Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11077 Megjelenítve: 1 - 10
A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban

A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban

2019. július 22.
Csak elektromos taxik közlekedhetnének ősztől Dubrovnikban, mert a város nem tudja és nem is akarja kezelni a helyzetet, amit a rengeteg taxi okoz a közlekedésben - mondta Mato Frankovic, Dubrovnik polgármestere.
Részletek

A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban

Az Adria gyöngyszemének is nevezett városban a nyári szezonban akár háromezer taxi is közlekedik.

Noha a taxipiac teljes liberalizációja csökkentette a feszültséget a taxitársaságok között, problémát is okoz a nagyobb turistacélpontokon, ahol a nyári főszezonban tízszer több taxi fuvarozza a látogatókat, mint általában, komoly fennakadásokat okozva a közlekedésben.

Dubrovnik polgármestere a sajtónak úgy nyilatkozott: amennyiben nem változik meg a törvény, a városvezetés novemberben döntés hoz arról, hogy taxizni csak elektromos autókkal lehet a városban.

A városnak nem ez lesz az első szigorító intézkedéseke a turisták miatt. Az UNESCO világörökségi listáján is szereplő dubrovniki óváros védelmére korábban látogatói létszámstopot rendeltek el.    

Hatalmas problémát jelentettek ugyanis a város számára a több ezer fős óceánjáró hajók, melyek ontották magukból az embereket. Olyankor nem csak az óváros telt meg, a hajókról buszok szállították a turistákat, szintén közlekedési dugókat okozva.

A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban

A városi vezetés az elmúlt években korlátozta a turisták számát, megemelte a belépők árát és a vendéglátó helyek székeinek számát is csökkentette. A városmag egyetlen szárazföldi bejáratánál, a nyugati kapunál a kameráknak köszönhetően minden pillanatban tudni lehet, hányan vannak az óvárosban, ha pedig a létszám eléri a 8 ezret, leállítják a taxikat, az autóbuszokat és az utasszállító hajókat is.

Kulcsszavak: Dubrovnik, elektromos autó, taxi
 
Föld alá süllyed a szén és az olaj, jöhet az e-mobilitás Föld alá süllyed a szén és az olaj, jöhet az e-mobilitás Soha nem adtak el ennyi elektromos autót a világon Soha nem adtak el ennyi elektromos autót a világon Autómegosztó rendszert hozna létre a BKK Budapesten Autómegosztó rendszert hozna létre a BKK Budapesten Norvégiában adták el tavaly a legtöbb elektromos és hibrid járművet Norvégiában adták el tavaly a legtöbb elektromos és hibrid járművet A Polestar bemutatja első autóját, a Polestar 1 modellt A Polestar bemutatja első autóját, a Polestar 1 modellt
 
Öt tévhit az elektromos autózásról

Öt tévhit az elektromos autózásról

2019. július 22.
A lovaskocsik évszázadokon át praktikus közlekedési eszköznek számítottak a világ minden táján, azonban a 20. század fordulójára annyira sok lett belőlük, hogy a velük járó piszok ellehetetlenítette a nagyvárosokat.
Részletek

5 tévhit az elektromos autózásról

Praktikusabb megoldást kellett tehát találni, így született meg az első benzines autó, amely hamar népszerűvé vált. Emiatt azonban olajfüggőség alakult ki a világban, és az 1973-as olajválság miatt ismét új alternatívára volt szükség. Ekkor jutottak először nagyobb szerephez a 19. század végén feltalált elektromos autók, amelyek végül csak az elmúlt évtizedben kezdtek igazán elterjedni. A technológiai fejlesztések, a szabályozások és a fogyasztói igények következtében a tisztán elektromos és plug-in hibrid (PHEV) járművek ma már egyre jobb megoldást jelentenek a magánszemélyek és az üzleti élet szereplői számára is. Ám sokan még mindig idegenkednek a villanyautóktól, ezért a flottamenedzsmenttel foglalkozó LeasePlan szakértői most összefoglalják a leggyakoribb tévhiteket, és tippeket adnak az elektromos autók használatához.

A villanyautók számos előnnyel kecsegtetnek. A környezettudatosság, a technológiai innovációk, az állami szabályozások, az autógyártók kedvező beruházásai, a megfizethetőség és a fogyasztói nyitottság mind az elektromos járművek elterjedését segítik elő. Ennek ellenére még mindig van néhány tényező, amely akadályt jelent az e-autók nagymértékű népszerűvé válásában, például a hatótávolság vagy a költséges akkumulátorok.  

5 tévhit az elektromos autózásról

Jó hír viszont, hogy a Bloomberg 2018-as New Energy Finance riportja szerint a lítiumionos akkumulátorok előállítási ára 2010 óta megawattóránként 80 százalékkal csökkent, és az elektromos járműgyártás további növekedésével még inkább csökkenni fog. A kutatóintézet becslése szerint ennek következtében az elektromos autók 2030-ra a nemzetközi újautó-eladások 28 százalékát, 2040-re pedig 55 százalékát teszik majd ki, az e-buszok esetében pedig még nagyobb, 84 százalékos piaci részesedés várható tíz éven belül. Ennek ellenére az autóhasználóknak sokszor még mindig fenntartásaik vannak az elektromos járművekkel szemben. A LeasePlan szakértői az alábbiakban segítenek eloszlatni a kételyeket.

1. Nem elég nagy a modellválaszték

Tény, hogy a benzin- vagy dízelmeghajtású autókból jóval nagyobb a kínálat, de a villamos meghajtású járművekből is évről-évre egyre több különféle kapható. 2018-ban csak az USA-ban összesen több mint 50 elektromos és plug-in hibrid modell volt elérhető. Magyarországon egyelőre még csak mintegy 6-8 elektromos modell közül lehet választani, de a PHEV autókból már jóval nagyobb a választék, és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően egyre bővül a felhozatal.

Összességében szakértők szerint 2020-ra az e-autók száma nemzetközi szinten várhatóan 13 millióra nő. Az elektromos járművek elterjedését segítő, hatékony politikai intézkedések következtében pedig a zöld autók bizonyítottan vonzóbbá váltak a magánszemélyek és a vállalkozások számára, ami a termelés növelésére ösztönözi a gyártókat.

5 tévhit az elektromos autózásról

2. A villanyautók túl drágák

Az elektromos autók ugyan egyelőre még drágábbak a hagyományos meghajtásúaknál, a vásárlásnál érdemes hosszabb távon gondolkodni, mivel a fenntartásuk egyre kedvezőbb a benzines kocsikénál. A Michigan Egyetem Közlekedéskutató Intézetének 2018-as tanulmánya szerint az elektromos autók fenntartása az USA-ban feleannyiba kerül, mint a benzinüzeműeké. Európában is egyre kevesebb kiadással jár az elektromos autók üzemeltetése. Magyarországon pedig a villanyautók vásárlását az állam is támogatja: új autó esetén maximum 1,5 millió forinttal járulnak hozzá a vételárhoz. Ráadásul a kontinensen egyedülálló módon hazánkban nem kell gépjármű-, cégautó-, súly- és regisztrációs adót, illetve vagyonszerzési és átírási illetéket fizetniük az ilyen járművek tulajdonosainak, továbbá Budapest egész területén ingyenes a parkolás, és ezt egyre több vidéki önkormányzat is kezdi bevezetni.

A vállalatok esetében ideális megoldás a tartós bérlet, amellyel szolgáltatásokkal együtt már kevesebb, mint havi nettó 130 000 forintért bérelhetünk elektromos autót . Ezenkívül a cégek 2019. január 1-től még kedvezőbb feltételekkel juthatnak hozzá az igényeiknek megfelelő, akár elektromos cégautókhoz, mivel ekkortól már nem kell útnyilvántartást vezetni ahhoz, hogy a bérleti díj áfájának 50 százaléka levonható legyen.

