Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11972 Megjelenítve: 1 - 10
Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója

Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója

2020. augusztus 14.
A dél-koreai gyártó a 2019-es Genfi Autószalonon mutatta be a teljesen átrajzolt Korandót. Akkor már lehetett sejteni, hogy a modellből lesz elektromos változat is, csak azt nem, hogy mikorra várható.
Részletek

Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója

A dél-koreai gyártó a 2019-es Genfi Autószalonon mutatta be a teljesen átrajzolt Korandót. Akkor már lehetett sejteni, hogy a modellből lesz elektromos változat is, csak azt nem, hogy mikorra várható.

Az Autosy.net koreai portálon megjelentek az első kémfotók a Korando EV-ről.  A fotókon jól kivehető, hogy nagy változás - a hagyományos erőforrású modellekhez képest - az orr rész kapott. A SsangYong Korando EV fényszórói szinte a standard változathoz hasonló kialakítású, viszont egy egyedülálló ledes kék fényt kapott a szabványos változat króm helyett.

Az energiahatékonyság érdekében a motorháztető alumíniumból készült és az orr rész zárt hűtőrácsot kapott, hasonlóan mint a KIA vagy a Hyundai elektromos modelljei. A súlypont érdekében az akkumulátorok a padlólemez alá kerültek ezzel a belső tér nem változott. A 61,5 kWh erőforrással közel 400 kilométeres hatótávot tudunk megtenni.

Az új elektromos Korando, várhatóan 2021 első felében jelenik meg a globális piacon.

Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója

Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója
Kulcsszavak: elektromos autó, Korando, ssangyong, suv
 
A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Elektromos sportautó, lenyűgöző teljesítménnyel Elektromos sportautó, lenyűgöző teljesítménnyel Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója Elektromos autókra váltana az állam
 
Az ABB és a Green.TV  elektromos autóvásárlásra buzdítja az autósokat

Az ABB és a Green.TV elektromos autóvásárlásra buzdítja az autósokat

2020. augusztus 14.
Egy hónappal az Elektromos Járművek Világnapja előtt, amelynek célja világszerte az e-mobilitás megünneplése, arra kérik a felhasználókat, tegyenek online ígéretet arra, hogy a következő járművük elektromos hajtású lesz.
Részletek

Az ABB és a Green.TV  elektromos autóvásárlásra buzdítja az autósokat

Az ABB és a Green.TV által kezdeményezett, idén először megtartandó Elektromos Jármű-vek Világnapja világszerte az e-mobilitás ünnepe lesz. Az elektromos járművek jelenlegi és leendő vezetőire fókuszáló Elektromos Járművek Világnapja kezdeményezés célja, hogy a felhasználók jobban megismerjék az e-járművek előnyeit, és reflektorfénybe állítsa az e-járművek térnyerésének fontosságát.

Az Elektromos Járművek Világnapja kezdeményezés stábja arra kéri majd a járművezető-ket, hogy tegyenek online vállalást, miszerint a következő járművüknek elektromos hajtású gépkocsit vásárolnak. Ezek a vállalások kézzelfogható módon bizonyítanák, hogy az Elektro-mos Járművek Világnapja miként ösztönzi az elektromos járművek döntő szerepének elisme-rését a fenntartható közlekedés előmozdításában. 

Frank Muehlon, az ABB E-mobilitási Infrastruktúra-megoldások globális üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Az ABB Energetika divíziója a zéró kibocsátást célzó küldetéséhez hűen, elkötelezett amellett, hogy mindenki számára tisztább és zöldebb társadalmat alakítsunk ki. Az Elektromos Járművek Világnapja rávilágít arra, hogy szükség van az elektromos jármű-vek szélesebb körű használatára, és reményeink szerint lökést ad majd annak a világméretű mozgalomnak is, amely támogatja a kibocsátásmentes közlekedés jövőbeni térnyerését. 

Az ABB és a Green.TV  elektromos autóvásárlásra buzdítja az autósokat

Az e-mobilitás terén globális piacvezető ABB elkötelezett a szektoron belüli innováció további erősítése, valamint az elektromos járművek szélesebb körű elfogadásának támogatása mel-lett.  Az egyedülálló villamosítási szakértelemmel rendelkező ABB már több mint 14 000 DC villámtöltőt értékesített a világ több mint 80 országában. Az ABB a fenntartható közlekedési megoldások nemzetközi elterjesztésében szerzett érdemeiért nemrég vehette át a Global E-mobility Leader 2019 díjat.

Ade Thomas, a Green.TV médiavállalat alapítója így nyilatkozott: „Azt szeretnénk, hogy az Elektromos Járművek Világnapja ráirányítsa a figyelmet az éghajlatváltozással és a levegő tisztaságával kapcsolatos sürgető kérdésekre, illetve a világnapon mindenkit arra kérünk, hogy kötelezze el magát e-jármű vásárlása és vezetése mellett, amivel hozzájárul a fenn-tartható jövő eléréséhez.”

Az Elektromos Járművek Világnapját szervezők együttműködnek más partnerekkel és az e-mobilitási szektor vezető szereplőivel is, hogy az EV Világnapot egy nemzetközi e-mobilitási mozgalommá fejlesszék.
 
Az Elektromos Járművek Világnapja további partnerei között található az e-járműveket és ezekhez kapcsolódó technológiát gyártó Mahindra Electric Mobility, az elektromos járműveket gyártó Polestar, az Egyesült-Királyság hat legjelentősebb energetikai cége közé tartozó SSE, valamint az elektromos járműveket gyártó kínai cég, a NIO is.  


Kulcsszavak: ABB, e-mobilitás, elektromos autó
 
Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV A Ford új ‘over-the-air’ rendszerével a Mustang Mach-E egyre jobb és jobb lesz – miközben akár otthon is állhat A Ford új ‘over-the-air’ rendszerével a Mustang Mach-E egyre jobb és jobb lesz – miközben akár otthon is állhat Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Nissan IMx KURO tanulmányautó A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Nissan IMx KURO tanulmányautó
 
Csillagászati áron, de már két év múlva kapható lesz a Toyota Le Mans-i versenygépéből fejlesztett utcai szupersportkocsi

Csillagászati áron, de már két év múlva kapható lesz a Toyota Le Mans-i versenygépéből fejlesztett utcai szupersportkocsi

2020. augusztus 14.
A frissen kiszivárgott iparági hírek szerint egy évvel korábban, már 2022-re elkészülhet a szériamodell abból a Toyota versenyautóból, amely az idei Le Mans-i 24 órás versenyen mutatkozik be.
Részletek

Csillagászati áron, de már két év múlva kapható lesz a Toyota Le Mans-i versenygépéből fejlesztett utcai szupersportkocsi

A telivér sportkocsi bizonyos értelemben a korlátozott példányszámban gyártott LFA filozófiáját emeli majd még magasabb szintre, ám hibrid versenytechnológiát vonultat fel, és a hírek szerint brutálisan magas 2,8 millió dolláros vételára lesz minden egyes legyártott példánynak.

Nagy változások előtt áll a Le Mans-i 24 órás autóverseny, s ebben az évben nem csak a koronavírus forgatja fel a rendezvényt. Sokkal izgalmasabb változások várhatóak technikai fronton.

