Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A SEAT folytatja a CNG programot

A SEAT folytatja a CNG programot

2019. április 17.
A SEAT elkötelezett a környezetre gyakorolt hatás csökkentése mellett a sűrített-földgáz szerepének növelésével. A márka az egyik legszélesebb kínálattal rendelkezik a CNG-modellekből, beleértve a Mii Ecofuel-t, az Ibiza TGI-t, az Arona TGI-t és a Leon TGI-t is, így minden igényhez kínál sűrített-földgázzal üzemelő modellt.

A SEAT folytatja a CNG programot

A SEAT továbbra is vezető helyen áll a sűrített földgáz (CNG) technológia bevezetésében, a lehető legszélesebb választékot kínálva a vevők részére a tisztább, fenntarthatóbb és még nagyobb hatékonyságot biztosító járművekből.

A márka termékcsaládja a Mii Ecofuel, az Ibiza TGI, az Arona TGI és a Leon TGI, minden életmódhoz és ízléshez igazodva kínál CNG-meghajtást, kihasználva a gyorsan növekvő CNG-hálózatot Európában, valamint a földgáz-mobilitás legfontosabb előnyeit, amely a fenntarthatóság és a nagyon alacsony kilométer költség.

Minden járművet a SEAT martorelli székhelyén terveztek és fejlesztettek, és újabb lépést jelentenek a cég járműfejlesztési programjában, bemutatva a CNG elsődleges üzemanyagként való használatának előnyeit; egy üzemanyag, mely alacsonyabb környezeti hatást biztosít, miközben a vezetési élmény nem csökken.

„A SEAT elkötelezett amellett, hogy erősítse a CNG-t, mint a hagyományos fosszilis üzemanyagok fenntartható alternatíváját. Lehetővé teszi a CO2-kibocsátás csökkentését anélkül, hogy befolyásolná a járművek alapvető jellemzőit ”- mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke. „A megújuló bio-metánnal összeegyeztethető technológiának köszönhetően a CNG az üzemanyag választék fontos részévé válhat az alacsony kibocsátású mobilitás felé haladva.”

A SEAT folytatja a CNG programot

A CNG-jármű körülbelül 25% -kal csökkenti a CO2-kibocsátást egy hasonló benzinmotoroshoz képest. Az ökológiai és adózási előnyök mellett a TGI technológia rendkívül alacsony költségeket is kínál kilométerenként, akár 50% -kal olcsóbb, mint a benzin-egyenértékű modell, és 30% -kal olcsóbb, mint a dízel -, és a SEAT által továbbfejlesztett technológiának köszönhetően nagyobb távolság megtételére képes mielőtt tankolni kellene.

A fő fejlesztés egy harmadik CNG-tartály bevezetése; az Ibiza és az Arona esetében a csak CNG-hatótávolság 360 km (WLTP alapján), míg a Leon a WLTP alapján akár 440 km-re is eljuthat. Ez az új konfiguráció megfelel a TGI-ügyfelek igényeinek, akik nagyobb hatótávolságot kívánnak a CNG-üzemmódban.

A CNG technológiával a SEAT rendelkezik azzal az előnnyel, hogy egy olyan járművel kínálhat az ügyfelek számára valódi, hatékony és modern alternatívát, amelynek ára gyakorlatilag az azonos dízel modellel egyezik meg. Ráadásul a TGI modellek karbantartási költségei a hagyományos belsőégésű motorokhoz hasonlóak. Ez azt is jelenti, hogy a járművek tisztábbak és még jobb ár-érték arányt nyújtanak, amit nagyban segít a CNG hatékonysága más üzemanyagokkal szemben.

A SEAT támogatja a megújuló bio-metán fejlesztését és elérhetőségét is, amely semlegesíti a járművek használatából származó CO2-kibocsátást. Csak egy tiszta, 100% -ban megújuló energiával működő elektromos jármű nyújtana jobb általános eredményt.

A SEAT folytatja a CNG programot

Új konfiguráció nagyobb CNG hatótávolsággal

A SEAT azon döntése, hogy a benzines helyett inkább a CNG-üzemmódot hosszabbítja, azon SEAT-ügyfelek igényének köszönhető, akik jelenleg is CNG-járművet használnak: a vezetők szisztematikusan választják a CNG használatát, mivel tisztában vannak a jármű megnövekedett fenntarthatóságával, a jelentős üzemanyag-megtakarítással, és rendszeres útvonalaikon már ismerik a CNG kutak elhelyezkedését.

A Mii Ecofuel, az Ibiza TGI és az Arona TGI nagy szilárdságú acélból készült tartályokat használ, míg a SEAT Leon 1.5 TGI EVO egy, a hátsó tengely előtt elhelyezkedő kisebb méretű nagy szilárdságú acéltartály, és két új, nagy, a hátsó tengely mögötti szénszálas kompozit tartály kombinációját kapta, jelentősen csökkentve súlyukat és optimalizálva a súlyeloszlást.

