Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Kigurult a gyárból az első, Bangkok Zöld Vonalára gyártott metró

Kigurult a gyárból az első, Bangkok Zöld Vonalára gyártott metró

2018. június 30.
Elkészült és szállításra készen áll az első darabja annak a 22 db, négy kocsiból álló szerelvénynek, amelyek a bangkoki Zöld Vonal meghosszabbított részén fognak közlekedni.

Kigurult a gyárból az első, Bangkok Zöld Vonalára gyártott metró

A metró gyártása 2017 áprilisában kezdődött el a Törökországban, az ankarai Bozankaya gyárban. Ma, mindössze tizennégy hónappal később, a Siemens, a Bozankaya és a Bangkoki Tömegközlekedési Vállalat (Bangkok Mass Transit System Public Company, a továbbiakban: BTSC) az első metrószerelvény elkészültét ünneplik. A 140 tonnás metrószerelvény június végén kezdi meg a gyárból a török Borusan-Gemlik kikötőig tartó útját. A gyár és a metró célállomása közötti távolság összesen 15 000 kilométer, a szállítás körülbelül hat hétig fog tartani. Az első szerelvény a tervek szerint 2018 augusztusában érkezik a thaiföldi Laem Chabang kikötőbe, ahol aztán is üzembe helyezik. A szerelvények a meglévő BTS (Skytrain) hálózaton és annak meghosszabbított vonalain közlekednek majd, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a vonalak szállítási kapacitása naponta több mint egymillió utas fölé nőjön.
 
„A metrószerelvény tervezésénél különösen figyeltünk arra, hogy a lehető legjobb utazási élményt nyújtsa úgy, hogy közben maximális szállítási kapacitást biztosítson a bangkoki Zöld Vonalon. A kocsiszekrény innovatív kialakításával optimalizáltuk a belső elrendezést, amely így egyszerre csökkenti az energiafelhasználást és növeli a befogadóképességet. A kocsik két oldalán található négy-négy ajtón keresztül az utasok gyorsan tudnak fel- és leszállni, így csökken az állomásokon töltött idő, a vonalak kapacitása pedig növekszik. Továbbá a különösen hatékony, nagyteljesítményű klímaberendezés növeli az utasok kényelmét” – fejti ki Sabrina Soussan, a Siemens Mobility divízió igazgatója.
 
Kigurult a gyárból az első, Bangkok Zöld Vonalára gyártott metró

A Siemens és a Bozankaya olyan belső elrendezést fejlesztett ki, amely egyszerre tágas, hívogató, és barátságos, emellett magas befogadóképességet biztosít. A kapaszkodók megfelelnek a legmagasabb ergonomikus követelményeknek és tükrözik a metró lendületes külső megjelenését. A különböző színekkel lefestett padló vizuálisan elválasztja az ajtókat az álló- és ülőhelyektől, ezzel gördülékenyebbé teszi a fel- és leszállás folyamatát. A belső teret elválasztó válaszfalakat tekintélyes BTS logó díszíti. Az egyes ülésterek hét, egymás melletti ülésből állnak. A kerekesszékeseknek kialakított helyek könnyen felismerhetők a padlón található piktogramoknak köszönhetően. Az állóhelyeken támaszkodók is találhatók.
 
A külső megjelenés merész újraértelmezése a megszokott BTS formavilágnak. A szerelvény egészén egy fekete, vízszintes sáv húzódik végig, amely az oldalablakokat is magába foglalja. A grafikus elem az ajtóknál csúcsosodik ki, így modern és dinamikus módon értelmezi újra a megszokott ablakformát. Az ablakok alatt és fölött jól pozícionált kék és vörös sávoknak köszönhetően a BTS-re jellemző vizuális karakter bármilyen szögből felismerhető, ahogy a védjegyként szolgáló színei is egyértelműen felismerhetőek akkor is, ha a magasvasúton közlekedő metrószerelvényt a földről figyeljük.

 Kigurult a gyárból az első, Bangkok Zöld Vonalára gyártott metró

A vezetőfülkében háromdimenziósan formázott felületek találhatók, amelyek még inkább szembetűnővé teszik a szerelvény megjelenését. A hegyes végű vonalak büszke és határozott megjelenést adnak a szerelvény elejének. A vészkijáraton is látható a BTS logó. A lenyűgöző megjelenésű világítóelemek a vezetőfülke szerves részét képezik. A koncepció fontos eleme a LED technológia. A világítóelemek képesek a menetiránytól függően fehérről vörösre változtatni a színüket.
 