Megszűnik az LMP1 sorozat, helyette az új Hypercar versenyosztály gépei köröznek majd egy teljes napon át a Párizstól nyugatra található, sarthé-i versenypálya aszfaltcsíkján. Ebben a kategóriában áll majd rajthoz a Toyota Gazoo Racing által fejlesztett GR Super Sport versenygép is. Ezt az autót – igaz, még csak koncepcióautó formájában – a Toyota már a 2018-as Tokiói Autószalonon megmutatta a nagyvilágnak, s a hírek szerint a közelmúltban arról is megszületett a végleges döntés, hogy a közel 1000 lóerős versenyautóból utcai változat készül majd.

Nem kérdés, hogy a 24 órás versenyen rajthoz álló gép különleges műszaki alapot jelent az utcai verzió számára. A fejlesztést végző Toyota Gazoo Racing ugyanis nem a hagyományos utat választotta.

Csillagászati áron, de már két év múlva kapható lesz a Toyota Le Mans-i versenygépéből fejlesztett utcai szupersportkocsi

Nem egy utcai autóból építenek tuningolással és a versenyek igénybevételét is bíró alkatrészek beépítésével versenyautót, hanem éppen fordítva: a műszaki csúcsteljesítményt megkövetelő 24 órás versenyen szerzett tapasztalatokkal és tudással felvértezve, valamint a részegységeket finomítva fognak bele az utcai változat fejlesztésébe.

Mivel ez a fejlesztési stratégia nemcsak a GR Super Sport koncepció- és szériaautó esetében lesz érvényben, a rendszámozható, közúti forgalomra alkalmas modell egyúttal abba is bepillantást enged majd, hogy milyen fejlesztésekre, teljesítményre, valamint vezetési élményre számíthatunk a 20-as évek Toyota hiperautóiban.

Az új szabályok szerint ugyanis a gyártók olyan kocsikkal is benevezhetnek a 24 órás Le Mans-i versenyre, amelyek műszaki értelemben közeli rokonságot mutatnak a versenyt követő legfeljebb két évben és legalább húsz példányban piacra dobott utcai változatokkal.

A minimálisan szükséges darabszámból tehát már biztosra vehető, hogy a 2022-es utcai szupersport változat hiperritka és különleges lesz, s ugyanezt garantálja a donorként szolgáló versenygép technikája is.

Csillagászati áron, de már két év múlva kapható lesz a Toyota Le Mans-i versenygépéből fejlesztett utcai szupersportkocsi

A 2018-as koncepcióautóba a Toyota mérnökei duplaturbós, 2.4 literes, V6-os versenymotort építettek, amely a villanymotorokkal együtt alkotott 968 lóerős összteljesítményű hibridrendszert. A Toyota fejlesztési céljainak komolyságát mutatja, hogy a versenyautójukban is szegénykeverékkel működőképes versenymotort alkalmaznak. Noha gyorsasági – és persze tartóssági – versenyről van szó, a kisebb fogyasztás egy versenyautó esetében is nyerő tényező lehet, hiszen a kevesebb üzemanyag kisebb súlyt jelent, így az autó gyorsabb lehet, illetve ritkábban kell kiállni tankolás miatt.

A GR Super Sport szériaváltozatának műszaki adatai még nem ismertek, ám az már tudható, hogy a fejlesztés során milyen értékeket céloznak meg a mérnökök: a két év múlva érkező sportgép álló helyzetből mintegy 2,5 másodperc alatt éri majd el a 100-as tempót, s a 200-as határ átlépése sem tart hét másodpercnél tovább.

Ami biztosan sokat fog változni, az a kocsi dizájnja lesz, hiszen a versenygépnek például nincs hátsó szélvédője, ez pedig egy közúti forgalomban részt vevő járműnél elképzelhetetlen.

Csillagászati áron, de már két év múlva kapható lesz a Toyota Le Mans-i versenygépéből fejlesztett utcai szupersportkocsi

Az utcai változat bemutatásáig még két év van hátra, s egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a Toyota végül hány példányt épít majd a minimálisan kötelező húsz fölött. Az ár azonban már biztosra vehető: példányonként mintegy 2,8 millió dollárt (körülbelül 800 millió forint) fognak kérni.

Ami a Le Mans-ban rajthoz álló versenyautót illeti, a Toyota Gazoo Racing nem egyedül végzi a fejlesztést. Az egyedi versenyautóhoz, fejlesztési koncepcióhoz és a legendás le mans-i helyszínhez különleges együttműködő partnert választottak: a Scuderia Cameron Glickenhaus-t.

Ez a kis amerikai vállalat mindössze néhány száz különleges autót gyárt le és ad el évente, s modellfejlesztési stratégiájuk hasonló a Toyota Gazoo Racingéhez. Először a versenyautóikat tervezik meg, s indulnak vele rendszeresen olyan legendás versenyeken, mint a 24 órás Le Mans-i, a 24 órás Nürburgringi futam vagy a Baja 1000. Majd ezekből a versenyautókból alakítják át a limitált példányszámú utcai verziókat.

A Le Mans-i 24 órás versenyt 1923 óta 88. alkalommal rendezik meg. A 2020-as futam szeptember 19-én rajtol délután fél háromkor, s a különleges járványhelyzet miatt a nézők csak a képernyőkön keresztül követhetik a versenyt. További információk az alábbi linken találhatók.



Kulcsszavak: Le Mans, sportautó, toyota
 
Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Király Viktor és a Toyota C-HR első találkozása Király Viktor és a Toyota C-HR első találkozása A Toyota megőrizte elsőségét: egymás után már negyedik éve bizonyult a legértékesebb autóipari márkának A Toyota megőrizte elsőségét: egymás után már negyedik éve bizonyult a legértékesebb autóipari márkának Megnyitotta ázsiai K+F központját az Audi Kínában Megnyitotta ázsiai K+F központját az Audi Kínában Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D
 
Még gazdaságosabb és biztonságosabb lett a megújult Lexus ES limuzin

Még gazdaságosabb és biztonságosabb lett a megújult Lexus ES limuzin

2020. augusztus 13.
A Lexus bejelentette, hogy a Japánban forgalmazott ES modell számos fontos műszaki újdonságot kap, s ezek az Európában forgalmazott modellek esetében is érkeznek majd a közelgő frissítés alkalmával.
Részletek

Még gazdaságosabb és biztonságosabb lett a megújult Lexus ES limuzin

A hibrid technológia éllovasaként a Toyota folyamatosan fejleszti rendszereit, beleértve a mind kisebb belső súrlódással, szegénykeverékes üzemmódban működő benzinmotorjait, illetve magát az akkumulátorcsomagot is. E két fő összetevő közül az ES limuzin most az új lítium-ion akkucsomagot kapja meg, amely az eddig alkalmazott nikkel-metál hidrid egységet váltja fel.

Az új akkumulátor, sőt maga a hibridrendszer is ugyanaz, mint amelyik hamar népszerűvé tette az új RAV4-est Európában: a 2.5 literes benzinmotorhoz (178 lóerő) a korábbival egyező teljesítményű lítium-ion (120 lóerő) akkucsomag csatlakozik, a rendszer együttes teljesítménye így maradt 218 lóerő.

