Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 1 - 10
Zseniális vadonatúj hibrid rendszert fejlesztettek az új Toyota Yarishoz

Zseniális vadonatúj hibrid rendszert fejlesztettek az új Toyota Yarishoz

2020. február 19.
Európa egyik kedvenc kisautója, egyben a Toyota legkedveltebb európai modellje, a Yaris még idén ősszel vadonatúj generációval debütál.
Részletek

Zseniális vadonatúj hibrid rendszert fejlesztettek az új Toyota Yarishoz

A Toyota nem bízta az új modell sikerét a véletlenre, és nem csupán a dizájn, a biztonsági rendszerek vagy épp a vezethetőség és úttartás területén dobott nagyot, de egy fantasztikus vadonatúj öntöltő hibrid elektromos motort is fejlesztett a vadonatúj Yarishoz. Miután a Toyota Yaris elsőként honosította meg a környezetbarát hibrid hajtást a szegmensében, a modellt már eddig is háromból egy ügyfél ezzel a meghajtással választotta. A vadonatúj 1.5 Hybrid Dynamic Force rendszer ugyanakkor minden valószínűség szerint meg ennél is följebb tornázza ezt a számot. Miközben ugyanis a 15 százalékkal megnövelt rendszerteljesítmény közvetlenebb gázreakciókat eredményez, az üzemanyag-fogyasztás több mint 20 százalékkal csökkent a negyedik generációs hibrid technológia által lehetővé tett tömegoptimalizálásnak, és a rendszer részét képező 1,5 literes Dynamic Force benzinmotor megdöbbentően magas, 40%-os termikus hatásfokának köszönhetően.

A Toyota elismerten vezető szerepet tölt be az öntöltő hibrid technológia terén, a vállalat ugyanis több mint húszévnyi tapasztalatnak köszönheti szakértelmét. A Toyota hibridjei a mai napig több milliárd kilométert tettek meg a világ útjain, így minőségük, tartósságuk és megbízhatóságuk is megkérdőjelezhetetlen. A becslések szerint a Toyota hibrid járművei világszerte összesen több mint 500 millió kilométert tesznek meg minden egyes nap. Az első Prius 1997-es bevezetése óta a Toyota Motor Corporation több mint 14 millió hibrid járművet értékesített világszerte (ebből 2,5 milliót Európában), miközben folyamatosan tökéletesíti a technológiát, és a legkülönfélébb piaci szegmensekben vezet be új hibrid modelljeit.

Zseniális vadonatúj hibrid rendszert fejlesztettek az új Toyota Yarishoz

A Yaris Hybrid, a világ első B-szegmensbeli hibrid modelljeként 2012-ben jelent meg a piacon. Azóta több mint 500 000 példányban talált gazdára Európában, így nagymértékben hozzájárult a Toyota hibrid technológiáinak és azok előnyeinek népszerűsítéséhez. A negyedik generációs Hybrid rendszert különböző európai városokban tesztelték, Rómától Párizson át Darmstadtig. A tesztek rávilágítottak, hogy a hajtáslánc városi forgalomban a menetidő csaknem 80 százalékát tisztán elektromos üzemben teszi meg. Ezeket a kiemelkedő eredményeket a Toyota Hybrid rendszer architektúrája tett lehetővé, amely a villanyautók gyakorlatilag összes elsődleges alkotóelemét (a nagyteljesítményű villanymotoroktól a nagyfeszültségű elektromos hálózatig) alkalmazza, méghozzá egy rendkívül takarékos, Atkinson-ciklusú belső égésű erőforrással párhuzamosan.

A Toyota negyedik generációs hibrid technológiája az új Yaris első számú hajtásláncaként ünnepli világpremierjét. Az 1,5 literes Hybrid Dynamic Force rendszer közvetlen leszármazottja azoknak a nagyobb, 2,0 és 2,5 literes rendszereknek, amelyeket az új Corolla, RAV4 és Camry modellek is alkalmaznak; az új hajtáslánc fejlesztése szerint ugyanúgy ügyeltek az alkotóelemek méretének és tömegének a minimalizálására, hogy minél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást érhessenek el. A hibrid rendszer az új 1,5 literes Dynamic Force háromhengeres, Atkinson-ciklusú, változó szelepvezérlésű benzinmotort alkalmazza. Ahogy 2,0 és 2,5 literes, négyhengeres rokonai, a háromhengeres motor is számos olyan megoldást vonultathat fel, amelyek kifejezetten a belső súrlódás és a mechanikus veszteségek kiküszöbölését, az égési teljesítmény optimalizálását szolgálják.

Zseniális vadonatúj hibrid rendszert fejlesztettek az új Toyota Yarishoz

Olyannyira, hogy a motor a világ legmagasabb égési sebességével büszkélkedhet, ami kis fordulatszámon is nagy forgatónyomatékot, valamint takarékos üzemet eredményez. A rezgéseket és a motorzajt beépített kiegyensúlyozó modul segít korlátozni. Mindezek eredményeként a motor termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot (azaz még az átlagos dízelmotorokénál is jobb), ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Yaris üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása több mint 20 százalékkal csökkent. Ugyanakkor 15 százalékkal nőtt a rendszer teljesítménye, a kifinomultabb teljesítménykifejtés pedig magabiztos, természetes vezetési érzetet eredményez.

A hibrid hajtásláncot teljesen átdolgozták. Az új kéttengelyes felépítés 9 százalékkal kompaktabbá teszi a rendszert. Az így kapott, csekély energiaveszteségű hajtáslánc szerényebb befoglaló méretek mellett jobb teljesítményt nyújt, és könnyedén beépíthető az új Yaris GA-B platformjába. A rendszer új lítium-ion hibrid akkumulátort alkalmaz, amelynek megnövelt teljesítménye dinamikusabb gyorsítóképességgel ruházza fel a járművet. Az új akkumulátor nem csak nagyobb teljesítményű, de 27 százalékkal könnyebb is, mint a korábban alkalmazott nikkel-metál hidrid egység. Az új Yaris egyes piacokon 1,5 és 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorokkal is megvásárolható lesz.


