Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus

Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus

2018. október 16.
Hamarosan bekövetkezhet, amire senki nem számított: a Lexus egyterű modellt dobhat piacra – igaz, nem az egész világon, csak az ázsiai régióban.

Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus

A buszlimuzinok az autóipar átalakulásának, a szabadidőjárművek térnyerésének legnagyobb vesztesei. Különösen látványos ez az Egyesült Államokban, a műfaj (egyik) szülőföldjén, ahol húsz éve nem látott mélységbe süllyedtek az egyterűek eladásai; ahogy a stílus szerzői jogait szintén magának követelő Európában is két számjegyű csökkenés tapasztalható évről évre. Ezzel szemben Ázsia extrém népsűrűségű országaiban ma is nagy a becsülete a sok személy költséghatékony, optimális helykihasználású szállítására ideális járműveknek.

Nem véletlen, hogy éppen a Fülöp-szigeteken merült fel az év talán legmeghökkentőbb ötlete: egy luxuskivitelű, rendkívül gazdagon felszerelt, gálánsan motorizált buszlimuzin bevezetésén töri a fejét a Lexus helyi vezetősége. „A kívánságlistámon előkelő helyen szerepel egy, a [Toyota] Alphard alapjaira épülő luxusegyterű” – válaszolta az AutoIndustriya nevű helyi autós szaklap kérdésére Raymond Rodriguez, a Lexus Manila ügyvezető igazgatója, foglalta össze a Carscoops online magazin.

A kifejezetten az ázsiai piacokra tervezett Alphard legújabb, 2015-ben bevezetett generációja igen fényűző modell. A 4,9 méteres autó első utasülése, illetve a második üléssorban elhelyezett, két különálló ülés motorosan állítható lábtámaszt kapott, a klímaberendezés háromzónás, alapfelszerelés a dupla napfénytető, a menetdinamikáról pedig egy 275 lóerős, 340 Nm forgatónyomatékú, változó szelepvezérléses 3.5 V6 szívó benzinmotor gondoskodik.

Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus

A helyi tesztek beszámolója szerint kifejezetten hosszú távú, rendkívül kényelmes utazásra termett, sofőrös buszlimuzinról van szó, amely stílusában is tökéletesen illene a Lexus kínálatába – még a hatalmas, csupa króm hűtőmaszk orsó alakú kontúrjai is stimmelnek –, a helyi útviszonyokra hangolt, megbocsátóan kényelmes futómű mellett gyakorlatilag csak a hangszigetelésen kellene javítani ahhoz, hogy a modell megizzassza a régióban igen népszerű luxusbusz-szegmens jelenlegi szereplőit.

A Toyota Alphard legnagyobb baja egyébként az, hogy túlságosan népszerű, ezért az ügyfeleknek különösen hosszan kell várakozniuk megrendelt autójukra. A Lexus első embere szerint egy Lexus verzióval mindez kiküszöbölhető volna, hiszen az értelemszerűen magasabb ár miatt kevesebben állnának sorba az autóért. Így a privát vásárlók számára ez jelenthetné a megoldást, míg az Alphard vevőkörének jelentős részét adó limuzinszolgálatok megmaradhatnának a kedvezőbb árfekvésű, de még mindig kiváló felszereltségű és kidolgozású alapmodellnél.

Bármennyire csábító is egy Lexus minibusz gondolata, ha meg is valósul, két dolog miatt biztosan nem lesz kapható Európában a modell. Az egyik a hibrid hajtáslánc hiánya, amit legfeljebb egy generációváltás alkalmával lehetne költséghatékonyan orvosolni, ez azonban hamarosan várható. A másik az árazás: az Alphardért 18,5 millió forintnak megfelelő összeget kérnek el – és hol van még akkor a reménybeli Lexus kivitel?

Kulcsszavak: buszlimuzin, fejlesztés, lexus
 
Számos új technológát tartogat nekünk az autonóm jármű Számos új technológát tartogat nekünk az autonóm jármű Új I-Shift váltó a Volvo Trucks-tól Új I-Shift váltó a Volvo Trucks-tól Huszonöt éves a legfontosabb Lexus Huszonöt éves a legfontosabb Lexus A Toyota Motor Europe hybrid eladásai tovább emelkednek A Toyota Motor Europe hybrid eladásai tovább emelkednek Távolsági fuvarozáshoz tervezett hibrid hajtásláncot tesztel a Volvo Trucks a legújabb tanulmányában Távolsági fuvarozáshoz tervezett hibrid hajtásláncot tesztel a Volvo Trucks a legújabb tanulmányában
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1