De mi értelme van a változtatásnak, kérdezhetnénk, ha nem nő a teljesítmény? Noha az összteljesítmény valóban nem lett nagyobb, az átlagfogyasztás jelentős mértékben csökkent; a hivatalos mérések szerint az új akkucsomaggal az ES 7,3 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a jelenleg futó verzió. Ez a komoly megtakarítás ráadásul az eddig is kiugróan takarékosnak számító 5.5 literes átlaghoz képest értendő, mi több, ez a nevetségesen alacsony fogyasztás nem a márka saját mérése.

Még gazdaságosabb és biztonságosabb lett a megújult Lexus ES limuzin

A német autóklub, az ADAC legutóbb 2019-ben végzett átfogó fogyasztásmérést több Németországban kapható típus esetében. Az ADAC Ecotest vizsgálat (fékpadon és valós, közúti forgalomban mért értékek átlaga) során úgy találták, hogy a Lexus ES átlagfogyasztása csupán 5,5 liter.

Ez az érték utcahosszal veri a hasonló méretű és teljesítményű riválisokét, s arról se feledkezzünk meg, hogy ezt a csekély fogyasztást egy közel öt méter hosszú, tágas és maximális kényelmet nyújtó prémium limuzin tudja. Kizárólag városi forgalomban pedig, ahol a Lexus hibrid rendszerének előnyei a legmarkánsabban mutatkoznak meg, az ADAC szakértői egészen különleges, 4,3 literes átlagfogyasztást mértek az ES esetében. Úgy találták továbbá, hogy az ES300h városi üzemmódban a forgalomban töltött idő 55 százalékát elektromos üzemben teszi meg, hiszen a Lexus öntöltő hibridrendszere erre is lehetőséget teremt.

A japán piacon árult ES300h további újdonsága az F Sport verziónál is elérhető digitális külső visszapillantó tükör. Az ES volt az első sorozatban gyártott autó, amely megkapta ezt a fejlesztést. A rendszerben a külső tükrök helyén kamerák vannak, amelyek a belső kijelzőkre továbbítják a képet. Fokozza az aktív biztonságot, hogy a képernyőkön segédvonalak is megjelennek, amelyek ötméteres szakaszokat jelölnek, így a vezetőnek sokkal könnyebb a dolga, ha pontosan szeretné megbecsülni a mögötte haladó autók reális távolságát.

Még gazdaságosabb és biztonságosabb lett a megújult Lexus ES limuzin

Minden modellben szériatartozék továbbá a holttér-figyelő, s új funkciókat kapott az infotainment rendszer is. A SmartDeviceLink szolgáltatás keretében az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással rendelkező okoseszközök egy szempillantás alatt csatlakoztathatók a 12,3 hüvelyk átmérőjű kijelzővel ellátott rendszerhez.

Örülhetnek az extra nagy képátlójú okostelefonok tulajdonosai is: a vezeték nélküli töltő felülete harminc százalékkal nőtt, így már a legnagyobb telefonok is elférnek benne.

A megújult Lexus ES forgalmazása az ősz folyamán kezdődik Japánban, a várható Európai érkezésről egyelőre nem közölt adatokat a gyártó.

Kulcsszavak: bemutató, Lexus LS, új modell
 
Megújult az Hyunda ix35 Genfben Megújult az Hyunda ix35 Genfben Még gazdaságosabb és biztonságosabb lett a megújult Lexus ES limuzin Új PEUGEOT Boxer: Érték az üzleti felhasználók szolgálatában Az új SEAT Leon ST - kategóriájának legszebb kombija Az új SEAT Leon ST - kategóriájának legszebb kombija Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally A Ford és a Trigano már Intelligens Összkerékhajtással is kínálja a Transit lakóautókat A Ford és a Trigano már Intelligens Összkerékhajtással is kínálja a Transit lakóautókat
 
Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót

Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót

2020. augusztus 13.
A Z  generáció számára természetes, hogy életük minden pillanatát meghatározza a digitalizáció. Az X és Y generáció már kevésbé érintett ebben, ugyanakkor az egyértelműen látszik, hogy ha autóvásárlásról van szó, akkor már ők is több „okos igényt” fogalmaznak meg a választottal szemben.
Részletek

Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót

Milyen lehetőségek állnak rendelkezésre manapság, és ezeknek mik az előnyeik, hátrányaik? Az ország legszélesebb autómárka-kínálatát egy helyen értékesítő vállalat összegyűjtötte mindezt.

„Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy napjainkban már nem elég, ha a kocsinkkal biztonságosan eljutunk A-ból B pontba” – kezdte Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója.

„Az okos eszközök egyre inkább teret nyernek a gépjárművekben is, a gyártók az informatikai vállalatokkal párhuzamosan folyamatosan fejlesztenek, hogy a lehető legjobban kiszolgálhassák a vevői igényeket. A vezetéstámogató rendszerek közül a biztonsági funkciókra helyezik leginkább a hangsúlyt, a használat komfortérzetének növelése érdekében pedig a telefonközpontúság kerül előtérbe.”

Az elmúlt évtizedben rengeteget fejlődött a járművek fedélzeti rendszere. Ma már alapnak számít, hogy beépített telefon-kihangosító rendszere, Bluetooth kapcsolata és USB csatlakozói vannak a modelleknek. Ugyanakkor egyre nagyobb az igény a színes, érintőképernyős kijelzőre, beépített navigációra, prémium hangrendszerre (mint a JBL a Kiánál vagy a BOSE a Nissannál), egyéb – például HDMI – csatlakozási forrásra, vezeték nélküli mobiltöltési lehetőségre, valamint a különböző funkciók eléréséhez a multifunkciós kormánykerékre. Az EU előírása miatt, a segélyhívó központokhoz bekötött SOS gomb pedig már kötelező eleme lett minden új autónak, 2018 márciusától.

Maga az autó fedélzeti rendszere is képes már a legtöbb esetben az osztott képernyős üzemmódban való működésre, illetve az internetmegosztásra. Sőt, a Volvókban és a Skodákban már beépített WiFi is segíti a szakemberek munkáját, hogy a szerviz könnyen le tudja hívni, tudja ellenőrizni a kocsi adatait.

Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót

Emellett, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően, egyre komfortosabb is a fedélzeti rendszerek használata, a digitális környezet teljesen személyre szabható. Az új Honda e például olyan, mintha az egész műszerfal egy hatalmas tablet lenne.

„Az okostelefon életünk szerves részeivé váltak – mondhatni ezzel kelünk, fekszünk. Miért pont az autózás során hanyagolnánk el a tudását? A vezetéshez kétféle módon hívhatjuk segítségül okoseszközünket. A már hétköznapinak számító Bluetoothon keresztül a médiafájlokat érhetjük el, valamint a telefon-kihangosító funkciót vehetjük igénybe. A legfrissebb újítás a telefontükrözés érintőképernyős kijelzőkön, ami már több kompatibilis, mobilról megszokott alkalmazás használatát is lehetővé teszi az autó kijelzőjén” – fejtette ki az óbudai vállalat szakembere.

