Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

2019. november 07.
Általános termékpalettát kínáló gyártóként a Citroën arra törekszik, hogy mindenkinek a saját használati szokásainak megfelelő mobilitási megoldást nyújtson, illetve hogy az alacsony emissziójú járművek (Low Emission Vehicle) kínálatának valamennyi szegmenst és piacot lefedő bővítésével aktívan részt vegyen az alternatív energiákra történő átállásban.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

A Citroën jelenleg kapható elektromos modelljei speciális igényeket elégítenek ki: a Berlingo Electric a városi és elővárosi közlekedésben és áruszállításban érintett ügyfeleket célozza meg, a C-Zéro egy könnyen kormányozható, fürge városi kisautó, a legendás Méharit idéző E-MEHARI pedig egy négyszemélyes elektromos kabrió. Az új C5 Aircross Hybrid SUV már egy kibővült termékválaszték előhírnöke, mely a hatékony és nagy teljesítményű belső égésű motorok, illetve a célzott elektromos alternatívák mellett egyre több tisztán elektromos és plug-in hibrid megoldást is magában foglal majd.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV az első hálózatról tölthető hibrid autó a Citroën alapmodellekre vonatkozó stratégiai tervében (Core Model Strategy), melynek értelmében 2023-ra a modellválaszték 80%-a, 2025-re pedig 100%-a rendelkezik majd elektromos változattal. A C5 Aircross SUV-val kezdődően így minden újonnan bevezetett Citroën modellnek lesz elektromos változata, ami egyértelműen jelzi, hogy a Citroën a felelős energetikai átállás elkötelezett híve.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV egy többfunkciós alternatíva mindazon ügyfelek számára, akik a kétféle energiaforrás előnyeit egyformán ki szeretnék használni: a 100%-ban elektromos ZEV (Zero Emission Vehicle) üzemmódét a mindennapos városi közlekedésben, a belső égésű motorét pedig a hosszabb utak alkalmával.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

Kibővített elektromos kínálatával a Citroën azokat az ügyfeleket szólítja meg, akik – különösen a hétköznapi ingázás során – környezetkímélő közlekedési megoldásra vágynak, de nem szeretnének lemondani arról a szabadságról sem, amelyet a hosszabb utazások jelentenek. A most bevezetésre kerülő plug-in hibrid modell a magánszemélyek és a cégek elvárásainak egyaránt megfelel, hiszen az alacsony fenntartási költség mindkét célcsoport számára egyformán fontos. Mindkét ügyfélkör érdekelt az alternatív energiákra történő átállásban, és a praktikus és korlátlan mindennapos közlekedés érdekében ugyanúgy gazdaságos, környezetkímélő és nagy teljesítményű motorokra vágyik.

Egyedi személyre szabási lehetőségek a hibrid változaton

Akárcsak a hagyományos változat, az új C5 Aircross Hybrid SUV is határozott és merész egyéniség. A szabadidő-autóhoz méltón robusztus és strapabíró modell gazdag személyre szabási lehetőséget kínál, mely a hibrid meghajtást kiemelő különleges részleteket is tartalmaz.
 
-    A plug-in hibrid technológiára utal az új eloxált kék színcsomag, mely az első ajtók Airbump® betétjeinél és az első lökhárító alsó részén elhelyezett élénk színfoltok révén hívja fel a figyelmet a különleges modellre. Az új színcsomag Az eloxált Silver, White és Deep Red csomagokhoz érkezik, melyek motortól függetlenül valamennyi C5 Aircross SUV kínálatában megtalálhatók. Az egyedi kialakításhoz rendelkezésre álló külső színkombinációk száma ezzel 39-re nőtt.

