Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

2019. május 17.
A Ford Performance által fejlesztett Focus ST nyáron kerül a márkakereskedésekbe. Az autót egy hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú automata sebességváltóval összekapcsolt pörgős, 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, de a vásárlók egy hatfokozatú manuális váltóhoz csatlakozó 190 lóerős, 2,0 literes EcoBoost dízelt is választhatnak.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A fejlett Focus ST sport-technológiák sorában megtalálható az elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálmű és az üzemmódválasztó rendszer is, amelynek segítségével az autó ugyanolyan élvezetesen használható a versenypályán, mint a mindennapos közlekedéshez.

A Ford februárban mutatta be a vadonatúj Focus ST modellt; a stílusos, kényelmes és praktikus családi autóból a Ford Performance mérnökei borzongatóan izgalmas izomautót faragtak.

A vadonatúj Focus ST a kategóriaelső menetteljesítményt kínáló, negyedik generációs Focus ötajtós és kombi változataira épül. A Ford új C2 architektúráját különleges futóművel, fékrendszerrel és hajtáslánc-konfigurációkkal fejlesztették tovább, hogy megszülessen minden idők legdinamikusabb és legagilisabb Focus ST-változata, ami országúton és versenypályán egyaránt élvezetesen vezethető.

Az új motorkínálat 12 százalékkal nagyobb teljesítményt és 17 százalékkal magasabb forgatónyomatékot kínál, mint az előző ST-generáció esetében. A Ford 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja és 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízele széles fordulatszám-tartományban adja le teljesítményét és nyomatékát, így versenypálya-használat közben is remek erőforrásnak bizonyulnak.

A Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálművet (eLSD), ami javítja az EcoBoost-motoros változat ívmeneti jellemzőit és menetstabilitását, mivel a számítógép-vezérlésű szerkezet gyorsabban reagál a változó tapadási viszonyokra és a vezető parancsaira.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A vásárlók egyaránt kérhetnek hatfokozatú manuális és gyorsan kapcsoló hétfokozatú automata sebességváltót, és a Focus ST kínálatában most a válaszható üzemmódok is megjelennek, amivel a jármű viselkedése a pillanatnyi vezetési helyzethez igazítható. Az ötajtós EcoBoost-változatokhoz alapáron kínált Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés (CCD) rendkívül kifinomulttá teszi az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés működését.

“Az olyan intelligens technológiák, mint az eLSD és a CCD egyfajta ‘Jekyll és Hyde’ karakterrel ruházzák fel a vadonatúj Focus ST-t, amely így kellemes utazóautóból egyetlen gombnyomásra igazi izomautóvá változik,” mondta el Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója.

“A Ford GT szupersportkocsi és a legendás Focus RS fejlesztése során megszerzett tudásunk segítségével sikerült olyan autót építenünk, amelynek sokoldalúsága egyedülálló a szegmensben.”

A vadonatúj Focus ST a Ford németországi Saarlouis üzemében készül majd, ahol a vállalat 600 millió dolláros beruházással biztosította a legkiválóbb összeszerelési minőséget.

Gyors teljesítményleadás

A Ford 2,3 literes, tisztán alumíniumból készített EcoBoost blokkjának új generációja a Focus ST eddigi legerősebb motorja. A fejlett turbótechnológiának köszönhetően a teljesítmény 280 lóerő 5500 1/perc fordulatszámnál, a forgatónyomaték pedig 420 Nm a 3000-4000 1/perc közti fordulatszám-tartományban, így ez az erőforrás kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsítja az autót állórajttal 100 km/órás sebességre.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A gázreakciókat egy kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltő javítja, amely a külön erre kialakított csatornák révén hatékonyabban hasznosítja a kipufogógáz energiáját, minimumra mérsékelve a gázlengésekből adódó interferenciát. Az elektronikus működtetésű megkerülőszelep pontosabban adagolja a töltőnyomást, tovább javítva ezzel a motor teljesítményét. A blokk gázcseréjét az ellennyomást csökkentő különleges kipufogórendszer, egyedi szívórendszer és optimalizált közteslevegő-hűtő tökéletesíti.