Kulcsszavak: hibrid, toyota, új modell, Yaris
 
A Gyermekmentő Szolgálat támogatja a zöldinnovációs technológiák népszerűsítését A Gyermekmentő Szolgálat támogatja a zöldinnovációs technológiák népszerűsítését Látványos újításokkal frissül a BMW 1-es sorozat Látványos újításokkal frissül a BMW 1-es sorozat 600 lóerősre duzzad az új BMW M6 Competition Package 600 lóerősre duzzad az új BMW M6 Competition Package A Nissan bemutatja a Navara OFF-ROADER AT32 változatát A Nissan bemutatja a Navara OFF-ROADER AT32 változatát A Toyota virtuális bábukkal teszteli a robotautók biztonságát A Toyota virtuális bábukkal teszteli a robotautók biztonságát
 
A BMW a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon a elektromos mobilitásra összpontosít

A BMW a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon a elektromos mobilitásra összpontosít

2020. február 19.
A BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító vállalati stratégiájának újabb következetes lépéseként a BMW 3-as sorozat három új, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozata, valamint a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiát felvonultató, BMW M340d xDrive limuzin és BMW M340d xDrive Touring modellpáros is nagyközönség elé gurul.
Részletek

A BMW a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon a elektromos mobilitásra összpontosít

Plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellpalettája következetes bővítésével a BMW tovább folytatja az elektromos mobilitás népszerűsítését. A 2020-as Genfi Nemzetközi Autószalonon a bajor prémiumgyártó a prémium középkategória négy új, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatát mutatja be. 2020 nyarától a BMW 3-as sorozat újdonságai kiváltképp hatékony formában váltják valóra a vezetés színtiszta élményét.

A BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik meghatározó mobilitási irányelve a hálózatról tölthető modellportfólió módszeres bővítése, az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás terén kifejlesztett újításaival pedig a hosszú távú fenntarthatóság előfeltételeinek megteremtése. Az elektromos mobilitás úttörőjeként a BMW Group már több mint félmillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autót adott át ügyfeleinek, amelynek égisze alatt csak 2019-ben 145 815 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modellt értékesített. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt prémium autógyártók mezőnyében a BMW Group világszerte 7, Európában pedig 14 százalékos piaci részesedést élvez, amelyekkel abszolút piacvezetőnek számít. Németországban a BMW Group értékesíti a prémium minőségű hálózatról tölthető autók 24 százalékát, amellyel ugyancsak toronymagas piacvezető.

A müncheni központú vállalatcsoport célja, hogy 2021 végére több mint egymillió darab tisztán elektromos meghajtású, illetve plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW és MINI modell guruljon a világ útjain. Európában két éven belül (2021 végére) minden negyedik eladott új autó hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával érkezik meg az ügyfelekhez, amely arány hat éven belül (2025 végére) minden harmadik autóra, tizenegy éven belül pedig (2030 végére) minden második autóra módosul.

A BMW a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon a elektromos mobilitásra összpontosít


023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek legalább a fele károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés márkára jellemző, legendás élményét. A bajor prémiumgyártó még idén beindítja első tisztán elektromos meghajtású SAV modellje, a BMW iX3 tömegtermelését, jövőre pedig a BMW i4 és a BMW iNEXT is megérkezik az utakra.

„A választás szabadsága”: végtelenül sokrétű modellportfólió a legváltozatosabb mobilitási igények kielégítésére

A BMW iX3 piaci premierjével a BMW nagysikerű Sports Activity Vehicle (SAV) modellje a bajor prémiumgyártó első olyan autójává érik, amelyet rendkívül hatékony benzines és dízelüzemű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megrendelhetnek az ügyfelek. „A választás szabadságát” éltető vállalati stratégiának köszönhetően a BMW Group a világ minden táján ügyfelei mobilitási igényeihez igazíthatja kínálatát, minden országban a helyi szabályozásokhoz, távolsági és infrastrukturális sajátosságokhoz, valamint éghajlati és időjárási jellemzőkhöz igazítva a modellpalettáján elérhető hajtáslánc-technológiákat.

A hajtáslánc-technológia sokszínűsége a BMW 3-as sorozat portfólióján is megjelenik. A 2020-as Genfi Nemzetközi Autószalonon debütáló, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonságokkal a bajor prémiumgyártó ügyfelei újabb lehetőségeket kapnak a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás és a személyes preferenciák egyedülálló harmóniájának kiteljesítésére. Touring karosszériaváltozatba csomagolva a BMW 2020 nyarán kínálja először ügyfeleinek a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákban rejlő páratlan lehetőségeket – ráadásul rögtön két modellváltozat képében: a 90. Genfi Nemzetközi Autószalon színpadán a BMW 330e Touring és a BMW 330e xDrive Touring is bemutatkozik. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás együttműködése a BMW 330e xDrive limuzinban  is átélhetővé válik.

A BMW a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon a elektromos mobilitásra összpontosít

A 2020-as Genfi Nemzetközi Autószalonon a BMW 3-as sorozat további két modellváltozatáról is lehull a lepel. A BMW M340d xDrive limuzin modellpárosának meghajtásáról egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik, egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával kiegészítve. A két új BMW M Performance modell és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt három újdonság premierjével a BMW 3-as sorozat palettáján immár négyféle benzinmotor, négyféle dízelmotor és egy plug-in hibrid hajtáslánc-technológia közül választhatnak az ügyfelek.

Minden korábbinál sokrétűbb hatékonyság: a BMW 3-as sorozat új, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai

Az új BMW 330e limuzin  sikeres piaci premierje után 2020 nyarán jelentős mértékben megnő a prémium középkategóriában elérhető, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatok száma. A hálózatról tölthető négyféle modellváltozat mindegyikében a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik, amely nem csupán a hatékonyságot, de a vezetés élményét is fokozza, 55 – 68 kilométerre növelve a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolságot.

A 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködése 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki a BMW 330e limuzin, a BMW 330e Touring, a BMW 330e xDrive limuzin és a BMW 330e xDrive Touring modellkvartettben. Intenzívebb rendszerterhelés esetén mindezt az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció maximum 10 másodpercen keresztül jelentkező, 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel képes megtoldani – ezzel átmenetileg 215 kW-ra / 292 lóerőre növelve a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítményét.