5 tévhit az elektromos autózásról

3. Nem elég nagy az e-kocsik hatótávolsága

A ma legnépszerűbb elektromos autók, köztük például a Nissan Leaf vagy a BMW i3 akkumulátoraival átlagosan 260-270 kilométert lehet megtenni, ami városi közlekedéshez bőven elegendő. Mindemellett egy villanyautó használatához szemléletváltásra is szükség van, hiszen előzetes tervezést igényel. Még mielőtt útnak indulnánk, gondoljuk át, milyen messzire akarunk menni, és nézzünk utána, hogy lesz-e töltőállomás útközben. A legközelebbi töltőpont megtalálásában több applikáció is segítségünkre lehet, a LeasePlan szolgáltatásait igénybe vevő cégautó-használók például a MyLeasePlan felületéről is tájékozódhatnak.

4. Nincs elég töltőállomás

Ahogy a LeasePlan legfrissebb EV Readiness Index kutatásában is szerepel, Magyarországon több mint 1500 nyilvános töltő van, a gyorstöltők aránya pedig 12,5 százalék. Ez a szám folyamatosan nő, hiszen az elektromos autózás tömeges elterjedéséhez elengedhetetlen a megfelelő és korszerű töltési infrastruktúra. A töltőpontok számának növelése mellett ezért a villamos hálózat fejlesztésére is szükség van, hogy az alkalmas legyen mind a lakosság, mind a vállalatok számára telepített berendezések megfelelő ellátására. Hazánkban a villamos autók közterületi töltése sokáig teljesen ingyenes volt, de annak érdekében, hogy a szolgáltatók magas minőségű és megbízható energiát tudjanak biztosítani, több helyen már részben fizetőssé vált a töltés.

5 tévhit az elektromos autózásról

5. Nem áll rendelkezésre elég információ az elektromos autókról

A legtöbb ember keveset tud a villanyautókról, ezért nem feltétlenül meri lecserélni meglévő, hagyományos meghajtású kocsiját, vagy egyáltalán elgondolkodni rajta. Aki azonban nyitott az elektromos autók iránt, egy kis kutatómunkával ma már rengeteg forrásból informálódhat. Első körben érdemes átgondolni, hogy milyen gyakran használnánk majd az autót és átlagosan mekkora távolságot tennénk meg vele, ami befolyásolja, hogy a teljesen elektromos vagy inkább a plug-in hibrid verzió lenne megfelelőbb számunkra. Az interneten is elérhető kalkulátorok segítségével kiszámolhatjuk, hosszú távon mennyit spórolhatunk egy villanyautóval, és annak is utána tudunk nézni, hogy hol tudjuk majd tölteni.  

A vállalatok a lízingcégeknél, köztük a LeasePlannél is tájékozódhatnak az elektromosautó-beszerzési lehetőségekről, illetve a szakemberek segítségével felmérhetik, milyen feltételek mellett érdemes villamos hajtásra váltaniuk, és hogyan üzemeltethetnek fenntartható flottát.


Kulcsszavak: elektromos autó, LeasePlan, lízing, új autó
 
Az ABB e-járművekhez gyártott villámtöltői is hozzájárulnak Izland energetikai fenntarthatóságának eléréséhez Az ABB e-járművekhez gyártott villámtöltői is hozzájárulnak Izland energetikai fenntarthatóságának eléréséhez BMW i Pioneers Night – az első 100 tulajdonos ünnepélyes találkozása Budapesten BMW i Pioneers Night – az első 100 tulajdonos ünnepélyes találkozása Budapesten Az Opel Ampera újra indul Monte-Carlo ralin Az Opel Ampera újra indul Monte-Carlo ralin A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására Elektromos autókra váltana az állam Elektromos autókra váltana az állam
 
Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített

Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített

2019. július 22.
A hetvenes és nyolcvanas években szárnyalt az autótervezők fantáziája. Nem véletlen, hogy ekkor született meg a Toyota TownAce, amelynél sokoldalúbb járművel a mai napig ritkán találkozni.
Részletek

Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített

A Toyota a napokban jelentette be, hogy korábbi szándéknyilatkozatával összhangban megkezdi egy tervezett japán Hold-expedíció járművének a fejlesztését. A japán űrkutatási ügynökséggel (JAXA) közösen megvalósítandó űrjármű tervezett formavilága megdöbbentő hasonlóságot mutat egy másik Toyota gépkocsival, amely mintegy negyven évvel ezelőtt jelent meg a világpiacokon – a formai azonosság aligha véletlen.

MasterAce, TownAce, Model F, Space Cruiser, Tarago: annak idején a világ különböző piacain változatos neveken ismerték ezt a Toyotát, cikkünkben is vegyesen használjuk majd mindegyiket. A modell eredetileg a hetvenes évek derekán jelent meg, ám virágkorát egy évtizeddel később érte el. Ihletet Európából kapott a japán vállalat a Model F megépítéséhez, ám az alapelképzelést már saját tudása szerint tökéletesítette: az egyenlőtlen tömegeloszlást és magas csomagtérperemet eredményező farmotor helyett közvetlenül az első tengely mögé építette be az erőforrást, ami mély tömegközépponttal és az A-oszlop mögött gyakorlatilag teljesen sík padlóval ruházta fel a kompakt autót.

Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített

Ez a két jellemző alapvetően meghatározta a modellcsalád népszerűségét. A rendkívül kompakt karosszéria akár nyolc utasnak biztosított férőhelyet. Mivel a speciális építésmódból adódóan a hátsó kerékdobok minimális mértékben nyúltak be a beltérben, mindezt rövid tengelytáv mellett is meg lehetett valósítani: az első generációs modell mindössze 399 centiméter hosszú volt, csupán 2195 milliméteres tengelytávval. A harmadik sori üléseket összehajtva tágas csomagtartót, az első két üléssort síkba döntve fekvőhelyet kínált a parányi utazógép, amelyet különféle, 64 és 93 lóerő közötti benzin és dízelmotorokkal gyártottak.

1982-ben megérkezett a TownAce második generációja, és vele a legfontosabb újdonság, a Toyota Hiluxból átemelt összkerékhajtási rendszer. Ekkor tudott teljes mértékben kibontakozni a magas padló, a rövid tengelytáv (2235 milliméter) és a mélyen elhelyezkedő motor kombinációja: a mókás kis jármű, amelynek hosszúsága még ekkor sem érte el a 4,5 métert, elképesztő offroad-manőverekre volt képes, akár nagy presztízsű, drága, túltenyésztett terepjárókat is megszégyenítő módon birkózott meg az akadályokkal.

Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített

Ezt persze kevesen használták ki, de az akkorra már akár 115 lóerős motorral kínált, háromféle tetőmagassággal, nyitható panoráma üvegtetővel rendelhető modellt ideális kiránduló autóvá tette az összkerékhajtás és a kifinomult futómű (kettős keresztlengőkaros első és multilink hátsó felfüggesztés, valamint 1988-tól a japán belpiacos modelleken adaptív lengéscsillapítás) párosítása. A Toyota még egy luxusverziót is épített ebből a túraautóból: a MasterAce Surf kétféle tetőmagasságot kínált, dupla nyitható napfénytetővel. A japán piacon színes televíziót és hűtőszekrényt is rendelhettek az ügyfelek, ennél is ötletesebb volt az emeletes ágy opciója, amivel négy személy számára biztosított alvóhelyet a parányi modell – a kiforrott összkerékhajtásnak köszönhetően akár egy hegytetőn is.

A Space Cruiser sikerszériájának az emissziós normák szigorodása és a Toyota erre adott válasza vetett véget. Az 1990-ben megjelent Estima/Previa ikerpáros modernebb formában és kivitelben valósította meg a 15 évvel korábban kitalált műszaki konfigurációt. A Previa ugyan mára eltűnt az exportpiacokról, és vele a Tarago koncepciója is, ám nincs még minden veszve. Habár a 2017-ben bemutatott TJ Cruiser tanulmányautó egyszerű orrmotoros, önhordó szerkezetű jármű, valójában ugyanaz a felszabadult, sziporkázó képzelőerő hívta életre, mint negyven évvel korábbi elődjét. Ha valaha megvalósul, stílusos volna, ha a fent felsorolt nevek valamelyikén léphetne piacra – mondjuk hibrid hajtáslánccal, és elektromos összkerékhajtással kiegészülve.

Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített
Kulcsszavak: JAXA, TownAce, toyota
 
A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn Toyota RAV4 - Húsz éve az élmezőnyben Toyota RAV4 - Húsz éve az élmezőnyben A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban A Toyota Mirai lett az Év Globális Zöld Autója A Toyota Mirai lett az Év Globális Zöld Autója Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota
 
Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása

Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása

2019. július 19.
A kompakt városi SUV a márka székhelyén, Mladá Boleslavban gördül le a szerelőszalagról.
Részletek

Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása

A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban működő üzemben július 7-én legördült a szerelőszalagról az első ŠKODA KAMIQ. A kompakt városi SUV alulról teszi teljessé a ŠKODA palettáját a SUV-modellek piaci szegmensében. A KAMIQ a KODIAQ és a KAROQ mellett a ŠKODA immár harmadik SUV-modellje az európai piacok számára, és a SUV-modellek előnyeit – mint a nagyobb szabad hasmagasság és a magasabb üléspozíció – a kompakt modellek mozgékonyságával ötvözi.

A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban működő üzemben megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ sorozatgyártása. A ŠKODA modellpalettájának legújabb tagja mellett az OCTAVIA, a FABIA, a SCALA és a KAROQ sorozat tagjai is készülnek itt.

Dr. Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Egy új ŠKODA gyártáskezdete minden alkalommal különleges esemény számunkra. Az elmúlt hónapok során minden feltételt biztosítottunk a termelés és a logisztika területein annak érdekében, hogy a KAMIQ sikeresen jelenhessen meg a városi SUV-modellek piaci szegmensében és meggyőződésünk, hogy – a ŠKODA modelljeire jellemző módon – magas minőségi színvonalával és számos praktikus megoldásával a KAMIQ is ügyfeleink megelégedésére szolgál majd.”


Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása

KAMIQ sorozata gyártásába a ŠKODA mintegy 100 millió eurót invesztált Mladá Boleslavban. A gyártósort az MQB27 padlóvázra adaptálták, új présszerszámok készültek, a fényező- és a karosszériaüzemben, illetve a végszereldében pedig az alapvető változások mellett – például az új, két részre osztott LED-fényszórók szerelését is lehetővé téve – különböző részletmódosításokat is eszközöltek. Naponta 400 új KAMIQ készülhet Mladá Boleslavban.

Az új ŠKODA KAMIQ a Volkswagen-csoport modulrendszerű keresztmotoros platformjának műszaki alapjaira épül, és modern infotainment-, illetve vezetői segédrendszerekkel, érzelmekben gazdag dizájnnal és számos „Simply Clever” megoldással bizonyul meggyőzőnek. Bőséges térkínálata a családok és az életstílus-központú ügyfelek számára egyaránt tökéletes kísérővé avatja.

4241 milliméteres hosszúságával a KAMIQ minden utasa és csomagjaik számára bőséges térkínálattal szolgál. Korszerű vezetői segédrendszereinek, hatékony és takarékos motorjainak, illetve a legkorszerűbb hálózatba kapcsolhatósági megoldásainak köszönhetően tökéletesen megfelel a fiatal nagyvárosi vásárlói célcsoport igényeinek. A ŠKODA a hajtásrendszer tekintetében is kielégíti e járműszegmens vásárlóinak igényeit, és kizárólag elsőkerék-hajtással kínálja új városi SUV-modelljét.

Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása
Kulcsszavak: autógyár, KAMIQ, Mladá Boleslav, skoda
 
Visszaesett az új személykocsik gyártása és eladása Csehországban Visszaesett az új személykocsik gyártása és eladása Csehországban A berlini „What drives you” kiállítás alkalmával bemutatkozik a ŠKODA izgalmas világa A berlini „What drives you” kiállítás alkalmával bemutatkozik a ŠKODA izgalmas világa Magyarországon az elsők között dobják piacra az új TT-modellt Magyarországon az elsők között dobják piacra az új TT-modellt Bemutatkozott az átdolgozott Skoda Yeti Bemutatkozott az átdolgozott Skoda Yeti Megkezdődött az Arona és a Leon modellek algériai összeszerelése Megkezdődött az Arona és a Leon modellek algériai összeszerelése
 
Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét

Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét

2019. július 19.
A világ első elektromos E-SUV versenyéhez a Continental biztosítja a gumiabroncsokat. Már megkezdődött a járművek tesztelése, amelyeknek a legzordabb körülmények között kell helytállniuk.
Részletek

Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét

Az angliai Goodwood Sebesség Fesztiválon mutatkozott be a nagyközönség számára az Extreme E sorozat első versenyjárműve és vele együtt a szériához kifejlesztett Continental gumiabroncs is. A német technológiai vállalat a 2021-ben induló Extreme E hivatalos partnere és egy nyári, illetve egy téli off-road abroncsot fejlesztett ki a versenysorozat számára.

Az angliai, nyugat-sussex-i Goodwood Sebesség Fesztivál az autósport egyik fontos rendezvényének számít. Az érdeklődök az eseményen erős autókkal és motorokkal ismerkedhetnek meg, de számos klasszikusnak számító autót is kiállítanak a fesztiválon.

„Az Extreme E-SUV ODYSSEY 21 járműhöz hasonlót eddig még soha nem láttunk az autósportban. A csúcstechnológia és a Continental által kifejlesztett abroncs design eredményeként egy elképesztő konstrukció született meg, amely bolygónk legkeményebb és legváltozatosabb helyszínein is képes a legmagasabb teljesítményt nyújtani. Legyen szó a Déli Sarkról, a Himalájáról, az Amazonas, a Szahara, vagy az Indiai Óceán szigeteinek térségéről, ez az autó nem csak az autósportok rajongói előtt csillogtatja meg az E-SUV-ok tudását, hanem azoknak is érdekes lehet, akik egy elektromos SUV megvásárlásával szeretnének hozzájárulni bolygónk megmentéséhez” – jegyezte meg Alejandro Agag, a Forma E ügyvezető igazgatója.

Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét

„Az Extreme E sorozathoz készült csúcsteljesítményű abroncsaink nagyfokú tapadást biztosítanak gyorsításkor, fékezéskor és a finomabb manővereknél.  Az új gumiabroncsokat teljes mértékben az elektromos SUV-ok igényeihez igazítottuk, hogy még a legegyenetlenebb terepen is a legjobb stabilitást és biztonságot nyújthassuk” – jegyezte meg Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője.

Az elektromos SUV-ok prototípusainak tesztelése már kezdetét vette. A 2021-ben induló széria versenyzőinek két szett nyári és téli gumiabroncs fog a rendelkezésükre állni. Valamennyi Extreme E csapat ugyanazzal a szabvány felszereléssel áll rajthoz, amit a Spark Racing Tecnology szerel össze, az akkumulátorokat pedig a Williams Advanced Engineering biztosítja.

Kulcsszavak: continental, elektromos autó, Extreme E, gumiabroncs
 
Jönnek az áfamentes autók Jönnek az áfamentes autók Nem lesz elektromos Porsche Nem lesz elektromos Porsche Az új Continental CrossContact™ ATR terepen és közúton is kiváló teljesítményt nyújt Az új Continental CrossContact™ ATR terepen és közúton is kiváló teljesítményt nyújt A Porsche a 2018-as Genfi Autószalonon tartja a Mission E Cross Turismo világpremierjét A Porsche a 2018-as Genfi Autószalonon tartja a Mission E Cross Turismo világpremierjét Vannak, de nem működnek a gyorstöltők Vannak, de nem működnek a gyorstöltők
 
Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót

Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót

2019. július 17.
Az Index vette észre a III. kerület önkormányzat honlapján, hogy a budapesti közgyűlés által nemrég elfogadott Budapesti Mobilitási Terv „átfogó fővárosi közlekedési fejlesztési koncepció” Óbudára nézve mennyi izgalmas, és jellegzetesen fővárosi innovációt tartalmaz.
Részletek

Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót

A 2030-ig szóló tervben szó esik a szentendrei HÉV föld alá süllyesztéséről, a Bécsi úton közlekedő villamosforgalom meghosszabbításáról, továbbá egy Aquincumi hídról is.

