Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van

Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van

2019. január 29.
A januárban bemutatott Lexus LC Cabriolet tanulmányautó apropóján érdemes áttekinteni a márka korábbi nyitható tetős modelljeit, közöttük a világ talán legextravagánsabb luxuskabrióját.

Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van.

A Lexus vezérkara 1996-ban döntött úgy, hogy kabrió modellel teszi teljessé a luxusmárka kínálatát. A projektet Yasushi Nakagawa mérnökre és Sotiris Kovos formatervezőre bízták. Utóbbi Európában, a Côte d´Azur-ön keresett és talált ihletet az autóhoz, amely egészen eredeti módon a luxushajók világából kölcsönözte idomait és arányait. A modell előtanulmányát 1999-ben, Tokióban mutatták be, majd két évvel később, gyakorlatilag változatlan formában piacra került az SC430. A kor divatja szerint nyitható keménytetővel szerelt, kétajtós modell orrában az LS430 luxuslimuzinból átemelt, 290 lóerős, nyolchengeres motor dolgozott, noha a műszaki alapokat nem a Lexus zászlóshajója, hanem a sportosabb GS szedán adta. A tető nyitása, illetve zárása 25 másodpercet vett igénybe, az autó 6,2 másodperc alatt repítette 100 km/h-ra négy utasát.

Bár 2010-ben befejeződött az SC430 gyártása, a márkarajongók már 2008-ban megnyugodhattak affelől, hogy nem maradnak nyitott Lexus nélkül: ekkor mutatkozott be ugyanis a második generációs IS szedánból eredeztetett, de csupán kétajtós, négyszemélyes kompakt kabrió. A dizájn erősen emlékeztetett a 2004-ben színre vitt LF-C formatanulmányra, bár annak kamerákkal helyettesített visszapillantó tükre értelemszerűen nem valósult meg. A tanulmány V8-as blokkja helyett a szériamodell 2.5 literes, hathengeres motorral, IS 250 C típusjelzéssel került forgalomba. Ez később összkerékhajtást kapott, illetve elérhetővé vált egy 3.5 literes, 315 lóerős variáns, az IS 350 is. Az autó háromrészes keményteteje 21 másodperc alatt tűnt el.

Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van.

A Lexus több alkalommal is demonstrálta, hogy ennél szélesebb palettán is el tudná képzelni a kabriózást. A 2008-as LF-AR koncepcióautó, az LFA utolsó előtanulmánya, majd az RC kupé alapjaira épülő, 2014-es LF-C2 formatanulmány egy teljes, boldog kabriócsalád álmát ígérte, ám ezek végül nem valósultak meg. Sem az LFA-ból, sem az RC-ből nem készült nyitható tetős verzió, így amikor 2015 után megszűnt az IS C, a Lexus rajongóknak le kellett mondaniuk a friss szellő élményéről – legalábbis hivatalosan.

Egy kabriókra szakosodott átépítő műhely, a kaliforniai Newport Convertible Engineering (NCE) ugyanis gondolt egy merészet, és kezelésbe vette a létező legnagyobb Lexust, az LX 570 szabadidőjárművet. A három üléssoros, nyolcszemélyes óriás elegáns vászontetőt kap, cserébe övvonalán felül mindent eltávolítanak róla a szélvédőkereten és a B-oszlopokon kívül – utóbbiakat masszív merevítő elem köti össze, így biztosítva a konstrukció megfelelő szilárdságát. A többrétegű tetőt motor mozgatja, méreteihez képest meglehetősen gyorsan: nyitása és zárása egyaránt mintegy 13 másodperc alatt végbemegy. Az 1983-ban alapított NCE meglehetősen szűken bánik a műszaki adatokkal, de a fényképek alapján a harmadik üléssor kabrió üzemben is használható marad, ráadásul a fejtér is végtelenre nő. A csomagtartóhoz egy széles és magas nyíláson keresztül férhetünk hozzá; praktikuma értelemszerűen csorbát szenved, de a kidolgozás minősége megkérdőjelezhetetlen.

Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van.

Az NCE Lexus LX 570 Convertible árát hivatalosan nem hozta nyilvánosságra gyártója, ám pár évvel ezelőtt a korlátozott példányszámú autó egy példánya eladósorba került Dubaiban, megdöbbentő 350 ezer dollárnak megfelelő összegért. Ennél jóval olcsóbb (cserébe „csupán” négyszemélyes) lesz a Lexus új, saját gyártású kabriója, amennyiben megvalósul – márpedig az idei Detroiti Autószalonon bemutatott LC Convertible Concept kapcsán nem feltételes módban nyilatkoztak egy esetleges leendő luxuskabrióról a márka illetékesei. Arról ugyanakkor nincs hír, hogy mikor érkezhet meg a szériagyártású modell.

Kulcsszavak: kabrió, lexus, Lexus LC, suv
 
Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással A Toyota C-HR a világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója A Toyota C-HR a világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát A SEAT a Genfi Autószalonon mutatta be első SUV modelljét A SEAT a Genfi Autószalonon mutatta be első SUV modelljét Még izgalmasabb külsővel érkezik az új Lexus IS Még izgalmasabb külsővel érkezik az új Lexus IS
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1