A BMW a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon a elektromos mobilitásra összpontosít

A rendszer csúcs forgatónyomatéka 420 Nm. Az egyszerre sportos és agilis vezetési élményt típus-specifikus hajtáslánc-orgánum, rendkívül érzékeny gázpedál és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó speciális karakterisztikája nyomatékosítja. Intenzív lassítás esetén utóbbi automatikus visszakapcsolásokkal fokozza a sportos vezethetőséget.

A BMW 330e xDrive limuzin és a BMW 330e xDrive Touring duójában a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia sportossága és hatékonysága a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás rendkívüli sokoldalúságával párosul. Elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolójával a technológia minden pillanatban az adott vezetési szituáció igényei szerint osztja el a két motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, amellyel a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás mindegyik útfelületen és mindenféle időjárási körülmények közepette maximális tapadást és tökéletes menetstabilitást garantál. A lélegzetelállító agilitásról a tengelyek között folyamatosan változó erőelosztás gondoskodik. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtással társított plug-in hibrid hajtáslánc-technológia még a havas, hegyvidéki és épített utakon túli közlekedéseket is könnyedebbé teszi.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt Touring modellek bevezetésével a bajor prémiumgyártó azoknak az ügyfeleknek kíván kedvezni, akik a vezetés élménye és az iránymutató hatékonyság mellett a kompromisszumoktól mentes funkcionalitást is nagyra értékelik. A BMW 330e Touring és a BMW 330e xDrive Touring sokoldalú utastere még a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia ellenére is a belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatok helykínálatával és öt ülésen átélhető menetkomfortjával rendelkezik, a hátsó üléssor alá épített nagyfeszültségű akkumulátor pedig csupán néhány litert vesz el a csomagtér térfogatából. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével a két modell alapesetben 410 literes csomagtér-térfogata 1 420 literesre bővíthető.


A BMW a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon a elektromos mobilitásra összpontosít

A BMW M340d xDrive limuzin és a BMW M340d xDrive Touring világpremierje: BMW M Performance modellek mild-hibrid technológiával

A BMW 3-as sorozat két új BMW M Performance modelljét magával ragadó menetteljesítmény és lebilincselő hajtáslánc-hatékonyság jellemzi. A BMW M340d xDrive limuzin és a BMW M340d xDrive Touring modellpárosa a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, egy 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotorral és egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával. A továbbfejlesztett, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó dízelmotor maximális teljesítménye 250 kW / 340 lóerő, amelyhez 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A letaglózó vonóerő ráadásul azonnali teljesítmény-leadással is párosul, a mild-hibrid technológia 48 Volt kapacitású indítógenerátora ugyanis 8 kW / 11 lóerő azonnali teljesítmény-többlettel képes fokozni a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét és a hajtáslánc hatékonyságát, nem csupán az álló helyzetből történő kigyorsításkor, de a nagyobb tempójú meginduláskor is. Sőt mi több, az elektromos teljesítmény-többletnek köszönhetően a belsőégésű erőforrás mindegyik teljesítmény-tartományban optimális belső hatékonyság szerint üzemelhet, amellyel jelentős mértékben csökken a hajtáslánc-technológia üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása.

A két új BMW M Performance modell erőteljes dízelmotorja egy nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval, egy típus-specifikus futómű-technológiával és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozik együtt. A BMW M sport futómű része a változó áttételű sport kormánymű (Variable Sports Steering), a BMW M sport fékrendszer és az M sport differenciálmű, amelyeket a bajor prémiumgyártó az alapfelszereltség részeként kínálja a BMW M340d xDrive limuzin és a BMW M340d xDrive Touring modellpárosához. A lélegzetelállító menetdinamikát BMW M-specifikus karosszéria-kiegészítők és optimalizált aerodinamikai megoldások fokozzák. A BMW M340d xDrive limuzin 4,6 másodperc alatt, a BMW M340d xDrive Touring pedig 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A vérpezsdítő vezetési élményt mindezek mellett sportos utastér-kialakítás erősíti.

Kulcsszavak: autószalon, bmw, e-mobilitás, genf
 
A Genfi Autószalonon tartja a Kia az Optima Plug-in Hybrid Európai premierjét A Genfi Autószalonon tartja a Kia az Optima Plug-in Hybrid Európai premierjét Új Grand Santa Fe premier Genfben Új Grand Santa Fe premier Genfben Júniustól Baudouin Denis a BMW Magyarország új ügyvezető igazgatója Júniustól Baudouin Denis a BMW Magyarország új ügyvezető igazgatója Genfben a Mitsubishi sportos pickup-ja Genfben a Mitsubishi sportos pickup-ja Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe
 
Az autógyártás szenvedheti meg a leginkább a koronavírus járványt az iparban

Az autógyártás szenvedheti meg a leginkább a koronavírus járványt az iparban

2020. február 19.
Az autógyártás szenvedheti meg leginkább az új típusú koronavírus okozta járványt az ipari ágazatok közül egy elemzés szerint, amelyről hétfőn számolt be a német sajtó.
Részletek

Az autógyártás szenvedheti meg a leginkább a koronavírus járványt az iparban

A Boston Consulting Group (BCS) nemzetközi tanácsadó társaság összeállításában kiemelte, hogy Kína központi szerepe miatt az autógyártásban rendkívül gyors és mélyreható következményekkel jár a vírus terjedése. A járvány gócpontjában, Hupej tartományban a többi között a Honda, a Nissan, a General Motors és a Renault üzemeltet gyárat helyi partnerekkel együttműködve. Valamennyi céget együttvéve 13 autógyár működik a tartományban. Ezekben tavaly 1,987 millió autót vagy egyéb - 6 tonnánál kisebb saját tömegű - gépjárművet gyártottak, ami a teljes kínai termelés 8 százaléka.

Hupej az autóipari beszállítók körében is kedvelt telephely, a tartományban az ágazat több mint 700 vállalata folytat termelést, főleg exportra.

Azonban a járvány miatt nemcsak Hupejben akadozik a gyártás. A BSC elemzése szerint a kínai autóipar több mint 60 százalékát sújtják közvetlenül a koronavírushoz köthető korlátozások, fennakadások.

