Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

2020. június 30.
Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC környezetkímélő földgázüzemre (CNG) készült, 96 kW (130 LE) teljesítményű 1.5 TSI motorja tiszta, környezetbarát CNG-üzemében a WLTP-cikluson 500 kilométer hatótávot produkált.

Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

Ennek szolgálatában a padlózatba épített három CNG-tartályba összesen 17 kilogramm földgáz tölthető, a széleskörű földgázellátás nélküli régiókban pedig kilencliteres benzintank biztosítja a mobilitást. Az új OCTAVIA G-TEC európai piaci bevezetésére idén ősszel kerül sor.

Az OCTAVIA G-TEC 1.5 TSI motorját földgázüzemre (CNG) tervezték, s 96 kW (130 LE) teljesítményt produkál. A földgáz rendkívül tiszta égésfolyamata következtében CNG-üzemmódban mintegy 25 százalékkal csökken a szén-dioxid-kibocsátás a benzinüzeméhez viszonyítva, emellett jóval kevesebb nitrogén-oxid (NOx) kerül a levegőbe, koromrészecskék pedig nem keletkeznek. Többek között a szívószelepek az úgynevezett Miller-ciklus szerinti változó vezérlésének köszönhetően e motor különösen gazdaságos, a WLTP-ciklus szerint 3,4-3,6 kilogramm földgáz-, illetve 4,6 liter benzinfogyasztást téve lehetővé 100 kilométerenként.

17 kilogramm CNG-tárolókapacitásával az OCTAVIA G-TEC a WLTP-ciklus szerint mintegy 500 kilométer* földgázüzemű hatótávot kínál, kilencliteres benzintartályának tartalmával pedig további 190 kilométert* tehet meg, nagyjából 700 kilométer összesített hatótávot kínálva. A CNG- és a benzinüzem közötti váltás automatikusan, a vezető közreműködése nélkül zajlik.


Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

Az autó csak bizonyos esetekben használja benzintartalékát, például amikor a motorindításra közvetlenül CNG-tankolást követően vagy mínusz tíz Celsius fok külső hőmérséklet alatt kerül sor, illetve amikor a CNG-szint már olyan alacsony, hogy a tartálynyomás 11 bar alá csökken. Az OCTAVIA G-TEC modelleket a Virtual Cockpit műszeregység specifikus nézete és a hátul elhelyezett plakett különbözteti meg. A csomagtartó a Limousine esetében 455, a COMBI változatban pedig 495 literes.

CNG-üzemben a szén-dioxid-kibocsátás már természetes földgáz használatakor is mintegy 25 százalékkal kevesebb a hagyományos benzinmotorokénál, 20 százalék bio-CNG alkalmazásával pedig – amint az Németországban jelenleg szokásos – 35-40 százalékkal javítható a szén-dioxid-mérleg. Növényi maradványokból és biológiai hulladékból származó, még magasabb bio-CNG-tartalom esetén akár 90 százalékos javulás is elérhető, vagyis ez esetben már közel klímasemleges közlekedés valósítható meg. A teljes klímasemlegesség szintetikus metánnal érhető el, amelyet öko-árammal, elektromosáram-gáz (Power-to-Gas) folyamat során állítanak elő, ez az eljárás azonban még fejlesztés alatt áll.

Kulcsszavak: cng, környezetbarát, Octavia G-Tec, skoda
 
Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC Hatvan új Iveco kukásautó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten Csekély tömeggel ötvözi a legmagasabb fokú szilárdságot az új ŠKODA OCTAVIA intelligens anyagkoncepciója Csekély tömeggel ötvözi a legmagasabb fokú szilárdságot az új ŠKODA OCTAVIA intelligens anyagkoncepciója A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást Érdemes a környezetbarát technológiák felé nyitni a közösségi közlekedésben Érdemes a környezetbarát technológiák felé nyitni a közösségi közlekedésben A ŠKODA VISION X a ŠKODA történetének első földgáz-, benzin- és elektromos üzemű hibridmodellje A ŠKODA VISION X a ŠKODA történetének első földgáz-, benzin- és elektromos üzemű hibridmodellje
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1