Regisztráció Elfelejtette a jelszavát? BELÉPÉS
Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 9588 Megjelenítve: 1 - 10
A céges autó értékes juttatási forma

A céges autó értékes juttatási forma

2018. január 19.
A céges autó egyre népszerűbb béren kívüli juttatási forma, hiszen a legtöbb esetben a gépjárművet magáncélra éppúgy használhatja a dolgozó, mint vállalati ügyek intézésére.
Részletek

A céges autó értékes juttatási forma

Éppen ezért a flottás autó fontos szerepet kap a munkavállalók elégedettségének növelésében, de ehhez elengedhetetlen, hogy a cégautó szabályzat vállalatra szabott, mindkét fél számára biztonságot nyújtó feltételeket tartalmazzon. Az Arval szakértői a szabályzat megléte mellett azonban hangsúlyozzák: akkor lehet népszerű ösztönző az autó, ha annak értékét, illetve a kapcsolódó szabályzatot átlátható módon kommunikálja a vállalat a munkatársai felé.

A január a legtöbb hazai cégnél a cafeteria választás, az éves értékelés és a jövőbeli juttatási csomagok tárgyalásának időszaka. Ezeknek egyre gyakoribb eleme a flottás autó, amely azonban sokszor az elégtelen belső szabályozás, illetve a juttatás értékének hiányos kommunikációja révén kettős megítélésnek örvend. Tény, hogy a céges autó kevésbé terheli meg a cég költségvetését, mint egy ugyanakkora értékű pénzbeli juttatás, azonban a dolgozóknak is érteniük kell, milyen összeget képvisel és milyen célokra használható ez a kényelmi juttatás. Erre nyújt megoldást a részletes cégautó szabályzat, amelynek aktualizálásáról sokszor még a nagyvállalatoknál is megfeledkeznek.

„A vállalat és a munkavállaló igényeinek megfelelő autó kiválasztása a folyamat egyszerűbb része, amelynél sokkal összetettebb, nagyobb odafigyelést és szakértelmet igénylő feladat a cégautó szabályzat összeállítása” – figyelmeztet Tekse Kálmán, az Arval Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

A céges autó értékes juttatási forma

„Noha a munkavállalók jellemzően örömmel fogadják a céges autót, a gyakorlatban számos vitás helyzet alakulhat ki, amely a dolgozói bizalom sérüléséhez vezethet. Ilyen például a casco önrész fizetése vagy szülési szabadság idején az autó használatára váró jogosultság. Mindezek azonban megelőzhetők, ha a juttatási csomag tervezésekor a cég felülvizsgálja a cégautó szabályzatát.”

A flottaszabályzat frissítésekor azonban nem elegendő például egy rendelkezésre álló nemzetközi, anyavállalati minta, hiszen ezek sok esetben nem fedik a helyi igényeket. A szabályzatnak mindenképpen tisztáznia kell a költségkockázatok viselését a dolgozó és a munkáltató között, de tartalmaznia kell a modellválasztékot, a listaárat, a havidíjakat, illetve az üzemanyag-típusokat is. Tekse Kálmán szerint a további szempontok kidolgozását mindenképpen jobb szakemberre bízni. Ilyen például az emissziós értékek meghatározása, amelyeknek összhangban kell lenniük a vállalat fenntarthatósági törekvéseivel, hosszú távon pedig a gazdaságos, környezettudatos üzemeltetést kell szolgálniuk.

Tekse Kálmán hozzátette:

„Ahhoz, hogy a dolgozó értse a céges autó lehetőséget, mint juttatást, átlátható módon kell kommunikálni a gépjármű képviselte értéket, továbbá érdemes az autó felszereltségét a dolgozók bevonásával kialakítani. Ez a folyamat mindenképpen szakértőt kíván, akárcsak a szabályzat frissítése.”


A szabályzat kialakítása során tehát nagyon sok szempontot kell elemezni, amit az Arval igyekszik minél átláthatóbbá tenni az ügyfelei számára. A vállalat többek között ennek érdekében fejlesztette ki az Arval Active Link telemetria rendszert, amely olyan sokrétű információszolgáltatást tesz elérhetővé a flottamenedzserek számára, amit mindezidáig jellemzően csak több eszköz egyidejű használatával lehetett előállítani. Az Arval Active Link fontos érdeme továbbá, hogy a céges autót használókat pontrendszerben minősíti, ami segíti a sofőrök vezetési készségeinek megismerését. A fejlesztés így egyszerre szolgálja a gazdaságos, biztonságos flottaüzemeltetést, valamint a cégautó szabályzat finomhangolását.

Kulcsszavak: Arval, cafeteria, cégautó, flotta, flottakezelő
 
Újabb jelentős flottasikert könyvelhet el a Ford Grúziában Újabb jelentős flottasikert könyvelhet el a Ford Grúziában Technológiai fronton fontos tapasztalatokkal zárja az évet a flottapiac Technológiai fronton fontos tapasztalatokkal zárja az évet a flottapiac A Hyundai Motor átadta a 2014-es brazíliai FIFA Labdarúgó Világbajnokság résztvevőit szállító járműveket A Hyundai Motor átadta a 2014-es brazíliai FIFA Labdarúgó Világbajnokság résztvevőit szállító járműveket Régóta várt fejlesztést vezetett be az Arval a magyar flottapiacon Régóta várt fejlesztést vezetett be az Arval a magyar flottapiacon Autókkal fűszerezett konferenciák az EuroFleet-tel Autókkal fűszerezett konferenciák az EuroFleet-tel
 
Újabb elektromos kamion érkezik

Újabb elektromos kamion érkezik

2018. január 19.
Egyre több cég fejleszt ki elektromos meghajtású tehergépkocsikat. A Tesla és a Daimler után a Thor Trucks is bemutatta a saját modelljét.
Részletek

Újabb elektromos kamion érkezik

A Thor Trucks ET-One a vállalat első terméke. Dakota Semler, a Thor Trucks 25 éves vezérigazgatója azt remélte, hogy az elektromos kamionnal egy egész modellsorozat alapjait teremthetik meg és e sorozatban az ET-One veheti át a zászlóshajó szerepét.

