépítés, egyértelműen megfogalmazott célok, gazdag tapasztalat és úttörő technológia: a Volkswagen Truck & Bus jó úton halad, hogy hamarosan világbajnok gyártóvá váljon. Az önvezető szállítmányozás, a digitális szolgáltatások és a környezetbarát alternatív hajtásrendszerek hármasa csökkenti a költségeket, kezelhetővé teszi az egyre bővülő szállítási mennyiségeket és óvja a környezetet. Ezzel a megközelítéssel a Csoport és márkái új mércét állítanak és képesek lesznek minden ügyfélnek a megfelelő, egyénre szabott megoldást kínálni.

Kulcsszavak: bemutató, Hamburg, haszongépjármű, volkswagen
 
Markáns kisugárzás és lenyűgöző menetdinamika - BMW X4 M40i Markáns kisugárzás és lenyűgöző menetdinamika - BMW X4 M40i Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával Euro NCAP 2016: a Tiguan kategóriájának legjobbja Euro NCAP 2016: a Tiguan kategóriájának legjobbja
 
Lexus IS: jóból csináltak tökéletest

Lexus IS: jóból csináltak tökéletest

2017. október 20.
A modellfrissítés során nem csak megjelenése és felszereltsége fejlődött tovább a Lexus középkategóriás szedánjának: a legfrissebb törésteszt alapján kategóriájának legbiztonságosabb képviselői közé emelkedett.
Részletek

Lexus IS: jóból csináltak tökéletest

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, a modellfrissítések nem szólnak másról, mint egy kis külső-belső csinosításról, takarékosabb és erősebb motorokról, okosabb fedélzeti infotainment rendszerekről. A valóságban azonban az autók életciklusának felénél szokásos megújulás során az utolsó csavarig kielemzik a modelleket, hogy megállapítsák, mely területeken lehetne még tökéletesebbé tenni.

Bár a 2013-ban bevezetett Lexus IS  az európai utasbiztonsági vizsgálaton maximális ötcsillagos eredményt ért el, az EuroNCAP észak-amerikai társszervezete, a Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet (IIHS) talált egy olyan pontot, ahol a kiválót is tökéletesebbé lehetett volna tenni: a kisátfedéses frontális ütközéses, illetve a ráfutásos ütközéses helyzetekben az egyébként remek ütéselnyelő képességgel rendelkező karosszéria nem optimálisan vezette el az ébredő erőhatásokat.

Ezért a Lexus mérnökei a 2017-es modellévre esedékes ráncfelvarrás során megerősítették az orr belső szerkezetét, valamint módosították a vezetőoldali ajtót, az ajtó alsó forgópántját tartó elemet, illetve a küszöbidomot, majd hogy biztosra menjenek, lecserélték az orrész, illetve a lábtér gyártásánál használt anyagokat. Így már ezen a rendkívüli mechanikus terhelést (szinte pontszerű ütközést) jelentő teszten is elérte a kívánt legjobb minősítést a Lexus IS. A hátulról érkező ütés elleni védekezésként a mérnökök lecserélték az első ülések háttámláját, amely most már ideális védelmet nyújt a rettegett ostorcsapás nyaksérülés ellen.

Lexus IS: jóból csináltak tökéletest

Ezekkel a módosításokkal a Lexus IS ki is pipálta volna hivatalosan dokumentált hiányosságait, ám az új modellévhez szériafelszerelésként kínált Lexus Safety System + komplex balesetmegelőző csomag révén ennél is sokkal többet nyújt: a teszteken például 20 és 40 km/óra között képes volt eleve elkerülni az ütközést, így ebben a mérési osztályban „Kimagasló” minősítést kapott, míg vakításgátló funkcióval szerelt LED-es fényszórója „Megfelelő” eredményt ért el.

Hogy mindez milyen fontos, jól mutatja, hogy a módosított szerkezetű Lexus IS elnyerte az IIHS által adható legmagasabb szintű elismerést, a Top Safety Pick+ pecsétet, amely kategóriája legbiztonságosabb tagjai közé emeli. Jelenleg öt Lexus modell: az ES és IS szedánok, az RC kupé, valamint az NX és RX szabadidőjárművek rendelkeznek ezzel a rendkívül szigorú felsőfokú minősítéssel.


