Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 1 - 10
Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

2022. január 19.
Az elektromos ütemterv következetes alkalmazásával a teljesen elektromos modellek átadása 57,5 százalékkal nőtt. A világméretű félvezetőhiány ellenére az Audi márka teljes értéke 1,68 millió járművel megközelítette az előző évi szintet, így növekedést ért el az Egyesült Államokban és más kulcsfontosságú piacokon.
Részletek

Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

A világméretű félvezetőhiány ellenére az Audi még mindig gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton a prémium szegmensben. Ez jól érzékelhető az elmúlt évben átadott teljesen elektromos járművek számán, ami 57,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ezenkívül az Audi az elmúlt évben több mint kétszeresére növelte teljesen elektromos modellekből álló termékportfólióját. A nehéz beszállítói helyzet ellenére összességében az Audi átadásai megközelítették az előző évi mennyiséget: 2021-ben a négykarikás márka 1 680 512 modellt adott át ügyfeleinek, ami 0,7 százalékkal kevesebb, mint 2020-ban. Az Egyesült Államokban a teljesítmény 5 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

„A 2021-es év kihívásokkal teli volt, de világméretű csapatunk elkötelezett munkájával sikeresen leküzdöttük őket” – mondta Hildegard Wortmann, az AUDI AG Igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Bizakodással tekintünk a jövőbe. A „Vorsprung 2030” projekttel átlátható stratégiát határoztunk meg, és a hosszú távú változtatások iránti elkötelezettségünk jutalma az Audi elektromos járművei iránti nagy kereslet igazolja korábbi döntésünket a kibocsátásmentes hajtásrendszerek mellett. Ezt a lendületet visszük magunkkal 2022-ben is, és szisztematikusan haladunk végig az átalakuláson. A beérkező megrendelések nagy száma is azt mutatja, hogy megfelelő portfólióval rendelkezünk.”

Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

2021 első félévét követően az Audi jó úton haladt a rekordok megdöntése felé: a 981 681 átadott jármű a cég történetének új csúcsa. Ezek után az év második felében vált érezhetővé a tartós félvezetőhiány, ami miatt az átadások a negyedik negyedévben 34,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest.

Azonban a teljesen elektromos modellek értékesítése folyamatosan növekszik. 2021-ben az Audi 81 894 teljesen elektromos járművet adott el – ez 57,5 százalékos növekedést jelent. A tervek szerint 2025-re több mint 20 teljesen elektromos modell lesz az Audi portfóliójában. A márka 2026-tól kezdődően kizárólag teljesen elektromos modelleket fog kínálni.

Az Audi erős kezdéssel indított az Audi e-tron GT1 és az Audi RS e-tron GT2 év eleji bemutatójával. Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron is központi szerepet játszik a négykarikás vállalat villamosítási stratégiájában. Ennek a négy új modellnek köszönhetően az elmúlt évben az Audi több mint kétszeresére növelte a teljesen elektromos modellekből álló termékportfólióját.

Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

A vállalat elektromobilitás melletti egyértelmű elkötelezettsége a beruházási kiadások tervezésében is megmutatkozik: a 2021 végén jóváhagyott tervek alapján az Audi 2022 és 2026 között mintegy 18 milliárd eurót költ majd villamosításra és hibridizációra. A mintegy 37 milliárd eurós összértékű befektetés csaknem fele erre a két előremutató területre irányul.

A komplett modellkínálaton belül a teljesen elektromos járművek mellett különösen az Audi Q3 (+19,2%), az Audi A5 (+8,3%) és az Audi A7 (+9,2%) esetében tapasztalható jelentős növekedés. A SUV szegmens különösen keresett volt: az Audi Q5 (+5,3%) és az Audi Q7 (+5,3%) is erősödött. Az Audi Sport nagy teljesítményű modelljei ismét túlszárnyalták az előző évet, és új rekordot döntöttek 39 356 eladott járművel (+34,2%).

Az Audi Kínában a 2021-es évet 701 289 átadott járművel 3,6 százalékos visszaeséssel zárta. A rekordot döntő 2020-as év után 2021-ben a negyedik negyedévet főként a helyben gyártott járművek esetében tapasztalható félvezetőhiány jellemezte. Az Audi jelentős keresletnövekedést könyvelhetett el az import modellek esetében (+53%). Különösen pozitív fejlődést mutatott az Audi A5 (+96,7%), az Audi Q7 (+74,4%), valamint a teljesen elektromos Audi e-tron (+68,7%). Ezenkívül az Audi Sport modellek értékesítése több mint kétszeresére (+113,4%) nőtt az előző, 2020-as évhez képest.


Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

Az Egyesült Államokban az Audi felülmúlta az előző évi adatokat: a 196 038 jármű 5,0 százalékos növekedést jelentett. Az Audi rekordévet tudhat maga mögött a teljesen elektromos járművek terén, mivel minden eddiginél több teljesen elektromos modellt értékesített az Egyesült Államokban, köztük a 2021 júliusa óta elérhető Audi e-tron GT1-t is, ami az előző évhez képest 52,5 százalékos növekedést jelent. Az Audi e-tron is jelentősen, +34,6 százalékkal nőtt. A SUV-szegmensben tartósan nagy volt a kereslet, amelynek élén az Audi Q3 (+26,5%) és az Audi Q5 (+19,6%) áll. 7796 átadott modellel és 60,5 százalékos növekedéssel az Audi Sport modellek szintén új rekordot döntöttek az Egyesült Államokban. Kanadában 11,2 százalékkal nőtt az átadott járművek száma.

Európában az AUDI AG 617 048 járművet adott át (-0,4%), amivel az előző évi adatok közelében maradt. Az Audi A3 (+3,6%), az Audi Q3 (+5,6%), az Audi Q5 (+18,6%) és az Audi Q8 (+1,8%) iránti kereslet erősödött. A cég jelentős növekedést ért el többek között Franciaországban (+10,2%), Olaszországban (+9,9%) és az Egyesült Királyságban (+9,4%). Dániában és Norvégiában új rekordokat döntött, részben az ott különösen népszerű elektromos modellek miatt. Összességében 31 európai piac teljesített jobban az előző évinél. A négykarikás márka Németországban 180 883 járművet adott át ügyfeleinek (-15,6%). A félvezetőhiány mellett itt is érezhetőek voltak a 2020 második felében bekövetkezett áfacsökkentés hatásai. Az Audi e-tron 10,3 százalékos növekedéssel továbbra is különösen pozitív trend figyelhető meg a cég hazai piacán.

A négykarikás vállalat az előző évhez képest világszerte 3,1 százalékkal, 137 347-re növelte az átadott járművek számát. Az elektromos modellek itt is igen pozitív tendenciát mutattak, 89,6 százalékos növekedéssel.

„Bár a félvezető-ellátás továbbra is feszültséget fog okozni a következő hónapokban, az átadott elektromos modellek számának erőteljes növekedése olyan hátszelet ad számunkra, aminek köszönhetően rendíthetetlenül kitartunk az ütemtervünk mellett” – mondta Hildegard Wortmann. „A beérkező rendelések mennyisége, valamint a valaha volt legmagasabb rendelési hátralék is azt mutatja, hogy megfelelő portfólióval rendelkezünk.”

