Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

2019. február 15.
Magyarországon a Renault és a Dacia együttesen 11,6%-os piaci részesedést ért el, a belföldi értékesítést tekintve így a második helyen végzett. A kishaszonjárművek piacán a Renault Hungária közel 10%-os részesedéssel, a szegmens harmadik legnagyobb szereplőjeként zárta a tavalyi évet.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

"A Renault Csoportnak 2018-ban sikerült megőriznie kiemelkedő teljesítményét az üzleti környezet romlása ellenére. A Csoport rugalmasságát és a jelenlegi, kihívásokkal teli körülményekhez való alkalmazkodóképességét dicsérik a kereskedelmi és pénzügyi eredmények. A teljesítmény a határozott stratégiának, az egyre precízebb végrehajtásnak és a Csoport minden egyes munkavállalója által tett erőfeszítésnek köszönhető" – mondta Thierry Bolloré, a Renault vezérigazgatója.

A csoportszintű árbevétel elérte az 57419 millió eurót (-2,3%), ami magában foglalja az AVTOVAZ 3040 millió eurós (+11,5%) forgalmát is. Az árfolyamhatások kiszűrésével a csoport árbevétele 2,5 %-kal nőtt.

Az autóipari bevétel, az AVTOVAZ nélkül 4,4%-kal, 51171 millió euróra csökkent, beleértve azt a negatív hatást, amit a kamatláb-támogatások elosztásában bekövetkezett változás okozott az AVTOVAZ nélküli szegmens és az Értékesítés-finanszírozás között 555 millió euró értékben.

Ez a változás főként negatív devizahatásra (-4,1 százalékpont), valamint alacsonyabb volumenekre (-0,5 százalékpont) és partnerek részére történt értékesítésre (-1,8 százalékpont) utal. A partnereknek történő értékesítés visszaesése főként az iráni piac szűkülésének és a dízelüzemű járművek iránti európai kereslet hanyatlásának az eredménye. Ezzel szemben az árhatás pozitív (+1,4 százalékpont) volt a feltörekvő országokban és Európában bekövetkezett áremelkedéseknek köszönhetően. A modellek összetétele kissé negatív volt, -0,2 százalékponton.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

Az „Egyebek” hatása (+0,8 százalékpont) – a kihelyezések fentebb említett változása miatt – különösen a használt járművekkel és a pótalkatrészekkel kapcsolatos aktivitás erős teljesítményének tudható be, szerepet játszott benne továbbá a visszavásárlási kötelezettségvállalással egybekötött eladások visszaesése is.

A Csoport üzemi eredménye 3612 millió eurót tett ki és az árbevétel 6,3%-át képviselte.

Az AVTOVAZ bevételei nélkül számított üzemi eredmény 545 millió euróval 2204 millióra csökkent, ami az árbevétel 4,3%-át jelentette a 2017. évi 5,1%-kal szemben. Ezt a csökkenést a 329 millió eurós negatív volumenhatáson túlmenően nagyrészt a kedvezőtlen környezet magyarázza, amit részben a devizaárfolyamok alakulása – amelynek hatása 526 millió euró volt –, részben pedig a nyersanyaghelyzet (356 millió euró) okozott. Ezen negatív hatások ellensúlyozására a Csoport folytatta költséggazdálkodási politikáját, ami pozitív, 421 millió eurós eredménnyel járt a Monozukuri -, és az árnövekedések révén, ezek 261 millió eurós pozitív összetétel/ár/jövedelmezőség hatással jártak.

Az AVTOVAZ üzemi eredményének hozzájárulása 204 millió euróra nőtt a 2017-es 55 millió euróval szemben, és új szintet jelentett a társaság erősödésében. Mindez a fellendülőben lévő piacon nemrég bemutatott modellek sikerének, és a költségek racionalizálására tett erőfeszítéseknek volt köszönhető. Ezen felül 2018-ban az AVTOVAZ-t is segítették pozitív egyszeri hatások.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

Az értékesítés finanszírozása 1204 millió euróval járult hozzá a Csoport üzemi árréséhez, a 2017. évi 1050 millió euróhoz képest. Ez a csaknem 15%-os emelkedés az előző évek jó kereskedelmi teljesítményének köszönhető.

Az egyéb üzemi bevételek és kiadások -625 millió eurót tettek ki (a 2017. évi -48 millió euróval szemben). Ez az erős romlás két tényezőből eredt elsődlegesen: egyfelől az argentin válság következményeiből, ami több mint 200 millió euró volt, másfelől a „Contrat d’Activité pour une Performance durable - CAP 2020” franciaországi módosításával voltak összefüggésben, majdnem 300 millió euró értékben.

A Csoport üzemi bevétele 2987 millió euró lett a 2017. évi 3806 millió euróval szemben.

A pénzügyi bevételek -353 millió eurót tettek ki a 2017. évi -391 millió euró helyett (a visszaváltható részvények elszámolási módjában bekövetkezett változás figyelembevételével). A Csoport finanszírozási költségében bekövetkezett javulások lehetővé tették egy az Argentínában kialakult hiperinflációs helyzet miatti számviteli szabályok alkalmazására fordítandó 31 millió eurós költség lekötését.