A nemzetközileg összehangolt gyártási hálózatokat tekintve a kínai beszállítók kiemelten fontosak. Ezt jelzi, hogy egyedül a kormánykerekek exportja 5,6 milliárd dollárt (1740 milliárd forint) tett ki tavaly, a fékrendszereké pedig 5,5 milliárd dollárt.

Az autógyártás szenvedheti meg a leginkább a koronavírus járványt az iparban

A cégek ugyan rendelkeznek raktárkészletekkel - amelyek jellemzően 45 munkanapra elegendőek -, de a járvány elhúzódása világszerte súlyos ellátási nehézségekhez vezethet, és százmillió dolláros nagyságrendű bevételkiesést okozhat az ágazatban - áll az elemzésben.

A tüdőgyulladást okozó új koronavírus decemberben jelent meg a Hupej tartományi Vuhanban. Az ismert fertőzöttek száma Kínában meghaladja a 71 ezret, a halálos áldozatok száma 1700 felett van. Kínán kívül legkevesebb 240-en betegedtek meg.

Kulcsszavak: autógyár, európa, járműipar, járvány, kína
 
Az autógyártás szenvedheti meg a leginkább a koronavírus járványt az iparban A Ford első ízben tette közzé a vadonatúj Ford Mustang teljesítményadatait Stagnál az új autók eladása az európai piacon októberben Stagnál az új autók eladása az európai piacon októberben Elindult a gyöngyöshalászi zöldmezős Apollo gyár építése Elindult a gyöngyöshalászi zöldmezős Apollo gyár építése Az autógyártás szenvedheti meg a leginkább a koronavírus járványt az iparban Hatalmas állami vonattársaság jöhet létre Kínában Ismét piacvezető a Ford! Ismét piacvezető a Ford!
 
ŠKODA ENYAQ – Megerősítést nyert a ŠKODA első tisztán elektromos SUV-modelljének neve

ŠKODA ENYAQ – Megerősítést nyert a ŠKODA első tisztán elektromos SUV-modelljének neve

2020. február 18.
A név az elektromos mobilitás „E”, illetve a ŠKODA SUV-családjának karakteres „Q” betűjét kombinálja. ŠKODA ENYAQ: a név az ír „enya” – vagyis „az élet forrása” – szóból származik.
Részletek

ŠKODA ENYAQ – Megerősítést nyert a ŠKODA első tisztán elektromos SUV-modelljének neve

ŠKODA ENYAQ: ez a ŠKODA első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modelljének neve, amely már a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjain kerül sorozatgyártásba. Első tisztán elektromos SUV-modelljével a ŠKODA új névcsaládot is alapított, amely az elektromos mobilitásra utaló „E”, illetve a ŠKODA nagysikerű SUV-családjára jellemző „Q” betűt kombinálja. Új ENYAQ modelljével a cseh autógyártó még 2020 folyamán megteszi következő nagy lépését az elektromos mobilitás új korszaka felé.

Az új ŠKODA ENYAQ neve az ír „enya” szóból származik, amelynek jelentése „az élet forrása”, maga a szó eredete pedig az ír „Eithne”, vagyis „esszencia”, „szellem” vagy „elv”. E különböző jelentések más-más perspektívákat kínálnak a ŠKODA új SUV-modelljének nevére is. Az „élet forrása” a járműgyártó belépését szimbolizálja az elektromos mobilitás új korszakába, miközben a ŠKODA „A leleményesség vezet – okos ötletek 1895 óta” („Driven by inventiveness – clever ideas since 1895”) márkaszlogenjével is összhangban áll. Egyfajta új kezdetet jelöl, ami a ŠKODA ENYAQ temperamentumával, illetve a ŠKODA mérnökeinek új elektromos SUV-modelljük iránti szenvedélyével és innovációs erejével párosul. Az „Enya” név hiteles, karakteres és élettel teli, emellett könnyen kiejthető és megjegyezhető, s tökéletesen illik egy új időszámítás kezdetéhez a vállalat 125 éves történetében.

Az ENYAQ a ŠKODA jól ismert SUV-nomenklatúráját követi

Amint a ŠKODA nagysikerű KODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV-modelljeinek nevei a Kanada északi részén és Grönlandon élő inuitok nyelvéből származnak, úgy a MEB-alapokra épülő, jövőbeni tisztán elektromos járműveit az ír nyelvvel szintén egy északi, legendákkal övezett világhoz köti a ŠKODA. Míg a név elején álló „E” az elektromos mobilitásra utal, a végének „Q” betűje az SUV-modellek erényeivel teremt egyértelmű kapcsolatot.

A ŠKODA ENYAQ a cseh márka első modellje, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épül, egyben a következő azon összesen több mint tíz, legalább részben elektromos hajtásrendszerű újdonság sorában, amelyek a ŠKODA iV almárka alatt 2022 végéig érkeznek a piacra. 2025-re a ŠKODA már tisztán elektromos és hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművei 25 százalékos értékesítési részarányával számol, 2021-ig pedig kétmilliárd eurót invesztál legalább részben elektromos gépkocsik fejlesztésébe, valamint a korszerű és környezetkímélő mobilitási megoldások átfogó és hálózatba kapcsolt ökoszisztémájának kiépítésébe.

A ŠKODA ENYAQ dizájnjára első részletfotója kínál betekintést, amelyen az új SUV – vagyis a ŠKODA CITIGOe iV után a márka második tisztán elektromos modellje – hátuljának „ENYAQ” felirata látható.

Kulcsszavak: elektromos autó, ENYAQ, skoda, suv, új modell
 
Világrekordot állított fel a Nissan-Renault Világrekordot állított fel a Nissan-Renault A legigényesebb Ateca a legigényesebb vezetőknek A legigényesebb Ateca a legigényesebb vezetőknek Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Párizsban ünnepli kiállítási premierjét a ŠKODA KODIAQ Párizsban ünnepli kiállítási premierjét a ŠKODA KODIAQ Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e
 
Az ÖBB 11 új Desiro ML vonatot szerez be

Az ÖBB 11 új Desiro ML vonatot szerez be

2020. február 18.
Az ÖBB (Osztrák Szövetségi Vasutak) a meglévő – 200 Desiro ML vonatra vonatkozó – keretszerződés alapján tizenegy vonatot igényelt a Siemens Mobilitytől, ezáltal teljesítve a szerződést. 2021 végére, amikorra az új vonatokat leszállítják, összesen 200 Desiro ML ÖBB Cityjet lesz forgalomban, ami jelentősen javítani fogja az utazás minőségét.
Részletek

Az ÖBB 11 új Desiro ML vonatot szerez be

A wifivel, légkondicionáló berendezéssel, konnektorokkal, valamint az egymással szemben elhelyezett ülések esetében asztallal, továbbá sok egyéb kiegészítő szolgáltatással felszerelt vonatok a helyi ingázók számára olyan kényelmi szintet biztosítanak, amely korábban csak a távolsági vonatokon volt elérhető.

