Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10586 Megjelenítve: 1 - 10
Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat

Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat

2018. december 14.
Elkészült az új Mireo regionális és elővárosi vonatszerelvény-platform első komplett szerelvénye. A következő hónapok során összesen nyolc, gyártás előtti szerelvény készül a társaság Wegberg-Wildenrath-ban található tesztelési és jóváhagyási központjában (PCW).
Részletek

Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat

A német vasúthálózaton történő üzembe helyezés előtt, a vonatokat a tesztelési központban, az előírások szerint széleskörű tesztelési programnak vetik alá.

„Nagyon örülök annak, hogy az innovatív és energiatakarékos Mireo vonatcsalád elsőként Baden-Württemberg tartományban áll üzembe, 2020. júniusban. Az új vonatok a regionális Offenburg-Basel vonalon utazók számára a korábbinál magasabb kényelmet, és környezetbarátabb működést biztosítanak” – mondta Winfried Hermann közlekedési miniszter és parlamenti képviselő.

„A regionális hatóságok, a Siemens Mobility és társaságunk közötti együttműködést mindig a kölcsönös bizalom, konstruktivitás és partnerségi szellem jellemezte. Ennek gyümölcsét élvezhetik rövidesen az utazók. Ezek a modern szerelvények minden korábbinál nagyobb kényelmet kínálnak utasaink számára a Rajna-völgyi vasúthálózaton” – mondta David Weltzien, a DB Regio AG Baden-Württemberg régióért felelős igazgatója.

„A mai napon, alig másfél évvel a megrendelést követően, határidőre elkészítettük az első Mireo szerelvényt a Rajna-völgyi vasúthálózat részére. A gyors gyártást az intelligens moduláris rendszer és a vonatokhoz használt szabványosított alkatrészek tették lehetővé. Az új kialakítás a vonatok teljes életciklusa alatt nyereséges működést biztosít az üzemeltetők számára” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility GmbH vezérigazgatója.

Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat

A Mireo szerelvények hétköznapokon az Offenburg – Freiburg – Basel/Neuenburg (Svájc) regionális vonalon, míg vasárnapokon a Kaiserstuhl régióban, Freiburg és Endingen/Breisach között közlekednek majd. A három kocsiból álló szerelvények 220 ülőhellyel rendelkeznek, maximális sebességük 160 km/h. A vonatok belső kialakítása során a kényelem és a biztonság volt a két fő szempont. A tágas térérzetet kínáló kocsikban nagyméretű információs kijelző, vezeték nélküli internet, és zártláncú biztonsági kamerarendszer található. Az ülések tágasak, a szerelvényeken CO2 légkondicionáló működik, és akár 27 kerékpárt is befogadó, többcélú részek is kialakításra kerültek. A mozgássérült utasok a mosdókhoz akadálytalanul férhetnek hozzá. Minden ajtónál automatikusan lenyíló küszöb található, amely a vonat és a platform közötti rést áthidalva kényelmes és biztonságos le- és felszállást tesz lehetővé.

A Mireo energiatakarékos és környezetbarát design alapján készült, önhordó, hegesztett alumínium vázzal. A jobb aerodinamikai tulajdonságoknak, energia-hatékony alkatrészeknek és intelligens elektromos vezérlésnek köszönhetően a vonat alacsonyabb fogyasztással, alacsonyabb kibocsátás és alacsonyabb zajszint mellett működik. A régebbi vonatokhoz viszonyítva a teljes energiafogyasztás mintegy 25 százalékkal alacsonyabb. A speciális anyaghasználatnak köszönhetően, életciklusa végén a Mireo 95 százalékban újrahasznosítható.



Kulcsszavak: Mireo, Siemens, vasút, vonat
 
A DB Regio 39 darab, több egységből álló regionális vasúti szerelvényt rendelt a Siemenstől A DB Regio 39 darab, több egységből álló regionális vasúti szerelvényt rendelt a Siemenstől További 25 Siemens vonatszerelvény London számára További 25 Siemens vonatszerelvény London számára Bemutatták a Rajna-Ruhr Expressz prototípusát Bemutatták a Rajna-Ruhr Expressz prototípusát A Siemens automatizálja a New York-i metróvonalat A Siemens automatizálja a New York-i metróvonalat A Stadler készítheti a világ első alacsonypadlós, egyszintes nagy sebességű motorvonatát A Stadler készítheti a világ első alacsonypadlós, egyszintes nagy sebességű motorvonatát
 
Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler

Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler

2018. december 14.
A Daimler AG 20 milliárd euró értékben  szerez be akkumulátorokat 2030-ig az egyre növekvő volumenű elektromosautó-gyártás igényeinek a kielégítésére - jelentette be kedden a Mercedes-Benz márkájú gépkocsikat gyártó konszern.
Részletek

Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler

Jövőbeni akkumulátorigényünk pénzügyi fedezetének biztosításával 2030-ig újabb nagy lépést tettünk gyártmánypalettánk elektromosítása felé - jelentette ki Wilko Stark, a Mercedes-Benz Cars beszerzési igazgatója. A közlemény nem nevezte meg a kiválasztott beszállító cégeket. A Daimler jelenleg a dél-koreai SK Innovation és LG Chem vállalatok, valamint a kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) termékeit használja elektromos autóiban.

A Daimler 2022-ig 130 új elektromos jármű modellt tervez bemutatni furgonokkal, buszokkal és nehéz tehergépjárművekkel együtt.