Az eredetileg a Ford GT szupersportkocsihoz és az F-150 Raptor pickuphoz kifejlesztett innovatív turbólyuk-kiküszöbölő technológia immár a Focus ST-ben is megjelenik, azonnali teljesítmény-leadás biztosítva a Sport és a Versenypálya üzemmódokban. Amikor a vezető felengedi a gázpedált, a rendszer nyitva tartja a pillangószelepet, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva így a turbinakerék fordulatszámát, hogy szükség esetén gyorsabban épülhessen fel a töltőnyomás.

A 2,3 literes EcoBoost benzinmotoros Focus ST legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 179 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása pedig 7,9 l/100 km.

A Ford 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue motorja a legerősebb dízel, ami valaha megjelent egy Ford Focusban; teljesítménygörbéje 3500 1/perc fordulatnál éri el a csúcspontot, miközben már 2000-4000 1/perc fordulatszám-tartományban leadja legnagyobb, 400 Nm forgatónyomatékát; sőt már 1500 1/perc fordulattól 350 Nm áll a vezető rendelkezésére, így az autó késedelem nélkül és egyenletesen gyorsít.

Csekély tehetetlenségű turbótöltő, kisebb hőtágulású acél dugattyúk, optimális égést biztosító tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakítás – ezek a technológiák segítenek abban, hogy a dízelmotor 10 százalékkal nagyobb teljesítményt és közel kétszer akkor forgatónyomatékot biztosítson, mint az első generációs Focus ST 2,0 literes Duratec ST benzinmotorja.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A 2.0 EcoBlue dízelmotoros kivitel legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 125 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása pedig 4,8 l/100 km.

A Focus ST hatfokozatú manuális sebességváltójával 7 százalékkal gyorsabban kapcsolhatók a sebességfokozatok, mint a vadonatúj Focus standard változatában. Az új Ford Mustangban bemutatott, és az opcionális Teljesítmény Csomag részeként kínált fordulatszám-szabályozó technológia ezentúl a 2,3 literes EcoBoost manuális sebességváltós modellekben is elérhető lesz.

A simább és gyorsabb fokozatváltások érdekében a technológia egy váltásra figyelmeztető fényjelzést is tartalmaz, és a motor elektronikus vezérlésével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz.

A fordulatszám-szabályozó technológia segítségével a kevésbé gyakorlott vezetők úgy kapcsolhatnak vissza, hogy közben mindvégig fenntarthatják a motor magas fordulatszámát – mint egy autóversenyző, aki a jobb lábfejének első részével fékez, de közben a sarkával a gázpedált is nyomja. Az igazi profik természetesen bármikor kikapcsolhatják a rendszert.

A Ford legújabb intelligens automata sebességváltó-családjának hétfokozatú változata is jó választás a pörgős és sportos 2,3 literes EcoBoost motorhoz. A sebességfokozatok kiosztását a teljesítményhez igazították a mérnökök, az Adaptív Kapcsolási Ütemezést pedig (ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását) továbbfejlesztették, hogy a vezetési érzet még határozottabban elkülönüljön az országúton és a versenypályán. A kormánykerék mögött elhelyezett karokkal a vezető manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

“Bár az EcoBoost benzinmotor és az EcoBlue dízelmotor meglehetősen különbözőek, mindkét erőforrás lenyűgöző,” vélekedett Roeks. “A Focus ST sportos motorhangja tökéletesen illik az autó magával ragadó erejéhez, így a hangzás is az ST-élmény szerves része.”

Intuitív menetdinamika

A Ford Focus közismerten jó menetdinamikájára építve a Focus ST az örömautózás, a versenypálya-használat és a hétköznapi használati érték olyan ötvözetét kínálja, ami egyedülálló a szegmensben.

Az SLA futómű a kényelem csorbulása nélkül is gyors és pontos kormányreakciókat biztosít, a kombi változathoz pedig külön geometriát dolgoztak ki a Ford mérnökei, akiknek a lengéscsillapítók áthelyezésével sikerült elérniük, hogy az autó még teljesen megpakolt csomagtérrel is készségesen reagál a kormánymozdulatokra. Az eredeti rugó-specifikációk megtartásával továbbra is megmaradt a standard Focus agilis és energikus jellege, ám a lengéscsillapítók elöl 20, hátul pedig 13 százalékkal merevebbek, a hasmagasság pedig 10 mm-rel csökkent, hogy tovább javuljon az autó úttartása és reakciókészsége.

Az ötajtós EcoBoost modellváltozatok Teljesítmény Csomagjában megjelenik a Ford kifinomult CCD technológiája is, amely 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot és menetdinamikát biztosít.