Az első 101 Desiro ML ÖBB Cityjet 2015 óta van forgalomban Kelet-Ausztriában. Második alkalommal 64 szerelvényt igényeltek 2016-ban, majd ezt követően 2019-ben további 24 vonatot rendeltek meg.   

Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója a következőket mondta: „a Siemens Mobility Desiro ML a megbízhatóságot, a biztonságot és az üzemeltetési hatékonyságot nagyfokú kényelemmel és rendkívül elégedett utasokkal ötvözi. Az osztrák vasúti felhasználóknak most már 200 jó indokuk van arra, hogy környezetbarát vonatokon utazzanak. Ezenkívül néhány Desiro ML ÖBB Cityjet akkumulátoros hibrid technológiával van felszerelve, amely képes kibocsátásmentes, éghajlatbarát utazást biztosítani.”

A tizenegy új Desiro ML ÖBB Cityjetet a Siemens Mobility krefeldi üzeme az ÖBB-Technische Services GmbH-val együttműködésben fogja megépíteni, amelyeket az egységes európai vonatbefolyásoló rendszerrel (ETCS) szerelnek fel. A flotta többi Desiro ML ÖBB Cityjet típusú járműveit 2023 végére szintén fel fogják szerelni ETCS-szel. Az ETCS vonatvezérlő technológia lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy a meglévő vasúti infrastruktúrán rövidebb indítási időközöket ütemezzenek be.

Az ÖBB 11 új Desiro ML vonatot szerez be

Az új Desiro ML ÖBB Cityjet beszálló részeit tovább optimalizálták, hogy megkönnyítsék az utasok áramlását az állomásokon, és biztosítsák a magas pontosságot Bécs S-Bahn hálózatán belül. A vonatok akadálymentesek és számtalan kényelmi szolgáltatást kínálnak az utasoknak: a kényelmes ülések, az egymással szemben lévő üléseknél elhelyezett asztalok, a konnektorok, az ablakárnyékolók, a teljes hosszúságú csomagtartók, az olvasólámpák, a wifi a fedélzeti Railnet Regio portállal és az utasinformációkat megjelenítő nagy monitorok az utasok számára kellemes és kényelmes utazási élményt nyújtanak.

A Siemenes Mobility Desiro ML ÖBB Cityjet típusú vonatai 75 méter hosszúak, maximális sebességük 160 km/h és képesek rövid idő alatt nagy sebességre gyorsulni. Egyéb különleges jellemzők: A tizenegy újonnan megrendelt vonatot, a 2019-ben igényelt 24 Desiro ML vonathoz hasonlóan úgy szerelték fel, hogy könnyen át lehessen állítani őket az akkumulátoros hibrid technológiára. Az átalakítást követően kibocsátásmentes alternatívákként is használhatók a nem villamosított vasútvonalakon. Ez lehetővé teszi az utasok számára, hogy ezeken az útvonalakon modern, kényelmes, akadálymentes és környezetbarát vonatokkal közlekedjenek anélkül, hogy át kellene szállniuk.  

Kulcsszavak: beszerzés, motorvonat, OBB, Siemens, Siemens Desiro
 
A Magyar Honvédség gépjárműflottáját is modernizálja A Magyar Honvédség gépjárműflottáját is modernizálja Az InnoTrans 2018 kiállításon a hálózatba kapcsolt mobilitás jövőjét fogja bemutatni a Siemens Az InnoTrans 2018 kiállításon a hálózatba kapcsolt mobilitás jövőjét fogja bemutatni a Siemens A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez A Siemens által gyártott első Thameslink vonat megérkezett Londonba A Siemens által gyártott első Thameslink vonat megérkezett Londonba Új kocsikra volna szükség a 4-es metró vonalán Új kocsikra volna szükség a 4-es metró vonalán
 
Európába is megérkezik a Lexus visszapillantó kamerája

Európába is megérkezik a Lexus visszapillantó kamerája

2020. február 18.
Az új generációs Lexus ES egyik nagy technológiai szenzációja volt a típus kamera alapú külső visszapillantó tükre. A megoldás hamarosan Európában is elérhető lesz.
Részletek

Európába is megérkezik a Lexus visszapillantó kamerája

A Lexus japán ügyfelei a világon elsőként vásárolhattak olyan személygépkocsit, amelyben a külső visszapillantó tükröket fejlett kamera rendszer helyettesítette. A 2018 őszén bevezetett megoldás a digitális technológiák minden előnyét – helytakarékosság, kiterjeszthető funkcionalitás, kedvező ergonómia – a Lexustól megszokott, kiemelkedő megbízhatósággal társítja. Ez utóbbi különösen fontos szempont, hiszen a visszapillantó tükör a járművek egyik legfontosabb elsődleges biztonsági rendszere. Nem véletlen, hogy első megjelenése, azaz a XX. század első évtizede óta ellenállt az alapvető fejlesztési kísérleteknek: ha a mögöttes forgalom megjelenítéséről van szó, nincs helye hibalehetőségeknek.

Az elmúlt másfél év kedvező tapasztalatai nyomán a Lexus most Európában is bevezeti ezt az úttörő technológiát. A rendszer oldalanként egy-egy nagy felbontású digitális kamerával helyettesíti a külső visszapillantó tükröket. A csapadéktól és szennyeződésektől védett házban elhelyezkedő optika menet közben a hagyományos, mechanikus rendszerektől megszokott képet jeleníti meg a szélvédőoszlopok tövében elhelyezett kijelzőkön – így nincs szükség arra, hogy a vezető változtasson a beidegződéseken, ami a rendszer biztonságos használatának legfontosabb előfeltétele.

