Regisztráció Elfelejtette a jelszavát? BELÉPÉS
Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 9159 Megjelenítve: 1 - 10
A ŠKODA KAROQ a márka SUV-offenzíváját folytatva a Frankfurti Autószalonon tartja kiállítási premierjét

A ŠKODA KAROQ a márka SUV-offenzíváját folytatva a Frankfurti Autószalonon tartja kiállítási premierjét

2017. augusztus 23.
Új, az egyéni igények szerint használható technika tartja premierjét a Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával a ŠKODA KAROQ modellekben.
Részletek

A ŠKODA KAROQ a márka SUV-offenzíváját folytatva a Frankfurti Autószalonon tartja kiállítási premierjét

Az analóg műszerek helyett – ŠKODA modellben első ízben – immár digitális műszeregység áll rendelkezésre, amely egyénileg programozható és négy különböző megjelenítés választékával szolgál. Az utasok emellett folyamatos internet-elérést élvezhetnek, a ŠKODA Connect pedig az automatikus segélyhívás, a valós idejű navigáció és a jármű távelérésének szolgáltatásait is kínálja.

Első ízben alakítható ŠKODA modell műszeregységének működése digitálisan az egyéni igények szerint. A ŠKODA KAROQ négy különböző megjelenítést – Classic, Digital, Infoprofile és Reduced – kínál, amelyek igény szerint alakíthatók. A négyféle elrendezés csupán a megjelenítés kereteit adja, a vezető a modulrendszerű infotainment-koncepció (MIB) interaktív kijelzőjének görgetőjével (scroll) adhatja meg, hogy pontosan milyen tartalmak, a panel melyik részén és milyen méretben jelenjenek meg. Az audio-rendszer, a telefon és a vezetői segédrendszerek információi, illetve a jármű-állapotjelzők a képernyő jobb és bal oldalán, illetve közepén is megjeleníthetők.

A digitális műszeregység a következő elrendezéseket kínálja:

A hagyományos elrendezésben (Classic) a sebesség- és a fordulatszámmérő egyaránt kerek körműszer formájában a kijelzőfelület jobb és bal oldalán jelenik meg. A köztük rendelkezésre álló terület egyénileg konfigurálható, például az éppen futó szórakoztató program vagy a navigációs térkép számára. Utóbbi igény szerint nagyítható (zoom).

A ŠKODA KAROQ a márka SUV-offenzíváját folytatva a Frankfurti Autószalonon tartja kiállítási premierjét

A digitális elrendezés (Digital) a panel teljes szélességében végighúzódó központi kijelzőfelületet kínál, például az éppen futó szórakoztató program vagy a navigációs térkép megjelenítésével. Alatta és felette kisméretű digitális kijelzők számára áll rendelkezésre hely, például a pillanatnyi sebesség, a sebességfokozat-ajánlás, a felismert közlekedési táblák kijelzése, a hátralévő távolság, a beprogramozott útvonal következő elágazásának távolsága vagy épp az úticél távolsága számára.

Az információs elrendezés (Infoprofile) középen nagyméretű kijelzőfelületet kínál, amely egyebek mellett a navigációs térképet mutathatja. Balra, jobbra és a térkép felett igény szerint további információk jeleníthetők meg, köztük a pillanatnyi sebesség, a navigációs kijelző piktogramokkal, a sebességfokozat, a felismert közlekedési táblák (például sebességkorlátozások, előzési tilalmak) vagy a teljes menetidő.

Az egyszerűsített elrendezés (Reduced) két nagyméretű mezőjén a sebesség és a rendelkezésre álló hatótáv látható. Emellett bizonyos alapadatok is megjelennek a kijelzőfelület alsó és felső részén. Aktivált útvonalvezetés mellett a navigációs nyíl középen tűnik fel.

A ŠKODA KAROQ a márka SUV-offenzíváját folytatva a Frankfurti Autószalonon tartja kiállítási premierjét

A ŠKODA a KAROQ sorozattal folytatja a márka SUV-offenzíváját. Az Ambition és a Style formájában két felszereltségi változat áll rendelkezésre, emellett az ügyfelek két benzin-, illetve három dízelmotor palettájáról válogathatnak. A ŠKODA KAROQ utasai folyamatos internet-elérést élvezhetnek, a ŠKODA Connect pedig vészhelyzetben automatikusan indít segélyhívást, a jármű távelérését is lehetővé teszi, s igény szerint aktuális kerülőútvonalat is ajánl.

Kulcsszavak: autószalon, Frankfurt, KAROQ, premier, skoda
 
A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban A Kia Motors bemutatta új, ‘DRIVE WISE’ nevű autonóm járműtechnológiai almárkáját A Kia Motors bemutatta új, ‘DRIVE WISE’ nevű autonóm járműtechnológiai almárkáját A vadonatúj XC90 variálható padlólemez-rendszerrel készül A vadonatúj XC90 variálható padlólemez-rendszerrel készül A prémiummárka új piaci szegmensbe lép be az Audi Q2 típussal A prémiummárka új piaci szegmensbe lép be az Audi Q2 típussal
 
Érkezik az új BMW M5 M xDrive

Érkezik az új BMW M5 M xDrive

2017. augusztus 23.
Az új BMW M5 világpremierjével a legendás sportautókat építő BMW M GmbH kitaposatlan ösvényre érkezik: a divízió nagyteljesítményű limuzinjának hajtáslánca most először a vadonatúj fejlesztésű M xDrive intelligens összkerékhajtás műszaki alapjaira épül.
Részletek

Érkezik az új BMW M5 M xDrive

Az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km) hűen követi a típus 1984-es debütálása óta változatlanul alkalmazott koncepciót, amely a versenypályára edzett négyajtós luxuslimuzin hatodik nemzedékére minden korábbinál kidolgozottabb testet öltött.

A BMW M GmbH kézjegyét viselő M xDrive intelligens összkerékhajtás a legintenzívebb vezetési élményt kínáló hajtáslánc a nagyteljesítményű gépkocsik mezőnyében. Az innovatív rendszer középpontjában egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely között. Az új BMW M5 minden vezetési- és időjárási szituációban kimagasló útfekvését emellett a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű garantálja, amely az elektronikusan vezérelt többtárcsás differenciálzárnak köszönhetően a motorból érkező erőt igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani a két hátsó kerék között.