A dokumentum szerint az önkormányzat a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását kezdeményezi annak érdekében, hogy metróüzemre alakítsák át a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát; amit elsősorban a vasút utasforgalmának jelentősége indokol. És hogy ennek a jelentőségnek nyomatékot adjanak, Budapest döntött arról is, hogy ezt a vonalat

„tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza, és felkéri a BKK-t a szükséges módosítások átvezetésére.”

Ami a további innovációk részleteit illeti: az 1-es villamost meghosszabbítják a Vörösvári út–Aranyvölgy szakaszon, és külvárosi végállomásánál P+R parkolót alakítanak majd ki (valamikor 2021 és 2025 között), továbbá villamosvonalat létesítenek a Pacsirtamező utcán is. Tervben van az Aquincum Duna-híd építése is, ami a Körvasút-menti körút kiépítésének része lesz – í­rja a 444.hu.

Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót
Kulcsszavak: bkk, bkv, hév, közlekedés, Szentendre
 
Keddtől forgalomkorlátozások lesznek a Ferenciek tere átépítése miatt Keddtől forgalomkorlátozások lesznek a Ferenciek tere átépítése miatt Nagyvárosi mobilitás: az okosvárosok határozzák meg a Bosch jövőjét Nagyvárosi mobilitás: az okosvárosok határozzák meg a Bosch jövőjét UTA: minden tízedik sofőr bérét megtakaríthatják az üzemanyagkártyákkal a fuvarozók UTA: minden tízedik sofőr bérét megtakaríthatják az üzemanyagkártyákkal a fuvarozók Kiírta a közbeszerzést a BKK a budai fonódó villamosprojekt kivitelezésére Kiírta a közbeszerzést a BKK a budai fonódó villamosprojekt kivitelezésére Új díjszabás szerint közlekednek a taxik Budapesten Új díjszabás szerint közlekednek a taxik Budapesten
 
Ötcsillagos minősítést szerzett a ŠKODA SCALA az Euro NCAP teszteken

Ötcsillagos minősítést szerzett a ŠKODA SCALA az Euro NCAP teszteken

2019. július 17.
A ŠKODA SCALA a legmagasabb színvonalú aktív és passzív biztonsággal bizonyult meggyőzőnek. A tágas kompaktmodell a felnőtt utasok védelme területén összesen elérhető pontszám 97 százalékát begyűjtötte.
Részletek

Ötcsillagos minősítést szerzett a ŠKODA SCALA az Euro NCAP teszteken

A ŠKODA SCALA a lehető legjobb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) tesztjein, a cseh autógyártó új kompaktmodellje így kategóriája egyik legbiztonságosabb járművének számít. A felnőtt utasok, illetve kerékpárosok védelme terén különösen jól teljesített a SCALA.

Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Mérnökeink következetesen dolgoznak járműveink aktív és a passzív biztonságának további fejlesztésén. Ennek megfelelően a SCALA számára néhány olyan új vezetői segédrendszerrel is megjelentünk a kompaktkategóriában, amelyek korábban csupán a felsőbb járműszegmensekből lehettek ismerősek. A ŠKODA SCALA a járműbiztonság európai referenciatesztjén szerzett legjobb, azaz ötcsillagos minősítése egyértelműen igazolja mindennapi munkánkat. Ezen eredménnyel már minden jelenlegi modellünk az Euro NCAP tesztek legmagasabb minősítésével rendelkezik – igazán szép siker.”

A ŠKODA SCALA különösen a felnőtt utasok és a kerékpárosok biztonsága tekintetében bizonyult meggyőzőnek az Euro NCAP tesztek során. A felnőtt bennülők védelme terén a tágas kompaktmodell az elérhető pontok 97 százalékát begyűjtötte, ami az egyik legjobb eredmény az Euro NCAP története során.

Ötcsillagos minősítést szerzett a ŠKODA SCALA az Euro NCAP teszteken

A kerékpárosok védelmére a tesztelők a teljes hat pontot odaítélték, részben az előrelátó gyalogos- és kerékpárosvédelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection), illetve városi vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) kiegészített és az alapfelszereltséghez tartozó Front Assist rendszernek köszönhetően. Mindemellett a sávtartó rendszer (Lane Assist) is a ŠKODA SCALA alapfelszereltségéhez tartozik, kívánságra pedig a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető holttérfigyelő rendszer (Side Assist) is rendelkezésre áll. A SCALA ezzel a maximális négyből 3,5 pontot szerzett.

A ŠKODA SCALA színvonalas passzív biztonságát egyebek mellett nagyvonalúan méretezett deformációs zónákkal és rendkívül merev utascellával kialakított, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezete teszi lehetővé, ahol közel 70 százalékban nagy és extrém nagy szilárdságú, illetve különlegesen edzett acélfajtákat alkalmaztak a tervezők. A kompaktmodell akár kilenc légzsákkal is felszerelhető, köztük egyaránt extrafelszerelésként vezetőoldali térdlégzsákkal, illetve hátsó oldallégzsákokkal. A biztonsági felszereltségi kínálat része emellett a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake), az opcionális proaktív utasvédelemi rendszer (Crew Protect Assist), valamint a hátsó szélső üléseken, illetve az első utasülésen az ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) rögzítési pontok, így a legfiatalabb utasok optimális védelme is mindenkor biztosított.

Kulcsszavak: euro ncap, Scala, skoda, törésteszt
 
Öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén a Skoda Octavia Öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén a Skoda Octavia A Ford Mondeo a legmagasabb elérhető értékelést kapta az Euro NCAP biztonsági tesztjén A Ford Mondeo a legmagasabb elérhető értékelést kapta az Euro NCAP biztonsági tesztjén Légzsákok robbantak fel az esztergomi Széchenyi téren Légzsákok robbantak fel az esztergomi Széchenyi téren A 2014-es „Év Autója” szavazás döntőjében az új Skoda Octavia A 2014-es „Év Autója” szavazás döntőjében az új Skoda Octavia A Volvo S80 elnyerte az IIHS 2014 Top Safety Pick+ díját A Volvo S80 elnyerte az IIHS 2014 Top Safety Pick+ díját
 
A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán

A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán

2019. július 17.
A Porsche ellátogatott a Nagy Almába: az ABB FIA Formula E Bajnokság New York-i fináléjának részeként a Taycan megmutatta képességeit azzal, hogy tett néhány gyors kört a versenypályán.
Részletek

A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán

„A Formula E-ben az energia visszanyerése a versenystratégia fontos részét képezi. A sorozatgyártású autóban az intelligens energia-visszanyerés rendkívüli előnyökkel szolgál a hatótáv növelésénél,” magyarázza Neel Jani, a Porsche gyári pilótája, aki az elektromos modell volánja mögött foglalt helyet New York-ban. „Meglepődtem azon, hogy milyen nagy a Taycan hatótávja még akkor is, ha lelkesen hajtunk vele egy versenypályán. Mindez a teljesítményközpontú akkumulátor és a kifinomult energiamenedzsment rendszer érdeme.”

Neel Janit lenyűgözte a Taycan menettulajdonságainak érettsége is: „a Formula E versenyautónkhoz hasonlóan ez a Porsche hajtáslánc is a teljesítmény és a megbízhatóság jegyében készült. Legyen szó akár versenyautóról, akár sorozatgyártású modellről, különösen fontos, hogy a tesztfázisban hosszú utakat tegyünk meg és sok tapasztalatot szerezzünk.”

A New York-i gyors körök a Porsche Triple Demo Run nagy fináléját jelentették. A Taycan prototípus három helyen jelent meg három kontinensen mindössze három héten belül. A helyszínek: Kína, Nagy-Britannia és az USA – a három legfontosabb piac az első teljesen elektromos Porsche számára. A tető matricázása az adott vendégország előtt tisztelgett: New York-ban például a prototípus tetején a csillagos-sávos lobogó díszelgett.