Kulcsszavak: audi, autógyár, értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar
 
Munkanélkülivé vált repülőgépgyári dolgozókat fogadott be a Toyota Munkanélkülivé vált repülőgépgyári dolgozókat fogadott be a Toyota Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi Legördült a hárommilliomodik MINI az oxfordi gyártószalagról Budapesten lesz a Jaguar legújabb fejlesztő központja Budapesten lesz a Jaguar legújabb fejlesztő központja Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi 42 millió autó: termelési rekord a Volkswagen wolfsburgi gyárában
 
Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

2022. január 19.
A Mio, a menetrögzítő kamerák vezető gyártója mindent megtesz, hogy új szintre emelje a vezetés élményét. MiVue™ 800-as szériájával számos újdonságot hozott, most pedig felteszi a pontot az i-re a legújabb MiVue™ 886-os modellel, ami a márka első 4K felbontású kamerája! Miben más ez az eszköz, mint a többi? Mutatjuk!
Részletek

Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

Egyre több autóban látni fedélzeti kamerát, ami nem csoda, hiszen a sofőrök egyre inkább felismerik az eszközben rejlő lehetőségeket: vezetéstámogató és biztonsági asszisztenciák, kényelmi funkciók segítik a mindennapjaikat. Ahogy bővül a választék, úgy szélesedik a kamerák nyújtotta előnyök palettája. A Mio most összegyűjtötte ezeket és előrukkolt egy igazi nagyágyúval, a MiVue™ 886-os modellel, amiben ötvözi és fokozza mindazt, amit egy menetrögzítő kamerától elvárhatunk.

Túlszárnyalja az elvárásokat

Egy menetrögzítő kamera egyik legfontosabb feladata, hogy jó minőségű felvételeket készítsen. A MiVue™ 886 ezt nem bízza a véletlenre: ez az első modell, ami már 4K 2160P Ultra HD felbontással és 1/1.8” méretű, nagy szenzorral biztosít minden eddiginél tisztább képet, felnagyítható részleteket, valamint élénk színeket.

Éjszakai vezetés során a 2K 1440P/30fps HDR funkció alkalmazásával a kamera automatikusan több képkockát rögzít különböző expozíciós értékekkel, majd kombinálja ezeket a képkockákat, hogy létrehozzon egy fényesebb, élesebb és kevésbé zajos képet, így a világos és sötét területeken is láthatóak lesznek a tárgyak.
 
Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

Hogy minden sofőr igényének megfeleljen, a MiVue™ 886 többféle felbontási lehetőséget kínál az utazás rögzítéséhez. Az alapértelmezett és legmagasabb minőséget nyújtó 4K 2160p/30fps mellett választhatjuk a profi sofőröknek ajánlott, nagy sebesség mellett is részletgazdag képet nyújtó 2K 1440p/60fps felbontást vagy a 4x-esen lassított felvételt biztosító FHD 1080p/120fps opciót, ami autópályán haladva válhat igazán hasznunkra. Bármelyik mellett is döntünk, egy biztos: minden részlet a rendelkezésünkre áll.

Vezetékek nélkül, naprakészen

A MiVue™ 886 az első Mio dashcam, amely a nagy sebességű Wi-Fi 5 technológiával dolgozik, ami gyorsabb kapcsolódást tesz lehetővé az eszköz és az okostelefonok között. A szoftver és a biztonsági kamera adatai Wi-Fi közelében könnyen frissíthetők az OTA (Over-the-Air) szolgáltatásokon keresztül, így a készülék mindig naprakész lesz.

„Hová is parkoltam?”

A beépített Bluetooth-nak köszönhetően a fenti kérdést többé nem kell feltenni, a „Hol van a parkoló autóm?” funkció ugyanis elmenti a parkoló jármű GPS-koordinátáit. Ezenkívül a MiVue™ Pro alkalmazáson keresztül egyszerűen letölthető a „Fogyasztási kimutatás” is.

Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

Előzetes és okos figyelmeztetés

A fejlesztéseknek köszönhetően a GPS nyújtotta előnyöket a Mio még inkább kihasználja a prémium kategóriás MiVue eszközeiben. Ennek eredményként a MiVue™ 886-ban is megtalálható a Speed Cam Alert és a szabadalmaztatott Smart Alert funkció. A menetrögzítő kamerákba beépített GPS-nek köszönhető sebességmérőkamera-figyelmeztetések alapján, a Speed Cam Alert még korábban tudja riasztani a sofőrt, ha túllépné az aktuális sebességhatárt. A figyelmeztető funkció a legtöbb európai országban legálisan használható, indulás előtt azonban érdemes utánanézni az aktuális szabályoknak.

A MiVue 800-as sorozatban, így a 886-ban is megtalálható Average Speedcam Alert pedig abban segít, hogy külföldi útjaink során megfelelő sebességgel haladjunk az átlagsebesség-mérési szakaszokon is: az eszköz jelzi, ha átlagsebesség-mérési szakaszhoz közeledünk, valamint mutatja a sebességhatárt, az aktuális sebességet és a szakaszhatárig hátralévő távolságot.

Mentés másodpercenként

Míg a menetrögzítő kamerák többsége csak percenként menti a felvételeket, a legújabb SD előformázási rendszer gyorsabb olvasási/írási teljesítményt tesz lehetővé, így a MiVue™ 886 vezetés közbeni felvételeit másodpercenként képes menteni.

Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!


Mivel a külső micro SD kártya 256 GB-ig támogatott, így 4K UHD felbontással akár 800 perc folyamatos felvételre is képes, vagyis akár az utazás minden másodpercét megőrizhetjük. Baleset esetén pedig a fájlok automatikusan javításra kerülnek, amint az eszköz elindul.

3 az 1-ben parkolás

A motor leállításakor, a beépített 48 órás akkumulátorral a MiVue™ 886 automatikusan Smart Parking módra (mozgás- és ütésérzékelés) vagy Passive Parking módra (csak ütésérzékelés) vált. Előbbin belül elérhető a time lapse  funkció, ami a képkockák másodpercenként történő rögzítésével a lassú változásokat is felveszi. Ennek segítségével akkor is gyűjthető bizonyíték, ha épp nem vagyunk az autóban.


Kulcsszavak: közlekedés, közlekedésbiztonság, menetrögzítő kamera
 
Németországban törvényt hoznak az autómegosztó szolgáltatások támogatásáról Németországban törvényt hoznak az autómegosztó szolgáltatások támogatásáról Németország növeli a gázhajtás részarányát a közlekedésben Németország növeli a gázhajtás részarányát a közlekedésben Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja! Már 3,5 millió forintba kerül egy rendszámtábla Sanghajban A zöld közlekedés kulcskérdései A zöld közlekedés kulcskérdései A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit
 
A Lexus tovább erősítette európai pozícióját

A Lexus tovább erősítette európai pozícióját

2022. január 19.
A Lexus Európa 72.441 járművet adott el 2021-ben, ami két százalékos növekedés 2020-hoz képest, és rekordmértékű 2,3 százalékos részesedést jelent a prémium piacon.
Részletek

A Lexus tovább erősítette európai pozícióját

Az elektrifikált modellek a márka nyugat-európai eladásainak 96 százalékát tették ki az elmúlt évben. Magyarországon ennél is jobb eredménnyel, 11,4%-os növekedéssel és 4,7%-os prémium piaci részesedéssel (a kivonásokkal tisztított piacon pedig 12,9%-os bővüléssel 5,2%-os részesedéssel) végzett a márka, miközben az eladások 99%-át tették ki az öntöltő hibrid elektromos autók. A Lexus első akkumulátoros elektromos modellje, az UX 300e 3000 példányban kelt el az értékesítés első teljes évében úgy, hogy még csupán néhány európai piacon volt elérhető. 

A 2022-es eladásokat vadonatúj NX bemutatása lendíti majd fel, beleértve a Lexus első plug-in hibrid modelljét, az NX 450h+ változatot. Idén érkezik majd a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, az RZ 450e is.
 