-    A csomagtérajtón látható eloxált kék „ḧybrid” felirat és az első sárvédőket díszítő „ḧ” jelzés szintén a plug-in hibrid változat sajátja. A különleges felirat három utalást is magában rejt: a „h” betű a „hibrid” szóból származik, maga a design egy konnektort utánoz, a „tréma” (két pontos ékezet) pedig a Citroën „ë”-jét idézi.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

-    A karosszéria bal oldalán, a jobb oldali üzemanyagtöltő nyílással átellenben található elektromos töltőnyílás könnyen hozzáférhető, és tökéletesen harmonizál a jármű külső stílusával.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV világos és barátságos beltere ugyanolyan kényelmes és otthonos, mint a hagyományos változaté, ugyanakkor néhány különleges részlet is gazdagítja.

-    A letisztult, keret nélküli elektrokróm belső visszapillantó tükör még előkelőbb hatást kelt, és tovább erősíti a plug-in hibrid meghajtás high-tech jellegét. A tükörnél egy elektromos üzemmód-jelző került elhelyezésre. Amikor a gépjármű elektromos (ZEV) üzemmódban halad, a belső visszapillantó tükör alatt kigyullad egy kék fényű jelzőlámpa, amely kívülről is jól láthatóan jelzi, hogy ZEV üzemmódban közlekedő gépkocsiról van szó. Ez lehetővé teszi például, hogy a vezető könnyebben behajtson a belvárosok korlátozott forgalmú övezeteibe.

-    A középkonzolon, az automata váltó kapcsolókarjától jobbra egy üzemmódválasztó kapott helyet, amellyel – az egyes energiafajták kombinálása vagy önmagában való használata révén – többfajta meghajtási mód közül választhatunk: csendes és egyenletes gurulást biztosító elektromos (ZEV) üzemmód, változatos és hatékony használatot garantáló hibrid üzemmód és a dinamikus vezetéshez ajánlott sport üzemmód. Alapesetben a villanymotor és a belső égésű motor használata az akkumulátor töltésszintjétől és a vezetői igénytől függően automatikusan történnek. 

-    A 12,3’’ digitális műszercsoporton és a 8’’ kapacitív típusú érintőképernyőn használt speciális új infografikák tovább erősítik a hibrid változat exkluzív jellegét, és a hagyományos, illetve elektromos erőforrások előnyeit ötvöző plug-in hibrid technológiát dicsérik. A diagramok könnyen értelmezhető módon, valós időben tájékoztatnak a gépkocsi aktuális működésmódjáról.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

Kényelem felső fokon

Az új C5 Aircross Hybrid SUV nem ismer korlátokat: a legkülönbözőbb használati feltételekhez, a mindennapos és a váratlan helyzetekhez is szabadon képes alkalmazkodni. A hibrid technológia jóvoltából  hangtalanul indul és gurul az autó, egy gramm szén-dioxiddal sem szennyezzük a levegőt, és max. 135 km/h sebességgel akár 50 km-ti is megtehetünk ZEV üzemmódban, ami a mindennapos utak többségéhez bőven elegendő. Akár egy egész héten át ingázhatunk a belső égésű motor igénybevétele nélkül, miközben igény szerint otthon, a munkahelyünkön vagy nyilvános töltőállomáson töltjük az akkumulátort.

Amellett, hogy napi szinten élvezzük a CO2-kibocsátástól mentes elektromos vezetés örömét és az ezzel járó nem kevés megtakarítást, a tisztán elektromos üzemmódnak köszönhetően egyben a városok korlátozott forgalmú övezeteibe is behajthatunk, ahonnan a hagyományos meghajtású járművek egyre inkább ki vannak tiltva. A hibrid technológia tehát országúton és autópályán egyaránt fokozott mobilitást biztosít, akár naponta megtett kisebb távokról, akár hosszú utazásokról legyen szó.

Az érintőképernyő kezelőfelületéről elérhető speciális ë-Save funkció lehetővé teszi, hogy a vezető felkészüljön az utazásra és villamos energiát tartalékoljon (10 km, 20 km vagy a teljes feltöltésnek megfelelő hatótáv), melyet menet közben bármikor felhasználhat (például városon áthaladva vagy oda megérkezve).

