Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát |
||
2017. december 12.
Valószínűleg nem lesz hosszú életű a Tesla rekordja, amellyel a világ legnagyobb, 100 MW-os akkumulátorfarmát hozta létre Ausztráliában a közelmúltban, ráadául mindössze száz nap alatt.
|
A rekordot ugyanis várhatóan már 2018 februárjában átadhatja a múltnak a Hyundai Electric & Energy Systems, amely egy 50 százalékkal nagyobb, 150 MW kapacitású rendszert épít fel Dél-Koreában, ugyancsak lítiumion-akkumulátorokból – írja a portfolio.hu. Az új dél-koreai projektről sok részlet eddig nem látott napvilágot, a tervezett kapacitásadat mellett a Bloomberg beszámolója szerint annyit lehet tudni a beruházásról, hogy az Ulsan városában, az ország dél-keleti határának közelében épülhet fel. A Tesla ugyan főleg elektromos autóiról ismert, azonban a kaliforniai székhelyű vállalat háztartási célra, valamint nagyobb, hálózati energiatároló egységeket is értékesít, amelyek elsősorban a megújuló energiaforrások telepítését támogatják. A Tesla által Dél-Ausztráliában felépített tárolókapacitás egyfajta benchmarknak számít, ekkora egységet ilyen rövid idő alatt korábban még sehol nem installáltak rendszerbe. Miután az akkumulátor-költségek csaknem lefeleződtek 2014 óta, a fejlesztők világszerte egyre több nagy lítiumion-akkumulátor projektet jelentenek be. Csak 2017-ben 1650 MW összesített kapacitású projektet jelentettek be globálisan, négyszer többet, mint 2016-ban. Ennek megfelelően az energiatároló rendszerek egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert az olyan régiók energiaellátásában, mint a fosszilis energiaforrásokhoz gyengébb hozzáféréssel rendelkező Dél-Ausztrália, amely ugyanakkor villamos energia ellátása 41 százalékát megújuló energiaforrásból fedezi. A megújuló energiaforrások időjárrásfüggő rendelkezésre állása miatt a rendszerbe történő integrálásukat eddig nagyrészt olyan, jól szabályozható erőművekkel oldották meg, mint a földgázerőművek, amelyek termelését a megújulók pillanatnyi termelése, illetve a fogyasztási igények függvényében viszonylag hatékonyan lehet le- és felfelé módosítani. Az energiatárolási költségek esése azonban egyre nagyobb piaci lehetőségeket nyithat a nagyobb, hálózati akkumulátorfarmok előtt, amelyeket a Tesla és a Hyundai példája alapján akár három hónap alatt is fel lehet építeni. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, elektromos autó, Hyundai
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|