Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével

Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével

2017. június 16.
Az autósportban volt már rá példa, hogy a technológia közelebb hozta a sportot a nézőkhöz és szurkolókhoz – idén a Le Mans-i 24 órás autóversenyt turbózzák fel egy kicsit azzal, hogy az abroncsinformációk már a verseny ideje alatt elérhetővé válnak.

Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével

A verseny ideje alatt a szervezők (az ACO csoport) hozzáférnek majd a legendás endurance versenyben induló valamennyi csapat által választott abroncsokra, illetve az egyes abroncsgarnitúrákkal megtett körökre vonatkozó adatokhoz, melyeket közvetíteni is tudnak. Mivel a különböző abroncsstratégiák a verseny alapvető részét képezik, ezen adatok révén a nézők is több információhoz jutnak, ami az izgalmakat is fokozza számukra, miközben a dobogós helyekért versengő 60 csapatért szorítanak.

A Dunlop kiemelt szerepet játszott az RFID technológia kifejlesztésében és bevezetésében az elmúlt évtized során, az első abroncsgyártó, amely a technológiát az autósportban is bevezeti. A technológia 2008 óta van jelen, amikor a Dunlop és a TOCA, a brit túraautó-bajnokság szervezője közösen létrehoztak és bevezettek egy rendszert, mellyel sokkal könnyebben lehetett ellenőrizni, hogy az abroncshasználat megfeleljen a szabályozásoknak. Hat évvel később a rendszert sportautóknál is bevezették, és 2015 lett az első teljes szezon, amikor a technológiát az abroncsfigyelés támogatására felhasználták.

Jelenleg a Dunlop harmadik generációs RFID szoftverét használja; ez a verzió lehetővé teszi az RFID chipek leolvasását már nagyobb távolságról is, miközben garantált pontosságot és részletesebb információkat biztosít az adatok felhasználására és elemzésére.

Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével

Azon túl, hogy információval szolgál a nézőknek, az RFID ráadásul költséghatékony módon kezeli az abroncsok rendelkezésre állását és felhasználását, lévén több ezer gumiabroncsról van szó. Sőt, egy biztonsági funkcióval is rendelkezik – az abroncsba épített chipet nem lehet úgy eltávolítani, mint egy vonalkódot.

Mike McGregor a Dunloptól részletes magyarázatot is ad ezen a videón.

A Le Mans-i 24 órás autóverseny június 17-én, szombaton kezdődik, közép-európai idő szerint délután 3-kor.

Kulcsszavak: autósport, Dunlop, gumiabroncs, Le Mans
 
Újra felbőgne a motorok Parádsasváron Újra felbőgne a motorok Parádsasváron Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon „Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal „Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal A téli gumi csak az első lépés – erre figyeljen, ha biztonságosan akar vezetni a hidegben A téli gumi csak az első lépés – erre figyeljen, ha biztonságosan akar vezetni a hidegben
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1