A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán

Li Chao, a Porsche Carrera Cup Asia kínai származású versenyzője kezdte a sort Sanghajban, ahol a Porsche Experience Centre (PEC) kanyargós pályáját hódította meg a Taycannal. Majd Mark Webber, a volt Formula 1-es pilóta és márkanagykövet ült be a tanulmány volánja mögé, hogy felvezesse azt a brit Goodwood Festival of Speeden.

Az autó: a Porsche Taycan

A Taycan végleges változata szeptemberben fog bemutatkozik, a piaci bevezetése pedig még az idei év végén megtörténik. Világszerte már több mint 20.000 komoly szándékú lehetséges vásárló jelezte igényét a négyajtós modellre. A potenciális ügyfelek már foglalót is fizettek be a modellre.

A Taycan dinamikus teljesítménye mellett az átfogó töltési infrastruktúra is az elektromobilitás hosszú távú sikerének záloga. A Porsche intelligens töltési lehetőségeket kínál otthoni felhasználásra, valamint a közúti közlekedésre egyaránt. A Porsche Charging System digitális platform Európa-szerte számos szolgáltató körülbelül 70.000 töltési pontjához kínál hozzáférést központi számlázással, a Porschén keresztül. Továbbá saját, valamint más hálózatokkal (például az európai Ionity vagy az amerikai Electrify) közösen telepített gyorstöltő állomások is elérhetők a modellhez.

A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán

A pilóta: Neel Jani

A svájci születésű Neel Jani (35) már 2013 óta a Porsche gyári pilótája, és egyben a Porsche első hivatalos versenyzője, aki részt vesz az ABB FIA Formula E Bajnokságban 2019 novemberétől. A Porsche 919 Hybrid volánja mögött Neel Jani 2016-ban győzedelmeskedett Le Mans-ban és a FIA World Endurance Championship összetett ranglistáján is. 2014-től 2017 végéig Jani négy győzelmet, kilenc rajtelsőséget és négy leggyorsabb kört tett le az asztalra a 919-cel. 2018-ban a 919 Hybrid Evo volánja mögött új körrekordot állított fel Spa-Francorchamps-ban, egy korábbi Formula 1-es pályarekordot megdöntve. Neel Jani a karrierjét formulaversenyzőként kezdte meg és Forma-1-es tesztpilóta is volt.

A pálya: New York City

Egy egészen egyedi helyszín: az ötödik Formula E szezon nagy fináléja New York-ban kapott helyet, ahol a versenyautók Manhattan felhőkarcolói előtt, háttérben a Szabadság-szoborral száguldozhattak. A pilóták meglehetősen technikás pályán mérhették össze erejüket Red Hook-on, Brookly kikötőjében.

Kulcsszavak: elektromos autó, New York, Porsche, Porsche 911
 
Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Párizsban hétfőn csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek Párizsban hétfőn csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját Bukik, vagy forradalmat csinál a Tesla Bukik, vagy forradalmat csinál a Tesla
 
Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

2019. július 16.
Amikor a sportosság a hatékonysággal találkozik: az új Audi S6 és S7 nyomatékos V6-os TDI-motorral érkezik, a hosszú utazásokra különösen is ideális nagyteljesítményű modelleket kínálva az európai ügyfeleknek.
Részletek

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Első ízben kombinálja ennek szolgálatában az Audi az elektromos hajtású kompresszort (EPC) 48 voltos fedélzeti elektromos főhálózattal, míg a csillapításszabályzással kiegészített S-sportfutómű, a dinamikus összkerékkormányzás és a kerámiafékek a kanyarodási menetdinamika és a lassulási képesség tekintetében aligha hagyhatnak kívánnivalót maguk után. Az igényes S-modell stílusú és markáns dizájn egészen különleges fellépést nyújt e sportos felsőkategóriájú modellek számára.

„Forgatónyomaték-löket” – elektromos hajtású kompresszor és 700 newtonméter forgatónyomaték

A szinte bármikor a vezető rendelkezésére álló hatalmas, 700 newtonméter maximális forgatónyomaték folyamatosan elérhető a 2500 és 3100 percenkénti fordulatszám közötti tartományon, ideális alapként szolgálva a dinamikus menetteljesítményekre összpontosító európai ügyfelek számára. Az S TDI-modellek különösen a hosszú utazások során kínálják egyszerre mindkét erényüket – a magas szintű menetdinamikai képességeket és hatékonyságot. S6 TDI és S7 TDI-modelljeivel az Audi az SQ7 TDI  nagysikerű hajtáskoncepcióját fejleszti következetesen tovább. Ennek során első ízben kombinálják az Audi mérnökei az elektromos meghajtású kompresszort 48 voltos fedélzeti elektromos főhálózattal, amelynek eredményeként a háromliteres V6-os TDI-aggregát 257 kilowattot (349 LE) teljesít. Az erőátvitel feladatát nyolcfokozatú tiptronic automatikus sebességváltó látja el, minden esetben quattro állandó összkerékhajtáshoz csatlakozva.

Spontán segítség – az elektromos hajtású kompresszor

Az elektromos hajtású kompresszor (EPC) kiváló elindulási képességeket biztosít, és erőteljes gyorsítások mellett az elektromos légsűrítő ismételhető boost-funkcióval is szolgál. Az EPC technikája ezzel már a kezdetekor elejét veszi a turbólyuk jelenségének, minden menethelyzetben érzékeny gázadási reakciókról, illetve erőteljes gyorsításokról gondoskodva.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Az elektromos hajtású kompresszor (EPC) rendszerének reakcióideje kevesebb mint 250 ezredmásodperc, csúcsteljesítménye hét kilowatt, legnagyobb percenkénti fordulatszáma pedig eléri a 70 ezret. Az elektromos turbófeltöltő boost-funkciója egészen 1650-es percenkénti motorfordulatig működhet. Kettős feltöltésükkel, vagyis az EPC és a turbófeltöltő kombinációjával a felsőkategóriájú S-modellek a 2500 és 3100 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre álló 700 newtonméter forgatónyomatékot kínálnak. Az EPC mindig akkor támogatja a TDI-motor turbófeltöltőjét, amikor a kiáramló kipufogógázok túl kevés energiát szolgáltatnak a forgatónyomaték közvetlen felépüléséhez, azaz elinduláskor, valamint kis motorfordulatszámnál és kis terhelésnél kezdeményezett kigyorsításkor.

A külsejében a hagyományos turbófeltöltőhöz hasonló elektromos hajtású kompresszor a töltőlevegő-hűtő mögött, közvetlenül a motornál helyezkedik el a szívócsőben, és legtöbb üzemállapotában a bypass-szelep kerüli meg. Amikor azonban a gázpedálon nagy teljesítményigény jelentkezik, miközben a turbinaoldali energiaszállítás alacsony szintű, a bypass-szelep zár és a beszívott levegőt az EPC rendszerére irányítja. Az így összesűrített levegő ezután közvetlenül az égésterekbe áramlik.

Az eredmény közvetlen gázadási reakció és mély benyomást keltő vonóerő a kigyorsítások, az előzések és a terhelésváltások alkalmával. A 3.0 TDI erőforrás hatalmas ereje így azonnal rendelkezésre áll, amikor a vezető csak kívánja. A mindennapos közlekedés során e technika számos visszakapcsolást előzhet meg, folyamatosan alacsony szinten tartva a fordulatszámot és „betemetve” a hagyományos turbófeltöltőkre jellemző turbólyukat.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral


Az EPC technikája meggyőző elindulási képességeket biztosít, a vele felszerelt V6-os TDI erőforrással az új S6 Limousine így álló helyzetből mindössze 5,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, míg az S6 Avant és az S7 Sportback egy tizedmásodperccel igényel többet a szabvány szerinti gyorsulási sprinthez. Végsebességüket 250 kilométer/órára határolja le az elektronika.

Tiszta teljesítmény – akár 40 másodperc vitorlázás a 48 voltos részleges hibrid rendszerrel

Miközben az EPC technikája a teljesítményt növeli, a részleges hibrid rendszer (MHEV) az üzemanyag-fogyasztást hivatott mérsékelni. A 48 voltos MHEV-rendszer szíjhajtású indítógenerátorból (BAS) és a csomagtérpadlózat alatt elhelyezett, 10 Ah kapacitású lítiumion-akkumulátorból áll. A BAS közvetlen kapcsolatban áll a főtengellyel, és lassításkor akár nyolc kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát (rekuperáció), az így nyert elektromos energiát pedig a lítiumion-akkumulátorban tárolja. Gázadáskor a BAS gyorsan reagálva indítja újra a motort.