Az M xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikája a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) összehangolásával aktiválható öt különböző hajtáslánc-konfigurációnak köszönhetően tökéletesen a vezetési stílushoz állítható. Az új BMW M5 minden indításkor az állandó intelligens összkerékhajtás (4WD) és a bekapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC on) párosát aktiválja, amely dinamikus kigyorsítások közben a hátsó kerekek enyhe megcsúszását is engedélyezi – nagymértékben fokozva a legendás élsportoló világhírű agilitását.

Érkezik az új BMW M5 M xDrive

A rendkívül dinamikus, mégis tökéletesen kontrollált hátsókerék-csúsztatásokat lehetővé tevő M Dinamikus Mód (MDM) a BMW M xDrive sportos összkerékhajtásával (4WD Sport) együtt aktiválható. Kikapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC off) esetén az új BMW M5 háromféle hajtáslánc-konfigurációt kínál fel (4WD, 4WD Sport, 2WD), amelyeket elsősorban a versenypályás tempózás szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A rendszer végső esetben a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás teljes kikapcsolását is lehetővé teszi (2WD), klasszikus stílusban, a két hátsó kerékre szabadítva az erőforrásból érkező összes teljesítményt és forgatónyomatékot.

A motorháztető alatt a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú, duplaturbós V8-as benzinmotor foglal helyet, amelyet a mérnökök az új BMW M5 világpremierjére még tovább finomítottak. A megnövelt teljesítmény és a minden korábbinál nagyobb csúcsnyomaték üzembiztos előállításáról rendkívül hatékony kiegészítő töltőlevegő-hűtő, még pontosabb közvetlen üzemanyag-befecskendezés és új fejlesztésű turbófeltöltők gondoskodnak. Az erőforrás így a percenkénti 5 600 és 6 700 közötti főtengelyfordulat-tartományban 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, míg a főtengely percenkénti 1 800 fordulatától felépülő 750 Nm csúcs forgatónyomaték egészen percenkénti 5 600 főtengelyfordulatig fennáll.

Érkezik az új BMW M5 M xDrive

Az erőforrás speciális, igénybevétel szerint változó motorolaj-ellátása ráadásul még a legintenzívebb versenypályás körülmények között is garantálja a V8-as blokk optimális kenését. Az ötszemélyes élsportoló gyorsulási adatai eközben önmagukért beszélnek: az új BMW M5 álló helyzetből 3,4 másodperc alatt sprintel fel 100 km/órás sebességre, de a 200 km/órához is csupán 11,1 másodpercre van szüksége. A modell végsebességét az elektronika 250 km/óránál maximálja, az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M Driver’s Package azonban ezt egészen 305 km/óráig kitolja.

A motor erejét a Drivelogic-kal dolgozó, speciálisan az új BMW M5 teljesítmény-karakterisztikájához hangolt nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó továbbítja az osztómű felé. Az előválasztó kar „D” állásában a technológia észrevétlenül, a másodperc törtrésze alatt kapcsolgat a nyolc sebességi fokozat között, miközben a manuális sebességváltás lehetősége az előválasztó kar balra billentésével vagy a kormány mögötti váltófülekkel egyaránt elérhető. Az intelligens automataváltó Drivelogic funkciójának köszönhetően a vezető személyes preferenciái szerint hangolhatja át a váltómű karakterisztikáját. Versenypályás használat közben a nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó villámgyors váltásokkal segíti az új BMW M5 lélegzetelállítóan agilis, töretlen lendületű tempózását, akár öt utassal az ideális íven.
Érkezik az új BMW M5 M xDrive

Az új BMW M5 sport futóművét úgy fejlesztették ki, hogy az a hétköznapokban és versenypályás használat közben is a lehető legstabilabb útfekvést biztosítsa. És akárcsak a V8-as motort, az automataváltót és az M xDrive intelligens összkerékhajtást, úgy a sport futóművet is a világ legkeményebb versenypályáján, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján hangolták tökéletesre a mérnökök. Az első és a hátsó kerékfelfüggesztés felkeményítésének köszönhetően a futómű még feszesebb lett, a jármű így minden korábbinál pontosabb és közvetlenebb visszajelzésekre képes, a hajtáslánc pedig még gyorsabban reagál a kormánymozdulatokra.

Az M-specifikus Servotronic funkcióval dolgozó, változó áttételű sport szervokormány és az M-specifikus állítható lengéscsillapítás-szabályzás (VDC – Variable Damper Control) háromféle futómű-beállítást tesz lehetővé (COMFORT, SPORT és SPORT+), amelyek az erőforrás háromféle karakterisztikájával (EFFICIENT, SPORT és SPORT+) tetszés szerint kombinálhatók. A bőrborítású BMW M sportkormányon található M1 és M2 memóriagombokkal a bajor prémiumgyártó ügyfele egyetlen mozdulattal életre keltheti az általa korábban elmentett két legideálisabb járműbeállítást. A memóriagombokra a motor, a váltó, a futómű, az M xDrive intelligens összkerékhajtás, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és a Head-Up kijelző aktuális karakterisztikája, hangolása és beállítása egyszerre felprogramozható, az elmentett járműbeállítás pedig bármikor egyetlen gombnyomással előhívható.

Érkezik az új BMW M5 M xDrive

A szuper-sportautók menetdinamikáját ígérő teljesítmény üzembiztos működése érdekében a BMW M GmbH tervezői számos ponton módosítottak az új BMW 5-ös sorozat karosszériáján: a hűtőrendszerek, illetve a fékek tökéletes levegőellátásáért kiszélesítették az első kerékjárati íveket és a nagyméretű légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót, új hátsó diffúzort építettek be, a motorháztetőt pedig alumíniumból, míg a tetőt szénszál-erősítésű műanyagból készítették el. Az új BMW M5 letaglózó teljesítményét a dupla ikervégződésű kipufogórendszer nyomatékosítja, amely a beépített pillangószelepnek köszönhetően rendkívül visszafogott és abszolút zabolátlan orgánumra is képes. A vezető a rendszer hangzását egyetlen gombnyomással változtathatja.

