Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Európai elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták

Európai elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták

2017. augusztus 14.
Martin Schulz, a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) kancellárjelöltje az őszi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választásokra azt javasolja, hogy vezessenek be Európában kötelező kvótát az elektromos autókra, arról azonban nem nyilatkozott, hogy meddig és mekkora arányt kellene elérniük az elektromos járműveknek a kontinensen.

Európai elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták

A javaslat része Schulz német autóipar jövőjére vonatkozó ötpontos intézkedési tervének, amelyről a liberális Süddeutsche Zeitung számolt be pénteki számában.

A kancellárjelölt javaslatában világosabb szabályozást követel az autóiparban, valamint szigorúbb következményeket arra az esetre, ha egy gyártó megszegi a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket.

Schulz szerint nagyobb nyomást kell gyakorolni az iparágra, ezért szeptemberre újabb dízelcsúcs összehívását sürgeti. Az tanácskozáson - véleménye szerint -  mérlegre kellene helyezni az eddigi eredményeket. Amennyiben pedig ezek nem elégségesek, akkor a hardverfrissítést, azaz a technikai átalakítást is napirendre kell venni, természetesen a gyártók költségére.

A javaslatban az is olvasható, hogy a német autóiparnak előrébb kell lépnie az elektromosautó-gyártásban, ehhez pedig egyebek mellett létre kellene hoznia Németországnak egy saját gyárat az e-járművekhez szükséges akkumulátorok előállításához.

Barbara Hendricks német környezetvédelmi miniszter és Brigitte Zypries gazdasági miniszter a dpa német hírügynökségnek nyilatkozva támogatták párttársuk Martin Schulz kvótaötletét az e-járművekre.

Európai elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták

Michale Fuchs, a Kereszténydemokrata Unió (CDU) és bajor testvérpártja, a Keresztényszociális Unió (CSU) közös parlamenti (Bundestag-) frakciójának helyettes vezetője szerint azonban a kötelező európai kvóta nem a megfelelő út, helyette egységesen kellene szabályozni Európában a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket.

Angel Merkel német kancellár még nem alkotott véleményt a kvóta kérdésében - mondta pénteken egyik szóvivője. A kancellár nem zárkózik el egyetlen olyan ötlettől sem, amely segíti az e-járművek terjedését.

Berlinben múlt héten rendezték a dízelcsúcsot, amelyen az iparág képviselői, tartományi miniszterelnökök és a szövetségi kormány abban állapodtak meg, hogy a gyártók több mint ötmillió Euro-5 és Euro-6 normás dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként és ingyen, így átlagosan 25-30 százalékkal csökkenhet az érintett járművek nitrogén-oxid kibocsátása. Az autók hardverfrissítését azonban elutasította a szakma.

Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, járműipar, németország, zöld
 
Egységes platformot épít a Daimler Truck Egységes platformot épít a Daimler Truck Meghaladta a hárommillió darabot a BYD éves globális értékesítése Meghaladta a hárommillió darabot a BYD éves globális értékesítése Az exkluzív hangélmény folytatódik – a vadonatúj BMW 7-es sorozatban Az exkluzív hangélmény folytatódik – a vadonatúj BMW 7-es sorozatban Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját Új, vezeték nélküli töltőtechnológiát tesztel a Volvo Cars Új, vezeték nélküli töltőtechnológiát tesztel a Volvo Cars
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1