Az MHEV-technika már 22 kilométer/órától lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének (Start-Stop System) használatát, ezzel – a részleges hibrid rendszer és a jármű érzékelői közötti kapcsolatnak is köszönhetően – valós üzemi körülmények között akár 0,4 liter fogyasztáscsökkentést és leállított belső égésű motorral akár 40 másodperces vitorlázást is lehetővé téve.

Ily módon felszerelve az S TDI-modellek meggyőző menetdinamikai képességeiket magasfokú hatékonysággal, kedvező üzemanyag-fogyasztással és kis károsanyag-kibocsátással ötvözik. Mindegyik S TDI-modell megfelel az Euro 6d temp károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A WLTP-értékekből származtatott NEDC üzemanyag-fogyasztás az Audi S6 Limousine esetében kerékmérettől függően 6,3, illetve 6,2 liter gázolaj 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 165, illetve 164 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. Az S6 Avant megfelelő értékei 6,5 liter és 171 gramm, míg az S7 Sportback modellé 6,5 liter és 170 gramm.


Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Tömény high-tech – a motor

A 3.0 TDI erőforrást meggyőző vonóerő és magasfokú hatékonyság jellemzi. 2967 köbcentiméter összlökettérfogatából 257 kW (349 LE) teljesítményt produkál, literteljesítménye 117,9 LE, fajlagos forgatónyomatéka pedig 235,9 newtonméter/liter.

A V6-os TDI-aggregát tömege mindössze 190 kilogramm, és minden területen high-tech megoldások jellemzik. Közös nyomócsöves (common-rail) befecskendezőrendszere akár 2500 bar nyomással juttatja az üzemanyagot az égésterekbe, forgattyústengelyét, dugattyúit, hajtókarjait és olajellátását pedig egyaránt a nagyteljesítményű követelmények szerint alakították ki. Főtengelyén és vezérműtengelyén igényes megoldások mérséklik a súrlódást. Forgattyúházának és hengerfejeinek hűtőkörei egymástól különválasztva működnek, a hidegindítást követően így gyorsan felmelegedhet a motorolaj. A hengerfejeket kétrészes vízköpeny veszi körül. Az olajhűtő, az elektromos hajtású kompresszor (EPC), a szíjhajtású indítógenerátor (BAS) és a turbófeltöltő kompresszorháza igény szerint kapcsolódik be a hűtőkörbe.

Az 50 milliméter átmérőjű turbinakerékkel szerelt turbófeltöltő akár 2,4 bar relatív töltőnyomással is üzemelhet, változó turbinageometriájú rendszerét (VTG) pedig a csekély áramlási veszteségek jegyében optimalizálták. A kisnyomású külső kipufogógáz-visszavezetés (EGR) csupán a részecskeszűrő mögött veszi fel a kipufogógázokat, még a teljes tömegárammal téve lehetővé a feltöltő hajtását, ami jelentősen növeli hatásfokát. A 3.0 TDI erőforrást rendkívül kulturált járás jellemzi.

Magasfokú kanyardinamika és agilitás – első ízben S-modellben a dinamikus összkerékkormányzás

Amint az Audi minden S-modelljében, a quattro állandó összkerékhajtás ez esetben is az alapkivitel része. Önzáró központi differenciálműve a normál üzem során 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amennyiben valamelyik keréken a hajtásból eredő megcsúszás (kipörgés) jelenségét érzékeli, a nyomatékot túlnyomórészt a kedvezőbb vonóerő-átadási képességekkel rendelkező tengelyre irányítja, szélsőséges esetben akár 70 százalékban előre, illetve akár 85 százalékban hátra. Sportos vezetési stílus mellett a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás javítja az irányíthatósági tulajdonságokat, amint kismértékben befékezi a kanyar belső ívén gördülő, lecsökkent terhelésű kerekeket, mielőtt azok elveszítenék tapadásukat.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzást már alaphangolásában is kimondottan sportos áttételezés jellemzi, és a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik. S-specifikus elektronikus rásegítése hatékonyan szűri ki a nem kívánt lökéseket, mégis kellő visszajelzéssel szolgál a vezető számára.

Az új nagy S-modellek a keresztirányú dinamika tekintetében is fejlődtek elődeikhez képest. Kívánságra az Audi a dinamikus összkerékkormányzást is beépíti, amely az első tengely a 9,5:1 és 16,5:1 közötti tartományon változó áttételű dinamikus kormányzását orsós hajtáson és nyomtávrudakon keresztül működtetett, önálló hátsótengely-kormányzással kombinálja. 60 kilométer/órás tempóig a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen akár 1,1 méterrel is csökkenhet a fordulókör átmérője. 60 kilométer/óra felett, közepes és nagy tempónál, a rendszer az elsőkkel megegyező irányban, két fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket. Az S-modellek így kis sebességeknél jóval fordulékonyabbá és agilisabbá válnak, míg nagy tempónál, illetve sávváltáskor fokozott menetstabilitás jellemzi őket.

A kifejezetten az új S-modellek számára kifejlesztett S-sportfutómű már alapkivitelben csillapításszabályzással működik, amely még jobban kiemeli az autó sportos karakterét. Az S6 karosszériáját 20, míg az S7 modellét 10 milliméterrel süllyeszti mélyebbre, mindkét S-modell számára egyaránt alacsony karosszériapozíciót biztosítva. Első ízben szerepel kimondottan kényelemközpontú alternatívaként az S-modellek kínálatában a csillapításszabályzással kiegészített adaptív légrugózás (adaptive air suspension), amely háromféle üzemmód szerint állítható be, s a gyenge minőségű utakra Lift pozíciót, valamint szintszabályzást is kínál. Az auto módban 120 kilométer/óra felett további 10 milliméterrel süllyed mélyebbre a karosszéria, a dynamic üzemmódban pedig meg is tartja e helyzetét.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

A még sportosabb menettulajdonságok szolgálatában a quattro összkerékhajtás a hátsó tengely sport-differenciálművével is kiegészíthető, amely a dinamikus kanyarvételek során az autót valósággal a kanyarba préselve gondoskodik magasfokú agilitásról. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével alakíthatja igény szerint a sport-differenciálmű szabályzási stratégiáját. A sportos menettulajdonságokhoz a jelentős részben alumíniumból készülő, ötkaros kerékfelfüggesztések is hozzájárulnak. A lengőkarok két segédvázon keresztül csatlakoznak a karosszériához, elasztokinematikai tulajdonságaikat pedig feszes hangolás jellemzi.

A futómű összes részegységének működését az elektronikus futóműplatform (Electronic Chassis Platform; ECP) szabályozza, és ezredmásodperces ütemezésben koordinálja a lengéscsillapítók munkáját. Az ECP információk sokaságát dolgozza fel a jármű mozgásáról és az érintett futóműszabályzó rendszerek paramétereiről, amelyekből az integrált menetdinamikai szabályzóegység határozza meg e részegységek optimális üzemét, illetve hangolja össze őket gyorsan és pontosan egymással. Az új S-modellek vezetői még pontosabb irányíthatósági tulajdonságokban és kiváló keresztirányú dinamikai képességekben érzékelhetik e fejlődést. A csillapítás mellett az ECP a dinamikus összkerékkormányzás és a sport-differenciálmű működését is irányítja. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben változtathatja e modulok működésének hatását, amely S-specifikus hangolás mentén üzemmódok széles tartományát - comfort, auto, dynamic, efficiency és individual – kínálja.