Európába is megérkezik a Lexus visszapillantó kamerája

Az új technológia előnyei pont olyankor mutatkoznak meg, amikor a legnagyobb szükség van arra, hogy átlássuk környezetünket. Legyen szó kanyarodásról, sávváltásról vagy tolatásról, a digitális tükör megfelelően kiterjesztett látómezővel segíti elő a manőverezést. A képen automatikusan megjelenő segédvonalak révén pontosan fel tudjuk mérni a távolságot a Lexus ES és a környező járművek vagy akadályok között – ezt a funkciót eddig csak a tolatókamerák kínálták, ez esetben viszont akár autópályán haladva is pontosan tudhatjuk, hogy a szomszédos sávban közeledő jármű milyen messze van tőlünk.

A kamera beépített fűtőrendszere révén hideg, párás időben is probléma nélkül használható, és a digitális jelfeldolgozásnak köszönhetően attól sem kell többé félnünk, hogy elvakít bennünket a mögöttünk haladó jármű reflektora. A megoldás járulékos, de nem elhanyagolható előnye, hogy a „tükörház” jóval kisebb a megszokottnál, így kevésbé akadályozza a kilátást, valamint áramvonalasabbá is teszi az autót, ami pedig a szélzaj és az üzemanyag-fogyasztás csökkenését vonja magával.

A technológiát márciusban mutatja be Európában a Lexus, piaci bevezetésére folyamatosan kerül sor a külünböző piacokon.

Kulcsszavak: fejlesztés, lexus, Lexus ES, visszapillantó kamera
 
Európába is megérkezik a Lexus visszapillantó kamerája Szemkamera a biztonságosabb vezetés szolgálatában Szolgáltatóközpont lesz a jövő benzinkútja Szolgáltatóközpont lesz a jövő benzinkútja A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza Új, elektromos hajtásláncot kaphat a Lexus UX Új, elektromos hajtásláncot kaphat a Lexus UX Európába is megérkezik a Lexus visszapillantó kamerája A Nissan a valóság és a virtuális világ ötvözésével újabb úttörő technológiát alkot a GT-R Nismoban
 
Világpremier a Genfi Autószalonon: az első pillantás az új Golf GTD-re

Világpremier a Genfi Autószalonon: az első pillantás az új Golf GTD-re

2020. február 18.
A Volkswagen a Genfi Nemzetközi Autószalon március 5-15 közötti közönség-napjain ünnepli a Golf GTD világpremierjét. Főbb műszaki tulajdonságai alapján ez a legerősebb - és a kettős befecskendezésnek köszönhetően - a legtisztább turbó dízel (TDI) motor, amelyet valaha is egy Golfba beépítenek.
Részletek

Világpremier a Genfi Autószalonon: az első pillantás az új Golf GTD-re

Ez összhangba hozza a Golf GTD megbízható dinamizmusát a nagyobb hatékonysággal és a legalacsonyabb kibocsátással. A Golf GTD karizmatikus formatervezése a dinamizmus és a magabiztosság egyedülálló kombinációját tükrözi.

A kínálat csúcsán álló dízel változat, amely a Golf új, nyolcadik generációján alapszik, már a jövőben jeleníti meg  a GTD  hagyományait. A Volkswagen1982-ben bemutatta a legelső Golf GTD-t. Abban az időben a Volkswagen a turbó dízel motorral, és más olyan sportos megoldásokkal mint a Golf GTI Mk1, újra izgalmassá tette a kompakt kategóriát.

És majdnem négy évtizeddel később ez a dinamikus koncepció még mindig ugyanolyan erős, mert a Volkswagen a Golf GTD-vel ismét a piac egyik leggazdaságosabb és egyben legsportosabb kompakt modelljét vezeti be a piacra. A teljesítmény jelentős növekedése a legalacsonyabb kibocsátással párosul: optimalizálták és jelentősen javították a Performance TDI hatékonyságát, és a CO2 kibocsátást is tovább csökkentették úgy, hogy egyben javítottak az autó kezelhetőségén is.

Világpremier a Genfi Autószalonon: az első pillantás az új Golf GTD-re

Az új, kettős technológiájú, dupla AdBlue® befecskendezéses SCR katalizátoroknak köszönhetően a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás is jelentősen csökkent az előző változathoz képest. Ez teszi az új Golf GTD-be épített TDI motort a világ egyik legtisztább belsőégésű motorjává. Ráadásul - az új korszak kezdetének jeleként - a négyhengeres motor egy, a teljesen digitalizált műszerfalon elhelyezett nyomógomb megnyomásával kelthető életre

Kulcsszavak: autószalon, genf, Golf, volkswagen
 
Tovább bővíti tevékenységét az intelligens szállítási rendszerek (ITS) területén a Volkswagen-csoport Tovább bővíti tevékenységét az intelligens szállítási rendszerek (ITS) területén a Volkswagen-csoport Világpremier a Genfi Autószalonon: az első pillantás az új Golf GTD-re Citroen C1 Swiss&Me tanulmányautó Genfben Figyelemreméltó eredményt ért el a Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben Figyelemreméltó eredményt ért el a Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben Világpremier a Genfi Autószalonon: az első pillantás az új Golf GTD-re Európában Fiat vagy Abarth néven fut majd a Mazda MX-5 modellpárja A Ford a Genfi Autószalonon mutatta be európai vásárlóinak a Mustang BULLITT A Ford a Genfi Autószalonon mutatta be európai vásárlóinak a Mustang BULLITT
 
Mutatjuk az új Kia Sorento első hivatalos fotóit

Mutatjuk az új Kia Sorento első hivatalos fotóit

2020. február 17.
A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta a 2020-as Genfi Autószalonon bemutatkozó új Kia Sorento első, a külsejéről készült hivatalos fotóit.
Részletek

Mutatjuk az új Kia Sorento első hivatalos fotóit

A “kifinomultan látványos” koncepciót követve a Kia formatervezői megtartották az előző generációk robusztusságát, de a részletek és a kidolgozás eleganciája sokat fejlődött. A minden eddiginél stílusosabb vonalak határozottabbak és élesebbek is a korábbiaknál, nagyobbak a szabad karosszériafelületek, amitől a Sorento határozottabb, elődjénél szögletesebb megjelenésűvé vált. Több a geometrikus formarészlet, miközben az arányok nyújtottabbak. Az eredmény: a korábbinál jóval érettebb, határozottabb, modern megjelenés.