Kulcsszavak: IIHS, közlekedésbiztonság, lexus, Lexus IS, törésteszt
 
Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést Ötcsillagos a Kia Carens biztonsága Ötcsillagos a Kia Carens biztonsága Az Euro NCAP töréstesztjén öt csillagot kapott az Audi A5 és az Audi Q2 Az Euro NCAP töréstesztjén öt csillagot kapott az Audi A5 és az Audi Q2 A kényeztetés legmagasabb szintje: sofőrje helyett vezet a Lexus LS, de ez még nem a teljes önvezetés A kényeztetés legmagasabb szintje: sofőrje helyett vezet a Lexus LS, de ez még nem a teljes önvezetés A Ford a London Tech Weeken mutatta be legújabb Intelligens Mobilitás projectjeit A Ford a London Tech Weeken mutatta be legújabb Intelligens Mobilitás projectjeit
 
A Vectron MS mozdony Hollandiára is megkapta a tanúsítványt

A Vectron MS mozdony Hollandiára is megkapta a tanúsítványt

2017. október 20.
A Vectron mozdony több áramnemű (többrendszeres, MS) változata 2017. szeptember 21-én megkapta a Holland Környezetvédelmi és Közlekedési Felügyelet (ILT) biztonsági tanúsítványát, ami a hollandiai üzemeltetéshez szükséges.
Részletek

A Vectron MS mozdony Hollandiára is megkapta a tanúsítványt

Ezzel az engedéllyel a Vectron immár elérheti a holland kikötőket; ez fontos mérföldkő ahhoz is, hogy a mozdonyt használni lehessen az Ausztrián, Németországon, Olaszországon, Hollandián és Svájcon áthaladó teljes Rajna-alpesi közlekedési folyosón. A korábban értékesített Vectron lokomotívok közül 121 most már Hollandia területén is üzemeltethető.

A Vectron mozdony több áramnemű (többrendszeres, MS) változata 2017. szeptember 21-én megkapta a Holland Környezetvédelmi és Közlekedési Felügyelet (ILT) biztonsági tanúsítványát, ami a hollandiai üzemeltetéshez szükséges. Ezzel az engedéllyel a Vectron immár elérheti a holland kikötőket; ez fontos mérföldkő ahhoz is, hogy a mozdonyt használni lehessen az Ausztrián, Németországon, Olaszországon, Hollandián és Svájcon áthaladó teljes Rajna-alpesi közlekedési folyosón. A korábban értékesített Vectron lokomotívok közül 121 most már Hollandia területén is üzemeltethető.

A Vectron MS mozdony Hollandiára is megkapta a tanúsítványt

Kulcsszavak: Hollandia, mozdony, Siemens, Vectron
 
Bemutatták a Rajna-Ruhr Expressz prototípusát Bemutatták a Rajna-Ruhr Expressz prototípusát A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül A Siemens bemutatja a világ leggazdaságosabb forgalmi jelzőlámpáját A Siemens bemutatja a világ leggazdaságosabb forgalmi jelzőlámpáját A Doha számára tervezett Avenio villamost "Red Dot" díjjal jutalmazták A Doha számára tervezett Avenio villamost "Red Dot" díjjal jutalmazták Londonban üzembe helyezik a Siemens vonatokat Londonban üzembe helyezik a Siemens vonatokat
 
Száz éves az első Fordson traktor

Száz éves az első Fordson traktor

2017. október 20.
Henry Ford és fia, Edsel örökre megváltoztatták a mezőgazdasági termelést, amikor éppen száz éve, 1917-ben megtervezték és árusítani kezdték a Fordson F-Modell nevű traktort.
Részletek

Száz éves az első Fordson traktor

A „szántóföldek T-Modelljének” is becézett gép volt a világ első könnyű és megfizethető traktora, és óriási szerepet játszott az angol mezőgazdaság felvirágoztatásában – éppen akkor, amikor az I. Világháborút követő években egész Nagy-Britannia súlyos élelmiszerhiányban szenvedett.

A mindössze 1100 kilogramm tömegű Fordson F-Modell hátsó kerekei 42 colosak, első kerekei pedig 28 colosak voltak, és a traktort egy négyhengeres, 20 lóerős motor hajtotta.

