Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 1 - 10
Az AutoWallis csoport lesz az Opel importőre Magyarországon

Az AutoWallis csoport lesz az Opel importőre Magyarországon

2020. október 30.
A Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyta, hogy az AutoWallis leányvállalata legyen az Opel márka importőre Magyarországon.
Részletek

Az AutoWallis csoport lesz az Opel importőre Magyarországon

A hazai mellett három régiós országban is az AutoWallist választotta a márka importőrének a meghatározó német autógyár, ezzel a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat tovább növelheti árbevételét, mellyel újabb jelentős lépéssel kerül közelebb ahhoz, hogy a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatójává váljon.

Jóváhagyta a Gazdasági Versenyhivatal, hogy az AutoWallis leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE) Kft. legyen az Opel márka importőre Magyarországon. A német autógyártó júliusban már Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában is az AutoWallis leányvállalatát bízta meg az importőri feladatokkal, mely országokban még folyamatban van a versenyhivatali engedélyezés. A magyar piac stratégiai jelentőségét és méretét jól mutatja, hogy 2019-ben mintegy 12.500 darab új Opel személyautót és kisteherutót értékesítettek (a másik három országban összesen 11.700 darabot).

A WAE hamarosan megkezdi az Opel importőri feladatainak ellátását. Az AutoWallis csoport történetének egyik legjelentősebb mérföldköve az Opellel kötött négy országra kiterjedő importőri együttműködés. Az érintett országokban tavaly összesen 24 ezer darabot adtak el a márkából, így várhatóan már 2021-ben jelentős bővülést mutathat az AutoWallis csoport tagjai által értékesített járművek száma.

Az AutoWallis csoport lesz az Opel importőre Magyarországon

A 15 autómárkát forgalmazó vállalat ezzel újabb jelentős lépéssel kerül közelebb ahhoz, hogy megvalósítsa stratégiájában kitűzött céljait, így megduplázza árbevételét, és 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatójává váljon.

Az Opellel kötött, négy országra kiterjedő megállapodás azt mutatja, hogy a vállalat komoly partnere a világ legnagyobb autómárkáinak. Az Opel óriási tiszteletnek örvend Magyarországon, amit jól mutat az is, hogy a hazai utakon nagyjából minden hetedik autón a jól ismert villámot körülölelő kört ábrázoló embléma található. Az együttműködés megkötése szerencsés pillanatban történt, mivel a visszajelzések alapján minden idők egyik legszebb, legkorszerűbb és legzöldebb modellpalettája az Opelé.

Ezzel a megállapodással az AutoWallis tovább halad a dinamikus növekedés útján, miután csak idén ez már a hatodik jelentős üzletfejlesztése, illetve akvizíciója a csoportnak itthon és a régióban. (Az érintett üzletfejlesztések, akvizíciók: a legnagyobb magyar Opel és KIA kereskedés megszerzése; a Jaguar és Land Rover modellek magyarországi forgalmazásának megkezdése; a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedés átvétele; részesedésszerzés a Nyugat-Magyarországon meghatározó pozíciójú, hét jelentős autómárkát értékesítő és szervizelő Iniciál Autóházban; Opel importőri jog megszerzése Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában.)

Az AutoWallis csoport lesz az Opel importőre Magyarországon


Kulcsszavak: AutoWallis, importőr, opel
 
Folyamatosan töltik fel a létszámot az Opel Flex motorgyárában Folyamatosan töltik fel a létszámot az Opel Flex motorgyárában A GEFCO és az Opel 2022-ig meghosszabbította együttműködését A GEFCO és az Opel 2022-ig meghosszabbította együttműködését Az Opel Insignia GSi frankfurtban tartja világpremierjét Az Opel Insignia GSi frankfurtban tartja világpremierjét Betyár egy autó! Jön az új Opel Mokka X Betyár egy autó! Jön az új Opel Mokka X Az Opel új Monza Concept modelljének kerekeit a Dunlop gumijai teszik teljessé Az Opel új Monza Concept modelljének kerekeit a Dunlop gumijai teszik teljessé
 
Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani?

Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani?

2020. október 30.
Az ősz beköszöntével a látási viszonyok megváltoznak, az utak jóval csúszósabbak, síkosabbak lesznek – nem csak télen a hó, de ősszel a lehulló falevelek, a por, az eső miatt is.
Részletek

Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani?

Érdemes tehát autónkat időben, megfelelően felkészíteni a hidegebb időjárási körülményekre, hogy ne érjen bennünket meglepetés. És ez nem csak a téli gumicserében kell, hogy érvényre jusson… Ráadásul, ma már egyre többen térnek át a szezonálisról a négy évszakos abroncsokra. De vajon jól teszik? Az Autóváros szakemberei eloszlatják a kételyeket.

Az óbudai Duna Autó 24 márkaszervizében évente több mint 6.000 autót készítenek fel a téli szezonra. A vállalat tapasztalt szakemberei 5+1 jó tanácsot fogalmaztak meg az autósoknak, a gondtalan őszi-téli időszakra.

A gumiabroncsok cseréje

Aranyszabály, hogy amint az átlaghőmérséklet tartósan 7 Celsius fok alá süllyed, elérkezik az idő az abroncscserére. A statisztikák azonban azt mutatják, hogy egyre többen térnek át a szezonálisról a négy évszakos gumik használatára. „A négy évszakos gumiabroncsokkal kapcsolatban ugyanaz igaz, mint a szezonális, téli/nyári darabokkal: van közöttük jó és rossz” – árulta el Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. „Könnyen lehet, hogy egy prémium minőségű, négy évszakos abroncs jobb tapadást biztosít az alacsonyabb minőségű, téli változatnál.

Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani?

Általánosságban azonban elmondható, hogy azonos minőségű termékek esetén, a szezonális gumiabroncsok alacsonyabb fékutat, jobb tapadást biztosítanak négy évszakos társaiknál. Utóbbi típus létjogosultsága leginkább abban rejlik, hogy gazdaságosabb, hiszen évi két alkalommal megtakarítható az átszerelés díja. Szakmailag azonban továbbra is azt javaslom, hogy az évszaknak megfelelő téli/nyári gumival közlekedjünk, mert kritikus helyzetben néhány méteren emberéletek múlhatnak, ami nem lehet gazdasági kérdés.”

Mi alapján vizsgáljuk meg, hogy kibír-e még egy szezont a téli gumink? Az óbudai Autóváros szakembere szerint a használat mértéke, valamint a gumik kémiai összetételének változása, kopottsága egyaránt hatással van az élettartamra. De ha a profilmélység a téli gumin kevesebb, mint 4 mm, akkor semmiképp se használjuk már az adott szettet. Felszereléskor pedig fontos a centrírozás és az előírt guminyomás beállítása.

 „Habár a téli felkészítés bizonyos elemeit a tapasztalt autótulajdonosok akár saját kezűleg is el tudják végezni, nem szabad alábecsülni a jelentőségét. Ne felejtsük el, hogy a csúszós, jeges, fagyos útviszonyok a legjobb sofőröket is próbára teszik. Ha autónk műszakilag nincs felkészítve a téli útviszonyokra, az fokozott veszélyforrást jelenthet magunk és a közlekedés egyéb résztvevőire nézve is.

Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani?

"Épp ezért, ha nem vagyunk teljesen biztosak a dolgunkban, bízzuk inkább a szakszervizre a téli felkészítés, hiszen ott - az egyes márkák által előírt ellenőrzési lista szerint – a szakemberek teljes körűen átvizsgálják az autót. A felelős hozzáállással pedig akár emberéleteket menthetünk”  – összegezte Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

A folyadékszintek és a fagyáspont ellenőrzése

Autónk téli felkészítése azonban nem szabad, hogy csak a kerékcserében merüljön ki. A folyadékszintek ellenőrzése ugyanolyan fontos lépés a felkészítés során. Ahogy hűl az idő, a nyári ablakmosó folyadékot minél előbb használjuk el, ellenkező esetben fagydugó keletkezhet, ráadásul a hideg hatására a műanyag tartályok is megrepedhetnek, ami később további kiadást eredményezhet.  A hűtőfolyadék fagyáspontját is érdemes ilyenkor ellenőriztetni, szükség esetén a fagyálló folyadékkal feltölteni, mert a megfagyott folyadék a hűtő felület lamelláit szétnyomja, megrepeszti, ami komoly anyagi kárt okoz.

