Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére

Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére

2019. április 23.
Az elektromos járművekre átállás csak jelentéktelen mértékben járulhat hozzá a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez Németországban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének tanulmánya szerint.

Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére

Az ifo intézet (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) közleménye megállapítja, hogy az elektromos járművek forgalomba állítása nem járul hozzá számottevő mértékben a közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséhez. Ehelyett a közlekedésben sokkal inkább a földgáz, hidrogén és bio-metán üzemű belsőégésű motorok elterjesztésére kellene helyezni a hangsúlyt. 

Németországban az áramtermelési energia-mixet és az akkumulátorgyártás áramigényét is figyelembe véve az akkumulátor-üzemű teljesen elektromos járművek összesített járulékos szén-dioxid kibocsátása még a legjobb esetben is kissé meghaladja a dízelmotorokét, sőt átlagban magasabb annál.

Az ifo gazdaságkutató intézet jelentése a kölni egyetem és a müncheni egyetem már kereskedelmi forgalomban lévő elektromos és modern dízelautókkal végzett konkrét kísérleteire és számításaira alapuló tanulmányát idézi. A tanulmány az akkumulátorgyártás áramigénye mellett figyelembe vette az alternatív energiahordozókra épülő áramtermelés szerepét is az elektromos járművek összesített szén-dioxid-kibocsátásra gyakorolt hatásában.

Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére

A számítások kimutatták, hogy a földgázüzemű autók már a ma rendelkezésre álló technológiával is mintegy harmadával kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a dízeles járművek.

Hosszabb távon mindemellett a hidrogén üzemű járművek kínálhatnak további előnyöket azáltal, hogy a hidrogén alkalmas a szél- és naperőművek által csúcsidőben termelt áram "tárolására" és későbbi felhasználására. Márpedig a csúcsidőben termelt áram tárolására egyre inkább szükség lesz azzal párhuzamosan, ahogy a technológia részaránya növekszik az energiamixben.

Az ifo által idézett tanulmány élesen bírálja azt az uniós jogalkotási gyakorlatot, amely "zéró" szén-dioxid-kibocsátással veszi figyelembe az elektromos autókat az elterjesztésüket ösztönző intézkedésekben. Ez az eljárás azt a benyomást kelti, mintha az elektromos autók nem termelnének szén-dioxidot, holott erről szó sincs - hívja fel a figyelmet a tanulmány. Valójában az elektromos autók gyártása és az akkumulátorok gyártása egyaránt meglehetősen energiaigényes folyamat. A forgalomban lévő elektromos autókat pedig a rendelkezésre álló energia-mix alapján termelt árammal töltik fel.

A tanulmány szerint a szén-dioxid-kibocsátás tényleges és hatékony csökkentéséhez a hagyományos belsőégésű motorokkal először földgázüzemre, majd később a valóban "zéró" szén-dioxid-mérleggel rendelkező bio-metánra kellene átállni.   

Kulcsszavak: elektromos autó, környezetvédelem, tanulmány
 
Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók Költségcsökkentők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékei Költségcsökkentők lehetnek a takarmányozásban a bioüzemanyag-gyártás társtermékei ŠKODA ENYAQ – Megerősítést nyert a ŠKODA első tisztán elektromos SUV-modelljének neve ŠKODA ENYAQ – Megerősítést nyert a ŠKODA első tisztán elektromos SUV-modelljének neve Mától az összes Nissan Gablini szalonnál tölthetjük elektromos autónkat Mától az összes Nissan Gablini szalonnál tölthetjük elektromos autónkat Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1