A gyártás 1917. októberében kezdődött meg egy kifejezetten erre felépített dearborni üzemben; itt készült el az első 7000 darab, Angliába szánt gép. 1919-ben aztán az írországi Corkban is megindult a gyártás, ahol a modellsorozat 1928-as kifutásáig több mint félmillió darabot készítettek a forradalmian újszerű traktorból.

Henry Ford szállóigévé vált mondása szerint: „Egy lábbal az iparban, egy lábbal a földeken. A farmer valójában nem új szerszámokra vágyik, hanem erőre a meglévő eszközök használatához. Magam is eleget görnyedtem az eke szarva mögött ahhoz, hogy tudjam, mennyire kimerítő a földművelők munkája.”

Száz éves az első Fordson traktor

Kulcsszavak: évforduló, Henry Ford, járműipar, traktor
 
Európai elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták Európai elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták Méltóképpen zárta az idei motoros szezont a Harley-Davidson Budapest Méltóképpen zárta az idei motoros szezont a Harley-Davidson Budapest 530 darabos Renault Trucks T megrendelés a Nobert Dentressangle vállalattól 530 darabos Renault Trucks T megrendelés a Nobert Dentressangle vállalattól A DAF bemutatja az Euro 6-os XF Low Deck mega nyerges vontatót A DAF bemutatja az Euro 6-os XF Low Deck mega nyerges vontatót A Scania, az Audi és a nemzetközi IHRO fuvarozási vállalat közös gázüzemű jármű fejlesztésébe fogott A Scania, az Audi és a nemzetközi IHRO fuvarozási vállalat közös gázüzemű jármű fejlesztésébe fogott
 
A Hyundai az egymást követő harmadik rekordéve felé halad

A Hyundai az egymást követő harmadik rekordéve felé halad

2017. október 20.
Az előző év azonos időszakához képest a 2017-es év első kilenc hónapjában az értékesítés 3%-os növekedést mutatott, amely további sikertörténet volt a Hyundai számára.
Részletek

A Hyundai az egymást követő harmadik rekordéve felé halad

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb regisztrált adatai szerint a vállalat 2017 első kilenc hónapjában 397.907 járművet értékesített. A harmadik negyedévben, a Hyundai 126.986 járművet adott el – amely egy újabb negyedéves rekorderedmény a vállalat számára.

A Hyundai autóeladásai tovább növekedtek az európai piacon. A 2016. szeptemberi adatokkal összevetve, csak az idei év szeptemberében 2,1%-kal nőtt az értékesítés (52.518 autó). Az eladások különösen Franciaországban (+17,0%) és Spanyolországban (+10,0%) emelkedtek jelentősen 2017 harmadik negyedévében.

“1977 óta, a Hyundai több, mint 7,5 millió autót adott el Európában. Az erős európai piacra való fókuszálás kulcsfontosságúnak bizonyult a vállalat sikerét illetően, illetve ez az, ami előmozdítja az értékesítést. Különös tekintettel a Hyundai legkelendőbb termékei az i10, i20, i30 és a Tucson kompakt SUV járulnak hozzá értékesítésünk rekord teljesítményéhez”

– nyilatkozta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. “A teljes évet nézve, sorozatban a harmadik rekordnövekedést mutató évre számítunk, amely szintén alátámasztja azon törekvésünket, hogy 2021-re Európa vezető ázsiai autóipari márkájává váljunk.”

A Hyundai az egymást követő harmadik rekordéve felé halad

A SUV-kategória, különös tekintettel a Hyundai Tucsonra, jelentős mozgatórugója volt az eladások növekedésének. A 2015-ben bemutatott és a több, mint 300.000 példányban értékesített Tucson, a Hyundai Európában legnagyobb számban eladott modelljévé vált, hangsúlyozva ezzel is a Hyundai igazolt jelenlétét a SUV kategóriában.

A Hyundai i10, i20 és i30 modelljei továbbra is nagy számban kerülnek értékesítésre. Továbbá a 2017 első negyedévében bemutatott vadonatúj i30 Kombival a Hyundai az európai limuzin szegmens legnagyobb résztvevőjévé vált. A vadonatúj KONA és i30 N bemutatása két kulcsfontosságú mérföldkő volt azon az úton, amelynek végcélja az, hogy a Hyundai Európa első számú ázsiai autóipari márkájává váljon. A 2021-ig a Hyundai által bemutatni tervezett 30 új modell és modellváltozat is ezt a növekedési stratégiát igyekszik támogatni.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, értékesítés, Hyundai, jármű kereskedelem
 