Az alumínium motorháztető, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető és a súlyoptimalizált kipufogórendszer alkalmazásával az új BMW M5 az M xDrive intelligens összkerékhajtás ellenére is könnyebb lett elődjénél. A modell módszeres súlycsökkentését az alapfelszereltség részeként kínált BMW M sport fékrendszer is segíti, amely a kékre fényezett, elöl hatdugattyús, hátul egydugattyús féknyergekkel, valamint a négy darab belső szellőzésű, lyuggatott féktárcsával minden vezetési szituációban intenzív lassulást garantál. Az opcionális extrafelszereltségek listájára a BMW M divízió karbon-kerámia fékrendszere is felkerült, amely az aranyszínűre fényezett féknyergekről ismerhető fel. A további 23 kilogramm súlycsökkenést eredményező sport fékrendszer még a legkeményebb versenypályás igénybevételek közepette is fáradhatatlanul, tökéletes pontossággal adagolható.

Érkezik az új BMW M5 M xDrive

Az új BMW M5 modellt az alapfelszereltség részeként 19” méretű, Orbit Grey vasszürke árnyalatú, csiszolt könnyűfém keréktárcsákkal szereli fel a gyártó (elöl 9,5J x 19, hátul 10,5J x 19 méretben), M-specifikus, elöl 275/40 ZR19, hátul 285/40 ZR19 méretű gumiabroncsokkal. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modell alá 20” méretű keréktárcsa-garnitúra is megrendelhető (elöl 9,5J x 20, hátul 10,5J x 20 méretben), 275/35 ZR20, illetve 285/35 ZR20 méretű gumiabroncsokkal szerelve. Az ötszemélyes élsportoló széleskörű alapfelszereltségének az elektromosan állítható, Merino bőrkárpitozású BMW M sportülések is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségek közül a vadonatúj fejlesztésű, még jobb oldaltartású, kagylóülés-stílusú BMW M multifunkciós ülések is elérhetők.

Az új BMW M5 sportmodell 2017 szeptemberétől rendelhető meg. Az első példányokat 2018 tavaszán adja át ügyfeleinek a gyártó. A BMW tervei szerint a piaci bevezetéssel párhuzamosan ráadásul szűk körben a típus első különkiadása, a mindössze 400 darabban készülő, BMW Individual Frozen Dark Red mélyvörös-metál karosszéria-fényezést viselő BMW M5 First Edition is elérhetővé válik.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 5, új modell
 
Új Honda Jazz - Feltűnő, friss formavilág, megújult utastér Új Honda Jazz - Feltűnő, friss formavilág, megújult utastér Fiat Panda és Freemont Black Code premier a Frankfurti Autószalonon Fiat Panda és Freemont Black Code premier a Frankfurti Autószalonon Kívül-belül megújult az Outlander Sport Kívül-belül megújult az Outlander Sport Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló
 
Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti

Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti

2017. augusztus 23.
Nagyobb távolságokra és szabadidős utazásokra a sofőrök csaknem kétharmada önvezető autót használna. A volán mögött inkább az utasokkal beszélgetnének és pihenéssel töltenék az idejüket.
Részletek

Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti

A sofőrök túlnyomó része szeretné, ha az önvezető autója terhet venne le a válláról, és átadhatná „neki” a vezetés stresszesebb feladatait. A megkérdezettek legszívesebben parkolás és a nagyobb forgalmi dugókban történő, idegőrlő araszolás közben adnák át az autóiknak az irányítást – derül ki a Bosch csaknem 6 ezer, érvényes vezetői engedéllyel rendelkező autóvezetőt megkérdező kutatásának eredményeiből, amelyet a vállalat hat országban, Brazíliában, Kínában, Németországban, Franciaországban, Japánban és az Egyesült Államokban bonyolított le. A felmérésben országonként ezer, 16 éves vagy annál idősebb ember vett részt.

Miként azt a Boxbergben idén júliusban tartott Bosch Mobility Experience 2017 rendezvény résztvevői személyesen is megtapasztalhatták, az automatizált vezetésnek köszönhetően a sofőrökből tudományos-fantasztikus kalandba illő, ellazult utas, az autókból pedig higgadt és körültekintő sofőr lesz. A járművek mindössze egyetlen gombnyomást követően, hamarosan már a közutakon is átvehetik az emberektől az irányítást a közlekedési szabályok és sebességkorlátozások maradéktalan betartása mellett, amivel egy csapásra biztonságosabbá is tehetik a közlekedést annak minden szereplője számára.

Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti

Július közepe óta már a budapesti utakon is találkozhat bárki tesztüzemüket „végző” önvezető autókkal. Pár éven belül az ilyen automatizált járművek teljesen hétköznapi jelenségnek számítanak a magyar közutakon és világszerte is, illetve, mert a jövő fejlesztéseit illető szemléletformálást sosem lehet elég korán elkezdeni, így a Bosch reprezentatív felméréssel térképezte fel az autóvezetők új technológiához való hozzáállását, és legfőbb preferenciáikat. Az automatizált vezetés terjedését és elfogadottságát illetően fontos és előremutató eredmény, hogy a megkérdezett sofőrök többsége bizalommal és bizakodva tekint az autonóm technológiára és az általa nyújtott előnyökre.

A válaszadók többsége olyan fejlesztést lát az önvezető autókban, ami megkönnyítheti a mindennapi rohanó életet: abban az időben, amikor a jármű önmagát vezeti, a sofőrök leginkább az ablakon kinézve élveznék a látványt és relaxálnának (63 százalék), vagy épp az utasokkal beszélgetnének (61 százalék). A felmérésben a legjellemzőbb remények összhangja alapján az automatizált vezetés több kényelmet és sokkal kevesebb stresszt jelent majd a volán mögött: a jövő autója teljesen leveszi majd a kormányzás, a gázadás és a fékezés terhét a sofőr válláról, ezért elsősorban nagyobb távolságok (67 százalék) és szabadidős utazások során (61 százalék) tartják a leginkább hasznos társnak.

Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti

A megkérdezettek nagy része továbbá komoly javulást vár a kényelem (68 százalék) és a közlekedésbiztonság terén is (60 százalék), például a városi parkolóhely-kereséshez hasonló hétköznapi szituációkban. A Bosch felmérése egyúttal felfedi a leginkább vágyott önvezető funkciók rangsorát is: a legtöbben az autonóm parkolást említették (65 százalék), csakúgy, mint belvárosi területeken történő, automatizált parkolóhely-keresést (60 százalék), és a nagyobb torlódásokban történő, az önvezető autónak köszönhetően stresszmentesebb közlekedést (59 százalék).