A Kia jellegzetes “Tigrisorr” hűtőmaszkjának legújabb interpretációja különösen karakteressé teszi az elölnézetet. A maszk az eddiginél nem csak szélesebb, de az új “Tigrisszem” nappali menetfényekkel világító fényszórókat is körülöleli.

Az oldalnézet a korábbinál nyújtottabb hatást kelt, az első-hátsó túlnyúlás rövidebb, a tengelytáv pedig hosszabb, mint volt. Az arányok változásával a motorháztető is megnyúlt, az A-oszlopok 30 mm-rel kerültek hátrébb, az első tengely vonalához képest. A motorháztető éle az első sárvédőkre fordul, s ezzel az oldalak hátsó lámpatestekbe futó karaktervonalainak is részévé válik.

Mutatjuk az új Kia Sorento első hivatalos fotóit

Az új Sorento a Kia felfrissített SUV családjának (Seltos, Stonic, Sportage és Telluride) fontos tagja, a Kia három tervezőstúdiójának (Korea, USA és Európa) közös gyermeke. Az új Sorento vadonatúj, tágasságban, használhatóságban, hatékonyságban és minőségben is mércét állító padlólemezen érkezik.

Az élet örömeire és megpróbáltatásaira is felkészített újdonságot március 3-án láthatja először a nagyközönség a Genfi Autószalonon.

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, genf, kia, premier, Sorento, suv
 
A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az exkluzív, új Ford Ranger Black Edition pickup A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az exkluzív, új Ford Ranger Black Edition pickup 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró Genfben bemutatkozott a régóta várt Lexus GS F Genfben bemutatkozott a régóta várt Lexus GS F Alfa Romeo Giulietta Collezione a modellcsalád csúcsa Alfa Romeo Giulietta Collezione a modellcsalád csúcsa A ŠKODA a Genfi Autószalonon – Rivaldafényben a ŠKODA OCTAVIA és számos premier A ŠKODA a Genfi Autószalonon – Rivaldafényben a ŠKODA OCTAVIA és számos premier
 
Nyereségromlással zárta az évet a Renault

Nyereségromlással zárta az évet a Renault

2020. február 17.
Az előző évinél alacsonyabb bevétel mellett a Nissan eredményének romlása és a kínai eladások csökkenése miatt nyereségromlással zárta a tavalyi évet a Renault csoport, holott Európában növelte eladásait, a Dacia márka pedig értékesítési rekordot döntött.
Részletek

Nyereségromlással zárta az évet a Renault

A Groupe Renault honlapján pénteken publikált éves beszámoló alapján a csoport 3,753 millió autót értékesített 2019-ben, 3,4 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Ezen belül a személygépkocsik értékesítése 4,1 százalékkal 3,19 millióra csökkent, a kis-haszongépjárművek eladása pedig 0,7 százalékkal 624 ezerre emelkedett, ami rekord. A világpiaci forgalom 4,8 százalékkal csökkent tavaly. A Renault megőrizte 4,25 százalékos világpiaci részesedését.

A csoport értékesítési árbevétele 55,537 milliárd euróra csökkent 57,419 milliárd euróról, működési eredménye 2,662 milliárd euróra csökkent 3,612 milliárd euróról. A bevételarányos jövedelmezőség 1,5 százalékponttal romlott, 4,8 százalékra csökkent 6,3 százalékról.

A csoport éves nyeresége mindössze 19 millió euró lett 2019-ben az előző évi 3,451 milliárd euró után. A csoport részvényeseire 141 millió euró nettó veszteség jutott 2019-ben az előző évi 3,302 milliárd euró nyereség után. Egy részvényre 0,52 euró veszteség jutott a 2019-es mérleg alapján, míg 2018-ban 12,24 euró nyereség. A Nissan autógyárban tartott 43,4 százalékos részesedés 242 millió euróval járult hozzá a csoport nettó eredményéhez a korábban jellemző több milliárdos összeg helyett. A csoport többi érdekeltsége pedig 432 millió euró veszteséggel járult hozzá az eredményhez, elsősorban a kínai eladások visszaesése miatt. A társaság adóterhei 1,4 milliárd euróra, az előző évinek közel duplájára nőttek.

A Renault 1,10 eurós osztalékra tesz javaslatot a részvényesek közgyűlésén. A 2018-as osztalék 3,55 euró volt.

Nyereségromlással zárta az évet a Renault

A csoport eladásai az 1,2 százalékkal bővülő európai autópiacon 1,3 százalékkal 1,945 millióra nőttek. Ezen belül a Renault márka eladásai 2,2 százalékkal 1,370 millióra csökkentek, a Dacia eladásai pedig 10,4 százalékkal 564 ezerre emelkedtek, ami a márka sorban a hetedik egymást követő évben elért európai eladási rekordja. A Dacia márkából a Renault összesen 736 ezret értékesített tavaly, 5,1 százalékkal többet mint 2018-ban.

Kínában 17,2 százalékkal kevesebb, 179 ezer autót értékesített tavaly a Renault csoport. Ebből Renault márkát 58,5 százalékkal kevesebbet, 22 ezret, kínai partnere, a Jinbei&Huasong márkáiból pedig 3,9 százalékkal kevesebbet, 157 ezret.

Oroszországban a Renault érdekeltségével, az AvtoVAZ céggel együtt eladásait 2,3 százalékkal növelte a 2,6 százalékkal csökkenő piacon. A csoport piaci részesedése 1,4 százalékponttal 29 százalékra emelkedett.

Brazíliában a Renault csoport 11,3 százalékkal növelte eladásait 239 ezerre, piaci részesedése pedig kilenc százalékon rekordot ért el 0,3 százalékpont emelkedéssel.

Indiában a Renault volt az egyetlen márka ami növelte eladásait a csökkenő személygépkocsi piaci forgalom közepette. A Renault eladásai 7,9 százalékkal nőttek, miközben a piaci forgalom 11,3 százalékkal csökkent.
Nyereségromlással zárta az évet a Renault

Elektromos autót a Renault 62 ezret értékesített tavaly, 23,5 százalékkal többet mint 2018-ban.