Elkészült a százezredik Ford B-Max Elkészült a százezredik Ford B-Max Jelentősen emelkedett a Nissan bevétele Jelentősen emelkedett a Nissan bevétele A Volvo S80 elnyerte az IIHS 2014 Top Safety Pick+ díját A Volvo S80 elnyerte az IIHS 2014 Top Safety Pick+ díját A hidrogén alapú társadalomba nyújt bepillantást a Toyota A hidrogén alapú társadalomba nyújt bepillantást a Toyota Egymilliárd eurós beruházással erősít Kínában a Daimler Egymilliárd eurós beruházással erősít Kínában a Daimler
 
A Nissan nyerte a Zöld-díjat

A Nissan nyerte a Zöld-díjat

2017. október 20.
2017.10.14-én a Nissan elnyerte az Ozone Televízió, Magyarország egyetlen zöld tematikus tévécsatornájának Zöld-díját, melyet idén már a nyolcadik alkalommal adtak át.
Részletek

A Nissan nyerte a Zöld-díjat

Az xStorage technológiával győzött a Nagyvállalatok kategóriájában a Nissan Sales CEE Kft. a szakmai zsűri értékelése alapján.
 
A Nissan és az Eaton közös együttműködésének köszönhetően 2016-ban forgalmazni kezdtek egy olyan egyedi energiatárolási rendszert, mely lehetővé teszi, hogy az emberek újrahasznosítsák Nissan LEAF-jük akkumulátorát. Ezt a rendszert hívják xStorage HOME-nak, napenergiával, az elektromos hálózatról vagy akár egy Nissan LEAF akkumulátoráról is tölthető, ami kedvezőbb energiaköltségek mellett fenntarthatóbb energiahasználatra is ösztönöz.
 
A technológia segítségével a fogyasztók jobban kézben tarthatják, hogy otthonukban hogyan és mikor fogyasztanak áramot. Tulajdonképpen a technológia segítségével az LEAF akkumulátorok második életciklusuk során segítenek kiegyenlíteni az emberek napi áramfogyasztását, a kisebb hálózati terhelésű, alacsonyabb díjszabású időszakokban töltődik fel, majd a tárolt energiát a csúcsterheléses, drágább napszakokban adja le.
 
A Nissan nyerte a Zöld-díjat

niA napelemekkel felszerelt háztartások pedig akár teljes egészében az xStorage HOME egységben tárolt tiszta energiára alapozhatják áramfogyasztásukat. A rendszer használatával emellett akár némi többletjövedelemre is szert tehetnek, ha a tárolt energiát csúcsterhelés idején, magasabb tarifák mellett táplálják vissza a hálózatba.
 
A Nissan az Ajax futballklubbal kötött partnerségi megállapodásának keretein belül pedig az xStorage BUILDING technológia a csapatnak otthont adó Amsterdam Arena stadionban is helyet kap. Az Európában jelenleg a legnagyobb kapacitású ipari energiatárolási rendszerként ismert xStorage BUILDING összesen 280 darab Nissan LEAF akkumulátorcsomagból áll, és ezek gondoskodnak az Amsterdam Arena áramellátásáról.

 
Kulcsszavak: díj, leaf, nissan, NSCEE
 
A Nissan LEAF a „legjobb légtisztító” A Nissan LEAF a „legjobb légtisztító” Ismét környezetbarát autó lett a Lexus CT 200h Ismét környezetbarát autó lett a Lexus CT 200h A Honda NSX erőforrását választották az Év legjobb új motorjának A Honda NSX erőforrását választották az Év legjobb új motorjának Kémfotókon az új, tökéletesített Nissan Qashqai Kémfotókon az új, tökéletesített Nissan Qashqai A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat
 
Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók

Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók

2017. október 19.
Az e-mobilitás tagadhatatlanul tör előre. Felmérések szerint 2035-re világszerte 75 millió teljesen elektromos és közel 25 millió hibrid autó közlekedhet majd az utakon , míg 2040-re az újautó-eladások 35 százaléka már elektromos gépjármű lehet.
Részletek

Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók

A különböző autógyártóktól már évek óta futószalagon érkeznek az ilyen meghajtású modellek, de akadnak olyan tényezők, amelyek miatt a leendő tulajok gépjárművei a vártnál többet állhatnak a parkolóban. A vásárlásnál nem elég ugyanis csupán a vételárat és a különböző kedvezményeket figyelembe venni, befolyásoló tényező lehet az aktuális infrastruktúra vagy akár a felhasználói szokások is. A Schneider Electric szakembere ezzel kapcsolatban ad tanácsokat az október 18. és 20. között megrendezett Automotive kiállításon.