Az önvezető autókkal az eladások is nőhetnek

 Az automatizált vezetés nyújtotta vadonatúj lehetőségek sok vásárló számára az újonnan forgalomba állított autókat is vonzóbbá tehetik: a Bosch felmérésében a megkérdezettek 54 százaléka teljes mértékben egyetértett ezzel az állítással. Különösen a férfi válaszadók jelezték, hogy az új technológiai fejlesztések fontos tényezők lehetnek az értékesítés során: 52 százalékuk szerint az önvezető technológia nagyban élénkítené az érdeklődésüket egy új autó vásárlása iránt. A felmérés további tanulságait figyelembe véve általánosságban kijelenthető, hogy minél fiatalabb a sofőr, annál jobban érdeklődik egy automatizált vezetési funkciókkal rendelkező autó megvétele iránt.

Kulcsszavak: Bosch, jármű kereskedelem, önvezető autó
 
AUDI AG: 2015 új rekordév 1,8 millió darabos kiszállítással AUDI AG: 2015 új rekordév 1,8 millió darabos kiszállítással A Nissan a CeBIT-en mutatja be az önvezető autók innovatív megoldásait A Nissan a CeBIT-en mutatja be az önvezető autók innovatív megoldásait A Volkswagen Haszonjárművek márka erősen kezdte a 2016-os évet A Volkswagen Haszonjárművek márka erősen kezdte a 2016-os évet Valami Amerika az Audi Hungariánál Valami Amerika az Audi Hungariánál Újratervezett csomagolás kaptak a Bosch gépjárműfelszerelések üzletágának termékei Újratervezett csomagolás kaptak a Bosch gépjárműfelszerelések üzletágának termékei
 
Szeptember 6-án megmutatja magát az új Nissan LEAF

Szeptember 6-án megmutatja magát az új Nissan LEAF

2017. augusztus 23.
 Az új Nissan LEAF hivatalos bemutatóját 2017. szeptember 6-án, Japánban tartják.
Részletek

Szeptember 6-án megmutatja magát az új Nissan LEAF

A LEAF újratervezett, a Nissan legfejlettebb technológiai megoldásait felvonultató következő generációja nemcsak az érzékszerveit nyűgözi majd le, hanem egyben a teljes elektromosautó-piac számára is új viszonyítási alapot teremt.

100%-ban elektromos, kibocsátásmentes működésének köszönhetően az új Nissan LEAF – a Nissan Intelligent Mobility koncepciójának részeként – a vezetést csendes, üdítő élménnyé varázsolja. A Nissan Intelligent Mobility technológiai megoldásaival magabiztosabbá vállhat, hiszen többet láthat és érzékelhet mindabból, ami az autó körül történik. A prémium belső kialakítás pedig még az eddiginél is nagyobb kényelmet kínál majd.

A LEAF – a világ első tömeggyártású elektromos járműve – bemutatásával a Nissan az elektromos járművek mozgalmának úttörője lett. Ma a Nissan LEAF a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos járműve, melyből már több mint 280 000 példány talált gazdára.

Az új Nissan LEAF világpremierjére 2017. szeptember 6-án, Japánban kerül majd sor, az eseményt élőben nyomon követhető online is.

Szeptember 6-án megmutatja magát az új Nissan LEAF
 
Kulcsszavak: ElectrifyTheWorld, elektromos, elektromos autó, leaf, nissan, premier, új modell, zöld
 
A DAF bemutatja az új, Euro 6-os LF és CF típust A DAF bemutatja az új, Euro 6-os LF és CF típust A Volvo Cars és a Bowers & Wilkins közösen alkotta meg a vadonatúj XC90 kivételes audio rendszerét A Volvo Cars és a Bowers & Wilkins közösen alkotta meg a vadonatúj XC90 kivételes audio rendszerét Autómegosztó rendszert hozna létre a BKK Budapesten Autómegosztó rendszert hozna létre a BKK Budapesten Teherautó egy családi autó fogyasztásával? Teherautó egy családi autó fogyasztásával? Már elektromos autókat is lehet kölcsönözni Pekingben Már elektromos autókat is lehet kölcsönözni Pekingben
 
A HondaJet volt kategóriájának legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2017 első felében

A HondaJet volt kategóriájának legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2017 első felében

2017. augusztus 23.
A Honda Aircraft Company, a General Aviations Manufacturers Association (Repüléstechnikai Gyártók Egyesülete) beszámolója alapján bejelentette, hogy 2017 első hat hónapjában a HondaJet kategóriaelső volt, ami az átadott repülőgépek mennyiségét illeti.
Részletek

A HondaJet volt kategóriájának legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2017 első felében

2017 első félévében a Honda Aircraft 24 repülőgépet szállított le ügyfeleinek több európai országba, valamint az Egyesült Államokba, Kanadába és Mexikóba. Az élénk vásárlói érdeklődésnek köszönhetően a vállalat folyamatosan növeli gyártókapacitását, mely jelenleg havi négy gép előállítását jelenti a globális gyártási központban, mely az észak-karolinai Greensboróban működik.

- Vásárlóink tökéletesen elégedettek a HondaJet teljesítményével, méretével és kényelmi szolgáltatásaival, valamint rendkívül magas összeszerelési minőségével. A HondaJet egy csúcstechnológiájú, sportos repülőgép, mely leginkább egy repülő elit sportkocsihoz hasonlítható - nyilatkozta a Honda Aircraft elnök vezérigazgatója, Michimasa Fujino. - Újraértelmezzük az üzleti repülés fogalmát, és bízom benne, hogy hamarosan tovább nő a világszerte használt HondaJetek száma! - tette hozzá.

A HondaJet a világ legfejlettebb könnyű, sugárhajtású repülője, sajátos vonalai különleges technikai megoldásokat rejtenek, mint például az egyedi OTWEM-elrendezés. A rövidítés arra utal, hogy a HondaJet hajtóműveit - rendhagyó módon - a szárny felett helyezték el. Ez a leggyorsabb, legnagyobb utazási magasságra képes, legcsendesebb, legtakarékosabb, egyben legkényelmesebb repülő a sugárhajtású üzleti gépek osztályában, melyet széles körben elismernek az olyan piaci szereplők, mint például a vállalati felsővezetők, cégtulajdonosok, a repülési üzletágak dolgozói, továbbá a chartertársaságok és a repülés szerelmesei is.