2016 májusában a BTSC 22 db, négykocsis metrószerelvényt rendelt a Siemens és a tömegközlekedési eszközöket gyártó török cég, a Bozankaya konzorciumától. Ezen felül a Siemens 16 éven keresztül vállalja a metrók karbantartását. A Zöld Vonal bővítése keretében a Siemens felelős a forgóvázakért, a vontatási és fékrendszerekért, a kiegészítő rendszerekért, a projektmenedzsmentért, valamint a metrók tervezéséért, mérnöki kivitelezéséért és azok üzembe helyezéséért is.
 
A vásárlás részét képezi a BTSC arra vonatkozó kezdeményezésének, hogy több szerelvényt üzemeltessen a Zöld Vonalon és annak keleti és északi meghosszabbított részén. A szerelvények maximális sebessége 80 km/óra, és 112 ülőhelyet, valamint 1460 állóhelyet kínálnak maximális kihasználtság mellett. A metrók szállítása mellett a Siemens vasútvillamosítási rendszert is biztosít a Zöld Vonal meghosszabbított szakasza számára.

 Kigurult a gyárból az első, Bangkok Zöld Vonalára gyártott metró

A Siemens Mobility divíziója tervezte és építette meg Bangkok első három, kulcsrakész, nagykapacitású vasúti tömegközlekedési rendszerét, amelyek a jelenlegi bővítés alapjául szolgálnak. A BTS Skytrain magasvasútrendszert a Siemens építette 1999-ben, ez volt Thaiföld első gyorsvasútrendszere. A vonal eredetileg 23 kilométeres volt, és 35 négykocsis szerelvény közlekedett rajta. A vonalat később 13 kilométerrel meghosszabbították. A jelenleg készülő két új szakasz 32 kilométerrel hosszabbítja meg a hálózatot. A Sukhumvit Vonal déli irányban 13 kilométerrel és 7 állomással bővül, északi irányban pedig 19 kilométerrel és 16 új állomással. A hálózat teljes hossza így körülbelül 68 kilométer lesz.
 
Az MRTA Kék Vonalat (Blue Line) 2004-ben építette ki a Siemens, amely a második kulcsrakész vasúti személyszállítási rendszer és az első metró volt Thaiföld fővárosában. A vonal 20 kilométer hosszú, 18 állomás és 19 háromkocsis szerelvény közlekedik rajta. A 28 kilométerrel és 19 új állomással bővülő vonalhoz a Siemens kulcsrakész rendszereket szállít, beleértve 35 háromkocsis metrószerelvényt, a jelzőrendszert, a vontatási áramellátó egységet, valamint a teljesen felszerelt karbantartó telephelyet és műhelyt. Továbbá tíz éven keresztül a Siemens végzi a vasúti tömegközlekedési rendszer karbantartását is.
 
A Siemens építette ki a harmadik kulcsrakész vasúti tömegközlekedési rendszert, a 2010-ben üzembe helyezett Airport Rail Linket is, amelyhez kilenc elővárosi vonatszerelvényt is szállított. 2017 decemberében a Siemens újabb vasúti tömegközlekedési rendszer kiépítésére kapott megbízást: a teljes mértékben automatizált, Airval nevű utasszállító rendszert építheti ki a bangkoki Suvarnabhumi Repülőtéren, a megrendelés hat darab kétkocsis VAL szerelvény szállítására is kiterjed.

Kulcsszavak: Bangkok, metró, Siemens
 
Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat A Siemens Mobility 3D nyomtatási megoldást kínál a Covid-19 elleni harchoz A Siemens Mobility 3D nyomtatási megoldást kínál a Covid-19 elleni harchoz A Siemens Mobility nyerte a 2020. évi Német Mobilitási Díjat A Siemens Mobility nyerte a 2020. évi Német Mobilitási Díjat A Doha számára készült Siemens villamost "iF Design Award" formatervezési díjjal jutalmazták A Doha számára készült Siemens villamost "iF Design Award" formatervezési díjjal jutalmazták Kigurult a gyárból az első, Bangkok Zöld Vonalára gyártott metró Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikat
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1