A vállalkozás később elektromos szállítóautókat és más járműveket is kínálni akar. Semler egy olyan modellcsaládot akar megalkotni, amelynek keretében az ügyfelek az egyes autókat egyénileg személyre szabhatják. Optikailag az ET-One a Tesla Semire hasonlít és ahhoz hasonlóan szintén teljes mértékben elektromos meghajtású. A maximális terhelhetőség körülbelül 36 tonna, ebben az esetben a hatótávolság legfeljebb 480 kilométer.

A Thor Trucks az első prototípusokat jövőre szeretné elkészíteni, míg az új modellt 2019-ig akarja piacra dobni. Az ET-One vételára 150 000 dollár lehet, összehasonlításul: egy dízeles kamion 100 000-125 000 dollárba kerül - í­rja az alternativenergia.hu.

Újabb elektromos kamion érkezik
 
Kulcsszavak: elektromos kamion, elektromos teherautó, Thor Trucks, zöld
 
Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban A BMW i3 már három éve a fenntartható fejlődés négykerekű szimbóluma A BMW i3 már három éve a fenntartható fejlődés négykerekű szimbóluma A Nissan elektromos járművei a Cannes-i reklámfesztiválon A Nissan elektromos járművei a Cannes-i reklámfesztiválon A Volkswagen csoport villanyautó-akkumulátor gyárat építhet A Volkswagen csoport villanyautó-akkumulátor gyárat építhet Megjelenik a magyar jogban a környezetkímélő gépkocsi fogalma Megjelenik a magyar jogban a környezetkímélő gépkocsi fogalma
 
Megérkezett a Toyota új zászlóshajója!

Megérkezett a Toyota új zászlóshajója!

2018. január 19.
Ultramodern padlólemezre épül, technológiájában és stíluselemeiben pedig a prémium középkategóriához igazodik a Toyota új zászlóshajója, az ötméteres Avalon.
Részletek

Megérkezett a Toyota új zászlóshajója!

Az Avalon 1994 óta áll a Toyota modellkínálatának csúcsán. Az Európában nem forgalmazott típus annak idején előzmények nélkül, a japán belpiaci Crown szedánnak megfelelő, de elsőkerékhajtású modellként került forgalomba. Megjelenése jól érzékeltette azt a privilegizált pozíciót, amit a kilencvenes évekre a Toyota exportpiacain elért; az Artúr-mondakörből kölcsönzött nevű szedán mindig is egyfajta átmenetet képezett a Toyota és prémium márkája, a Lexus között.

Ennek szellemében az új, ötödik generációs modell olyan technológiákat és funkciókat vonultat fel, amelyekre még nem volt példa a Toyota történetében. Ilyen például a szériakivitelben kínált Apple CarPlay integráció, a dinamikus irányjelző, a valódi Yamaha fa, illetve alumínium dekorelemek vagy a motorhang-erősítés. Szintén első ízben kínál Toyota modell adaptív felfüggesztést.

A fejlesztések hátterében a Camry szedánnal bevezetett új TNGA padlólemez alkalmazása áll. A modern, méretezhető platform nemcsak a modell sportos arányaiért felel – az Avalon hosszabb (4978 mm), alacsonyabb (1435 mm) és szélesebb (1849 mm) elődjénél, rövidebb túlnyúlásokkal és nagyobb (2870 mm) tengelytávval –, de az új lemezformálási technológia révén olyan, eddig megvalósíthatatlan, plasztikus részletekkel is gazdagítja a tekintélyes méretű autót, mint amire az ajtókilincseknél vagy a küszöbvonalnál láthatunk példát. A feszesebb vonalak, valamint a teljesen burkolt padlólemez révén elődjénél is kedvezőbb, 0,27-es közegellenállási együtthatóval büszkélkedhet a limuzin.

Megérkezett a Toyota új zászlóshajója!

A LED-es fényszórók ugyancsak a Toyota fejlesztéseinek abszolút élvonalát képviselik. A tompított és távolsági világítás mellett kanyarkövető funkciót és futófényes irányjelzőt tartalmaznak; a fényszóróház különleges, lézeres megmunkálásnak köszönheti aprólékos mintázatát.

Az utastérben - felszereltségi szinttől függően - a Yamaha zongoragyárból származó, valódi fabetétek vagy alumínium dekoráció díszíti a műszerfalat, a könyöklőt és a középkonzolt, a steppelt, kontrasztosan varrott, perforált üléskárpitok szintén újdonságnak számítanak a márkánál. Az igényes kidolgozást ergonómiailag optimalizált környezet, kategóriaelső hátsó üléssori férőhely és olyan funkcionális kiegészítők jellemzik, mint a hátul is megtalálható szellőzőrostélyok, ülésfűtés vagy USB töltőaljzatok.

A helykínálatot és a megjelenést egyaránt javítja az ultra vékony első középkonzol, amelyen egyedülálló módon rejtett, kihúzható panelen kaptak helyet az okostelefonok töltésére szolgáló funkciók. A vezető előtt kombinált digitális és analóg műszeregység helyezkedik el, fölötte akár 10 colos, színes head-up kijelző található. A multimédiás rendszerek kínálata szintén prémium járműveket idéz. Az online szolgáltatásokat is felvonultató Entune rendszerhez 9 colos érintőképernyő, akár 14 hangszórós, 1200 wattos audiorendszer és az Amazon digitális asszisztense, az autóiparban első ízben integrált, hangvezérelt Alexa tartozik.

