Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Francia kényelem - Citroën C4 Cactus |
||
2018. augusztus 17.
A franciák mindig is híresek voltak extravaganciájukról és arról, hogy ők nem álnak be a sorba, hanem mindig új utat keresve valami újat, meghökkentőt akarnak készíteni, amivel egy szempillantás alatt megint a középpontba kerülnek. Ez a C4 Cactus esetében sincs másképp.
|
Az új Citroën C4 Cactust organikus, áramvonalas design és az egyedi karaktert hangsúlyozó erőteljes grafikai elemek jellemzik A Citroën közel 100 éve alatt jó pár izgalmas és szép autóval örvendeztetett meg minket, amelyekre még most is öröm ránézni, és még mindig mosolyt csal az arcunkra. Gondoljunk csak az ikonikus DS-re ami véleményünk szerint a formatervezés csúcsa, vagy a megmosolyogtató kacsára vagy a Type H-ra. Szinte mindegyik modell egytől-egyig egyedi volt, és tartalmazott valami technikai újdonságot. Ez a C4 Cactus esetében is így van. Valljuk be, hogy az első Cactus-szal nagyot akart robbantani a Citroën, de sajnos elmaradt a várva várt siker. Vagy nagyon tetszett az embereknek, vagy nagyon utálták. A hibákon elgondolkodva a francia mérnökök megalkották a C4 Cactust, amivel már egy „fogyaszthatóbb”, kívül-belül visszafogottabb modellt készítettek. A karosszéria kívülről szögletesebb, crossoveresebb formát kapott. A 4,17 méter hosszú, 1,71 méter széles, 1,48 méter magas és 2,6 méteres tengelytávú C4 Cactus alapjaiban nem változott, méretre ugyanakkora, mint elődje. A felfüggesztés kivételes kényelmet biztosító, csúcstechnológiás megoldás a komfortfutómű progresszív hidraulikával (PHC™). A rendszer hatékonyan szűri, illetve elnyeli az út kisebb-nagyobb egyenetlenségeit Az autó komolyabb, konzervatívabb külsőt kapott. Szemből a mára megszokott nappali menetfény LED-sora fogad minket alatta a nagy szögletes fényszóróval. A legszembe tűnőbb változás, hogy a lámpákat két szintre osztották és az első lámpák fekete keretet kaptak. Ez hátul sem maradt el. Nagyobbak lettek a lámpák és 3D hatású formát kaptak. A korábbi „Airbump” műanyagok eltűntek az autó oldaláról, de a körvonalai megmaradtak az ajtók alján utalva az elődre. Az igazi nagy újítást az autó futóművénél kell keresni. A hidropneumatikus felfüggesztés helyett a Citroën hatékony és olcsó futóművet fejlesztett, amit Progressive Hydraulic Cushion névre kereszteltek. A gyár szerint így működik a két plusz hidraulikus ütközővel megbolondított futómű. Míg egy hagyományos felfüggesztés lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőből áll, addig a PHC rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a ki- és berugózott végállásoknál. Visszafogott külső méreteivel az új C4 Cactus tökéletesen hozza a kategória alapvető értékeit Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel. Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát, így nincs visszapattanó hatás. Belül visszaköszönnek a korábbi modell legfőbb ütőkártyái, melyek belső stílus tekintetében úttörő modellé avatták a C4 Cactust. Elég egy pillantás az utastérbe, és máris otthon érezhetjük magunkat. A világos, meleg hangulatú beltér letisztult formáival, puha anyagaival és megnyugtató színeivel felvidít mindenkit. A műszerfalon a 7 colos központi érintőképernyő uralja a teret. A 100%-ban digitális vezérlőfelületnek köszönhetően letisztult, jól áttekinthető a vezetőhely, és internetalapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak. Nincs túlzsúfolva, letisztult és megnyugtató. A kilométeróra tényleg nincs túlbonyolítva. A kormány felett egy kisebb téglalap formájú folyadékkristályos kijelzőn csak a legalapvetőbb információt kapjuk. Igazából nem is kell mert a C4 Cactus esetében ez megengedett. A fokozott tér- és komfortélmény érdekében a C4 Cactusban a vízszintes vonalaké a főszerep: a vizuális egységet az első és hátsó üléstámlák felső sávjában végigfutó kontrasztszín biztosítja, ami akárcsak más Citroën enteriőrökben, itt is kifinomult és egyedi megoldást képvisel. A 110 lóerős 1.2 PureTech motor szépen dolgozik. Harapós, morgós motorja fürge, ötödik sebessége autópályán és országúton is jó, és a menetzaj is elviselhető. Összességében a Citroën C4 Cactus nagyon jó választás. Futóművének és kényelmes üléseinek nincs párja, a francia bohóság csak hab a tortán. Kulcsszavak: C4 Cactus, Citroën, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|