Regisztráció Elfelejtette a jelszavát? BELÉPÉS
Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az Európai Parlament kötelezővé tenné a vezetéstámogató rendszereket az új autókban

Az Európai Parlament kötelezővé tenné a vezetéstámogató rendszereket az új autókban

2017. november 15.
Kötelezővé tenné az Európai Parlament a vezetéstámogató rendszereket az új gépjárművekben, a testület strasbourgi plenáris ülésén kedden elfogadott jelentés értelmében például minden új autót olyan automatikus fékkel kellene felszerelni, amely észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat.

Az Európai Parlament kötelezővé tenné a vezetéstámogató rendszereket az új autókban

A vezetéstámogató rendszerek közé tartoznak a már említett automatikus fék mellett például a kamionok kanyarodását segítő szerkezetek, a holttér-figyelő kamerák, és a sávtartást biztosító berendezések.

Mint írták, miközben sokáig csak a csúcsmodellekhez járt ez a felszereltség, ma már egyre több autóban megtalálhatóak az ilyen automatikus rendszerek, gyártásuk pluszköltségei azonban az árakban is megjelennek, így az emberek többsége számára még mindig elérhetetlenek ezek a technológiák.

Állásfoglalásában az EP éppen ezért csak azoknak az automatikus rendszereknek a beépítését tenné kötelezővé, amelyek már megfizethető áron elérhetőek a piacon a gyártók számára, és garantáltan életeket mentenek.

Dieter-Lebrecht Koch néppárti jelentéstevő kiemelte: "a volán mögött, gyalog vagy kerékpáron, de mindannyian követünk el hibákat, ilyen esetekben az automatikus segítőrendszerek csendes másodpilótaként segítenek elkerülni a baleseteket".

Az Európai Parlament kötelezővé tenné a vezetéstámogató rendszereket az új autókban

"Mindenki számára elérhetővé kell tennünk az ilyen autókat. Éppen a széles körű alkalmazásuk biztosíthatja, hogy ezeknek a modelleknek az ára ne szökjön egekbe, csak egy kicsivel legyenek drágábbak"

- tette hozzá a német képviselő.

Az 593 szavazattal, 39 ellenében elfogadott jelentésben az EP-képviselők emellett arra kérték az Európai Bizottságot, hogy vizsgálja meg, miként lehetne Európa-szerte bevezetni a zéró toleranciát a közúti közlekedésben, hogy egyetlen csepp alkoholt se lehessen fogyasztani vezetés előtt.

Az EP sajtószolgálatának tájékoztatása szerint évente mintegy 25 ezren veszítik életüket és több százezren sérülnek meg közúti balesetben az Európai Unióban, és ezek 90 százalékát emberi hiba okozza.

Az Európai Parlament kötelezővé tenné a vezetéstámogató rendszereket az új autókban



Kulcsszavak: Európai Unió, járműipar, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Brit autóipari vezetők: Nagy-Britanniának az EU-ban kell maradnia Brit autóipari vezetők: Nagy-Britanniának az EU-ban kell maradnia A Dunlop téli teljesítményt kínál az SUV-k vezetőinek A Dunlop téli teljesítményt kínál az SUV-k vezetőinek A Rába értékesíti kisebbségi részét a Fehrer Automotive-Rába Kft.-ben A Rába értékesíti kisebbségi részét a Fehrer Automotive-Rába Kft.-ben Elektromos autók: az átlagos hatótávolság meghaladja a 250 kilométert Elektromos autók: az átlagos hatótávolság meghaladja a 250 kilométert Budapest és az agglomeráció 150 új busszal gazdagodik Budapest és az agglomeráció 150 új busszal gazdagodik
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1