Megérkezett a Toyota új zászlóshajója!

A modern hajtáslánc-technológiák terén a Toyota mindig is az abszolút élvonalat képviselte, és ez most sincs másképp: a TNGA padlólemez adta lehetőségeket kihasználva a 3.5 V6 benzinmotor mellett a Camryből ismerős 2.5 literes, négyhengeres benzinmotorral szerelt full hybrid hajtással is megrendelhető a modell. Utóbbi olyan ultramodern technológiákat vonultat fel, mint a villanymotorral működtetett változó szelepvezérlés, a D-4S kettős befecskendezési rendszer vagy a különösen nagy, 14:1 sűrítési viszony. A hibrid hajtás vezérlését, az akkumulátorok elhelyezését is optimalizálták, a fokozatmentes automata erőátvitel egyes felszereltségi szinteken hat szimulált fokozatban kézzel is „kapcsolható.”

Ez utóbbi különösen akkor nyer létjogosultságot, ha kiaknázzuk az olyan sportos fejlesztésekben rejlő potenciált, mint a 650 (!) fokozatban szabályozható, 20 ezredmásodperc alatt váltani képes lengéscsillapítás vagy az újonnan kifejlesztett, dinamikus geometriájú multilink hátsó felfüggesztés. Az eredendően zajtalan, a stratégiai pontokon külön hangszigeteléssel ellátott, digitális zajcsillapítással is felvértezett utastérben alaphelyzetben néma csend uralkodik, de a szívászaj, valamint a motorhang digitális erősítése (a rendszer nem szintetikus hangokat generál, hanem a természeteseket teszi hangsúlyosabbá) révén kívánságra a menetdinamikához illő, valódi sportautós élményben részesülhetnek az utasok.

A pontot az i-re a Toyota Safety Sense P biztonsági csomag teszi fel: minden autó tíz légzsákkal, valamint az autóiparban jelenleg létező összes vezetőtámogató funkcióval felszerelkezve kerül forgalomba.

Megérkezett a Toyota új zászlóshajója!

Kulcsszavak: Avalon, bemutató, toyota, új modell
 
Mutatjuk az első képeket az új Kia Picantóról Mutatjuk az első képeket az új Kia Picantóról A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Lexus NX300h -  provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Lexus NX300h - provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében
 
Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén

Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén

2018. január 18.
Az Euro NCAP nyilvánosságra hozta, hogy melyek voltak 2017 osztályelső autói, és az Opel Crossland X egyike ezeknek.
Részletek

Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén

Sikeres rajtja után, a „Best in Class Car 2017“ cím elnyerésével kategóriájában a biztonság királya lett a villámos márka crossovere. Az Euro NCAP tavaly novemberben közreadott legfrissebb törésteszt-eredményei alapján az adható maximális öt csillaggal ismerték el az Opel Crossland X jellemzőit: mind a négy biztonsági vizsgálaton – felnőtt, illetve gyermek utasok védelme, gyalogosvédelem és vezetőtámogató asszisztensek – jó osztályzatokat kapott. Különösen példamutató az oldalütközés-védelme: ebben mind a felnőttek, mind a gyermekek megóvásáért maximális pontszámot ért el.

Az alapfelszereléshez tartozó berendezések mellett, amilyen például a fáradságra figyelmeztető vagy a sávtartó asszisztens, további első osztályú biztonsági rendszereket is kínál az Opel Crossland X. Ilyen többek között a frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés, automatikus vészfékezéssel és gyalogos-felismeréssel, a modern, teljesen LED-es fényszóró, a 180 fokos panoráma-tolatókamera vagy a holttér-figyelmeztető.

A kívül zömök és kompakt, ám belül annál tágasabb és flexibilisebb, trendi kétszínű fényezésével és laza SUV-jellegével remekül mutató Opel Crossland X máris több mint 80 ezer európai vevőt győzött meg kvalitásairól az értékesítés tavalyi kezdete óta.

Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén

Kulcsszavak: Crossland X, euro ncap, opel, suv, törésteszt
 
Új modellel jön a Ssangyong 2015 januárjában Új modellel jön a Ssangyong 2015 januárjában Az Alfa Romeo Giulia ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP töréstesztjén Az Alfa Romeo Giulia ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP töréstesztjén Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel A SEAT egy harmadik modellel erősíti szabadidő-autó offenzíváját A SEAT egy harmadik modellel erősíti szabadidő-autó offenzíváját
 
Hiába nyereséges, leáll az A380-as gyártása, ha nem lesznek új megrendelések

Hiába nyereséges, leáll az A380-as gyártása, ha nem lesznek új megrendelések

2018. január 18.
Az Airbus leállítja a világ legnagyobb utasszállítója, az A380-as gyártását, ha nem sikerül új megrendeléseket begyűjteni - mondta John Leahy, a toulouse-i gyártó kereskedelmi vezetője hétfőn.
Részletek

Hiába nyereséges, leáll az A380-as gyártása, ha nem lesznek új megrendelések

Az Airbus éves értékesítési és átadási statisztikájáról tartott, az interneten is közvetített sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva John Leahy azt mondta, az Emirates kezében van az A380-as sorsa, ha a dubaji székhelyű cég nem rendel újakat, akkor le kell állítaniuk a gyártást. A leállításra vonatkozó tervek már elkészültek.