A Mii, Ibiza, Arona és Leon földgázt használnak fő üzemanyagként, de ha a külső hőmérséklet -10 ° C alá csökken, a motor benzin üzemmódban indul, amíg a gáz befecskendezőt üzemi hőmérsékletre melegíti a CNG aktiválása előtt egy áramkör. Az átállás automatikusan történik, és a vezető nem érzékel különbséget a jármű teljesítménye vagy dinamikája között, de ezzel a megoldással a járművek minden körülmények között használhatóak.

Normál vezetési körülmények esetén a SEAT CNG-járművei csak a CNG-tartályok kiürülése esetén használnak benzint alternatív tüzelőanyagként, de a megnövelt gáz-hatótávolság miatt ritkán válik szükségessé a benzin használata. De még a benzinüzemre való átkapcsolás is olyan zökkenőmentes, hogy a vezető nem valószínű, hogy észre fogja venni.

A SEAT folytatja a CNG programot

A SEAT Leon az MQB-A platformon (Modularer Querbaukasten) készül, és mind az Ibiza, mind az Arona az MQB-A0 technológiát használja. Ezek a platformok nagyobb gyártási rugalmasságot és hatékonyabb kivitelezést biztosítanak, valamint nagyon könnyű, funkcionális és biztonságos karosszériát eredményeznek, amely nagy szerkezeti merevséggel rendelkezik. Minden TGI változat megfelel a legmagasabb szintű biztonsági ütközési normáknak.

Az Ibiza, az Arona és a Leon a SEAT üzemében, a spanyolországi Martorellben készül, míg az Mii Ecofuel gyártása a szlovákiai pozsonyi üzemben zajlik. Mindegyik modell ugyanazon a gyártósoron készül, mint a SEAT paletta többi eleme, de mindegyiket úgy alakították ki, hogy megfeleljen a CNG elsődleges üzemanyagként való használatának igényeinek.

A CNG-üzemű járművekben két (Mii Ecofuel) vagy három (Ibiza, Arona és Leon TGI) CNG-tartályt, egy töltőfúvókát, amely a benzin töltőfedele mögött található, gáznyomás-érzékelőket és egy lényegesen módosított elektronikus kétfokozatú nyomásszabályozót találunk, amely hatékonyan szabályozza a gázelosztást a CNG-motorhoz - mind az Ecofuel-, mind a TGI-változatoknál -, továbbá a gáz-, és benzinmódok optimális működtetéséhez szükséges számos speciális alkatrésszel is rendelkeznek, csakúgy mint a földgáz üzem karakterisztikájához adaptált alkatrészekkel (megerősített dugattyúk, optimalizált dugattyúgyűrűk, megerősített csapágyházak, adaptált bütyköstengelyek, szelepvezető anyagok és megerősített szelepülések, nitrált kipufogószelepek, metán konverzióhoz optimalizált lambda-érzékelő és katalizátor, stb.).

Bár a CNG nagy nyomáson (kb. 200 bar) tárolódik, a tárolótartályokat úgy tervezték és homologizálták, hogy a maximális üzemi nyomásuk kétszeresének is ellenálljanak. A nagynyomású csőszakaszok rozsdamentes acélból készülnek, és az elektronikus biztonsági szelepek a nagynyomású áramkör minden szakaszát elkülönítik. Maguk a tartályok hőbiztosítékkal vannak ellátva, amelyek egy nem kívánt magasabb hőmérséklet esetén kinyitnak a gáz kibocsátásához, amely ezután biztonságosan eloszlik.

Különböző karakterek

A SEAT kifejlesztett egy CNG-járműcsaládot, amely megfelel a változatos ügyfélkörének. A Mii, Ibiza, Arona és Leon a járművek széles választékát kínálja, hogy bármely életstílus igényeinek megfeleljenek, függetlenül attól, hogy szűk városi utcákról vagy egy tervezett utazásról van szó.

A SEAT elismert vezetési dinamikáját, praktikumát és stílusát még nagyobb hatékonysággal és csökkentett kibocsátással ötvözi.


Kulcsszavak: cng, fejlesztés, seat
 
Nagyarányú növekedést hozott 2014 a CNG üzemanyag értékesítésében Nagyarányú növekedést hozott 2014 a CNG üzemanyag értékesítésében Környezetkímélő buszok szállítják az utasokat novembertől Kaposváron Környezetkímélő buszok szállítják az utasokat novembertől Kaposváron Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? A SEAT Európában elsőként van jelen a Google Play Store-ban az "Android Auto" alkalmazással A SEAT Európában elsőként van jelen a Google Play Store-ban az "Android Auto" alkalmazással Újabb hibrid, dízel és gázzal üzemelő buszok állnak forgalomba Budapesten Újabb hibrid, dízel és gázzal üzemelő buszok állnak forgalomba Budapesten
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1