A vezetési élményt még magasabb szintre emeli a Focus ST 2.3 EcoBoost modellek eLSD technológiája. A sebességváltóba beépített rendszer hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését, ami ívmenetben vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást.

A Borg Warner cég által kifejlesztett technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a hagyományos, mechanikus LSD-rendszerek. A hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását, vagyis nem közvetlenül a kerekek kipörgésére reagál, emellett pedig a fokozatos differenciálmű-összezárás révén finomabban képes átadni a teljesítményt.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A Focus ST 2.0 EcoBlue modellekben Nyomatékvektor Szabályozás működik, ami ívmenetben az első ívbelső kerék fékezésével javítja az autó úttartását, és mérsékli az alulkormányzottságot.

A vadonatúj Focus ST elorozza a ‘leggyorsabb kormányreakció’ címét a legendás Fiesta ST-től. Az elektromos szervokormány (EPAS) rendszer 15 százalékkal gyorsabban működik, mint a standard Focusban, így a két végállás között mindössze kettőt kell fordítani a volánon.

A kategóriaelső kormányérzethez az egyedi kormánycsukló-geometria is hozzájárul: a rúd csatlakozási pontja 9 mm-rel előrébb és 6,5 mm-rel magasabbra került. Az új Kormányzási Nyomaték Zavarcsökkentő szoftver is segít a nyomaték optimalizálásában, hogy a Focus ST teljesítménye és vonóereje még hatékonyabban jusson az útfelületre az egyedi specifikációjú Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokon keresztül.

A nagy teljesítményű fékrendszer hatékonyabb megállító erejét és csekélyebb mértékű fáradását nagyobb méretű fékalkatrészek biztosítják. A 330 mm x 27 mm-es első féktárcsát kétdugattyús féknyergek markolják. A hátsó féktárcsa mérete 302 mm x 11 mm. A Focus ST fékteljesítményét ugyanolyan szigorú teszteken értékelték, mint a Ford GT szupersportkocsiét, és sikerült elérni, hogy a fékek fáradása majdnem négyszer annyi idő után következzen be, mint az előző generációs Focus ST esetében.

A C2 architektúra Elektronikus Fékrásegítésének (EBB) előnyei még egyértelműbben megtapasztalhatók a Focus ST-ben. Ez a technológia gyorsabban építi fel a féknyomást, mint a hidraulikus rendszerek, így közvetlenebb, magabiztosabb és egyenletesebb pedálérzetet biztosít. A Focus ST esetében ez azt jelenti, hogy a rendszer nemcsak a nagy teljesítményű autózás közben tapasztalható fékerő-változásokat képes minimalizálni, hanem a kiválasztott üzemmódhoz is képes hozzáigazítani a fékpedál-érzetet és dinamikát.

A Csúszós/Vizes út, Normál, Sport és (a Teljesítmény Csomaggal felszerelt modellekben) Versenypálya beállítások a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően hangolják át az eLSD, a CCD, az EPAS, a gázpedál, az automata sebességváltó, az elektronikus stabilitásvezérlés, az elektronikus hangzásjavítás (ESE) és a klímarendszer beállításait. Az alul lapított karimájú kormánykeréken elhelyezett ‘Sport’ gombbal közvetlenül is kapcsolható a Sport üzemmód, az ‘Üzemmód’ gomb megnyomásával pedig a vezető gyorsan végigpörgetheti az üzemmódválasztó rendszer opcióit.

“A Versenypálya beállítás kiválasztásával a fékreakció azonnal közvetlenebbé és erőteljesebbé válik; a felkeményedő kormány jobb visszajelzéseket ad; a gázadás agresszívebb lesz; az eLSD maximális tapadást biztosít; az ESC rendszer pedig nagyobb szabadságot biztosít a vezetőnek,” magyarázta el David Put, a Ford Performance járműdinamikai szakembere. “Az autósok biztosak lehetnek benne, hogy a versenypályán tökéletesen kiaknázhatják a Focus ST képességeit.”

A hagyományos Focus ST műszeregység modernizálásához a Ford GT szupersportkocsi adott ihletet. A turbó töltőnyomását, az olajnyomást és az olajhőfokot jelző digitális műszerek most a Ford Performance műszeregység-kijelző 4,2 colos, színes TFT-képernyőjén jelennek meg. A 2,3 literes EcoBoost motorral szerelt változatban a Teljesítmény Csomag részeként kínált Rajtautomatika biztosítja a gyors és egyenletes állórajtot.

