Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

2019. március 11.
A 2019-es Genfi Autószalonon világpremierjét ünneplő vadonatúj Mazda CX-30 a vállalat új generációs modellkínálatának második tagja.

Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

A kompakt szabadidőautó maradéktalanul megtestesíti miért jó egy Mazdát birtokolni: az elegáns Kodo formatervezést emberközpontú belső kialakítással és minden eddiginél intenzívebb Jinba Ittai vezetési élménnyel társítja.

Az új Mazda CX-30 4395 mm hosszú, 1795 mm széles, 1540 mm magas, tengelytávja 2655 mm új piaci szegmenst nyit meg a Mazda számára. A CX-3 és a régóta népszerű CX-5 közé pozicionált új modell azon ügyfelek elvárásait teljesíti, akik az előbbi kompakt, városbarát méreteit az utóbbi helykínálatával és praktikumával szeretnék társítani.

Az új Mazda CX-30 az eddigieknél érettebb formában tolmácsolja a Kodo formanyelvet, amely ma is ugyanúgy élettel teli, mint eddig, ám ezúttal nagyobb presztízsre törekszik a japán művészeti hagyományok és a tárgyak közötti üres tér szépsége által ihletett, minimalista megközelítésből fakadó elegancia és tisztaság révén.

Az emberközpontú belső tér a koncentrált, testre szabott vezetői környezetet letisztult, szellős, nyitott utastérrel kombinálja. A frissen kifejlesztett technológiákat - mint a 8 hangszórós Mazda vagy a 12 hangszórós Bose audiorendszerek - nagy műgonddal integrálták a prémium anyagokkal; az aprólékos kidolgozás kiváló minőségű, kifinomult belső környezetet eredményezett.
Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

Az új kompakt szabadidőautó a Mazda új generációs Skyactiv-járműszerkezetét hasznosítja, amely az emberek vele született egyensúlyozási képességére épül. Az olyan intelligens technológiákkal együtt, mint a továbbfejlesztett i-Activ összkerékhajtás (AWD), amely a G-Vectoring Control (GVC) rendszerrel együttműködésben osztja meg a nyomatékot az első és hátsó kerekek között, ez a megoldás még inkább magával ragadó Jinba Ittai vezetési élményt nyújt.

A hajtáslánc-választék a legújabb Skyactiv motorokból áll, beleértve a Mazda forradalmi gyertyavezérelt sűrítéses gyújtás (SPCCI) technológiáját, amely különleges égési folyamatot alkalmazva kombinálja benzinmotorok fordulatszámkedvelő működését a dízelek kiemelkedő nyomatékosságával.

Végezetül az új Mazda CX-30 az i-Activsense aktív biztonsági funkciók teljes választékát kínálja, beleértve a most bevezetett vezetőfelügyeleti rendszert is, így még inkább képessé téve a kompakt szabadidőautóvet arra, hogy minden utasának biztonságos, élvezetes vezetési élményt kínáljon.

Formaterv

A Mazda KODO – A mozgás lelke formanyelve annak 2010-es bemutatkozása óta viszi pozitív irányba a márka globális értékét. A Mazda mostanra még mélyebbé, még kifinomultabbá tette ezt a filozófiát, és ezáltal a műalkotás szintjére emelte az autótervezést.

A Kodo formai filozófia evolúciójának célja, hogy a hagyományos japán esztétikai értékekben gyökerező, azok által ihletett, új fajta eleganciát juttasson kifejezésre. A 2017-ben bemutatott Mazda Vision Coupe koncepcióautó finoman kidolgozott, minimalista formatervével ezt a dizájn nyelvezetet testesítette meg: elegánsan visszafogott karosszériáján fények és tükröződések folyamatosan változó, finom játéka teremtett természetes, dinamikus hangulatú megjelenést.


Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

Az új Mazda CX-30 a második sorozatgyártású modell, amely a Kodo dizájnfilozófia ezen legújabb evolúcióját alkalmazza. Azáltal, hogy minden egyes elemet a ´kevesebb több´ elvét követve tökéletesítették, egy minden eddiginél letisztultabb, szépséges felületet eredményezett, és merőben eredeti formában értelmezte újra a kompakt crossover fogalmát.

