Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson |
||
2020. szeptember 17.
A Kia ma bemutatta új villanyautó fejlesztési stratégiájának első eredményeit – 2027-ig több kategóriában hét új akkumulátoros elektromos modell érkezik. A márka első, kifejezetten villanyautónak tervezett modellje, a ma még csak fejlesztési kódnevén CV-ként emlegetett újdonság már 2021-ben megjelenik, és a Kia új formairányát is kijelöli majd.
|
A Kia elnöke Ho Sung Song, a márka Hwasung-i üzemében ma bemutatta a cég világszintű villanyautó-stratégiájának néhány fontosabb alapelemét, köztük a majdani akkumulátoros hajtású modellek egy részének látványterveit is. A Kia a villanyautók iránti globális igény gyors növekedését felismerve vezető szerepre törekszik ebben a piaci szegmensben, s ennek elérésének érdekében nem csak a töltőhálózatok fejlesztőivel dolgozik együtt szorosan, de friss fejlesztésű villanyautók teljes palettáját is piacra küldi. “A Kia - első akkumulátoros-elektromos autója, a Ray EV 2011-es bemutatása óta - több mint 100 000 villanyautót értékesített már világszerte. Kínálatunk folyamatosan bővül, és szándékunkban áll felgyorsítani ezt a folyamatot. Villamosítási terveink részeként célunk, hogy 2029-re a Kia globális eladásainak 25%-át akkumulátoros villanyautók adják majd.” - mondta Song. Az idén év elején bemutatott ‘Plan S’ stratégia értelmében a Kia már 2025-re 11 tagúvá bővíti akkumulátoros hajtásláncú villanyautóinak kínálatát, s célja az ilyen modellek 20%-os piaci részarányának elérése is a legfejlettebb piacokon, köztük Koreában, Észak-Amerikában és Európában is. A ma bemutatott hét új akkumulátoros hajtásláncú modell mindegyike 2027-re érkezik meg a piacokra. A Kia ‘Plan S’ stratégiája – irány a villamosítás Az idén januárban bemutatott ‘Plan S’ közép- és hosszú távon vázolja fel a Kia jövőképét, különös tekintettel a majdani villanyautó központú modellstratégiára és a komplex közlekedési megoldásokra. A Kia célja, hogy piaci pozícióját megerősítve a világ egyik vezető villanyautó márkájává fejlődjön. Ennek első lépése az új akkumulátoros-elektromos modellek bevezetése, de természetesen a gyártás, az értékesítés és a szolgáltatói oldal átalakítása sem maradhat el. A ‘Plan S’ végrehajtásához és sikeréhez a márka és a vállalat teljes, és mélyre ható átalakítása is szükséges. Az új CV éppen ennek megtestesítője, s egyszersmind a Kia új, elektromosság központú formairányát is kijelöli. A friss dizájnvonal fontos eleme a progresszivitás, a sokszínűség, és az ellentétek harmóniájának hangsúlyozása. A Kia átalakítja modelljeinek teljes tervezési folyamatát, a fejlesztéstől kezdve egészen a gyártásig, hogy minél hatékonyabban reagálhasson a vásárlói igények változásaira már a fejlesztések korai szakaszában. A piaci igényekre adott lehető legpontosabb válaszok és megoldások alapja a diverzifikált modellpaletta, amelyben a városi közlekedésre való modellek éppúgy megtalálhatók, mint az utazóautók és a sportos modellek. Ugyanakkor az új globális villanyautó-platform (Electric-Global Modular Platform: E-GMP) a tágas, kényelmes és jól kihasználható utasteret is garantálja. Az elektromos autók értékesítési stratégiája is átalakul: a Kia az előfizetés alapú közösségi használattól kezdve az akkulízing lehetőségeken át egészen a használt akkumulátorok újrahasznosításának technikájáig sokféle lehetőséget kutat, vizsgál és fejleszt. A villanyautók szervizhálózata is természetszerűleg bővülni fog, első lépésben az ilyen modellek javítására és karbantartására alkalmas szervizállások száma nő meg, előbb Koreában - 2030-ig 1 200-ra. Az ilyen szervizállások száma világszerte 600-al nő 2020 végéig, és több mint 2 000-re emelkedik 2023-ra. Mindeközben a márka saját oktatási rendszert is fejleszt kifejezetten villanyautó-szerelők képzésére. A töltőállomások számának jelentős növelése a villanyautók terjedésének elengedhetetlen feltétele, így a Kia világszerte kutatja és segíti az ilyen hálózatok terjedését. Koreában a márka tevőlegesen is beszáll a hálózatfejlesztésbe: a már működő helyi szolgáltatókkal együttműködve közel 1 500 új töltőhely létesítését tervezi 2030-ig. Eközben a Hyundai Motor Group 120 ultragyors töltőt helyez üzembe koreai nagyvárosokban, és az ország 12 nagy autópályája mentén. A Kia, márkakereskedő hálózatával közösen, 2 400 töltőt helyez üzembe Európában, 500-at Észak-Amerikában, és tervei szerint a villanyautók terjedésével arányosan folyamatosan bővíti is majd őket. A Kia az említett vezető pozíció elérésének érdekében együttműködik a kormányokkal is, idén júliusban pedig új start-up vállalkozást alapított Purple M néven. Az új cég személyre szabott elektromobilitást kínál villanyautós alapokon. A töltő-infrastruktúra folyamatos fejlesztésén kívül a Kia fontos céljai közé tartozik a tömegközlekedés átfogó és mielőbbi villamosítása is. Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, Kia Motors
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|