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

Az ügyfelek így mindkét energiaforrás előnyeit élvezhetik: a mindennapos utakhoz ideális 50 km-esi hatótávnak köszönhetően a hétköznapokban bátran közlekedhetnek elektromos üzemmódban, de a hosszabb hétvégi kirándulások vagy nyaralások miatt sem kell aggódniuk, illetve a töltéssel bajlódniuk, hiszen ilyenkor a gazdaságos és nagy teljesítményű belső égésű motorra hagyatkozhatnak.

És hogy teljes legyen a nyugalmunk, az akkumulátorra – 70% töltőkapacitás erejéig – 8 évre vagy 160 000 km-re szóló jótállás vonatkozik.

Utazás Ë-COMFORT osztályon

A Citroën név immár 100 éve összefonódik a kényelem fogalmával. A C5 Aircross SUV is a Citroën Advanced Comfort® program jegyében fogant, így a tervezési folyamat minden egyes lépésénél odafigyeltek a kényelem valamennyi összetevőjének megerősítésére. Az új C5 Aircross Hybrid SUV még ennél is tovább megy, és az elektromos közlekedés modern, csúcstechnológiás megközelítését kínálja, mely a kényelmet és a sokrétű használatot szolgálja. Napi szinten tisztán elektromos üzemmódban, ë-Comfort osztályon utazhatunk, mintha csak egy a külvilágtól elszigetelt, kipárnázott buborékban ülnénk, ahova nem szűrődnek be a kinti zajok. Az elektromos meghajtásnak hála minden akadály elhárul, és a teljes nyugalom légköre veszi körül az utasokat. A hangtalan működés, a gördülékeny indítás, az élvezetes vezetés, a puha felfüggesztés, a besüppedő Advanced Comfort ülések, a rezgések teljes hiánya, az ergonomikusan felépített, egyszerűen használható kezelőfelületek és szolgáltatások mind az utasok kényelmét növelik.

Az ë-Comfort a mindennapos elektromos közlekedés záloga, és az alábbiak jellemzik:

-    zéró CO2-kibocsátás a környezettudatos ügyfelek igényeinek megfelelően,
-    zéró zaj és szag az optimális hang- és szagélmény biztosítására városban történő elektromos közlekedéskor,
-    zéró vibráció, akadozás és sebességváltás a gördülékeny vezetésért,
-    azonnal rendelkezésre álló nyomaték a felvillanyozó vezetési élmény érdekében,
-    távolról programozható szolgáltatások a nyugalom jegyében.
A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

A városi környezetben zéró emissziós közlekedésre képes, de a hosszabb utaktól sem megriadó új C5 Aircross Hybrid SUV egy újabb utazásra csábító modell, mely nyugodt, pihentető, stresszmentes utazást ígér.

Az elektromos üzemmódra való figyelmeztetés érdekében az új C5 Aircross Hybrid SUV az előírásoknak megfelelően 0–30 km/h közötti sebességtartományban jellegzetes ZEV hangjelzést bocsát ki. A tisztán elektromos működést jelző hang amellett, hogy tovább erősíti a modell modern és high-tech jellegét, biztosítja, hogy a gyalogosok felfigyeljenek a közeledő járműre. A hangjelzés az akusztikus komfort megőrzése érdekében a jármű belsejében nem hallható.  