A fényszórók beállítása és az izzók rendszeres cseréje

Az ősz beköszöntével a látási viszonyok megváltoznak, később kel fel és korábban nyugszik a nap, aminek következtében mi is egyre többet autózunk sötétben. Arról nem is beszélve, hogy csapadékos, ködös időben fokozottan kell koncentrálni vezetés közben.

Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani?

Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a fényszórók – a vezetési biztonság növelése érdekében – helyesen legyenek beállítva, az izzók megfelelően működjenek. Az izzók fényereje ugyanis a használat során csökken, a szennyeződések pedig tovább ronthatják a világítóberendezések fényét. Tisztán tartásukkal ugyanakkor biztosíthatjuk a megfelelő távolság bevilágítását.

Az ablaktörlő lapátok állapotának ellenőrzése

A megfelelő látási viszonyok biztosításához nem elég csak a fényszórók beállítása, működése, de a szélvédő megóvása is fontos – kívül-belül egyaránt. Kívülről a jól működő ablaktörlő lapátok elengedhetetlenek, hiszen a téli időszakban ezeket sokkal intenzívebben használjuk. Érdemes gumibevonatukat rendszeresen ellenőrizni, hogy ne hagyjanak csíkokat, ne karcolják az üvegfelületet, évente pedig lecserélni a lapátokat. Arra pedig különösen figyeljünk, hogy a lefagyott szélvédőn ne kapcsoljuk be az ablaktörlést, ugyanis tönkre tehetjük az ablaktörlő lapátokat.

A fűtési rendszer és a pollenszűrő állapotának revíziója

Autón belül a pára okozhat kellemetlenséget, amit azonban a klímával könnyen orvosolni lehet. Ám ha a fűtési vagy hűtési rendszer nem működik jól, vagy eldugul a pollenszűrő, akkor a klíma sem tudja ellátni feladatát. Ilyenkor hiába tartjuk kívülről rendben az autót, belülről a pára meggátolja, hogy kilássunk a kocsiból.

Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani?

Ne feledkezzen meg az akkumulátorról sem!

Többen járhattunk már úgy, hogy egy őszi reggelen indultunk volna munkába, de a kocsi nem indult, még a gyújtást sem lehetett rárakni. A hidegebb idő beköszöntével ezzel számolni kell, hiszen az akkumulátorok is sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve. Egyrészt a külső hőmérséklet csökkenésével a kapacitásuk is lecsökken, másrészt az autókban található fémmotorok szoros illesztései még szűkebbek lesznek, a motorolajnak pedig megváltozik a viszkozitása.

Tehát nagyobb erő kell ahhoz, hogy beindítsuk a gépjárművet, ami néha borzasztó kellemetlen perceket okozhat. Megelőzésképpen a téli felkészítés során érdemes ellenőriztetni az akkumulátor állapotát és töltöttségi szintjét, és ha szükséges, újra cserélni. A régebbi gépkocsiknál javasolt a gyújtási rendszer és a gyertyák ellenőrzése is, sőt, az sem árt, ha „bikakábelt” is tartunk az autónkban.



Kulcsszavak: Duna Autó, márkaszerviz, Simon Péter, téli felkészítés, téligumi
 
Egyel több tömítőgyűrű? Maradhat! Amikor a sufni helyett a márkaszerviz dolgozik Egyel több tömítőgyűrű? Maradhat! Amikor a sufni helyett a márkaszerviz dolgozik Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Bejárta Közép-Európát a Beatrice turnéja Bejárta Közép-Európát a Beatrice turnéja Nagy Tesztnap a Duna Autónál Nagy Tesztnap a Duna Autónál
 
Az oroszlános márka kreatív álmodói

Az oroszlános márka kreatív álmodói

2020. október 30.
A Peugeot 210 éves történetében jó néhány fantasztikus dizájn született, ám az alkotók neve többnyire feledésbe merült. Ezt a hiányosságot igyekszünk most orvosolni.
Részletek

Az oroszlános márka kreatív álmodói

Az autóipari formatervezés jóval fiatalabb szakma, mint az autóépítés. A belső égésű motorral szerelt járművek a korai években a lovaskocsik dizájnjához igazodtak: pőrén futottak, vagy a beszállás kényelméhez méretezett dobozt viseltek alvázukon. A hajtásláncok fejlődésével az erőforrás idővel felköltözött az első tengely fölé; ennek burkolata legalább annyira védte a motort a sérülésektől, mint a jármű környezetét a motortól.

A szó mai értelmében vett karosszériatervezés a harmincas években, az aerodinamika tudományának térnyerésével jelent meg. Ekkorra már a legegyszerűbb automobilok is jóval nagyobb sebességre voltak képesek, mint a lóvontatású kocsik, így a streamlining divatja, amelyet a kor technológiájának csúcsát képviselő vasút vezetett be a köztudatba, nem csak esztétikai, de praktikus okokból is meghonosodott az autóiparban.

A Peugeot-nál az első áramvonalasítási törekvések egybeestek a márka mai napig élő névadási tradíciójának a kezdetével. Az 1929-ben bevezetett 201-es típus tradicionális, szögletes dobozkarosszériája a gyártás szűk évtizedének végére lágy vonalakat, döntött felületeket, lekerekített éleket öltött magára. Innentől kezdve nem szerkesztették, hanem rajzolták az autókat.

Az oroszlános márka kreatív álmodói

A szakma új volt, a darabszámok pedig alacsonyak (legalábbis Európában), ezért a legtöbb autógyár ekkoriban még nem foglalkoztatott saját dizájnert. Fontos típusaik körvonalait karosszériaépítő műhelyek formatervezői álmodták meg, akik egyszerre több autógyártónak is dolgoztak.

Voltak azonban kivételek: a párizsi Émile Darl´mat egy Peugeot kereskedés tulajdonosaként kapott kedvet a formatervezéshez. Eleinte saját műhelyében alakította át ügyfelei Peugeot-it, majd munkásságára a gyár is felfigyelt, és a harmincas évek végétől kezdve már a cég központi gyártóüzemében készültek az általa tervezett kupék és kabriók. Legismertebb munkája a Peugeot 302 vázát és futóművét a 402 motorjával társító roadster. Ha hivatalosan nem is állt a márka alkalmazásában, minden egyéb szempontból őt tekinthetjük a márka első sztár-dizájnerének, aki egészen az ötvenes évekig folytatta áldásos és igen kreatív tevékenységét.

A második világháborút követő években a célszerűség és a költséghatékonyság iránti igény felülírta az alkotó szellem kiteljesedését. Az autógyáraknak szárnyaló művészek helyett gondos iparosokra volt szükségük, így a nagy dizájnházak ráálltak a hétköznapi modellek tervezésére. A géniuszt azonban nem lehet elfojtani; a hatvanas évektől csodálatos, emlékezetes népautók születtek; a Peugeot-nál mindenekelőtt Battista Pininfarina és munkatársai jóvoltából. Ebben a termékeny közegben a házon belüli dizájnfeladatokat is egyre kreatívabb szakemberek felügyeletére bízták, az áttörést mégsem a kreativitás, hanem a technológia hozta el a gyári részlegek számára.

Az oroszlános márka kreatív álmodói

A hetvenes években kiemelt figyelem kezdett irányulni az utasok biztonságára. Megjelentek az első biztonsági utascellák, gyűrődőzónákkal és energiaelvezető elemekkel szerelték fel az autókat: az autóipari formatervezés olyan multidiszciplináris, integrált műfajjá vált, amelyet már nem lehetett egyszerű méretadatok meghatározásával kiszervezni.

A külső stúdiók lassan tanácsadóvá minősültek át, a gyár saját tervező mérnökei pedig mind nagyobb alkotói szabadságot kaptak. A kulcsszó a ’lassan’: az első Peugeot modell, amelyet teljes egészében házon belül terveztek, az 1985-ben bemutatott 309-es volt, az 1982-es Peugeot VERA Plus aerodinamikai tanulmányautó sorozatgyártásra egyszerűsített változata.