A HondaJet volt kategóriájának legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2017 első felében

Kulcsszavak: honda, HondaJet, repülő, repülőgép
 
Megépíti az Airbus az a A330neót Megépíti az Airbus az a A330neót Városi cirkáló - Honda NF110 Wave Városi cirkáló - Honda NF110 Wave Utasszám-rekord a péri repülőtéren Utasszám-rekord a péri repülőtéren Amerikai jelentés: az utastéri wifin keresztül sebezhető az utasszállító gépek rendszere Amerikai jelentés: az utastéri wifin keresztül sebezhető az utasszállító gépek rendszere Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény
 
Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását

Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását

2017. augusztus 23.
Az új modell sorozatgyártásának bejelentésére a kaliforniai Pebble Beach-en rendezett  Concours d´Elegance verseny előtt került sor. Az új elektromos autó gyártása  új fejezetet nyit a Volkswsgen kisbuszok 70- éves sikertörténetében.
Részletek

Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását

A Volkswagen I.D Buzz tanulmány autót tovább fejlesztik annak érdekében, hogy sorozatgyártásba kerülhessen. Dr. Herbert Diess,  a Volkswagen igazgató tanácsának elnöke, és Dr. Eckhard Scholz,  a Volkswagen Haszonjárművek  márka elnöke  a gyártásról szóló döntést augusztus 19-én jelentették be a kaliforniai Pebble Beach-en tartott Concours d´Elegance versenyen kapcsán. Ez az esemény a történelmi autók és az új tanulmány autók bemutatójának egyedi eseménye. „Ez a legmegfelelőbb hely az I.D. Buzz számára”- mondta Dr. Herbert Diess. „Ez az autó fontos pillért jelent a Volkswagen  elektromos autókkal kapcsolatos programjában, és a kisbusz vezetés élményét viszi tovább a jövőbe.”

Az I.D. Buzz a kompakt négyajtós I.D. modell után, 2022-ben érkezik meg a márkakereskedőkhöz.  A  Volkswagen főként az észak-amerikai, az európai és a kínai piacokat célozza meg az I.D.Buzz-zal , és mindenekelőtt az I.D. modell családdal.

„A detroiti és a genfi autószalonokon történt bemutatkozás után sok levelet és e-mailt kaptunk az ügyfelektől azt kérve, hogy ”építsék meg ezt a gépkocsit!”- említette meg Pebble Beach-en Dr. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója.

Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását

Az sem véletlen, hogy a VW igazgató tanácsa  Pebble Beach-et választotta ki a döntés bejelentésére, amint azt  Dr. Herbert Diess elmagyarázta: „A Mikrobusz, ahogyan a  Bullit hívják Amerikában, mindig részét képezte a kaliforniai életmódnak, életvitelnek. Most ezt hozzuk vissza azáltal, hogy kifejlesztjük a Volkswagen következő e-nemzedékét, és újraértelmezzük a Bulli-t, ez alkalommal már elektromos változatban”
 
Ahogyan ez a Detroitban bemutatott autó esetében történt, az akkumulátorokat a gyártásra kerülő modellnél  is a gépkocsi fenéklemezére  rögzítik. Így az elektromos hajtás nem foglal el sok helyet, tehát az első és a hátsó tengelyeket is egymástól távolabbra lehet szerelni. Ezt azt eredményezi, hogy hosszú a tengelytáv és rövidek a túlnyúlások, ami több teret jelent a gépkocsin belül. ”Ennél fogva ez az autó kívülről úgy néz ki mint egy rövid kisbusz, még akkor is, ha valójában egy nagyobb mikrobusznak megfelelő bőséges belső teret kínál”- mondta Dr. Herbert Diess. Az eredmény pedig a vezetőnek és az utasoknak egyaránt nagyobb helyet kínáló, és kényelmes utazást adó autó lesz.

Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását

Mindazok, akik ezt a modellt teherszállításra kívánják használni, ugyancsak megtalálják számításaikat: „ A minibusz verzió mellett egy I.D. BUZZ Cargo változatot is bevezetünk a piacra nulla emissziós értékkel a Level 3 szintű gépkocsik kategóriájában, ami nagymértékben automatizált vezetői képességgel is rendelkezik majd.”- mondta Dr. Eckhard Scholz,  a Volkswagen Haszonjárművek  márka vezérigazgatója. „ Ez egy ideális  elektromos haszonjármű lesz különösen a belvárosi forgalom számára.”
 
Ben Pon, akinek családja sikeres Volkswagen  importőr Hollandiában, ugyancsak nagy érdeklődést mutatott  az I.D. BUZZ iránt Kaliforniában. Éppen Ben Pon édesapja volt az, aki az első VW Bulli (T1)  kifejlesztését inspirálta egy több mint 70 éve készített rajzával. Noha a Volkswagen legidősebb és a legfiatalabb többfunkciós MPV gépkocsiját több, mint hét évtized választja el egymástól, az I.D.BUZZ a híres előd génjeivel rendelkezik, miután  maximális tér kihasználhatóságot kínál egy közepes méretű személygépkocsiéval azonos méretben.  A gépkocsi hossza 4.942 mm, szélessége 1.976 mm, a magassága 1.963 mm, ez is jelzi a koncepció-autó nagy belső térkínálatát.

A gyártásra kerülő változat az új, teljesen elektromos architektúrára épül, és a tanulmány autó sok formatervezési megoldását is magán fogja hordozni. Így változtatható lesz az ülések elrendezése, rendelkezni fog interaktív összekapcsolhatósággal, és magas fokú automatizált vezetési tulajdonsággal. Az elektromos autók kínálati skálájának kibővítése része a „Volkswagen Stratégia 2025”-nek, ami  2025-re több, mint 30 teljesen új elektromos Volkswagen kifejlesztését irányozza elő.

Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását
 
Kulcsszavak: autógyár, Buzz, elektromos, elektromos autó, új modell, volkswagen
 
Már idén megkezdődhet a konnektoros BMW X5 eDrive sorozatgyártása Már idén megkezdődhet a konnektoros BMW X5 eDrive sorozatgyártása Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait 20. születésnapját ünnepli az Audi A3 20. születésnapját ünnepli az Audi A3 Lexus UX már egy év múlva? Lexus UX már egy év múlva? A Nissan az új Pulsar első példányának átadását Andrés Iniestával ünnepeli Barcelonában A Nissan az új Pulsar első példányának átadását Andrés Iniestával ünnepeli Barcelonában
 
Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5

Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5

2017. augusztus 22.
Két új, hosszú távon fenntartható üzemű alternatívával is szolgál az Audi a középkategóriában. Az új A4 Avant g-tron és az új A5 Sportback g-tron hajtásáról egyaránt 170 lóerős, kettős üzemű 2.0 TFSI erőforrás gondoskodik, így – akárcsak a már kapható A3 Sportback g-tron – igény szerint a különösen klíma- és környezetkímélő Audi e-gas üzemanyaggal, normál földgázzal (CNG) vagy benzinnel is működtethetők. Mindkét modell máris megrendelhető a márkakereskedőknél.
Részletek

Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5

Sportos, környezet- és klímabarát, illetve takarékos – az új Audi A4 Avant g-tron és A5 Sportback g-tron maradéktalanul megfelel ezen elvárásoknak, miközben teljes körű mindennapos használhatóság jellemzi őket. Hatótávjuk akár a 950 kilométert is eléri, 500 kilométernyi gázüzemmel. Az A4 Avant g-tron alapára …, míg az A5 Sportback g-tron … jelenik meg az árlistán. Az Audi g-tron technikája szeptemberben a Frankfurti Autószalonon (IAA) is megtekinthető.

Az új Audi A4 Avant g-tron és az új A5 Sportback g-tron orrában egyaránt 2.0 TFSI motor dolgozik, 125 kW (170 LE) teljesítménnyel és 270 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Az új fejlesztésű aggregát az innovatív égésfolyamat jellemezte 2.0 TFSI benzinmotor műszaki alapjaira épül.

Az új erőforrás kiemelkedően takarékos: az A4 Avant g-tron az S tronic sebességváltóval a szabvány szerinti menetciklus során mindössze 3,8 kilogramm földgázt igényel 100 kilométerre, szén-dioxid-kibocsátása ekkor kilométerenként 102 gramm (benzinüzem: 5,5 l/100 km, illetve 126 g/km). Csaknem ugyanilyen kiváló értékekkel büszkélkedhet az S tronic sebességváltóval szerelt A5 Sportback g-tron is, amely gázüzemben szintén csupán 3,8 kilogrammot fogyaszt 100 kilométerre, 102 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett kilométerenként, míg benzinüzemben a megfelelő értékei 5,6 l/100 km, illetve 126 g/km.

Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5

A hajtásrendszer e magasfokú gazdaságossága kedvező üzemeltetési költségeket biztosít: a 100 kilométerenként mintegy négy euróra (Németország, 2017. augusztus) adódó üzemanyagköltségek jóval alacsonyabban alakulnak a vele összevethető benzinmotorokénál, a kis szén-dioxid-kibocsátás pedig adókedvezményt jelent az üzembentartó számára. Különösen kedvező üzemeltetési költségszintjük mellett az új g-tron modellek kiemelkedően tiszta üzeműek is, mégpedig a vezetés élvezetének kárára kötött kompromisszumok nélkül. A hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt A5 Sportback g-tron álló helyzetből mindössze 8,5 másodperc (A4 Avant g-tron: 8,5 másodperc) alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 226 kilométer/óra (A4 Avant g-tron: 223 km/h).

A kettős üzemű g-tron modellek az NEDC-menetciklus során akár 500 kilométert is megtehetnek földgázzal. Amennyiben a gáztartály nyomása – mintegy 0,6 kilogramm gázmennyiséggel – 10 bar alá csökken, a motorszabályzás önműködően benzinüzemre vált át, így további több mint 450 kilométer hatótáv állhat rendelkezésre. A 200 bar nyomáson 19 kilogramm gázzal feltölthető, nagyszilárdságú és biztonságos gáztartályok anyaga szénszál- (CFRP) és üvegszál-erősítésű műanyag (GFRP), és az autó hátuljában, alul kaptak helyet. Mindkét modell teljesértékű csomagteret kínál, ami az A4 Avant g-tron esetében 415, míg az A5 Sportback g-tron hátuljában 390 liter térfogatú.

Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5

Különösen is környezetkímélő a g-tron modellek üzeme az Audi e-gas szintetikus üzemanyaggal, amelyet megújuló energiaforrások felhasználásával vízből és szén-dioxidból, vagy szerves anyagokból, például szalmából és aprított zöldhulladékból állítanak elő. Gyártása során az Audi e-gas összességében pontosan olyan mennyiségű szén-dioxidot köt meg, amennyit a jármű közlekedése során kibocsát. Azon ügyfelei számára, akik 2018. május 31-ig rendelnek meg g-ton modellt, az Audi három évig alapszolgáltatásként kínálja ezt az üzemanyagot.

Az ügyfelek bármely tetszőleges töltőállomáson megtankolhatják járműveiket a normál gázárat fizetve, miközben az Audi az elszámolt mennyiségnek megfelelő e-gas üzemanyagot a földgázhálózatba táplálva biztosítja a program „zöld előnyeit” és a szén-dioxid-kibocsátás megfelelő csökkentését. A vállalat ezzel akár 80 százalékkalis mérsékelheti g-tron flottája gázüzemi szén-dioxid-kibocsátását. Az ügyfeleknek különleges üzemanyagkártyára sincs szükségük, az Audi a kimutatások és az autók szervizadatai alapján automatikusan számolja el az adott gázmennyiséget. A folyamatot a TÜV Süd német teszt- és minősítő intézet felügyeli és minősíti, a g-tron ügyfelek számára pedig autójuk Audi e-gas üzemanyaggal való ellátását igazoló, illetve a minősítésről tájékoztató dokumentumot állítanak ki.

Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5

Kulcsszavak: A4 Avant g-tron, A5, audi, bemutató, g-tron
 
A Genfi Autószalonon debütált a felfrissített Kia Sportage A Genfi Autószalonon debütált a felfrissített Kia Sportage BMW Concept Path 22: a határtalan szabadság érzése egy magával ragadó titok nyomában BMW Concept Path 22: a határtalan szabadság érzése egy magával ragadó titok nyomában A Harley-Davidson Dark Custom motorkerékpárok felrázzák a lázadó szellemet A Harley-Davidson Dark Custom motorkerékpárok felrázzák a lázadó szellemet 40 éves az Audi öthengeres motorja 40 éves az Audi öthengeres motorja Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK
 
Hogyan változtatja meg a világot a Nissan elektromos jármű töltőinfrastruktúrája

Hogyan változtatja meg a világot a Nissan elektromos jármű töltőinfrastruktúrája

2017. augusztus 22.
Cikksorozatunk aktuális részében a Nissan elektromos autók töltésére szolgáló infrastruktúráját mutatjuk be. Ez Európa legkiterjedtebb töltőhálózata, és a Nissan e-Mobilitási ökoszisztéma egyik alappillére.
Részletek

Hogyan változtatja meg a világot a Nissan elektromos jármű töltőinfrastruktúrája

A tankolásnál is egyszerűbbé teszi a Nissan a töltést. Az élet egy elektromos járművel épp olyan egyszerű, mint egy mobiltelefonnal. Ha alacsony a töltöttség, egyszerűen bedugjuk az eszközt a konnektorba, feltöltjük, és máris készen állunk a nap további részére.
 