Android és iOS mobil operációs rendszerrel egyaránt párosítható az új autók ezen funkciója. Biztonsági okokból viszont csak olyan alkalmazások tükrözését, megnyitását támogatja az autónk, amelyek hasznosak lehetnek a vezetés során – ilyen például a navigáció, a telefonkönyv vagy az időjárás. Gondoljunk csak bele, milyen zavaró és egyben balesetveszélyes lenne, ha a Messenger folyamatosan csipogna, az üzenetek felugranának a kijelzőn… A megoldás nagy előnye a már ismerős mobilfunkciók egyszerű kezelhetősége, illetve a tény, hogy a telefonunk szoftvere sokkal egyszerűbben és gyorsabban frissíthető, mint a járművek fedélzeti rendszere. Habár a telefontükrözés a fejlődés bizonyítéka, a felhasználóknak egy valami még mindig egy kis kellemetlenséget okoz: használatához a legtöbb esetben gyári USB kábelre van szükség.

Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót

„Az autógyártók addig is igyekeznek egyre hatékonyabb információáramlást biztosítani a gépjárművek és a külvilág között. Egyre több modell képes a valós idejű információk begyűjtésére, amit felhasználhatunk ahhoz, hogy például élő forgalmi információkat kapjunk az utakról, vagy lássuk a környékünkön lévő, bejelentett szabad parkolóhelyeket. Ehhez viszont online kapcsolatra van szükség az információszolgáltatókkal. Az új autók pedig szerencsére már képesek WiFi-hez vagy a telefonunkkal megosztott hotspothoz kapcsolódni. Ráadásul a szoftverek frissítése sem jelenthet már problémát: a márkaszervizekben évente egyszer ingyen megteszik ezt a szakemberek” – emelte ki a Duna Autó Zrt. igazgatója.

Okostelefonunk funkcióit azonban nem csak az autóban, hanem azon kívül is élvezhetjük. Már szinte minden márka elérhetővé tett modelljeihez egy saját mobilapplikációt – többek között ilyen a MyPeugeot, MyŠKODA, MyHonda+, Volvo On Call vagy a Kia UVO. Legyen szó előre programozható hűtés-fűtésről, töltöttségi szintszabályozásról, az ajtók távolról való nyitás-zárásról, az autó pozíciójának elküldéséről vagy akár szervizértesítőről, a mobilunk segítségével előre felkészíthető vagy ellenőrizhető a négykerekűnk.

Intelligens alkalmazások és szolgáltatások teljes sora vár tehát ránk már az autónkban is, hogy mindig kapcsolatban lehessünk a külvilággal. Az előnyöket már ismerjük, de mi az autónk szinte teljes digitalizációjának hátránya?
Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót

„Az összetett rendszerek adta előnyökért némi áldozatot is vállalnunk kell. Habár a modern technológia jócskán megkönnyíti az életünket, ügyelnünk kell arra, hogy az újítások – mint például a fizikai gombok hiánya vagy a nagyobb és színesebb kijelző – ne vonják el figyelmünket a vezetésről.

Az elkényelmesedés, az információs rendszerre való teljes ráhagyatkozás ugyanis már nem egy balesetet okozott – pedig mindez elkerülhető lett volna, ha a sofőr ésszerűen, az adott közlekedési viszonyoknak megfelelően felülbírálja a helyzetet. Ezért mindig maximális odafigyeléssel legyünk az utazás során – szem előtt tartva saját magunk, útitársaink, és a közlekedés egyéb résztvevőinek biztonságát” – foglalta össze Markó Zoltán.

Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, jármű kereskedelem, márkakereskedés, Markó Zoltán
 
Szeptemberig mintegy 5%-kal bővült a Seat értékesítése Szeptemberig mintegy 5%-kal bővült a Seat értékesítése Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót Ismét nőtt az eladott használtautók száma 2013 utolsó negyedévében Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót Meghozta első eredményeit a PSA Peugeot Citroen “Back in the Race” stratégiai terve Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója Az új autók eladása 30,6 százalékkal nőtt júniusban Az új autók eladása 30,6 százalékkal nőtt júniusban
 
A Jaguar 2021 márciusában ünnepli az emblematikus E-type megszületésének 60. jubileumát

A Jaguar 2021 márciusában ünnepli az emblematikus E-type megszületésének 60. jubileumát

2020. augusztus 12.
A Jaguar Classic hat, egymáshoz illő E-type-párossal ünnepli az emblematikus sportautó 60. születésnapját 2021-ben: már készül az E-type 60 kollekció!
Részletek

A Jaguar 2021 márciusában ünnepli az emblematikus E-type megszületésének 60. jubileumát

A E-type 60 Edition-párosokat alkotó járművek mindegyike a két legrégebbi és leghíresebb Jaguar E-type, a „9600 HP” és a „77 RW” előtt tiszteleg. Ennek a két változatnak meghatározó szerep jutott a modell 1961 márciusában, Genfben tartott bemutatóján.

A „9600 HP” névre keresztelt, Opalescent Gunmetal Grey (opálfényű kékesszürke) fényezésű, 3,8 literes, fix tetős kupé volt a két E-type egyike, amelyeket külön meghívottak előtt lelepleztek le a Parc des Eaux Vives-ben. Érdekesség ennek kapcsán, hogy Bob Berry PR-vezető néhány perccel a bemutatókörök előtt érkezett meg a helyszínre, miután a premier előtti éjjelen „padlógázzal” hajtott az autóval Coventryből Svájcba.

Mivel az E-type keltette lehengerlő benyomás hatására kimagaslóan magas érdeklődés mutatkozott a Berryvel tett próbautak iránt, a Jaguar legendás teszt- és fejlesztőmérnöke, Norman Dewis azt az utasítást kapta, hogy „minden mást félretéve” vezesse másnapra a „77 RW” nevű, British Racing Green (sötétzöld) 3,8 literes roadstert Coventryből Genfbe.

A Jaguar 2021 márciusában ünnepli az emblematikus E-type megszületésének 60. jubileumát

Mindkét autó részt vett a sajtónyilvánosság előtt tartott közúti teszteken, ahol számot adtak lenyűgöző teljesítményükről – nem utolsósorban a 240 km/h-s végsebességükről –, amely illett a Malcolm Sayer aerodinamikai mérnök által fejlesztett szélcsatornában tökéletesített, sugárhajtású repülőgépek ihlette vonalvezetéshez.

A Jaguar warwickshire-i Classic Works műhelyének csapata által megalkotott E-type 60 Edition-járművek mindegyike eredeti, hatvanas évekbeli, 3,8 literes E-type modellre épül majd, amely teljes körű restauráláson esik át a 60. évforduló alkalmából a hagyományok előtt tisztelgő, exkluzív műszaki leírások szerint.

Mindegyik E-type 60 Collection-páros Flat Out Grey (szürke) fényezésű „9600 HP” kupéból és Drop Everything Green (zöld) fényezésű „77 RW” roadsterből áll. Kizárólag ezek az autók kapnak ilyen egyedi összetételű festést. Minden E-type 60 Edition-jármű hordoz a 60. jubileumra emlékeztető formaelemeket, amelyek a Jaguar formatervezési igazgatója, Julian Thomson közreműködésével készültek.
A Jaguar 2021 márciusában ünnepli az emblematikus E-type megszületésének 60. jubileumát

A mozgalmas hatvanas évek forradalmi korszellemével összhangban olyan hírességek voltak az E-type-tulajdonosok között, mint Steve McQueen, Brigitte Bardot, Frank Sinatra, George Harrison, Tony Curtis és Britt Ekland. Plasztikus formáinak szépsége, funkcionalitása és formatervezésre gyakorolt hatása révén az E-type volt a harmadik autó, amely bekerült a New York-i Modern Művészeti Múzeum (The Museum of Modern Art) formatervezési gyűjteményébe (1996-ban).