A saját tervezésű autók sikerével párhuzamosan a világ a Peugeot dizájnereit is kezdte név szerint megismerni. A sort Gerard Welter indította, aki a Peugeot 205 (1985) formatervével írta be magát a történelemkönyvekbe, de a jóval későbbi Peugeot 407 (2003) is az ő nevéhez köthető. A két modell között eltelt húsz év (a dátumok nem a dizájn véglegesítését, hanem a típusok piaci bevezetését jelölik) alatt minden részletében átalakult a márka formanyelve, ami nem kis részben Laurent Rossinak köszönhető. Ő volt az, aki a Peugeot 405 szigorúan geometrikus vonalait ívekké finomította a Peugeot 406 szedánban (1995), előkészítve a szögleteket hírből sem ismerő 407-es későbbi belépőjét.

Az oroszlános márka kreatív álmodói

Laurent Rossi ízlése olyan meghatározónak bizonyult a márka életében, hogy az első generációs Peugeot 5008 (2009), amelynek tervezésében Keith Ryder oldalán vett részt, sok részletében inkább idézi Rossi eredeti mesterművét, mint a korabeli Peugeot-kat. Utóbbiakat elsősorban annak a Jérôme Gallix-nak köszönhetjük, aki Weltert váltotta a Peugeot formatervezési részlegének élén, és aki olyan korszakalkotó típusokat alkotott, mint a Peugeot RCZ (2010) vagy az első generációs Peugeot 508 (2011). Legnagyobb ívű projektje, a Peugeot 608 sajnos nem valósulhatott meg: a hatalmas presztízslimuzint elsodorta a 2008-as gazdasági világválság, és vele távozott Gallix is.

Az autóipari formatervezők ekkortájt léptek elő elvont és rejtőzködő művészekből ünnepelt sztárokká, a Gallix utódjául kinevezett Gilles Vidal pedig tökéletesen alkalmas volt erre a szerepre. Nevéhez számtalan jövőbe mutató koncepciójármű fűződik, ám ennél is fontosabb, hogy egyetlen évtized leforgása alatt teljes következetességgel alakította át a Peugeot arculatát.

A Peugeot jelene minden szálon az ő nevéhez fűződik – a márka jövőjét viszont már Matthias Hossann alakítja. A negyven éves tervező hét éve dolgozik a márkánál, ahol a szakma minden területén bizonyított, pályája meredeken ívelt a második generációs Peugeot Partner tárgyilagosságától a Peugeot e-Legend tanulmányautó ünnepelt szépségéig. Hogy az ő vezetése alatt milyen új kalandok várnak a márkára, ma még csak a beavatott kevesek tudhatják, egy dolog azonban biztos: ahogy Émile Darl´mattól fogva mindig, most is a lehető legjobb kézben van a Peugeot jövője.

Az oroszlános márka kreatív álmodói
Kulcsszavak: autógyár, design, formatervezés, Peugeot, Peugeot Design Lab
 
Rekordáron kelt el a Roberto Cavalli tervezte MINI a bécsi Life Ball-on Rekordáron kelt el a Roberto Cavalli tervezte MINI a bécsi Life Ball-on Az oroszlános márka kreatív álmodói A Volvo Cars vadonatúj XC90 modellje a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációja Az oroszlános márka kreatív álmodói A legjobb kisautó a Mazda2 PEUGEOT SPORT ENGINEERED: a teljesítmény újraértelmezése PEUGEOT SPORT ENGINEERED: a teljesítmény újraértelmezése Milliárdokat csalhatott el, most tagadja a vádakat a Renault és a Nissan első embere Milliárdokat csalhatott el, most tagadja a vádakat a Renault és a Nissan első embere
 
Növelte autóipari bevételét a harmadik negyedévben a PSA

Növelte autóipari bevételét a harmadik negyedévben a PSA

2020. október 29.
A harmadik negyedévben már növekedésnek indult a francia Groupe PSA konszern autóipari üzletágában az értékesítési árbevétel a cég honlapján szerdán publikált eredménybeszámoló alapján.
Részletek

Növelte autóipari bevételét a harmadik negyedévben a PSA

A csoport értékesítési árbevétele a harmadik negyedévben 15,453 milliárd euró volt, 0,8 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 15,579 milliárd eurónál. Ezen belül viszont az autóipari üzletág forgalma 1,2 százalékkal 11,964 milliárd euróra emelkedett 11,824 milliárd euróról. A Faurecia alkatrészgyártó üzletág bevétele viszont 7,4 százalékkal 3,874 milliárd euróra csökkent 4,185 milliárd euróról.

Autóipari értékesítési árbevételének harmadik negyedévi növekedését részben a nyár folyamán bemutatott új Peugeot 208 és Opel Corsa modellek piaci sikerére, részben pedig a kereslet súlypontjának a drágább modellekre való eltolódására vezeti vissza a PSA.

A PSA csoport a Peugeot, Citroën, DS, Opel és Vauxhall autómárkákat értékesíti.

A harmadik negyedévben eladott autók száma elmaradt az egy évvel korábbitól, 674 ezerről 12,7 százalékkal 589 ezerre csökkent. Messze legnagyobb felvevőpiacán, Európában 496 ezer autót értékesített a harmadik negyedévben a PSA, 12,9 százalékkal kevesebbet a tavalyi 569 ezernél. Az eladások csak a közel-keleti és afrikai térségben nőttek 38,8 százalékkal 47 ezerre 34 ezerről. A többi piacon csökkentek az eladások.


Növelte autóipari bevételét a harmadik negyedévben a PSA

Az év első kilenc hónapjában 1,622 millió autót értékesített világszerte a PSA, 37,1 százalékkal kevesebbet a 2019 első kilenc havi 2,577 milliónál. Európában 38,6 százalékkal csökkentek az eladások 1,380 millióra 2,247 millióról. Az eladások minden régióban csökkentek a közel-keleti és afrikai kivételével, ahol 118 ezer autó kelt el az év eleje óta, 12,5 százalékkal több a tavalyi 105 százaléknál.

A csoport első kilenc havi bevétele 24,8 százalékkal 40,573 milliárd euróra csökkent 53,918 milliárdról. Ezen belül az autóipari üzletág 31,559 milliárd euró forgalmat ért el, 25,2 százalékkal kisebbet az előző évi 42,202 milliárd eurónál.

A PSA az idén az autópiaci forgalom 25 százalékos csökkenésére számít Európában, 10 százalékosra Kínában, 20 százalékosra Oroszországban és 30 százalékosra Latin-Amerikában. Az autóipari üzletágban a 2019-2021-es időszakra tervezett 4,5 százalékos átlagot nem veszélyeztető bevételarányos jövedelmezőségre számít a PSA az idén.

A Groupe PSA és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportját létrehozó egyesülése előreláthatólag a jövő év első negyedében valósul meg a járványügyi helyzet alakulása függvényében.

Kulcsszavak: autógyár, Groupe PSA, járműipar, psa
 
Adósságai megtérítését ígéri az Ikarus Egyedi Kft. Adósságai megtérítését ígéri az Ikarus Egyedi Kft. 2019-től a Volvo Cars teljes modellkínálatát villamosítja 2019-től a Volvo Cars teljes modellkínálatát villamosítja A német járművek iránti erős kereslet hajtotta szeptemberben az európai autópiacot A német járművek iránti erős kereslet hajtotta szeptemberben az európai autópiacot Növelte autóipari bevételét a harmadik negyedévben a PSA A kínaiak kapkodnak az XC60-ért Radikálisan megfiatalítja felső vezetését a Toyota Radikálisan megfiatalítja felső vezetését a Toyota
 
Hibrid hajtásláncokkal érkezik az új JAGUAR E-PACE

Hibrid hajtásláncokkal érkezik az új JAGUAR E-PACE

2020. október 29.
Bemutatkozik az új E-PACE: továbbfejlesztett külső megjelenés, belső kialakítás, fejlett online funkciók, új jármű architektúra, takarékos plug-in hybrid és mild hybrid hajtásláncok. Finomított külső megjelenés: az áramlástanilag optimalizált lökhárító, a módosított alsó légbevezető nyílások és az ultramodern LED-es fényszórók az átrajzolt hűtőmaszkkal együtt határozott kiállást kölcsönöznek a modellnek.
Részletek



Hibrid hajtáskácokkal érkezik az új JAGUAR E-PACE

A módosított külső formajegyekkel, továbbfejlesztett belső kialakítással, új generációs Pivi Pro szórakoztató rendszerrel, valamint nagy teljesítményű, takarékos hajtásláncokkal – köztük egy előremutató plug-in hybrid egységgel – érkező, új padlólemezre épülő Jaguar E-PACE minden eddiginél határozottabb kiállást, fejlettebb online funkciókat és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál.