Ahogy azt a mobileszközöknél már megszokhattuk, használhatjuk a mindenhol megtalálható fali aljzatokat, azonban az elektromos járművek esetében rendelkezésre állnak olyan különleges megoldások is, melyek jelentősen lerövidítik a töltéshez szükséges időt.
 
A Nissan minden autógyártónál több villámtöltőt telepített, és továbbra is aktívan és elkötelezetten dolgozik a hálózat bővítésén. Jelenleg több mint 70 000 dedikált töltőcsatlakozó, köztük több mint 4000 gyorstöltő érhető el az Európai Unió területén. Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon már több, mint 100 gyorstöltő telepítésében vett részt a Nissan. Magyarországon pedig összesen már 32 darab villámtöltő található. A töltőinfrastruktúrának köszönhetően otthon és útközben is töltheti autóját.
 
Hogyan változtatja meg a világot a Nissan elektromos jármű töltőinfrastruktúrája

A háztartási váltakozó áramú töltőkábel mellett otthonában használhatja a váltóáramú fali egységet is, mely egyenárammá konvertálja a váltóáramot, és így tölti autóját. Így teljesen kihasználható az autó fedélzeti töltője, és jelentősen lerövidül a töltéshez szükséges idő.
 
Az utcai töltés során használhatja a váltóáramú töltőpontokat, melyek ugyanolyan hatékonysággal töltik az autót, mint az otthoni falra szerelt töltő. Ezeket általában utcai parkolókban, repülőtereken és bevásárlóközpontokban találhatóak meg.
 
Kulcsszavak: CHAdeMO gyorstöltőrendszer, e-mobilitás, elektromos autó, elektromos töltőállomás, zöld
 
Kitüntetés a Volkswagennek a környezeti erőforrásokat különösen kímélő termelésért Kitüntetés a Volkswagennek a környezeti erőforrásokat különösen kímélő termelésért Elképesztő dobás a Teslától Elképesztő dobás a Teslától A Toyota Mirai lett az Év Globális Zöld Autója A Toyota Mirai lett az Év Globális Zöld Autója A Passat Alltrack és a Touareg Hybrid a 2013-as „Év Összkerékhajtású Autója” A Passat Alltrack és a Touareg Hybrid a 2013-as „Év Összkerékhajtású Autója” Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól
 
Továbbfejlesztett dízel erőforrással bővül a Honda Civic motorpalettája

Továbbfejlesztett dízel erőforrással bővül a Honda Civic motorpalettája

2017. augusztus 21.
A teljesítmény és a gazdaságos üzemeltetés tökéletes egyensúlya – így jellemezték a Honda mérnökei az átfogó, részletekbe menő fejlesztéseken átesett, 120 lóerős 1.6 i-DTEC erőforrást, mely Európában 2018 márciusától elérhető a Honda Civic modellekhez.
Részletek

Továbbfejlesztett dízel erőforrással bővül a Honda Civic motorpalettája

Az új hajtómű egyike az első olyan egységeknek, melyek teljesítették a WLTP-t, azaz a négy különböző vezetési profil alapján meghatározott fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás-tesztet. Mivel a WLTP során több földrészen gyűjtött, valós vezetési adatok alapján összeállított módszerrel vizsgálják az erőforrást, az eredmények közelebb állnak a valósághoz, mint a korábbi, jórészt elméleti alapú NEDC-teszt adatai.

A Honda mérnökei számos ponton módosítottak a kipufogórendszeren és a hajtóművön, hogy a motor jobb eredményt érjen el a próbán, s munkájuk gyümölcseként az új Honda Civic 1.6 i-DTEC fogyasztása mindössze 3,7 l/100 km volt, míg károsanyag-kibocsátása csupán 99 g/km a WLTP-mérés szerint.

Ez részben annak köszönhető, hogy rendkívül tartós, króm-molibdén-acél ötvözetből készült dugattyúkat alkalmaztak, valamint a hengerek többlépcsős hónolásával jelentősen csökkentették a mozgó alkatrészek súrlódását. Az 1597 cm3 hajtóműben ugyanaz a Bosch üzemanyag-befecskendező rendszer dolgozik, mint elődjében, kiegészítve a többlépcsős turbófeltöltővel, kipufogógázvisszavezető-rendszerrel (EGR), valamint nagy örvénylésű, illetve áramlású szívócsatornákkal. A tisztán alumíniumból készült motorblokk, valamint a nagy szilárdságú, mégis könnyű főtengely révén az erőforrás súlyát sikerült a minimumra csökkenteniük, emellett a hajtómű belső merevítő bordáival hatékonyan kiszűrték a zavaró rezgéseket, illetve a működés közben jelentkező zajokat.

Továbbfejlesztett dízel erőforrással bővül a Honda Civic motorpalettája

Elsők között hajtottak végre RDE-tesztet a Honda új erőforrásán, azaz valós körülmények között, forgalomban ellenőrizték az 1.6 i-DTEC NOx-kibocsátását. A Civic továbbfejlesztett NOx-átalakítója (NSC) magasabb arányú nemesfém összetételével, illetve a nagyobb méretű katalizátorral garantálja, hogy a lehető legcsekélyebb mennyiségű nitrogén-dioxid jusson a környezetbe. Ugyanakkor új érzékelőinek köszönhetően az NSC csak akkor avatkozik közbe, ha az a kipufogógáz elemzése alapján szükséges, ezáltal sikerült jelentősen meghosszabbítani az alkatrész élettartamát.