A Lexus Európa eladásai 2 százalékkal nőttek 2021-ben, megszilárdítva ezzel a márka részesedést – amely rekordot jelentő, 2,3 százalék lett – az egyébként a világjárványhoz kapcsolódó és a globális kínálati korlátok miatt 2020-hoz képest 2 százalékkal zsugorodó prémium piacon. A legerősebb növekedést az LC modellcsalád érte el (+53%), köszönhetően az LC Convertible sikeres piaci bevezetésének. A Lexus zászlóshajója, az LS szintén jelentős előrelépést tett (+46%) a 2021 elején végrehajtott alapos modellfrissítést követően.

A Lexus tovább erősítette európai pozícióját

Az UX család jelentős, 25 százalékos növekedést ért el, elsősorban az új UX 300e, a Lexus első akkumulátoros elektromos modelljének köszönhetően. Az ES felső-középkategóriás szedán eladásai szintén nőttek, 19 százalékkal. Összességében a Lexus SUV-kínálata a márka európai eladásainak 87 százalékát adta, méghozzá az UX (21.144 darab), az NX (19.493 darab) és az RX (18.346 darab) modelleknek köszönhetően. Az elektrifikált járművek a Lexus nyugat-európai eladásainak nem kevesebb, mint 96 százalékát tették ki. Az első Lexus hibrid modell, az RX 400h 2005-ös bemutatása óta a Lexus Europe több mint félmillió elektrifikált járművet adott el a régióban.

A lendület 2022-re is kitart

A vadonatúj, második generációs NX kiszállításai 2022 januárjában kezdődnek, és ez a Lexus eladások jelentős növekedéséhez vezet majd ebben az évben. A vadonatúj NX új fejezetet nyit meg a Lexus történetében. Új irányokat hirdet a külcsín és az utastér kialakításának tekintetében, és rendkívül hatékony, új hajtásláncaival magasabbra helyezi a lécet a szegmensben, köszönhetően többek között a Lexus első plug-in hibrid rendszerének.

A modell új csatlakoztatott és biztonsági technológiákat is felvonultat, valamint teljesítmény terén is előrelépést jelent. Mindezek összessége még szorosabb kapcsolatot biztosít az autó és vezetője között.


A Lexus tovább erősítette európai pozícióját

2022 első felében a Lexus bemutatja első dedikált platformra épülő akkumulátoros elektromos, azaz BEV modelljét, az RZ 450e típust. Ez az autó új szintre emeli a vezetési, hála az exkluzív, új hajtásrendszerének, a DIRECT 4 megoldásnak, valamint a legmodernebb, mechanikai összeköttetést nélkülöző, steer-by-wire kormányzásnak.

Az elkövetkező években a Lexus folyamatosan érkezik majd újdonságokkal, így 2025-ig nem kevesebb mint 20 új vagy frissített modell érkezik majd. Ezek nagy többsége a „Lexus Electrified” filozófia égisze alatt született meg, melynek lényege, hogy teljes mértékben kihasználja az elektromos hajtásláncokban rejlő lehetőségeket, ezzel új értelmet adva a vezetés örömének.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, lexus
 
MGE: 30 százalékkal esett vissza az új személyautók eladása augusztusban MGE: 30 százalékkal esett vissza az új személyautók eladása augusztusban Magyarországon 30 százalékot meghaladóan nőtt a forgalomba helyezett gépkocsik száma júniusban Magyarországon 30 százalékot meghaladóan nőtt a forgalomba helyezett gépkocsik száma júniusban A Lexus tovább erősítette európai pozícióját Rekordot döntött a Volkswagen nyeresége Lexus Kaze tanulmány: egy független autótervező bámulatos Lexus víziója Lexus Kaze tanulmány: egy független autótervező bámulatos Lexus víziója A gépjárműkereskedők 21 százalékkal több új autót értékesítettek februárban A gépjárműkereskedők 21 százalékkal több új autót értékesítettek februárban
 
Újabb külföldi elektromosautó-gyártó építene üzemet Németországban

Újabb külföldi elektromosautó-gyártó építene üzemet Németországban

2022. január 18.
Németországban gyártana elektromos autókat és buszokat a vietnami VinFast autóipari vállalat – írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Amennyiben a beruházás megvalósul, a Berlin melletti Tesla-gyár után rövid időn belül ez lenne a második külföldi tulajdonú autóipari gyártóbázis Németországban.
Részletek

Újabb külföldi elektromosautó-gyártó építene üzemet Németországban

A beszámoló szerint a VinFast Németországban vagy saját gyárat épít, vagy egy már meglévő üzemet kíván tovább működtetni. A tervek szerint a vietnamiak elektromos meghajtású autókat és buszokat egyaránt gyártanának.

A német lap kiemeli, hogy amennyiben tényleg megvalósul a beruházás, akkor a Berlin melletti Grünheide-ben található amerikai Tesla-gyár után rövid időn belül ez lenne a második külföldi tulajdonú gyártóbázis Németországban.

Megjegyzik, hogy a VinFast még nem közölt pontos részleteket azzal kapcsolatban, hogy hol lesz a németországi üzeme, ahogy azt sem árulták el, hogy mekkora lesz és mikortól indulhat meg benne a termelés. Az viszont biztos, hogy a Német Szövetségi Köztársaság külgazdaságát támogató gazdasági szervezettel, a Germany Trade and Investtel (GTAI) jelenleg is folynak a tárgyalások, amit mindkét érintett fél megerősített.


Újabb külföldi elektromosautó-gyártó építene üzemet Németországban

A növekedési célokkal kapcsolatban a vietnami vállalat elnöke, Le Thi Thu Thuy elmondta, hogy elmúltak azok az idők, amikor a legyártott autókat a világ minden tájára szállították az autógyártók. Különösen igaz ez a koronavírus-járvány berobbanása óta, amely súlyos károkat okozott és ráirányította a figyelmet a beszállítói lánc gyenge pontjaira. A VinFast elnöke beszélt arról is, hogy a termékeket azokon a piacokon kell gyártani, ahol értékesíteni akarják őket, véleménye szerint nincs más módja az ügyfelek megnyerésének. Éppen ezért kiemelt céljuk a németországi gyárépítés, amely mérföldkő lehet az európai autópiac meghódításában.

A lap kiemeli, hogy a VinFast eddig szinte ismeretlen volt Németországban, csupán egy személyi fejlesztéssel szerzett magának nevet szakmai körökben.

2021 nyarán leigazolták az Opel korábbi vezetőjét, Michael Lohschellert, aki a vietnami vállalat élére került. Ez felerősítette azokat a találgatásokat, amelyek szerint az összeomlás szélén álló eisenachi Opel-gyár a VinFast kezébe kerülhet.


Újabb külföldi elektromosautó-gyártó építene üzemet Németországban

Az Opel a Stellantis csoport része, amely olyan márkákat tömörít magában, mint a Peugeot, a Citroen és a Fiat, és világszerte számos gyártóüzemmel rendelkezik, amelyek kapacitáskihasználását optimalizálni kell. A találgatásokat erősíti, hogy Eisenach gyenge pozícióval rendelkezik a globális gyártóhálózaton belül. Ugyanakkor az Opel új vezére, Uwe Hochgeschurtz nemrég a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjújában támogatásáról biztosította a gyárat.