Szép formák, fejlett funkciók

A fejlesztők arra törekedtek, hogy vadonatúj Focus ST ugyanolyan kényelmes legyen, mint amilyen élvezetes a vezetése, ezért a standard Focus kategóriaelső térkínálatára és kivételes kifinomultságára alapozva alkották meg az autó utasterét, tökéletes egyensúlyt teremtve a mindennapos használhatóság és a hamisítatlan sportautó-élmény között.

A Ford Performance mérnökei milliméteres pontossággal állították be a remek tartást kínáló Recaro első üléseket, hogy a vezető még tökéletesebben eggyé válhasson az autóval, miközben a Sport és Versenypálya üzemmódokban az ESE technológia élvezetesen felerősíti a motor és a kipufogó hangzását. A hanghatás nemcsak a sportos vezetési érzetet fokozza, hanem jobb visszajelzést is ad.

A tökéletesített motorfelfüggesztés és a rezgéseket csillapító segédkeret (valamint a CCD technológia) az összes utas komfortérzetét növeli. A tágas első válltér és a kategóriaelső hátsó térdtávolság mellé 1653 literes maximális rakodótér társul a kombi változatban – és akkora csomagtér, amelyben még egy nagyméretű kutyaszállító ketrec is elfér.

A sport kormánykerék és az ébenfekete Recaro ülések mellett a vásárlók a kiváló minőségű kárpitok széles kínálatából választhatnak, hiszen a szövetek mellett részleges bőrkárpitozás és Miko Dinamica anyagok is rendelkezésre állnak. A Focus ST utasterének sportos hangulatát dombornyomású ST-emblémával díszített alumínium váltógomb és küszöbdíszléc fokozza, és ugyanezt a célt szolgálják az alumínium pedálok, a hatszögletű mintájú, selyemfényű dekorációs elemek, illetve az ülések, az ajtóbetétek és a párnázott térdtámaszok metálszürke varrásai.

A Focus ST tervezői finom, funkcionális stíluselemekkel és különleges könnyűfém keréktárcsákkal dobták fel a Focus egyébként is sportos látványát. Az áttervezett alsó és felső hűtőrács javítja a hűtő kapacitást, és az első sárvédő alsó részének látványos módosítása hatékonyan javítja a légáramlást.

A nagyméretű, meredekebben álló hátsó tetőlégterelő komolyabb leszorító erőt biztosítva javítja a Focus ST menetdinamikáját. Az agresszív stílusú hátsó diffúzor kettős kipufogóvégződést keretez; ez a megoldás egyben praktikus is, hiszen az autóval vontatni is lehet, ami a középen kivezetett kipufogó miatt az előző Focus ST-generációval nem volt lehetséges. A Teljesítmény Csomag vörösre fényezett féknyergeket is tartalmaz.

A karosszéria színkínálata érzékletesen hangsúlyozza a Focus ST dinamikus stílusát: a vásárlók a Ford Performance Blue és Orange Fury, a Frozen White, a Magnetic Grey, a Race Red, a Ruby Red és a Shadow Black árnyalatok közül választhatnak. A mutatós keréktárcsák kínálatában szerepel a 18 colos Dark Sparkle és Magnetite változat, valamint a Magnetite keréktárcsa 19 colos kivitele is.

A Ford Focus ST-ben rendelkezésre áll a kifinomult Ford vezetéssegítő technológiák széles kínálata, amelyek a vadonatúj Focus 2018-as bevezetése óta már 13 díjat és ötcsillagos biztonsági besorolást szereztek a modellnek.


Kulcsszavak: bemutató, Focus ST, ford, kombi, új modell
 
Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel 2016 nyarán érkezik a Yamaha Tracer 700, az új sport­túramotor 2016 nyarán érkezik a Yamaha Tracer 700, az új sport­túramotor Elkészült a kétmilliomodik Ford EcoBoost motor Elkészült a kétmilliomodik Ford EcoBoost motor Az idei első negyedévben 23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás Az idei első negyedévben 23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás A DS márka offenzívája a prémium kompaktok szegmensében A DS márka offenzívája a prémium kompaktok szegmensében
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1