A Jaguar Classic világelső az eredeti E-type-alkatrészek szállításában és az E-type-tulajdonosoknak nyújtott szolgáltatásokban, legyen szó állapotfelmérésről és a korhűség megőrzése melletti fejlesztésekről, vagy akár szakavatottan kiválasztott példányok „Reborn” (Újjászületés) műszaki leírás szerinti restaurálásáról, az újszerű állapot aprólékos helyreállításával.

Kulcsszavak: E-type, E-type 60, évforduló, jaguar, születésnap
 
Egy éven és több ezer kilométeren át utazik a Harley-Davidson Szabadság kabátja Egy éven és több ezer kilométeren át utazik a Harley-Davidson Szabadság kabátja A Jaguar 2021 márciusában ünnepli az emblematikus E-type megszületésének 60. jubileumát Holnap ismét kigurulunk a Jazzy Streetre A népszerű Range Rover Evoque uralja a kompakt szabadidőjárművek osztályát A népszerű Range Rover Evoque uralja a kompakt szabadidőjárművek osztályát Szlovákiában 2018-ban kezdi a gyártást a Jaguar Land Rover Szlovákiában 2018-ban kezdi a gyártást a Jaguar Land Rover ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó
 
Felfrissült a Kia Stinger

Felfrissült a Kia Stinger

2020. augusztus 12.
Már az első hivatalos fotókon is jól látszik, hogy a Stinger formavilága kívül-belül megújult. Még magasabb minőségű utastéri anyagok, bővebb színválaszték, és frissített infotainment rendszer.
Részletek

Felfrissült a Kia Stinger
A Kia Motors nyilvánosságra hozta a felfrissített Stinger első fotóit. Az ötajtós sportszedán megjelenése is módosult; a változások még hangsúlyosabbá teszik a Stinger gran turismo karakterét, miközben az utastéri anyagminőség is szintet lépett, és a színválaszték is kibővült.

A megújított modell - amely koreai változatában mutatkozott be elsőként – kívül és belül is átalakult. A külső feltűnőbb, hatásosabb és a korábbinál személyre szabhatóbb is lett, belül kényelmesebb az utastér, frissek a formák, magasabb minőségűek az anyagok, és megújult az infotainment rendszere is.

Karim Habib, a Kia Motors alelnöke és a márka vezető formatervezője elmondta: “A Stinger eleganciát sugárzó kényelmes, hosszú távok megtételére is alkalmas autó. A felfrissített modell a három éve bemutatott gran turismo alapra épül, de minden részletében modernebb, finoman agresszívabb is lett, amitől még inkább hatásosabb a jelenléte az utakon. A beltér is szintet lépett: anyagai, technológiái, formái és szolgáltatásai mind megerősítik a modell hagyományos utazóautó értékeit.”

Modernebb, izmosabb megjelenés

A Stinger orrán, a jellegzetes tigrisorr hűtőmaszk új, többlencsés LED fényszórók között ül, az új vonalú menetfények szintén diódásak. A lámpák, ha nem világítanak, a korábbiaknál sötétebb és keskenyebb hatásúak, ugyanakkor határozottan előre irányuló világítási képük kifejezetten high-tech jellegűvé formálja a Stinger orrképét.


Felfrissült a Kia Stinger

A hátsó fények szintén frissek, így a világítási kép is új. Az autó teljes hátsó részén keresztülhúzódnak, így mintegy légterelőként is hatnak. Az irányjelzők egyenként tíz LED-ből állnak össze, fényképük a kockás zászló mintájával csempész egy kis versenyhangulatot a hátsó képbe.

Az erősebb változatok vásárlói mostantól nagyátmérőjű fényes kipufogóvégeket, és hatékonyabb, látványosabb hátsó diffúzort is választhatnak Stingerükhöz.

A keréktárcsák választéka egy 18 és egy 19 colos alufelni-készlettel bővült, formáik kiemelik a Stinger sportos utazóautó karakterét. A színkínálatban egy új árnyalat jelenik meg a világ legtöbb piacán.

Most először a Stinger kétféle, a külső megjelenést módosító csomaggal is elérhető. A nagyobb teljesítményű változatokhoz megrendelhető Dark Package részeként fényes fekete a diffúzor kerete, feketék a nagyátmérőjű kipufogóvégek és a csomagtérajtó Stinger felirata is. Kizárólag az Egyesült Államok piacán új Black Package is elérhető, ezzel még agresszívebbé tehető a Stinger megjelenése: 19 colos matt fekete keréktárcsák, hátsó szárny, fekete tükörházak és fekete sárvédő-díszítések.

Magasabb minőségű utastér, új színek, és friss infotainment képernyő

Az öt utasnak is kényelmes beltér szerkezete és felépítése alapvetően változatlan maradt, de sok a finoman felfrissített részlet. A látványt és az anyaghasználatot érintő módosítások fő célja a Stinger túraautó-értékeinek kiemelése a minőségérzet fokozása mellett.

Felfrissült a Kia Stinger

A kormány alsó részének fémes burkolata a mostantól teljesen digitális, nagyfelbontású 7.0 colos műszeregység keretével harmonizál. A középső visszapillantó keret nélküli, így az eddiginél szélesebb a látótere is.

Felszereltségtől függően a műszerfal és az ajtók kárpitvarrásai kontrasztos színűek, míg a középkonzolra alu-, vagy szénszál-hatású dekorelemek rendelhetők. A felfrissített infotainment és navigációs rendszer 10.25 colos középkonzoli érintőképernyőjének környezete és a műszerfal frontrésze is fényes fekete. A hangulatvilágítás szintén megújult, mostantól 64 árnyalat állítható be.

Piactól függően a Stinger egy új beltéri árnyalattal és friss, választható anyagokkal is megrendelhető. A koreai vásárlók új, egyszínű sötétbarna kárpitozást is rendelhetnek, puha, gyémántmintás tűzésű nappabőr ülésekkel. A világ más piacain a már meglévő kárpitkínálat mellett újdonság a Saturn fekete, a vörös, és a bézs bőr. A Saturn fekete belsőhöz fekete szarvasbőr ülések járnak, kontrasztos vörös, a fém óraszíjak mintáját utánzó varrással.



Kulcsszavak: bemutató, kia, Stinger, új modell
 
Felfrissült a Kia Stinger A Mercedes a nagyterűek között A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán Az új Audi A5 és S5 Cabriolet – Sportosan és elegánsan a tavaszra Az új Audi A5 és S5 Cabriolet – Sportosan és elegánsan a tavaszra Felfrissült a Kia Stinger A Genfi Autószalonon mutatkozik be a felfrissített Kia Sportage Hivatalos videón látható az új BMW X5 Hivatalos videón látható az új BMW X5
 
Így lesz biztonságos és kényelmes a vezetés mesterséges intelligenciával

Így lesz biztonságos és kényelmes a vezetés mesterséges intelligenciával

2020. augusztus 12.
A mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) világszerte nagy léptékben fejlődik, és mára szinte az élet minden területén találkozunk vele, hiszen egyre több hétköznapi termékben és szolgáltatásban megjelennek az AI-n alapuló technológiák.
Részletek

Így lesz biztonságos és kényelmes a vezetés mesterséges intelligenciával

Nincs ez másként az autóinkkal sem, a mesterséges intelligencia elterjedésével a jövőben egyre inkább össze lesznek kapcsolva egymással az emberek és a közlekedési eszközök. Néhány éven belül pedig az AI-rendszerek és az 5G hálózatokon kommunikáló IoT-eszközök az autók szerves részét képezik majd, melynek köszönhetően az utazás minden korábbinál kényelmesebb, szórakoztatóbb, biztonságosabb és fenntarthatóbb lesz. A flottakezelésben piacvezető LeasePlan bemutatja azt a három fő területet, ahol az AI-megoldások már most új szintre emelik a vezetési élményt.