A társult cégek hozzájárulása, elsődlegesen a Nissan részéről, 1540 millió eurót ért el a 2017. évi 2799 millió euróval szemben. 2017-ben a Nissan hozzájárulása tartalmazott egy 1021 milliós eurós egyszeri bevételt, ami az USA 2017 végén megszavazott adóreformjával, valamint a berendezésgyártó Calsonic Kanseiben lévő érdekeltségének eladásával függött össze.

A folyó évi és a halasztott adók 723 millió eurós kiadást jelentenek.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

A nettó bevétel 3451 millió euró lett, a Csoport-szintű nettó bevétel pedig 3302 millió euró (részvényenként 12,24 €, a 2017. évi részvényenkénti 19,23 €-hoz viszonyítva).

Az autóipari tevékenység szabad cash flow-ja az AVTOVAZ-t 115 millió euró értékben beleértve 607 millió euró volt, figyelembe véve az üzemi tőkeszükségletben bekövetkezett pozitív változásokat, ami az AVTOVAZ nélkül 781 millió eurós és az AVTOVAZ nélkül számolva 784 millió eurós növekedést jelent az összes beruházás tekintetében.
 
2018. december 31-én a teljes készletállomány (a független hálózatot is beleértve) 70 értékesítési napot tett ki, a 2017 december végén kalkulált 57 naphoz képest. Ez a meredek emelkedés elsősorban 2018 negyedik negyedévének gyenge eladásait tükrözte.

A részvényenkénti 35 euró osztalékot, ami tavaly stabil volt, a vállalat a Részvényesek Éves Közgyűlése elé terjeszt jóváhagyásra.


A magyar piacon is kiemelkedően teljesített a Renault és a Dacia

A jó évet záró magyar autópiac bővülésének ütemét is felülmúlta 2018-ban a Renault és Dacia együttes forgalmának növekedése. A teljes magyar autópiacon összesen közel 160 ezer új gépjármű kelt el tavaly, 17%-kal többet, mint az előző évben. A személyautókra 17,5%-kal, a kishaszongépjárművekre pedig 14%-al nőtt a kereslet. Változatlanul népszerűek a városi terepjárók, a forgalom több mint egyharmadát adták a SUV-ok.
A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

Ezen a piacon három kategóriában is a Renault Csoport márkái adták a legkelendőbb típusokat. A kisautók közül a Renault Clio, az egyterűeknél a Dacia Lodgy, míg a kisáruszállítóknál a Dacia Dokker Van fogyott a legjobban.

Magyarországon a két gyártó együttes, 11,6%-os piaci részesedése 2018-ban felülmúlt minden korábbit. A belföldi értékesítést tekintve összesítésben így a második helyen végzett a Renault Csoport két márkája, és ugyanezt a pozíciót érte el a kishaszonjárművek részpiacán is. A teljes piacot tekintve a harmadik helyen áll a Renault és a Dacia együtt.  

A márkákat külön-külön tekintve is jó eredményeket mutat az elmúlt év.

A Dacia piaci részesedése meghaladja a 6%-ot, amivel a 7. legnagyobb szereplő itthon. Sokoldalú kombija, a Dokker igazi slágertermék lett, kétszer annyit vittek belőle tavaly, mint a kategóriájában utána következőből. Ugyancsak kiemelkedően jól szerepelt a Duster, a maga eladott 3877 darabjával ez a modell bizonyult a 2. legnépszerűbbnek a városi terepjárók között.

A Renault a közel 5,5%-os részesedésével a 8. legerősebb márka lett a piacon. A zászlóshajónak tekinthető Clio is jobban teljesített a tavalyelőttinél, s nőtt a Captur forgalma is. Utóbbi így dobogós lett a legkelendőbb városi terepjárók versenyében.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

A kishaszonjárművek piacán – ahol a márka újrapozícionálása jellemezte a tavalyi évet – nagyot lépett előre a Renault. Ennek eredményeképp a közel 10%-os részesedésével a szegmens harmadik legnagyobb szereplőjeként zárhatta 2018-at. A Renault Masterből az egy évvel korábbinál bő egyharmaddal többet, míg az eggyel kisebb kategóriában a Renault Trafic-ból 2,3-szer többet adtak el. Ezen a részpiacon ezzel meg is duplázta a részesedését a márka.

Kulcsszavak: dacia, járműipar, renault
 
Komáromba telepíti elektromosbusz-gyárát a BYD Komáromba telepíti elektromosbusz-gyárát a BYD A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is Csökkent a Goodyear bevétele és nyeresége Az új Transitnak köszönhetően a Ford áruszállítók jól indították az évet Az új Transitnak köszönhetően a Ford áruszállítók jól indították az évet Másodkézből venne autót? Segít a márkaszerviz! Másodkézből venne autót? Segít a márkaszerviz! A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1