November végével száz gép várt még gyártásra. Az elmúlt tíz évben 317 gépre adtak le rendelést a légitársaságok, ebből 217-et szállítottak le tavaly november végéig. A mindössze tíz éve gyártásban lévő, 600 utast is szállítani képes repülőből az Airbus jövőre havonta egy, 2019-től viszont évente 8 gyártását tervezi.

Az Airbus legutóbb a japán All Nippon Airways-nek adott el három A380-ast 2016 januárjában. Ezeket még a szintén japán Skymark diszkont légitársaság rendelte meg, de a cég csődbe ment, és az ANA vette át a rendelésállományt. A gyártósorok biztos fenntartása érdekében legalább 30 új gép gyártására kellene leszerződnie a gyártónak.    

Az őszi Dubaji Légi Szalonon az Emirates a várakozásoktól eltérően nem  adott le újabb rendelést A380-asra, amelynek már most is a legnagyobb üzemeltetője a világon: a századik gépet idén novemberen vették át, és további 42 érkezése várható. A légitársaság vezetése azért nem rendelt többet, mert nem látták biztosítottnak, hogy az Airbus legalább tíz évig fenntartja a gyártást. Ehhez viszont az kellett volna, hogy az Emirates leadja a rendelést.

Hiába nyereséges, leáll az A380-as gyártása, ha nem lesznek új megrendelések

Az Airbus tíz évvel ezelőtt azért hívta életre 11 milliárd eurós fejlesztési költséggel az A380-ast, mert a tanulmányok azt mutatták: az utasforgalom folyamatosan emelkedni fog, a repülőtéri infrastruktúra és a leszállási résidők viszont ezt nem tudják követni, ezért nagyobb gépekre lesz szükség. A légitársaságok végül azért nem rendeltek többet az óriásgépből, mert egyszerre nehéz megtölteni egy járatot, speciális repülőtéri infrastruktúrát igényel, illetve négy hajtóműve miatt az egy utasra jutó költségek magasabbak, mint a kéthajtóműves, de kevesebb utast szállítani képes versenytársainál. Az A380-as hagyományos, négyosztályos elrendezésben 544 utas szállítására képes.

Az első A380-ast tíz évvel ezelőtt a Singapore Airlines vette át és helyezte üzembe, ezt a gépet júniusban a szingapúri légitársaság visszaadta a lízingbe adó DS Aviationnek, a gépet jelenleg a franciaországi Tarbes-Lourdes-Pyrennées repülőtéren tárolják, nincs kereskedelmi forgalomban. Az európai légitársaságok közül az Airbus részvényes országainak fő légitársaságai, a British Airways, az Air France és a Lufthansa vásárolt a gépből.

A 72,7 méter hosszú, 24 méter magas és 79,7 méter szárnyfesztávolságú gép a valaha volt legnagyobb utasszállító repülőgép, amit gyártottak. Nagyobb az ikonikus, a repülést az 1970-es években forradalmasító Boeing 747-es Jumbo Jetnél is. A 276 tonnás, négyhajtóműves A380-800-as 15 200 kilométeres hatótávolságú. Bár az Airbus tervbe vette a nagyobb, 900-as, és az áruszállító verziót elkészítését is, ezek kifejlesztéséről érdeklődés hiányában lemondott.

Kulcsszavak: A380, airbus, Emirates, légiközlekedés, légitársaság
 
Több repülőgépet adott el, de kevesebbet adott át az Airbus, mint a Boeing Több repülőgépet adott el, de kevesebbet adott át az Airbus, mint a Boeing December 22-én adja át az első A350-es típusú repülőgépet az Airbus a Qatar Airwaysnek December 22-én adja át az első A350-es típusú repülőgépet az Airbus a Qatar Airwaysnek Műszaki hiba miatt egy időre eltűnt a radarokról egy Boeing Dreamliner Műszaki hiba miatt egy időre eltűnt a radarokról egy Boeing Dreamliner Mintegy ezren emlékeztek a Malévra a Hősök terén Mintegy ezren emlékeztek a Malévra a Hősök terén Karbantartó hangárt épít a Budapest Airport a Wizz Airnek Karbantartó hangárt épít a Budapest Airport a Wizz Airnek
 
Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly

Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly

2018. január 18.
Tavaly személygépjármű gumiabroncsból 4,2%-kal többet adtak el a gyártók, mint az azt megelőző esztendőben. Ezen belül a nyári abroncsok forgalma 1,5%-kal, a négyévszakosoké 19,6%-kal, míg a téli abroncsoké 6,1%-kal nőtt.
Részletek

Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly

„Ha hosszabb távra tekintünk vissza, elmondható, hogy tíz éve nem produkált olyan erős esztendőt a magyar gumiabroncs-piac, mint tavaly az Európai Gumiabroncs és Gumigyártók (ETRMA) adatai szerint” – emelte ki Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Nyári abroncsban a kisteherautók vezetnek

„Ha megvizsgáljuk, hogyan fogytak a nyári gumiabroncsok a különböző gépjármű-kategóriákban, világossá válik, hogy a személyautó abroncsok forgalma 2,2%-kal, a kis-tehergépjárműveké pedig 4,3%-kal növekedett. Ezzel ellentétben az SUV abroncsok eladása 13,2%-kal csökkent ebben a szegmensben” – hangsúlyozta Rábai Dániel.

Keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézve a nyári gumiabroncsok piacán a kisebb méretű (15 col vagy kisebb), valamint a 18 és 20 collos termékek terén lanyhult a kereslet, míg a 16-17 col méretű abroncsok eladása 3-4%-kal növekedett. Sebességindex szempontjából elmondható, hogy a „H” jelűeké 3,1% - kal, a „V” –vel jelölteké 5,8 %-kal, míg az „Y”- nal jelzett gumiabroncsoké 13,5 %-kal növekedett. A jelentős mennyiségben gyártott „T” sebességindexű abroncsok darabszáma viszont 7,3%-kal csökkent.

