Regisztráció Elfelejtette a jelszavát? BELÉPÉS
Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

2017. július 17.
Pontban reggel nyolc órakor, napsütésben, az időmérő edzésekkel megkezdődött a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny Parádsasváron. Negyvenhét autó vágott neki négy kategóriában az 5410 méteres pályának. A tavaly felújított versenypálya szintkülönbsége 250 méter.

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Az időjárás egyelőre kegyesnek mutatkozik a versenyzőkkel, akik minden nézővel együtt remélik, hogy nem ismétlődik meg az előző évi két napos folyamatos esőzés.

A Hankook Racer Cup-ban itt van a bajnokságot jelenleg vezető Somogyi Márk, a túraautók között elindul a tavalyi győztes helyi versenyző Nagy Norbert. Ebben a kategóriában láthatunk egy ralis Hyundai i20 WRC-t, a lengyel Grzegorz Duda kormányzásával. Itt vannak a parádi verseny tapasztalt rókái is: Bódis Kálmán, Turán Frigyes, valamint Gál Szabolcs, aki tavaly hat év kihagyás után igen jól ment itt egy régebbi autóval.

Háromnegyed kilencre a túraautós és Hankook-os versenyzők összesen tizennyolc fős csapata megtette az első lépéseket, befejezte az első időmérő edzést. A leggyorsabbnak a túraautók között Nagy Norbert bizonyult, aki 2:42,729 perc alatt teljesítette a távot Turán Frigyes és Jedlóczky L. Márk előtt. Gál Szabolcs a felfutás közben megdörzsölte a korlátot. A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence 3:24,760 perccel végzett elsőként, őt Somogyi Márk és Kismarty-Lechner Gábor követte.

Az időmérő edzés második felében a formaautók és a Hegyi Kupa versenyzői kerültek sorra. A két formaautós közül a szlovák ifjabb Josef Beres futott fel a legjobban, 2:31,563 perces eredménye nem csak itt, az egész mezőnyben a legjobb lett. Ez nem csoda, hiszen Tatuus PY012-es autója a legnagyobb teljesítményű ezen a versenyen. Mögötte Milos Zmeskal végzett, ő 39,136 másodperccel volt lassabb Beresnél. A Hegyi Kupában huszonhárman csaptak össze: ebben a felfutásukban Strider Zoltáné lett a legjobb idő, Mitsubishijével 2:58,209 perc alatt tette meg a több mint öt kilométert. Második Szekeres Péter lett 0,839 másodperces hátránnyal. A harmadik leggyorsabb időt Lángi Attila szerezte meg 2:59,56-nal. A felfutást rövid időre megakasztotta Szabó Viktor és az ő gyönyörű világoskék BMW2002-ese – az autó elfolyatta az olaját és trélerrel kellett lehozni.

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

A második tapogatózás


Alighogy kipihenték az első időmérő kör fáradalmait a versenyzők, már mehettek is a második idővadászatra. A Hankook Racer Kupában második nekifutásra is Boldizs Bence lett a leggyorsabb, hat másodpercet javítva idején (3:18,885 perc). A második helyen most is Somogyi Márk zárta ezt az időmérőt, ő hét másodpercet javult. A harmadik legjobb időt ismét Kismarty-Lechner Gábor futotta, ő is hét másodpercet hozott az idején.

A túraautók versenyében Bódis Kálmán 2:39,215-perccel utasította maga mögé a többieket, ez tíz másodperccel jobb eredmény, mint az előző körben. Nagy Norbert ezúttal a második helyre szorult idejével, ami csak 0,455 másodperccel volt rosszabb Bódisénál. Mögéjük a lengyel Grzegorz Duda zárkózott fel, ideje 2:45,246 perc. Az előző időmérő éllovasai közül Jedlóczky L. Márk az ötödik, Turán Frigyes pedig tizenkettedik lett. Gál Szabolcs kettőt előreugrott és negyedik időt ment.

A formulaautóknál ifjabb Beres 2:28,620-ra tornázta le az idejét, ezzel ő lett a leggyorsabb Milos Zmeskal előtt, és az első időmérőhöz hasonlóan az egész mezőnyben is. A harmadik versenyzőnek, Miroslav Ciliaknak már a rajtolásnál eltört a féltengelye, pár méter után megállt és lehozták a pályáról.

A Hegyi Kupában ezúttal Szekeres Péter (2:53,464) lett Strider Zoltán előtt (ez pont fordítottja az előző felfutás eredményének), a különbségük 0,135 másodperc. Lángi Attila ezúttal is a harmadik leggyorsabb időt futotta. Az élmezőny ideje úgy átlagban öt másodperccel lett jobb, mint az előző körben. Krizsán Péter technikai hiba miatt nem fejezte be ezt a próbálkozást.