Napjainkban egyre nagyobb teret hódít mind a vállalati, mind a személyes felhasználás terén az elektromos autózás. Több európai ország, köztük Németország, Norvégia és Hollandia is bejelentette azokat a dátumokat, amikortól nem engednek a forgalomba robbanómotoros gépjárműveket. A tulajdonosok számos előnyét élvezhetik az új technológiának, hiszen ezek az autók lényegében zéró emisszióval és alacsonyabb zajszennyezettséggel működnek, mint belsőégésű társaik. A jelenlegi jogszabályi kereteknek köszönhetően pedig közterületen ingyenesen tölthetők, és üzemeltetésük is lényegesen olcsóbb, mivel egyszerűbb felépítésűek.

Nem mind arany, ami fénylik?

A villanyautó-tulajdonosok 67 százaléka ugyanakkor hátránynak tekinti a túl magas vételárat3, amely arányaiban még a kedvezmények és a vásárlási támogatások mellett is jóval magasabb a robbanómotoros autókéhoz képest. A hatótáv viszont rövidebb, hiszen az átlagfelhasználó számára elérhető gépjárművek átlagban csupán 120-150 kilométert tesznek meg egy feltöltéssel, ami hideg időben, fagypont alatt rendszerint még tovább csökken.

Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók

Az e-mobilitással kapcsolatos ördögi kör, hogy az elektromos autózás elterjedéséhez több töltőpont kellene az utakra. Ahhoz viszont, hogy több töltőt telepítsenek, több e-autóra lenne szükség. A KPMG 1000 vezető autóipari szereplő körében elvégzett kutatása szerint a megkérdezettek 62 százaléka a gyenge infrastruktúrát említette az elektromos autók lehetséges végzeteként.

Van kiút

A nem megfelelő infrastruktúra nemcsak világviszonylatban, hanem hazánkban is probléma. Az openchargemap.org adatai alapján Magyarországon jelenleg 217 helyszínen összesen 391 töltési pont áll rendelkezésre. Nem meglepő tehát, hogy a villanyautót használók között végzett hazai felmérésben a válaszadók 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kevés a töltő az utakon. A helyzet javítására már folyamatban vannak kezdeményesek, többek között a Jedlik Ányos terv keretein belül, amely célul tűzi ki a környezetkímélő és ezen belül az elektromos autók terjedésének növelését úgy, hogy ezek aránya 2030-ra elérje a hazai gépjárműállomány 30 százalékát, a villamoshálózat pedig alkalmas legyen legalább 1 millió elektromos autó kiszolgálására. Így a következő egy-két évben várhatóan 1000-3000 e-töltőállomást létesítenek Magyarországon.

Felkészülni, vigyázz, rajt!

Mivel hazánkban az elektromos autózás viszonylag újkeletű dolog és ismeretlen terep, a leendő tulajdonosoknak érdemes minél jobban körüljárniuk a témát, és alaposan tájékozódni a mindennapi használathoz kapcsolódó kérdésekben. Kozma László, a Schneider Electric energiamenedzsment szakértője ehhez ad praktikus tanácsokat:

Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók

„Tankolás” minél gyorsabban


Az elektromos járművek esetében az egyik legfőbb tényező a gyors tölthetőség. Általános szabály, hogy minél nagyobb teljesítmény felvételére alkalmas autót veszünk, annál gyorsabban tölthető fel majd az akkumulátor. Nem mindegy azonban, hogy ehhez milyen töltőt választunk. Fontos szempont az akkumulátor energiatárolási képessége és az autó fogyasztása, de ismernünk kell a maximális töltési teljesítményt is, valamint tisztában lenni azzal, hogy milyen töltésvezérlő van az autóban, illetve milyen a töltési pont kialakítása. Hiába használunk nagy teljesítményű töltőállomást, ha az autónk csak kisebb teljesítmény felvételére képes, illetve fordítva, egy kisebb teljesítményű töltő lassabban tölti fel a nagyobb kapacitás felvételére alkalmas autónkat.