Egyre több fogy a SUV-ok számára készült téli abroncsból

A téli gumiabroncs piacon a gyártói oldalon négyszer nagyobb volt a növekedés - összességében 6,1%-os -, a nyári gumiabroncsok piacához képest. A télies időjárásra tervezett abroncsok szegmensét vizsgálva megállapítható, hogy személyautóknál 6,9 %-kal, míg a SUV-oknál 13,7 %-kal nőttek az eladások. A kisteher abroncsoknál ugyanakkor négy százalékos csökkenés volt tapasztalható.

Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly

Ha keréktárcsa-átmérő szerint vizsgáljuk a friss számokat, akkor azt látjuk, hogy téliből a nem UHP (16 col és alatta) abroncsok enyhén csökkenő darabszáma mellett a 17-18 collos kategória jelentősen növekedett. A sebességindex szerinti bontásból kiderül, hogy a téli gumiabroncs piac jelentős részét adó „T”, „H” és „V” jelű téli abroncsok értékesítése 3,5 – 12,6 % közötti növekedést produkált.

Változatos a négyévszakos

A négyévszakos abroncsok esetén a személygépkocsi kategóriában 32,3%-os a növekedés, míg a SUV terén 12,6%-kal csökkenés volt tapasztalható, a kisteher abroncsok darabszáma pedig majdnem a felére esett vissza. Ha keréktárcsa-átmérő szerint vizsgáljuk ezt a szegmenst, megállapítható, hogy 14-17 col között átlagosan 20%-os növekedés jelentkezett. Sebességindex szerinti rangsorolás esetén elmondható, hogy a „H” jelű gumiabroncsok értékesítése majdnem 70 %-kal, a „V” – jelűeké 17,4 %-kal, a „T” jelűeké pedig 6,1 %-kal nőtt.

A piac alakulása a kereskedők szemszögéből

A jól teljesítő autópiac és az emelkedő reálbérek ellenére a nyári gumiabroncsok iránti kereslet inkább stagnált a tavalyi évben. „Későn indult a téli szezon az enyhe október miatt, majd annak ellenére, hogy sem novemberben, sem decemberben nem volt jelentősebb havazás vagy tartós hideg, a kereskedők váratlanul jó szezonról, a tavalyihoz képest jelentősen emelkedő eladásokról számoltak be” – mutatott rá a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly

Hozzátette: az erős kereslet és a logisztikai szektorban is tapasztalható munkaerőhiány miatt novemberben több nagykereskedő csak akadozva tudta teljesíteni a megrendeléseket. A szervizekben pedig hasonló okok miatt jelentős, 10-20%-os szolgáltatási díjemelkedéssel és a csúcsszezonban akár 2-3 hetes előjegyzési idővel voltak kénytelenek számolni a téli abroncsot használó autósok.

Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, közlekedésbiztonság, téli gumi
 
Zalában erősödött a havazás, lelassult a közlekedés Zalában erősödött a havazás, lelassult a közlekedés Viharmentési bevetésen tesztelték az új tűzoltóautókat a Groupama Tanpályán Viharmentési bevetésen tesztelték az új tűzoltóautókat a Groupama Tanpályán DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen Öt csillagosra tört a Tesla Model S Öt csillagosra tört a Tesla Model S Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott
 
Tavasszal még tisztábbá válnak a BMW modelljei

Tavasszal még tisztábbá válnak a BMW modelljei

2018. január 18.
Miközben az AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszert számos modellsorozat összes dízelüzemű erőforrása megkapja, a részecskeszűrővel felszerelt benzinmotorok palettája még tovább bővül. 2018 márciusában a bajor prémiumgyártó a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval újabb modellek alapfelszereltségét gazdagítja, a BMW X3 xDrive25d modell pedig világpremierjét ünnepli.
Részletek

Tavasszal még tisztábbá válnak a BMW modelljei

2018 tavaszától újabb alapfelszereltségi tételek és számos technológiai fejlesztés fokozza a BMW modellsorozataiban átélhető vezetési élményt. A BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat, a BMW 4-es sorozat és a BMW X1 összes dízelmotorjának üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékét eközben a bajor prémiummárka saját fejlesztésű BMW BluePerformance technológiája javítja, amely már az alapfelszereltség részeként magába foglalja az AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszert (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció). A nagymértékű emisszió-csökkenést elősegítő részecskeszűrő ezzel párhuzamosan újabb benzinmotorokban kezdi meg működését. A BMW X3 harmadik modellgenerációjának motorpalettája egy kivételesen erőteljes dízelmotorral bővül, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval pedig a 3-as BMW és a 4-es BMW újabb hajtáslánc-változatainak alapfelszereltsége gazdagodik.

2018 márciusától az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring prémium karakterét még átfogóbb alapfelszereltség nyomatékosítja, az év negyedik hónapjától pedig a BMW X3 M40i modell  lélegzetelállítóan dinamikus vezethetőségét M Sport differenciálmű helyezi új dimenzióba – az alapfelszereltség részeként. A megannyi távvezérlésű funkció piaci bevezetésével párhuzamosan ezalatt a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta alapfelszereltségi listája is minden korábbinál változatosabbá és egyedibbé válik, a Concierge Service szolgáltatás pedig új funkciókkal bővül.