Az utazás élményét a legújabb fejlesztésű Pivi Pro szórakoztató rendszer teszi teljesebbé: a rendszer egyszerű menüszerkezete és fokozott online funkcionalitása – beleértve a vezeték nélküli szoftverfrissítést (SOTA) – a fedélzeti rendszerek intuitív kezelését teszi lehetővé.

Átdolgozott megjelenés

Az orrnál módosított alsó légbeömlőt találunk, amelyet karakteres, penge formájú idom díszít. A modern Noble Chrome kidolgozású hűtőmaszk új, rombusz mintázatú rácsozatát a Jaguar tradicionális logója ihlette; a kerékdobokon kialakított új légkivezető nyílásokat az ikonikus Leaper embléma díszíti. A karakteres dupla ´J´ nappali világítással szerelt új, teljes LED-es fényszórók (opcióként pixel LED technológiával) fokozott felbontást és megnövelt fényerőt kínálnak.

Kifinomult belső tér

Az új E-PACE belső tere még prémiumabb kialakítást, magasabb szintű online szolgáltatásokat, valamint minden eddiginél kifinomultabb hangulatot kínál.

Az új belső tér központi eleme az integrált, 11.4 colos, HD érintőképernyő. A műszerfal közepén elhelyezett, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhető az új Pivi Pro szórakoztató rendszer. A vegyi úton edzett üvegből készült monitor két bevonatot kapott: az egyik a becsillogást akadályozza meg, míg a másik az ujjnyomokat tartja távol.

Hibrid hajtáskácokkal érkezik az új JAGUAR E-PACE

A vezetőcentrikus belső térben könnyen hozzáférhető, megnövelt méretű tárolórekeszt találunk az új sebességválasztó kar előtt; ugyanitt kapott helyet a 15 W teljesítményű vezeték nélküli telefontöltő is. A műszeregység körüli, gyakran érintett felületeket puha tapintású anyagok borítják, míg a térdtámaszt speciális kialakítása teszi még kényelmesebbé és finomabbá.

Az új Drive Selector sebességválasztó kar – a számos igényes részlet egyike – az eddiginél szélesebb, alacsonyabb kialakítást kapott, felső részét „krikettlabda” öltések díszítik, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedő tapintási élményt segíti elő.

Az I-PACE tisztán elektromos sport-szabadidőjármű dizájnja által ihletett, új kormánykeréken megvilágított, használton kívül rejtett kapcsolókat, valamint kormányra integrált fém váltókarokat találunk. A részletekbe menő figyelem kiváló példája a fejtámlákat díszítő, dombornyomott Jaguar Leaper figura, vagy a kárpitokra erősített, a márka múltja és hagyományai előtt tisztelgő ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címke.

Plug-in teljesítmény és menetdinamika

Az új E-PACE a Jaguar új fejlesztésű, prémium keresztmotoros architektúra (Premium Transverse Architecture) padlólemezét alkalmazza, amelyet már tervezése  során eleve felkészítettek a legmodernebb villamosított hajtásláncok fogadására. Ezek közé tartozik az új háromhengeres P300e plug-in hybrid hajtáslánc, valamint az új generációs, négyhengeres dízelmotorok, illetve a legmodernebb Ingenium benzinmotorok, amelyeket mind mild hybrid technológiával (MHEV) vérteztek fel.

Hibrid hajtáskácokkal érkezik az új JAGUAR E-PACE

A fejlett 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor a moduláris, rugalmas Ingenium motorcsalád legújabb tagja, amely plug-in hybrid és mild hybrid konfigurációban egyaránt elérhető az E-PACE fedélzetén.

Az új, kis tömegű (a négyhengeresnél 33 kilogrammal könnyebb) alumínium motor meggyőző teljesítményéhez finom járás és csekély belső súrlódás társul, ami hozzájárul az erőforrás kiemelkedő takarékosságához. A leömlőt az alumínium hengerfejbe integrálták, ami felgyorsítja az üzemi hőmérséklet elérését, illetve lehetővé tette, hogy a turbófeltöltő turbinakereke egészen közel kerüljön a kipufogónyílásokhoz, ami kiváló gázreakciókat eredményez.

Az új P300e plug-in hybrid hajtáslánc a 200 lóerős, 1,5 literes háromhengeres Ingenium benzinmotort a hátsó kereket hajtó (Electric Rear Axle Drive, ERAD), 109 LE (80 kW) teljesítményű villanymotorral kombinálja. Ez a megoldás lenyűgöző menetteljesítményeket és kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményez: az autó 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, CO2-kibocsátása akár 44g/km, átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 2,0 l/100 km) (WLTP TEH, vegyes üzem szerint).

A kompakt ERAD villanymotort a padló alatt elhelyezett, 15 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja. A teljesen feltöltött akkumulátorral akár 55 kilométer tehető meg tisztán elektromos üzemben.

A háromhengeres benzinmotor, illetve a négyhengeres benzin- és dízelmotorok mild hybrid rendszeréhez tartozó, a motortérben elhelyezett szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BiSG) képes visszanyerni a lassításkor, illetve fékezéskor rendszerint elvesző energiát, amelyet aztán a csomagtartó padlója alá beépített, 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárol. Az így eltárolt energiát felhasználva a rendszer gyorsításkor besegít a belső égésű motornak, illetve finomabban, gyorsabban működő start/stop rendszert biztosít.

Hibrid hajtáskácokkal érkezik az új JAGUAR E-PACE

Futómű és erőátvitel

Az új E-PACE vázszerkezetét érintő, alapvető módosítások jelentős előrelépést hoztak a menetdinamika, a kényelem és a praktikum terén. Az új PTA platform új motorrögzítési pontjai precízebb gázreakciókat eredményeznek.  

Az új architektúrában merevebbek az első felfüggesztés bekötései, ami a Jaguarokra jellemző dinamizmus megőrzése mellett kényelmesebb rugózást eredményez.  Az új szerkezet jóvoltából az egész utastérben csökkentek a rezgések, így az utasok békés, nyugodt környezetben foglalhatnak helyet. Az utastéri zajszint is csökkent, ami fokozott kényelmet eredményez.

A legtöbb modellvariáns a Jaguar intelligens összkerékhajtási rendszerét alkalmazza. Az összkerékhajtáshoz kapcsolódva a háromhengeres motorok nyolc-, a négyhengeresek kilencfokozatú automata sebességváltót kapnak.

Az új E-PACE összkerékhajtási rendszere a második generációs Standard Driveline technológiát alkalmazza, amely automatikusan osztja meg a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között, minden pillanatban a lehető legjobb tapadást és erőátvitelt biztosítva.

A Standard Driveline most először alkalmazza a hajtásláncot automatikusan szétkapcsoló technológiát. Állandó sebességű haladás során a rendszer kizárólag az első tengelyre juttat nyomatékot, ezzel csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.

A Standard Driveline-hoz hasonlóan az Active Driveline AWD rendszer is képes megosztani a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Ezen túlmenően azonban a hátsó tengelynél elhelyezett két darab, egymástól függetlenül működő, elektronikusan vezérelt, nedves tengelykapcsoló a bal és jobb hátsó kerék között is megosztja a hajtóerőt. A rendszer mindössze 100 milliszekundum (azaz 0,1 mp) alatt képes a hátsó tengelyre jutó nyomaték 100 százalékát az egyik vagy a másik hátsó kerékre csoportosítani.

Hibrid hajtáskácokkal érkezik az új JAGUAR E-PACE

Az összes E-PACE megkapta a Jaguar Drive Control rendszert: ez komfort, öko, eső/jég/hó (csak az elsőkerék-hajtású kiviteleken), valamint dinamikus üzemmódokat kínál, amelyeket a vezető az útviszonyok függvényében kézzel választhat ki. A vadonatúj Drive Selector sebességváltó kar mellett elhelyezett billenőkapcsolóval választható üzemmódok az E-PACE kormányművének, sebességváltójának, gázreakcióinak és (opcionálisan) az adaptív lengéscsillapítóknak a beállításait módosítják.

