Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál

A világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál

2020. március 25.
Megalapozatlanok azok a félelmek, hogy az elektromos autók használata végsősoron növelné a karbonkibocsátást, ez legfeljebb a világ 5 százalékára igaz, ahol még környezetszennyező szénerőművekben termelik a villamosáram zömét - állítja nyugat-európai egyetemek egy közös kutatása.

a világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál

A nijmegeni Radboud Egyetemnek az exeteri és a cambridge-i egyetemmel közös kutatása cáfolja azokat a médiában újra és újra megjelenő vélekedéseket, amelyek szerint a villanyautók gyártását és üzemanyaguk, a villamosáram fosszilis tüzelőanyagokból való előállítását is figyelembe véve talán nem is kisebb az elektromos autók környezetszennyezése, mint a hagyományos gépkocsiké.

A villanyautók gyártása és használata összességében még akkor is kevesebb karbonkibocsátással jár, ha üzemanyaguk jelentős részét fosszilis energiahordozókból állítják elő - olvasható a hollandiai Radboud Egyetem kedden publikált közleményében.

A világ 95 százalékán már a jelenlegi körülmények között is előnyösebb a klímára nézve az elektromos autók használata, mint a benzineseké. Az öt százalék kivételt olyan helyek képezik, mint Lengyelország, ahol a megtermelt áram többsége széntüzelésű erőművekből származik. Olyan országokban, mint Svédország vagy Franciaország, ahol megújuló energiaforrásokból vagy atomerőművekből származik a villamosáram többsége, egy-egy elektromos autó szennyezőanyag-kibocsátása teljes élettartama alatt akár 70 százalékkal is kisebb lehet, mint a hagyományos autóké, Nagy-Britanniában ez az adat 30 százalék - számították ki a holland és a két brit egyetem kutatói.

a világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál

A legtöbb országban néhány éven belül a rossz hatásfokú elektromos autók is kevesebb szennyezőanyagot bocsátanak majd ki, mint a legtöbb új benzines autó, mivel az elektromos áram termelése kevesebb karbonkibocsátással fog járni - állítják a kutatók, akik szerint 2050-ben már minden második autó elektromos meghajtású lesz, világméretekben évi 1,5 gigatonnával csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást, ami megfelel Oroszország jelenlegi teljes emissziójának.

A techxplore.com internetes oldalon közzétett kutatás szerint az elektromos háztartási hőszivattyúk is környezetkímélőbbek hagyományos társaiknál a világ 95 százalékán, és 2050-ben évi 0,8 gigatonnával kevesebb szén-dioxidot fognak kibocsátani, nagyjából annyival kevesebbet, mint amennyi Németország jelenleg teljes kibocsátása.

Csak mítosz, hogy az elektromos autók vagy az elektromos hőszivattyúk növelhetik a szennyezőanyag-kibocsátást - szögezte le Florian Knobloch, a Radboud Egyetem kutatója, a tanulmány vezető szerzője.

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, elektromos töltőállomás, kutatás
 
Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon A világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál Globális együttműködés kezdődött a BMW i és a Soho House között Az I.D. R Pikes Peak a 94-es rajtszámmal vág neki a hegyi felfutónak Az I.D. R Pikes Peak a 94-es rajtszámmal vág neki a hegyi felfutónak
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1