Tavasszal még tisztábbá válnak a BMW modelljei

AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszer az alapfelszereltség részeként


Dízelüzemű erőforrással felszerelt modelljei esetében a BMW a legkorszerűbb nitrogénoxid-megkötő katalizátorral és AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) garantálja a kipufogógázban található nitrogénoxid-mennyiség lehető leghatékonyabb mérséklését. A nagyfokú emisszió-csökkenést elősegítő innovációt is magába foglaló, házon belül kifejlesztett BMW BluePerformance technológiát a bajor prémiumgyártó 2018 márciusától a BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat és a BMW 4-es sorozat összes dízelmotorjához az alapfelszereltség részeként kínálja. A technológiát a BMW X1 xDrive20d modellek is megkapják. A BMW X1 xDrive18d és a BMW X1 sDrive18d modellpáros esetében a jelentős mértékű emisszió-csökkenést új, duplacsövezésű kipufogórendszer is segíti.

Optimalizált emisszió-csökkentés a benzinmotorok részecskeszűrőjével


2018 márciusától a BMW újabb benzinüzemű erőforrásai kapják meg a speciális részecskeszűrőt, amely minden korábbinál intenzívebb emisszió-csökkenést garantál. Miután 2017 júliusában a bajor prémiumgyártó a BMW 220i Coupé is megkapja.

Tavasszal még tisztábbá válnak a BMW modelljei

BMW X3: új dízelmotor és M Sport differenciálmű


Néhány hónappal a világszerte sikeres piaci premier után az új BMW X3 motorpalettája egy újabb erőforrással gazdagodik. Az új BMW X3 xDrive25d modell orrában egy kiváltképp erőteljes, négyhengeres dízelmotor dolgozik, amelynek 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményét már az alapfelszereltség részeként nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás osztóművébe. A 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo technológiája kétlépcsős turbófeltöltési szisztéma szerint dolgozik, amelyet 2 500 bar maximális nyomáson üzemelő, rendkívül pontos Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer egészít ki.

A világszerte osztatlan népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle portfólióján a BMW X3 M40i modell tölti be az abszolút etalon gépkocsi szerepét, 2018 áprilisától ráadásul a 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményű BMW M Performance modell már az alapfelszereltség részeként megkapja az M Sport differenciálművet. A hátsó tengely szándékos összezárásával a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) is együttműködő, elektronikusan vezérelt rendszer minden korábbinál vérmesebb kigyorsításokat tesz lehetővé. Sőt mi több, a BMW X3 M40i modellek idén tavasztól Sensatec bevonatú műszerfallal gurulnak le a gyártósorról.

Tavasszal még tisztábbá válnak a BMW modelljei

A nyolcfokozatú Steptronic automataváltó újabb modellek alapfelszereltségét színesíti


2018 márciusától a BMW még tovább bővíti azon modelljei sorát, amelyeket már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval szerel fel. A technológia nem csupán fejedelmi menetkomfortot, de letaglózó gyorsulási dinamikát és kivételes belső hatékonyságot is garantál. A jövőben a BMW 320d xDrive limuzin is az alapfelszereltség részeként kapja meg a nyolcfokozatú Steptronic automataváltót.

Idén tavasztól a nyolcfokozatú Steptronic automataváltót a BMW 4-es sorozat újabb modellváltozatai is megkapják az alapfelszereltség részeként. A technológiát a BMW 420i xDrive Coupé is felár nélkül örökli meg.

Még gazdagabb alapfelszereltség az új BMW 5-ös sorozathoz

2018 márciusától az új BMW 5-ös sorozat kényelmét, praktikumát és prémium utastéri minőségét újabb alapfelszereltségi tételek fokozzák. A jövőben az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring összes modell- és motorváltozata első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszerrel (PDC – Park Distance Control), LED-technológiás ködlámpákkal, riasztórendszerrel és kerékőr-készlettel gurul le a gyártósorról. Az új BMW 5-ös limuzin hátsó üléssorának háttámlája ráadásul mostantól 40 : 20 : 40 arányban dönthető.

A BMW ConnectedDrive távvezérlésű funkciói már az alapfelszereltség részeként

2018 tavaszától mindegyik új BMW modellben intelligens járműkapcsolati hálózat segíti a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta távvezérlésű funkcióinak hatékony működését. A bajor prémiumgyártó ügyfele mostantól nem csupán a gépkocsi helyzetét, aktuális üzemanyag-szintjét és egyéb járműállapotát tudja lekérdezni csatlakoztatott okostelefonján keresztül, de bekapcsolhatja az első fényszórók nappali menetfényét és reflektorát, elindíthatja a belső levegőkeringetést és aktiválhatja az ajtók zárjait is.

Sőt mi több, 2018 márciusától a BMW ConnectedDrive paletta Concierge Service szolgáltatása is kibővül. A bajor prémiummárka ügyfelének személyes segédje, amely az utazás időtartama alatt egyetlen gombnyomással számtalan lényeges információval és kisegítő funkcióval szolgál, mostantól a kiválasztott mozikba is képes belépőjegyet foglalni.

Megjegyzés: a sajtóközleményben szereplő újítások és fejlesztések, illetve az új modellek és modellspecifikációk a 2018 márciusi és / vagy áprilisi gyártástól kezdődően lesznek elérhetők

Kulcsszavak: autógyár, bmw, dízelmotor, fejlesztés, xDrive
 
Az autóipar kereslete növelheti a munkaerő-kölcsönzést Az autóipar kereslete növelheti a munkaerő-kölcsönzést A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere Bentley karosszériákat gyárt majd a Porsche lipcsei üzeme Bentley karosszériákat gyárt majd a Porsche lipcsei üzeme A Škoda Octavia 20 éve: A márka „lelkének” jubileuma A Škoda Octavia 20 éve: A márka „lelkének” jubileuma A Nissan karcsú, hétszemélyes bobot épített A Nissan karcsú, hétszemélyes bobot épített
 
A Honda Motor Europe csatlakozott az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA)

A Honda Motor Europe csatlakozott az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA)

2018. január 18.
Sikeres tárgyalási sorozatot követően a Honda Motor Europe is csatlakozott földrészünk egyik legnívósabb szakmai közösségéhez, az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA).
Részletek

A Honda Motor Europe csatlakozott az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA)

Az európai személy- és tehergépjármű-, valamint buszgyártó vállalatokat tömörítő szervezet legfőbb törekvése, hogy gazdaságossá és környezetbaráttá tegye a kontinens járműiparát, egyszersmind gondoskodjon társadalmi fenntarthatóságáról.