Ezen túlmenően az új Adaptive Surface Response rendszer, amely az összkerék-hajtású kiviteleken kiváltja az eső/jég/hó üzemmódot, másodpercenként tízszer megvizsgálja, hogy a pillanatnyi útfelülethez a három lehetséges beállítás közül melyik a legalkalmasabb, és fél másodpercen belül automatikusan aktiválja is azt a beállítást.

Élvonalbeli kapcsolódási technológiák

Az új E-PACE a Jaguar fejlett elektronikus jármű architektúráját (EVA 2.0) alkalmazza, amely a legkülönfélébb új technológiákat támogatva gondoskodik arról, hogy a gépkocsi mindig online kapcsolatban álljon, és mindig a legfrissebb szoftververziókkal rendelkezzen.

A Pivi Pro szórakoztató rendszer legújabb változata egy 11.4 colos, ívelt üvegpanellel szerelt, új HD érintőképernyőn keresztül kezelhető. A rendszer a korábbi képernyőnél jobb leolvashatóságot, háromszor nagyobb fényerőt, valamint 48 százalékkal megnövelt felületet kínál. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka kettő vagy kevesebb kattintásból elérhető a nyitóképernyőről.

Hibrid hajtáskácokkal érkezik az új JAGUAR E-PACE

A Pivi Pro saját áramforrással rendelkezik, így a navigációs rendszer azonnal használatra kész, amint a vezető helyet foglal a volán mögött.

A Pivi Pro kapcsolódásáról a legújabb generációs, dupla SIM-kártyás technológia gondoskodik. A két LTE modem révén a rendszer párhuzamosan több funkciót is képes végrehajtani (pl. zenei streaming és szoftverfrissítés), anélkül, hogy az a teljesítmény rovására menne.

Az élvonalbeli kapcsolódási technológiának köszönhetően a mobil adatkapcsolat akkor sem esik ki hosszabb időre, ha az autó lefedettség nélküli területen halad át, mivel a rendszer az összes szolgáltató hálózatán barangolva mindig a létező legerősebb jelet biztosítja.

A fejlett SOTA online funkcionalitásnak köszönhetően a felhasználók anélkül tölthetik le és telepíthetik a szoftverfrissítéseket, hogy fel kellene keresniük egy Jaguar kereskedőt. A frissítéseket a háttérben tölti le a rendszer, majd értesíti a felhasználót a változásról, valamint annak legfontosabb elemeiről. A jármű leállítását igénylő frissítések esetén az ügyfelek határozhatják meg, hogy azokat mikor telepítse a rendszer.

A Pivi Pro az alapfelszereltség részét képezi az S, SE és HSE felszereltségi szinteken, illetve opcióként rendelhető az alapkivitelű E-PACE modellekhez. Ez utóbbi belépőmodellek alapfelszereltségként kínálják a Pivi szórakoztató rendszert, amely az Apple Carplay® okostelefon-integrációt alkalmazva, a felhasználó okostelefonján keresztül kínál navigációs funkcionalitást. A Pivi az Android Auto™ kompatibilitást is alapfelszereltségként kínálja.

Az utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: az alkalmazott Nanoe technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. Az előremutató rendszer 2.5 PM szűrője felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) részecskéket, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret. Aktiválásához elegendő megnyomni a ´Purify´ gombot a központi érintőképernyőn.

A még kényelmesebb használat érdekében a második generációs Activity Key anélkül is lehetővé teszi az ajtózárak nyitását és zárását, valamint a motor indítását, hogy az indítókulcs az autóban lenne. A hordható eszköz immár karóraként is használható, egy feltöltéssel hét napon át üzemel.

Az új E-PACE első ízben kapja meg a Jaguar ClearSight belső visszapillantó technológiáját, amelynek segítségével a vezető minden helyzetben akadálytalanul tekintheti át a mögöttes forgalmat. A különösen kényelmes és praktikus rendszer a keret nélküli visszapillantó tükörbe integrált nagyfelbontású képernyőn jeleníti meg egy széles látószögű, hátra tekintő kamera által közvetített képet, így sem a magas utasok, sem a rossz fényviszonyok, sem a hátsó szélvédőre hullott csapadék nem akadályozza a kilátást.

Kulcsszavak: bemutató, E-PACE, hibrid, jaguar, új modell
 
Fantomfekete szenvedély: a BMW X5 M és a BMW X6 M Black Fire Edition Fantomfekete szenvedély: a BMW X5 M és a BMW X6 M Black Fire Edition Hibrid hajtásláncokkal érkezik az új JAGUAR E-PACE Új fejezetet nyit a Ford a Milánói bútorkiállításon A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit a sajtó számára A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit a sajtó számára Megkezdődött a BMW 3-as sorozat exkluzív különkiadásainak gyártása Megkezdődött a BMW 3-as sorozat exkluzív különkiadásainak gyártása Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai
 
40 éves a Citroën 2 CV Charleston

40 éves a Citroën 2 CV Charleston

2020. október 29.
1980 októberében a Párizsi Autószalonon mutatta be a Citroën a 2 CV 6 Charlestont. A mindössze 8000 példányt számláló különleges széria olyan sikert aratott, hogy a 2 CV 6 Charleston 1981. júliusban bekerült a sorozatgyártott modellek közé, és egészen a 2 CV kivezetéséig ott is maradt.
Részletek

40 éves a Citroen 2 CV Charleston

1980-ban, azaz 40 évvel ezelőtt a Citroën egy 8000 darabos limitált szériával jelent meg a piacon. A Charleston névre keresztelt modell darabja 24 800 frankba került. Ahogy a korabeli sajtóközlemény fogalmazott:

„A legkényesebb 2 CV-rajongók kedvéért a fényszórók kerekek, és vörös színű burkolatot kaptak”. Az egyszerre elegáns és meghökkentő stílusú 2 CV 6 Charleston kiviteli minőség és teljesítmény tekintetében a 2 CV-k között a legmagasabb színvonalat képviselte. Az 1976-ban útjára bocsátott Spot után a 2 CV 6 Charleston is az új ötletnek számító limitált széria jelenséget lovagolta meg.

A modell a Club felszereltségi szintet vette alapul. Ami megkülönböztette attól, az a különleges kárpitozás és a 2 CV Spéciale-ról már ismert kerek fényszórók voltak.

A siker akkora volt, hogy a limitált széria már a következő évben megszűnt „limitált” lenni: 1981. júliustól a 2 CV 6 Charlestont a levallois-i üzemben már szériában gyártották, és a modell bekerült a márkakatalógusba. A sorozatgyártott változat a krómházas fényszórókban és a rombuszmintás szürke üléskárpitban tért el a limitált kiadástól. 

A színpaletta az eredeti borvörös-fekete árnyalat után 1982. júliustól egy sárga-fekete változattal bővült, melyet 1983 júliusában egy kétféle szürkét (sötétszürke és kormoránszürke) kombináló verzió váltott fel.

40 éves a Citroen 2 CV Charleston

A gyártás 1988-ban a portugáliai Mangualdében folytatódott. Az itt gyártott modellek arról ismerhetők fel, hogy az ablaküvegeken a spanyol beszállító, „Covina” neve olvasható.

1990. július 27-én délután 16:30-kor a mangualdei gyártósorról legördült az utolsó 2 CV, egy duplaszürke 2 CV 6 Charleston. Ez volt az 5 114 969. és egyben utolsó Kacsa.

A legendás modell máig népszerű, és rengeteg gyűjtőt vonz szerte a világon. Sikeréhez az utolsó tíz évben gyártott Charleston is nagyban hozzájárult.

Jelenleg egy jó állapotú, működőképes autó bejegyzett ára eredeti limitált széria esetén 14 500 €, szériaváltozat esetén 10 500 €.


2008-ban, a 2 CV 60. születésnapja alkalmából egy másik Citroën kabrióból is készült Charleston limitált széria: ez a szintén borvörös/fekete C3 Pluriel Charleston.

2 CV  Charleston: Igazi retró varázs

A 2 CV 6 Charlestonban a 2 CV bája és egyszerűsége köszön vissza, ám mindezt – az előbbiekkel teljes összhangban – egy csipetnyi vidámsággal és eleganciával fűszerezi. Utánozhatatlan jellemzője a kétszínű karosszéria, ahol a kétféle árnyalatot a 2 CV 1939-es prototípusának sziluettjére emlékeztető lekerekített vonal választja el egymásról.

