Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

2019. február 19.
Amikor elektromos autót tesztelünk, már alig várjuk, hogy átvegyük a járművet, és úgy viselkedünk, mintha egy karácsonyi ajándékkal ismerkednénk. Ez érthető is, mert nagyon jó dolog csak árammal hajtani a verdát, a környezetvédelemről már nem is beszélve.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf



Korábban már járt nálunk a Volkswagen első 100%-ban elektromos autója az e-Golf. Most megérkezett a nagyobb hatótávú, akár 300 km-t is tudó új e-Golf.

Az első Golfnál vicces volt, amikor nyáron a Balatont megcélozva nekivágtunk az útnak és érdekes borzongás futott végig a hátunkon, amikor jelzett az autó, hogy elérte 20%-os töltöttséget, és keressünk egy töltőpontot. Ekkor még csak a magyar tenger elején jártunk és – ma már megmosolyogtató – hogy kerestük a töltőt az applikáción. Ma már ilyen gond nincs. Tesztautónk közel 300 km-t tud megtenni, és garmadával nőnek ki a földből a töltési lehetőségek.

Kívülről nehezen lehet észrevenni, hogy ez melyik e-Golf. Igazából nem sokat változott az elődhöz képest. Tulajdonképpen még azt sem lehet tudni, hogy benzines vagy elektromos-e az autó, egyedül a név előtt szereplő kicsi kék „e” betű utal a meghajtásra, továbbá a formatervezett LED lámpák, a kék dizájnelemek és az aerodinamikára optimalizált megoldások térnek el benzines testvérétől.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Beülve a megszokott, letisztult Volkswagenes forma fogad. A műanyagok és szövetek tapintása jó, de ez nem meglepő hiszen a VW midig is ügyelt az egyszerűségre és a minőségi anyagokra. A kapcsolók és kezelőszervek elrendezése megszokott, már-már unalmasnak tűnhet, de egy pici csavarral izgalmassá tették a tervezők. Ez nem más, mint az Infotainment rendszer, amelynek lényege, hogy műszerfalon egyetlen gombnyomásra jelennek meg az analóg órák, amiket tetszés szerit tudunk állítani, hogy milyen információ legyen kivetítve. Ez teljes összhangban van a 9,2 hüvelyk (23,4 cm) képátlójú TFT kijelzővel amit érintés nélküli vezérléssel (lapozással) is tudunk működtetni. A piktogramok érthetőek, ugyanakkor visszafogottak. A Discover Pro navigációs rendszer nagyon jól mutatja a pozíciónkat, nem késik, nem akad, teszi a dolgát.

Az ülések elöl és hátul is kényelmesek, a lábtér tökéletes minden ülésnél. A kormánykerék és a váltókar huzatának e-dizájnra jellemző kék díszítővarrása a minőségi berendezésnek stílusos, az e-Golfnak pedig modern kinézetet kölcsönöz. Az diszkrét kék éjszakai hangulatfény – ami az ajtó kárpitjában kapott helyet – nagyon kellemes, a luxus érzetét kelti. A csomagtér 341 literes, amit 1231 literesre növelhetünk a 60:40 arányban dönthető ülésekkel.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Az e-Golf 35,8 kWh-s akkupakkját a Budapest-Békéscsaba vonalon teszteltük. Sajnos a hirtelen lehullott hó és hideg miatt az utunkat egy Kecskeméti töltéssel meg kellett szakítani mert a fűtés és a rádió falta az áramot. A gyorstöltés 35 percet vett igénybe és 85%-ra töltötte autónkat. Ez az idő az otthoni töltésnél 14 órát vett igénybe és 100%-ra lett feltöltve.

Városban már sokkal jobb a helyzet mert több módon is használhatjuk autónkat. Ha a váltót „D” állásban balra húzzuk, akkor egyre dinamikusabb fékezést/visszatáplálást tudunk elérni. Itt három fokozatból választhatunk.

Az úton hangtalanul siklik, jól reagál a „gázadásokra”, a városi, illetve országúti használat során nagyon megszerettük az e-Golfot. 110 km/h-s sebességnél 15-17 kWh-t fogyasztott autónk attól függően, hogy ment-e a fűtés.

Összeségében egy nagyon szerethető autó az e-Golf és ha a karbantartási költségeket, illetve a mintegy 1000 forintos otthoni töltést nézzük, akkor remek alternatívája a közlekedésnek.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf
Kulcsszavak: bemutató, e-Golf, elektromos autó, teszt, volkswagen
 
Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf A Toyota a 2013-as Genfi Autószalonon Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán Az új Ford Tourneo Custom új mércét állít az egytonnás személyszállítók szegmensében Az új Ford Tourneo Custom új mércét állít az egytonnás személyszállítók szegmensében Opel Ampera-e világpremier a Párizsi Autószalonon Opel Ampera-e világpremier a Párizsi Autószalonon
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1