Kereken négyezres percenkénti főtengelyfordulatnál elérhető, 120 lóerős teljesítményével, valamint a már 2000-nél rendelkezésre álló, 300 Nm-es forgatónyomatékkal az 1.6 i-DTEC 10,4 másodperc alatt gyorsítja a Civicet nulláról 100 km/h sebességre.

Az angliai Swindonban készülő, tizedik generációs Civicek négy- és ötajtós változataihoz egyaránt elérhető lesz az új erőforrás.

2018 nyarától – a kétkerékhajtású autókban először alkalmazott, - kilencfokozatú, automatikus erőátvitel is választható a Honda Civic modellekhez.

Kulcsszavak: civic, dízelmotor, honda, új modell, új motor
 
Szombaton is úton leszünk a Jazzy Streeten Szombaton is úton leszünk a Jazzy Streeten Világpremier az új BMW 7-es sorozatban: Távirányítású parkolás Világpremier az új BMW 7-es sorozatban: Távirányítású parkolás A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition Ford Focus ST - Cockpit-stílusú kabin Ford Focus ST - Cockpit-stílusú kabin PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem
 
A kényeztetés legmagasabb szintje: sofőrje helyett vezet a Lexus LS, de ez még nem a teljes önvezetés

A kényeztetés legmagasabb szintje: sofőrje helyett vezet a Lexus LS, de ez még nem a teljes önvezetés

2017. augusztus 21.
Második szintű autonóm mobilitási funkciókkal rendelkezik, azaz veszélyes és monoton helyzetekben képes akár vezetőjénél is jobb döntéseket hozni a Lexus új zászlóshajója. Az új távlatokat nyitó technológia három fő pilléren nyugszik.
Részletek

A kényeztetés legmagasabb szintje: sofőrje helyett vezet a Lexus LS, de ez még nem a teljes önvezetés

Az autonóm mobilitással foglalkozó mérnökök és egyéb szakemberek hat lépcsőben határozzák meg egy jármű önvezető képességének a fokát. A nulla a teljesen hagyományos, önműködő funkciókkal nem rendelkező gépkocsit, az öt pedig a tökéletesen független, minden helyzetben a helyes döntést meghozni képes, és azt megfelelően végre is hajtó járművet jelöli. A legtöbb autógyártó egyetért abban, hogy a hármas szint (amely átmenetileg képes a vezető nélkül közlekedni, ám annak folyamatosan készenlétben kell állnia, hogy beavatkozzon, ha a helyzet úgy kívánja) felesleges, sőt, veszélyes, ezért átugorható. Így végső soron a nullán kívül négy lépcsőfok marad, amelyekből a második testesíti meg a végső célhoz vezető út felét – azt a pontot, ahol a Lexus LS új generációja is tart.

„Más autógyártók már ezt a szintet is autonóm közlekedésnek nevezik, ám ez megtévesztő lehet, ezért mi inkább úgy mondjuk: fejlett vezetőtámogató technológiákat kínálunk” – emlékeztetett a japán Nikkei gazdasági folyóiratnak adott interjújában Kiyotaka Ise, a Lexus biztonsági technológiák fejlesztéséért felelős igazgatója.

A kényeztetés legmagasabb szintje: sofőrje helyett vezet a Lexus LS, de ez még nem a teljes önvezetés

Ennek értelmében a Lexus LS három fő funkcióval teszi kevésbé megterhelővé a vezetés perceit: az egyik a radar alapú, távolságtartó sebesség-szabályozás, a másik az aktív kormányzást alkalmazó sávkövető funkció, a harmadik pedig a sávváltás támogatása, amely a környező forgalmat és útviszonyokat ellenőrizve szabályozza a kormányzást és a jármű sebességét – magyarul a Lexus LS képes a vezető beavatkozása nélkül haladni és előzni.

A funkciók hátterét adó fedélzeti rendszereket a Toyota-csoport érdekeltségébe tartozó Denso, a világ egyik vezető biztonságtechnikai és elektronikai beszállítója fejlesztette ki. Az új LS-ben alkalmazott sztereo kamerarendszer a korábbi, hasonló megoldásoknál gyorsabb, részletgazdagabb háromdimenziós képalkotásra képes, így pontosabban ismeri fel a legkülönfélébb alakú és méretű akadályokat, a gyalogosoktól a szegélykorlátokon át a csak felfestéssel jelölt, forgalomtól elzárt területekig. A berendezés éjszakai gyalogosfelismerő képessége is nagymértékben javult.

Szintén új fejlesztés a Denso milliméteres hullámhosszon működő radarja, amely a korábbinál kisebb méretű, ám érzékenyebb, különösen az észlelési terület szélein, így szükségtelenné válnak a korábban alkalmazott, állásszöget szabályozó mechanizmusok, ami a további helytakarékosság mellett egyszerűbb felépítést, kevesebb hibalehetőséget és gyorsabb üzemelést tesz lehetővé.

A kényeztetés legmagasabb szintje: sofőrje helyett vezet a Lexus LS, de ez még nem a teljes önvezetés

Fontos, hogy a Lexus és a Toyota nem kényelmi, hanem biztonsági szolgáltatásként tekint az autonóm mobilitási funkciókra: a cégcsoport végső célja a halálos kimenetelű közlekedési balesetek teljes és végérvényes kiküszöbölése – ezért is tartják elhibázottnak azt a stratégiát, amelyben egyes versenytársaik az önállóság hamis ígéretével arra késztetik a vezetőket, hogy túlságosan megbízzanak egy félig kész technológiában.

A legújabb tervek szerint 2020-ra elkészülhet a Lexus szériaérett, ötös szintű autonóm gépkocsija, amely valóban képes minden kritikus helyzetet megoldani, utána pedig a technológia gyorsan teret nyerhet az alacsonyabb kategóriás típusokban is.

Kulcsszavak: fejlesztés, lexus, Lexus LS, önvezető autó
 
A Volvo Trucks fokozza a biztonságot a csúszós téli utakon A Volvo Trucks fokozza a biztonságot a csúszós téli utakon A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában Önműködő elektromos autót tervez a Tesla Önműködő elektromos autót tervez a Tesla A Nissan vezető nélküli vontatórendszert vezet be oppamai gyárában A Nissan vezető nélküli vontatórendszert vezet be oppamai gyárában Az idén megkezdődik a Miskolcot elkerülő út építése Az idén megkezdődik a Miskolcot elkerülő út építése
 

Találatok száma: 9159 Megjelenítve: 1 - 10