Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

2019. február 05.
Megérkezett Magyarországra  a Toyota RAV4 legújabb generációja. A modell ugyan elérhető benzin motorral is, a Toyota várakozása szerint azonban a környezetbarát hibridek aránya akár a 90%-ot is elérheti majd az eladásokban.

 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

További újdonság az előző generációhoz képest, hogy miután az új modell a szegmensben egyedülálló terepképességeket kínál majd, az összkerékhajtású változatok aránya akár a 45%-ot is meghaladhatja az értékesítésekben. Az új, legújabb generációs 2,5 literes Hybrid Dynamic Force erőforrás takarékos, tiszta és csendes üzemű, ugyanakkor erősebb és robbanékonyabb, mint a korábbi RAV4-ben helyet kapó hibrid elektromos meghajtás. A maximális rendszerteljesítmény összkerékhajtású üzemben 222 LE/163 kW (218 LE/160 kW elsőkerékhajtás esetén), szemben a negyedik generációs modell 197 LE/145 kW teljesítményével. A Toyota legújabb generációs öntöltő technológiája bővelkedik az erőben, az autó álló helyzetből mindössze 8,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A „teljesítmény kompromisszumok nélkül” célkitűzés egyedülálló előnyhöz juttatja az új generációs RAV4-et a szegmensben: a modell nagyobb teljesítményt, jobb vezethetőséget, takarékosabb üzemet kínál; az új hibrid várhatóan az eddigieknél is nagyobb százalékban részesedik majd az eladásokból. A Toyota várakozásai szerint Nyugat-Európában a jelenlegi 85 százalékról 90 százalékra emelkedhet a hibrid elektromos meghajtású modellváltozatok aránya az  eladásokban.   Mindazonáltal a kínálatban megjelent egy vadonatúj, 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotor is, amelyet más globális piacokra terveztek. Ez a benzinmotor bizonyos európai piacokon is elérhető lesz, manuális vagy automata sebességváltóval.

 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

Az új RAV4 fedélzetén mutatkozik be a Toyota negyedik generációs öntöltő hibrid hajtáslánca, amely számos előnyt kínál. A rendszer főbb elemei, beleértve a teljesítmény-szabályozó egységet (PCU) és a nikkel-metál hidrid akkumulátort, kisebbek és könnyebbek lettek, továbbá a hajtás elemeinél és az erőátvitelnél csökkentették az elektromos és mechanikus veszteségeket. Az új akkumulátorcsomag 11 százalékkal könnyebb, mint korábban, az erőátvitelben jelentkező veszteségek 25 százalékkal csökkentek az előző generációhoz képest. A rendszer a Toyota új, 2,5 literes Hybrid Dynamic Force erőforrását alkalmazza.

Ez a négyhengeres, közvetlen és szívótorok-befecskendezéssel szerelt benzinmotor a gyári adatok szerint kategóriaelső üzemanyag-fogyasztással és CO₂-kibocsátással vértezi fel az új RAV4-et: a modell vegyes ciklus szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,4 l/100km (AWD-i, NEDC-re átszámolva), míg a CO₂-kibocsátás akár 100 g/km (AWD-i, NEDC-re átszámolva). A teljesítményt előterhelt differenciálművel szerelt, új erőátviteli szerkezet is támogatja. A vezető számára mindez jobb álló helyzeti gyorsítóképességet, takarékosabb nagysebességű haladást, finomabb és lineárisabb gyorsítóképességet, valamint lassítás során jobb kezelhetőséget jelent.

Az új 2,5 literes Hybrid Dynamic Force motor

A vadonatúj 2,5 literes Hybrid Dynamic Force erőforrás számottevően fejlettebb elődjénél, a takarékosság és teljesítmény jobb egyensúlyát, valamint élvonalbeli termikus hatásfokot kínál. A RAV4 öntöltő hibrid hajtásláncában alkalmazva a motor CO₂-kibocsátása akár csupán 100 g/km (AWD-i, 17 colos kerekekkel), ugyanakkor a maximális rendszerteljesítmény 218 LE/160 kW az elsőkerékhajtású, illetve 222 LE/163 kW az AWD-i összkerékhajtású modellekben.

 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

Az Atkinson-ciklusban üzemelő motor elődjénél hosszabb löketű (87,5 x 103,4 mm vs 90,0 x 98,0 mm). Emellett sűrítési viszonya is nagyobb (12,5:1 helyett 14,0:1). A motor D-4S közvetlen és szívótorok-befecskendezést kapott, a szívóoldalon villanymotorral működtetett, intelligens változó szelepvezérlést (VVT-iE), a kipufogó oldalon hidraulikus működtetésű, intelligens változó szelepvezérlést (VVT-i) alkalmaz. A szívó- és kipufogó szelepeknek egyaránt megnőtt a vezérlési tartománya. Az égés tökéletesítését és a súrlódási veszteségek korlátozását célzó, átfogó megoldásoknak köszönhetően az új motor nagy teljesítményre, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztásra, csekély károsanyag-kibocsátásra, valamint magas, 41%-os termikus hatásfokra képes. A megnövelt szelepszöggel és lézeres bevonatolású szelepülékkel ellátott hengerfejek kialakítása elősegíti az intenzív örvénylést. Az elektromos vízszivattyúval és elektromos termosztáttal felszerelt, változó szállítású hűtőrendszer a mindenkor optimális hőmérséklet biztosításával tökéletesebb égést eredményez. Emellett a motorolaj-nyomás hatékony szabályozását változó szállítású olajszivattyú teszi lehetővé.

