Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az új BMW Z4 a 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét

Az új BMW Z4 a 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét

2018. szeptember 19.
A bajor prémiumgyártó évtizedek óta íródó, impozáns roadster-történelmét a vezetés színtiszta élménye járja át, a kétüléses hírességek csarnoka pedig 2019 márciusában újabb legendával bővül.

Az új BMW Z4 a 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét

Érkezik a BMW Z4 harmadik nemzedéke, amely klasszikus vászontetejével, érzelmekben gazdag formanyelvével és letisztult, vezetőre összpontosító utasterével hamisítatlanul prémium nyitott tetős sportautóként ünnepli világpremierjét. Az ellenállhatatlan kétülésest a versenyautós agilitás, a letaglózó menetteljesítmény és az azonnali rendszerreakciókat kínáló, mérnökien precíz vezethetőség jegyében tervezték meg a mérnökök, mígnem az új BMW Z4 sportos karaktere a vezetést támogató rendszerek, a járművezérlési funkciók és a járműkapcsolati megoldások terén is egy sor továbbfejlesztett, csúcskategóriás opció mentén öltött testet.

A klasszikus roadster-koncepció újraértelmezését leglátványosabban az újdonság arányai szemléltetik. Elődmodelljéhez képest az új BMW Z4 85 milliméterrel hosszabb (4 324 milliméter), 74 milliméterrel szélesebb (1 864 milliméter) és 13 milliméterrel magasabb (1 304 milliméter) lett, miközben a 26 milliméterrel rövidebb, immáron 2 470 milliméteres tengelytávolság és az érezhetően szélesebb, elöl 98 milliméterrel (1 609 milliméter), míg hátul 57 milliméterrel (1 616 milliméter) kiszélesített nyomtávok a modell agilitását fokozzák. A rendkívül merev karosszéria és a kerékfelfüggesztések végtelenül feszes ágyazása a sportos vezethetőséget és a minden korábbinál tempósabb irányváltásokat segíti elő, a részletekbe menően újratervezett első és hátsó tengelyek pedig nem csupán sportosabb viselkedést, de magasabb menetkomfortot is garantálnak. A hátsó tengely elé tervezett üléssor, az alacsony súlypont, a minimalizált saját tömeg és a tengelyek közötti tökéletes, 50:50 arányú terheléselosztás ugyancsak a harmadik BMW Z4 magával ragadó dinamizmusát hivatott fokozni.

Az új BMW Z4 a 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét

Az új BMW Z4 idén októberben, a 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét. A sorozatgyártásban kínált első példányok 2019 márciusában érkeznek meg az utakra, háromféle benzinmotorral, köztük egy BMW M Performance modellel. Az új BMW Z4 M40i motorházteteje alatt egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor dolgozik, míg a BMW Z4 sDrive30i és a BMW Z4 sDrive20i  meghajtásáról négyhengeres erőforrások gondoskodnak, 190 kW / 258 lóerő, illetve 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítménnyel.

Lélegzetelállító megjelenés: letisztult elegancia vadonatúj formanyelvbe csomagolva

A BMW Z4 harmadik nemzedékének érzelmekben gazdag, letisztult vonalvezetését egyedülálló dizájnmegoldások és számos jellegzetes stílusjegy harmonikus összhangja kelti életre. A kétüléses nóvum mélyen ülő, alacsony karosszériája lenyitott és felhúzott vászontetővel is agilis, kompakt méretű élsportoló képében tetszeleg. A vese alakú hűtőrácsok összefonódó hálója és a – most először – függőlegesen elrendezett első fényszóró-pár összetéveszthetetlen kisugárzást garantál a modellnek. Az új BMW Z4 már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórókat kap, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető adaptív LED fényszórók mátrix funkcióval dolgozó, elvakítás-mentes távolsági fényt és kanyarfényeket kínálnak.