A Honda 2018. január 1-én hivatalosan is taggá vált, így szerepet vállalhat az ACEA terveinek megvalósításában, beleértve a mobilitással és versenyképességgel kapcsolatos célkitűzések elérését is.

Katsushi Inoue, a Honda Motor Europe elnök-vezérigazgatója elmondta: „Az európai járműipar egyértelműen az élvonalba tartozik a globális fejlesztéseket illetően, az ACEA pedig rendkívül értékes munkát végez a szektorban, ezért nagyon várjuk, hogy végre mi is aktív, együttműködő, konstruktív tagjává válhassunk a szövetségnek. Cégünk nagy hangsúlyt fektet az európai piacra, az ACEA-csatlakozás pedig még inkább elmélyítheti szakmai beágyazódásunkat ebben a különleges, változó időszakban.”

A Honda Motor Europe nem kevesebb, mint 8000 embert foglalkoztat Európában, ebből négyezren az angliai gyáregységében dolgoznak, amelybe 1989 óta 2,2 milliárd fontot ruházott be a vállalat.

A Honda Motor Europe csatlakozott az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA)

A Honda célja, hogy 2025-re Európában eladott járműveinek két harmada elektromos (hibrid, plug-in hibrid, EV és FCV) hajtású legyen. Ennek elérésén munkálkodik a cég Németországban és az Egyesült Királyságban működő Kutatás-Fejlesztés részlege is, különösen nagy figyelmet szentelve az autonóm járművekhez, menetbiztonsági eszközökhöz és hajtásláncokhoz fűződő fejlesztéseknek.

Emellett számos kiemelkedő jelentőségű projektben is részt vesz a társaság, ilyen például a Drive C2X névre keresztelt, járműkommunikációs hálózat létrehozása, az autonóm mobilitást szolgáló L3 Pilot rendszer kidolgozása, valamint az üzemanyagcellás közlekedési eszközök működtetéshez szüksége infrastruktúra kiépítésére irányuló HyFIVE és H2ME2 kezdeményezés.

Kulcsszavak: ACEA, autógyár, autóipar, honda
 
Augusztusban ünnepli 50. születésnapját a Ford Transit Augusztusban ünnepli 50. születésnapját a Ford Transit Jól fogynak Kínában a hazai gyártású autók Jól fogynak Kínában a hazai gyártású autók Nem lesz elektromos Porsche Nem lesz elektromos Porsche Megkezdődik a Citroen DS5 gyártása Kínában Megkezdődik a Citroen DS5 gyártása Kínában Meghallotta az idők szavát az Audi is Meghallotta az idők szavát az Audi is
 
Több repülőgépet adott el, de kevesebbet adott át az Airbus, mint a Boeing

Több repülőgépet adott el, de kevesebbet adott át az Airbus, mint a Boeing

2018. január 18.
Évvégi hajrával sikerült az Airbusnak a Boeingnél több, 1109 repülőgépet eladnia 2017-ben, de az átadott gépek számában továbbra is az amerikai cég teljesít jobban.
Részletek

Több repülőgépet adott el, de kevesebbet adott át az Airbus, mint a Boeing

Az Airbus hétfőn hozta nyilvánosságra értékesítési adatait. E szerint a toulouse-i gyártó csak decemberben 841 repülőgép eladására kötött szerződést, köztük a Wizz Airrel. A magyar kötődésű légitársaság 146 Airbus A320-as családba tartozó gépet vásárolt.

Az Airbus ezzel megelőzte fő riválisát, az amerikai Boeinget, a rentoni központú cég 912 gép gyártására szerződött. Az Airbus év közbeni teljesítménye azonban rendkívül hullámzó volt, februárban például egyetlen egy gépet sem értékesítettek és november végével még több száz géppel vezette a statisztikákat a Boeing.

A legtöbbet a keskenytörzsű A320-as típuscsaládból értékesítették, 1047 kelt el belőle. A szélestörzsű gépek közül az A330-asból 21-et, az A350-esből pedig 36-ot adtak el. A világ legnagyobb utasszállítójából, az A380-asból 2017-ben sem kelt el egyetlen egy példány sem. Bár az Airbus közel járt ahhoz, hogy megállapodjon a típus legnagyobb üzemeltetőjével, az Emirates-szel, a Dubaji Légi Szalonon végül nem sikerült lezárni a tárgyalásokat.

Több repülőgépet adott el, de kevesebbet adott át az Airbus, mint a Boeing

Toulouse-ban azonban nem csak az eladásokat, de az elkészült gépek átadását is felpörgették. A havi szokásos 60 darabos kibocsátást 127-re növelték azzal, hogy a hajtóműproblémák miatt a gyártósoron ragadt gépekhez beérkeztek az új alkatrészek, így ezeket át tudták adni üzemeltetésre. Az évet végül a 2016-oshoz képest 4 százalékkal több, 718 átadott repülővel zárták, ez negyvenöttel kevesebb, mint amennyit a Boeing átadott, de az Airbus számára ez rekord mennyiségnek számít.