Hatványozottan kényelmes hibrid változat

Az új C5 Aircross Hybrid SUV a hagyományos meghajtású változatok kényelmét még az ë-Comforttal is megtoldja. ZEV üzemmódban, a többnyire legstresszesebb városi vezetési helyzetekben, illetve kis távokon fokozott akusztikai komfortban van részünk, a legkisebb vibráció sem zavarja a nyugalmunk. A szériafelszereltség részét képező többrétegű, zajszűrős első ablaküvegek jóvoltából fokozottan érvényesül a védőburokhatás, így az új C5 Aircross Hybrid SUV fedélzetén a külvilág zajától teljesen elzárva, kényelmesen utazhatunk.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztéssel rendelkező új C5 Aircross Hybrid SUV nem ismer akadályt, a kátyúk, árkok, fekvőrendőrök és egyéb útelemek nem okoznak neki problémát, akárcsak egy repülő szőnyeg, észrevétlen suhan át rajtuk. A Citroën autósportban szerzett tapasztalatait kamatoztató technológia a hidraulikus ütközőelemeknek köszönhetően hatékonyan gondoskodik az ütközések elnyeléséről. A technológia bevezetése, tesztelése és kipróbálása az 1994-es Párizs–Dakaron győztes ZX modellekhez fűződik, és a márka gépjárművei közül jelenleg a C3 WRC kínálatában szerepel. A márka hosszú évek tapasztalatára és mérnökei szaktudására támaszkodva fejlesztette ki ezt az újfajta felfüggesztési rendszert az útegyenetlenségek még tökéletesebb szűrése érdekében, az ügyfelek által olyannyira kedvelt Citroën felfüggesztési beállítások megtartásával. Az új típusú felfüggesztési rendszer fejlesztése során 20 szabadalmi bejelentést nyújtottak be.

A hibrid változat sajátja a többlengőkaros hátsó futómű, amely a külső körülményektől függetlenül hatékony és magabiztos viselkedést és stabilitást biztosít.  A fedélzeti kényelem egyik fontos fokmérője az ülések komfortszintje. Az Advanced Comfort üléseken – ahogyan azt a Citroëneken már megszoktuk – az utasoknak kivételes kényelemben van része:

-    A vizuális komfort jegyében az ülések jól látható párnázatot kaptak.
-    Az ülések a 15 mm vastag szivacsrétegnek köszönhetően tapintásra is hívogatóan kényelmesek.
-    A dinamikus komfortról egy speciálisan strukturált, vastagabb felületi szivacsréteg és az első ülésekben alkalmazott nagy sűrűségű belső mag gondoskodik, mely hosszú távon is megfelelő puhaságot, jó tartást és optimális kényelmet biztosít.
-    A kényelmes testtartást szolgálják a széles, jól tartó ülőlapok és háttámlák, valamint a sok beállítási lehetőség.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

Az új C5 Aircross Hybrid SUV helykínálat és variálhatóság tekintetében ugyanazokkal az előnyös tulajdonságokkal rendelkezik, mint a C5 Aircross SUV. A dönthető háttámlával ellátott, egyforma széles, sínen csúszó és összecsukható hátsó ülések a C5 Aircross egyik meghatározó jegye a szegmensen belül. Ugyanez igaz a hibrid változatra is. Az akkumulátor hátsó ülések alatti elhelyezéséből adódóan a kivételes variálhatóság és a Best in Class csomagtartóméret is megmaradt. Az ülések helyzetétől függően 460 és 600 liter között mozgó csomagtartó a C kategóriás hibrid SUV-ok között a legnagyobb, és az összes motortípust egybevetve is a szegmens egyik legjobbja.

A csomagtérpadlóban külön hely került kialakításra a jármű töltéséhez szükséges eszközök számára, a hátsó ülések lehajtása esetén pedig sík padlófelület alakítható ki összesen 1,90 m-es rakodóhosszal, akárcsak a hagyományos változat esetében. Az átgondolt kialakításnak köszönhetően az új C5 Aircross Hybrid SUV-ban a szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható hibrid SUV-ját üdvözölhetjük.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV csúcstechnológiával felszerelt korszerű járműként számtalan vezetéssegítő technológiát kínál: 20 különböző funkció szolgálja a biztonságot és a fedélzeti kényelmet és könnyíti meg a vezetést a legkülönfélébb helyzetekben. A Highway Driver Assist névre hallgató – főleg városi dugókban és gyorsforgalmi utakon hasznos – második szintű autonóm vezetési rendszernek köszönhetően például a vezető részlegesen felszabadul a vezetés terhe alól, és csak az útra kell figyelnie.