A ´kecses és merész´ formai koncepciót követő külső formaterv lendületes szépsége a szabadidőautóvek robusztusságával keveredik. A magas minőségű beltérben a kényelmes, testre szabott, igen koncentrált vezetői környezet tágas, szellős utastérrel társul, így mindenki pihentető, kényelmes környezetben utazhat, kapcsolatot tartva egymással.

Kiemelt figyelmet szenteltek minden apró részletnek, az anyagok kiválasztásától a tökéletesebb kidolgozásig, így teremtve meg a kifinomult minőségű belső teret.

Külső formaterv

A ´kecses és merész´ formai koncepciót követő vadonatúj Mazda CX-30 külső formaterve két, egymásnak ellentmondó elemet egyesít: a kupék lendületes szépségét és a szabadidőautóvek merész robusztusságát.

A karosszéria alsó felét fedő fekete burkolat hozzájárul a kupék kecsesen lendületes arányainak megteremtéséhez. Ugyanakkor ez a burkolat a crossoverekre jellemző stabilitás és erő érzését is kelti.

A formavilág a japán kalligráfiában használatos ecsetkezelésből fakadó új formanyelv, a ´feltöltés és kibocsátás´ eredménye. Ez a továbbfejlesztett Kodo formai filozófia három sarkalatos értékét foglalja egységbe: ezek a Yohaku, azaz az üres tér szépsége; a kiegyensúlyozott, elegáns íveket szorgalmazó Sori; valamint a fény és árnyék játékát kifejező Utsuroi.


Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

A Sori egyértelműen jelenik meg az első kerékívtől a hátsó kerékig futó váll ívében, sebesség és életvidámság érzését ébresztve. Az Utsuroi a vállvonal alatti karosszériaelemekben képviselteti magát: ezek az autó mozgásával együtt változó S vonalban tükrözik vissza a környezet képét. A karosszéria ezen jellemzői a farnál egyetlen lendületes ívben találkoznak, majd feloldódnak.

Az új Mazda CX-30 a felületek mozgalmassága érdekében lemondott a karaktervonalakról, így formaterve egyszerre testesíti meg a műalkotások szépségét és a dinamizmus erőteljes hatását.

A hátsó kerékdob kiemelkedik a befelé szükülő hátsó utastér síkjából, a csomagtérfedél hasonlóképpen szükülő, ívelt formát kapott. Ezek együttesen érzékien erőteljes hátsó karosszériakialakítást eredményeznek, amely a sportautók széles, dinamikus kiállását idézi.

Az orr kialakítását elegáns, mégis merész személyiséggel vértezték fel. Mazda karakteres szárny-profilja még élesebb, még mélyebb formát öltött, ami az első lökhárító masszív, plasztikusan megformált idomaival együtt a mozgás érzetét kelti. A hűtőrács háromszögletű mintázatának mérete és rajzolata a szemlélő helyzetétől és a ráeső fény változásától függően eltérő képet mutat.

A fényszórók és a zárófények egyszerre elegánsak és funkcionálisak, LED-es fényforrásaik kihangsúlyozzák a lámpatest hengeres formáját. A LED-es irányjelzők új, karakteres programozást kaptak: teljes fényerőn aktiválódnak, majd lüktető fénnyé halványulnak.

Az autó kilencféle karosszériaszínben elérhető, köztük a Mazdára jellemző Soul Red Crystal, Machine Grey és Polymetal Grey árnyalatokban.

Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

Belső kialakítás

Az új Mazda CX-30 utasterének kialakítása a Mazda emberközpontú formai filozófiáján alapul, míg az üres terek, azaz a ´Ma´ alkalmazásával a tradicionális japán építészet hagyományait követi. A ´kecses és merész´ formai koncepcióval összhangban a vadonatúj Mazda CX-30 belső tere egyfelől lendületesen elegáns és szépséges, másfelől a szabadidőautóvek merész, mindenre képes szellemiségét is sugározza.  

A tervezők komoly figyelmet fordítottak minden részletre, a felhasznált anyagoktól a jobb kidolgozásig, hogy ténylegesen kifinomult, kiváló minőségű belső teret teremtsenek. Az alapvető szerkezet egy koncentrált, testre szabott vezetői környezetből, valamint egy letisztult, szellős, nyitott utastérből áll.