40 éves a Citroen 2 CV Charleston

A sötétebb tónus a karosszéria alsó részén, a sárvédőkön, valamint a tetőn (egészen a szélvédő felső részéig), a világosabb árnyalat pedig a csomagtartón, a motorháztetőn, az ablakok és a szélvédő körül, valamint a kerekeken lelhető fel.

A lekerekített ablakok felső részét egy-egy fehér csíkból álló szegély keretezi, fölötte az ajtókat pedig egy króm vízvető szegélyezi. A limitált széria tagjai borvörös, a sorozatgyártott Charlestonok krómszínű fényszóróval rendelkeznek. A lökhárítók metálszürke fényezést kaptak, a csomagtartón pedig egy téglalap alakú öntapadós felirat látható, rajta a modell nevével. A küszöböket krómozott díszlécek, a kerekeket pedig a Dyane-ról ismerős, szintén krómozott dísztárcsák ékesítik.   

A 2 CV 6 Club felszereltségi szintből kiindulva a műszerfal egy nagy sebességmérővel és négyszögletes nyomógombokkal van felszerelve, utóbbiak az ablaktörlő, az elakadásjelző és a fékfolyadékszint-visszajelző vezérlésére szolgálnak. Az 1976 óta a csúcskategóriás 2 CV-kre jellemző egyágú kormánykereket találjuk itt is. A két napellenző közül az utasoldali rejtett tükörrel van felszerelve. A napellenzők mögött helyezkedik el a belülről is nyitható motorháztető két kioldó kampója.

Az ajtók belső oldalát szürke kárpitozás borítja, melyet egy a kilincset magában foglaló és a zárszerkezetet elrejtő fekete műanyag sáv szegélyez. A limitált széria üléseit tyúklábmintás kárpit borítja, a sorozatgyártott Charlestonokban viszont rombuszmintás szürke üléskárpit található.

40 éves a Citroen 2 CV Charleston

A Club és Spécial változatokkal ellentétben a 2 CV 6 Charleston kínálatában nincs centrifugális tengelykapcsoló. Ami a motort illeti, a bevezetéskor és a későbbiekben sem történt jelentősebb módosítás. A 2 CV 6 Charleston az A06/635 motorral kerül forgalomba, mely 5750 ford./perc fordulatszámon 29 LE DIN teljesítményre képes. Ezt a teljesítményt az 1978-ben bevezetett, Solex 26/35 CSIC kéthordós porlasztó tette lehetővé.

Ettől eltekintve az 1970. február óta alkalmazott 602 cm3-es motor legfőbb jellemzői változatlanok. A furat és löket továbbra is 74x70 mm, amiből 8,5-ös kompressziós arány és 4 mkg nyomaték következik (3500 ford./perc fordulatszámon). A 12 V-os elektromos berendezések egy 28 A-es generátorral rendelkeznek, melyet szíj köt össze a 9 lapátos ventilátort meghajtó szíjtárcsával. A felfüggesztés a tekercsrugókkal felszerelt első és hátsó kerekek egymásra hatásának eredménye. Elöl és hátul egyetlen főfékhenger által vezérelt dobfékeket találunk.

Kulcsszavak: 2 CV Charleston, Citroën, évforduló, retró
 
KÉT CITROËN-ÚJDONSÁG A 2013-AS BRÜSSZELI AUTÓSZALONON KÉT CITROËN-ÚJDONSÁG A 2013-AS BRÜSSZELI AUTÓSZALONON 50 éves a legendás Ford Transit 50 éves a legendás Ford Transit 40 éves a Citroën 2 CV Charleston A legenda nemrégiben 80 éves lett A Citroen feltekeri a hangerőt! A Citroen feltekeri a hangerőt! Citroen C-Elysée – Modern, tágas, robosztus Citroen C-Elysée – Modern, tágas, robosztus
 
Hatvan új autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben

Hatvan új autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben

2020. október 28.
A budapesti közösségi közlekedés fejlesztésének részeként a kormány százszázalékos finanszírozásával 60 új, korszerű autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben - mondta a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár kedden Budapesten, a Mercedes-Benz Conecto G típusú buszok sajtóbemutatóján.
Részletek

Hatvan új autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben

Fürjes Balázs közölte: a kormány 6 milliárd forintot biztosít a 60 akadálymentes, alacsonypadlós, légkondicionált, környezetbarát csuklós busz beszerzésére.

A hathengeres, 360 lóerős dízel motorok a legmagasabb környezetvédelmi követelményt támasztó EURO 6 D környezetvédelmi normának is megfelelnek - ismertette.

A buszok a menetrendszerű fővárosi közlekedés részei, többek között a 169-es, a 84-es, a 89-es és a 94-es buszok vonalain közlekednek a XVII., a XVIII. és a XXI. kerületben, és kiszolgálják Pécel, Gyál és Szigetszentmiklós agglomerációs vonalait is - ismertette.

A járművekben magyar hozzáadott érték is van, a biztonsági, a diagnosztikai és az utastájékoztatási rendszert, valamint a zárt vezetőfülkét Debrecenben, a magyar szállítónál építik be - tette hozzá az államtitkár.

Fürjes Balázs hangsúlyozta: Budapest fejlesztésének legfontosabb területe a közlekedés, a kormány célja, hogy az emberek gyorsabban, kényelmesebben, kevesebb átszállással és környezetbarát járműveken jussanak el úticéljukhoz, valamint legyen kevesebb a közlekedési dugó és tisztább a levegő.

Hatvan új autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben

Mint mondta, a célok megvalósítása érdekében a budapesti városvezetéssel együttműködésben folyamatosan javítani kell a közösségi közlekedés minőségét, meg kell építeni a hiányzó külső körúti elemeket, amelyek elkerülhetővé teszik és ezzel tehermentesítik a belvárost, valamint a fővárossal közösen meg kell építeni a külső csomópontokban a P+R parkoló hálózatot, amely lehetővé teszi, hogy az emberek letegyék autóikat és átszálljanak a közösségi közlekedésre.

Az államtitkár úgy fogalmazott: a forgalomba állított új buszok is megerősítik azt a tényt, hogy Budapest nem csak a belvárosból áll. A kormány azt vallja, hogy Budapest minden lakója, minden városrésze egyenrangú, a külső kerületekben, valamint az agglomerációban lakókat is megilleti a jó közlekedés.

Fürjes Balázs kiemelte azt is, hogy a belváros közlekedési problémáit is csak a belvároson kívül lehet megoldani. Budapest közlekedésének legnagyobb kihívását az jelenti, hogy naponta a külső városrészekből és az agglomerációs településekről egymillió ember érkezik autóval a belső kerületekbe dolgozni, tanulni. A főváros közlekedése akkor lesz jobb, ha lehetővé teszik ennek az egymillió embernek, hogy a javuló minőségű közösségi közlekedést válasszák, ezt segítik a kormányzati finanszírozással forgalomba álló buszok - mondta.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, a kormányzat rendszerként fejleszti a közösségi közlekedést, hogy fenntarthatóbb, zöldebb és versenyképesebb legyen más közlekedési módokkal szemben. Felidézte, hogy a július óta a Volánbusz Zrt. fölötti tulajdonosi jogokat a MÁV Zrt. gyakorolja.

Hatvan új autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben

Az elnök-vezérigazgató kitért arra, hogy a forgalomba álló új buszok mellett folyamatosan érkeznek a budapesti elővárosi vasúti közlekedésbe az emeletes motorvonatok. Megindult a közbeszerzési eljárás a HÉV-vonalakon közlekedő járművek cseréjére, a részvételi jelentkezéseket november elején bontják fel. A Volánbusz Zrt. a következő hetekben több mint 700 új autóbusz beszerzését fogja megindítani - tette hozzá.

Homolya Róbert elmondta azt is: a MÁV és a Volánbusz integrációja óta dolgoznak a két közösségi közlekedési ágazat összehangolásán, 2022-re szeretnék létrehozni a tarifaközösséget.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a főváros és az agglomeráció közösségi közlekedése megújításának szimbólumaként értékelte a forgalomba kerülő új buszokat. Mint mondta, a környezetbarát járművek jelzik, hogy mennyire szorosan összefügg Budapest és az agglomeráció közlekedése.