Kulcsszavak: airbus, boeing, Emirates, légitársaság, repülőgép, wizz air
 
Hatvanegy Boeing 737 MAX-ot vesz az Air Canada Hatvanegy Boeing 737 MAX-ot vesz az Air Canada A lezuhant Germanwings másodpilótája öngyilkosságról tájékozódott az interneten A lezuhant Germanwings másodpilótája öngyilkosságról tájékozódott az interneten Akkumulátorproblémák miatt nem tudott felszállni egy Boeing 787-es Japánban Akkumulátorproblémák miatt nem tudott felszállni egy Boeing 787-es Japánban Bécsben nyitja meg új bázisát a Wizz Air Bécsben nyitja meg új bázisát a Wizz Air Jóváhagyta az egykori Air Berlin regionális cégének felvásárlását az Európai Bizottság Jóváhagyta az egykori Air Berlin regionális cégének felvásárlását az Európai Bizottság
 
A Volvo XC60 2017 abszolút legbiztonságosabb autójának bizonyult az Euro NCAP tesztjein

A Volvo XC60 2017 abszolút legbiztonságosabb autójának bizonyult az Euro NCAP tesztjein

2018. január 17.
A Volvo XC60 a legjobban teljesítő nagyméretű szabadidőjármű cím mellett a 2017. év abszolút legjobb teljesítményét nyújtó típusnak járó koronát is elnyerte az Euro NCAP nagy becsben tartott „2017 Best in Class” biztonsági díjátadóján.
Részletek

A Volvo XC60 2017 abszolút legbiztonságosabb autójának bizonyult az Euro NCAP tesztjein

Az XC60 csaknem tökéletes, 98 százalékos eredményt ért el a Felnőtt utasvédelem vizsgálati területen, míg a Biztonsági segédrendszerek terén saját méretosztályában (nagyméretű szabadidőjárművek) egyértelmű előnyre tett szert 95 százalékos teljesítményével, 20 százalékponttal megelőzve a második legjobb nagyméretű szabadidőjárművet. Mindez megerősíti a Volvo Cars globális pozícióját, mint a közlekedésbiztonság terén vezető autóipari szereplő.

„Az új XC60 a valaha gyártott legbiztonságosabb Volvo típusok közé tartozik.” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának alelnöke.  „Tele van olyan új technológiákkal, amelyek támogatást nyújtanak a vezetőnek, segítenek megóvni az utasok és más közlekedők – például kerékpárosok vagy gyalogosok – testi épségét, valamint mérséklik a baleset bekövetkezésének kockázatát. Büszkék vagyunk arra, hogy az innovatív biztonsági rendszerek úttörő bevezetésére irányuló elhivatottságunkat és erőfeszítéseinket újabb Best in Class díjjal ismerte el az Euro NCAP.”

Az XC60 nem az első Volvo, amely elnyerte az Euro NCAP nagy becsben tartott díját: 2015-ben a Volvo XC90 bizonyult a legbiztonságosabb modellnek a nagyméretű szabadidőjárművek körében, valamint az éves összesítésben egyaránt. A Volvo V40 szintén nyert már Euro NCAP díjat, mégpedig a kisméretű családi autók szegmensében.

A Volvo XC60 2017 abszolút legbiztonságosabb autójának bizonyult az Euro NCAP tesztjein

„Célkitűzésünk, hogy 2020-ra nullára csökkentsük az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát.” – tett hozzá Malin Ekholm. „Az XC60 eredményei jól tükrözik arra irányuló törekvéseinket, hogy ezen célkitűzés megvalósítása érdekében folyamatosan a legmodernebb biztonsági és vezetőtámogató rendszerek kifejlesztésén dolgozunk.”

Az XC60 az S90 és a V90 mellé felsorakozva történelmet írt: nekik köszönhetően a Volvo Cars az első olyan autógyártó, amely az Euro NCAP autonóm vészfékezési rendszerek (AEB) működését ellenőrző mindhárom teszten – AEB városi, AEB országúti és AEB gyalogos – az első három helyezést tudhatja magáénak. A három Volvo típuson kívül egyetlen más modellnek sem sikerült maximális pontszámot elérnie mindhárom AEB kategóriában.

Az S90 és a V90 szintén előkelő helyen végzett az Euro NCAP 2017-es „Best in Class” összegzésében: 95 százalékos eredményt értek el a Felnőtt utasvédelem, és 93 százalékot a Biztonsági segédrendszerek terén.

Az Euro NCAP által odaítélt díjat megelőzően az XC60-ast Japánban megválasztották a 2017/18-as Év Autójának. Az XC60 további elismerései között említést érdemelnek a 2017-es nagy-britanniai Car Tech díjátadón kiérdemelt Legbiztonságosabb Autó, Legjobb Biztonsági Technológia és Legjobb Műholdas Navigáció címek, vagy a brit személyszállító vállalkozók szakfolyóirata, a Professional Driver magazin 2017-es Év Autója szavazásán neki ítélt Év Luxusterepjárója titulus. Emellett az XC60 bejutott a 2018-es Év Észak-Amerikai Szabadidőjárműve verseny döntőjébe; ennek győztesét 2018. január 15-én hirdetik ki.

Kulcsszavak: euro ncap, törésteszt, volvo, xc60
 
A Polestar bemutatja első autóját, a Polestar 1 modellt A Polestar bemutatja első autóját, a Polestar 1 modellt Sztereo-videokamerát kapnak a Land Rover Discovery Sport modellek Sztereo-videokamerát kapnak a Land Rover Discovery Sport modellek Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén Az új Volvo XC40 városi szabadidőjármű leszámol a rendetlenséggel Az új Volvo XC40 városi szabadidőjármű leszámol a rendetlenséggel A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából
 

Találatok száma: 9588 Megjelenítve: 1 - 10