A Daimler az elektromos autóiba beépíthető akkumulátor-egységeket összeszerelő üzemeket is létesít világszerte. Németországban Kamenz, Untertuerkheim és Sindelfingen városokban, de emellett Pekingben, Bangkokban és az amerikai Tuscaloosa városban is.

Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler

A Daimler nagy erőkkel dolgozik az új generációs akkumulátorok kifejlesztésén is, hogy csökkentse függőségét egyes nyersanyagok beszerzésétől, például a kobaltétól, aminek a legnagyobb termelője a biztonságosnak nem igazán mondható Kongói Demokratikus Köztársaság. A 2019-re tervezett elektromos Mercedes-Benz modell, az EQ akkumulátorai például 60 százalékban tartalmaznak majd nikkelt, 20 százalékban mangánt és 20 százalékban kobaltot. A későbbi elektromos modellek akkumulátorai viszont 80 százalékban tartalmaznak majd nikkelt és 10-10 százalékban mangánt és kobaltot. A Daimler mérnökei a 90-5-5 százalékos arány elérésén dolgoznak, valamint nagy erőkkel fejlesztik a kobaltot egyáltalán nem igénylő szilárdtest akkumulátorokat is.

Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, elektromos busz, fejlesztés, mercedes-benz
 
Az ABB automatizált gyorstöltő rendszert mutatott be elektromos buszokhoz a “Busworld 2015” kiállításon Az ABB automatizált gyorstöltő rendszert mutatott be elektromos buszokhoz a “Busworld 2015” kiállításon Elektromos szemétszállító autót terveztek uniós támogatással Debrecenben Elektromos szemétszállító autót terveztek uniós támogatással Debrecenben Vannak, de nem működnek a gyorstöltők Vannak, de nem működnek a gyorstöltők Már tényező a villanyautó a világ gépkocsi piacán Már tényező a villanyautó a világ gépkocsi piacán A Continental már idén elkezdheti a pitypangból készülő gumiabroncsok tesztelését A Continental már idén elkezdheti a pitypangból készülő gumiabroncsok tesztelését
 
Stohl Luca megtalálta az Igazit...mert az autó bizalmi kérdés

Stohl Luca megtalálta az Igazit...mert az autó bizalmi kérdés

2018. december 14.
A Stohl vezetéknevet ma már nem csak a Jászai Mari díjas színészhez, hanem csinos és tehetséges gyermekéhez, Lucához is tudjuk kötni.
Részletek

Stohl Luca megtalálta az Igazit...mert az autó bizalmi kérdés

Stohl András lánya amellett, hogy évek óta Bozsik Yvette társulatával dolgozik és 9 színházi előadásban is táncol, egyre többször tűnik fel a TV képernyőjén is műsorvezetőként. A Duna Autó Zrt. „Nekünk az autó bizalmi kérdés” kampányának arcaként saját tapasztalatait szeretné megosztani azokkal, akik tanácstalanul állnak az autóvásárlás küszöbén.

December 13-án, Luca nap alkalmából leplezték le a Duna Autó Fiat szalonjában Stohl Luca új autóját, a Fiat 500 Collezione család egyik tagját. Mivel a táncművész-műsorvezető számos helyszín között ingázik napközben, elérkezettnek látta az időt, hogy a tömegközlekedést autóra cserélje. Luca a cég márkafüggetlen tanácsadójának segítségével találta meg az Igazit.

„Négy éve van jogosítványom, de hétköznap ritkán ülök autóba” – mesélte Stohl Luca, a TV2 és a Fem3 Café műsorainak háziasszonya.

„Az az igazság, hogy a belvárosban nagyon nehézkes közlekedni, főleg azzal a nagy, régi családi autóval, amit eddig használtam – a parkolásról nem is beszélve. Ezért eddig egyszerűbb volt inkább a tömegközlekedési eszközöket használni, még akkor is, ha több időt vett igénybe a többszöri átszállás miatt. Emiatt viszont egész nap úton voltam. A munkák azonban most úgy összesűrűsödtek, hogy változtatnom kellett ezen a helyzeten, és az autóvásárlás mellett döntöttem. A főbb elvárásaim megvoltak a kocsival szemben, de nem tudtam dönteni a rengeteg márka végtelen számú modelljei közül. Ezért örülök, hogy rátaláltam a Duna Autóra és itt a márkafüggetlen autóvásárlási tanácsadásra, mert így több hasonló kocsit tudtam megnézni, kipróbálni és összehasonlítani. Az Autóvárosban szalonról-szalonra sétálva szebbnél szebb, jobbnál jobb lehetőségek jöttek velem szembe, de mindvégig segítettek szem előtt tartani a saját igényeimet, az elsődleges szempontokat, funkciókat, amiket elvárnék a kocsimtól. És végül meg is találtam a tökéletes "Luca-autót"."

Stohl Luca megtalálta az Igazit...mert az autó bizalmi kérdés

Stohl Lucának Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója adta át választottját, ünnepélyes keretek között. Az új Fiat 500 Collezione modell egyszerre kedves, merész és stílusos. Igazi kis ékszerdoboz, amely exkluzív megjelenést biztosít tulajdonosának, és amivel garantáltan felhívja magára az emberek figyelmét. Gazdag felszereltségével pedig minden igényt kiszolgál.