A most forgalomba álló harminc buszt a magyar kormány megrendelésére a Volánbusz üzemelteti a MÁV csoport részeként, ugyanakkor kék színűek, mert a fővárosi közösségi közlekedési rendszer részei. Aki Budapesten belül száll fel a járművekre, a BKK bérleteivel és jegyeivel is igénybe tudja venni a szolgáltatást. A buszok kiszolgálják az agglomeráció településeit és a főváros külső kerületeit is - jelezte.

Hatvan új autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben

Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a már megvalósult beszerzések eredményeképpen az elmúlt két évben 866 új és újszerű autóbuszt állított forgalomba a társaság. A tervek szerint jövőre újabb 600 járművel bővülhet a flotta.

A fővárosban és az agglomerációban forgalomba álló Mercedes-Benz Conecto G csuklós buszok részei annak a 90 darabos flottának, amelyet a járműfiatalítási program keretében szereztek be. Ilyen buszok közlekednek Zalaegerszegen, Székesfehérváron és Győrben is, illetve hamarosan megjelennek Szombathelyen és Gyulán - ismertette.

Kulcsszavak: autóbusz, budapest, mercedes
 
Lehet, hogy jönnek a belarusz elektromos buszok? Lehet, hogy jönnek a belarusz elektromos buszok? Visszaszólt az Uber a kormánynak Visszaszólt az Uber a kormánynak Hatvan új autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben Új korszak a budapesti tömegközlekedésben Két-három éven belül a felújított csepeli HÉV-en lehet majd utazni Két-három éven belül a felújított csepeli HÉV-en lehet majd utazni Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza
 
Elektromos mobilitás és a MINI modellpalettájának jövője

Elektromos mobilitás és a MINI modellpalettájának jövője

2020. október 28.
A MINI tovább erősíti fenntarthatóságot és hatékonyságot éltető, alapvető értékeit, miközben a modell- és hajtáslánc-paletta bővítésével minden ügyfelének megadja a „választás szabadságát”.
Részletek

Elektromos mobilitás és a MINI modellpalettájának jövője

A brit gyártó hamarosan a prémium kompaktok és crossover modellek szegmensében is új fejezetet nyit, kínai jelenlétét pedig helyi gyártás beindításával fokozza.

A MINI tovább erősíti fenntarthatóságot és hatékonyságot éltető, alapvető értékeit, miközben a modell- és hajtáslánc-paletta bővítésével minden ügyfelének megadja a „választás szabadságát”. A brit gyártó hamarosan a prémium kompaktok és crossover modellek szegmensében is új fejezetet nyit, kínai jelenlétét pedig helyi gyártás beindításával fokozza.

A MINI a jövő hajtáslánc-technológiáit, járműszegmenseit és szolgáltatásait szem előtt tartva szervezi újra modellpalettáját.

Az átszervezés középpontjában az elektromos mobilitás térnyerésének támogatása, a prémium kompaktok és crossover modellek iránti fokozott elköteleződés, valamint a Kínában betöltött piaci pozíció erősítése áll. „A MINI mindig is a személyes mobilitás speciális kihívásaira adott választ. A lehetőség pedig, hogy átszervezzük modellpalettánkat, naprakészen tartja a márkát” – fogalmazott Bernd Körber, a MINI vezetője. „A MINI jövőjének az elektromos mobilitás mellett az újabb célcsoportok és értékesítési piacok meghódítása is meghatározó tényezője” – tette hozzá.

Elektromos mobilitás és a MINI modellpalettájának jövője

Húsz év telt el azóta, hogy a hagyományokkal átitatott brit prémiummárka újraélesztését követően bemutatkozott a MINI második generációja. Azóta az oxfordi üzem gyártósoráról mintegy négymillió darab új MINI gurult le, amelyeket a gyártó a világ több mint száz országában adott át ügyfeleinek. A MINI fejlesztéseit az elmúlt két évtizedben nagymértékben meghatározták az ügyfelek szükségletei és igényei.

2015-ben az új MINI Clubman sikeresen vezette be a márkát a prémium kompakt szegmensbe, amelybe két évvel később az új MINI Countryman is megérkezett. Ma a brit prémiumgyártó globális értékesítési eredményének hozzávetőlegesen 40 százalékát ez a szegmens adja. Ráadásul a MINI modellpalettája ma szélesebb, mint valaha. A rendkívül sportos MINI John Cooper Works modellek a brit prémiummárka egész éves eladásainak mintegy 5 százalékát teszik ki, a hálózatról tölthető modellek pedig egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.

A MINI mélyen gyökerező hagyományainak egyik legfőbb pillére a hatékony műszaki megoldások mentén kínált abszolút vezetési élmény. A hatvanegy esztendővel ezelőtt bemutatott klasszikus Mini nem csupán forradalmi helytakarékossága, de egyszerre sportos és gazdaságos vezethetősége okán is osztatlan elismerést váltott ki. A 2000-ben debütált, második generációs MINI új dízelmotorokkal optimalizálta tovább a vezetési élmény és az üzemanyag-hatékonyság kettősét, majd 2008-ban a márka az elektromos mobilitás tekintetében a BMW Group úttörőjévé lépett elő. A kisszériában gyártott MINI E értékes információkkal gazdagította a tervezőmérnököket arra vonatkozóan, hogy milyennek kell lennie egy nagyvárosi forgalomban használt, tisztán elektromos meghajtású modellnek.


Elektromos mobilitás és a MINI modellpalettájának jövője

Az emisszió-mentes mobilitás ma már a MINI modellpalettájának egyik meghatározó alappillére. 2019-ben a márka a MINI Cooper SE Countryman ALL4  plug-in hibrid modellnek köszönhetően minden huszadik új autóját hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelve adta el, majd a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE piaci premierjével ez az arány minden tízedik autóra változott.

A rendkívül hatékony belsőégésű erőforrásokkal és hálózatról tölthető modellekkel a MINI megteremti a „választás szabadságát”

A MINI a közeljövőben világszerte egy átfogó, hálózatról tölthető modellpalettával kínálja fel ügyfeleinek a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés lehetőségét. A brit prémiumgyártó eközben továbbra is garantálja rendkívül hatékony benzines és dízelüzemű erőforrásainak elérését azon célcsoportjai és régiói számára, amelyek mobilitási szükségleteit a tisztán elektromos meghajtású modellek egyelőre nem képesek kielégíteni. „Fejlett benzines és dízelüzemű motorjainkkal, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiánkkal és tisztán elektromos meghajtásunkkal a BMW Group által fémjelzett „választás szabadságát” adjuk meg ügyfeleinknek, a világ minden pontján kielégítve mobilitási szükségleteiket és vágyaikat” – mondta Bernd Körber. „Ez lehetővé teszi számunkra, hogy tovább növekedjünk a globális piacon” – tette hozzá.

A MINI jövőbeli, tisztán elektromos meghajtású portfóliójának középpontjában a háromajtós MINI, a kisautó-szegmens új crossover modellje és egy új kompakt crossover áll. A márka prémium kompakt crossover modellje és kisautói belsőégésű erőforrásokkal is megrendelhető lesznek.

Új MINI modellek a crossover és prémium kompakt szegmensben

Hogy előnyt kovácsoljon a crossover modellek iránt világszerte mutatkozó, egyre átfogóbb ügyféligényekből, a MINI egy vadonatúj, az ügyfelek igényeit maximálisan szem előtt tartó crossover modellel bővíti kínálatát ebben a szegmensben.

Elektromos mobilitás és a MINI modellpalettájának jövője

A hatalmas sikernek örvendő MINI Countryman mellé érkezik egy újabb crossover modell, amely kizárólag tisztán elektromos meghajtással lesz elérhető. A MINI Countryman következő generációja mindeközben belsőégésű erőforrásokkal és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával is megrendelhető lesz, maradéktalanul kielégítve a világszerte eltérő ügyféligényeket.

A MINI modellpalettájának folyamatos fejlesztése lehetővé teszi a márka számára, hogy egy újabb prémium kompakt modellel elégítse ki ügyfelei helykínálat és sokoldalúság terén jelentkező, egyre átfogóbb igényeit. A kreatív helykihasználás, amely a MINI modelljeit mindig is jellemezte, eközben mit sem csorbul. A brit prémiumgyártó összes új autója hamisítatlan MINI modellként érkezik meg az utakra, a koncepciótól, a szegmenstől és a hajtáslánc-technológiától függetlenül. Az újdonságokat éppúgy a maximális utastéri helykínálat, az izgalmas vezethetőség és a lehető legkisebb alapterületen megvalósított egyediség jellemzi majd, mint a MINI összes eddigi modelljét.