Biztonság

Az utóbbi években a közúti halálesetek száma nem csökkent, ezért a közlekedés biztonságának fejlesztése kiemelten fontossá vált. A balesetek több mint 90 százaléka a vezető hibájából történik, például a rossz helyzetfelismerés, a veszélyre való helytelen reagálás vagy a közlekedési szabályok megsértése miatt. A probléma megoldása érdekében az új uniós jogszabályok 2022-től kötelezővé teszik a fejlett vezetéstámogató rendszerek (Advanced Driver-Assistance Systems, ADAS) használatát.

Ezek a fejlesztések többnyire valamilyen AI-megoldást alkalmaznak, amely nyomon követi, elemzi és felismeri a potenciálisan kockázatos vezetési magatartásokat. A csúcstechnológiás érzékelőknek köszönhetően az AI-funkciók az emberi agynál gyorsabban tudják eldönteni, hogy milyen típusú biztonsági beavatkozás szükséges ilyen esetekben. Ha a rendszer olyan rizikós szituációkat azonosít, mint például az álmosság, a figyelemhiány vagy a sávelhagyás, akkor valós időben, riasztással figyelmezteti a járművezetőt a lehetséges veszélyekre.

Így lesz biztonságos és kényelmes a vezetés mesterséges intelligenciával

Kényelem

A biztonságos vezetés elősegítése mellett az AI-alapú vezetőtámogató szolgáltatások és digitális személyi asszisztensek komfortosabb vezetési élményt nyújtanak az autóhasználók számára. A beépített, fejlett technológiai funkciók egy része látszólag kismértékű újításnak tűnik, ám óriási különbséget jelent a vezető kényelme szempontjából. Ilyenek például a navigációs rendszerek, amelyek többek között valós idejű időjárási és forgalmi adatokkal segítik a sofőröket, hogy a lehető legkönnyebben jussanak el a kívánt célállomásra. Az intelligens sebességtámogató rendszer jelzi, hogy mikor érdemes gyorsítani, illetve fékezni, amivel gazdaságosabbá teszi az üzemanyag-felhasználást.

Az AI-technológia ezenfelül nemcsak személyre szabott beállításokat ment például az ülések és a tükrök pozíciójára vonatkozóan, hanem automatikusan be is állítja azokat a megfelelő helyzetbe, amikor a sofőr a kormány mögé ül. Az AI-alapú okostelefon-alkalmazások pedig azt is lehetővé teszik, hogy a vezető távolról, előre beállítsa az autó utasterének hőmérsékletét, ami különösen jól jöhet egy hideg téli reggelen vagy egy forró nyári délutánon.

Kiszámíthatóság

A harmadik terület az autózásban, ahol az AI technológiai előrelépést hoz, az a prediktív karbantartás által biztosított kiszámíthatóság. A hagyományos diagnosztikai rendszerek csak akkor jelzik az autók műszaki problémáit, ha azok már bekövetkeztek, ezzel szemben a mesterséges intelligencia lehetővé teszi a jármű fizikai állapotával kapcsolatos információk összegyűjtését, elemzését és összehasonlítását a korábbi adatokkal, így a meghibásodások idő előtt megjósolhatók és beazonosíthatók. A prediktív karbantartás révén az autóhasználók időt és pénzt takaríthatnak meg, az okos funkció pedig a biztonságot is fokozza, hiszen a potenciálisan veszélyt jelentő hibák időben kijavíthatók, akár az autógyártók által végzett szoftverfrissítésekkel.

Biztonságban tudott adatok

Az AI egyelőre a másodpilóta szerepét tölti be az autóiparban, és támogatja a járművezetőket a biztonság, a kényelem és az előreláthatóság növelésével. A mesterséges intelligencia rohamtempójú fejlődésével párhuzamosan az okosautók egyre több adatot gyűjtenek saját műszaki állapotukról és a sofőrök vezetési szokásairól, ami egyúttal adatbiztonsági kérdéseket is felvet. Ezek az adatok ugyanis egyszerre szolgálhatják a vezetők személyes igényeit, a fejlettebb, környezettudatosabb járművek gyártását, a karbantartási problémák előre jelezhetőségét, a hatékonyabb forgalomirányítást, és jelenthetnek kontrollvesztést a személyes adatok felett.

A LeasePlan éves, adatvédelem fókuszú Mobility Monitor riportja szerint a járműhasználók több mint fele aggódik amiatt, hogy ki és milyen adatokat gyűjt az autója fedélzeti számítógépéből, illetve, hogy a piaci szereplők mire használják fel azokat. Többségük azonban anonimitásukat megőrizve hajlandó lenne megosztani ezeket az adatokat, ha az a jobb vezetési élményt szolgálja. A LeasePlan szerint rendkívül fontos, hogy az autóipar foglalkozzon az adatbiztonság kérdésével, hiszen, ha az autógyártóknak és más adatfelhasználóknak sikerül eloszlatniuk az adatvédelemmel kapcsolatos aggályokat és anonim módon kezelni a gyűjtött adatokat, akkor az elkövetkező években még számos olyan AI-innovációval találkozhatunk majd a gépjárművekben, amelyekkel igazi élménnyé válik a közlekedés.


Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, LeasePlan, mesterséges intelligencia
 
Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk Az új Bosch iBooster- Az elektromos mobilitás és a vezetőtámogató rendszerek technikája Az új Bosch iBooster- Az elektromos mobilitás és a vezetőtámogató rendszerek technikája Így lesz biztonságos és kényelmes a vezetés mesterséges intelligenciával Finnországban nyit téli tesztpályát a Goodyear Dunlop Intelligens biztonsági rendszerek a közlekedési balesetek kockázatának minimalizálására Intelligens biztonsági rendszerek a közlekedési balesetek kockázatának minimalizálására Sokkal több gyorshajtót szül a melegebb idő. Jó időben rálépünk a gázra Sokkal több gyorshajtót szül a melegebb idő. Jó időben rálépünk a gázra
 
A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

2020. augusztus 12.
Az ’egyszerű környezetbarát luxusautómárkából’ az elmúlt években a magát a film, a divat, a művészet a dizájn és a gasztronómia világában is a legmagasabb szinteken képviselve valódi életmódmárkává váló Lexus immár negyedikéve szerepel a Velencei Filmfesztivál, a La Biennale di Venezia szponzoraként.
Részletek

A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

Az eseményen 36 Lexus szállítja majd világ legismertebb és elismertebb színészeit, rendezőit és más hírességeit, ám a márka nemcsak emiatt kerül majd reflektorfénybe, hanem a modelljei által képviselt innovatív technológiák és kifinomult stílus és elegancia miatt is: a Lexus ugyanis ezt az alkalmat ragadja meg az új UX 300e akkumulátoros elektromos kompakt crossover és az LC Convertible luxuskabrió olaszországi bemutatójának megrendezésére.