Nagyobb visszatartó erő – opcionális kerámiafékek

Az új S-modellek hatdugattyús fékei intenzív fékteljesítményt kínálnak. Féknyergeik alumíniumból, fekete (extraként vörös) fényezéssel készülnek és „S” feliratot hordoznak. Az első kerekeken hatdugattyús féknyergek és 400 milliméter átmérőjű acél féktárcsák dolgoznak, a hátsó tárcsaátmérő pedig 350 milliméter.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Kívánságra az Audi hatdugattyús kerámiafékeket is kínál, elöl 400, hátul 370 milliméter átmérőjű, könnyű és kopásálló szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal. A kerámiafékek összesen kilenc kilogrammal nyomnak kevesebbet acél megfelelőiknél, jelentősen mérsékelve ezzel a rugózatlan tömegek nagyságát, ami különösen kanyarban javítja tovább a menetdinamikai képességeket. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) az elődmodellhez képest is finomabb szabályzás mentén működik, és a vezető sport-üzemmódba is állíthatja, illetve teljesen ki is kapcsolhatja.

Az új Audi S6 Limousine, S6 Avant és S7 Sportback egyaránt már alapkivitelben 20 col peremátmérőjű keréktárcsákkal és 255/40 méretű gumiabroncsokkal készül, extrafelszerelésként pedig 21 colos könnyűfém keréktárcsák is választhatók. Az úgynevezett tóruszcsillapítók – vagyis a gumiabroncsokba ragasztott habbetétek – a nemkívánatos zúgó frekvenciák csillapításával a nagyméretű kerekek ellenére is magasfokú akusztikai kényelemről gondoskodnak. Az Audi Sport GmbH keréktárcsaprogramjával extrafelszerelésként 20 col peremátmérőjű, nagyteljesítményű gumiabroncsok is felszereltethetők, amelyek még kedvezőbb tapadási és irányíthatósági tulajdonságokat biztosítanak.

Megjelenés – az S-modellek dizájnja

Az S-modelleket markáns, egyedi dizájn és magasfokú igényesség jellemzi, kívül és belül egyaránt. Az Audi új formai nyelvezete még jobban kiemeli sportosabb megjelenésüket, és a dinamikus orrkialakítás, a széles küszöbborítások és a négy kipufogócsővéggel kiformált, ugyancsak széles hátsó diffúzor határozott kiállást nyújtanak számukra. Hűtőrácsuk lamellázatának, első pengeidomuk (blade), szélső légbeömlő nyílásaik, külső visszapillantó tükreik és hátsó diffúzoruk egyedi sötét króm és alumínium díszítőelemei már az első pillantásra egyértelműen jelzik sportos tulajdonságaikat.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Az S6 elejének vízszintesen futó, alumíniumhatású splitter-eleme kölcsönöz különösen széles hatást, amely a két légbeömlő nyílást összekötve a légcsatornák szárnyidomaiban (winglet) végződik. Hátulján az S6 formailag integrált légterelőt hordoz, amely a csomagtérfedelet vizuálisan meghosszabbítva diszkréten hangsúlyozza e modell sportosságát. A négy S-specifikus kipufogócsővéget a diffúzor alumíniumbetétjei kötik össze, szintén az autó szélességét hangsúlyozva.

Az S7 alumíniumlamellákkal és matt sötét króm testtel kialakítva hordozza széles és mélyre süllyesztett Singleframe hűtőrácsát. Különösen erőteljes kontúrokkal kiformált, megnövelt légbeömlő nyílásait matt Titánfekete méhsejtmintázatú rácsozat fedi, míg a rajtuk is áthaladó pengeidom (blade) alumíniumhatású felülettel készül, akárcsak a külső visszapillantó tükrök házai. A négyajtós kupé az S6 modellekhez képest feltűnő további különlegessége légbeszívó nyílásainak tölcséralakzata, illetve szögletes oldalsó küszöbborításai.

Oldalnézetében mindhárom modellen az S-modellek jellegzetes stílusjegyeként nagyméretű kerekek hangsúlyozzák sportos megjelenésüket. Hátul matt sötét króm diffúzorbetét gondoskodik alul stílusos lezárásról, a négy kipufogócsővég pedig krómozott felülettel jelenik meg.

Dizájner-loft – utastér sportosan igényes esztétikával

Az utastérben jellegzetes S-modellkörnyezet várja a vezetőt: alapvetően fekete tónusú színvilág, igényes és sportos dekorbetétek, színes kontrasztárnyalatú díszvarrások, illetve olyan modellspecifikus felszerelések, amelyek még intenzívebben hangsúlyozzák a sportos vezetés élményét.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Az ülések kínálata szintén a sportos összhatást hangsúlyozza, az S-nyomattal díszített sportüléseken túl a különösen sportos ízlésűek az integrált fejtámlákkal, S-nyomattal és rombuszmintájú steppeléssel készült, hangsúlyosan kiformált S-sportüléseket is választhatják. Kifejezetten a kényelemre összpontosító változatként kínálja az Audi a sokrétűen állítható Individual-kontúrüléseket, igény szerint szellőztető- és masszázsfunkcióval.

A minden esetben kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült üléskárpitok bőr/Alcantara kombinációban vagy a csúcsminőségű Valcona bőrrel rendelhetők, az ügyfelek itt a fekete, a rotorszürke és az Arras-vörös színek közül választhatnak. Az utastér további egyéni kialakítására különböző bőrkárpitcsomagok is rendelkezésre állnak. A széria szálcsiszolt alumínium dekorbetétek helyett extrafelszerelésként erezett kőrisfa is rendelhető. A további S-specifikus felszereltségi megoldások közé tartozik az alapkivitelt bővítő Audi virtual cockpit központi fordulatszámmérő-megjelenítéssel kialakított grafikája. Extrafelszerelésként alul egyenesített karimával kiformált kormánykerék is szerepel a kínálatban, a lábtámasz és a pedálok borítása nemesacél, beszálláskor pedig S-logóval ellátott, megvilágított alumíniumbetétes küszöblécek üdvözlik a sofőrt.

Tökéletes a hosszú utazásokra – a kényelmi felszereltség

Az S6 Limousine, S6 Avant és S7 Sportback együttesével minden célra kínál sportos felsőkategóriájú modellt az Audi, mégpedig klasszikus limuzin, praktikus Avant vagy négyajtós kupé formájában. Mindegyik modell kényelmi és hálózatba kapcsolhatósági megoldások, valamint vezetői segédrendszerek széleskörű felszereltségével érkezik, kompetens módon ötvözve a sportosság és a hosszú utazásokra való alkalmasság erényeit.

A sorozat A-modelljeivel összevetve az S-modellek bővített szériafelszereltséggel rendelkeznek, amelyben a 20 col peremátmérőjű, S-specifikus dizájn szerinti keréktárcsák, az MMI Navigation plus és a 12,3 col átlójú kijelzőfelülettel működő Audi virtual cockpit is megtalálható. Az S6 modellekben Alcantara bevonatú sportülések, míg az S7 utasterében szupersportülések szerepelnek már alapkivitelben, és a bőséges alapfelszereltséget négyzónás automatikus légkondicionáló berendezés teszi teljessé.

Az új Audi S-modellek kiváló hosszú távú túraautók, egyebek mellett a zavaró zajokat messzemenőkig csillapító, nagymerevségű karosszériaszerkezetük, kifinomult aerodinamikai és aeroakusztikai tulajdonságaik, illetve nagyméretű utasterük és csomagtartójuk révén is. Utóbbi karosszériaváltozattól függően 530 (S6), akár 1390 (S7 Sportback) és akár 1680 literes (S6 Avant).

Kulcsszavak: audi, bemutató, S6, S7, új modell
 
Bemutatjuk a vadonaúj Lexus LS-t Bemutatjuk a vadonaúj Lexus LS-t Rajtra kész az új Mazda3 Rajtra kész az új Mazda3 BMW R 1200 R - Izmosabb és erősebb BMW R 1200 R - Izmosabb és erősebb Az új SEAT Ibiza CUPRA - Kifejező dizájn, erőteljes vonalak Az új SEAT Ibiza CUPRA - Kifejező dizájn, erőteljes vonalak Már quattro változatban is rendelhető az Audi TT Már quattro változatban is rendelhető az Audi TT
 
A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

2019. július 16.
Az akkumulátorok hosszabb élettartama érdekében a Bosch új felhőalapú szolgáltatásokat fejleszt, melyek kiegészítik az egyedi gépjárművek akkumulátorvezérlő rendszereit.
Részletek

A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

A különböző stresszhatások ugyanis az akkumulátorcellák gyorsabb elöregedéséhez vezetnek – minél öregebb egy akkumulátor, annál alacsonyabb a teljesítménye és kapacitása, valamint annál rövidebb a gépjármű hatósugara.