A kezelőfelület szimmetrikus és a vezető felé fordul, mindhárom fő műszer és a központi kijelző egyaránt ideális szögben áll az üléshelyzethez képest. A műszerfal felső részén másodlagos, szárny alakú árnyékolót találunk. A műszerek árnyékolójának tetejétől az utasoldali ajtókárpitig tartó, minőségi öltésekkel varrott, vízszintes elem szellős hangulatot teremt, így a vezető környezete tágasabbnak érződik.

A széles padlókonzolon, egy előretolt "kezelői területen" található a sebességváltó kar, a pohártartók, valamint a központi kezelőszerv. Ez a vezetőhöz közel esik, így kényelmes, fokozottan ergonomikus működtetést tesz lehetővé. A sebességváltó panel annak a kétrétegű öntési eljárásának a továbbfejlesztett változatával készült, amellyel először a vadonatúj Mazda3 fedélzetén találkozhattunk. A füstszürke panelre vetülő fény láthatóvá teszi az alsó rétegbe mart fémes mintázatot, kihangsúlyozva a belső tér igényes részleteit és kifinomult minőségét.

Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt

Az új Mazda CX-30 kétféle markáns belső színvilágban rendelhető: divatos sötétbarna vagy ízléses és modern sötétkék dekor részletekkel. A sötétbarna színvilág fekete vagy fehér bőrkárpitozással elérhető. A fekete bőrkárpit perforációi alatt kifinomult barna betétanyag sejlik fel. A sötétkék tónus szövet vagy szintetikus bőr kárpitozáshoz társulhat, mindkettő szürkés-bézs vagy fekete színben elérhető.

Helykihasználás

A Mazda emberközpontú fejlesztésének eredménye a kiemelkedően jó helykihasználású, sokoldalú belső tér. Az új kompakt szabadidőautó belső terében a leghosszabb utazások alkalmával is pihentető kényelemben helyezkedhetnek el az utasok, míg a csomagtartó praktikus és tágas, így minden életstílus igényeinek megfelel.

A vezetői üléshelyzet és a HMI kezelőfelület kidolgozása során a létező legfejlettebb ismereteket és technológiákat vetettük be.

Külső és belső méretek

Az új Mazda CX-30 új piaci szegmenst nyit meg a Mazda számára. A CX-3 és a régóta népszerű CX-5 közé pozicionált új modell azon ügyfelek elvárásait teljesíti, akik az előbbi kompakt, városbarát méreteit az utóbbi helykínálatával és praktikumával szeretnék társítani. Habár kellően kompakt ahhoz, hogy a városban kiválóan manőverezhessen, a vadonatúj Mazda CX-30 a könnyed beszállás lehetőségét tágas, sokoldalú utastérrel és csomagtartóval kombinálja. Az egymástól messze eső első ülések közötti, széles padlókonzol kifinomult elrendezéssel és nagyméretű központi könyöklővel kényeztet.

A nem kevésbé tágas hátsó üléssoron széles központi kartámasz és ajtó könyöklő gondoskodik a kényelmes, pihentető testtartásról. Az első és hátsó ülések csípőpontjai közötti távolságnak, illetve a hátsó ülés mély csípőpontjának köszönhetően bőséges a térd- és fejtér, így akár magasabb utasok is komfortosan helyet foglalhatnak a hátsó ülésen. A hossz- és oldalirányban egyaránt szellősen elhelyezett üléseknek köszönhetően az elöl ülők könnyebben fordulhatnak hátra a hátul utazókhoz. Utóbbiak pedig minimális erőfeszítéssel láthatják az elöl ülők arcát profilból. Mindez elősegíti a kommunikációt az utasok között.

Kulcsszavak: autószalon, CX-30, genf, KODO, mazda, premier, skyactiv
 
A Mitsubishi a 2013-as Genfi Autószalonon A Mitsubishi a 2013-as Genfi Autószalonon A dupla kuplungos automata sebességváltóval szerelt Fiat 500X premierje Genfben A dupla kuplungos automata sebességváltóval szerelt Fiat 500X premierje Genfben Genfben debütált a 2014-es Fiat 500, amely az exkluzív Cult kivitelben éri el csúcspontját Genfben debütált a 2014-es Fiat 500, amely az exkluzív Cult kivitelben éri el csúcspontját Mazda sportautó tanulmány Tokióban Mazda sportautó tanulmány Tokióban A Volkswagen elhozza a jelenbe a jövőt a 87. Genfi Autószalonon A Volkswagen elhozza a jelenbe a jövőt a 87. Genfi Autószalonon
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1