Az új BMW Z4 a 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét

A nagyméretű motorháztető nyíl alakú vonalvezetése a vese alakú hűtőrácsok felső sarkaiból indul ki, hogy az első tengely magasságába érkezve, a klasszikus sportautók mintájára mintegy „kagylóhéjként” nyúljanak az első kerekek fölé. A szélesre húzott motorháztető alsó törésvonala az új BMW Z4 oldalán végighúzódó, felfelé ívelő karaktervonalat is útjára indítja, amely végül a keskenyre rajzolt hátsó lámpákban ér véget. A modell második karaktervonala az első kerékjárati ívek mögé vágott Air Breather légkivezető-nyílásokban születik meg. A nyitott tetős kétüléses elegáns oldalfelületeinek kölcsönhatása az új BMW Z4 körüli légáramlatot utánozza, mialatt a csomagtérajtóra integrált légterelő szárny, a méretes diffúzor és az „L” alakú hátsó lámpák hátulnézetből is az újdonság erőtől duzzadó kiállását nyomatékosítják. A BMW Z4 harmadik nemzedéke kilenc különböző karosszériafényezési árnyalatban érkezik meg az utakra, alapfelszereltségként fekete, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban ezüstös antracit színű vászontetővel. Utóbbi teljesen elektromosan nyitható és zárható, mindössze 10 másodperc alatt, egészen 50 km/órás sebességig.

Minden az élményről szól: elegáns utastér vezetőre összpontosító elrendezéssel

Lendületesen előremutató vonalvezetésével, minimálisra csökkentett dekorbetétjeivel és vezetőre összpontosító műszerfal-elrendezésével az új BMW Z4 utastere minden részletében a vezetés színtiszta élményét élteti. A roadster kifinomult belső hangulatát galvanizált kiegészítők fokozzák, a járművezérlő gombok és kapcsolók szisztematikus elrendezése pedig ugyancsak a vezetés élményére tereli a figyelmet.
Az új BMW Z4-ben a vezető és utasa is integrált fejtámlákkal ellátott, típus-specifikus sportülésekben foglalhat helyet. A tervezők a BMW Z4 sDrive30i utasterét már az alapfelszereltség részeként Vernasca bőrkárpitba borítják, a BMW Z4 M40i esetében mindez a bőr és az Alcantara kettősével készül.

Az új BMW Z4 a 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét

A bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként szélterelőt is rendelhetnek az ülések mögötti bukókeretek közé. Az ülések mögötti tárolórekeszek, a hossztengely mentén kétfelé nyitható, középső kartámaszba rejtett pohártartók és az ajtókárpitokba tervezett nagyméretű zsebek ugyancsak a modell funkcionalitását erősítik. A csomagtér térfogata nyitott és zárt vászontetővel egyaránt 281 liter, amely több mint 50 százalékkal haladja meg az elődmodell hasonló értékét.

Erőteljes motorok és vadonatúj futómű-technológia

A BMW Z4 harmadik generációja háromféle benzinmotorral ünnepli világpremierjét. A tervezőmérnökök részletekbe menően továbbfejlesztették az erőforrásokat, hogy a vezetés élményének intenzitását minden szituációban letaglózó erőtöbblet és vérpezsdítő teljesítmény fokozza. Mindhárom benzinmotor erejét és forgatónyomatékát a nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó legújabb generációja továbbítja a kerekek felé. A paletta csúcsán

a BMW Z4 M40i trónol, amelynek meghajtásáról egy 3.0 liter hengerűrtartalmú, M Performance TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres szív gondoskodik. A 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítmény és az 500 Nm csúcs forgatónyomaték párosa 4,6 másodperc alatt gyorsítja fel a roadstert álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A BMW Z4 sDrive30i és a BMW Z4 sDrive20i modellek orrában egy 2.0 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, előbbi esetben 190 kW-tal / 258 lóerővel és 400 Nm forgatónyomatékkal, míg utóbbi esetben 145 kW-tal / 197 lóerővel és 320 Nm csúcsnyomatékkal. A BMW Z4 sDrive30i 5,4 másodperc alatt, a BMW Z4 sDrive20i pedig 6,6 szekundum alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást. Az erőforrások károsanyag-kibocsátásának módszeres csökkentése érdekében a bajor prémiumgyártó mindhárom benzinmotort részecskeszűrővel szereli fel, az új BMW Z4 modellváltozatai így az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány követelményeit is maradéktalanul teljesítik.