Intelligens összkerékhajtás (AWD-i)

A vadonatúj RAV4 esetén a Toyota azt várja, hogy az összkerékhajtású modellváltozatok aránya akár az eladások 45%-át is meghaladhatja. A Toyota a RAV4 esetében továbbfejlesztette intelligens összkerékhajtási rendszerét (AWD-i), amely így jobb teljesítményt és pontosabb szabályozhatóságot kínál minden menetkörülmények között, fokozva a modell közúti és terepalkalmasságát, valamint élvezetes vezethetőségét. Az ú RAV4 közúton és terepen mutatott, lenyűgöző összkerékhajtási jellemzői még inkább kiemelik a modellt versenytársai mezőnyéből, az autó minden körülmények között magabiztos kanyarvételi képességeket és tapadást mutat.

 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

Az új RAV4 Hybrid nagy mértékben továbbfejlesztett, jobb terepképességekkel bíró elektromos AWD-i rendszere kompromisszumok nélkül használható: városi használat során kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást mutathat fel, nagy sebességnél csendesebben működik, csúszós útviszonyok mellett pedig jobb tapadást biztosít. Emellett kisebb és könnyebb is, mint a mechanikus összkerékhajtási rendszerek, így sem az üzemanyag-fogyasztás, sem a helykihasználás nem szenved csorbát. A rendszer a hibrid hajtási rendszerből és a hátsó tengelyen elhelyezett, kiegészítő elektromotorból származó hajtóerőt alkalmazza.

Ez a kialakítás minimális energiaveszteséggel jár, kisebb tömeget eredményez, és a legkülönfélébb menethelyzetekben biztosít optimális összkerékhajtást. A negyedik generációs modellhez képest 30 százalékkal nőtt a hátsó kerekekre juttatható, maximális forgatónyomaték (953 helyett 1300 Nm). Ez eléri vagy meghaladja a mechanikus rendszerekkel elérhető nyomatéki értéket, és magabiztosabb teljesítményt eredményez például laza, csúszós felszínen történő elindulás során. Az első és hátsó tengely közötti nyomatékmegosztás aránya a menetviszonyok függvényében 100:0-tól akár 20:80-ig módosítható.

Az elektromos AWD-i rendszer a menetkörülmények fényében automatikusan módosítja a nyomatékmegosztás arányát, így gondoskodva a kiegyensúlyozottabb vezethetőségről, jobb stabilitásról és magabiztosabb terepalkalmasságról, különös tekintettel a csúszós útviszonyok mellett is stabil, kiszámítható ívmenetre.

 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

A vezető úgy érezheti, hogy mind a négy kerék folyamatosan stabil kapcsolatban van az útfelülettel. Az új RAV4 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű benzinmotorral és CVT sebességváltóval szerelt kivitelének mechanikus összkerékhajtási rendszere a Toyotánál első ízben alkalmaz dinamikus nyomatékvektor-szabályozási rendszert lekapcsolható hátsó hajtással. A hátsó tengelyen alkalmazott két tengelykapcsoló a bal és jobb oldali kerék közötti nyomatékelosztást szabályozva ívmenetben stabil teljesítményt és a kormánymozdulatokat pontosan követő reakciókat eredményez, száraz és csúszós útfelületen egyaránt.

Integrált összkerékhajtás-szabályozás

Az új RAV4 összkerékhajtási képességét a kategóriában páratlan integrált összkerékhajtás-szabályozás (AWD Integrated Management, AIM) teszi még kifinomultabbá. A rendszer a kiválasztott üzemmód függvényében, automatikusan szabályozza a különböző járműrendszereket: a kormányrásegítést, a fék- és gázadagolást, a váltóprogramot, valamint a nyomatékelosztást. Az új RAV4 Hybrid AWD-i háromféle (normál, öko, sport) üzemmódot kínál. A sport üzemmód aktiválásakor az AIM rendszer úgy módosítja a kormányrásegítést, a gázadagolást, a váltóvezérlést és a nyomatékelosztást, hogy kedvezőbb közúti menetteljesítményeket érhessen el.


 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

Fokozott szabadság „ösvény” üzemmódban

A RAV4 Hybrid új, automatikus, részlegesen önzáró differenciálmű-vezérlése („ösvény” üzemmód) maximális tapadást és irányíthatóságot eredményez gyenge tapadású útfelületen.  A rendszer nagy kihívást jelentő terepviszonyok esetén is hasznos támogatást nyújt a vezetőnek.

A negyedik generációs RAV4 Hybrid esetében előfordulhatott, hogy a jármű elakad, ha fokozottan egyenetlen talajon bármely hajtott kerék elveszítette a kapcsolatot a talajjal. Az új modellben ezzel szemben az „ösvény” üzemmód aktiválásával (a középkonzolon található gomb segítségével aktiválható) az elforgó kerék megfékezhető, a hajtóerő átirányítható a tapadással rendelkező kerékre. A rendszer a gázszabályozást és a váltóprogramot is módosítja az előrejutás biztosítása érdekében.
Kulcsszavak: bemutató, hibrid, rav4, suv, toyota, új modell
 
A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál Lendületben az új Nissan Navara Lendületben az új Nissan Navara Virtuális élményekkel indul világkörüli turnéra az új BMW X2 Virtuális élményekkel indul világkörüli turnéra az új BMW X2 Áttervezett külsővel és belsővel érkezik a tágas, hétüléses Kia Sorento Áttervezett külsővel és belsővel érkezik a tágas, hétüléses Kia Sorento Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1