Az ’egyszerű környezetbarát luxusautómárkából’ az elmúlt években a magát a film, a divat, a művészet a dizájn és a gasztronómia világában is a legmagasabb szinteken képviselve valódi életmódmárkává váló Lexus immár negyedikéve szerepel a Velencei Filmfesztivál, a La Biennale di Venezia szponzoraként. Az eseményen 36 Lexus szállítja majd világ legismertebb és elismertebb színészeit, rendezőit és más hírességeit, ám a márka nemcsak emiatt kerül majd reflektorfénybe, hanem a modelljei által képviselt innovatív technológiák és kifinomult stílus és elegancia miatt is: a Lexus ugyanis ezt az alkalmat ragadja meg az új UX 300e akkumulátoros elektromos kompakt crossover és az LC Convertible luxuskabrió olaszországi bemutatójának megrendezésére.

A Lexus immár negyedik éve biztosít autókat a Biennale Cinema eseményeihez. Így lesz idén is, amikor 2020. szeptember 2-12. között a velencei Lido ad otthon a rendezvénysorozatnak, ahol Cate Blanchett szerepel majd a nemzetközi zsűri elnökeként, és ahol az olasz színésznő, Anna Foglietta nyitja meg és zárja le a Filmfesztivált.

A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

A mozi és a Lexus világában sok hasonlóságot fedezhetünk fel: mindkettő egyedülálló élményeket kínál, érzelmeket és szenvedélyt szít... Legyen szó akár egy filmről vagy egy Lexus-modellről, az alkotási folyamat gondos megtervezése, az apró részletek figyelmes kidolgozása és mindenekelőtt az emberközpontúság elengedhetetlen alkotóelemek ahhoz, hogy hiteles, megismételhetetlen és emlékezetes érzelmeket közvetítsünk. Miközben a világ Velencére figyel, a Lexus megragadja az alkalmat, hogy bemutasson az olasz piacon két olyan modellt, amelyek a Lexus alapvető értékeit: a folyamatos innovációt, valamint az egyedi és utánozhatatlan stílust testesítik meg.

A Lexus Electrified innovációja immár a velencei Lidón is testet ölt az UX 300e alakjában. A Lexus első, tisztán elektromos hajtású autója hűen közvetíti a márka jövőképét, amelyben a mobilitás ugyan nulla károsanyag-kibocsátással jár, ám az autósoknak mégsem kell lemondaniuk a kényelem, a teljesítmény és a dizájn mesteri ötvözetéről. Az elektromos SUV mellett a Lexus az új LC Convertible modellt is bemutatja Velencében, ahol a nagyközönség végre élőben is megcsodálhatja az autó kivételes formavilágát, aprólékos kidolgozását és minden olyan részletmegoldását, amelyek egytől egyig a kabriózás magával ragadó, felhőtlen élményét szolgálják.

A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere

“A Lexus idén még szorosabbra fűzi kapcsolatát a mozival, vagyis azzal a világgal, amelyhez annyi közös érték köti, például a mesterségbeli tudás és a legfejlettebb technológiák intelligens használata.” – avat be Maurizio Perinetti, a Lexus olasz divíziójának igazgatója. “A most bemutatott két modell, az UX 300e és az LC Convertible méltó képviselői a Lexus érzelmeket ébresztő dizájnjának, emberközpontú szemléletének és innovatív, jövőbe tekintő szellemiségének.”

A rendezvény hivatalos autós partnereként a Lexust érte az a megtiszteltetés, hogy gondoskodhat a filmrendezők, színészek és más hírességek szállításáról a fesztivál egész ideje alatt. Ez a feladat összesen 36 autóra vár, és e flottában ugyanúgy szerepel az LC Convertible és az új UX 300e, mint a Lexus SUV-k teljes kínálata, valamint az ES luxusszedán és az LC kupé – és természetesen mindegyik autót a márka híres full hybrid technológiája hajtja. Az UX 300e a rendezvény egész ideje alatt az események középpontjában áll majd, hogy a Lidón megforduló minden látogató és filmrajongó erős benyomást szerezhessen a Lexus Electrified jövőkép megvalósításáról.


Kulcsszavak: lexus, szponzor
 
2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója Jobb vezethetőség és stabilitás jellemzi az új Lexus RX család minden tagját Jobb vezethetőség és stabilitás jellemzi az új Lexus RX család minden tagját Merész, agresszív külső formaterv jellemzi az új Lexus GS modellt Merész, agresszív külső formaterv jellemzi az új Lexus GS modellt A legenda, amely büntetésből született A legenda, amely büntetésből született 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén
 
Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

2020. augusztus 12.
A hálózatról tölthető 5-ös BMW-k csúcsmodellje a soros hathengeres benzinmotorral dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás párosával kelti életre a maximális energiahatékonyság és a dinamikus menetteljesítmény kettősét. Az újdonság piaci premierjével ötre nő az új BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak száma.
Részletek

Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

Fenntarthatóságra összpontosító tízéves tervével a BMW Group határozottan elköteleződött a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény mellett, és mint ilyen, vállalati stratégiája legfőbb irányvonalát az elektromos mobilitás térnyerésének elősegítése jelenti. A müncheni központú vállalatcsoport 2019 végéig több mint 500 000 darab hálózatról tölthető autót értékesített világszerte, ez a mutató pedig 2021 végéig az egymilliós határszámot is átlépi. A BMW 5-ös sorozat nagymértékben hozzájárul a múlt- és jövőbeli célok eléréséhez, hiszen például azzal, hogy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai mintegy 50 000 példányban találtak gazdára 2019-ben, az 5-ös BMW a BMW Group hálózatról tölthető portfóliójának legsikeresebb tagjává lépett elő.

A BMW 5-ös sorozat modellpalettáján hamarosan ötféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológia sorakozik


Azáltal, hogy 2020 novemberében kettőről ötre bővül a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak száma, az 5-ös BMW a legváltozatosabb hálózatról tölthető portfóliót tudhatja magáénak a BMW Group palettáján.

A BMW 530e plug-in hibrid modellekben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb generációja dolgozik, egy négyhengeres benzinmotorral. A BMW 530e limuzin és a BMW 530e xDrive limuzin  2020 júliusában érkezett meg az utakra.

A BMW 530e Touring  és a BMW 530e xDrive Touring  2020 novemberében mutatkozik be.

Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

A plug-in hibrid paletta csúcsán: az új BMW 545e xDrive limuzin

Az új BMW 545e xDrive limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 54 gramm / km) egy 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor és egy 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményű, BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt, soros hathengeres benzinmotor dolgozik, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény mentén. Az erőt egy nyolcsebességes Steptronic automataváltó továbbítja a négy hajtott kerék felé, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül. A rendszer csúcs forgatónyomatéka 600 Nm, a modell végsebessége pedig 250 km/óra. Az új BMW 545e xDrive limuzin akár 140 km/órás sebességig is képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. Az újdonság 4,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amellyel az eddigi leggyorsabb hathengeres motorral szerelt plug-in hibrid BMW modellé emelkedik.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia intelligens vezérlésének köszönhetően az új BMW 545e xDrive limuzin két világ legjobbjait kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A modell nem csupán a belvárosi tisztán elektromos meghajtásra és a zéró emissziójú külvárosi ingázásokra képes, de még hosszabb távon is kimagasló menetkomfortot és menetteljesítményt garantál. Egyetlen feltöltéssel megtehető 54 – 57 kilométer tisztán elektromos hatótávolságával és 100 kilométerre vetített 2,1 – 2,4 liter átlagos üzemanyag-fogyasztásával az új BMW 545e xDrive limuzin a márka által fémjelzett vezetési élményt hosszú távú menetkomforttal és extrém hatékony energiafelhasználással egyesíti.

A BMW 5-ös sorozat legújabb plug-in hibrid modelljének hátsó üléssora alá egy 400V feszültségű lítium-ion akkumulátort építettek be a mérnökök, a csomagtér 410 liter térfogata így mindössze néhány literrel marad el a hagyományos hajtáslánc-technológiákkal szerelt 5-ös BMW-k csomagtér-térfogatától.

Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

Különféle vezetési üzemmódok a maximális hatékonyság érdekében

A rendkívül sima járáskultúrájú, soros hathengeres benzinmotor és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia minden vezetési szituációban optimális kihasználása érdekében az új BMW 545e xDrive limuzin különféle vezetési üzemmódokat kínál, amelyek a középkonzolon található gomb megnyomásával aktiválhatók és egymástól függetlenül személyre szabhatók.

Az új BMW 545e xDrive limuzin alapértelmezett beállítása a HYBRID vezetési üzemmód, amely a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligens együttműködéséért felel. A rendszer elsősorban az elektromos motor kihasználására törekszik, a soros hathengeres benzinmotor csak intenzívebb gyorsulás és padlógáz esetén kapcsolódik be a hajtásba. Tekintve, hogy a hajtáslánc-technológia intelligens vezérlése szoros kapcsolatban áll a navigációs rendszerrel, az elektronika képes előre látva, a közelgő útszakaszhoz, a területi adottságokhoz és a vezetési szituációhoz igazítani az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás együttműködését. Fékezéskor a rendszer visszatáplálja a nagyfeszültségű akkumulátorba a felszabaduló energiát, ezzel növelve a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot. Az így felhalmozott energiát a modell az utazás egy későbbi szakaszában, például belvárosba érkezve is hasznosíthatja.

A HYBRID gomb dupla megnyomására a HYBRID ECO PRO vezetési üzemmód aktiválódik, amely vitorlázó funkció közben még alacsonyabb fogyasztást, a navigációs- és szenzoradatok elemzésével dolgozó hajtáslánc-vezérlő elektronika pedig még hatékonyabb energia-visszatáplálást garantál. Ha például az autó kereszteződéshez érkezik vagy utolér egy járművet, a technológia lassítás közben automatikusan maximális intenzitású energiavisszatáplálást alkalmaz.
Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

SPORT vezetési üzemmódban az elektromos motor a belsőégésű erőforrás támogatását végzi, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel. A járműbeállítások ilyenkor a lehető legdinamikusabb menetteljesítményt éltetik, az automataváltó pedig gyorsabban kapcsol a fokozatok között.

A BMW iDrive menürendszeréből az ELECTRIC vezetési üzemmód is aktiválható, amely akár 140 km/órás sebességig és 57 kilométeren át képes a tisztán elektromos meghajtás fenntartására.

Különleges vezetési élmény különleges hangzással

Az új BMW 545e xDrive limuzin hangszóróiból a Start / Stop gomb megnyomására vadonatúj „ready to drive sound” (szabad fordításban „utazásra kész hang”) hallatszik, amely Hans Zimmer munkásságát dicséri. A világhírű zeneszerző az elmúlt hónapokban a hálózatról tölthető BMW modellek egyedi hangzásvilágának megkomponálásán dolgozott.

Az új BMW 545e xDrive limuzin alapfelszereltségének a hálózatról tölthető BMW modellek számára kifejlesztett, egyedi, akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is része, amely tisztán elektromos meghajtás esetén, 30 km/órás sebesség alatt egy összetéveszthetetlen hangjelzéssel figyelmezteti az autó környezetében közlekedőket a jármű jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy a fedélzeten utazó utasok menetkomfortját megzavarná.

A fedélzeti audiorendszer „Active Sound Design” funkciója ráadásul minden vezetési szituációban egyedi hangzásra képes, SPORT vezetési üzemmódban például kifejezetten intenzív, sportos orgánummal.

Íme az új BMW 545e xDrive limuzin

Az elektromos mobilitás és a digitalizáció találkozása: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 5-ös BMW-khez elérhető digitális szolgáltatások

A BMW Group számos innovatív digitális szolgáltatást tesz elérhetővé a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW 5-ös sorozathoz, hogy minden korábbinál vonzóbbá tegye az elektromos mobilitást.

A BMW eDrive Zones funkció használatával például a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek automatikusan felismerik az egyes nagyvárosokban kialakított „zöld zónákat”, amelyekbe begurulva azonnal tisztán elektromos meghajtásra váltanak át. A zéró emisszióval megtett kilométereket ráadásul a bajor prémiumgyártó értékes BMW Pontokkal jutalmazza.

A navigációs rendszer immár nem csupán a benzinkutakat, de a járműtöltő állomásokat is térképen mutatja. Elektromosautó-töltő kiválasztásakor a rendszer automatikusan megmutatja az adott járműtöltő állomás becsült terheltségét, a bajor prémiumgyártó ügyfelének pedig felkínálja a közelben található kávézók, éttermek és szállások foglalási opcióját. A BMW Charging ügyfeleinek ráadásul arra is lehetőségük van, hogy adott ideig előre lefoglalják a kinézett járműtöltő állomást.

A BMW Charging járműtöltő megoldásai mindezeken felül otthon és a munkahelyen is kényelmes járműtöltést garantálnak. Ilyenek többek között a Wallbox fali töltők különböző verziói – amelyeket beépítési szolgáltatással együtt kínál ügyfeleinek a bajor gyártó –, az egyedi energiatarifák lehetőségei és a világ legnagyobb villamosenergia-hálózatához kínált hozzáférés, amely csak Európában több mint 155 000 járműtöltő pontot kínál.

A kiegészítő fűtés és légkondicionálás mindegyik évszakban garantálja, hogy a hálózatról tölthető BMW modell tökéletes hőmérsékletű utastérrel várja az indulást. Ha a vezető a kiegészítő rendszert a járműtöltés ideje alatt aktiválja úgy, hogy előre meghatározta az indulás idejét, a rendszer az optimális utastér-hőmérséklet beállítása mellett ugyanúgy garantálja a maximális tisztán elektromos hatótávolságot. A technológia az utastérből és a My BMW alkalmazáson keresztül egyaránt vezérelhető.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 5-ös, plug-in hibrid, új modell
 
Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása Vigyázz, kész, Datsun, go! Vigyázz, kész, Datsun, go! Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio
 

Találatok száma: 11972 Megjelenítve: 1 - 10