Az Eisenach városában található Opel-gyárról szeptember végén írtunk legutóbb, amikor kiderült, hogy az autóipart sújtó globális chiphiány miatt az év végéig ideiglenesen bezárják az 1300 embert foglalkoztató üzemet – írja portfolio.hu.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, elektromos autó, németország, VinFast
 
Újabb külföldi elektromosautó-gyártó építene üzemet Németországban A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt Újabb külföldi elektromosautó-gyártó építene üzemet Németországban A Fiat egymilliárd eurót invesztál SUV modellek olaszországi gyártásába Újabb külföldi elektromosautó-gyártó építene üzemet Németországban Törökország adókedvezménnyel csábítja az autógyárakat Újabb külföldi elektromosautó-gyártó építene üzemet Németországban Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál Legördült a gyártósorról az első Győri Audi Q3-as kompakt SUV Legördült a gyártósorról az első Győri Audi Q3-as kompakt SUV
 
Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza

Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza

2022. január 18.
"Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, de a következő években esedékessé váló, a főváros északi agglomerációjában a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakasza bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni"
Részletek

Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza

Jelenleg a Dömper Kft. Magyarország legjelentősebb közúti alagútépítő vállalata, ezért az M85-ös gyorsforgalmi út szakági projektvezetőjét, Zsilák-Makra Andrást kértük, hogy mint számos nemzetközi munkában is részt vett iparági szakértő segítsen szerkesztőségünknek abban, hogy meg tudjuk becsülni a legkorábban 2026-ban az M0-son építendő, 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-ás körgyűrű új, jelenleg még a tervezés folyamatában lévő szakaszának a várható építési költségét - í­rja a magyarépítők.hu.

Zsilák-Makra András elmondta, hogy az elmúlt időszak sajtómegjelenéseit figyelve megállapítható, hogy az infrastruktúra fejlesztés során megtévesztő módon oly gyakran használt egységárak tekintetében, a kilométerek száma és a beruházás költségének hányadosa szinte egyáltalán nem meghatározó jellemző egy összetett projektre.  Kijelenthető, hogy a nyomvonal kialakítása, a keresztmetszeti eltérések, a hidak, alagutak, műtárgyak száma, jellege, a csomópontok számossága miatt a használatos kilométerár összehasonlíthatósága szinte teljesen értelmetlen, nemzetközi szinten sem alkalmazott.

Hegyek között és síkságon nem ugyanannyiba kerül építkezni

Nem mindegy, hogy síkvidéki vagy dombvidéki a vonalvezetés, 2x2 vagy 2x3 sávos a gyorsforgalmi út, hány hidat és csomópontot kell építeni, van-e szükség és ha van, mekkora völgyhidra, folyami átkelőre kell a munkásoknak felkészülni, milyen hosszú és keresztmetszetű alagútpárat tartalmaz a fejlesztés.


Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza

Jó példa a megtévesztő összehasonlításra, a félrevezető fajlagos egységár használatára a napjainkban zajló vagy tervező asztalon lévő fejlesztések esete. Ma hazánkban egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének kilométerára 4 millliárd forint körül van síkvidéken.

Ezzel szemben az elmúlt hetekben is számos kritikát kapott az M100-as, Esztergomot a gyorsforgalmi úthálózatba bekötő út projektje, melynek közbeszerzésén az építkezés egy szakaszát éppen a Dömper Kft. vezette konzorcium nyerte el. Ismerve a piac síkvidéki árait, a dombvidéken vezetendő, alagutakkal és hosszú völgyhidakkal gazdagított M100 szerződésének a maga 14 milliárd forintos kilométerára elsőre irreálisnak tűnhet, de megkérdezve a nyertes vállalkozókat, a műszaki tartalmat megismerve, ez csak sok, de nem drága. Hiszen a teljes M100-ason például 6 különszintű csomópont, 52  híd, ebben 4 hatalmas völgyhíddal (!) és 6 db alagút (3 pár) épül egy új mérnökségi telephellyel együtt.

 Nem lehet egyik napról a másikra elkezdeni egy alagút fúrását

Ahhoz pedig, hogy ott elkezdődhessen a 84 hónapig tartó projekt, benne a 3 alagútpár építése és a közvetlenül csatlakozó völgyhidak kivitelezése, több, mint egy éves előkészítésre van szükség, hogy az alagút felvonulási területek kialakíthatóak legyenek, a speciális gépeket egyáltalán a helyszínre lehessen szállítani. A nyomvonal sajátossága miatt az egyik alagútpárat csak a járatok végéhez közvetlenül csatlakozó völgyhidak elkészülte után lehet megközelíteni.

Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza

Zsilák-Makra András ezzel kapcsolatban lapunknak elmondta: "A Dömpernél, talán Magyarországon egyedüliként az alagút építésben, a legfrissebb költségkimutatással rendelkezünk, hiszen az M85-ös úton folyamatos előrehaladás mellett, megfeszített teljesítménnyel haladunk előre."

Kérdésükre válaszolva a szakértő elmondta: az M0-s különösen nehezen megépíthető szakasza sem lesz egyszerű kivitelezői teljesítmény.

"Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, de a következő években esedékessé váló, a főváros északi agglomerációjában a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakasza, a maga bonyolult csomópontjaival, szinte a teljes szakaszt lefedő 2x3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni" - foglalta össze.
Kulcsszavak: autópálya, fejlesztés, M0
 
Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza A budaörsi képviselőtestület egyhangúlag tiltakozik az autópályadíj kiterjesztése ellen Limuzin az Auditól Limuzin az Auditól Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza Egyre többen bíznak a flottakövetőkben Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek
 
A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO

A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO

2022. január 17.
Erős első félév után a félvezetőhiány lassította a bővülést. Közel 45 ezer kiszállítással erőteljes piaci rajtot vett a tisztán elektromos ENYAQ iV. További lendület várható az új ENYAQ COUPÉ iV és a felfrissített KAROQ részéről.
Részletek

A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ iV, új KUSHAQ sorozatának köszönhetően pedig Indiában is jelentős növekedést könyvelhetett el a vállalat. A ŠKODA jelenlegi várakozásai szerint 2022 második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzet, miközben ENYAQ COUPÉ iV modellújdonsága és a felfrissített KAROQ részéről további lendületre is számít a cseh autógyártó.

Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „2021 a ŠKODA AUTO történetének egyik legnagyobb kihívást jelentő éve volt, amely során a Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány jelentősen lassította növekedési ütemünket. A ŠKODA-csapat rugalmasságának és találékonyságának, valamint KOVO szociális partnerünkkel és beszállítóinkkal folytatott szoros együttműködésünknek köszönhetően azonban sikerrel vezettük át a vállalatot a tavalyi éven és megfelelő eredményt tudtunk elérni. Jelen várakozásaink szerint az év második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzet. Bizakodva tekintek előre: számos olyan termékújdonságunk van készülőben, mint az ENYAQ COUPÉ iV, miközben továbbra is intenzív vásárlói keresletet tapasztalhatunk, csapatunk pedig rendkívül motivált. Mindemellett ’NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030’ koncepciójával a vállalat pozíciói hosszú távon is kellően kedvezőek ahhoz, hogy végül megerősödve zárja átalakulási folyamatát.”


A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO

Amint Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területeiért felelős tagja hozzátette: „A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány hosszabb kiszállítási határidőket eredményezett az elmúlt év folyamán. Külön köszönetemet szeretném kifejezni ügyfeleinknek a ŠKODA márka iránti bizalmukért, illetve márkakereskedőink felé e kihívásokkal teli időkben végzett nagyszerű és elkötelezett munkájukért. Termékeink világszerte kiváló fogadtatásra találtak, s olyan modelljeinknek köszönhetően, mint az ENYAQ iV vagy az új FABIA, a globális kereslet is töretlen. Az új évben tovább fokozzuk a tempót: KODIAQ és KAROQ SUV-bestsellereink felfrissített változata, valamint az új ENYAQ COUPÉ iV egyaránt nagyszerű termék, és meggyőződésem, hogy ügyfeleink körében is népszerűnek bizonyulnak.”