Még jó idő van, de már gyülekeznek a felhők, meglátjuk, mit mutat az időjárás a hamarosan kezdődő versenyfutamokon.
Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Nagy Norbert


Az elsőnek az elején még zsír új gumikkal mentem és megcsúsztam azon a szilikon rétegen, ami ezeken van rajta. Kicsit óvatosabban mentem fel, a következőn már egy fokkal lendületesebben. Sőt, szinte már nem sokat hagytam benne. Most a Kálmán gyorsabb tudott lenni négy tized másodperccel, ha ő nem gyorsul, akkor talán még ennyi van bennem. Nagy meccs lesz!

Turán Frigyes

A második időmérőn nem volt egyértelmű, hogy mennyire rajtolok. Készültem a 30 másodperces rajtra. Fel volt kapcsolva a rajtprogram, majd nem váltott zöldre és én lekapcsoltam, aztán a computer letiltott. Van egy gomb, amit vissza kellett volna kapcsolni, de nem jutott eszembe. Aztán egy darabig felfelé utcai tempóban gurultam és az első kanyarban megtaláltam. Szóval teljes bénázás volt… Az autó rendben van, úgyhogy a versenyfutamra nem lesz gond, azt hiszem.

Gál Szabolcs

Új gumikat raktunk fel, és ennek a felülete kicsit szilikonos, a második kanyarban kicsit megúszott a hátulja, kicsit hozzá értem a korláthoz. Onnantól kezdve nagyon-nagyon óvatosan mentem fel. Most megyek ezzel az autóval először, szeretném egyben visszaadni. A második felfutásomra már elégedett voltam az idővel is és a gumi sem csúszkált. 

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Jedlóczky L. Márk


Ezzel az autóval már régen mentem, azóta sokkal erősebb lett. Kétszer tudtam felmenni a pályán, nagyon teszik. Igen gyors, sok és szűk kanyarokkal, amit élvezek. A harmadik idővel már meg vagyok elégedve. Szeretnék minél jobb időket menni! Van még az autóban és bennem is egy kicsi.

Grzegorz Duda (Lengyelország)

A pálya tökéletes, akár egy világbajnoki futamot is lehetne rendezni itt. Nagyon jó a szervezés és igen kedvesek az emberek. Az autómmal minden rendben van. Győzni szeretnék, mint mindenki, aki ide jött versenyezni.

Bódis Kálmán

Minden rendben van. Először az egyik autómmal megyek gyorsan, azután a másikkal, azután megint az elsővel nagyon gyorsan.

Josef  Beres jun

Nagyon tetszik a pálya. Régen indultam rajta, még az Eger Rallye-n és akkor még nagyon rossz minőségű volt az aszfalt. Neten láttam sok videót arról, hogy mostanra milyen jó lett a felület, ezért is jöttünk most ide. Nagyon gyors a pálya, változtatja a ritmusát, a kis, tempós részből hirtelen lesz nagyon gyors, hosszú egyenes. Az autó most már nagyon jól működik, az első tréningen nagyon meglepett, tolta az elejét. Megváltoztattuk a dőléseket és gumit cseréltünk, ezzel kiküszöböltük a problémákat. Most már tökéletesen működik.

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Kovács Endre


Nagyon örülök, hogy jó időnk van. A tavalyi év után ez nagyon nagy ajándék. Sok nevezőnk van, bár szerettem volna, ha még több nevez! Minden a legnagyobb rendben. A pálya, így szárazon, teljesen tökéletes. A kategóriámban pedig szeretnék egy 3-4. helyet.

Élesben

A mezőny megkezdte az éles versenyt, jó hír, hogy száraz pályán. A Hankook Racer Cup-ban továbbra is Boldzs Bence a leggyorsabb, 3:16,548-perccel nyerte az első, az eredménybe beszámító felfutást. A versenyhelyzet nála két másodperces javulást jelentett. A második helyre Kismarty-Lechner Gábor jött fel, Somogyi Márk, aki mindkét időmérőn a második legjobb időt futotta, most harmadik lett. György Gábor, Kovács Zoltán, és Takács Balázs a további sorrend.

A túraautók versenyében Nagy Norbert tett egy lépést a mai győzelem felé, 2:37,705 perccel megnyerte az első felfutást. Bódis Kálmán ezúttal a második lett (2:40,315) talán ebben az is közrejátszott, hogy a rajtnál várakoznia kellett, mert az előtte induló lengyel Duda pár kanyar után feladta a versenyt és lejött a pályáról. A harmadik helyet Turán Frigyes szerezte meg, úgy két másodperccel volt lassabb, mint Bódis. Mögöttük Gál Szabolcs, Jedlóczky L. Márk és Gáspár Csaba végzett.

