Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú

Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú

2018. április 23.
A C5 Aircrosson való kínai debütálás után Európában az új C4 Cactus alkalmaz elsőként progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztést (Progressive Hydraulic Cushions™ - PHC).

Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú

Az innovatív megoldást a Citroën jövőbeni modelljein is alkalmazni kívánja. A Citroën már bebizonyította a futóművek gyártása terén szerzett szakértelmét, a rugózási kényelem pedig már 99 éve beleivódott a márka génjeibe. Az évek során az ügyfelek hozzászoktak és ragaszkodnak a semmihez sem hasonlítható Citroën kényelemhez. A márka hosszú évek tapasztalatára és mérnökei szaktudására támaszkodva fejlesztette ki ezt az újfajta felfüggesztési rendszert az útegyenetlenségek még tökéletesebb szűrése érdekében, az ügyfelek által olyannyira kedvelt Citroën felfüggesztési beállítások megtartásával.

Az új típusú felfüggesztési rendszer fejlesztése során 20 szabadalmi bejelentés került benyújtásra. A rendszer működési elve egyszerű. Míg egy hagyományos felfüggesztés egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig a Progressive Hydraulic CushionsTM rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. A felfüggesztési rendszer az igénybevételtől függően így két ütemben működik:
 
Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása azonban lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék a gépkocsi kilengését, ami olyan érzetet kelt, mintha az autó egy „repülő szőnyeghez” hasonlóan átsuhanna az úthibák felett.

Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú

Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel. Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás.

Ennek az innovatív műszaki megoldásnak köszönhetően az új C4 Cactus utolérhetetlenül kényelmes, ráadásul a a menettulajdonságok vagy a vezetési élmény sem szenved csorbát.

Advanced Comfort ülések minden utasnak

A még nagyobb kényelem érdekében az új C4 Cactus mindegyik első ülésen újfajta, nagy sűrűségű habszivacsot alkalmaz, amely javítja az üléskomfortot. Az újfajta habszivacs hosszú távon is optimális kényelmet nyújt, sokórányi vezetés után sem süpped be, és több év múltán sem öregszik el.

A modell emellett 3 belső kivitelhez (Metropolitan Red, Wild Grey, Hype Red) világelsőként Advanced Comfort üléseket is kínál. A fejlesztések a kényelem minden aspektusára kiterjedtek, hogy az utasok úgy érezhessék, hogy a nappalijukban, egy kényelmes fotelben ülnek. Az első üléseken és a hátsó üléspadon is 15 mm-rel lett vastagabb a párnázat, melynek tagolása a fizikai kényelem mellett a vizuális komfortot is erősíti:

A vizuális komfort jegyében az ülések jól látható párnázatot kaptak. Az új C4 Cactus ezzel a márka olyan legendás modelleiről vesz példát, mint a CX vagy a Xantia, és vitathatatlan stílusjeggyé emeli az üléseket, melynek hatását az új C3, az új C3 Aircross és az új C5 Aircross formanyelvéből ismerős díszöltések és grafikus elemek csak még tovább erősítik.

Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú

A kényelmes testtartást szolgálják a széles, jól tartó ülőlapok és háttámlák, az állítható magasságú vezető- és első utasülés és a vezetőülésen alkalmazott deréktámasz, mely keresztcsonttájékon ad megfelelő támaszt. A fenti jellemzőknek, valamint az állítható magasságú és távolságú kormánynak köszönhetően a vezető könnyen megtalálja a számára ideális vezetési pozíciót.

Az ülésekkel való első érintkezés is nagyobb élményt nyújt: a vastagabb szivacsrétegtől még puhábbnak és stabilabbnak érezzük őket.

A hosszú utakon fontos dinamikus komfortról pedig egy speciálisan strukturált, vastagabb felületi szivacsréteg és egy nagy sűrűségű belső mag gondoskodik.

Tökéletesített hangszigetelés

A megfelelő hangszigetelés a menetkényelem szerves része. Ennek megfelelően az új C4 Cactus átfogó akusztikai beavatkozáson esett át: vastagabbak lettek az ablakok, speciális burkolatot kaptak a hátsó ablakok, tömítés került az összes nyílászáró köré, hangszigetelt lett a szélvédő, több az anyag a tűzfalnál és a padlónál. Az új C4 Cactus most még hatékonyabban küszöböli ki a külső zajokat: csökkentek a gördülési és aerodinamikai zajok, és látványosan javult a motorblokk és a padlólemez hangszigetelése.
Figyelemre méltó helykínálat

Az új C4 Cactust felépítésének köszönhetően nagy helykínálat jellemzi. A 2,60 méteres tengelytávból adódóan fedélzetén kényelmesen utazhat 5 személy: 

A minimalista műszerfal és a homorú kialakítású első ülések jóvoltából valamennyi utas térdtere megnőtt. A tetőbe épített utasoldali légzsáknak (Airbag in Roof) köszönhetően az első utasnak nagyobb lábtér áll rendelkezésére, a hátul ülők pedig az első ülések alá csúsztathatják a lábukat.
 
Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú

A homorú ajtóbelsőkből kifolyólag a könyöktér is nagyobb lett, a puha borítású, hosszúkás könyöklőkön kényelmesen elfér a kar.

Szögletes formájából adódóan a csomagtartó különösen jól kihasználható, és a 2:1 arányban osztott hátsó üléspad lehajtásával 358 literes kapacitása 1170 literre növelhető.

A mindennapokban hasznos 12 vezetéssegítő rendszer


A vezető dolgát megkönnyítendő az új C4 Cactus a legkiválóbb vezetéstámogató rendszerekkel van felszerelve. Ezek a mindennapi biztonságérzetet növelő berendezések megkönnyítik a vezetést, eredményesen küzdenek a figyelemlankadás vagy a pillanatnyi figyelemkiesés ellen, és csökkentik a balesetek kockázatát. A 100%-ban digitális vezérlőfelületen kijelzett funkciók az első lépést jelentik az önjáró autó felé.
Active Safety Brake automata vészfék: a rendszer az elölről bekövetkező ütközések elkerülése érdekében lefékezi a gépjárművet a vezető helyett. A szélvédő felső részén elhelyezett többfunkciós kamera érzékeli az akadályokat, például az álló vagy azonos irányba haladó gépjárműveket. 5 km/h és 85 km/h sebesség között a rendszer ütközés veszélye esetén automatikusan lefékezi a gépjárművet. 

Sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással: a rendszer felismeri a sebességkorlátozó táblákat, és a műszercsoporton kijelzi az információt a vezetőnek. Az érték elmentésével felülírható a sebességszabályozó, illetve -korlátozó eredetileg beprogramozott sebességértéke.

Véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés: a rendszer 60 km/h sebesség fölött érzékeli, ha a gépjármű az irányjelzők használata nélkül készül átlépni egy folytonos vagy szaggatott útburkolati jelet, és a vezetőt sípoló hanggal és vizuálisan is figyelmezteti a sávelhagyásra.

Coffee Break Alert: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha ideje szünetet tartania. A riasztás kétórányi – 70 km/h fölötti sebességgel megtett – út után lép életbe.

Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú

Éberségfigyelő: a szélvédő felső részén elhelyezett többfunkciós kamera figyeli a vezető viselkedését, és a figyelem lankadása esetén riasztást küld. A rendszer a menetpálya útburkolati jelekhez képest mutatott eltéréseiből következtet a vezető éberségi állapotára. A funkció különösen gyorsforgalmi utakon, 65 km/h sebesség fölött hasznos. 

Holttérfigyelő rendszer: a visszapillantó tükrökben kigyulladó piktogrammal figyelmezteti a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekre.

Park Assist: a nyugodtabb, egyszerűbb és biztonságosabb parkolás érdekében ez az aktív parkolássegítő berendezés segítséget nyújt a vezetőnek a járdaszegéllyel párhuzamos vagy arra merőleges parkolóhelyekre történő beálláshoz. A rendszer a vezető kérésére automatikusan parkolóhelyet keres, majd a biztonságos beparkolás érdekében átveszi a kormányzás felügyeletét.

Tolatókamera: a kamerának köszönhetően hátramenetbe kapcsoláskor azonnal megjelenik a gépjármű mögötti terület képe a 7” érintőképernyőn. Az esetleges akadályoktól függően különböző színű jelölések segítik a tájékozódást. A kamera által szolgáltatott kép megkönnyíti a parkolási manővereket.

Visszagurulás-gátló: az emelkedőn, ill. lejtőn történő indítás megkönnyítése érdekében a rendszer a fékpedál felengedését követően megakadályozza a gépjármű nem kívánt elmozdulását. A funkció kb. 3º-nál nagyobb lejtésszög esetén 2 másodpercre egy helyben tartja a gépkocsit.

Statikus kanyarfény: a kormány elfordítási szögétől függően a tompított világítás mellett a ködfényszóró is bekapcsol, hogy akár 75°-os szögben is be legyen világítva a gépkocsi megfelelő oldalán a tér. A rendszer 40 km/h sebesség alatt működőképes.

Szabad kezes nyitó- és indítórendszer: a gépjármű nyitásához, zárásához és indításához elég, ha a kulcsot magunknál tartjuk. A gépkocsi felismeri a vezetőt, amint az az egyik első ajtókilincshez vagy a csomagtartóhoz közelíti a kezét.

Grip Control: az első kerekek meghajtását az adott terephez (havas út, sár, homok) igazítja.

Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú
 
Kulcsszavak: bemutató, C4 Cactus, Citroën, új modell
 
Szárnyakat kap a MINI - felfelé nyíló ajtókkal Szárnyakat kap a MINI - felfelé nyíló ajtókkal A SEAT bemutatta a Leon Cross Sport tanulmányt A SEAT bemutatta a Leon Cross Sport tanulmányt A Hyundai 2021-re Európa első számú ázsiai autóipari márkája szeretne lenni A Hyundai 2021-re Európa első számú ázsiai autóipari márkája szeretne lenni Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett A Mazda frissítette ikonikus modelljét A Mazda frissítette ikonikus modelljét
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1