Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki

Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki

2017. április 27.
A közelmúltban a Toyota sorozatgyártásra szánt elektromos autók építésébe kezdett, ami tovább bővíti az amúgy is rendkívül gazdag meghajtási alternatívákat kínáló gyártó pozícióit.

 Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki

Ezzel párhuzamosan a japán márka természetesen továbbfejleszti a hibrid meghajtású és az üzemanyagcellás autókat, mivel középtávon bennük látja a motorizáció jövőjét. Többek között ez derült ki a cég képviselőinek újságírókkal folytatott beszélgetéséből.

Az elektromos motorokat alkalmazó autók gyártásában a Toyota az első és legnagyobb azon gyártók közül, akik bevezették a hibrid modellek tömegtermelését. Az év végén új cég alakult a Toyota berkein belül, amelynek feladata az elektromos autók gyártása lesz.  Az elektromos modellek a cég környezetbarát járműveinek palettáját (jelenleg hibrid, plug-in hibrid és hidrogén üzemanyagcellás) hivatottak szélesíteni.

A fentieket figyelembe véve egyeseket meglephet a Toyota közelmúltban tett bejelentése, ugyanakkor az elektromos autók fejlesztése és gyártása továbbra sem fogja fókuszát képezni a Toyota rövidtávú stratégiájának. Figyelembe véve a cég utóbbi években folytatott termékpolitikáját, megállapíthatjuk, hogy az új generációs Dynamic Force benzinmotor-család gyártása a logikus és követendő út. Ez már csak azért is megalapozott állítás, mivel a takarékosabb benzinmotorok egyben a hibridek környezetvédelmi teljesítményét is javítják, márpedig ezek még sokáig a Toyota legfőbb pillérét képezik.

TNGA motorok

Az új motorokat és az azokra épülő, továbbfejlesztett hibrid hajtásláncokat a 2017-2020 között megjelenő új Toyota modellekbe fogják beépíteni. Ezeknek három közös jellemvonása van: sokkal gazdaságosabbak elődeiknél, nagyobb a fajlagos teljesítményük, és egytől egyig az új TNGA technológiát hasznosítják.

 Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki

A TNGA egy teljesen új tervezési koncepciót, termelési modellt és alkotóelem-családot takar, és magában foglalja nem csupán a padlólemezt, de az erőátvitelt, az erőforrásokat és a hajtáslánc egyéb elemeit is.

A TNGA motorok könnyebbek, ami tíz százalékkal javítja a teljesítményt, az üzemanyag-fogyasztást pedig 20 százalékkal csökkenti.  A Dynamic Force motorcsalád december óta gyártott, 2.5 literes közvetlen benzinbefecskendezéses erőforrás termikus hatásfoka például eléri a 41 százalékot (hibrid hajtáslánc komponenseként használva.) A termikus hatásfok azt jelenti, milyen mértékben képes a motor az üzemanyagban tárolt energiát mozgási energiává átalakítani. A benzinmotorok esetében egészen a közelmúltig teljesen normálisnak számított a 25 százalékos hatásfok, azaz a motorban elégetett üzemanyag energiájának a háromnegyede elvész. A 40 százalékos hatásfok egyenesen a dízelek hatékonyságához közelíti a Dynamic Force benzinmotorokat.

A dízelek alkonya

Az autóiparban az emissziós szabályozások egyre komolyabb szigorításával kell számolni.  A Süddeutsche Zeitung a közelmúltban nyilvánosságra hozta azon autógyártók listáját, akiknek esélyük van teljesíteni az Európai Unió széndioxid-kibocsátásra vonatkozó követelményeit. A német lap szerint a Toyota, a Renault, a Nissan, a Peugeot-Citroën és a Volvo megbirkózhat a feladattal, ám a többi gyártó kudarcot vallhat, ami adott esetben akár milliárdos bírságot vonhat maga után.

Ugyanakkor több gyártó még mindig a dízelmotorokban látja a megoldást, de ez az eshetőség nem látszik valószínűnek.  Európában még a közelmúltban is a nagy nyomású befecskendező rendszereket részesítették előnyben az azokkal elérhető nagyobb teljesítmény miatt, ám a nagyvárosokban gyors tempóban romló levegőminőség miatt ez megváltozott. Különösen a dízelek kipufogógázainak magasabb mérgezőanyag-tartalma aggályos, ráadásul a dízelmotorok gyártása költségesebb, meghibásodási lehetőségük pedig sokszorosa a benzineseknek.

 Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki

Ha nem dízel, akkor mi?


A Toyota nem biztos abban, hogy rövidtávon az elektromos autó adhat választ a mobilitási kérdésekre, és oldhatja meg ezt a problémát. Nem elég ugyanis felvenni a modellkínálatba ezeket az autókat: ahhoz, hogy a gyártók teljesíteni tudják az Európai Unió előírásait, a vásárlóknak meg is kell vásárolniuk ezeket az elektromos modelleket.

Toshiyuki Mizishima, a Toyota Power Train Co. elnöke szerint a túl hosszú feltöltési idő, a korlátozott hatótávolság és az egyelőre túlzottan magas ár még jó ideig korlátozni fogják az elektromos autók iránti igény széleskörű növekedését.

Ebből kiindulva a Toyota mindenekelőtt a hibridek népszerűségének további erősödésére számít. 2025-ig a cég meg szeretné duplázni jelenlegi eladásait, a konszern összértékesítésein belül pedig a hibridek részarányát a jelenlegi 10-ről 20%-ra kívánja növelni. A célkitűzés megvalósításában segítségére lehet a hibrid technológia gyártási hatásfokának további javítása, ami áttételesen az autókat is olcsóbbá teszi majd.

Ugyanakkor hosszú távon a Toyota a hidrogén meghajtású autókat tekinti optimális megoldásnak. Tankolásuk mindössze pár percig tart, és hatótávolságuk már most 550-700 kilométer. A hidrogéntöltő infrastruktúra még gyerekcipőben jár, de a világ számos pontján intenzív befektetési aktivitással építik ki, amit a nyilvánosság és a konkurens autógyártók is nagy lelkesedéssel fogadnak.

A japán márka első üzemanyagcellás típusa, a Toyota Mirai 2014 óta vásárolható meg több piacon, jelenleg Japánban, az Egyesült Államokban, Németországban, Angliában, Dániában, Belgiumban, Norvégiában és Hollandiában forgalmazzák. A Toyota ajánlatában üzemanyagcellás városi autóbusz is szerepel, valamint a cég mérnökei megkezdték egy hasonló technológiával rendelkező teherautó fejlesztését is.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, járműipar, toyota, zöld
 
Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását Már látható Közlekedési Magazinunk soron következő adása Már látható Közlekedési Magazinunk soron következő adása Napokon belül megérkezik a vadonatúj MINI Connected applikáció Napokon belül megérkezik a vadonatúj MINI Connected applikáció Akkumulátorgyár építéséhez kér félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover tulajdonosa Akkumulátorgyár építéséhez kér félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover tulajdonosa Kína meghosszabbítja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt Kína meghosszabbítja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1