„A márka és a közösségünk iránt érzett felelősségünk része, hogy megőrizzük a MINI egyedi karakterét. Jövőbeni összes új modellünk éppen ezért hamisítatlanul MINI lesz” – nyilatkozta Bernd Körber.

Fokozott elköteleződés a kínai piac mellett

A világ legnagyobb piacának számító Kína dinamikusan növekszik, és mint ilyen, a jövőben egyre fontosabbá válik a MINI számára.

Elektromos mobilitás és a MINI modellpalettájának jövője

Ma a márka által értékesített új autók mintegy 10 százaléka Kínában talál gazdára. Ahhoz, hogy tovább erősítse piaci jelenlétét és jelentős mértékben javítsa kínai értékesítési eredményét, a MINI importált márkából hamarosan helyben készülő autógyártóvá érik.

2023-tól a MINI a Great Wall Motor oldalán kezdi meg Kínában az új járműszerkezetre épülő, kifejezetten tisztán elektromos meghajtásra tervezett, nagyfeszültségű akkumulátorról táplált modellek sorozatgyártását. Ez lehetővé teszi a brit prémiumgyártó számára, hogy maradéktalanul kielégítse az emisszió-mentes mobilitás iránt Kínában és világszerte mutatkozó, egyre intenzívebb ügyféligényeket. A MINI kínai partnerrel megkötött együttműködésének egyértelműen meghatározott alapelve a piaci igényeket követő gyártás. A helyben készült modellekkel a MINI nem csupán a kínai piac egyre növekvő igényeit szolgálja ki, de a többi régió gyártását is stabilizálja.

Kulcsszavak: elektromos autó, hibrid, Mini
 
Jöhet az elektromosautó-flották kora Jöhet az elektromosautó-flották kora A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését Az e-autók ára nem csökken úgy, ahogy az akkuké Az e-autók ára nem csökken úgy, ahogy az akkuké Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Elektromos mobilitás és a MINI modellpalettájának jövője Öt év és Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet
 
Már járja a próbaköröket a tram-train Spanyolországban

Már járja a próbaköröket a tram-train Spanyolországban

2020. október 28.
Elkészült az első tram-train szerelvény Spanyolországban, a Stadler vállalatcsoport valenciai gyárban. A járművet most a gyár saját pályáján tesztelik.
Részletek

Már járja a próbaköröket a tram-train Spanyolországban

Ha minden jól megy, akkor decemberben három részre bontják a berendezést, hogy Magyarországra szállíthassák - í­rja a szegedma.hu.

Decemberben három részre bontják

„A tram-train járművek rendkívül összetett, bonyolult járművek, szinte mindent számítógép vezérel. A próbafutáson kívül a következő hetekben még számos tesztnek teszik ki a szerelvényeket. Ha minden rendben lesz, akkor várhatóan idén decemberben újra szétszedik a tram-train járművet, méghozzá három darabra, hogy speciális tréleren Magyarországra szállíthassák”

– mondta a lapnak Mucsi László projekttanácsadó.

A hazai szakemberektől úgy tudni, 3-4 hétre lesz szükségük ahhoz, hogy ismét összeszereljék és forgalomképes állapotba hozzák a szerelvényt – fogalmazott a szakember. Ezek után kezdődhet a tram-train hazai tesztelése a Hódmezővásárhely–Szeged pályán.


Már járja a próbaköröket a tram-train Spanyolországban

„A tizenkettőből három prototípust kell vizsgálni Magyarországon. A három tram-trainnek egyenként minimum 15 ezer kilométert, összességében pedig 50 ezer kilométert kell a próbajáratok során hibamentesen futniuk. A magyarországi közlekedési hatóság rendkívül komoly vizsgálatokat végez majd a járműveken. Utána történhet meg a maradék 5, illetve a későbbiekben a plusz 4 szerelvény legyártása, leszállítása. A mostani számításaink szerint jövő ősszel már utasokat is szállíthat a tram-train” – összegzett a szakember.

Kulcsszavak: szeged, tömegközlekedés, Tram-Train, villamos, vonat
 
26 új villamos és 60 trolibusz érkezhet Budapestre 26 új villamos és 60 trolibusz érkezhet Budapestre Kamerarendszerrel és Futárral szerelték fel a budapesti nagykörúti villamosokat Kamerarendszerrel és Futárral szerelték fel a budapesti nagykörúti villamosokat Forgalomba állnak az új CAF villamosok, az első négy az 1-es villamos alacsonypadlós kiszolgálását bővíti Forgalomba állnak az új CAF villamosok, az első négy az 1-es villamos alacsonypadlós kiszolgálását bővíti Már járja a próbaköröket a tram-train Spanyolországban Megemelte a budai fonódó villamosprojekt támogatási összegét a kormány Már járja a próbaköröket a tram-train Spanyolországban Új járműveket vásárol a pécsi busztársaság
 
Sokan mobiloznak közlekedés közben

Sokan mobiloznak közlekedés közben

2020. október 27.
Nemcsak autót vezetve, hanem gyalogos közlekedés, biciklizés vagy rollerezés közben is hajlamosak mobilozni az emberek - állapította meg egy friss kutatás.
Részletek

Sokan mobiloznak közlekedés közben

Miközben a megkérdezettek csaknem 80 százaléka tartja veszélyesnek a mobiltelefon használatát kerékpározás vagy rollerezés közben, 25 százalékuk vallotta be, hogy ez előfordult már vele; 10,5 százalékuk rendszeresen használja a mobiltelefonját kerékpározás vagy rollerezés közben - ez leginkább a fiatalokra jellemző, a 20-29 éves korosztályban ez az arány 13 százalék.

A telefonhasználat az esetek kétharmadában beszélgetést jelent. Headsetet csak minden második ember használ, azaz ugyanennyien vannak, akik a kezükben tartott mobiltelefonnal bicikliznek.

A telefonálás mellett a zenehallgatás és a navigáció használata gyakori még kerékpározás és rollerezés közben. Kiugró veszélyforrást jelent az üzenetváltás: ez a tevékenység a megkérdezettek mintegy ötödére jellemző közlekedés közben, és az átlagosnál gyakrabban fordul elő a nők, valamint a fiatalok körében.

Gyaloglás közben szinte mindenki használja a mobiltelefonját, a leggyakrabban beszélgetésre, zenehallgatásra és csetelésre. A megkérdezettek 74 százaléka teszi el a mobiltelefonját arra az időre, amíg gyalogosként átkel a zebrán. A nők és a fiatalabb korosztályba tartozók jellemzően óvatosabbak, és a nem Budapesten élőket is fokozottabb odafigyelés jellemzi.


Sokan mobiloznak közlekedés közben

Kitértek arra is, hogy a megkérdezettek 45 százalékának egy vagy több olyan ismerőse is van, aki szokta használni az okostelefonját, miközben részt vesz a forgalomban. Az emberek több mint 85 százaléka szerint valamennyire veszélyes jelenségről van szó, "a kutatás adatai szerint tehát rengetegen hánynak fittyet a saját biztonságukra" - fogalmaztak.

A felmérést 18-59 éves, okostelefonnal rendelkezők körében - kor, nem, iskolai végzettség, lakóhely településtípusa és régiója szerint reprezentatív módon - 1121 ember megkérdezésével végezték - olvasható az Aegon Biztosító által megrendelt kutatásról szóló közleményében.

Kulcsszavak: balesetveszély, közlekedés, közlekedésbiztonság, kutatás, mobiltelefon
 
A Siemens metróvonalat villamosít Indiában A Siemens metróvonalat villamosít Indiában Az ABB több mint 100 millió dollár értékben nyert el megbízást modern vasúti technológia szállítására Az ABB több mint 100 millió dollár értékben nyert el megbízást modern vasúti technológia szállítására Indulnak a forgalomcsillapítási mintaprojektek Budapesten Indulnak a forgalomcsillapítási mintaprojektek Budapesten Átadták a forgalomnak az M0-s autóút új szakaszát Átadták a forgalomnak az M0-s autóút új szakaszát Németországban várhatóan bevezetik az autópályadíjat Németországban várhatóan bevezetik az autópályadíjat
 

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 1 - 10