„Szerelem volt első látásra! Egy stílusos, kompakt, belvárosban is könnyen használható, kényelmes és biztonságos kisautót szerettem volna, amit a Fiat 500-as Collezione modelljében meg is találtam. De a design tekintetében sem utolsó ez az autó: a csodálatos pasztellszínek, valamint a metál- és gyöngyházfényezés választéka mellett az egész belső kialakítás személyre szabható volt, így tényleg egy egyedi ékszerdoboz tulajdonosává váltam. Természetesen számos biztonsági felszereltség is belekerült, mert az is nagyon fontos a számomra, hogy biztonságban érezzem magam az autómban. Megnyugtató a tudat, hogy a Duna Autó segítségével felelős döntést hozhattam, mert nekem az autó bizalmi kérdés” – árulta el a táncművész, aki az átadás után már sietett is színházi főpróbájára. Balesetmentes, biztonságos közlekedést kívánunk Lucának! Hiszen az autó nekünk is bizalmi kérdés.


Kulcsszavak: Duna Autó, fiat, fiat 500, Markó Zoltán
 
Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Már rendelhető az új Fiat 500X Már rendelhető az új Fiat 500X Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk áprilisi műsora Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk áprilisi műsora A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Fiat Tipo kombi A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Fiat Tipo kombi Megérkezett a Fiat Tipo Megérkezett a Fiat Tipo
 
A SEAT értékesítés már novemberben meghaladta a teljes 2017-es év mutatóit

A SEAT értékesítés már novemberben meghaladta a teljes 2017-es év mutatóit

2018. december 14.
A márka januártól novemberig 492 300 gépkocsit szállított ki, ami 13%-os növekedést jelent  2017 azonos időszakával összevetve. A SEAT értékesítési rekordot ért el Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában , Izraelben és Marokkóban.
Részletek

A SEAT értékesítés már novemberben meghaladta a teljes 2017-es év mutatóit

A SEAT egy lépésre van attól, hogy elérje 68 esztendős történetének legmagasabb értékesítési  mutatóit. A 2018-as évből már csak  egy hónap van hátra, és a márka kiszállításai  idén január és november között világméretekben 13 %-kal emelkedtek. A 2017-es év azonos időszakával (435 500) összehasonlítva, az értékesítés összességében idén elérte a 492 300 darabot. Ezzel a mennyiséggel a SEAT már  meghaladta a 2017-es teljes év értékesítési adatát, ami 468 400 gépkocsi kiszállítása volt. Ez az eddigi legjobb eredmény a január-novemberi időszakra vonatkozóan, és meghaladja a 2000-ben elért,  473 200 darabos eddigi rekordot is.
 
A spanyol gyártó eladásai novemberben ismét  felgyorsultak, 43 300 gépkocsit értékesítettek, ez a havi mennyiség 7.2 %-kal volt magasabb, mint a 2017-es év azonos hónapjában elért mutató, a  40 400 gépkocsi.

A SEAT értékesítéséért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths szerint " a 2017-es év értékesítési számainak meghaladása az év zárása előtt egy hónappal nagyon kedvező eredményt jelent. Karnyújtásra vagyunk egy kivételes év zárásától, és a SEAT történetében a legjobb értékesítési eredmény  elérésétől. Mindezen túl  most rendelkezésre áll a  motorkínálat  több mit 90 %-a, és így a WLTP  bevezetése következményeként kialakult helyzet most visszatér a normálishoz."

A SEAT értékesítés már novemberben meghaladta a teljes 2017-es év mutatóit

Az év zárása előtt egy hónappal regisztrált értékesítési növekedés azt jelenti, hogy  a SEAT már meghaladta  minden eddigi éves szintű rekordját olyan országokban, mint Németország, az Egyesült Királyság , Ausztria, Izrael és Marokkó.  

Németországban, a SEAT fő piacán a márka 14.0 %-kal növelte eladásait,  és összesen 108 200 gépkocsit értékesített. Az Egyesült Királyságban 60 100 SEAT talált gazdára, ami 14,8 %-os növekedést hozott, míg Ausztriában  18 100 darabot, (9.3 %-os emelkedés), Izraelben 8 900 darabot, (+7.1 %), és Marokkóban 2 000 gépkocsit, (+11.7 %) sikerült átadni a vásárlóknak.

2007 óta most először regisztráltak Spanyolországban először több mint 100 000 eladott SEAT gépkocsit. Az összesen itt eladott 104 000 darabos mennyiség 16.8 %-os emelkedést jelentett. A SEAT piacvezető márka Spanyolországban, és az Ibiza valamint a Leon a két legnagyobb mennyiségben regisztrált modell. Az értékesítés olyan kulcs piacokon is emelkedett  mint  Franciaország és Olaszország.  A SEAT  közel 30 %-kal növelte értékesítését Franciaországban ( 28.7 %-os növekedés, 28 700 eladott gépkocsi) , és ezáltal Franciaország lett Európában a márka egyik leggyorsabban növekvő piaca. Jelentős növekedést mutatott az értékesítés Olaszországban 4, 6 %-os növekedéssel és 19 100  darab eladott gépkocsival, Portugáliában 9 200 eladott gépkocsival,  19.4% növekedéssel, illetve Belgiumban (+9 100 gépkocsi, 24.9 %-os növekedés). Mindezen túl Algéria továbbra is a legmagasabb  éves növekedést mutató ország, ahol az 2017-es értékesítést  (4 400 egység) sikerült megnégyszerezni, és ezzel Algéria az ott eladott 18 400 gépkocsival a SEAT hatodik legnagyobb piaca.




Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, seat
 
2008 óta most először nyereséges a SEAT 2008 óta most először nyereséges a SEAT Visszaesett a Skoda eladása szeptemberben Visszaesett a Skoda eladása szeptemberben Befejeződött a Skoda-szalonok arculati megújulásának első szakasza Befejeződött a Skoda-szalonok arculati megújulásának első szakasza A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét Átadták a jubileumi tízezredik SEAT Toledo-t Átadták a jubileumi tízezredik SEAT Toledo-t
 
Öt csillagot kapott az Audi Q3 az Euro NCAP töréstesztjén

Öt csillagot kapott az Audi Q3 az Euro NCAP töréstesztjén

2018. december 14.
A kompakt családi SUV lenyűgöző teljesítményt nyújtott ezen a kiemelt jelentőségű biztonsági teszten. Korszerű vezetéstámogató rendszerek egész sora elérhető, közülük több a szériafelszereltség részeként.
Részletek

Öt csillagot kapott az Audi Q3 az Euro NCAP töréstesztjén

Az új Audi Q3 az első lökhárítójától a hátsóig garantálja a biztonságot. A kompakt családi SUV a legmagasabb értékelést, vagyis az öt csillagot érdemelte ki az Európai Újautó-értékelési Program (New Car Assessment Program; Euro NCAP), az egyik legfontosabb európai autóipari biztonsági teszt próbája során.
    
A legmagasabb, öt csillagos értékelés eléréséhez az autónak minden kulcsfontosságú Euro NCAP területen jól kell teljesítenie. Az új Audi Q3 tökéletesen teljesítette ezt a feladatot mind a felnőtt- és gyermek-utasvédelem, mind a veszélyeztetett úthasználók védelme és a vezetést támogató rendszerek tekintetében. Az aktív támogatást kínáló biztonsági rendszerek - amilyen például a városi forgalomban és az autópályán is dolgozó automatikus vészfékezés - szintén részét képezik az NCAP összesített értékelésének, ahol ezek 40 százalékos súlyozással szerepelnek a felnőtt utasvédelem, 20 százalékos súllyal a veszélyeztetett úthasználók védelmének és 20 százalékos súllyal a biztonsági rendszerek minősítésénél.

Az új Audi Q3 esetében ezek a műszaki megoldások mind elérhetőek. Az Audi pre sense basic és az Audi pre sense front biztonsági rendszerek az alapfelszereltség részét képezik. Utóbbi egyértelmű vizuális, hang-, illetve tapintásbeli jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, amennyiben gyalogosokkal, kerékpárosokkal és más járművekkel adódó kritikus helyzetet érzékel radarjaival. Szükség esetén pedig akár vészhívást is kezdeményez.

Öt csillagot kapott az Audi Q3 az Euro NCAP töréstesztjén

Szintén az alapfelszereltséghez tartozik az Audi side assist rendszere, amely a sávváltásnál figyelmeztet a holttérben tartózkodó járművekre illetve az éppen igénybe vett forgalmi sáv elhagyására figyelmeztető rendszer, az Audi active lane assist. Az opcionálisan rendelhető asszisztens rendszerek csomagja tartalmazza az adaptív menetasszisztenst (adaptive cruise assist), a közlekedési táblák kameraalapú felismerését, a parking system plus rendszert, a fényszóró asszisztenst és a vészhelyzeti asszisztenst.

Az új Audi Q3 az utasvédelem terén is tarol. Az utascella alapját ugyanis melegen alakított acélból készült alkotóelemek alkotják. Ezeket elsősorban a tűzfal és a hosszanti merevítések átmeneteinél használják illetve a központi alagútnál, a küszöböknél, az A és a B oszlopoknál, a tetőszerkezetnél valamint a hátsó hosszanti merevítéseknél. A melegen alakított alkatrészek - amelyek az alacsony súlyt és az extrém szilárdságot garantálják - a karosszéria súlyának 26 százalékát teszik ki. Alkalmazásuk kitűnő alapot biztosít a kiemelkedő ütközési biztonság és a merevség szempontjából.

Az Európai Újautó-értékelési Programot (New Car Assessment Program; Euro NCAP) az európai közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítási társaságok és kutatóintézetek támogatják. Összesen nyolc európai ország tizenkét intézménye vesz részt a munkájában. Az Euro NCAP tesztjein szinte mindegyik új autót tesztelik és értékelik az általuk kínált passzív és aktív biztonság alapján. A program tesztkövetelményei messze meghaladják a jelenleg Európában érvényes törvényi szabályozás kritériumait.

Kulcsszavak: audi, euro ncap, Q3, törésteszt
 
A Párizsi Autókiállításon bemutatkozik az új TT Roadster és TTS Roadster A Párizsi Autókiállításon bemutatkozik az új TT Roadster és TTS Roadster Már quattro változatban is rendelhető az Audi TT Már quattro változatban is rendelhető az Audi TT Öt csillagot kapott az új MINI Countryman a Euro NCAP töréstesztjén Öt csillagot kapott az új MINI Countryman a Euro NCAP töréstesztjén Az Audi A3 viselheti a 2014-es “Világ Év Autója” címet Az Audi A3 viselheti a 2014-es “Világ Év Autója” címet Díjeső az Audinak az „iF Design Award” díjátadón Díjeső az Audinak az „iF Design Award” díjátadón
 
Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban

Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban

2018. december 12.
Szeptember 17-én az Audi az egész világnak bemutatta első, tisztán elektromos sorozatgyártású modelljét, az Audi e-tront.
Részletek

Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban

Az Egyesült Arab Emírségek fővárosában, Abu Dhabiban most az újságírók foglalták el helyüket az Audi e-tron kormánya mögött, hogy tesztvezetéseik során első kézből szerezzenek tapasztalatot a nagyméretű terepjáró képességeiről. Útjuk a világ egyik leginkább fenntartható városi környezetéből, Masdar városából indul, majd pedig az Egyesült Arab Emírségek második legmagasabb hegyét célozza meg.
    