Az új BMW Z4 a 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét

Az új BMW Z4 alá vadonatúj fejlesztésű futómű-technológiát terveztek a mérnökök, a versenyautós agilitás és a letaglózó menetdinamika érdekében kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó első- és ötkaros lengőkarra támaszkodó hátsó kerékfelfüggesztéssel, utóbbit ráadásul a BMW roadster-történelmében most először alkalmazták. A vadonatúj technológia tökéletes harmóniát teremt a sportosság és a menetkomfort között. Az alapfelszereltség része továbbá a változó áttételű sportkormány is, amely a rásegítés mértékét és a kormányzási szöget minden pillanatban pontosan a vezetési szituáció sajátosságai szerint hangolja át.
A nyitott tetős kétüléses sportos vezethetőségét adaptív M Sport futómű, M Sport fékrendszer és elektronikusan vezérelt M Sport differenciálmű emeli új dimenzióba, az új BMW Z4 M40i esetében ráadásul mindez a széleskörű alapfelszereltség része (a nagyteljesítményű gumiabroncsokkal együtt). Ezen technológiák birtokában a Driving Experience Control vezetési élménykapcsolóról aktiválható COMFORT, SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódok rendszerreakciói látványosan elkülönülnek egymástól. A BMW Z4 sDrive20i és a BMW Z4 sDrive30i alatt 17” méretű, míg a BMW Z4 M40i alatt 18” méretű könnyűfém keréktárcsák gurulnak alapfelszereltségként. Az opcionális extrafelszereltségek közé a 19” méretű garnitúra is felkerül. Mindegyik változatot eltérő méretű gumiabroncsokkal kínálja a gyártó.

Az utazás kényelmét és biztonságát innovatív vezetést támogató rendszerek fokozzák

A legmodernebb vezetést támogató rendszerek kategóriaetalon tárháza még tovább nyomatékosítja az új BMW Z4 kivételes technológiai fejlettségét. A bajor prémiumgyártó az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszert (Collision and Pedestrian Warning with City Braking), valamint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (Lane Departure Warning) az alapfelszereltség részeként kínálja a modellhez, miközben az opcionális extrafelszereltségek palettájára a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), a követési távolság kijelzése (Distance Information), a sávváltásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning), a hátsó ütközésvédelem (Rear Collision Prevention), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), az „előzni tilos” jelzéseket is figyelő (No Passing Info) sebességkorlát-kijelzés (Speed Limit Info), valamint – a bajor prémiumgyártó roadster-történelmében először – a BMW Head-Up kijelző is felkerült.

Az új BMW Z4 a 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét

A parkolási manővereket a parkolássegítő rendszer (PDC - Park Distance Control) és a tolatókamera hivatott megkönnyíteni. Mindkét rendszer az intelligens parkolóasszisztens (Parking Assistant) része, amely parkoláskor és kiálláskor is magára vállalja a szükséges kormányzási, gázadási, fékezési és sebességváltási feladatokat. A parkolóasszisztens portfóliója a vadonatúj tolatási segédlettel (Reversing Assistant) bővült, amely akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére.

Intuitív járművezérlés és tökéletes járműkapcsolat: a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziója

Az új BMW Z4 járművezérlési- és kijelző megoldásait ugyancsak részletekbe menően továbbgondolták a tervezők. A roadster az opcionális extrafelszereltség részeként a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójával is felszerelhető, amelynek jövőbe mutató digitális funkciói minden tekintetben a vezető személyes preferenciáihoz igazodnak. A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés eközben a 10,25” képernyő-átmérőjű, teljes mértékben digitális műszeregység és az ugyanekkora méretű, színes központi kijelző párosán megjelenített tartalmakat szisztematikusan elrendezve, más-más kontextusba helyezve, személyre szabható grafikákkal jeleníti meg. A tökéletesen intuitív, maximálisan felhasználóbarát járművezérlés érdekében a bajor prémiumgyártó ügyfele a központi érintőképernyőn keresztül, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival és hangvezérléssel is aktiválhatja a különböző funkciókat.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek, előzetes értékek.

Kulcsszavak: autószalon, bmw, Párizs, új modell, Z4
 
Első gyári fotókon a ŠKODA KAROQ Első gyári fotókon a ŠKODA KAROQ Időutazás egy BMW-vel Időutazás egy BMW-vel Az új BMW Z4 a 2018-as Párizsi Autószalonon tartja autószalon-premierjét Különleges Astra OPC utcára és versenypályára ŠKODA OCTAVIA RS – Minden idők legerősebb OCTAVIA modellje ŠKODA OCTAVIA RS – Minden idők legerősebb OCTAVIA modellje Egyszerűbb lesz parkolni a BMW i modellekkel Egyszerűbb lesz parkolni a BMW i modellekkel
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1