Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Városra tervezve - Honda CR-V |
||
2018. február 22.
1995-öt írtunk mikor a Honda piacra dobta a saját SUV-ját, azaz szabadidő autóját az első generációs CR-V-t. Ez a kategória akkor még Európában nem igazán volt ismert.
|
A 90-es évek elején a tengerentúlon kezdték gyártani az első SUV-kat. Európában a CR-V és a Toyota RAV4-es volt az első fecske a SUV kategóriában. A CR-V azóta megélt 3 modellt és 2012-ben megérkezett a 4.generáció amit a jelenlegi tesztünkben fogunk bemutatni. A formát tekintve első ránézésre egy kicsit talán kezd személyautós jegyeket ölteni, mivel ha nem is sokkal, de pár centivel kisebb lett mint az elődje, és a kocsi orra az új Accordra hasonlít. Az újra rajzolt CR-V nem szakított teljes mértékben a hagyományokkal, tehát aki látta már a korábbi modelleket simán felismeri. Azonban rengeteg apró módosítás történt, magassága 3 cm-rel lett kisebb, hossza 5mm-el. Így kicsit jobban igazodik a szabadidő autó kategóriához és távolodik el az ős terepjáró kategóriától. Felszereltség terén is inkább a kényelem, luxus, dizájn szavak jutnak az eszünkbe, ha az új CR-V re gondolunk. Kapott a modell korszerű ledes nappali világítást, kihangsúlyozták az övvonalat és kiszélesítették a kerékjárati íveket. Nem veszítette el a SUV szegmens sajátosságait, értjük ezalatt a robosztus, biztonságot sugalló masszív megjelenést. Belül a Hondára jellemző fejlett műszaki megoldások sora vár minket. Beülve egyértelművé válik, hogy nagy gondot fordítottak a sofőr és az utasok kényelmének kielégítésére. Kellemes tapintásúak a felhasznált anyagok az utastérben. Minden kezelőszerv kézre áll, a kormányról szinte minden kényelmi funkció vezérelhető. A váltót a közép konzolra helyezték ezzel megkönnyítve a sofőr dolgát. Az ülések magasan vannak, ezzel javítva a kilátást és a biztonságérzetet. A körülöttünk lévő autósok szinte mindegyike alacsonyabb nálunk. A beltér hatalmas a hátul ülők is kényelmesen elférnek. A Civic után a CR-V be is belekerült a korszerű 1.6 literes turbo diesel erőforrás. Soros 4 hengeres blokk 120 Lóerőt képes kipréselni magából 4000-es fordulaton, nyomatéka 300 Nm ami ezzel a konstrukcióval csak az első kerekeket mozgatja. Városban is könnyen manőverezhetünk, és külső adottságai miatt a sávváltás sem okoz gondot. A futómű könnyedén és hangtalanul veszi a változatos útviszonyokat. Ha megfeledkeznénk a városi araszolás során a váltásról, akkor erről értesítés kapunk a műszerfalon. Ha jól bánunk a gázpedállal, akkor ezt egy kis zöld virág jelzi. Az új erőforrás nagyon gazdaságos vegyes használat mellett könnyedén tartható a fogyaszt 7- 8 liter között. Összességében a Honda CR-V egy rengeteg extrával felszerelt, kényelmes, jól vezethető városi terepjáró, gazdaságos motorral. Ideális családi autónak is hatalmas utastere és csomagtartója miatt. Kulcsszavak: cr-v, honda, járműteszt, suv
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|