Nyugat-Európában a ŠKODA AUTO 409 ezer autóját szállította ki 2021 folyamán, ami 5,9 százalékos csökkenést jelent a megelőző év azonos időszakához képest (2020. január - december: 434 500 jármű). A decemberi kiszállítási volumen 34 200 darabra adódott (2020 december: 41 700 jármű).

Világszerte legnagyobb piacán, Németországban, az autógyártó 136 800 kiszállítást könyvelhetett el tavaly, 15,4 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző évben (2020. január - december: 161 800 jármű). A decemberi kiszállítási volumen 14 700 darabot tett ki, ami 11,5 százalékkal marad el a megelőző évitől (2020. december: 16 600 jármű).

A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO

Portugáliában (1800 jármű; +37,4 százalék), Norvégiában (9800 jármű; +36,9 százalék), Írországban (9100 jármű; +21,8 százalék), Hollandiában (19 300 jármű; +19,0 százalék) és Spanyolországban (24 600 jármű; +17,0 százalék) a ŠKODA AUTO egyaránt kétszámjegyű százalékos növekedést ért el.

Közép-Európában a ŠKODA AUTO összesen 164 100, vagyis a megelőző évinél (2020. január - december: 181 900 jármű) 9,8 százalékkal kevesebb autóját adta át ügyfeleinek 2021. januártól december végéig. A decemberi 12 200 darabos kiszállítási volumen éves viszonylatban 16,5 százalékos csökkenésnek felel meg (2020. december: 14 600 jármű).

Hazai piacán, Csehországban, 2021. januártól december végéig 4,0 százalékkal 79 900 darabra (2020. január - december: 83 200 jármű) csökkentek a gyártó kiszállításai, míg decemberben 6700 autóját adta itt át ügyfeleinek (2020. december: 7100 jármű; -5,0 százalék).

Kelet-Európában (Oroszország nélkül) a ŠKODA AUTO 35 800 járművet adott át vásárlóinak (2020. január - december: 39 400 jármű; -9,2 százalék), míg decemberi kiszállításai 39,9 százalékkal 2500 darabra estek vissza (2020 december: 4200 jármű).

Oroszországban a 90 400 darabos kiszállítási volumen 4,4 százalékos csökkenést jelent 2020 azonos időszakához képest (2020. január - december: 94 600 jármű), decemberben pedig a ŠKODA AUTO 7200 járművet adott át (2020. december: 9700 jármű; -25,7 százalék).

Kínában a cseh autógyártó 71 200 járművet szállított ki a 2021-es évben, ami 58,8 százalékos csökkenést jelent (2020. január - december: 173 000 jármű). Decemberben a ŠKODA 7500 kiszállítást könyvelhetett itt el (2020. december: 16 500 jármű; -54,6 százalék).

Indiában a kifejezetten erre a piacra kifejlesztett KUSHAQ bevezetését követően jelentős növekedést produkált 2021 folyamán a ŠKODA AUTO, összesen 22 800 járművét szállítva itt ki (2020. január - december: 10 900 jármű; +108,9 százalék). 2021 decemberében a kiszállítások összesen 3500 járművet tettek ki (2020. december: 1400 jármű; +156,2 százalék).

A gyártó a világ többi részén is örvendetes növekedést ért el: 2021 januártól december végéig a ŠKODA AUTO 20,6 százalékkal 85 ezer darabra növelte járműkiszállításait (2020. január - december: 70 500 jármű).

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, skoda
 
Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz Már rendelhető az új Ford Mustang Már rendelhető az új Ford Mustang A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO A legjobb első negyedévét zárta az Audi Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb
 
Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve

Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve

2022. január 17.
Stratégiai terveivel összhangban minden téren rekordot döntött az AutoWallis értékesítése 2021-ben. A régió 14 országában jelenlévő csoport megháromszorozva előző évi számait, több mint 25 ezer gépjárművet adott el tavaly.
Részletek

Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve

Ebből több mint duplájára, 8,5 ezerre ugrott a kiskereskedelmi és négyszeresére, 16,5 ezerre a nagykereskedelmi értékesítés. Jól teljesített a gépjárműkölcsönzési terület is: a bérleti napok száma a járvány miatti előző évi visszaesés után már a 2019-es számot is meghaladta, mely így a másfélszeresére, 164 ezer fölé emelkedett 2021-ben. A szervizórák száma is kedvezően alakult, miután a duplájára, 130 ezer fölé nőtt. A csoport robbanásszerű növekedése az organikus fejlődésnek és a tranzakcióknak is köszönhető volt.

Történetének legjobb értékesítési számait érte el 2021-ben az AutoWallis Csoport, melyek összhangban állnak a tavaly őszi nyilvános részvénykibocsátást megelőzően közzétett terveivel. Ezzel a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett csoport tovább halad stratégiai célja felé, mely szerint az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává kíván válni. A Csoport teljesítménye mögött az organikus növekedés mellett a 2020-ban végrehajtott akvizíciók állnak.

Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve

Annak ellenére sikerült kimagasló eredményt elérni, hogy a tavalyi év egy részét még kedvezőtlenül érintették a járvány miatt időről időre bevezetett korlátozások, majd az év második felében fokozódó, az autóipari termelést érintő chiphiány. A minden márkát érintő átmeneti vagy akár tartósabb chipellátási nehézségek kedvezőtlenül érinthetik a következő időszak várható értékesítési számait kínálati oldalon, az autórendelési állomány növekedése ugyanakkor bizakodásra ad okot keresleti oldalon. Mindemellett a chiphiány miatti átmeneti kínálatszűkülés az értékesítési árrések növelését tették lehetővé, így az AutoWallis fedezet- és eredménytermelő képessége tovább javulhat.

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport által értékesített gépjárművek száma a háromszorosára, 25.034 darabra ugrott (+199%). A társaság két üzletága közül a Nagykereskedelmi üzletág értékesítési volumene felrobbant, hiszen több mint négyszer (+315%) annyi új gépjárművet, összesen 16.501 darabot értékesített, ami elsősorban az Opel és SsangYong márkák felfutásának volt köszönhető. A Kiskereskedelmi üzletágban 6.920 új és 1.613 használt gépjármű talált gazdára, ami 116, illetve 34 százalékos növekedésnek felel meg (a magyar személyautó-piac ehhez képest 3,4 százalékkal csökkent).

A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén jelentős bővülés volt megfigyelhető: az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt több mint a másfélszeresére (+62%) növelte a bérleti napok számát. A 164.132 nap már meghaladja a járványt megelőző, 2019-es év adatait is (139.437), miközben a terület hatékonysága is javult, hiszen mindezt 603 darabos flottával érte el, melynek növekedése (+42%) elmarad a bérleti napok számának bővülésétől. A szolgáltatásokon belül nagyot ugrott a szervizórák száma is, mely majdnem a duplájára (+98%), 130.375-re emelkedett.


Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Csökkent az új személyautók eladása Csehországban Csökkent az új személyautók eladása Csehországban Továbbra is a Lexus tulajdonosok a legelégedettebbek Továbbra is a Lexus tulajdonosok a legelégedettebbek Történelmi rekordértékesítés a Mazdánál Történelmi rekordértékesítés a Mazdánál Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve Ismét rekordévet zárt tavaly a Kia Szlovákiában
 
A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén

A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén

2022. január 14.
A Hyundai öt különböző kategóriában diadalmaskodott a formatervezési versenyen; a márka frissen bevezetett buszlimuzinja, illetve tisztán elektromos modellje a közlekedés kategóriában nyert díjat. Az elismerés jól szemlélteti a Hyundai formai nyelvezetének globális piaci versenyképességét.
Részletek

A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén

A Hyundai Motor Company számos kitüntetéssel tért haza a 2021. évi GOOD DESIGN Awards formatervezési díjátadóról, ahol a Hyundai IONIQ 5 és a Hyundai STARIA egyaránt első helyen végeztek a közlekedés kategóriában. A Hyundai Motor emellett számos további kategóriában is elismerésben részesült, az interaktív médiától a háztartási berendezésekig, a mobil alkalmazásoktól a grafikai tervezésig.

„Hatalmas megtiszteltetés, hogy a GOOD DESIGN Awards elismerte ezeknek a rendkívüli jelentőségű járműveknek és innovációknak a formatervét.” – mondta SangYup Lee alelnök, a Hyundai globális formatervezési központjának igazgatója. „Ezek a kitüntetések mindennél jobban méltatják a formatervezőink által végzett kiemelkedő munkát: munkatársaink szívüket-lelküket beleadták ebbe a projektbe. A sikerben büszkén osztozunk K+F központunk mérnökeivel, akik nélkül nem válthattuk volna valóra elképzeléseinket. Az elismerés egyben azt is igazolja, hogy a Hyundai dizájnkaraktere messzemenőkig versenyképes a globális piacokon.”

A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén

A Hyundai IONIQ 5 kompakt szabadidőjármű a vállalat új, kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez (BEV) kifejlesztett platformjára épül. A modell világszerte kedvező fogadtatásban részesült, progresszív formaterve az elektromos járművek által lehetővé tett új tipológiát térképezi fel. A Hyundai jellegzetes parametrikus pixel technológiáját alkalmazó lámpatestek karakteres, modern stílust kölcsönöznek a járműnek, miközben kihangsúlyozzák az IONIQ 5 időtlen formai értékeit.

A modell belső terének minden elemét az „élettér” tematika határozza meg. Ennek leginkább szembeötlő képviselője az „univerzális sziget” névre keresztelt, eltolható padlókonzol, valamint a teljesen sík padló, amely alatt az akkumulátorok találhatók. A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – környezetbarát anyagok borítják, összhangban a Hyundai azon törekvésével, hogy mindannyiunk számára tisztább, fenntarthatóbb jövőt biztosítson.

A Hyundai új buszlimuzinja, a STARIA lenyűgözően futurisztikus, titokzatos formavilága leginkább egy űrhajóra emlékeztet. A modell karakterét az orrtól a farig húzódó, egyetlen lendületes vonal határozza meg: ezt az a fényív ihlette, amely napfelkeltekor a Föld horizontját beragyogja, ha az űrből pillantunk vissza bolygónkra.

A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén

A tengerjáró luxushajók által ihletett belső tér olyan, különleges hangulatot áraszt, amely kiemelkedő praktikus vezetői, valamint különösen kényelmes utaskörnyezetet teremt. A mélyre húzott övvonal és a panoráma oldalablakok jobb körkörös kilátást kínálnak, és a szabadság érzését nyújtják. Ez a kiváló térérzet – amelyet a tradicionális koreai ‘hanok’ építészeti stílus ihletett – azt a benyomást kelti az utasokban, mintha a külvilág az utastér meghosszabbítása volna.

Az alábbi lista azokat a Hyundai Motor termékeket és innovációkat tartalmazza, amelyeket kitüntettek a 2021. évi GOOD DESIGN Awards díjátadóján.


Kulcsszavak: design, elismerés, formatervezés, Hyundai, IONIQ 5
 
A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén A Mercedes szerint ilyen egy igényes golfautó A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén
 
A Porsche több mint 300.000 autót adott át

A Porsche több mint 300.000 autót adott át

2022. január 14.
A legnagyobb számú eladás a vállalat történelmében: a Porsche 301.915 autót adott át világszerte a 2021-es pénzügyi évben, amely 11 százalékos növekedést jelent a 2020-as számokhoz képest.
Részletek

A Porsche több mint 300.000 autót adott át

A növekedéshez minden értékesítési régió hozzájárult, de a legnagyobb növekedést ezúttal az amerikai kontinensen könyvelhette el a márka. Kína továbbra is a Porsche legnagyobb önálló piaca.

„A félvezető-hiány és a Covid-19 járvány okozta kihívások ellenére képesek voltunk kemény munkával megvalósítani, hogy minden eddiginél több ügyfelünk teljesíthesse az álmát és átvehesse saját Porschéját,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős vezetőségi tagja. „A kereslet továbbra is magas, a megrendeléseink pedig kimagaslóak, így a 2022-es évet is teljes sebességgel és magabiztossággal kezdjük meg a világ összes régiójában.”

A Taycan eladásai több mint megkétszereződtek

A 2021-es esztendő legkeresettebb modelljei továbbra is a márka SUV típusai voltak. Az értékesítési listát a Macan vezeti 88.362 átadott autóval. Őt a Cayenne követi a második helyen a maga 83.071-es értékével. A teljesen elektromos Porsche Taycan hatalmas növekedést követően 41.296 példányban talált gazdára, ami több mint kétszerese a tavalyi darabszámnak. A sportautó-ikonból is minden eddiginél több fogyott: a 911 az előző évben 38.464 ügyfél álmát valósította meg. A Panamerából 30.220 fogyott. A 718 Boxster és a 718 Cayman pedig 20.502 új tulajdonos számára hozhat kimagasló élményeket.

A Porsche több mint 300.000 autót adott át

Világszerte erős kereslet

A Porsche világszerte minden értékesítési régóiban növelte kiszállításait. A darabszámok különösen nagy mértékben növekedtek az USA-ban, ahol a tavalyi évhez képest 22 százalékkal több autó talált gazdára. Itt összesen 70.025 vásárló döntött a Porsche gazdag modellkínálatának valamelyik tagja mellett. Az amerikai kontinensen 84.657 autót adott át a Porsche, amely szintén 22 százalékos növekedésnek felel meg. Kína továbbra is a sportautó-gyártó legnagyobb önálló piaca, amely 2021-ben is kivételes számokat tudott felmutatni: nyolc százalékos növekedéssel kontrázott rá a 2020-as rekordévre. A kínai ügyfeleknek összesen 95.671 autót adott át tavaly a márka az ellátásbeli kihívások dacára. Összesen 131.098 autó talált gazdára az ázsiai, afrikai és közel-keleti régióban együttesen, nyolc százalékkal több, mint 2020-ban.

A kereslet a hazai piacon is növekedett: Németországban 28.565 Porschét adtak át, ami kilenc százalékos növekedést jelent. Összesen 86.160 példány talált gazdára Európában, ami 2020-hoz képest hét százalékos növekedés. Ebben az elektromos sportautók kimagasló részaránnyal képviseltették magukat. 2021-ben az Európában átadott Porschék körülbelül 40 százaléka volt elektromos: vagy konnektoros hibrid vagy teljesen elektromos autó.