Este az autónak is fel kell töltődnie

Az elektromos autók a technológia adottságai miatt jóval előrelátóbb és tervezettebb használatot követelnek meg, mint egy belsőégésű gépjármű. Ennek egyik sarokpontja a nap végi, huzamosabb ideig tartó töltés. Ha ugyanis az autó nem kerül fel éjszakára töltőre, akkor nagy valószínűséggel a következő nap már nem tudjuk használni, vagy nehézségek árán újra kell tervezni a másnapi programot és útvonalat.

Töltőállomás otthon

Főként ezért ajánlott a leendő tulajdonosoknak saját töltőegységet felszerelni otthonukban. Nem minden háztartás van azonban felkészülve egy elektromos autó kiszolgálására. Fontos tudni, hogy a hagyományos háztartási aljzatokat nem arra tervezték, hogy minden éjjel öt-hat vagy akár tíz órán keresztül nagy teljesítményeket (2-3 kW) vigyenek át. Ilyen használat mellett a háztartási fali aljzat hamar tönkremegy, jó esetben lekapcsol a védelem, rosszabb esetben pedig tűz keletkezhet. Érdemes tehát számolni azzal, hogy a töltő kiépítése áramszolgáltatói hálózatfejlesztést igényelhet, és átépítéssel, valamint extra költségekkel járhat. Rendkívül fontos továbbá, hogy a rendszert csak szakképzett villamossági szakemberrel szereltessük az esetleges emberi és vagyoni károk, illetve a költséges meghibásodások elkerülése érdekében. A Schneider Electric két év gyári garanciát, online rendszerfelügyeletet és minősített üzembe helyező partnereket kínál a tulajdonosoknak.

Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók

Ember tervez(z)


Mivel még nem áll minden sarkon rendelkezésre közületi töltőállomás, ajánlott feltérképezni a lakhelyünkhöz vagy a munkahelyünkhöz legközelebb eső töltőegységeket. Egy hazai felmérés szerint a villanyautó-tulajdonosok 11 százaléka merült már le útközben3, így fontos felkészülni a különböző helyzetekre. De nem csupán a mindennapi felhasználás során kell figyelmet fordítanunk erre, hanem utazás vagy nagyobb távolságok megtételénél is. Tervezzük meg az útvonalat, legyen több forgatókönyv, illetve a gépjármű hatótávjának megfelelően jelöljük ki a szükséges töltési pontokat. Kalkuláljunk továbbá a töltésre fordított idővel is, gondoljuk át, milyen hasznos tevékenységet tudunk ezalatt csinálni a környéken.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Schneider Electric, zöld
 
Exkluzív BMW i8 modellekkel ünnepli világsikerét a BMW i divízió Exkluzív BMW i8 modellekkel ünnepli világsikerét a BMW i divízió „2015 KS Energy and Environment” díjat nyert a Golf GTE „2015 KS Energy and Environment” díjat nyert a Golf GTE Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD A Nissan és a Foster+Partners egy új, merész jövőképet fest A Nissan és a Foster+Partners egy új, merész jövőképet fest Újabb elektromos modellt fejleszt a BMW Újabb elektromos modellt fejleszt a BMW
 
Megújult Ssangyong prémium terepjárója

Megújult Ssangyong prémium terepjárója

2017. október 19.
A Rexton prémium terepjáró teljesen megújult, immár negyedik generációs változatát Rexton G4 néven 2017 nyarán leplezte le a Ssangyong, mely november elején érkezik a hazai márkakereskedésekbe.
Részletek

Megújult Ssangyong prémium terepjárója

A Rexton modell első generációs változata 2001-es bemutatásakor a márka zászlóshajójaként új kategóriát teremtett a koreai autógyártásban.

Korea legrégebbi autógyártójának legújabb csúcsmodellje, a D-szegmensű Rexton G4 elegáns megtestesítője a klasszikus SUV értékeknek.

A Rexton legújabb változatában a korábbinál nagyobb, erősebb és nyomatékosabb 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor dolgozik, mely váltótól függően 181-187 LE
teljesítmény mellett kiemelkedő nyomatékot (6MT 400 Nm – 7AT 420 Nm) ad le a leggyakrabban használt 1400–2800-as fordulatszám-tartományban.