Hatékonyság, teljesítmény és csendes nyugalom: az Audi e-tron egy új korszak vezetési élményét testesíti meg. Nagyszerűen egyesíti a mindennapok használhatóságát, a nagyméretű modellek kínálta kényelemmel és a zéró károsanyag-kibocsátást biztosító hajtásrendszerrel. Ezzel együtt azonban olyan innovatív megoldásokat is kínál, amelyek a négykarikás márkától elvárt prémium élményt garantálják. Az Audi e-tron a márka brüsszeli gyárában készül, amely a világ első, igazoltan szén-dioxid semleges sorozatgyártási helyszíne a prémium szegmensben. Az Audi belgiumi termelési helyszínének úttörő eredménye három tényezőnek köszönhető: a zöld energiának, az ökológiai  hőellátásnak és a klímakompenzációs projekteknek.

Masdar városa, ahonnan az Audi e-tron tesztvezetése indul, ökológiai szempontból példaként szolgál a jövő városai számára. Három pillérre - a társadalmi, a gazdasági és a környezeti fenntarthatóságra - építve a város úttörő a fenntartható városfejlődés tekintetében, valós megoldásokat kínálva az energia- és a vízhatékonyság, a hulladékkezelés és a mobilitás kérdéskörében.


Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban

Abu Dhabi nemzetközi reptere mellett található ez az alacsony szén-dioxid kibocsátású közösség, amely gyorsan bővülő lakónegyedeknek, tiszta technológiával foglalkozó csoportoknak, szabadkereskedelmi övezetnek ad otthont. Mindemellett Masdart választotta székhelyül 590 kis- és középvállalat, multinacionális cég, az állami szektor bérlői és többek között itt található a Nemzetközi Megújuló Energia Ügynökség (International Renewable Energy Agency - IRENA) központja is.

Yousef Baselaib, a Fenntartható Lakhatás ügyvezető igazgatója Masdarban a következőképpen nyilatkozott:

„A masdari feladataink egy része azt a célt szolgálja, hogy segítsünk Abu Dhabi és az Egyesült Arab Emírségek fenntarthatósági céljainak megvalósításában és támogassuk az Egyesült Nemzetek Fenntartható Fejlődési Céljainak teljesülését. Masdar városa Abu Dhabiban kulcsfontosságú szerepet játszik ezekben a törekvésekben.”

„Több, mint egy évtizede már, hogy innovatív tiszta technológiákkal jelentkezünk. Együttműködésben a kormányzati szereplőkkel, tudományos és ipari partnerekkel pedig új ötletek megvalósításán dolgozunk. Egyértelmű a kapcsolat az Audi e-tron tesztvezetés és a mi törekvéseink között, amelyek Masdar jövőbeli mobilitását célozzák meg. Emellett Abu Dhabi - például az Abu Dhabi Fenntarthatósági Hét kezdeményezésén keresztül - globális platformot kínál a közös munka támogatására.” - teszi hozzá Yousef Baselaib.

Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban

Az Audi e-tron intelligens összkoncepciójának alapja a fenntartható gyártási folyamat, az adott helyen szén-dioxid semlegességet biztosító hajtás és a megbízható töltési szolgáltatás. „Masdar városában a jövő mobilitása összefonódik a jövő városának életképeivel, a károsanyag-kibocsátástól mentes, környezettudatos és fenntartható városi élettel. Ez tökéletes kiindulópont az Audi e-tron tesztvezetéséhez.” - nyilatkozta Peter Oberndorfer, a termékkel és technológiai kérdésekkel összefüggő területek kommunikációs vezetője.

Autópályákon és szerpentineken autózva érkeznek az újságírók Jebel Hafeet, az Egyesült Arab Emírségek második legmagasabb hegyéhez. Itt az Audi e-tron megcsillogtathatja innovatív rekuperációs rendszerét. Átlagosan a lassítások több, mint 90 százalékánál az elektromos motorok generátorként működve alakítják át az SUV modell mozgási energiáját elektromos energiává. Ilyen módon a rendszer a hatótávolságnak akár a 30 százalékáról is gondoskodhat. Intelligensen együttműködik továbbá az elektrohidraulikus integrált fékszabályozás rendszerével. Az Audi az első autógyártó a világon, amely ezt a megoldást egy sorozatgyártású elektromos hajtásrendszerrel szerelt autóban alkalmazza. A pillanatnyi menethelyzettől függően a fékszabályozás rendszere dönt arról, hogy lassításhoz az autó elektromos motorját, a kerékfékeket vagy azok kombinációját használja, mégpedig külön-külön az egyes tengelyekre vonatkozóan.

A tesztút egy része kavicsos ösvényen és sivatagi homokon keresztül vezet. Ezen a laza talajon az Audi e-tron bemutathatja egyedülálló vonóerejét és dinamikáját. Ezt pedig a quattro hajtás legújabb generációja, az elektromos összkerékhajtás teszi lehetővé. Ez folyamatos és teljes mértékben változó módon szabályozza a tengelyek közötti ideális forgatónyomaték-arányt - a másodperc törtrésze alatt.

Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban

Mindemellett intelligens hálózatot alkot a futómű számos rendszerével, legfőképpen a négyfokozatú - akár teljesen kikapcsolható - elektronikus menetstabilizálóval és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel. Ez az autó karakterisztikája mellett a gyári légrugózást is befolyásolja. A műutaktól távol az Audi e-tron szabad magassága gombnyomásra 50 milliméterrel megemelkedik, míg az autópályákon a karosszéria magassága akár 26 milliméterrel is lejjebb kerülhet.

Ezen kívül a futómű központi vezérlőegysége milliszekundumnyi időintervallum alatt egyedileg szabályozza az egyes kerekek csillapítását, figyelembe véve az út állapotát, a vezetési stílust és az Audi drive select rendszerben kiválasztott üzemmódot. Az Audi e-tron egy igazi sokoldalú társ, legyen szó kényelmes autózgatásról, dinamikus kanyarvételről vagy a műutaktól távol eső kirándulásokról. Az e-tron által kínált módozatok köre ugyanis a könnyed és kiegyensúlyozott haladástól egészen a sportos, stabil kezelhetőségig kiemelkedően széles skálán mozog.

Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban

Kulcsszavak: audi, bemutató, e-tron, elektromos autó, suv
 
Vidám dodzsem – BMW i3 Vidám dodzsem – BMW i3 A Genfi Autószalonon mutatkozik be a felfrissített Kia Sportage A Genfi Autószalonon mutatkozik be a felfrissített Kia Sportage A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert Yamaha sportrobogók. Csak a MAX, és semmi más Yamaha sportrobogók. Csak a MAX, és semmi más Peugeot modell egy új Ferrari árában? Igen, ez ennyit ér! Peugeot modell egy új Ferrari árában? Igen, ez ennyit ér!
 
A magyarok fele vásárolna önvezető autót

A magyarok fele vásárolna önvezető autót

2018. december 12.
A magyarok több mint fele számít arra, hogy az önvezető autók széles körben elérhetők lesznek; a megkérdezettek 72 százaléka szívesen vásárolna mesterséges intelligencia által vezetett járművet a jövőben - derül ki az IBM megbízásából végzett kutatásból.
Részletek

A magyarok fele vásárolna önvezető autót

A kutatás Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Oroszországban vizsgálta, mit gondolnak az emberek a mesterséges intelligenciáról. Kiderült, hogy a legtöbben pozitívan állnak az MI-t felvonultató újításokhoz, a legnyitottabbak a magyarok és az oroszok voltak. A felmérés szerint az oroszok és a magyarok 63, a csehek 56, míg a lengyelek 53 százaléka megbízik az MI-ben.

A magyarok, a lengyelek és az oroszok szerint a mesterséges intelligencia elsősorban az elektronikában lesz hasznos, míg a csehek úgy vélik, hogy főként az egészségügyben.

A felmérés szerint a magyar férfiak 79 százaléka vásárolna önvezető autót, de az arány a nőknél is megközelíti a kétharmadot. Tízből nyolc magyar válaszadó szívesen bízná mesterséges intelligenciára a legjobb útvonal kiválasztását, a megkérdezettek több mint fele pedig a közlekedési szabálysértések elbírálásába is bevonná a technológiát.

A kutatás során a magyarok közel fele mondta azt, hogy befeküdne olyan műtétre, amelyet robot vezet: a férfiaknál 54 százalék, a nőknél 36 százalék ez az arány. A hadviselésben viszont csak 6 százalék látná szívesen a technológiát.

A magyarok fele vásárolna önvezető autót

Háromból két magyar szerint az intelligens robotok jó társak lehetnek a magányos idős embereknek. A legkevésbé az 55-65 éves megkérdezettek lelkesednek ezért, de még ennek a korosztálynak is több mint a fele jó ötletnek tartaná mindezt.

A magyarok többsége szerint a mesterséges intelligencia hatékonyabbá teszi a munkát, megkímél a rutinfeladatoktól, növeli a szolgáltatások színvonalát, mérsékeli a közlekedési dugókat, valamint megkönnyíti az utazást és a házimunkát. Súlyos fenyegetésnek a kutatásban résztvevők alig 23 százaléka nevezte egyértelműen az MI-t.

Az IBM megbízásából az NMS Market Research piackutató cég 2035 fős, 18 és 65 év közötti mintán végezte el a kutatást az említett négy országban idén szeptember 19. és október 1. között. A minta végzettség és lakóhely szerint reprezentatív a felnőtt lakosságra nézve.

Kulcsszavak: felmérés, járműipar, önvezető autó
 
Tavaly ismét Szlovákiában gyártották egy főre számítva a legtöbb autót Tavaly ismét Szlovákiában gyártották egy főre számítva a legtöbb autót Már rendelhető a vadonatúj 2 tonnás Ford Transit Már rendelhető a vadonatúj 2 tonnás Ford Transit Több új autót helyeznek forgalomba Magyarországon Több új autót helyeznek forgalomba Magyarországon A Goodyear kínálja a legtöbb „AA” uniós címkével ellátott abroncsméretet A Goodyear kínálja a legtöbb „AA” uniós címkével ellátott abroncsméretet A Volkswagennek is szállít alkatrészeket a HAJDU Autotechnika Ipari Zrt. A Volkswagennek is szállít alkatrészeket a HAJDU Autotechnika Ipari Zrt.
 
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett Mercedes-Benz Reform LE autóbusz család új tagját

Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett Mercedes-Benz Reform LE autóbusz család új tagját

2018. december 12.
Az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. kedden Budapesten mutatta be Mercedes-Benz REFORM 501 LE néven az új magyar fejlesztésű, elővárosi autóbuszt.
Részletek

Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett Mercedes-Benz Reform LE autóbusz család új tagját

A 12 típusból álló termékcsalád újabb tagjának bemutatását követően bejelentették, hogy az ITK Holding Zrt. és annak leányvállalata bővítette együttműködését a Mercedes-Benz Transporter divíziójával is.