„Ez egy nagyon ígéretes eredmény, amely megmutatja, hogy a kínálatunk elektrifikálásának stratégiája működik és összhangban van a kereslettel, valamint ügyfeleink preferenciáival. Ugyanakkor a puszta darabszámok számunkra nem elsődlegesek. A középpontban az exkluzív és egyedi ügyfélélmény áll – ezek mentén folytatjuk a terjeszkedést világszerte,” mondta Detlev von Platen.

A Porsche több mint 300.000 autót adott át








Kulcsszavak: autógyár, értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
A Porsche több mint 300.000 autót adott át Világrekordot állított fel a Nissan-Renault Nőtt az új autók eladása az európai piacon novemberben Nőtt az új autók eladása az európai piacon novemberben Tavaly először nőtt 90 millió fölé a világon eladott új autók száma Tavaly először nőtt 90 millió fölé a világon eladott új autók száma Októberben nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban Októberben nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis
 
A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

2022. január 14.
2021-ben a BMW Group világszerte 2 521 525 darab új autót értékesített, amely 8,4 százalékkal haladja meg a 2020-as teljesítményt. A BMW eladásai a márka történetének eddigi legmagasabb mutatóit hozták, az előző esztendőt 9,1 százalékkal túlszárnyalva és a globális prémium szegmensben abszolút elsőséget garantálva.
Részletek

a BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet: a világszerte eladott 2 521 525 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell 8,4 százalékkal haladja meg a 2020-ban értékesített új autók eladási mutatóját. A BMW márka modelljei iránt eközben minden korábbinál intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozott: a bajor prémiumgyártó a január és december között eltelt 12 hónapban 9,1 százalékkal több, 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, amellyel globális szinten is a prémium szegmens legkeresettebb márkájává emelkedett. A vállalatcsoport 2021-ben több mint megkétszerezte tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési mutatóját: a 103 855 darab új autó az egy évvel korábban produkált számok 133,2 százalékának felel meg.

„2021-ben a beszállítói hálózatban jelentkező nehézségek és a koronavírus-járvány ellenére is erős értékesítési teljesítményt értünk el, hatékony működési modellünknek és magával ragadó modellpalettánknak köszönhetően. Márkáink világszerte rekordokat jelentő értékesítési mutatókról számoltak be, élen a BMW-vel, amely abszolút elsőséget szerzett a globális prémium szegmensben” – fogalmazott Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Az elektromos mobilitás térnyerésére központi tényezőként tekintünk, a tavalyi évben több mint 100 000 darab tisztán elektromos meghajtású új modellt adtunk át ügyfeleinknek” – tette hozzá.

A BMW Group kiváló helyzetből vág neki a további nyereséges növekedésének


A vállalatcsoport bizakodva tekint a 2022-es évre. „2022-ben folytatni kívánjuk nyereséges növekedésünket és módszeresen bővítjük tovább tisztán elektromos meghajtású modelljeink portfólióját. E tekintetben kiváltképp ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé: azon dolgozunk, hogy ismét több mint megduplázzuk tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési mennyiségét” – mondta Pieter Nota.

a BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

Az ügyfélfelületek módszeres digitalizációja utat mutat a jövőbe vezető értékesítési sikerek felé

A BMW iX és a BMW i4 bevezetésével párhuzamosan a BMW Group jelentős mértékben bővítette ügyfélfelületei digitalizáltságát is.

A BMW Group hazai piacának számító Németországban például a digitalizáció már nem csupán intuitív járműkonfigurációval képes leegyszerűsíteni az új autó megvásárlásának folyamatát, de a teljes portfólió előre összeállított újdonságainak és már legyártott, átadásra váró modelljeinek online megvásárlását is lehetővé teszi. A müncheni központú vállalatcsoport tervei szerint 2025-ben már németországi értékesítéseinek egynegyede teljes egészében az online térben zajlik majd.

Az új modellek időszakos szervizigényeinek adatalapú felismerése proaktív ügyfélkezelést tesz lehetővé. A BMW Group ügyfélkapcsolatai minden korábbinál közvetlenebbé és interaktívabbá válnak, miközben a vállalatcsoport munkatársai bárhol és bármikor, akár a távolból is képesek lehetnek segítséget nyújtani. Az időszakos szervizek időpontjai mindemellett könnyedén és hatékonyan leegyeztethetők.

Az új My BMW és My MINI okosalkalmazások még több funkciót tartogatnak, számtalan digitális szolgáltatáshoz és innovatív járműtöltési megoldáshoz kínálva hozzáférést.

A BMW értékesítési mutatói a koronavírus-járvány előtti rekordteljesítményt is felülmúlták


2021 januárja és decembere között a BMW márka világszerte 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 9,1 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel korábbi teljesítményt. Fiatal és vonzó modellpalettájának köszönhetően ezzel a bajor prémiummárka fennállása eddigi legeredményesebb értékesítési eredményét nyújtotta.

a BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

A 2021-es évet az elektromos mobilitás térnyerése határozta meg

A hálózatról tölthető modellek 2021-ben a BMW és a MINI globális értékesítéseinek 13 százalékát tették ki. Szám szerint ez 328 316 darab új autót jelent, amely 70,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Európában ez az arány már 23 százalék, amely 225 415 darab új modellben érhető tetten.

A bajor prémiumgyártó 2021-ben világszerte 37 939 darab BMW iX3 modellt adott el (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km), amely azt jelenti, hogy a világszerte értékesített összes BMW X3 modell közül minden tizediket tisztán elektromos meghajtással rendelték meg az ügyfelek. Eközben minden harmadik ügyfél, aki háromajtós MINI modellt vásárolt, a MINI Cooper SE modellt választotta (kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km). A zéró emissziójú újdonság 34 851 példányban talált gazdára 2021-ben. Sőt mi több, a prémium kompakt szegmens egyetlen tisztán elektromos meghajtású úttörője, a BMW i3 immár sorozatban kilencedik éve örvend töretlen népszerűségnek: a 2021-ben elkelt 28 216 darab új modell 5,4 százalékkal múlja felül a BMW i3 2020-ban produkált értékesítési teljesítményét.

A tavalyi esztendő utolsó negyedévében a BMW Group két technológiai innovációját, a BMW iX és a BMW i4 modellt is kigurította a világ útjaira. 2022-ben a vállalatcsoport tovább bővíti hálózatról tölthető portfólióját: érkezik a BMW 7-es sorozat és a BMW X1 tisztán elektromos meghajtású változata, majd 2023-ban a zéró emissziójú BMW 5-ös sorozat is. Hozzájuk csatlakozik a MINI Countryman utódja és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre.

a BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

2023-tól a BMW Group összes járműkategóriája 90 százalékában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát, és mint ilyen, az elkövetkező tíz évben tervei szerint legalább tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.

Az évtized közepén debütál a kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztett Neue Klasse modellgeneráció, amely jelentős mértékben hozzájárul majd a zéró emissziójú mobilitás világméretű térnyeréséhez.

A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak majd, a Rolls-Royce pedig 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a jövőben szintén kizárólag tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál.