A modell a Ssangyong több, mint hat évtizedes 4x4 hagyományainak megfelelően kiemelkedő terepjáró képességekkel és robosztus, elnyűhetetlen hajtáslánccal készül.

Az optimális úttartásról, tapadásról és a rázkódásmentes menetkomfortról a független, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés, stabilizátor, tekercsrugók és gáztöltésű lengéscsillapítók gondoskodnak.

Megújult Ssangyong prémium terepjárója

Automata váltós verziók multi-link, 10 lengőkaros független hátsó felfüggesztéssel ellátottak. A Borg Warner tervezte kapcsolható 4WD összkerékhajtás révén a Rexton G4 a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll és akár 3t (AT) vontatási kapacitással rendelkezik.

Az öt- vagy hétüléses kivitelben is elérhető Rexton G4 a kategóriájában elérhető legmodernebb technológiákat kapja (9,2" érintôképernyôs multimédia egység, automata vészfékező rendszer AEBS, Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer LDWS, sávváltás asszisztens LCA, ütközés figyemeztetés FCW, távolsági fényszóró asszisztens HBA, holttér figyelő BSD, 360 fokos kamera AMS, hátsó keresztforgalom figyelmeztető RCTA, táblafelismerő rendszer TSR, hottérfigyelő rendszer BSD, intelligens motoros mozgatású csomagtér ajtó, szellőztethető vezetőülés stb.).

A modell háromféle, Style, Clever és Prémium felszereltségi szinten lesz elérhető melyek esetén változattól fűggően választható a fekete, bézs illetve steppelt barna bőr belső színvilág.

Megújult Ssangyong prémium terepjárója

Kulcsszavak: értékesítés, márkakereskedés, Rexton, ssangyong, új modell
 
Januárban 11 százalékkal több autót helyeztek forgalomba, mint egy éve Januárban 11 százalékkal több autót helyeztek forgalomba, mint egy éve Már rendelhető az új Ford Mustang Már rendelhető az új Ford Mustang Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal Idén talál majd gazdára a 250 ezredik Ford Magyarországon Idén talál majd gazdára a 250 ezredik Ford Magyarországon 308 GTi by Peugeot SPORT - Sportkompakt felülmúlhatatlan formában 308 GTi by Peugeot SPORT - Sportkompakt felülmúlhatatlan formában
 
Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát

Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát

2017. október 19.
Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát.  Sallai Sándor a nagy múltra visszatekintő kereskedés kereskedelmi vezetője lett. Új szemléletével az ügyfelek igényeire adott minőségi megoldások kerülnek előtérbe az óbudai márkakereskedésnél.
Részletek

Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát

Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát.  Sallai Sándor a nagy múltra visszatekintő kereskedés kereskedelmi vezetője lett. Új szemléletével az ügyfelek igényeire adott minőségi megoldások kerülnek előtérbe az óbudai márkakereskedésnél.

A szakember banki területről érkezett, ahol eszközmenedzsment vezetőként banki lízingcégek eszközfinanszírozási stratégiáját alakította, ingó eszközök és ingatlanok fedezetértékelését irányította, illetve a problémás eszközök és ingatlanok újraértékesítését vezette.

Eredetileg a Szegedi Tudományegyetemen szerzett egyetemi diplomát. 2002-től 2010-ig kereskedelmi igazgatóként haszongépjármű és munkagép kereskedelmi és tartós bérleti vállalkozások vezetője volt. 2010-óta dolgozott a bankszakmában. Elsőként a Budapest Lízing, majd az Unicredit Leasing eszközmenedzsment vezetőjeként igazolta kitűnő képességeit. Szakmai vezetőként dolgozott Milánóban az Unicredit csoport olaszországi központjában is. Két kisfiú édesapja, beszél angolul, németül és oroszul.

Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát
 

 
Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, jármű kereskedelem, márkakereskedés, Sallai Sándor
 
Így készítsük fel autónkat a nyári szezonra Így készítsük fel autónkat a nyári szezonra A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában Áprilisban eladási rekordot ért el a Mercedes-Benz Áprilisban eladási rekordot ért el a Mercedes-Benz Hogyan értékesítsük használtautónkat? Hogyan értékesítsük használtautónkat? Négy éve az élen az USA-ban a Ford Négy éve az élen az USA-ban a Ford
 

Találatok száma: 9324 Megjelenítve: 1 - 10