Közölték: a cégcsoport elkezdi a Sprinter és a kishaszonjárművek alapjaira történő fejlesztéseket és azok gyártását, így a későbbiekben a kisebb járműkategóriákban is a hazai autóbuszgyártás meghatározó szereplője lesz.

Azt is bejelentették, hogy az ITK Holding leányvállalata szerződést kötött a Debreceni Vagyonkezelő Zrt-vel és a Civis Ház Zrt-vel a cégcsoport jövőbeni fejlesztéseihez szükséges,  200 000 négyzetméteres ingatlan megvásárlásáról. Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere és Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója ezzel párhuzamosan szándéknyilatkozatot írt alá a cégcsoport jövőbeli fejlesztéseivel kapcsolatos stratégiai együttműködésről.

Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett Mercedes-Benz Reform LE autóbusz család új tagját
Kulcsszavak: autóbusz, járműipar, mercedes-benz, új modell
 
Nyár végén érkezik a kereskedésekbe az új Seat Ibiza Nyár végén érkezik a kereskedésekbe az új Seat Ibiza Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében „17-ben 7“: hét új Opel 2017-ben „17-ben 7“: hét új Opel 2017-ben Évzárót tartott az Autós nagykoalíció Évzárót tartott az Autós nagykoalíció A DAF hatodik éve az élen Magyarországon A DAF hatodik éve az élen Magyarországon
 
A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett

A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett

2018. december 12.
A müncheni központú vállalatcsoport az ENSZ december 3-14.között megrendezett lengyelországi klímakonferenciáján jelentettebe, hogy már az Európában felhasznált villamosenergia-mennyiség 100 százalékát megújuló erőforrásokból nyeri ki.
Részletek

A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett

Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) 2018. december 3-14. között, a lengyelországi Katowice városában rendezi meg soron következő klímakonferenciáját (UN Climate Change Conference), amelynek apropóján a BMW Group bejelentette, hogy immár az öreg kontinensen működtetett létesítményeiben felhasznált villamosenergia-mennyiség 100 százalékát megújuló erőforrásokból nyeri ki. A müncheni központú vállalatcsoport továbbá kihangsúlyozta, hogy ez irányú fejlesztéseit 2020-ravilágméretűre bővíti fel.

A BMW Group elkötelezett a személyes mobilitásra és az áruszállításra épülő iparágak átfogó széndioxid-mentesítése mellett. A vállalatcsoport holisztikus szemlélete a tömegtermelésben felhasznált energiamennyiség környezetbarát előállítására éppúgy központi tényezőként tekint, mint az alá tartozó márkák modellsorozataiba integrált egyre több, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibridhajtáslánccal szerelt jármű kifejlesztését célzó stratégiára, amelyek a hosszú távon fenntartható jövőbe vezető úton egyformán fontosak.

A BMW Group 1992 óta ápol hosszú távú partnerséget az ENSZ klímakonferenciájával, amelynek keretein belül 2008 óta a szakmai kongresszus (COP – Conference of the Parties) aktív résztvevőjeként is tevékenykedik. Mint ilyen, a müncheni központú vállalatcsoport az idén24. alkalommal megrendezett kongresszuson is meghatározó szereplőként van jelen. Tekintve, hogy a 2018. december 3-14. között megrendezett klímakonferenciának a lengyelországi Katowice városa ad otthont, az eseményt Lengyelország kormányának elnökletével vezényelik le.

A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett

A Hosszú távon fenntartható innováció fóruma

A 24. szakmai kongresszuson (COP24) a BMW Group számos alkalommal és formában járult hozzá a hosszú távon fenntartható fejlődés innovációit és gyakorlati tapasztalatait kiértékelő megbeszélésekhez és prezentációkhoz, sőt mi több, a Hosszú távon fenntartható innováció2018. december 9-10. között megrendezett fórumán (SIF – Sustainable Innovation Forum) ismét főszponzorként vállalt szerepet. A szervezők a kétnapos eseményt immáron kilencedik alkalommal, az ENSZ klímakonferenciáján megrendezett szakmai kongresszus első számú fenntarthatósági egyeztetéseként hívták életre, hogy a politika iszektor, az üzleti élet, a társadalmi szervezetek és az iparági szereplők vezető érdekeltjei között folytatott, a fenntartható fejlődés kihívásait napirendre tűző szakmai megbeszéléseknek nyílt színteret biztosítson.

Innovációs nyitónap négy kulcsfontosságú területtel

A Hosszú távon fenntartható innováció fórumát egy innovációs nap nyitotta meg, amely négy kulcsfontosságú területre; a gazdaságkörforgására, a fenntartható mobilitásra, az energiaátvezetésre és a klímafinanszírozásra koncentrált.

A törvényhozókkal, üzleti vezetőkkel és civil szervezetekkel folytatott szakmai megbeszéléseken a BMW Group képviselői a fenntartható fejlődés célkitűzéseinek megvalósítását és azok fontosságát nyomatékosították, egyúttal bemutatták, hogy az olyan nagyvállalatok, mint a BMW Group, milyen megoldásokkal járulhatnak hozzá a személyes mobilitásra és az áruszállításra épülő iparágak széndioxid-mentesítéséhez.