A Citroën bemutatja elektromos offenzívája élharcosát, az új C5 Aircross Hybrid SUV-ot

Sima, gördülékeny vezetés

Az új C5 Aircross Hybrid SUV gazdaságos és rendkívül hatékony – 39 g/kmi CO2-kibocsátású (WLTP) – motorral van felszerelve. A legfrissebb Euro 6-os környezetvédelmi normáknak is megfelelő 180 lóerős PureTech benzinmotor és a – belső égésű motor, valamint az elektromos vezérlésű ë-EAT8 automata váltó között elhelyezett – 80 kW-os villanymotor társításával minden körülmények között kimagasló teljesítmény biztosítható. A villanymotorhoz egy 13,2 kWh-os, nagyfeszültségű (200 V) lítium-ion akkumulátor tartozik. Hibrid üzemmódban a két motor ereje egyesül: ilyenkor az első kerekekre 225 lóerő összteljesítmény jut, és alacsony  üzemanyag-fogyasztás mellett is még élvezetesebb a vezetés. A 320 Nm nyomaték azonnal rendelkezésre áll Az azonnali és észrevétlen újraindítások érdekében a belső égésű motor kettős üzemmódú generátorral van felszerelve.

A gyors és hatékony ë-EAT8 elektromos automata sebességváltó az EAT8 váltó továbbfejlesztett változata. A többtárcsás olajfürdős tengelykapcsoló optimális fokozatváltásokat eredményez, és az azonnal rendelkezésre álló 320 Nm nyomaték még zökkenőmentesebb és élvezetesebb vezetést garantál.

A vezető a Brake funkció aktiválásával a fékpedál lenyomása nélkül is le tudja lassítani a gépjárművet és egyben növelni tudja a ZEV üzemmódhoz tartozó hatótávot. A hagyományos meghajtású változatoktól eltérően a rendszer a lassítási és fékezési fázisokban energia-visszanyerést tesz lehetővé, amitől részlegesen töltődik az akkumulátor és nő az elektromos üzemmódban megtehető távolság.

Optimális töltési idő

A gépjármű töltési ideje kimondottan optimális: otthoni hálózati csatlakozóról az akkumulátor egy éjszaka alatt feltöltődik. A töltési idő 14 amperes Green’up™ Legrand típusú aljzat használata esetén 4 óra, hagyományos csatlakozóról 7 óra. A külön kapható vagy bérelhető 32 amperes Wall Box egységgel és a 7,4 kW-os opciós töltővel az akkumulátor feltöltése kevesebb mint 2 órát vesz igénybe.

Az akkumulátor töltése rendkívül egyszerű, a töltés programozható és késleltethető (például a kedvezményes árú periódusok – „éjszakai áram” -- kihasználása érdekében). A funkció beprogramozása az utastéri érintőképernyőn vagy a My Citroën alkalmazásban történik. A töltést az ergonomikus elektromos töltőnyílás és a csomagtérpadló alatti praktikus tárolóban elhelyezett töltőkábelek is megkönnyítik. A töltőnyílásban színkód segíti a töltési folyamat nyomon követését. Erre egyébként a My Citroën alkalmazás is módot ad.   


Kulcsszavak: bemutató, C5 Aircross, plug-in hibrid, új modell
 
Újratöltve – Fiat Tipo Újratöltve – Fiat Tipo A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 2 millió alatt nem lesz Lada XRay 2 millió alatt nem lesz Lada XRay Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal Hivatalos fotókon a vadonatúj Lexus RC Hivatalos fotókon a vadonatúj Lexus RC
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1