Újabb mérföldkő a BMW M GmbH sikertörténetében

A vérpezsdítő sportautókat építő BMW M GmbH a 2021 januárja és decembere között eltelt 12 hónapban világszerte 13,4 százalékkal több, szám szerint 163 542 darab új autót adott el, amellyel mind a teljesítményre optimalizált modellek, mind pedig a nagyteljesítményű sportautók tekintetében ötvenéves fennállása legeredményesebb értékesítési mutatóját állította fel. Az új BMW M3 és az új BMW M4 kiváltképp jól teljesített. A kompromisszumot nem ismerő BMW X5 M és BMW X6 M modellpáros iránt ugyancsak évről évre nagyobb érdeklődés mutatkozik.

a BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

A teljesítményre optimalizált modellek mezőnyében az értékesítési növekedés elsősorban az új BMW 4-es sorozat, azon belül is leginkább az új BMW 4-es Coupé számlájára írható. A BMW X3 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,8 – 9,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 200 – 216 gramm / km) és a BMW X7 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (NEDC): 11,0 – 11,2 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,3 – 12,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (NEDC): 252 – 258 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 280 – 292 gramm / km) a bajor prémiummárka ügyfeleinek osztatlan rajongását élvezi. A divízió értékesítési sikertörténetét idén a tisztán elektromos meghajtású BMW iX M60 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,7 – 24,7 kWh / 100 km; hivatalosan egyelőre meg nem erősített, előzetes értékek) és BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km) modellek írják tovább.

Világszerte már minden tizedik MINI-ügyfél tisztán elektromos meghajtású modellt vezet

A MINI 302 144 darab új autót értékesített tavaly – 3,3 százalékkal többet, mint 2020-ban. A brit prémiumgyártó az összes eladott újdonság mintegy 17 százalékát hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesítette, az új autókra érkezett megrendelések több mint 10 százalékát pedig a zéró emissziójú MINI Cooper SE zsebelte be. Szám szerint 34 851 darabot. A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő egyéniség így a MINI modellcsaládjának legnagyobb darabszámban értékesített típusává érett, egy éven belül teljesített 98,2 százalékos eladási fejlődésével egyértelműen a márka értékesítési zászlóshajójává fejlődve. Modellpalettája tervezett újragondolására, gyártási kapacitása bővítésére, valamint új célcsoportok és piacok megszólítására összpontosító vállalati stratégiájával a MINI hosszú távon sikeres, nyereséges növekedési pályán halad tovább.

A Rolls-Royce Motor Cars fennállása eddigi legsikeresebb évét zárta

A Rolls-Royce Motor Cars 117 éves történelme legmagasabb értékesítési mutatójáról számolt be: a brit luxusautó-gyártó 2021-ben világszerte 5 586 darab új modellt adott át ügyfeleinek, amely a 2020-as számok tükrében 48,7 százalékos növekedésnek felel meg. Eme kimagasló mutató egyúttal azt is jelenti, hogy a Rolls-Royce Motor Cars a legtöbb értékesítési régiójában, így többek között Kínában, az amerikai kontinensen és az APAC-régióban is új, abszolút éves eladási rekordot könyvelhetett el. Az elmúlt esztendőben a fejedelmi luxusautókat készítő vállalat összes modelljét osztatlan ügyfél-érdeklődés övezte, a Ghost modelltől kezdve, a Cullinan luxusterepjárón keresztül, egészen a Black Badge különkiadásokig. A Rolls-Royce Motor Cars előrendelési listája már most 2022 harmadik negyedévéig ér. Az egyedi megrendelések rekordszintet értek el tavaly, így a vállalat a Rolls-Royce Boat Tail bemutatásával párhuzamosan bejelentette, hogy az egyedi megrendelésekre szakosodott Rolls-Royce Coachbuild a jövőben a luxusautó-portfólió állandó elemévé válik. A brit márka hamisítatlan, vérbeli luxusvállalatként fejlődik tovább, gőzerővel készülve első tisztán elektromos meghajtású modellje világpremierjére: a Rolls-Royce Spectre történelmi jelentőségű bemutatkozása 2023 utolsó negyedévében várható.

2021: a BMW Motorrad eddigi legsikeresebb éve


A 2021-es évet a BMW Group kétkerekű divíziója is fennállása legsikeresebb esztendejeként könyvelheti el, hiszen a január és december között eltelt 12 hónapban világszerte 14,8 százalékkal több robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, mint egy évvel korábban. Ez szám szerint 194 261 darab új modellt jelent. Miként 2019-ben és 2020-ban, úgy a BMW Motorrad kimagasló értékesítési fejlődéséből tavaly is oroszlánrészt vállalt a BMW 1250 GS modell, hozzávetőlegesen 60 000 darabos megrendelésével. A vadonatúj BMW R 1250 RT kiváló rajtot vett a piacon, akárcsak az egyelőre négy tagot számláló, nagyméretű R 18 modellcsalád is. Az új BMW S 1000 R ugyancsak rendkívüli fogadtatásban részesült: a nóvum a BMW Motorrad első BMW M modelljével karöltve friss lendületet adott a négyhengeres motorkerékpárok szegmensének és a BMW Motorrad technológiai iránymutatóként betöltött szerepét nyomatékosítja.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínában a BMW Group 2021-ben is új értékesítési rekordot ért el, továbbra is vezetve a prémium kategóriát. A január és december között eltelt 12 hónapban a müncheni központú vállalatcsoport összesen 846 237 darab új BMW és MINI modellt adott el Kínában, amely 8,9 százalékkal múlja felül a 2020-as mutatót. A hálózatról tölthető modellek kínai értékesítése 69,6 százalékkal szárnyalta túl az egy évvel korábbi számokat, miközben itt csak a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modellből több mint 21 000 példány talált gazdára. A vállalatcsoport ötödik legnagyobb piacának számító Dél-Koreában a BMW Group 11,0 százalékos értékesítési növekedést regisztrált, amely szám szerint 77 592 darab új autóban érhető tetten.

Az Egyesült Államokban a BMW márka értékesítési mutatói 20,8 százalékkal növekedtek az egy évvel korábbi számokhoz képest. A 336 644 darab új autó a koronavírus-járvány betörése előtti, 2019-es mutatót idézi. A MINI márka a tengerentúlon 29 930 darab újdonságot adott el 2021-ben, amely 6,4 százalékos fejlődést jelent. Tavaly a BMW Group egyesült államokbeli értékesítési mutatójának mintegy 60 százalékát a BMW X modellcsalád tagjai tették ki.

Európában az új BMW és MINI modellek eladási mutatói 3,9 százalékkal magasabban, összesen 948 087 darabon zártak. Belgium történelmi elsőséget ért el a vállalat történetében, hiszen 2021-ben a BMW márka az ország abszolút újautó-értékesítési rangsorának élén végzett, először Európában. Hollandiában ugyancsak rekordszintű érdeklődést mutattak az ügyfelek: a BMW iX3 a prémium szegmens legnagyobb darabszámban értékesített elektromos modelljeként zárta az évet, összesen 2 733 megrendeléssel.

Hazai piacán, Németországban a BMW Group tovább növelte piaci részesedését 2021-ben. A 267 917 darab új autó 6,8 százalékkal marad el az egy évvel korábbi mutatótól, több mint 35 százalékos piaci részesedésével azonban a bajor prémiumgyártó magabiztosan vezet a prémium szegmensben. A tisztán elektromos meghajtású új modellek iránt mutatkozó kereslet több mint megkétszereződött, a január és december között eltelt 12 hónapban érkezett összesen 27 248 darab megrendeléssel. 2021-ben Németországban 43 842 darab plug-in hibrid BMW és MINI modellt vásároltak meg a BMW Group ügyfelei, amely a tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítési mutatójával együtt azt jelenti, hogy a vállalatcsoport hazai piacán már minden negyedik új autót hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelték meg az ügyfelek.
Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, elektromos autó, fejlesztés
 
A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet Megkezdődött az új Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása az Audi Hungariánál Vissza a jövőbe a Lexus lebegő deszkájával Vissza a jövőbe a Lexus lebegő deszkájával A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet Az évszázad sztorija lehet a Tesla A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet A környezet öltönyben is védhető Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 1 - 10