Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca |
||
2018. április 04.
Eljött hozzánk és lenyűgözött! Így tett a Seat első kompakt szabadidő autója, amiből nem is a legerősebb, 190 lóerős, hanem csak a 150 lóerős összkerék hajtású dízel volt a tesztalanyunk.
|
Cseppet sem formabontó kívülről az Ateca. A nagy lámpák miatt a horizontálisan osztott trapézokat formázó hűtőrács felső részét egy Seat embléma választja ketté, kis orrlyukakat formázva. Az autó eleje ízléses, ügyes kombinációja a szegleteknek és kerekítéseknek. Az övvonal csak picit emelkedik, de a tető is esik egy kicsi, ami együtt már összehozza a manapság szokásos, szűkülő hátsó ablakfelületet. A csomagtér ablaktól lefelé öblösödik az autó, alacsony súlypontot, és ugrásra kész állapotot sugallva. A beltér szépen megmunkált. Az ülések oldaltartása kiváló. Magas vezetők az ülés leengedésével növelhetik a fejteret. A kormányról szinte mindent vezérelhetünk, ehhez nem kell tekintetünket levenni az útról. A multimédiás egység egy nagy érintőképernyőn keresztül könnyen kezelhető. A középkonzolt a VW csoport több középkategóriás modelljénél megszokott, letisztultság jellemzi. Ez az Ateca vezetést támogató rendszerekkel nem jeleskedik. A kéziváltó mögött megtaláljuk az összkerékhajtásosaknál szokásos kapcsolót, jó néhány üzemmóddal. Az utastér többnyire puha tapintású műanyagokat tartalmaz, amit néhány helyen szövet borítással kombináltak. A hátsó ülésen utazók se panaszkodhatnak a kényelemre, a tér egy 190 centis ember számára is elfogadható. Középre már csak kisebb termetűek ülhetnek, mert a kardánalagút csökkenti a lábak helyét. A csomagtér hozza a kategória átlagát, az ajtó nem túl széles nyílása mögött 485 liternyi teret pakolhatunk tele. Na, ez itt a 2 literes, 4 hengeres dízel. 150 lóerős, TDI, maximális nyomatéka 340 newtonméter, ami 1750 percenkénti fordulattól áll rendelkezésre. A motor jól mozgatja a kasztnit, bár városi közlekedésnél kissé szerencsétlen helyre esik a turbólyuk. Városon kívül viszont igen jó benyomást tett ránk, jól gyorsul, futóműve stabil, biztonságot ad az autó. 7 liter körüli fogyasztásokat mértünk 100-on, de fogyaszt az autó némi adBlue adalékot is. Kinek javasolhatjuk az Atecát? Azoknak, aki egy biztonságot nyújtó robbanómotoros járművet szeretnének, könnyű kezelhetőséggel, kevés csicsával, de kényelemmel, sok országúti és autópályás használat mellett alacsony üzemi költségekkel. Ők biztos beleszeretnek a Seat Atecába. Kulcsszavak: ATECA, seat, suv, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|