„A Bosch összekapcsolja az elektromos gépjárművek akkumulátorait a felhővel. Az adatalapú szolgáltatásokkal jelentősen javíthatjuk az akkumulátorok teljesítményét, illetve megnövelhetjük élettartamukat”

– mondta Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH Igazgatótanácsának tagja. A felhőben található okosszoftver-funkciók folyamatosan elemzik az akkumulátor státuszát és a cella öregedésének megelőzése, vagy lelassítása érdekében különböző folyamatokat hajtanak végre.

Ezen intézkedések mintegy 20 százalékkal csökkentik az akkumulátor, az elektromos gépjárművek legdrágább alkatrészének elhasználódását. A járműből és annak környezetéből gyűjtött valós idejű adatok kulcsszerepet játszanak ebben. A felhőalapú szolgáltatások az adatokat az újratöltési folyamatok optimalizálására használják fel, és egyben a műszerfali kijelző segítségével személyre szabott vezetési tippeket adnak a gépjárművezetőknek arról, hogyan őrizzék meg az akkumulátor teljesítményét. A DiDi Chuxing, Kína vezető mobilitási szolgáltatásokat kínáló vállalata, a Bosch-sal együtt dolgozik azon, hogy bevezesse az „Akkumulátor a felhőben”-t a DiDi elektromos járműparkjaiban. A cél az akkumulátor teljesítményének optimalizálása, mely a DiDi ökoszisztémájában mind a vezetők, mind a flottaüzemeltetők számára előnyös.

A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

Precíz valós idejű analízis

A szakértők szerint a mai lítium-ion akkumulátorok átlagos élettartama 8-10 év, vagy 500 és 1000 közé eső töltési ciklus. Az akkumulátorgyártók általában 100 ezer és 160 ezer kilométer közötti futásteljesítményt garantálnak. Azonban a gyors akkumulátortöltés, a töltési ciklusok magas száma, a túlságosan sportos vezetési stílus, illetve a rendkívül magas vagy alacsony környezeti hőmérséklet mind-mind növelik az akkumulátor stresszforrásait, melyek az alkatrész gyorsabb öregedéséhez vezetnek. A Bosch felhőalapú szolgáltatásait ezen stresszt kiváltó okok felismerésére és ellensúlyozására tervezték.

Minden akkumulátor-releváns adat – például az aktuális környezeti hőmérséklet – valós időben a felhőbe kerül, ahol a gépi tanulást alkalmazó algoritmusok kiértékelik az adatokat. Ezen szolgáltatások segítségével a Bosch nem csupán állandó információt ad az akkumulátor aktuális státuszáról, hanem emellett elsőként kínál megbízható előrejelzést az akkumulátor maradék élettartamára és teljesítményére vonatkozóan. Korábban nem volt lehetséges pontos előrejelzést adni arról, hogy egy elektromos gépjármű akkumulátora milyen gyorsan kopik el. “A hosszú élettartamú, erőteljes akkumulátorok életképesebbé teszik az elektromobilitást” – állítja Heyn. Az okosszoftver-funkciók egy másik jellemzője a sokoldalúság: az elemzéshez használt algoritmusok az egész flottából, és nem csupán egyetlen gépjárműből gyűjtött adatokat értékelik ki. A sokoldalú intelligencia a kulcs a gépjármű-akkumulátorok stresszfaktorainak beazonosításához, és azok egyre gyorsabb észleléséhez.

A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

A cellák védelme az öregedés ellen

Az információ az akkumulátor aktuális helyzetéről lehetővé teszi a Bosch számára, hogy aktívan védje is azt az öregedéstől. A teljesen feltöltött akkumulátorok különösen magas, vagy alacsony hőmérsékleteken például gyorsabban öregszenek. A Bosch felhőalapú szolgáltatásai ezért biztosítják azt, hogy túl meleg, vagy túl hideg hőmérsékleten az akkumulátorok ne legyenek 100 százalékosan feltöltve. Az akkumulátor töltésének csupán néhány százalékpontos csökkentésével az akkumulátor védett a nem szándékos kopással szemben. A felhőben található adatok szintén segítik az akkumulátor karbantartását és javítását. Például amint a rendszer akkumulátor hibát, vagy hiányosságot érzékel, értesítheti a gépjárművezetőt, vagy a flotta üzemeltetőjét.

Ez növeli az akkumulátor javításának esélyét mielőtt az végérvényesen meghibásodik, vagy teljesen leáll. Emellett a felhőalapú szolgáltatások optimalizálják a töltési folyamatot is. A töltési folyamat – amely egyébként az elektromobilitás tömegpiaccá alakításának egyik legnagyobb akadályát képezi – azt a veszélyt rejti magában, hogy az akkumulátorcellák véglegesen vesztenek teljesítményükből és kapacitásukból. A felhőben található okosszoftver minden töltési folyamathoz különálló töltési görbét számít, függetlenül attól, hogy az otthon, vagy máshol történik. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor optimális szintre lesz feltöltve, amely segít a cellák megóvásában. A meglevő töltésidőzítő alkalmazások csupán a feltöltési folyamat időzítését teszik lehetővé a vezetők számára, vagyis, hogy az akkor történjen, amikor az elektromos szint alacsony. A Bosch-megoldás ennél sokkal tovább megy, és a vállalat új akkumulátor szolgáltatásainak részeként egy különlegesen kifejlesztett töltési folyamatot kínál. Optimalizálja a gyors és a lassú töltést és a töltési folyamat alatt ellenőrzi az elektromos-, valamint feszültségszinteket, ezáltal megnöveli az akkumulátor élettartamát.


A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

Kérdések és válaszok

Mi a különbség a Bosch felhőalapú szolgáltatásai és a hagyományos akkumulátorvezérlő rendszerek között?
Az akkumulátorvezérlő rendszerek jelenleg be vannak építve az elektromos gépjárművek ellenőrzésébe, és az akkumulátorcellákat vezérlik, valamint az akkumulátorcellák megbízható működését és egyenletes feltöltését biztosítják. Azonban az akkumulátor teljesítménye és élettartama számos tényezőtől függ, mint például a feltöltés és lemerülés gyakoriságától, a töltési folyamat típusától, a vezetési stílustól, illetve olyan külső tényezőktől, mint a környezeti hőmérséklet. Ezért fejlesztette ki a Bosch a felhőalapú szolgáltatásokat, melyek kiegészítik az elektromos gépjárművekbe épített hagyományos akkumulátorvezérlő rendszereket.

Miért fejleszt ki a Bosch saját töltési stratégiát?

Eddig az elektromos gépjárművekbe különböző töltési folyamatok voltak beprogramozva. A jövőben a Bosch a meglévő folyamatokat kiegészítő innovatív töltési stratégiákat kínál majd az autógyártóknak. Ha például az autóvezetők gyorsabban szeretnék feltölteni az akkumulátorukat, a gyors töltési folyamat automatikusan lerövidíti a szükséges időt, anélkül, hogy az akkumulátor sérülését okozná. Egy másik stratégia a kényelmesebb szabványos töltési folyamatot optimalizálja, amely több órát vehet igénybe. A Bosch-folyamat nagymértékben óvja az akkumulátort, amellyel mind kapacitását, mind pedig élettartamát javítja.

Kulcsszavak: akkumulátor, Bosch, elektromos autó, fejlesztés
 
Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi A Tesla egy új típussal üzenne hadat a nagy német gyártóknak A Tesla egy új típussal üzenne hadat a nagy német gyártóknak A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó Zöld rendszámmal ingyenes a parkolás az egész fővárosban Zöld rendszámmal ingyenes a parkolás az egész fővárosban
 

Találatok száma: 11077 Megjelenítve: 1 - 10