Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

2019. december 12.
December elején még nem hirdethetünk végső győztest, de a Focus2Move szervezett eddigi számai alapján megfordulhat a sorrend, és ismét a Toyota-csoport léphet a dobogó legfelső fokára a világ autógyártói közül.

Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

Az év végéhez közeledve mindig ugyanaz a kérdés foglalkoztatja az autóipart és a nagyközönséget: melyik gyártó, melyik márka adta el a legtöbb autót az adott évben, illetve melyik típus volt a legkeresettebb. Mennyiségi rekordokra idén nem számíthatunk, a piacon minden korábbinál öldöklőbb verseny folyik a helyezésekért – és a focus2move szervezett legfrissebb adatai szerint egyelőre úgy tűnik, a Toyota-csoport lehet az év első számú autógyártója.

2019-ben folytatódik a globális autóipar lassú zuhanása. A korábbi optimista meglátások helyébe, miszerint az iparág idén végre átlépheti a 80 milliós álomhatárt, mára a józan belátás lépett. Már félévkor is csupán 78 millióról beszéltek az elemzők, most pedig úgy tűnik, annál is gyengébben, alig 77 millió gépkocsival zárhatják az évet a világ autógyártói. A visszaesés mindenekelőtt a kínai piac erőteljes lassulásának tudható be, így azokat a gyártókat érinti a legérzékenyebben, akik aránytalanul nagy mértékben támaszkodnak a világ legnagyobb (2018-ban a teljes globális forgalom csaknem 30százalékát2 adó) piacára.

A legfrissebb adatok jelenleg a Volkswagen-csoport áll az élen. Ugyanakkor a konszern tavalyi eladásainak közel 39 százalékát tette ki a kínai forgalom, ez pedig az idei teljesítményben is megmutatkozik: a Focus2Move szervezet adatai szerint egy év alatt 2,0 százalékkal estek vissza a csoport globális eladásai. Ezzel szemben a Toyota-csoport csaknem ugyanennyivel tudta növelni (+1,9%) forgalmát a világ piacain, miközben az összes nagy szereplő visszaesésről számolhatott be (ld. alábbi táblázat).

Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

Amennyiben ezek a növekedési arányok az év végéig nem változnak, a Volkswagen AG forgalma a tavalyi 10,81 millióról 10,59 millió autóra csökkenhet, míg a Toyota Motor Corporation 10,44 helyett 10,63 millió autót adhat el. Ez pedig azt jelentené, hogy 2019-ben ismét a Toyota-csoport lesz a világ első számú autógyártója.

A fentiekkel együtt is korai volna még csoportszinten éves győztest hirdetni. Semmi elhamarkodott nincs azonban a márkák, illetve típusok rangsorának megállapításában.

Ahogyan 2017-ben és 2018-ban, idén is a Toyota lehet a világ első számú autómárkája. Az év első tíz hónapja során egyetlen más márka sem tudta növelni eladásait, így a Toyota eleve tekintélyes előnyét nemcsak megtartani, de erősíteni is tudta; ha a továbbiakban tartani tudja eddigi emelkedési rátáját, a márka világpiaci részesedése az év végére megközelítheti a 12 százalékot.

Ennél is impozánsabb a Toyota Corolla dominanciája a típusok versenyében. Minden idők legnagyobb számban – több mint 47,5 millió példányban6 – eladott személygépkocsijából az év első tíz hónapjában több mint egymillió darab talált gazdára, csaknem 17 százalékkal több, mint a második helyezett modellből.


Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

A tavaly mutatott, minimális (-1,1%) gyengülést követően most ismét emelkedik a Corolla forgalma; a modell globális piaci részesedése 1,4%7. Említést érdemel még a Toyota RAV4, amely a világ harmadik legnagyobb számban eladott személygépkocsijaként zárta a 2018-as évet8, és ezt a pozícióját azóta erősíteni is tudta. A szabadidőjárműnek hatalmas lendületet adott a generációváltás, és ha ezt tartani tudja az év végéig, gyakorlatilag megfelezheti lemaradását a jelenlegi második helyezett mögött: míg tavaly év végén a két modell közötti különbség 22,5 százalék volt, jelenleg csupán 12,2% a differencia.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, toyota
 
A szakértő szerint évente több mint 20 százalékkal nőtt az autópiac Magyarországon A szakértő szerint évente több mint 20 százalékkal nőtt az autópiac Magyarországon A Suzuki és a Toyota az üzleti partnerség lehetőségét vizsgálja A Suzuki és a Toyota az üzleti partnerség lehetőségét vizsgálja Rekord hónapok a Ssangyongnál Rekord hónapok a Ssangyongnál Magyar Lízingszövetség: több mint 4 ezer nagycsalád vett autót lízingszerződéssel Magyar Lízingszövetség: több mint 4 ezer nagycsalád vett autót lízingszerződéssel A Volkswagen megközelítőleg 1.46 millió gépkocsit szállított ki az első negyedévben A Volkswagen megközelítőleg 1.46 millió gépkocsit szállított ki az első negyedévben
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1