Az idei évre a Groupe Renault a tavalyival közel megegyező értékesítési árbevételt vár változatlan devizaárfolyamok mellett. Bevételarányos jövedelmezősége csökken, 3-4 százalék között lehet az idén. A Renault becslése szerint az európai autópiac az idén legalább három százalékkal zsugorodik, az oroszországi szintén három százalékkal csökken, a brazíliai viszont öt százalékkal nő.

Kulcsszavak: autógyár, járműipar, renault
 
Új prémium kategóriás Volkswagen modell a kínai piacra Új prémium kategóriás Volkswagen modell a kínai piacra Mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA AUTO – 20 millió legyártott gépkocsi Mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA AUTO – 20 millió legyártott gépkocsi Nyereségromlással zárta az évet a Renault A Ford megosztja a biztonsági övbe épített légzsák szabadalmát a többi gyártóval Növeli termelést a Mercedes-Benz kecskeméti gyára Növeli termelést a Mercedes-Benz kecskeméti gyára A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát
 
Hófehér, de nem ártatlan

Hófehér, de nem ártatlan

2020. február 14.
A harmadik generációs Lexus SC különleges csemege a japán autók kedvelői számára. Ez a Virginia állambeli átépítés viszont felekezeti hovatartozástól függetlenül mindenkinek elcsavarja a fejét – és akkor még egy métert sem tett meg a luxus-driftautó.
Részletek



 Hófehér, de nem ártatlan

A thaiföldi származású Aum Sung számára mindennél fontosabb a család. Így volt ez, amikor főállásban vezette a família éttermét, és akkor is, amikor úgy döntött: felnőtt fejjel valóra váltja gyerekkori álmát, és meglepi magát egy luxusautóval. Vagy versenyautóval. Esetleg mindkettővel.

Valójában egészen pontos elképzelésekkel rendelkezett a vágyott autóról: mindig is rajongott azért a műalkotásért, amelyet a XX. század utolsó évtizedében Ázsiában Toyota Soarer, a világ más tájain Lexus SC néven ismertek és forgalmaztak. Ez azonban inkább fényűző, mint robbanékony kupé volt, különösen abban a konfigurációban, amelyben Aum egy bő évtizede rátalált a típus egy 1992-es (harmadik generációs) példányára. A legendás 1UZ-FE kora (de talán minden idők) legkifinomultabb V8-as erőforrása volt, de azzal a spontán sportossággal, amit az ekkor magát még étteremtulajdonosnak valló Mr. Sung elképzelt magának, senki nem vádolhatta.

Annál inkább megfelelt igényeinek a Toyota Suprában ikonikus státuszra emelkedett, soros hathengeres 2JZ-GE blokk. Mivel eredetileg ezzel is gyártották a Lexus SC-t, tudta, hogy a beépítéssel nem lesz gond – ugyanakkor az is nyilvánvaló volt számára, hogy a 230 lóerős csúcsteljesítmény kevés lesz, legalábbis számára.

 Hófehér, de nem ártatlan

Ezért a Brian Crowertől új vezérműtengelyt és szeleprugókat vásárolt (ezeket négy különböző szinten kínálják, az utcai kiviteltől a versenyverzión át az extrém töltőnyomású turbómotorokhoz kifejlesztett csomagig), Inline Pro hengerfejet és szelepeket szerelt be, a turbófeltöltőt a Precision 6466-os típusára cserélte. Az átalakítást a többi alkatrésszel folytatta – mára egyetlen belső szerve sincs a sorhatos blokknak, amelyet a gyárban szereltek volna bele. A motorteljesítménnyel, normál benzinnel mintegy 610 lóerő az autó teljesítménye, ami indokolttá tette a versenykuplung és a részlegesen önzáró differenciálmű beépítését; az eredeti automata sebességváltót a harmadik generációs Toyota Suprában és a negyedik szériás Soarerben szolgálatot teljesítő, R154-es ötfokozatú manuális egységre cserélte.

Miközben a hajtásláncot csiszolgatta, testvére, Amper Sung segítségével a futóművet és a karosszériát sem hanyagolták el. Olykor hónapokat vártak a tökéletes alkatrészre. Az acélrugókat változtatható magasságú hidraulikus rendszerre cserélték, a 19 colos kerekekre Toyo T1-es sportabroncsok kerültek. A munka még most, bő tíz év elteltével sincs feltétlenül készen. Többször cseréltek már karosszériaelemeket a kupén, és ha egy-egy kedvenc alkatrészgyártójuk új csomagot dob piacra, az jó eséllyel előbb vagy utóbb megtalálja az utat a Brother’s Garage műhelybe – ugyanis a hobbiból azóta hivatás, a magányos szerelésből pedig családi vállalkozás lett, ahogy azt a thai értékrend diktálja.


 Hófehér, de nem ártatlan

A hófehér, ültetett Lexus kupé letisztultsága szöges ellentétben áll a drift-versenyzésre optimalizált, harsány és pragmatikus belsővel. Noha az aktív versenyzést nem forszírozzák a fivérek, a Soarer/SC-találkozókon fürtökben lógnak alkotásukon az irigy bámészkodók, nem véletlenül; a kupét a közelmúltban megválasztották Amerika legnagyszerűbb Lexus SC átalakításának. Úgy tűnik tehát, a Sung fivérek megtalálták életük hivatását – csak az a kérdés, ki viszi tovább a családi kifőzdét?

Kulcsszavak: lexus, Lexus SC, sportautó
 
Tizenkét millió dollárra becsült szupersportautót árvereznek el augusztusban Tizenkét millió dollárra becsült szupersportautót árvereznek el augusztusban Az új Lexus CT200h világpremierje a Guangzhou Autókiállításon lesz Az új Lexus CT200h világpremierje a Guangzhou Autókiállításon lesz Bemutatjuk a vadonaúj Lexus LS-t Bemutatjuk a vadonaúj Lexus LS-t Optikai tuningcsomagot kap a Lexus ES F Sport Optikai tuningcsomagot kap a Lexus ES F Sport Több, mint 10 millió hibrid autót adott el a Toyota világszerte Több, mint 10 millió hibrid autót adott el a Toyota világszerte
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 1 - 10