A Hosszú távon fenntartható innováció fórumának kiállítóterén a BMWGroup a „Cities in Progress” névre keresztelt párbeszédsorozat 2018-asesszenciáit is bemutatta. A Los Angelesbe, Melbourne-be, Sencsenbe, Rotterdamba és Berlinbe ellátogató, októberben zárult eseménysorozat a legkülönfélébb érdekeltek bevonásával és számos kezdeti együttműködésútnak indításával helyezte a hangsúlyt a jövő nagyvárosainak mobilitási fejlődésére és az alternatív mobilitási koncepciók feltárására koncentráló eszmecserékre. A résztvevők a párbeszéd sorozat öt nagyvárosának forgalmi torlódásait, légszennyezettségét és parkolóhely-hiányait elemezték ki, majd egybehangzóan osztották azon várakozásukat, amely szerint aktuális modell- és szolgáltatás palettája mellett a BMW Group ismét kézzelfogható válasszal szolgál majd a jövő mobilitási kérdéseire, termékportfólióját pedig egyre inkább károsanyag-kibocsátástól mentes járművekkel tölti fel.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, környezetvédelem
 
Az Iveco 182 új buszt szállít Torino városának Az Iveco 182 új buszt szállít Torino városának Erőteljesen bővült a német autópiac májusban Erőteljesen bővült a német autópiac májusban Kiszáll a Teslából a Daimler Kiszáll a Teslából a Daimler A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes A Mercedes-Benz az ügyfélkiszolgálásban is vezető szerepet tölt be A Mercedes-Benz az ügyfélkiszolgálásban is vezető szerepet tölt be
 
Az Audi zöld utat adott az algériai gyártásindításnak

Az Audi zöld utat adott az algériai gyártásindításnak

2018. december 12.
Az AUDI AG és a régóta Audi importőrként működő SOVAC S.P.A. december elején megkezdte három modell algériai összeszerelését.
Részletek

Az Audi zöld utat adott az algériai gyártásindításnak

Ettől kezdve az Audi A3 Sportback, az A3 Limousine és az Audi Q2 modellek az azonos nevű tartomány központjában, Relizane városában gördülnek majd le a gyártósorról. Az Audi márkát érintő éves gyártási kapacitást kezdetben közel 3 000 autóban célozták meg. A SOVAC S.P.A. algériai üzeme 2017. óta gyártja a Volkswagen konszern márkáinak modelljeit.
    
Az Audi A3 és Q2 modellek helyi gyártásához szükséges gyártósort Peter Will, az AUDI AG CKD/MKD/SKD (félig, részben vagy teljesen szétszerelt egységekkel összefüggő) projektjeinek tervezéséért és irányításáért felelős vezetője illetve Mourad Oulmi, a SOVAC S.P.A. ügyvezető igazgatója indította el:

„A konszern több márkájának modelljeit is gyártó üzemben való megjelenésünk logikus lépés volt a növekvő algériai piacra történő belépéshez.”

- jelentette ki Will. „A helyi munkaerő speciális oktatása során biztosítjuk az Audi minőség megfelelő átadását és kihasználjuk a Volkswagen csoport többi márkájával létrejövő szinergiát a termelés és a logisztika területén. Ezzel együtt lefektetjük észak-afrikai növekedésünk további alapjait.”

Mourad Oulmi, a SOVAC S.P.A. ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az Audi márkával Algériában most először lehetőségünk nyílik prémium modellek gyártására, amellyel ügyfeleink igényeit is kielégíthetjük. Rendkívül hálás vagyok az Audinak, hogy az elmúlt hónapokban - a SOVAC segítségével - azon dolgozott, hogy újra bevezesse a márkát az algériai piacon. Több, mint 10 év partneri viszony után új szakasza kezdődik az együttműködésünknek.”

2017-ben a SOVAC Production S.P.A Algéria egy 150 hektáros területen építette fel üzemét Relizane térségében, Algírtól 220 kilométerre nyugatra. Az egység napi gyártókapacitása azóta jelentősen növekedett, jelenleg közel 200 autó hagyja el itt a gyártósort naponta. Az üzemben jelenleg a Volkswagen Golf, Polo, Tiguan, Passat és Caddy, a Škoda Octavia, Rapid és Fabia illetve a SEAT Ibiza, Arona, Leon és Ateca modellek összeszerelése történik.


Az Audi zöld utat adott az algériai gyártásindításnak

Az AUDI a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 12 ország összesen 16 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).

2017-ben az Audi összesen mintegy 1,878 millió Audi gépkocsiját, 3,815 Lamborghini sportautóját és 55 900 Ducati motorkerékpárját szállította ki ügyfeleinek. A 2016-ös év során az AUDI AG 59,3 milliárd euró forgalom mellett 3,1 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszútávon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

Kulcsszavak: a3, audi, autógyár, Q2
 
A BMW összkerékhajtásának harmincéves története A BMW összkerékhajtásának harmincéves története A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól a környezetbarát autók vásárlásához nyújtott támogatást A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól a környezetbarát autók vásárlásához nyújtott támogatást 5,6 százalékkal növelte eladásait az Audi az első félév során 5,6 százalékkal növelte eladásait az Audi az első félév során A BMW Group Magyarországon bővíti gyárhálózatát A BMW Group Magyarországon bővíti gyárhálózatát Dirk Arnold lett az Audi új kommunikációs igazgatója Dirk Arnold lett az Audi új kommunikációs igazgatója
 

Találatok száma: 10586 Megjelenítve: 1 - 10