Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését

A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését

2018. október 26.
A Siemens Mobility megkezdte az autonóm járművek működésének valós körülmények közötti tesztelését a társaság München-Perlach-i kampuszán.

A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését

A kutatási projekt és a valós körülmények közötti tesztelés során a Siemens Mobility együttműködő partnerei az IAV GmbH, a Klímavédelmi, Energetikai és Mobilitási Intézet (IKEM e.V.), az emm Solutions GmbH, az UTB Projektmanagement GmbH és a Müncheni Műszaki Egyetem (TUM). A tesztútvonal a kampusz területén keresztül haladva lehetővé teszi a forgalmi helyzetek szimulációjának valós körülmények közötti, éles tesztelését.

Az együttműködés során a projektpartnerek közösen tesztelik a közúti infrastruktúra, a felhőalapú szoftverszolgáltatások és az autonóm elektromos járművek közötti interakció lehetőségeit. Kétféle elektromos járművet használnak az intelligens közúti infrastruktúra és a jármű közötti kommunikáció tesztelésére: egy magasan automatizált, együléses autót és egy helyközi közlekedésű buszt. A tesztútvonal mentén minden villanyoszlopra lézerszkennereket, radaregységeket és kamerákat szereltek, így figyelni tudják a közlekedési helyzetet és követni tudják a járművek pontos helyzetét.

„Kutatási projektünk újabb mérföldkő az önvezető járműveket is tartalmazó, multimodális közlekedési rendszerek ún. első és utolsó kilométere jelentette kihívás megoldásában. Az általunk biztosított infrastruktúra kulcsfontosságú komponens a biztonságos és hatékony, igényalapú közlekedési rendszerek kialakításához városi és vidéki környezetben”

– mondta Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését

A városok és önkormányzatok alapvető feladata, hogy megfelelő fenntartható közlekedési lehetőséget biztosítsanak a lakosság számára. A tömegközlekedés javítása és bővítése alapvető feladat a városi lakosság növekvő közlekedési igényeinek kiszolgálásához. Az „Önvezető elektromos járműveken alapuló, optimalizált közlekedési rendszer” (OTS 1.0) elnevezésű projektet a Német Környezetvédelmi és Reaktorbiztonsági Minisztérium (BMU) támogatja. Célja, hogy egy manapság szinte teljesen figyelmen kívül hagyott problémára hatékony választ adjon: hogyan tudunk önvezető közlekedési megoldást biztosítani az út első és utolsó kilométerére.

A projekt révén a partnerek bemutatják, hogy az önvezetés legmagasabb, 5. szintjén működő, sofőr nélküli elektromos járművek hogyan tudják javítani a közúti közlekedés biztonságát és hatékonyságát. Ebben kulcsszerepet játszik a Siemens Mobility által gyártott intelligens infrastruktúra, amely folyamatosan információkat küld a jármű számára az általános közlekedési helyzetről és továbbítja az útvonalon közlekedő más járművekből származó adatokat. Ezzel a módszerrel lehetővé válik az önvezető járművek működtetése komplex közlekedési helyzetekben és nehezen ellenőrizhető területeken, például kedvezőtlen időjárási körülmények között is.

A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését

Külső támogatással az önvezető járművek monitorozható működési rádiusza jelentősen kiterjeszthető. Az intelligens infrastruktúra segítségével a járművek gyorsan képesek a potenciális kockázatokat felismerni és megfelelően reagálni. Az integrált rendszer emellett segít a forgalom áramlásának optimalizálásában. A rendszer járműtől az infrastruktúra felé menő kommunikációja (V2I) szabványos és széleskörűen tesztelt WLANp (ITS-G5) kapcsolaton keresztül történik. A rendszer fontos része a szoftveres háttértámogatás, amelynek révén a központban dolgozó forgalomirányítók folyamatosan nyomon követhetik a forgalmi helyzet alakulását, és szükség esetén beavatkozhatnak. Ezzel jelentősen javítható a közúti közlekedés biztonsága és hatékonysága. Az utasélmény javításához az önvezető járművekben utazók egy alkalmazás segítségével tölthetik le készülékükre a jármű útvonalát.

A kutatási projektben számos terület szakértője vesz részt. A Klímavédelmi, Energetikai és Mobilitási Intézet (IKEM e.V.) az önvezetéssel kapcsolatos jogi ügyekért felel, valamint a Siemens Mobility-vel együtt megvizsgálja a műszaki fejlesztésekből származó működési és üzleti modelleket. Az IAV fejleszti az önvezető, önállóan működő buszokat. A Müncheni Műszaki Egyetem mikroszkopikus szimulációval vizsgálja a különféle önvezető megoldások hatását a forgalomra.

A berlini székhelyű projektfejlesztő cég, az UTB az önvezetés lakosság általi elfogadottságát vizsgálja, felméri az emberek reakcióját az önvezető járművekkel kapcsolatban, és azt, hogy a műszaki fejlesztéseknek ezt hogyan kell figyelembe venniük. Az emm Solutions GmbH biztosítja a teljesen önvezető ILO1 elektromos járművet annak érdekében, hogy javítható legyen a környezet megfigyelése, a jármű helymeghatározása, valamint a jármű és az infrastruktúra közötti kommunikáció kezelése. A projekt során a vezetési magatartást is szimulálják. A Siemens Mobility feladata az általános projektintegráció, valamint az út melletti infrastruktúra és felhőalapú szoftverszolgáltatások biztosítása – emellett számos lehetséges üzleti és működési modell kiértékelése.

Kulcsszavak: elektromos autó, járműipar, önvezető autó, Siemens
 
Dániában kezdte meg működését a világ első, teljes mértékben piaci alapú V2G energiaközpontja Dániában kezdte meg működését a világ első, teljes mértékben piaci alapú V2G energiaközpontja A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését Ilyet még nem láttunk - Nissan LEAF Pickup Villanygéppel Európán keresztül Villanygéppel Európán keresztül A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését 249 elektromos autót kapnak a kórházak 249 elektromos autót kapnak a kórházak
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1