A formaautók 13 órai rajtját megelőzte az az izgalom is, hogy elkezdett esni az eső, de mire a rajthelyre ért az első autó, elállt. Josef Beres jun. Most sem hagyott kétséget afelől, hogy ő a leggyorsabb a pályán, 2:26,875 perccel megfutotta a pálya mai eddigi legjobb eredményét. Mögé Milos Zmeskal érkezett, 39 másodperc hátránnyal.

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

A Hegyi Kupában Szekeres Péter megismételte a második időmérőn nyújtott teljesítményét, Strider Zoltán és Lángi Attila előtt első lett 2:52,113 perccel. Szekeres még tudott javulni több mint egy másodpercet. Szepesi Péter, Szabó Attila és Magda Róbert futott be utánuk.

Élesben, másodszor

Térültek-fordultak a versenyzők, és már másodszor is ott találták magukat a rajtvonalnál, hogy megküzdjenek a végső szombati győzelemért.

Boldizs Bence most sem adta alább, 3:15,312 perccel, egy másodpercet faragva első lett a második versenyfutamon a Hankook Racer Cup-ban. Somogyi Márk egy hellyel előbbre hajtotta a gépét, a második legjobb idővel végzett. A harmadik helyre Kismarty-Lechner Gábor hozta be Suzukiját.

A túraautók második tétre menő próbálkozásán Nagy Norbert ismét bebizonyította, hogy igen jól ismeri ezt a pályát, és hogy bátran oda is lép a gázra. 2:38,184  perces idejével igen jó esélye van arra, hogy megnyerje a mai napot, főleg, hogy Bódis Kálmán, Gál Szabolcs és Turán Frigyes is másodpercekkel mögötte van. Nagy Norbert győzelme tehát nem lehet kétséges, a mögötte lévő helyek elosztása lesz majd izgalmas a két felfutás eredménye alapján.

Josef Beres junior a mai nap utolsó felfutási lehetőségén még egy utolsó két tized másodpercet lereszelt az idejéből, 2:26,854-gyel futott be a formaautók versenyében - a nap legjobb eredménye mára ez marad. Versenytársa, Milos Zmeskal magára talált ezen a felfutáson, húsz másodpercet javult.

A Hegyi Kupában ismét előállt a Szekeres-Strider-Lángi sorrend az élen. Mindannyian javítottak az előző felfutáshoz képest.

Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában

Nagy Norbert szárazon is megvédte címét


A 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen a túraautós Európa-bajnokság résztvevője, Nagy Norbert mindkét felfutásban a legjobb időt autózta a Seat Leonnal, és megnyerte a szombati futamot a túraautók kategóriájában, ezzel megismételte tavalyi, esős időben elért sikerét. A Zengő Motorsport recski születésű, huszonegy éves versenyzője végig tudott faragni idejéből. A 2016-os ETCC bronzérmes leggyorsabb felfutása 2:37,705 perc volt az 5410 méteres, tavaly teljesen felújított szakaszon.

A kategória további dobogós helyeiért nagy harc folyt, végül Bódis Kálmán szerezte meg a második, Turán Frigyes pedig a harmadik helyet. Nagy Norbertet sebességben csak a szlovák Josef Beres jun. tudta megelőzni, aki 2:26,854-gyel döngetett végig a pályán a formaautók kategóriájában. Ideje nem csoda, a negyvenhét fős mezőnyben neki volt a leggyorsabb autója. Ezt a fergeteges időt tekinthetjük a tavaly felújított parádi pálya jelenlegi pályacsúcsának is.

    A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence egy percre sem engedte ki kezéből az irányítást, magabiztosan győzött mindkét felfutásban. A második helyre Somogyi Márk hozta be autóját, a dobogó harmadik fokára György Gábor állhatott.

A Hegyi Kupában szép versenyzéssel Szekeres Péter győzedelmeskedett 5:43,104 perces összidővel Strider Zoltán és Lángi Attila előtt.

A szombati nap végére harminchat autó maradt versenyben.


Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hegyiverseny
 
A hétvégén rendezték meg az I. Sárvár Kupát a Pannónia Ringen A hétvégén rendezték meg az I. Sárvár Kupát a Pannónia Ringen Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság IX-X-XI. Forduló  I. Synergon Kupa, 2013.10.12-13., Hungaroring Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság IX-X-XI. Forduló I. Synergon Kupa, 2013.10.12-13., Hungaroring Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Lévai Zoltán Magyar Bajnok, Tim Gábor RCM CUP Bajnok! Lévai Zoltán Magyar Bajnok, Tim Gábor RCM CUP Bajnok! ifjabb Tóth János: A második napon dől majd el a verseny, de az elsőn is nagyon észnél kell lenni ifjabb Tóth János: A második napon dől majd el a verseny, de az elsőn is nagyon észnél kell lenni
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1